מצאתי תפיליןמנסיון אישי - לאבד תפילין זה כאב לב גדול מאוד!!!!זו אבידה עם ערך רגשי ורוחני גדול מאוד.כמוכן זה נזק כספי גדולאבקש מכל מי שרואה את ההודעה הזו לפרסם אותה בתפוצה המקסימאלית במיילים ברשת הפייסבוק והוואצאפ.מצאתי זוג תפילין ספרדיות שכתוב על כיס התפיליןאת השם "אלמוג".התפילין נמצאו השבוע בתחילת נחל כזיב (אחרי נהריה)מונחות על גדר האבן של אתר ההנצחה ובית העלמין " יד לי''ד "זו נקודת ההתחלה של מסלול "מחוף אל חוף" ויתכן שמישהו מצא את התפילין ולא ידע מה לעשות איתם ושם אותם על גדר האבן בכניסה לאתר.1. אם אתה/את מכיר/ה מישהו בשם אלמוג - בבקשה תפנה אליו את ההודעה.2. אם את/ה מכיר מישהו שעשה הקיץ את מסלול מחוף לחוף או את נחל כזיב תפנה אליו את ההודעה.3. אבקש ממך להכניס את ההודעה הזו לכל קבוצת חברים בה את/ה שייך/ת .לפרטים ולקבלת התפילין :גבעון הלל , כוכב השחר 0545630807 או יפעת הלל 0525192963
אני רק מעבירה.דרךחדשה_
העיקר שמצאה גז טבעי.אריק מהדרום
לא ולא...היא מצאה את מכרות המלך שלמה...חפרנית גאה=)אחרונה
היא לא צריכה את החובה בשביל לעשות את זה..אאלעד
אשריהן ישראל!okey
אוי...רואים שאתם בנים...יוצאת לקרב!!!
הרי אם לא-מאיפה תבוא השאלה הרטורית הזאת???!!!
הרי ברור שתמרק ותשטוף ותסבן ותצחצח ותנגב...
וכל מי שלא אמר ועשה כן,(בכוונה בלשון זכר...!!!) לא יצא ידי חובתו!!!
זה לא מצווה שהזמן גרמא?miamihit
זו מצווה שהאי גרמא!אש להבה
רק את הענפים?געגוע..
לא...הענפים זה טפל..ודאי שיש למרק גם את העיקר..חפרנית גאה=)אחרונה
מה דינו של משיחyosi2000
ניתן לעני בדברי חמו"ר(חכמניו מורנו ורבנו) וכן בסוסי פרעה ומרכבתיו......
העונים נכונה יצטרפו לפיס השלישי
ניתן לעיין*yosi2000
יש אומרים...חפרנית גאה=)אחרונה
שחמור זה מלשון חומר כלומר כל דבר חומרי...
אולם יש פה בעיה הלכתית של הריסת חלום ילדות וראוי לברר את העניין.
כמו כן אם הוא מגיע על יגואר לבנה כנראה שהוא משיח שקר ולא שמע על העניין של לבוא על חמור.
ומילתא דבדיחותא(או איך שלא כותבים את זה...)
חמור אשכנזי וחמור תימני מתווכחים בניהם על מי יבוא המשיח.
אומר האשכנזי: אני לבן- עלי יבוא המשיח.
אומר התימני: אז מה?! אבל אני יותר חמור...
ובדיחה זאת קיבלתי מאת מורתי ורבתי
חברתי הטובה התימניה...
מותר לאכול חריף בשבת?! שהרי זה סבל..רבי נחומא
מדברך נראה שאינך חריףyosi90
מאיפה הגיעה המחשבה שחריף זה סבל??הנסיך הקטן.
|חולקת!|
אסור משום מבעירמודדת כובעים
וצובע (את הפנים..)אש להבה
ומוציא עשןokey
מהאוזניים
ו...אין לי..
טוב לי ככה
לאשכנזים -אסורתמימי=)
ולספרדים מותר!!!!!!!!!1
אפאפאפ, למה??
טוב לי ככה
מוכרחה לחלוק..מוראל 16
ממתי חריף זה סבל?!!??!
זה אחד מתענוגי שבת.
.
והרי התשובה- פשוטה היא!mjsi232
כמו איפור- שאישה שרגילה בכך אינה עוברת על איסור צובע אם תשימו בשבת- שהרי זה מנהגה בכל יום לעשות כך, או שזה נחשב לה ל"עונג שבת" להתאפר ולהתייפות לכבוד השבת.
כך גם אכילת חריף- מי שרגיל בזה ואין זה גורם לו לסבל או להצתת אש או לצביעת הפרצוף, הרי זה מותר לו (מתעלמת מהזדמנות לבדיחה לבדיחה גזענית...).
אך, על הספרדים להיזהר מאוד (כבר לא מתעלמת מההזדמנות
....) שכאשר הם מכניסים אשכנזים לביתם, שלא יחטיאו אותם בהגשת מאכל חריף בפניהם, המתיימם תחת כיסוי של דג תמים ברוטב אדום, או חמין נאה ונחמד. שכאשר אורחיהם האשכנזים יאכלו אותו, הם יעברו על איסור להתענות בשבת (שהרי נגרם להם סבל מכך) או הצתת אש, ושאר דברים שהעלתם. ועל כן על הספרדי להיזהר מאוד בהגשת אוכל לאשכנזי בשבת, ועליו להזהירו (את האשכנזי) מאוד מפני מאכלים חריפים. ומי שלא הזהיר את אשכנזיוֹ כראוי, הרי הוא מחטיא את עמיתו.
והמסקנה מהנאמר לעיל^^^חפרנית גאה=)אחרונה
לא להזמין אשכנזים לסעודת שבת..
אנשים-הדובדבן שבקצפת
קרה לכם פעם שנפלה לכם פרוסה מרוחה על הצד הלא מרוח שלה?
זה קרה לי היום!!!
הזוי!!!
סביר להניח שגם הצד השני לא היה מרוחמודדת כובעים
מרחת על הצד הלא נכון!
אש להבה
או - זה טוב!
מודדת כובעים
חחח
הנסיך הקטן.
אז זה סבבה אם היא נפלה על תבשיל בשרי...mjsi232אחרונה

מצטערת, הייתי חייבת להכניס קצת ידישקיט לפורום...
זה למה הוא הוקם, לא?

מעניין אותי לדעת:מישהי בעולם!
רון וויזלי הקיא חשופיות בביתו של האגריד,
כי בלע אותן בלי ברכה ואסור לאדם להינות
ממאכל שנכנס לפיו בלי ברכה?
אינני מבין את הקושיהoris
לענ"ד פשיטא שלא היה צריך לברך כלל יען כי הוא לא נהנה מהן ואף הן גרמו לו סבל רב, והרי למדנו שעל מאכל שלא נהנה ממנו לא צריך לברך כלל כגון תרופה.
אך הסתפקתי קשות מדוע לא הלך למרפאה, אמנם מובן מדוע הלך תחילה לבקתתו של האגריד (פשט הכתוב שהיא הייתה הכי קרובה) אך מדוע לאחר מכן לא הלך למרפאה, הרי יכלו להתגלות תופעות נוספות ונראה שגובל הדבר בפיקוח נפש ח"ו...
ונראה לומר שהכירה הרמיוני בחכמתה הרבה את הכישוף הנ"ל וידעה שאין סכנה כנ"ל ושאין במרפאה רפואה למכתו...
ועוד נראה לפרש שלא רצו להסתבך עם המורים ולגלות את סיבת הפגיעה ולהסתכן בעונש...
ועוד נראה שהאגריד לטעמו נהג ש'מה שיבוא יבוא וכשיבוא לא תהיה ברירה אלא להתמודד איתו' עכ"ל...
הוא כלל לא בלע אותן,ריבוזום
והן לא נכנסו לפיו. ועל מה שנכנס שלא בדרך אכילה, לא מברכים.
תמהניאריק מהדרום
החשופיות באו לפיו בחינת רצוא - ושוב.פעמיים חי
רון התכוון לקלל רשע והתהפכה קללתו על ראשו ובאו חשופיות במעיו. לכן היה עליו לפשפש במעשיו מדוע הגיעה
לו אותה התהפכות לרעה, והאם מאלפוי (שר"י) היה באותו זמן רשע גמור (מאחר שקילל בת ישראל כשרה וחסודה - הרמיוני (יש עיון בראשונים האם הרמיוני התלבשה שלא בצניעות ולכן מותר לקללה או לירוק עליה וצ"ע)) או שמא היה בחזקת רשע, שבו הכתוב אומר שיחזור בתשובה, וידוע שאדם נידון ע"ש סופו. וצ"ע.
הוא לא בדק אותן מתולעים..לב אדום.
הוא לא הכניס אותם לפה הם נצרו לו בפה...נ!עם
בעעעאל תיראיאחרונה
מה דין...אלוף השחמט
אריה ש...
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
אכל ושתה.
האם הוא חייב בברכת המזון?
מקורות לעיון:
איצצטרובליה א' סעיף 129980
שחמטאי א'
סוד תורת המעבדה הכרנצו-איסטרלוציה. פרק א'
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
שאלה לנסיופאריק מהדרום
ואולי יש לומרדודד

הנסיך הקטן.אחרונה
אם נפגשים בחור ובחורה מצמ״עאריק מהדרום
מותר להם לדבר על נושאים שקשורים ללנ״ו?
לאמשה
Dawnאריק מהדרום
השאלה היא..מוטיז
אם בגברא או בחפצא..
העניין הוא, שבחורים ובחורות מצמ"ע מדברים בעניינים לנ"וים בלנ"ו דרך קבע, אז נשאלת השאלה מהיכי תיתי בכלל להסתכל עליהם כ"שני גולשים מצמ"ע"? אולי נחשיב אותם מלנ"ו?
קיצור, כמה שאלות בעצם.
1. האם הפורום מגדיר משהו בגולש, האם הוא הופך אותו ל"צמ"עיסט" או שאין חלות, וישנה רק הגלישה עצמה שלה יש כללים.
2. וגם אם אכן הגלישה דרך קבע בצמ"ע מגדירה משהו - האם האיסור הצמ"עי על דיבורים לנ"ויים הוא מהותי, כלומר, יש סתירה מהותית בין צמ"ע לנושאים לנ"ויים, שאז אפשר להסיק שמרגע שחל עליך שם "צמ"ע", אתה מעצם מהותך לא ראוי ל\בשיחות לנ"וייות..
3. (אם כי) גם אז, עדיין אפשר לחלק ולומר שרק הגלישה בצמ"ע סותרת מהותית נושאים לנ"ויים, מה שלא יכול לחול על האדם..
4. כל זה באדם שגולש רק בצמ"ע, אך מה יהיה באחד שגולש דרך קבע בצמ"ע ובלנ"ו?
מצד אחד, אפשר להגדיר אותו צמ"עיסט - ומצד שני יתכן שגם לפורום לנ"ו יש חלות משלו על הגולש.
5. או שאפשר לומר, שרק בשל האיסור המיוחד שתוקן בצמ"ע, איסור השיחה בנושאים לנ"ויים וכללים אחרים אופיניים - יכולים ליצור חלות..
משא"כ בלנ"ו, שם אין אף כלל רשמי אופייני... כלומר, כל החלות המיוחדת מתקיימת רק כשיש לה משמעות אופיינית, כדוגמת הכללים בצמ"ע.. משא"כ בלנ"ו.
6. כמו כן יש להבין איך בחור ובחורה יכולים לשוחח בלנ"ו שיחות לנ"וייות כשהם גם צמ"עיסטים...
ייתכן שבעצם לשון האיסור, יש מיעוט לגבי פורום לנ"ו, שאל"כ - לא השארת שום דבר שיגדיר דיבורים מסויימים כ"דיבורים לנ"ויים".. ונשאלת השאלה האם המיעוט הזה, שמתיר שיחות לנ"וייות בפורום לנ"ו עצמו (לא להלכה, יש לשאול רב פוסק) האם הוא ממעט גם את העולם בכלל, ונמצא שלמרות שלפורום צמ"ע יש חלות של ממש, עדיין היא אוסרת רק את השיחות בפורום עצמו.. מה שמותיר את לנ"ו והעולם בכלל מחוץ לעסק..
7. ובהנחה שזה נכון, מסתמא אפשר לומר שלא מדובר במיעוט של פורום לנ"ו והעולם הגדול, אלא בחידוש מיוחד לפורום צמ"ע עצמו!!
|בום בום בום בסטנדר|
וי"ל ודו"ק.
^^ חזק!...
כוכב ים
תוציא קונטרסיוסלה קמצן (קדוש?)
אוקי...אריק מהדרום
ותכלס מה...?
י"ל ודו"ק! מה לא ברור?
מוטיז
ואלי יש לדחותדודדאחרונה
מלכתחילה אסור להם להפגש לצורך לנ״והמעשה-העיקר
מכיוון שהאיסור חל רק באדמת הקודש צמ״ע
רק בשיחה אישית!אבא שמואל
אני לא מאמין ששוב תקעו את השטויות שליאריק מהדרום
שם בזה של התמונות למעלה.
גם אני.
אריאל דל"ת
סתם, למרות שהעלית גיחוך שראיתי את השאלה...
כנראה "הממסד" אוהב אותך..שלומי20104
עד שיש פה שרשור ראוי לשמו של הפורוםט'
מגיע לו קידום 
^^^צעירים מעל עשריםמישהי בעולם!
בלי שהמנהלים ישמעו
נפשי תערוג
תירוץ.אלוף השחמט
אם בגברא או בחפצא..
העניין הוא, שבחורים ובחורות מצמ"ע מדברים בעניינים לנ"וים בלנ"ו דרך קבע, אז נשאלת השאלה מהיכי תיתי בכלל להסתכל עליהם כ"שני גולשים מצמ"ע"? אולי נחשיב אותם מלנ"ו?
קיצור, כמה שאלות בעצם.
1. האם הפורום מגדיר משהו בגולש, האם הוא הופך אותו ל"צמ"עיסט" או שאין חלות, וישנה רק הגלישה עצמה שלה יש כללים.
2. וגם אם אכן הגלישה דרך קבע בצמ"ע מגדירה משהו - האם האיסור הצמ"עי על דיבורים לנ"ויים הוא מהותי, כלומר, יש סתירה מהותית בין צמ"ע לנושאים לנ"ויים, שאז אפשר להסיק שמרגע שחל עליך שם "צמ"ע", אתה מעצם מהותך לא ראוי ל\בשיחות לנ"וייות..
3. (אם כי) גם אז, עדיין אפשר לחלק ולומר שרק הגלישה בצמ"ע סותרת מהותית נושאים לנ"ויים, מה שלא יכול לחול על האדם..
4. כל זה באדם שגולש רק בצמ"ע, אך מה יהיה באחד שגולש דרך קבע בצמ"ע ובלנ"ו?
מצד אחד, אפשר להגדיר אותו צמ"עיסט - ומצד שני יתכן שגם לפורום לנ"ו יש חלות משלו על הגולש.
5. או שאפשר לומר, שרק בשל האיסור המיוחד שתוקן בצמ"ע, איסור השיחה בנושאים לנ"ויים וכללים אחרים אופיניים - יכולים ליצור חלות..
משא"כ בלנ"ו, שם אין אף כלל רשמי אופייני... כלומר, כל החלות המיוחדת מתקיימת רק כשיש לה משמעות אופיינית, כדוגמת הכללים בצמ"ע.. משא"כ בלנ"ו.
6. כמו כן יש להבין איך בחור ובחורה יכולים לשוחח בלנ"ו שיחות לנ"וייות כשהם גם צמ"עיסטים...
ייתכן שבעצם לשון האיסור, יש מיעוט לגבי פורום לנ"ו, שאל"כ - לא השארת שום דבר שיגדיר דיבורים מסויימים כ"דיבורים לנ"ויים".. ונשאלת השאלה האם המיעוט הזה, שמתיר שיחות לנ"וייות בפורום לנ"ו עצמו (לא להלכה, יש לשאול רב פוסק) האם הוא ממעט גם את העולם בכלל, ונמצא שלמרות שלפורום צמ"ע יש חלות של ממש, עדיין היא אוסרת רק את השיחות בפורום עצמו.. מה שמותיר את לנ"ו והעולם בכלל מחוץ לעסק..
7. ובהנחה שזה נכון, מסתמא אפשר לומר שלא מדובר במיעוט של פורום לנ"ו והעולם הגדול, אלא בחידוש מיוחד לפורום צמ"ע עצמו!!
|בום בום בום בסטנדר|
וי"ל ודו"ק.
מה הקטע שהעתקת את התשובה של 'מוטיז'???הנסיך הקטן.
תזכורת לכל מן דבעי!פלספנית
בעזהי"ת
ראיתם תמונה יפה ומצחיקה? שמעתם בדיחה מעניינת?
זה לא המקום!!!
שתפו ת'חברים בדרכים אחרות.
הפורום מיועד לדיונים שטותיים שמתנהלים בצורה רצינית, כגון
http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t524113#5909015
http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t557168#6210325
וכן על זו הדרך.
בתודה 
קוקה קולה בשמותלדבר יפה
מנכ"ל חברת קוקה קולה שאל את מנהל המכירות של המפעל איך נגדיל את נתח המכירות?
והוא ענה לו:
"בעזרת השם!"
---
ואז הם הלכו לרב ואמרו לו: "הרב, המצב לא טוב... מה עושים?"
אז הרב אמר: "תוסיפו שם..."
---
שאלו את הרב לנדא מה דעתו על קמפיין השמות של קוקה קולה? הוא אמר שהוא לא מבין מה עושים מזה עניין, השם שלו רשום על הקולה כבר שנים...
---
איזה קולה מגעילה שתיתי עכשיו, עזבו לא רוצה להזכיר שמות...
---
היום ראיתי בקבוק קולה שכתוב עליו "קוקה קולה"
איזה הורים חסרי שכל קוראים לבן שלהם בשם הזה?
---
בהוראת הרבנים כל בקבוקי הקולה הנושאים שמות של נשים יאוכסנו בחלק האחורי של המקרר.
---
ראיתי בקבוק קוקה קולה עם השם שלי. לקחתי. המוכרת אמרה לי: הלו??? צריך לשלם!!
אמרתי לה: זה שלי. את לא רואה שרשום כאן ת'שם שלי?
---
החסידים במאה שערים שותים סופר דרינק...(מפעל לצבע)
בעקבות כך סופר דרינק השיקה תוויות עם שמות של : רוחה'לה, שיינדי, חיה שורה, ביילי, ועוד כהנה וכהנה.
מי ששכח לשתות אותי אתמול, שישתה היום בלי ברכה...KEREN
ועוד באותו הקשר...היי =)
טוב!...
לב אדום.
^^^^היי =)
אהבתי תבקתביםי.ל.
חמוד ממש!!!! =)להבה=)
חחחגעגוע..
קורעעעעעעעעאין עוד מלבדו=אחרונה
שיא המצחיק
אצל הישראלים או הפלסטינים?אנונימי (פותח)
בעת שלום בין הישראלים לפלסטינים (מצב תיאורטי) באו לחיות ושאלו אותם
איפה הם רוצים לחיות, בצד של הישראלים או של הפלסטינים....
בראשית הלכו לתרנגולת, שאלו אותה איפה היא היתה רוצה לחיות...
חד משמעי! היא אמרה, אצל הפלסטינים!! למה?, שאלו אותה
כי אצל הישראלים אני חיה בתת רמה כל היום בלול, אוכלת אוכל מיוחד,
ולדגור על הביצים, לעומת זאת אצל הפלסטינים
אני כל היום מסתובבת בחצר, חופשיה, מאושרת, אוכלת מה שבא לי,
ויש אפילו תרנגולים שרודפים אחריי.
הלכו לפרה, שאלו אותה את אותה שאלה. אמרה הפרה:
"זו בכלל לא שאלה, אצל הפלסטינים!" שאלו אותה לפשר הדבר והיא ענתה:
"אצל הישראלים אני חיה כל החיים ברפת, אוכלת קש, חולבים אותי יומם וליל
ומתיחסים אלי כמו למכונה. לעומת זאת אצל הפלסטינים אני חופשיה ומאושרת
מסתובבת ברחובות בנחת ואוכלת מה שבא לי"
בסוף הלכו לחמור, שאלו אותו איפה הוא היה רוצה לחיות...
חד משמעי!!! אצל הישראלים, אין מקום למחשבה, טען החמור.
כולם היו בהלם ושאלו אותו לפשר הדבר. ענה החמור בלי להתבלבל:
"תראו, אצל הפלסטינים אני בהמת משא, כל היום בשמש, סוחב מטען ואנשים,
בקושי שותה ובקושי אוכל, לעומת זאת...אצל הישראלים יש עתיד....
תראו כמה כמוני נהיו חברי כנסת"!!!!!!
מותר לצאת לדייט בתשעת הימים?אריק מהדרום
זה משמח מישהו?משה
תלויאריק מהדרוםאחרונה
אם הסופרלנד לא מפוצץ במליון ילדי קייטנות אז כן, לכן צריך לשים את תשעת הימים בחורף.
חייבת עזרה דחוףs_h
מישהו יודע אם בנות צלפחד מופיעות בספרות החיצונית?? ואם כן איפה??
לא ידעתי אם זה מתאים לפה, אבל לא ידעתי איפה לכתוב.
תודה לעוזרים, ה' יברך אתכם!!
דילמת המיקרוגלאריק מהדרום
כשהמיקרוגל שלכם עושה בשלוש דקות את מה שעשה פעם בדקה אחת.
כשאתם לא בטוחים מי נולד קודם, אתם או המיקרוגל.
כשאתם בגיל שאם הייתם מיקרוגל כל משפחה נורמלית הייתה זורקת אתכם לפח מזמן.
מה אתם אומרים? הגיע הזמן לקרוא לטכנאי?
תשעה גברים הולכים במדבראריק מהדרום
השעה היא כמעט שקיעה, הם מחפשים מניין למנחה ואין להם.
יש ביניהם עבד אחד.
הם חייבים לשחרר אותו?
שחרור עבד להשלמת מניין מצווה או חובה?*מישהו*
תענו לי בבקשה עוד מעט שקיעה
שניה, אני חוזר אליךאריק מהדרוםאחרונה
עכשיו אני רץ לביה"כ
מישהו פה טוב במתמטיקה?אריק מהדרום
X=עלות חפיסת סיגריות אחת.
Y=עלות ביטוח בריאות בסיסי לאזרח במדינת ישראל.
Z=פרמטר משתנה.
Z*X=Y
Z=?
Z=Y/Xאריאל דל"ת
סליחה?! אם כבר להיפך:כנרית על הגג=)
"כיפה כחולה" - אדום זה לא צנוע. והעניין הוא ששלוחי מצווה אינם ניזוקים!
"שילגייה ושבעת הגמדות"
"עמי ותמי" פיזרו פירורי לחם בשביל בדיקת חמץ!!
ומה עם פיטר פן?ההוא משם
הילד שלא רצה לעזור לאמא לנקות ואסף אילו עוד ילדים כאלה ומצא את עצמו מטפל ב200 ילדים
או את מאה שייריים ראשונים של הרבי (בתוספת השירים "עוגה עוגה...לשאאאבת , לקום! כבר נקי פה לפסח" או את במדינת הגמדים והגרבר (בלדה על מקרר חרדי/ מקרר בהתנחלות מעלה גרא*)
*האיש שאיתר את יד ימינו
שיביא קורבן חטאת בפעם הבאה שהוא ישןיבחוש חרצוליים
אפשר לעושת גם הפוך:
א-מעשה מחמישה בלונען. מאת רבי נחמן זי''ע. /עידית ברטוב
א-מעשה פון פופציק בלונען
מעשה מאשה אחת, שלא נודע מקום בעלה, ושם בתה- רותי. ואותה האמא הנ''ל הביאה מתנה לכל אחד ואחד מילדיה, כ''י: לכל ילד בלון, שיסודו ברוח ובאויר, המביא לליצנות ולכפירה רח''ל ל''ע. ויהי שמחה וששון מרובים בזה הבית הנ''ל.ולהלן אביא בס''ד פירוט אלה הבלונים כנ''ל:
לרותי רוחל - בלון כחול,
לסיגלית (שיינדל) - בלון סגול,
לרון נחמן - בלון צהוב,
לאורי לייב - בלון ירוק,
לאלון (אלתר) - בלון אדום.
ויהי היום, וכל הילדים יצאו לפוש, ויקחו בלוניהם עמהם. שמח אורי שמחה מרובה, רץ וקפץ כתיש, ושכח כי לשמחה- מה זו עושה? והיתה זה השמחה מהצד האחר ל''ע. זרק ותפס וכן שנה שוב ושוב, עד כי נפל הבלון הירוק הנ''ל (הקרוי- גרין בלע''ז) על שיח רוזען, ונדקר.
ותהי חרדה גדולה מזה, ותיפול עליהם אימתה ופחד- בום טראח, מה קרה? אוי לו לאותו הבלון, שנתפוצץ ונתקרע. נפל אורי למרה שחורה ולמוחין דקטנות, והחל נותן קולו בבחינת בכי, ולא ידע כי אל לו להצטער, יען כי יביאו לו בלון אחר, תחת אותו שנתקרע, והיה זה המעשה רק בחינת נסיון מאתו ית'.
פגשו אותם הילדים הנ''ל את אביו של רון. ודע לך, בני, כי אבינו זה- עוד כוחו במתניו. פנה רון בתפילה ובתחנונים, וישטח בקשתו בפני אביו: אוי טאטע, אב רחום וחנון, נפח את הבלון הצהוב (די גילדנע בלון) במידת ראשך,ואף מעבר לזה- כמו המאור הגדול התלוי מששת ימי בראשית. ולא ידע רון, שהכשילו ייצרו, ונפל בזה לגאווה ורעות רוח, בחינת חמץ, עד כי השיאו לבו לקצת נטיה לגרמי שמיא, בחינת כוכבים ומזלות. ויהי רעש גדול מאותם אלו הדברים, והנה נתפוצץ אותו הבלון, בקול רעש , ויהי כאין.
ניסה אביו לפייסו בדברי כיבושין: ש,ש, שריינישט מיין זיסאלע קינד, שכל אותן המעשים הם מאתו ית', וכך עלה במחשבה לפניו, וינחם רון, וימנע קולו מבכי.וילכו הילדים, ויפגעו בחתול שחור, שהיה שד, שנתגלגל בשונרא, ויבוא, ויתגר בם.
ויהי כאשר כרעה סיגלית ללטף אותה החתולה, שהיתה שחורה בת שחורה, הריחה החתול הנ''ל את ריח הבלון, ויעל באפה בחינת ריח גן- עדן. מיד ותאזור כח, ותחטוף הבלון מיד סיגלית, ותשרטהו בצפרניה, ויהי אותו הבלון השלישי כשני אחיו לפניו. ויבינו הילדים, כי מן השמים מעכבים בעדם, וישמרו שמור היטב אותם הבלונים הנותרים- האדום והכחול.
ותרא רות- רוחל (המכונה רותי-בהוסיף לה אמה אות י' מקדושת שמו ית'), כי כלתה הרעה, והבלון שבחיקה- יחיד ורצוי הוא לאמו, ותחמול עליו, וימלא לבה רתת וזיע. ודע בני אהובי, כי אף בעתות קשות, רק לשמוח יש, ואל לו ליפול לעצבות, וליאוש ולמרה שחורה, בחינת עמלק, ויתן מבטחו בקב''ה יתברך שמו, ורק אותו יעבוד, ואליו יתפלל, כי מאתו הישועה בלבד.ורותי הנ''ל בטחה רק בכוחה ובעוצם ידה, בחינת מצריים, ותחבוק זה הבלון עוד ועוד, ותמאן להוציאו מתחת ידה, עד כי תחנקהו, ויתפוצץ גם זה הבלון.
נבעתו הילדים, ויתפחדו פחד גדול, ויתנו עצה בלבם להתחזק עוד ביראתם, מבלי תת להפריעם ממחשבות זרות. וישכחו כי אין עצה, ואין חכמה, ואין תבונה, כנגד ה', וייפח אז ה' רוח חזקה, שלא מעלמא הדין, כאותן הרוחות שנודעו מימות המבול וממכות מצרים. ויאחוז אלון בכל כח ידו בזה הבלון האחרון, וידמה בלבו לשמרו מזה הרוח הרעה כנ''ל, לבל תשמטנו מידו. ומיד נתמלא השר הממונה על הרוחות חימה, בחינת המן, והישיב רוח חזק מהראשון, ויחטוף הבלון מידיו.
אמר אלון בלבו: אין יאוש בעולם כלל, וגם אם הגיע עת קשה, יש לשמוח בשמחה של מצווה וקדושה. ויקרא אליו את כל הילדים הנ''ל, ויעמדו מנגד, ויקרא בקול עז: שלום, שלום, בלון אדום.ושמא היה בזה בחינת נשמה או גלגול, שבא על תיקונו, ואחר שב לגנזי מרומים במחיצת צדיקים. והרחמן ישלח לנו משיח צדקנו במהרה בימינו אכי''ר, ויתירנו מן הספקות והבלבולים שמצאונו בעוונותינו.
ועוד מבית היוצר - הזולה של יעל:יבחוש חרצוליים
ה''זולה'' של יעל / עידית ברטוב
יום אחד נכנסה יעל לסל הגדול של אמא, שבו היא מניחה את הגניזה. יעל אמרה:
''הסל הזה יהיה הבית שלי''. הבית יפה, גגו עגול, הבית צבעוני: ירוק, כחול, אפור. הבית נחמד...אך הוא צר, ואין בו אפילו ד' אמות על ד' אמות. איך יוכלו חבריה לבקרה, הרי זה ממש חוסר צניעות? צריך לחפש בית אחר.
יום אחד זחלה יעל מתחת לשולחן הגדול, שעליו אוכלים האורחים העניים סעודות מצווה. הסתכלה למעלה- מעל ראשה גג, הסתכלה לצדדים- מפה גדולה סגרה סביב, ויצרה ארבע דפנות כשרות. שמחה יעל: ''איזה בית יפה, איזה בית נעים! חושך בפנים, וחמים, אשב בתוכו ואלמד דף יומי''. אמא לא ידעה, שליעל יש בית מתחת
לשולחן. כשראתה את יעל שאלה בפליאה:'' מה אתך, יעל? האם שכחת שמתחת לעשרה טפחים אין זו רשות היחיד ואין עליו שם של בית?'' קיפלה אמא את המפה אחת ושתיים- ואין בית.
יעל רצתה בית. בית שיהיה רק שלה. היא יצאה לחצר, לחפש בית אחר.טיילה על השביל ובגינה, הביטה סביב, בכל פינה. ולפתע- ראתה על ראש הגבעה, עומד ארגז גדול. יעל שמחה- ''זה יהיה הבית שלי''.יעל דפקה על הארגז ''טוק טוק טוק, מי פה גר? סוס? כלב? חתול? עכבר? היא בדקה ברישומי הטאבו והמינהל, אך לא העלתה דבר. שקט ודממה מסביב לבית, אין עדר צאן ולא עצי זית. יעל הציצה פנימה, הארגז היה ריק ( אני רק מקווה שלא ישחטו אותי עם המסים, היא חשבה בלבה(.
יעל נכנסה לבית, ישבה בתוכו, והקשיבה לשקט: ציפור צייצה, דבורה זמזמה, ילדי המעון יצאו לטיול. פעמון בית הספר של הבנות צלצל, ורק היא יושבת בזולה, בצל.
ופתאום- מה זה נוסע ורועש? מה משקשק, גונח וגועש? יעל הציצה דרך הסדק, ומה היא ראתה? שופל, d-9, ועשר ניידות. יעל סגרה מהר את המכסה, וישבה בשקט להגיד תהלים. ואז... כמה מג''בניקים פרצו אל הבית, ושוטר ניגש אל יעל, ואזק את ידיה. יעל צעקה לעברו: ''עזוב אותי, אני רוצה שוטרת! וחוץ מזה -לא עשיתיכלום'' הצחקת אותי, ענה השוטר, ''למה מה? את ערביה? את השאר תגידי בבית המשפט, ועוד מילה אחת- זו תקיפת עובד- ציבור, העלבת שוטר והפרעה למילוי תפקידו''. העלו אותה על הניידת. שאלה יעל: ''לאן אתם לוקחים אותי? למה הרסתם את הבית שלי? '' אבל איש לא שמע את קולה. הניידת נסעה עד לבית המעצר, שם הורידו את יעל.היה שקט... ואז נשמע קול קורא: יעל, יעל! י-ע- ל. יעל ידעה שאמא באה לשחרר אותה בערבות, וצעקה: אמא, אני פה.אין לך מושג מה קרה לי, מצאתי לי בית על הגבעה, ופתאום אני כאן. אבל אמא לא הבינה שום דבר. שוב הגיעה הניידת, עמוסה בעצורים. ויעל אזרה אומץ וביקשה:
''תנו לי את הארגז, בבקשה! זה הבית שלי, בית עם גג, תוכלו לבקרני (לא בשבת ובחג). אין לי בית אחר... ''
המממ... חשב לעצמו השוטר שיודע לקרוא, וגירד בפדחתו (יש לו פטור מזקן,)
המממ... חשב שוב, והורה לחברו, השוטר שיודע לכתוב, להזמין עובדת סוציאלית, על מנת להרחיק את יעל מביתה בצו בית- משפט, חוסר מסוגלות הורית! ון הx K ילדנע בלון) במידת ראשך,ואף מעבר לזה- כמו המאור הגדול התלוי מששת ימי בראשית. ולא ידע רון, שהכשילו ייצרו, ונפל בזה לגאווה ורעות רוח, בחינת חמץ, עד כי השיאו לבו לקצת נטיה לגרמי שמיא, בחינת כוכבים ומזלות. ויהי רעש גדול מאותם אלו הדברים, והנה נתפוצץ אותו הבלון, בקול רעש , ויהי כאין.
ניסה אביו לפייסו בדברי כיבושין: ש,ש, שריינישט מיין זיסאלע קינד, שכל אותן המעשים הם מאתו ית', וכך עלה במחשבה לפניו, וינחם רון, וימנע קולו מבכי.וילכו הילדים, ויפגעו בחתול שחור, שהיה שד, שנתגלגל בשונרא, ויבוא, ויתגר בם.
ויהי כאשר כרעה סיגלית ללטף אותה החתולה, שהיתה שחורה בת שחורה, הריחה החתול הנ''ל את ריח הבלון, ויעל באפה בחינת ריח גן- עדן. מיד ותאזור כח, ותחטוף הבלון מיד סיגלית, ותשרטהו בצפרניה, ויהי אותו הבלון השלישי כשני אחיו לפניו. ויבינו הילדים, כי מן השמים מעכבים בעדם, וישמרו שמור היטב אותם הבלונים הנותרים- האדום והכחול.
ותרא רות- רוחל (המכונה רותי-בהוסיף לה אמה אות י' מקדושת שמו ית'), כי כלתה הרעה, והבלון שבחיקה- יחיד ורצוי הוא לאמו, ותחמול עליו, וימלא לבה רתת וזיע. ודע בני אהובי, כי אף בעתות קשות, רק לשמוח יש, ואל לו ליפול לעצבות, וליאוש ולמרה שחורה, בחינת עמלק, ויתן מבטחו בקב''ה יתברך שמו, ורק אותו יעבוד, ואליו יתפלל, כי מאתו הישועה בלבד.ורותי הנ''ל בטחה רק בכוחה ובעוצם ידה, בחינת מצריים, ותחבוק זה הבלון עוד ועוד, ותמאן להוציאו מתחת ידה, עד כי תחנקהו, ויתפוצץ גם זה הבלון.
נבעתו הילדים, ויתפחדו פחד גדול, ויתנו עצה בלבם להתחזק עוד ביראתם, מבלי תת להפריעם ממחשבות זרות. וישכחו כי אין עצה, ואין חכמה, ואין תבונה, כנגד ה', וייפח אז ה' רוח חזקה, שלא מעלמא הדין, כאותן הרוחות שנודעו מימות המבול וממכות מצרים. ויאחוז אלון בכל כח ידו בזה הבלון האחרון, וידמה בלבו לשמרו מזה הרוח הרעה כנ''ל, לבל תשמטנו מידו. ומיד נתמלא השר הממונה על הרוחות חימה, בחינת המן, והישיב רוח חזק מהראשון, ויחטוף הבלון מידיו.
אמר אלון בלבו: אין יאוש בעולם כלל, וגם אם הגיע עת קשה, יש לשמוח בשמחה של מצווה וקדושה. ויקרא אליו את כל הילדים הנ''ל, ויעמדו מנגד, ויקרא בקול עז: שלום, שלום, בלון אדום.ושמא היה בזה בחינת נשמה או גלגול, שבא על תיקונו, ואחר שב לגנזי מרומים במחיצת צדיקים. והרחמן ישלח לנו משיח צדקנו במהרה בימינו אכי''ר, ויתירנו מן הספקות והבלבולים שמצאונו בעוונותינו.
אעגדות שחובה לבער מעלינוme and i
אין זה מתאים שדרדקי עמ"י יהא שגור בפיהם האגדעאעא שנקראה ר"ל היפהעאיפיהא הנירדמת וע"כ צריכין לקרוא לה: הצדיקה הנסתרת. שכיון שחשבו שהיא חטאה נהיתה נסתרת ונסגר מסך שושן צחור עליה אך כשהוכח לכולם שזו צדקת נפתח המסך-הפרוכת.וכן דרדעסים צריכים להיקרא דרדקים של בית רבן.
אלעדאדין משמעותו-על הדין, שכל אדם צריך לפשפש-לשפשף במנורתו-בהברקתו עד שיתמלאו משאלותיו לפני הקב"ה שהרי הוא ג'יני וחנון ורחום וגומל דין טוב.
יפה!!!סמיילי שמח
![]()
![]()
![]()
![]()
מיץ פטלmiamihit
ויש גם משהו עם מיץ פטל שאני לא זוכרת את כולו אבל זה משהו כזה: אבל חנה, רואים את הראש שלך, רואים את הידים שלך. הרבי יראה ולא יצא מהבית. אני לא זוכרת את כל השאר
נראה מי יידע.יוסף6
איפה מוזכרת הפיצה בתנך?
פי צדיק ידבר חכמה*מישהו*
^^ אכן זאת התשובה
יוסף6
יש. תשאל עוד שאלות כאלה*מישהו*
היכן מוזכר הטלפון התנ"ך? (היכן רמוז)שִׁירָה
הקשיבה לי וענניהחושב
בתהלים (מי שיודע שישלים)
ראשי תיבות "הלו"
בשם הרב מאזוז נראה לי
הנוטה אוזן הלא (הלו) ישמע*963.0
זה בשיר של יום רביעי.
יחזקאל פרק ב פסוק ח " פְּצֵה פִיךָ וֶאֱכֹל "מושיקואחרונה
<tוְאַתָּה בֶן-אָדָם שְׁמַע אֵת אֲשֶׁר-אֲנִי מְדַבֵּר אֵלֶיךָ אַל-תְּהִי-מֶרִי כְּבֵית הַמֶּרי פְּצֵה פִיךָ וֶאֱכֹל אֵת אֲשֶׁר-אֲנִי נֹתֵן אֵלֶיךָ
חידושים אשר תיפולנה אוזנכם בשומעם(כמו לג'ורג')סיריוס בלק
המשנה בברכות אומרת-"שלושה שאכלו כאחד יזמנו" וקושיה היא הרי כמה וכמה פעמים
נאמר לנו שהארי עושה אציו-זימון ביחיד? ומסביר הגרי"ל שהרי בגופו של הארי שוכן גם
הלורד וולדמורט והרי כאן שנים, ומשום כך כשהארי מזמן מיד קופץ לעברו מישו או משו ביכדי
להשלים לשלשה!
ידוע כי הג"ן( גימטריות וונוטרקנים) הוא דרך נוספת בלמוד תורתנו כפרד"ס,
והינה שמעתי מחברי לישבה כי בשמותהם של של ר' רון ווזלי ורעיתו מסתתרים שמות הורהם-
רו"ז- רון ווזלי,
הוג"ו- הרמיוני גרינג'ר(יש להוריד את אותיות הניקוד).
|מרים את אוזני אשר נפלה|
אהבתי!!סעבשבשי
אין ספק.....מניח את הדעת....
...לב אדום.
תירוץ לא דחוק בכלל....
...
לייק (:batsheva100
אהבתי.. חמוד !!
ועדיין קשה לנ"ח (נחמד להכיר = אני)נחמד להכיר
דאם כן - גם חבריו ומוריו עשו כן!
אלא דמדובר בזימון לדין, שהרי הגמרא מביאה בריתא "זימון וברכת זימון - בשלושה"(סנהדרין ח.),
וממנה מוכחיכה שיש זימון לברכה וזימון לדין.
ומסיקה שזימון לדין בשלושה זה רק ביום שאינו "יומא דדינא"=(שני וחמישי).
וכלן יש להסיק שכולם היו משתמשים בזה רק בימי שני וחמישי - או בקבוצות!
הדרן עליך פרק השרביט המשוגע.
והמשך לחידושים אשר תפרחנה נשמת השומע(כלפרד)סיריוס בלק
מדוע קהילת הקוסמים אינה מוחה ומשמידה את כלב הגרים, שהרי
מדובר בדין רודף ברור.
והינה, חשוב חשבתי בעצמי על פרוש נאה-
"שומר ה' את גרים"-בכול דור ודור קמים על הגרים להרגו והקב"ה מצילו מידו. נשאלת השאלה מדועה השם, קל חנון ורחום
משאיר רשע כמהוא בחיים?
ממשיך הפסוק-"יתום ואלמנה יעודד" בשביל ששארו יתום ואלמנה, השאלה רק מתחזקת,מדוע?
מסיים הפסוק-"ודרך רשעים יעוות" אין זה לכל אדם,אלא לאנשים דוגמת מלפוי וכולי'.
חחח...אחי אתה טווווב!!!סעבשבשי
דין רודף על הקוואפל!!!עוגי פלצת
לחגוג בכ"ב באייר?רבי גערעכט
כידוע ביום זה הושבעו 3 נשיאים בשנים שונות! אפרים קציר יצחק נבון וחיים הרצוג, אבל ביום זה לצערינו התחיל גירוש יהודי הונגריה למחנות ההשמדה אבל גם כמה שנים אחר כך כוחות גרמניה נכנעו בהולנד ודמנרק.
שאלתי היא האם מותר לחגוג אותם?
כי הרי בתור רבי ותיק לא מצאתי תשובה הגיונית..
כי הרי הנשיאים הם ממדינת הציוינים ומצד שני אני ציוני ומצד שלישי אני מבולבל
אז מותר לחגוג בכ"ב באייר או בכינוי שלו שאני המצאתי "יום הנשיאים"?
אכן מותר לחגוג את כ"ב איירme and iאחרונה
שכן מצינו שבאותו יום אירעו אירועים משמחים נוספים לעמ"י
כגון שכותבת השורות הנ"ל נולדה ועוד כהנה וכהנה






