שרשור חדש
מה היכולות שלי. למה אני מסוגל. (קשור גם לביטחון עצמי..)צע
בס"ד.
איך אתם מצליחים להעריך נכון את היכולות שלכם? ולא לוותר מראש או להיפך לא לנסות סתם. (אפשר כמובן לחלוק על הקביעות שלי)
אם למשהו יש דוגמא או כל דבר לשתף בעניין אודה לו מאוד..
יהיה לי יותר קל להסביר את הדברים בעזרת דוגמא.
אני חושב ללמוד מקצוע כמו משפטים או ראיית חשבון שיש בסופו מבחני מועצה שהם על המון המון חומר.. אני מתחיל להתייאש מעכשיו
למרות שאפשר גם לבוא בגישה של אני מסוגל!!
הייתי שמח לגשת למבחן ברבנות אפילו אחד וגם כאן אני ישר חושב על כמות החומר וחושב שזה גדול עליי.
זה נכון בעוד דברים.. מחשבות על היכולת לשלב חיי נישואין תואר עבודה..
החיים האלה ככ גדולים ומאתגרים ומצד אחד אנו חייבים לנסות ולהתאמץ.. מצד שני הזמן מוגבל וגם הכוחות שלנו ואי אפשר לנסות את כל המקצועות עד שאגלה במה אני מצליח..

יצא מבולגן אבל כאמור לכל התייחסות אשמח.. לילט
...האטורי האנזו

אני לא אומר שאני סופרמן אבל

אם תחשוב על זה, אף פעם

לא ראית אותי ואת סופרמן במקום אחד

 

 

לוקחים את הלימודים בביסים קטנים..

קורס ועוד קורס, נק' זכות ועוד נק' זכות 

אין דברים קשים מידי או מסובכים, הכל שאלה של

מי המרצה שלך. ועד כמה אתה רוצה את הדבר.

 

'לב חכם לימינו ולב כסיל לשמאלו', כלומר- 

כשחכם קורא ספר, הוא מסתכל ימינה, על כמות הדפים שכבר

למד וחושב לעצמו- וואי, כמה למדתי. 

ולב כסיל לשמאלו- הוא מסתכל שמאלה על מה שעדיין לא למד 

וחושב לעצמו- וואו כמה נשאר ללמוד.

 

אתה אומר שיש המון חומר אבל.. 

יש גם המון זמן, לא? בסביבות 70 שנה? לא יספיק?

הקושי העיקרי זה להתחיל. אחכ הדברים זורמים מאליהם.

 

 

 

 

 

 

 

 

טורי, ככה לימדו אותי בחיידר. להסתכל ימינה על דפי הגמראדי שרוט
שכבר עברנו ולא שמאלה על מה נשאר 😁

ואם תשים לב, בכל התחלה של כרך גמרא של ווילנא בעיקר יש שער בעל שני עמודים עם אריה בכל עמוד.
הימני יותר מחוייך והשמאלי יותר מבואס. בדיוק מאותה סיבה
"לֵב חָכָם לִימִינוֹ וְלֵב כְּסִיל לִשְׂמֹאלוֹ" (קהלת י, ב)רץ-הולךאחרונה
(עכשיו שמתי לב שהאטורי כבר אמר את זה, אופס)
זה נכוןמיס פטל
לשים איפשהוא במאחורה של הראש את המטרה שבסוף (למשל להצליח לסיים תואר), אבל לפרק את זה למטרות קטנות. יעדים קטנים. להתמקד במבחן הבא, ביום הבא, בדף הבא.

איך זה מסתדר עם לא לנסות סתם? אני חושבת שרוב האנשים יכולים לצלוח את רוב האתגרים, ומה שחשוב זה פשוט לרצות מספיק. לאו דווקא שמשהו יהיה החלום שלך מהיום הראשון בגן כלנית, אלא שיש מספיק נקודות בדבר הזה שאתה אוהב.
מנסה לענות בת שמיא

נראה לי שלהעריך את היכולות זה קודם כל להיות מודע אליהם, לקבל את מה שטוב בך ואת מה שאתה מסוגל לעשות ולקבל גם את מה שאתה פחות טוב בו...
לדוגמא גם אם יש לי חלום להיות מנהלת של חברה גדולה, אם אני מודעת לזה שאין לי יכולות של ניהול, אני כנראה לא אגש לזה בכלל ואחפש באיזה דרכים יהיה לי טוב לתרום מהיכולות שכן יש בי (למרות, שבד"כ חלומות של מה לעשות וכו' זה מגיע מתוך איזה התנסות טובה בחיים ואז אם יש לך חלום לעסוק במשהו מסויים- כנראה כבר נהנית ממנו בעבר מתפלפל)
 

לגבי המבחן אני ממש מזדהה... גם לי בע"ה בסוף התואר יש מבחן גדול והחשש ממנו רק גדל בתקופת מבחנים האחרונה, אבל לדעתי הכי חשוב זה פשוט להסתכל על הדבר הקרוב שצריך לעשות, אם זה מבחן אז ללמוד בכל הכוח ולהצליח במבחן הספציפי הזה, במבחן שאחריו נלמד שוב.. אין טעם להסתכל מראש על הכל ולהגיד אימלה אין מצב אני יעבור את זה, כי מי שלא מנסה- לא מצליח חצי חיוך
כנ"ל גם לגבי שילוב של משפחה-לימודים-עבודה.. עדיין לא התנסתי בזה אבל מאמינה שכשיש לנו עומס זה לא מחייב שאנחנו נשקע בו- אם זה דברים שחשובים לנו כנראה שזה רק יגרום לנו למצוא בעצמנו כוחות חדשים בע"ה (ואם כבר- להתפלל זה תמיד טוב ועוזר!!! כי מה אנחנו בלי סיעתא דשמיא)

 

מבחינת בחירת לימודים, עזוב את מה שיגיע עם התואר, אם זה מקצוע שאתה מאמין שאתה מסוגל לעבוד בו ולתת מעצמך בצורה שנכונה לך מתוך מי שאתה- לרוב הכל כבר יסתדר כי גם ברגעים היותר מאתגרים ועמוסים- זוכרים שיש לזה מטרה טובה.
ואיך מגיעים לזה- האמת שנראה לי שזה בעיקר מודעות עצמית, תשב עם עצמך ותחשוב:

1. מה הדברים שמשמח אותך לעשות

2. מה היכולות שלך ואיך אתה מצליח לבטא אותם ביומיום בצורה הכי טובה

3. ומה הדברים שקצת יותר קשה לך איתם (כדי לדעת מה לפסול)

 

עכשיו תחשוב אם יש כבר איזה מקצוע שאתה מכיר שיכול להתאים לך ואם אין משהו מסויים יש שפע של אתרים עם מלא מלא מקצועות ופירוט עליהם ויש גם שאלונים של "מה מתאים לי" שיכולים לעזור לך לכוון.

אגב, להחליף מקצוע באמצע לימודים זה לא נחמד, אבל זה לא סוף העולם.. גם אם מתחילים במקצוע שחשבת שהוא נכון לך וגילית שלא- אז משנים כיוון, פשוט ממש כדאי שזה יהיה מתוך הסתכלות על "מה נכון לי ומה אני באמת רוצה לעסוק בו" ולא מתוך "מה באלי כרגע"

 

בהצלחהה!!!

הריכוז שלי לא בשיא, אנסה לדייק בהמשך אם יהיה צורך בת שמיא


מי ער?מבשר שלום
היום היה יום שיא הכיף ב"ה
נסעתי בכל הארץמבשר שלום
תל אביב,עכו,בנימימה,חדרה וירושלים
בנימינה- נחמדלחייך
עברת בפרדס חנה? המושבה הכי טובה
את חדרה לא אוהבת
..מבשר שלום
למה פרדש חנה במושבה הכי טובה?
נראה כאילו הזמן עצר שם מלכת לפני כמה עשרות שנים
נשמע מגניבלחייך
לא לגמרי ככה , מושבה גדולה בכל זאת, אבל מושבה. יש ירוק, יש אוויר
יש בזה משהומבשר שלוםאחרונה
מה יש בחדרה?
אויש פתחתי גם.. יאללה אני אשמור את שלי להזדמנות אחרתמחסה ועוז
אז אני מבין שאתה ערמבשר שלום
אצלך יש שאלה וכאן אין🤷אין לי הסבר
סתם מוזר שיהיה שניים, לא?מחסה ועוז
מוזראין לי הסבר
אבל אני עניתי שם😌
בנוהלתורם דם


ברוך ה'נפש חיה.
מחכה לשנת שמיטה.



ממש.
זכות לחיות בארץ ישראל ולהתכונן לשביתת הארץ
למלך שהכל שלו.
האמת שכןמיס פטל
אני ממש מרגישה את ההתכווננות מסביבי לזה. וזה מרגש
מחכה לשנת שמיטה?חיים של
כמה שאני לא מחכה לזה.
בהחלט. אני חושבת שזה זכות שלנו להשבית ולזכור של מי הכלנפש חיה.
כן..חיים של
רק סיוט עם כל השמירה על קדושת שביעית בירקות.
לא כולם נוהגים ככה, אבל אנחנו כן וזה קשה ממש.
ערה;)נועה.
יום אחרון ואז יוצאים לחופש
שאלה על ריקוטן למי שלקחהמפוצל
שלום. מזמן לא הייתי כאן בפיצול הזה

אני בטיפול ויש לי כמה שאלות

א. כמה זמן לקחתם ריקוטן?
ב. מה היו תופעות הלוואי שהיו לכם?
ג. כמה זמן לאחר סיום הטיפול תופעות הלוואי נעלמו?
ד. האם מפסיקים את הכדורים ביום אחד או בהדרגתיות?
ה. תובנה חכמה?
בערך חצי שנה....הכול לטובה!

אם אני זוכרת...

ב . היה לי ממש יובש.. בשפתים

ג .מיד יחיסית...

ד .לא זוכרת... אפילו שזה היה ממש לפני שניה...

ה, לא להיות בשמש!!!באמת להקפיד על זה!

לא לקחתי, אבל כמה מחברי לקחונראה.לאחרונה
א. חצי שנה
ב. הפנים שלו היו מקולפות וגם השפתיים שלו היו ישבות, הידיים שלו הזיעו בלי סוף.
ג. די מהר
ד. לא יודע
ה. תעשו מה שבא לכם/ן
גם לי זה היה ככההכול לטובה!

כמו שכתבת ב' ששחכתי מזה...

עונהנפטון 8

א. חמישה חודשים

ב. יובש בעיקר בשפתיים וקצת בפנים 

ג. כמה שבועות

ד. ביום אחד

ה. לקנות שפתון מעולה וקרם לחות לפנים ולהשתמש הרבה, אני השתמשתי בשפתון carmex הוריד את היובש לגמרי

תובנה חכמה:כבר לא ישיבישער

לקחת בחורף ולא בקיץ. אם אפשר לחכות..

גם עונהחמסה חמסה

בס"ד לה"ו

 

א. 3-4 חודשים לזכרוני
ב. יובש רציני בשפתיים ובפנים בעיקר, עייפות בחודש הראשון, גם יובש בעיניים לאחר סיום הטיפול. היובש בעיניים ממשיך עד היום. בעיקרון רופאים אמורים לציין שיכול להיות יובש בעיניים. העיניים שלי ידועות כרגישות ולא זכור לי שהרופא הזהיר מיובש כזה... אז לידיעתך.

ג. כמה שבועות למעט היובש בעיניים שהולך ובא מידי פעם.
ד. המינון שלקחתי היה נמוך (10mg) כך שאישית אצלי זה לא היה הדרגתי.
ה. ברוך השם התוצאות שראיתי עד היום אצל מי שלקח את הכדור הזה וגם אצלי היו טובות מאוד. רק שווה לשים לב לתופעות לוואי כיוון שכפי שניתן לראות קיבלתי אותן קצת קשה ועוד ממינון נמוך. ספציפית כנראה שהאפקט של התרופות חזק עלי אבל בכללי שמעתי המון המלצות וברוך השם בסך הכל קיבלתי תוצאות טובות אז ממליצה מאוד להתייעץ עם רופא ובהחלט לשקול את האופציה לקחת את הכדורים.

בהצלחה רבה

עונהעדיין טרייה
א. חצי שנה
ב. יובש בשפתיים ובחודש הראשון היה קצת החמרה בחצקונים.
ג. בסוף הטיפול הפנים עדיין לא היו מושלמות היו קצת סימנים אדומים (איפה שהיו חצקונים) שעברו תוך בערך חודש- חודשיים. היובש עבר די מייד.
ד. לפי מה שאני זוכרת ביום אחד.
ה. אין תובנות אני מאוד ממליצה לקחתי לפני 12 שנה (יואו איזה זקנה) ואני עד עכשיו נהנת מפנים חלקות (טפו טפו).
תודה רבה לכם על כל התגובותהמפוצלאחרונה
תהיה מנוחתו עדןבנות יאלה לריב
נאמני תורה ועבודה ממומנים ע"י הקרן לישראל חדשהחושבת בקופסא

תנועת נאמני תורה ועבודה | חותם- יהדות על סדר היום

וכל הזמן יוצאים בהצהרות נגד החינוך הדתי הנפרד.

אין מה לקחת מהם שום תשובות לשום שאלות.

לא ידעתיעשב לימון

פשוט התחדשו לי כמה דברים מקריאה בעמוד ההוא, וחשבתי שאולי יועיל.

"חשוב להקפיד לא לעשות הפרדה מגדרית בטעות"חושבת בקופסא

נאמני תורה ועבודה: לא לחלק לקפסולות לפי מגדר

 

אך ורק השימוש במילה מגדר במקום מין אומר כל מה שצריך לדעת עליהם.

תודהמישהו איתיאחרונה
דברים יפים
ערוץ 7 התחרפנתם לגמרי??? לעשות כתבה על העוזר של הארכי רוצח??תורם דם
ערוץ בנטekselion


להיפך. הם תוקפים את בנט. זה מה שהזוי.תורם דם
מזעזערץ-הולך
הבנתי שהרבנית שולמית מלמד נדחקה קצת מהשליטה בערוץ.
😂😂😂😂תורם דם
היא מעולם לא באמת שלטה בו.
אין לה מושג מה מתרחש בו או מה עושים כביכול בשמה...

תאמין לי.
------------רב שמואל
כן
שמעתי יש כמה טרולים שכרגע גולשים במורד הערוץ אל עבר פי התהום. חבל שהם לא רצו שיצילו אותם. (או שאולי זה עדיף? לא נתווכח)
חחח בשביל מה זה טוב? מה מצפה שיצא מזה?תורם דם


לשמוע תגובהנפש חיה.
חחחחחחח בהצלחה עם זה...תורם דם

בוכה/צוחק

ויבא דויד, נבהרב שמואל
@בת ישעיה

והיינו דכתיב "כי ילד יולד לנו"
'לבית דויד' - לא נאמר
אלא 'לנו'
והיינו דאמרינן
'פרו ורבו' בדברי תורה
כי תלת בנים הוו לישעיה
וכתיב "צור תעודה חתום תורה בלימודי"
'בלימודי' פירוש התלמידים והתלמידים כבנים
ושם ביתו לא נכתב
ומשום כך המ"ם סתומה ב"לםרבה המשרה"
ולכך כתיב "המשרה על שכמו", משא דרך אדם לישא על שכמו, שמא 'משרה', היכן נושא אותה, אינו כשרביט, לכך כתיב 'מעתה ועד עולם', מעתה ולעולם, בגלוי ובהסתר.

והיינו להשלים כעין בת שונם, שהחייה אלישע בנה, אשר הוא משוי לחיים והציל אותו ממוות, ואמר "וצדיק באמונתו יחיה", ואם לא משונם. מהיכן יבוא. שהוא הסוד והעיקר בתחייה.
שלא לדבר על השקר לפיו הוא גינקולוגפשוט אני..
הזוי.Y.hilesoomאחרונה
שמעתי בשם הגר"א שאם לא היה תורה, הוא היה עוסק בשירה כל היום.חסדי הים
שמעתי מיעקב שוואקיחסדי הים
זה תוך כדי ראיון ארוך איתו
לא יודע זה לא עשה לי טוב ..בנות יאלה לריב
קשה לחשוב על המציאות הזו.. מה היינו עושים אם לא היתה תורה. זה אומר במילים אחרות שלא היה משמעות לכלום, ולכן קשה לי לשמוע שהגאון אמר את זה.. גם כשאמר את זה באופן תאורטי כמובן.
אם לא היתה תורהשום וחניכה

זה לא היה אומר בהכרח שאין משמעות. זה היה אומר שהיינו צריכים יותר להתאמץ כעיורים באפילה כדי למצוא אותה. כמו שאפשר לראות אצל חלק מאנשי אומות העולם שאין להם שום ידיעה בתורה, והם מגיעים לתובנות עמוקות ופנימיות ומכוונות לאמת, גם ללא תורה.

אבל גם לאומות היה בסיסבנות יאלה לריב
בסיס שממנו הם שאבו את התפיסה הכללית. מעין מה שכתוב ״ ולבני הפילגשים אשר לאברהם נתן אברהם מתנת וישלחם מעל יצחק בנו בעודנו חי קדמה אל ארץ קדם״
קשה לדעת אם הרקע הכללי הוא הגורם.שום וחניכה


תורה שקולה כשירה- "ועתה כתבו לכם את השירה"חסדי הים
ומגילה (לב.) כל הקורא כו', ומנגד סוטה (לה.) שקרא לד"ת זמירותשום וחניכה

ועי' סנהדרין (צט: ) זמר בכל יום. ובביצה (כד.) ובכ"מ זמורתא תהא.

וגם- ולא אמר איה אלוה עשי נתן זמרות בלילהבנות יאלה לריב
מה היינו עושים אם לא הייתה תורה....פלוני.
(בהנחה שמדובר על לימוד תורה ולא על מצוות התורה) לפי דעתי היינו מקיימים מצוות יותר בכוונה, יותר עוזרים לזולת, כי זאת הייתה הדרך לעבוד את הקדוש ברוך הוא. אני לא מזלזל בלימוד תורה, אבל יש מיעוט שולי שהפכו את התורה למשמעות החיים. אז לא. זה לא. מצווה גדולה מאד, אבל המטרה זה לעבוד את השם ולא לסיים את הש"ס.
טוב ..בנות יאלה לריב
בעיניי לא כדאי להפחית מהערך של לימוד תורה,
התורה אמרה בעצמה והגית בו יומם ולילה, למרות שבמחשבה שניה ההמשך שם זה למען תשמור לעשות וגו׳ .

טוב זה כבר דיון אחר 🙂
אבל אני מאמין שעצם הדיבור של התורה כבר פועל דברים עצומים.. וזה גם הגיוני, דברי אלוקים .

״והלחת מעשה אלהים המה והמכתב מכתב אלהים הוא חרות על הלחת״
אם אני לא טועהנראה.לאחרונה
זה כתוב בנביא ולא בתורה... בספר יהושע
שמות לב טזעברי אנכי


יהושע א חנראה.לאחרונה
לֹא יָמוּשׁ סֵפֶר הַתּוֹרָה הַזֶּה מִפִּיךָ וְהָגִיתָ בּוֹ יוֹמָם וָלַיְלָה לְמַעַן תִּשְׁמֹר לַעֲשׂוֹת כְּכָל הַכָּתוּב בּוֹ כִּי אָז תַּצְלִיחַ אֶת דְּרָכֶךָ וְאָז תַּשְׂכִּיל.
לאבנות יאלה לריב
הוא מדבר על הלוחות ..
הוא דיבר על והגית בובנות יאלה לריב
ואתה מדבר על הלוחות .. (:
נכון טעות שליבנות יאלה לריב
התבלבלתי מעניין המלך בספר דברים..

וְהָיְתָה עִמּוֹ וְקָרָא בוֹ כָּל יְמֵי חַיָּיו לְמַעַן יִלְמַד לְיִרְאָה אֶת יְהוָה אֱלֹהָיו לִשְׁמֹר אֶת כָּל דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת וְאֶת הַחֻקִּים הָאֵלֶּה לַעֲשֹׂתָם.
סייעתא לדברי:שום וחניכה

עירובין ק: - אילמלא לא ניתנה תורה היינו למידין צניעות מחתול, וגזל מנמלה, ועריות מיונה, דרך ארץ מתרנגול. 

 

הוי אומר שהעולם סופג במסרים של התורה, רק צריך עיניים מיוחדת ורגישות כדי לדלות אותם.

אוי זה מעולהבנות יאלה לריב
הצלחת למצוא את המקור הטוב ביותר כראיה לדברים שלך. ישר כח.

זה מזכיר לי קצת את השאלה איך אברהם אבינו קיים את התורה כולה אם עדין לא ניתנה תורה. אבל באמת, מה ישוב הקושיה שם על עניין לשונות החרדל והחלב? שום תירוץ לא התיישב לי ..
הקושיא על אברהםשום וחניכה

לא כ"כ מסובכת אלמלא היינו צריכים ליישב את הכתוב עם מדרש אחר - שמשה רבינו ניצח את המלאכים בטענה שאכלו אצל אברהם בשר בחלב. שהרי על פשט הכתובים היה אפשר לומר כתירוצים המקובלים: שהגיש קודם חמאה. או שדרך בישול אסרה תורה, והוא הגיש לפני האורחים כשזה לא מבושל, ואם הם אכלו ביחד, אין בכך בעיה.

אלא מאי? שמדברי המדרש שמשה ניצחם בטענה שאכלו אצל אברהם בשר וחלב, משמע שעברו על מה שכתוב בתורה, והיינו ע"כ שאכלו בשר וחלב מבושלים יחד, ובזה יש תימה שאם הם מבושלים ע"כ אברהם בישלם, ועבר על איסור דאורייתא של בישול.

תירוץ נאה שמעתי לפני כמה שנים: אברהם אבינו באמת הגיש לפניהם חלב ובשר נפרדים, לא מבושלים. אולם המלאכים הם אש: משרתיו אש לוהט. כשהם אכלו אותם אז הם באמת בושלו ועברו על איסור דאורייתא.

ולפי זה אפשר לתפוס את החבל משני קצותיו: אברהם לא עבר אפילו על איסור דרבנן. והמלאכים מצידם עברו על איסור דאורייתא.

-------רב שמואל
המלאכים, לפי דרגתם, היה ראוי להם להחמיר...
יש לי תירוץ טוב יותרבנות יאלה לריב
ושכה יהיה לי טוב, חשבתי על זה ורק אז הלכתי לראות את הרש״י על הפסוק.

חשבתי לומר שמי שעשה את בן הבקר היה ישמעאל הנער, ולכן היה לו דין שונה מכיוון שהוא לא בכלל ישראל. ואז ראיתי שרש״י אומר שהנער היה ישמעאל. למרות שעדין יש סתירה עם הרש״י הזה שאומר שרצה לחנכו במצוות, ואם כן זה לא היה עבירה על כורחנו אלא ההפך זה היה מצווה .

ובקשר למה שכתבת על משרתיו אש לוהט, חח תירוץ יפה. אולי אם הייתי מלאך הייתי טוען להגנתי שאין בישול אחר בישול .. שכבר בישלו את הבקר ולא היו מגישים לפני חי .
כמה הערות:שום וחניכה

א. אין קושיא ממה שפירש"י שעשה כן כדי לחנכו במצוות, שיש לפרש שהכוונה למצוות שבן נוח מחוייב בהן, והן מגדר דרך ארץ של כיבוד אורחים.

אלא אי קשיא הא קשיא, שאף אם נאמר שלישמעאל היה דין בן נח, אסור היה לאברהם לומר לו לעשות כן. ועיין בביאור הלכה (סי' שז סכ"א): "ועיין בפמ"ג דאסור ליתן לאינו יהודי בשר וחלב בחול ולומר לו בשל לך, כיון שאינו יכול לבשלם יחד בעצמו הוא בכלל אמירה לגוי שבות... ועי"ש עוד שמצדד דה"ה דאסור ליתן לו בשר שיבשל בכלי חולבת ב"י".

 

ב. בקשר להערתך מצד בישול אחר בישול: ראשית יש דיון נרחב האם יש בישול אחר בישול לגבי בשר בחלב, ואפס קצהו תראה בחידושי רעק"א (יו"ד ריש סי' פז). שנית, כבר העירו האחרונים שכל הספק כאשר התבשלו בשר וחלב יחד ושוב מבשלם, אך אם כל אחד התבשל בפני עצמו ולאחר מן מבשלם ביחד, בזה לית דין ולית דיין שיש איסור דאורייתא.

אז אולי אפשר לומרבנות יאלה לריב
שהטענה של משה על המלאכים היתה שהם ידעו גם מהאיסור של דרבנן.. ובזה הם נכשלו . לא חיכו שש שעות .. חח..
הלשון במדרש שעברו "על מה שכתוב בתורה".שום וחניכה


איך מלאכים עברו על מה שכתוב בתורהבנות יאלה לריב
אם הם לא מצווים עליה?
לדעתי זה לא ההסבר בגמרא.אניוהוא
וזה תלוי בגירסאות בגמרא
האם ר' יוחנן אמר אלמלא או אלמלי שכן מבואר בתוס' בכמה מקומות ש-
אלמלא- אילו לא
אלמלי - אילו כן
אם הגירסא היא אלמלא-
אילו לא 'לא ניתנה תורה' - כלומר גם שכן ניתנה תורה צריך ללמוד מהם - שזה יהיה טבעי לאדם כמו אצל החיות

אבל לכשתעיין בדוגמאות תראה שאינן שלמות,
גזל מנמלה- הנמלה אינה גוזלת מחברותיה, אם נמלה נגעה בגרגיר נמלה אחרת לא תיקח אותו. אבל השדות של בני אדם? זה אפשר להרוס....
צניעות מחתול- החתול צנוע כשהוא עושה צרכיו בלבד, אבל לא בשעת תשמיש...
עריות מיונה- היונה מאמנת לבת זוגה, אבל בת הזוג הזו היא האחות שלו...
דרך ארץ מתרנגול - התרנגול מפייס ואח'כ בועל - שאומר כזה ארמון אתן לך- אבל הוא יודע מראש שלא יהיה לו, הוא סתם מחרטט לתרנגולת....
אז המוסר הזה הוא רק חלקי

ולכן -
אלמלי - אילו כן - לא ניתנה תורה - שבאמת אין תורה - אז היינו לומדים מוסר חלקי ולא אמיתי. ועכשיו שיש תורה המוסר שלם.
---------רב שמואל
אני חושב שזה לא סותר

כי באמת, אם לא הייתה תורה, והיינו צריכים ללמוד צניעות מחתול וגזל מנמלה, אז באמת לא היה המוסר שלם, ולכן ניתנה תורה.

אבל, מאידך, גם אם ניתנה תורה, עדיין יש מתוחכמים כמו הטרולים, שחושבים שהם בחוכמתם מחליטים מהו מוסר, והם ילמדו אותך איך לומדים צניעות מחתול וגזל מנמלה. לכן חז"ל אומרים, ודאי יש איזה נקודה יהודית איזה נקודת אמת, בחמורו של הטרול. אבל הגדול שבחמורי הטרולים, אינו כהקטן שבחמורי ר' פנחס בן יאיר. ולכן צריך ללמוד תורה ולא לסמוך על חמורים של הטרולים. כי אפילו שיחת חולין של תלמידי חכמים צריכה תלמוד, אבל חמור של טרול - חמור בריבוע הוא.
בכל מקום שיש בגמ'שום וחניכהאחרונה

אלמלא או אלמלי שלא מתאים ללשון חיוב או שלילה בהתאמה, רגיל הגרי"פ בהגהותיו לציין ולתקן את דברי הגמ' ע"פ דברי התוס' במגילה (כא.). וגם כאן ציין לדבריהם. ופשוט הוא שכוונת ר' יוחנן היא אילו לא נתנה תורה.

וברור שהמוסר של הטבע לא שלם וצריך שכלול, שהרי אינו יורד לפרטים וגם אינו נותן מענה להתנגשות בין ערכים. אך העיקרון הוא שיסודות המוסר כבר מוטבעים בטבע.

בטח שהיה משמעותאדמך
השירה זה הרבה מעל המילים. זה עומק עצום של משמעות שלא ניתן להסביר במילים.
אבל אנחנו בני אדם. אז משתמשים במילים.
תודה נראה מענייןבנות יאלה לריב
אקרא את זה בעיון יותר מאוחר.
יצא לי לקרוא באתר הזה דיון מעניין אחר לפני כמה זמן.
הרב עובדיה אמר שאם הוא לא היה רב הוא היה פייטן עברי אנכי

אבל זה כי הוא באמת היה פייטן וחזן מדהים בערך

שלט בכל המקאמאת

ואהב מאוד מאוד מאוד מוזיקה

 

וזה ידוע שמוזיקה זאת חכמה עליונה מאוד

מקובלים אהבו מוזיקה..

שמעתי משהו כזה דומהאושפיזין מהירח
התורה נקראת שירהadvfb

"ועתה כתבו לכם את השירה הזאת ולמדה את בני ישראל שימה בפיהם"

שירה היא דבר שנוגע בנפש.

האם למי שאונס יש בעיה נפשית רצינית או לאו דווקא?פריחהבאביב

היי,

אם השאלה לא מתאימה לפורום אז בבקשה למחוק.

האם אדם שאונס (ויש גם נשים שאונסות) הוא אדם עם בעיה נפשית כמו אדם שלא התפתח או נרקסיסט או אדם עם נפש מאד מעוותת או שלא? ובאופן תאורטי אחוז מאד גדול מהאוכלוסיה יכול לעשות את זה בכל מיני תנאים כמו למשל אנשים במסיבה גדולה מעורבת ששותים בה הרבה או נניח גבר ואשה שנמצאים ביחד באיזה טיול וכן הלאה?

בשביל מה האינפורמציה?אריק מהדרום
בוא נגיד שלא, מה זה נותן לך?
תלוי סיטואציה ותלוי איך את מגדירה בעיה נפשיתבייניש נח
לדוגמה אנשים שמאכילים את היצר שלהם יותר מידי נעשים בעלי בעיה נפשית
אני חושב שגם המניעים הם לא תמיד תאוה אלא יכול להיות גם נקמה לדוגמה
לדעתי כל אחד שעושה מעשה כזה הוא חולה נפש כי הוא הגיע לדירדור נפשי ומידותי כל כך גדול שהוא פשוט חולה
את צריכה להבדיל בין יצר מין לבין הפרעה נפשית.שפרינצא בוזגלו

יצר מין הוא דבר לגיטימי שיש לכל העולם (או לרובו), השאלה מה עושים איתו.
בתכל'ס לא משנה מה עושים איתו כל עוד זה לא פוגע באחר.
על יצר המין ניתן להתגבר, כמו שניתן לדחות סיפוקים בכל תחום, בתחום הזה זה מאד חשוב.
אדם בעל יצר מין בריא מבין שיש רצון כלשהו ופנטזיה אבל זה לא אומר שהיא תתקיים בהכרח.
הוא יודע שלא נוגעים במי שלא מאשר. הוא מפנים ומצליח לעצור.
הבעיה מתחילה כאשר יכולת דחיית הסיפוקים והבנת גבולות האחר משובשת.
זה דבר נפוץ אצל ילדים, הם יכולים לגנוב, להתחצף, להרביץ סתם- אבל ככל שמתבגרים זה עובר.
מבוגרים שלא יודעים לעצור בעצמם מלבצע פעולות מחרידות שכאלה לוקים. אני לא יודעת בדיוק איפה.
גוף של גבר בוגר/אישה בוגרת, רצונות של גבר בוגר/אישה בוגרת, עם יכולות (או יותר נכון חוסר יכולות) של ילד קטן.

אז אני לא יודעת אם זה מחלה או לא, אבל תקין זה בוודאי לא.

אדם שרוצחחדשכאן
יש לו בעיה נפשית?
לכאורה זאת הפרעה נפשית.תורם דם

למאי נפקא מינא?

בטוח שהוא חסר איזוןadvfb

ויש לו צורך לשליטה שהוא לא מרסן אותו.

הפרעה נפשית. הרב שמואל אליהו דיבר על זה עכשיו בכנסהיא יושבה בחלוןאחרונה
בריאות הנפש. אונס ופגיעות מיניות לא קשורות למין, אלא להפרעות נפשיות שקשורות בשליטה אלימות וכו'. במקרה זה מתבטא במין אבל זה חלק מהפרעה
מישהו ער?פרח-אש
הם מסתכלים עלייךאין לי הסבראחרונה
סתם כי אתה מפריע להם ועושה רעש🤭
ערהאין לי הסבר
ללכת על הקצה של המדרכה כמו ילדה בת חמש😌
בכללי, לרוב לא מתעסקת במה יחשבו עליי.
השכרת מקרןילדה של אבא

שלום,

אני מחפשת מקרן להשאלה או להשכרה לשלושה ימים

עדיפות למקרן כיס או נייד שנח לקחת אותו.

 

באזור בנימין או ירושלים.

 

אם אתם מכירים מקום כזה אשמח שתפנו אלי

תזכו למצוות

 

הכרתי פעם עסק כזהמחסה ועוז
אנסה לברר לך(אם זה עדיין רלוונטי..)
רלוונטי, אשמח!ילדה של אבא


רק מעדכן שניסיתי לשאול, בינתיים לא ענו לי..מחסה ועוז
תודה רבה! הסתדרתי בעז"הילדה של אבא


יש מצב שפירסמת את זה בסטטוס?איכה
סתם דוגמא לאווטינג אפשרי, אבל אני ממש לא זוכרת אצל מי ראיתי את זה (וגם לא כזה מעניין אותי).

אם זה מפריע לך, תדעי שיכול לקרות.

תיוג רנדומלי : @נשמה כללית
סטטוס בווצאפ? אין לי בכללילדה של אבא

ותודה!

חשוב

 

👌איכהאחרונה
וגם הגיל שלך לא מסתדר שאני אכיר, אבל סתם לי זה עבר בראש אז רציתי להסב תשומת לב 🙃
אני לא מחבב בלשון המעטהבנות יאלה לריב
את המאפיינים של החברה המודרנית.
את הניסיון המתמיד להצליח יותר ולהיות חכם יותר
את הניסיון למצוא חן בעיני כולם כאילו זו תוכנית הישרדות
את הויכוחים הפוליטים של צדדים שונים
את המאבקים של דעות שונות בדרך להגיע לקצה הפרמידה
את עצם מה שמאפיין חברה כחברה מודרנית.
את השיגרה של פתיחת היום עם תוכניות רדיו שמספרות כל יום מחדש את התרבות הזו.

אני חולם על עולם של שדות בלתי נגמרים והרים מושלגים בלי מאפיינים של חברה מודרנית. פשוט עולם של טבע ואדם וזהו.
וואו. מדהים.רב שמואל
אתה יכול להמשיך לחלום.

בעולם כזה, גם לא יהיו בנות שיציקו לך על כל פרט.
אז תעבור לכפר בשווייץחסדי הים
גם בכפר בשוויץ התרבות הזו קיימתבנות יאלה לריב
לא צריך ללכת כ"כ רחוקekselion

שיקים איזה מאחז ביו"ש

גם זוכה במצווה

גם שלווה

גם נוף יותר יפה

המודרנה גם אומרת שמה שאתה רוצה, תלוי בךדי שרוט
אתה לאחייב לשמוע את הרדיו הזה בבוקר. תשמע שירי מדיטציה ביוטיוב במקום.

אתה לא חייב להיות חכם יותר. תצעד במקום.
אתה לא חייב להתווכח פוליטית. תפטור הכל במשיכת כתפיים.
אתה לא חייב לחיות בעיר סואנת. תגור בבקעה. או במזרח. או בצפון.
אתה לא חייב להמציא את חינך בעיני כולם. חייה את חייך איך שבא לך.

זה תלוי בך.
אין אפשרות להתנתק מהמציאות הזובנות יאלה לריב
זה העולם. אין נקודה על הגלובוס שזה לא נמצא בה.
זה לא נתון רק לבחירה שלי.

אני מדבר על החברה, אני לא החברה
אני רק מביט בה מהצד.
לדעתי זה לא הוגן לרצות שהחברה תתנהל על פי התיאור הזהדי שרוט
לך החברה הזאת קשה אבל מה עם אחרים שהחברה שלך קשה להם?

אז האמת איפה שהיא באמצע. בשביל זה המודרנה אומרת לך, קח, איך שאתה רוצה לחיות תחיה.
או בזרימה איטית ורגועה, או בדהירה מהירה וסואנת.
מזדהה אתך לגמרי.פלוני.
אבל אני תמיד אומר לעצמי שיש סיבה לכך שהקדוש ברוך הוא הוריד אותי בגלגול בתקופה הזו ולא בתקופה המלך חזקיהו, שהחלום שלי לחיות אז.
תודה על התגובהבנות יאלה לריב
אתה סתם עצלןחדשכאן
ברכותיי
ואולי אני מחפש להחזיר את העולם לשפיותבנות יאלה לריב
בתוך המרדף שהחברה יצרה אחרי כסף כבוד והצלחה.
לא רואה קשר בין שפיותחדשכאן
לחוסר שאפתנות
זו עצלנות
וואורב שמואלאחרונה
איזו מטרה נעלה
חובבי לשון בקהל?נפטון 8

לשון, לשון זכר או לשון נקבה? או שתלוי אם זה לשון זכר או לשון נקבה?🤔 או שיש הבדל בין האיבר לשפה?

 

בדרך כלל אנשים משתמשים כנקבה אבל בעיקר בספרות תורנית נכתב הרבה פעמים כזכר כמו "לשון אחר" "וזה לשונו" וגם בכללי "לשון נופל על לשון"

בתנך יש פעמים כך ופעמים כך

בקיצור לשון גם וגם?

המין הדקדוקי של לשון הוא נקבהאין לי הסבר
רק בביטויים לשון זה גם זכר וגם נקבה, אבל בשאר הדברים המילה לשון היא נקבה
ומצאתי עכשיו באתר של האקדמיהאין לי הסבר

מענייןנפטון 8

כי בתנך ודאי יש פעמים שנכתב כזכר אפילו שזה לא ביטוי

למשל ביהושע פרק ז וָאֵ֣רֶא בַשָּׁלָ֡ל אַדֶּ֣רֶת שִׁנְעָר֩ אַחַ֨ת טוֹבָ֜ה וּמָאתַ֧יִם שְׁקָלִ֣ים כֶּ֗סֶף וּלְשׁ֨וֹן זָהָ֤ב אֶחָד֙ חֲמִשִּׁ֤ים שְׁקָלִים֙ מִשְׁקָל֔וֹ וָאֶחְמְדֵ֖ם וָאֶקָּחֵ֑ם וְהִנָּ֨ם טְמוּנִ֥ים בָּאָ֛רֶץ בְּת֥וֹךְ הָאׇהֳלִ֖י וְהַכֶּ֥סֶף תַּחְתֶּֽיהָ

או שגם זה נחשב לביטוי כי זה בהשאלה?

האמת שאני לא יודעת לגבי הפסוק שהבאתאין לי הסבר
אבל ממה שהבנתי כשהאקדמיה קבעה אילו מילים הן בזכר ואילו הן בנקבה, הם פשוט בדקו בתנ''ך האם המילה מופיעה יותר פעמים בזכר או בנקבה ולפי זה קבעו.
אז כנראה המילה לשון מופיעה יותר פעמים כנקבה ולכן נקבעה כנקבה.

אבל אני לא יודעת באמת
רק השערות שלי
אהה אז יש לך הסברנפטון 8

טוב מעניין, תודה

הנה, בפסוק זה בתור ביטוי...תות"ח!

זה הרי צירוף, "לשון זהב"...

"תדבק לשוני לחיכי"- זו לשון נקבה...

ובאיכה כתובנפטון 8

"דבק לשון יונק אל חכו"

אולי כי "לשון" (הנשוא) מוסב על הנושא (יונק) שהוא זכרנפש חיה.
בעבר היו הרבה דברים שלא הקפידו בזהעברי אנכי

ולכן זה השתרש בביטוים

למשל "טלית קטן"

או בסליחות "חדש ימינו בגלות ישן"

ועוד

 

אמרת שבדקת בתנ"ך

אז לאיודע

 

אבל בעיקרון מביטויים סתם ככה לא תמיד אפשר להביא ראיה

יש גם במשנה ביטויים שהשתמשו בהם ונשארו כךנפש חיה.
נכוןעברי אנכי

אבל לא תמיד הם נכונים דקדוקית

 

הנה למשל עוד ביטוי

"בית דין הגדול"

היום הייתי כותב:
"בית הדין הגדול"

 

זה כללי ה' הידיעה, שיש הבדל בין צירוף סמיכות לשם ותוארו

שם עשו את זה הפוך

 

היום יש גירסאות בנוסח יעלה ויבוא

חלק אומרים "ראש חודש" וחלק "ראש החודש"

דקדוקית עם האות ה' ודאי שזה הרבה הרבה יותר מדוקדק.

בפרשת ראהרב שמואל
יש פסוק "כל בעל משה ידו"

זה ביטוי שידוע מהספרות המאוחרת בצורות אחרות כמו "בעל קורא" "בעל תוקע" וכן הלאה.

לכאורה היום רגילים להתייחס לזה כאל ביטוי שנשתרש שלא כהלכה, אבל לפעמים צריך לברר יותר, גם מבחינת ה"גיזרונות"
ה"גיזרונות" הנכוניםרב שמואלאחרונה
למי שמבין קצת ברפואה.פלוני.
יש לי דלקת בפרק ביד, והייתה לי כזאת לפני כמה חודשים ביד השנייה. הקיצר, נשארה לי תבנית שלמה של אתופן. אני מתלבט אם לקחת את האנטיביוטיקה עכשיו או ללכת לרופא מחר שירשום לי כנראה אותו דבר.
לא מבינה גדולה...אבל,טיפה של אור

אנטיביוטיקה זה לא אקמול.. 

לא לוקחים סתם.. צחכה לראות מה הרופא שלך יגיד . (אם צריך, הוא כנראה ידחוף לך את האנטיביוטיקה.. אז אל תדאג)

לא לוקחים תרופת מרשם בלי מרשם. ככה פשוט.פשוט אני..אחרונה


מסתובב....הָיוֹ הָיָה

אחינו החרדים 
בין הזמנים כבר כאן !

מדי שנה בשנה מאות ואלפי בני ובנות המגזר החרדי 
משפחות אברכים בחורי ישיבה ובנות סמינר 
באים  בהמוניהם לנפוש ולטייל בעיר עכו!
בדגש על עכו העתיקה!!

האטרקציות הנבחרות של עכו הן סירות טורנדו !

דקה לפני שאתם מתכנננים להגיע לעכו בקשה אישית !

🏻השנה דאגו ערביי עכו ועכו העתיקה לגרום לסירות של היהודים נזקים של מליונים !

🏻עשרות יאכטות וסירות יקרות נבזזו נגנבו נהרסו נשרפו ונגרם להם נזק בלתי הפיך בעשרות מליוני שקלים !

🏻 4 יהודים בעכו עברו לינץ׳ אכזרי ביותר עד שערי מוות ! אחד נרצח רק בגלל שהוא יהודי 

🏻 תלמידי בית ספר הוכו בדרך לבית הספר !

🏻עשרות עסקים נשרפו הועלו באש ונבזזו !

זָכוֹר אֵת אֲשֶׁר עָשָׂה לְךָ עֲמָלֵק !!!!

אחים יקרים !
אנחנו כאן יהודי עכו חילונים וחרדים אשכנזים וספרדים ליטאים חסידים דתיים לאומיים ועמך ישראל מבקשים ממכם לעזור לנו לשמור על הכח והכבוד היהודי!!

יהודי קונה רק מיהודי !
✖️יהודי לא מפרנס גויים שונאי ישראל שהיכו יהודים עד שערי  מוות !

✖️יהודי לא מפרנס גויים ששרפו בתי כנסת בתי יהודים עסקים יהודים ! 

✖️יהודי לא מפרנס אוייבים !

אנו תושבי עכו עמלים קשה לשקם את הנזקים האדירים שגרמו לנו המחבלים !

✖️אנו תושבי עכו לא מפרנסים אוייבים בשום אופן כלל!


אנא ! אתם באים לעכו אל תכנסו לעיר העתיקה !
אל תפרנסו אוייבים !✖️✖️

✖️✖️הכסף שלכם מפרנס מחבלים שפורעים בנו שרצחו אותנו שבזזו ושרפו לנו מכל הבא ליד שלא רחמו על יהודים צעירים ומבוגרים והיכו בהם עד אובדן הכרה ! 

✖️✖️אנא אל תפרנסו מחבלים ! 
✖️✖️אל תדרכו בעכו העתיקה !

בברכה ובתקווה שדברים היוצאים מן הלב ייכנסו אל הלב ! 

תושבי עכו היהודים !

אנא הפיצו את זה בכל מקום בכל קבוצה בכל זמן  !!

שיאוו בכול מוקם זה הופץ...הכול לטובה!
כמה הערותפשוט אני..

א. אנחנו כאן יהודי עכו חילונים וחרדים אשכנזים וספרדים ליטאים חסידים דתיים לאומיים ועמך ישראל מבקשים ממכם לעזור לנו לשמור על הכח והכבוד היהודי!!

 

אני מוכן להתערב שאת המכתב הזה ניסח אדם אחד, שבוודאות לא עונה על רוב הקטגוריות כאן

 

ב. "חרם לאומי" מצד החרדים כלפי הערבים יוכל להתקיים רק אחרי שדתיים לאומיים יחרימו את אל-על בגלל חילול שבת או יחרימו את הריבוע הכחול בגלל רשת חנויות לא כשרה (או לפחות יאיימו).

כלומר אף פעם.

מספיק בשלב ראשון לקנות מיהודים. בלבד. לא דברים בומבסטייםנפש חיה.אחרונה
בוקר טוב🥱חופשיה לנפשי
מתי בפעם האחרונה התעוררתם לפני השעון המעורר?
היוםמישהו איתי
אבל המשכתי לנמנם עד שהוא הפריע(:
קמתי בחמש וחצי...הכול לטובה!
יאוו אני עייפה...
נראלי תמיד אני קמה לפני.. בלחץ שאני לא יקום
היום (רק שלא שמתי אפילו שעון מעורר)יעל מהדרום
לק"י

עדכנתי את המטפלת שפיצקית לא תגיע היום, ואת הדודה שנגיע אליה (מזמינה אותך להצטרף על חשבונה
... )
לא יכולה לבואחופשיה לנפשי
אני כבר בדרך הלאה...
בינתיים גם לא בטוח שניסעיעל מהדרום
לא נורא....בפעם אחרתיעל מהדרום
כל השבוע האחרון בערךחמדת66


אתמולרץ-הולך
כל יום כמעטנראה.לאחרונה
לא זוכרת מתי זה קרה לי😬חיים של
זה טוב, לא?חופשיה לנפשי
זה מצויןחיים של
איי איי שאלות של רווקים...אריק מהדרום
היוםגלקסיהאחרונה


יש מסעדות/בתי קפה בירושלים שפתוחים בשעות כאלה?חיות צבעונית
אולי קפה גן סיפור בגן סאקרמחסה ועוזאחרונה
ספר שנכתב מנקודת מבט דתית על כל נושא הלהט"ב. ממליץ בחום!תורם דם
מיועד לבני ובנות נוער בעיקר. אבל מתאים גם לגילאים יותר בוגרים.

העלתי לגוגל דרייב. מוזמנים/ות בשמחה לפרסם ולהפיץ.
מיועד לבני ובנות נוער.

העלתי לגוגל דרייב. מוזמנים/ות בשמחה לפרסם ולהפיץ.

מיניות להט"ב – Google Drive
שאלה..הילושש

אם לאוטו יש תו נכה, אני יודעת שאפשר להקטין את עלות רשיון הרכב ל 26 ש"ח בלבד. 

אבל לא יודעת איך עושים את זה. 

 

מנסה להשיג את משרד התחבורה/ משרד הרישוי ללא הצלחה כבר כמה ימים ואין מענה.. מה עושים? 

ידוע למישהו..? מישהו נתקל? 

 

תודה רבה. 

 

על פי מה שידוע לי..meir D
לכל נכה מגיע שני תווי נכה וביכולתו להחליט על איזה אחד מהרכבים תחול הזכאות לאגרה מופחתת. לא על שניהם
כןחיות צבעוניתאחרונה
כנסי לאתר של התשלום לאגרה ויש שם אופציה לשלוח הודעה לבעלי תו נכה. שלחי להם הודעה והם יעדכנו ואז באתר של התשלומים את מזינה תז ומס רכב ואז את רואה שזה 26
מה הדעה הליברלית הכי חכמה ששמעתם?advfb

חחח בקטע שלאזן את ההודעות של @חסדי הים

שמעתי שזה הולך חזק עכשיו ;)

 

מאוד אוהב ששמים את ערך השיוויון כאשר הוא באמת במקום.

הדיבור הפתוח על דברים זה גם משהו ששובה את ליבי..

שחובה לכפות על כל המפלגות כאחד להיות דמוקרטיותsimple man

ובכך למנוע את תופעת הסוס טרויאני

חובה לאפשר תשלום הגון עבור כליות, זה יציל את חייהם של אלפיםפשוט אני..
וכל המתנגדים בטוחים שהם יודעים יותר טוב בשביל שני הצדדים בעסקה מה טוב להם, ובשם הנאורות שלהם לא אכפת להם שאנשים מתים.
ליברלי במובן האמיתי של המילהפשוט אני..
סחר חופשי, בלי התערבות של הממשלה.
שלכל בני האדם יש ערך מהותיחושבת בקופסא

ראיתי נוצרים שמנסחים את זה בתור שכולם נבראו בצלם אלוקים.

אז צריך לדאוג להם לביטחון, לכבוד, לפרנסה, ו"למרדף אחרי האושר".

 

ברור שהרבה לוקחים את הרעיונות האלו בצורה קיצונית וחושבים שמגיעים להם דברים, אבל הרעיון הבסיסי בלי העיוותים הוא ממש יפה.

ליברליזם בהכרח מוריד את הערך המהותי מהאדם?advfb

אתה אולי מתבלבל עם פוסטמדרני?

ליברליזם זאת סקאלה רחבה..

תראה את נושא השרשור, אני אומרת שליברליזם בעד ערך אדםחושבת בקופסא
לא כל כך הבנתי, אשמח אם תסבירי תודהadvfb


השרשור הוא על דברים ליברלים חכמיםחושבת בקופסא

אז אמרתי שאני אוהבת את הערך לחיי אדם ברעיון אפילו שיש כאלה שמעוותים אותו ל"מגיע לי דברים בחינם".

מענייןadvfbאחרונה

לפי איך שתפסתי עד עכשיו ערך חיי אדם הוא לא בהכרח ערך ליברלי אלא חירות חיי האדם.

מעניין

באיזה פורומים אתם יותר פעילים? עברי אנכי
עבר עריכה על ידי עברי אנכי בתאריך י"ז באב תשפ"א 20:30

אם יש פורומים סגורים פרטיים שלא תמיד נעים לשתף שאתם או כיוצ"ב, לא לכתוב כאלה

הכוונה לפורומים פעילים שפתוחים לציבור הרחב וכיוצ"ב.

 

 

ו.. האם אתם פעילים הרבה בש.א?

פעיל רק כאןבנות יאלה לריב
לפעמיים נכנס לתקוף בלנ״ו אבל לא משהו מיוחד.

שיחות אישיות , רק שאני עושה משהו לא לרוח האנשים כאן אז הם כותבים את הערותיהם או מחשבותיהם בפרטי.

מזה חדרים?
כלמיני.תורם דם

כן. הרבה.

חשטחופשיה לנפשי
פה
ובלנו
פעם הייתי קצת בנסיופ אבל כבר מזמן לא
וריק ומוסתר לאחרונה מככב
..מבשר שלום
אין משהו בטוויטר של הפורום?
יש כזה בכלל?עברי אנכי

טוב לדעת

..מבשר שלום
אין לי מושג, אני רק יודע שהיא בטוויטר
נעחופשיה לנפשי

טוויטר זה טוויטר 

חשטחדשכאן
חשט
נעלבתיברוקולי

 

מה עם הפורום שלי? אוהב

זה לא הפורום שלך ג"כ?חדשכאן
עלק "שלי"..
מי שמדבר על נעלבים 🙄
בעיקר כאן ובלנ"ו.מישהו איתי
טיפה בבימ"ד ובאו"ח.
בש"א - מידי פעם, בעיקר אם יש משהו שאני רוצה לומר סביב הפורומים.
חדרים בכלל לא
לנ"ו לשלטון✌מדרשיסטית20

וחדרים זה הש"א הקבוצתיות?

מעולם לא הוזמנתי 😏

כן.. לא הפסדתברוקולי
חח קטע גם אני לאבנות יאלה לריב
האמת שהוזמנתי בעצם פעם אחת
אבל זה היה מוזר ..

אפשר לפתוח ביחד אם תרצי..

סתם.
לנ״ו קללל 😍ברוקולי

ובעוד כמה פורומים סגורים
פעילה הרבה בשיחה אישית
מה זה לנ"ו?סתם מישהי


לקראת נישואין וזוגיותבנות יאלה לריב
כאן, לנ"ו, בית מדרש. שיחה אישית לא כזה הרבה, רק לעת הצורך.חסדי הים
בעיקרון אסור לי להיות כאןחושבת בקופסא

אבל אם יש שרשור מעניין פה או בלנ"ו אני אגיב כל עוד זה לא בתחום שאין לי מה לומר עליו.

בעיקרון אני מנסה להיצמד לנוג"ה, אבל לפעמים פשוט לא מעניין שם.

בפתוחים- בפורום הו"ל אני מבלה הכי הרבה. בש"א בקושייעל מהדרום
וואלה הרבהThe Lionאחרונה


מתגעגע לתמימות של פעםekselion

יש כ"כ הרבה דברים מגעילים שצריך להתמודד איתם בחיים כשמתבגרים 

דברים שבלית ברירה גורמים לך להיות מישהו שאתה לא ולעשות דברים שלא חשבת שתעשה

+ להוסיף על זה אחריות ועוד מלאאא דברים אחרים חשובים

ולהתלכך בבוץ הזה של הטכנולוגיה כל המחשבים והאייפונים והשטויות בעעע..מטורלל

לפעמים בא לי ללכת לבד לאיזה גבעה רחוקה ולהתנתק מהכל 

 

 

 

מתגעגע לפעם פעם לימים האלה שהיו עוד לפני האייפונים 

שבאמת היינו משחקים בבצפר והיינו רחוקים מכל הגועל

מתגעגע להרגשה של לחזור מבצפר ולראות המומינים או נילס 

עצוב לי שהדור הצעיר לא מכיר או יכיר את הדברים הכל כך בסיסיים האלה

דור שנולד למציאות מדומה

 

 

אח שלי כבר לא לידי יותר ואני נפגש איתו פעם ב וגם אז אנחנו לא מדברים באמת באמת

וכולם מצפים ממני עכשיו ליותר מדי דברים 

ומחר אני צריך להחליט עם החבר הקטן שמלווה אותי כבר 18 שנה יעזוב אותי או לא... כי הוא ממש סובל אבל למה אני צריך להחליט אם הוא יחיה או לא  אני לא רוצה שהוא יסבול אבל אני גם לא רוצה שהוא ימות

ואני כבר לא יודע מי אני באמת לא שאני עצוב ממי שנהייתי אני דווקא דיי גאה בי אבל זה .. אני?

ולמה הזמן עובר כל כך מהר אלוהים? כמו חלום 

לא רוצה שכל התשומת לב תהיה אליי אל תתייחסו אלי בכלל

למה החיים כל הזמן דוחפים אותי בכוח?

יש לך כלב...? באמת עצוב...הרמוניה
אממ... כן, מזדהה...
כל כך רוצה קצת טבע ופשטות
ובדיוק בשבת, אחותי שעוד לא בת 13 אמרה לי: "זה שהיה לי את המחשב מכתה ד' הרס לי את הילדות..."
באמת... כולנו כבולים לזה
אי אפשר להתנתק זה חלום מתוק
כלב בן 18 שנים? הם חיים כל כך הרבה?תורם דם
אני גם מתגעגע אבל צריך ללמוד להתקדםרץ-הולך
הקב"ה מנהל את העולם למקום טוב וצריך לסמוך עליו שגם מה שמגיע עכשיו לטובה ולא להתבאס מזה.
אני יודעekselion אחרונה

זו הייתה סתם פריקונת