שרשור חדש
מָצוֹרנקדימון
אוֹיֵב לְכָל רוּחַ,
אִמּוּן בְּחַרְבוֹת;
יוֹמִי.
חֲזִיר פּוֹשֵׁט טְלָפַיִם
אֶל לִבּוֹת עַמִּי.

נְפָשׁוֹת בְּקִפְאוֹנָן,
זַעַם עַל אַחִים
בּוֹעֵר.
עִיר בִּירָה נוֹפֶלֶת
לִידֵי אַחֵר.
חֻרְבַּןנקדימון
רֶגַע שֶׁל שְׁתִיקָה,
שְׁפִיּוּת נָסוֹגָה
בִּדְמָמָה.
לְהָבַת עֲנָק עוֹטֶפֶת
בְּצִבְעֵי מִלְחָמָה.

צְחוֹק אָז מִשְׁתַּחְרֵר,
תְּחוּשַׁת שֹׂבַע
מִתְרַוַּחַת.
אֵשׁ הַכַּפָּרָה -
אֶת שֶׁלָּהּ לוֹקַחַת.
...רחל יהודייה בדםאחרונה
כתיבה יפה.. איזו חריזה.

ועצוב
ניסיון כתיבה באיגיוןנקדימון
עבר עריכה על ידי נקדימון בתאריך ח' באב תשפ"ב 17:54
 

אני בדיוק קורא את המדריך לטרמפיסט בגלקסיה, והתחשק לי לנסות.

 

עריכה: אולי אעלה בתור קובץ. יהיה יותר קריא.

 

20220805175423.pdf

תחיה ואמונה.(טרמפיאדה ושינויים..)שנזכה!

תחיה עומדת בטרמפיאדה בשמלת סיאם קצרה, מכנס ג'ינס וחיוך מסטול של אחרי סיגריה.. כבר די משעמם לה ובכלל היא צריכה להספיק להגיע לבית בזמן הקרוב כי ישלה לוז להספיק היום.. מתישהו מצטרפת לתחנה אמונה.. חברה שלה מפעם. "אמונהה יא איזה כיף לראות אותך! מ'נשמע? איך החיים?" "וואי ישתבח שמו שנים לא נפגשנו..שלומי שמח לראות אותך! מה איתך? איך את?" תחיה ענתה לה בחיוך ש"וואלה טוב" והם התיישבו על שפת המדרכה.. "את יודעת? השתנית..."  אמונה אמרה ואז הסתכלה על תחיה לרגע והוסיפה "אה לא בעצם לא"..
תחיה שהסכימה עם אמונה בחצי הראשון של המשפט, פתאום לא הבינה.. "מה?מה זתומרת?" הייתה שתיקה קצרה ואמונה ענתה "סתם, לאידעת.. את לא באמת השתנית. את אותה נשמה יפה וטהורה כמו שהיית שהכרתי אותך בפעם הראשונה וגם כמו שהיית ביום שנולדת.. אין דבר כזה להשתנות.." אמונה קוותה שתחיה מבינה מה היא מתכוונת. כי זה הכי חשוב לה בעולם שהילדים של ה' יתברך ידעו ויזכרו את זה תמיד..
"אני לא מבינה.. את כאילו חושבת שאין משמעות למעשים שהאדם עושה ולבחירות שלו? זה נשמע שאת די מתכחשת למציאות" היא נכנסה לתוך בועת המחשבות שלה וכבר לא כל כך מפריע לה שלא מגיע הטרמפ המיוחל..

"כן.. המעשים שלך הם בינך לבין ה'.. בינך לבין עצמך.. אבל בשבילי הם לא משמעותיים. בשבילי את יהודיה אחות עם נשמה יפה ומאירה וזהו.. ומה אני צריכה יותר מזה? ונכון, צודקת לה' יתברך יש עוד רצונות ממך ועוד עצות טובות לחיים שמחים וקדושים.. אבל מה אני אגיד לך? זה כבר לא תלוי בי.. והלוואי שזה היה תלוי בי. כי אני כלכך נקרעת מהאיבוד הזה שכולם משתוללים בו. אבל אם זה מה שה' רוצה אז אני אפתח את זה מולו.. את התפילות, את הדמעות.. " היא נאנחה לעצמה בשקט בתוך הלב והמשיכה, "אז קיצר הבנת? זה לא אמור לעניין אותי שהשתנית, כי זה שינוי חיצוני...." תחיה ישר קטעה אותה, " מה? רגע! לא.. אמונה אני כבר מלא זמן מחפשת מישהו שיעניין אותו מה שעובר עליי. אל תנסי שזה לא יעניין אותך. הפוך! את יודעת כמה אהבה זה עשה לי בלב לדעת שאכפת לך?ובמיוחד אני מחפשת מישו שאכפת לו מהאני האמיתי הזה שנעלם.. וואי אךך כמה שאני מתגעגעת אליו, אל האני הזה. אז מה את אומרת? את באמת רואה אותו? מה, הוא עדיין בתוכי?"
"חח בטח כפרעלייך! ברור שהוא כאן! אם את כאן אז גם הוא כאן.. את זה הוא והוא זה את..כל השאר סתם קליפות שנדחפו בעוונותינו ולא ברצוננו.. את יודעת? אבא שלי כל היום אומר איזה משפט אחד מהגמרא 'קדושה שבהם להיכן הלכה?' שמעי.. הקדושה לא בורחת לשומקום.. היא כל כך נצחית ואינסופית.. לאן יש לה ללכת אה? חח וואי כמה כיף להיות יהודים.." אמונה סימה עם אורות בעיניים, עם נחת שבלב. ומשהו בתחיה ממשיך להתעורר. "אבל אמונה.. איך? איך חיים אתזה? איך מקלפים תקליפות? איך מביאים תמקום הנסתר לעולם הזה?"
"שאלה טובה תאמת.. רבינו אומר שהעולם צריך לחיות באלוקות.. ולכן הלב של יהודי הוא הבית של העולם.. לא העולם אמור להיות הבית של הלב.. זה עמוק, את קולטת? הלב שלנו הוא השולט.. לא אמורים לחפש פה מקום ומשכן ללב.. אמורים פשוט לחיות את החיים והעולם בתוך הלב. בתוך האלוקות ששוכנת בתוכינו. אז נשמה.. פשוט תהיי את, תהיי מחוברת לעצמך האמיתית ועל הדרך גם תחיי בעולם.. וזה קשה, כי זה הפוך לגמרי ממה שהתרגלנו.. התרגלנו לחיות את העולם, את היומיום ומידי פעם לנסות להופיע בו את האור שלנו, או לנסות לתדלק ת'נשמה.. אבל מה אני יאגיד לך? הכל זה עליות וירידות.. וואלה לא פשוט.. אבל זה שווה אתזה.. הלוואי שנצליח בזה אפילו קצת.."
הגיעו לתחנה עוד אנשים והחיים התקדמו להם, ואיתם גם תחיה ואמונה..
אבל דיבורים של אמת נשארים עמוק בלב.. כי 'קדושה שבהם, להיכן הלכה?' 

...רחל יהודייה בדם
נוגע וטהור.

התחברתי
כתוב יפה מאודארץ השוקולד
ומעורר מחשבה
...רץ-הולך
כתוב נחמד, יש מקום לליטוש. הצלחת לגרום לי להרהר בנושא לא מעט.
מבוסס על "לולי תורתך" נכון?
תודהשנזכה!אחרונה

ואני אשמח לשמוע הרהורים וכו

 

ומאיזה בחינה ליטוש..

..שנזכה!

תודה

 

ומעניין אני אשמח לשמוע תהרהורים וכו.. 

 

וזה לא מבוסס על זה אבל המשפט של 'קדושה שבהם' אז כן.. אך זה נחרט לי עמוק. אין על לולי.

 

ואני אשמח לשמוע מאיזה בחינה ליטוש.. 

חלק מהמסעהחיים תותים????

אדם נקרא מהלך
יוצא למסע אין למה, יש איך
ירידות, עליות
כעסים, דאגות
פחדים, דמיונות
רסיסי חלומות
עולם אשליות
מימוש ואכזבות
אין סוף חיפושים, שאלות
פעמים חיבוקים ותשובות

התרגשות ואהבה
הכל חלק מהמסע

עוד נבראים משוטטים
מבקשים הרגשה
ילדים משחקים
דורשים אהבה

מפגש עם נשמות
רגעים של תפילות
דמעות שזולגות
מעצב, מאושר, מסתם בלילות
קרנבל רגשות
איזון פעמים בודדות
לנשמה מצוות ומעשים
ליצר הפסד וחטאים
חיוכים מרפאים
הד של מילים
בדידות עמוקה כמה שנים
מרדף אחר חיבור בין חצאים
ציפיה למהמיצר יציאה
ונדע גאולה

התרגשות ואהבה
הכל חלק מהמסע

עוד נבראים משוטטים
מבקשים הרגשה
ילדים משחקים
דורשים אהבה
...רחל יהודייה בדם
מלא ביופי. ועמוק



אהבתי
תודה! כיף לשמוע...החיים תותים????
יפה מאוד.אני הנני כאינני

נהנתי לקרוא.

וואוekselion אחרונה

ממש התחברתי

יחירץ-הולך
ממלכה רדומה לובשת חג,
כולם מאושרים פה עד הגג.
בלי ניהול המקום קצת שומם,
לכן מנהל חדש הגיע אותנו לרומם!
...רחל יהודייה בדם
בהחלט מנהל חדש.
בהצלחה.
@אני הנני כאינני
ברוכים הנמצאים..אני הנני כאינניאחרונה

אולי קצת הגזמה אבל בהחלט העלת חיוך

כְּפוֹרנקדימון
דַּק כַּכְּפוֹר
עַל הַכֹּל וְעַל כֻּלָּם;
צִנָּה אֲיֻמָּה -
עוֹטֶפֶת בָּעוֹלָם.

דֶּגֶל, כָּל סֵמֶל
תַּם לוֹ נִכְלָם;
שֹׁרֶשׁ, כָּל שֹׁרֶשׁ
קָמֵל וְנֶעֱלַם.

וְהַקֶּרַח הַנּוֹרָא
שֶׁעוֹלֶה בַּחַלּוֹנוֹת,
גַּם צְחוֹק אֵין לוֹ;
אָדִישׁ לְנִצְחוֹנוֹ.

וְאוּלַי נִדְרָשׁ קָרְבָּן
כְּדֵי לִרְאוֹת אֵשׁ,
כְּדֵי שֶׁחֹם חַיּוּתוֹ
אֶת הַכְּפוֹר יְרוֹשֵׁשׁ.
...רחל יהודייה בדם
כתיבה יפה ועמוקה

מותר להציע משהו?
אפשר לנסות נקדימון


...רחל יהודייה בדםאחרונה
לעניות דעתי, ובאמת לעניות דעתי
אולי אפשרי גם

*עַל הַכֹּל וְעַל כֻּלָּם

*שֹׁרֶשׁ, כָּל שֹׁרֶשׁ
קָמֵל וְנֶעֱלַם.

אולי באחד מהם להוריד את ה-ו ולעשות פסיק


שיר על שכן מיוחדנקדימון

כּוֹסִית שֶׁל מַשְׁקֶה,
שֶׁל חָרִיף עִם נִיחוֹחַ -
לֹא תָּמִיד שׁוֹתִים אוֹתָהּ
כְּדֵי לִשְׁכֹּחַ.

 

גַּם חַזָּנוּת וּקְצָת שׁוֹפֶּן
שֶׁמְּאִירוֹת סָלוֹן אָפֹר,
אוּלַי מְלַוּוֹת אוֹתוֹ
דַּוְקָא כְּדֵי לִזְכֹּר.

 

אֶת הַיָּמִים שֶׁלִּפְנֵי הַמִּלְחָמָה,
וְהַפָּנִים שֶׁנִּשְׁאֲרוּ רַק בַּתְּמוּנָה,
וְחֲבֵרִים וּמַכָּרִים, וְחָלוֹם אֶחָד רָגִישׁ
עַל יְלָדִים שֶׁלֹּא יִהְיוּ לְהַגִּיד עָלָיו קַדִּישׁ.

 

סֻכָּרִיּוֹת מִיָּד שְׂרוּפָה
בְּשַׁבָּת, צָרִיךְ פֹּה כֹּחַ,
וּבְכָל זֹאת הוּא בּוֹחֵר
לִזְכֹּר וְלֹא לִשְׁכֹּחַ.

 

אָנוֹנִימִי לָעוֹלָם,
לַמְרוֹת שֶׁהוּא גִּבּוֹר;
אַחֲרֵי מֵאָה עֶשְׂרִים
הַאִם הַלֵּב יִזְכֹּר?

 

זֶה מְחִיר שֶׁל יוֹם כִּפּוּר
אִבֵּד בָּחוּר אֶת כָּל אוֹנוֹ;
יָפְיוֹ, חַיָּיו - נִתְּנוּ לָאֵל,
נִתְּנוּ לְמַעַן יִשְׂרָאֵל.

אכןנקדימון
אך באמת הוא איכשהו בשגרה השלים עם המצב.
הוא לא חי בדיכאון, והוא חברותי ועבד המון שנים.
וכיום משתתף בשיעורים וכו.
אדם מיוחד.
מרגישים את הייחודרץ-הולךאחרונה
מתוך החורבן- בנייןבייניש אנונימי

ישבנו ביחד, שנינו כבר מבוגרים, הראש שלה שעון על הכתף, ודמעות זולגות על לחייה. אבל הדמעות לא היו דמעות של בכי רגיל. לא, היא לא בכתה משמחה, זה היה ממש מתוך כאב, אבל היה בדמעות איזה משהו אחר...

לפעמים אנחנו שוכחים שההווה הוא כהרף עין. וכל פעם כזו, שאנחנו מסתכלים על ההווה כעיקר ועל כל השאר כטפל, אנחנו מתחרטים אחר כך, מבינים את הטעות. הרי ההווה לא עומד בזכות עצמו אף פעם. תמיד יש לו או 'איך' או 'למה' שבגללו הגעתי. זה יכול להיות כי קרה ככה או אחרת, וזה יכול להיות כדי שיקרה ככה או אחרת.

כשהיא בכתה, הבכי לא היה בגלל החיסרון הגדול שפתאום מורגש אצלה. זה לא היה בגלל מכה, או בגלל איזה נזק פתאומי. זה היה חוסר שזועק תמיד, אבל אנחנו לא שומעים אותו...

 

הגענו לפני כמה ימים, בראש חודש, להתפלל במקום הכי קדוש. וזה אף פעם לא עובר כאילו כלום. לפעמים אנחנו מתעלמים מזה, או כי זה קשה מדי או כי יש מספיק הסחות דעת שלא נותנות לנו לחשוב על זה, אבל זה העיקר ואליו אחנו צריכים להתייחס. 

 

כי הבכי שלנו לא נובע מזה שאין כלום, או שיש בעיות. הבכי שלנו נובע ממה שהיה ומה שיהיה. הוא בכי על העבר בשביל העתיד. ואפשר גם לצחוק- כי 'בידוע שנבואתו של זכריה תתקיים'. כי גם במצב הכי קשה שלנו יכול להיות המבט הזה, ה'רבי עקיבאי',שאומר שכשאנחנו רואים שועל יוצא מבית קודשי הקודשים הסוף יהיה טוב. 

 

"כל המתאבל על ירושלים זוכה ורואה בשמחתה" 

...רחל יהודייה בדםאחרונה
כתיבה מעניינת .ונוגע
התחברתי
...טיטו
איך זה שאין עם מי לדבר
הלב רק רוצה לשחרר
ואף פעם זה לא מסתדר
וכל מה שנשאר זה הלבד.
הכל קרעים בפנים ולא אומר
ומי עכשיו עליי שומר?
רוצה רק לחיות לא לוותר
להשאיר את העבר בצד.
אבל ההווה שלי לא עוצר
ממשיך את כל מה שעליי עובר
יש בלאגן בראש וכבר לא זוכר
איך נראה עתיד נחמד.

מה שבטוח זה שכל מה שבאלי
להיות עוד בן אדם נורמלי
לא להיות שונה מבפנים
לזרוק ת'חיים
לעצום ת'עיניים שזולגות על פנים. מעצמם.
דיי בטוח שמהכל נמאס לי
חבל באמת שלא חבל לי
לא חושב שמשהו רע בי
אז בא ותירה בי
ת'חץ המושחז תכוון שיפגע בי. לעולם.

ללכת בלי לדעת לאן
הצרחות שלי משם לכאן
חיי כמו כינור לא מכוון
והמנצח אותי לא שומע
מישראל ועד טהרן
כבל אינפוזיה ממנו מוזן
מסתתר מתחבא כמו בענן
שלא יראו אותי דומע
אחרי הכל מוצא בי ניצן
פורח גודל מציץ מלוכסן
פתאום מגיע מישהו איתן
את הצמיחה מונע.

(hug from someone? maybe)
...רחל יהודייה בדם
נוגע. דימויים מעניינים.


שיהיה לך רק טוב
אם הייתי יכולekselion

הייתי מחבק אותך

 

 

 

אני גם צריך אתזה

תודהטיטואחרונה
...רחל יהודייה בדם
כתר שם לך
ועוד עשרות כתרים טהורים
על הרצפה עכשיו,
אדום עם לבן טהור

ואיך הגיע לכאן החושך, הרי אמרת
שלוחי מצווה אינם ניזוקים.


מקבלת על עצמי להשתדל להוסיף עוד אור בעולם
לעילוי נשמת הילד שלום בער ליפש ז"ל
שנהרג בתאונה ביום שישי כשחזר מפעילות הנחת תפילין ליהודים.
חושך מגרשים עם אור.
🕯️😑
אמן.אני הנני כאינני

מחזק את ידיך.

כתוב חד וכואבארץ השוקולד
יפה גם אבל זה הגדרה מוזרה בשל התוכן
...רחל יהודייה בדם
אמן שיהיה רק טוב.
וואי איזה עצובפרצוף כריתאחרונה
לב.גלות.אורותאני הנני כאינני

ושוב דבר שם לא נשכח

לאט לאט החוט נמתח

והקשר מסובך

בתוך הלב, שקצת הושלך

זוהר בחושך, עומד לבד

זועק בשקט, אל תפחד

דמעה זורחת, תקוות הדך

ושמש צצה מכל חרך

והאור שובר את כל המסכים.

...רחל יהודייה בדם
יפה ומעניין
יפה מאודרץ-הולך
"משורר התשובה" בזעיר אנפין.
בע"ה. זו התקווה.אני הנני כאינניאחרונה

"בקשת" הרב חרל"פ מן המשוררים (מ"מ ח"ו ש"ב פ"ו) - לכתוב על התשובה, שהכל תלוי בה (פחד יום הדין, ביטול הולכת השולל בהתברכות הלב כי "שלום יהיה לי").
 

שהלב שלי יכרתekselion

ואז לא ארגיש כבר כלום

 

 

אמן

...רחל יהודייה בדם
אמן שלא.
ושיהיה טוב. הכי טוב.
גם אני חתום על הנ"ל.אני הנני כאינניאחרונה

האנשים הגדולים הם מי שלא אבדו את הרגש, את הלב, אלא בנו על גביו את השכל, כך ששתי המערכות משפיעות אחת על השניה, מדייקות.

איזה כואב לקרואארץ השוקולד
ליבי איתך

ומאחל שהלב יהיה מלא באושר
זה כואב מאודפרצוף כרית

אבל צריך לתת לגיטימציה לרגשות, להביע אותם, אולי לספר לחברים, אולי דרך כתיבה (הדף מוכן לספוג הכל!!!), לפרוק ולחשוב עם עצמך מה המסקנות שלך..... לדעתי הכי עוזר

צריך לפרוק, כדאי להרגיש

ומי שלא רגשי - כמעט לא מסוגל להבין את זה , זה כמו לדבר איתם בשפה זרה - הם לא מבינים מה נסגר איתך, ואתה עוד יותר מרגיש רע עם זה שעושים ממך דפוק - אז עם אנשים כאלו אל תצפה ליחס מבין או משהו כזה, תן הבנה לעצמך ב"שפה" שלך .... 

קרח-פינחס-מסעיאני הנני כאינני

אני מרגיש בלב המון שירים

כמו מראות של המקרים

שכל היום עלי עוברים

כמו שליחים, כמו תמרורים

 

בחוץ תמיד יש נושא קבוע

תחפושות שונות בכל שבוע

איך כל אחד הוא מיוחד

לא שונה, אבל יושב נפרד

 

הכל התחיל די מבפנים

בתוך השבט, קנאת בנים

כולם שווים, אין מדרגות

חוּדש מצב המחלוקות

 

ואז פתאום

נפערה תהום

בלעה הכל

לא נותר יתום

 

והשלום לא בא

רק אחרי זמן ארוך

אז הוקם צבא

לצרור ולדרוך

 

בסוף זה מסע

עוד סיפור שבדרך

רק ששוב לא נשכח

שאחים זה לא בערך

...רחל יהודייה בדם
אהבתי.. נושא חשוב
רעיון נחמד, כתיבה יפה כרגילרץ-הולך
לא הבנתי איך פרשת פנחס מתבטאת בשיר.
..אני הנני כאינניאחרונה

והשלום לא בא רק אחרי זמן ארוך - הנני נותן לו את בריתי שלום

אז הוקם צבא לצרור ולדרוך - צרור את המדינים והיכיתם אותם.

דיון שהיה לי עם חברה- השקעה בחרוזים ובמשקליםאפילו
בימי הביניים הפייטנים השקיעו המון במשקלים ובחרוזים.
חברה שלי טוענת שצריך לשמר את זה, כי אחרת זה יעלם.
אני לא מסכימה איתה כי אני חושבת שזה סגנון מוזיקלי וזה הסגנון שהיה נהוג באותה התקופה לא רק אצל הפייטנים.
היא משקיעה בחיבור של מספר הבהרות למספרים שווים בכל שורה בבית, ואני לעומתה חורזת בשור ובחמור בכיף.

מעניין אותי מה דעתכם?
מה אתם חושבים על הסוגיה הזו?
יצא לי גם לחשוב על זהרץ-הולך

אני אישית חושב שברוב המקרים חריזה ומשקלים יוצרים שיר יפה יותר, אבל יש מקום לחריגות פה ושם.

לאחרונה למדתי כוזרי ושם בסוף מאמר שני הוא מדבר על השפה העברית שלא מתאימה לחריזה ומשקלים, עייני שם.

מעניין שזה יותר יפה בעינייךאפילו
אני חושבאני הנני כאינני

שזו מעלה גדולה לעשות דבר כזה, אולם יותר בתור אומנות ופחות בתוך 'תוכן כללי', כלומר - זו מומחיות, לא כולם 'צריכים' לדעת אותה ולא כולם מתחברים אליה, וזה מובן. אבל מי שיכול ומצליח - זה פשוט אומנות. היום השירה והפרוזה היא פחות ופחות אומנות, יותר הוואי, כיף, או מהצד השני - פריקה. הסגנון של ימי הביניים לא יתאים לשיר של סטטיק ובן אל או לשיר של נתן גושן, אביתר בנאי או חנן בן ארי. זה יותר מתאים לישי ריבו או הראל טל שהם בעלי תפילה, וגם אז... בסופו של דבר זה סגנון מאוד כבד שמתאים יותר לדברים בעלי משמעות. 

 

ובכללי - תסתכלו בחמישיה של הרב זצ"ל, השירים שהוא כותב כמדומני לא עובדים כך. "יש לנו אישור"...

ושירים בלי משקל הם לא אומנות?אפילו
קשה לי להסכים עם זה.
הם אומנות, אבל זה לא אותו דבררץ-הולך
זה כמו להשוות בין אומן שהשקיעה כמה שעות לצייר תמונה עם הרבה פרטים ודיוק לבין אומן שעשה אומנות מודרנית אבסטרקטית של כמה משיכות מכחול על קנבס, שניהם אומנות לשניהם מבטאים רעיונות עמוקים אבל יש הבדל ברמת הערכה שלי לשניהם.
מאוד קשה לי להסכיםאפילו
יצירת אומנות עם פרטים היא לאו דווקא טובה יותר.
לעיתים הפשטות מנצחת
מנצלשתפרצוף כרית

איך כותבים עם משקל? יש לכם טיפים לזה?

צריך קודם ללמוד איך מנקדים.אני הנני כאינני

איך כל הדבר הזה של ניקוד עובד, אח"כ לומדים על סוגי משקלים, מתבוננים על פיוטים שנכתבו ע"פ התורה הזו, מחקים אותם, פיוט דומה על כל סוג משקל ולאט לאט לומדים איך לעבוד עם זה לבד.. 

תודה לךפרצוף כרית
יודעת לנקד
אבל מה הכללים של משקל?
להכיר את סימני הניקוד זה לא לדעת לנקד...אפילו
יש למיקוד חוקים, מתי משתמשים בתנועה גדולה, מתי בקטנה, איך מחלקים להברות ועוד הרבה דברים.
אחד מהחומרים של הניקוד זו תצורת המשרתים, כמו משקלים סגוליים.
ממליצה לך להתחיל ללמוד את הבסיס
יש באינטרנט..אני הנני כאינני

פשוט תחפשי... נתתי כמה טריקים יותר מעשיים למעלה.

...נעה ונדה

לדעתי משקלים וחרוזים מדויקים זה מוסיף מאוד, אבל לא ממש קריטי.

יש משהו קצת בעצבן בסגנון הכתיבה המודרני שמידי מידי מזלזל בחוקים ובכללי האומנות. כמו שורות באורכים שונים ולא קשורים וחריזה חלקית וחובבנית

מסכים.אני הנני כאינני

ניקוד, על אף שהוא לא "עבודה" כיום, מרים קצת הרמה אבל רק באופן חיצוני. לכן יש משהו מתיש בלקרוא שירים באינטרנט. לא אומר שאני ברמה אחרת, רק שכשיש שיר איכותי אז הוא ראוי להוכרה.

אני רואה את זה כחלק מהחוצפה של הדוראפילו
כמובן שכל שירי הפופ לא נחשבים בעיני לאומנות (מבחינת כתיבה. מבחינה מוזיקלית הם בהחלט אומנות).
אני אוהבת לשבור בכוונה את חוקי הכתיבה כדי לבטא רעיון. זה יתבטא בנקודה או בשגיאות כתיב מכוונות...
..טיטו
לדעתי כל אחד צריך לכתוב איך שזורם לו ולא לפי תבניתיות מסויימת למרות שזה מאד מוסיף המשקל והחריזה. אבל אם אני ירצה לכתוב משהו יותר "מאולץ" אבל ברמה ספרותית יותר אז אני יכתוב כבר עם השקעה וחריזה מושלמת כולל משקלים ותבנית שיר (או נכון יהיה לומר פיוט...)
וספר תהילים?אפילואחרונה
הרמה הספרותית מאוד גבוהה אבל אין שם חריזה ומשקלים...
אני טוענת שהיופי של הפיוטים זה פשוט סגנון הכתיבה של אותה התקופה. לכן לא רואה צורך להתאמץ על כך בימינו.
בחירות! אני הנני כאינני

אחר דיבור עם @משה (בכוונה לא תייגתי, לא רוצה לשגע אותו סתם) ונסיון התנהלות מול המנהלים הקודמים-נוכחיים (שלא צלח עקב חוסר מענה), הוחלט (בהצעתו של @משה הנ"ל) לערוך בחירות למינהלת הפורום. מוזמנים להציע את עצמכם או להצביע על אחרים שנראים לכם!

 

כמה תיוגים בסיסיים (תוסיפו את מי שנראה לכם אכפת לו):

 

@רחל יהודייה בדם

@רץ-הולך

@נקדימון

@החיים תותים????

@ekselion

@פרצוף כרית

@אנה.

@חלילוש

@אפילו

@טיטו

@בין הבור למים

 

וכו' וכו'

 

(כמובן שאני מציע את עצמי)...

לא מתמודדתרחל יהודייה בדם
אפשר להוציא אותי מהרשימה
המחמאה התקבלה בשמחהנקדימון

אבל אני לא מעוניין כרגע לרוץ לראשות הפורום.

 

ואיך אמורה להתנהל ההצבעה? האם בפומבי או בשאלון אינטרנטי או בפרטי?

ובכלל, עדיף להתחיל הפוך - קודם שאנשים יציעו את עצמם, ואחר כך נבחר מהרשימה.

מה נעשה אם כולם יבחרו ביאיר לפיד אבל הוא בכלל לא רוצה? (הרעיון ממשי, הדוגמא לצרכי ליצנות בלבד)

נראה ליאני הנני כאינני

בקונספט שהיא מתנהלת כרגע. צריך קצת יותר לזרז את השאר להצביע ע"י תיוגים...

אני הנני כאינניekselion


בין הבור למים.תילי חורבות

והגיע הזמן באמת

..אלפיניסטית

לא יודעת אם יש לי פה זכות בחירה אבל לזכר הימים הטובים..

 

בעד @אני הינני כאינני

ואני גם בעד @בין הבור ו@אנה, אבל אני לא יודעת אם יש להן כוח לעבוד ולהשקיע בזה ואם הן רוצות את זה

מנסתם לא...תילי חורבות


בחירההחיים תותים????
אני הנני כאינני...
מקפיץ..אני הנני כאינני

חבר'ה, אשמח אם מישהו יכול לאזכר חבר'ה נוספים שפה..

עד מתי?אני הנני כאינני

בלי נדר ביום חמישי הקרוב אעביר את התוצאות ל@משה. מוזמנים להשפיע!

אני מעדיפה שלאאפילו
אם אין ברירה אני יכולה...

מצביעה ל @חלילוש
איזהחלילוש
...בחיים לא(:
אבלחלילוש
זה פרגון!
התראה אחרונה אני הנני כאינני

@בין הבור למים (בקשו אותך פעמיים) ו@אנה. - בשרו את תגובתכן! @חלילוש - הבנתי שלא?

מחר בע"ה אפנה ל@משה..

א. מחמיאבין הבור למיםאחרונה
אודה כי הרעיון מפתה, אך הנטיה הטבעית היא להשיב בשלילה.

ב. אני לא נמצאת פה מספיק, ולענ''ד בטרם נעשים דברים תחת מנהל אחד, צריך להבין מאיפה נובעת הדרישה בהחלפת מנהלים. האם מי שמוצע לנהל יודע מה זה דורש ממנו?
ומעל הכל, מנהל לא יוכל לעשות פה דבר בלי שיתוף פעולה מצד יושבי הפורום(:


רק מניחה את הדברים, שיתבררו אצל מציעי הרעיון(:

מציעה את
@נקדימון
ואותך @אני הנני כאינני
...רחל יהודייה בדם
מרים ידיים על הראש.
ריח שרוף של מלחמה
הוא חף מפשע. וגם המלחמה
מה היא אשמה שכל הקיום שלה הוא לזרוע מלחמה
מלחמה וכאב.
אולי אם רק היינו משנים לה את השם
היא הייתה מפסיקה
ומביאה עם הרוח, אהבה.

אהבה.
לא מלחמה.
..טיטו
ואוו הכתיבה שלך עמוקה כזאת אבל פשוטה אקיצר כתיבה נוגעת ממש.

ואני אקח רגע את המילים שלך- שיהיה רק טוב. ויוסיף אמן...
יפה.אני הנני כאינני

אהבתי את המסר (לפחות איך שאני קבלתי אותו).

וואי מהמםםםםםםם רחלושששששפרצוף כרית


תודה..רחל יהודייה בדםאחרונה
שיחת מלאכי השרתרץ-הולך

וַיָּעוֹף גַּרְגֵּר הָאָבָק

סְבִיב הָעֲדָשָׁה הַנּוֹצֶצֶת,

"כַּדּוּר" קוֹרְאִים לוֹ

אֵיזֶה יְצוּרִים דַּקִּים,

וְהָעֲדָשָׁה תִּכָּבֵד

אֶצְלָם בַּשֵּׁם "שֶׁמֶשׁ".

 

וְהַגַּרְגֵּר בְּכָל קָטְנוֹ,

גָּדוֹל הוּא לְאֵין חֵקֶר,

לְעֻמַּת שׁוֹכְנָיו הַקְּטַנְטַנִּים,

הַפְּזוּרִים עָלָיו מִסָּבִיב.

 

וּמֵהֶם יְצוּר אֶחָד,

לוֹ שָׂפָה וְהִגָּיוֹן,

לְעַצְמוֹ קָרָא "אָדָם",

אַבִּיר נָנָסִים הַלָּלוּ.

 

כְּמוֹ עָמוּד נִצָּב,

כָּכָה גַּם יִצְעַד,

בְּהָנִידוֹ חֲלָקִים מִגְּוִיָּתוֹ,

לָהֶם "רַגְלַיִם" יִקְרָא.

 

וּמִנִּיצוֹצֵי הָעֲדָשָׁה

סְבִיב הַגַּרְגֵּר נִמְּלָא זֹהַר,

חוּג קָטָן יֵגָּלֶה

בְּלֵחַ וָעוֹר קוֹרֵא "עֵינַיִם".

 

וִיצוּר קְטַנְטַן זֶה

מָלֵא דִּמְיוֹן עַז,

בְּהִנָּשֵׂא עַל גַּרְגְּרוֹ

מוּל הָעֲדָשָׁה הַזּוֹרַחַת.

 

גָּדַל הַגַּרְגֵּר בְּעֵינָיו,

וְלָעֲדָשָׁה נָתַן כְּבוֹד אֵל,

וּפֶלֶא רֶגֶשׁ גָּאוֹן

נִמְּלָא הַיְּצוּר הַדַּק.

 

וְהַגַּרְגֵּר, בְּסוֹבְבוֹ אֶת הָעֲדָשָׁה,

יִמּוֹד לִיצוֹר זְמַן,

שֶׁיִּגְדַּל גַּם הוּא לוֹ

כְּגֹּדֶל מְעוֹנוֹ גַּרְגְּרוֹ.

 

וְנִיצוֹצֵי הָעֲדָשָׁה

יַזְרִימוּ גַּם חֹם,

בּוֹ יִחְיֶה הַיְצוּר

וְכָל חֲבֵרָיו שׁוֹכְנֵי הַגַּרְגֵּר.

 

וְהַחַיִּים יַעַרְכוּ לָמוֹ

כְּמִדַּת אֵיזֶה סִבּוּבִים,

שֶׁיִּסַּב הַגַּרְגֵּר

מוּל הָעֲדָשָׁה הַנּוֹצֶצֶת.

 

וְהַחַיִּים חֲלִיפוֹת שָׁם

יְצוּר יִגְוַע,

וַאֲחֵרִים תַּחְתָּיו בָּאִים

בְּאֹרַח פֶּלֶא

בְּצֶלֶם אֶחָד כֻּלָּם.

 

וִיצּור פְּלָאִים זֶה,

אַבִּיר נָנָסִים אֵלוּ,

לוֹ רַעְיוֹן וּמַחֲשָׁבָה

וְחֵפֶץ מְאֹד עַז.

 

וְשׁוֹנֶה מְאֹד הַחֵפֶץ

בֵּין עֶדְרֵי יְצוּר זֶה,

וְשׁוֹנֶה הָרַעְיוֹן בָּהֶם,

הַפְלֵא וָפֶלֶא הוּא.

 

וּבַחֲלִיפוֹת יְצוּרֵי פֶּלֶא אֵלּוּ,

הָרַעְיוֹן מִתְנַחֵל בְּקִרְבָּם,

וְהוֹלֵךְ הוּא וְגָדוֹל,

וּמִתְרַחֵב לוֹ הַחוּג.

 

אַחֲרֵי סִבּוּבִים רַבִּים

שֶׁסָּבַב לוֹ הַגַּרְגֵּר אֶת הָעֲדָשָה,

נוֹדַע לוֹ הַסּוֹד,

כִּי סוֹבֵב הוּא מְעוֹנוֹ.

 

וְחִדּוּשׁ הָיָה גָּדוֹל,

כִּי נִגְּלָה לוֹ הָרָז,

שֶׁגַּרְגְּרוֹ כֻּלּוֹ סוֹבֵב

סְבִיב הָעֲדָשָּה הַנּוֹצֶצֶת.

 

וּמִתְגָּאֶה הוּא הַיְצוּר

בְּרָזוֹ הַנִּפְלָא,

כְּאִלּוּ בָּרָא עוֹלָמִים

שֶׁלָּהֶם יִפְעַת נֶצַח.

 

וּכְשֶׁנִּפְגָּשִׁים הַיְצוּרִים הַלָּלוּ,

עַל פְּנֵי חֶלְקֵי הַגַּרְגֵּר,

יֵשׁ אֲשֶׁר תָּקוּם מְהוּמָה

וְרִיב מְאֹד עַז.

 

וְכֵלִים בָּדְאוּ מֵרַעְיוֹן,

לְהַכּוֹת אִישׁ בְּאָחִיו,

וּמַרְבִּים הֵם לְהַפְסִיק אֶת הַחַיִּים,

אִישׁ מֵרֵעוֹ בְּהִפָּגְשָׁם.

 

וְהֵמָּה נִצִּים שָׁם

עַל אֵיזֶה חֵלֶק מִהַגַּרְגֵּר,

יָד מִי תְּהֵא מוֹשֶׁלֶת,

אֲשֶׁר בְּשֵׁם "מְלוּכָה" מְלוּכָה יִקְרְאוּ.

 

וּבִרְבוֹת הַסִּבּוּבִים

וְהַיְצוּרִים נֶחְלְפוּ רַבּוֹת פַּעַם,

גָּדַל הָרַעְיוֹן בָּהֶם,

וְהַמַּחֲשָׁבָה הֵחֵלָה לְשׁוֹטֵט.

 

[בסוד שיח]

נִרְאִים הַדְּבָרִים מִתְּנוּעוֹתֵיהֶם,

שֶׁהֵחֵלוּ לְהַכִּיר אֶת עֶרְכָּם כִּמְעַט,

וְגַאֲוָתָם עַל דְּבַר הַגַּלְגָּל

וְגֹדֶל הָעֲדָשָׁה גַּם יַחַד

הֻקְטְנָה אֶצְלָם בְּמִדָּה יְדוּעָה.

וְקָרוֹב הַדָּבָר, שֶׁבְּעוֹד אֵיזֶה סִבּוּבִים

יְחֻדַּד שִׂכְלָם לְמַרְבֶּה,

וְיַכִּירוּ אֶת מִדָּתָם הָאֲמִתִּית,

אֵלֶּה הַיְצוּרִים הַקְּטַנִּים,

וְאָז יִגְדְּלוּ בֶּאֱמֶת בָּרוּחַ,

כִּי יָתוּרוּ לָהֶם מָעוֹן

עַל נַחֲלַת הָאֱמֶת,

שֶׁהִיא לַכֹּל נֶחְמָדָה.

 

וְהָאֱמֶת הֲלֹא הִיא

הַמָּעוֹן הַחַי,

אֲשֶׁר גַּם אָנוּ,

בְּנֵי אֵלִים,

לָהּ כָּבוֹד יִתֵּנוּ.

 

וִיצוּרִים קְטַנְטַנִּים אֵלֶּה,

כָּאֲשֶׁר יִרְשׁוּ אֶת אַדְמַת הָאֱמֶת,

יִגְבְּהוּ מְאֹד בָּרוּחַ,

לַמְּרוֹת מְעוֹנָם הַדַּל.

 

וּבְחַיֵּי שֵׂכֶל יַעֲלוּ

מִמַּעַל לְסִבּוּבֵי הַגַּרְגֵּר

וּמֵעַל לְגֹדֶל הָעֲדָשָׁה,

וּבִמְלֹא רֹחַב אֵין קֵץ יִשְׁכְּנוּ.

 

וְיִפְעַת אַהֲבָה טְמוּנָה בְּקִרְבָּם,

וּגְבוּרַת רוּחַ מֵחֵי עוֹלָמִים,

שֶׁתִתְעוֹרֵר בְּרֹב חַיִל,

כְּשֶׁתִּשְׁתַּלֵּם הַכָּרַת קַטְנוּתָם.

 

יַעֲלוּ עַל גַּבֵּנוּ הַיְצוּרִים,

אֵלֶּה הַקְּטַנְטַנִּים,

בְּדַעַת וְרוּחַ אֱלֹהִים,

בְּחֵפֶץ כַּבִּיר, מָלֵא רַחֲבֵי אֵין קֵץ.

 

וְחַיֵּי עוֹלָמִים יָחֵלוּ לִזְרֹם בָּהֶם,

וְחוּגִים כַּבִּירִים לָמוֹ יְפֻּתְּחוּ,

וּמֵעוֹלָם עַד עוֹלָם יִמָּלְאוּ עֹז,

וְרוּחַ אֱלֹהִים חַיִּים יְפָעֵם בָּמוֹ.

 

(מי שהגיע עד לפה שידע שלא אני כתבתי את השיר, הוא לקוח מקובץ בשם "הגיוני הראי"ה")

...רחל יהודייה בדם
זה מיוחד.

מבינה שלא אתה כתבת אבל טוב שהעלית..
זה מיוחד
..רץ-הולך

כ"כ נהניתי לקרוא את זה שהייתי מוכרח להעלות

וואוחושבת בלב
קראתי ותוך כדי קריאה חשבתי שאכתוב לך בסוף
שיש לך סגנון כתיבה דומה להראי"ה

תודה שהבאת את הקטע הזה

מדהים.אני הנני כאינניאחרונה

סוף סוף משהו מכתבי הרב שאני מצליח להרגיש שהבנתי את רוב המלל.. ;)

sombodyטיטו
someone to talk to
and bleed together.
someone who will say something and cry

someone to meet
and open your heart
someone who will stay with you for life

I need somebody
not be alone
i hate myself
And my soul is lost
I need somebody
I changed my mind
I have nothing And I'll be fine

someone to stay
and not go
someone who will do anything and be fine
תרגום חופשיטיטו
מישהו לדבר איתו
ולדמם יחד.
מישהו שיגיד לך משהו
ויבכה
מישהו לפגוש
ולפתוח את הלב
מישהו שיישאר איתך
לכל החיים

אני צריך מישהו
לא להיות לבד
אני שונא את עצמי
ונשמתי נאבדה
אני צריך מישהו
שיניתי את דעתי
אין לי כלום
ואני אהיה בסדר

מישהו להישאר איתו
ולא ללכת
מישהו שיעשה הכל
ויהיה בסדר
..רחל יהודייה בדםאחרונה
מלא ברגש. כתיבה יפה ונוגעת

שיהיה רק טוב
...ekselion

לֹא רוֹצֶה לִהְיוֹת חָלָק 
מֵהָרֶפֶשׁ הַבַּהֲמִי הַבּוֹלֵעַ-הֲוָיוֹת הַזֶּה.


הֵם הָיוּ כָּאן. קַיָּמִים. הֵם נָשַׁמּוּ כָּאן.
הֵם אָכְלוּ כָּאן. הֵם בָּכוּ כָּאן 
הֵם בְּדַדּוֹ כָּאן. וְאַף אֶחָד לֹא יָדַע.  
הֵם חָשְׁבוּ שֶׁזֶּה הַכֹּל כָּאן.
יֵשׁ הַרְגָּשָׁה מָבְעִתָּהּ מִזּוֹ? 
הַטִּנֹּפֶת דִּאֲבָה לָהֶם אֶת הַנֶּפֶשׁ
כִּסָּה אוֹתָם בְּטִנּוּף 

לָמָּה הַשֵּׁם? לָמָּה זֶה קַיָּם? 
לָמָּה רֹעַ יָכוֹל לָגַעַת בְּטֹהַר?!
רַק שֶׁזֶּה לֹא יְכַסֶּה
 
הֵם אִתְּךָ עַכְשָׁו נָכוֹן?
כִּי אֲנִי לֹא יָכֹלְתִּי לְהוֹשִׁיט יָד

...רחל יהודייה בדםאחרונה
נוגע מאוד.


רק טוב..
חוםשושומושו.
וּבְחוּצוֹת
קוֹר,
אוֹרוֹת
מְרַצְּדִים
בֶּאֱמֶת
בְּרוּחַ חֲשֵׁיכָה
קַיָּם
רַק
מַקּוֹר בְּרִיחָה
חֳמָרִים
שֶׁאֲסוּרִים
לְאֶמְצָעִי
חֲמִימוּת מְעֻשָּׂה
מִמִּקְבָּץ,
אֱנוֹשִׁיּוּת שַׁבְרִירִית
וְכֻלָּהּ
צְלָלִים
שָׂם,
בַּאֲמִתִּי
קְטַנִּים. קְטַנִּים.
שְׁבוּרִים.
נוֹאָשִׁים לַחֹם
בְּבִלְבּוּל גָּדוֹל
.
...רחל יהודייה בדם
כתיבה נוגעת ויפה..

הרבה רגש.
תודהשושומושו.אחרונה
מדריך לניקוד שיריםרץ-הולך
אני משתמש באתר הנפלא הבא: נקדן אוטומטי - חינמי מבית דיקטה
אתם רושמים את הטקסט, לוחצים על נקד ואז אפשר לעבור על הטקסט ולבחור אם צריך לשנות משהו.
תודה רבה!שושומושו.אחרונה