שרשור חדש
כמה שאלות על לקיחה של משכנתאדורשי

אנחנו בודקים עכשיו תנאים של משכנתאות בבנקים השונים, וקראתי פה https://www.themarker.com/realestate/1.8789205 שאם ההכנסה שלנו ירדה בגלל הקורונה יכול להיות שנוכל לקבל משכנתא לפי ההכנסה הקודמת ולא הנוכחית, זה נכון? הבנקים באמת מאפשרים את זה או שהם עושים בעיות? וזה אומר גם ריביות הרבה יותר גבוהות? ואיזה אישורים הם דורשים כדי לוודא שאנחנו בחל"ת?

עוד דבר שראיתי זה כתבה שאומרת שאפשר לקחת משכנתא גם דרך פלטפורמות של השקעות שהן לא בנקים (תראו את הכתבה פה איך כולם מרוויחים בטריא גם במשכנתא? - וואלה! המומחים ) - מישהו מכיר את זה? זה בטוח? כתוב שם שאפשר לקבל עד 50% מהמחיר של הדירה, נראה לכם שאפשר להשלים את השאר מהבנק או שזה לא אפשרי? והם דורשים בעיקרון את אותם שעבודים ובטוחות כמו הבנק או שזה שונה? אני ממש אשמח לשמוע ממישהו שיש לו ניסיון עם זה. תודה

יומולדת-מה עושים מבחינה רוחנית?נועה גבריאל
אהלן חבר'ה!

רציתי לשאול מה אפשר וכדאי לעשות בתאריך של היומולדת מבחינה רוחנית,התקרבות לקב"ה, וכו'.
לא באלי להעביר את היום רק בחגיגות,אלא לחוות משו יותר מהותי ועמוק, וכמובן גם משמח, כי מה יותר משמח מלהתקרב לקב"ה?!

אז אם יש לכם כל מיני סגולות,או רעיונות מה יכול להפוך את היום הזה ליום יותר מיוחד ומרומם מיום רגיל,אז אני אשמח😁

רעיונות התקבלו בשמחה!
לחפש משהו שמשמח אותך בעבודת ה' ולעשות אותו בצורה הכי כיפיתadvfb

לבלות עם חברים או משפחה בהליכה לכותל או לקברי צדיקים.. ללכת למקום מיוחד (לפי הז'אנר שלך) ולחגוג שם.

באופן כללי יותר כללי - תעשי משהו שגם משמעותי עבורך וגם שישמח אותך. לא משהו כבד שהוא רק משמעותי.

מנהגי יום הולדתבת.
"ביום ההולדת, על האדם להתבודד, ולהעלות זכרונותיו ולהתבונן בהם, והצריכים תיקון ותשובה – ישוב ויתקנם" (מתוך הספר "היום-יום" ליום י"א בניסן, שהוא יום הולדתו של הרבי מליובאוויטש).

הרבי עורר את הציבור הרחב לנהוג ביום ההולדת בשורה של מנהגים חשובים על מנת לנצל כראוי את היום החשוב בחייו של האדם:

עליה לתורה - ביום שבת הקודם ליום ההולדת הגברים עולים לתורה, ובנוסף עולים לתורה גם ביום ההולדת עצמו, כשיום זה חל באחד מימי קריאת התורה.

צדקה - הוספה בנתינת צדקה לפני תפילת שחרית ביום ההולדת וכן לפני מנחה. כשיום ההולדת חל בשבת או בחג - יש להוסיף בנתינת צדקה בערבב השבת או החג ומומלץ גם אחריהם.

תפילה- הוספה ששתבטא בתפילה עצמה - בכוונת התפילה, הן קודם התפילה -התבוננות בגדלות הבורא וכיוצא בזה והן באמירת ספר התהילים, ולכל הפחות אמירת אחד מחמשת הספרים (שספר התהילים מחולק לפי חמישה ספרים).

לימוד מזמור התהילים החדש שאומר כל אחד בהתאם לגילו. (לדוגמא: ילד בן 12, אומר מזמור י"ג כנגד שנתו השלוש עשרה לתוכה נכנס. נער בן 16 אומר מזמור י"ז כנגד שנתו השבע עשרה וכן הלאה.)

תורה - הוספה בלימוד תורה הן בנגלה והן בחסידות (נוסף לשיעורי הלימוד הקבועים).

אמירת מאמר חסידות בציבור (כולו או חלקו) ביום ההולדת או בהזדמנות הקרובה. וכן במיוחד בזמן סעודה שלישית בשבת הקרובה ליום הולדת.

אהבת ישראל - הוספה בהשפעה על הזולת מתוך אהבת ישראל בהפצת התורה ומעיינותיה חוצה.

חשבון נפש שבו האדם צריך להתבודד עם עצמו, להעלות זכרונות מהשנה שעברה עליו לבחון אותם ולשפר את דרכיו.

התחזקות בעניני תורה מצוות - לכבוד ראש השנה הפרטי של כל אחד ואחד - שהוא יום ההולדת, על האדם לקבל על עצמו התחזקות נוספת בשמירת התורה והמצוות - הידור מצוה או עניין חדש כלשהוא. הדבר הראשון שיש להתחיל בו הוא הוספת שיעור חסידות.

עריכת התוועדות מתוך שמחה של תורה ושמחה של מצוה כשבח והודיה לה'. ההתועדות תיעשה עם בני הבית, חברים וידידים. (אם אפשר, יש לברך בהתוועדות - יום ההולדת "שהחיינו", על פרי או בגד חדש
עוקבתרקשאלה
למצוא פרק בתנ"ך שקשור לשם שלך או למשהו מרכזי בחייךחסדי הים
ולקרוא בשמחה.
בעיקר חשבון נפשבסדר גמור
ספירת מלאי של החיים.
לנסות למפות את האישיות, במה אני טוב במה אני יותר טוב במה אני רוצה להשתפר במה אני לא רוצה להשתפר עדין
מזל טוב ענקי יש נוהגים לקרוא את הפרק תהלים של הגילרויטל.

למשל אם האדם בגיל 20 מתחיל מיום ההולדת לקרוא פרק כ במשך כל השנה וכן הלאה בגיל 21 

לקרוא פרק כא כל השנה,רק להגיד בלי נדר לפני שמתחילים לקרוא.

נראה לי שבגיל 20 למשל מתחילים לקרוא את פרק כ"א כי היא בשנה הארלט

ה-21 שלה

אכן כן. תיקון חשוב.הָיוֹ הָיָה


תודה לך.רויטל.


תחשבי על כל הדברים הטובים שעשית עד כהארץ השוקולד
ואיזה הנהגות תרצי להמשיך בשנה הקרובה, ואולי להגדיל את הטוב שאת עושה באחד הדרכים.

מזל טוב
שתזכי לחיים ארוכים, בריאים, שמחים ומהנים
בקצרהאני הנני כאינני

חשבון נפש גדול, עבר הווה ועתיד. משמר בלימוד

תודה רבה על הרעיונות!החכמתינועה גבריאלאחרונה
אקח מפה כמה זה מה שבטוח..
בוקר טובחיים של
איזה יום מושלם הולך להיות
בוקר טובחופשיה לנפשי
זה הולך להיות יום עייף וחם לי
אני שונאת תחבצ עכשיו שונאת!
אמן!!לכולנו🙏נועה גבריאלאחרונה
אז נסעתי ליום הולדת של סבתא שליבינייש פתוח
ופגשתי בת דודה בוגרת שמינית עם חצאית שלושת רבעי.
מה אתם מציעים, שבת לפי רבינו תם או תיקון חצות?
או שאולי זה אומר שהגזמתי בפוסט הקודם?
מה הקשר???רקשאלה


ברגוע

ברור שהגזמת שם.. יש המון בנות צנועות, לא רק בישובים דוסיים.

אם יש הרבהבינייש פתוח
למה לא פגשתי אפילו אחת בבר אילן בשני מסיבות חנוכה (שעוד היה בהם קור אימים...)
כי אוליברגוע
הבנות הצנועות בבר אילן לא מגיעות למסיבות האלה..
סביר להניחארץ השוקולד
אני גם לא הייתי הולך מבחינה דתית למסיבות כאלה.
לא שייך..עיגול קטן

המסיבות האלה לרוב לא המענה המתאים לסגנון הזה
נישט שייךארץ השוקולד
לא מרגיש לי שייך.

מסיבה זה סביבה שלא נשמעת לי מתאימה להווי שבו אני רוצה להיות, לרוב זה לא איסור, אבל פשוט לא מרגיש לי שייך
⁦👆🏼⁩⁦👆🏼⁩עיגול קטן

מכירה מבתוך..
אכן הדוסיות לא מגיעות
זה בסך הכל ערב שבו כולם ביחד מדליקים נרותבינייש פתוח
ויש אוכל טוב וכל אחד יושב ומדבר עם חברים שלו, מספיק ששנים שלושה בנים חברים או שלוש בנות חברות יגיעו, יהיו בהדלקה עם כולם שיש בה רב עם הדרת מלך, יאכלו משהו וישבו וידברו ביחד בלי לפתח אינטרקציה עם מישהו מהמין השני
(זו הבעיה היחידה שעולה לי לראש, למרות שממה שאני מכיר, הימנעות מאינטרקציה בין המינים שייכת רק בגילאי התבגרות.
אולי אני בור כי אין דתיים בכלל איפה שאני נמצא, לא במכללה ולא במקומות בהם עבדתי...)
זה לא צריך להיות אסור הלכתית כדי לא להגיע לשם..עיגול קטן

יש עניין גם מעבר של מה שההלכה מורה.
וכמו ש @ארץ השוקולד כתב בתגובה הקודמת. זה לא מרגיש שייך
מה לא שייך בהדלקהבינייש פתוח
שיש בה רוב עם הדרך מלך עם אוכל טוב ועוד כמה חברים שלך?
זה שאלה פשוט איפה מציבים גבולותארץ השוקולד
והאם זה מרגיש כאווירה שייכת, אילו הייתי שם זה לא. היה מרגיש לי שייך פשוט. (גם אם לא מוסבר באופן שכלי)
חן,
קל שתיקון חצות
עוד כמה כאלו ותהיה בבעיה 😁
תראה מזה....הָיוֹ הָיָה

אז ב"ה יש הרבה, הא?

 

לך על רבינו תם. אתה נראלי זורם עם כוכבים.

תתחיל רבנו תם,ותנסה גם חצות.רויטל.


תיקון חצותארץ השוקולד
תאמר תיקון רחל 7 פעמים כדי להזכיר זכות בנות דודות
רגע, אתה שואל ברצינות?ארץ השוקולד
זה מנהג יפה שקיבלת משהו בפעם הקודמת, אבל חשוב לא לקבל על עצמך יותר מדי שזה יעמיס עליך ויהיה קשה נפשית לעמוד במה שצריך.
אולי תקבל על עצמך לימוד של פרק תנ"ך בשבוע?

יש מחלוקת בין רבותינו התנאים אם הנהגות זה דבר שראוי לשאוף אליו או שכדאי להיזהר מזה. מצד אחד, זה מראה את הרצון לקיים את דבר ה' בעולם, ומצד שני ה' הציע לנו דרך ולמה שנשנה את הדרך המוטלת עלינו, בנוסף לחשש שלא נעמוד בהם.
ברור שזה היה בצחוקבינייש פתוח
ברור שאני לא באמת יכול לקבל על עצמי משהו משמעותי על כל נערה צנועה עירוניסטית בבני עקיבא שאראה בחיי
יופי, נלחצתיארץ השוקולד
אני דווקא חושב שזה כדאיאני הנני כאינני

אלא אם אתה מסתובב הרבה במקומות כאלה, ודי יוצא לך להתקל בזה. בא נגיד שצריך דבר יותר משמעותי מחצאית שלושת רבעי.

לענ"ד זה אחלה מתכון להתקדמות ביראת שמים.

יישר כח!אני הנני כאינני

אלו שני דברים עם הרבה מחויבות. הרב זלמן מלמד אומר שכדאי שלא להתמיד בתיקון חצות (אם בכלל) בדורנו, אז ההמלצה שלי היא רבנו תם.

חזק ואמץ! אולי כדאי לי גם להתחיל להתנהל ככה.

תודה רבה. אבלבינייש פתוח
זה היה בצחוק!! ונועד להרים להנחתה למשפט שאחרי!!
תקרא את התגובה שלי לארץ השוקולד
בלי קשר, אין אפשר לקבל על עצמך כל כל הרבה דברים משמעותיים, בטח לא מכל ילדה/נערה צנועה עירוניסטית בבני עקיבא, ובאופן כללי קצת קשה גם לעשות תיקון חצות, גם לקום לסליחות, ובאופן כללי רבנים שאני מחזיק מהם לא ממש מתחברים לצאת שבת לפי רבינו תם...
קראתי והגבתי על דבריך שם...אני הנני כאינני


למה לא להתמיד בתיקון חצות? כאילו למה הרב אומר את זה?יהודי פשוט.
נראה לי נמשום התרגלות לתוכן וירידת המשמעותיותאני הנני כאינני

אני לא כזה תלמיד של הרב זלמן...

תכל'סadvfb

להעביר תחום עניין

או שזה אומר להפסיק להסתכל על בגדים של בנותהפי
לא נראלי שייך ...
צודקת כמובן לגמריארץ השוקולדאחרונה
אם כי הוא התלוצץ
אם היה *מותר*צהרים
לעשות קעקוע, הייתם עושים?
איני מבין דבריך.הָיוֹ הָיָה

ראשית אל תאמר שאני אומר כך מפני שכך לימדונו בביה"ס ובישיבה, שכן מעולם (!!) לא שמעתי דברים בעניין. והכל מתוך המסקנות אליהן הגעתי וכפי שהזכרתי מקורות.

 

ולא ביארת מדוע דווקא ראשונים מוצאים חן בעיניך. זו דרכה של תורה? איני בטוח.

אתה רוצה שנעשה כאן אוסף לכל טעמי המצוות הפנימיים שנתחדשו על ידי המהר"ל/האר"י/ השל"ה /הרמח"ל/ החסידות/הגר"א. ואתה תאמר שאינך מקבל אותם כי אינם ראשונים? האומנם?

 

אז הינך מבטל במחי יד דברי האור החיים ור' נתן ברסלבר, ללא הנד עפעף ומנמק ש"כך דרכה של תורה, רק ראשונים יכולים לתת טעם"?

 

תמיהה גדולה אתמה.

 

ויצכן אכן שבבתי ספר אומרים זאת בצורה מגוחכת כפי שציטטת... אבל אין זה אומר שאין לזה צורה נורמלית.. ברור שלומר "הוא לא שלנו אלא של ה' ולכן אסור קעקוע" ומאידך להתיר כל שאר מזיקי הגוף, זה מגוחך.

אבל זה לא אומר שתוכל כך להגחיך מי שמבאר לך שאכן, יש בעיה לפגום פגם ניצחי בגוף. זה הכל. וגם אם לא השתכנעת - לא עידכנוני שאתה יכול לחלוק על האור החיים.

 

זה שהתרגזת על המילה "רפורמי" נותן לי הרושם שקראת דברי ברפרוף למחצה... שכן על מה קיצפך? לא אמרתי זאת לך, אלא בהסבירי מדוע לא נחדש איסור על פירסינג שנתחדש בשנים אלו. כי רק רפורמים משנים את התורה "לפי הזמן". האין זה נכון? מה כעסת?

 

ולסיום. איני יודע פשר הכותרת שלך. אחזור על דברי, אדם שאך ורק ציטט את הרב אריאל ואתה מגיב לו ב"לאט לך" הרי זה מתפרש בדיוק כהפניית אמירה זו לרב אריאל. וזו חוצפה.

השנקל שלי על הפרשייה:מזמור לאל ידי
ואני עומד ותוהה- איך זה שלא שמענו בדל מילה מאיזשהו דמות דתית? אפילו לא תורנית, רק איזה דמות בכירה שתעמוד, ותגנה בתוקף, או אפילו תסתפק רק באמירה חריפה.

למה על תוכנית סאטירה (נוראית ובוטה ומזלזלת
בקודשי ישראל ככל שתהיה) נכתב מכתבים רבנים
בראשות אנשי ציבור שבעקבותיו אלפים יצאו
למחות ברחובות, ואפילו ח"כ בצלאל סמוטריץ'
פרסם ושיתף אותו.
אבל כאן- בסוגייה שעוסקת בליבת החברה הישראלית-
אין פוצה פה ומצפצף?

ואיפה כל אותם שידברו איתנו גבוהה גבוהה על חינוך,
וערכים, ואידאלים גבוהים גבוהים-
לאיפה הם נעלמים שזה יורד לתכלס? לחיי המעשה?
לא שמענו מהם מילה?
סוג של לקיחת אחריות כללית שלנו כחברה?

האם הם באמת חושבים ש"אצלינו זה לא קורה"
או שהם פשוט עסוקים מידי בדברים אחרים?

לאלוהים (ודובריו) הפיתרונים...
איזה סוגיה?מבשר שלום
ואתה לא אמרת כלום,רק אמרת שהרבנים לא התייחסו,אבל דיברת על הרבנים ולא על הסוגיה עצמה.
מדבר על האונס?תיק
אונס קבוצתי יכול לקרות רק בחברה החילונית
ואת החילונים ממש לא מעניין מה יש לרבנים לומר.
אתה מדבר על הפרשה באילת?צהרים
סמוטריץ' פירסם על זה פוסט..
פשוט וברור.הָיוֹ הָיָהאחרונה

התכנית הארורה ההיא - ממומנת מכספי ציבור, מוכרת ממלכתית, ומופצת לכל המון העם. כחלק מהעם - עלינו למחות לזעוק ולהתריע. אין אנו שייכים לזה פחות מן היוצרים שלה. לא משנה לנו אם יקשיבו לנו או לא. זה דבר שהוא חלק מאיתנו ועלינו להוקיע אותו.

אבל הפרשיה המתועבת ההיא - היא נעשתה באופן פרטי, ללא נתינת לגיטימציה ומקום, ודאי שכל לב חמרמר וכל מעיים מתהפכות. אבל אין לנו מה לעשות עם זה, לצערינו. וכי מה - נעשה נו נו נו? הנערים יירתעו כי אמרנו? ואם אין סיכוי שיועיל - אין טעם לומר, כי כאן אין את המימד של חלק מאיתנו שעלינו להוקיע, כי אכן, ממזמן הם כבר מוקעים ועומדים, אינם חלק מאיתנו.

האם באמת אתה רואה כאן בריחה מהנכחת האידיאלים בחיי המעשה? האם באמת לא ראינו מיהו הציבור שמזה כשישים שנה הוא גדול הפועלים בחיי המעשה מכח האידיאלים הנשגבים?

וכן, זה ב"ה לא יכול לקרות אצלינו, זה קורה רק אצל מי שפרקו מעליהם כל עול ומוסר. עיר פרא האדם יוולד. ואם פורק מעליו עול - כזה הוא אף נשאר. וכי ראית עיירי פרא שלא ינצלו הזדמנות שכזו? חשבו שיוכלו לגדל דור שיחונך למרידה, אבל יישאר מוסרי, אז ברוך בואם למסקנה שידענו מראש: זה בלתי אפשרי. מי שחונך להרס, להפקרות. להוללות. יחיה כך את חייו.

ובמעט ארסיות: רק הדור והציבור שיכולים להנות ולחגוג ב"היהודים באים", הם אלו שמסוגלים לעמוד שלושים איש בתור לכזו תועבה. 

 

אלו הם הפתרונים, של אלקים ושל הולכי בדרכו, ושמא אכן נסכים עמך, "דובריו". 

 

ואיך אפשר בלי מילה על הצביעות החוגגת, בשבוע האחרון ארעו כעשרה מקרי אונס ותקיפה על ידי מסתננים, "עובדים זרים" בלע"ז. מישהו אמר משהו? מישהו גינה? נאדה. רק תופסים טרמפ על אירוע גדול..

ולא, שלא יאמרו לי ש30 זה משהו אחר, אני רוצה לראות את העז פנים שיאמר לנערה שנאנסה על ידי  מסתנן "אחד" שלא גינו כי זה לא בהמי כמו אונס קבוצתי....

מי ער אחרי סליחות?אושפיזין מהירח
במקרה שלי זה מי ער לפני סליחות?חופשיה לנפשיאחרונה
וכדאי מאוד שאני אהיה ישנה בקרוב
מעיינות וחוף מעורב-תכלס,זה אותו דבר?נועה גבריאל
אהלן חבר'ה.

מישהי שקרובה אלי העלת שאלה מעניינת שחשבתי עליה בעבר, ואמרתי למה שלא אשאל אותה כאן.

למעשה, יש המון דתיים שלא הולכים לחוץ מעורב מפאת צניעות, אבל במעיינות הם לא רואים בעיה.
הרי למעשה, מעיינות זה לא נפרד בכלל, יתכן ויהיו בחורות אולי יותר צנועות(וגם,ממש ממש לא תמיד,היה כמה פעמים שנסעתנו המשפחה והיו שם בחורות עם לבוש מינימלי וישר חתכנו),אבל גם במעיינות לרוב נכנסים כל הגוף ולא רק רגליים.

המעיינות הם גם מלאים במים, דבר שיכול ליצור קרבה בדיוק כמו בחוץ מעורב, נכנסים כל הגוף ככה שהבגדים גם נצמדים לא פחות מאשר בבריכה או ים מעורב ,ולא משנה כמה צנוע הבגד ים, זה מצב לא צנוע.
כנל לגבי 'חוף משפחות', אני מרגישה שזה מעין שם יפה ל'חוף מעורב', הרי בחוף מעורב לא כל האנשים אחד בתוך השני, כל אחד בדר"כ תופס פינה עם המשפחה שלו ונהנה, בדיוק כמו בחוף משפחות,אין הפרדה ואין כלום.

אז למעשה כמובן שכל דתי והרמה שלו, ומן הסתם יש כאלה שלא הולכים גם למעיינות(למרות שזה נשמע לי די נדיר),אין ספק.
אבל אני מדברת על התופעה בכללי,גם חרדים וגם דתיים הולכים למעיינות ובעניהם זה בסבבה,לא רואים שום בעיה,אז מה ההבדל?
חוץ מההבדלים הקטנים שהזכרתי לעיל, עדיין זה לא הופך מעיינות שבהם שוחים גברים ונשים לצנועים,אפילו אם יהיו במעיינות רק דתיים.(ואני לא מדברת על דתיים שלא הולכים לחוץ מעורב, אבל במעיינות הולכים אפילו עם בגדי ים פחות צנועים ממה שהם הולכים ביום יום).

שוב,אני מדברת על התופעה,כל אחד ורמתו.
אשמח אם תחכימו אותי😁
תשובהחיים טוב ב"ה
א. מעיינות זה שם רחב והם לא דומים זה לזה. אם את מכירה קצת אז נשתמש בדוגמאות. עין מודע למשל היא כמו בריכה לכל דבר. הרבה חוסר צניעות ולכן זה כמו חוף או בריכה מעורבת לכל דבר. מי שמספר לעצמו סיפורים אחרים אולי קצת עובד על עצמו.
לעומת זאת מעיין עין גמלא (מעיין קטן וחור למדיי), כנראה שלא תמצאי שם אנשים שתגיעי, וגם אם כן, לא יהיה חוסר צניעות ברוב המקרים.

ב. ההבדל במקומות שהם לא כמו בריכה הוא כזה:
אם מגיעים לים מעורב או בריכה, בוודאות יהיה שם חוסר צניעות.. אין צל של ספק אפילו. לעומת זאת בהרבה מעיינות זה בכל לא ודאי שיהיה חוסר צניעות. לפעמים אולי תהיינה בנות, אבל יותר צנועות מהים. מחכים שיצאו ונכנסים. ואם הם לא צנועות אז כמובן שזה כמו כל ים או בריכה.

ג. חוף משפחות - המטרה שלו הוא להיות באמת חוף שאין בו חוסר צניעות. ובגלל שזה חוף ויש מרווח אז יכולה משפחה להיכנס בלי להיות קרוב למשפחה אחרת ולהיתקל בבעייות צניעות, שגם הם מדובר רק בבגד צמוד ולא בגוף חשוף.

ד. יש עיקרון כללי שממנו מסתעפים:
חוסר צניעות ודאי - אין מה ללכת לשם בכלל.
ספק חוסר צניעות - הולכים בודקים. אם צנוע נשארים, אם לא - הולכים.

מקווה שדיברתי קצת את החלוקה. אם לא ברור תשאלי
אם אני הולך לטיול עם מיםבינייש פתוח
ורואה איפה שיש מעיין בחורה לא צנועה אמשיך הלאה למעיין הבא
התדירות של התופעה לא מחייבת התרחקות מכלל המעיינות.
אמממבשר שלום
דבר ראשון ים זה מקום שהמשפחה מגיעה לשעות,מעיין זה חלק קטן מתוך יום שלם של מסלול..
בעיקרון במקום שיש בנות בתוך המים-לא שייך להיכנס,אלא אם זה מקום מאוד גדול..

אני חושב שחלק חשוב מהקדושה הישראלית היא לשמור על קדושת העיניים ולכן צריך להיזהר שלא לראות מראות לא טובים(אני לא נכנס לנק' של איסור עצמי והנק' שמוביל לידי הרהור),בדרך כלל למעיינות מגיעים דתיים-כך שסביר להניח שבנות יותר לבושות שם.
ובנוסף צריך לראות שזה צורך הגיוני של אדם בחופש פעם או פעמיים להיכנס ולשחות בתוך מעיין או מקור מים,לכן אם אין פגיעה בעיניים שלנו,אני חושב שאפשר להיכנס ולהנות.
ולגבי חוף משפחות-זה באמת כמו חוף מעורב,אולי רק של דתיים
ההבדל הוא בהגדרהadvfb

שחוף מוכרז הוא מקום מעורב בהגדרה ומעיין זה לא מקום עם הגדרה כלשהי.

מתישהו הוא יכול להיות צנוע ומתישהו גם לא.

בגלל שאנשים פעמים רבות הולכים ע"פ 'טייטלים' - אינם שמים לב לדברים העקרוניים.

את צודקת זה מזעזע בעיניהפי
עבר עריכה על ידי הפי בתאריך ג' באלול תש"פ 01:20
זה צביעות ממש
לים לא
למעין שהוא בדרך כלל לא גדול כן..
אין הבדל באמתאושפיזין מהירחאחרונה
רק בזה שאין ברירה. לא נלך למעיינות? פעם היינו בחוף לא מוכרז בכנרת ושחו שם גברים ונשים חרדיים בצניעות והכל היה סבבה עד שהגיעו זוג חילוני וברגע שהבחורה נכנסה בביקני כולם התקפלו והלכו
אני ערor1900
אני adar
שבוע חופש לטייל עם בעלי
אנימיונז
מבולבל לי בפנים
ערהחופשיה לנפשי
וזה לא משנה בכלל שאני חייבת לקום מחר מוקדם
קם עוד 3 שעותor1900
אוי ואיחופשיה לנפשי
זה עלול לקרות גם לי
עראוי טאטע!אחרונה
תקיעות (לאשכנזים⁦⁩)
אלול
יום כיפור
חוזרים לישיבה
(משום מה, לדוד ד' אורי וישעי לא כל כך נוגע בי כמו שנים עברו)

אבאלא תשלח לנו המון סיעתא דשמיא
סקר לבניםצהרים
סתם, גם לבנות.

יש לכם פייסבוק?
כן. בשביל 'לומדים ולומדות דף יומי'.חסדי הים
לאמבשר שלום
היה לי מכיתה ד-ז
לא ב"ההפי
כן כמעת לא בשימושפרח-אש


לאor1900
לא היה ובעזרת השם לא יהיה.רויטל.


לא. יש לי את הפורום. מעדיף להיות אנונימיבינייש פתוח


לאReminder
זה רק לזקנים הענין
חס ושלום!Jewice
אין לי פייסבוק ולא אף רשת חברתית אחרת
אין לי ברוך השם!מבקש אמונה


לאאוא"ר
נראה לי בזבוז זמן, כיון שלא נצרך לי.
לא.תפוחית 1
אולי עוד יהיה פעם..מי יודע
כבר 11 שנהפשוט אני..


שיש או שאין?צהרים
שישפשוט אני..אחרונה
מעניין באמת שה"סערות המגזריות"צהרים
שמתחוללות שם בדר"כ לא מגיעות לכאן. כאן זה סוג של חממה אחרת
פייסבוק זה כבר לא כזה אישיוadvfb

בעיקר מבוגרים נמצאים שם כיום.

טיקטוק ואינסטגרם פחות מעניין אותיצהרים
בתור פלטפורמות בלי עומק.
מה זה מבוגרים? אני רואה הרבה אנשים בני 25-30
הרבה צעירים שמפרסמים קבוע?advfb

הרוב שם מסתכלים מהצד..

וגם בפייסבוק אין יותר מדי עומק. אולי מפסרמים שם שירים יפים, קצת פוליטיקה, לא נראה לי מעבר.

אתה מסתובב שם?צהרים
תקרא את הרבנים שכותבים שם למשל..
כל דבר לפי רמתו הואadvfb

אם אתה רוצה לראות פלטפורמה שבה רב מפרסם משהו, זאת הפלטפורמה שהוא יפרסם את הדבר בצורה הכי שיטחית.

דבר שיטחי הוא לא בהכרח רע, אבל גם לא בהכרח מועיל במיוחד.

פייסבוק ממש מועיל לפרסום דברים או כל מיני דברים כאלה שצריך תקשורת בין אנשים למשהו (מכירות, טיולים להודו אנערף..)

לאאמממ
מקורי אה?
לפרשת שופטים וחודש אלולחידוש

"שֹֽׁפְטִ֣ים וְשֹֽׁטְרִ֗ים תִּֽתֶּן-לְךָ֙ בְּכָל-שְׁעָרֶ֔יךָ אֲשֶׁ֨ר יְהֹוָ֧ה אֱלֹהֶ֛יךָ נֹתֵ֥ן לְךָ֖ לִשְׁבָטֶ֑יךָ וְשָֽׁפְט֥וּ אֶת-הָעָ֖ם מִשְׁפַּט-צֶֽדֶק".

 

בעלי המוסר מפרשים את הפסוק כפונה לאדם, שעליו למנות לעצמו "שופטים ושוטרים". 

השופט בוחן את המציאות לכל צדדיה, וקובע כיצד צריך לנהוג במציאות. השוטר אחראי לדאוג ליישומן של ההחלטות שקבע השופט.

 

"בְּכָל-שְׁעָרֶ֔יךָ ... וְשָֽׁפְט֥וּ אֶת-הָעָ֖ם מִשְׁפַּט-צֶֽדֶק" - בתוך כל אחד מאיתנו יש הרבה 'שערים [=ערים]' - כוחות גוף וכוחות נפש שונים, ועל ה'שופטים והשוטרים' שממנה האדם על עצמו, לשפוט את ה'עם' שבתוכו. ישנם ניגודים וסתירות והתנגשויות בין כוחות הנפש, הרצונות, והתכונות הרבות ששוכנות בתוך האדם, ועל האדם מוטל ע"י כוח השכל - השופט, וכוח הרצון - השוטר, לשפוט את ה'עם' "משפט צדק" - להשכין שלום, סדר והרמוניה בין כל כוחות גופו ונפשו, לתת לכל אחד את מקומו הראוי, כך שכל כוח ימלא את תפקידו בעבודת ה' בצורה השלימה והטובה ביותר.

 

בפתיחת חודש התשובה, מזכירה לנו התורה את הדרך כיצד להגיע מוכנים לימי הדין, תשובה שמתחילה בשפיטה - חשבון הנפש והמעשים, ונקבעת במציאות בחיי האדם ע"י השוטרים שמיישמים זאת בפועל, קבלות מעשיות שיממשו בחיי המעשה את השאיפות שאנו חפצים להגשים, צֶ֥דֶק צֶ֖דֶק תִּרְדֹּ֑ף  - לרדוף אחרי הצדק - כלומר לחפש ולבחון תמיד מהו הדבר הצודק והנכון לעשות כעת ע"פ רצון ה', ובזכות זה לְמַ֤עַן תִּֽחְיֶה֙ וְיָֽרַשְׁתָּ֣ אֶת-הָאָ֔רֶץ אֲשֶׁר-יְהֹוָ֥ה אֱלֹהֶ֖יךָ נֹתֵ֥ן לָֽךְ.

 

חודש טוב ושבת שלום

..חידוש
עבר עריכה על ידי חידוש בתאריך ל' באב תש"פ 00:45

 

@איכה

איכה
תודה על התיוג וגם על הדבר תורה
ישר כוחרויטל.אחרונה


כל כמה זמן אתם מחליפים מסיכה?צהרים
האלה הכחולות, ה"חד פעמיות" חחח
חחחחחחח שאלה יפהמלח ופלפל
תאמת עד שהיא נהרסת או אם הייתי במקום באמת עם המון אנשים
כל יום. מקסימום יומייםמזקני העדה
כל כמה שעותבוז
בפרט אם אני במשמרת בבי''ר
כל יוםמבשר שלום
אם בקושי הייתי בחוץ-יומיים
יש כאלה שטובות רק למספר שעות קטןברוקולי
בצהל המסיכה היא סמלית בלבד. לפחות אצלינןנחמיה17
אוכלים יחד צמוד לשני שותים יחד מתקלחים וישנים יחד מסיעים אונו מזיעים יחד אבל מה מסיכה והאמת הרספ מעיר על זה שהיא לא עליי ובדרך כלל אם היא על הסנטר זה בסדר. כאילו המסיכה מרחיקה קורונה...

אז יש לי רב פעמית שכבסתיצרק פעם אחת, לפני צהל. בשבת קודש כמובן אני שם מסיכה של שבת... כחולה רגילה. וגם כשאני יוצא הביתה...
שאלה יפה,אני מחליפה כל כמה ימים.רויטל.


גרוע.. אתם נוגעים במסכה נגועה בהרבה טיפות קורונה וליכלוךלי..
נדבקים ומדביקים.
כל פעם שאני נכנסת הביתה היא מושלכת לפח.קרובה


מכבסת אותה כל יוםארלט


כל יום ככה צריך לא??*שלי*
מה לא?? זה חדפ!!?*שלי*
לאבסדר גמור

ואגב גם סכום חד"פ ברובו לא חד"פ אם קצת שומרים עליו

וואלה *שלי*
נכון אני איתך.תפוחית 1
באידיאל כל יום. בפועל עד שהיא נהרסת.חסדי הים
היא צוברת הרבה לכלוך וחיידקיםיהיה בסדר....
כל יום ביום שהייתי איתה כמה שעות ברצףחן,
אם רק קפצתי רגע למכולת או משהו כזה אז אזרוק אותה ביום שאחרי
^כנ'לrivki
טוב שכנעתםצהרים
מחליף את המסיכה


אני לא מזההאמממ
כל פעם שיוצאת תוקעת שלוש מסכות בתיק ביחד אם השלוש מאתמול ושילשום וכו'
לא מבדילה.
אם את כבר לוקחת עוד חדשות למה שלא תזרקי את הישנות?צהרים
מה הקטע להוסיף סתם חדשות?
ליתר ביטחוןאמממאחרונה
שיעלו אותי לאוטובוס
תלויה-מיוחד

אם אני נוסע לעבודה בתחבורה ציבורית אז בסוף היום

אם ברכב אז הרבה יותר כי אני חובש אותה כמה דקות פה ושם ולא במקומות הומי אדם

אהמ! בנות, לא לריב!אני הנני כאינניאחרונה


למה לא? היום אדר"ח.הָיוֹ הָיָה


אבל הוא ר"ח.הָיוֹ הָיָה

הלל אומרים.

 

מוסף (בעוונותינו לא) מקריבים.

 

יעלה ויבא - מסיפים.

 

אז אלולללל!

אבל לא אומרים לדוד ה' אורי וישעיבינייש פתוח

לא אמרו אצלנו בבית כנסת שהולך לפי הרב עובדיה יוסף

לא מתווכחים עם חופשיה

זה רק מנהג...הָיוֹ הָיָה

אם אומרים הלל בברכה ומוסיפים יעלה ויבא ועמידה שלמה, אז זה אלול.

גם אם לא מקיימים בו את מנהג אמירת לדוד ה' אורי

 

אבל הסוף זה טיעון טוב....

לא אמרנו הלל בברכהבינייש פתוח


כי גם מחר לא תאמר. מי שמחר יאמר, אמר גם היום.הָיוֹ הָיָה


מקווה שנעשה פה שמירה שלארץ השוקולד
@חופשיה לנפשי

יש פה ציטוטים שראוי לשמור💪
מוזר, ספרדים אומרים כל השנה, לא?ריבוזום
בלי קשר לאלול
יש מנהג כזהזה רק אני
מופיע בבא"ח.
בפועל מעטים המקומות שראיתי שאומרים אותו.
זמן למילת הלב- "ומל ה' אלוקיך 'א'ת 'ל'בבך 'ו'את 'ל'בב זרעך"חסדי הים
טפשיםםם!!!!! יאוו זה מעצבןן, חוסר צדקק!!מגובלת-אחרונה

בטח שאסור לצחוק עליהם, הם נשגבים, הרי הם משחקים דמויות מהתנך

,

ובהחלט, כל מילה!!

כמה זמן כריך יכול להשאר בחוץ ועדין יהיה טוב לאכילה?שמעו רגע
חביתה ומיונז אם זה משנה
משנה, המיונז מתקלקל הכי מהרבסדר גמור
אבל זה כריךשמעו רגע
יש כריכים מוכנים שיושבים כמה שעות במכולת עד שלוקחים אותם והם כוללים מיונז

(שמתי מעט מאוד)
הם יושבים בתוך מקרר בדרך כלל..צהרים
אההשמעו רגע
זה מה שמצאתי
״מיונז – יש לאחסן בקירור מיד לאחר הפתיחה. מיונז שעמד בחוץ על השיש כמה שעות, יש לזרוק.״

טוב אז בזכותכם הכנסתי את זה למקרר בינתיים עד היציאה.
נראלי עברו שעתיים וחצי מאז שהכנתי אותם
מיונז זה בעייתי,צהרים
תריץ חיפוש בגוגל
תבדוק לפי הריחמקלידה משהו
כמובן שיש הבדל בין קייץ לחורףרויטל.אחרונה

עכשיו בקייץ נראה עד שעתיים שלוש, רק מומלץ שיהיה עטוף,שלא יתייבש ולא יבאו זבובים ויתושים.

מי ער?חיים של
מה הכנתם לשבת? אם בכלל..
ער. יום עליית משה רבינו להר סיני בפעם השלישית. יום שחגיחסדי הים
מתנבא לעולים בתקופת בית שני שלא יתעצלו לבנות את המקדש. יום שנהרגו בו שאול ובניו.

לא הכנתי עדיין לשבת.
ערמבשר שלום
בעיקרון אני לא מכין לשבת,מסתמא רק לנקות מחר בעז"ה
ערהחופשיה לנפשי
זה התפקיד של הגברים בבית
ער -הכל עוד בהפשרה -מחר על הבוקר ב"ה- מוסיקה ובישוליםor1900
ערהחן,
ומחר
הכל מחר
ער. חזרתי מהלויה.הָיוֹ הָיָה

של הגרז"נ.

 

לא מצליח לעכל. ובאמת. זה לא קלישאה. אני באמת לא מצליח לאתחל את הלב, שיפנים שהוא איננו.

 

 

 

לא התפקיד שלי לבשל..

ערהאטורי האנזו

#תהיותעלהחיים

 

כשאתם אוכלים המבורגר, אתם חולקים

עם שלושה אנשים שונים עגבניה אחת שלימה

 

 

ערה הכנתי דג והכנתי פשטידת בטטהרויטל.אחרונה


אנשי אמונה אבדו. פסו גודרי גדר. צומתו משיבי חמה.הָיוֹ הָיָה

זיו הדר בהיפנות.
לוקח ארון ברית.
מלאו מחשך פינות.
נהיית מצוקי שארית.


נחנו פשענו וחטאנו.
חטאה לא נסלחה.
מעדיינו הפשטתנו.
ירושת פאר הושלכה.


הודנו נהפך להשחת.
גאוות ישראל נשפלה.
ואין מורה ללכת.
לואטי תורה סעו מעלה.


דובר חכמה איננו.
ובאורי צפונות תורתך.
רבינו אין לפנינו.
גאל נא י'ה אומתך.

 

 

שריד לדור דעה, מן הנפילים מבני הענק. סיני ועוקר הרים. איש האשכולות. מרן הגאון רבי זלמן נחמיה גולדברג. זצוק"ל.

איזה צער. אבדה גדולה לעם ישראל.ארלט


כואב הלב! "תורה חגרי שק". אב בחכמה הסתלק ואילל לנפשי.חסדי הים
כתבת יפה!
ב.ד. א.נפש חיה.
יפהחמדת66אחרונה


וידוי: כשהייתי צעיר הלחצתי את עצמי סביב הימים הנוראים. ממשחסדי הים
רעדתי מפחד כמו הדגים בים.
זה הוציא לי את כל הטעם הטוב שיש בימים קדושים אלו.

יש לכם רעיונות איך לתקן את החוויה?
(אחותי קנתה היום גלידה לילדים שלה כדי שירגישו 'שנה מתוקה' כבר מראש חודש אלול.)
תדמיין את ראש השנה בזמן בית המקדש. לא תפילות, לא בית כנסתקרן-הפוך
מידי כמה שנים אופי המנהגים מתעדכן ומתחדש...
כן. זה באמת עוזר לי כשאני מתרכז בזה. בכלל יש לי אהבהחסדי הים
גדולה לכל מה שקשור למקדש חוויותיה והלכותיה.
במחילה, קשקוש.אריאל יוסף

גם בזמן המקדש היו תוקעים ומתפללים גם בירושלים וגם בשאר הארץ.

כן, מלכויות זכרונות ושופרות רלוונטיים בזמן הבית בדיוק כמו היום.

 

הנוסח היה מעט שונה אבל מהות היום כיום דין לא היתה שונה מזו שאנו מכירים.

 

במקדש היה בסה"כ קרבן מוסף מיוחד לר"ה (מלבד מוסף ר"ח).

 

דווקא ר"ה הוא חג שהשתמר בימינו פחות או יותר כמו שהיה בזמן הבית.

הוא לא 'רגל' ולא יו"כ עם סדר העבודה והמסתעף.

 

אפילו העובדה שחוגגים יומיים לא היתה שונה.

תשובה יפה ישר כוחרויטל.


תודה! אריאל יוסףאחרונה


ללמוד ולהתמלא בענייני תשובה מאהבהמקלידה משהו
לך למשפחה/ישיבה/בית כנסת מעדות המזרחפשוט אני..

בתור אשכנזי שלמד בישיבות אשכנזיות עד גיל מסוים, ובהסדר הלך לישיבה עם אופי ספרדי, שמתי לב להבדל ממש גדול ביחס לימים האלה בין העדות השונות.

 

 

הוא ספרדי במקור..חיים של
אז אולי הגיע הזמן לחזור למקורות? 😜פשוט אני..
אני אשכנזי לגמרי אבל אני הרבה פעמים מתפלל עם ספרדיםחסדי הים
תוריד שעה מהאינטרנט כהכנה לימים הנוראיםמושיקו

תנצל אותם להתבוננות אישית ולימוד כהכנה לחג, הלכות וכדו'

אני לא נמצא כזה הרבה באינטרנט וכשאני נמצא אני נח מהעיוןחסדי הים
שאני עוסק בו ברוב היום.
יש לך תמונה ברורה, איזה אופי היית רוצה שיהיה אצלך לימים..אדם כל שהוא

האלה?

כן. בעיקר דבקות, שמחה ואהבה כמו משה בהר סיני וכמוחסדי הים
שקוראים בהפטרות את הנחמות מישעיהו.
כמו שכתבו פה כבר לפניי- תשובה מאהבה.נושאת עיניים
בגיל צעיר כל כך רוצים להחדיר לילדים רגש של ירא"ש וחרדת קודש מהימים האלה (שזה ערך בפני עצמו) אך לפעמים כל כך מגזימים ויוצרים אצלם תחושה שהקב"ה כביכול מחפש אותנו בסיבוב. צריך לאזן את היראה באהבה, את הגבורות בחסדים.
לדעתי, תעשה מה שגורם לך לחיבור לימים האלה ניגונים של סליחות בנוסח מסויים שאתה אוהב (קרליבך/ירושלמי...), שירי נשמה שמעוררים את הלב, שיעורים על אהבת ה' אלינו ועל הקרבה שלו לעם ישראל בימים האלו. יש הרבה סיפורים, מדרשים ומאמרים.
אחד המאמרים שאני יכולה להמליץ עליו ושממש שינה לי את התפיסה הוא סיכום דרשה חורש"י, פרשת כי תבוא, תשמ"ב של האדמור מקלויזנבורג זצ"ל.

יפה. אולי אקרא את הדרשה. אני מעריץ של הרבי מקלויזנברגחסדי הים
יש את הזמנים שפשוט נוחת עליך הקדושה כמו עכשיו שהייתי באמצע ללמוד גמרא ופתאום נחת עלי רוח של אלול והתחלתי לבכות ולשיר שירי דבקות.

רק הבעיה שזמנים כאלו אצלי הם נדירים. רוב היום אני עוסק בלימוד תורה או במדע והעיון גובר על הרגש והוא במידה מסוימת מציל אותי מחרדה.

אני צריך דברים שיעזרו לי לבטא את הרגש בדרך של אהבה כמו שכתבת.
ישר כוחרויטל.


יש מאמר נוגע של הרב שטיינזלץ שעוסק בזהadvfb
זה ממש מיוחדultracrepidam

https://a7.org/albums/665x950/144948.jpg

 

מדברים על מודל הרמזור אבל פה זה רמזור של אדום בלבד וירוק בלבד באותו זמן

יש איפשהו שידור חי מההלוויה של הגרז"ן?שובאל
זה רק או שמאז שאני ברימון...פלונפון מירוסלב

אני מקבל טונות של הודעות ספאם "מגזריות" מאוד?

בחיים לא היו לי הודעות ספאם, המספר הזה היה חדש והשתדלתי מאוד לא לתת אותו גם לחברות.

וממש יום או יומיים אחרי שהתחברתי לרימון התחלתי לקבל הודעות כאלה על בחירות, פרסומים "מרבנים" וכו'.

 

מישהו אחר גם מכיר את זה? שוקל לתבוע 🤔

לא מכירבסדר גמור
אתה לא מקבל ספאם בכלל, ואתה לקוח שם?פלונפון מירוסלב


כנראה שימש בעבר מישהו אחר שהיה מוספם וקבלת את המספר שלוטרנטה
^^^הגיוני, אני קיבלתי כנראה מספר של ערבי/הrivki
הוא אצלי כבר המון שנים ועדיין אני מקבלת מדי פעם מסרונים ושיחות בערבית.
ממש לא. מספר חדש לגמרי שלא היה בשימוש אף אחד אף פעם לפני כןפלונפון מירוסלב

ולא קיבל אף פעם ספאם במשך כ6-7 שנים.

ומיד אחרי שהתחברתי לרימון קיבלתי הצפות של ספאם.

 

אף פעם לא חשבתי על זה, אבל עכשיו שאתה אומר ישמצב זה קשורמיונז
מעניין אם עוד אנשים נתקלו בזהפלונפון מירוסלבאחרונה

השאלה איך בודקים דבר כזה.

אני מקבל ספאם בלי מקור שאפשר לתבוע אותו, וגם בלי אפשרות להסיר