בנו את המקום מחדש וקיימו שמחת בית השואבה ושיעור מאת מו"ר הגר"י ברנד שליט"א
לחץ כאן לכתבה ותמונות באתר אגודת חלמי"ש





רננוש!אחרונהhttp://www.mbenari.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=31691 - האתר של מיכאל בן ארי
כשברקע שקט מתוח אחרי הפרות הסדר בבירה, התקיים אחר-הצהריים (יום ד') טקס הנחת אבן פינה לחלק ב' בשכונה היהודית נוף ציון שליד ג'בל מוכבר במזרח ירושלים. על-פי התוכנית, במקום ייבנו 105 יחידות דיור.
במסגרת טקס הנחת אבן הפינה, הוכנס ספר תורה לבית הכנסת הזמני שבשכונה. "יש פה תשובה מנצחת לכנופיה של ראאד סלאח", אמר חבר הכנסת מיכאל בן-ארי (איחוד לאומי), שלקח חלק בחגיגות. "הם לא נלחמים על הר הבית, זהו רק המנוף שלהם לשחרור הכיבוש היהודי מכל ירושלים".

החגיגות בנוף ציון. "ירושלים תלך ותתחזק" (צילום: גיל יוחנן)
לדברי בן-ארי, "מה שקורה פה זוהי התשובה שלנו בפועל - ילדים וילדות שישחקו בגני שעשועים ולא רק מילים, כמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אלא מעשים".
חבר הכנסת אורי אריאל (איחוד לאומי) הגיע גם הוא לחגיגות. "זהו חג הכנסת ספר תורה לשכונה חדשה בירושלים", אמר ל-ynet, "אי אפשר לעצור את המנגינה הזו, את הציונות, זה מאוד משמח". כשנשאל אם יש בהתכנסות היום אמירה בנוגע למהומות בהר הבית ענה: "אנחנו לא צריכים קונטרות, הכל פה חיובי. הכנסת ספר תורה זה דבר חיובי, ופה יהיו מאות משפחות בשכונה הזאת, ירושלים תלך ותתחזק".
חבר מועצת העיר ירושלים מטעם סיעת הליכוד, אלישע פלג, הוסיף כי "הרחבתה של השכונה היא המשך ישיר לנוכחות היהודית במזרח העיר. רק על ידי בנייה בפועל נחזק את ריבונותנו בכל חלקי ירושלים ונבטיח כי ירושלים תישאר מאוחדת בריבונות ישראלית".
הרב הראשי לישראל לשעבר, ישראל מאיר לאו, נשא דברים בטקס הכנסת ספר התורה. בסיום דבריו אמר ל-ynet כי אין קשר בין האירוע לבין ההתפרעויות בהר הבית. עם זאת, הוא התייחס לנושא ואמר: "שילמדו כל מנהיגי ערב, כולל השייח מהתנועה האיסלמית הצפונית, מנשיא מצרים וממלך ירדן, שמה שמשיגים ליד שולחן הדיונים לא משיגים לעולם בשדה הקרב - בוודאי לא ביידוי אבנים ובדיבורים מתלהמים".
הבוקר הגיעו חברי ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל וחברי כנסת ערבים למסגד אל-אקצה,
|
|
כדי להתרשם במו עיניהם מהמצב בשטח בעקבות המהומות. הם המשיכו להאשים את ישראל בביצוע עבודות חפירה מתחת למסגד.
אתמול הוחלט בבית משפט השלום בירושלים להרחיק את מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, ראאד סאלח, מירושלים ל-30 יום. בית המשפט קבע כי "הימצאותו בירושלים עלולה להצית אלימות נוספת".
סלאח נעצר אמש, בעת ששהה על גג בית בשכונת ואדי ג'וז עם כמה מתומכיו. על דבר המעצר הוחלט בהתייעצות בין מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן, פרקליט המדינה משה לדור, ומפקד מחוז ירושלים ניצב אהרון פרנקו.

[סתם, אבל כמובן שהכי נואמרלי זה לקנות מקום אמיתי-שלך.] העליה אגב, היתה אתמול בלילה.
ממחר כולם מצטרפים לפעילות יומית למע שחרור גלעד שליט
החל מה 14 לספטמבר 2008 ועד חזרתו של גלעד - משמרת יומית ורצופה מול בית ראש הממשלה, באוהל המחאה, בירושלים.
לחץ מתמשך על ראש הממשלה - מצפון מהדהד - נהיה שם עד שיוחזר!!! עכשיו יותר מתמיד!
המשמרות הן כל יום מ- 7:30 ועד 22:00.
שישי וערבי חג: מ- 7:30 ועד כניסת שבת / חג
שבתות וחגים: מ- 9:00 ועד 22:00
המשמרת כולה מופעלת ע"י מתנדבים המתחלפים בתדירות של כשעתיים, במשמרות של אחת בחודש או כפי יכולתכם.
הכוונה היא להיות "עצם בגרון" לראש הממשלה ולמשפחתו על מנת לא לתת לא ולו לשנייה אחת לשכוח את אחריותו לגלעד.
.
המעוניינים להתנדב לפנות למייל של יעל ורותי ברקאי
עוד שליט חי
הם בדויד! פעם ראשונה שאני רואה אותם בדויד. הם בסופות צבאיות. ימ"ש. 
בעקבות דברי מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן, קורא ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) להוציא את התנועה האיסלאמית ברשות השייח ראיד סאלח אל מחוץ החוק. "אוזלת היד של המשטרה והפרקליטות בטיפול בשייח סלאח יוצרת סכנה ממשית לבטחון ישראל, לא ברור מדוע המשטרה לא מבקשת את מעצרו לתקופה ממושכת", הדגיש.
מפכ"ל המשטרה הבטיח הבוקר (שני) שנגד השייח סלאח החשוד בליבוי המהומות צפויים להינקט צעדים בימים הקרובים.
ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, השייח ראאד סלאח, נעצר הערב (שלישי) על ידי המשטרה על רקע התבטאויותיו בימים האחרונים שככל הנראה גרמו להצתת המהומות בהר הבית.
המעצר התבצע בעקבות החלטת מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, פרקליט המדינה משה לדור ומפקד מחוז ירושלים ניצב אהרון פרנקו.
אנשי מפלג המיעוטים ביחידה המרכזית ערו את סלאח בוואדי ג'וז בסיוע לוחמי מג"ב ירושלים על גג של אחד הבתים בעת ששהה במקום עם עוד כ-30 תושבים ערבים. משם הועבר סלאח לחקירה במפלג המיעוטים במטה המחוז.
חבר הכנסת משה מטלון (ישראל ביתנו) אמר הערב בעקבות המעצר, "אני מברך על ההחלטה לעצור את רב המסיתים השייח' ראאד סלאח ומצר שזה לא נעשה כבר בחודש יוני כאשר כבר אז הסית לפגיעה ביהודים בעת שנאם באוניברסיטת חיפה והתרעתי על כך בפני המשטרה ללא מענה".
חבר הכסנת אופיר אקוניס (הליכוד) אמר כי הוא "מברך את משטרת ישראל ואת גורמי אכיפת החוק על ההחלטה האמיצה והנבונה לעצור את השייח סלאח".
"הדמוקרטיה הישראלית איננה הפקר ולא תהיה הפקר לביריונית המילולית ולדברי ההסתה של סלאח", הדגיש.
חבר הכנסת דני דנון (הליכוד) אמר בתגובה, "אני מברך על מעצרו של גדול המסיתים של המגזר הערבי. אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה לנקוט בפעולות נגד נציגיו במשכן הכנסת - החכי"ם הערביים".
חבר הכנסת אבי דיכטר אמר בתגובה למעצרו של השייח ראאד סלאח כי המעצר הוא צריך לעמוד במבחן הראיות, "מאז השתחרר שייח ראאד סאלח ממעצרו לפני כחמש שנים מנסה הוא לשקם מעמדו ואת מעמד התנועה האיסלמית ע"י היאחזות במוטיב אל-אקצה", אמר ח"כ דיכטר והדגיש כי "מעצרו הינו מבחן הראיות ולא מבחן הסיפורים, אם המשטרה סבורה שיש בידיה די ראיות מחובתה לעוצרו עד סוף ההליכים המשפטיים".
נזכיר כי השייח' ראיד סלאח, קרא בתחילת השבוע לכל פעילי התנועה ולמוסלמים ברחבי הארץ להפגין נוכחות במסגד אל-אקצא ולמנוע מקבוצות ימניות קיצונית כניסה למתחם.
בעקבות דבריו הבטיח מפכ"ל המשטרה כי ינקטו נגדו צעדים. מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב אהרון פרנקו, אמר כי הערבים כפויי טובה, "בעוד שאנחנו אפשרנו לערבים לקיים את חג הרמדאן, הם מנגד מתפרעים בחגי תשרי. זוהי פשוט כפיות טובה".
חבר הכנסת ד"ר מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר בתגובה לשחרורו ממעצר של השייח ראאד סלאח כי "שוב המשטרה והשר הממונה פישלו בגדול".
לדבריו, "ההחלטה לשחחר את סלאח בתנאים ממריצה את אויבי ישראל. אהרונוביץ וכהן מציגים - חזקים בדיבורים. אפס במעשים".
ח"כ בן ארי התייחס למצב רוחו המרומם של סלאח במהלך הדיון ולחיוכים השופעים שהפנה כלפי כלי התקשרות ואמר, "אני לא מאמין שהגענו למצב אבסורדי שכזה, בודאי שסלאח מגיע לבית המשפט וצוחק על המפכ"ל והשר שבמשך יום שלם סיפרו לעם ישראל כמה מעשיו של סלאח חמורים וברגע האמת התקפלו".
"סלאח מרשה לעצמו לצחוק על מדינת ישראל, אם אחרי כל הדיבורים מבקשים לשחרר אותו זו בושה וחרפה", הדגיש.
בן ארי ציין כי הוא מתכוון ליזום דיון בכנסת בנושא ולדאוג לכך שנציגי המשטרה והפרקליטות יבואו ויתנו דין וחשבון על ההתנהלות הלוקה, החובבנית, הבלתי מקצועית והסלחנית כלפי סלאח ושכמותו.
גורמים בימין הוסיפו כי "אם היה מדובר בפעיל ימין שהיה משתלח וקורא למרד אין ספק שאבירי הדמוקרטיה בפרקליטות ובמשטרה לא היו מבקשים שחרור אלא היו מחמירים ודורשים מעצר עד תום ההליכים. להתנהלות כלפי סלאח אין הסבר ואין תקדים".
לאירוע הבוקר לא ציפו התושבים היהודים בשומרון. שוטרי משמר הגבול שעסקו באבטחת מסיק הזיתים נכנסו ללא רשות לבית מגורים במאחז "חוות שקד" ליד יצהר. ככל הנראה, אחד השוטרים השליך סיגריה דלוקה על הריצפה ותוך דקות מספר המבנה עלה באש.
תחילה חשבו התושבים כי ערבים הם שהציתו את המבנה לאור אירועים קודמים באזור. תושבי יצהר זועמים על האירוע וטוענים כי שוטרי מג"ב הציתו את המבנה בכוונה תחילה בשל יצר נקמנות, כלשונם.
הבוקר (שלישי) מסר דובר צה"ל כי ככלל, ברוב אזורי המסיק במרחב יהודה ושומרון לא יהיה צורך בתיאום העבודות עם גורמי צה"ל והמנהל האזרחי, אולם בעקבות לקחים שהופקו משנים עברו ובשל צרכים ביטחוניים, הוגדרו שטחים מצומצמים כשטחים בהם חלה חובת תיאום ביצוע העבודות עם גורמי צה"ל והמנהל האזרחי.
בנוסף לכך, נמסר מצה"ל, הוגדרו שטחי מסיק נוספים שייסגרו בפני ישראלים במטרה למנוע חיכוכים. גם באזורים אלו יהיו פרוסים נציגי צה"ל, המנהל האזרחי ומשטרת ישראל, על מנת לתת מענה לאירועים חריגים בשטח.
ברקע הקריאות בקרב ערביי ישראל וברשות הפלסטינית בגנות "ייהוד ירושלים", ייערך אחרי הצהריים תחת אבטחה כבדה טקס הנחת אבן פינה לשלב ב' בפרויקט בנייה בשכונת "נוף מציון" שליד ג'בל מוכבר. מארגני האירוע מבטיחים השתתפותם של אישי ציבור בכירים. בפרויקט צפויות להיבנות 105 יחידות דיור חדשות. בנוסף תיערך במקום הכנסת ספר תורה לבית כנסת שנחנך לפני כחודשיים.
בס"ד
גילוי דעת תורה
על דרכי המאבק ועל השתתפות נשים
במאבק על "בית האמת והשלום" בחברון עיר הקודש, ובכלל במאבקים העומדים לפתחנו בתקופה זו, צריך לחזור ולהזכיר כמה עקרונות:
א. המטרה העיקרית
גם כאשר נמצאים במאבק, אסור לשכוח את העיקר: המאבק איננו מטרה בפני עצמה. המטרה החיובית העיקרית – שאותה אנו רוצים לכתחילה – היא גילוי מעיינות התורה והפצתם, בכל עם ישראל ואף לאומות העולם (כמתאים להם). ככל שיכירו ישראל באמת האלקית שבתורה ויטעמו את מתיקותה בנגלה ובנסתר – כך נגיע לשלום אמיתי בקרבנו ונתקרב ליעוד של "מלאה הארץ דעה את ה' כמים למים מכסים" ו"תורה חדשה מאיתי תצא".
ב. הנהגה
התיקון האמיתי למצב תלוי בהקמת הנהגה ראויה – הנהגה הפועלת על פי פסיקת רבנים מורי הוראה בישראל, ועל פי דעת-תורה (ופנימיותה) רחבה ועמוקה של בחירי הדור, "השופט אשר יהיה בימים ההם". גם בקשר למאבק מעשי בשטח, צריך שיהיה 'ראש' לכל הכוחות המעשיים – מנהיגות על פי תורה.
ג. "כל כבודה בת מלך פנימה"
עלינו לשמור מכל משמר על כבוד בנות ישראל, טהרתן וצניעותן. לצערנו בשנים האחרונות היו מקרים רבים שבהם כוחות הצבא והמשטרה פגעו בכבוד בנותינו, ויש מידע על תוכניות לפעול כך בעתיד (באופן מכוון) – על כן, בעת גירוש, הנשים והבנות צריכות להימנע מלהשתתף בפועל במאבק ולא להיות במקום שיש בו חשש של עימות עם כוחות צבא ומשטרה, בפרט כשיש ביניהם חיילים ושוטרים גויים. יתר על כן, כמדומה שעצם הנוכחות של נשים וילדים במקום הגירוש מגבירה, באופן לא-מודע, את החשק והנכונות של המגרשים. על כן הדרך הרצויה היא שבמקום ובזמן בו יש חשש של עימות פיזי – צריכים להיות בזירה רק גברים הנכונים למאבק – "מבן עשרים שנה ומעלה כל יוצא צבא" – לא בנות ולא נשים וילדים.
ד. תחומי המאבק
כמובן שהנוכחות במקום הנמצא בסכנת גירוש, ח"ו, היא הכרחית. אין מפקירים אף עמדה, ובפרט מקום חשוב כזה. אולם לא כל המשאבים צריכים להיות מופנים רק לתחום הזה. המאבק מתפרש לתחומים נוספים חשובים לא פחות, ובתחומים אלו יש מקום חשוב גם למעשיהן של נשים ובנות.
בין הגזרות הנוספות של המאבק חשוב לציין:
1. חיזוק ההזדהות האישית של ציבור רב ככל האפשר עם מקומות הנתונים בסכנה על ידי שהיה במקום שלא בשעת הגירוש עצמו.
2. עידוד אי-הזדהות עם הממסד המושחת התוקף את נוכחותנו בארץ הקודש, בעיקר בפעולות הסברה ותמיכה בקרב חיילים ושוטרים בסירוב פקודה לגווניו השונים.
3. גם בפעולות רוחב הנהוגות בזמן האחרון – פעולות שמרתקות כחות צבא לזירות אחרות, החל ממחאות ושיבושים בכל רחבי המדינה בעת גירוש (באמצעים לא אלימים, כמובן) ועד לצעדות במקומות שיש בהם אוכלוסיה לא-יהודית, תוך קריאה לאויבי ישראל להכיר בכך שארץ ישראל היא מקומו של עם ישראל, ולטובתם-הם עדיף להם למצוא את המקום הטוב יותר עבורם לחיות בו – איננו רואים מניעה להשתתפותן של נשים (כמובן, תוך שמירה נכונה על בטחון וצניעות הפעילוֹת).
4. פעולות הסברה וטיהור תדמית, בפרט באמצעי התקשורת וברחוב של 'מרכז הארץ', מתוך ביטוי שמחה ורוחב דעת על יסודות פנימיות התורה. בתחום זה, תחום הדוברות, יש מקום מיוחד ועיקרי דווקא לנשי ובנות ישראל, בחינת "כן בנות צלפחד – שחבבו את הארץ – דוֹבְרות".
לאחר כל המאבק הנכון והמושכל, שישלב את כל הגוונים הללו – תוך 'החלפת צבעים' וסגנונות פעילות מעת לעת – עלינו לזכור כי ההצלחה תבוא רק מאת ה' יתברך שיגמור בעדנו.
(פשוט חיפשתי לראות באיזה איזור זה..)
למי שלא מכיר אז קצת עלינו: מעלה רחבעם ע"ש רחבעם זאבי הי"ד,כקילומטר צפון מזרחית מנוקדים עלה לקרקע לפני 5.5 שנים על אדמות מדינה ובאישור ו/או בידיעת כל הגורמים הנוגעים בדבר.
אופי היישוב : מעורב-דתיים חילוניים ,מושתת על עבודה עברית,תפיסת שטחים ובלי גדר בתור עקרון.
אנו מונים כיום 21 נפש ביניהם משפחות עם ילדים, זוגות נשואים ורווקים.
בין תושבי המקום מדריכי טיולים ,נגר ,פועלי בנין ,עובדי היי טק, גננת ,הומאופטית, חיילים בסדיר ועוד. חלקנו עוסקים בחקלאות, ברשותינו מטעי זיתים, שקדים וכרם ענבים.
)