שרשור חדש
"אהבת ישראל ב-נ-ש-מ-ה" מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!

 

תקופת בחירות. הרבה בלבולים, כעסים, מתחים, ויכוחים.
דווקא בתקופה הזו צריך לזכור יותר מתמיד (כדברי ביבי ):
"עם ישראל חי". אנחנו עם אחד, שיכול, עם קצת רצון, להיות גם מאוחד.
בואו נקרא את הד"ת הבא ונלמד סוד שמאוד חשוב לזכור.. 

----

 

 

בפרשה שלנו (פרשת שמות), פרעה אומר לשוטרים:
"לא תאספון לתת תבן לעם".

א-ב-ל...
למה כתוב 'תאספון', ולא 'תוסיפון'?
כי בעצם כשאומרים 'תאספון' זה כאילו אומר: 'בואו, תתאספו פה כולם'.
אבל כשאומרים 'תוסיפון' זה מלשון להוסיף.
הרי מהפשט של הפסוקים זה נראה כאילו פרעה מצווה שלא יוסיפו לתת לעם תבן!

אז זהו שר"ד מללוב אומר ש..
ה' לא סתם התבלבל או משהו וכתב 'תאספון', אלא בעצם פרעה באמת התכוון שבנ"י לא יוכלו להתאסף - להיות כולם יחד.
מזה משנה לפרעה אם בנ"י ביחד או לא? בכל מקרה הם חייבים לעבוד.. לא?!
אלא שפרעה ידע סוד שכדאי מאוד שגם אנחנו נדע, כי הוא שיא החשוב >>
כשכל עמ"י מתאספים ביחד, מתחברים באמת אחד לשני ואוהבים אחד את השני -
הם יכולים לנצח את ה-כ-ל.

כשעמ"י כולו נמצא באחדות אמיתית, אנחנו באמת יכולים להתגבר על הכל. יחד.
ולכן - פרעה פחד שהם יקומו נגדו וינצחו אותו - וצווה לא לתת להם להתאסף ביחד.

- אבל עכשיו יש לנו עם כ"כ גדול, ויש כ"כ הרבה זרמים שונים, עדות שונות. אנחנו כ"כ שונים זה מזה..
איך למען ה' אנחנו יכולים להתאסף כולנו ולהתחבר אחד לשני?!
תחשבו שניה על מבצע עמוד ענן, לדוגמה. 
נראלי שכל אחד מאיתנו באמת דאג, התפלל ועשה הכל למען תושבי הדרום.
זה התחיל מתפילה למען התושבים, והגיע להזמנת התושבים למרכז, כדי שיהיה להם קצת שקט מהמלחמה.
בואנ'ה, באמת כל העם שלנו התאחד ופעל למען מטרה משותפת.
 


אנחנו יכולים ללמוד מכל זה שוואלה, למרות שאנחנו שונים זה מזה בהרבה דברים - אנחנו עדיין עם אחד.
גם כשאנחנו שומעים על יהודים שאנחנו בכלל לא מכירים - כואב לנו לשמוע שהם סובלים.
אז זה מראה שכן, יש לנו פוטנציאל להתחבר כולנו ולפעול.

אז עכשיו, אנחנו יכולים גם לנתב את הכוח הזה שיש לנו כעם, כשכולנו יחד - למטרה טובה.
אנחנו לא חייבים להתאחד דווקא כשיש צרה, או כשקשה - 
אנחנו יכולים להרגיש את השותפות הזו גם כשב"ה הכל טוב ויפה.

 

 

 



ואיך בתכל'ס אנחנו יכולים להתאחד בפועל, שזה לא יהיה רק דיבורים?
אתה יכול לחייך ולומר שבת שלום לאדם שנראה קצת עצוב ברחוב, גם אם אתה לא מכיר אותו.
את יכולה לומר שלום לשכנה, למרות שהיא אף פעם לא אומרת לך שלום.
דברים כ"כ קטנים כאלה - פשוט עושים פלאים, עוד תראו את זה.
ואיך זה קשור לאחדות ישראל?
כי אם כל אחד מאיתנו יקבל על עצמו להיות נחמד\לעזור לאדם אחד, שאולי לא מהחבר'ה שלנו  -
זה יכול לפעול בשיטת 'תעביר את זה הלאה', וככה כולם יתחילו לדאוג ולהיות נחמדים יותר אחד לשני, ויהיה הרבה יותר טוב לחיות כאן 

 


אז יאללה, אחים שלי!
מעכשיו כל יום, כל אחד מאיתנו משתדל להתחזק קצת באחדות ישראל.. 
שתהיה בעז"ה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!!

מהמםאנונימי (פותח)
שפיצית יישר כוח שוקו =)אחרונה
דחווווף!!!!!!!!!!!!יוני123456

שיר בנושא שימחה!

 

אבא של כולנו..עזרה??אחרונה
את מי עדיף להכניס להדרכה??אנונימי (פותח)

יש לי מין דילמה כזאת בראש את מי עדיף להכניס להדרכה..

מדריך מעשן אבל מבחינה דתית הוא דוס. או מדריך שלא מעשן אבל מבחינה דתית הוא מסורתי..

מה דעתכם את מי עדיף את המעשן או את הלא מעשן?? ולמה?

תודה!(:

הוא יודע שהוא לא בסדר בעישון?לך דומיה תהילה

הוא מתכוון לצאת מזה?

זה בצנעה?

 

תלוי גם לאיזה שבט.

כן הוא מודע לזה אבל הוא לא יכול להפסיק לעשן קשה לואנונימי (פותח)אחרונה

לעומתו זה שלא מעשן חושב שהוא צדיק יסוד עולם!!

ונגיד שהוא אמור להיכנס לכיתות ה' לניצנים..

הדרכה ב"עזרא" לוד!!אנונימי (פותח)

סניף "עזרא" בלוד מחפש מדריכים/ ות שמוכנים/ ות להשתלב

ולהשקיע בסניף וותיק כיפי וחם!

אם את/ה מוכנ/ה להדרכה משמעותית,

את/ה מוזמנ/ת ליצור קשר עם אורטל: 0508883924

יש פורום עזרא..H.F.H
אני מחפש הדרכת חוץ.יוני123456

אולי אני הולך ללוד אבל אני קודם בודק שם כמה דברים.

 

אם אתה מעוניין נשמח שתיצור איתנו קשר על מנת לברראסתר572

אנחנו סניף "עזרא" אבל מוזמנים אלינו מדריכים גם מבני עקיבא. אנו לא רואים את זה כסותר : )

זה פורום בני עקיבא לא?!?!?!?!?דרוומית גאאה!
אני לא פותחת השרשור אבל..אנונימי (פותח)

במקום שצריכים אותך, אפשר ללכת גם אם זה לא בדיוק אותה התנועה...

מה ההבדל? סתם פירוד בעם, בסופו של דבר כולנו יהודים, וכן, גם מי שבבנ"ע יכול לעזור בעזרא וכן הפוך...

 

יכול לעזור בעזרא, אבל ממש לעבור תנועה?אביה_א

יכול לעזור בעזרא, אבל ממש לעבור תנועה?

זה כבר מצריך יותר שיקולים...

אני נגיד הייתי שליח פעם, אבל לא כשזה בא על חשבון בנ"י

 

מה קשור לעבור תנועה?אנונימי (פותח)אחרונה

זה הדרכת חוץ, יש לך עדיין את החב"ב בסניף שלך , ועדיין לא הבנתי מה זה משנה איפה אתה מדריך... זה בנוסף לסניף שלך...

 

"צריך מסמר אני מסמר..."  בנ"ע זה תנועה של עם...

לא הבנתי משהו.אנונימי (פותח)

מה ההבדל בין מה שבני עקיבא משדרים לחניכים לבין מה ששאר התנועות הדתיות משדרות?

לכל תנועה יש אג'נדה ואידיאולוגיה שונה.בת-ישראל-וציוןאחרונה

אין לי זמן כרגע לפרט, מצטערת...

מה דעתכם על מדריך שמעשן??אנונימי (פותח)
כל עוד הוא לא מראה את זה מול החניכים,אנונימי (פותח)

שיעשה מה שבא לו.

מדריך צריך להראות דוגמה אישית לחניכים שלומדים ממנו.

חוץ מזה שאם ההורים יראו אותו יכול להיות שהם לא ישלחו את החניכים לסניף שמא ילמדו ממעשיו הרעים.

ממש לא.שוקו =)

מדריך שמעשן? זה גם מראה עליו משהו 

יש לו בעיה מוסרית, 

ואדם עם בעיות מוסריות ממש לא צריך להיות אחראי ולהוות דוגמא לקבוצת ילדים 

 

אדם שמעשן, נוגע בבנות, לא מתפלל ולא עושה כלום אבל בסניף משחק את עצמו צדיק, צריך להכניס להדרכה?

לא. 

 

ולא, אין שום הבדל. פה יש בעיה מוסרית ופה יש

לא משנה אם היא גדולה או קטנה היא קיימת

אפשר להגיד שמדריך כזה לא מתאים להדרכה, אבלמחייכת =)

בס"ד

 

באמת בתכלס זה לא מתאים כי צריך לשמש דוגמא וכולי...

אבל- עצם זה שמכניסים מדריך כזה זה מראה לו שאפשר לסמוך עליו,וישלו אחריות.

מעצמו הוא יבין שזה לא מתאים וצריך להבהיר לו שלא יעשן ליד חניכים..

מדריך כזה יכול רק להתקדם . הוא יקח את התנועה , יבין שהוא המדריך פה , ויבטא את דרכי התנועה

עם המעשים שלו.  לדעתי זה כדאי להכניס מדריך שמעשן  לדו' להדרכה..זה יכול רק לקדם אותו.

לפי דעתי זה תלוי, אבל עדיף שלאמירב707

היתה לי חברה שעישנה אחריי שהכניסו אותהה להדרכה ,

והקומונרית הוציאה אותה מהדרכה,

העניין הזה בכלל לא מתאים לפי דעתי...

אם היא אומרת שהיא באמת רוצה להפסיק , לדעתי ברוכה הבאה אם לא רואים רצון אני חושבת שבכלל לא מתאים שתכנס מלכתחילה

חלק מלהיות מדריך זה להיות ישר עם עצמךמירב707

איךך מדריךך איכותתי יעשן אבל כשהו מול חניכיםם שלוו הוא ''צדיק יסוד עולם''??

זה כמו שבת תלמד באולפנא אבל אחריי צהריים היא לא עושה את הנדרש באולפנא , לגבי צניעות , שמירת שבת וכו...

חינוך זה לא דבר מלאכותי.לך דומיה תהילהאחרונה


לא כ'כ טוב, אם כי זה תלוי בכמה תנאיםאביה_א

נכון שהעיקר זה דוגמא אישית, אז כל עוד הוא לא מעשן  ליד החניכים זה יותר טוב,

אבל חוץ מדוגמא אישית שזה בכל מקרה צריך,

יש עוד משהו חשוב - 'אישיות לדוגמא'

אז נכון, לא כולנו מושלמים,

אבל אם החניכים יודעים שהוא מעשן - זה יכול להשפיע עליהם (גם לתווך הארוך!)

אם החניכים לא לא יודעים - אז הוא קצת צבוע...

 

אצלינו היו מדריכים כאלה, וכל עוד החניכים יודעים שהם מעשנים,

והמדריכים אומרים  להם שזה לא טוב - אפשר להסתדר עם זה...

חיפוש קומונרית (התשע"ד)שמשון21
עבר עריכה על ידי שמשון21 בתאריך כ' בטבת תשע"ג 22:25

בס"ד

 


מחפשת שירות משמעותי לשנה הבאה?

דרושה בת שירות בוגרת התנועה, מלאת כוח רצון ואש בעיניים, לסניף בני עקיבא בהקמה במושב בדרום. כמובן במסגרת גרעין בנות שירות לאומי.

לפרטים נוספים: 0528675019

"הכל זה מלמעלה.."מתוק מדבש

בסיעתא דשמייא!


תמיד ממש הפתיע אותי איך יוסף לא מתנקם באחים שלו.
כאילו, תחשבו מה הם עשו לו - הם אשכרה מכרו אותו לעבד.
ומילא אם אחרי המכירה שלו היה לו רק טוב -  עד שהוא הפך לשליט, היו מלא שנים שהיה לו בהן שיא הקשה.
אז סבבה, בסוף ב"ה יצא מזה טוב - אבל האחים לא ידעו מה ייצא מזה. 
ובינינו - 99% שיוסף היה מבלה את כל החיים שלו בתור עבד במצרים, כי לא היה כמעט סיכוי שבעולם שהוא יהפוך בסופו של דבר לשליט על מצרים - את זה האחים לא היו יכולים אפילו לנחש.
אז למה למען ה' הוא לא כועס עליהם? מתנקם בהם?

הופה, תשמעו מה יוסף אומר לאחים בפרשה שלנו [ויחי] >>
"אל תיראו: כי התחת אלוקים אני. ואתם חשבתם עלי רעה - אלוקים חשבה לטובה"

אל תפחדו שאני אתנקם בכם או משהו, כי אני יודע שאבאל'ה שבשמים הוא זה שמסדר את העניינים. 
כמו שכשאתם, האחים, רציתם למכור אותי לעבד במצרים מתוך כוונה רעה, אבל בסוף ה' סידר את הכל ככה שיצא מזה טוב - ועכשיו אני שליט במצרים,
ככה גם אם אני ארצה להתנקם בכם, מתוך כוונה רעה - ה' יסדר את הכל כדי שבסוף זה ייצא לכם טוב. כי ה' הוא זה ששולט בעולם, וגורם שהכל יצא בסופו של דבר הכי טוב לכולם.

ועכשיו, אני רוצה שנלמד מפה משהו פשוט א-ד-י-ר >>
מכירים את השיר 'הכל זה מלמעלה'? [ואולי עדיף שלא תכירו ]
לפעמים כשאנחנו כועסים על מישהו, אנחנו חושבים כמה שיותר איך לגרום לו רע, איך להתנקם בו.
אבל אנחנו צריכים להבין שבתכל'ס - 'הכל זה מלמעלה' - ה' הוא זה שמכוון פה את הכל.
ואם מגיע לנו איזה עונש - ה' לא ישלח איזו יד מהשמים כדי להעניש אותנו, אלא הוא 'מגלגל זכות על ידי זכאי, וחובה על ידי חייב'.
ז'תומרת שהוא מגלגל איכשהו שאדם עצבני, לדוגמה, יוציא עלינו ת'עצבים שלו,
או שגם בכיוון החיובי - אם ה' רוצה לתת לנו 'פרס' - הוא ישלח את חברה שלך לקנות לך מתנה, סתם כי היית נחמדה אליה אתמול.

ולכן, אין קטע שננסה להתנקם במישהו, כי בכל מקרה אם מגיע למישהו עונש, ה' יגלגל את העונש שיגיע אליו איכשהו.

 

 

 

 


אז לסיכום >>
כמו שיוסף ידע שאין לו קטע להתנקם באחים שלו, כי בתכל'ס ה' גלגל את הכל בצורה שהכי טובה בשבילו -
ככה גם אנחנו לא צריכים לכעוס ולרצות להתנקם באיזה אדם שעשה לנו משהו רע - כי בעצם 'הכל זה מלמעלה', וה' מסדר את העניינים כדי שיהיו הכי טובים בשבילנו.

אחים שלי, נהנתם?
אז עשו טובה - ותכתבו אפילו ... בתגובה כדי שהד"ת יקפוץ ללמעלה של העמוד.
ככה בעז"ה עוד אנשים יוכלו לקרוא ולהתחזק, אני מקווה לפחות.. ;)

שתהיה בעז"ה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י! ?

איזה מטורף היה בסמינריון הדרכה של מחוז חיפה!!!!!-שודס-

היה מטווווורף!!!!!!!!!!!!!!!!

במחוז צפון היה אדיר!!ozd

מחוז צפון זה משפחה!! ומי שלא קופץ חיפה!,יגל,זביק,עומר,חתונה,אודיטוריום,מים קרים,אוכל טוב,שיחה עד 3 לפנות בוקר,חגי לובר,בנים רובה בנות הנרי... והמבין יבין

הייתי במחוז צפון והיה מאפען.אנונימי (פותח)

ההערכה שלי למדריכים של המחוז - ירדה לאפס. 

[ושנה הבאה נלך בע"ה לחיפה }

חיפה כבוד!!!!! עם ישראל חי-פה (המבין יבין...)!!!!-שודס-


במחוז דרום היה פשוט מטורף!!!!!!!!!!רעותי!!!!

"מחוז דרום עולה.. אני לא מתפלא.. ולכוללם שלוםםם עולה מחוז דום!!!!!!!!"

היה פשוט מטורףףףףףף אצלינו!!!-שודס-
עולה מחוז דרום!מירב707
איך בא לי שוב את הסמינריון הזה חח
למה? היה דיונים טובים ו..ozd

נכון לא הכי דוסים בעולם אבל לא הברזו מיהיחידות, הקשיבו בשיחות,שיתפו פעולה, האוירה היתה די טובה (ברמה שראיתי מישהו אומר למישוה שנגע במישהי: שמירת נגיעה? אז הוא אמר לו שזאת תאומה שלו,ברור שהיה גם כאלה שזה לא היה ככה אבל האוריה הכללית היתה די טובה, ובקבוצה שלנו היה ממש מעולה

הדבר הכי גרוע היה שכמה אנשים החליטו להיות חכמים להרעיש ולדפוק על שולחנות אבל אם תחפש/י את הקבוצה השולית והלא טובה תמצא/י

אז תשמע טוב מאוד עוז מה שיש לי להגידאנונימי (פותח)

ואני מקווה שלפחות תשים על זה.

אני הייתי במרום הגליל, כן, אלה שצחקו עליהם כל הזמן שהם ערסים ושהם לא שווים כלום

וההערכה שלי למדריכים של בני עקיבא ירדה לאפס מינוס.

כולם הצמידו עלינו תגית של לא שווים כלום חסרי ערכים אפילו אם לא אמרו לנו את זה בפרצוף.

בתור אחת שנמצאת בתוך מרום הגליל אני יודעת שיש לנו בנות צדיקות ברמות

הרוב שומרות נגיעה, משקיעות בפעולות ובחניכים בטירוף באו באמת לקבל. 

ואתם פשוט אין לי מילים...פשוט לא הערכתם שום דבר.

באמת שניסיתי לחשוב למה אנחנו יוצאים כאלה

אני יודעת שהבנים שלנו לא שומרים נגיעה [אין להם כ"כ במי לגעת בכל מקרה...]

אבל יש גם מדריכים מסניפים שהם לא ממרום הגליל שלא שומרים

שומעים מזרחית ולועזית? אבל יש עוד מדריכים כאלה..

אז מה הבעיה?!

שהשפה שונה והלבוש שונה או בקיצור נחשבים ערסים. 

הפלתם אותנו ברמות.

ואני, אני, שהאחרונה שאפשר להגיד עליה פרחה או ערסית הכי נדפקתי. 

כי מצד אחד אני אוהבת את מג"ל בטירוף אבל אין לי כוונה לשבת איתם כל היום [ומה לעשות יצא שהיינו צריכים לשבת ביחד]

ומצד שני אני לא יכולה להכיר סניפים אחרים באמת

כי כל פעם שאני אומרת מאיפה אני באה "אה...את משם..מהערסים"

נכון שזה לא היה יחס של הפליה מלא של לא מדברים איתך, לא מתייחסים אליך

אבל ברגע שאמרתי את זה הרגשתי שלא סופרים אותי.

וככה יצא שכל הסמינריון הזה נדפקתי

והמדריכים האלה שבתכלס הערכתי, גרמו לי להוריד את ההערכה שלהם.

כי אתם מדברים על אידאלים, על קבלת השונה
אבל ברגע שיש אנשים שהם לא אוטיסטים או חילונים אתם פשוט לא סופרים אותם

ולעזאזל האידיאלים.

אני בכלל לא רציתי לבוא, אבל אפילו עם כל הבאסה שלי הצלחתם להפתיע אותי ולגרום לי להרגיש יותר זבל.

אז תודה רבה מחוז צפון, עכשיו אני יודעת מי אתם. 

ממש נהנתי אבל...אנונימי (פותח)

את צודקת לגמרי!

זה היה פשוט מגעיל איך שהתייחסו למרום גליל בתור קבוצה של מוגבלים!

הכרתי מלא אנשים משם במשך הסמינריון ויש לי דבר אחד להגיד: רובם אנשים זהב אם לא כולם!

אבל להגיד שהיה זוועה?! היה מדהים! היה חוויתי בצורה מקסימה ולדעתי זה נורא יעזור לי בהמשך ההדרכה וגם בהמשך החיים!

אני אפילו חושב שאני יודע מי את (אני לא יכול להיות בטוח אבל לפי מה שכתבת אז יכול להיות שדיברתי איתך לפחות קצת) ואני רוצה להגיד לך שלפחות אני לגמרי לא הפליתי אף אחד לפי המקום שממנו הוא הגיע.

אני מקווה שגרמתי לעוד אנשים לחשוב עוד קצת בפעם הבאה לפני שהם מתרחקים ממישהו רק לפי המקום שממנו הוא מגיע.

לך אולי היה מדהים...אנונימי (פותח)

כי את לא היית צריכה לסבול את היחס שאנחנו קיבלנו

אני כן

את נהנית אני לא, ואני מבינה גם למה.

 

ואני יודעת גם מי את, ואני יודעת שלא הפלת כי פשוט הכרת כמה לפני...

אם לא היית מכירה אני דיי בטוחה שהיית מפלה

את יכולה להגיד במה זה התבטא?ozd

ואם אכפת לך אולי להזדהות?

לדוגמא...אנונימי (פותח)

הייתי עם סניף אחר 

אמרתי להם שאני מX [השם של היישוב] ופשוט התחילו לרדת על המקום ועל החבר'ה שם ברמות

ומי אתם שתירדו אם אתם מכירים אותם יומיים וחצי ולא מכירים באמת?

 

בערב שבת לדוגמא חברה שלי אחת הנשמות, ואין מישהו שמכיר אותה שאומר שהיא לא צדיקה

ירדה עם חבילה של גרעינים ואז כמה בנים מסניף כלשהו ביקשו ממנה

היא בשמחה מביאה להם 

ואז הם שואלים אותה "מאיפה את?"

"מX"

"וואי איזה באסה.."

והמשיכו ללכת 

וזה פשוט הכניס אותי לשוק. מה ככה?!

היא אחת הבנות הכי צדיקות, יותר מכמה סנוביות שחשבו שזה שהם הולכות כמו אולפניסטיות ומדברות על ערכים ומדריכות בבנ"ע מכניס אותם לקטגוריה של דוסות

ופשוט התייחסו אליה ככה רק לפי המקום שממנו היא באה.

אני יודעת שזה לא היה אכפת לה ושהיא לא התייחסה

אבל לי זה הציק. 

 

ברור שבסופו של דבר מג"ל נהנו, כי פשוט היינו כולם ביחד והיה כיף

כמו שאמרתי לי לא, כי אני פחות קשורה ולא רציתי להיות איתם כל היום.

 

ראיתי כשיוחאי ואור ישבו וניגנו ביגטרה איך באים מלא חבר'ה שהם לא ממג"ל ודיברנו איתם וקיבלנו אותם

אבל ברגע שאנחנו באים ישר רצות הבדיחות

חלאס אנשים, מצחיק מצחיק אבל כבר נמאס...4 ימים רצופים. 

זה לא רק בדיחות, זה מראה שאתם באמת חושבים ככה וזה כואב. 

 

יותר קשה להכיר אנשים אחרים ולהתחבר לסניפים כשמודבקת עליכם סטיגמה

בגלל זה בע"ה כשיהיו דברים אחרים אני אשתדל להגיע למחוז חיפה ולא צפון, איכזבתם ממש.

 

א. אני בןאנונימי (פותח)

ב. אני באתי מסניף שגם עליו יש המון סטיגמות! גם לי אמרו דברים רק בגלל שאני מסניף ********************** אבל בכל זאת אני מרגיש שקיבלתי המון!

אופס...אז התכוונתי למישהי אחרת אנונימי (פותח)

ולא חושבת שדיברת איתי...לא דברתי כמעט עם בנים אולי עם אחד או שתים.

 

הייתי יכולה לקבל המון

אבל יצאתי בשאלה אחת גדולה

מה כל הערכים האלה שווים אם מצד שני המדריכים האלה פוגעים באנשים אחרים?

 

יצאתי אולי עם קצת יותר חומר למחשבה בהקשר הזה, ואיך לעמוד מול חניכים

אבל אם שואלים אותי איך היה..כיף אני לא אגיד. 

אז יכול להיות שגם אני התכוונתי למישהי אחרת...אנונימי (פותח)

אבל כמו ששמעתי ממנה גם היא הרגישה ככה ואסור שיקרו דברים כאלה! בני עקיבא זאת תנועה של עם! בתנועה של עם צריך לקבל את כולם!שמענו בסמינריון הרבה סיפורים על אנשים שבזכות בני עקיבא הגיעו לדת והפכו להיות רבנים גדולים! לדעתי זה בושה שאנשים שומעים סיפורים כאלה ואז עושים אפליות לפי המקום שממנו אנשים אחרים הגיעו!

וסתם כי יכול להיות שזאת בכל זאת את: אם זאת את אז אמרת לי שיש לך את המספר טלפון שלי. ואם זאת כן את אז אל תגידי מי אני כי אני רוצה להישאר אנונימי.

אסור אסור אבל בשטח זה קורה.אנונימי (פותח)

תדברו באוויר זה בסדר

תנועה של עם

אתה יודע מה עולה לרוב האנשים כשאומרים להם את זה?

שצריך להתחבר אל החילונים.

אז לחילונים אתם מתחברים, להתנדב אצל ילדים עם מוגבליות - אתם מעולים בזה!

אבל לאנשים שהם כמוכם אבל שונים בקצת - את זה אתם לא מקבלים. 

אפשר אפילו להגיד שגם על חרדים אבל לא ניכנס לזה..

 

אאוץ' זאת אני :O 

אם זאת את אז את יודעת שדיברתי עם כולם!אנונימי (פותח)

ואת גם יודעת שיש סטיגמות גם על הסניף שלי! אבל אני נגד סטיגמות ואני משתדל לשבור סטיגמות!

אני מאמינה לך..אנונימי (פותח)

אבל אתה בא ממקום כזה, אתה מבין את המצב כי גם אצלך זה ככה.

אבל בכל הרצינות אתה היחיד שכשאמרתי לו שאני ממג"ל לא הרים את הגבות.

 

מין הסתם יש עוד מדריכים כמוך, לא אומרת שלא

אבל הרוב הגדול התייחס אלינו מגעיל

אתם לא מבינים איזה קשה היה לפענח מי זה מיozd

אולי תכתבו בסוף למשל אות מסוימת שיהיה יותר ברור מי כותב פה?...

ודרך אגב א**** ז*** זה אתה שכתבת פה?

(ס*** ** ****ה)?

אני ממחוז צפון ולא דיברתי עם אף אחד ממרום הגלילtehiya2

לא יצא לי להיתיחס אליכם רע.

לא כולם כאלה אז די להכליל

אולי את צודקתozd

אין לי מה לענות לך, אני יכול להגיד על עצמי שלא התייחסתי אל מישהו אחרת בגלל המיקום שלו. בהתחלה ראיתי כמה ממקום מסוים ואמרתי לעצמי וואי הרמה שם לא משהו, אחרי זה ראיתי מישהו מאותו מקום שהיה יותר רציני והחלטתי לא לתייג אנשים לפי המיקום שלהם. אבל לי זה היה נראה כאילו אתם במרכז החברה ודי נהנים מזה בקיצור אולי הקטע הזה באמת לא היה בסדר הכנסת לי נקודת מבט אחרת

תראו מזה...אבודה!

הלכתם לסמנריון כדי ללמוד משהו, ופספסתם משהו אחר....
ואני לא מדברת אליכם(!)

זה ממש תלוי בזווית ראייהעורי עורי

ברור שהיו מלא דברים שלא אמורים לקרות אבל אם אתה בא מהמקום לראות רק את הדברים הרעים  אז ברור שיהיה מאפען.

ותמר-זה שמדברים פה רק על הדברים הלא טובים שהיו, זה לא אומר שלא היו

היה סמנריון אחד השווים!!

אאאאאאאאאאא-מחוז חיפה-(כפיים) או-יה (והמבין יבין)

מבין.... -שודס-
זביק שר (ולכל מי שהאמין, זה לא באמת הוא!!)ozd

במחוז יהודה היה להיט!!! יהודה יהודה המחוז!!!(;מחייכת =)
תגידו אצל כולם היה שיחה של חגיozd

הנרי, הרים את הרובה   ,בנים אוווו אקדח, בנות אווווו הנרי...

בצפון היה...בת-ישראל-וציון
זה היה רק בצפון לפי מה שהבנתי...עורי עורי
לא.זה היה גם אצלנו(מחוז דן)שקד123
סמנריון יובל היה מטורף!!!! אנונימי (פותח)אחרונה
עזרה דחוף לשיעור לחבריה ב'!!אנונימי (פותח)

אהלן כולם, אני צריכה דחוף דחוף עזרה איזה נושא נגיד על שמירת נגיעה, על הפייסבוק ולפתוח עליו דיון!! 
אני חייבת עזרה, פעם ראשונה שאני עושה מי שעוזר תודה רבההההההההההה!!  (=

אולי זה יעזור לךאנונימי (פותח)אחרונה

‫פעילות המתייחסת לפער בין הפרט ואופן הצגת עצמו באינטרנט‬

‫ניתן לבקש מהתלמידים לתאר את עצמם במשפט (ללא ציון השם הפרטי) על דף נייר ואז לפזר את הדפים‬

‫עם התאורים בין התלמידים מחדש ולבקש לנסות ולהעריך מי הוא התלמיד מאחורי המשפט, מה המשפט‬

‫אומר לי על האדם, אילו הנחות הייתי מניח בשל התאור הזה, איזה תמונה מצטיירת לי בראש כאשר אני‬

‫קוראים את המידע (החלקי) הזה. באמצעות הפעילות אנחנו מנסים לחבר את התלמידים עם האופן שבו‬

‫הם מציגים עצמם ואיך זה נתפס.‬

‫בהקשר זה יש להעלות את נושא הצילום העצמי והעלאת תמונות לרשת. כפי שנתבקשו התלמידים לתאר‬

‫עצמם במשפט, ניתן לבקש מהם לתאם עצמם באמצעות תמונות. אפשר לבקשם להביא את התמונות או‬

‫לחשוב אילו מבין התמונות המפורסמות בפייסבוק היו נכנסות לאותו "אלבום לתיאור עצמי". כאשר הם‬

‫מציגים עצמם באמצעות אותן תמונות ברשת – מה יחשבו עליהם החברים / הורים / מעסיקים / צבא.‬

‫האם כולם יחשבו אותו הדבר?‬

‫דיון זה מחייב התייחסות לאחריות שכל אחד נוטל בצילום עצמו.‬

היי! יש לי שאלה שלא כ'כ קשורה לפה אבל:אני!![=

 

תגידו קרה לכם שאתם קצת אוהבים את המד"ש (מדריך שאיתכם) שלכם??

 
מבחינת בת שאוהבת בן או להפך?אנונימי (פותח)
לי אישית לא, אבל אני מכיר המון שכן.אביה_אאחרונה

למה זה לא כ'כ קשור?

 

לי אישית זה לא קרה (והיו לי די הרבה מד"שיות)

אבל אני מכיר די הרבה  כאלה, חלקם טובים ומבורכים,

וחלקם סתם רגש זמני שבא עם הגיל... וסתם הורסים את הכל!

זאת שאלה גם של גיל, וגם לבחון את זה באמת, ולהשתדל להיות אמיתיים עם עצמכם -

אם זה לא יכול להתפתח לכיוונים טובים - ואם אתם עוד לא מרגישים מוכנים - עדיף ממש שלא!

 

אגב, לא חייבים להתנתק לגמרי, אפשר פשוט (או לא כ'כ פשוט) להחליט שלא מקרבים את היחסים  יותר מידי!

 

אבל העיקר זה לחשוב על זה באמת!

 

"בן 18 לחופה"

 

מדריך חוץ באזור ירושלים-גוש עציון-הר חברוןאנונימי (פותח)

למישהו יש רעיונות בשבילי?

הקפצה.אנונימי (פותח)
איפה אתה גר|לומד(זה יכול לעזור לנו לכוון אותך)אנונימי (פותח)
דבר איתי בפרטיerikאחרונה

(אני מי שכתב את ההודעה...)

אני צריכה רעיונות לפעולה על עשרה בטבת לשבת לנבטיםמתנחלת קטנה=)
גם אני אשמח..אש"ה
מה שאני עושה בסוף..אש"ה

1. מציאים 3 חניכות החוצה. מכניסים אחת ומראים לה תמונה עם הרבה פרטים. היא צריכה לתאר לשאר הבנות את התמונה. מכניסים את הבת השניה, מראים לה את התמונה לרגע ואז מסתירים, מבקשים ממנה לתאר מה היא ראתה. לבת השלישית לא מראים את התמונה כלל ורק מספרים לה, והיא צריכה לספר על זה לכולם.

2. עוצמים למישהי את העיניים ומראים לכולם חפץ. כולם צריכים לתאר באיזה צבע, צורה וכו', וזאת שהסתירו לה את העיניים צריכה לנחש מה זה.

3. מספרים על שני חברים מאוד טובים. אחד עיוור והשני לא. יום אחד הם נסעו באוטו, ועשו תאונה לא עלינו. בעקבות התאונה השני התעוור גם הוא. והשאלה- למי קשה יותר, לעיוור מלידה או לזה שהתעוור עכשיו?

 

בהתחלה ראינו שמי שראה את התמונה הרבה זמן- ידע לתאר בדיוק מה זה וכו', השניה פחות או יותר, והשלישית ממש הסתבכה. ככה גם מי שראה את בית המקדש בתפארתו, מי שראה בחורבנו וכיום.. (לפרט, זה כתוב בתמצות).מי שלא ראה את החפץ, במשחק השני, קשה לו לתאר אותו. בסיפור השלישי, (לדעתי) זה שהתעוור קשה לו יותר, כי הוא יודע מה הוא מפסיד עכשיו.

היום אנחנו לא יודעים מה זה בית מקדש ולכן לפעמים זה לא כ"כ חסר לנו, אבל אנחנו צריכים לדעת שזה חשוב ואי אפשר בלי זה וכו'.

 

צריך להסביר להם מה זה עשרה בטבת, יום הקדיש הכללי וכו', לספר בקצרה.

אפשר לשחק חתול ועכבר ולקשר את זה למצור.

להסביר שהמקדש היה המקום המרכזי והמאחד של העם (יש לי על זה מתודה אבל זה ארוך, אם צריך אני אכתוב..)

 

בהצלחה..

תודה!, יש לך זמן לרשום את המתודה?אנונימי (פותח)אחרונה

אם את כאן..

שבת שלום (:

מי שרוצה יש סיפורים מדהימים עם מסרים באתר שליוני123456

שלום לעם!

(אם זה לא נפתח לכם תשלחו לי sms/ מייל(amihay120@gmail.com) ואני אשלח לכם קובץ עם הסיפורים)http://www.shalomlaam.co.il/alon/?id=1886

איזה נושא הסיפור הזה? זה דחוף!אנונימי (פותח)

שמעתי השבוע סיפור ואני רוצה לבנות עליו פעולה-

הסיפור מספר על מישהו שננעל בחדר קירור גדול ולא הצליח לצאת.. הוא לא ידע מה לעשות והחליט לכתוב את סיפור חייו ביומן מסע על השהות שלו במקרר עד המוות.. הוא כתב שם על כמה שהוא קופא ואיך שהוא מאבד את התחושה באצבעות וכו'..

לבסוף אחרי יום הוא קפא למוות

אחרי כמה ימים של חקירות ובדיקות גילו שהמקרר בכלל לא פעל- ז"א הכל היה בדמיון שלו, אני בעצם רוצה להראות כמה החשיבה שלנו משפיעה על החיים שלנו, כמה שדברים שאנחנו בטוחים בהם יכולים להטייר לנו כ-האמת היחידה

אם למישהו יש רעיון או לפחות שיוך לנושא תודה

שבת שלום!

צ'ופר לשבתשחר!!;)

יש למישהו את הצ'ופר על הצפרדע החירשת??

 

דחוף לשבת!!

תודה הסתדרתי..שחר!!;)אחרונה
יש למישהו את הקטע של החלוקת ירושה שאפשר לקרוא בכמהאנונימי (פותח)

דרכים כי זה כתוב בלי פסיקים????

משהו עם בן דוד יוסף ועניים וכו'...

אני חייבת את הקטע הזה!!!

הנהאנונימי (פותח)

"לאחי ברוך לא לבן דודי יוסף בוודאי לא לשלם לגיס לא כלום לקרובים העניים הכל הוא רצוני". 

מתוך: ויש פה עוד כמה רעיונות דומים...

תודה רבה!!! זה בדיוק מה שחיפשתיאנונימי (פותח)אחרונה
להיות או לחיות?..מתוק מדבש

 

בסיעתא דשמייא!!

 

מכירים את זה שאתם יודעים מה נכון וצריך לעשות, אבל פשוט אין לכם כוח לזה?
נגיד אתם מתלבטים אם ללכת להתנדבות, או שאולי כדאי להישאר בבית כי קר וגשום בחוץ, ובבית חם ונעים.. 
או שבמקום ללכת לשיעור תורה, בא לכם סתם לשבת ולראות איזה סרט..

---

 

בפרשת השבוע שלנו (ויגש), יעקב אבינו נפגש עם פרעה.
והשאלה הראשונה שפרעה שואל את יעקב היא - 
"כמה ימי שני חייך"?
כאילו, אחרי כל הדרך שיעקב עבר והטלנובלה המרגשת שהמשפחה שלו עברה - מה שיש לפרעה לשאול את יעקב זה בן כמה הוא?
מוזר קצת, לא?!

ועוד יעקב, במקום לענות תשובה של 3 מילים, מתחיל להרצות על השאלה הפשוטה הזאת -
"ימי שני מגוריי שלושים ומאת שנה. מעט ורעים היו ימי שני חיי, ולא השיגו את ימי שני חיי אבותי בימי מגוריהם"
כאילו, שאלו את יעקב שאלה פשוטה, אז שיענה את התשובה המדוייקת. למה צריך את הכפילות הזאת?!

 

אז זהו, שבעצם השיחה הזאת בין יעקב ופרעה מייצגת 2 גישות שונות לחיים.
כשפרעה פוגש את יעקב, הוא מתפעל מאוד מהגיל המבוגר שלו, כי מבחינתו הזמן שהאדם נמצא פה בעולם זה מה שקובע.
ז'תומרת שהתרבות המצרית אומרת שמה שחשוב הוא הקיום החומרי והפיזי של האדם - הגוף שלו.
אבל יעקב מייצג תפיסה אחרת לגמרי -
יעקב אומר שמה שמשנה באמת זה לא הגיל של האדם, אלא התוכן שהוא יוצק לחיים שלו.
ולפי זה, הפירוש של דבריו לפרעה הוא:
"ימי שני מגורי" - הימים שהייתי פה בעולם. מהיום שנולדתי ועד עכשיו עברו 130 שנה.
"ימי שני חיי" - הימים שבהם הצלחתי לחיות באמת. הימים שניצלתי, יצרתי, הגשמתי את הייעוד שלי פה בעולם, עשיתי דברים חשובים ומועילים.
ווהימים האלו היו "מעט ורעים". יעקב אומר שהוא לא הצליח לנצל את החיים שלו לדברים ערכיים ומשמעותיים, ולכן הימים שבפועל בהם הוא חי היו מעטים.

 

 

 

 

אנחנו יכולים ללמוד מפה יסוד חשוב מאוד -
הגיל שלנו, הזמן שבו אנחנו חיים לא נקבע ע"פ מה שכתוב לנו בתעודת זהות.
הזמן בו אנחנו חיים נקבע לפי המעשים שלנו. לפי הדברים המועילים, הטובים והחשובים שאנחנו עושים.
נער ממוצע בן 18 בישראל חי בפועל 14 שנה,
כי 4 שנים מהחיים הוא ישן, רואה סרטים, אוכל, גולש באיטרנט ובקיצור - מבזבז ת'זמן היקר שיש לו.

אז הגיע הזמן שנתחיל לנצל ת'חיים שלנו קצת יותר.
שנשתדל לעבוד על עצמנו יותר, לעזור לאחרים, לקיים את השליחות שלנו פה - ופשוט לגרום לעולם שלנו להיות מקום יותר טוב.
 

ככה בעז"ה כל אחד מאיתנו יוכל להגיד עוד 120 שנים "רבים וטובים היו ימי שני חיי" -
הצלחתי להכניס תוכן איכותי, ערכי, אמיתי לחיים שלי. הצלחתי לפעול, לקדם, ולשנות את העולם, אפילו קצת.
אז קדימה, לעבודה קורץ

(הד"ת מבוסס על שיעור של הרב יוני לביא)

שבעז"ה תהייה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!

חשוב.יוני123456

בקשתי כח,והקב"ה קשיים כדי לחשלני.

בקשתי חכמה,והקב"ה נתן לי בעיות לפתור.

בקשתי שפע,והקב"ה נתן לי מח וכוח לעבוד.

בקשתי אומץ,והקב"ה נתן לי מכשולים להתגבר עליהם.

בקשתי אהבה,והקב"ה נתן לי אנשים עם בעיות לעזור להם.

בקשתי טובות,והקב"ה נתן ליזדמנויות.

 

לא קיבלתי דבר ממה שביקשתי...אבל קיבלתי את כל הנחוץ לי".

שנדע להסתכל תמיד על הצד הטוב שבדבר.

שבת שלום!!!!

אנחנו רוצים להקים פורום הדרכהשיגר

מי שרוצה שיפנה אלי (זה של כל התנועות)

יש הרבה שרוצים יאללה בצע...ozd
יש כבר, מה הקטע לעשות עוד אחד?שוקו =)

הוא של בנ"ע [אני לא מתכוונת לאתר הרשמי של התנועה]

אבל בכל זאת כולם לוקחים ממנו...

אני חושב שהוא לא התכוון לפורום של רעיונותסרוג על הכיפה

לפעולות אלא פורום שמדריכים יכולים להתייעץ אחד בשני בכל נושא שקשור להדרכה...

מה הבעיה בפורום הזה?? קשה לאריאלניקים עם השם??הכלטובה
איזה פורום?שיגר

הבעיה היא שכל תנועה כותבת בפורום שלה ואז חצי לא רואים מה שהחצי השני עושה

פורום למדריכים:שקד123

 

/Forum/Forum.aspx/f283

 

אני בעד בנהפוך אותו לפעיל כי אף אחד לא נכנס לשם..

חח נחמד לדעת שיש את הפורום הזה :]מירב707

תוודה 

כן תעשוווחננוש!!!אחרונה

זה מזה יכול לעזור בעצות וזה.. אני מדריכה חדשה ואשמח לטיפים ורעיונותתת

גיוס ופעולת פתיחה נבטיםrz121

שלום!

 

אני עוד מעט נכנס להדרכה בשבט נבטים בנים במרכז הארץ ואני עוד יומים (זה קצת דחוף) יוצא לבית ספר יסודי לגייס חניכים. 

למישהו יש משחק מגניב ורעיונות מה לעשות בגיוס? (זמן קצר בערך 5-10 דקות)

ולפעולת פתיחה חשבנו לעשות פונדו שהם מוצאים את המצרכים עליו בעזרת מצא את המטמון ובסוף יהיה סיכום עם צופרים וכאלה דברים, מה דעתכם?

 

תודה 

הפעולת פתיחה נשמעת ממש שווה עורי עורי

אני גם מדריכה של שבט נבטים אבל של בנות, אז אני  לא בטוחה אם מה שעשינו להן בגיוס מתאים גם לבנים.

בכל מקרה-עשינו להם את המשחק של הכתרים. כתבנו על כל כתר (אפשר גם על פתקים וכל פעם לחבר לאותו כתר) כל מיני מילים.

למשל: קומונרית, מדריכים, חניכים, פעולה, מפקד, תפילה (וזה היה לפני חודש אירגון אז כתבנו גם חודש אירגון ושבת אירגון) והחניך שלבש את הכתר היה צריך לגלות מה כתוב בפתק ע"י שאלות של כן ולא.... היה ממש כיף וזורם. אולי זה יתאים גם לבנים.

בהצלחה!

רעיון חדשrz121

טוב עשינו בסוף בגיוס הצגה ויצא ממש טוב!!!

אנחנו כנראה משנים את הפעולת פתיחה:

מחלקים אותם לשתי קבוצות שעושות משימות (לא אחת נגד השניה) ואם הם מצליחים אז הם מקבלים חלק של פאזל ובסוף כל קבוצה מקבלת חצי פאזל והם צריכים לגלות שצריך לחבר את שתי הקבוצות.

למישהו יש רעיון למשימות?

 

אולי זה יעזור לך..אש"ה

פעולת פתיחה שאני עשיתי..

20121218220938.docx

 

אגב, לדעתי עדיף לא לפצל בכללי לקבוצות, קל וחומר בפעולת הפתיחה..

לא נפתחrz121אחרונה

זה לא נפתח לי יש שגיאה...

את יכולה בבקשה לעשות העתק הדבק לכאן.