אני ישמח לעזרההכל לטובה!

היי.. 

אני ילדה בת 14 גרה ביישוב מאוד מזדהה עם נוער הגבעות וכו...

אני ממש רוצה לצאת מבועה של היישוב ולעשות משו במקום לדבר כל היום על כמה א"י ישראל חשובה לי..

יש כמה בעיות..

אחת זה המשפחה.. זה ממש לא משו שיש לו אופציה!

וגם בכללי- מה עושים? 

אני ממש אשמח שתבינו אותי ותענו לי...

 

תיראי אני גר ברמת גן מעוז החילוניות...יהדות=דרך חיים

תיראי צריך לאט לאט לפרוץ את הדרך בהתחלה לכי לדברים פשוטים ממש כמו סיבובי שערים. לאחר מכן תתחילי לבוא שבתות לגבעות מידי פעם. וככה לאט לאט אפשר יותר ויותר. בהתחלה הורים שלי נלחצו מהמחשבה שהבן שלהם יהיה בשבת בגבעה אבל אחרי קצת זמן זה כבר נהייה להם רגיל. הייתי פעם ראשונה בגבעה בפסח בערך, והם כבר היתרגלו... בהצלחה!

רמת גן מעוז החילוניות?!קפיץ


גם אני רציתי לכתוב את זה.. קצת מעליב אפשר לומרתהילה רבקה
מעליב אבל בתכלס נכון את גרה בעיר חילונית מאוד..יהדות=דרך חיים


נכון, אבל מעוז החילוניות מתאים יותר לתל אביב.תהילה רבקה
ויש כמה גרעינים בעיר. אבל זה לא ככ אומר משהו. יש גם הרבה דתיים מחוץ לגרעינים.
יופי שאני גרה בעיר חילוניתקפיץ

נעלבתי מזה.

סליחה אם פגעתי, לא היתקוונתי לפגוע בכל אופןיהדות=דרך חיים


בעיקרון העיר עצמה חילונית.. אין מה להכחיש. סתם הביטוי..תהילה רבקה
תשמע יש גרעין דתי בקצה השני של העיריהדות=דרך חיים

אבל באזור שלי אין כימעט דתיים.

הערה קטנה: צריך לכתוב "אשמח לעזרה" ולא "ישמח" .ירושליםםםםם


זה תהליך-תהילה רבקה
כמו שכתבו פה כבר, זה לאט לאט. אם להורים שלך יש בעיה עם גבעות, תנסי לתת להם לדבר עם מישהו שהם סומכים עליו כדי שיסביר להם שזה בסדר. ככה היה לי ובזכות זה הגעתי לשבת הראשונה שלי בעוז ציון. אפשר גם להגיע לדברים קטנים, לעזור איפה שצריך בינתיים עד שיסכימו ואז גם להרגיש חלק. תוך כדי תנסי לדבר איתם, להגיד להם למה זה חשוב לך ולעשות בעצם שיחה רצינית עם ההורים שלך על הנושא שממנה יוצאים עם מסקנות וכו'. אגב, אחד הדברים הכי חשובים בעיני כדי שהורים יסכימו זה אמון. ההורים שלי יודעים לאן אני הולכת ומתי, ואם אני עולה על טרמפ אז גם את זה הם ידעו. לא שאני אומרת שתספרי להם כל פיפס אבל אל תשקרי כי זה הכי גרוע(אם הם יגלו תוכלי לשכח מכל הסיפור). תנסי גם להסביר להם את המצב שם מבחינת המדינה והערבים ולמה זה כזה חשוב.. שאת רוצה לעבור למעשים. מקווה שהבנתי נכון את מה ששאלת..
אישית אני לא מבין..דבש חריף
אני אישית רואה בשבת בגבעות ארץ ישראל או בסיבוב שערים - דבר טוב אבל לא עשייה בשביל הארץ.
משום שכמה שנתישב ונבנה, אם שם החליטו להרוס את מה שיהודים טובים בונים. אם שם החליטו שלא תהיה בניה, ואם תהיה יהרסו אותה..
אם החליטו שהר הבית לערבים..
מה שלא תעשו לא יעזור, (כמו שהרבה ניסו למנוע גירושים והריסות). זה כמו להדביק צמח לאדמה אחרי שהוא נתלש, כדי להראות שהוא חי.

אני אישית חושב שמה שצריך זה משהו בכיוון אחר, משהו שונה.
הסיבה שזה לא עוזר היא סיבה אחרת. לא מתאים לשרשור הזה.איל אחר

גם אם הפעילויות האלה לא מונעות הריסות וגירושים, הן לפחות מעלות למודעות הציבורית את הסוגיות. התקשורת היום היא ברובה שמאלנית, אבל לאט לאט יש אלטרנטיבות אחרות כמו גלי ישראל, רשת מורשת ובעז"ה יכול להיות שיהיו עוד. יש עוד הרבה עבודה...

נצל"וש שכזה זה באמת לא יפהדי"מ
זה לא ניצלו"ש. זה קשור.דבש חריף
ואתה מוזמן לענות לה על השאלה
במה לתרום? תרומה אמיתית. ולא אשלייה שמבזבזת זמן. ומספקת את הרגש בלבד.
היא שאלה על איך להתמודד עם ההורים.די"מ
היא אמרה "וגם בכללי מה עושים"..דבש חריף
כיוון שנושא התועלת הועלה, אמרתי מה התועלת לדעתי.איל אחר

להרחיב יותר זה באמת לא המקום.

אז מה כן אפשר לעשות??(נוער)הר המורניקית=)


להתפקד ללכוד,ליצור לחץ על מקבלי ההחלטות.וכן גם להתיישבירושליםםםםם

בגבעות . זה יוצר אהבה לארץ . אחרי המעשים נמשכים הלבבות( ספר החינוך ). 

וגם כל זמן ביישובים הללו , זה פחות זמן להיות בעיר ,על כל תחלואיה

זה לחיות בסרט שהליכוד יבנה את הארץ..דבש חריף
גם אם נסכים איתך. (למרות שבמציאות אתה טועה, ואני לא יודע אם אתה מודע לטעות, אני מניח שכן, כי אתה חי בישראל.)
זה בעיה בתפיסה ובמדניות.

גם אם נניח סתם הנחה שהליכוד יבנו, על כל בית שהם יבנו, הם יהרסו 10 לפני.. אמרנו ישוב הארץ?!
ויש דברים שהם לא יכולים לעשות גם אם הם נניח רוצים. כי זה בג"ץ.
תראה בסופו של דבריהדות=דרך חיים

היא שאלה איך להרגיל את ההורים. אני הרגלתי את הורים שלי לזה שאני עולה להר הבית באמצעות סיבובי שערים. ושבתות בגבעות כדי להרגיל לזה שהיא הולכת להיות הרבה בגבעות אולי גם תגור בעזרת ה".  מה שאתה אומר עכשיו זה האם בכלל זה מועיל וזה כבר דיון משל עצמו שלא קשור...

אולי תפתח על זה שירשור חדש.תהילה רבקה
ואם כבר הגבתי אני אכתוב, שאולי יש קצת משהו בדברים שלך ויש עוד הרבה דברים שאפשר לפעול בהם חוץ מלהגיע לגבעות, אבל השאיפה של כל גבעה זה להתרחב ליישוב/להיות שכונה כחלק מיישוב ובעצם הרחבת ההתישבות. נכון שבהתחלה הממשלה תפרק ותהרוס אבל אחרי כמה פעמים ימאס לה כמו שהיה בגוש אמונים וכו'. הרבה דברים נבנו בעקשנות. אם נגיד יעלו לשא-נור עוד כמה פעמים בשלב מסויים אני מאמינה שבעז"ה ישארו שם למרות שאר הדברים שהמדינה עושה. המשך הדיון יכול להעשות בשרשור חדש..
אז תגובה קטנה..דבש חריף
בגוש אמונים לא הצליחו לבנות. תמיד הרסו להם. את קדומים הצליחו אחרי פשרה עם הממשלה. מי שבנה זה הממשלה. והיא המחליט של אז. היום, לאחר המהפכה המשפטית של אהרון ברק גם אם נניח, והמילה נניח מקבלת משמעות עצומה, שהממשלה תחליט לבנות ישובים, (אותו דבר אם היא תחליט לשנות את מדיניות של צה"ל בנוהל שכן וכ'ו,) הבג"ץ שולט. ואם הוא יחליט שלא. אז לא. כמו 24 יחידות דיור שהרסו. זה לא ממשלה.

ב. במציאות הממשלה לא רוצה לבנות. המדניות היא הפוכה. גם בלי בג"ץ.

אני בעד שבתות בגבעות ארץ ישראל. ואני בעד לתרום לישוב הארץ.. וזה שני דברים שונים. לצערי.
זהו סימתי.
תסביר- "שני דברים שונים"תהילה רבקה
כלומר..דבש חריף
ששבת בגבעה באחד המקומות בארץ ישראל. ועשייה למען ישוב ארץ ישראל זה שני דברים שונים.
מקובל לחשוב, שזה דבר שקשור אחד בשני, פועל יוצא, שתפיסת הקרקע והישיבה בה היא היא העשייה למען ישוב ארץ ישראל. וכך באמת אמור להיות.
הבעיה היא, שכמה שאני יתפוס בקרקע, היא לא תהיה שלי, וכאן נשאלת השאלה מה הופך חפץ כלשהו בעולם לשלי? להתייחס לבעלותי ולהיות רשום על שמי?
תפיסת החברה. לדוגמא החברה תופסת שאם נניח חתמת חוזה עם מישהו אותו נכס מתייחס אליך. לבעלותך. ובג"ץ והמדינה קובעים את תפיסת החברה שאדמה מסויימת שעלו עליה יהודים וישבו בה לא תהיה של יהודים כי זה קרקע שלא שייכת להם, (לא משנה מאיזה טעם) וכ'ו.. כלומר נגד מה שהתורה אומרת. זאת אומרת, כמה שנעלה, וגם כמה שנצעק לא לפנות, זה לא ימנע מהם לשנות את התפיסה והחשיבה שהיהודים לא קונים את הארץ בזה שהם מתיישבים בה, זה לא שלהם, וצריך לפנות אותם. כי כל עוד זה לא מושתת על תורה, זה לא של היהודי. ממילא לישב את הארץ זה לא מביא. כי לא נותנים לישב את הארץ.

אז מה זה באמת עשייה למען ישוב הארץ?
משהו שיתרום לשינוי הדרך, שתביא לתפיסה שיהודי שתופס בקרקע ומתיישב בה היא של היהודי. שינויי דרך כזה, פירושו משטר מדיני שפועל על פי תפיסת ההלכה. ועשייה למען שינוי דרך זה לא בהפגנות, ולא בתפיסה בקרקע, זה בשינוי הבעיה מהשורש. בלשנות את הדרך של המדינה עצמה.
איך?? זה שרשור בפני עצמו.
לכל האנשים שחושבים שמפחה זאת בעיה.די"מ
זו התמודדות אבל ניתנת לפתרון.
אין מי שלא היה צריך להתמודד עם ההורים.מי יותר מי פחות.
ותדברו עם שער האנדים שכבר שנים בפעילות שיכזרו לך בהתמודדות ובעצות.
אני אשמח לעזור מוזמנים לפרטי.
אני מגיבה לך בפרטידרשתי קרבתיך..


אם הגבת משום מה לא ראיתידי"מ
לא...דיברתי על הכל לטובה..דרשתי קרבתיך..


יישר כח! יש המון אפיקי פעילותעמיחי
כמו שכבר הגיבו פה רבים, ההורים מתרגלים לאט לאט..
מוזמנת להצטרף לפעילויות של נחלה, יש טלפון בחתימה שלי ואם לא עונים אוכל לתת ניידים פרטיים באישי.
תראי את עוד קטנה-סיזר22
ולדעתי עדיף שלא תכניסי את עצמך לכל מיני דברים (לא כ"כ הסברת מה בדיוק את רוצה לעשות אבל אני מנסה לנחש), לפחות בגיל הזה.
גם תחשבי אם זה באמת מועיל לפני שאת עושה דברים ויכול להיות שאת יכולה לפעול למען א"י בצורה יותר מועילה שגם מתאימה לגיל שלך וגם שההורים שלך יסכימו.
לגבי ההוריםשירוש16

אני חושבת (יודעת) שכיבוד הורים זה ה-א' ב'.

 

ועד כמה שאת לא מסכימה איתם ומחליטה שאת הולכת בדרך שלך - חשוב מאוד לזכור ששום דבר לא שווה את זה אם זה בא על חשבון זלזול בהורים. 

 

כל פירצה מהדרך שההורים שלך חינכו אותך יהיה להם שוק. הם יהיו בהלם. 

וזה לגיטימי.

זה לא סוף העולם- הם עוד ילמדו להכיר בך ולקבל את החלטותיך.

כל עוד תכבדי אותם. תראי להם שאת אוהבת אותם ומקבלת את הביקורת שלהם. (כי יהיה להם...)

אבל החלטת אחרת.

 

בהצלחה!

 

יש גדרים מאןד ברורים לכיבוד הוריםדי"מ
לצטט פה שו"ע?שירוש16


בכיףדי"מ
לא מכיר את השו"ע כל כך אלא את הרמב"ם אבל אני מעריך שזה לא מאוד שונה.
קצת שונה.שירוש16
עם נפק"מ לעניינו? לא נראה לי.די"מ
מאודשירוש16
השו"ע מאריך הרבה מעבר לרמב"ם.
כדאי לעיין שם.
בכסוד.תביאי את הדברים.די"מ
קראתי הכל ולא מצאתי מדהו שסותר את עמדתידי"מ
אם הייתי רואה מה המחלוקת בין עמדתך לעמדת שירוש..אדם כל שהוא

היה אפשר לדון האם השלחן ערוך מכריע לאחת העמדות.

 

והתייחסות לעניין במה צריך לשמוע בקול ההורים, מהספר פניני הלכה.

רק עכשיו קראתי אותו. ואני באמת לא רואה סתירה.שירוש16

אני מעלה נקודה שחשוב לשים לב אליה.

בתוך כל הסבך וההתלהבות והחידוש חשוב לשים לב לכיבוד הורים ולהלכות.

אם בעקבות החילוקי דעות יצא לה לעבור על הלכות כיבוד הורים (קללות וכו') - כבר כמה זה שווה?

 

לפעמים אנחנוו נוטים לקחת את ההורים שלנו כמובן מעליו.

ברור שהם יסלחו לנו. ברור שהם יתמכו בנו. ו.. ברור וברור וברור...

אבל בהלכה יש גדרים ברורים עוד יותר שמחייבים אותנו להפעיל משנה זהירות בשיחות כאלה עם ההורים.

 

זה לא אומר שהיא צריכה לנטוש ולשכוח מהכל.

רק שיש דרך לבצע את הדברים. יש דרך לדבר עם ההורים. 

ותמיד לכבד אותם. בכל מצב. בלי קשר לחילוקי דעות/דרכים.

 

 

את לא בסדר.די"מ
ברור שאם בכללי את לא תומכת במשהו אז בקלות תמצאי עוד תרוצים למה זה לא טוב.
נכון שיש סיכון.
בכלל בחיים כשיוצאים ופועלים יש חשש להיפגע.
אבל העניין הוא לא כל החיים לברוח מהתמודדויות אלא להתמודד איתם.

ודאי דצריך להיזהר.
ובאמת בהלכה יש גדרים ברורים.
והגדר הןא שרק כשזה נןגע אליהם זהנשייך.
ואם היא נעצרת וכד' זה לא נוגע אליהם.
(אלא אם כן מש דמפריע להם זהנדהיט לא יכולה לשמש אותם כשהיא עצורה...)
בכללי אני מסכיםטוביה2

אבל זה לא פשוט הלכתית (יש כיבוד הורים גם בכך שיראו ש"חונך" היטב -לכאורה זו הסברה בנדרים שפותחים לא בכבוד הוריו)

בנאדם שבוחר באידלוגיה שונה זה לא אומר שלא חינכו אותו טובדי"מ
אלא אם כן אתה מאמין לבלבולי שכל של אמילי עמרוסי בישראל היום
אולי גם מי שנודר (לעשות דברים טובים)טוביה2

זה די ברור שזה תלוי בתפיסה החברתית (דתי ע כיפה משקר??? בשבת??? שבחג??? וכו')

אבל אם בגלל האידיאולוגיה הזאת הוא מוכן למכור את החינוך שלושירוש16

ולהתחצף להוריו בגלל דעותיו- זה כן מראה על חינוך כושל.

 

באיזשהו שלה ההורים מוכנים/בנויים לקבל את השוני של הילדים שלהם. הם מסוגלים להכיל את זה.

מהפרטים הקטנים (עדיפויות של אוכל למשל) ועד דרך חיים שונה לחלוטין מדרכם של ההורים.

 

אבל אף הורה לא בנוי להכיל את החוצפה של ילדיו.

אם יש נקודה בה הורים מרגישים שהם נכשלו בחינוך- זה כשהילדים מתחצפים אליהם. מזלזלים בהם.

מתנהגים איתם בחוסר כבוד והערכה.

 

כל אחד יכול להעריך את הוריו ולכבד אותם. ותוכ"ד זה לומר להם : דרכי אינה דרכם.

 

אבל להגיד: אתם שוטים, אין לכם מושג בכלום, אתם סתם יושבים פה רגל על רגל ולא עושים שום דבר למען עמ"י והגאולה וכו'.- זה סיפור אחר...

אפשר להגיע לפשרות עם ההורים. להסביר להם בנחת. לדבר אליהם בכבוד.

זה לא סותר את הגשמת החלום/האידיאל/הפוטנציאל.

 

אגב-

מה קשורה לפה הדעה האישית שלי על הדרך הזו? מה זה קשור לפה בכלל?

אף אחד כאן לא שאל אותי מהי דעתי. האם אני בעד או נגד. ולכן גם לא ציינתי מה היא.

שאלו פה שאלה כללית על התחלת דרך חדשה והאינטראקציה הנכונה עם המשפחה.

אני סה"כ העלתי נקודה נכונה שחשוב לשים לב אליה בנוגע להורים.

זה לא קשור דווקא לאחת שרוצה ללכת לגור בגבעות בניגוד לרצון ההורים וכו'. גם גר וגם חוזר בשובה מוצאים את הדרך הנכונה ביותר להתנהל בכבוד ודרך ארץ כלפי ההורים. למרות הדרך השונה שבחרו לעצמם.

 

גם פה יש דרך להתנהל.

 

היא לא כתבה להמנע מפעילות..אדם כל שהוא

היא דברה על זהירות.

ואכן, צריך המון זהירות במצב כזה לא להכשל בכמה דברים המפורשים שם בשו"ע בסעיפים ב-ד.

 

"כבר כמה זה שווה?"די"מ
אני הבנתי את זה כאמירה שלכן יש להימנע מבכלל להיכנס למקום הבעייתי הזה.
שים לב למה שהיא כתבה בסוף -אדם כל שהוא

זה לא אומר שהיא צריכה לנטוש ולשכוח מהכל.

רק שיש דרך לבצע את הדברים. יש דרך לדבר עם ההורים. 

ותמיד לכבד אותם. בכל מצב. בלי קשר לחילוקי דעות/דרכים.

עזוב. הוא קורא רק את מה שנוח לו לתקוףשירוש16
השאר לא מעניין אותו בגרוש.
זכותך להבין מה שאת רוצהשירוש16

אבל אם אתה רוצה להתחיל לבנות אל ההבנה שלך תאוריות- כדאי שקודם כל תתאם עם מי שכתב את הדברים.

עיין כ"א.

אתה לא בסדרשירוש16
תקרא שוב.
קצת הבנת הנקרא.
תפרש שונה את המילה "זה" במשפט שציטטת.

משם והלאה אני באמת לא רואה סתירה בין הדברים. וגם לא רואה טעם להסביר אותם כל עוד לא קראת את כ-ל התגובה.
הייתי בדיוק במצב הזה..א"י השלמה

ואז הבנתי שדברים גדולים צריך לעשות בצעדים קטנים- כלומר הצבתי לעצמי מטרות

(כן, גם אני חשבתי שזה הזוי לגמריקורץ)  של כל הדברים שאני רוצה לעשות

וההורים שלי לא מרשים (סיבו"ש, טרמפים, הפגנות, שבתות בגבעה...)

וכתבתי זמן שעד אליו אני רוצה שיתנו לי לעשות את זה,

ופשוט השתמשתי בכל כישרון השיכנוע לי להסביר להורים שזה חשוב לי...

קיצר לקח הרבה הרבה זמן עד שהם התחילו לשחרר

והאמת שעד עכשיו אני עדיין עובדת על חלק מהדברים,

אבל זה עובד!!! חד משמעיתחיוך גדול

וצריך המון סבלנות כמו שאמרו כאן

בהצלוחה! 

אפשר למשל לסוע שבת עם חברה לגבעה מסודרת..שמוליק פיין
ולאט לאט ללכת לפעילויות..

אגב הכי טוב אם את בקשר עוב ופתוח עם ההורים לדבר איתם על זה..
תודה רבה לכולםהכל לטובה!

עדיין לא הגעתי עם ההורים שלי למצב שהם ירשו לי ללכת לגבעה לשבת או אפילו סתם לבקר ולחזור..

בתקופה שהיה את הפינוי של שתי הבניינים בבית אל הייתי מאוד פעילה ואבאשלי זרק משפטים כמו "כל הכבוד אבל רק שלא תהפכי לנו ל.." הוא התכוון לנוער גבעות וכו'.. 

בכל מקרה בנתיים שלחתי סמס לנחלה..

בעז"ה!

 

נ.ב. חשוב לי להדגיש(אם זה לא נשמע ככה)אני מאוד אוהבת את ההורים שלי ויש לי קשר מצויין איתם!

זה בסדר גמור! לכולנו כמעט הייתה התחלה לא משו עם ההורים..שמוליק פיין
אצלי זה היה בקטנה עד שאמא שלי קיבלה שיחת שבכ בטלפון..
ב"ה עוברים את זה
ובאמת אולי ללכת בלי להגיד..
או להסביר להם שאין שום בעיה חוקית והאירועים מאושרים(תרתי משמע )
השאלה היא מה מפריע להם בעיקר?
ערבים?
חוקית?
מעצרים?
הרעיון?
ממ..הכל לטובה!

ליודעת.. נראלי בכללי הם פוחדים עלי..

קשה לי עם הרעיון של ללכת בלי להגיד וכו'..

וגם אין לי כ"כ עם מי..

חברות שלי לא ככ בעניין..

אוקי אז לנסות להסביר להם שהכל בסדר ואין מה לחשוששמוליק פיין
ושאם יגיעו כוחות תלכי יפה..
ובקשר לערבים רוב הגבעות היום רחוקות מערבים..
ואפשר גם לא לישון שם בלילה..
את לא חייבת חברות מהסביבה..דרשתי קרבתיך..

הקשרים נוצרים בגבעה..

וואי.. ממש מזכיר לי את ההורים שלי..תהילה רבקה
אשרייך על הסמס לנחלה! ואני מוכנה אם אוכל להיות החברה שתבוא איתך לגבעה אם את רוצה כמובן @הכל לטובה!
וואי.. ממש מזכיר לי את ההורים שלי..תהילה רבקה
אשרייך על הסמס לנחלה! ואני מוכנה אם אוכל להיות החברה שתבוא איתך לגבעה אם את רוצה כמובן
וואי.. ממש מזכיר לי את ההורים שלי..תהילה רבקה
אשרייך על הסמס לנחלה! ואני מוכנה אם אוכל להיות החברה שתבוא איתך לגבעה אם את רוצה כמובן
חח תהילה רבקה!בזכותי הסמסאני ממשיכה בפעולותיי המיסיונריותדרשתי קרבתיך..


אשרייך!! תהילה רבקה
אני מכיר מישהו,היום הוא כבר גר בגבעה נשוי עם ילדדי"מ
שאמר להורים שלו שתמיד הוא ישן רק בגבעה שיש שם שמירה עם נשק..
ככה הן היו רגועים והוא לא סיפר להם בדיוק מה המצב בכל גבעה...

אישית אני ממש לא דוגל בשיטה הזאת.
עגיף להתמודד חזיתית ולריב עם הנורים עכשיו בשביל שיבנה מזה קשר אמיתי שמבוסס על דבר הכי חשוב בקשר שזה אמון.
וזה גם התשובה ל@שירוש16.
אפשר להסתכל על העולם בשחור לבן ואז באמת ההגיון שלך שלריב עם ההורים=רע די הגיוני.
אבל כשמסתכלים במבט כולל מבינים שלפעמים דווקא הכיבוד הורים כולל לריב איתם.
צריך להיזהר מזה,ללא ספק זה מסוכן.
וגם אין ספק שזה קשה.
אבל ללא ספק זה משתלם.
שובשירוש16
עבר עריכה על ידי שירוש16 בתאריך ב' באלול תשע"ה 10:23
אני לא מבינה מה הסתירה פה.
למיטיב ידעתי אין איסור להתווכח עם ההורים.
רק שיש הלכות כמו המקלל אביו ואמו מות יומת וכו'.
אני לא מבינה למה א"א לריב עם ההורים. לחיות בחילוקי דעות. ועם זאת לכבד אותם?
מה כ"כ קשה בלהגיד להורים: 'אני מכבד/ת אתכם אבל לא מסכים/ה עם דרככם'...
אפשר לריב בצורה מכובדת.
אפשר לחלוק על ההורים ולדבר בצורה מתורבתת.
לא צריך לאבד עשתונות בגלל ויכוח.
אם כל ויכוח וחילוקי דעות מלווה בקללות ומכות- אז זו בעיה רצינית. בלי קשר להנ"ל.
מה הקשר קללות ומכות?די"מ
בין דיון מתורבת לקללות ומכות יש הרבה באמצע
לא הייתי לוקחת את זה כמובן מעליושירוש16
במיוחד לא בקטע של קללות וחוסר דרך ארץ. (חוצפה וכו')
אל תדאגו..הכל לטובה!

זה שיש לי דעה שונה מההורים שלי בדברים מסוימים לא אומר שזה יהיה דיון של מכות וקללות..

מותר להתווכח.. 

סבבהשירוש16אחרונה
אז שיהיה לך המון הצלחה וס"ד!
זה סאקלה רחבהדי"מ
רצף של הרס בגבעות - חייבים לעצור את זה!!נ א

בס"ד

 

שלום לכולם!

כולנו רואים שבחודשים האחרונים מתרחש הרס רחב בגבעות ביהודה ושומרון.

תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?

 

עם ישראל!! תקימו גבעות בכל אזור בארץ!! תצטרפו לגבעות קיימות!! חייבים להפוך את הגבעות ליישובים!!

תנו עצות מה כדאי לעשות כדי למנוע את ההרס הזה?נ א
להצביע למי שבאמת מייצג אותך...הסטוריאחרונה
כזכור במו"מ הקואליציוני, סמוטריץ' רצה ביטחון, בליכוד התעקשו. בסוף סוכם שהוא יקבל שר במשרד הביטחון עם אחריות על החלקים האזרחיים.


אחרי החתימה - גלנט בשיא החוצפה סירב לבצע את מה שנחתם, בטענות שאי אפשר לפגוע בשיקול הדעת של המפקד והושגה פשרה שאם הפינוי משיקולים בטחוניים - זה נשאר בסמכות אלוף הפיקוד. לכן בצו ההרס של בית ענות, הוא כתב את הטענה האבסורדית ש: "המקום פוגע בשלום תושבי האזור".


אם כל הטפשים בהתיישבות האידיאולוגית שמצביעים ליכוד, היו מצביעים לצה"ד, היתה ממשלת ימין בראשות נתניהו אותו דבר- אבל ההתישבות היתה באמת בידי סמוטריץ'.

חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


אולי יעניין אותך