שרשור חדש
שיר חדשאפילו
לֶאֱסֹף אֶת הַשְּׁבָרִים/ אֲפִילּוּ

לֶאֱסֹף אֶת הַשְּׁבָרִים,
לֶאֱסֹף אֶת הַמִּלִּים,
מִתְחָרֶטֶת עֲלֵיהֶן וְגַם עָלַי.
לִבְנוֹת לִי מִגְדָּלִים,
לִבְנוֹת מֵהַשְּׁבָרִים,
לִפְתֹּחַ לִי צֹהַר לְמַחְשְׁבוֹתַי.
לִרְאוֹת אוֹתָם הוֹלְכִים,
לִרְאוֹת הֵם מְחַיְּכִים,
וְלָדַעַת שֶׁזּוֹ לֹא מְנַת יָמַי.
לִקְפֹּץ מֵרֹאשׁ בִּנְיָן,
לִקְפֹּץ לְמַעְיָן,
הַאִם טוֹב מוֹתִי מֵחַיַּי?
לְהַקְשִׁיב לַחֲשֵׁכָה,
לְהַקְשִׁיב אֶל הַדְּמָמָה,
אֶל הָרִיק לִשְׁלֹחַ אֶת יָדַי.
לִנְשֹׁם אֶת הָרוּחַ,
לִנְשֹׁם עוֹד נְשִׁימָה,
לֹא אֶמְחֶה דִּמְעַתִּי מֵעֵינַי.
לִבְכּוֹת בְּלִי דְּמָעוֹת,
לִבְכּוֹת עַד כַּלּוֹת,
וְלִזְכֹּר שֶׁאֵלּוּ הֵם חַיַּי.



וידוי,
נמחקו לי מעל 30 שירים. כואב.
...רחל יהודייה בדם
נוגע,כתיבה יפה



אוי. איזה מבאס זה.
וואו זה שיר יפה!!שמש בחורףאחרונה

כתיבה מדהימה.

מעתהחלילוש
זהו.
זה אתה, כמו שאתה
בדיוק שאין כמוהו
נשמה נפח בגופך
האלוקים.

ומעתה-
בידך הדבר
האם לחיות?
האם לבכות?

האם להחליט לשמוח,
להרשות לעצמי לסלוח.
על כל מה שאינני והוא בי
על כל תהום שבתוכי.

ועתה רק נשימה עמוקה
נשמה
תודהחלילוש
איזה תיאור מעניין ויפה!רקלתשוהנ
תודה רבה!חלילוש
אמת יפהטיטו
זה מאד מחזק אהבתי את הרעיון והמסר
טוב מאוד לשמועחלילושאחרונה
דודתילי חורבות
בעת כחול שמים הוריק
נשא את מבטו למרחק
חגור אפוד, מבטו דרוך
סוחב על שכמו משא קרב

כנושא שם מלך חדור תהילה
יפה תואר וזיו תפארה
ידע לשלב יחדיו בחדווה
יד מלכות ויד תורה

כגיבור ארי משחר לטרף
כנשר יגביה מעוף
לוחם נועז, מתאמן ללא הרף
ראשון הוא תמיד לתקוף

ובעת חמה הרכינה ראשה
נדם אף צחוקו לעד
ואילמים נותרנו, אחוזי געגועים
על מלאך אדם שאבד

מפקדים וקצינים ספדו ובכו
על אותו עלם חן מיוחד
מפקד וקצין מצטיין- הם אמרו
שהיווה לחייליו דמות אב

והעולם כמו נמוג
נעצר סיבובו
עת הלך דוד ולא שב

אבודים, ובוכיים
נשאנו עיננו
כואבים לכתו לשווא.


...רחל יהודייה בדם
כואב. הלוואי שלא יהיו יותר.
הי"ד.
אמןתילי חורבותאחרונה


מַחֲנֶה וְשׁוֹאָהנקדימון
הֵיאַךְ יָכָל בַּרְזֶל קָנִים
לִשְׁמֹר עַל עָמְדוֹ יָשָׁר?!
הֵיאַךְ לֹא זִנֵּק וְהִכָּה אֲדוֹנוֹ
אֶל מוּל דַּם יְהוּדִים מֻתָּר?!

מַדּוּעַ אָחֲזָה לְבֵנָה חֲבֶרְתָּהּ
בְּבִיתַן שֶׁהוּא שַׁעַר גְּהִינָם?!
מַדּוּעַ סֵרְבָה לִפֹּל וְלִנְתוֹץ
לְהַצִּיל דָּם נִשְׁפַּךְ בְּחִנָּם?!

הֵיכָן הָיָה עוֹף הַשָּׁמַיִם
לְאָן הוּא הוֹלִיךְ אֶת הַקּוֹל?!
הֵיכָן הִתַּמֵּם, הֶעֱלִים עַיִן,
כְּשֶׁהַנָּאצִים הִשְׁחִיתוּ הַכֹּל?!

הַאִם דָּמְמוּ מַלְאָכִים וְחַיּוֹת,
פָּמַלְיָה שֶׁל שְׁמֵי מַעְלָה,
אוֹ שֶׁמָּא נִסּוּ לִפְרוֹץ וְלִשְׁבֹּר
רְקִיעַ פְּלָדָה וּקְלָלָה?
מצמררבין הבור למים
כתיבה חדה.
דיוק כואב
מהמם. והבית האחרון מזעזערקלתשוהנאחרונה
ממש טוב.
תודה !
---שמש בחורף

והצעקה הזאת,

שחנוקה לי בגרון.

הכאב שמעלה לי דמעות,

בעיניים.

הלב שנצבט.

מילים שלא נאמרות.

ורק רוצות לצאת,

להישמע בעולם.

להישמע על ידי אדם.

ואין לזה סוף.

אינסוף.

 

...רחל יהודייה בדם
כואב.

שיהיה רק טוב

לא כתבת כאן הרבה זמן. טוב לראות אותך
תודה. יקרה!שמש בחורףאחרונה

אמן❤️.

לא הייתי פה באמת מלא זמן..

 

 

יום השואהתילי חורבות
יום השואה 2022
*אזהרת טריגר*

אני אהיה קולך
הנישא על כנפיים שחורות
אני אהיה לחישותיך
הרכות, הקטועות

אני אהיה לך עיינים
שעצמת- רק לא לראות
אני אהיה לך אוזנים-
שעודן שומעות צרחות

אני אהיה לך יד
שתכתוב את כל הצלקות
את הבכיות בלילה לכרית
הכאבים והדמעות

אני אהיה לך מזון
שלא תאכלי עוד, לעולם
אני אהיה לך אב רחום
בעולם שחור מדם

ודמעות
וזעקות
וצלקות
ואנקות
חרישות, חרדות, כואבות
מטפטפות טיפות דמים

אילמות
נוכחות
צופות
פני שתיקה-
לעולמים.

אני זוכרתילי חורבות
אני זוכר את הד פסיעותיי
כשדרכתי באותו מקום ארור
רגלי היחפות הטביעו דיוקנם
בין רגבי האדמה
ואני רק ייחלתי ליום בו מקום זה יהרס
ישרף בשלהבות הדממה
של אותן נשמות מעונות
ילדות שדמם הכתים את האדמה המקוללת
שהדי הצרחות האילמות
נושאות את קולם עד עתה
מנסרות את כל הנקרה בדרכם
מלבד לבבות האבנים אשר להם נועדו
אני זוכר איך גנחתי חרש
בעת דמי רתח
ודמעותיי התערבו בדמעותם
אני זוכר
את שהן ניסו להדחיק
בכל יום שאין לו התחלה ואין לו סוף
אני זוכר
את אשר צלקות נשמתם מזכירות להם שוב ושוב
מחול כשדים
שטן ומוות חגים יחדיו
במעגל מושלם
ריקוד של חיים
ריקוד של מוות
ימים שהופכים ללילות
ולילות שהופכים לרסיסי חיים
הזיות שמתמשכות כמו הנצח
דקה שנידמת לחיים שלמים
מחריבה עולמות מלאכים
פרח זהב
שנקמל ברגע
אני זוכר
זוכר ולא שוכח.

אני זוכר את הד פסיעותיי...

גיא-אוניתילי חורבות
שורות, שורות
תילי חורבות
מילים ריקות
נושאות זיכרונות

עפר ואפר
גיא הריגה
לשון מדברת
עולה בסערה

רעמי אש
שרפי קדושים
שלהבות מדממות
נושאות כיסופים

רגעי שברון
זעקה אילמת
שערי שמחה
כהד נעלמת

תלולית ארץ
רווית דמים
שלדי אדם
צלמי חיים

תקומת האבדון
תחית נשמות
נשיקת מלאכים
ריפרוף עוונות

עיני אופל
צלקות ערפלים
שתיקות ודמעות
בגיא-הריגה
נעלמים.

גיא מורדתילי חורבות

יש לי שאלהekselion

לא פעם ראשונה שאני רואה את התמונה הזאת

זו תמונה צבועה? 

כי ממה שידוע לי בתקופה ההיא היה רק שחור לבן

אגב למיטב ידעתי יש גם סרטונים צבעוניים מהתקופה זאתתילי חורבותאחרונה
אבל קבענו להיפגש בהרTsurie

איפה את?

סביב סביב הולכת.

הגעת מעט,

ועכשיו את מסתבכת.

 

מותר למלמל בסתר,

אך לא לדבר.

שמא, שמא

הקודש יתעורר.

 

חופש פולחן וחופש דת

נכס היסטורי, ארכיאולוגיה מעט.

מתי תאמרי , בפה מלא,

שכאן ניפגש, כשהרוע יכלה.

 

שלכאן יתפללו גויי עולם,

ממקור הברכה יינקו כולם.

אם אך יכירו ברעייתי החביבה,

שלהבת אהבתה לא שיקרה ולא כיזבה.

 

כי מציון תצא תורה,

השושנה תחזור למקום האורה.

כי אז הלב במקומו ייתגבר,

וכל אבר ואבר מעצמו ייסתדר.

...רחל יהודייה בדם
נוגע,כתוב יפה עם רגש ומעורר כמיהה כזו.

הלוואי בקרוב
אמן ! תודה!Tsurieאחרונה


הרבה זמן לא הייתה מוזה לקטע כתיבה, איזה כיף....תות"ח!

****

"up up, קום, הגיע הזמן, להתחיל לעבוד, אין זמן". אביו של אמנון העיר אותו.

 

אמנון קם בבהלה מהמיטה, זינק, פתח את הברז ישר על פניו כדי לעורר את עצמו, והלך עם אביו לעבוד.

 

"תזיז את העץ ותחזיק לי, אני קודח בזה חורים". אמר אביו, וקדח עם המקדח. הרעש היה גדול.

 

"אבא, אני הולך להביא אזניות, שלא יהרסו לי האזנים...". אמר אמנון. "חבל על הזמן....". אמר אביו. "מה זה משנה שיהרסו האזנים? תיהנה כל עוד אתה יכול...". "טוב", אמר אמנון.

 

***

אביו של אמנון לוחש לו: "אמנון, קום, אמנון, הגיע הזמן לקום".

 

"עוד יום של עבודת ה' מחכה לי", חושב לעצמו אמנון. אומר אמנון בכוונה גדולה: "מודה אני לפניך מלך חי וקיים שהחזרת בי נשמתי בחמלה רבה אמונתך", מדגיש כל תיבה ותיבה.

 

הולך אמנון ונוטל ידיים בטהרה ומברך: "ברוך אתה ה' א-לוקינו מלך העולם על נטילת ידיים". וכך אומר ברכות התורה.

 

אמנון צועד עם אביו לכיוון בית הכנסת לתפילת שחרית מוקדמת. אמנון מתפלל בכוונה, זכה אפילו לקרוא בתורה לציבור בקול ערב.

 

מקפל תפילין, ושר לעצמו: "איזה טוב ה', איזה טוב ה'....". חיוך נסוך על פניו, הוא זכה לעבוד את ה', זכה להיות יהודי, להרגיש את נשמתו ופנימיותו, ולא רק להתרוצץ במירוץ העכברים.

 

אחרי התפילה דוד התיישב ללמוד, כרגיל, פתח חומש והתבונן בפרשה. חידושים נפלאים עלו לו, מהלך גאוני נרקם בראשו, וכאילו היה אפשר לשמוע את צליל ה"דינג" של חידוש שירד לעולם. "איזה כיף, תודה רבה לך ה' שזכיתי לחדש בתורה ולהיות שותף עם א-ל".

 

בחזרה מבית הכנסת אביו אומר לדוד: "אמנון, רציתי שהיום נבנה איזה ספרייה לספרי קודש, תוכל לעזור לי היום בזה?". "כן, בשמחה, אבא", השיב דוד.

 

דוד לא שם אזניות, ואביו העיר לו על כך. "אבל אבא, מה זה כ"כ משנה?". שאל דוד. ענה אביו: "צדיקים חסים על גופם. הגוף הזה הקב"ה נתן לנו אותו במתנה, ואנחנו צריכים לשמור אותו. כל עוד אתה לא מפסיד מזה, תשמור על הגוף שלך, זה פקדון שאתה שומר עליו, ואתה צריך להחזיר אותו שלם". שתק אביו שתיקה קלה והרהר, ומיד המשיך: "וחוץ מזה, חבל שכשתגדל לא תוכל לשמוע טוב. עכשיו זה נראה לך נוח לא להביא אזניות, כי זה לא כזה משנה, אבל בתור יהודים, אנחנו חושבים על המכלול, חושבים על הכל, לוקחים את כל הדברים בחשבון, ואסור לזלזל בזקנים ולהגיד כמו עשיו: "הנה אנוכי הולך למות ולמה זה לי בכורה?", לדעת את הערך של כל דבר בעיתו, ולכל גיל ואיבר יש תפקיד חשוב, אסור לזלזל".

 

****

"אבא, למה אני מתאמן? זה לא כיף לי לרוץ ולהתאמץ...", אמר אמנון לאביו.

"אמנון, אני יודע שזה לא כיף, אבל זה מאוד מספק ומהנה להיות בכושר, ואחרי זה תוכל להרשים את כולם בשרירים שלך, לטווח רחוק זה שווה". "מה טווח רחוק? אבל עכשיו לא בא לי....". "אני אקנה לך מחשב חדש אם תבטיח לי שאתה מתאמן..." סינן אביו. "יששש.....! תודה רבה, אבא, אני מבטיח".

 

****

דוד הלך על לכלוך ודרך עליו, והמשיך בדרך. "למה אתה לא מרים את הלכלוך ומשליך אותו לזבל?" שאל אביו. דוד השיב בשאלה: "מה זה משנה? זה רק לכלוך קטן ושולי, למה זה כ"כ חשוב?". אביו של דוד עצר את ההליכה, הרצינו פניו, ודוד ששם לב עצר גם הוא, ואביו של דוד אמר לדוד דברים שיחרטו בליבו של דוד: "תדע לך, דוד. אל תזלזל בפרטים הקטנים. לפעמים דווקא הם משנים את כל התמונה. כל פרט ופרט חשוב. ובסוף, בשביל שהכלל יהיה גדול, יהיה נקי, צריך כל אחד ואחד, צריך כל פרט ופרט. אתה בוודאי מכיר את המשל של חז"ל על הספינה, שאחד מנוסעיה קדח בה והיתמם ולא הבין מה הבעיה, הרי "הוא קודח בחלק שלו", אבל הוא לא מבין שהוא פוגע בכולם. כשחסר בפאזל ענקי אפילו חלק אחד, כל הפאזל חסר. אנחנו מצד אחד אוהבים את הכלל, את הנשמה הגבוהה האינסופית שאינה שמה לב לפרטים, אלא פשוט כוספת ומשתוקקת, בלי הגבלות ובלי פרטים קטנים, אבל צריך לזכור שגם עבודת הפרטים היא חשובה, והיא משתלשלת מכוח הכלל, ובה יש את הכלל, אם מסתכלים טוב רואים את ההשתלשלות של הפרט מתוך הכלל, ואפשר להגיע גם הפוך, מהפרט להגיע אל הכלל.

הכלל הוא שארץ ישראל תהיה נקייה, יפה. וכל לכלוך ופרט הורס את זה, מלכלך את הארץ היפה שלנו. אם רק נשים לב לפרטים הקטנים, נדייק, לא נתעצל, כי בסוף אנחנו לא לעצמינו, אנחנו אוהבים את הארץ, "כי רצו עבדיה את אבניה ואת עפרה יחוננו". אנחנו אוהבים את היופי של הארץ, את האדמה, את הפירות היפים והמשובחים. "ארץ אשר לא במסכנות תאכל בה לחם", אמנם בהתחלה צריך להזיע, צריך לעמול, אבל זה לא מתוך מסכנות, זה לא כי חייבים לעשות אנחנו עושים, אנחנו אוהבים להזיע על הארץ שלנו....! אנחנו אוהבים את הדרך, את התהליך. ואחרי שעובדים כמו שצריך אפשר להיות באמת בני מלכים, בנים של הקב"ה. "מי שטרח בערב שבת יאכל בשבת". וזה גם בדברי תורה אותו דבר, בשביל להגיע להבנות ולחידושים זה לא עבודה קלה, זו עבודה קשה, תהליך ארוך וממושך, וגם אם יש הברקה, צריך לחדד אותה, לראות איך היא מסתדרת עם פרטי הסוגייה, זה לא פשוט. אבל אנחנו צריכים לדעת ליהנות מהדרך, ליהנות מהעמל, ואחרי העבודה הקשה התורה גם יותר מתוקה, תורה שלמדתי באף עמדה לי. "לולי ישבתי בחושך לא היה ה' אור לי". דווקא אם לא הייתי בשאלה בסוגייה, אם לא היה לי קושי, התשובה לא הייתה מתוקה, ההבנה המחודשת לא הייתה יפה ונעימה, ודווקא זה הופך את הלימוד למשובח יותר, לטוב יותר, ומי שעמל סופו לקטוף פירות יפים.".

****

 

אפשר לראות שמי שעובד ה', ולא חי לעצמו ולהנאה הפרטית שלו, אז גם בדברי החול, וכ"ש בקודש, הוא מתאמץ, הוא לומד לשבור שיניים, לא להתעצל, לא להיות כבדים ולהימשך אל החומר, אלא לרוץ כגיבור, להתקדם, לא לעצור. זה לא שהעבודה היא רק בשביל התוצאה, והכל בשביל המנוחה שלי עצמי והרווחה שלי, אלא ההיפך...! המנוחה בשביל העבודה. העיקר זה העבודה, העיקר זו ההתקדמות, העיקר זה עבודת ה', ויש גם לפעמים הפסקות, לפעמים צריך לנוח כדי להמשיך בכוח יותר גדול אחרי זה.

 

המירוץ אחרי החיים החומריים, בלי להתחבר לדברים ורעיונות נצחיים, הוא פספוס של משמעות החיים. אנחנו עובדים ומתאמצים בשביל הרוח, בשביל הגדלת התורה, בשביל קידוש ה', בשביל לעבוד את ה', ולא ההיפך. לזכור את המשמעות שלנו, את מה שחשוב, לא לשכוח את זה.

 

****

שנזכה....!

יפה.אני הנני כאינני

נהנתי מהמסר, מהכתיבה (הקטע השני קצת הציק לי (זה שחזרת על השם שלו המון) אבל נהנתי מאוד).

....תות"ח!

תודה רבה....

...רחל יהודייה בדם
הלוואי.
זה אחר.
זה כאילו עולם אחר, כמו פעם, יותר אמיתי, אותנטי מהיום.
אהבתי מאוד
....תות"ח!

תודה רבה.

המסר קצת בולע את האמינותחושבת בקופסא

אף אחד לא מדבר ככה, זה פשוט לא שיח אנושי כמו שכתבת את הקטע מנקודת המבט החומרית. 

די הורס את המסר כשאתה מרדד אותו כל כך "חומריות זה רע ומרושע".

....תות"ח!אחרונה

זה מה שניסיתי לעשות, להדגיש את הפער...

חלילה, לא זלזלתי בקדושת החומר, רק הראיתי שלעיתים הוא יכול להביא לקלקולים ושצריך לזכור שהקדושה תהיה רק אם נבין שהכל מאיתו....

אני מצטער שזה מה שהובן ממני, אולי הייתי צריך להתנסח קצת אחרת....

..בברסלב בוער אש!
'זוכרת, שהלכנו וספרנו כוכבים? אז בים הזה, לקחת אותי לים וירדנו לחוף והלכנו על החול יחפים, והצבענו עליהם אחד אחד וספרנו עם האצבע והיו מליונים ולא הצלחנו למרות שספרנו שעות,לא הצלחנו לספור את כולם. ואת הבטחת לי שכמו הכוכבים אנחנו נספור נצחונות, ננסה לספור אותם ולא נצליח.' תום נזכר ביום הזה ונאנח. עכשיו הוא פה יושב לבד, במיטה וכבר אין לו את נטע שתגיד לו את זה. היא הלכה, בתאונה הארורה הזאת. הוא כעס המון, ובכה המון. אבל עכשיו הוא כבר לא כועס ולא בוכה ולא מת לנקום,כלום. עכשיו הוא פשוט מיואש. ומר לו ועצוב לו בלב,וסחוט לו בעיניים ומותש לו בעיקר, מאד. מאד מותש. הוא הכי הכי קרוב לייאוש שראה את עצמו. כי גם כולם לא מבינים,באמת. הם לא מרגישים מה זה להמשיך לחיות למרות שאתה מת מבפנים, אתה גמור על הצורה ואתה עדיין ממשיך ואתה אפילו כבר לא בוחר בזה,זה נהיה מתוך הרגל. זה מה שכואב לו כל כך. שהוא כבר לא זוכר מה זה לצחוק כי משו מצחיק אותך, או לבכות מכל הלב על סוכרייה,או אפילו על משו( כנראה יש גיל כזה שמפסיקות הדמעות) ולחבק,לחבק מישו באמת מכל הלב סתם ככה, ולהגיד לו-אני אוהב אותך!!
יש גיל שזה אשכרה מפסיק. מתי הפסקנו לדעת להיות ילדים. ככל שאתה יותר גדל,נעלמת לך כל הפשטות,לעזאזאל. אתה נהיה ככ מתוחכם שכבר גם אם תנסה להיות פשוט- זה לא יעבוד,זה יהיה מתוך תחכום ושכל. ואיבדנו את הלב.
הוא מתגעגע לנטע כל כך. היא,הייתה בה פשטות של ילדים,לא משנה באיזה גיל, והוא כל כך צריך את זה.
הוא מפחד מהגדילה הזאת, שלא עוצרת, וזה לא שואל אותך, החיים באכזריות ממשיכים גם אם אתה לא רוצה וגם אם אתה עושה שביתה ולא מסכים להמשיך.
'תום?'
הוא מסתכל לצד ורואה את אח שלו, נווה.
הוא מסתכל בו בעיניים גדולות וירוקות,סקרניות לדעת. 'רוצה לשחק איתי בקפלות?פליזזז, זה לא כיף לבד' שיהיה קפלות.
הם מתחילים להעמיד את הקפלות בשיירה מסודרת,עוד אבן ועוד אחת באיטיות ויסודיות.
לאחר שעה וחצי הם כמעט גומרים,נשאר להם עוד 12 קפלות. ופתאום, תנועה קלה עם הזרת וכל העיגול שלהם נופל בקול רעש גדול. לא נשאר כלום,חורבה. נווה מתחיל לבכות. תום מנסה להרגיע אותו ש,'נבנה חדש והכל בסדר לא קרה כלום'..אבל נווה מתעקש שאהב את העיגול הקודם והוא לא רוצה חדש. תום חושב קצת על רעיון איך להרגיע אותו כי הבכי מתגבר, ופתאום, מבזיקה בו ההבנה. שזה בדיוק כמוהו, זה בדיוק כמונו. גם אנחנו כאלה, בונים בניינים ותוכניות, ושוכחים שזה לא אנחנו הבונים אלה הקדוש בורכו. ואז,שפתאום מגיעה מכה קטנה והכל נופל ומתפרק לנו בין האצבעות, אנחנו נתקעים על הבניין הזה ולא מוכנים לשחרר ממנו. לא מוכנים לבנות חדש. לא מוכנים להתקדם. מתבוססים בהריסות שלנו ולא מוכנים לשחרר. לעבור לבניין הבא. וזאת הבעיה שלנו בחיים. תום מחייך ולוקח את נווה בידיים ומחבק אותו חזק חזק, ולוחש לו באוזן משהו. נווה קצת בשוק לשניה, אבל אז צוחק ומחייך חיוך גדול ואומר לו- ואני אוהב עד הירח!!
בשביל זה יש ילדים, בשביל ללמד אותנו דברים הנסתרים מהעין. עליהם העולם עומד.

תן לשינוי לצמוח
אל
תפחד
מהפחד
...רחל יהודייה בדם
זה מדהים.
כל כך יפה ונוגע
ואוווLove the world
..שלכת~
כתיבה נדירה משהו.
תודה על המילים המלטפות שלך, תודה על חכמת החיים שלך, תודה על התובנות שלך, תודה שנתת לנו לקרוא.
את פלא ואני אוהבת.
------רב שמואל
הדור של היום, גדל על התפיסות, שיש ילד, ויש מבוגר. ושהתפקיד של הדור שלנו, זה לבנות את העולם החדש. ואז, צריך פשוט ללמוד מה ה'צורה' מה זה ילד ומה זה מבוגר. וכל אחד יתפוס את תפקידו בהתאם. זה חלק מזה, שכדי "לבנות את העולם החדש", אתה צריך תפיסות חדשות, ואתה צריך אירגון שיתאים לעולם החדש. אבל זה לא באמת ככה, כי בני אדם נשארים בני אדם, בכל מצב. ומי שעוד זוכר את הדיבורים של המבוגרים בדור הקודם - או קרא קצת בספרים (למשל, אפשר לראות דוגמא, בדברים שמציג בעל הספר 'חובת התלמידים', מלפני בערך 100 שנה). אז אפשר לראות, שהם הסתכלו על הילד כעל מישהו שמתחיל את הבגרות. לא בגלל מה שאומרים שאז כבר ילד בן 14 היה מארגן דברים כמו מבוגר - זה אולי נכון בצורה מסויימת, אבל מה שהיה חשוב בעיקר, שכבר בגיל 10 הוא התכונן לגיל 14. בדיוק כמו שהיום בגיל 15 אתה מתכונן לגיל 20. אבל היום, שאנשים מכינים לך "תוכנית ארוכה". אתה חושב שהתוכנית היא העיקר, ולפניה אתה ילד, אחריה אתה מבוגר. זאת טעות - זה לא ככה.
..פשטות.
את יותר מדי טובה בשבילי וואו
אבאלה את כותבת ככ נכון והצילו את פשוט טובה בזה

אני אוהבת ממש ממש
,,אני זמנית כאן

איזה אמיתי זה כתוב. 

אהבתי..

מוכשרת אחת♥

..בברסלב בוער אש!
ואו אבאלה תודה לכם..ריגשתם מאד❤
..ניצוץ.

אני אוהבת אותך.

ואת הכתיבה שלך.

את פשוט הלב.

זה היה טהור ככ לקרוא את זה

..בברסלב בוער אש!
תודה יא❤
..טעטע איתי(:

מה מה מה סטופ כיבוי אישור.

את יכולה להסביר לי למה ראיתי תדבר המופלא הזה רק עכשיו????פעם הבאה שאת מעלה לפרוזה משו אז תגידי לי כי הגעתי לפוסט הזה דרך איזה כרטיס אישי בכלל ואנלא נכנסת לפרוזה..

 

ילדת פלא שאת..כמה לב אוי כמה.יש לך חכמה שבלב ככ פלאית.

פף והלוואי היינו חיים ככה..בפשטות הזאת..

ושהיינו מסכימים לעצמינו לא להיתקע ככה, שהיינו מצליחים לשחרר ולבנות מחדש.

 

אני אוהבת אותך הכי.

אל תפסיקי לכתוב בחיים שלך.אוי כמה שזה מרפא אוי.במיוחד שזה את,שאת כותבת ככ ללב ומלטפת אותו.את כותבת דבש.את מרפאה את הלב הקפוא הזה.את מרגיעה אותו.אויאוי תודה עליך.תודה כלכך שיש אותך בעולם הזה.

את גדולה מאד אוקי?את ענקית אוי.
 

..בברסלב בוער אש!
את פשוט מדהימה,תודה על המילים הטובות שלך ריגשת מאד מאד.
אוהבת פשוט
תודה))
..טעטע איתי(:

❤️

אני אוהבת

מהמם! געגועיםם. אלייך. ולילדות והפשטות. |לב|שנזכה!


..בברסלב בוער אש!
נשמה שליי תודה געגועים אליך מאד
וואי קראתי אתזה עכשיו שוב וזה בול במקום יאושנזכה!אחרונה


זה היה באמתפרצוף כרית

זה היה באמת

וזה קרה

אפילו שהתמונות בשחור לבן

וזה נראה לא מציאותי

 

היו מס' מפקדים מצומצם

לעומת בני עמנו שהיו הרוב

 

ובאכזריות שאין כדוגמתה 

פקדו עליהם לאן ללכת ומה לעשות

"החליטו" מה לעשות עם נפשם

ועם גופם

נשמתם

וחייהם

עתידם

וזרעם

 

הם לקחו להם את הבטחון שהיה בהם

שהם יכולים להחליט על נפשם 

על גופם

ועל חייהם

 

הותירו את מי שנותר

חסר בטחון

שלד אדם

מסכן ונבוך 

 

** 

ויהי רצון

שנלמד גם אנו 

איך לא להדמות להם 

במעשים היומיומיים שלנו

 

לא להתערב לשני במעשיו

לא להגיד ביומרנות שמשהו מסוים לא שייך

לא להיות נחרצים מדי , כמעט אף פעם

 

להבין את הצד השני

להיות עם לב

 

לא להחליט לשני מה לעשות

בדברים הגדולים

וגם בדברים הקטנים

 

לא להוריד לאף אדם

את הבטחון

בחיים ובהחלטות שלו

את הבטחון ביכולות שלו ובעתידו

 

 

אמנם זה להבדיל אלף אלפי הבדלות,

אבל יש בזה מן הדמיון

לא להשתלט על השני...... בדברים גדולים וגם בקטנים....

אמן.רחל יהודייה בדם
והעיקר להיות אחים כי אחים אנחנו.
תודה על התגובה רחלפרצוף כריתאחרונה


בשתי אותיות ושלשה יחידהנקדימון
עבר עריכה על ידי נקדימון בתאריך כ"ג בניסן תשפ"ב 13:48
אֵל
נָא דַּע בֶּן דַּל.
אַף צַו לוֹ עֵת בָּהּ גָּד תֵּת.
אָז, פֶּן פֶּה צַר יַךְ בִּי מַר,
כָּל עֵד רַע אַל תֵּן עֵר.
אִם שֵׁד גַּס צָץ לֵץ,
הַךְ כַּף, גַּל קֵץ.
הָס אֵשׁ, בַּל בִּי רָץ,
שָׂא נֵס. אֵל עַל כֵּס.
נָא הַב, מִן גַּת מֵי טַל,
נָא אָב, כִּי טַף צָמֵא.
אֵל,
נָא דַּע שֵׁם דָּךְ,
טַע לוֹ עֵץ, כִּי צֵל רַק בָּךְ.
חתיכת אתגר לכתוב משהו שמקסימום האותיות הרצופותאביי

הוא 3

וזה גם חתיכת אתגר לקרוא, צריך ממש לקרוא לאט ולחשוב מה כל מילה ואמרת ואיך זה נקשר.

רק עיפעפתי אבל מצא חן בעיני הרעיון.

תודהנקדימון
אתה צודק. ואין לך מושג איזה אתגר זה היה לכתוב.
לא התכוונתי לזזה מלכתחילה, אלא המשםט הראשון התהווה ואז החלטתי להמשיך כך את הכל. אבל אכן קשוח.
מצד שני, אני ממעט להתחכם בכתיבה שלי. אמנם צריך לחשוב יותר על המילים (בעיקר בגלל הצורה המוזרה) אבל האתגר ישים. אשמח שתנסה
🔊 אתגר 🔊נקדימון
ואני מפיץ מפה אתגר לכל באי הפורום.
נסו לכתוב שיר שלם כאשר המילים מוגבלות לשתי אותיות או לשלוש וכדומה. נסו לשמור על מספר הברות זהה במשך כל השיר.

למעוניינים בקושי נוסף; נסו להשתמש בכל מילה רק פעם אחת. שימוש חוזר מותר רק כמילת מפתח (כמובן בלי להגזים בה או בהן).
..שושומושו.
איך זה?
אני ברמה שלי
משתפרת עם הזמן
לא בטוחה שעניתי על האתגר
ומה הכוונה בלשמור על מספר הברות 🙈


מי בתל
וגמע
כל בטל.
טמן
רוב בהר חול
ממעש שבו דעת
אין .
מחטא שכח
עוד
קרא קול
תקף ממעל,
אהב נצח
הלוא מחל הגם היום
...רחל יהודייה בדם
וואי וואי מורכב לי מדי..

אבל כתיבה גבוהה
זה סתם נראה מפחידנקדימון
הכתיבה שלי אף פעם לא מתחכמת.
המסר ניתן להבנה.

תודה לך
...רחל יהודייה בדם
אכן, זה נראה מפחיד יותר משבפועל..
קראתי ונראה לי שהבנתי..

הרמה של הכתיבה ממש גבוהה,
זה מזכיר שירים של ספרות.
וזה כתוב נעים ורך
מיוחד! ומאתגרבין הבור למים
מודה שנואשתי באמצע לטובת קיצורי דרך

דע כי ניב צר
(כה קצר!)
נבצר תת בו
לב כה חי, חש!
אם כך
הס!

מאודנקדימון
יש רק 676 צירופים אפשריים באלף בית עבור שתי אותיות, מתוכם רבים חסרי משמעות (כמו אא, הה, וז, יג). כך שהשפה וההבעה מצטמצות ממש. אכן אתגר קשוח.
יפה מאוד! מדהים!נחמיה17

שָׂא נֵס. אֵל עַל כֵּס. צריך לפסק בפסיק אחר ה"אל", כי שבים בו לפניה אל ה' ית'

כִּי טַף צָמֵא יכל בקלות להיות טף צם.

"אַף צַו לוֹ עֵת בָּהּ גָּד תֵּת." קצת תחביר מעוקל, אפשר בשביל החריזה לסרס את המילים ועדיין גם משקל ו"גד" ו"דל" דומה שיכל להצטלצל יחד ואולי שווה לכתוב אף צו לו עת בה תת גד.

נָא הַב, מִן גַּת מֵי טַל, זה רמז לגדעון? כי לא מובן למה הטל מגיע מהגת. טל מגיע מהשמים "ויתן לך האלהים מטל השמים".

 

 

תודהנקדימון
א. לא צריך פסיק. הפנייה היא לכל התואר.
ב. צם וצמא אלה משמעויות אחרות.
ג. המשקל הוא תת מקביל לער, ודל למר. וההיפוך שהצעת נשמע לא טוב בעיניי. בתחילה באמת היה גד בסוף, והזזתי אותו משם.
ד. אין רמיזה לגדעון. ובאמת זה מפולפל לא טוב המשפט הזה. הגת היא המקום בו מכינים יין שהוא חשוב ומשמח ומזין, אבל כיוון שמקום מושבו של הקבה בשמיים אז מלמעלה יורד טל. והטל נקשר לפעמים לתחייה, וזו ההוראה של המילה אליה כיוונתי (עם רמז לתוכן של היין).
אם בא לך להגיב על התגובה שלי פה למטה אשמחנחמיה17
כי בסוף זה אתגר שלך וכו'
בכןנחמיה17

בני- למה הנך ללא קשב?

הלא תתי מען דבר.

 

שלש שלש אות אות

תהס צעק, ותן מעש

יען אתה ישע נִסך!

ואם שאל בני הרי נתת בנך לבד!

השב מתי הטף למד לכת בדד בלי שֶאב שלו נתן ידו?

אלא שעה ואב עמד בצד- ונם "בני בוא" - אזי למד הרך וגם הלך.

 

אבל אתה תדע אשר אני ולא אחר אתן קול שיר חדש-

יבא אלֵי בַית מלך מני בית ישי- דוד שמו. מהר ובא! גאל!

תיוג?נחמיה17

@רחל יהודייה בדם נראה לי אמרת שתשמחי ובשיר הקודם לא תייגתי אותך אז עכשיו לתגובה הזו אני מתייג.

 

...רחל יהודייה בדם
אכן.
כתיבה גבוהה ומעניינת.
גם מין עלילה בכמה מילים.

אהבתי ..
...נקדימון
מודה שלא ממש הבנתי את השיר. עקידת יצחק? התבגרות עמ"י?
אולי ניקוד יסייע, ועוד קצת פיסוק.

"שאב שלו" זה לא עברית טובה.
"אשר אני" אולי עדיף "כי אני". כי במובן של "ש..".

אשמח לביאוריך
סגושל תגובה לשיר שלך שבעקבותיו הצבת אתגרנחמיה17
השיר שלך הוא בקשה לנס מה'. השיר שלי הוא כביכול תגובה. זה דווקא די ברור כי זה טכנית ממש נכתב כתגובה לשיר.

כל המילים הן שלוש אותיות ללא יוצא מן הכלל ואני לא חוזר על מילה פעמיים. מלבד בשורה המדברת על האותיות הספורות.

ניקוד קצת מוגזם לי אבל אנסה לפסק יותר למרות שזה נראה לי ממש מובן. והעברית גם אם לעתים היא במשלב גבוה - היא תקנית למהדרין ואוכל לתת דומה לכל דבר במקרא/במשנה.

שאב שלו זו עברית מעולה. פשוט השתמשתי בבטוי אב העברי ולא אבא הארמי המורגל. נסה לקרוא "בלי שאבא שלו נתן את היד שלו" ותמצא נהיר ופשוט.

אשר אני או כי אני זו אותה משמעות בביטוי הזה כי ישמש במובן אשר (5 משמעויות ל"כי" כפי שכותב רש"י בכמה מקומות) והמילה אשר היא בעלת שלוש אותיות.

נסה לקרוא שוב במובן של תגובה לדבריך. למרות שאני מופתע שזה לא היה מובן לך שכך הוא.
האב עונה (אתה פנית לד' ית' בתור אב)

*בני, למה הנך ללא קשב?
הלא תתי מען דבר.* (למה אתה לא מקשיב הרי נתתי לך מענה)



*"שלש שלש אות אות"* (במילים שהאותיות ספורות אחת אחת לשלוש שלוש בכל מילה)

*תהס צעק, ותן מעש!* (מה תצעק אליי- עשה מעשים)

*יען אתה יֶשַע נִסך! *(אתה הוא מחולל הנס שאתה מבקש)
...
*ואם שאל בני: "הרי נתת בנך לבד!"* (כאן זה דיבור בנעלם, גוף שלישי שלא נוכח - אם הבן שלי שאל שהשארתי אותו לבד, למה אני לא רואה בעוני שלו- כפי שאתה, נקדימון, כתבת בשירך)

*השב: "מתי הטף למד לכת בדד בלי שֶאב שלו נתן ידו?
אלא שעה ואב עמד בצד- ונם "בני בוא" - אזי למד הרך וגם הלך."*
(התינוק לומד ללכת לבד בלי עזרה מאבא שלו כשהאבא עומד בצד וקורא לו להוא אליו בכוחות עצמו, תשובה שהיא משל לבן בשיר שלך, למה יש הסתרה- לגלות כח עצמי)


*אבל אתה תדע אשר אני ולא אחר אתן קול שיר חדש-
יבא אלֵי בַית מלך מני בית ישי- דוד שמו. מהר ובא! גאל!* (וכאן ד' ית' אומר שלמרות זאת יביא נס, שיר חדש, לא מהעולם הזה הרגיל- משיח. וכאן אין לי מושג איך כל כך התאמצת לא תהבין מה כתבתי והצלחת לפרש את זה לעקידה)
שכוייחנקדימוןאחרונה
א חשוב מאוד. גם גאון כמוני לפעמים לא מבין.
ב השיר שלי מבקש מזל.
ג לא חשבתי שמישהו ינסה "לענות". ממילא, הקריאה הראשונה הייתה חסרת הקשר מבחינתי. וסוף סוף הקצרנות מקשה
ד אל תטרח.
הנה היום בא - טיוטאנחמיה17

(בתחילה- פחדנו למות בקור, באפילה

ודוקא אחרי שהתרגלנו לחושך

פתאום השחר עלה)

 

המסע הזה ארוך,

העקבות בו מלאות דם

העקרב ממשיך לעקוץ והאש לחרוך

ומלאים הרחובות גויות אדם

הורגלנו למוות, לשכול, למחלה
אבל דוקא כשחשבנו שנשארנו עם החושך

פתאום השחר עלה

 

ואז החלו להתאגד סביב המדורות

ולראות בסודות זרים.

המחשכים נהיו לנו לאורות

עם כל כך הרבה אמיתות- אין לנו שקרים

לא נראה קץ לחושך, כי הוא התברר בלי התחלה

אבל דוקא אחרי שהארנו את החושך

פתאום השחר עלה

תיוגנחמיה17

@בין הבור למים

@מי שעוד ירצה

...רחל יהודייה בדם
ממש יפה.
כמו סיפור,עלילה בכמה מילים.
זה שואב, ציורי , שגורם להיכנס לזה
עמוק ומעורר מחשבה.
לראות בשדות זרים, אהבתי(:בין הבור למים
תוכן חזק, אמירה מיוחדת בשיר, חריזה יפה ושילוב מעניין בין הכאב לתקווה. אהבתי את משחקי המילים.

מניחה שטיוטות אוהבות ביקורת אז זורקת כמה מילים לא מחייבות.
אני חושבת שמבנה אחר וחלוקת בתים שונה וקצת יותר מינימלית תאפשר קריאה יותר חלקה ותתן מקום לחריזה שקצת נבלעה. מרגיש לי שאפשר לצמצם את השיר ולוותר על מה שלא הכרחי.
(ואז, אבל, דווקא)

אפשר גם להשאיר את זה ככה ולתת לזה נימה של יומן, יש בכתיבת השיר הזו נימה מאוד אישית שמאפשרת קצת פחות פואטיקה

סה''כ מקסים
תודה רבה ממשנחמיה17
לא אגיב על הכל אבל קצת- השיר אכן עם מסר שאני חושב שהוא נפלא ממש
זה שיר על הגאולה ועל גאולה מול מציאות שנראית לנו טובה אפשר אולי להסביר שהוא על כמה גאולות שהיו לעמי ישראל, או על כמה פעמי גאולה בגאולה האחרונה.
אבל המסר הוא שבסוף ההארה הגדולה שאנחנו מקבלים היא להבין שמה שאנחנו קראנו לו אור- הוא חושך לבן. וד' הטוב באמת יאיר עלינו ישועה אמתית של נוגה וצדק- ויזריח שמש צדקה.

מתלבט על לצמצם. אבל באמת שבערך כל מילה פה מכוונת. ה"אבל" ו"דווקא" הן חלק מהותי במסר. נסי לקרוא אותן ככאלו. הן לא ירדו אני מקווה. אולי הואז שווה להחליף במשלב שיותר מצטלצל כפואטי. מתלבט.
ושוב תודה רבה ממש
שתף בגרסה הסופית(:בין הבור למיםאחרונה
כתבתי על יום השואהSelf Love.
ופתאום התחרטתי שכתבתי כאן,
הרגיש לי יותר מדי אישי.

אבל שמרתי את מה שכתבתי אצלי
הבנתי..רחל יהודייה בדםאחרונה
אוקיי, תעשי מה שמרגיש לך נכון
תפילת חייהחיים תותים????
מה אם פשוט טעיתי
אם לאמת, למהות החטאתי
מה אם כל מה שרציתי
זה כי ברחתי
אם משחקי האומץ זה כי פחדתי
האידיאולוגיה שבחרתי, כי ביקשתי
משו יותר גדול
שיחבק אם אפול
זכרון מאז שנשבעתי
בך נצח אדבוק
לעולם לא אשתוק
מה אם הכל היה לשוא
ובשביל כלום נשרטתי בקרב
אם כל מה שהאמנתי
כי ככה חונכתי
אם סתם עבדתי
אם בזרם העולם אבדתי
אם לאנשים הלא נכונים הקשבתי
ואת האהבה, שכספתי, בגדול פספסתי
מה אם אני משוחד
כי מאסתי מלהיות לבד
תגיד לי מה אם..

תפילת חיי,
שעשיתי מה שהיה צריך
שהלכתי בדרך שאתה המדריך
כל עת מתנגן במיתרי
יחסים אני-עולם- אתה
כל ימי
זמן ידיעתך
כל לילותי
מסע בכוכבי אהבתך

סליחה אם בדרך שחפצת
לא צעדתי, כי אתה
בראת עולם מלא גוונים, צבעים שונים
מקווה שתמחל באמונתך, אלוהים
בפסיפס של אמונות, אנשים
לבחור את האחת להעביר לילדים
כל אחד משכנע
אני מבולבל פוסע
עושה כאילו רציונאל
תכלס הרגש הוא גיבור העל
חושש, אך לאט ובשקט מתקרב
מקשיב לכולם, נמאס מהפחד להתאהב
בדרך שאבחר
בשביל הנבחר
תדע, כל השרירים שעשיתי
זה כי פחדתי
כל המוקשים דרכתי
זכור, זה כי אהבתי
תגיד לי מה אם...
...רחל יהודייה בדםאחרונה
חד ומעורר מחשבה.וואי.

אתגר - סתם כי בא לי, נראה אתכם...אני הנני כאינני

כיתבו שיר על שתי אחיות (הן יכולות להיות הגדולה ביותר והקטנה ביותר, מתוך משפחה גדול או יחידות, חורגות, תאומות, זוג משלישיה וכדו') [אם ממש קשה לכם - קחו שני אחים], שמנסות להסביר למה הן לא דומות בכלל (למרות שהן אחיות וכנראה יש ביניהן דמיון חיצוני רב).

 

אממ... אולי הייתי צריך להקדים ככה: הרבה פעמים אומרים לשני אחים שהם דומים, אבל הם עצמם לא מצליחים להבין איך זה נכון, אפ' חיצונית.

 

מעכשיו זה שלכם...

אבל זה מאולץekselion

ואנחנו כותבים כאן מהלב

איפה הימים העתיקים ההםנקדימון
בהם הפורום שקק אתגרים והוציא מאנשים מיטב מושכל יותר מאשר פריקה של לב כבד?
יש הבדל ביןekselion

פריקה ללכתוב מהלב

 

ואני לא אתחיל להיכנס עכשיו איתך לניואנסים

אוקי, משוחררנקדימון
הוצאת לי את המילים...אני הנני כאינני


...רחל יהודייה בדם
אתגרים זה דבר שיכול להיות יפה..
זה לא חייב להיות מאולץ..
אתה נותן לזה את הרגש שלך, את המקום שלך..

וזה לא סותר את הכתיבות שאתה יוזם מעצמך, מההשראה שלך


ואני הנני כאינני, אחשוב ואנסה אחר כך לענות על האתגר. סחתיין על היוזמה
תודה!אני הנני כאינני

יותר מאשמח לראות את כתיבתך (דווקא) בעניין...

...רחל יהודייה בדם
שְׂעָרֵךְ אַדְמוֹנִי כִּשְׂעָרָה הִיא,
תָּוֵי פָּנַיִךְ חַדִּים, כְּמוֹ הַטֶּבַע,כְּפָנֶיהָ שֶׁלָּהּ
אַךְ עֵינַיִךְ הַיָּפוֹת עֲמֻקּוֹת הֵן כְּגַלֵּי הַיָּם,
וְעֵינֶיהָ, רֵיקוֹת.
עַל עוֹרֵךְ צַלָּקוֹת בִּלְתִּי נִרְאוֹת,
וְעַל עוֹרָהּ, כִּתְמֵי אַהֲבָה קְסוּמִים.
לִבֵּךְ, קְרִיעַת יַם סוּף, וְלִבָּה, יָם גָּדוֹל.

הַאִם הַכֹּל עוֹבֵד לְכִוּוּן אֶחָד,
הַדִּמְיוֹן, מְכַזֵּב
אַךְ אוּלַי , אוּלַי הַשֹּׁנִי, גַּם הוּא מְסַמֵּא אֶת עֵינֵינוּ
וְהַשָּׁלֵם, וְהַשָּׁבוּר אֵינָם שׁוֹנִים הֵם .
זֶה רַק הַדִּמְיוֹן, וְהַשֹּׁנִי,
הַיֹּפִי וְהַכִּעוּר.
הַטּוֹב וְהָרַע, מַרְאָה. בְּסַךְ הַכֹּל מַרְאָה .

פֶּלֶא, נִפְלָא
נִפְלָא. פֶּלֶא

🔹
תגובתי כחתימת השיר.אני הנני כאינני


רגע,אז זה מחמאה?רחל יהודייה בדם
תודה..רחל יהודייה בדםאחרונה
עִם זִכְרוֹן הַשּׁוֹאָה / נקדימוןנקדימון
הִתְנַשְּׂאוּ הַקִּירוֹת,
הִתְעַטְּפוּ בִּשְׁתִיקָה,
בְּקִרְבָּם הִתְקַבְּצוּ רַק קְבָרִים.
הַדָּבָר הַיְחִידִי שֶׁשָּׁקַע בְּלִבָּם
הָיָה רַק עוֹד קְבָרִים עֲמֻקִּים.

גָּעֲשׁוּ הַמִּכְסִים,
יְהוּדִים בָּם נַסִּים,
בְּבוֹרוֹת וְחַדְרֵי בִּיּוּבִים.
גַּם מִשָּׁם נִגְרְרוּ עֲלוּבִים לְהַשְׂבִּיעַ -
לִבּוֹת אַכְזָרִים רְעֵבִים.

רָעֲדוּ אֲסָמִים,
הִתְפַּלְּצוּ בִּמְקוֹמָם;
גַּל תֶּבֶן נִדְקַר בִּצְרָחָה.
מְהוּמַת מִשְׁלַחַת מַלְאֲכֵי רָעִים
הוֹתִירָה אֲדָמָה חֲרוּכָה.

הִתְפַּתְּלוּ הַשְּׁבִילִים,
הִתְלַבְּשׁוּ אֲפֵלָה,
וְתָלוּ בְּאֵימָה מְסִלָּה עַל קוֹצִים.
קְרוֹנוֹת אֲרֻכִּים שֶׁל צִלְלֵי בֶּן אָדָם,
רִבְבוֹת אֲנָשִׁים רְצוּצִים.

עָמְדוּ הַשּׁוֹמְרִים,
צֵל פְּנֵיהֶם - הַשָּׂטָן,
וְנִצְּחוּ בְּיָדָם עַל נִגּוּן הַמֵּתִים.
לִבָּם הַשָּׁחֹר שָׂשׂ בָּעַר בְּחֶדְוָה
עַל מַכּוֹת שֶׁהִלְקוּ אֱלוֹקִים.

שְׂרִידִים עֲשֵׁנִים,
סֻדְּרוּ בִּקְפִידָה,
בְּמַסַּע לִכְבוֹד בֶּן-הִנֹּם.
דָּרְכוּ הַכְּלָבִים, שָׂחֲקוּ לְמוּלָם,
עַד תִּשְׁקַע נְשָׁמָה בְּסוֹף יוֹם.

לֹא הָיָה אִישׁ נִסְמָךְ,
לֹא עַל בֵּן אוֹ עַל אָח,
אוֹ עַל אַבָּא זָקֵן אוֹ עַל אֵם.
יָדוֹעַ יֵדְעוּ כִּי סוֹפָם כָּךְ יָבוֹא:
סוֹף אַחֲרוֹן מְדַמֵּם.

כָּל בָּחוּר וּבְתוּלָה,
כָּל יוֹנֵק, כָּל שֵׂיבָה,
עוּל תּוֹרָה כְּמוֹ בֶּן הַתִּשְׁחֹרֶת -
עַל כֻּלָּם אֶת שָׁמַיִם הִקְדִּיר הַמַּשְׁחִית
וְהִצִּית כְּהַדְּלֵק הַנְּעֹרֶת.

וּבְהַגִּיעַ שְׁלִיחִים
לִגְאֹל עֲצָמוֹת,
מִנְּהַר דִּינוּר לְהַצִּיל;
אַף דִּמְעָה לֹא זָלְגָה, אַף חָלָל לֹא נִמְלָא,
רַק דְּמָמָה שָׁם יָכְלָה לְהָכִיל.

שְׁתֹק!
כָּךְ עָלְתָה לְפָנָיו מַחֲשָׁבָה.
שְׁתֹק! בְּלוֹם מִלִּים בֵּין שְׂפָתַיִם!
וְגַם הַשְּׁתִיקָה - לוּ יָכֹלְתָּ לִכְרוֹת,
לוּ הָיִיתָ כּוֹרְתָהּ בֵּנְתַיִם.
...רחל יהודייה בדם
אחח. חד וכואב.
והבית האחרון.. הלוואי שלעולם לא תבוא שוב רעה

💔
הבית האחרון הוא רק תשובה אחתנקדימון
התשובה שאני אוהב יותר היא זו שאומרת שפשוט אין לנו ולא היו לנו נביאים שיתריעו, לכן נדמה לנו שיש פה סוד מיסתורי (ואולי שרירותי). זו אחת הקללות הקשות של הגלות. לו היה נביא, אפילו אחד, היה קל יותר לקבל ייסורים בהשלמה.
כתוב יפה, מרטיט ונוגעפרצוף כרית


בזכותך החלטתי לכתוב שיר גם פרצוף כריתאחרונה


יצחק# 4לחייך
הרגע הראשון אחרי הזעקה- תמיד ריק.
כמו ילד כאוב שלוקח אוויר רגע לפני הצרחה.
ריק.
ואז..
הכול.
*****

הרב דני סיים את השיעור בבדיחה וביקש להשאר קרובים לבית המדרש למרות ההפסקה המיוחלת. הרב אביתר הגיע במיוחד כדי להעביר שיעור לעילוי נשמת אביו, לכן ייקראו לחזור.

"הבנת את הסוגיה?"
ישי נעמד מולו תוך רגע
"אה.. אולי.. כן.. לא בדיוק..אבל אני בסדר"
-"נו, בוא כבר.. אלי מסביר לכולם, גם אני לא הבנתי כלום"
-"אתה מצטנע"
-"הלוואי.. בוא, אני רוצה שתבין"

יצחק קם וניגש עם חברו לכיוון הספריה, שם הסביר אלי בהתלהבות ש"הריטב"א חולק על רש"י רק אם מפרשים את הוויכוח של אביי ורבא כמחלוקת בעניין דברי התנאים" ויצחק ניסה להקשיב למרות שרצה להתרכז בהיותו מאושר.

הוא לא האמין. אף פעם לא האמין שדבר כזה יכול לקרות. גם בפעם העשירית שקרה- לא יכל להאמין.
איך, איך זה יכול להיות, איך ייתכן שחבריו יבקשוהו, ירצו שיהיה איתם?.. לשם מה להם לטרוח למענו? סתם כך? בלי סיבה? כיצד זה ייתכן?

"תלמידי החכמים מוזמנים לבית המדרש, הרב אביתר מבקש אתכם"
קריאתו של הרב דני קטעה את הסברו המעמיק של אלי ואת הרהוריו של יצחק גם יחד (למרבה ההפתעה, אולי הבין..) והם נכנסו לבית המדרש.
יצחק קיווה כי פניו אינם מסגירים את שמחתו. אחרי הכול, שיעור ביום השנה לפטירת אדם קרוב אינו אירוע של שמחה, אבל.. הלא זהו הרב אביתר, וכיצד אפשר שלא לשמוח? מעניין מה האגדה שיבחר..

הרב אביתר התיישב, המתין בסבלנות לשקט (שלא איחר להגיע לאחרונה) ופתח בשיעור
"רבי יוחנן היה רבו וחברו של ריש לקיש. יום אחד, בעת ויכוח לוהט בלימוד, הזכיר לו את עברו כשודד, ורבי שמעון בן לקיש הצטער מאוד. מצערו- מת.
יום אחד פגש רבי יוחנן את בנו הקטן של רבי שמעון, שהיה אחיינו למעשה. הילד הרשים אותו בחריפות ובחכמה. ראתה אשת רבי שמעון שהרב נותן עינו בילד, ואמרה לו- 'לך ממנו, שלא יעשה לך מה שעשה לאביך' "
הרב אביתר המתין לרגע, נותן לחיי החכמים לחדור. הוא העביר את עיניו על כל אחד מהתלמידים
"אני מבקש שתעצמו עיניים. דמיינו אותה. דמיינו אותה רואה הכול, וזועקת. דמיינו אותה עוטפת את הילד בידיים, נקרעת בינו ובין זכרון בעלה, ובין אחיה, ומטיחה בו, באחיה הגדול ממנה בחכמה, בילדה, אוצר שאין למעלה ממנו- 'לך. אחי הוא, ועם זאת- לא אתן לו. לא אניח לפחד שמא גם אותך יגרום לקב"ה לקחת ממני'

דמיינו את הזעקה שלה. בין אם נאמרה בקול או זעקה ביציבות ובשקט. דמיינו אם מגוננת על בנה"

הוא המתין. הניח להם לדמיין. ידע שיישמעו לו. שיאמינו. רק בזה רצה.

"תפקחו עיניים". הם הביטו בו, והוא הביט בהם "רבי יוחנן היה צדיק גדול. את כל תורתו חייב לו ריש לקיש. אין כוונת הגמרא להשניא אותו. אין כוונת הגמרא לומר כי סיפוריה היו ונשמעו כפי שהינם ,תמיד. לא זאת ביקשתי שתלמדו היום.

רציתי לומר כי כולנו, כולנו ילדיו של ריש לקיש, לשני הורינו גם יחד, ולקב"ה"

יצחק החל להרגיש חוסר נוחות בלתי מוסבר. בעצמו לא הבין מדוע הצורך ההולך ומתגבר לקום ולברוח. הוא רצה לאותת ליהודה, להתעלם, אבל הוא לא שמע. הרב אביתר המשיך

"דמיינו את עצמכם לפני שנים. מה הייתם אז? ילדים. אנשים קטנים בסך הכול. קטנים וגדולים כל כך.. דמיינו את התקרה. את האדם המגן עליכם, ולא נותן לחיים לפגוע. דמיינו את העולם כפי שחוויתם. מלא בהגנה, שייכות ויופי. היינו שייכים פעם. ידענו שיש תקרה שהולכת איתנו לכל מקום.
אוהבים אותנו, אתם מבינים?"
*****

השאגה הנוראית זעזעה את החדר כולו

הוא לא ידע האם זו אשמתו או שההגיון לא שאל. לא ידע שכולם עומדים להסתובב בחדות כזו.

בשבריר השניה של השקט הראשון- הבין שהרגע ההוא, השתיקה- היא חסד. מתנה של רגע, לפני שהחיים עומדים להשתנות. רגע אחד, ריק מכל, להבין, לנשום, לפני שנופלים למטה.

הוא לא ידע מה עושים. עומדים? מורידים את הראש? רצים החוצה מבית המדרש?

הדלת היתה מאחוריו.
לא צריך לבחור.
*****

השמש כמעט שקעה.
השמיים נצבעו בכתום.
גם הדמעות. צורה לו, בוכה.. די. הפסק. אין בזה צורך.

יהודה הזיז את הגבעולים ברגליו בכוונה כשהתקרב. כך לא יופתע יצחק.
יהודה התיישב לידו.

דקה של שתיקה יחד היא מתנה מבורכת. בייחוד בשקיעה, בשדה, כאשר השכל נעלם לעומת הרגשות.

"כשהייתי בן שמונה" יהודה פולט "שכחתי את הסוודר שלי בבית. סוודר יפה, כחול. באותו היום היה קר. שש מעלות, או שבע. לאיתי, החבר שלי, היה סוודר יפה וכחול. החולצה שלי היתה דקה. הוא הסתובב וסיפר לכולם איך קנה אביו את הסוודר בחרמון. כעבור כמה רגעים שמעתי את עצמי צורח נוראות. הכיתי אותו, וברחתי"

יצחק שותק.

הוא שותק בקול. צורח, כמעט בדממה.
"היית ילד"

יהודה מביט בו "ומה זה ילד, יצחק, אם לא האמת?"
הם שותקים. הוא מסכים. מנסה לשמוע.

"האמת ילדית? חשבתי תמיד שהיא מבינה"
-"היא מבינה הכול, האמת. לכן היא מודה בכול. למדנו לשתוק אם חסר לנו משהו. אפילו לשכוח כמה חסר.
ומי שלא שוכח- אינו יכול לחנוק את הזעקה"
-"וכי מה הרווחתי מכל זה? כולם ידברו. על בשרי אחוש, שהם מדברים. גם בלי לומר כלום"
-"ידברו, כי אינם יודעים. אם היו יודעים- היו נותנים לך לזעוק, וזועקים בעצמם. וכי לרצון הוא לה, לנפש, שיחניקו את זעקתה לטובת המירוץ.. המירוץ הארור הזה.."

יצחק רוצה לנוח. להשתרע על מיטתו ולהתרוקן. יהודה מרגיש אותו( והוא, משתדל רבות להרגיש את ליבו של יהודה)
"מותר לכאוב"
-"קשה"
-"וודאי קשה. אך אם לא עכשיו- אחר כך. הכאב אינו שואל האם לבוא. מוטב להביאו עכשיו, ויילך"
-"הרי לא יילך.. לעולם לא"
-"הוא יהיה אחר. לא נגדנו, כי אם איתנו. גם הוא ילד כמונו, הכאב הזה. יושע שעליו לחיות איתנו, ומכה אם מגרשים אותו"

יצחק מביט לשמיים. על הציפורים. הן קוראות.
-"גם הוא צורח?"
-"אולי. אם זורקים אותו ממקומו, לא נותנים לו תקרה, וודאי צורח"
-"איני רוצה בו"
-"לכן הוא צורח, יצחק. כמוך. כמוני. כמו כל אחד אחר. הכאב הזה הוא אנחנו. חלק מאיתנו, ולא יעבור. בידינו הדבר, האם לגרשו ולשמעו מכה בנו וצורח, או שמא.. לעטוף אותו"
יצחק לוחש
"להראות לו שיש חיים. יש תקרה"
-"כן"

השמיים והציפורים מלווים אותם בקומם, בחבקם זה את זה ובלכתם יחד.

...רחל יהודייה בדם
מדהים מאוד.
כמה עומק יש בך.
כתוב יפה, לצערי לא זכיתי להבין..אני הנני כאינני


תודה רבה!!לחייך
אשמח ממש לשמוע מה לא הובהר, הרגשתי שבאמת יצא קצת מסתורי..
..אני הנני כאינני

מה הקטע של הרב אביתר? למה הוא שואג באמצע החיים? למה אח"כ הוא בוכה? (בושה?) למה שישנאו אותו שוב? מה יוצא לו מהדיבור עם יהודה?

אה, מקווה שהבנתי. מסבירה.לחייך
זה לא הרב אביתר צורח, זה יצחק (ואוי ואבוי לי אם לא הבהרתי את זה..)

למה הוא שואג- בגלל הדיבור של הרב אביתר שמזכיר לו חיסרון קשה מאוד.
בוכה- מאותה סיבה, סוג של התפרקות, הלם..(בושה בעיניו, בעיני לא..)
מהדיבור עם יהודה הוא מבין שמותר וצריך לכאוב וזעקת כאב אינה בושה. להחניק כאב ולהעמיד פנים שאינו קיים- זה כבר בעייתי.
לא... הבנתי שזה לא הרבאני הנני כאינני

רק תהיתי על התכנים שהוא מלמד...

לעניין השאגה - איזה חסרון? זה נעלם מעיני.

עונהלחייךאחרונה
הרב אביתר מלמד אגדות חז"ל(נאמר בפרק הראשון). הפעם השיעור לע"נ אביו לכן בחר באגדה על הורות. אנחנו לא יודעים מה היה המשך ההרצאה המתוכנן כי...


לעניין השאגה- החיסרון לא כתוב, האמת שאפשר לקחת להרבה מקומות, לא רק מה שחשבתי עליו
....תות"ח!

וואו.

עמוק ויפה.

אהבתי מאוד את הכתיבה, הסיפור כתוב בצורה מאוד טובה ויפה.

והמסר חד וחשוב.

תודה!!לחייך
גם לתות"ח וגם לרחל !!
איזה כיף לשמוע
ותגדל רווחתי על כל אנחתיTsurie

ואני חי

וחיי טובים

ואני אוהב

והשמים כחולים

 

ויחשך האור

ואני מתחזק

והטעם מר

ואני מתמתק

 

ואקווה להקלה

והנה מועקה

והשעה דחוקה

ובחוץ בהלה

 

אך באלוהי בטחתי 

ולא תש צורי

ויוסיף עוצמה לי

והוא נר לרגלי

 

ונשמתי מאירה

באור של אמת 

ותשוקתי כבירה

ותקוותי אדירה

 

והשלום בא

ומציץ מכל פינה

זיו עדין ונעים

ושורה שכינה

 

והמעיין מפכה

והנחלים זורמים

והמתים חיים

והחיים שרים

 

...רחל יהודייה בדם
עבר עריכה על ידי רחל יהודייה בדם בתאריך כ"ו בניסן תשפ"ב 15:31
זה נעים מאוד.
עושה משהו נעים כשקוראים.
ואמונה פשוטה כזו, כאילו אחד שהוא וה' מאוד מחוברים.

אהבתי..


לא כתבת כאן הרבה זמן כמדומני,
טוב לקרוא אותך שוב
תודה רבה!Tsurie

כיף לכתוב פה! ונכון באמת הרבה זמן

במילה אחת - נהדר. תודה על זה.אני הנני כאינני


תודה רבה!Tsurieאחרונה


בטעות פעמיים, מחילה....תות"ח!

נערך

..אני הנני כאינני

בטעות פעמיים,

מחילה... נערך

מה היום מיומיים?

זה קורה, קצת ברח

(אז תשתה עוד כוס מים

אל תהיה, מצוברח

זה קורה, ובינתיים

תשתדל, אל תמרח).

 

[לוחץ על "שלח"]

מוצלח?אני הנני כאינניאחרונה


..Self Love.
(החלטתי למחוק.)
..אני הנני כאינני

מילים זה לא צחוק,

אולי הלכתי רחוק

או הפרתי עוד חוק

 

 

 

יש צד גדול, אני לא מכריח, אבל יש צד גדול-נחמיה17

שהסוגריים הללו הם שירה נפלאה...

..Self Love.
עבר עריכה על ידי Self Love. בתאריך כ"ה בניסן תשפ"ב 20:06
מעניין,
פחות הבנתי איך בעצם הסוגריים יכולים להיות שירה נפלאה?
אתה יכול אולי להסביר יותר למה אתה מתכוון?

תודה.
אני כבר פתחתי פתח ;)אני הנני כאינני


..Self Love.
לא ממש הבנתי,
אתה יכול אולי להסביר יותר למה אתה מתכוון?
תודה
(זה לא נחמיה כן...)אני הנני כאינני

.. | ערוץ 7 כבר פתחתי לך כמה שורות להתחיל לעשות מזה שיר....

..Self Love.
אה עכשיו הבנתי,
רעיון מעניין.
תודה
בזמנואני הנני כאינני

במקום אחר ובזמן אחר הייתי עושה המון "דואטים" בכתיבה, פותחים צ'אט או שרשור וכותבים כל אחד בית או שורה, כמובן שצריך להיות קשר, אבל כל אחד יכול במילה אחת להזרים את זה לכיוון אחר. זה יוצא ממש מגניב..

..Self Love.
נשמע מגניב

(אולי אפשר לנסות את זה כאן?
למרות שלא בטוחה אם זה יצליח.)
אז אני הנני כאינני לא כיוונה למה שאמרתינחמיה17

אני התכוונתי שלשים בבמה שנועדה ליצירה שום כלום ולומר החלטתי למחוק זה מסר חזק ממש.

אדם שלבו פתוח ובא לקרוא שירה בוסרית כמו כאן ופתאום רואה כנות כזו זה ממש חזק. בפרט שיש פה המון קטעים ושירים שנראה שנכתבו כבדרך אגב, בלי הרבה תשומת לב וכד'. ופתאום הדיוק הזה, בשתי מילים לשתוןק את עצמך לדעת. זה יפה מאוד.

אכן. מסכים לדברים.אני הנני כאינני

(לא ניסיתי להסביר אותך. אה, ואני בן..)

זה מזכיר לי איזה שיר שניצח בתחרותאני הנני כאינני

שהתמודדתי בה. הוא קיבל מקום ראשון בקטגורית שירי אהבה. זה הלך ככה, אני מצטט (באמת!!):

 

רציתי לכתוב על אהבה אבל זה מסובך מידי אז וויתרתי.

 

(טוב, אולי החסרתי או הוספתי מילה)

..Self Love.אחרונה
עבר עריכה על ידי Self Love. בתאריך כ"ז בניסן תשפ"ב 20:27
.