שרשור חדש
אוקי, קצת סדראריק מהדרום
בחנוכה אוכלים סופגניות בגלל השמן.
בפורים אזני המן בגלל המן ויין כמובן.
פסח זה חג המצות.
שבועות זה מאכלי חלב כדי להשאר ערים.
ראש השנה יש סימנים משלו עם טעמים וגם טעמים.
טו בשבט פירות בגלל ראש השנה לאילנות.

המממ... אז למה המנגל ביום העצמאות?
כי הוא יוצא בחודש אייריוני

אחלה מזג אוויר למנגל

משום ההפטרה של יום העצמאותאיזה טוב ה'!!!!

שבה נאמר עוד היום יעמוד בנוב ינופף ידו

 

ודו"ק

 

ונוב רמז לבשר האיכותי שיש שם..ozd
עריכה- (בדיחה שוחורה, למי שלא אוהב)אנונימי (פותח)
עבר עריכה על ידי פלספנית בתאריך ו' בטבת תשע"ד 12:51
 

כי הוא אחרי יום הזיכרון? 

קניבליזם לשלטוןן!

למנהג המנגל אין מקור ברבותינו האחרונים.הרב ד"ר

 

מנגלe.k.אחרונה

בגלל שאנחנו ישראלים!!!!יאמי

אוקיי, חברים! להתעורר!!!~בממוצע~
כשאני הייתי ניקית תמימת דעים ולא מוכרת, את ראשיתן של הודעותיי כתבתי ממש בפורום מקודש זה.
והנה אתם מתייבשים כמו אגם החולה הידוע!?

כלום לא למדנו דבר מהסטוריית עמינו????

מי מתחיל איתי הצפה מחדש???
גם אני מצטרף לכל הנ"להרב שליטאזצ"ל

לפחות לחלק

לא הבנתי כל כךרותם333

מה כותבים פה אז.. חושף שיניים

שאלות ברומו של עולם!!!!~בממוצע~
דיונים ופלפולים מנבכי הזהות היהודית שלנו, מעומק הוויתינו כעם הספר!
הי את!!!טנגענס
שיחדת את המנהלים? איך זה הגיע לעמוד הראשי.
אולי פשוט תצעקי לכל הצמעיסטים לבוא לכאן!!!
בהחלט!פלספנית
מצטרף להנ"להרב ד"ר
באמת צריך ללמוד...תמרונתאחרונה

(יבשנו, בושנו, התביישנו..)

ומוכנה כבר להצפה

    שתגיע...;)

מספרי ברזל ועודרב שמילער

בס"ד לק"י

לכבוד הרבנים הגאונים מעוז ומגדול חיקם ממתקים וכולו מחמדים עוקרי הרי הרים וטוחנן זה בזה דקהילת "שטות" בא"י שליט"א,

רצוני לשטוח בפני הרבנים הגאונים, אשר שמעם מהלך לפניו ד' אמות של הלכה, שאלה גדולה אשר נתקשתי בה,

ואשר הועלתה בפני עת דברי עם ידידי האברך החשוב שימן החייל שליט"א המשרת בעת מילואיו בצבא הכופרים בתפקיד 'מעכ'.

ושאל אותי בזו הלשון

"היאך מפקד יכול לספור את חייליו במספרי ברזל והרי שנינו "אמר רבי יצחק: אסור למנות את ישראל אפילו לדבר מצווה, דכתיב וישמע שאול את העם ויפקדם בטלאים"
ומה אעשה עוד שבכיתתי חיילים דרוזים (מן עם מפוזר ומפורד בין כל הערבים ה.ע.) ואיך יכול אני לסופרם שהרי אינם קרואים אדם?1 שנאמר "אתם קרויין אדם ואין אומות העולם קרויים אדם" ומה אעשה?"
יורונו רבותינו ויבואו ליטול שכרם.
 
הדרוזין יספור דהא לאו ישראל הןהרב ד"ראחרונה

והישראלין יטול מהן כמחצית השקל בשקל החוד(ע)ש וימנה מטבעותיו.

(לאחר דיון נוקב-) האם מותר, הלכתית,גפן36

לאכול חול?

או שיש לברור היטב ואז מותר?

אחותי טוענת שיש על מי לסמוך, שכן רבי אליעזר בן הורקנוס

אכל חול, כידוע, ומכאן ראיה לטענתה שמותר.

אחי שמע את הנ"ל וטוען- "פשיטא!" (תראו מה זה קימוץ במילים)

ואני הקטנה טוענת שהרב אכל עפר, לא חול.

וכידוע לחול יש יותר סיכוי להפוך לבית גידול למיני בע"ח שונים,

מפני קירבתו למקור מים...

השאלה היא מה הפסק, ואם לברור- אז באיזו דרך ולמה יש לשים לב..

בעל נפש יברור את החול ואז יאכלבועית מחשבה
עקרונית מותראנונימי (פותח)

אבל היות ולא ברור מה מברכים, כדאי להמנע מכך כל זמן שאפשר.

זו לא שאלה, כמדומני,גפן36

לא המוציא, לא מזונות, לא גפן, לא עץ.

הכי טבעי אדמה, אבל אז זה בורא האדמה, ולא פרי האדמה, אז לכאורה נראה ששהכל.

 

מה השאלה? "בורא פרי האדמה"חני.
ושאלה נוספת- מה מברכים ברכה ראשונה על עכביש?גפן36

לעניות דעתי- על חי בורא נפשות,

על כל מצב אחר שהכל.

וספק במחוסר הכרה.

 

אחותי- בורא נפשות.

 

(אין ברכה אחרונה, כי אין כזית, לפי כל הפוסקים.)

מברכים ברכה אחרונה לפני האכילהחפרנית גאה=)

שמא נמות בסופה

לא ברור שאין ברכה אחרונהאנונימי (פותח)

אם אוכלים את כולו..

כמדומני- יש דיעה שאומרת שאם אוכלים פרי שלם מברכים ברכה אחרונה גם אם אין שיעור.

מקור הדין בחיי. נחמיה
דין בריה הוא בדברים מן החי.
אבל יברכו קודם הרואים משנה הבריות על האוכל
נראה לענ"דהרב שליטאזצ"ל

שאל כבודו האם מותר לאכול חול?

נראה לפרש ע"פ מה ששאל הרב החויפר את חברו הרב הקודח

"כמה חול יכול לאכול חול ביום חול?"

וענה לו הרב הקודח "שחול לא אוכל חול ביום חול אלא חול אוכל חול רק בשבת"

לאור האמור לעיל נ"ל דבוודאי מותר לאכול חול דהנה הוה עובדא

אומנם יש לשאול למה החול אוכל חול רק בשבת?

ותירץ הגאון רב' ליזער בסיפרו חולות אליעזר

חול הוא מאכל חשוב על כן שמרו החול לשבת ולא אכלו ביום חול

ויש להקשות על פירוש זה הרי חול זהו הדבר הבזוי שכולם דורכים עליו ולכאורה אסור לאוכלו בשבת

ולכן צריך לומר שהחול דנןהיה תייר ובביקורו בארצנו הק' קנה חול ציבעוני הנמכר בבקבוקים ועולה כמה וכמה זוזים וזהו החול הראוי לאוכלו בשבת

ולענין הברירה:

אם קנה חול בבקבוק יחפש עליו את ההכשר שכידוע חולות גושקטיף נקיים מתולעים

אבל אם לקח סתם חול יש לברור את הגרגירים אחד אחד לאור הירח

תודה רבה לכבוד הרב שליטאזצ"לגפן36

שאלה הלקוחה מחיי היומיום-

רב שנפטר,

ועודנו חי.

מה יש לעשות ביום בו נסתר גופו מעיננו?

להתאבל על שלא שב, בחינת תשעה באב,

או לעשות הילולה, בחינת צדיקים במיתתם קרויים חיים?

הוא לא הראשון שחווה את זהנוגה---

נא הפנה שאלתך לפורום המתאים.

 

ויש גם צדיקים שמקובל על כולם שהם נפטרו, אך עדיין חסידיהם נשארו "תקועים".

לכבוד הגפן ה36הרב שליטאזצ"ל

 לגבי השאלה מה דין יום שנפטר בו רב אך הוא עדיין חי

 

על סוגיא זו נישברו הרבה קולמוסים וכבר דנו בה כל גדולי רבני השטו"ת שליטא וזצל וגם כאלה שהם שליטאזצל
אין כאן המקום לפרט את כל השתשלות הענינים אך למסקנה נראה שביום פטירתו של רב שכזה צריך לעשות הילולה
אבל ביום הסתלקותו מחויבים אנו לבכות ולהצטער על אובדנו של צדיק מן הארץ או לחילופין לצאת למסע חיפושים אחריו
 
לגבי דידי אוכל לומר שביום הסתלקותי אני יוצא למסע חיפושים נרחב אחרי עצמי בעזרתי ובעזרת הרב שליטאזצל ושלושתינו
ביחד מחפשים אותי עד שמוצאים
אולם לעומת זאת ביום פטירתי אני עורך לבני המשפחה והידידים הקרובים הילולה רבה לכבוד שמי שהרי אני רב גדול חכם ובקי בכל מילי דשטותא ומילאתי כרסי ב... אה וגם צנוע גדול מאוד עד שאמרו עלי שאני הצנוע הידוע
 
נ.ב אני מחפש תורמים ליום ההילולה כדי להרחיב את החגיגות
 
נ.נ.ב ידוע שכל מי שתורם להוצאות ההילולה הגדולה והנשגבת ביום פטירתי זוכה לישועות גדולות פרטים בעלוני בית הכנסת בשבת הקרובה
ואם עושים הילולה ביום פטירתוגפן36

(שאגב- לעולם יוצא ביום הסתלקותו, מה שמעורר תהיות גדולות על תשובתך הקודמת)

היום בו נולד- שמחה או כלום?

מבין השיטין ניכר...הרב שליטאזצ"ל

שאינך משתייכת לחצר חסידות שלי

כידוע חסידי לא מסתפקים ביום אחד של הילולה ושמחה אלא עושים חגיגות במשך הרבה זמן

(מעיין פסטיבל רבין אבל בסיטרא דיקדושה)

לגבי השאלה מה עושים ביום הולדתו

נ"ל שמיכיוון שיום זה יוצא בדיוק ביום פטירתו אין שום בעיה לחגוג אדרבה נוסף עוד סיבה לסיבה ולעוד יום בפסטיבל

חחח אתה אחד המצחיקים.נועם ה
לכבוד ידידי האברך החשוב גפן36רב שמילעראחרונה

הגיע לידי מכתבו לאחר גילגוליו הרבים

ונראה לענ"ד להסכים עם דעת בועית מחשבה וגם אני הקטן מצטרף להנ"ל

ועוד באתי להוסיף שמידת חסידות היא להתרחק מן החול

ולאכול רק את העפר שחזקתו ברור ומנוקה מן כל מיני מרעין בישין כדעת כבודו המלומד בהלכה.

חותם לכבוד התורה,

שמילער

 

אומרים שעדיף מאוחר מאשר לעולם לאטוקבק

אבל בתור מי ששכח יעלה ויבוא בעמידה ונזכר מאוחר... עדיף לעולם לא

יש לדקדק בלשון הכתוביםדילמונה

והכתוב אומר "עדיף מאוחר מאשר אף פעם"

והשוכח יעלה ויבוא נכנס לספק בראשונים למה כוונת האמור "מאוחר"- אם לזה שנזכר עדיף באמת לעולם לא.

אך כוונתם לב"ישיבה" אשר אינה עמידה כידוע הרי עדיף כמה שיותר מאוחר מאשר האף פעם.

ולמעיישה יש לנהוג כדי לצאת חובת שניהם.

WOWטבעות בצל

אם הייתי יותר עירני כנראה שהייתי מבין את זה...

ולכן הטועה בתפחלת ר"חהרב שליטאזצ"לאחרונה

צריך לחזור ולעמוד על טעותו ואז להגיד שוב את יעלה ויבוא בישיבה ולחזור ו8להתפלל שוב עמידה

האם ניהול פורום ניתן לצבירהאריק מהדרום
עבר עריכה על ידי אריק חרבי בתאריך כ"ט בתשרי תשע"ד 13:23
לנסיון ניהולי (בקורות החיים)?
כן וגם ניהול חשבון בנק, טלפון, כבלים וכ'טליה
כןיוני
אצלי ר

אבל תלוי איזו עבודה אתה מחפש..
נלענ"דהרב שליטאזצ"ל

בקורות חיים לא אבל בקורות הבית אפשר

 

כל עוד אני לא מנהל אז לאמשיח נאו!אחרונה
טלית ונשות הכותלהאלמונימית

שלום לכבוד הרב

כידוע אסור לאשה ללבוש טלית משום כלי גבר

השאלה שלי מה קורה כשכמה נשים מתעטפות ביחד בטלית אחת (כמו שכתוב "רבות בנות עשו חיל והטלית על כולנה") האם יש לזה דין שניים שעשאוה פטורים?

ואם תאמר שאסור, האם כולן חוטאות או רק אלו שבצדדים? שהרי אלו שבאמצע יכולות להישמט והטלית לא תיפול

ראיתי כמה שו"תים בנושאשוקו =)

אבל רק שו"תים לא באמת בדקתי את העניין עמוק,

והבנתי שאם זו טלית שונה - שמיוחדת לנשים זו לא בעיה, ותכלס אין בעיה לאשה לשים טלית לא בפומבי ובטח שלא בשביל פרובוקציות...

היו כבר נשים גדולות בהסטוריה שהתעטפו בטלית [הבנות של רש"י לדוגמא] 

 

והפס' הוא "רבות בנות עשו חיל ואת עלית על כולנה"  

 

*אל תתפסי אותי על זה, לא בדקתי את הנושא כמו שצריך. 

לפורום קוראים "פרויקט השטות"ריבוזום

ולא בכדי

יש לדיקהרב שליטאזצ"לאחרונה

יש לדיק במאמר חזל "שנים שעשאוה" ולא שתים לכן אם יש שתי נשים הן לא פטורות

 

במקרה שיהיו 100 נשים אז יהיו פטורות כי הגמ' אומרת ש100 נשים כתרי גברי הווין לכן עד 99 נשים יהיו חיבות  יותר מכך יהיו פטורות

עד כמה זה גרוע לחנוק בנ"א?חיה וקיימת

חנקתם אותי מצחוקצוחקצוחק

זה בשוגג גמורהרב שליטאזצ"ל
עד כמה זה גרוע לשקר?ריבוזוםאחרונה
תלוי עד כמה חונקים אותוגפן36

מה את חושבת, זה כזה פשוט לפסוק?

יש בזה מידות!...

שאלהגדעון לוי

יפה אני רואה לומדים גם בחופש

תשובהטבעות בצל

אכן יפה

טוב שלא שמת סימן שאלה בסוף ?

שאלה רטוריתהרב שליטאזצ"ל

ובגלל זה אין סימן שאלה

 

אומנם יש לשאול אם לא צריך לשים סימן רטורי בסוף שאלה רטורית

צריך, אבל כמו נגינת הלווים- לא ידוע לנוגפן36אחרונה

איך הוא נראה. ולכן שמים במקומו סימן שאלה.

אולי הוא נראה פשוט כמו סימן השאלה בערבית,

ולכן התבלבלו...

אבל שוב, זה אחד מאותם דברים שיגלה משיח בבואו, כנראה.

אין לנו דרך לדעת.

שחיטת אתרוגטבעות בצל

היום קניתי אתרוג, ובטעות מלחתי אותו בעציץ שאינו נקוב.

 

האם יהיה מותר לי להשתמש בו ע"י 'גרמא' ?

לדעתי צריך לבדוק אם אין כאן פסיק רישאמתי הטיול?


"עבר זמנו בטל קורבנו"חני.
ב"ה
ממתי קונים אחרי סוכות אתרוג?
אין צורך למלוח, ובודאי שלא בעציץ שאינו נקוב.
אבל, מומלץ לרגום באתרוגים את מי שמכר לך אתרוג היום. מה הוא חשב לעצמו?
לפי מנהג העדה שליטבעות בצל

סוכות יוצא אחרי י"ג תשרי (לפחות בשנה מעוברת)

כיסוי המיץ עשית כבר?מושיקו
נהגו עדות ישראל שבדיעד עם כבר וכנס התרוג לעציץסיריוס בלק

נהגו עדות ישראל שבדיעבד עם כבר הוכנס התרוג לעציץ ימלאו אדמה וישקה, אך לכתחילה

לא מומלץ להמליח...

בעיקרון דעת ר' יוסי שעציץ שאינו נקובטנגענס

אינו פוטר מדין אשת חבר כחבר.

ולכן יש לדון אם אפשר לסמוך על דעת חכמים בנושא.

ועדיין נלענ"ד שראוי להקל בדבר כי כך פסק הרמב"ם שכזית מן המת מטמא באוהל

וא"כ ברור כיצד מסבירים האחרונים את שיטת הגרנ"ט.

אך עדיין התחבט כבוד תורתי בעניין לולב שנמלך האם דומה לאתרוג

או שמא יש לחלק מדינא דבר מצרא. וכמ"ל

כט"ס

מכיוון שמלחת אותוהרב שליטאזצ"לאחרונה

מכיוון שמלחת אותו בעציץ שאינו נקוב נחשב כבריה בפני עצמה וחייב האוכל את כולה

ומכיוון שמלחת את אתרוגך לא נשאר לומר אלא אכלת אותה

והאוכל בריה שלמה חייב קורץ

מה דינה של עטיפת קיסם?יוני
הרי אין בה משום ״קיסם לחצוץ בו שיניו״

לכן אפשרהרב שליטאזצ"לאחרונה

לקחת ממנה הרבה שלא כמו הקיסם עצמו שכידוע בגמרא שאין לקחת ממנו כלל כדי שישאר לבעה"ב

ועוד שאלה בדין אכילת שניצלים של הישיבה ביו"כטנגענס

והלא למדנו שהאוכל עפר ביו"כ פטור

א"כ פשוט שגם שניצלים שדינם כקרש וא"א ללעוסם

יהיה פטור. ואין לחלק

אך עדיין יקשה לכ"ת האם אכילת העפר פטור מפני שאין בה טעם

ואין בה ערך קלורי. משא"כ באכילת שניצל קרש שספוג ממיטב השמנים

א"כ יתחייב על השמן

אולם יש לדחות שהלא פטור על שמן "דאזוקי מזיק ליה"

ואולי יש ליישב שמה שכתבה הגמרא זה רק בשמן זית שהוא מזיק

שהלא מגיע הוא מן הטבע

אבל וודאי שמן של הישיבה שמגיע מנפט מזוקק כאן הגמ' הייתה חוזרת בה

אולם עדיין יש לדון האם שמן נחשב לאכילה ביו"כ שהרי אוכל הוא את שהשניצל

והשמן מגיע ממילא, א"כ אין כאן דין שתייה ולכן י"ל דפטור

ועוד שהרי האוכל שניצלים שרופים וודאי בטלה דעתו אצל כל אדם

א"כ אינו נחשב אדם. מה גם שביו"כ הרינו כמלאכים א"כ כיצד אסור לאכול?

לכן ניתן לומר שהאוכל שניצלים מהישיבה ביו"כ פטור מכרת

ולא עוד אלא שחייב ללכת להשתלת שיניים בדחיפות במקום האלו שנשארו על השניצל

ואם אכל גם צ'ונט הריהו מהדר בעונ"ש שחל ביו"כ ועל כך וודאי אין לחייב.

ועיין עוד בספרי הק' מלוס אנג'לס שכתבתי עוד צדדים לפטור

כט"ס

השניצלים אסוריםגפן36

מפני שהם מאכל שטיבולו במשקה (שמן)

ואסור ליטול את הידיים כנדרש ביום כיפור.

אך אם אכן כדבריך- יצאו מכלל "מאכל" הרי הם מותרים.

לכת"ר ידידי הנכבד כמוהר"ר ה"טענגענס" שליט"אהרב שליטאזצ"לאחרונה

נ"ל דמה שכתב כבודו שפטור יש לחלק בין הדינים

משום אוכל עפר נראה לענ"ד שיש לחייב את האוכל משום דיני חי צומח דומם

ידועה מחלוקת הפוס' האם חי יכול להפוך לדומם בלי לעבור דרך דרגת צומח ונפסק בדין שניצל שכדי להפוך לדומם צריך להיות שניצל צמחי לפנהי שחלים עליו דיני עפר שהוא דומם לאור האמור לעיל נ"ל לחייבו

 

ועוד נלענ"ד שגם אם דנים אותו כדומם עדיין יש לחייבו משום השמן

הרי שהשמן מתערב בשניצל שהוא כמו עפר יש דין גיבול וחייב משום מגבל שהוא הרי מערבם בלעיסתו

(ולא כרבי שאמר שהנותן חייב)

 

לעינין מה שאמר כבודו לגבי שמן המזיק ופירש ששמן זית מזיק יותר משום שבא מהצומח

יש לדחות משום שכידוע שמן הנמצא במטבחי ישיבה אינו בריא כלל וכלל אלא מזיק מאוד לאדם ובדידי הווה עובדהומעשה לסתור

     

                                                                                                                          

 

                                                                                                                            בברכת השטו"ת אני הדל

משו נחמד שכתבתי ואשמח לתגובתכם..am42

מכירים את האנשים ששולחים שאלות דביליות לשו"ת SMS בכל מיני עלוני שבת?

אני מחכה שמישו ישאל:
"כבוד הרב שלום,יש לי כח קסם להיות בלתי נראה.האם שאני עולה ככה לאוטובוס אני צריך לשלם בעבור הנסיעה?"

תשובת הרב:"לא. ככתוב "וראיתם אותו..."

ואז ממשיך המתפלפל ושואל:"האם גם מותר לאשתי להכנס איתי תחת הגלימה ובכך תייהיה פטורה מתשלום?"

תשובת הרב:"כן. ככתוב "ואשתו כגופו..."

ואז שואל הבחור שלנו:"אם זה ככה מותר לי להכניס ככה את כל מי שאני רוצה?"

עונה הרב:"בוודאי! הרי רשום "קבץ נדחנו מארבע כנפות" והרי ארבע הכנפות זו היא גלימת הקסמים"

ואז חברינו הבריק בשאלה חדשה:"כבוד הרב,האם גלימת הקסמים עם הארבע כנפות חייבת ציצית?"

עונה הרב: "כן"

שואל הבחור:"האם כבוד הרב מסתלבט עליי?"

עונה הרב:"כן,אבל אתה התחלת..."

(כל הזכויות שמורות לאסף מושקוביץ,מותר לשתף ולתת לייק אבל לזכור מאיפה זה לקוח...) 

שנאמר "וזכרתם אותו"מודדת כובעים
זה הקטע..כאילו סתם מביא פסוקים...am42
אהבתי יוני
מעולה!
חחחחחח......חזק!!אנונימי (פותח)
יש לזה המשך:חליל הרועים

הרב: "ואגב, תיישר את התפילין ותפסיק לשלוח סמסים בתפילה"
הבחור: "הצילו, מאיפה הרב יודע? רוח הקודש?"
הרב: "לא. אני פשוט יושב מאחוריך.."
חזק מאד...אנונימי (פותח)אחרונה
שאלה חשובה נשאלהטנגענס

מה דין אישה שמניחה תפילין בליל יו"ט

אך אינה מוכנה לבוא לבית הסקילה

האם יש לגרור אותה ע"י חבלים או ע"י מכונית עוצמתית.

וגם רציתי לשאול את כ"ק האם אין בכך משום ביזוי המועדות

והלא מצינו שיש מספר סברות להתיר דין אישה עגונה.

א"כ ברור מדוע כבודו מחמיר בנושא.

אהלן!!האם לבת מותר להדריך בנים בכיתה ג'?אנוכי![=
לכאורה מותרokeyאחרונה

מדין "להזהיר גדולים על הקטנים"

היכן הן פוזמקאותי?פייביש הפיקח?!

 

אז ככה, הנני פייביש הפיקח (לא הפוחח) בטעות אשתי שיינדל הוסיפה את הסימן שאלה, אבל בטוח הנני שאני הפיקח ביקום זה, הנני מתאים יותר להיות ראש ממשלה מאשר כל נציג אחר עלי אדמות.

ובכן הבעייה שלי שהנני שכחן לא קטן, וחפרן לא גדול, ואתמול הנחתי את פוזמקאותי (גרביים בלע"ז) מתחת למיטה ואשתי פרידה (אה, כן אשתי שיינדל) ובכן בקיצור קיצור - אשתי החביאה לי את הפוזמקאות העטופות בזיעה רתוחה שעבדתי בכל היום בחטיבת עצים ביער העבות של פולין הקפואה, ולכן אני לא מוצא כרגע את פוזמקאותי.

מי שרוצה לקיים את מצוות השבת האבידה, יכתוב לי כאו היכן יתכן שאשתי המעצבנת החביאה אותן?

ואל תגידו לי תלך לפי הריח , כי גם פוזמקאותיה של אשתי הן לא הכי הכי מריחות כבושם הלבנון....

ללא צל של ספק..חפרנית גאה=)

כל אישה פולנית טובה הייתה שמה אותם בסל הכביסה...ואם הן לא שם הרי שהיא חרוצה והם כבר תלויות על החבל לעיני כל השכונה "למען יראו וידעו" ולשם פרסומי ניסא..שכן נס הוא ששרדו הן עד עכשיו ללא טיפול מסור ושוטף של אשתך הפולנייה...

הן נמצאותהרב שליטאזצ"ל

במקום שהנחת אותן ללא ספק

 

ואם תאמר הרי אני הנחתי גרביים עטופות בזעה רותחת???

נ"ל שמכיוון שאתה מעיד על עצמך אתה גר בערבות הקרח של פולין ומיכיוון שכן פוזמקאותיך ללא ספק קפאו וגם ריחם נמר בוודאי

על כן חפשם במקום שהנחתם ובוודאי תמצאם

 

תשובה:חליל הרועים

אין לך ברירה אלא לקחת את פוזמקאותיה שלה
ולעטוף בהן רגליך, עד אשר יבוא ינון והיא תגלה את עיניך בשאלה הכבדה
וא"ת לא ילבש? וי"ל דלא יגרוב לא אמרינן
וא"ת גזל? י"ל מה שגרבה אישה גרב בעלה
וא"ת הלא מצערה? וי"ל דאף דצער הוא לה כעת, שמחה היא לאחר זמן דכלה הריח
אך מורי נשאר בצ"ע דהרי כיצד תלך היא בלי גרביים בחוסר צניעות, ועוד הרי על זה נסגר השידוך כידוע לכל חרד"ל וא"כ הוי מקח טעות
וי"ל דאדרבה תישאר סגורה בביתה והיא מעולה שבצניעות, ומקח טעות לא הוי שהרי בעלה הוא הגונב את גרביה ונמצא מוחל על העניין
ועוד יש להאריך בזה אך קר לי ברגליים ואין דעתי מיושבת

החותם בריח
בדיוק שם.גפן36אחרונה

ואם משנים מפני השלום,

קל וחומר שאל תדבר כך על אשתך בפורום.

 

הרב בסכנה!מתנחלת איפשהוא

 הרב עובדיה בסכנת חיים. מי שפנוי להגיד פרקי תהילים נא להכנס לפורום נוער וגיל ההתבגרות אנחנו מנסים לגמור ספר שלם כל אחד שיכתוב שם בשרשור איזה פרק הוא אומר לפי הסדר וכך אנחנו מקווים לגמור פרק שלם. בשורות טובות

מה הדין השנה לחילוניחליל הרועים
כשיום כיפור חל בשבת
ויום כיפור הוא שומר
ושבת - מחלל



מה יעשה הבן ויחטא?


לתשובת כבוד תורתם אודה
מה הבעיה?אנונימי (פותח)

לא לאכול כל השבת - זה מספיק חילול שבת

נראה להשיב לכת"רהרב שליטאזצ"לאחרונה

דדינו של הנ"ל הרי הוא פשוט ומבורר בספרים הק' והרי הדין כדלהלן

 

"אדם המחלל שבת אך שומר את יום כיפור דינו ביה"כ החל בשבת הוא כךילך לבית הכנסת בבוקר יום כיפור ועד שיצא משם בוודאי יעבור זמן חצות היום ונמצא שחילל את השבת על כן מכיוון שכבר חילל את השבת יצא מתחום שבת ונמצא מחללה עוד ועוד יכול הוא גם לטלטל ברה"ר או מרה"ר לרה"י או מרה"י לרה"ר וכך יחללנה לשבת מלכתה ואחר כך יחזור לבית הכנסת לתפילת נעילה יכופר לו עוון זה ונימצא שגם חילל את יום השבת אך גם שמר את צום יוה"כ"

 

אולם צריך לשאול אם כופר לו העוון בעת נעילה אולי עדיף שלא ילך לביה"כ לתפית נעילה של יוה"כ

חג שמחחחחחח לכולםםקאובוי
החתימה שלךנשגבת מבינתךאחרונה
כל עבודה מכבדת את בעליה!יוני
העיקר לא להגיע למצב של פשיטת יד..


קבצנות זאת לא עבודה שמכבדת את בעליה?!
טאאאאוב!!!!אנונימי (פותח)
מכבדתגפן36אחרונה

כשם שמכבדים רצפות