האם לצאת עם מיה?!?

מה מברכים על פפאיה?!!במבה!!!
לכבוד במבה הי"והרב שליטאזצ"ל
מובא בספרה של כ"ק הרבנית תמר בורשטעין לאזאר הי"ד הנודע בכל תוצות שארית ישראל על מורנו ורבנו מלכם של כל השטו"תניקים בארעא דישראל ובתפוצות כ"ק אדמור הרה"ג קופיקו שליט"א הי"ו
שפעם בהיותו בביתו עולל שטות נפלאה ואכל את כל הפפאיות מהעץ של שלומקה
ועוד מובא בספר הנ"ל שאחרי שהיה רבנו עושה שטו"תים והיו האנשים הרוצים לומר שהם נורמאלים רודפים אחריו היה רבנו עולה על עץ הפפאיה ועוד סיפורים כנ"ל
וממילא נראה שמברכים עליה בורא פרי העץ
לגבי שאלתך השניה האם לצאת עם מיה
נ"ל שזה תלוי איזה מיה זו האם מיה הדבורה או מיה מהתבלינים
אך לפי הניק שלך נאה לי שעדיף לצאת עם פפאיה![]()
אנדרדוס האלה מצחיקים ....מהממת
אולי מנגו מיהיוני

חחחחנשגבת מבינתך
נראה לי האדמה...שלמהמלךאחרונה
האם מותר למלוח מודה במקצת בעציץ שאינו נקוב?אריאל דל"ת
אם אכלתי לפני 3 שעות בשרי האם מותר לי ללבוש שעטנז או שאני חייב קרבן?
תלוי במחלוקת הפוסקים בעניין אבקת כביסה בטעם תותהרועה
לשאלת הבשר והשעטנזסמיילי...אחרונה
מחלוקת פוסקים.
יש כמה צדדי פסיקה מכאן ומכאן.
הרב הגמ"ל כתב בשו"ת גמל בדואי (סימן כב, סעיף טז) שמי שאכל בשר במידה והבשר כשר זה תלוי מאוד בדין מלח. אם מלח את הבשר יותר משיעור כביצה חייב בקורבן ואם לא פטור מקורבן. ובכול מקרה אין ללבוש שעטנז עד שימלוח את הבשר בשיעור כ"פרה" בסוכר חום.
בניגוד לזה הרב הצפרד"ע פסק כי במקרה כזה את חיב קורבן אבל בדיעבד אם עברו יותר משלוש שעות (בשיעור של כשמונה שניות) עליו ללבוש שעטנז ולהביא קורבן גם מכוח שעטנז. וכול זה באכילת בשר לא כשר. בבשר כשר פטור מהכל חוץ מדין ששם מלח יותר משיעור כ"פרה" ואז חיב ברבע קורבן ובימינו שאין קורבנות ישלם פדיון לצדקה כרבע פרוטה.
דעה שלישית של הרב השוד"ד שיש חיוב בקורבן בכול מקרה של אכילת בשר כשר ואין דין עבר זמנו בטל קורבנו תקף. ובימנו שאין קורבנות מספיק להביא כסף לפדיון לרב או לתלמידו או לצאאציו ויפדה הקורבן. הסכום הוא כשווה יהלום.
מן הידוע שהער(1) אהאד אלמערטא שליט"א הורשעהרב ד"ר
בעבירות הקשורות לשחיתות וכיוצ"ב במקביל פורסם ווידעא(2) בו ניראה הער אלמערטא חותם על דאקאמענטן(3) המחייבין לנהוג ביושרה ,האם יחייבוהו בכה"ג משום שאינו קראם כלל,לא? האם כל חתימתו רק לצערעמאניע(4) או שמחייב?
גוט נאכמיטאג(5)
_________________________________
(1)
(2)סרטון
(3)מסמכים
(4)טקס
(5)צהריים טובים
קריאת דוקטורינן ורבנן ראשי האוניברסיטאות שליט"אהרב ד"ר
מחאה תוכחה וגלויה אודות מעשה הנבלה שנעשה בביטול עשה
והוא התעלמותם המוחלטת של מחריבי ומהרסי המחלקה לספרות התלמודית
משאלה הגותית הלכתית תלמודית וכו'לית ממדרגא ראשונה
בעניין אלמערטא וחתימתו על דאקאמענטען
המוחים על ביזוי כבוד האנאברסיטי
הוועד לטוהר הפורום
פקשוויל למען השתיקהנולאיתאחרונה
שכר שתיקתם עולה על דשכר זעקתאם בעלמא, שכן יוצא הפסדם בשכרם
תנא רבי משרעד דאהחינוך:
כל השונה לימודי ליב"ה מובטח לו שהוא בר בגרות, שנאמר, הליכות לימודין לו, אל תקרי הלכות אלא לימודים.
תנא רבי אחרי תיכון:
כל השונה ולא אחיד, מובטח לו שהוא בר נידוי
שנאמר, שיווין בנטעל בין כל בני ברית,
אל קרי שיוויון אלא שילוב,
שילוב רב לאחי עמך ואין למו ריב, וויכוח או כל גוועלד בדרך.
יהי שלום בחילייך, שלווה בשירות לאומיך,
למען המכינות והמדרשות,
אדברהו שירות חובה בך .
יש חדש???נחשון מהרחברון
לאנולאית
ככתוב 'אין חדש תחת השמש'
אז תאכלס, כדי לך לחפש תחת הירח.
הפורום הזה מת... טוב לכת לבית האבל מלכת לבית המשתהנחשון מהרחברון
אז כאן לבד עדיף על לנ"ו לא?
חס וחלילה!נולאית
חס וחלילה!
פורום זה מלא צדיקות וצדיקים בנות ובני תורה שמילאו פיהם רינה ושחוק והופכים מקום זה למקום מצווה שנאמר:
"מצווה גדולה להיות בשמחה".
אך אם רוצה 'חדש' אתה,
לא אוכל לעוזרך שהרי כתוב 'חדש אסור מהתורה' לכן עדיף שתסתכל תחת השמש
כי, כידוע "אין חדש תחת השמש".
אמממ נשנה גישה.נחשון מהרחברון
מי כאן נמצא בפורום? (גם רק כקורא) תתפקדו ונחיה את הפורום מחדש
בקרוב פורים - תחרות דפי גמרא היתוליים!!!
מתפקדתחיה וקיימת
אוי מחול לך מחול לך מחול לךנחשון מהרחברון
בדיחה פנימית היישר מבישול
מה אני גלגול של חתול?חיה וקיימת
אמר נחשון הצפוני
טוב ללכת לבית האבל של ספרדים מבית המשתה של אשכנזיםדי"מ
מחמת ריבוי אוכליםנחשון מהרחברון
נכנסתי לבית כנסת מרוקאי וראיתי פתחו שולחן ישר שאלתי "למה מי מת?!?"
וכן פעם אחת ולתמיד מעשה שהיה ואם לא היה היה ראוי שיהיה.- בתי למישהו ואמרתי לו אחי בוא תשמע בדיחה על אוכל של אשכנזים אמר לי עזוב אין טעם...
פעם אחת שאלתי את זה בצחוקטוביה2
אוישנחשון מהרחברוןאחרונה
איך נפתח ספר בישול לאישה המרוקאית?זקנת השבט
טוב , נו כולם מכירים את הבדיחה הלעוסה הזאת .
אבל נשאלת השאלה ,
איך נפתח ספר בישול לחוזרת בתשובה ?
(בדקי את ההכשרים , ואז התקשרי לרב הקרוב במקום מגורייך , לודא , שההכשרים אכן כשרים, או אז חכי לבעלך , שיתיר לך את השימוש במוצרי המזון הכשרים למהדרין מן המהדרין , שישמשו אותך למתכונים בספר זה )
איך נפתח ספר בישול לפולניה ?
לתושבת עזה ?
לתושבת עזהנולאיתאחרונה
ראשית הרחיקי מהמכיריים את כל התרכובות הכימיות של בעלך, שנית, סלקי את חומרי הנפץ מהסירים והקערות, ואז חבריי את הגז הפיראטי לכיריים.
עכשיו אפשר להתחיל.
חשוב מאד!!!!!!!!!!!!יש באג בערוץ 7!זקנת השבט
שימו לב לכותרות של הפורומים
הורות =בורות
נישואים טריים = דגים טריים .
מישהו שם לב לזה? למי פונים ? זה משעשע ומצחיק , אבל השאלה אם זה נגמר שם .
אלה שינויים מכוונים לכבוד פוריםבועית מחשבה
בס"ד ובהשתדלותי
הכל יחזור לקדמותו לאחר פורים
לכבוד הזקנה הנכבדההרב שליטאזצ"ל
לא הוו ידעי רבני השטו"ת מאי באג???
האם מן דהוא יודע???
אולי איזה צורבא מרבשו"ת???
|כועס|נולאיתאחרונה
די!!! חסל סדר ארמית מסובכת ומורכבת
ללא תירגוםםם!
לכבוד פורים!גמד טרוט עינים
עלה לרשת אתר חדש
"יין המשמח"
האתר של ה'פורים תורה'.
מרגישים מספיק מלומדים ומפולפלים?
יודעים להשחיל פיל בחור של מחט?
קחו לגימה רצינית ו-
שירי קודש - השפן הקטןנחשון מהרחברון
בהשראת פורים:
השפן הקטן שכח לסגור הדלת הצטנן נמסכן וקיבל נזלת לה לה לה אפצי לה לה לה אפצי לה לה לה אפצי לה לה לה לה.
כתוב בספרים הקדושים שהשיר הזה מקורו עתיק ביותר והכי פירושו:
השפן הקטן - השפן אותיות הנפש, הנפש הקטנה של האדם. שכחה לסגור הדלת - את הדלת לעולם הגדול ומלא הפיתויים שבחוץ, אטט אט חדרו פנימה השפעות זרות - וירוסים ואז "הצטנן המסכן" כתוב על עמלק אשר קרך בדרך, מפרש רש"י הקדוש שקרר אותך מעבודת ה' הכניס קרירות בעבודה. זה מה שקרה לנפש הקטנה, היא התקררה - לא חזרה בשאלה חס וחלילה אבל אז היא קיבלה נזלת. מה זה נזלת? גוף זר קטנטן שנכנס לאף - הגוף מפריש נזלת שעוטפת אותו ואז מוציאים את הכל החוצה... כך גם השפן נכנס משהו קטן שהשפיע ואז הוא הפריש מעצמו ונדבק אליו עד שהדבר הרע הזה גדל ותפס אצלו מקום, אז זה כבר התחיל להציק לו... הוא התרחק מה' כבר הרבה אז הוא התחיל לצעוק. לה לה לה ומה זה לה לה לה??? לה זה לה' לקב''ה. הוא התחיל לצעוק אליו ואז בא האפצ'י! האפצי מוציא את כל הליכלוך מדרכי הנשימה - מהנשמה ונותן לאוויר טוב להיכנס לבפנים. ככה גם כאן הוא צעק לה' והוציא את מה שהיה בפנים אך עם כל זה נשארו עוד דברים בפנים אז הוא המשיך שוב. לה' לה' לה' ושוב אפצ'י. עד שלאחר מספר סיבובים הוא הגיע למדרגה של לה' לה' לה' לה'. בלי אפצ'י הוא הוצי את הכל והתקרב לה'
אם יהיו תגובות פירושים על שירים נוספים - בקרוב
אולי תהיה רופא אף אוזן גרוןמישהי=)
ותחפור לאנשים על מה קורה להם בנפש.
אז תהיה רופא הגוף ונפש, שאלו חלקים שאינם מופרדים אף לרגע.
לך בכוחך זה ותחפור לכל החולים,
והם כשירצו להיפטר מכך, יבריאו.
קרדיט לרב ירחמיאל קראםיוסלה קמצן (קדוש?)אחרונה
הוא אמר את זה באחת השיחות שלו
הבא לעוקצך השכם למעכו על הקירנולאית
המתת חסד
האם כשהורגים חרק זה בסדר משום:
הבא לעוקצך השכם להורגו?
דעת ראשונים טוענת שלא, מפני שאי אפשר לדעת
שהחרק בא לעוקצך ובספק אסרו להרוג.
אך אחרונים חלקו עליהם בטענה, שבמשך כל הדורות
מהראשונים עד אליהם הם למדו על בשרם (כמשמעו)
שהרוב כן זוחל/הולך/מעופף/או גם וגם
בדרך לעקוץ/לנשוך/לעשות לך 'בזז'(ה'בזז' צריך להיות
על פי שיטת סאלח שבתי) ולכן כן אפשר להורגם, ובשבת כמובן בשינוי.
אך קמו תינוקות בית רבן(או הלשונינו המודרנית 'תינוקות תנו לחרקים לחרוק, לרמשים לירמוש ולשרצים לשרוץ')
ןזעקו זעקה מרה ושאלו על החרקים שבכול זאת לא עושים המריעין בישין כדלהלן.
וענו להם חכימנו שהולכים לפי הרוב,
אך הזכירו להם תינוקות בית רבן המוזכרים כלדהלן
שמספיק צדיק אחד בסדום
טענו חכמינו שהרי הם אותם חרקים צדיקים חפים מכול הירהור עקיצה ועוון, עליהם מוטלת
האחראיות לא להצטרף לקורח הזבובה השחורה
ולעדתו, להקת יתושי הבר.
לאחרונה נפתחה סוגייה זו לעיון נוסף,
והדיינים מסעירים את מוחותיהם.
בפיקוח נפש הולכים לחומראנחשון מהרחברון
גם בספק הורגים ולחרק יש דין רודף, מתחמקים פעם, פעמיים ואם הוא ממשיך אחת דתו להמית
אותו חרק מרושע שמציק ליהודי שהוא 2 דרגות מעליו כי ידוע שהעולם הוא דומם צומח חי מדבר יהודי - חייב מיתה על ההצקה בלבד ולכן פתרנו את סוגייתנו אלו המחמירים ילכו לפי שיטתך
זה פשוט בהרבה, 'הבא להשכימך, השכם להורגו'בקצרהאחרונה
חבר'ה הריני מתכבד להכריז בזאת על תחרות@#$נחשון מהרחברון
כתיבת דף גמרא היתולי ולא עם בדיחות פנימיות... הפרס לזוכה יומצא בהמשך
חילכם לאורייתא
גם לבנות מותר להשתתף? זה לא פיר לעשות תחרות שחציחידניסטית
מהפורום לא ידע לעשות את זה כמו שצריך כי הם בחיים לא למדו גמרא.
בנות שיכתבו מאמר בספר התודעהנחשון מהרחברון
אממממ נכון שהם לא למדו... אבל מה אני יעשה? נבטל את התחות בגלל זה?
המערכת בוודאי מוצפת בעשרות אלפי דפי גמראחיה וקיימת
אפשר לוותר על הבנות ![]()
האמת שבנתיים 0 עגול אז קדימהנחשון מהרחברון
אופס...חיה וקיימת
שכחתי להוסיף <צ
(איפה נמצא המשולש השני? נבוך)
המצב ![]()
בת'...קייטיאחרונה
שיפט+ת' = >
וואו, זה נראה כמו משוואה שקשה לפתור...
אצא לי אל היער לראות את הקוקיתנחשון מהרחברון
השיר הנ"ל הינו בעל 2 גרסאות: אצא לי אל היער לראות את הקוקית ויען קול מיער איפה היא הקוקית, קו קו קו קו הן זוהי הקוקית. קו קו קו ק ו הן זוהי הקוקית.
והשניה: אצא לי אל היער לראות את הקוקית ויען קול מיער הן זוהי היא הקוקית, קו קו קו קו הן זוהי הקוקית. קו קו קו ק ו הן זוהי הקוקית.
ולשניהם מקורות עמוקים ביהדות וכך הוא הפירוש של המשל העמוק.
לפי הגרסא הראשונה: אצא לי אל היער לראות את הקוקית, - אצא לי - בשבילי כמו שרשי כותב על לך לך - לך לך בשבילך ולטובתך. אל היער - מקום שהשפעת האדם והמודרניסציה עוד לא ניכרת בו. ולמה דווקא לשם? לראות את הקוקית. הקוקיתבגימטריא 621 כמו תרי''ג מצוות דאורייתא, + 7 מצוות דרבנן עם הכולל. - הקוקית המקור של כל המצוות - ה'. אז אצא לי בשביל עצמי אל היער חסר ההפרעות לראות שם את ה'.
ויען קול מיער איפה היא הקוקית מה זה ויען? רמז לבת היענה שהיא על מנת לברוח מאויבה טומנת את הראש בחול - היא מתחבאת בחושך - מה שהיא לא רואה לא קיים. זהו האתאיסט שלועג ליהודי המחפש- איפה היא הקוקית? איפה הקב''ה?? אני לא רואה אותו - משמע הוא לא קיים...
ואז רגע לפני המשבר שומעים "קו קו קו קו " כל זה בגימטריה 424 מספר שאפשר לקרוא ישר והפוך... מכל מקום ומכל צד שמסתכלים עליו - רואים אותו דבר. את מה? את ה' - הן זוהי הקוקית. זוהי התשובה לאותו אתאיסט פושע... כל הטבע - היער - הבריאה - זה ה'!!! מה אתה לא רואה? איך שלא תסתכל על זה - זה ה'!!! ושוב פעם ושוב פעם. אותו יהודי חוזר לביתו שעל כל צעד ושעל הוא רואה את ה'
ואז באה הגרסא השניה - מצונזרת לילדים... ללא האתאיסט והשאלות הקשות... רק היהודי יוצא לחפש את ה' ביער וה' נראה אליו שם בטבע איך שהוא לא מסתכל. אותו יהודי הוא תמים ופשוט - אין לו שאלות הכל מובן לו מלכתחילה...
ויש מרבותינו שמפרשים שהגרסא השניה מדברת על אברהם אבינו שלאחר שהלך וחיפש בכוחות הטבע את בורא העולם הציץ עליו בעל הבירה - עשה לו "קו קו "
הנה, ביקשו ממני להגיב לזה.. אז אני מגיבהמישהי=)אחרונה
אממ..
אכן,
בעל משמעות עמוקה ורחמה מיני ים.
האתיאסט הפושע, ששומע את קול ה'..
למה שהוא יזכה לשמוע את קולו?
וכי מי הוא?
ומה הוא?
בסה"כ זוכה לשמוע את קולו של הברסלב,
ומתאכזב קשות. הלא כן?
והיהודי הפשוט, הרי הוא ברסלב.
שיוצא אל היער לדבר עם קונו,
ושומע בקול ה'.
לפי מה שאמרת..
אתר בנייה..
במבה!!!
מה לעשות כאשר מישהו החליט לבנות בראשי אתר בניה?!כרגע הוא עושה שיפוצים במצחי המסכן...
האם עלי להגיש נגדו תביעה,או שמא עלי לוותר לו משום דרכי שלום,כיוון שהוא מבני המיעוטים???
עצות התקבלו בברכה..![]()
לא תחנם.הרב ד"ר
זה מאוד תלוי..~בממוצע~
האם מדובר בבית מדרש ללומדי תורה צדיקים?
שאם כן, אזי מדובר במלאכת קודש ואין להפריעה!!!
לא לכם ולנו לבנות את בית אלוקינוטוביה2
לא לכם ולנו לבנות את בית אלוקינוטוביה2
לא לכם ולנו לבנות את בית אלוקינוטוביה2אחרונה
תושב המרכז שמגיע לשלג בירושלים מחויב ביעלה ויבואמושיקו
"ביום השלג הזה"
תלוי איפה הוא ישן(כמו הפורים)
משיח נאו!
חייב מדרבוריתאהרב שליטאזצ"ל
ודאי!~בממוצע~
ןכי עליה לירושלים לצורך חג כמו מועד השלג אינה סיבה מספקת?
תמהני.
כן. גם אם הוא לא הגיע לירושליםלשם שבו ואחלמה
מכיוון שבעיר הקודש ירד שלג, הרי שבכל העולם הוא נחשב ליום שלג, אפילו בסהרה.
חחח...צחוקיםzabaryאחרונה
אני מרכזניקית גאאהה!!!=)
כדאי לקרוא!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!חוזרת בתשובה
סגולה גדולה ומסוגלת לשפע פרנסה!
לומר בשבוע של פרשת בשלח ביום שלישי (היום) את "פרשת המן" ניתן לקרוא אותה עד השקיעה ניתן למצוא את "פרשת המן" בחומש שמות פרק טז מפסוק ד עד לו כל עניין אמירת פרשת המן כדי שיאמין ויחדיר בעצמו שכל מזונותיו מאת בורא יתברך ובאים אליו בהשגחה פרטית ואין ריבוי ההשתדלות מועילה כלל ובמסכת ברכות נאמר:"כל האומר פרשת המן מובטח לו שלא יתמעטו מזונותיו" לכן כל אחד יקרא את פרשת המן בכוונה רבה ובעיון רב ובזכות זה יזכה לשפע של פרנסה (אפשר למצוא גם באינטרנט) מצווה גדולה להפיץ את ההודעה כמה שאפשר!
אשרי מי שזוכה לזכות את הרבים שאין חטא בא על ידו וזכות הרבים תלויה בו! יום טוב שמח ומלא ברכת שמים!
קושיא רצינית ביותר.מחכה לגאולה
'השניים שאחד המה' (מי שלא קרא את הספר, חבל)נולאית
אחד על דרך החיוב, חברו על דרך השלילה.
ושניהם בעלי אותה משמעות.
לכאורהטבעות בצל
אותו דבר ואין הבדל זה אותו דבר אך יש ביניהם הבדל
אם...נולאית
אם זה אותו דבר אז איך יש הבדל?
הלוא דרשו חכמינו 'חדש אסור מהתורה'
ו'חדש' הוא הכוונה אחר, שונה, הבדל,
כלומר, להמשיך לחיות כשאין הבדל במנהגים שנוהגים בהווה לבין המנהגים שנהגו
פעם ושחיים אותו דבר כמו שחיו פעם.
ואם אותו דבר שונה מאין הבדל,
כיצד יפסקו להלכה?
נראה לענ"דהרב שליטאזצ"לאחרונה
שהם הינו הך
תיקון ימי הפוריםרב שמילער
בס"ד לק"י
לכבוד הרבנים הגאונים מעוז ומגדול חיקם ממתקים וכולו מחמדים עוקרי הרי הרים וטוחנן זה בזה דקהילת "שטות" בא"י שליט"א,
רצוני לשטוח בפני הרבנים הגאונים, אשר שמעם מהלך לפניו ד' אמות של הלכה, שאלה גדולה אשר נתקשתי בה, ואשר הועלתה בפני עת דברי עם חברי הרה"ג החסיד השוטה רב צילער הצולר שליט"א.
עוד מקובלנו מימי אבותינו במצרים בכלל ומאז שבתינו ברחמי הבורא המרובים לארץ קודשנו בפרט,
שבין חג לחג לצעירי הצאן בחיידרים "בתי הסעפר" בלעז יש רק חודשים וקצת לימודים אולם בעקבות עיבור השנה, התארכה תקופה זו לכ 3 וקצת חודשים!
ונתקשתי בה מאוד ושברתי קולמוסים רבים עד אשר עלה בי רעיון פלא זה לכתוב לכבודם ויתקנו קושיות!
ושאלה גדולה, האם להכריז על חופש לבחורים מן התאריך הקבוע (בשנה זו יד אדר א') לתאריך החדש (יד אדר ב')? או שמא לקיים את החג בזמנו כמו שנאמר "לקיים את ימי הפורים האלה בזמניהם"
ויורנו רבנו ושכרו כפול מן השמים.
ע"פ הגמ' במסכת מגילההרב שליטאזצ"לאחרונה
בדעת הדורשים זמן זמנם זמניהם נ"ל שמריך לתת חופשה מיום יא' עד טו' באדר כל שנה
לגבי השנה האם צריך לתת את החופשה מאדר א' או להתחיל רק באדר ב' נלענ"ד שהחיוב חל רק באדר א'
אומנם ראוי לכל ירא שמים לדקדק בעצמו ולעשות בשני החודשים
בין טו' אדר א' ליא' אדר ב' אסור לעשות חופש שנאמר ולא יעבור
לחתום ולהפיץ!!משיח נאו!
איך מסדרים את הרהיטים בביתאריק מהדרום
בצורה כזאת שהרגליים של השולחנות, הכיסאות והספות לא יהיו במסלול של הבוהן של הרגל שלי?
מסדרים ככה ש-e.k.
לא יהיו רגליים לשולחנות ובלי כסאות וספות...![]()
או שאפשר לקנות רהיטים שהרגליים שלהם פשוט טיפה בפנים...
אפשר לתלות מהתקרה...אילת השחר
אבל אז צריך רק לדאוג שלא יהיו במסלול של החרב...