שרשור חדש
עוד שמפניה, למה אנחנו שותקים על ההשמצות ?שואלת 5775
נער גבעות - ערוץ 2 (צילום מסך)
לא דובים ולא נער. התחקירן מוצג כא' - לשעבר פעיל מרכזי בנוער הגבעות

זה היה ראיון דרמטי. כתב ערוץ 2, עופר חדד, יושב מול בחור צעיר, קולו מעוות, צל מסתיר את פניו. הבחור הצעיר, מכונה א' ומוצג כפעיל מרכזי לשעבר בנוער הגבעות. אלא שבדיקת וואלה ברנז'ה מגלה כי הבחור הצעיר אינו אלא תחקירן חדשות 2 בשם עמרי מנשה, וכי מדובר באילוסטרציה - דבר שלא הוזכר לאורך הכתבה כולה.

חדד ראיין את הבחור הצעיר בכתבה ששודרה ב"חדשות סוף השבוע" בערוץ 2, בעקבות ההצתה ורצח הפעוט עלי דוואבשה ואביו סעד. הצעיר הוצג כפעיל קיצוני שלקח חלק בפעולות תג מחיר, סיפר על האופן שבו עובד נוער הגבעות וסיפק הצצה נדירה מבפנים תחת הכותרת: "כך עובד הטרור היהודי".

מדי פעם המצלמה התמקדה באחת מעיניו, בידיו הרועדות בצללית ראשו שכוסה בכובע מצחייה. חדד שישב מול המרואיין, על רקע מסך מחשב שהציג את פעולות הימין הקיצוני, הנהן ברצינות תהומית. באותן תמונות שבהן הוצגו פעילים קיצוניים דווקא טרחו במהדורה לציין כי למצולמים אין קשר לכתבה. ואולם, אף לא לרגע הופיעה כתובית או הבהרה שמגלה מהי זהותו האמיתית של המרואיין.

בשיחות של וואלה ברנז'ה עם גורמים בחברת החדשות נטען כי ההקלטה שהביא חדד היא אכן של פעיל ימין קיצוני, אולם בשל הסכנה לחייו בעקבות הראיון הוחלט להשתמש באילוסטרציה. גורמים אחרים הוסיפו כי בכתבה ננקטו כל אמצעי הזהירות שנועדו לטשטש את זהותו של המרואיין מתוך חשש אמיתי לחייו ולכן הוחלט שלא לציין בפני הצופים שמדובר באילוסטרציה.

בחדשות 2 בחרו לא להגיב.

מה הקשר שמפניה?די"מ
סתם רדידות עיתונאית.
זאת כתבה מבוימת שמדברת על ה"מחתרת"שואלת 5775
עבר עריכה על ידי שואלת 5775 בתאריך ב' באלול תשע"ה 23:20

והיא נועדה להכפיש אותנו, 

ולהביא "הוכחות" למעצר המנהלי של אטינגר שנעצר ללא הוכחות, כאילו יש מחתרות לפגיעה בערבים,

והם שורפים אנשים בחיים, והם מסוכנים, 

גם תגובתו של "הכתב" המפברק עופר חדד בפיסבוק שלו

דברה על אנשים מסוכנים, שרוצים להרוג. אני לא אעתיק את ההוצאת שם רע 

של ה"כתב" הזה. תגובתו מופיעה במלואה באתר ערוץ 7.

הוא מציג אותנו כרוצחים 

ככה בדיוק היה אחרי רצח רבין,

ביימו כתבות טלויזיה על ארגון אייל,

שבראשו עמד אבישי רביב, איש המחלקה האנטי יהודית בשב"כ,

וביימו כתבות שפורסמו שבהם מתוארות התכנסויות שלהם שבהם הם מתכננים לפגוע בח"כים של השמאל,

ומציגים אותם כרוצחים מסוכנים 

בכתבה לא מדובר על מחתרת.די"מ
מדובר אידלוגיה.
ובגדול אני מסכףתכל מה הוא אומר שם ומה התורה אומרת ולא ממש מוצאנהבדל.
לכן אני לא מבין מה הבעיה שלך.
את חושבת שאם באמת יהודים הציתו אתמהבית בדומא הם רוצחים שפלים?
בעייני הם לוחמים צדיקים.
אפשר בבקשה קישור לכתבה?דניאל55אחרונה


מכירים אולי יהודים שמוכרים קרמיקות בסיטונאות ,כמוהדסדס

שיש  מפעלים מקבילים של ערבים בזול?

ז"א לא רוצה לקנות בחנויות-סתם יקר,אבל גם לא כ"כ רוצה להזמין מערבים בשטחים,למרות שמן הסתם יותר זול. מכירים חנויות זולות של קרמיקות ומרצפות של יהודים?

וגם: עבודה עברית -שיפוצניקים שלוקחים לא יקר? אשמח לשמוע. זה דחוף

הסתדרתי בס"ד, תודה.הדסדסאחרונה


קצת מפרשת השבוע..חסוי123
מצחיק שזה עצובדבש חריף
לך תדע.בן-ציון

אולי יצא באמת פסק דין כזה של בג"ץ

 

 

אי אי אי!א"י השלמהאחרונה


אני ישמח לעזרההכל לטובה!

היי.. 

אני ילדה בת 14 גרה ביישוב מאוד מזדהה עם נוער הגבעות וכו...

אני ממש רוצה לצאת מבועה של היישוב ולעשות משו במקום לדבר כל היום על כמה א"י ישראל חשובה לי..

יש כמה בעיות..

אחת זה המשפחה.. זה ממש לא משו שיש לו אופציה!

וגם בכללי- מה עושים? 

אני ממש אשמח שתבינו אותי ותענו לי...

 

סבבהשירוש16
אז שיהיה לך המון הצלחה וס"ד!
לא נעים לנצל"ש אז...א"י השלמה

אני הבת הכי גדולה ולפני יש רק בנים

וזה פשוט משגע אותי שההורים שלי לא מרשים לי מלא דברים

שברור שלכל שאר האחים מותר רק כי אני בת..עצוב

יותר בקטע של הפגנות, שבתות במאחזים, עליה ליוסף, טרמפים וכאלה...

המשפחה שלי נחשבת ממש קוצונית כזאתקורץ

אחים שלי גרים במאחזים ונעצרו מלא פעמים...

לא יודעת איך לשנות אצלם את ההנחת יסוד הזאת שזה לא מתאיםמבולבל

 

 

אין הבדל באמת.די"מ
אנינבטוח שהאח הראדון שלך דנכמס לענייניםמבאלו היה צריך להתמודד כמוך.
תעשי דברים בלי שהם יודעיםyosef13

בס"ד

ותגידי להם אחרי תקופה מסוימת.

רק ככה אפשר לשלב בין הכרת הטוב להורים וישוב ארץ ישראל.

כמובן שצריך לעשות את זה עם הרבה שיקול דעת ולדון כל מקרה לגופו.

קודם כל- זה באמת ממש מעצבן. גם בלי אחים..תהילה רבקה
תמיד שההורים אומרים כזה שאם היית בן זה משהו אחר וכו'.. מציק! דבר שני, אם זה בגלל שאת בת אז לבוא אליהם באותו קטע ולהגיד למשל שבגבעה הזאת והזאת יש גם בנים או שסיבו"ש יש תמיד בנים ש"שומרים עלייך". וחוץ מזה להגיד שיש גם הרבה בנות שזה גם משמעותי ולא חייב תמיד שיביו בנים..
וצריך גם לזכור שבאמת לבנות זה הרבה יותר מורכבשיגר

ולנו יש הרבה פחות סכנות או בעיות אבל לדבר הזה קוראים צער גידול הורים בהצלחה!

חח.. תודהא"י השלמהאחרונה


אשמח אם תגיבו-רפ"א

הכרתם פעם נער גבעות שהפסיק את הפעילות בגבעות בגלל מעצר של לפחות חודש?
ועוד שאלה - מה עושה אחד שקיבל הרחקה מיו"ש? איך הוא נשאר מחובר לגבעות?

מכיר המוןעמיחי
שאחרי תקופה של הרחקה מנהלית, החליטו מסיבות שונות ומשונות שיישוב הארץ פחות חשוב..
כי לפני זה ישבת איתם לשיחה עמוקה מה היא האידלוגיה שלהם...די"מ
מענייןנשלא מעט מאוצם אנשים כנראה לא סיקו לפעול בברים שונים ועובדה שהמשיכו לקבל הרחקות.
זה שאדם נמצא בגבעה לא בהכרח אומר שהסיבה לכך היא שהוא חושב שישוב הארץ הוא הדבר הכי חשוב.
אני משער שאתה צודק..עמיחי
אוי ויי הצליחו להבין משהו עם כל השגיאות הקלדה?די"מ


לא..שמוליק פייןאחרונה
א' ברוך השם אפשר להסתובב בלי פלאפון או לפחות להשאיר בבית ולסוע לגבעה..
ב' יש הרבה חבר'ה מורחקים אז משתדלים להישאר ביחד..
נתחיל בזה,סתם אחת
שהמשפט הזה-
"דור הגבעות מסתמך, לכאורה, על שיטת הקדוש הרב מאיר כהנא זצ"ל זיע"א."-
לא נכון לרוב.
ואחרי כל הכתבה הזאת, התגובה שם ממש הצחיקה אותי.
^^^^די"מאחרונה
איך ומתי משה חסדאי הפך לרב?גורודנא

כל מי שעובד במוסדות חינוך הופך לרב? גם המנקה?

מה זה אומר?רלה

/News/News.aspx/304275

מה ההשלכות פה?

דבקות בה׳- הבדלה מהגוי-הרב מאיר כהנא הי״דהכהניסט הנודד
דבקות בה' – הבדלה מהגוי
לחודש אלול
הרב מאיר כהנא


"אני לדודי ודודי לי" (שיר השירים ו:ג) - ראשי תבות "אלול". חודש אלול הוא חודש של דודים - אהבה. שיר השירים הוא ספר האהבה-הדודים של ישראל והקב"ה.
כאשר הרמב"ם חיפש את המשל הגדול והעמוק ביותר לאהבת ה', הוא היה חייב לתת את הדוגמה של אדם ואשתו, ולומר שיותר משאדם אוהב את אשתו באמת, צריך לאהוב את ה'. צריך לשגות בה תמיד, כמו שכתוב: "בכל לבבך ובכל נפשך" (דברים ד:כט). הוא שאמר שלמה: "חולת אהבה אני" (שיר השירים ב:ה). זה המשל שנתן הרמב"ם לאהבת ה'. כל שיר השירים הוא המשל הזה. שלמה כתב זאת כך, כי רק כך יתחיל האדם להבין את המצווה ואת המושג של אהבת ה'. ומשום כך, אלול הוא החודש שאנו חייבים לחפש בו את הדרך להתקרבות של "אני לדודי ודודי לי".
האהבה הגדולה ביותר היא אהבה של דבקות. זו היא אהבה אינסופית. יש מצווה לדבוק בה', כמו שכתוב: "ובו תדבק" (דברים י:כ), "ולדבקה בו" (שם יא:כב). וכך אומר דוד: "דבקה נפשי אחריך" (תהלים סג:ט), "דבקתי בעדותיך" (שם קיט:לא). וזו היא אהבת ה'. הדבקות היא שיא האהבה בין האדם למקום.
זה העניין של "דודי לי ואני לו" - הוא לי ורק הוא, ואני לו ורק אני. יש כאן עניין של קנאה: רק זה ורק זאת. וכך כתוב: "ולמה תשגה בני בזרה ותחבק חיק נוכריה" (משלי ה:כ) - גם שלמה המשיל את ישראל לאישה. וכן: "יהיו לך לבדך ואין לזרים אתך" (משלי ה:יז). וכך נאמר בספרי: "'ודברת בם' (דברים ו:ז) - עשם עיקר ואל תעשם טפלה. שלא יהיה משאך ומתנך אלא בהם, שלא תאמר: למדתי תורה, אלך ואלמד תורת האומות, ת"ל '(ושמרתם את מצותי) ללכת בהם' (ויקרא יח:ד), ולא להיפטר מהם. וכן הוא אומר: 'יהיו לך לבדך ואין לזרים אתך' (משלי ה:יז)" (ספרי ואתחנן לד). ואם אסור ללמוד תורת גוי, קל וחומר שאסור לערב אותם במצוות ובתורה. אין מקום לערב את הזר והזרות והתרבות הזרה עם התורה. יש כאן קנאה: הקב"ה מקנא לו, לעמו, לתורתו.
צריך דבקות בה', וממילא נהיה מובדלים משאר האומות, שהרי אם אתה דבק בה', ממילא אתה מובדל משאר האומות. המדרש אומר: "אומות העולם אומרים לישראל 'אנא הלך דודך'... 'אנא פנה דודך' (שיר השירים ו:א)... כנסת ישראל משיבה... מה טיבכם שואלים עליו ואין לכם חלק בו? מאחר שנדבקתי בו, יכולה אני לפרוש ממנו? מאחר שנדבק בי, יכול הוא לפרוש ממני? כל הן דהוא לגבי הוא אתי ליה" (שיר השירים רבה ו:ז). גם אם יש היום הסתר פנים, בכל זאת הוא דבוק בנו ואנו בו. על הפסוק "אנא הלך דודך... דודי ירד לגנו" (שיר השירים ו:א-ב) אומר רש"י שבאו שאר אומות (סנבלט) ורצו לבנות את בית המקדש יחד עם ישראל, וישראל ענו להם "לא תבנו עמנו", כעניין שנאמר: "לא לכם ולנו לבנות בית לאלוקינו" (עזרא ד:ג), "ולכם אין חלק וצדקה וזכרון בירושלים" (נחמיה ב:כ).

החודש הזה הוא חודש של "אני לדודי ודודי לי" - דבקות בה' ולא בשום דבר אחר, להגיע יותר ויותר קרוב אליו. זה אומר שמצד אחד יש דבקות בה', ומצד שני יש התנתקות מהגוי ומהתרבות שלו. אין לנו חלק בהם, ואין להם חלק בנו. בדלנות והבדלה - זאת האמת. האדם חייב להידבק רק בה'. שיא הדבקות באהבת ה' היא מסירות נפש, ולאו כל חכם זוכה לה. זה לא בא רק מלימודים, אבל ודאי שאדם שלא למד, קשה לו מאוד מאוד להגיע לזה. חייבים לשבת וללמוד, אבל צריך לדעת לשם מה לומדים - כדי להגיע לדבקות בה' ולמסירות נפש.
הפצת הרעיון היהודי!!אש להבה
❓❗
שבת .. ארץ ישראל .. עם ישראל .. כל אלה נשמעים לכם כמושגים בעלמא ??

לא עוד 📢 !!

בואו הצטרפו אלינו לתנועת "המכבי" לזכרו של מורנו ורבנו הרב מאיר דוד כהנא זצ"ל הי"ד והבינו את הרעיון היהודי שעומד מאחורי כל דבר

🔴הקבוצה על גל שקט תמידי ללא דיונים וללא דיבורי סרק .. רק דברי אלוקים חיים מתוך ספריו של מו"ר הרב הי"ד .

🔴מדי יום ישלחו כמה קונטרסים על ידי הוגי הרעיון היהודי.

🔴כל שבת,חג וכל אירוע יהודי אחר פתאום יקבלו צבע ומשמעות

🔵רוצים להצטרף לקבוצות ההפצה שלנו??
שילחו - הודעה למספר -‏‪054-486-2999 ‬‏ ‬‏או למספר - ‏‪ 050-478-2164‬‏עם המילה "המכבי" ונצרף אותכם ותקבלו מדי יום ושבוע את הגיגי הרעיון היהודי

בשם ה' נעשה ונצליח !
הפיצו !
יש אפשרות לקבל בהודעה רגילה?יהדות=דרך חיים

פשוט לי ולעוד הרבה אנשים אין ווצאפ..

בדרך כלל זה דברים ארוכים להודעה רגילהאש להבה
יש אפשרות לקבל עלון שבועי במייל
אפשר לקבלאלעזר נאור123
לוואצפ?
בוודאי. שלח הודעה לאחד מספריםאש להבהאחרונה
אני לא יכולה לצרף אותך מפה
הם מפחדים ויוריםלכל כיווןישראלן
עוד שלוש צוים מנהליים לקטינים
אטינגר וסלונים קיבלו מעצר מנהלי!אריאל דל"ת

עדיין לא ידוע לכמה זמן...

 

 

חצי שנהישראלן
לפי ערוץ7
פחח בטח יאריכו להםמישהי=)


רשעיםסתם אחת
פשוט בושה! כ"כ כואב!חסדי הים
"כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ" אכי"ר.די"מאחרונה
מזדהים עם העצורים הגיבורים הצדיקים!די"מ
חברים יקרים שימו לב! ביום ראשון הקרוב נקיים מפגן תמיכה והזדהות בבית משפט בנצרת בדיון של חברינו הצדיקים והגיבורים מאיר אטינגר ואביתר סלונים. כולם מגיעים, זהו לא עוד דיון! אנו קוראים לכל מי שמלכות ישראל חשובה לו ודם יהודי זורם בקרבו להגיע ולחזק! אם לטיול לצפון אפשר להגיע אז להזדהות עם המהפכה כל שכן!
מייל:hasbarayehodit@gmail.com
אנו רוצים להוציא הסעה מיצהר לפרטים יוסף פריסמן - 0529407617
ופדויי ה׳ ישובון ובאו ציון ברינההכהניסט הנודד
לא ברור בדיוק.די"מ

ההסעה מיצהר יוצאת ב10:30.

תודה (:אביגיל.
טעות!טעות!טעות!די"מ

הדיון ב10:30.

 

@אביגיל.

אוי אביגיל.
תודה
כן.. צריך ללכת לישון כבר...די"מ


אז יאללהאביגיל.
הגענו עד אום אל פחם שם קבלנו טלפון שהם קבלו מעצר מנהלידי"מאחרונה
ואין דיון, ועשינו אחורה פנה...
ביני לנדאו במעוז אסתר!!שונאת ערבים
וואי איזה יופיקול דממה
בלנ"ד אשתדל להגיע
כולם להירשם!!שונאת ערבים


לא נותן לי לפתוח...ישמצב לפירוט?דרשתי קרבתיך..


המודעה בפנים..עמיחי

מקפיץחכחעחילםכ
תמיד טוב לבוא למעוז.
עכשיו אין תירוץ...
בטח שיש!די"מ
זה עולה כסף!
אז תשיג כסף קול דממה
תפרגן לו..זה הפרנסה שלודרשתי קרבתיך..


וואלה, לא חשבתי על זהקול דממה
היא התכוונה שהפרנסה שלי היא לא לבזבז את מעט הכסף שיש לידי"מ
הבנתי את זהקול דממה
אז למה את לא נירשמת?שונאת ערבים


רגע, זה השבוע????קול דממה
שבוע הבאתהילה רבקה
כאילו מחר, או עוד שבוע?קול דממה
עוד שבועתהילה רבקה
ראשון הקרובחכחעחילםכ


היה מדהים!!עמיחיאחרונה



תראו את זה..אריאל דל"ת

כמה אנשים נתנו ציון מינוס לתגובה 83..

/News/News.aspx/303926

 

מה שמוכיח שש עוד כמה שפויים בערוץ 7, לכל מי שתהה לעצמו..

 

@אלעד אם אני זוכר נכון..

קבר שמאיאנוניבי

בביקורי בקבר שמאי ראיתי שיש 2 כוכים במבנה הענק שם בקומה שניה ? האם ידוע לכם על מסורת ברורה האם נקברו שם או שהכוכים שימשו למשהו אחר?

מחנה בנות במעוז אסתר!דרשתי קרבתיך..

תופיםבעזהשי"ת,מחנה בנות יוצא לדרך!תופים

 

בתאריכים ח'-י"א אלול,ראשון-רביעי,נקיים מחנה בנות במעוז אסתר!

בתוכנית-שיחות,דיונים,התנדבויות,שירים,-(כבר לא שלשת השבועותגבעוני)התחברות לארץ ישראל...

בהמשך נעדכן על סכום כסף לקניית אוכל

בואו בהמוניכן!רמקול

 

לפרטים:0532771524-אמונה

 

תזכו למצוות!

שכוייח!תהילה רבקה
יישר כח, בהצלחה!עמיחי
אלול?אביגיל.
זה מה שכתוב..תהילה רבקה
זה שבוע לפני השבוע שחוזרים ללמוד...מי שלומדתדרשתי קרבתיך..


יש אפשרות להגיע לחלק?תהילה רבקה
אני בדיוק מתחילה ללמוד בתאריך הזההטוב שבטוב


מה?איפה את לומדת?דרשתי קרבתיך..

וכן אין בעיה..

אולפנת בהרן הטוב שבטוב


אשתו של הרב שלי בעברה למדה בבהרןיהדות=דרך חיים

מכירה הרב גרובמן?. לא יודע איך קוראים לאשתו

אהמ אולי באישי? עמיחי
אז כל הבהרניסטיות לא יכולות לבוא?מבאס..דרשתי קרבתיך..


רק כיתה ט'הטוב שבטוב


היה לי טעות, אנחנו יכולות לבואהטוב שבטוב


דברים שכנראה יהיו:דרשתי קרבתיך..

הופעה של-עדיין לא סגרנו,אולי ביני.סדנת בנייה,התנדבות בקטיף,סדנה של קרב מגעמגניב וכו וכו

הלוז כבר מוכן נפרסם בקרובדרשתי קרבתיך..


בהצלחה!!!חכחעחילםכ


הקפצהדרשתי קרבתיך..אחרונה


אומרים שיש פינוי בבתי דריינוף עכשיו...מתחזקים


היה פינוי?פיני גרשון


כן. פינו את כולם והשתלטו על המבנים.יזהר


אוף זה ממש מייאש....קרה פעם שנלחמנו ובסוף גם ניצחנו??דרשתי קרבתיך..


פשוט המצב ממש מייאש..מרגיש שכמה שנילחם בסוף-יגברו עלינודרשתי קרבתיך..


בחוות גלעד מנעו פינויסתם אחת
ואם אנלא טועה אז גם אחרי חטמר אפרים התבטל פינוי
המלחמה היא בעיקר בדעת.יזהר


הייתי בכמה פינויים שנסתיימו בהצלחהאלעד

בעיקר בחוות גלעד ובגבעות יצהר

כנראה כי הלכו יותר אליםדרשתי קרבתיך..

מה שבבית אל לא יקרה

א. אכן היתה יותר אלימות. אבל אינני בטוח אם זה ההבדל היחידאלעד

ב. לפי מה שמסתמן גם בבית אל מתחילים להבין כוחניות. יפה להם

ההבדל המרכזי הוא בהנהגה שתפעלה את העניין.די"מ

מי שבא בשביל לנצח יש סיכוי שיצליח.

מי שבא כדי "להביע מחאה" לא ינצח.

אתה לא רואה חשיבות במחאה?י.ל.


השאלה היא כמובן מה זה מחאה.די"מ
מה שהיה שם זה לא מינימום מחאה??י.ל.


אאל"ט אחרי עמונה היה תקופה שקטה יחסיתיהודי!!אחרונה


ברכת המזון-יסודה בארץ ישראל-הרב יהודה אפשטייןהכהניסט הנודד
ברכת המזון - יסודה בארץ ישראל
הרב יהודה אפשטיין
ידועה האבחנה, שבין מצוות התלויות בארץ למצוות שהינן חובת הגוף ואינן תלויות בארץ, והמשנה בקידושין (דף ל"ו חלקה בין שני הסוגים וקבעה, כי בעוד המצוות התלויות בארץ ניתנות לקיום רק בארץ-ישראל, שאר המצוות ניתנות לקיום בכל מקום בעולם. לפי זה ניתן לשמוע רבות את הטיעון, שמי שדר בחוץ לארץ הרי הוא מפסיד הרבה מצוות, ולכן עליו לעלות לארץ, כדי שיוכל לקיים מספר גדול יותר של מצוות. אולם טיעון זה אינו הטיעון האמיתי שבגללו צריך לעלות לארץ, משום שהתורה אינה משחקת במשחקי מספרים ואינה עורכת תחרויות של "מי קיים הכי הרבה מצוות". אילו היה זה הטיעון כנגד הישיבה בגלות, יכלו בני חוץ לארץ להשיב, שאין אדם חייב להכניס את עצמו לחיוב של מצוות, וגם מי שדר בארץ אינו מחויב לקנות שדה כדי להפקיר אותה בשביעית, וכן הלאה.
לכאורה אותו יהודי היושב לו בגולה צודק בטענתו אילו לא היינו פותחים חומש. אילו לא היינו מקשיבים למה שכתוב בפרשה. אילו הפכנו את היהדות לקובץ יבש של דינים בלא טעם, בלא ערך. לתרי"ג בעיות שצריך למצוא פטנטים כדי להתגבר עליהן. הפטנט המוצלח מכולם היה, במקרה כזה, לא לעלות לארץ. בשביל מה להסתבך עם תרומות ומעשרות וערלה ושביעית ולקט, שכחה ופאה? שלא לדבר על מקדש וטהרה ומלחמת מצווה ורשות ומלך וסנהדרין.
אולם האמת הינה שאין כאן תרי"ג בעיות, כי אם תורה אחת מושלמת, המורה לנו כיצד לחיות חיים מושלמים של עם על אדמתו. ותורה זו כוללת בהכרח את כל המצוות כולן, אלו התלויות בארץ ואלו שלכאורה אינן תלויות בארץ, הנארגות כולן אל תוך מסכת אחת של שלמות. מדוע לכאורה? בואו ניקח לדוגמא את מצוות ברכת המזון, המוזכרת בפרשתנו. זוהי ללא ספק מצווה שאינה תלויה בארץ לפי ההגדרה שהבאנו לעיל מקידושין, מצווה שמקיימים אותה בכל מקום בעולם. נתבונן בפסוקים –
"כי ה' אלקיך מביאך אל־ארץ טובה ארץ נחלי מים עינת ותהמת יצאים בבקעה ובהר. ארץ חטה ושערה וגפן ותאנה ורמון ארץ־זית שמן ודבש. ארץ אשר לא במסכנת תאכל־בה לחם לא־תחסר כל בה ארץ אשר אבניה ברזל ומהרריה תחצב נחשת. ואכלת ושבעת וברכת את־ה' אלקיך על־הארץ הטבה אשר נתן־לך" (דברים ח', ז' – י'). זהו המקור למצוות ברכת המזון! לברך את ה' על הארץ הטובה, על תכונותיה הטובות שה' טבע בה, על הנחלים והמעיינות והסלעים וההרים. אולם מי שמעדיף את ארץ העמים הטמאה, את מפלי הניאגרה והרי האלפים – על מה הוא בדיוק חושב שעה שהוא מברך על מזונו?
זוהי דוגמא אחת בלבד לכך שהתורה והמצוות ניתנו לקיום דווקא בארץ, לא משום שיש כאן סך גדול יותר של מצוות, אלא משום שזהו היעוד שהועיד לנו הבורא. ממילא, כל המצוות מקבלות משמעות אחרת לחלוטין. יש כאן תורה שנמסרה לאומה על אדמתה, ולא ליחידים מפוזרים ונרדפים. אשרינו שזכינו לשוב לארצנו בדורות האחרונים. אשרינו שזכינו לקיים שוב את סדר זרעים, שהיה זנוח במשך קרוב לאלפיים שנה. עלינו להתקדם לעבר השלבים הבאים – לקיים גם את סדרי קדשים וטהרות, ולא פחות חשוב מכך, ואולי אף יותר – לצקת את התוכן המקורי של התורה גם לתוך המצוות שלכאורה, רק לכאורה, אינן תלויות בארץ.
מה קרה לצה״ל-מעטו של הרב בנימין כהנא הי״דהכהניסט הנודד
מה קרה לצה"ל?
מעטו של בנימין כהנא

אחרי מלחמת ששת הימים הכריזו רבים על צה"ל, כעל צבא כל יכול, ונולדה האגדה של ישראל הבלתי-מנוצחת. לא היה דבר במוחות האנשים שצה"ל אינו יכול לעשות. ולפתע, כשבאה עלינו מלחמת יום הכיפורים, הכל השתנה. אנשים רדודים החלו לדבר על "מחדלים" של צה"ל, ועל מגבלתו. והיום, נראה צה"ל בעליבותו הנוראה. לפתע צה"ל שבתשכ"ז השמיד ארמיות, מתבזה מול נשים וילדים, ועומד מולם חסר-אונים. ונשאלת השאלה – מה בין צה"ל – לצה"ל?

אופוריה של כפירה
אחרי הנס הגדול והניצחון של מלחמת ששת הימים, נכנס עם ישראל לאופוריה. המילים שבפרשתנו: "וְאָמַרְתָּ, בִּלְבָבֶךָ: כֹּחִי וְעֹצֶם יָדִי, עָשָׂה לִי אֶת-הַחַיִל הַזֶּה" (דברים ח יז), האירו על המצב. נשכח שה' הוא בעל הכח, ותלינו את ההצלחה בכוחנו ובעוצמתנו. אשליה זו של כפירה היתה בעוכרנו.

צריך יוזמה...
אך, לכאורה, יש כאן שלילת היוזמה וחינוך לעצלנות. אם ה' הוא זה שעושה הכל, הרי שאנחנו יכולים לנוח. זה דומה מאד לתפיסה המעוותת שרווחת היום, הטוענת שאין לעשות דבר והכל יבוא בידי שמים, ושיש איסור לפעול.
אלא שלא היא. ודאי שיהודי צריך להיות בעל יוזמה. ואכן צריך יהודי לקום ולומר: "כֹּחִי וְעֹצֶם יָדִי, עָשָׂה לִי אֶת-הַחַיִל הַזֶּה" (דברים ח יז), כי יהודי בלי מעש אינו שלם. לכן, חיוני שתהיה בנו ההכרה שבכוחנו לעשות, שאנו חזקים, בעלי עוצמה המסוגלים לחולל דברים גדולים! חוסר יוזמה, היא עצלות פסולה, גם אם מרוצפת היא בהצהרות כמו: "בעזרת ה'"... "ה' יעזור"... ו"ברוך השם"...

...אך יחד עימה – אמונה
אלא שיחד עם היוזמה, צריכה לבוא האמונה. תודעת כוחנו הגדול, צריכה להיות משולבת ומלווה בהכרה שמקור הכוחות – הוא ריבונו של עולם.
מלחמת יום הכיפורים נשלחה אלינו כדי לנפץ את האשליה שניתקה את שם ה' מצה"ל. ללמדנו, שצה"ל אדיר הוא אך ורק מפני שהוא צבא ה'. ההלם של יום הכיפורים שהתגלה בסופו של דבר כניצחון הגדול ביותר, היה חיוני כדי להביא אותנו להכרה שיש ה' בישראל. בזיון מלחמת האינתיפאדה ימשך עד שנבין ונאמין – "כִּי הוּא הַנֹּתֵן לְךָ כֹּחַ, לַעֲשׂוֹת חָיִל" (דברים ח יח).
הגדולים אשר בארץ-הרב מאיר כהנא הי״דהכהניסט הנודד
הגדולים אשר בארץ
הרב מאיר כהנא


דרכי ה', מדותיו ומצוותיו, חייבים להתקבל על ידי היהודי ממש כמו ציווי המלך לעבדיו, ללא שום סייג וסיבה זרה, ללא שום ענין של "הסכמה" שכלית או רגשית. כי הרי ברגע שהאדם מקיים את המצוה מתוך הסכמה או קבלה עצמית ואישית, הרי אינו מקיים מצוה, אינו סר לציווי ה' יתברך, אלא הולך אחרי דעתו ולבבו. והעושה כך לא רק שאינו מקיים את תפקידו בעולם לכוף את יצרו ולשעבד את האנוכיות וה"יש" אשר בו, אלא אדרבה, ונהפוך הוא! מכיון שהוא מקיים את המעשה מתוך "הסכמה" שכלית או רגשית, אינו אלא מחזק את גאוותו ואנוכיותו וסותר הוא את סיבת קיומו בעולם וסיבת קיום העולם עצמו.

וכך ציווה משה רבינו ע"ה את בני ישראל: "ללכת בכל דרכיו ולדבקה בו" (דברים יא:כב). ועל פסוק זה כתב בקיצור ובסתם האבן עזרא, וז"ל: "והוא סוד גדול". עד כאן לשון המפרש הגדול, כאשר הוא משאיר גם את דבריו כסוד גדול. אך בעל ה"אבי עזר", בפירוש נפלא לפירושו של האב"ע, אומר דברים שעומדים ברומו של עולם, וחובה על כל אחד ואחד מישראל לחורתם על לוח לבו, וז"ל (שם):
"נכונים דברי הרב כי סוד ה' ליראיו הדבקים במדותיו... ובדבקות עצמו יש סוד עצום, שלא להחליף עבודת איש באחיו [כלומר, שלא להחליף את המידות השונות והמנוגדות], ולאחוז ברחמנות במקום שצריך לכעס, כגון תלמיד או על עבריין, או שלא להחזיק בענוה במקום שצריך להלביש גאות או נקמה, כמעשה פנחס. ומועטים הם בני עלייה אשר יאחזו במדות על דרך אמת ואין כושל בם, הלא המה הגדולים אשר בארץ". כמה נכונים ועמוקים הם דברי ה"אבי עזר", הנוגעים בשורש הרע המשחית את היהודי והמפריד בינו לבין אביו שבשמים. כי הקב"ה נתן לעמו ישראל תורת אמת ואמונה, שלמה וזכה, כמו שנאמר (תהלים יח:לא): "אמרת ה' צרופה", וכן (שם יב:ז): "אִמֲרות ה' אֲמָרות טהֹרות כסף צרוף בעליל לארץ מזֻקק שבעָתָיִם". וכן (שם קיט:קמ): "צרופה אמרתך מאוד", וכן (שם יט:ח): "תורת ה' תמימה משיבת נפש". ותורה שלמה זו, מורכבת משני דברים. האחד - המושג, הרעיון, הערך, המדה, והשני - המצוות המעשיות שמהוות את הפולחן היהודי.


והמדות, המושגים, הערכים, הרעיונות של התורה הם הם לב לבה של תורה, המשמשים נר לרגלינו, המאירים והמגדירים את דרכי ה' ואת הדרכים שנלך בהן.

העיקר בתורה ללמוד, ולדעת, ולהכיר את מדותיו ואת מושגיו ואת רעיונותיו של הקב"ה וללכת בדרכיו - להידבק בו. והמצוות, הפולחן, אינם אלא הביטוי החיצוני לרעיון הפנימי, כאשר הרעיון מהווה לב לבה של תורת ה', הדרך בה חייב האדם ללכת. וכאשר האדם אינו מבין את המצוה ואת הרעיון, או - יותר גרוע מזה - למד ואימץ ח"ו רעיונות ומדות זרות, מסולפות ומעוותות, הרי כאשר הוא מקיים את המצוה, הפולחן החיצוני, אינו אלא מדגיש ומבטא רעיון מוטעה או ח"ו המנוגד לאמת הנצחית של השם יתברך. וזה כעין "אין זה מברך אלא מנאץ". ואם כן, זאת כונת ואזהרת התורה בציווי "ודבקת בו", כפי שנתפרש ע"י האבן עזרא והאבי עזר, שלא להחליף את המדות ולאחוז באחת במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון ובודאי ובודאי שלא להתעלם ח"ו מהמדות או לעוות ולזייף אותם בגלל ניגוד שכלי או רגש אישי.