שרשור חדש
יש לך זמן.ימח שם עראפת

יש לך איך לכתוב.

הגיע הזמן להפסיק לדחות את זה.

הסברתי לך. הכל הגיוני אולי במוח הדמגוגי שלך.ימח שם עראפת
ניצול זמן וכל זה...קפיץ

 

1:30, מה אני עושה? ולמה???

מה באמת עשית?צדיק יסוד עלום
תמונה יפה
יש עוד פרחים בתקופה הזו?קעלעברימבאר
לא נראה לי. זה ישןקפיץ
..קפיץאחרונה

"מה את עושה?"

"עורכת תמונות"

"מה? למה?!"

"כי זה כיף"
-----

 

"אבל איך יש לכם זמן לזה?!"

"כשלא עורכים תמונות,  אז יש זמן לעשות דברים אחרים"

"אבל זה היה בתרגול"

"כן, אבל כשמקשיבים בתרגול שיעורי בית אח"כ זה יותר קל"

"מה?! למה לא סיפרו לי את זה קודם???"

נעימה לי, עירך יא נעימה לי 🦌צדיק יסוד עלום

אשרייך ארץ הגלילקעלעברימבאר
אעברה נא ואראה אדמת קודש טבריה
אעברה נא ואראה עיר שכם כתר תורהימח שם עראפת
אעברה נא ואראה ירושלים הבנויה


נראלי יש גם אחד על צפת

שכם שכם שכם תהיה, שכם תהיה לנו אורה שמחה ששון ויקרקעלעברימבאר
במנגינה דל כן תהיה לנו של פוריםקעלעברימבאר
שמעתי פעם
כע, קלטתי איזו מנגינהימח שם עראפת
לא שמעתי, אבל אצלנו יש דברים אחרים
מצחיק שדווקא המנגינה על יוסף ושכםקעלעברימבאראחרונה

של ואני נתתי לך, לקוחה ממנגינה חבדית על פסוק על המשיח.

כאלה מזרוחניקים של משיח בן יוסף😅

אני די ממורמר היוםקעלעברימבאר
ואם בנוסף גם צר לך …פ.א.

מה זה הסיפור על האדמור שהכניס עז הביתה?קעלעברימבאר
רק אותי תמונה של חזיר בית מעוררת גועל?קעלעברימבאר
ואם היתה זו חסידה? או שפן?פ.א.
אל תשווהקעלעברימבאר
חסידה חמודה וגם שפן.


וגם חסיר בר עוד סביל איכשהו

מבולבלת מאדדדד
רוצה לשתף מה קרה?


חיבוק מרחוק🙏

האמת שלא יודע בדיוק למה, אבל עבר חלקית כברקעלעברימבאר
תודה רבה
יופייי איזה כיף🥹מבולבלת מאדדדד
שמחה בשבילך🙏


בע״ה יהיה טוב. תאמין בזה!

תודהקעלעברימבאראחרונה
מעצבן להחזיק את הפלאפון, למהקעלעברימבאר
הוא לא יכול לרחף באוויר פשוט?  איזה נס?
כאילו להחזיק בידקעלעברימבאר
ומעצבן להקליד, למה אי אפשר להקליד בטלפתיה?קעלעברימבאראחרונה
למה אני מרגישה לא נעים לבטל שיעור?אני:)))))
אני משלמת על זה
כי לא נעים לגרום למישהו הפסד הכנסהפ.א.
כןאני:)))))

אבל אם אני לא מבטלת אני מבזבזת לעצמי סתם כסף וזה גם טיפשי 

נכון…פ.א.
טוב ביטלתיאני:)))))
יפה 👏פ.א.
זה באמת לא מובן מאליואני:)))))

מלא פעמים רציתי לבטל ולא ביטלתי כי לא נעים.

לא רק בשיעור הספציפי הזה

..הרמוניה

מעניין למה רצית לבטל מלא פעמים

הרגשת שהשיעור מיותר? או לא מתאים באותו יום?

כןאני:)))))
ידעתי שהשיעור לא יהיה אפקטיבי 
אה מכירה את זה😏הרמוניה

(אולי תבקשי להעביר את השיעור קבוע לכל שבועיים במקום שבוע נגיד? )

וואו זה רעיוןאני:)))))אחרונה
איזה שיעור? נהיגה?ימח שם עראפת
שיעוראני:)))))
לא נהיגה. שכחת שסוף סוף קיבלתי רישון?
האמת שכע, שכחתיימח שם עראפת
איך את רוצה שאני אזכור כשאני עדיין מזכיר לעצמי בן כמה אני כל פעם שמישהו שואל?
..אני:)))))
אה קל 12
ימח שם עראפת
למעשה אני מתבלבל בין 17 ו18, יצא ששלפתי כזה שבע עשרה, ואז תיקנתי אוטומטית שמונה עשרה, ואז טפחתי על המצח ואמרתי תשע עשרה, וניסיתי להיזכר אם אני כבר בן 20
חחחחאני:)))))
כמעט כתבתי היום שאני בת 18 באיזה טופסקפיץ
להגנתי יאמר שהשאלה לפני זה הייתה אם אני מעל 18
העיקר לזכור שאת בתזיויק
קשור לרגישות?משה
מה הכוונה?אני:)))))
שלא נעים לך מהתגובה של הצד השנימשה
את זה הבנתי.אני:)))))
מה זה קשור לרגישות? 
שחווים את זה חזק פיזיתמשה
ולכן נמנעים מזה.
לא נעים לי.אני:)))))
אני לא יודעת להגיד לך יותר מזה
איפה בגוף? איפה בנפש?משה
תנסי להיות שם. פשוט להיות.
בנפשאני:)))))
כאילואני:)))))
יש השפעה לנפש גם על הגוף. אז.. לא הבנתי..
בעצם את מתכווצת כשצריך לבטל?משה
אני לא יודעת להגיד לךאני:)))))
ככה גם מפתחים אסרטיביותפ.א.

לדעת לעמוד על שלך ועל האינטרסים והנוחות שלך


נותני שירותים צריכים לדעת להתמודד עם בלת״מים.

כל עוד זה בגבולות הסבירות וההגיון, לעיתים רחוקות - תרגישי בסדר עם עצמך 

כוונתו להציע לך לשתף בפורום אנשים רגישים מאדימח שם עראפת
שם את יכולה להגיב מאנונימי
האמת שלא חשבתי על הפורום הזהמשה
אלא על התחושה
לי יש את זהקעלעברימבאר
שיעור ב..?זיויק
הכל יפהצדיק יסוד עלום

- "הכל?"

- "הכל. האדם אומלל, מפני שאינו יודע כי הוא מאושר; רק משום זה. וכאן הכל, הכל! מי שיכיר וידע - יהיה מיד מאושר, בו ברגע... הכל יפה,  פתאום גיליתי זאת."

- "ואשר ימות ברעב... זה יפה?"

- "יפה. ואשר ירוצץ גולגולת ואשר לא ירוצץ גולגולת, גם זה יפה.  הכל יפה וטוב, הכל! טוב לכל מי שיודע כי הכל טוב. אילו ידעו כי טוב להם, כי אז היה טוב להם..."

- "מתי נודע לך שאתה מאושר?"

- "בשבוע שעבר. ביום שלישי, לא, רביעי... רביעי בלילה.

"לא טובים הם, משום שאינם יודעים. כשייודע להם, לא יהיו רוצחים. צריכים הם להיוודע כי טובים המה, ומיד יהיו כולם טובים, כולם עד אחד"

- "ואתה, לך נמצא כי אתה טוב?"

- "אני טוב."


יפה מאוד

בעתיד יהיה טוב לגמרי בעולםקעלעברימבאר
מדוע הנך צוחק?צדיק יסוד עלום
"העולם מצחיק אז צוחקים"קעלעברימבאר

החשש העיוור

ראיתי עכשיו סרט מה זה יפהצדיק יסוד עלום
קוריאני
סרט על גמרא?קעלעברימבאר

כי בדרום קוריאה הם לומדים גמרא, כך התקין להם השר הצעיר העיוור

בטח גמרא, ריבוק של סדר נשיםימח שם עראפת
קידושין ברבאק ואחר כך שטייגען גיטין וכן הלאה.
לא יודע מה אפשרי בדרום קוריאהקעלעברימבאר

הם עובדים 20 שעות בימימה, אז אולי גם זה

נזכרתקעלעברימבאר

בקוריאה כי החשש העיוור הזכיר לך את הצעיר העיוור?

פשוט רציתי לספרצדיק יסוד עלום
פרסמתי את השרשור לפני תחילת הסרט, וכשסיימתי הודעתי שראיתי והיה יפה במיוחד. 
כי זה מצחיק אותיימח שם עראפת
זה מהספר "שדים" של דוסטויבסקיצדיק יסוד עלום

ניקולאי סטברוגין יוצא מהבית לסיבוב ומגיע לבית של קירילוב. קירילוב הודיע שהוא לא מאמין שיש לחיים משמעות, עד כדי כך שאין לו סיבה משל עצמו להתאבד, אבל שאין לו בעיה להתאבד עבור מישהו אחר. ארגון קומוניסטי רוצה להשתמש בהתאבדות שלו כדגל כוזב, וקירילוב מסכים באדישות, ואומר להם "מתי שתגידו, תגידו לי מה לכתוב ומתי לירות בעצמי ואעשה זאת"


סטברוגין מגיע אליו הביתה והם מנהלים את אחת השיחות התלושות בעולם.

את הרעיונות של קירילוב בדבר היופי ומציאת המשמעות בעולם שבו אין הבדל אם אתה חי או מת, אלבר קאמי מזכיר בהתלהבות בספר "המיתוס של סיזיפוס" שכל ליימך קורא.

נשמע אחלה ספרימח שם עראפת
תשאיל לי אותו בהזדמנות, יש לי גם כמה ספרים להשאיל לך שנראה לי תאהב
קירילוב סותר את עצמוקעלעברימבאר
אם אין לחייו שום משמעות, למה חשוב לו להתאבד בשביל מישהו אחר? סימן שיש בחייו משמעות ואפילו קטנה
הוא לא אמר שחשוב לוימח שם עראפת
הוא אמר שהוא מוכן
ולמה הוא מוכן? אם באמת לא היה לחייו משמעותקעלעברימבאר
הוא לא היה עושה כלום. והאמת שגם לא היה מתאבד. כי אם אין לכלום משמעות אז מה זה משנה מה הוא יעשה, יחיה או לא?


אם הוא טוען שהחיים רעים, כלומר הוא טוען שהיה רוצה שיהיה לו טוב. אם יש לו השתוקקות לאושר סימן שיש,לו משמעות לחיים, גם אם לא יודע מה היא, כי בעולם ללא משמעות הוא לא היה אמור להשתוקק לאושר ולברוח מסבל

כי לא אכפת לו.ימח שם עראפת
אם לא היה באמת כאפת לו, אז היהקעלעברימבאר

משאיר את המצב הנתון, כלומר לא עושה כלום ונשאר בחיים.

עצם זה שהוא נוקט פעולה, מראה שאכפת לו ממשהו, ואפילו קטן.

אחרת למה שינקוט פעולה?

הוא השתבשצדיק יסוד עלום
בזמנו, עם האתאיזם ותחילת הניהיליזם, שהיתה תופעה חדשה וקיצונית בחברה, המחשבות על משמעות החיים והיעדרם היתה מטלטלת. המון אנשים דיברו באור מרוגש על מחשבת ההתאבדות בעקבות הדרוויניזם (תוסיף לזה גם את הרומנטיציזם שעלה באותם שנים ותפס חזק, בעיקר בגרמניה ואנגליה).


באופן כללי יש שתי וריאציות של ניהיליזם - ניהיליזם השקפתי וניהיליזם מוסרי. ניהיליזם מוסרי יכול להיות גם אצל אנשים שמאמינים באלוהים ופשוט מרגישים שהכל צחיק ושכלום לא משנה. ניהיליזם השקפתי מגיע מהשכל אל המסקנה שאין משמעות.


בספר שדים כל הדמויות מתמודדות מול הניהיליזם הזה. חלק מסכימים איתו בשכל אבל עדיין מאמינים וקשורים לרגשות שלהם. חלק מכריעים מהשכל ומייבשים את חייהם. וחלק באמת מתנתקים מהאנושיות שלהם, נהיים אפאטיים באמת לרעיון משמעות החיים וכו'.


קירילוב השתבש, וגילה שהוא כל כך אדיש בנוגע לסוגיית ההתאבדות וחייו כל כך לא חשובים לו, עד שאין לו סיבה להתאבד. הבקשה שמבקשים ממנו לנדב את ההתאבדות שלו למטרה פוליטית מתקבלת אצלו בלי בעיה.


אבל אתה צודק - אין ניהיליזם מושלם. כלומר, ניהילחזם מושלם זה איבוד רצון; או להפוך לחיה נטולת מוסר, או להפסיק לרצות ולהפסיק להזדהות עם עצמך. קירילוב הוא אחד המופעים הכי קרובים לזה. דווקא הציטוט שהבאתי כאן מציג אותו באור אחר, שמתוך האבסורד מתגלות מחשבות אופטימיות על מהות החיים.


סטברוגין במצב יותר קשה ממנו, והוא נושק לפסיכופתיה.

אם לאדם אכפת ממשהו או משתוקק למשהו,קעלעברימבאר
סימן שיש לו משמעות כלשהי בחייו.


כי אי אפשר לברוח מאור ה',  גם אם עמום מאוד ומקיף מאוד

אשאל ככה - האם קירילוב משתוקק למצב תיאורטיקעלעברימבאר

בו לחיים יש משמעות?

האם הוא היה שמח אם היה מגלה שבסוף לחיים יש משמעות?


 

כי אם כן, עצם זה שיש לו השתוקקות לחיים עם משמעות, זה עצמו מראה שלחיים שלו יש משמעות, אחרת לא היה משתוקק לכלום

לא הבנתי איך אתה פותר להם את השאלהצדיק יסוד עלום

הם הגיעו מהשקפת עולם נוצרית, ומה שנתן תוקף וערך לדברים שהרגישו להם אמיתיים היה הידיעה שהם קדושים, אמיתיים, קשורים ל"הטוב".


בא דארווין ואמר שאין שום דבר אמיתי, שהכל מושתת על שאריות אבולוציוניות ותרבות דתית, ושזה *לא* אמיתי.

ברור שהם כמהים למשמעות, אבל בעיניהם זה פשוט באג באבולוציה (שחשוב לזכור שע"פ דארווין האבולוציה היא מקרית, ולא בהכרח מתפתחת מהגרוע אל הטוב, אלא אל המעודד הישרדות בלבד).


בעולם של דארווין אין ערך לבקשת המשמעות שלך. "בדה לך דת", כלשון הפילוסוף אצל הכוזרי, אבל אין לזה משמעות אמיתית.


נראה לי שהפיתרון שהצעת הוא אקזיסטנציאליסטח/אבסורדיסטי, כלומר - מבקש להאמין בחיים וליצוק בהם משמעות סובייקטיבית ולהאמין באדם אפילו שאין לזה משמעות אובייקטיבית. (אם ראית את הסרט "נורטון שומע משהו", הוא נותן ערך וכבוד ליקום שלם שנמצא בתוך גרגר אבק. אבל האם העולם שלהם חשוב? האם החיים ביקום אינסופי כשאין מקור אובייקטיבי לערך החיים - הופך אותם לחשובים?)


אקזיסטנציאליזם זה bitter-sweet, זה לא עונה על מה שהנפש מבקשת

מסכים איתך שזה לא עונה,קעלעברימבאר

כלומר המשמעות נשארת רק בעצם הידיעה שיש משמעות, באור מקיף בלשון פנימיות התורה.

ללא הידיעה מהי המשמעות, באור פנימי.


אבל עצם זה שיש משמעות זה כבר משהו.

והאמת שבכל דבר בעולם יש משמעות, רק לעיתים כל כך קטנה עד שהיא זניחה. אבל תינוק יתלהב גם מגרגיר אבק

אתה מערבב בין שתי שאלות נפרדותצדיק יסוד עלום
אנחנו כיהודים יודעי כל יודעים להסביר לכל העולם את הפתרון לשאלות שלו, אבל מוכרחים לדעת לשחק במגרש של היריב על פי כללי המשחק שלו. אי אפשר לדון בשאלות מהסוג הזה מבלי להסכים לצורך הדיון על האפשרות שאלוהים לא קיים. אם אלוהים לא קיים בעולמו של האתאיסט, המונח משמעות מאבד את משמעותו.


אנחנו נוכל אחר כך לדון מהצד ולזהות מה נובע מערגה לאור ומה נובע משפע של אור מקיף ושאר מרעין בישין. אבל ע"פ סט הערכים, האמונות וההבנות בעולם אתאיסטי, אין פיתרון אחר לשאלת המשמעות חוץ מאקזיסטנציאליזם. יש אקזיסטנציאליסטים משעממים וחצי ניהיליסטים שמנמיכים את המשפט של פרנקל-ניטשה ל"אחי פשוט תמצא לך תחביב". ויש כאלה שכל כך מאמינים ביסוד הטוב של העולם, עד שלהם קורא הרב מאמינים גדולים

זה היה רק דימוי. אפשר להשתמש במושגיםקעלעברימבאר

חילונים. במקום אור מקיף - עצם זה שיש לעולם משמעות.

במקום אור פנימי - מהי ספציפית המשמעות בעולם, או מה מדרג המשמעויות.

  וגם האתאיסט יודע איפה שהוא עמוק בלב שיש אלוקים.  עובדה שיש לו משמעות כלשהי בחיו (ולו המשמעות בלהתאבד).

אבל אם אתה אתאיסטצדיק יסוד עלום
אז *אין* משמעות. כי אין לכל דבר תוקף שמקנה לו משמעות. גם אם *אתה* מרגיש שישנם דברים משמעותיים, זה רק סובייקטיבי, ולא נחשף הבדל בין ספר תורה לפיצה - שניהם משמעותיים לדתי ולסמרטוט שבולס פיצה ואובד את דרכו.


הוא לא *יודע* שיש משמעות. הוא *מקווה ומייחל* שתהיה משמעות, כי הוא מרגיש בקרבו צימאון למשמעות, אבל על פי השקפת העולם שלו אין ולא תהיה משמעות כי אלוהים מת (כך ורק כך אפשר להבין את ניטשה. מי שלא מבין כמה כאב ואובדן דרך יש בזה לא מבין כלום בטרגדיה של העולם המערבי).


אם הוא מזהה שהוא אוהב את המשפחה שלו - הוא נהיה אקזיסטנציאליסט / אבסורדיסט, כלומר בוחר *מעצמו* להזדהות עם ההרגשות שלו, ולהאמין בחייו. אבל זה לא מחוייב המציאות, וזו המחלה הכי קשה וכואבת של העולם המערבי. זה יירפא כשהדוסים יניחו לחילונים, עד שהם יגלו מחדש את אלוהים (בתדר של מאמר ייסורים ממרקים)

אגב, תראה משהו יפהצדיק יסוד עלום

בקשר ל"משל המטורף" של ניטשה

ראיתי הרצאה של הנרי אונגר, בין ניטשה לדוסטוייבסקי, שנקראת: "אלוהים מת - הכל מוצר?"


הגבתי והוא ענה:

זה שבאופן וודאי לאתאיסט אושר עדיףקעלעברימבאר
על סבל זה אומר שכן יש לו משמעות גם אם לא מודה בה


אין לזה משמעותצדיק יסוד עלוםאחרונה
זה אבולוציוני ומקרי. זה מסב לי אושר במקרה, אין לזה ערך. אגב, בגלל זה אתאיסטים מאוד מתירנים בסמים פסיכדלים. ההבנה ש - למשל - האהבה היא פשוט תגובה כימית במוח שנוצרת מבלה בלה בלה של הרגשת ערך ותועלת בלהקה, אז אין הבדל בין הרגע היפהפה כשהכלה עושה 7 סיבובים סביב החתן על החופה, לבין לעשות סמים פסיכדליים קיצוניים ולראות הזיות, כי שניהם גורמים לעונג. אבל אין לזה *משמעות*, אין הבדל משמעותי, וכל הגנה על אושר ומלחמה נגד סבל הם סתם מקרים, כי בלעדיהם *אנחנו* סובלים. אנחנו מקווים שלחיים תהיה משמעות, אבל אם אין להם אז אנחנו לא רלוונטיים.


"האבסורד נובע מהפער בין זעקת האדם למשמעות לבין שתיקת העולם." - אלבר קאמי, המיתוס של סיזיפוס.


"אבל אם יש אלוהים הוא כבר יראה לי את הדרך, ואם אין - אז מה זה משנה?" - אריק ברמן, התמונה הגדולה

כאן נכנס ר' הלל צייטליןצדיק יסוד עלום

שמכריז שמוכרח להיות אלוהים אמיתי וקדושה אמיתית ונשמה נצחית, כי לנו יש צימאון מובנה לכך.

טרם ידעתי את המים הייתי צמא.


אבל זה לא טיעון שכלי, זו פשוט אקזיסטנציאליות דתית

זה טיעון שכלי וודאי. אם אתה מגדיר שכלקעלעברימבאר
כדבר עצמו ולא בתור לוגיקה. כמו השכל של המלאכים(כך לפי הרמבם)
אני מגדיר שכל בתורצדיק יסוד עלום
לוגיקה, אלא אם אני לומד מהר"ל או רמב"ם. אם היית עושה את הטריק הזה לחילוני זה היה הכי לא רלוונטי בעולם
למה? זה וודאי שאני קיים גם בלי לוגיקהקעלעברימבאר
כלומר יש כאן שכל אבל לא לוגיקה
זה מה שאמרתי על "לשחק במגרש בהתאם"צדיק יסוד עלום
בשגרה, המילה שכל היא "רציונלי" ולוגי. יש למילה עוד שימושים אבל אם אשתך תגיד לך שאתה מדבר מהשכל כשאתה אומר לה שאכפת לך ממנה, אל תגיד לה "נכון, מהצד השכלי- אלוקי- נבדל שלי", אלא תבין שהיא התכוונה מהרציונלי ולא מהרגשי.


נכון שאתה יודע שאתה קיים בידיעה שלא מתחילה מהשכל, אבל אם הדיון נסוב על השכל, ולגבי אלוהים יש מחשבה שאולי הוא לא קיים, שאיננה קשורה בסולפיסיזם (דקארט, אני חושב משמע אני קיים) אלא בהסבר קוהרנטי אלטרנטיבי לאמונה (דרוויניזם), אז צריך לדעת לשחק במגרש הזה לדעתי...

לא יודע אם הבנתי אותו טוב,קעלעברימבאר
אבל חשבתי על הטיעון הזה בלי לקרוא את הרב צייטלין. קיבלתי השראה לזה מרעיונות של הרב לונדין והרב קלנר, אבל הם לא אמרו ספציפית את זה
זה אחד המאמרים הכי יפיםצדיק יסוד עלום
שקראתי בחיים שלי על צימאון לאל חי. בכללי, ר' הלל צייטלין היה כל כך סוער ברוח, רק הדמות שלו יכולה לגרום לי לבכות
ואם כבר בדוסטוייבסקי עסקינןצדיק יסוד עלום
ב"החטא ועונשו" רסקולניקוב רוצח זקנה ומנסה לעשות את זה בשוויון נפש, מתוך התפיסה ההשקפתית שלו בנושא. הרציחה גורמת לו לזעזוע שמעורר קדחת ומחלה, ויחד עם לחץ מנטלי בחקירות משטרה מבלבלות הוא נשבר, חוזר למוסר, מתוודה במשטרה ומכיר ברע שעשה. שם דוסטוייבסקי, שכל ימיו התענה בשאלת המשמעות ביחס לשאלת קיומו / אי-קיומו של אלוהים - הכריע בהחטא ועונשו שיש נשמה נצחית.


ב"שדים" הכריע שלא. גם ב"אידיוט" שנגמר בכישלון. עוד לא קראתי את "האחים קרמאזוב" אז לא יודע. 

אם המחשבה על העדרקעלעברימבאר
המשמעות של החיים מטלטלת, סימן שיש משמעות, אחרת היא היתה מתקבלת באדישות ולא מטלטלת
כמובן אדם יכול להיותקעלעברימבאר
ניהליסט כי מאמין שלחיים יש משמעות ואפילו גדולה.  אבל לכל דבר בעולם יש משמעות בשווה לדבר אחר, אז אין לו העדפות כלשהן והוא אדיש לבחירות, לא כי הן לא חשובות, אלא כי הן שוות. זה כמו שלנו לא משנה כל כך אם נאכל פיצה מרובעת או משולשת כל עוד היא טעימה.


הדבר היחיד שהוא יעדיף על פני דבר אחר זה את האושר על פני הסבל.


כמובן גם זו טעות, אבל שם לפחות יש לחיים משמעות.

רגעים מעצבנים במיוחדקפיץ

כל היום בערך על תרגיל ספציפי

ואז המרצה פותרת אותו על הלוח

באיזה תחום?קעלעברימבאר
קוונטיםקפיץ
טריקים מתמטיים שעם הזמן רוכשים מיומנויות בהםפ.א.
והפער שלא נסגר, בין ניסיון חייים עשיר של המתרגלים והמרצים, לביננו הסטודנטים בתחילת הדרך…


(משוואות דיפרנציאליות חלקיות, במקרה?)

לא קשורקפיץאחרונה

הם בד"כ לא פותרים שיעורי בית על הלוח בכיתה

 

(ולא. כאילו, משוואה אחת ספציפית)

אני רעב. מה לאכל?ימח שם עראפת
בשרי?! על הבוקר?! אבל גם ככה אני הולך עוד מנט לישון כנראה, אז למה לא.


וחלבי? קורנפלקס? אני הרי לא אטרח להכין משו. אולי טוסט. וואי בא לי טוסט. איך בא לי טוסט.

יאללה טוסט?ימח שם עראפת
יאללה טוסט!!!!ימח שם עראפת
הכל טוסטקעלעברימבאר
בחלט.ימח שם עראפתאחרונה
מי כאןזיויק
אף אחדקעלעברימבאר

אני ישן אז לא הגיוני שזה אני

😴זיויקאחרונה
אני מקבל הודעה בזו הלשון:ימח שם עראפת

"הצלה יו"ש ללא גבולות: ז"א בכביש 60 בין עפרה לגבעת אסף נזק שימשה א.נ"


 

אני פותח את ראשי התיבות: זאת אומרת בכביש 60 בין עפרה לגבעת אסף נזק שימשה אי נמי.


 

רגע מה?

אה! לא פתחתי נכון את הראשי תיבות: זריקת אבנים בכביש 60 בין עפרה לגבעת אסף נזק שימשה אין נפגעים.

זה מה שקורהקעלעברימבאר

שחיים בדרום קוריאה. הצפונים זורקים עליך אבנים ואתה לומד גמרא

זה מה שקורה שאתה דרום כורע ומשתחווה בהר הביתקעלעברימבאר
אני משתחווה במזרחימח שם עראפת
במזרח הרחוק?קעלעברימבאר
כרגע הוא רחוק ממניימח שם עראפת
אז לך למזרח התיכוןקעלעברימבאראחרונה
הרגע הזהאני:)))))

שאת מגלה שאת עובדת עם מישהי שנשואה לבחור הראשון שנפגשת איתו.

הם התחתנו מיד אחרי שזה ירד.

אשריךהרמוניה
איזה מוזר לכתוב בפורום שריטות במסך מואר ולא חשוך,קעלעברימבאר

זה הופך להיות שריטות יומיות

שריטות זה מוריד פרופיל?קעלעברימבאר
ממש לא! זה מחשל וקרביפ.א.
מה שלא שורט מחשלקעלעברימבאר
באב אל ואדקעלעברימבאר
בא אל וואדצדיק יסוד עלום
לא יתחילו בלעדינו, באב אל וואד


מילים לשיר באב אל וואד 38 א - הבילויים

ואן דר ואלסקעלעברימבאר
יותר בכיוון של: ללא דרך הגונדה צועדתימח שם עראפת
מה זה גונדה?קעלעברימבאר
מילה מוכרת לי משום מה
כיתת חייליםימח שם עראפת
זה בארמית
היה לי בראש איפשהוקעלעברימבאראחרונה

משום מה חשבתי שזה כמו דוויזיה ובריגדה

שרשור שמחאני:)))))
תספרו משהו שמח
סיימתי מטלה אחתאני:)))))
דחיתי שיעור אחד לשעה נוחה יותראני:)))))
"משהו שמח"קעלעברימבאר
זה נחשב?
"תספרו" לא תכתבואני:)))))
מה כזה קשה?אני:)))))
ביום שישי הגעתי ליישוב בערך בשבע,ימח שם עראפת
ועברתי בדואר לבדוק אם הגיע אלינו משו. לא היה כלום בתיבה, אבל הדוור היה שם וחילק מכתבים, אמרתי לו בוקר טוב, ובאתי ללכת, ואז הוא אמר לי: רגע רגע חכה לפני שאתה נעלם לי, יש חבילה לאחותך, אולי תיקח אותה? אז אמרתי לו סבבה, וחיכיתי שתי דקות עד שהוא הביא לי אותה, וזה היה ממש נחמד מצידו כי זה שעות שהדואר סגור בעיקרון, והוא סתם חילק שם מכתבים, וזו הייתה חבילה שאחותי חיכתה לה מלא זמן
היתה שבת טובה בהו"ש!!פתית שלג
היה אחלה שבתהוד444

אחי התארס בשישי

🥳🥳נראלי לקחת את כולנו בשימוח!!פתית שלג

וואו איזה כיף זה!

הופההה איזה כיףףףףמבולבלת מאדדדד
מזל טובבב🥳🥳🥳😇
כן בה בלי עין הרעהוד444

תודה רבה פלא גדול

מזל טוב!!!רקאני
מזל טוב!!אני:)))))
שוב למה שרשורים מפה מגיעים לראשי?הוד444

זה לא אמור להיות פורום נסתר?

הייתה שבת כיפית ממשרקאני
טיילנו בחמישי בצפון ושבתנו שם והיה כיףףף
הצלחתי להוציא את הקליפת תפוח שהייתה תקועה לי בשןדי שרוט
חחחחאני:)))))
אני מרוצה מההספקים שלי היוםמשהאחרונה
גם טכנית וגם רגשית.
אם יבקשו ממני לעשות משהו, אני אדאג שהוא יעשה.ימח שם עראפת

פשוט לא אני אעשה אותו

זה גם חשובאני:)))))
צריך להיות אחראי גם בשביל זה.
אח שלי התעצבן עליי רצח הבוקר...ימח שם עראפת

אמא שלי התקשרה וביקשה שאני אביא לה קופסת מטרנה למעון.

אז הערתי את אח שלי וביקשתי ממנו שיעשה את זה

הוא אמר לי שכל הדרך הלוך וחזור הוא היה ככה:

אבל עד שהתעוררתי בערב זה עבר לו

עכשיו לשאלה החשובהאני:)))))
אמרת לו שאמא שלכם אמרה לו לעשות את זה/שמישהו בכללי יעשה את זה/לך אישית ואתה מבקש ממנו שילך במקומך?
כן, בדיוק בגלל זה הוא התעצבןימח שם עראפת
כי הערתי אותו שיעשה את זה במקומי
..אני:)))))
ולמה הוא הקשיב לך?
כי הוא אח גבר רצחימח שם עראפת

וכי אמרתי לו שאני לא מרגיש טוב ושלא ישנתי כל הלילה.


וגם כי אני נוטה להיות מאד משכנע

(סתם לא)

אה יפהאני:)))))
כיף ככה
בהחלטימח שם עראפתאחרונה
רק צריך להתמודד מידי פעם עם ההשלכות, כי מבחינתו אני דמות קומית למדי ומושא לסטנדאפ, ככה שלעיתים קרובות פתאום כל העולם שומע שעשיתי לו משהו, למשל שהערתי אותו בשביל שילך במקומי לאמא
נפל לי הטלפון באוטובוס בבוקראני:)))))

ועכשיו אני בלי טלפון.הנהג לקח את זה אליו במקום למחלקת אבידות ואני צריכה איכשהו להגיע אליו בלי טלפון. קבענו תחנה שהוא יעצור בה ויתן לי את הטלפון חיכיתי שם כמעט שעתיים כדי לא לפספס אותו, אני בכל זאת בלי טלפון ושעון ורחוקה מהבית התקשרתי אליו דרך מישהי ברחוב כדי לאמת איתו את הפרטים ואחרי כל זה הוא פשוט חלף על פני בלי לעצור!

זה כמובן לא היה בכוונה וזה כי הוא לא רגיל לעצור בתחנה הזאת אבל שיהיה בריא חיכיתי שם כמעט שעתיים והיה קר. בסוף חזרתי הביתה מה אני יעשה?


התקשרתי הרגע לנהגאני:)))))

אני: חיכיתי לך בתחנה ולא עצרת

הנהג: אהה כן כן אני מצטער אני מטומטם אחרי זה נתתי לעצמי שתי סטירות זה אני מטומטם לא יודע מה עובר עלי אני לא בסדר אני מתנצל אני מתנצל אני אגיע אלייך הביתה אחרי העבודה עם הרכב ואני אביא לך ליד הבית אני במקומך הייתי מתעצבן זה לא בסדר אני מתנצל שככה קרה

אני: כן בסדר זה לא אשמתך כשאני אעלה לאוטובוס בשלישי בבוקר בשעה שלך תביא לי.

הנהג: לא לא עכשיו אני מגיע אני מתנצל זה לא בסדר אני אבוא אם הרכב אם את רוצה ליד הבית שלך ואביא לך. את צריכה בטח מספרים וטלפונים.

אני: לא לא זה לא חשוב בכלל.


עכשיו אפילו שהוא הנהג הערבי הנחמד הייתי אומרת לו להביא את זה לבית אם זה היה מכשיר יקר ושווה וכו' מחשש שיקח את זה לעצמו (הרי למה לא שם במחלקת אבידות?) אבל מאחר שמדובר בטלפון כשר חצי שבור שהוא בקושי הצליח לתפעל אותו כדי לענות אני לא חוששת.האמת פדיחה בכלל לעורר סערה בגלל זה. זה מחווה מוגזמת ליסוע במיוחד בשביל להביא לי את המכשיר. פדיחה

באמת לאחרונה אנשים מגיבים מוגזםאני:)))))אחרונה

אתמול הייתי צריכה להגיש עבודה עם מישהי ונשאר לה דברים אחרונים לסיים לפני שנגמר זמן ההגשה אז היא התחילה פשוט ליבב בטלפון כדי שאעזור לה.

כאילו מה זה הדרמה וההגזמה הזאת?

ואם אני אומרת את זה כנראה שבאמת הגזימו כי אני בעצמי דרמתית 

שבוע טוב!קפיץ
שבוע טוב ומבורך… 🌌✨🌌✨פ.א.
שבוע טוב!🤗מבולבלת מאדדדד
שבוע טוב !משה

שבתות קיץ. עוד מעט השיא.

היי, לא להפחיד🙈מבולבלת מאדדדד
הפחד הוא בדמיון שלךמשה

אני רק מספר לכם את העתיד כפי שאני חוזה אותו.

אולימבולבלת מאדדדד
אבל הקיץ הזה מתיש אותי
ואת עוד גרה במקום יחסית גבוהמשה

בינתיים פה נעים. מנחש שלא לאורך זמן. בצהריים כבר יש שמש שמצדיקה כובע.

לא רק זהמבולבלת מאדדדד
אני בדיכאון קיץ🙈


והשבוע היה חם. ממש.


סבלתי😐

יש מזגן, ואם לאקעלעברימבאר
אכפת לך שיצחקו עלייך, אפשר ברחוב ללכת עם מטריה שתעשה צל במקרה של שמש חזקה (רעיון מצוין של היפנים)
מכירה לפחות שניים שעושים את זהקפיץ
בא לי לעשות את זה. אבל נראה לי יצחקו עלי ברחובקעלעברימבאר
ואם יצחקו? מה יקרה?קפיץ
לא יודע מרגיש לא נעים,קעלעברימבאר
כאילו לא יצחקו בפה, יצחקו בלב. ואז אי אפשר לדעת מי חושב בראש שלו "בואנה מי זה ההזוי הזה שהולך עם מטריה בקיץ"
אבל אולי זה רק בראש שלי...קעלעברימבאר
אני משלב מסויים ואילך הולך עם כובעמשה
זה מכוער, אבל אחרת אני ממש סובל.
דווקא היה נסבל השבת. לא יודעת איךקפיץ
היה מזג אויר מצויין! רוח מאוד נעימה מהחלונות אחה״צפ.א.
נכוןןןן אפילו בגוש דןמשה
שבוע טוב וחודש טוב וקיץ טובקעלעברימבאר
שבוע טובזיויק
איך עברה השבת?
שבוע טובצדיק יסוד עלום
ק'
למה נפלו פניך?קעלעברימבאר
ככה סתם שבוע טוב?אני:)))))
בלי איזו שאלה?
תשאלי משהוצדיק יסוד עלום
אם אפשר - בלי להרים לערפאת להנחתה
ערפת עוד בעסק? חשבתי כבר נמחה שמוקעלעברימבאר
זה גדול עליאני:)))))
אם ככה 
יש לי רעיון למשהו שיכול להיות משחק קבוע למוצשקפיץ

שימו פה לינק לויקיפדיה, של משהו שדיברתם עליו השבת, או התווכחתם עליו ואמרתם שתבדקו אחרי שבת.


 

בלי הקשר ובלי להסביר

נראה אם זה עובד


 

דרופשיפינג – ויקיפדיה

קראתי בשניה הראשונה דורמשטרנגקעלעברימבאר
ואם אין?אני:)))))
שאבעעעעעספתית שלג

זה הזמן לדבר על דרופשיפ?

אנחנו על זה🙈

נותן טעם לפגם – ויקיפדיה 

גם על זה מיזוג אוויר – ויקיפדיה 

ערסל – ויקיפדיה

חלה (מתנות כהונה) – ויקיפדיה

וכל השאר פוליטיקה מקומית...

שבוע טוב מגניב שחזר השרשורים האלההוד444אחרונה
ואז קלטתי שההיפי הנחמד הזה לא דתי. לא ברור מה הוא.ימח שם עראפת

בהתחלה חשבתי שהוא היפי דתי, יש כאלה. מחובר לאדמה, לתנ"ך, לקונספירציות.

ואז נפח דבר. חשבתי שהוא יהודי משיחי.

אז לא. חיפוש פשוט גילה שהוא עוד אחד מאותם אידיוטים שגודשים את היטיוב, עם חזון שיקרי ולא מבוסס. יש לציין שהוא דווקא כן מבסס מאד את הקונספירציות שלו, יחסית לשאר, אבל כן, אלו עדיין קונספירציות הניתנות להפרכה.

בצד השני של הרחוב, מכון המקדש צמוד למעלות הקיר,ימח שם עראפת
מול חנות מוריה, והישיבה נמצאת בצד השני של הרחוב, לכיוון השוק. מרחק של איזה 30 מטר משם.
ימח שם עראפת
למה אתם בהודו? רחוק לי...
אמת. זה נכתב בפירוש המקובל כי הוא מרש"י,ימח שם עראפת

וכן גם בתוס'.

זה נכתב כהסבר לסוגיית הינף בגמרא, כשבמקום אחר רש"י כותב במפורש שייבנה המקדש בידי אדם.


ועוד, שהסבר הגמרא אותו פירש רש"י, נדחה בגמרא.

ועוד, שלרש"י אין מקור לכך, וגם הוא לא יכול להמציא כזה דבר. הוא כתב זאת כהסבר אפשרי לטענה בסוגייה, שנדחה, לא כדעתו.

דגן דיגן דגן דגן, דגן דגון דגן בגןקעלעברימבאר