ששבת בגבעה באחד המקומות בארץ ישראל. ועשייה למען ישוב ארץ ישראל זה שני דברים שונים.
מקובל לחשוב, שזה דבר שקשור אחד בשני, פועל יוצא, שתפיסת הקרקע והישיבה בה היא היא העשייה למען ישוב ארץ ישראל. וכך באמת אמור להיות.
הבעיה היא, שכמה שאני יתפוס בקרקע, היא לא תהיה שלי, וכאן נשאלת השאלה מה הופך חפץ כלשהו בעולם לשלי? להתייחס לבעלותי ולהיות רשום על שמי?
תפיסת החברה. לדוגמא החברה תופסת שאם נניח חתמת חוזה עם מישהו אותו נכס מתייחס אליך. לבעלותך. ובג"ץ והמדינה קובעים את תפיסת החברה שאדמה מסויימת שעלו עליה יהודים וישבו בה לא תהיה של יהודים כי זה קרקע שלא שייכת להם, (לא משנה מאיזה טעם) וכ'ו.. כלומר נגד מה שהתורה אומרת. זאת אומרת, כמה שנעלה, וגם כמה שנצעק לא לפנות, זה לא ימנע מהם לשנות את התפיסה והחשיבה שהיהודים לא קונים את הארץ בזה שהם מתיישבים בה, זה לא שלהם, וצריך לפנות אותם. כי כל עוד זה לא מושתת על תורה, זה לא של היהודי. ממילא לישב את הארץ זה לא מביא. כי לא נותנים לישב את הארץ.
אז מה זה באמת עשייה למען ישוב הארץ?
משהו שיתרום לשינוי הדרך, שתביא לתפיסה שיהודי שתופס בקרקע ומתיישב בה היא של היהודי. שינויי דרך כזה, פירושו משטר מדיני שפועל על פי תפיסת ההלכה. ועשייה למען שינוי דרך זה לא בהפגנות, ולא בתפיסה בקרקע, זה בשינוי הבעיה מהשורש. בלשנות את הדרך של המדינה עצמה.
איך?? זה שרשור בפני עצמו.