אוף
אוף
לעזאזל למה זה קורה לי
נפש חיה.
כן אני יודע שכולכם מברכים רציתי כותרת שתמשוך כי יש לי שאלה חשובה
פעם ראשונה בחיי , שאני קורא ברכות המזון בנוסח מאוד לא מוכר.. פשוט היה לי כאן תהילים קטן לידי וחשבתי אולי אם יש
מנחה וערבית בפנים יש גם ברכת המזון וצדקתי והיה ..
בכל אופן אולי מישהו יודע הנוסח בסוף "במקום ילמדו עליהם ועלינו זכות שתהא למשמרת שלום" זה לקראת הסוף כתוב..
נדמה לי שזה חלק מברכת האורח לכן דילגתי על הקטע הזה ועברתי ישר להרחמן הוא יזכנו לימות המשיח..
השאלה שלי איזה נוסח זה? תימן? מאוד לא מוכר לי..
גם באמצע הברכת מזון היו הרבה דברים שבחיים לא ראיתי בשום סידור..
אז השאלה איזה נוסח זה
והאם זה נכון שדילגתי על הקטע המודגש למעלה..מכיוון שזה ככל הנראה חלק מברכת האורח..

באמת תהיתי למה זה כתוב בגדול ..
אבל זה ממש המשך..כאילו זה תחבירית לא הגיוני לא לחבר את זה...
אה..
כן זהו שזה נראה מלוקט ממש מהמון
תודה על המידע
הפואנטה
לא יודע למה כתבתי במקום
שזה לא קשור לברכת האורח??
הרי זה פשוט , כי אומרים "ישועות ונחמות" ובום לפי מה שהם אומרים צריך להגיד
ישר אחרי זה "במרום ילמדו עליהם.." על מי? באיזה הקשר? לכן אמרתי קשור לברכת האורח ..
אבל הם טוענים שלא..
אין מצב!
הרחמן הוא יברך את (אבי מורי, אימי מורתי, וכו') אותם ואת ביתם ואת זרעם ואת כל אשר להם, אותנו ואת כל אשר לנו כמו שנתברכו אבותינו וכו' -
אז ההמשך: במרום ילמדו עליהם ועלינו וכו'.
וזו לא ברכת האורח לבעל הבית.
כי כאן כתוב "עליהם ועלינו"..
ואין כאן פירוש ל"עליהם" בלי ברכת האורח..
עליהם? על מי?
כי אין הקשר..
זה המשך של הברכה הקודמת
(למיטב ידיעתי)
מה הטעם להתחיל את הברכה הזו?
לכן דילגתי עליה
זה המשך של:
"הרחמן הוא יברך אותי(ואת אבי מורי ואת אמי מורתי) ואת אשתי ואת זרעי.."
זה ברכת האורח ..זה כמו הנוסח שיש בסידורים הספרדים..(דומה,אז אפשר להבין שזה ברכת האורח)
וחוץ מזה אם לא תפרשי על ברכת האורח היכן אם כן ברכת האורח בנוסח הזה?
ברכת האורח, מוסיפים כאשר יש אורח.
ואז אכן, האורח אומר לפני הפיסקה הנ"ל, "את בעל הבית הזה ואת בעלת הבית הזה" -
אבל את "ברכת האורח", לפי הנוסח הזה, מוסיף בכלל אח"כ. לפני "במרום ילמדו". ואומר: יהי רצון שלא יבוש בעל הבית הזה וכו'..
ובפשטות, אדם אומר "הרחמן הוא יברך את אבי מורי ואת אימי מורתי" - גם אם אינו מסב על שולחנם. ואם הוא בבית הוריו, ואינו אורח שם, בכל זאת אומר "את אבימורי בעל הבית הזה" וכו' - ויש סיבה לומר, במרום ילמדו עליהם ועלינו.
אתה צודק, שמסתבר שאם אינו מזכיר אף אחד, אין מה לומר "עליהם"..
ברכת האורח היא:
הָרַחֲמָן הוּא יְבָרֵךְ אֶת בַּעַל הַבַּיִת הַזֶּה וְאֶת בַּעֲלַת הַבַּיִת הַזֶּה, אוֹתָם וְאֶת בֵּיתָם וְאֶת זַרְעָם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר לָהֶם. יְהִי רָצוֹן, שֶׁלֹּא יֵבוֹשׁ בַּעַל הַבַּיִת בָּעוֹלָם הַזֶּה, וְלֹא יִכָּלֵם לָעוֹלָם הַבָּא, וְיִצְלַח מְאֹד בְּכָל נְכָסָיו, וְיִהְיוּ נְכָסָיו וּנְכָסֵינוּ מֻצְלָחִים וּקְרוֹבִים לָעִיר, וְאַל יִשְׁלֹט שָׂטָן לֹא בְּמַעֲשֵׂי יָדָיו וְלֹא בְּמַעֲשֵׂי יָדֵינוּ, וְאַל יִזְדַקֵּק (נוסח הגמרא: יִזְדַקֵּר) לֹא לְפָנָיו וְלֹא לְפָנֵינוּ שׁוּם דְבַר הַרְהוֹר חֵטְא וַעֲבֵרָה וְעָוֹן מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם.
ולא בכל הנוסחים יש אותה אבל אם כן אז היא מופיעה אחרי ה"הרחמן"] הזה ולפני "במרום ילמדו". ואז ה"במרום ילמדו עליהם" כולל גם את בעלי הבית וגם את מי שבהרחמן שלפני.


adarגעגוע למישו מהעבר.
קורה!
אשליה

של להיות במחשב
העלנו טרמפיסט לנסיעה של כשעה וחצי ומהרגע שעלה הוא צועק בטלפון אחרי איזה רבע שעה בעלי אמר לו שזה מפריע לו לנהיגה אז הוא קצת הנמיך את הטון ואחרי דקה וחצי חזר לצעוק שוב.
אני מבינה שהיה נסער או אני לא יודעת מה אבל איך אפשר לנהוג פעם אחרת זה ממש שיגע אותנו.
רוב הטרמפיסטים הם באמת לא כאלה, פשוט אז זה היה טו מאצ'. גם ככה גשום וצריך ריכוז מלא לנהיגה והוא ממש שכח איפה הוא נמצא.
והמחשבה שלך כ"כ נכונה.
אפשר לומר לו: סליחה, אבל מבקשים לא לדבר בנייד בנסיעה. אם ממש דחוף לך, נשמח לעצור באיזו תחנה, ותוכל לסיים שם את השיחה ולתפוס טרמפ נוסף..
כמובן, אם נראה שמשהו מאד מעיק עליו - ואתם יכולים לאפשר, זו מידת חסידות..

אתה בחרת בזווית הסתכלות
שאולי היא נכונה, אבל זה לא רלוונטי
זווית ההסתכלות הזאת הורסת *אותך*, וזה מעגל שמזין את עצמו יופי (מחשבה: העולם רע > אתה מרגיש רע > מחשבה: העולם רע עוד יותר).
בשביל להרגיש יותר טוב (כי הרי העולם רע ממילא, טיפשי להוסיף עוד סבל שאפשר למנוע) הייתי מציעה לך לנסות לשנות נקודת מבט. אמירת בוקר טוב (גם בלי להאמין לזה) יכולה להיות התחלה יפה, ומשם תתקדם הלאה.
מבקש אמונה
ברגוערציתי לומר שאני יכול לצאת לפנסיה כי כבר מצטטים את התגובות שלי..
אבל אני לא מסכים עם ההמשך.
לא יכול להיות שהכוס שלו ריקה או שנשברה חלילה.
יהודי תמיד נשאר מחובר לקב"ה,
וכל מה שעובר עליו מושגח בהשגחה פרטית ולטובה.
"ואפילו בהסתרה שבתוך ההסתרה בוודאי גם שם נמצא ה' יתברך"

משיח נאו בפומ!
אשליה
!משה
לב טהור:)
נפש חיה.ברוך ה'
יש, אבל תואר שני, למיטב ידיעתי
יעל מהדרום
אמא לנסיך קטןמבאס..



קוד אבל פתוח
בס"ד
נורא ואיום.
שה' ישמור.
תופסת אומץ
אישה מתוקה עם חיות ושמחת חיים.. לא הכרתי אותה אישית, אבל פגשתי אותה אקראית מס' שבועות לפני חתונתה. לראות סרט בשלמותו.
סוג של שלווה שירדה עליי והפכה את זה לאפשרי.
משיח נאו בפומ!
חן,
מקום בעולם
פסידוניתאחרונה
"ואני אשיר עזך וארנן לבקר חסדך"חסדי היםיש אפילו קו טלפון קו השגחה פרטית
שיש מישהו למעלה שמושך בחוטים ואין שום מקרה בעולם
הכל מאת השם
אני חושב שהתמכרתי לשיר שבחתימה
זה נחשב דבר טוב נראלי..
היו כמובן עוד דברים טובים
נערך
באישי אם בא לך.
מנדנדת תינוקת
adar
יאללה לשמוע שירי שבת כדי להתכונן.חסדי הים
חן,



משיח נאו בפומ!
ריבוזוםאמן!
מה שלומך?