יש למישהו קטע על אכפתיות?ב.א
דחווף דחווף!!!!יש למשהו במקרה מערך פעולה בנושא:דרוומית גאאה!
יחס בין דתיים לחילונים? סרט יפה .? משהו?
תוודה ענקית ענקית מראש!!!!
מה את רוצה להעביר בפעולה?מירב707
הסתדרתי כבר תודה
דרוומית גאאה!אחרונה
אשמח לעזרה(:tehiya2
אני עושה מחר פעולה בלי המד"שית.
החניכות שלי בכיתה ד'
אין לי כוח להתחיל להכין להם פעולה עם משחקים וריצה כי אני ל אצליח להשתלט עליהם לבד.
חשבתי לעשות ערב נחמד כזה עם ופלים ועוגיות.
יש למישי רעיון מה לעשות איתם בערב כזה?
אני חושבת שאני אקריא להם סיפור (דוקטור סוס:])
ומשחקי חברה נחמדים.
יש לכם רעיונות למשחקים טובים בישיבה?
*אם זה חשוב אני מדריכה אותם רק 4 חודשים בערך...
עצוב..שירה בירה
יצאתי מההדרכה לפני חודש,ואני עדיין לא מפסיקה לחשוב על חניכות שלי..אני מתגעגעת אליהן כלכך אבת אני לא רוצה להיות מעורבת יותר מדי בחייהן כדי לתת למדריכה החדשה מקום להיכנס,אבל זה כלכך קשה כי נקשרתי אליהן בטירוף,הדרכתי אותן לבד שנתיים..איך אפשר להמשיך לשמור על הקשר המיוחד הזה? 
זה טוב?יוני123456
פעם בכמה זמן לעשות פעילות ביחד/לעשות פעולה כשהמדריכה שלהם לא נמצאת
אני לא בטוחה עד כמה זה בטוב לעשות פעלויות מאורגנותבת-ישראל-וציון
איתם... זה מעמיד את המדריכים החדשים במבוכה וחוסר נוחות שאין לכ םמושג כמה...
גאז ברור שהכלל הראשון הוא להכשיר למדריכה החדשה את המקום... זה כולל גם כשפוגשים את החניכים ברחוב או סתם מדברים איתם, להתעניין במדריכה החדשה: "מה איתה"? "איך היא?" "ואי, כן היא ממש שפיצית...:" "ממש התפללתי שהם אלו שיכנסו להדרכה אצלכם..." "כן, איזה כיף שקיבלתם אותם, דיברתי עם הקומונרית שתכניס אליכם את המדריכים הכי שפיצים..." "מה? אתם עדיין לא ממש מרגישים קשורים אליה? לא נורא, זה לאט לאט, קשר לא נוצר בקליק והיא ממש שפיצית, אז עוד מעט תרגישו ממש מחוברים אליה... היא ממש מתאימה להדרכה, במיוחד לשבט שלכם..."
עד כאן כלל ראשון... המשך לגבי שאר הכללים יבוא כי אני חחייבת לרוץ לשיעור...
המשך בא
:בת-ישראל-וציוןאחרונה
דבר שני: אני בהחלט מבינה את הכאב הזה (מכלי ראשון...)
ובכל מקרה, כמו שאמרתי וכמו שאת אמרת: צריך מאוד-מאוד-מאוד-מאוד להיזהר מלעשות פעילות מאורגנת ולהמשיך "להידבק" (במחילה ובגרשיים) לחניכים: אין לך מושג כמה זה מעמיד את המדריכים החדשים במצוקה ובמבוכה...
ולכן, לענ"ד הכמות הנכונה של פעילות מאורגנת עם החניכים שלך לשעבר היא פעילות אחת לשנה, ושתיים אם אחת מהן היא, נגיד, להזמי אותן אליך לחגוג איתך את היום הולדת שלך....![]()
ועוד שני כללים חשובים בפגישה מאורגנת עם החניכים לשעבר:
- הפגישה תהיה בתיזמון של משהו בין רבע לחצי שנה אחרי שמדריכים החדשים נכנסו להדרכה, כדי שתהיה להם הזדמנות לבסס את הקשר עם השבט...
- לא לעשות את הפעילות בסניף אלא בבית פרטי
כמובן שאם את בסניף יישובי אז זה הרבה יותר קל כי תמיד פוגשים את החניכים ברחוב, בסניף, בהסכה, וכו'
ב"הצלחה 
-באחווה של מדריכות חשדומטיות לשעבר
![]()
אליך, היושב ראש משהו...אש"ה
אליך, אתה שם בבני עקיבא. בטח אתה איזה ראש משהו, ראש מחלקת הדרכה, גזבר כספים. לא יודעת למי אני אמורה לכתוב איזה, אבל מה שבטוח, אתה החלטת על המחיר של המפעלים.
אני מכיר את הכאב הזה...אביה_א
באמת שאין לבנ"ע מה לעשות...
אתם יכולים לעשות משהו חלופי -
אבל תדעו שאם עושים את זה כמו שצריך, זה לא הרבה יותר זור (כולל הסעה, אוכל, מלווה נשק+חובש...)
האפשרות השנייה זה לגייס תרומות (לא מומלץ, אבל אין ברירה)
האפשרות הכי טובה זה למצוא עבודה לכל השבט - מכירת עציצים/ארטיקים (בקיץ)/ עבודה כל-שהיא...
מצטרפת לכל מילה! בע"ה מקווה שיגיע לאנשהו...שוקו =)
מסכים לגמרי ומצטרף!סרוג על הכיפה
מצטער, לא מסכים.אנונימי (פותח)אחרונה
מסע/ מחנה זה לא עניין של רווח.
אי אפשר להזמין פחות לילה, חייבים מלווי נשק ומחיר הלינה הוא ממילא ברצפה.....
אולי הבעייה בחינוך שלנו.
בעיניי, זה לא רע להעביר לחניכים מסרים של כלכלה מגיל צעיר. להרוויח כסף כשבט בעיניי לא פסול.
(בסוגריים רק אגיד שיש לשים לב גם לתרבות הפנאי של לא מעט חניכים.)
אם באמת כל הורה בשבט ידרוש מילדו, כעיקרון חינוכי- להרוויח את 25 השקלים של דמי החברות שלו- דבר שהוא יכול להשיג בשעתיים- שלוש של עבודה- החניך ירגיש יותר קשור לסניף. (הרב דסלר, נתינה מביאה לאהבה וכל זה...)
כשהחניכים בתנועה, כמגמה, יבואו למחנה מתוך תחושה של עבודת הכפיים שהובילה אותם לזה- זה לא ייתן ערך מוסף אחר?
איך אפשר להשוות ארוחה במסעדה לפוייקה עם החבר'ה?
(ועוד דבר אחד קטן בסוגריים לסיום- רוב המוסדות הדתיים עושים כל מיני מבצעים לפורים. בסכום ששכבה אחת ממוצעת מוציאה על ערב אחד של הכתרה, תוכלי לקבל 1000 ש"ח לכל חניכה. לפחות.)
'אורות מהבהבים לשתי שניות..'מתוק מדבש
בסיעתא דשמייא!
גרסת הביינישים - פה.




מכירים את זה שאתם הולכים לסמינריון שיא המטורף, ואתם חוזרים ממש באורות?
או שאתם עושים 'ניגונים' [יענו מנגנים ושרים שירי קודש..] עם החבר'ה, ואח"כ אתם מרגישים שיא הקרובים לאבאל'ה שבשמים?
א-ב-ל אחרי איזה יומיים, כבר יש כיבוי אורות, ואתם חוזרים להיות באותו מצב שהייתם קודם.
למה זה קורה? ומה הקשר של זה לפרשת השבוע (וארא)?
במכת ברד, אשכרה ירדו מהשמים ביחד מים ואש:
"ויהי ברד ואש מתלקחת בתוך הברד כבד מאוד אשר לא היה כמהו בכל ארץ מצרים, מאז שהיתה לגוי"
ז'תומרת שהיה כאן וואחד נס ענק - גם הברד, שעשוי ממים, לא כיבה את האש, וגם הכל ירד לפי ציווי ה' רק על המצרים.
ואנחנו רואים שאפילו פרעה באמת מתפעל מהנס, ואומר: "ה' הצדיק ואני ועמי הרשעים".
אז בעצם, אם פרעה מגיע להבנה הזאת שהכל מאת ה', למה הוא חוזר אח"כ לחטוא? למה הוא לא הפך ישר להיות צדיק?
אנחנו יודעים מהפסוקים שה' הוא זה שהכביד את לב פרעה, אבל מה אנחנו יכולים ללמוד על עצמנו מזה שלמרות שפרעה הכיר בנס העצום - הלב שלו עדיין אטום?
הופה, שימו לב -
נכון, פרעה ראה נס והרגיש ממש ב'אורות'. ז'תומרת הוא הבין שיש אלוקים, והכל מתנהל על פי האלוקים הזה.
א-ב-ל >>
זה בעצם היה נס שהגיע כולו מאת ה', זה היה משהו חד פעמי, שפרעה לא עשה כלום כדי שיגיע.
ולכן - אחרי שהנס הזה נגמר, לפרעה היה כיבוי אורות --> הוא חזר לאותו מקום שבו הוא היה קודם.
ככה גם אנחנו מרגישים בעננים אחרי הסמינריון, או הניגונים, אבל אחרי כמה זמן - חוזרים למקום בו היינו.
למה?
כי בעצם עבודת ה' שלנו לא יכולה להיבנות מחוויות רוחניות שאנחנו מגיעים אליהם בבת-אחת. אלא, עבודת ה' אמיתית צריכה להיבנות שלב אחרי שלב, עם הרבה השקעה.
אני לא אומרת שזה לא טוב להיות באורות, אבל אני אומרת שעבודת ה' לא יכולה להתבסס על האורות האלה, וצריך גםלהתאמץ הרבה בשבילה, ולבנות את עצמנו לאט-לאט, כל אחד בקצב שלו.
כשאנחנו מרגישים שיא הקרובים לאבאל'ה שבשמים אחרי איזה שיחה מעוררת, או שבת טובה - ה' נותן לנו לטעום לאן אנחנו יכולים להגיע אם נשקיע, אבל אח"כ הוא לוקח מאיתנו את הטעם הזה, את ההתעלות שהרגשנו, ואומר לנו להתחיל לעבוד, כדי שנוכל להרוויח את זה בעצמנו.
אז בשורה התחתונה - זה מצוין לעשות ניגונים עם החבר'ה או ללכת לסמינריונים ודברים מחזקים אחרים. אבל צריך לזכור תמיד שבשביל באמת להגיע למדרגות גבוהות בעבודת ה' - צריך להתאמץ ולעבוד על עצמנו.
שנזכה, בעז"ה 
שתהיה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!
וואו .פ' מקגונגלאחרונה
פעולה-אמירת תודה , לנתקעים שבננו חחמירב707
פעולה בנושא:
הכרת הטוב – אמירת תודה
מטרת הפעולה :
שנבין שצריך להודות גם על הדברים הקטנים.
מהלך הפעולה:
משחק תופסת כפיים-
נשחק תופסת וכאשר מישהי נפסלת היא עומדת במקום שבו ניתפסה ומחכה שחברה תציל אותה על ידי נתינת כיף
סגירת היד-
מוציאים 3 או 4 בנות , הבנות שבתוך החדר סוגרות את היד חזק חזק .
כל בת נכנסת בתורה ומנסה לפתוח את ידייהם של חבריי הקבוצה.
רק בת שתנסה לפתוח בדרך של מילים ע''י המילה בבקשה (תפתחי בבקשה ) תצליח לפתוח את יד החברה.
הבאת גומיה-
המדריך יחזיק בידו גומיה , ויביא לאחד החניכים , ויחזיר שוב אליו , כך הוא עושה עם כל החניכים.
ובסוף רואים שמס' החניכים שאמרו תודה הוא קטן מאוד
עץ נדיב-
נספר את הסיפור
- נחלק צופר (בנספחים)
מסר-
לפעמים הרבה פעמים בחיים שלנו אנחנו לא שמים לב ומדלגים את הדברים הקטנים , הדברים הקטנים נראים לנו כמובנים מאליהם ,
וגם עליהם אנו צריכים להגיד תודה.
בפעולה ראינו כל מיני מקרים שבהם קיבלנו את הדברים כמובן מאליהם (כמו שחברה באה ומביאה לי כיף , כמו האיש בסיפור)
ובסוף מקשרים את זה לחיבור שלנו עם ה' , שהקב''ה מביא לנו בחיים כ'כ הרבה דברים ולא תמיד אנחנו באמת מודים לו .
נספחים.
צופר-
חוקר ישראלי יצא לקונגרס בחו"ל, באחד הדיונים הציגה חוקרת צעירה מחקר מדעי, בו בדקה כמה זמן מרגע ההתעוררות לוקח ללב לפעול שלא במצב שינה?
תוך כדי הצגת נתונים מרשימים הגיעה החוקרת למסקנה שזמן הסתגלות הלב למצב החדש הוא: 12 שניות!
קם החוקר הישראלי ואמר: לתוצאה זו כבר הגיעו אבותינו לפני אלפי שנים כשהורו לנו לומר בבוקר- "מודה אני לפניך מלך חי וקיים שהחזרת בי נשמתי בחמלה רבה אמונתך"
12 מילים 12 שניות!
שנזכה להגיד תודה גם על הדברים הקטנים
ממש תודה!!ozdאחרונה
רעיונות לפעולת שבתמקום בעולם
זורמת כזו,לא כבדה עם מסר..
אנחנו עוד לא מכירות אותן,אז לא בא לנו ישר להטיף להן מוסר..
לאיזה גיל??בת-ישראל-וציון
כל פעם שאני רואה הודעה כזאת אני אומרת "הי, סבבה, אני אעלה לו\ה את הפעולה הזאתי....." ואז אני אומרת "רגע, אבל אולי זה כבד\תינוקי מידי בשבילהם??? באיזה גיל החניכות שלה\ו בכלל???"
אז בבקשה, למען ה', תזכרו תמיד לכתוב את שם השבט\הכיתה\הלא יודעת מה שאתם מדריכים!!!
היימקום בעולם
שבט הראה..
ממש ממש יעזור לי!!
לשבט ניצנים:בת-ישראל-וציוןאחרונה
משהו שייש לי ככה ממש בשלוף....
אני רוצה לבנות פעולה בנושא: חשיבות המיפקדיוני123456
אם מישהו יכול לעזור לי עם קטעים ו/או רעיונות אשמח לקבל.
אפשר לשלוח גם בנייד 0523115523
יש בחוברת של חודש ארגון..אש"האחרונה
אם אני לא טועה בחוברת של חודש ארגון בשבט נבטים, אז יש שם כמה דברים..
עוד משהו שמצאתי:
נושא: מסגרת
מטרה: שהחניכים יבינו שכמו בכל מסגרת (צבא,בי"ס וכו) גם בבנ"ע אנחנו צריכים לשמור על המסגרת ולבוא כחולבן ,להיכנס לתפילה,לבוא בזמן למפקד,לעמוד יפה וכו'..
מהלך הפעולה: מסרטטים ריבוע לא גדול מדי ולא קטן מדי..בו תהיה כל הפעולה! החניכים יכולים לעשות מה שבא להם בלי לצאת מהמסגרת!
-פאזלים: מחלקים את השבט לשתי קבוצות,קבוצה אחת מקבלת פאזל שגזור ישר וממש קל לחיבור והקבוצה השניה מקבלת פאזל שגזור ממש עקום ולא ברור.. (אולי עם חלקים חסרים..) הם צריכים לחבר אותם כמה שיותר מהר..
משחקים משחקים רק בתוך המסגרת,לא משנה איזה משחקים לא חובה שיהיו קשורים: -סבב התנועות של הטמפה טמפה -שיפ שיפ בנג -פיוו -המשחק עם הידיים שמשנים כיוון -המלפפון
התאמה בין מסגרת לתלבושת ,מביאים לחניכים סמל של צה"ל וחייל עם מדים וסמל של הבי"ס שלהם והתלבושת שלהם..וכו<התלבושת מסמלת השתייכות>
אפשר לשחק איזה משחק בלי כללים מוגדרים להראות איך זה נראה כשאין כללים.
קטע על מר שמוץ ששנא מסגרות..
מר שמוץ.
והמסר: לכל דבר בחיים יש מסגרת -לצבא ,לבי"ס וגם לבנ"ע
מי שרוצה להישאר בפנים צריך לשמור על הכללים-לבוא למפקד בזמן,להיכנס לתפילה,לבוא כחולבן..
בלי המסגרת הכל נראה כמו סתם פעילות ומשו לא מוגדר..
פעולה סניפית לשבת הקרובה-דחוף!!עורי עורי
אני עושה פעולה סניפית השבת ואני צריכה רעינות.
זה אמור להיות בהקשר של ט"ו בשבט.
עדיף בלי הצגה כי די מיצנו ת'קטע של הצגות
ושיתאים גם לבנים וגם לבנות.
בעיקרון חשבתי על סולמות וחבלים, אבל אני צריכה רעיונות למשימות ושאלות....
לא משנה- הסתדרתי
עורי עוריאחרונה
4 פרקי תהילים בלבד לשבת הקרובה!!קטנה גדולה
חברים וחברות יקרים!!
השבוע התבשרתי על 3 נשים שחולות מאוד! לשתיים מהן אבחנו את המחלה והשלישית בבדיקות עדיין....
השבת- שבת ר"ח שבט זו שבת תפילה עבורן!
מי שיכול לקבל על עצמו לקרוא לרפואתן 4 פרקים בלבד רק לשבת הזו תבוא עליו/ה הברכה!
נא לפנות אליי למייל : leac99@gmail.com או ישירות להודעה הזו כתגובה ואשלח לו/ה את הפרקים וכן את השמות
בשורות טובות !!
פרקי תהיליםעורי עורי
את יכולה לשלוח לי את השמות ואת הפרקים?
בטח, יישר כח !קטנה גדולה
הפרקים שלך הם : עה-עז כולל
לרפואת :
אסתר בת לואיזה
תמר בת אסתר
דינה -רות בת שמחה
לעילוי נשמת: התינוקת תמר חיה בת אסתר מרים (נפטרה אתמול)
בשורות טובות!
אז...אפשר מע"ח עד פ"ב?שוקו =)אחרונה
הכתרה!!
שיראל!!!ש
אני רוצה רעיונות איך להכניס את הרבנית פורים בצורה מגניבה יפה ואפשרית..
אשמח לרעיונות..שיראל
עשו אצלנו כמה:דרוומית גאאה!
- הכניסו בקוספא מישהי ועשו מורלים לרבנית וזה ואז אמרו עבדנו אליכם זאת לא הרבנית הרבנית בחווץ
))
- עשו חלוקת פרסי אוסקר כאילו יש 3 מתמודדות על כל אחת יש סרטון ואז מכריזים שהזוכה זאת_____ והיא מקריאה כנאום תודה את התקנון...
בהצלחחה
וואאיי תודה אבל..שיראל!!!ש
היי..זה ממש חמוד אבל מכירים את זה אצלנו אז לא יחשבו שהיא באמת בתוןך הקרטון..
אני ישמח לעוד הצעות..זה ממש חשוב..
לא בתוך הקוספת הפתעות כאילו יש באמת מישהי!!!!!דרוומית גאאה!
אבל היא לא הרבניתת
))
כן הבנתי...כבר עשו אצלנו..יש לך עוד רעיונות??שיראל!!!ש
זה אותו סגנון ,אבל הכניסו את אחד המורים (אם ישדרוומית גאאה!
בן אז עדיף בן) לשמלה ושמו לו טול על הפנים כדי שלא יראו שזה בן..
))
אבל לא אבנתי מה את אמרתאבישג אברהם
אומנותאבישג אברהם
תגובה טובה מאוד
^^ לא הבנתי מה רצית..דרוומית גאאה!אחרונה
נשמה,הללי נפשי
קודם כל-
דיברת על הקומונרית? יש לך מד"שית?
חשוב לדבר עם מישהו שמכיר את הנפשות הפועלות..
כמה זמן את בהדרכה?
שניה, חשבת שתיכנסי וזהו-ישר תאהבי אותן ויהיה לכן כיף?!
את רוצה לאהוב אותן?! את צריכה להבין שזה תהליך. לא קל.
ואחת הצורות היא להשקיע! אהבה נקנת ע"י נתינה! כשאתה נותן למישהו משהו מעצמך ומתוך ליבך, אתה מתחבר אליו, יש בו חלק ממך!
וכדאי גם לנסות לעשות כיף ביחד במעגך מצומצם.. של חניכה או שתים ואז יהיה יותר קל לראות את הצדדים היפים שבהן.
(עוד נקודה- אל תנסי להעביר להן מסרים שאת לא מתחברת אליהם. תחשבי על ערך שחשוב בעיניך ואותו תעבירי-כי דבר שיוצא מן הלב-נכנס אל הלב)
רק אל תתתיאשי! תזכרי שאת עושה שליחות גדולה לעמ"י!
ב"הצלחה, וכאן בשמחה.. 
נ.ב- אם אני לא מספיק עוזרת, אפשר לנסות גם בחברים מקשיבים, הם מתוקים 
שאלה דוגרית- למה רצית להדריך? מה האידאל שלך?הללי נפשי
אגב, מה הקומונרית אומרת?
יצאת לסמנריון?
ו-תזכרי, זה נשמע פלצי אני יודעת..
אבל ה' באמת לא נותן לאף אחד ניסיון שהוא לא יכול לעמוד בו!
ומוזמנת לאישי.. מקווה שאוכל לעזור..
תהליךעורי עוריאחרונה
גם אני נכנסתי לשבט של קטנות (נבטים) ואני בטוחה שבכל גיל זה קשה לאהוב אותן בהתחלה. גם לי היו ת'חניכות שאהבתי יותר ואהבתי פחות אבל במשך הזמן התחלתי לאהוב את כולן. אני חושבת שמה שעזר לי להתחבר אליהן זה המשחקי גיבוש. בהתחלה אני והמדשי"ת שלי היינו עושות להן פעולות קצרות (ואפילו גם קצת עכשיו) ואחרי זה חצי שעה של משחקי גיבוש, וזה באמת מגבש גם בינהן וגם ביננו. תחשבי על זה שיש חניכות שקשה להן לשבת ולהקשיב והן איפרקטיביות ואז את רואה את הצד הלא כ"כ נחמד שבהן, אבל במשחק כולן משתתפות וצוחקות ואין להן ת'קטע להפריע.
יכול להיות גם שבגלל שזה לא הסניף שלך אז יותר קשה לך. יכול להיות שגם הצוות חדש לך ואז גם קצת קשה להם לעודד אותך...
ובאמת כמו ש-הללי נפשי אמרה, תתייעצי עם הקומונרית.
(דבר שמאוד חשוב בהדרכה זה להיות בקשר טוב עם הקומונרית).
של"פמתנחל תמני
אני ממש רוצה ללכת לשל"פ אבל אמרו לי שיש בזה הרבה מינוסים,
אני לא מתכוון לותר על זה אבל אם מישהו יודע על דברים לא טובים שקוראים בשל"פ או בעקבות
השל"פ ויכול לאמר לי- אשמח
לפחות שאוכל להיות מוכן....
תודה=)
אני אוהב את השאלה שלך!אביה_א
רוב האנשים שואלים "מה אתם חושבים..."
ואז אין לי כח לענות, כי זה ארוך מידי...
לכן אני אוהב את השאלה שלך.
מהדירה שלי, ואני יכול להגיד כמעט בוודאות גם מהדירה לפני ואחרי,
אני יודע רק על מקרה אחד שיכול לעלות לדיון.
בעיה שקוראת הרבה פעמים גם בצבא - אנשים יוצאים מהבועה שלהם,
וביחד עם כל ההלם של לפגוש אנשים ותרבויות חדשות,
מתחילות לעלות שאלות ותהיות באמונה...
בדירה שלי יש אחד שלקראת אמצע-סוף שנה הפסיק להאמין.
הוא לא ממש 'זרק' את הכיפה, כי הוא ידע שזה יפגע בכל מה שאנחנו מנסים לעשות,
אבל אחרי שנגמרה השנה הוא כבר לא הלך עם ציציות בחוץ, בלשון המעטה.
אני חושב שחלק מהעניין שהוא ממש חי בבועה עמוקה לפני זה.
כלומר - אף פעם לא היה בקשר עם ערסים יותר מידי, וכמעט לא דיבר עם בנות.
בגלל זה לא ללכת לשל"פ? לא חושב.
השלב הזה יבוא מתי שהוא בכל מקרה, בד"כ זה בא לפני השמינית.
השאלה זה אם אתה מוכן לזה, ואתה שלם אם האמונה שלך או לא!
אגב - לדעתי עדיף שהשלב הזה יגיע כמה שיותר מוקדם.
אם כי יש חבר'ה שאחרי השנה מדברים קצת יותר עם בנות מאשר קודם...
אבל אם זה טוב או לא - אני אשאיר לשיפוטך!
מי שרוצה עוד פרטים ועוד שאלות - מוזמנים בכיף!
תודה..................................מתנחל תמני
תודה...אבל אני גם חי בבועה מטורפת...אני גר ביישוב קטן בשומרון ולומד בם בשומרון
אני לא יוצא מפה לפעמים חודשים...
אם בנות אין לי בעיה כי אנחנו גדלים מעורב פה(שמירת נגיעה ברבק וזה אבל בני עקיבא מעורב ונוער מעורב...)
אבל ממש תודה...
לכן החויה תהיה יותר טובה ומשמעותית
בהצלחה!!אביה_אאחרונה
זהו, עברה שנה של הדרכה, והגיע הזמן לפנות את המקוםהכלטובה
לבא בתור.. אז יאללה!! שרשרו רעיונות לפעולת פרידה!! [מעלות בנים..]
אני גם אשמח, עברו שנתיים וקצת של הדרכה במעלות בניםרפ"א
רעיון לסיפור חזק על פרידה יש למישו?הכלטובה
כן..מקום בעולםאחרונה
יש מקומות שאתה עובר בהם,
מביט לצדדים וממשיך בהנאה...
יש אנשים שאתה פוגש בהם
מחייך קלות וממשיך הלאה...
אבל יש, לא רבים, כמובן,
רק כמה מיוחדים,
מקומות שאתה עובר בהם
ונשאר.
כי טוב לך וחם.
וקשה לך משם להמשיך...
ויש אנשים שאתה פוגש,
מתקשר ואוהב
וכשאתה ממשיך הלאה
הם ממשיכים איתך,
עמוק בלב...
היי חברים , צריכה עזרה בקשר לפעולת פתיחה..שיררוווש
אני צריכה רעיון לצ'ופר\משפט יפה כזה לפ.פתיחה , צ'ופר שנחלק בסוף הפעולה.. ממש חשוב אם מישהו יכול לעזור לי!!!
ועוד שאלה - על מה אני אמורה לעשות את הפעולות הראשונות שלי בשבת? זאת אומרת, זה לא שאני ישר יבוא להעביר להם ערכים ומסרים .. זה קצת מאיים על ההתחלה..
תוודה!!
את יכולה להתחיל עם פרשת שבוע(משל/מסר)יוני123456
אני נתתי את:רחליOס
"פעם הלכנו אני וחבר,
הגענו לוילות פרחים וחצר,
ראינו שם שלט תלוי על הקיר
בו כתוב "פה גר ראש העיר"
נכנסנו פנימה לתוך החצר
מצאנו כל רגע שלטון שאומר:
"אסור לצלצל" "אסור להפריע"
"אסור להיכנס" "חייבים להודיע"
אז אנא דעו!
אנחנו לא ראש העיר
מותר לצלצל מותר להעיר
אם יש בעיות ולכל מטרות
אנחנו כאן כדי לייעץ להיות חברות (או חברים לבנים..)
תמיד פה בשבילכם ______________________. "
ואז לפעולת פרידה נתתי את זה גם. להראות שזה לא נגמר פה!
אנ גם עשיתי את זהמקום בעולם
אבל בתור קומיקס,ומודבק על דף קרטון בצורה של ה"לא הלפריע" של הבתי מלון האלה..
יצא ממש יפה!
שייהיה בהצלחה !!מירב707
גם אני ככה חשבתי כשנכנסתי להדרכה , דיי פחדתי ישר להתחיל בשהו בסגנון של ערכים ומוסר,
אבלל בנינו , הבנות יודעות לאיפה הם באות ואם בהתחלה לא נכניס את זה לפחות קצת הם יואהבו את הקטע של רק משחקים וכזה וכשנתחיל לדבר על ערכים , הפאןן ירדד להם.
תכניסיי לפעולותת קצת ערכים ומסרים , זה חשוב , אם בא לך את יכולה לעשות משהו על שיתוף פעולה בשביל הדרכה, אבל אל תשכחי או תזניחי חלילה את מה שמקבלים מהפעולה עצמה..
שיהיה מלא מלא מלא בהצלחחה!!!
אה..מקום בעולםאחרונה
ואת גם לא צרכיה ישר להעביר מסרים..
אני גם נכנסתי לא מזמן להדרכה,ופשוט בשבת הראשונה עשינו משחקי "הכרות" כאלה כיפים,והם שיא הנהנו..
את לא יכולה להעביר להם עדיין מסרים כי את עוד לא מכירה אותם בתור שבט,ולא יודעת על מה לעבוד איתם..
אל תכריחי אותם לשבתשוקו =)
תעשי משהו שיתאים להם...
לדוג' חניכים שלי כל הזמן יהיו על קוצים ויעשו בלאגן ברגע שנקריא להם סיפור או ניתן להם מסר חופר
לכן רוב הפעולה בנויה על משחקים שיכולים לגרום להם לזוז ולעשות דברים..
תתאימי את הפעולה לאופי שלהם, אם נגיד צריך דיון ואת ידועת שזה לא מעניין אותם
תעשי לדוג' סולמות וחבלים עם סימני שאלה וקריאה וכל פעם שיש שאלה תשאלי שאלה שאמורה להיות בדיון וכו'
וככה זה משחק שמאתגר כי הוא תחרותי והחניכים יהיו צמודים אליו
מקווה שעזרתי
*ההודעה נכתבה בלשון נקבה מטעמי נוחות בלבד..
השיטה הנדושה והעובדת- תטרטרי אותם לפני הפעולהבת-ישראל-וציון
אבל וואחד תטרטרי אותם....
הפעולה הכי טובה שזכורה לי זאת פעולה שעשיתי על א"י אז יצאתי איתם לטיול, סתם חסר מטרה.... 
ואח"כ עשיתי כל מיני תחרויות,
ובזמן של המסר הם ממש ישבו בשקט וקלטו אותו....

איזה שבט זה??שיראל!!!ש
אם הם בנבטים עד מעלות יש לי רעיונות ואם מעפילים הראה גם יש לי..
תאמרי איזה אני יאמר לך רעיונות..
שבט מעלות ?מירב707אחרונה
אני גם ישמח חח
דילמת בית הספר שנה הבאה....
חננוש!!!
היייי אני מדריכה של שבט מעלות בנות כיתה ו' -ז"א ששנה הבאה חניכות שלי עוברות לחטיבה ומלא רוצות לעבור לחילוני כמו כל החברות שלהם הם חושבות שאולפנה זה דוסי ולמה שהם ילכו לשם? בתכלס אני מבינה אותם אני גם לא יודעת אם הייתי מחליטה ללכת בכיתה ז' לאולפנה אלא אם ההורים שלי היו דוחפים אותי לזה ורובם מגיעות ממשפחות מסורתיות שלהורים אין בעיה שהם ילכו לחילוני, ואני ממש רוצה שילכו אפילו רק לקצת דתי אפילו לא אולפנה כי אם הם ילכו לחילוני הם בטוח יתקלקלו והם מזה נשמות טהורוווותתת מה אני עושה?? איך אני אמורה לשכנע אותם לא ללכת לחילוני? יש למישהו רעיון לפעולה על זה אולי או אפילו סתם דרך שכנוע בשחנ"ש או משו לוא דווקא פעולה מסודרת.....בקשהההה כל עזרה תתקבלל
וואי אין לי ב"ה ניסיון בזה אבל...אנונימי (פותח)
אני חושבת - לדעתי בלבד
שזה בגלל שהם לא מבינות כ"כ מה זה אולפנה,
הם חושבות בטח שבאולפנה חייב ללכת עם חצאיות שמטאטאות את הרצפה, להתפלל ולהגיד תהילים כל היום, ללמוד הרבה שיעורי קודש וכו' וכו'
אני חושבת שאת צריכה להסביר להם או בשחנ"ש או דרך פעולה או כל צורה שאת חושבת שהכי נכונה
מה זה בכלל אולפנה אבל הכל - פעילויות, התנדבויות, לימודים, לבוש
להראות את ההבדל בין בנות שיוצאות משם לבין בנות שיוצאות מבתי ספר חילוניים
ולהראות להם את האולפנה בצורה חיובית
ב"הצלחה!!
תפתחי איתם דיון כזה בסבבה (שיהיה אוכל
)תהילול
וכזה תדברו ותסבירי להם למה עדיף אולפנה וכו וכו..
וואו, אני באמת מצטערת שאין לי מה להגיב לך על זה,בת-ישראל-וציון
אני פוט באה מסניף ישובי וכולם הולכים לאותו בי"ס יסודי ולאותו תיכון וכו'.
אבל מה שכן זה בעז"ה אני אשתד ללשאול מחר חברה שלי שמדריכה הדרכת חוץ בסניף עירוני שהחניכים שבאים לשם הם גם יותר "ערסים" ו"פקאצות", וגם אם לה אישית אין ניסיון בכל הקטע הזה, אולי היא תוכל להתייעץ עם הצה"ד שם... 
אין לי פיתרון, אבל אני רוצה לצייןלך דומיה תהילה
שלמרות האחריות שלך כמדריכה, את לא מחליפה את ההורים.
מה שכן, תדאגי שלפעולות יהיה הרבה תוכן משמעותי ושהחניכות שלך ימשיכו לקחת
חלק בסניף. אם יש משהו שאת מאמינה שהן מפסידות מזה שהן לא באולפנה, תנסי
"להשלים" להן בסניף.
זה לא כל כך פשוט כמו שזה נשמעמירב707
הרבה פעמים הבנות גם מפסיקות להגיע לסניף בגלל שהם נמצאות בחברה אחרת
אני לא בעד העניין ולוקחת את זה כאופציה , אבל זה קורה הרבה , (אני רואה את זה בסניף שלי הרבה..)
וגם חניכות שלי עולות לכיתה ז' שנה הבאה , וזה חשוב לדבר איתם על זה..
ברור שבסופו של דבר ההורים מחליטים אבל גם לנו בתור המדריכות יש את האפשרות לדבר איתם על הנושא , אפילו להגביר אצלם את הרצון לאולפנא וכו..
ברור, אני מסכים. אבל לדעת שאין לנו אחריות בלעדית.לך דומיה תהילה
ואם הן הלכו ללמוד במקום חילוני, זה לא באשמת המדריכה.
אבל כמובן שיש איפה לעשות השתדלות.
וואי מסכימה איתך לגמרי....חננוש!!!אחרונה
איפה את מדריכה? אם יש לך טיפים בשבילי בנושא הזה וגם בכללי לגיל הזה אני ממש ישמח כי ממש קשה לי אני עובדת עצות

אני יודעת שזה לא במקום הורים אבלחננוש!!!
אם אני לא יעשה עם זה משהו עכשיו אח"כ זה יהיה מאוחר מדי וזה ירגיש פספוס כי יש להם כ"כ הרבה פוטנציאל.....
וההורים שלהם כנראה לא מבינים כמה זה חשוב
