שרשור חדש
מאמר טוב (בחלקו) של גדעון לוי:מיכל נגרין

מהבודדים, יש לציין, שהם גם שמאלנים וגם הגונים.

 

 

גדעון לוי : הימין צריך להתחיל לשלוט  
 

 

הערת אזהרה: מאמר זה נכתב בלא שמץ של ציניות; הפנייה הזאת לבנימין נתניהו נכתבת בכנות וברצינות הראויות: אנא ממך, אמור לנו ולעולם מה אתה רוצה ולאן פניך מועדות.

מעולם לא עמד אדם בראש ממשלה כה ימנית-לאומנית ואחידה בישראל, בלי שום כתם של ליברליזם או רבב של שמאל. מעולם הוא גם לא זכה לרוח גבית כה אוהדת של הציבור, גם הוא ימני-לאומני ברובו המכריע. לימין הישראלי אין אופוזיציה של ממש. לכן, זוהי הזדמנות חייו לומר את דברו ולממש את רעיונותיו.

"בר-אילן 2" או "קונגרס 1", אסור שנתניהו יחמיץ את השעה. בעוד חודש עליו לעמוד על בימת בית הנבחרים האמריקאי ולשטוח את משנתו האמיתית המלאה. די לפזול לשמאל, די לפסול את השמאל, די להפחיד, די לשמוע מה לא, הגיעה העת לשמוע מה כן. די גם לנסות לשאת חן בעיני ארה"ב, היא בלאו הכי שבויה נרצעת של ישראל והלובי הכוחני שלה. די לנסות לשאת חן בעיני אירופה, בלאו הכי אנחנו לא סופרים אותה. הבה ונשמע סוף סוף את רעיונותיו של הימין הישראלי, בלא כחל ושרק.

אידיאולוגיה אינה משחקי חסמב"ה ולא תעלולי שו-שו. יש להציגה בראש חוצות, בלי טשטוש ובלי תעתוע. יש מעט מדי אנשים, אם בכלל, שיודעים לאן פניה של הממשלה הזאת ושל העומד בראשה. זהו מצב בלתי נסבל. אם יש לימין תוכנית פעולה, תופע נא מיד; זה גם הזמן לממשה. בלאו הכי נפשו של העולם, לא כולל אמריקה, קצה מתעלוליה של ישראל, לכן יש מעט מאוד מה להפסיד בזירה הבינלאומית; הזירה הפנימית רוטטת מבשלות למימוש תוכניות הימין. לכן על נתניהו לומר ב-24 במאי את אשר על לבו, בלי ספינים וגימיקים - נאום חייו.

שיגיד לנו: נשארים בכל שטחי הכיבוש; את ההתנחלויות נמשיך לבנות; זכויות האדם ימשיכו להיות נחלת הישראלים בלבד; נמשיך לשלוט לנצח בכוח הנשק על מיליוני פלסטינים, בזמן ששאר עמי ערב נלחמים על חירותם; החרם על החמאס והמצור על עזה יימשכו עד קץ הדורות. שיגיד לנו. שיגיד לנו למה בעצם לא לספח רשמית וחוקית את כל השטחים, אם בלאו הכי הכוונה להישאר בהם לעד. ואם הכוונה לצאת ממקצתם, למה לא עכשיו ולמה לא לספח מיד את הבקעה ואת "גושי ההתנחלויות", כולל אריאל, שלגביהם יש הרי "קונסנסוס". למה לחכות, הרי הזדמנות פז שכזאת לא תחזור.

שיגיד לנו גם איזו דמוקרטיה הוא רוצה להנחיל לנו: עם שמאל, בלי שמאל? עם ערבים, בלי ערבים? עם "בוגדים", בלי "בוגדים"? למה להמשיך ללכת סחור סחור, לפעול טיפין טיפין, למה לא לומר אמת ולממשה. יעמוד נא נתניהו על דוכן הנואמים ויציג בגאווה את חזונו, לא תהיה לו עוד הזדמנות שכזאת לממשו. די לימין הנגרר-כביכול אחרי השמאל, די לדיבור על שתי מדינות, בלה-בלה-בלה, ועל מו"מ-שמום. אין בהם כל צורך. כמו כל אמת, סופה שתוערך יותר מתעתועי עיוועים.

וצריך גם להתחיל לפעול. אחרי שנתיים בשלטון הגיעה העת גם לשלוט, נתניהו חב זאת למצביעיו. לא הקפאת בנייה במסווה ולא סיפוח במסיכה, אלא בנייה וסיפוח לאור היום, בזקיפות קומה. הציבור הישראלי, שמריע לכל פעולה אלימה של ממשלתו ושהכיבוש כלל לא מעניין אותו, יידע להעריך ראש ממשלה ימני נחוש. לישראל הזאת מגיע לדעת לאן היא הולכת, איך היא תיראה, למשל, בעוד 20 שנה, על פי חזון מנהיגה.

אני, הקטון, לא הצבעתי לנתניהו, כנראה גם לא אעשה זאת בעתיד הקרוב, אבל מעולם לא ציפיתי שנתניהו יממש את האידיאולוגיה שלי. הוא נבחר כדי לממש את האידיאולוגיה שלו, שבעיני היא כמובן הרת אסון - וחובתו לעשות זאת. הרי איש כמעט לא יעצור בעדו, אז למה זה לא קורה?  

 

אדיר!!!!!!!!!!!איציק המצחיק
הסיטרא אחרא הזה מפחיד-משה ר-
מי אמר שהוא כתב את זה?אני17אחרונה

דבר שני תקראו מה השמלאני הזה כתב:

"שקרים מופצים לצערי, משני הצדדים. אבל, כשאני עומד מול מיטת תינוק פלסטיני שחייל ירה בו, או מול יולדת שאיבדה את ולדה, [משום שצה"ל] לא נתן לה לעבור, או כשאני עומד במחסום קלאנדיה, ורואה איך נוהגים החיילים בזקנים, שיכלו להיות סביהם וסבתותיהם - אין עוד שאלה מי דובר אמת ומי משקר".-לדעתו הערבים צודקים וזה אומר שהם אלה שצריכים לשלוט כאן(ולהרוג אותו בסופו של דבר).
דודו אלהרר: תכלית השנאה - מומלץ ביותר לקרוא!מיכל נגרין

 

תכלית השנאה
 
 
שנאת עולם [צילום: פלאש 90]
 
שנאת עולם [צילום: פלאש 90]
 

נשנא את השונאים שנאת עולם. נשנא בלבבנו עמוק פנימה ונתריס נגדם שנאה קבל עם ועולם. אדרבא, מול שנאתם הכבושה יגלו שנאת חמס מתפרצת! שנאה מחרידה! גלויה לעין כל

 
 
▪  ▪  ▪
 
צריך להודות ביושר: ה"דמוקרטיה" היחידה במזרח התיכון ירדה, צללה, הִתְהִימָה ויצאה מתחומי הדמוקרטיה הקלאסית לעבר אנרכיה מודרנית-הרסנית. מי יכול על השוּל היהודי-קיצוני-שמאלי, ששם לעצמו מטרה להחריב את מדינת היהודים מן היסוד? יש להם יתרון עצום על כל אויב שקם עלינו לכלותינו בכל דור ודור - יהדותם! האם נסמוך על הקדוש ברוך-הוא שיצילנו מידם? או שמא עלינו להתעשת ולהשתמש באותם כלים "דמוקרטיים" עלובים להוקיע ולהקיא אותם מקרבנו. המאבק בהם לא יהיה פשוט, הלא אלה פלג נגוע ופגום מעצמנו ובשרנו שהיו למרים שבאויבים. זהו הנמק הרקוב בישראל שעליהם אמר הנביא: "... זֶרַע מְרֵעִים בָּנִים מַשְׁחִיתִים עָזְבוּ אֶת יְהוָה נִאֲצוּ אֶת קְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל נָזוֹרוּ אָחוֹר".

אם מניחים להם, החורבן יהא בלתי נמנע. יש לשנס מותניים וללכד כדברי המשורר הלאומי "מִקֶּדֶם עַד-יָם חַיִל גָּדוֹל לְעֶזְרַת הָעָם!" עם-ישראל בצרה גדולה ואין לו דרך להיחלץ אלא מן הצרה עצמה - "עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע". אין זה הזמן לבדוק בציציות: "כָּל-קָרְבָּן - יֵרָצֶה, כָּל-מַתָּת - נֶאֱמָנָה: אֵין בּוֹדְקִים בִּשְׁעַת הַסַּכָּנָה!" הסכנה הזאת כבר חלפה בשער והיא עומדת מולנו פנים אל פנים להעבירנו מן הארץ הזאת אל הגלות הדווּיָה, שם מצפה לנו הפורענות. האויב היהודי בתוכנו נורא מכל אויב ואכזר מכל אכזר. אף שמשימתו אינה אלא התאבדות מתוך טמטום חושים, אינו מניח ידו מן הרעה. בגיל וששון זרע רוח נוראה ובלב מתרונן מבקש לקצור סוּפה שתכחיד הכל. גם אותו.

זו המאֵרה שירדה על ישראל ובכנפיה צוק העתים הדוחק אותנו אל קרן זוית. אין דרך אחרת מלבד לגשת בעוז ועיזוּז אל המערכה הכבדה והבלתי נמנעת. על כל חרם נציב חרם נגדי חריף יותר, מול הטומאה נציב קדושה, אבל מול השנאה נערים הררי שנאה יוקדת. נשנא את השונאים שנאת עולם. נשנא בלבבנו עמוק פנימה ונתריס נגדם שנאה קבל עם ועולם. אדרבא, מול שנאתם הכבושה יגלו שנאת חמס מתפרצת! שנאה מחרידה! גלויה לעין כל. גם לנו יש שנאה והשנאה שלנו תנצח את שנאתם, משום שאנחנו נציג את תכלית השנאה. לפיכך, אם רעבים שונאינו נמנע מהם לחם ואם צמאים הם נשתה לנגד עיניהם מים צלולים רעננים וזכים, וטיפה לא נזליף על לשונותיהם היבשות. כך לא יהא צורך לחתות על ראשם גחלים לוחשות.

הנה התשובה בקליפת אגוז. אין טעם לבזבז אהבה על שונאים. ולא חיבה ולא כבוד ולא יְקָר. אלה מעלים את חמתם עוד יותר ומציפים ליבותיהם בעוד ועוד שנאה. יש לשנוא אותם באהבה עזה כַּמָוֶת. לאהוב את השנאה שדחינו כל-כך, לקרבה אלינו ולהטיחה בפרצופי השונאים העלובים הללו בצירוף בּוּז לבבי מאין כמוהו. מן המקום הזה כבר יהיה הרבה יותר קל.

והאלוף עוזי דיין אומר: "כבר אי-אפשר לומר "לעבודה!" "קדימה!" ו"במרץ" ואפילו ה"עצמאות" כבר נגועה..."

 

 

 

 

למשהו יש קשר עם משהו מנחלהאיציק המצחיק

שיגיד לו שיש עדין פרסומות של העליה לרגב בערוץ 7 וחבל...

הצלת א"י מנקודה קצת אחרת- חשוב!~nhykb~

מועדים לשמחה! 

 

מה שלומכם? 

 

חוץ מבחינה התיישבותית ובטחונית יש עוד חלק חשוב מאוד בהגנה על הארץ שלנו- שמירה על הטבע, הנוף, המורשת! 

 

בחבל עדולם שבאזור בית שמש (אחד האיזורים היותר יפים בארץ עם מלא עתיקות, מסלולי טיולים, מקומות תנ"כיים כמו קרב דוד וגליית, שמשון הגיבור וכו') יש אנשים שרוצים לחפש פצלי שמן (דבר שמאוד הורס את הטבע) ולהרוס את האיזור! 

 

מחר יש מחאה על כך, כשהסיסמה העיקרית היא - "לא הופכים ירוק לשחור".

 

המחאה תתקיים בחרבת עתרי, שליד צומת האלה.. לפני המחאה (מהשעה 9 עד 1)  יהיו טיולים מודרכים באיזור, וטיולי אופניים עצמאיים, ובשעה 1 תהיה הפגנת מחאה נגד מיזם פצלי השמן

 

מאוד חשוב להגיע! וזה גם דיי פשוט (40 דקות מירושלים / ת"א, 30 דקות ממודיעין) 

 

הנה קישור- http://www.saveadullam.org/

 

אני יהיה שם בעז"ה, אשמח לראות אותכם גם =) 

 

 

ולפרטים נוספים-~nhykb~אחרונה
מחר מסע האופניים משכם ליריחו - רשימת ציוד מומלצת.אנונימי (פותח)

3 ליטר מים.

אוכל המכיל אנרגיה זמינה (לדוג' פירות יבשים, אגוזים, שקדים וכו').

אוכל.

כובע.

קרם שיזוף.

מצברוח.

קסדה (מי שמשכיר, מקבל יחד עם האופניים, מי שמגיע עם אופניים פרטיות, נא להביא, בכדי לשמור על הבטיחות).

 

הערב תוכלו תפו"א (פחמימות) שיהייה מה לשרוף...

 

נתראה מחר, רכיבה בטוחה ומועדים לשמחה!

כמו כן, יציאה בשעה 11:00. נא להשתדלאנונימי (פותח)

להגיע בזמן, ומי שניתן אף כמה דקות לפני, על מנת שנוכל לצאת בזמן, ובלי להיקלע לשעות החום ( 14:00-15:00) כבר בהתחלה.

 

זה ממש חשוב, ונא להשתדל לעמוד בזמן.

הקפצה.אהוד
איזה עצבים נתקעתי הטרמפים ולא הגעתי..איך היה?שמוליק פייןאחרונה
ידוע לכם איפה יש שידור חי מחברון? יש בערוץ 7?shlomit15

מנהלים-אם זה לא מתאים תמחקו-פשוט אני כבר מהבוקר מחפשת והתייאשתי כבר...

אני כל שנה רואה בערוץ 7 ומשום מה השנה אין...

נראה לי הם מעלים את זה אח"כ!ייענקלהאחרונה
ככל הנראה - פינוי עכשיו ברגב.אמא אדמה
הלואי והמפנים יחוסלו ע"י ערבים מהאזור.לעולם לא עוד
מה?! איפה ראית/שמעת?פצפונית
הקפצהאהוד

 

מהההההההההההההההההההה!?!?!?!??!ירון קורצן

אני עבדתי שם כל היום!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

כן, פינו אותם והם חזרו...'ערבות הדדית'
יופי ברוך ה' :]ירון קורצן
יש לציין - שהצחקת אותי. חח, על זה אתה חושב?אוהבת את אבא
לא הבנתי... או שלא הבנת אותי..ירון קורצן

אמרתי ברוך ה' שהם חזרו

הבנתי אותך.אוהבת את אבא

בס"ד לק"י

 

אבל נקרעתי מצחוק שמה שהפריע לך זה שפינו בגלל שעבדת שם כל היום..

ולא בגלל עצם הפינוי..

חחחח לא בגלל זה...ירון קורצןאחרונה

בכללי מה שמפריע לי זה שמפנים...

הפגנה: עונש מוות לרוצחי בני משפחת פוגל 28.4.11הרנו

מי שמרחם על אכזרים סופו להתאכזר לרחמנים
מול הכנסת - 19:00 , יום חמישי, 28.4.11
http://www.facebook.com/#!/event.php?eid=108741109210109

איזה כיף ברוך ה'!!!דוסית גאה!

הייתי היום ברמת מגרון!!!

 

איזה מקום מדהים!!!

ואנשים עוד יותר מדהימיםקורץ

אכן, מקום נחמד!קוקו
מותק את! מדהימה!אמא אדמה

נשיקה

.

אשריך!צעיר רענןאחרונה

 

מסע אופניים משכם ליריחואנונימי (פותח)
עבר עריכה על ידי Admin בתאריך ג' ניסן תשע"א 11:56
ב"ה

 

 

מה הבדיחה?אמא אדמה

לא כבוד גדול, אבל כל המשפחה של אבא שלי חסידי גור.

.

מישהו יודע מה קרה עם הצעדה של הנוער?אנונימי (פותח)
כרגע יש לפחות עצור אחד.אהוד

ועוד אחד שברח עם אזיקים.

http://rotter.net/forum/scoops1/27964.shtml

ראיון עם דניאלה בערוץ 7:קוקו

/News/News.aspx/218614

כאלף איש צעדו מצומת בה"ד 3 אל נקודה ישוב חדשה על ימעוז אסתר

 

כאלף איש צעדו מצומת בה"ד 3 אל נקודה ישוב חדשה על יד איתמר

מערכת הקול היהודי | ט״ז בניסן ה׳תשע״א (20/04/2011)

כאלף איש צעדו היום בצהריים מצומת בה"ד 3 אל עבר הישוב איתמר. הצועדים הגיעו כעת אל גבעה סמוכה לצומת איתמר במטרה להקים במקום שכונה חדשה שתיקרא רגב.

מארגני האירוע מדווחים כי 12 אוטובוסים הגיעו לצעדה מערי המרכז. בשעה הקרובה תתקיים במקום עצרת מרכזית בהשתתפות רבנים ואישי ציבור.

הייתי שם.. ראיתי עצור אחד רק.. אולי יש עוד ..נועוש=]]!!

 

על מה נעצרו?רות014אחרונה
מסע אופניים3352

איך משכנעים את ההורה שיתן לי ללכת למסע אופניים משכם ליריחו

מאיזה סיבה ההורים לא מרשים? ...אוריין

בס"ד! הרב כהנא צדק!
אם בגלל מעצרים- אז תגיד/י להם שלא נעצרים ושאין שום סיבה לא לנסוע באופניים זה אפילו חוקי לפי המדינה....
ואם סיבה אחרת אז תגיד/י למה וננסה לעזור.....

לא נעים לומר, אבל:קוקו

מי ערב לזה שלא יעצרו? דווקא יש סיכויים רבים שינסו לעצור, ואפילו יצליחו לעצור!

עלמה??? עלזה שנסענו באופניים???? מה הבעיה בזה?? ..אוריין
למה שיעצרו?דוסית גאה!
כי הם רשעים?! |כאילו דא?|קוקואחרונה


יגאל עמיר מבקש לעשות ליל הסדר עם אסירים נוספיםאנונימי (פותח)
אוריין למה את לא מגיבהעל מה שכתבתינועוש=]]!!
לכל אנ"ש היקריםאנונימי (פותח)

מי מתכוון להגיע לחברון בימים רביעי או חמישי

למאי נפק"מ?קוקו
מה זה אומר הסימון הזה? ^^^קוקו
זה בעצם חיצים כלפי מעלה, בד"כ זה אומר שאתה מסכים~nhykb~

עם ההודעה מעלייך.. 

^^^ =)אלירז

מין סלנג כזה של 'מה שהוא אמר'

אני בעזרת ה' ב"נ.דוסית גאה!אחרונה
די לסרטן השמאלנאצי!אנונימי (פותח)

השמאלנאצית רעיה ירון ימ"ש, דוברת 'מחסום ווטש' נראית פה מתחבקת עם אימו של אחד הרוצחים של משפחת פוגל הי"ד.

 

ולנו לא נותר אלא לאחל לה שתלך בדרכו של ג'וליאנו מר ימ"ש, היא וכלך חבריה השמאלנאצים, ימח שמם ויוכחד אפרם.

http://rotter.net/forum/scoops1/27852.shtml#12 

הלואי ותושמד באכזריות היא, בעלה וילדיה ע"י ערבים.מיכל נגרין

והלואי וכך יעשה לכל חבריה בשמאל הנאצי.

ג'וליאנו מכה להם בקוצר רוח.

שתלך לעזאזאל.דוסית גאה!אחרונה

חולת נפש.

וידאו, שומרונים שורפים ספר של 'הברית החדשה' בקרבןאיפה הקלם

ביום ראשון התקיים טקס קרבן פסח אצל השומרונים, למקום הגיעו מסיונרים שחילקו את ספרי 'הברית החדשה'. שומרונים ששמו לב למתרחש לקחו את הספרים וזרקו אותם למדורה הגדולה ששימשה את צליית הבשר

 

קישור לוידאו-   http://rotter.net/forum/scoops1/27855.shtml

הפלייר לקרבן הפסח תשע"א!!!הרנו
משוגע מי שמארגן אתזה..אביב
למה?יוני-י-ם

כל הכבוד לו!

משוגע??? - צדיק יסוד עולם!!!אלירז
אם נרשמתי ואני לא בא יצאתי ידי חובה..?שמוליק פיין
עושים תרגילם כאלו רק לשמאלנים.. =)אלירז

פעם הבאה תשתדל לבוא...

תהלוכת אופניםאריאל ברוך

אז תגיע בכל מקרה ממה יש לך לפחד? (<צ>זה אפילו עובר ליד הישיבה שלי)

לאדי"מ

אתה צריך להקריב ולאכול את הקורבן פסח

באמת הקריבו שם את הקורבן??ילדה רגילה

דיברתי עם משהוא שאמר שאף פעם המשטרה לא נותנת להקריב... אז אשמח לענות לו ולהגיד שהצליחו השנה להקריב.....

חחח ברור שלא... למה שהמשטרע תתן?? ... אם היו מקריבאורייןאחרונה

בס"ד! הרב כהנא צדק!
ים היינו שומעים עלזה....
חבל שלא הקריבוו.... שנה הבאה בעז"ה בבית המקדש!! 
 

וואוו וואווו איזה שפיציםםםם ברמוותת עללללנועוש=]]!!
נעם פדרמן נעצר- חח תותחחח!! אוףף חבל שלא הלכתי גםםאוריין
מה עם הערבים בדרום?~nhykb~

מה נשמע אנשים? הכל בסדר? 

 

משהו שעלה לי בראש... 

 

למה אנחנו (הנוער) בעיקר פועלים ביישוב יהודה ושומרון וגם הפעולות נגד הערבים הם בעיקר באיזורים האלה.. ולעומת זאת אנו זונחים את איזור הדרום?

 

גם מבחינת יישוב הארץ (מתי פעם אחרונה מישהו פה חשב על להקים מאחז בנגב?) וגם מבחינה בטחונית נגד הערבים שיורים קסאמים / גראדים / פצ"מרים / נ"טים וכו' כל הזמן ואנחנו לא עושים שומדבר נגד זה.. 

 

אני יודעת שאולי כל הקטע של הקסאמים בדרום די נכנס לשגרה, אבל אסור לנו להתעלם מזה.. 

 

הייתי שבת באחד הקיבוצים בעוטף עזה, 6 צבע אדום (בינהם אחד ב-1:30 לפנות בוקר, ואחד בדיוק בצאת שבת = כולם היו בערבית) .. וזה מפחיד וכביכול מתרגלים, אבל משהו ששמתי לב אליו שנראלי די מוכיח עד כמה גרוע המצב בכל זאת-  בכל פעם שהיה 'צבע אדום' השיחה הבסיסית בין 2 אנשים ומעלה פשוט נקתעה, כולם רצו לאזורים מוגנים, ואח"כ בכלל שוכחים על מה דברנו... 

 

וזה מה שהכי הפריע לי והכי הדגיש ל עד כמה המצב גרוע, כי כביכול ממשיכים בחיים אבל לא באמת ממשיכים... הבנתם? 

 

ובכלל- שנה הבאה אני עושה שירות בדרום, ופעם חשבתי שיותר חשוב לעשות דווקא בשומרון.. אבל השבת קלטתי עד כמה חשוב גם בדרום.. 

 

נראלכם יש משהו לעשות? איכשהו לפעול יותר בדרום?

 

 

 

 

 

 

אני, עוד שנתיים~nhykb~
שו"ת עצמאות מאת הרב דוד-מאיר דרוקמן שליט''אחשבון

אקדים שלמרות שאינני חבדניק דבריו בכלל ומאמר זה בפרט ראויים לקריאה מעמיקה:

 

ש. אי אפשר הרי להתעלם מן העובדה כי בשנת תש"ח התרחשו לעם ישראל הרבה ניסים. אומות העולם עמדו לכלותנו רח"ל, האם לא ראוי שלא נהיה כפויי טובה ונודה לקב"ה על הניסים?

ת. השאלה הזו אכן חוזרת וצפה מידי ערב ה'  אייר, כאשר בציבור החרדי מוטחת הטענה השחוקה: אתם כפוי טובה לקב"ה, אינכם מודים להשי"ת על הניסים שעשה עימנו.
יצא לי לאחרונה לשאול תלמיד ישיבת "הסדר" האם בישיבה שלו חוגגים את התאריכים: "ט"ז תמוז" או " כ"ג  חשון" . הלה ניסה לגרד את מצחו להיזכר מה התרחש אז, ולא העלה דבר (והאמת שגם במחננו הדברים לא כל כך ידועים).

ובכן, לידיעת כולנו: בתאריכים הנ"ל לפני 64-5 שנים   ניצל הישוב היהודי כולו בארץ הקדש ויצא מסכנת מוות ושם נפשו בחיים  כפשוטו ואין איש ממעודדי חגיגת י ה' אייר שם על לב!  בקיצור: הנאצים ימ"ש וצבאו של היטלר שכבר כבש את צרפת גמרו אומר לחסל את הישוב היהודי שהתגורר כאן בארץ ישראל (שכונתה "פלסטינה"). צבא הצוררים  בפיקודו של הגנרל הנאצי ארווין רומל התקדם לכיוון "פלסטינה" (בתחילה היה חשש שהנאצים יכנסו לא"י מהצפון, ובפועל הם התקרבו לתעלת סואץ מהדרום), כאן בארץ היו תכניות לרכז את כל הישוב בהר הכרמל והילחם עד טיפת הדם האחרונה . באביב 1942 החלה התקדמותו של  צבא הנאצים בצפון אפריקה, כשמגמת פניו מזרחה לכיוון תעלת סואץ.

ב"ישוב" (השם בו כינו עצמם יהודי ארץ ישראל בתקופה שקדמה להקמת המדינה) נשתררה חרדה. דומה היה שלאחר הנצחונות הגדולים של הנאצים ברוסיה באביב 1942 אין כוח שיוכל לבלום אותם בשערי תעלת סואץ, ואזי הדרך לארץ ישראל תהיה פתוחה בפניהם והארץ תיכבש על ידם. באותה עת היה תהליך ההשמדה של יהודי אירופה בעיצומו וידיעות על כך החלו להסתנן לידיעת מנהיגי היישוב. היה ברור כי כיבוש הארץ על ידי הגרמנים יביא להכחדת יהודי ארץ ישראל ולקץ המפעל הציוני. כאן בארץ התכוננו לגרוע מכל עד לכדי התאבדות ממש. יצחק טבנקין ממנהיגי השמאל ומראשי הישוב התבטא:

"חצי מליון יהודים אלה אינם צריכים לסגת. אף אחד מאתנו לא צריך להיות ניצל, הוא צריך לעמוד פה עד הסוף, למען זכותו בעתיד, למען כבודו העצמי, למען נאמנותו ההיסטורית".
בסופו של דבר הצליחו הבריטים לבלום את התקדמותו של רומל 180 ק"מ בעומק מצרים, ליד העיירה אל עלמיין, הקימו שם קו הגנה חדש ומינו מפקד חדש, הגנרל הבריטי ברנרד מונטגומרי, שפקד לבטל את כל תכניות הנסיגה ולהערך למתקפה. שני הצדדים נערכו לקרב המכריע על גורל המזרח התיכון. הסכנה חלפה כליל ב-כ"ג חשון תש"ג -3 בנובמבר 1942כאשר כוחותיו של מונטגומרי פתחו במתקפה והביסו והדפו את כוחותיו של רומל בקרב אל עלמיין, נצחון שהיה אחת מנקודות התפנית במלחמת העולם השניה ותוכנית חיפה לא הועמדה מעולם במבחן הביצוע,  כי בחסדי השי"ת ב- ט"ז תמוז תש"ב (1  ביולי 1942) בא הנס הגדול (אגב הרבי הריי"צ באחד מהמנשרים שפירסם צפה את הנס הגדול הזה באומרו "במדבר הזה ימותו").

נשאלת השאלה: כל המטיפים להודיה על ניסי השי"ת – מדוע אינה חוגגים את התאריכים הנ"ל. כפי שאמרתי, למרבה האבסורד הם אינם יודעים בכלל מה משמעות התאריכים הנ"ל! לכאורה היו צריכים לקבוע ימי "הלל" בתאריכים האלה שניצלנו מהשמדה ברורה, ואולי אף לתלות את דגלי בריטניה שחייליה חרפו נפשם והיו שליחי ההשגחה העליונה לעצור את צבאות הנאצים בקרב אל-עלמיין?!

ש. מדוע אם-כן כל ההתמקדות היא סביב "ה' אייר"?

ת. התשובה לכך טמונה במה שאמרתי. ההודיה היא לא כל כך על הניסים כמו הבעת הזדהות עם  "המדינה" שהיא גולת הכותרת של "החזון הציוני".

ש. אני לא מבין, הרי זכורה החלטת רבותינו ב"כנסיה הגדולה" במארינבד בשנת תרצ"ז בדבר חובת השמיה על שלימות ארץ ישראל לגבולותיה, האם אין לזה קשר ל"חזון הציוני"?

ת. יש 2 מושגים שאין לערב ביניהם: 1. ארץ ישראל, 2. "מדינת ישראל",  שהיא, המדינה,  כפי שאמרתי פיסגת החלום הציוני שיסודתו  ב"חוזה המדינה" הרצל.

ראשית עלינו להבהיר כי ככל יהודי, אנו מחונכים לאהוב את ארץ ישראל וכפי שתובע רבינו הזקן בעל התניא בספרו הק': "לעורר את האהבה הישנה וחיבת ארץ הקודש להיות בוערת כרשפי מקרב איש ולב עמוק",  וכן כותב אדמו"ר הריי"צ מליובאוויטש (בהקדמה ל"קונטרס "ומעין מבית ה' יצא"); "אחינו היראים, אהבתם לארץ הקודש היא מצד ההרגש האלוקי שבהם, ורצונם וחפצם בה' ובעבודתו ית', ולזאת המה חפצים בהמקום אשר בחר בו ה' הבוחר בציון ובירושלים, ואהבה זו היא בהרגש פנימי ואהבה עצמית ופנימים במקום הזה, והיו נושקים את עפרה ממש, וזה כל חלקם בחיים - אם יזכם השי"ת לבא לארץ הקדש, אשר לזה תכסוף כל לב וכל נפש". הגרי"ח זוננפלד אסר להספידו בהלוויתו, וביקש שאך זאת ימרו: "חבל על יהודי זקן ארץ-ישראלי שנפטר".

ש. אם כן גם אנחנו "ציונים"...

נכון, אנחנו אכן ציונים, אבל לא "ציונים" (במרכאות) ("ותחזינה עיננו בשובך לציון ברחמים")  וההבדל הוא תהומי! כפי שאדמו"ר הריי"צ מגדיר את זה, שההתעוררות לארץ ישראל של הציונים ללא מרכאות היא התעוררות שנובעת מרגש אלוקי, ואילו ההתעוררות של ה"ציונים" (במרכאות)  נובעת מרגש לאומי וכלשונו הזהב: "לא כן סיבת התעוררותם לציון אצל מנהיגי הציונות הרצל ונורדוי בפרט, והאות כי בהיות הרצל באה"ק נתרחק יותר מה' וחילל את התורה והמצוה בריש גלי, שנכנס לעה"ק ירושלים ת"ו כשכבר נכנס השבת-קדש, והלך על מקום המקדש, אשר גם מצד האנושיות לא היה לו לעשות כן לחלל את השבת בפרהסיא בעיר הקדושה ובמקום היכלו ית' לעשות הרע בעיני ה', ה' ישמרנו, אין זה אלא שנעשה בהדגשה מיוחדת להורות שיטתם הטמאה אשר כל ענין היהדות היא הלאומיות, וראש הציונים העמיד את צלם הלאומיות היא המרידה בה' והכפירה בתורה ומצוותיה גם במקום היכל ה'" (כאמור, הדברים מודפסים בהקדמת הקונטרס הנ"ל,  ובהחלט מומלץ לקרוא את הדברים שם במילואם).

ש. כפי שהבנו, המדינה היא גולת הכותרת של אותה ציוניות-לאומיות נוסח הרצל. האם משמעות הדבר, שאנו כחדים אין לנו אינטרס לפעול לחיזוקה של המדינה?

ת. שאלה במקומה, במיוחד נוכח הבלבול הקיים.

משל למה הדבר דומה? כאשר רחמנא ליצלן, אבא מתוודע לאיומי בנו המכריז שהוא עומד לקפוץ מן הגג ולהתאבד. האב האוהב כמובן פועל בכל השיטות ובכל האמצעים למנוע את בנו מן המעשה הנורא הזה. ברם מה יעשה האב כאשר הבן איננו שומע בקולו  ולמרבה החרדה הוא אכן קופץ מן הגג ויוצא בריסוק אברים? האם יאמר האב "עכשיו זה לא עסק שלי, מצידי שינמק הבן בפצעיו ומכאוביו"...

רבותינו הק' מאורי הדורות מתוך רגש אהבה ללא מצרים לכל אשר בשם ישראל יכונה הזהירו והתריעו (ביחד עם עוד גדולי ישראל) אודות הסכנה הרוחנית האיומה לעם היהודי כתוצאה מתכניות "התנועה הציונית", ועתה כאשר כל אלה לא שעו לאזהרות והקימו את המדינה כפי שהיא, האם יעלה על הדעת שאב האוהב את בנו – יפקירו ח"ו?

מה גם לאור המצב  המצב הנתון הוא, שערעור חוזקה של המדינה משמעות הדברים -  מצב של פקוח נפש לא רק עבור מליוני אחב"י המתגוררים כאן אלא גם עבור יהודי העולם! כי ככל שיתקבל הרושם בעולם שהמדינה חלשה, גם בטחונם של יהודים בכל קצוות תבל יתערער ח"ו (כפי שכבר רואים את התגברות האנטישמיות בעולם). וזה מחזיר אותנו לדברים נוקבים שאמר הרבי כי אם נוותר על שטחים מאה"ק לא רק שהדבר יביא רח"ל לשפיכות דמים בארץ ישראל, אלא גם יהודים בחו"ל יהיו במצב של סכנה!

המדינה אמנם איננה אלא מסגרת שלטונית-טכנית ותו לא, אבל, שוב וכפי שכבר נאמר, גם מסגרת טכנית זו צריכים אנו לדאוג לחישולה וחיזוקה כי בנפשנו הדבר כולנו מצויים "באותה  סירה".

ש. אבל אי אפשר להתעלם מפריחת "עולם התורה" כפי שמחולל לנגד עינינו מאז קום המדינה?

ת. עם עובדות אי אפשר אכן להתווכח. אבל יש לנתח את הרקע לעובדות.

כבר בתחילת דברי אומר: "עולם התורה פורח" לא בגלל המדינה אלא למרות המדינה.

כפי שעוד אסביר אי"ה בהמשך, יסוד המדינה איננו תורה ולא מחוייבות לתורה (אפילו את צמד הראשי תיבות ב"ה (ברוך ה') סירבו לציין על מגילת העצמאות. "מכריז המדינה" בן גוריון התפאר פעם שמליון עולים דתיים עלו לארץ וכיום הם אינם יותר דתיים.

זו לא היתה אמירה בעלמא, כולנו יודעים את פרשת "ילדי תימן" ו"ילדי טהרן", וגם כיום ההתנכלות לחינוך הדתי והחרדי ממשיכה ביתר שאת . אלא מאי? היות ובכנסת ישנן מפלגות דתיות וחרדיות  אשר השלטון לצורך יציבותו ומאווייו זקוק לקולותיהן, לכן במסחר של ה"קח ותן" מוכרח השלטון לזרוק כמה "עצמות" גם לציבור הדתי והחרדי.  הגישה האומרת שיש להודות למדינה על "חסדיה" ותרומתה להפרחת עולם התורה אינה אלא מגוחכת. האם אני צריך לסגוד ולקוד קידה לבעל המכולת שנתן לי ככר לחם? לא ולא! מדוע? כי שילמתי עבור הלחם  ממיטב כספי. הציבור שומר המצוות משלם מיסים לא פחות מאזרח אחר  ויש אומרים שאפילו יותר, כי הצריכה הממוצעת של משפחה חרדית ברוכת ילדים כ"י היא גדולה, וממילא המיסים העקיפים (מע"מ וכו') הינם גדולים יותר. בפועל, ההחזר ממיסים שמקבל הציבור החרדי הוא בהרבה יותר קטן מאשר מקבל הציבור הכללי (ובמיוחד אם נביא בחשבון שהציבור החרדי בדרך כלל איננו צרכן של מקומות בילוי ובידור, מגרשי ספורט, מוסדות גמילה לסמים, בתי סוהר וכו').

ש. המעודדים את ציונו של יום הקמת המדינה כיום חג טוענים כי המדינה  היא שלב ב"אתחלתא דגאולה" באשר בזכותה מתקיים לנגד עיננו תחילת החזון של "קבוץ גלויות", מהצריכה להיות  עמדתנו בנדון?

ת. יש להבדיל בין "אתחלתא דגאולה" הפנימית-רוחנית (מה שמכונה: המיסטית) לבין ה"אתחלתא דגאולה" ההלכתית. אם מדברים על ה"אתחלתא דגאולה" הפנימית-הרוחנית (כפי שמבואר בספרי הח"ן שבכל חושך של גלות מתחילים להפציע ניצוצי אור של גאולה), הרי כבר היתה ה"אתחלתא דגאולה" ביציאת מצרים ואח"כ בתשעה באב בחורבן הבית כפי שחז"ל אומרים שאז נולד משיח. אבל אם מדברים על "האתחלתא דגאולה" ההלכתית שהיא יסוד הרעיון של  "הציונות הדתית" הרי (כפי שהרבי מבאר בכמה מקומות) הרי הדבר שנוי במחלוקת בבלי וירושלמי מה קודם למה – קיבוץ גלויות לבנין בית המקדש או ההיפך, והרמב"ם פסק כדעה האומרת שבנין בית המקדש קודם ל"קיבוץ גלויות" ובמילא כל זמן שלא נבנה בית המקדש עדיין לא זכינו לקיבוץ הגלויות המקווה ההלכתי.

ש. שאלה היפוטתית: אילו הכנסת היתה מחוקקת רק חוקים עפ"י תורה – האם היתה משתנית גישתנו למדינה?

ת. אכן שאלה שנשאלת רבות, והתשובה שאתן אולי תדהים כמה וכמה.

ואומר כך; גם אם כל 120 חברי הכנסת יחליטו שעל כל אזרח בישראל מוטלת החובה להניח לא רק תפילין של רש"י אלא גם תפילין דר"ת, עדיין משמעות הדבר - הרמת יד בתורת משה. כי זאת צריכים אחת ולתמיד להבין: יסוד היסודות של היהדות הוא בהר סיני, "אין אומתנו אומה אלא בתורותיה" כדברי ר' סעדיה גאון, שם למרגלות הר חורב, התקיים "כפה עליהם הר כגיגית"; התורה, היהדות, אינן דמוקרטיה, על כל מצוה אנו מברכים "אשר קדשנו במצוותיו וציונו", נקודה! לא בגלל ששואלים אותנו אלא בגלל שכך הצטוינו מפי הגבורה, ואילו  דמוקרטיה פירושה "רצון העם", שואלים לא את הקב"ה, לא את השולחן ערוך, אלא את העם – מה לעשות, כיצד להתנהג!

ש. אבל גם בהלכה יש מושג של דמוקרטיה; "אחרי רבים להטות", "הלך אחרי הרוב".

ת. נכון, אבל רק באותם עניינים שהתורה עצמה קבעה שיש להתחשב בדעת הרוב, כגון, "יחיד ורבים הלכה כרבים", אבל לא יעלה על הדעת שאם "הרבים" מחליטים, נניח,  לא לשמור שבת שנחיל על זה  את הכלל "יחיד ורבים הלכה כרבים"...  לעומת זאת, אם, למשל,  רוצים לבחור את "ז' טובי העיר" (עיריה, כנסת, ראש ממשלה, ועד בית) כאן צריך להתחשב ברוב, אבל, כפי שאמרתי, במקרים האלה ההתחשבות ברוב, זה גופא נובע לא בגלל שאנו בשכלנו מבינים שכך צריך לנהוג  אלא שבזה גופא כך הצטווינו מפי הגבורה בהר סיני!

ש. יוצא מהדברים שאיך לך אבסורד גדול יותר מאשר צמד המילים מדינה "דמוקרטית-יהודית"

ת. אכן.

ש. האם לפי זה צריך לצאת "בחרב ובחנית" נגד הרעיון הזה?

ת. התשובה היא שלילית. לא עלינו המלאכה לגמור, את זה נשאיר למלך המשיח ש"יכוף את כל ישראל". יש לזכור שאנו נמצאים עדיין בגלות (ואפילו לא בעידן "אתחלתא דגאולה" כפי שהסברנו עפ"י הרמב"ם) , ויש כללים הלכתיים שנובעים ממצב שכזה , כגון "דינא דמלכותא דינא", אא"כ מדובר בכפיה על האזרח את ה"דינא דמלכותא" כשזה נוגד להלכה ולדין תורה.

ש. לגבי היחס למדינה, יש הרי אימרה מפורסמת של הגראי"ה קוק האומרת ש"מדינת ישראל, יסוד כסא ה' בעולם, שכל חפצה הוא שיהיה ה' אחד ושמו אחד"

ת. הלא גם הרב קוק מדבר על מדינה שכלשונו "כל חפצה הוא שיהיה ה' אחד ושמו אחד", האם המדינה ומוסדותיה כפי שהם מוכרים לנו היום הלוחמים בתורת ישראל וקדשי ישראל בצורה המבהילה ביותר עונים על ההגדרה הזו? האם "לילד הזה" התפלל הרב קוק? האם הרב קוק זצ"ל התפלל, חלילה,  למדינה שהצבא שלה מוחק ישובים ומגרש אנשים נשים וטף מביתם תוך כדי הפקרתם? האם הוא חזה בג"צ שמכיר בנשואי תועבה?

ש. אבל בחוברות שמופצות בבתי הכנסת מופיעים מאמרי ואגדתות חז"ל ופסוקי תנ"ך עליהם מבוססת ההנחה שהמדינה ויום העצמאות הינם מושגים רוחניים ונדבכים בגאולה?

ת. קצר המצע מלהשתרע מלהוכיח שאין בציטטות המובאות הוכחה לדבריהם, בנוסף על מה שהזכרנו את הכרעת הרמב"ם להלכה בדבר תהליך הגאולה, והרי גם הרמב"ם ידע את הציטטות ואגדתות האלה ובכל זאת פסק כפי שפסק. וכי רבותינו הק' בדורות האחרונים - לא ידעו את כל הציטטות מבית מדרשם של מאמיני ה"אתחלתא דגאולה"?

ובנוסף לזה הרי דרשות חז"ל ואגדתות שבש"ס (בניגוד לפסקי הלכה) הם אינן חד משמעיות וחד פירושיות וניתן לפרשם ולבארם  לכאן ולכאן!

ש. ראיתי בשם הרב הראשי לישראל (השני) הגראי"ה הרצוג זצ"ל  המביא הוכחה ל"אתחלתא דגאולה" מ"הפרחת השממה" - נטיעות עצים בארץ ישראל, וזאת  עפ"י מאמר חז"ל שאם עצים נותנים פירות בארץ ישראל "אין לך קץ מגולה מזה" (סנהדרין צ"ח, א').

ת. אני שמח על הדוגמא שהבאתי, זוהי דוגמא קלאסית הכיצד אפשר להחליט על פירוש כזה או אחר כפי נטיית הלב ועל יסוד זה לבנות תיאוריות שלימות.
הרי על מאמר חז"ל זה כותב המהרש"א שאחד מפירושיו הוא, ש"הקץ" אינו בזה שסתם עצים יתנו פירות בארץ ישראל אלא הכוונה שיניבו,  לא באופן טבעי,  פירות בכל יום, וגם במהר"ל מפראג (בספרו "נצח ישראל פרק ל"ט) מסביר בעוד אופן. מיהו זה ואיזה הוא האדם בדורנו דור יתום שיש לו "כתפיים רחבות" להחליט שפירוש מאמר חז"ל זה הוא כפשוטו ועוד נגד מה שהסיק הרמב"ם להלכה!

ש. אבל כיום מצטטים בחוברות המחולקות בבתי הכנסת רשימה ארוכה של רבנים ידועים שחיו בתקופת קום המדינה שראו במדינה התגלות אלוקית שראוי לשמוח עליה!

ת. כפי שכבר אמרתי אין לזה קשר לדעתם המקורית של רבותינו הק' שבראיית עין הנשר שלהם ראו וצפו וקבעו מסמרות בזה, אבל גם הרשימה של אותה גלריית רבנים ואישי תורה שכן שמחו ב"יום העצמאות" היא בעצם בבחינת "ראיה לסתור", שכן, אחרי כמה שנים, אותם רבנים נכחו לדעת מה טיבה של המדינה, חלקם חדלו בעקבות זה  לומר "הלל" ביום העצמאות והדברים ידועים (עקב"כבוד אלוקים הסתר דבר" לא אנקוב בשמות של רבנים חשובים שבתחילת ימי המדינה השתתפו ב"תפילה החגיגית" לכבוד יום העצמאות שהתקיימה בית הכנסת הגדול ברח' אלנבי בתל אביב ואח"כ הפסיקו). גם תלמידיהם ויוצאי חלציהם של אותם רבנים לא מציינים את היום .  "חסידי המדינה" מרבים לצטט ולהוכיח את שיטתם מהספר "אם הבנים שמחה" של הגה"ח זצ"ל גאב"ד פישטיאן  – בעיני ראיתי ממש בימים אלה חשיפה של כת"י שלו, שהוא זצ"ל לא התכוון למה שמייחסים לו.

ש. אחד הרעיונות המובאות באותן חוברות שאמנם במדינה יש "קלקולים" (כלשונם) , אבל על  נס חנוכה ממשיכים לומר "הלל" למרות שברבות השנים בטלה מלכות חשמונאי?

ת.  מי שלמד אפילו קצת פנימיות התורה ועיין בספרי חסידות יודע אל נכון כי "חג" ו"מועד" משמעותם שביום זה נמשכים אורות עליונים (חב"ד, י"ג מדה"ר), וכך הוא בחנוכה (עיין באריכות נפלאה בס' "שערי אורה" לאדמו"ר האמצעי, ובס' "בני יששכר" להרה"ק מדינוב), ושדווקא לכן, גם שבאופן חיצוני התבטל הטעם החיצוני לנס חנוכה עדיין כמ"ש האריז"ל עה"פ "והימים האלה נזכרים ונעשים" - נמשכים בכל שנה האורות והשפע השייכים לאותו מועד.

האם באמת מישהו חושב ברצינות (עם כל הכבוד) שהאישים  שתיקנו את סדר יום העצמאות היתה להם השגה במתרחש בעולמות עליונים ובאופן המשכת שפע ואורות עליונים (באוא"ס שלפנה"צ? בעתיק יומין" באריך אנפין? בחכמה דאצילות" בז"ת דבי"ע?...).

וכל זאת עפ"י השיטה שאומרת שהמדינה ביסודה הוא דבר אלוקי, אלא שבמהלך הזמן אירעו "הקילקולים". ברם, לשיטתנו ה"קלקולים"- הסדקים שנפערים יותר ויותר אינם מקריים, אין הם  אלא תוצאה טבעית ופועל יוצא מהעובדה שהיסודות רעועים.

להיפך, אם לא היו הסדקים המוכרים לנו כיום (השחיתויות, עקירת יהודים מבתיהם, מחיקת ישובים, הזלזול בבטחון, על המלחמה בתורת ישראל ובקדשי האומה כבר דיברנו)  - אז היה פלא. ההסטוריה הראתה שכל תנועה שקמה בעם ישראל ללא יסודות של תורה לא היתה ברת קיימא, כמו שהגוף הפיזי של האדם לא מסוגל לקלוט ופולט אברים זרים ומלאכותיים כך גם ארץ ישראל לא יכולה לקלוט היפך הקדושה ("ולא תקיא אתכם הארץ בטמאכם אותה"  רחמנא ליצלן!) ולפלא על מי שחשב שיהיה אחרת.

ש. במישור העקרוני עכ"פ, מדוע לא לומר "תפילה לשלום המדינה", והרי גם בחו"ל התפללו לשלום המלך והקיסר עפ"י מאמר חז"ל באבות "הוי מתפלל בשלומה של מלכות"?

ת. קודם כל, גם בחו"ל התפילות לשלום המלך (כפי שנדפסו במחזורים הישנים) נאמרו רק בהזדמנויות "חגיגיות" ורשמיות ולא בכל שבת ומועד, וגם זאת בבתי הכנסת הגדולים וה"רישמיים" ולא בכל "שטיבל".
משא"כ "התפילה לשלום המדינה" שסגנן  אותה ...הסופר ש"י עגנון, וידוע כמה הקפידו היראים לדבר ה' שלא להוסיף דבר על תפילות הסידור, ואפילו הפיוטים שבמחזור ימים נוראים, אנו מקפידים לומר אך פיוטים שנכתבו ע"י רבותינו הראשונים כמלאכים, ועכ"פ לא אומרים שום פיוט או תפילה שהתחברו אפילו ע"י ארזי הלבנון אחרי האריז"ל. ומענין לענין באותו ענין;), האדמורי"ם הק' מקלויזנבורג, בעלזא, מגור, ועוד איבדו את רוב עדת מרעיתם וגם את כל בני משפחתם, ה' יקום דמם, ואעפ"כ לא העלו בדעתם להוסיף תפילה "לזכר הרוגי השואה", כי אין אדם בימינו שיכול לקחת על עצמו אחריות רוחנית כה גדולה להוסיף על מה שנחתם בחותם קודש בסידור.

ובנוגע ל"תפילה לשלום המדינה" – לו היתה מנוסחת ברוח "הנותן  תשועה למלכים" כפי שמנוסחות התפילות הידועות "לשלום המלכות" – ניחא, אבל כשמחבריה שזרו לתוכה השקפות ודעות ונימות פטריוטיות שאין דעת חכמים נוחה מהן – שאני.

ולא נותר לנו אלא לבקש את מה שמבקשים יהודים בנוסח "הקדיש הגדול" שנזכה  בעגלא דידן, ברם בחסד וברחמים -
"למעקר פולחנא נוכראה מארעא ,
 ולאתבא פולחנא דשמיא לאתרה,
 וימליך קודשא בריך הוא במלכותיה...
 ויצמח פורקניה ויקרב משיחיה"!

 

http://www.kikarhashabat.co.il/%D7%A2%D7%A6%D7%9E%D7%90%D7%95%D7%AA.html

מסכם יפה מאוד את שיטת חב"דמשה

שהתנגדה למדינה (לא רחוקים מסאטמר) אבל עם השנים נאלצו להודות בקיומה ואף לחזק אותה לאור העובדה שהיא מציאות קיימת.

 

או בשפת הכותב:

"המצב המצב הנתון הוא, שערעור חוזקה של המדינה משמעות הדברים - מצב של פקוח נפש לא רק עבור מליוני אחב"י המתגוררים כאן אלא גם עבור יהודי העולם! כי ככל שיתקבל הרושם בעולם שהמדינה חלשה, גם בטחונם של יהודים בכל קצוות תבל יתערער ח"ו ...גם מסגרת טכנית זו צריכים אנו לדאוג לחישולה וחיזוקה כי בנפשנו הדבר כולנו מצויים "באותה סירה"."

 

 

 

מעניין.

אמביוולנטי במקצתקחו עמכם דברים
שיטת חב"ד ממש לא כמו סאטמרדי"מאחרונה


תפסת רוצחי פוגלאריאל ברוך

בכל מקרה הכלא הישראלי לערבים זה כמו בית מלון

הפגנה: עונש מוות לרוצחי בני משפחת פוגל 4.28.2011הרנו

הפגנה חשובה ויותר: כולם חייבים - חייבים - חיביים להגיע!!!

מול הכנסת
19:00 , יום חמישי, 4.28.2011
http://www.facebook.com/event.php?eid=108741109210109#!/event.php?eid=108741109210109

מתי תבינו שההפגנות האלו הם סתם בזבוז כוחות?אלירז

ומוציא את המפגינים נאיבים וטיפשים...

נכון,איזה הפגנה לאחרונה הזיזה משו למישו?יויו2

לפני הגירוש היה הפגנה של חצי מיליון.

אז מה כן יעזור??נועוש=]]!!אחרונה