או שעוד לא הבנתם את זה?
איך הבנתם שאתם דוסים?בן_אהוב
👍כוחות שמימיים
אגב,גם אני נשואה ב"ה,ומסכימה איתך במה שכתבת..גם אני הייתי ככה בזמנו,
כיום אחרי שפשוף של החיים מבינה שהחיים דינאמיים יותר ושיש עוד דברים חוץ מהלכה,כמו חוויות רגשות ועוד,שחשוב לתת להם מקום,לצד ההלכה.
יודעת שזה בטח נשמע לך לא משהו אבל אני כותבת את זה מתוך נסיון,ומאחלת לך שלא תביני מתוך מה אני כותבת,אבל שלא תשפטי כי את לא יודעת מה מי שממולך עבר או עובר,
וזה מאוד יפה בתור סיסמה להכריז כל מיני דברים אבל בפועל זאת תורת חיים,שניתנה לנו בני האדם הפשוטים.
מי ער?חסדי הים
צריך מידי פעם להתחלףחיות צבעונית
למה להתחלף?ימ''ל
אם אפשר להתחלק - מתכוננים ביחד ולומדים ביחד.
וזה גם לא סותר - אפשר לבשל וללמוד.
את הבישולים והניקיון סיימתי בערב,
עכשיו יש לי לילה של לימוד בע"ה.
צודקחיות צבעונית
ואשרייך על התקתקנות
ואוו יפה.ארצ'יבלד
ערימ''ל
אתה מדבר על גברים ונשים ספציפיים? 
כנראה.ארצ'יבלד
ערההפואנטה
I'm not doing them both
אניפרח-אש
ערהבוז
שנזכה! למה לא.
מראשון זה השיטה של שמאי הזקןחסדי הים
כדאי לבנות תקוות של 4 בצהריים (בחורף
ואז להקדיםארצ'יבלד

שמעת טרנסים לאחרונה???אמיץ(ה)
![]()
לאימ''ל
פשוט תהיתי אם את פצל''ש כי רחפת לא כאן כבר די הרבה זמן והניק שלך די חדש.
אהה לא לא. רחפת איננה אני
אמיץ(ה)
רחפת איננה זקוקה לפצלשים ![]()
לא הבנתימ''ל
אני יודע שאת לא פצל''ש שלה, עצם זה שאת מכירה אותה מחשיד אותך כפצל''ש.
אה. לך תדע..
אמיץ(ה)
טרנסים זה מהמם. זה סוג אחר של מוזיקה. בהחלט.ארצ'יבלד
אבל פעם בחצי שנה בהחלט נהנה לשמוע טרנס.
אני אוהב פופ שמשולב בו טרנסיואב גל
אני (לא לומדת ולא עובדת במטבח)יעל מהדרום
מה הקטע שמפנים את הזבל בשעות האלו?!
כמה רעש....
אז מסתבר שזה עבודות בכביש או משהו..לא זבל. הגיונייעל מהדרום
אכן. אבל לא מדוייקנפש חיה.
אני. צריכה כח כח כחמשיח נאו בפומ!
אניחופשיה לנפשי
ערהמחפשת^
אני לומדת עכשיו (בפוטנציאל)
מקווה שהם מכינים מש🤷
ואם לא יש
מחר
ער וערני ועם אנרגיות של אנרג'יזריואב גל
ערהחיים של
אבל הרוב כאן כבר לא
גיליתי איזה אתר שמוכר נעליים ואני חוששת להשתמש בו כי אני לא מכירה אותו...
באסוש
לקנות ביגוד באתר זה בעייתייואב גל
asos זה מוכרחיים של
אז אני לא חוששת אבל מה שמצאתי שם יקר מידי בשביל קניה באינטנרט 
איזה אתר?יואב גל
אין תגובות או המלצות באתר הזה?חדשכאן
כמוני 😅✌️בוזאחרונה
הפסקה היומית
ברגוע
"ויעלו בנגב ויבא עד חברון ושם אחימן ששי ותלמי ילידי הענק וחברון שבע שנים נבנתה לפני צען מצרים"
הנה אעפ"י שארץ ישראל גבוהה מכל הארצות, וחברון שהיא הטרשים שלה מבונה בכל הטוב על אחד משבעה בצוען (רש"י), בכ"ז היחס לארץ ישראל צריך להיות לא מצד שהיא חשובה יותר משאר הארצות, כי אם מצד טובה העצמי כפי מה שהיא באמת, ובלי השגה זו א"א לזכות למעלתה האמיתית של הארץ. ולא עוד אלא שבזמן שאינם מבינים את הארץ מצד עצמותה, וכל התפיסה בה היא אך ורק מצד שהיא משובחת ונבחרת יותר משאר הארצות, בזה עצמו נותנים מקום למציאות הגלות. ומכאן נובע הקלקול של המרגלים, שלא הבינו את הארץ אלא בבחינה זו שנבנתה שבע שנים לפני צוען מצרים, ולפיכך הגיעו למה שהגיעו. אמנם יהושע וכלב לא אמרו כן, הם אמרו "טובה הארץ מאוד מאוד", היינו שהיא טובה מצד עצמה, ולא רק ביחס לשאר הארצות.
(מי מרום ה קעד)
@ארץ השוקולד @יהודי אמיתי! @בא לי בירה @והוא ישמיענו@ע מ @תתן אחרית לעמך@בוער לארץ השלמה @לעבדך באמת! @פרח-אש@בת מלך!!!! @חן, @חיפושית~@בתוך בני ישראל@תופסת אומץ@אמיץ(ה) @אוא"ר @אוי טאטע! @אילת השחר
מישהו מכיר/ה אנשים שמלווים כסף בירושלים?כשהשמש בורחת
תודה. נכון.כשהשמש בורחת
פתאום חשבתי על זה..לעבדך באמת!
רק שתיים... 😔🙌🙏
תתחילי באחת, ובשליש...משה
אממ מה?לעבדך באמת!
שבת אחת, שליש מהמשפחותמשה
אגב כ"כ כ"כ ממליצה לשמוע, עד הסוף. זה שיר עצום. אדיר. נורא.לעבדך באמת!
אחד מהיוצרים יוצאי הדופן, מרענן לשמוע אותו.סתם 1...

בשמחה!!לעבדך באמת!
תתחילי ללמוד הלכות שבתחדשכאן
אה, מה קשור.לעבדך באמת!
זה היה בשביל להוסיף נק' בעניין 🙂חדשכאן
המשנה ברורה כותב שלמי שלא לומד הלכות שבת קשה מאוד לשמור שבת כמו שצריך. בעצם רציתי להגיד (ושוב זה לא היה מכוון אלייך ספציפית) שלפני שנרוץ לגרום למישהו לשמור שבת (וגם זה מעולה וצריך) כדאי שנדאג שאנחנו בעצמנו נשמור אותה כמו שצריך.
לפי הירושלמי (תענית פרק א) מספיק שבת אחת כדי להיגאל.חסדי הים
סבבה, נראה אותך גורם לכל עמישראל לשמור שבת אחתלעבדך באמת!
החפץ חיים (חומת הדת יד) כותב שכדאי להתחיל באנשיםחסדי הים
אז תתחילי עם החברים והמכרים שסביבך.
אני שומרת!מחפשת^אחרונה
עכשיו נשארו כל השאר
וגם שבת הבאה בעז''ה
איך משחזרים סיסמה? לאתרהבת של המלך
תודה

בפורום משובחדשכאןאחרונה
זהו סיימתיאריק מהדרום
#עד_מתי
נשמע שאתה בדרך הנכונהסתם 1...אחרונה
בוקר טוביהיה בסדר....
בוקר טובפה לקצת
אני מספיקה בה יותר תרגילים מאשר בבית, משום מה
אולי כי אין מטבח בקרבת מקום?

אולי בגלל הלחץ לסיים עד שהיא תגיע?משה
לעע. נשארו לי עוד איזה 500 תרגיליםפה לקצת
אבל התקדמת יפה. 500 תרגילים????משה
עשיתי 25 בערך |מיואש|פה לקצת
5%. יש לך לאן לשאוף...משה
תרגילים של מה זה? מתמטיקה?
תוך שבוע וחצי להגיע ל100%פה לקצת
עם שתי נסיעות ביום, זה יקח לך עשרה ימים. אפשרי.משה
מה את לומדת שצריך לפתור כ"כ הרבה תרגילים?חדשכאן
בוקר אור!☀אמיץ(ה)

בוקר טובפרח-אש
עובדת מתשע עד שבע וחצי ואז חתונה עם חופה שרשמית בשבע ורבע בערך חצי שעה הדרך בין העבודה לחתונה
מסכנה אני זקוקה למחולל זמן (יש למישהו אחד פנוי? )
כן, להרמיוני גריינג'ריהיה בסדר....
תחפפי במטלות, תצאי מוקדם יותרהשאלה.
את בעבודה שמבוססת על זמן, נכון?משה
חצי שעה בין העבודה לחתונה זה סבבה, אלא שאת כנראה גם צריכה להחליף בגדים בדרך.
כן , הבעיה היא שאני יוצאת מהעבודה רבע שעה אחרי החופהפרח-אש
בהנחה שהזמנים בארוע הם באמת זמניםמשהאחרונה
כולם נשברו בפריצה למשרד הקסמיםגלויה
וואי! תודה על זה..חדשכאן
🤦🏼♂️בוקר טוב לכולםשבותי
בוקר טוב!
ימ''ל
בק"ט! דקה זה סוד הקטורת.חסדי הים
בוקר טוב !משה
זה נכון.
אבל אני כבר לא שם. בהרבה מובנים.
למה?יהיה בסדר....
זה לא רק בבוקר..
לדוגמא בדקה שהאוכל מתחמם במיקורגל אני מספיקה לערוך שולחן למזוג שתיה להחליף נעליים לריב עם אחותי ועוד היד נטויה!
אה. זה זמן שאני מנצל כדי לסדר מדיח כלים או להחזיר למקררמשה
משתדל לא לריב עם בני אדם כשאני חצי רדום ולפעמים עדיין עם תפילין.
לריב עם אחותך זה לגמרי חשוב 
חח ברור.. זה עושה תאבוןיהיה בסדר....
בוצר טוב.מוריה
חחח קראתי בדיקת חמץ
לעבדך באמת!
חיים רק פעם אחתסוסה אדומה
המשפט הזה אומראנונימי 444
שאין עוד חיים חוץ מהחיים האלה, בעולם הזה, לכן צריך לספק כמה שיותר תאוות, ואילו ביהדות אמרים שיש עולם הזה ועולם הבא
נשמה שנתת בי טהורה היא?סוסה אדומה
כשאנחנו חוטאים, אפשר לפעמים להרגיש שהנשמה כועסת או מאוכזבת או מאשימה אותנו (מצפון?).
ואחרי 120 הנשמה עומדת לדין על דברים שהיא לא רצתה לעשות.
מי הוא האני החוטא?
למה הנשמה עומדת לדין?
מישהו יכול לעשות פה סדר?
תלמדי תניאמשיח נאו בפומ!
פשוט מאוד
סוסה אדומה
יש ספרים שמבאריםמשיח נאו בפומ!
כמו "המקרה המוזר של ד"ר ג'קל ומר הייד"
חסדי הים
זה כמו 'תקראי את המצע' של הזהותניקיםימ''ל
לפי המקובלים, יש נפש אחת שמתחלקת ל-5 חלקים נרנח"י-חסדי הים
בעיקר הנפש חוטאת על ידי הגוף, אבל לרוח (הרגש הפנימי בלב) ולנשמה (פנימיות המח) יש להם השפעה אם האדם יחטא או לא.
האדם נידון בכלליותו לעתיד לבוא: "אף הקדוש ברוך הוא מביא נשמה וזורקה בגוף ודן אותם כאחד." (סנהדרין צא)
אין לך פיצול אישיות- האדם בוחר, חוטא ונותן את הדין.סתם 1...
מעניין... כי בדיוק שמעתי איזה רבמבקש אמונה
שדיבר על העניין הידוע- שאדם יכול לדעת איזה עבירה הוא צריך לתקן לפי המשיכה שלו
והוא אמר שזה בגלל שהנשמה נטמאה בגלגולים קודמים מאותן עבירות (במילים האלה)
לא תמיד משתמשים באותם מושגיםק"ש
אם משתמשים במושגים יותר מדוייקים, אז רק הנפש (שהיא החלק הכי נמוך בצד הרוחני, כמו ש@@חסדי הים כתב) נטמאת, הרוח יכולה קצת להיפגע, אבל הנשמה, שהיא החלק היותר עליון, לא נטמאת ולא נפגעת.
נכוןחיות צבעונית
תלויצלילי השקט
אם את שואלת את ספר הזוהר הוא יאמר לך שהנשמה היא חלק אלוה (ממש) - היא לא סובלת ולא עומדת לדין. מה שחוטא זה רוח טומאה שמגיעה מ"סטרא דשמאלא" ומשתקעת בנפש האדם בחטא - והיא זו שסובלת בעונש. (א -- פא ע"ב, רכו. ג -- ע ע"ב). אגב, יש מקרים מסוימים שגם הרוח סובלת.
אם תשאלי הוגי דעות מקובלים אחרים בתקופה שלאחר הזוהר - ששיכללו ודנו בנושא, חלקם יגידו לך ששורש הנשמה עצמה לא נמצאת באדם - אלא רק "צל" הנשמה, ויש סוג של חיבור מלמעלה לנשמה. וישנם כאלו שיטענו שהיא אופפת את האדם. וישנם כאלו שטוענים שהיא נמצאת ממש באדם עצמו (כמו הזוהר). בכל מקרה לשיטתם מה שיענש אלו החלק(ים) שאדם חי איתו(ם) בחייו הגופניים שחטא(ו) ורק לאחר מכן יהיה איחוד עם הנשמה עצמה (אני לא ליד ליד ספרים אז בטוח שהחסרתי שיטות (ומקורות) קבליות בנושא - בטוח החסרתי את שיטת האר"י על נשמה ועונש).
הדבר המדהים בקבלה - זה שחוץ מהמשפט "אלוהים קיים", אין(!) משהו שאין עליו מחלוקת בין מקובלים והוגים מעולם הקבלה, פשוט אין (זה מדהים ומפליא כאחד). ככה שהכל פתוח לחשיבה.
אם את שואלת את פשט חז"ל ופשט מקרא (לדעתי) - האדם הוא אחד.
ואם את שואלת את המציאות (לדעתי) - אין דבר כזה חטא (מושג החטא הוא מושג תיאורטי בלבד - יש רק את החיים בכאן ועכשיו). התפיסה של המושג חטא כממשי וזהותי הוא הופך את החטא לחטא - שמתורגם לרגשי אשמה, כעס והרס עצמי, ואכזבה עצמית.
הנשמה, לכשלעצמה, תמיד טהורה.ד.
אדם צריך להוציא אותה לפעל, בבחירתו.
יש לו שכל, מידות, הרגשות, מעשים. יש לו בחירה.
עד כמה הנשמה מתגלה ב"אני" המוחש יותר - זו שאלה של מעלת האדם, של בחירתו.
וכמה שהנשמה פחות יוצאת לפעל, יוצא שהיא "חסרה" ממה שהיתה יכולה להופיע, שזה חלק מעניינה, ממגמתה.
וכמובן, גם הצדדים האחרים של האדם, חסרים את המעלה שהיו יכולים להיות בה. מה"רוח", הצד ה"רוחני" של האדם. דרך ה"נפש", הצד של החיוניות המורגשת, ועד הגוף.
כך אומרים חז"ל שלעתיד לבוא, הנשמה טוענת שהחטא לא בא ממנה. הגוף טוען שלא היה יכול לזוז בלעדיה, מרכיבם הקב"ה זה בזה ודנם..
כלומר, אם ננסה להבין בצורה קצת יותר מופשטת את זה. הרי ה"דין" הוא בעצם, עצם החיסרון. המירוק של המצוי מול הרצוי, מול הפוטנציאל. להביא למה שלא הושג ע"י הבחירה החופשית.
והדיון על הנשמה, הוא גם על כל המדרגות שהיו צריכים להופיע אותה - עד כמה הבחירה של האדם איחדה ביניהם.
יישר כח, תודה!ע מ
נשמה של הרב שטיינזלץאוי טאטע!
תודה על כל התשובות היפות...!
סוסה אדומה
סיכוםטובים מאורות
לדעת המקובלים מדובר ברע שהושרש באדם. כוונתם היא שיש חלקים בנשמה שהיא טהורה לגמרי ואין בה רע. אך עם זאת יש חלקים נמוכים שבהם כן יכול להיות רע. הסיבה לחטא או לרצון נגד רצון ה' נובע מאותו רע שנמצא באדם.
נמצא לשיטתם שיש רע באדם הרבדים מסוימים ויש רובד עליון שהוא רק טוב.
לדעת הרמב"ם, לעומתם, הנשמה היא טהורה לגמרי. לפי הסברו של הרב קורצוויל (ראש ישיבת קרני שומרון) טהורה = טובה ולפיכך היא תמיד רוצה את רצון ה', היא תמיד רוצה לעשות טוב. כך שצריך את כל המידות אלא שצריך אותם באיזון והרע הוא בחוסר איזון. לדוג' גם מידת הגאווה נצרכת אלא שהיא נצרכת בכמות של שמינית שבשמינית'.
נמצא לשיטתו שיש רק טוב בכל הרבדים והרע הוא חוסר איזון.
עכשיו סברה שלי:
כנראה למקובלים עומדים לדין על כך שלא התגברנו את הטוב על רע (אמר ר' לוי בר חמא אמר ריש לקיש לעולם ירגיז אדם יצר טוב על יצר הרע)
ולרמב''ם עומדים לדין על המעשים שעשינו כתוצאה מחוסר האיזון המידותי שלנו.
לכן העבודה השלמה היא עבודת המידות וזה גם מה שה' אלוהינו שואל מעמנו.. כי אם ליראה אותו ולאהוב וכו'..
וזו החסידות האמיתית...
לצורך הדיוק,ד.
גם ל"מקובלים", הרע אינו בנשמה עצמה.
בחלקים הנמוכים יותר.
למשל בנפשוהוא ישמיענו
נכון!
נפש חיה.
מנסה..נאור97
בנפש הבהמית (תת מודע) של האדם קיימים רצונות שמטרתם שיהיה לו טוב ונעים. זה יכול להיות ע"י דברים רעים, ע"י דברים נייטרליים וע"י דברים טובים (גם בבהמית יש נרנח"י. לדוג'- נשמה דבהמית הכוונה לחשיבה איך להשיג את הצרכים שהאדם רוצה).
לאדם יש גם נפש שכלית (שכל, מודעות, בחירה. זה הרובד שכתבתי לעיל שמכונה הרבה פעמים נשמה) שיכולה לנצח את הבהמית ולבחור בדבר שהאדם יודע שהוא הנכון לעשות גם אם בא לו אחרת (או באופן אחר, לבחור ברצון הטוב של הבהמית. לדוג' לחשוב קצת ולהתחבר לרגש של הנאה מלעזור לאדם אחר מאשר ולהגביר אותו על העצלות).
כל זה קיים גם בגוי. וכל אדם נידון על זה.
הנפש השכלית היא הבוחרת והנענשת. היא ה"אני" שלנו (הבהמית כשמה כן היא.. לא שייך בה בחירה ועונש).
המצפון הוא כח רגשי של טוב שקיים בנפש הבהמית.
עבודתנו בעולם- להתגבר על הבהמית. והדבר הכי גדול זה להמתיק אותה. כלומר שהאדם ישנא ברגש את הרע ויאהב את הטוב.
ביהודי יש גם נשמה ("על מודע") שרוצה לדבוק באלהים ושולחת רצונות כאלה לאדם. כלומר שלא יעשה את הטוב רק כי הוא מוסרי אלא גם כי ככה נדבקים בה' (לנשמה גם יש "ישות". היא "רוצה" לדבוק בה'. היא לא בטלה אליו לגמרי. רק שזו ישות זכה). היא לא יכולה להתלכלך כי לא בה הבחירה. היא לא רוצה רע.
הבחירה שלנו ברובד הזה היא האם להישאר עם הטוב המוסרי הטבעי או לעלות לתודעה של נשמה ועל פי זה להסתכל על החיים ולחיות. וזה מה שמביא לגילויה של הנשמה בתוכנו בפועל.
יש את השאלה הזאת בבבא! אם את מכיר(;.............אחרונה
את מי לדעתך הוא יאשים את העבד או את החבר של העבד? ברור שאת העבד כי הוא יודע את החוק והוא זה שאמור למנוע בחברו לאכול מהפירות.
אותו דבר גם הגוף והנשמה.
למרות שהנשמה לא חטאה, היא הייתה צריכה למנוע מהגוף לחטוא.
קרן מקס ומרג'ורי פישרהריון ולידה2
האם הם קשורים או נגועים בקרן לידידות? או בכל מיני נוצרים "אוהבי" ישראל למינהם?
לא הצלחתי להבין וללמוד עליהם מהאתר שלהם..
תודה!
(שימי לב שזה משתמש רק לפורום הריון ולידה )גלויה
זה זוג יהודי! לא נראה לי שיש להם קשר לארגונים נוצריים.חסדי היםאחרונה
לא אכפת לנו מאונס של ילדה בת 7טובים מאורות
החלטה מדינית להרוג אותו לא תהיה
ואף אחד לא יוצא לרחובות. כי מה תעזור ההפגנה?
אז לכולנו כואב אבל לאף אחד לא אכפת.
כי אם כן אז היינו משנים את זה - בקלפי.
כמה מכם הזיזו את הגוף שלהם להפגנה?
פשוט התרגלנו.. אז נחכה לפעם הבאה...
^^^^רק בשמחה.
לא רק זה אלא שאפילו מבחינה משפטית נראה שהולכיםסתם 1...
עכשיו עורך הדין מתכונן לתפקיד שלו, נורא.
הרבה שנים שאלתי את עצמי למה הרמבם הכניס ב-13 העיקרים שלו את האמונה (אמונה ולא דעה, הטא משתמש גם במילה אמונה) בשכר ועונש. מכיוון שאם לא תאמין בזה אתה עלול לאבד שפיות בעולם רע כל כך.
עלינו להאמין שסוף האמת לנצח וסוף הרשע להיענש ולהיענש כראוי.
דווקא זה יחסית סביר. גם לנבל המתועב ביותר יש זכות להליך הוגןמשה
אחרי שראיתי את פרשת דומא, האמון שלי בכתבי האישום של המערכת בישראל לא גבוה במיוחד.
הבעיה היא שצריך לענות את המורשעים, לא את הנאשמים, ובמדינת ישראל זה בלתי חוקי.
אני יותר ממסכים איתך, אבל זה נראה כמו תיק יוצאסתם 1...
קודם כל המניע הלאומני שמוכחש לחלוטין על ידי המדינה ואף מוגחך על ידי השמאל.
לאחר מכן הקושי המשפטי המובנה בתיק עם האשמות מיניות שעבר עליהן זמן.
בנוסף לזה שמדובר בגיל כל כך קטן עם האשמה כל כך חמורה.
קשה לדעת מה תהיה השורה התחתונה, במיוחד במערכת המשפטית בארץ בשנים האחרונות.
זה כמובן מסביר לפותח בשרשור למה אף אחד לא יוצא לרחוב. בסוף מי שיצא עוד ייעצר על עבירה כלשהי, מניסיון. ככה מעקרים ציבור במדינת ישראל...
חס ושלום..ד.
מה זה "לא איפכת"?.. נקרעים מזה.
ואכן, יש להצטער מאד, לאן הגענו שמרוב "משפטיזציה", אז תגובות נורמליות בריאות כבר לא בחשבון (יתכן שאם היו נשמרות תגובות כאלה, רק למקרי קיצון, ולא כ"אג'נדה" שכל אחד עושה דין לעצמו - אז זה היה נראה אחרת. מאיר הר ציון הלך בזמנו עם חבריו, לנקום באופן פרטי את נקמת אחותו. הרג חמישה ערבים בשבט שממנו הם יצאו. זה שאצל הערבים הדבר התקבל כמובן-מאליו, אינו פלא. אבל גם כאן, הוא לא ריצה על כך כל עונש).
ומה זה "לשנות בקלפי"? הכי קרובים למה שצריכה המדינה לעשות במקרה כזה, כמדינה ללא צורך בפעולת יחידים, הם עוצמה יהודית. וכעת הם רצים עם איחוד מפלגות הימין. יש להניח שכמה וכמה כאן הצביעו עבורם. אי אפשר "להפוך את הקלפי" בכח..
ולגבי ההפגנה - נכון. באמת טמטום הלב. היו צריכים להיות שם רבבות. הצילו את כבודנו, המעטים הללו.
אם היה אכפת הכפר הזה לא היה קיים כברזיויק
לדעתי, אנשי הימין טעו פה ובגדולdavid7031
וגם לא מעט אנשים אחרים.
הזעקה בנושא לא צריכה להיות מההיבט הביטחוני.
הזעקה צריכה להיות ציבורית, על כך ש"צעקה הנערה... ואין מושיע לה".
אין לי פתרון קונקרטי למניעת אונס (אולי חוץ מהגברת העונש, מה שאולי יגביר את ההרתעה), אבל הזעקה צריכה לעלות לאוויר "לא יעשה כן במקומנו".
ההתעוררות הציבורית למלחמה באונס רק כשמדובר על פגיעה מצד אויבינו, נראית לי קצת צביעות, הרבה רכיבה על מקרים, והמון חוסר רגישות למקרה.
קיצור לא אמרת כלום.. מה הקשר בין הכותרת לנאמרטובים מאורות
אני לא בטוח.david7031אחרונה
לדעתי יש חובה להזדעזע גם אם אין לנו מה לעשות.
חוץ מזה, לא אמרתי שאין מה לעשות, אלא שלי אין רעיון. ייתכן שיש אנשים חכמים ממני שיש להם רעיונות.
עד איזה שעה בערב אתם חושבים שזה נעים להתקשר לאנשים?לישועתךקיוויתי
תלוי מי זה 😏חדשכאן
יש כאלה שגם ב1 בלילה נעים להתקשר אליהם.. תלוי.משיח נאו בפומ!
ברור שהכוונה למישהו זרלישועתךקיוויתי
אם זה גבר מעדיפה לפני 22.30. עם אישה בודקת חיבור ווצאפ..שבותי
תלוי בני כמה ותלוי לשם מה.בסדר גמור
לפלאפון כל הלילה.סתם 1...
וואו הופתעתי מהתגובותפרח-אש
לאדם זר עד תשע הכי מאוחר שמונה עדיף
הכרתי אחד שבין עשר לעשר וחצי - היה עונה בקול מנומנםהסטורי
ואחרי אחת עשרה - היה עונה בבהלה (כדי ללמד את המתקשר לקח...)
עד 9.5מחפשת^
כאלה שאני יודעת שהן לא מתארגנות לשינה אז.
(יצא לי לדבר עם חברה כשהיא עדיין לא הלכה לישון, ואני קמתי..)
שולח הודעה כתובה, תגיב מתי שבא לך.משה
לפעמים בא לי לענות למישהו גם ב-1 בלילה, ולפעמים ממש לא.
אני שם על שקט כשאני הולך לישוןסביון
לא הבנתי למה לא כולם עושים את זה.
אני עושה את זה אוטומטית. כל לילה ב-22:00 זה קורה לבד.משהאחרונה
עברתי לישיבה חדשההוד הקרח הנורא
ואני לא מצליח שם חברתית..
אם מישהו מדבר איתי וזה, אני רק מחכה לצלוח כזה את השיחה בשלום ואני לא נהנה ממנה, מרגיש כאילו אין כח ליצור קשר חברתי. כאילו אני במבחן מול אותו אדם, ואני צריך לצאת הכי בסדר מהשיחה הזו, לא מנסה להיות בתוכה אלא רק לצאת ממנה בשלום. אני תקוע.
לא מצליח להיות טבעי שם..
אני רוצה לציין שבעיקרון אני לא כזה, במסגרות אחרות בחיים שלי, למשל בישיבה הקודמת, החברים מהבית, בצבא, הייתי ממש זורם וטבעי ולא היו לי שום בעיות כאלה.. ב"ה
הייתי בחתונה של אחד החבר'ה (מהבודדים שבאמת כן הצלחתי להתחבר אליהם) ואני מרגיש לא קשור לכל החבר'ה, אין לי עם מי לדבר שם, עומד כאיש זר...
אני מתבייש לשאול אנשים אם הם רוצים ללמוד איתי חברותא..
בקיצור מרגיש ממש תקוע מהבחינה הזו..
חברים יקרים, מה יש לכם לומר כדי לעזור לי?
אני לא מבין למה אתה פונה אלינו בפורוםאריק מהדרום
אתה צודקהוד הקרח הנורא
אבל בזמנים קשים גם אליהם אין לך כח לפנות..
פניתי לאלו שכן יש להם משהו להגיד..
תודה נשמה
בעיני ממש אפשר לעזור פה לאנשים ואפילו רק לחזק אותם קצת..מחייכת =)
לתת להם קצת כוח כמה שאפשר.
ואפילו רק שיתוף אנשים אחרים - עוזר.
תנשום.קדושה-אני מבקש!
תשחרר, תאמין בעצמך, תהיה בטוח! אתה אדם טוב ונשארת! אין לך ממה להתבייש,לנסות זה לא חטא.
תבוא בוויב חיובי ואין סיבה שלא יאהבו אותך אם טענת שאתה חברותי.
נתת לעצמך נקודה למחשבהסביוןאחרונה
לא בטוח שזה קשור אבל נשמע כמו כיוון מחשבה ראשוני.
או שאולי אלה קשיי הסתגלות שיעברו עם הזמן?
מי ער?משה
אני. אחרי בוקר הפוך ושנ"צ עמוקה אך בעייתית.
ננסה לישון או נסגור את ה-iframe הזה כבר?
לישון ! לישון!משה
היה לך חתיכת יום עמוס.
(גם לי היה יום עמוס שהתחיל קרוב לשש, אבל רובו לא לפרסום פה. ליוויתי קרובת משפחה בבית חולים)
שנת צהרייםמשה
במקרה שלי, חוסר שינה בלילה וכמה לחצים בבוקר גרמו לי לקרוס סביב השעה 16:00.
איזו אכזבה מהפרק השישיאריק מהדרום
כל הדור שמאלני, טבעוני, תל אביבי, אידאליסטי, פרו להט"בי וליברלי, כמה שקרים וקשקוש ואוף הלכה לה סידרת מופת.
אנוכי בקטע טוב, טימטום וואי.
חח למה. פרק יחיד שנתן תקווה כלשהיהפואנטה
קודם כל כי זה לא נכוןאריק מהדרום
"המחאה החברתית" כביכול לא היתה יותר מגחמה של סטודנטים מפונפנים שרצו להחליף את נתניהו ולחיות על חשבון משלם המיסים שזה לא הם, איך אמר הכלכלן שלמה מעוז: מה שאני לא הבנתי במחאה החברתית זה איך לכל כך הרבה אנשים יש כל כך הרבה זמן להיות שם באהלים בשדרות רוטשילד? לא יודע, אני הייתי בעבודה... עכ"ל.
הדור לא רק שלא מושך לחברתיות אלא שובר את ההגה חזק מאוד ימינה לקפיטליזם, 8 אחוז מהציבור מגדיר עצמו שמאלני וזה כולל כל הציבור, לא רק דור הוואי.
דבר שני, יש יותר אמפתיה והקשבה ללהט"ב, אבל הדור שמרני יותר משני קודמיו יחד, רוב הדור לא מזדהה כלל עם הערכים הליברליים של דור האיקס.
הדור אנוכי ולא בקטע טוב, לא ממנו תבוא הישועה ובזה צודקים זוג החוקרים.
רוב דור הוואי ניסה צמחונות וטבעונות בחייו, רובו לא מצליח אלא רק תומך מרחוק בפייסבוק.
הדור מרוכז בעצמו בטירוף, מחאת הדיור כי לדור הוואי קשה לא לבזבז, מחאת הקוטג' כי הוא רגיל דווקא לזה של תנובה, האידאלים כביכול שהוא נלחם בהם זה כי הוא מושפע פייסבוק/יוטיוב/ווצאפ ונלחם על שטויות, נגריה חברתית עאלק.
היה פה ניסיון להכניס דור שלם לבועה התל אביבית הכאילו אחוזת אידאלים וערכים ליברליים אבל זה סילוף אדיר של המציאות, אם עד עכשיו הוא היה ממוקד ודייקן בניתוח האנרופולוגי כאן הוא פשוט הכניס את תפיסת העולם שלו כפי שהוא היה רוצה לראות את הדור וזה יצא עלוב עלוב עלוב.
חבל.
רק על מה מדברים?חופשיה לנפשי
וואי וואי וואי של יאיר אגמוןאריק מהדרום
אותו ערוץ.
אוקייחופשיה לנפשיאחרונה
מה אתם עושים?אוי טאטע!
ואז הוא עונה ומסביר לכם
ואתה קולט שהיית צריך ללמד עליו זכות
ואתה ממש מצטער, אבל אתה מתפדח ללכת לבקש סליחה
כי מבחינתו זה כלום וזה לא הפריע לו
לא כ"כ מצליח להסביר את זה טוב מקווה שהבנתם
מה עושים?
"רושמים" לעצמי בצד שהוא חושב ככה, ולהשתדל לכבד את זהמשה
חוששני שלא הבנתאוי טאטע!
כן. הבנתי. ולכן אמרתי - לרשום את זה, ולהפניםמשה
במילים אחרות אתה רוצה לבקש סליחה בשביל להרגיש טוב עםנאור97
קודם כלאמיץ(ה)
בכל אופן בגלל זה אני בדעה שאם אני מרגישה ששפטתי לא נכון, הערתי לא במקום.. אז מבקשת סליחה.
יכול להיות שהסליחה הזו היא להרגיע לי את המצפון, אבל באופן אישי לא מכירה הרבה אנשים שמבקשים סליחה, גם לא בשביל עצמם.
חושבת שזה חינוך טוב לדעת להתנצל במקום בו יש חשש שנעשה דבר שאינו ראוי.
בדיוקג'סיקה
משהו רע לא יצא מזה, וטוב - אולי לא ואולי כן ![]()
גם נכון. אבל לפעמים אדרבה, החינוך הטוב ועבודת המידותנאור97
זה גם סוג של רצון "אגואיסטי" שצריך לדעת להתגבר עליו. כמו בכל עבודת המידות או כמו שמתגברים על תאוות אכילה נגיד (כמובן שזה לא אותו דבר אבל זה אותו עקרון).
אם מרגישים צורך לבקש סליחה כנראה נעשה דבר שהוא לא בסדר.אמיץ(ה)
לא תמיד אפשר לדעת אם נפגע או לא (אם יש צורך בבקשת סליחה או לא) ולכן חושבת שעדיף לבקש.
אם הסליחה היא כדי לסמן וי. אז אין לה משמעות וכמובן שלא על זה הדיבור.
נכון. אבל ממה שהוא תיאר הצד השני לא נפגע.נאור97
כלומר אם הצד השני לא נפגע אתה אמנם מבקש סליחה מהלב אבל למה לבקש סליחה? כדי להרגיע את עצמך. זה סוג של רצון אגואיסטי. לא במובן רע אלא במובן שאתה עושה משהו בשביל עצמך. ומי אמר שאדם צריך להוציא לפועל כל רצון שלו? לפעמים צריך לוותר. וזו עבודת המידות. אבל כל מקרה לגופו כמובן.
*איך היה השיעור?
מסכימה.אמיץ(ה)
לגביי המצב פה, אם הוא אכן בטוח במאה אחוז שאין פגיעה.. אין עניין לבקש סליחה.
* ה' יעזור. נתקע האוטובוס, פקקים וכביש חסום. מפה לשם היה שיעור של רבע שעה גג.
את האמת תכננתי לפרוק את זה במי ער הלילה
חחח שתהיה פריקה נעימה..נאור97
דיוקאוי טאטע!אחרונה
זה מה שנראה לי ממה שאני מכיר אותו
תודה על הדיוק!
קמים ומבקשים סליחה, ומוסיפים אהבה וחיוך וחיבוק אם אפשרלעבדך באמת!
מגניבאוי טאטע!
כנראה בקטע הזה אני קצת בת (-;
סתם, גם לי מרגיש נכון לבקש אבל פאדיחה
במיוחד עכשיו, שכבר עבר שבוע מאז
חח גם אני שמתי לב לזהנאור97
מבקשים סליחה..כוחות שמימיים
זה קורה בפורום
חסדי הים
לוקחת אחריותאילת השחר
ספרים יפים נקייםכחרס הנשבר
ספרים של הרב דוד אביחיללעבדך באמת!
תודה!כחרס הנשבר
זן ואמנות אחזקת האופנוע, שר הטבעות, ספרי הרב סבתוסתם 1...
מה זה הראשון?כחרס הנשבר
סוג של יומן מסע מתועד עם דיונים על ערכים וחברהסתם 1...
תודהכחרס הנשבר
התגלותחיות צבעונית
אייכה של משה שרון
ואין יותר גבעול של בת שבע סדן
מיכאל שיינפלדנשימה ארוכה
"מהומה רבה הלא דוור" של טרי פראצ'טיואב גל
הרב אייל ורדוהוא ישמיענו
עד שמצאה
קראתי כמה פעמים כבר..כחרס הנשבר
אבל זה ספרים מדהימים!והוא ישמיענו
ודאי!כחרס הנשבראחרונה
ספרי הרב חיים סבתווהוא ישמיענו
מי רוצה לתת לי רצון? כל המוסיף הרי זה משובח.קדושה-אני מבקש!
דווקא נראה שיש רצון לרצון 😏חדשכאן
שש אל תגיד את זה בקול.קדושה-אני מבקש!
למי אכפת?אוי טאטע!
ובקשר לשאלה, הולכים למקומות שנותנים חוויה בהקשר של עבודת ה' או נזכרים בתקופת שיא שזכורה כממש טובה או הולכים לפגוש אנשים כמונו שמשקיעים ומצליחים
ובכללי לדמיין את הטוב והאושר הענק שיגיע
ואז לראות את היופי הקדוש והמואר הזה יגרה אותך קצת ויגרום לך לרצות
מקווה שעזרתי
המון סיעתא דשמיא!
"