למי שלא הבין. זה מכירת חמץ ישיר לגוי בלי תיווך של רב.
למכור חמץ לרבאיי קונסרבטיבי-זה ישיר לא ע"י שליח!לבריאות
שאלה הלכתית לפסחמרדכי
בס"ד
האם בעקבות פסיקת הרב עובדיה שהבית היהודי הוא בית של גויים ושמי שמצביע להם הוא כופר (וכו') האם מותר לי למכור את החמץ שלי למשהו שהצביע לבית היהודי או לחלופין לאחד מחברי הכנסת של הבית היהודי? והאם יש למכירה זאת את הכשרו של הרב עובדיה?
תלוי אם אתה הולך לפי שיטת בית יוסף או בית הרבמושיקו
שו"ת סמס פה?? פשוט שכן!!!עוגי פלצת
ממה נפשך, ...11111
ממה נפשך,
לשיטת מי שהוא בית של גויים שיטתו הוא גם שהוא מחרים את החרדים ויש להחרימו,
לשיטת מי שלא סובר שהוא מחרים את החרדים אינו בית של גויים.
מכירת חמץ - לא. היתר מכירה- ודאי.+mp8
ואם בחרתי בהםאאלעדאחרונה
אני לא צריך למכור?
מי שצריך גוי - אני מוכן.. בתשלום קטנטן..
שקית אורז שהתקבלה לסמינר אשכנזימושיקו
מותר לאוכלה בפסח?
"ועל דא אפקוהו מבית המדרש"11111
אם תאכל אותה אכילה גסה, ככה בלי לבשלעוגי פלצת
ככוסס חיטין בעלמא -
יש להתיר אפילו בלי ברכה לפני ואחרי 
ולהזהר לגמור לפני ח"י רגעים שלא יהיה חשש החמצה!11111
או לפחות לפני ח"י רוטל!
איפכא מסתברא! אחרי ח"י אלפין רוטל דייקא,עוגי פלצת
דאז ודאי יצא מגדר פיקח!
"מעט לא ישתה... הרבה שותה"!11111
"למה נקרא שמה אבן שתיה? שממנה הושתת העולם"עוגי פלצת
היא בטלה שם בשישים במילא.+mp8אחרונה
מותר למכור בית לגוי יחד עם החמץ בהבלעה?אריק מהדרום
למה למכור בית לגוי?מושיקו
אסור למכור בית לגוי בארץ ישראל.
מותר למכור בית של גויים לחרדים, בהבלעה?אלעד
עם קטניות או בלי?עם לפתית או בלי?מושיקואחרונה
מותר למכור לבית של גוי(-ים) חמץ בכלל?ender13
על רגל אחדhaim770
ב"ה
- אסור למכור בית לגוי בארץ הקודש.
- ואין לזה שום קשר למכירת חמץ. (אם המכירה, מקום אחסון החמץ מושכר לגוי לתקופה של 8-ימים). החמץ נמכר הבית מושכר, ולא נמכר.
רגל אחתאורין
זו היתה בדיחה.. "בית של גויים" ...?ender13
אם ערבי רוצה לרצוח אותי בשירותים,כנרית על הגג=)
מותר להגיד שמע ישראל?
השאלה הזאת באמת מטרידה אותי כבר מזמן,
ומה שעוד יותר מטריד זה שאם אני לא אקבל תשובה לפני שזה יקרה אני לא אדע מה לעשות..
[ולכל ההיסטרים- חס וחלילה טפו טפו טפו בעזר ה'!]
את יודעת מה?!פלש
אני חושב שריבונו של עולם לא יגיד "טוב אם היא אמרה את זה בשרותים אז עזבו..."
חוץ מזה שבשואה אמרו במצבים הרבה יותר גרועים (בתוך ערימת גופות וכאלה)
ואם אני מחסל מחבל בשרותים מותר לי להגיד "כן יאבדו אויבך ה'" או משו כזה?
בונה על מה אתם חושבים!100ממת!!!
חחחח נראה שכן..ילדת הפרחים
במחשבה
למה דווקא ערבי?studiomc8
יש עוד אנשים שרוצים לרצוח אותך!!
מי למשל?כנרית על הגג=)
נקווה שלא ירצחו אותך !! XDפוסעת בחול...
ושאני יהרוג מחבל?פלש
בהצלחה!כנרית על הגג=)
בבדאי שלא! כי...נחמד להכיר
ברגע שתאמרי הוא יחשוב שאת מכשפת אותו וייברח, ואז זה יהיה סתם פסוק בשרותים!
יש יותר סיכוי שזה היה סודנימושיקו
ועדיף להרוג אותו.
אני די בטוח שאסור..אלישע בן אבויה
אסור.אז תשתדלי לצאת...בחורצ'יק
ולברוח..ולפלש-אסור.תגידי אחר כך.
באמת פרוייקט השטו''ת.
תגידי לופלספנית
בעזהי"ת
'שניה, בוא נמות בחוץ שאני אוכל להתתפלל, בסדר?'
[בעיקרון היה לנו היום שיעור על פיקוח נפש. פיקוח נפש דוחה כמעט הכל ואני חושבת שזה נכנס בפנים]
תגידי שזה שרותי נשים וזה ממש לא מנומס ושיחכה בחוץיבחוש חרצוליים
אם הוא מנומס הוא יקשיב ^
פוסעת בחול...
נראה לי שזה סוג של אוקסימורוןיבחוש חרצוליים
פשוט אל תכנסי לשרותים......
ירוק-לבן!
צחוק צחוק אבל יש כזו שאלה ממש בשו"ת אתר ישיבהעוגי פלצת
אין לי כח לחפש עכשיו 
גמרא מגילה דףג. יתרחק ויברח ואם לא יכול יאמר...להבת-כוח
עיזה דבי טבחי שמינא מנאי (העיזה שבבית המטבחיים יותר שמנה ממני) לך אליה!![]()
זו שאלה מאוד יפפפה...שזש טעד=חהנטצ
![]()
אבל זה שייך
למדור ''פרוייקט השירותים'''
לא לכאן... סליחה..!
אם פגע בך מנוול זה משכהו לבית המדרש...ebyאחרונה
אם אחרי שאנו מתקלחים אנחנו נקיים. אזהוגה דעות
מדוע יש צורך לכבס את המגבת...???!!!
ונראה לר"י (ריבת-ימפמפוז)אביה_א
שהרי אין איש מתקלח כל שעה, ואף לא כל 12 שעות.
נראה שעל דרך האמצע אנשים מתקלחים כל 24 שעות.
אז מידי כמה זמן, עולה הצורך לכבס את המגבת מכל העכברים, וכל המריעין בישין שהסתתרו שם כל הזמן הזה...
או נמי>>סעבשבשי
זה כמו אפר פרה אדומה-המטהר את הטמאים ומטמא את הטהורים.
כך המגבת מנקה ומתלכלכת...
בעצם למה אנחנו מתנגבים?עוגי פלצת
כדי שגם המגבת תהיה נקיה, לא רק אנחנו.
ולמה מכבסים את המגבת? כדי שגם המכונת כביסה תהיה נקיה...
^^ !! תנו זכיות למגבות !! .פוסעת בחול...
המגבת לא מלכלכת ממגע עם מיםאריק מהדרום
אלא בשאר הזמן שאנחנו לא מתנגבים היא פשוט מזדהמת מהאויר.
כי לעתיד זה אמור להיות טופח על מנת להטפיחשזש טעד=חהנטצ
וואי, שאלה טובה-גיברת פלסף.
יקח לי זמן לברר את התשובה 
משום דפעמים שהיא נופלתבחורצ'יק
ומתלכלכת ופעמים דאבק וכיוצ"ב בא עליה..ואידך זיל גמור עיי"ש באריכות..
והיאך אפשר לשאול שאלה זו,פלספנית
בעזהי"ת
וכי אנו לאחר מקלחותיינו איננו שבים ומתקלחים פעם נוספת, לאחר זמן מה?
וכי דיי במקלחת אחת להתנקות למשך חיים שלמים?!
ואם לאדם לא די בכך, לא כל שכן במגבת, שהיא יציר כפיו של האדם, שתהא צריכה להתכבס מפעם לפעם.
ועוד, שי"א כי מי המקלחת מרככים את התאים המתים שעל העור בלבד, ופעולת הניגוב היא זו המסירה תאים אלו מהגוף.
נמצא אם כן, שהמגבת מלאה תאי עור מתים
ועוד. פעמים רבות נותרים על הגוף שיירי קצף, וגם אותם מורידה המגבת.
ונמצאה מלוכלכת ומצריכה כיבוס.
כבר שאלו בשו"תתולתול
חזון מטל"ית, על הסמרטוט המנגב את הרצפה (פלעו"ר בלעז), דהאם צריך כיבוס לשימוש חוזר ולית לן בה.
וזה מ"ש המג"ב הקדוש על אילונטית וחרס בידה. (יעי"ש) וצ"ע דאין אדם מנגב כל צרכו באילונטית אחת, ובעת שנוגע ברצפה ברגליו, מצטבר האבק ומתלכלכת המגבת. וצ"ע, ופשוט.
^^^ שקיבלנו הוראותיה!עוגי פלצתאחרונה
חידוש מרענן מהגמרא...אנונימי (פותח)
הייתא לשוקרא בבית ריש לקיש ונאמרה לאתא דאכלא קורפלקסוס..
וידוע שריש אמרא לאביי דגמרא במסכתא דאבותינו דאמרא היתא לאניי
אימרא לא דמסכתא קידושינא לאימריי לה שוקרא דרבי נתן. ונאמר להייתה שמים.
איתא בגמרא ברכות קכט אודות מחלוקת באב או לאו האם בור של נזיקין דייקא או דילמא?
ככה נראת בעיני הגמרא... 
נשמע מעניין...אף פעם לא באמת חשבתי על זה...שתסכולבת-ישראל-וציוןאחרונה
זה כוח עצום כשהוא נהפך לתפילה...
זה הגיוני וזה נכון...
נ.ב. סליחה לתושבי הפורום על התגובה הרצינית הזאת.
נ.נ.ב. אנונימי, אם נלך לפי שיתטך מעבר לצחוק: תוכל לתת לי את השם שלך, כדי שלפחות יהיה לי למי לתת קרדיט על האמירה הזאת?
מה מקור אוזני ההמן?חידניסטית
אה זה פשוטההוא משם
הרי כל חג פורים ענינו הוא העבדות, אם זה בחובה להשתחוות לפסל של דריווש או בזה שיהודי שושן היו חייבים (מסיבת מדיניות וכו' לא בכפיייה)להשתתף בסעודתו של אותו רשע, ובכלל הסיבה שבפורים אין הלל שלם זה בגלל ש"עדיין עבדי אחשוורוש אנן" (יהודי שושן וכו' לא עלו לארץ עם עזרא ונחמיה הם היו עבדים לתרבות מבחינה רוחנית כבולים לעושר ולהנאה שבגלות) לכן אנחנו אוכלים אוזני המן כי "אוזן ששמעה בהר סיני כי לי בני ישראל עבדים" צריכה לדעת שאסור להשתעבד לאחר לא מבחינה גשמית ולא מבחינה רוחנית לכן גם משתכרים בורים כדי לצאת מכבלי המחיובוית והנימוסים פורים זה חג של שחרור, וגם של שחרור מעבודה, אפילו את התורה שקיבלנו בכפייה של כפה עלייהם הר כגיגית, "הדור קיבלוה" כלומר חזרו וקיבלוה בימי פורים מתוך שמחה שזה כמו ההבדל להזרק לכלוב כדי להלחם באריות לבין ללכת אילו בראש מורם (הארי פוטר ספר שישי בציטוט לא מדויק)
גם מקור היה לו??כנרית על הגג=)
ממש איש שפיץ..
כן הוא היה בחור מחודד זה ברורההוא משםאחרונה
אני תמיד אמרתי שיש לו קודקוד
האם מותר לאכול פלאפל בשבת?סמיילי...
יש בעיה של מכין מקודש לחולסרוג על הכיפה
אסור גם בחולאריק מהדרום
זה משמין, אדרבה בשבת מותר אם את מחליפה בזה את הקיגל.
בשבת לא משמינים(:דניאל!!
מצווה חשובה מאוד.עוגי פלצת
בפרט כשהשמן טופח על מנת להטפיח,
כדברי בעל המאור "אלא אדרבה יענג את השבת וישמין".
מצא פלאפל באמצע שבוע, יאמר "זה לשבת", וישמור בשקית עד שבת.
תפילה בכוונה דחוף!!!סמיילי...
הרב פרומן על ערש דווי, מוקף במשפחתו ותלמידיו
רבה של תקוע, שמתמודד בשנים האחרונות עם מחלת הסרטן, מחוסר הכרה בביתו. תלמידיו קיימו לכבודו שיעור בחצר ביתו. בנו, שיבי פרומן: "אבא בשעותיו האחרונות"
הרב מנחם פרומן, רבה של תקוע, מוטל על ערש דווי ומחוסר הכרה בביתו, לאחר התדרדרות במצבו הרפואי שנרשמה בימים האחרונים. בנו, שיבי פרומן, אמר בשיחה עם כיפה כי ”הרב כנראה בשעותיו האחרונות“.
בכל יום ראשון, במשך שנים רבות, מקיים הרב מנחם פרומן ערב לימוד בספר ה“זוהר“, יחד עם אמן ישראלי שמצטרף לשיעור. אולם אמש, בעקבות מצבו, התכנסו כ-200 מתלמידיו בחצר ביתו וקיימו את השיעור יחד עם הרב דב זינגר. לאחר השיעור קיימו התוועדות וניגונים לטובת מצבו הרפואי של הרב פרומן.
"אבא אמנם מחוסר הכרה אך אני בטוח שהוא היה איתנו בלימוד", אומר שיבי, בנו. "למדנו את קטע הזהר על הסתלקותו של ר' שמעון ועל כך שתלמידיו הקיפו אותו ברגעיו האחרונים".
מחלת הסרטן התגלתה בגופו של הרב פרומן לפני למעלה משנתיים. מאז התגלתה המחלה בגופו, הקדיש הרב פרומן את זמנו להעברת שיעורים לתלמידיו בישיבת תקוע, לקידום נושא השלום במסגרת תנועת ”ארץ שלום“ ובאמצעות מפגש עם בכירים פלסטיניים ואף בפריצה יוצאת דופן אל עולם הרוק הישראלי.
לרפואת הרב מנחם יהושע בן לאה רייזל:
שיר למעלות, אשא עיני אל ההרים, מאין יבוא עזרי
עזרי מעם ה' עושה שמים וארץ, אל יתן למוט רגלך
אל ינום שומרך. הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל
ה' שומרך, ה' צילך על יד ימינך.
יומם השמש לא יככה וירח בלילה
ה' ישמרך מכל רע, ישמור את נפשך
ה' ישמור צאתך ובואך מעתה ועד עולם
(מזמור קכ"א בתהילים)
מה זה נפדל?אריק מהדרום
הרי יודע וברור זה מכבר...אביה_אאחרונה
נ' הרי מרמז על לשון עתיד, וכן על גוף ראשון רבים.
פ.ד.ל. שורש הנגזר לפועל. פאדע"ל בלע"ז
אם כן המשמעות היא
אנחנו נפדל מחר
ויש להקשות, לתרץ ולדרוש נוטריקון וגימטראות ועוד היד נטויה...
האם צריך למלוח מודה במקצת שנמצא בעציץ שאינו נקוב?יבחוש חרצוליים
נראה לי שזה לא יעזוראביה_א
כי גם יש לו מיגו, וגם לדעת הרגששז"ו מליחה בלבד לא מספיק למקרים כגון דא, צריך
מליחה-חיתוך-בישול-מליחה שנייה-חיתוך שני-צלייה על אש גלויה, וולא עושים את זה כי לא יודעים את הסדר הנכון...
למלוח משני הצדדים ולנקב שוב באמצע!נועם 123
טעון מליחה שטיפה והדחה...שזש טעד=חהנטצ
וגם טבילה במעמד שלשתם, עד שיהיו ניצוצות ניתזין הימנו , וזה תלוי במחלוקת הידועה בכמה מקומות בש''ס האם יש אם למקרא או למסורה, ולפיכך קיימא לן לענין הלכה אשר קנין פירות לאו כקנין הגוף דמי, וכדברי השב שמעתתא באופן ג דבגופה הוי לה חזקה דמעיקרא ,ועדיפא טפי על חזקה דהשתא כשהביאה סימנים, ובזה מובן מדוע לא חיישינן להני מליחתא דשיבוטא... ואז תבוא העציצא ותשתה כוסה בעציץ שאינו נקוב, ויעבור הוא על איסור דאורייתא דחורש על מנת לזרוע, והיינו דכתבו התוס' דמיגו להכניס אמרינן מיגו להוציא לא אמרינן. והשתא דאתית להכי יתיישב הכל על נכון בעזר ה' בכורסא נוחה בהור ההר אשר מעבר הירדן, וכפסק חכמינו הקדושים לעולם יהא אדם שפל רוח ועצת ה' הוא תקום למען תשמור לעשות את כל הכתוב פה ולא תקיא הארץ אתכם וקל להבין.
היי! אני מזהה את השאלה הזו!!הנורמלית האחרונה
זה שאלה ששאל רב אחד (לא זוכרת מי) ראביי רפורמי (גם לא זוכרת מי) בשביל להראות איזה מן 'רב' הוא...
^^
הנורמלית האחרונהאחרונה
בעמוד השער של בשבע השבועאריק מהדרום
מופיעה פרסומת של אחת המפלגות שקוראת לציבור להצביע כי ״זוהי מצוות עשה שהזמן גרמא!״
אם כך, נשים פטורות?
עולה שכן...בת-ישראל-וציון
אף הן היו באותו ה(לאה)נס...עוגי פלצת
פטורות אבל רשאיות.בחורצ'יקאחרונה
פח. תורה מן ספרדי , קודם כל .פוסעת בחול...
מתי שמעת על ספרדי שהשם משפחה שלו מסתיים ב-מן?talr123
פרידמן, גודמן, וייסמן... אשכנזים כולם!
סיומי אן זה פרסיהמעשה-העיקר
סופר-מן ספרדי !!! אין אשכנזי כחול ..!! עובדה .פוסעת בחול...
תורה-מן ספרדי !!! סופי.פוסעת בחול...
איזו עובדה? יש גם כחול כההכנרית על הגג=)
התכוונתי שספיידרמן כחול , לא ? ואין אשכנזי כחול !!פוסעת בחול...
אז תורה מן ספרדי
לא,אבל אף אשכנזי..אה..לא ילבש גלימה!!|מוצא תרוץ|
פוסעת בחול...
בטח..בחורצ'יק
זו טעות נפוצהעידית לקס
תורה מן הוא גר בגיורים פסולים שאושרו ע"י הראשון לצון ונפסלו ע"י הדיינים.
לכן ממילא הוא מקיים רק מצוות שגם גוי וגם יהודי יכול לקיים בלי בעיה כגון אכילת ראשים כשרים, חפירה ללא טעם, ושאר מיני מרעין שונין.
עם ציצית הוא הולך רק בשבת שאם הוא גוי הרי זה טלטול, שכן אינו סומך על העירוב כידוע, ואם הוא יהודי אין בעיה עם זה. בשאר השבוע הוא עובד והציצית יכולה לסבך אותו לגמרי ולהתפס בכל מיני מקומות ואז הוא סומך על פוסלי הגיורים, כדי שלא להסתבך עם איזה קשר ואם צריך תכלת בציצית למרות שהוא כולו כחול, עיין ברש"י בדברי קרח לפני עדתו.
ממילא נפתרו כל הבעיות ומה שלא נפתר כנראה נפטר ל"ע
כלומר לגביי אכילת צ'ונט בשבת הוא יהודיההוא משםאחרונה
אבל באותו זמן הוא הולך עם ציצית רק בשבת?
אז בכל מקרה הוא יוצא רע
האם מותר לבכות על שוקו שנשפך?אביה_א
אני הייתי ממליץעכשיו שתיקה
בס''ד
להכין חדש 
רעיון הא..
רק בתנאי שלא בכית על הבשר שנשאר משבת שכלבת-ישראל-וציון
האחים חטפו אותו כאשר התפזרו איש למקומו במוצש"ק [מקרה אמיתי
] עד כשלוש שעות לפני כן...
התכוונתי...אביה_א
התכוונתי האם השוקו הוא כעין חלב,
או שהשוקו הוא בריה חדשה, ואז מותר לבכות כאשר הוא נשפך...
או ש"לא בוכים על חלב שנשפך" הוא אב לכל המשקין
יש לדון האם יהפוך כושי עורו הוא גם להפךאנונימי (פותח)
והלבן הופך לשחור גם הוא נכנס לגדר זה או לא.
ומכיוון שהפסוק אומר "היהפוך כושי עורו" בצורת שאלה משמע שאין מהפך בצבע אלא כמו שאמרו חז"ל ישראל שחאטא הוא כמו הדס שבא בין הקוצים, הדס שמו והדס קוראים לו, כך היה ראוי לומר גם כאן שאין באמת מהפך אלא צבע חיצוני.
מאידך, הטעם משתנה לחלוטין.
העולה מכל אלו הוא שאין לבכות משום ספק בכי לקולא, אך מותר בהחלט להתבאס...
ברכת שהכל ברא לכבודו
הרב שוקו שהולך לבקר חבר שלו שוקו אחר
אכן, טוב שנימקת את שאלתך, אך עפ"י התשובה שהבאתיבת-ישראל-וציון
ניתן לראות שבוכים על השוקו זלול"ר [זכרונו לברכה ולרוויה] כל עוד לא בכית על הבשר 3 שעות לפני כן,
(או עפ"י מנהגך, מלבד הולנדים שאינם נוהגים כפי מנהג אבותיהם במקרה זה, כיוון שבכיה כל שעה יכולה גרום להם לעיניים נפוחות, ולקמטים באזור העיניים וכל שאר התוצאות של בכיה מרובה. ולכן במקרה זה- ילכו עפ"י מנהג שאר אחיהם, ויקפידו על 3 שעות [וראוי שאלו שסובלים מיובש בעיניים ילכו עפ"י המנהג ש לשמירת 6 שעות])
ועיין בתשובתי מיום ג' בשבט.
ואכן ניתן לראות מכך כי השוקו אינו כבריה חדשה, אלא "לא בוכים על חלב שנשפך" הוא בהחלט אב לכל המשקין. והרי מה זה בסה"כ שוקו??? בסה"כ חלב עם קצת קקאו....
בפשטות יש לחלקעוגי פלצת
אם היה שינוי מעשה ממש, או רק השתנות במראה.
אם מאז שהשוקו עורבב היה מעשה הרתחה, הרי שינוי מעשה ממש
ושם חדש עליו.
ואם השוקו רק עורבב ומוגש לשתיה, הרי אין שמו אלא "משקה חלב בטעם שוקולד",
וכדאיתא בכל העטיפות ואין כאן המקום.
לא קראתי את כל התגובות אם כי לעניות דעתי..עכשיו שתיקהאחרונה
בס''ד
אפשר ומן הראוי שאין לבכות על החלב שבתוך השוקו אבל על אבקת השוקו אין איסור ומן הראוי..






אז למה באמתהמעשה-העיקר
ולמה פרה זה לא חלביהמעשה-העיקר
צריך להבין את המשמעות של האיסוראביגיל בת נחש
צריך להבין את המשמעות של האיסור "לא תבשל גדי בחלב אמו",
וזה ההסבר שלי:
מה תפקידו של החלב?
תפקידו הוא להשביע ולגדל את הגדי.
ולכן, האיסור נובע מכך שלכל דבר בעולם יש תכלית
וכוונת הבורא הוא שהחלב ישמש לגידול הגדי.
ולכן - מי שמשתמש בחלב כדי להרוג את הגדי (גם לאחר נשחט)
הרי הוא פועל נגד רצונו של הבורא ונגד ייעודו של החלב.
שמואל פישר
^^^^ זה לא בסדר התשובה עניינית מידי!!המעשה-העיקר
לבחור החשוב המכונה "המעשה העיקר" תובב"א.הקולה טובה
לא נאמר כי אסור לבשל גדי ביחד עם אמו שתחי' אלא רק עם חלבה.
אי לכך ובהתאם לזאת- ניתן לבשל אפרוח ביחד עם אביו, אמו וכל משפחתו המורחבת.
וק"ו שמותר אפרוח בפוטנציה, כלומר ביצה.
רק בפורום השטות המעשה העיקר היא נחשבת כבןמושיקו
ת״ט לבחור׳ החשוב׳!!המעשה-העיקר
לפחות שימו גרש

תשובה לכן ניתן למצוא ב-אריאל דל"ת
מסכת הוריות, כבר למדת?
עיין שם בר"ן ומה שכתב ברי"ף. לפי זה תראה שהקושיה של רש"י על הרא"ש מתורצת בדברי תוס'. שמה שהביא הרמב"ם בשם המרדכי על הרמב"ן והקשה עליו הטוש"ע במשנ"ב שם בשפתי כהן ובבית יוסף על הכסף משנה.
אין כאן קושיה בכלל.
הקושיה קיימת ולא נתרצה!!המעשה-העיקר
עיי"ש ודו"ק ואכמ"ל.אריאל דל"ת
מה?סמיילי...אחרונה
בטוח? איפו ניתן למצוא את זה?
נראה לפרשהרב שליטאזצ"ל
על פי מאחז"ל בספר הלכות מטבח לשטו"תים שם נאמר "כלבישול באימו מותר אך בבנו מותר ואף מצווה"
לכן כל המבשל גדי בחלב אימו עובר על איסורי תורה אך המטגן שניצל גם נהנה וגם מקיים מצוות עשה דשטו"תייתא
אך הרב "חומרא" שליט"א כתב שיש לחוש גם למטגן בבנו ולכן מצינו שיש מבני ישראל שמחמירים על עצמם ושמים קמח בין השניצל לבנו דהיינו הביצה ודו"ק ודפח"ח
קושיא זוtalr123
נתפלפלו בה כבר מקדמת דנא גדולי השפים זצוקלל"ה וכן הרה"ג הרב טבחים נבוזארדן שליט"א הי"ו ימ"ש.
וכן ראינו בספרים הקדושים של הרבנית הדגולה הצדקת רות סירקיס תחי'.
שכן עניין זה מצינו גם במאכלים נוספים, קדושים ונוראים. אכילת נבטים בחסותיהם, לחם וחיטה על שולחן אחד (בשבתות ובימים טובים), שמן וזיתים וכן על זה הדרך. וכמובן שגם אותם ת"ח עצומים עלתה בליבם הקושיא הנוראה שהעלה הרה"ח ר' המעשה-העיקר, שכיוון לדעת גדולים, הקישו מהלכות מדורות מהרה"צ, גאון הדור הל"ג בעומר שליט"א, שנהגו בכל הדורות לשרוף דף בגפרור אימו וכן עם עצים ועצות ושאר מרעין בישין, מכאן שאין איסור לאכול הדברים הנ"ל ואין לחשוש משניצל בביצה.
וראוי שיוסיף וילמד ויבאר ויעיין בספרים הקדושים הנ"ל. וד"ל.
הכןסמיילי...
שניצל מותר במידה והביצה לא אמא שלו
סתם תובנה שעלתה לי....ישי .א.
אני לא ממש גולש בפורום הזה אבל חבר שלי אמר שזה די מתאים לכאן
כל האלה שמעשנים (בגלל שזה פורומים של דוסים נגיד שזה לא אתם, אל תדאגו זה גם לא אני...) מעשנים גם בצומות וגם וגם בחגים
התירוץ שלהם בחגים אומר שזה אוכל נפש אז מותר להעביר אש ... זה אחלה תירוץ אבל הבעיה היא שאם זה אוכל נפש אז איך אם מתירים לאכול בצומות
שאלתי כמה אנשים שמעשנים ולא היה להם יותר מדי מה לענות חוץ מלהגיד משהו בסגנון
מותר לעשן לא בגלל שזה אוכל נפש
זה לא באמת אוכל נפש זה רק סוג של התר
בקיצור אני אשמח לשמוע כל מיני תשובות מעניינות בנושא ממכם ומאנשים שתשאלו למרות שאני בחיים שלי לא נגעתי ולא אגע בסיגריות אבל זה סתם מעניין אותי
מה שאתה אומר זה דבר רציני [אם אני לא תועה ראיתי אתדביר א.מ
זה בספר של הבן איש חי (הזה של הסיפורים רק שהוא לא סתם משלים אלא עוד מלא דברי בעיקר מוסר) ולכן לא תקבל כאן תשובה
[כל האמור לעיל נכתב ברצינות גמורה]
תשובה רצינית לגמרי-יודלה
זה שמעשנים בצום זה לא בגלל צורך אוכל נפש-
אלא שמותר להדליק סגריה בחג גם אם לא תגיד אוכל נפש-
כי מתוך שהותרה שלא לצורך הותרה לצורך!!!
כלומר שמותר להעביר אש בחג גם אם זה סתם שמשעמם לך!
לא קשור לצורך אוכל נפש!!!
תיקון חשובאלישע בן אבויהאחרונה
בס"ד
אי אפשר להבעיר אש 'סתם' בחג. צריך שזה יהיה צורך השווה לכל נפש, כמו אכילה. בעבר אחוזים הרבה יותר גבוהים מהאנשים היו מעשנים, וגם חשבו שזה בריא לעיכול, אז החשיבו את זה לדבר השווה לכל נפש. לפני שנתיים שמעתי בשם הרב אלישיב זצ"ל שפסק שהיום מותר לעשן רק ביו"ט שני של גלויות, וכשעוד פחות אנשים יעשנו (לא ברור לי כמה אחוזים בדיוק צריך להיות), גם ביו"ט שני יהיה אסור.
זה בדיוק טענת הבן איש חייוסלה קמצן (קדוש?)
שהו מתיר בצומות הקלים אמנם, אבל אוסר בתשעה באב בדיוק מהטעם הזה!
די ברור שהתורה אסרת, ולאוו דווקא משום חילול חג\צוםנו"ש
אלא משום "ונשמרתם מאוד לנפשותכם"
מין הסתם הרבה יחלקו עלי, כי עובדה שיש המון דתיים שמעשנים, אבל לדעתי זה אי קיום מצווה.
מבחינת העיקרון - אני ממש ממש לא יודעת....
פיקוח נפש הוא משהו ממשי ומיידי.אבגדה
ולכן מעשן לא עובר על ונשמרתם כפי שמי שאוכל צ'יפס או סוכריה לא עובר על ונשמרתם.
וברור שדבר שאם תעשה אותו פעם אחת בלבד הוא לא יזיק לך, והנזק הוא רק במצטבר, אז בעצם כל פעם שאתה עושה-אתה עושה בהיתר.
ואין פה איסור של ונשמרתם.
איסור יותר קל של אי שמירה על בריאות הגוף אמנם יש פה, אבל זה איסור קל מאוד.
אם גיורת התחתנה עם יהודי ונולד להם ילדיבחוש חרצוליים
והוא גדל בתורה ונעשה לדיין.
ואז הוא ביטל את הגיורים של אמא שלו.
מה הדין????
כי אם ככה אז היא גויה, ואז גם הוא גוי אז הוא לא יכול להיות דיין והביטול של הגיור של אמא שלו לא תקף והיא כן יהודיה!







ממלא הוא לא יכול לדון בדין של קרובי משפחה...nobody
ד"א אתה מושפע קשות מהלימוד של הרמב"ם;)
ומה יהיה הדין אם אמא שלו לא קרובת משפחה שלו???יודלה
ולכן יש לדון בעניין נינה או חימשה,11111
(אני לא זוכר מה כבר נחשב כלא קרבת משפחה)
ועיין גוגל ריש פרק פרדוקס הסבא.
דיין יכול לדון בדבר שנוגע לו?מושיקו
עיין לעיל בתגובתי מיום ו' טבת.11111אחרונה
סרטון מגניב של בייניש"ים מבית שאןמחכה לגאולה
הרהור אודות מצוות עשה דאורייתא...אנונימי (פותח)
"7 יפול צדיק וקם" איתא בגמרא ברכות קכט אודות מחלוקת האם מרציה ליה לאיניש למיחשב נפשי צדיק גבי התבטלות ממלאכה בט' באב או לאו, האם אנו למדים צדיק... צדיק.. ולכן רצוי לא לאדם להחשיב עצמו צדיק או שמא ספק ספקא לחומרא?.עוד נשאל בפוסקים גבי עומק הבור, האם בור של נזיקין דייקא או דילמא בור דסוכה (7x7)
להלכה נפסק כדעת הגרו"ש זלל"ה אך תמה ה"ביצה סרוחה" על הדבר האם מישהו יכול לתת פסק עדכני על כך?
האם אני נחשב צדיק?
צדיק נסתר(למה אתה אנונימי?)אנונימי (פותח)
איתא בספרים הקדושים פ' "איזהו צדיק" מרן הרב זצלקול"ה
הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הכפירה אלא מוספים.
אינם קובלים על הרישעה אלא מוסיפים וכו'
ואני הקטן שבעם, גלגל רזרבי במרכבה, פטיש החזק,העניו
מכל חיות השדה אשר על פני האדמה,
יכול להעיד על עצמי שהוספתי גם כפירה וגם רשעה
ולכן ודאי שאני צדיק גמור
(עכ"ל)*
עד כאן לשוני(ו)- למי שלא מספיק ביני"ש
אין אדם משים עצמו רשעהרב שליטאזצ"ל
ולכן ברור בוודאי שאתה צדיק קדוש וטהור
שאלה מתחכמת!!רפ"א
אם כהן התחתן עם גויה והילד שנולד להם התגייר האם הוא כהן?
לעע.. ... יודעתת
פוסעת בחול...
כהן המתחתן עם גרושהבחורצ'יק
הוא עצמו נישאר כהן אבל זרעו מתחלל..ועוברים מן הכהונה.ניראה לי שוודאי אם התחתן עם גוייה! שאסורה לכל יהודי שמתחלל זרעו..ובכלל שגרושה בניו יהודים ומתחללים כ"ש גוייה שבניו נולדו גויים שמתחללים.
לכן ניראה לי-שלא, אינם כהנים.
כהנים חלליםשיגר
כמו שנאמר ויעוף הכהן אל החלל
אדם שהתגייר, גם עם אביו יהודי- הוא כבר לא נחשבבת-ישראל-וציון
כאביו.
גר הוא יתום מבחינת היהדות.
<ר>
לאחיב"ס
אם הוא כהן אביו חייב להיות כהן..סעבשבשי
סיפור אמיתי בנושא:בת-ישראל-וציון
בחור ובחורה בני 18 יוצאים ל"בלינד דיט" שאירגנו עבורם החברים שלהם. אחרי היכרות קצרה הבחורה מתחילה: "טוב, תראה... לפני שאנחנו מתחילים אני חיבת שלשאול אותך שאלה: אתה כהן????
הבחור (בפרצוף מבולבל): לא....
הבחורה: "יופי, כי אני חללה..."
צדיקים קטנים.... (אחותי המסכנה, הייתה בשוק כששמעה את זה "אבל הם רק בני 18!!! מה היא חושבת על חתונה???)![]()
יש לך שאלות יותר קשות???
:-oאוריעקב
לא!!!לא מכירים אותך
ברגע שאדם מתגייר מבחינת ההלכה הוא ניתק את כל הקשרים המשפחתיים הקודמים שהיו לו.
לא!!!!!!!!ה' תמיד איתנואחרונה
הילד שנולד לכהן וגויה הוא גוי מוחלט ואין לו שום קשר ליהדות!!!
ולכן כשהוא מתגייר הוא ככל גוי המתגייר!