כל פעם אני מסבירים לי משהו אחר..
מרגישה ממש בורה![]()
כל פעם אני מסבירים לי משהו אחר..
מרגישה ממש בורה![]()
ברצוני לשתף אותכם בסיפור שקרה לי לפני כ-15 שנה:
לפני כ-15 שנה הגיע לשכונת אדמות ישי בחברון קצין מנהל אזרחי עם חייליו ע"מ להרוס מבנה שהיה שייך למספר ילדים בשכונה ואני אחד מהם.
אני וילד נוסף שלא יכולנו לראות בשקט איך הורסים לנו תוך דקות מבנה שעמלנו לבנות במשך ימים ואולי שבועות, הגענו למקום וזרקנו ביצים לעבר קצין המנהל, הקצין בתגובה רץ אחרינו בריצת אמוק שהוא מחזיק ביד מכוש אשר בעזרתו הרס לנו את המבנה.
למזלנו המבוגרים בשכונה נחלצו לעזרתנו והקצין זרק מידו את המכוש.
לקצין הזה קוראים "שיבי פרומן" זה שבנס אשתו ניצלה אתמול מנער ערבי רוצח שניסה לרצוח אותה.
אין לי מושג מה היה קורה אם לא היו המבוגרים נחלצים לעזור, יכול להיות שרק רצה להפחיד אותנו ויש מצב טוב שזו הייתה הכוונה, אין לי באמת מושג מה התכוון לעשות.
אני שומע אותו הבוקר מדבר בהמון סבלנות ואמפתיה והבנה למחבל שניסה לרצוח את אשתו.
ואני שואל איפה היית אותה סבלנות אז? מול ילד יהודי שהרסת לו את "המחנה" שלו בזה הרגע(ואני מבין שזה לא נעים לחטוף ביצה מילד). אבל לנער רוצח שכמעט לקח לך את היקר לך מכל יש לך סבלנות ולילד שזרק עליך ביצים כי הרסת לו את "המחנה" שלו אין לך טיפת סבלנות??
מי האויב הגדול שלך הילד עם הביצים או הנער הערבי עם הסכין?
ציוני (ימ"ש) זה כל מי שמגדיר את עצמו ציוני אבל בפועל מחריב את ארץ הקודש.
"כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ" בקרוב בימינו בע"ה.
ההתיישבות בגבעת גאולת ציון חודשה לפני כחודש וחצי.
יש בגבעה חסך של כסף וכח אדם.
מי שיכול לתרום כסף\אוכל נשמח מאוד.
מי שיכול לבוא שבת\ יום\ לילה לגבעה זה מאוד יעזור.
כזכור ביום חמישי האחרון היה פינוי בגבעה ובעוד גבעות נוספות...
זה הזמן להרתם לטובת אחינו שבגבעות...
לפרטים ולתרומות- 0587928800
יהודה פרץ
עלה למעלה
אה. השניה![]()
![]()
ציטוט מרמב"ם(רמב"ם לעם,שופטים,הלכות מלכים ומלחמותיהם,ג):
"אין מעמידין מלך בתחילה אלא עפ"י בית דין שבעים זקנים ועפ"י נביא.."
אז מה עושים?
מחכים עד שיקום נביא?זה אומר שזה יקרא רק בביאת המשיח?
בבקשה תענו מהר...
אדם גדול בתורה שכל ישראל מסכימים לפסיקתו יכול להיות סומך לסנהדרין.
זה היה הנסיון לעשות למי שסמך את בעל השולחן ערוך אך זה לא צלח בגלל כמה רבנים שלא הסכימו.
ומחר לא יהיה לי זמן לחפש לך..
אתה מבלבל בין הלכות סנהדרין והענשין המסורין להן לבין הלכות מלכים ומלחמותיהן
ואפילו לא סנהדרין אלא המלוכה ירושה להם.
לי תמיד היה נראה בפשטות שראש שולשלת הכוונה כשזה לא בנו של המלך הקודם.
אשמח לשמוע מדוע אתה חושב אחרת.
מקורות אביא כשיהיו לי ספרים על יד.
אבל בפשטות (מסברא, ונראה לי יש לזה גם מקורות) העניין הוא כדי שהמלך יתקבל.
כאשר זה בונו של המלך או כל יור עצר אחר אין צורך. אבל מלך חדש צצריך.
הרי יש היום מלא צאצאים של דוד. ולהצליך היום מלך זה נראה לי שושלת חדשה.
בכל מקרה הרמב"ן עונה ש/לא חייבים בדיעבד וברמ"ם חייבים להסביר שמסכים איתו.
שו"ת ציץ אליעזר חלק ב סימן כח
ועפי"ז יש מקום לתרץ גם אל הדקדוקים הנ"ל שבדברי הרמב"ם ולומר, שזה שכותב בה' מלכים, אין מעמידין מלך מתחילה, כוונתו שזהו דין של לכתחילה, ומוסב על נביא, שזה שצריכים גם נביא הוא רק דין של לכתחילה מכיון שבתוספתא לא נזכר זה שצריכים נביא, וגם הוציא כן ממ"ש: לא תוכל לתת עליך איש נכרי. ואי נביא מעכב איך בכלל יוכלו לתת איש נכרי. עיין שם ברמב"ן פ' שופטים. ויתיישב ממילא על הא שברמב"ם הלכות סנהדרין לא כתוב לשון זה של מתחילה, מפני ששם הרי לא מזכיר מנביא ורק מע"א, וע"א מעכב אפילו בדיעבד, וזה שלא מזכיר בה' סנהדרין מנביא מפני ששם לא מדבר במיוחד על פרטי דיני מינוי המלך אלא מדבר בדרך כלל על כל הדברים שזקוקים לבי"ד של ע"א.
עוד נראה לי לתרץ דכוונת הרמב"ם במ"ש מתחילה. ר"ל דזה שבעינן גם נביא, דווקא במלך הראשון שממנין, כדי שנדע באיזה בחר ה', אבל במלך בן מלך שידעינן כבר שבמשפחה זו בחר ה', כדכתיב שם בשופטים למען יאריך ימים על ממלכתו הוא ובניו בקרב ישראל ודרשינן בספרי: הוא ובניו שאם מת בנו עומד תחתיו, אז לא צריכים כבר נביא. ובה' סנהדרין מדבר בכללות על מינוי מלך ולא בפרטי דיניו כנ"ל, לכן כותב בסתמא שצריכים ע"א ולא מזכיר נביא שנוהג רק בתחילת המינוי, וממילא לא מזכיר משו"ז גם הלשון של מתחילה.
אח"ז ראיתי בחסדי דוד על התוספתא שכותב נמי בכזה, שזה שכותב הרמב"ם בה' מלכים לשון מתחילה כוונתו לאפוקי שאם הוא מזרע המלוכה א"צ עפ"י נביא, ומשו"ה ברפ"ה מה' סנהדרין לא הצריך אלא ב"ד הגדול דהתם לא הזכיר בתחילה, ע"ש.
לסיכום:
בתחילה = לכתחילה, וכשאין נביא בנמצא אין זה מעכב את מינוי המלך.
עוד פירוש: בתחילה = המלך הראשון בשושלת.
חבל, יש עוד הרבה מקורות והסברים לחילוק ברמב"ם, עיין מה שכתבתי בתגובה למטה..
ככה יישבנו את הרמב"ם בסנהדרין והמו"מ לפני הרבה שנים לפני שהיה בידינו את הלכות מדינה או את השו"ת, כי זה פשוט ברמב"ם עצמו אע"פ שאין על זה מפרשים.
השאלה המרכזית שעבורה הבאתי את הדברים היא בנפק"מ האם גם המשיח או כל מלך אחר מבית דוד שיעמוד עכשיו צריך נביא. יש שאלה שנידונה בהרחבה בפוסקים לגבי חובת המשיחה של המשיח, אך לצערי לגבי נביא אין נידון בפוסקים. העובדה שהצי"א נוגע בזה נותנת הרבה מאוד. בכל מקרה, בחז"ל אין דין של נביא וחידושו של הרמב"ם לא בהכרח מחייב אותנו.
ומן הסתם לא כולם ראויים...
והרמב"ם חייב להסכים לו כי אם יש קושיא איך הוא קורא לכוזיבא "המלך" כאשר פסקה הנבואה הרבה לפניו.
כך שיש נבואה כיום
.
והוא גם מביא עוד פוסקים שמסכימים לסברה הזאת.
כדאי לעיין שם.
אבל בקצרה- יש חילוק בין הדינים של המלכת מלך בהל' סנהדריןו והענשים המסורים להם [שם כתוב שממליכים מלך ע"פ בי"ד של 71 ובהלכות מלכים מדובר על "אין מעמידין מלך בתחילה אלא עפ"י בית דין של שבעים (ולא שבעים ואחד) זקנים ועפ"י נביא."
עיקר החילוק זה האם המלך הוא מזרע דוד, ואז לא מעמידים שושלת מלוכה קיימת [ולא צריך גם למשוח אותו בשמן המשחה שגם אותו כיום אין לנו..] אלא פשוט אומרים לבן של המלך (או לנכד שלו או לנכד של הנכד וכו' שלו) להמשיך את השושלת. כמו שהמליכו את שלמה לא ע"פ נביא אלא רק מכוח היותו הבן של דוד.
והצי"א מדייק שם בנוסח שכתוב בהל' מלכים ומלחמותיהם "שבעים זקנים" (הדגשתי למעלה) ולא 71 כמו בהלכות סנהדרין, כי לכתחילה [ז"א להעמיד שושלת חדשה של מלכים לא מבית דוד] באמת צריך נביא, והנביא מצטרף ל70 זקנים ואז יש בי"ד של 71.
אבל עייני שם הוא מביא בהרחבה עם המון מקורות חשובים מהתנ"ך עד לאחרונים.
מי שרוצה יכול להתמודד על הכתר ולעמוד בתנאי ההלכה מוזמן לעשות זאת. מאז כלות הנבואה עם חתימת כ"ב הספרים אף אחד לא הצליח.
את דבריו שהם מאת ה'
אבל ההגדרה של נביא זה שהוא מקבל חזיון נבואי או שהוא שומע את ה' וכדו'
ברגע שזה מתרחש הרי שהוא נביא
מניין לך שאף אחד לא זכה לזה?!?!
לפיכך לנידון דידן לא רלוונטי כלל אם יש אנשים שמקבלים חזיונות מה' או שמא מדובר בחולים פסיכיאטריים לא מטופלים. לאנשים רבים היו חזיונות, רוח הקדש, חלומות אמת ועוד לכל אורך ההיסטוריה. זה לא הפך אותם לנביא ההלכתי שהינו בעל תפקיד ידוע של העברת דבר ה' אל העם.
זה בסדר גמור להרגיש ככה וכולם אוהבים אותך (באמת), אבל זה עדיין לא משנה את העובדה המרה ש-2500 שנה לא היה לנו נביא מוחזק.
כתוב בפירוש שמתחילת בית שני ניתנה נבואה לשוטים!
כל מי שטוען שהוא נביא, הוא פשוט שוטה.
הרי אנחנו באתחלתא דגאולה,
והנבואה צריכה להופיע מתי שהוא...
זה די מתבקש שהיא תופיע אתמול או מחר....
הממשלה הזאת צריכה תיקון דחוף!
הערבים צריכים לעוף מיפה כמה שיותר מהר!
ואם הם לא יעשו את זה נעזור להם!
יש לנו נוער חזק שיכול לעזור... צריך לחשוב על רעיון טוב... אבל עם הכוח של הנוער אפשר הכל!
כדי שחס ושלום לא יחשבו על דברים אחרים,לא?
זה הדבר היחיד שאפשר עוד לעשות מבלי להסתבך עם החוק
עוד כמה חודשים הדבר היחיד שיהיה אפשר לעשות בלי להסתבך עם החוק זה לשבת בבית ולשתות קפה. בלי סוכר.
די"מ![]()
גועל נפש...
הדובדבן שבקצפת
כ"כ מהר הספקתם לבנות?בואנה כל הכבוד לכם...דרשתי קרבתיך..אני פתחתי אותו
שכוייח עצום לשבי גאולת ציון!![]()
בעז"ה שנזכה לחזור כמה שיותר מהר גם לכל שאר המאחזים ולכל מרחבי ארצנו!
אלישוב הר שלום במכתב פתוח מנוער הגבעות לרב מלמד
הרב אליעזר
הברכה והשלום
אפתח ואומר כי אני קטן וצעיר ואולי אפילו קל דעת, ובכל שנותיי -אלה שחלפו, ואלה שיבואו כנראה לא יתקרבו למעט מעשייתך למען התורה והתיישבות בשומרון ובנחלת יוסף הצדיק בפרט. ויש שיאמרו שמכתב זה עלול להתפרש כחוצפה אך אין זה כוונתי כלל וכלל, לב יש בקרבי והוא כואב וברצוני לכתוב לך את כאבי וזעזועיי ממכתב שהתפרסם היום ושמך חתום עליו.
אני בן 26 גדלתי ללא משפחה ונאלצתי לעבור תחנות רבות בחיי.
בגיל 16 וחצי הגעתי לגבעות- החיבור העמוק לאדמה היה בשבילי לבית,
לפינה חמה בעולם, אז, זה אולי היה הפעם הראשונה שהרגשתי שצמחו לי שורשים, דלתות בתים רבות נפתחו בפניי של אנשים טובים ואוהבים ובכל בית קבלתי שיעור על מהו חסד ומהי אהבת הארץ ומסירות נפש של ממש
וכיצד בכלל נראית משפחה יהודית לתפארת בדור של גאולה.
כיום אני עובד כמדריך טיפולי לנוער בסיכון באחת מן הפנימיות בארץ.
אני נפגש עם מקרים כואבים שאין באמת מילים לספר ולתאר, עם זוגות רבות של עיניים שרק מבקשות שיאמינו בהם ומתחננות שיעזרו להם להאמין בעצמם, ומעל כל זה מבקשות אישור לכך שהם טובים על אף כל מה שהם עברו ועשו..
והעבודה היא רבה- להשתיק את הקולות האלה שצורחים להם דרך קבע בראש ובלב. ולפעמיים ברגעים של כישלון הם מתכווצים ומפוחדים מאימת המציאות בחוץ המטיחה בהם את הפחד הגדול ביותר שלהם- שהם רעים ורחוקים מכל סוג של תקנה, ושמחשבות על הווה ועתיד פשוט לא בשבילם. הם אומרים הרבה "המשחק מכור" ואני אומר "יש בכם לב יהודי וחלק אלוקי, מכור או לא מכור? בידכם הדבר.
וביני ובין עצמי בלחש נרקמת הודיה לבוראי שאני זכיתי!!!
שאהבת הארץ והגבעות שמרה עלי מן הרחובות הקרים והסמטאות החשוכות
ושקולו של השטן המבקש לרמוס את לבי ונשמתי נעלמו בתוך הד ההרים והמרחב הפתוח ולחשה לי שאני טוב ואהוב גם בזמנים הקשיים ביותר.
קראתי את המכתב בוודאי יחד עם רבים מ"עמך ישראל",
איך המילים נהפכות לחיצים וכל שרציתי לעשות, הוא לאסוף את כל הילדים ונערים שהתכוונת אליהם במכתבך,
לחבק אותם חזק ולספוג במקומם את אותם חיצים. ודיממתי עת קראתי את דברייך ואני עוד מדמם,
מנקה מן הדף המוגש לך את כתמי הדם. דם לבי, דם נפשי, דם אחיי וחבריי, דמם של אלו הילדים.
הם יאמרו שהם כבר רגילים שמדברים עליהם כך,
אך שמעתי רבות את המשפט הזה מחניכיי בכפר הנוער ולמדתי להבין כמה שהקשוח ביותר, ליבו עדין ורך.
בשמם ובשמי רוצה אני לומר כי כבוד גדול אני חולק לך, ישנם חילוקי דעות, ובתי מדרשות שונים
אך כמו שפתחתי אני קטן ועפר לרגלייך אך דווקא בגלל זה אני זועק ואומר: הכפשת את שמנו, ורמסת את כבודנו!!
במילים לא מדויקות ובעובדות לא עובדות, דווקא בזמן שבו העם כולו ובפרט אלה הילדים זקוקים לחיבוק וחוסן.
נכון סיפור חייהם רחוק מלהיות דומה לאותם נערים יקרים
שאני זוכה לעבוד עמם בכפר נוער וכמו שכתבת "בחורים ממשפחות טובות"
אז מה כן קורה? איפה ישנם דברים שנכונים בכל מצב, לכל נער ואדם?!
וברשותך אגע גם בנקודות שציינת.
ילד בגבעה- זו אינה תרבות רעה.
תרבות רעה- זה ילדים שנשפכים ברחובות כשריח אלכוהול נודף מהם
ואינם מצליחים לענות לך איך קוראים להם? או היכן הם גרים?
תרבות רעה - זו נערה תמימה שהיא כולה חסך אחד גדול של חום ואהבה, ומתוך כך מגיעה
למקומות נמוכים ושטופים בגועל וזימה, מנוצלת כואבת, אך סופגת ובלבד שתשמע שהיא יפה ורצויה.
תרבות רעה- אלה מסכי הטלוויזיה שתולשים מילדנו ומעצמנו את התמימות והקדושה
זו תרבות רעה זהו טרור רוחני.
דברת על כך שהם בזים לבני גילם לומדי התורה והמשרתים בצבא,
הידעת כי אחד הנערים שהיה במרתפיי השב"כ במשך חודש ימים ושוחרר ללא כלום (מלבד נפש פצועה)
רצה להתגייס על אף קולות חבריו שהתנגדו?!?!
נכון, אחרי כל הסיפור והתעללות שווא הזו ספק עם עוד הרצון רלוונטי..
האם שמעת על יצהר קלמנוביץ שגם הוא שהה במרתפי השב"כ ושוחרר ללא שום אשמה
(ושוב עם שלל צלקות בנפשו) שעלה בגפו ארצה ללא שום משפחה ושירת בצה"ל 3 שנים.
אלה אולי לא דוגמאות רבות אבל מספיקות בהחלט.
אהבת תורה יש בי ובהם, אהבה הספוגה היטב בכל רמ"ח אברינו ושס"ה גידנו,
חונכו היטב, ואיני מסתיר או מכסה, מאורעות העבר והשברים הלאומיים- פגעו בנו
וגרמו לנו ולרבים להטיל ספק הן בממסד, ולצערי, גם בתלמידי חכמים.. והדבר בהחלט זקוק לתיקון וטיפול גדול!
אך לא בדין אלא, בחסד גדול ובזהירות רבה כשנוגעים בפצעים שממאנים להגליד .( בעקבות המציאות שחוזרת על עצמה שוב ושוב רק בלבושים שונים וזמנים אחרים)
אך גם בזאת צריך לבוא חידוד
האם ישנו פשע בלומר איני ציוני?
ואם הם אינם משרתים בצבא הם פחותים? פושעים?
האם בכך שהם בחרו בדרך השקפתית אחרת מהוריהם הם עוברים על כיבוד הורים? וכן, גם ובעיקר אם יש מחלוקות.
דברת גם על עין הציבור כולו,
ואני שואל מהו עין הציבור? עדשת המצלמה? כותרות העיתונים שמלאים במסרים שונאים וסמויים?
האם כבוד הרב חשב לבוא ולפגוש את נערי הבלאדים לדוגמא? ולהתכבד בכוס תה חם מן המדורה
או בחלב עיזים שבהן הם מטפלים במסירות והשקעה בשלג ובקיץ, ואולי אף להזמין אותם לביתך ולשוחח עמם,
לחזק את הטוב ולדבר על הרע..
אך במקום זה קראת לנו רשעים, קבעת כי אין אלוקים בקרבנו,
ובכך אני חש כי חיזקת והצדקת את הפשע שאנו עדים לו בחודש האחרון שהוא רחוק ממוסר וצדק
וכולו רדיפה ואכזריות וסופו לפגוע בציבור כולו.
ציינת גם את עניין המחלוקת על רבנים-
מה שגרם לי לחשוב על ההבדלים הגדולים בינינו לבין הציבור החרדי
ומדוע הם כ"כ גדולים?
האם באמת ציבור הכיפות הסרוגות משקיע את מירב כוחו בנושא הזה מתוך הבנה שזה העיקר?
האם אולם שבו מתקיימת שיחה עם מפקד בסיירת מטכ"ל יתמלא כמו באולם שבו יש שיחה של צדיק או תלמיד חכמים חשוב?
האם הריבוי בבתי מדרשות מעיד על גיוון או שמא אולי בלבול וקושי ציבורי כללי לקבל דעת יחידים?
דברים רבים זקוקים לליבון ובירור נוקבים גם לגבי נוער הגבעות והנוער הגדל ביהודה ושומרון ואולי גם לגבי הנוער בכלל.
איך מרפאים פצעים של שנים?
איך וכיצד נגשים ונוגעים בצלקות טראומתיות? איך משקמים אמון שנקרע לגזרים?
אך מחנכים לאהבת תורה וכבוד תלמידי חכמים באמת?
לצערי המכתב של הרב והדברים הכתובים בו משרתים אך ורק את הרוח שכבר נושבת בכלי התקשורת,
המבקשת דבר אחד: לזרוע מחלוקת ושנאה בנינו, מתוך הבנה, שכוחנו באחדותנו ורק כך, נוביל לשינוי.
ואם אנו מפורדים ומפוזרים אנו מנוצחים.
המכתב והדברים הכתובים בו אינם מסייעים לנו ליישב דעתנו לחשיבה מחודשת
או מסייעים לנו לחבוש הפצע ולנסות להיות קשובים או בכלל לרצות לדון ולהשמיע את קולנו
הוא מרחיק ורק מוסיף עוד בלבול והתנגדות.
כואב אני את ההרגל להכיל כמעט הכל מלבד היכולת להכיל את מה שקורה בתוך ביתנו ומחננו.
האם גם לאחינו החילונים "המדרדרים לתרבות רעה ומקולקלת" היית קורא בריש גלי רשעים וטיפשים?
או "שאין אלוקים בקרבם"?
האם גם לגבי התרבות החילונית היית מסביר ש:"לעתים מטוב לב או חוסר דעת אנו נוטים שלא לחרוץ עמדה כלפי מעשים רעים ודעות רעות. זה לא נעים להגדיר בחור שמתפרע ומתחצף כרשע, במיוחד כשלטענתו הוא צדיק ומקדש שם שמיים.
אבל המחיר החינוכי של חוסר ההגדרה הוא כבד" ?
בכאב גדול ובתפילה
שנדע להבחין בין טוב לרע באמת
החותם בכאב בשמי
ובשם כל נערי הגבעות.
עליית גרעין בנות למעוז אסתר, תרומות ואנשות תתקבלנה בשמחה
*אנשים שיכולים להגיע בשעות היום לארגן את המקום כי הוא די הפוך ואין חשמל
(*שמיכות
*כסף
*וכל העולה על דעתכם)
תבורכו מן השמים!

אם יש בנים שמוכנים לעזור בבנייה נשמח מאוד!!
הדובדבן שבקצפתאחרונהמרדכי מאייר שוחרר!!
![]()
5 שעות ·
אני פרמדיק במד״א, ובדיוק כמו כל הפרמדיקים והחובשים, גם אותי עידכנו בהחלטה החדשה של וועדת האתיקה הרפואית.
׳צריך לטפל בפצועים לפי מידת הפציעה שלהם, אפילו אם הם מחבלים.׳
זאת אומרת, שאם יש מחבל פצוע קשה, ויהודי שנפצע מאותו מחבל הוא פצוע בינוני, אני צריך לטפל קודם במחבל האכזר, ולהשאיר את היהודי החף מפשע לסבול.
״זה מחדל!״
אני צעקתי בפני כל מי שהיה מוכן לשמוע. אבל כל מי שהיה מוכן לשמוע, לא היה צריך שכנוע, מהסיבה הפשוטה, שהוא היה בדיוק כמוני - משוכנע.
קיויתי שאני לא אצטרך לחוות סיטואציה כזו, תמיד נגעלתי מהמחבלים, כשרק חשבתי על האפשרות לטפל במחבל, עלתה בי תחושת קבס, והיה בא לי להקיא את נשמתי.
בכל פעם שרצתי בדרכי למקום פיגוע, שפתי היו ממלמלות פרק תהילים, ״בבקשה אלוקים, תעשה שאני לא אצטרך לטפל במחבל״. הייתי מבקש.
ושלא תבינו אותי לא נכון, אני לא גזען.
אין לי בעיה לתת טיפול רפואי לערבים, אבל למחבלים?
מחבלים זה כבר סיפור אחר לגמרי.
על האפשרות שבה אני אצטרך לטפל במחבל במקום ביהודי שנפצע ממנו - אפילו לא רציתי לחשוב.
קיויתי שאני לעולם לא אעמוד בסיטואציה כזו.
- - -
תקוות לחוד, ומציאות לחוד.
זה קרה כשעמדתי בתחנה, מחכה לחבר שיבוא לאסוף אותי, פתאום מכונית מיצובישי לבנה סטתה מהכביש, עלתה על המדרכה, ודרסה אנשים מהתחנה שניצבה ממול.
בשניה הראשונה לא הבנתי מה קרה, הוא נהג שיכור, זו תאונה? ובשניה השניה הבנתי - זה כנראה פיגוע.
הנהג הדורס יצא מהרכב, הסכין ביד שלו, והמבט הרצחני בעיניים שלו, הוכיחו שצדקתי - הוא מחבל.
קפאתי, לא ידעתי מה לעשות, ״לברוח? לנסות להגן על הנשים והילדים? החיים של מי יותר חשובים לי?״ שאלתי את עצמי.
אבל מסתבר שלא כולם קופאים כמוני במצבי לחץ, יש אנשים שלא מאבדים עשתונות.
אדם מזוקן עם כיפה סרוגה שלף במהירות נשק, וירה במחבל, *בום* *בום* *בום* שמעתי שלוש יריות רועשות, שלאחריהן ראיתי את המחבל נופל או יותר נכון מתמוטט לרצפה כשגופו רופס.
״אתה יודע להגיש עזרה ראשונה, אתה חובש מוסמך, עכשיו תורך. אל תקפא ותאבד עשתונות, תפעל בקור רוח בדיוק כמו המזוקן חובש הכיפה הסרוגה״. אמר לי קול בראש שלי.
הקשבתי לו, רצתי במהירות, וחציתי את הכביש.
ופתאום הבנתי את גודל הדילמה, המחבל שספג שלושה כדורים בביטנו, לא ישרוד אם אני לא אעצור לו את הדימום במהירות, ומצד שני, יש יהודי, שגם הוא במצב קשה, אומנם קשה פחות, הוא לא איבד כזו כמות דם כמו שהמחבל איבד, אבל אם אני אטפל במחבל, הוא כנראה ימות עד שכוחות ההצלה יגיעו - דילמה.
לפעול לפי החוק, או לפי ההגיון, המצפון, והרגש האנושי?
החלטתי לפעול לפי הרגש האנושי שלי, טיפלתי ביהודי, והצלתי את חייו.
עד שהגיעו כוחות ההצלה - המחבל כבר מת.
- - -
כל הנוכחים בזירת הפיגוע, היו יהודים (חוץ מהמחבל כמובן). לא חשבתי שמישהו מהם ילשין ויספר שטיפלתי קודם ביהודי למרות שהמחבל היה במצב יותר קשה - אבל טעיתי.
בין הנוכחים בזירת האירוע, היה שמאלני, ולא סתם שמאלני, אלא שמאלני שהוא אחד מפעילי הארגון שגורם לעם שלנו לצרות צרורות - בצלם.
כשאותו ׳צלמני׳ התלונן שעברתי על חוק האתיקה הרפואית בפני השוטרים שהגיעו לזירת האירוע, הם ניפנפו אותו.
אבל אז הוא הראה להם את הסרטון שהוא צילם, והסביר להם שהוא פעיל ׳בצלם׳, ואם הם לא ייקחו את התלונה שלו ברצינות, הוא יפרסם את הסרטון ברשת העולמית.
(תכל׳ס הוא שיקר, בכל מקרה הוא היה מפרסם. אבל מה כבר אפשר לצפות מפעיל בצלם? הם השקרנים ומסלפי המציאות הכי גדולים שיש!)
ולא רק זה, הוא יתלונן עליהם (השוטרים) במח״ש שהם לא ביצעו את עבודתם.
השוטרים נבהלו, והחליטו לעצור אותי.
- - -
היום נשפטתי, השופט שהחליט לעשות ממני דוגמה ל״מה קורה כשאנשי הרפואה לא פועלים לפי כללי האתיקה הרפואית״, גזר עלי 5 שנות מאסר.
5 שנים אני צריך לשבת בכלא!!
ובגלל מה?
בגלל שעשיתי את המעשה הנכון, והצלתי יהודי חף-מפשע, על חשבון חייו של מחבל אכזר שניסה לרצוח אותו, ולא היה מהסס לרצוח גם אותי ואותך?
מערכת המשפט, כן זו שאמורה לפעול למען הצדק, מוציאה תחת ידיה פסק דין כל-כך לא צודק!
והכל בגלל מי?
בגלל כמה רופאים שמאלנים שקבעו את כללי האתיקה הרפואית, והחליטו שאם מחבל נפצע יותר קשה מהאזרח שהוא פגע בו, צריך לטפל קודם במחבל.
זה מחדל!
ואני במשך 5 שנים אצטרך לשלם את מחירו של המחדל הזה.
אני מבקש ממכם, בבקשה תעזרו לי, בואו נגיש כולנו עתירה לשינוי החוק האבסורדי הזה, תעזרו לי לקום מהישיבה הממושכת בכלא שהמדינה מתכננת לי.
לא, אל תעשו את זה רק בשבילי, תעשו את זה (גם) בשבילכם!
״איך בדיוק זה בשבילכם?״ אתם בטח תוהים לעצמכם, אז אני אסביר לכם.
את/ה הבחור/ה שעכשיו קורא/ת את הפוסט הזה, יכול/ה להיות היום או מחר (חס וחלילה) חלק מהפצועים בפיגוע, אולי המצב שלכם יהיה קשה, אבל המצב של המחבל שפצע אתכם, יהיה יותר קשה.
החובשים שיגיעו לזירת האירוע, יטפלו קודם במחבל...ולכם יכול להיגרם נזק בלתי-הפיך, ואולי אפילו סופני...
מבינים למה זה (גם) בשבילכם?
אז תעזרו לי, תעזרו לי לעזור לכם, תעזרו לי, כדי שדבר כזה לא יקרה לכם, או לקרובי משפחתכם.
- - -
ממני...
הפרמדיק שעבר על החוק בכך שהוא עשה את המעשה הנכון.
* * * * * * *
למחבלים לא מגיע לחיות.
מגיע להם עונש מוות, הם רוצחים אנשים חפים מפשע רק בגלל שנאה עוורת, ולאנשים כאלה לא מגיע לחיות.
ולא רק בגלל האנשים שהם הרגו, אלא (גם) בגלל האנשים שהם יהרגו ברגע שהם ישוחררו מהכלא, ושוב יחזרו להיות מחבלים.
אבל עזבו את זה שלא מגיע למחבלים טיפול רפואי, בכל זאת אנחנו מטפלים בהם.
אבל מילא לטפל בהם...(ממש לא מוצדק מבחינתי) אבל למה לטפל בהם על חשבוננו? אזרחים חפים מפשע שכל חטאם הוא שהם יהודים/ישראלים?
צריך לעשות לזה סוף.
זה יותר מתאים לפורום כתיבה מאשר לפה
אגדה יפיפיה ומרגשת. רק מה , איך לומר בעדינות . לא ממש קרובה למציאות.
זה לא רציני, נכון?
גושקטיףאנינשבעאחרונהשימו לב בבשבע הרב סתיו הגיב יפה מאוד לשיר
ממש כך היא צריכה אותנו גם במאבק ברשת נגד המסתננים כלנו עכשיו פותחים את הפייסבוק נותנים לנו לייק ומצהירים תמיכה במאבק
עריכה: יש צא"פ, אז אי אפשר לפרסם עם שמות מלאים.
היום ברוך ה' חשוד נוסף(משה שחור) שוחרר לאחר שלא מצאו עליו כלום..!!
יש הצהרות תובע לכל שאר העצורים
עמירם בן נורית
אלישע חיים בן נעמה לאה
צור ישראל בן דליה
ינון אליה בן יוכבד
וביום ראשון יקבעו מה יהיה איתם!
אני מתחננת, ת-ת-פ-ל-ל-ו-!!!
עמירם החשוד המרכזי מואשם ברצח ואת אודס עדיין מתלבטים עם להאשים על רצח.
הם יכולים לשבת על זה שנים.. סתם, ללא עוול בכפם!!
עמירם נשוי ויש לו ילדה ואשה שמחכים לו בבית.. ואלישע? אלישע כולה ילד בן 17 שכמעט ולא טעם מהחופש.
אני באמת מתחננת, תקרעו תשמים בתפילות! זה לא מגיע להם!
שם זה גויים שעינו יהודים.
אם כבר לייבסקציה שזו מחלקה יהודית שהוקמה על ידי יהודים להלחם ביהודים.
טחבל שלא מלמדים את ההיסטוריה של יהדות רוסיה שידעו איך עבדה שם השיטה..
היו מבינים איםה למדו את השיטות
ששיתפו פעולה עם הנאצים בשואה
הייבסקציה הוקצה על ידי יהודים שהאמינו בדרך מוסימת.
בסוף חוסלו ונרדפו עד האחרון שבהם אגב
חבור אליו...
מי שמוגדר ימין היום בפוליטיקה,מסתבר שהם הטיפשים הכי גדולים
במיוחד בחשבונות סודיים באיי מרשל
כרגע אין, אבל בעז"ה כנראה שבקרוב יהיו במעוז.
0549226946
או איתי באישי