[לכל אחת מהאפשריות אפשר להביא סימוכין מדברים שהתפרסמו בתקשורת, מאנשים שאמור להיות להם מושג על מה הם מדברים].
נוער הגבעות - אלפים או עשרות?אדם כל שהוא
הכל תלוי בהגדרה שלך לנער גבעותיהדות=דרך חיים
שיערתי שזה קשור להגדרה, אבל מה הנקודה?אדם כל שהוא
מהי ההגדרה המצמצמת, ומהי ההגדרה המרחיבה?
יש גבעות של נערים יש גבעות שכבר התמסדו יותריהדות=דרך חיים
זה תלוי אם אתה מחשיב חברה שלא גרים בגבעה אבל הם כן סוג של גבעונים. האם אתה מחשיב חברה שבאים לבקר מידי פעם בתור נערי גבעות.. האם אתה מחשיב כל מי שגר במאחז בתור נער גבעות וכו.. לא חסר דברים נזילים כדי להגדיר,
הגבעות שכבר התמסדו יותר, הם גבעות שהתחילו באותה צורה?אדם כל שהוא
והתושבים שם, מבחינת הסגנון, הם משהו ביניים בין המתנחלים הרגילים לנוער הגבעות?
יש גבעות שהתמסדו שמנסים להתנער מההגדרה גבעה,יהדות=דרך חיים
יש כאלה שממשיכים להיות גבעה פשוט ממוסדת ובורגנית יותר... אבל שוב זה מלא הגדרות נזילות שכל אחד מגדיר אותם אחרת
זה פשוט מאודמעוז אסתר לנצח
בגבעות בפועל-יש פחות מ-20.
חבר'ה שבאים מדי פעם, חבר'ה בהרחקות, מעצרי-בית (כמוני למשל...
)-יש 100+.בשום צורה לא אלפים.
וכשהרב מלמד מדבר על...אדם כל שהוא
"בין אלפי היהודים שמתגוררים בגבעות ישנן מדרגות שונות. קשה להעריך את המספרים, אבל אולי כמאה עד מאתיים מהם יכולים להתנהג ממש...
ויש עוד כמה מאות ש..."?
אני חושב שהכוונה של הרב גם לגבעות המבוססות שיש בהם משפחותמרדכי
כמו גבעת רונן, אש קודש ודומותיהן
ובכל מקרה אין מאה-מאתיים כאלה. הלוואי שהיה.מעוז אסתר לנצח
![]()
גם שם אין "אלפים". אולי אלף.מעוז אסתר לנצח
וגם זה כולל אנשים נשים וילדים.
לרב מלמד אין מושג במה שהוא מדבר למרות שהוא נשמע ככה.די"מ
הגדרות...אחד אחד
תושבי הגבעות- ישנם ישובים קטנים המונים עד חמישים משפחות. הישובים הוקמו/היו בעבר/כיום אנשים בעלי אופי כפרי..
בניהם: גבעת רונן, חוות גלעד, הגבעות של איתמר, סקאלי, הגבעות של יצהר, עדי עד, אחיה, אש קודש, חוות מעון, גבעת גל, ועוד..
נוער הגבעות- בגדול מדובר על גבעות לא מבוססות, לפעמים בלי מים וחשמל.
מורכב מהמון קבוצות, אלו הנוכחים כרגע בגבעות, אלו שמגיעים לבקר, שבתות, פינויים וסתם ימי עבודה או לימוד.
אלו שהיו גרים בגבעות והועזבו בעל כורחם ע"י חוקי 'המדינה', כלא, מעצרי בית, הרחקות, ומנהלי.
אלו שעזבו ונשארו בעניין. קבוצות אנ"ש, גינזבורג, נחלה, וכו'.
יש בניהם קשת דעות אידיאלים והלכי רוח בערך כמספר האנשים.
ישנם עוד אנשים התומכים במפעל, מבוגרים, ת"חים, מישובים וערים נורמטיביים.
בגדול מה שאני הבנתי מהרב של הר ברכה שהו כתב "בין אלפי היהודים שמתגוררים בגבעות" הוא התכוון לתושבי הגבעות.
וב "אולי כמאה עד מאתיים מהם " הוא מתכוון לנוער הגבעות. כך שאין הרבה בהסתייגות שלו...
תודה רבה לכל העונים. וביחס לחוק ותכנון..אדם כל שהוא
כמה מבין הגבעות שייכות לתכנית המתאר של הישובים, [ורק חסר אישורים כאלה ואחרים], וכמה לא?
ומבין התומכים, מי התומכים של התיישבות על כל גבעה, בלי לעשות חשבונות של המצב המשפטי שלה, ומי המתנגדים?
אין חוק אחד לכולם..אחד אחד
נראה משום מה שאתה מתעניין בפרטים יותר מדי..
בלי קשר התשובות לשאלה הזו לא מדידות.
אין אפשרות למפות את התומכים כי מדובר על אלפים שפועלים שונה וממנעים שונים.
אמקד. בנקודה הזו, אני מנסה להבין..אדם כל שהוא
א. האם הביקורת של הרב מלמד על שיטת ההתיישבות [לא על האופי, יחס למדינה, לרבנים וכו'], רלוונטית רק לגבי נוער הגבעות, או גם לגופים ואנשים אחרים שפועלים בשטח, כולל כאלה עם קבלות על עשייה התיישבותית מהסוג שהרב מלמד מעריך.
ב. האם שיטת ההתיישבות של נוער הגבעות הובילה לגבעות מבוססות.
[זה לא שאני מתעניין בפרטים כדי לעתור לבג"ץ או משהו כזה..].
ואת זה שיש מניעים שונים, ואידיאולוגיות שונות [מהמשך העשייה הציונית עד הפלת המדינה, ומברסלברים עד דרדעים] דווקא הבנתי.
ב' זו שאלה לא פייריתדי"מ
למה לא פיירית?אדם כל שהוא
אם אין מה להשוות, אז צריך לבחון כל תקופה למה מה שהיא, ולהחליט מה דרכי הפעולה הנכונות בה.
ליפני גוש קטיף המדינה היתייחסה למאחזים בצורה שונה מאוד מהיוםיהדות=דרך חיים
ומאז גוש קטיף, היו הצלחות?אדם כל שהוא
גבעות מהסוג הזה שהצליחו להתפתח יותר?
לא.די"מ
למעט לשם שהיו להם אישורים מלפני זה.
כי זה לא שהשיטה של נוער הגבעות הוכחה כלא מצליחה,די"מ
ועדיין..אדם כל שהוא
אני לא עושה תחרות של מה השיטה הטובה להקמת יישובים חדשים.
השאלה היא, מה התועלת של הגבעות, ומה המחיר שלהם.
טוען הרב מלמד, שהגבעות לא מובילות להישגים התיישבותיים [ולזה אני מבין שאתה מסכים שכרגע זה נכון], ומנגד שהם גורמות נזקים לאפשרות להגביר את הבנייה ביישובים הקיימים, ולנזקים נוספים. [אם כי, אני לא בטוח שכל מה שבעיניו נזקים גם בעיניך הם נזקים, ואולי חלקם אפילו להיפך].
מוזר שבתשס"ח אמר שאסור להגיד את הביקורת בזאת בתקשורתדי"מ
לשבח ולא לגנות - רביבים
מגמת התקשורת להשחיר את פני המתנחלים ● יושבי הגבעות הם יהודים יקרים שמגוריהם לא הוסדרו רק מסיבות פוליטיות ● עסקנים וחנפנים שמגנים את משפחת פדרמן אינם מייצגים את הציבור.
13/11/08, 14:22
הרב אליעזר מלמד
מגמתה של ההתנפלות התקשורתית
שאלה: מדוע כבוד הרב כתב בטור הקודם בשבחם של נערי הגבעות ולא גינה את התנהגותם הרעה? דווקא עתה, שאנו שומעים על התנהגותם הרעה כלפי חיילי צה"ל ושוטרים, היה צריך לגנותם ולא לשבחם!
ראשי הצבא שנכשלו בניהול המלחמה נגד האויב הערבי, יחד עם ראשי המשטרה שנכשלו בהשלטת ביטחון ברחבי הארץ, נעשו גיבורים כלפי יהודים יקרים, שמקום מגוריהם לא הוסדר רשמית רק בגלל שיקולים פוליטיים. לכן צריך עתה לדבר בשבחם של נערי הגבעות היקרים, שמוסרים עצמם למען יישוב הארץ והפרחת השממה. אם יש גם ביקורת צריך לאומרה, אבל בשום פנים לא בתקשורת
תשובה: אתה שומע לאחרונה על התנהגותם "הרעה" מפני שיש כעת לתקשורת מגמה להשחיר את פניהם של המתנחלים ביהודה ושומרון ולבודדם משאר נאמני ארץ ישראל, וזאת כדי שראשי מערכת הביטחון והמשטרה יוכלו לשסות בהם את חייליהם, לנהוג כלפיהם באכזריות, לעוצרם ולעוות את משפטם. אם התקשורת לא תעסוק בהשמצתם, החיילים והשוטרים עלולים לסרב להכות אותם באכזריות. ואם יכו, הציבור יתרעם.
התברר שמדיניות 'תג המחיר' יעילה ביותר, ומערכת 'הביטחון' עושה הכול כדי לשוברה. לשם כך הם מפיצים עלילות על המתנחלים, לשם כך הם יוזמים מבצעי הרס וגירוש במקומות שבהם יוכלו לארגן פרובוקציות. במקרה זה, האינטרס הקבוע של התשקורת העוינת מתחבר יפה למגמתם של ראשי מערכת הביטחון.
ראשי הצבא שנכשלו בניהול המלחמה נגד האויב הערבי, יחד עם ראשי המשטרה שנכשלו בהשלטת ביטחון ברחבי הארץ, נעשו גיבורים כלפי יהודים יקרים, שמקום מגוריהם לא הוסדר רשמית רק בגלל שיקולים פוליטיים.
לכן צריך עתה לדבר בשבחם של נערי הגבעות היקרים, שמוסרים עצמם למען יישוב הארץ והפרחת השממה. אם יש גם ביקורת צריך לאומרה, אבל בשום פנים לא בתקשורת. אמירתה בתקשורת לא מתקנת דבר, ורק מוסיפה שמן למדורת השנאה כלפי המתנחלים.
לצערנו, ראשי הציבור אינם מביעים מספיק סולידריות כלפי מתיישבי הגבעות. יותר חשוב להם למצוא חן בעיני התשקורת, לרקוד לפניהם 'מה יפית'. זה כמובן משפיע לרעה על מעמדה של ההתיישבות כולה. אותם מנהיגים חושבים שבזה שהם מגנים את 'נערי הגבעות' הם מצילים את ההתיישבות, ובאמת הם נותנים בזה כוח בידי שונאיהם להחריב את בתיהם ולהופכם לפליטים בארצם.
דווקא עכשיו צריך שיהיה ברור לראשי כל המערכות כי הרס חוות פדרמן, והאלימות הנפשעת שהופעלה שם, מקוממות ומכאיבות. משפחת פדרמן היקרה וכל נערי הגבעות הם שליחי עם ישראל לדורותיו העוסקים ביישוב הארץ. ואם יש איזה עסקנים וחנפנים שמגנים אותם עתה, אין הם מייצגים את הציבור אלא את רצונם הפרטי למצוא חן בעיני השליטים בזרועות הביטחון ובתקשורת.
תתעלם מזה שלקחתי את הטענה ממאמרו של הרב מלמד...אדם כל שהוא
וממה שאפשר לטעון כלפיו. מעניין אותי גוף העניין.
אז אשאל שוב -
השאלה היא, מה התועלת של הגבעות, ומה המחיר שלהם.
ראיתי מישהו שטען, שהגבעות לא מובילות להישגים התיישבותיים [ולזה אני מבין שאתה מסכים שכרגע זה נכון], ומנגד שהם גורמות נזקים לאפשרות להגביר את הבנייה ביישובים הקיימים, ולנזקים נוספים. [אם כי, אני לא בטוח שכל מה שבעיניו נזקים גם בעיניך הם נזקים, ואולי חלקם אפילו להיפך].
אתה מסכים לטענה על נזקים? מהי ההצדקה לגבעות בעיניך?
אני לא חושב שהם גורמים נזק.די"מ
הגבעות החדשות מצילות את הגבעות שכבר התבססויהדות=דרך חיים
במקום שעכשיו יהרסו לך בית בגבעת אסף המדינה מעדיפה להרוס בעוז ציון הסמוך זה הרבה יותר פשוט להם... במקום שידפקו משפחה עם 6 ילדים שקנו קראוון בהרבה כסף. הורסים לך בית מעץ ב1500...
השאלה הזאת היא בערך כמו לשאוליא
מה התועלת של שמירת שבת, ומה המחיר שלה.
נגיד שראיתי מישהו שטען, ששמירת שבת וכו' שאלה לגיטימית בעיניך? במילים אחרות הסיבה או "ההצדקה" ללכת להיות בגבעות הוא הציווי האלוקי "שנצטווינו לרשת הארץ אשר נתן לנו הא-ל יתעלה לאבותינו לאבותינו לאברהם ליצחק וליעקב ולא נעזבה ביד זולתינו מן האומות או לשממה"
זה על פי הרמב"ן. על פי הרמב"ם היא מצוות עשה כלליתהמצב חסה
אה"נ העיקר שהסיבה היא דבר ה'יא
לא.אדם כל שהוא
השאלה, קודם כל, האם בחשבון הכולל הבנייה הזו מקדמת את ירושת הארץ, או מזיקה לה.
אם היא מזיקה, זו לא המצווה.
נניח, הייתי פותח דיון על האם טוב שהמורים ילמדו את התלמידים תורה גם בזמן שמיועד להפסקות, מבחינת תועלת ונזק. ואז היו עונים לי, שיש מצווה ללמוד וללמד תורה, וזה כמו לשאול על התועלת והנזק של שמירת שבת.
אבל אם זה מזיק, ובחשבון הכולל הלימוד רק ייפגע מזה, זו לא המצוה.
אבל זה לא פוגע בהתקדמות בירושת הארץ,מעוז אסתר לנצח
פשוט כי אין שום התקדמות בירושת הארץ.
כל מועצת יש"ו האלה סתם מדברים.![]()
אין שום התקדמות?אדם כל שהוא
אין שום משמעות לזה שבעשור האחרון התווספו יותר ממאה אלף תושבים ליש"ע?
שנבנו עוד בתים ושכונות לישובים?
100,000 תושבים, זה כמעט רק ריבוי טבעימעוז אסתר לנצח
משפחות גדלות, נולדים ילדים.
חוצמזה, לפני 5\6 שמים -+ עוד היתה התקדמות ובניה, היום אין.
ריבוי טבעי בלי בנייה..אדם כל שהוא
לא היה משפיע עד כדי כך. [מלבד ביחס ליישובים מאוד צעירים].
כי מצד אחד נולדים ילדים, אבל מהצד השני ילדים גדלים ומתחתנים. ואם לא ייבנו עבורם דירות, הם יעזבו ויקטינו את המספר.
ונתונים מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על דירות חדשות שנמכרו, לפי מחוז -- http://www.cbs.gov.il/publications16/build_survey2015_3/pdf/tab1_01.pdf
מאחר שמסתבר שהדירות האלה לא עמדו ריקות חמש שנים, כנראה הם נבנו בשנים האחרונות.
אתה יכול לומר שזה לא הרבה, אבל זה בכל אופן הרבה יותר ממה שנבנה בגבעות החדשות.
^^^^^^^^^^^מעוז אסתר לנצח
דירות חדשות זה כולל הרחבה של מבנים קיימים, וזה כולל, בעיקר, מקומות כמו תל-ציון, ביתר, מודיעין עילית.. שזה עיקר הדירות האלה. וזה גם כולל דירות שנבנו במקום מבנים שנהרסו, כמו הבתים בבית-אל ליד הכיכר שנבנו במקום גבעת האולפנה.
וחוצמזה, אתה כמה בניה "לא-חוקית" יש ברוך-ה'? יש ביו"ש יותר מ-2000 דירות שנמצאות על אדמות פרטיות, וחוץ מהן יש עוד המון דירות על אדמות מדינה וקו כחול שנבנות בלי אישור (כמו רוב מוחלט של הבתים בכוכב-השחר, ובכוכב-השחר יש 500~ משפחות [עם הגבעות]).
ש"מ שבניה לא חוקית היא הרבה, ומשמעותית.
וזה חוץ ממה שאמרו פה בשאר התגובות על חשיבות הגבעות.
הרב עזריאל אריאל אמר פעם שעדיף שהבן יהיה בגבעות מאשר שיהיה באיזה זולה אי-שם.
'נוער הגבעות' זה בחורים מדהימים, מלאים אנרגיות, שרק מחפשים לעשות רצון ה' ולהאדיר את שמו בעולם.
אפשר אולי להתווכח על הדרך הזאת ועל האם היא מובילה לאנשהו, אבל אי-אפשר להתעלם מההבדל הבוטה שבין הנוער שבגבעות לבן שאר כל הנוער שמסתובב בישובים וכולו ריק מתוכן אמיתי של חיפוש קרבת ה' ועשיית רצונו. מקום של צניעות, של קדושה.
אני רוצה למקד..אדם כל שהוא
נחלק את הבנייה לשלושה סוגים-
1. בניה חוקית.
2. בנייה לא חוקית, אבל על אדמות מדינה בתוך תכנית המתאר.
3. בנייה לא חוקית, לא בהתאם לתכנית המתאר.
הביקורת של הרב מלמד [בנושא הזה], הייתה על סוג 3.
שמפריעה לטענתו לבנייה מסוג 1, ולהסדרת הבנייה מסוג 2.
אני מבין, שאף אחד לא טוען שהבנייה מסוג 3 הקימה יישובים ממש בעשור האחרון, אבל-
טוענים כאן.
1. שגם צריפון על גבעה הוא יישוב הארץ.
2. שהיא מגינה על הקיים, בכך שהורסים אותה במקום דברים אחרים.
3. שהיא לא מזיקה.
ואני מעדיף להשאר בדיון על שיטת ההתיישבות, ולא לדון כאן האם נוער הגבעות הם נוער פראי ואלים, סכנה לחברה הדתית ומדינת ישראל כולה, או נוער אידיאליסטי וגיבור, בעל מסירות והקרבה, יפי גוזמבאות ותואר, בעלי שאיפות גדולות שאינם מוכנים להסתפק בקיים, תקוות העתיד של עם ישראל.
נכון ששאלתי את הדברים בעקבות מאמר שתקף את נוער הגבעות במגוון היבטים, אבל אני מבודד כרגע רק את השאלה הזו.
זה לא נכוןמעוז אסתר לנצח
כל עשרות הבתים שנבנו בעשור האחרון ביצהר, באיתמר, בגבעות שילה, במעלה שלמה, בעמונה, ועוד הרבה ישובים שלא עולים לי כרגע (שנייה לפני שבת...) נבנו בבנייה מסוג ג'.
ואע"פ, הם עומדים על תילם.
והם רבים, רבים.
שבת שלום!
הרב מלמד לא ביסס את דבריו למה זה מזיק.די"מ
לרגע לא קלטתי איך כתבת בשבת, ואז נזכרתי שאתה בחו"ל חחחחיהדות=דרך חיים
אני יכול לצטט מה הוא כתב, לא מעבראדם כל שהוא
אני לא מבין לא בנהלים של האישור, ולא בפוליטיקות שמלוות אותם, ולא יכול לומר האם הדברים נכונים ולמה.
"החבורה.. הזאת מקפידה לבנות על שטחים לא מוסדרים, ובכך תוקעת את המשך תכנון הבנייה ביישוב הסמוך אליהם למשך שנים רבות. לא זו בלבד, כל עוד אין אישור תב"ע, הממשלה אינה רשאית לבנות מעונות, גנים, בתי ספר וכל מבנה ציבורי שבני היישוב זכאים לו."
זה לא נכוןמעוז אסתר לנצח
המדינה בונה מוסדות גם איפה שיש בעיות עם התב"ע.
עיין ערך כוכב-השחר.
זה פשוט לא נכון.די"מ
אתה מכיר איך תהליכי האישור החוקיים עובדים [בעיקרון ובפועל]..אדם כל שהוא
ויודע שזה לא קשור?
או רק לא מוצא בדברים של הרב מלמד סיבה למה שזה יהיה קשור?
לא מוצא בדברי הרב מלמדדי"מ
שמעת מישהו שטען את זה לפניו?אדם כל שהוא
כן. גם בלי הסבר.די"מ
אתה מוזמן לבקש ממנו הסבר..אדם כל שהוא
אני בעד.
[טוב בעיני שהרב מלמד יראה שיש בחוגי נוער הגבעות אנשים שמוכנים להתייחס ברצינות לביקורת, בתנאי שהיא תהיה מנומקת ומבוססת].
יצא לי לשון בפייסבוק עם יצחק מלמדדי"מאחרונה
כל זמן שיש בעו"צ\בבלדים\במעוז וכדו' התיישבות יהודיתיא
מתקימת באותם מקומות מצוות ישוב א"י משום שבאותו הזמן אנחנו לא עוזבים אותם ביד זולתינו מן האומות או לשממה
יתכן, ועדיין...אדם כל שהוא
ברור שיש עדיין מקום לשיקולים של תועלת ונזק [וכפי הדוגמא מלימוד תורה לתלמידים].
למשל, האם יתכן שיהיה מצווה להקים צריף בנקודה מסויימת, למרות שזה חוסם את הדרך להקמת כביש שיאפשר הקמתה של עיר גדולה בארץ ישראל?
אני דיברתי על "ההצדקה" כלשונך של הגבעותיא
ובעיני ההצדקה היא ציווי התורה כלומר מצווות ישוב הארץ שאני לא רואה איך אפשר לקיים אותו בהרבה מקומות חוץ מלהקים שם גבעה אתה חושב שיש בגבעות יותר נזק מתועלת ליישוב הארץ? אני ישמח שתגיד לי איזה ואיך
אני לא רואה את עצמי מספיק מבין בנושא, כדי לקבוע האם הם..אדם כל שהוא
גורמות יותר תועלת, או יותר נזק.
נטענה טענה שהם גורמות נזק גדול לאישורי הבנייה בהתיישבויות הסמוכות.
ולכן שאלתי, קודם לגבי הטענה עצמה, וכן, על רקע הטענה הזו, מה ההצדקה לגבעות? [שכן, יכול להיות שמישהו יסכים לטענה על נזקים, ואעפ"כ יסבור שיש תועלת מאוד גדולה שמצדיקה אותם].
הם לא באמת גורמות יותר נזק מבחינת. התיישבותית אלא להיפך.די"מ
ב.המנהל צריך להראות שהוא עובד והורס מבנים לא חוקיים.
כמו ששוטר תנועה צריך לתת כל יום X דוחות. כשיש צריף בעוז ציון שהרוסים פעם ביומיים זה בעצם תירוץ לא להרוס בגבעת אסף.
כי בסוף חודש הם באיםמואומרים הרסנו X מבנים לא חוקיים. אם לא היו גבעות כאלה היו הורסים בישובים וגבעות מבוססות הרבה יותר.
סבבה אז אני לא רואה שום נזק שנגרםיא
אדרבה אני רואה בזה קיום מצוות יישוב הארץ (שזה לא עניין של תועלת או נזק) ועוד הרבה תועלת לעמ"י ולאחיזה בארץ שאת רובה כבר כתבו
לא ענייני.אחד אחד
הרב מלמד לא העביר ביקורת עניינית.
כך שאיני רואה צורך להתמודד עם הטענות.
הוא כתב את השקפתו לכאורה, וגם זאת לא בצורת ביקורת.
באמת קשה לכאורה מה שהוא כותב, אישת עליו קשה, לכן אני מבין את הניסיון להבין.
אבל.
אם באמת הוא רוצה לחנך. במידה ודרכו האידואולוגית היא הנכונה. צריך להיות איש אמת!
צריך להתייחס לדברים כמו שהם, יש פה דרך אידיאולוגית השואפת לקרבת ה' ולא לרשע. גם אם אנו מסכים עם הדרך.
לא הגיוני לבזות בעל במה ציבורית רחבה ולצפות שא"כ מישהו יקבל ממך ביקורת.
עוד צריך לפני ההבדלה בין טוב לרע, להבין בכלל מי הוא העומד לפניך.
מעולם הוא לא בדק וניסה לברר את הדברים פנים מול פנים אלא מגורמים אינטרסנטים למיניהם.
כן, הוא לא הזמין לבירור ולא הגיע לביקור.
לא שייך להעביר ביקורת אישית או ממקרים ספציפיים, על ציבור.
עוד בכלל נראה שלא אכפת לו מ'אותם נערים פראיים' שהוא טוען שהוא רוצה לחנך.
הם לא תלמידיו הוא לא אביהם. מדוע איפה הוא רואה צורך לחנכם?
וגם הם אינם סבורים כי הוא דמות מופת שיש ללמוד ממנה הליכות.
אז מה הוא ניסה להסיג במאמריו? לא יודע.
אולי אני אצטט "להשקיע משאבים ולהוציא אישורי בנייה חדשים לצורך הורדת התסכול, כדי שיחזרו בתשובה וימצאו אפיקים חיוביים להוצאת כוחותיהם אל הפועל בבניית בתים, בפיתוח החקלאות ובגיוס לצה"ל."
אולי בסך הכול הוא מונע משיקולי רווחים פוליטיים כאלה ואחרים.
לא באתי לעסוק כאן בשאלה האם יש היגיון החינוכי במאמריו...אדם כל שהוא
של הרב מלמד, וגם לא בשאלת ההגינות שלהם.
באתי לשאול שאלות, שהתעוררתי להם בעקבות אותו מאמר, ומעניינות אותי.
עבור מי שעוסק מבחינה מעשית בשיטת ההתיישבות הזו, חלק מהדברים אמורים להיות לא רק שאלות מעניינות, אלא גם שאלות חשובות ומעשיות.
קודם כל א',מעוז אסתר לנצח
תשאל את הרב מלמד.
ב. לכל הגבעות היו תקופות טובות ותקופות רעות, ולכולם היו גם רגעי שיא (במעוז אסתר היה 10 בתים ו-5 משפחות).
גבעות יצהר, הן גבעות יציבות וגדולות, וכולן (כמעט) מלאות ב"נוער הגבעות".
והסיבה היחידה שהגבעות לא מובילות לדברים גדולים יותר זה חוסר באנשים.
פשוט בואו בהמוניכם!
מלבד זאת, הגבעות משמרות את האמירה שיש את סוג האנשים הזה שפועלים עם אל ומוכנים למסור את הנפש על התורה ועל הארץ הקדושה הזאת. שנוקמים-קצת-את נקמת דם עבדיו השפוך.
אלפים. חלקם גמדים, הוביטים ובני אדם, אבל הרוב אלפיםלשם שבו ואחלמה
ענק!!! והגובלינים זה כינוי אחר לשבכניקים..יהדות=דרך חיים
אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד
של יהודים בואו ורשו ארץ
ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..
אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר
נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת
יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר
והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.
אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף. (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)
עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+
הוא רוצה שננציח אותו
וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס
חווה על שם צרלי
קדימה. מי לוקח את הכפפה.
לטרמפ יש ישוב,
למה שלצרלי לא יהיה?
(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר


קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א
בשם ה' נעשה ונצליח
מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם
החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.
להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.
שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com
חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה
החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל
בונים. מיישבים. גואלים.
מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל
אשמח לעזרה
מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י
יש שם ישיבה 24/7..
עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת...
הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה
יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים
שנים שאני חולם להקים מיזם כזה..יו0י
איזו ברכה ב"ה. מרגש לראות את זה.
"לא עוצרים בסוף השמיטה – מעמיקים את החיבור לארץ ישראל" | ערוץ 7








