בקישור הבא, תוכלו להצטרף לאמירת ספרי תהילים ביחד,
אתם כותבים איזה פרקים אתם רוצים לומר וככה מסיימים כמה שיותר ספרים למען תושבי הדרום וצה"ל
אמירת תהילים למען תושבי הדרוםת
סופגניותאביתר ג
מאימתי רואין סופגניות בחנויות משעה שיוצא חג שמחת תורה חסידין היו מקדימין שנה אחת ולמה קרי שמו סופגניות בגלל שהיה סופג את כל השמן בו ר' מתתיהו אומר סופגניה מלשון גן שכבר בראש חודש כסלו יחזרו הילדים עם אבקת סוכר על הפנים
מאמתי התחיל מנהג הסופגניות?אביה_א
תשובות רבות נשמעו זה-מכבר.
וכך איתא בספרי קדמונים, וידוע שאלה התשובות נכונות ביותר, שהרי באו מבית מדרשם של מלכה ומזל (במלעיל) הגננות:
סווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווופפפפפפפפפפפפגניייייה יה יה, עגלגלה לה לה, עם קצת ריבה בה בה,
תודה רבה!!!!!!!
כמה וכמה דיני סופגניות משמע מכאן:
מצווה לאכול סופגניות בימי החנוכה.
מצווה מן המובחר - להכין את החך כחודש לפני החג כנ"ל
המהדרין - מקפידין לאכול דווקא עגולה
המהדרין מן המהדרין - לא אוכלים סופגנייה דליכא ריבה.
ועוד ת"ר חסידים הראשונים מקפידין להגיד תודה רבה!
וכך היה מעשה:
היו שוהים
שעה אחת לפני האכילה (בַתור)
שעה אחת אוכלים
שעה אחת אומרים תודה רבה!
ויש אומרים שבאלה שבמקום הריבה יש שוקולדסיריוס בלקאחרונה
אין יוצא ידי חובתו.
נשאלה שאלההרב שליטאזצ"ל
בעודי הולך ברחובות עירי נשאלתי שאלה שלא היתה לי תשובה עליה מי שיכל לעזור לי אודה לו מאוד
וזה נוסח השאלה
"סלח לי. העץהזה, משקים אותו כל יומים או כל יום מים?"
תלוי אם משקים אותו כל יום או כל יומיים.בחורצ'יק
אם כל יום,אז זה כל יומיים אז זה כל יומיים.אם זה כל יום,אז זה כל יום מים.
תשובה לכך ניתן למצוא ב"בייניש חיי"אריאל דל"ת
ושם כתוב שלפי דעת הגר"א אי אפשר לענות מכוון דפסיק רישא דלא ניחא ליי מדרבנן, אין לנו צורך להתיר.
וגם נמצא שם סיפור מאחד האדמו"רים וז"ל:
מעשה שהיה כשהייתי פעם מהלך ובדרך ומעשה שהייה ונקלע לזווית עיניי מאכל הנקרא שניצע"ל בלע"ז והיה הוא עומד ומחזיק צינור ומתיז מיים על העץ שהיה שתול ליידו מימים ימימה.
וכאשר ראיתי זאת שאלתיו- "שניצע"ל, האם אתה אכן משקה?"
וענה לי- "מה פתאום! אני לא משקה, אני מ-א-כ-ל."
ע"כ.
ודו"ק.
ואכמ"ל.
ועיין בספר סודות מפחידיםבחורצ'יקאחרונה
דמובא מעשה נורא ומופלא דאדם אחד ראה זקן שמשקה עץ וכ'ו..וניראה להוכיח מכך שראהו יום אחד וגם אם היה בא יום אחר היה רואהו וכ'ו..דהיינו שמשקין כל יום..
תמיהה- גבר גברפלספנית
בעזהי"ת
בראש השנה האחרון מצא אבי הצדיק פתרון לקושיא שהעסיקה את מוחותינו מזה זמן רב.
תהינו אודות הביטוי 'גבר גבר', מה מקורו ומהו משמעו
ונתבונן במילונים ונתמהה.
והנה בהפטרת היום הקדוש שעבר עלינו נמצאנו למדים, שטרם תבוא חנה עם שמואל למשכן בשילה נאמר עליו 'והנער נער'.
אם כן, מובן כי לכשגדל- הפך לגבר גבר!
וד"ל.
תמהני על עצם הקושיא.talr123
והרי לא מצאנו אף גברא בכל ארעא דישראל שלא השתמש במושג "דתי דתי".
ומכיוון שידוע ומבואר לכל שמשעות מושג היא הדגשה והוספת מידע חיוני, שההוא דתי גברא, אכן דתי,
אין כל שאלה על הביטוי "נער נער" "גבר גבר" וכן על זה הדרך.
לדעתי הפירוש אחרת לגמרייוסלה קמצן (קדוש?)
וביאורו הוא תרנגול זכר
גבר- תרנגול
גבר- זכר.
והיינו שלמה שהאשכנזים קוראים שולם זוכער הספרדים קוראים אהלן גבר, והצפונבונים קוראים היי חתיך וד"ל
גבר=תרנגול זכרשמואלג
לא זוכר איפה זה כתוב, אבל...אביה_א
באחת התפילות שלנו באחד החגים (לא זוכר מתי בדיוק) כתוב בקטן "ויתכוון שלא יהיו ילדיו נקבות"
בהתחלה חשבתי שיפלל שיצאו לא בנים ולא בנות ר"ל, עכשיו, בזכות כבוד תורתכם, אני מבין שהתפילה היא כדי שיצא לו "גבר גבר" ולא "גבר נקבה" ר"ל ח"ו
מסכת ברכות, דף לט ע"באריאל דל"ת
"לעולם יתפלל אדם שיהיו בניו זכרים ושלא יהיו בניו נקבות"
^^תודה! מילים כדורבנות! אין צורך להוסיף!אביה_א
אם כן מובןהרב שליטאזצ"ל
מדוע רחנא אמר שמואל שמואל
וכך אפשר לתרץ את כל כפילויות השמות כמו משה משה אברהם אברהםוכו' ודו"ק ואכמ"ל ודפח"ח ותשכ"ח
פוק חזי בעזאם עזאם הי"והינדיק
ומאיפה הנפקא מינה שהוא יצא גבר גבר?כנרית על הגג=)
פשיטא!!!!יודלה
מקור הביטוי הוא מעספור ...האחד והיחיד
מה הקשר לעספור???אריאל דל"ת
איזה שיחת חרשים!! קורעים..
דניאל!!אחרונה
איתא בשיחות דובר חמאס לפרשת השבועאנונימי (פותח)
פרשת לך-לך (ד' רצג) שאברהם אבינו היה מוסלמי
ועי' מי' שם סעיף קטן ג' שמקשה הרי יש "קצויס"* *(קצות החושן בבינישית)
שאברהם אבינו היה יהודי תיובתא דובר חמאס תיובתא
וכבר פסח על שני הסעיפים וכתב אחד מגדולי המזרוחניקס'
הגרי"ז טנק שאפשר לישב שאברהם היה יהודי בן דת מוחמד
ואני הגדול והשמן היקשתי הרי היה לפני מוחמד ותירץ הרב
מרן הגרנ"ד קניון שאין מוקדם ומאואחר בתורה
ודחיקא לי ואין לפרש כך וצ"ע
ויכמ"ל אאל"כ
עזוב אותך! דובר חמאס נוגע בדבר!יודלה
אומנםהרב שליטאזצ"ל
אין מוקדם ומאוחר בתורה שלנו דהינו חמישה חומשי תורה אך מקובלנו שבסיפרי המוסלמים שר" יש מוקדם ומאוחר
כמו שאמרו חזלי"נו זכרונם ז"ל וז"ל יש מוקדם ומאוחר בקוראן*
ואם כן פשוט דהרידובר החמאס שר"י אמר את דבריו מתוך עיון בקוראן*
ואין הוא יודע שתורתנו הקדושה היא תורת האמת ולכן אמר כך
ויש לתמוהה איך כלל עלתה קושיא זו במוחך הקודח הרי כל מי שבהאי אתרא מקובלנו שהוא יהודי שמא יש לחשוש שאינך יהודי???
סיפרם של המוסלמים ימ"שי
יישובבחורצ'יקאחרונה
בספר מוחמד בשיעורים מביא דאיברהים שמו והובטחה לו כל הארץ כל העולם ולכן פוסק דמצוות עשה בזמן הזה להשתלט על העולם ולהשליט דת מוחמד זצוקקקקקקלללללללללללללללללהההה"ה
והנה מקשה התלוי,דמוחמד אינו ידע קרוא וכתוב ואילו ספר זה נערך ע"י אנשי בני דורנו ומנסה להוכיח דהאברהם בן דתו ..
והנה כידוע לנו דאלו ואלו דברי אשפה מתים.
אכילת ילדים.תבונה ורגישות
נהגו העולם לאכול את ילדיהם,
וידוע שאין אוכלים מאכל שהיה מתחת למישהו ישן,
א"כ קשה על כל ההורים שמשכיבים ילדיהם במיטת קומותיים, דמכאן והלאה אסור לאכול את הילד שישן במיטה למטה!
לכן, לאחר המצאת מיטות הקומתייםבועית מחשבה
בס"ד ובהשתדלותי
נהגו העולם להחמיר ולא לאכול ילדים כלל מחמת שאינם יודעים אם אותו ילד ישן במיטה התחתונה ומעליו ילד נוסף.
ו
תמהני על שאלה זוהרב שליטאזצ"ל
מכיוון שילד אוכלים רק כשהוא עוד ינוקא כלמר רך בשנים וכידוע ינוקות ישנים בעריסה ושם אין חשש שמישהו ישן מעליו ולכן איו שום בעיה לאכול ילדים.
ואם תתמה מדוע אוכלים רק ינוקות?!
וזה מכיוון שכשהם מתחילים לגדול בשרם נהיה קשה ולא טעים כמאמר זאזו "הבשר שלי קשה ולא טעים" שם שם יג
אמנם מציאות השאלה רחוקה,בועית מחשבה
בס"ד ובהשתדלותי
אך נראה לי לפרש לפי מיעוט דעתי שאכן יש אנשים האוכלים ילדים ממש, ולא רק תינוקות, וילדים אלה כן יכולים לישון במיטת קומתיים.
מעשה באיש אחד שנולדו לו תאומים, וגדלו התאומים, והיו לילדים, ואותו איש בא לרב ושאל מה דינם, שרוצה הוא לאוכלם, ואמר לו הרב שאלמלא היו ישנים במיטת קומתיים היה לו להתיר לאוכלם אף כי גדלו, יען לא הגיעו לגיל מצוות, והם עדיין קרויים בפי חלק מהעם 'תינוקות'.
מה לגביהרב שליטאזצ"ל
אותם אלא שגדלים בגוף ולא בשכל ונקראים תינוק מגודל
מוסרי מסורת אומריםבועית מחשבה
בס"ד ובהשתדלותי
שלא ניתן לאכול 'תינוק מגודל', כי התירו בתינוק בעלמא, ולא תינוקות מגודלים. ועוד אמרו, שתינוקות של בית רבן מותר, יען לא הגיעו למצוות, רק יאכלם בקדושה ובטהרה.
שאלה/תמיהה>>סעבשבשי
כהן שמת מוות קליני(מת ואחר חזר לחיים)האם מותר לו לחזור אל אישתו??
שהרי אישתו היתה אלמנה כמה דקות??
מחלוקת!יודלה
שהרי מוות קלני הוא מוות מוחי אך לא מוות גופני...יודלה
אז למאן דאמר שעיקר האדם הוא הלב אזי היא אינה אלמנה
אבל למאן דאמר שהעיקר האדם הוא השכל היא תהיה אלמנה!
אממ כן !!שיבת ציון
השאלה אמורה לעסוק בכ"ג ולא בכ"ה
pangon
אם אדם רגיל חוזר לאישתו בלי נישואים מחדש\<חגי>/
שאלה יותר קשה:לך דומיה תהילה
האם הוא נטמא לעצמו?
אין כן קושי כלל וכלל,בת-ישראל-וציון
כהן שמת מוות קליני, בכל מקרה יקבל כמה ימי חופשה לאחר מכן, ולכן מחשש של טומאת מת, טוב שינצל ימים אלה להיטהרות מטומאת המת לפני שיחזור לעבודתו במהרה בימינו.
השאלה לגבי האלמנה אינה פתורה עדיין, כיוון שעפ"י שיטות מסוימות לפני עידן העולם הבא של ימותו בו יותר, יבוא במהרה בימינו עידן של גאולה, אולם טבע העולם עדיין יחול כרגיל. ולכן נשמח אם מישהו יבוא עם תשובה לשאלה ויביא איתו גם איזה נימוק משכנע שמישב את הדעת... 
מותר!בחורצ'יקאחרונה
לכהן מותר לשאת אלמנה..ולכן גם למ"ד מוות קליני -מוות.מותרת לו.
האם מותר לאכול קוף בשינוי?לפרוש כנפיים
כעיקרון מותר ...תעדכן איך היה..דניאל!!
תלוי:אביה_א
הכל תלוי למה מתיחסת המילה "בשינוי"
אם 'בדינוי' מתייחס על המילה 'לאכול' כלומר "לאכול בשינוי" - המצב יתלחק לשתי אפשרויות:
אם הכוונה היא לאכול קוף אמיתי, אך בשינוי (למשל עם מקלות סיניים) ברור שזה אסור.
אם הכוונה 'כאילו' לאכול, כמו בחלום, או בדרך וירטואלית, אזי יהיה הדבר מותר!
ואם המילה 'בשינוי' מייחסת על ה'קוף' כלומר "קוף בשינוי" אז גם תתכנה שתי אפשרויות:
אם הכוונה היא לאכול קוף משונה, אך עדיין קוף - אסור
ואם הכוונה היא לאכול משהו שהוא לא קוף, כמו בובת קוף, או כל דבר אחר שהוחלט לכנותו בשם "קוף" אז צריך לבחון כל מקרה לגופו. ל
למסקנה: לצאת ידי כולם אפשר להכין לחם (או כל דבר אחר) בצורת קוף, ולאכול אותו בצורה וירטואלית, או בחלום!
מחלוקת- אשכנזים וספרדיםaviz
בשאלה נחלקו ראשונים, אחרונים, אמצעיים ועוד כמה סתם לא קשורים ולבסוף נקבע: לספרדים ע"פ הבבא באלי מותר לאכול בעמידה על הראש (לתימנים ע"פ חכם חפיף מותר לאכול מכל מקום) לאשכנזים ע"פ הרב נוח שמייקל מסטלה אסור משום דמיון המילה קוף לכיפוף שמא יגיע לכופף בננות בשבת (לא עלינו) אבל אם הוא במקום שנהגו לכופף בננות בשבת מותר לאכול באמצעות המרפקים בלבד
מקווה שעזרתי!!!!!!
תמהני על כבודוהרב שליטאזצ"ל
כבוד תורתו כתב בתשובתו שיש בעיה לכופף בננות בשבת והרי הרבי זצלצול"ר ראש ישיבת עושה חיים כתב בספרו
" היתר והיתר" שמכיוון שצריך לעשות היכרא בין מלפפון לבננות וחמירא איסורא בכהאי גוונא ועד יש סכנה שמא יקלף מלפפון אז ודאי שמותר לכופף בננות בשבת גם לצורך מועט עכ"ל
אם כן מדוע כבודו כתב שאסור לכופף בננות בשבת ועוד בשם הרב נוח שכידוע הוא תלמיד מובהק של הרבי זצלצול"ר
רק אם אתה אוכל אותו מלמטה!נועם 123
מלמעלה אסור!נועם 123
לפי רבנו רק הפרווה אסורה...דורשת קרבתך
יאכל עם המרפקבחורצ'יקאחרונה
יפתחהו ויסגרהו וכך ילעס.לא לשכוח לצחצח שיניים
אין קונים חתול בשקאילן רמי
למה שמישהו שפוי בדעתו יקנה חיה מייללת בתוך שק שתיקרע אותו מיד עם הציפורניים, מה לא צער בעלי חיים?
אם כן חבר האיר לי שמשמעות המילה חתול איננה החיה מחודדת האוזניים כי אם מילה נרדפת למילה "עטוף" כמו חיתול.
עדיין אשמח אם מישהו יבסס פה את ההארה הזו על סמך איזה ספר או חוקר לשון שהתעסק בביטוי זה כי עד עכשיו לא מצאנו.
תודה
זה נכוןיבחוש חרצוליים
חפש בספר הקדוש:כנרית על הגג=)
"הוראות להורים מתחילים"
אוווץ1יודלה
אני עדיין לא מבין מה פשר המילים "חתול בשק"בחורצ'יקאחרונה
לעושים כפרות על כסמותר לעשות כפרות עם כרטיס אשראי?מושיקו
מה הדין אם החשבון במינוס?
אולי אתה בעצם מקנה לו רק את הפלסטיק.לך דומיה תהילה
(רגע, אולי אני צודק?
)
ועל פי שיטתו של לך-דומיה, העושה כפרות על כרטיסבת-ישראל-וציוןאחרונה
אשראי, יפה שייתן לעניים איזה סט יפה של כלי פלסטיק למטבח.
שאלה קשהמניי770
יש חידה
מדוע המצה הינה מרובעת?
מפני שאין נוהגים ארבע כנפות בלילה..
לכאורה נשאלת השאלה הרי חב"ד כן נוהגים ארבה כנפות בלילה?
איי הרסת את החידה.פלספנית
אבל אני לא זוכרת 
לכן הם אוכליםהרב שליטאזצ"לאחרונה
מצה בתוך שקית
אולי נחזיר את הפורום לייעודו המקורי?סולימן
בס"ד
אני די חדש פה, אבל בכל זאת- פעם הפורום עסק בעיקר בפלפולי שו"ת שטותיים, כמו זה:
http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t348483
עכשיו הפורום עוסק בסתם דברים מצחיקים ו/או שטותיים... לא חבל?
חחח...שרשור מגניייב!!סעבשבשי
אכן ירידת הדורות....בועית מחשבה
בס"ד ובהשתדלותי
הפורום עבר מספר נסיונות החייאה, עד שלא היה ניתן לתקנו, והוא נאלץ להתגלגל ולשנות צורה, לצורתו הנוכחית. אם יחזרו הרבנים הדגולים, או יקום דור חדש של ת"ח ויחזירו עטרה ליושנה - אשרינו. ואם לאו, עלינו להתענות לפחות חמש ושמונים תעניות.
השרשור שהבאת קטנטן ליד מה שהיה פה באמתט'
זו >> http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t47084#544072
אמיתית
נראה אתכם מתחרים בזה או אפילו ברמה כזו של שירשורים http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t51243#648340
יווארדי!!!איזה אנשים שנונים!!סעבשבשי
פעם פעם, שתדעו,פלספנית
בעזהי"ת
פעלה פה אפילו 'האגודה למען החפרנות בעב"מ'.
עם לוגו, מוטו, סמנכ"ל וסמזכ"ל.
אחחח היו ימים..
והיינו עושים ישיבות מועצה! מבטיחה!
אולי צריך להחזיר את האגודה.....בועית מחשבה
אני מוכנה;פלספניתאחרונה
רק אני או שהפורום פחיד אותי???פיתה פיתה
נראה לי שרק את. אותי הפורום לא מפחיד.....בועית מחשבה
בס"ד ובהשתדלותי
מה מפחיד בפורום הזה? ![]()
המילים,הרצינות פה.פיתה פיתה
וזה לא סתם רצינות..
רצינות.......?בועית מחשבה
בס"ד ובהשתדלותי
זה אמור להיות מצחיק........
זה רצינות מצחיקה....פיתה פיתה
כמה רציניים מצחוק...
זה אחלה פורום!אמונה..
גם רציני וגם מצחיק!!
פחד אימים!נועם 123אחרונה
נסיעה בטרמפ בלילה עם נהגת מותר עם דלת פתוחה?מושיקו
משום יחוד.
סכנתא חמורא מאיסוראבועית מחשבה
בס"ד ובהשתדלותי
לכן יש מתירים לסגור את הדלת, אך לא לנעול אותה כדי שתוכל לקפוץ באמצע אם לא תוכל לסבול יותר 
"סכנתא חמירא מאיסורא" - ואתה מתיר לסוע עם נהגת?!?אביה_א
בנות לא להעלב, אני יודע שלא כל הנהגות נוהגות גרוע... זה הכל ברוח שטו"ת 
גם אני לא הייתי נוסע איתה...נועם 123אחרונה
שטו"ת יומיבועית מחשבה
בס"ד ובהשתדלותי
בדחילו ורחימו ורחימו ודחילו אני פותחת שרשור "שטו"ת יומי" דהווי ידוע לכולי עלמא, וכולי עלמא לא פליגי, שזהו פורום "פרוייקט השטו"ת" ומאז היותו לפורום לא קם שרשור כשרשור הזה. ועוד יש לומר, שמאז היותו לפורום, ובייחוד עתה שנפרצו הגדרות וירדו הדורות ונתמעטו המאורות ויודעי ח"ן ושטויות גלו למקום מים רעים ותלמידים אין, ר"ל, ואין מי שירים קרנו של פורום זה. ולכן באתי, אני, הבועית הקטנה מכל בועה, לנסות להחזיר עטרה ליושנה. ויהי זה שרשור אחד ובודד, אור לרבים.
לכבוד, כ"ק האדמו"ר הגאון מאור הפורומיםוכו'
הנה ראיתי מה שכתוב: "אמר ר' לצניק, אמר רב: כל האומר שטות אחת ביום מובטח לו שהוא בן הפורום הבא". וקשיא, דהפורום הבא הווי "תורת חיים בעוז", היפך השטות! ועוד יש לשאול, כי רוב בני אדם אומרים הרבה שטויות ביום. אם כן, מה הרבותא לומר רק שטות אחת ביום?
לכבוד ידידי היקר, יהי ה' בעזרך,
בראותי שאלתך נעשה עורי חידודין חידודין, וראשי נעשה סחרחר עלי כמעט שנזל מוחי ממני ואפסו כוחותי וכמעט לא יכולתי לאזור עוז לענות על קושייתך כי זה לי ימים רבים שלא שאלוני שאלות כאלה. ראשית אם כן, אברך אותו בישר כח על שאלתך: יפה שאלת. ושנית, לשאלתך, כידוע, "עתיד [פרוייקט] השטו"ת להתפשט על כל הפורומים". באחרית הימים, לסוף דור אחרון, עת יגדל כוחו של הפורום, יתפשט עד לפורום "תורת חיים בעוז", וידע כל ניק שטות מקטנם ועד גדולם. ועוד יש לפרש, שישתנה שמו ל"תורת השטו"ת בעוז". ואולי יש לפרש, ש"אדמין בורא פורומים ומוחקן, בורא פורומים ומוחקן", דייברא פורום חדש ששמו לא פורש והוא יהיה במקום "תורת חיים בעוז". ומה שבני אדם מדברים שטויות, הרי גרסינן: "כל האומר שטו"ת אחת ביום וכו'", הווי אומר "שטו"ת" ממש ולא שטות סתם. וזהו סוד נפלא ואכמ"ל.
עכשיו תורכם לכתוב שטו"יות! ![]()
![]()
כל הכבוד!!!אמונה..
אם כולם יהיו כמו בועית- נצליח להחזיר את הפורום ליעודו המקורי!
יישר כח!
שאלה - סימן רע?אביה_א
נשאלתי אני הק', אם משהו רק נכנס לפורום דנן, וישר קפצה אצלו ל"ע ח"ו פרסומת (כשרה), אך כזו שמסתירה את כל העמוד, ואותם מפרסמים, שם רשעים ירקב, שמו את האיקס שבעזרתו יוכל להוריד את הפרסומת מאיגרא רמא לבירא עמיקתא, אך האיקס הנ"ל גלוי רק ליודעי ח"ן, וימצא רק כשיכספו אליו תכלית הכוסף. והנידון דידן, כשאך מצא את האיקס הנכסף, ולחץ עליו ע"מ להסיר הפרסומת המפריעה לקרוא מהפורום, נסגר ל"ע ח"ו אותו הדף מהפורום שאותו רצה לקרוא. ונישאלתי האם זה סימן רע וצריך לפשפש במעשיו, והאיש כנראה עוד לא מוכן לדעת ח"ן, או זהו רק ניסיון השטן (מעשה ידי וולדמורט שר"י) למנוע ממנו להכנס לפורום, ואדרבה - עליו להתחזק ולהתאמץ יותר. ע"כ השאלה ואני עומד הייתי, מחכך בדעתי וח"ו לא הייתה לי תשובה. על כן שלחתי כאן, בפורום הנכבד הזה שאלה זו אשר נשאלתי.
אביה_א, עבד קדוש לעם קטן.
לאו סימן רע הוא!בועית מחשבה
בס"ד ובהשתדלותי
עיינתי בשאלתך, ויגל ליבי על שאלה זו, ועתה אענה בלשון צחות: לאו סימן רע הוא. שלשה דברים נקנין בייסורים והם: תורה וא"י ועולם הבא. וכל ייסורים וייסורים הבאים על האדם למונעו ממעיין חכמה נובע, פורום פרוייקט השטו"ת, בוודאי זה נסיון גדול מאתו ית' לראות האם ילך בתורתו אם לאו, האם יתאמץ לקרוא מילי דשטותא קדישא. יפה מפורש בספרים הקדושים ש"ישתדל ביותר לקרות ולשנות דברי שטו"ת, חוכא ואיטלולא כל מיני שחוק בכל יום. ואין הקורא שטו"ת ניזוק כלל." ומו"ר זצ"ל היה אומר שאין לחוש לפרסומות כשרות כלל מצד שמונעות לרגע את הכניסה לפורום, ואדרבא, הן גורמות להשתוקקות הנפש אל דברי השחוק.
בברכת יום טוב וגאולה שלמה הרה"ג שליט"א וכו'
וואי אנלא מסוגלת לקרוא דברים כאלה
מרב.
עושה לי בלאגן בעינייםם
גם לי...אמונה..
צריך ביאורהרב שליטאזצ"ל
בעודי מעין בתשובת כבודו ניקרה במוחי שאלה
אדם שזוכה לומר שטו"ת כל יום זוכה להיות בן הפורום הבא, אדם שלא אומר שטו"ת בכל יוםמה דינו???
האם הוא בן הפורם הקודם רח"ל(אולפניסטיות) שאם כך זהו ממש גהינום בעולם הזה וטוב לו לאדם שלא יחטא
ועוד יש לבאר מדוע הפורום הבא הוא דווקא תורת חיים בעוז הרי אם היה אדמין רוצה ודאי היה יכול לברוא שם פורום אחר
ועד יש להקשות מהו האור שגנוז לצדיקים בפורום הבא הרי בפורום הבא הצדיקים יושבים וניקיהם בראשיהם ונהנים מזיו השטו"ת
באורי השאלות:בועית מחשבה
בס"ד ובהשתדלותי
לכבוד כ"ק הגאון מוהר"ר הרב שליטאזצ"ל
ודאי ראוי לו לאדם שיהיה ניצול מן החטא ויכפר על נפשו מפני הגיהנום ר"ל. אבל ידוע שאמירת שטו"ת ביום היא מידת חסידות ולא כל אחד זוכה למעלה גדולה זו. אולם אין האדם מאבד טובתו מפני זה, רק לא יוסיף לעצמו מעלה זו. אולם אם אדם פותח פה שרשורים לא קשורים ומאבד מאור השטו"ת או שואל שאלות רציניות חס ושלום, אז סופו שיורש גהינום חלילה, ומיני פורומים משונים שולטים בו.
ואשר לפורום תורת חיים בעוז, שנינו: "דייברא פורום חדש ששמו לא פורש והוא יהיה במקום "תורת חיים בעוז"." היינו, שלעתיד לבוא ייברא הפורום! הדא הלכתא למשיחא, ולא נדע מה יהיה עד שיהיה.
והאור הגנוז לצדיקים בפורום הבא, היינו שהצדיקים יושבים וניקיהם בראשיהם ונהנים מזיו השטו"ת, הוא סוד נעלם, ואפילו זקני הפורום וחכמיו נסתתמה חוכמתם ולא גילו הקץ.
משיחהרב שליטאזצ"ל
כבודו כתב בתשובתו "הדא הלכתא למשיחא ולא נדע מה יהיה עד שיהיה"
אומנם זוהי תשובה המקובלת על כל הדורות הקודמים וכול גדולי השטו"ת הסכימו בה
אבל בדורינו שהוא דור משיח והוא צריך להתגלות בכל רגע ממש וודאי שהוא כבר קיים והיכן ישכון אם לא אצלנו בפורום שכידוע הוא מקום משכנם של כל גדולי הדור ובוודאי גם משיח צידקינו נמצא כאן אם כן הדרה קושיא לדוכתיה
כל האמור למעלה לא בא לפגוע באלה שאינם מאמינים שאנו דור משיח![]()
אבל לא נדע התשובה עד שיתגלה המשיח!בועית מחשבה
בס"ד ובהשתדלותי
ודאי שוכן כאן האי גברא, המשיח, אבל הוא בבחינת משיח, ועוד לא התגלה! אז איך נדע?? לכשיתגלה במהרה בימינו אמן סלה, תשבי יתרץ קושיות ושטויות, גם קושיא זו תפתר.
במהרה בימינו אמן ואמןהרב שליטאזצ"ל
משיח אם אתה קורא את זה תתגלה כבר
צריך עיון...נועם 123אחרונה
רק בספריים\סרטים חרדיים...עוד מישהו
אה, ובסרטים חרדיםSlow motion
מסיבות מובנות, כולן צנועות. גם החילוניות והגויות.
והכי מצחיק זה שבעיתון ילדים חרדי ראינו סיפור שהייו שם כמה נשים גויות, והסיפור התרחש באמצע הקיץ, אבל באיור כולן היו עם סוודר.
נו באמת XD
תתחילו להריץ משפטים חזקים!*963.0
הנה מקבץ של כמה:
גם אם שעות חיפשת את הדורדורנט ולא מצאת, אל תתיאש! העיקר לא להרים ידיים...
בכל פינה יש אנשים טובים, רק חבל שהעולם הוא עגול...
הארנק של השכן ירוק יותר (דולרים...)
זה שבסוכות קוראים לזה דפנות ובפסח קוראים לזה מצה זה לא אומר שזה לא אותו דבר... (דיקטים...)
האמת היא הדבר החשוב ביותר בחיינו, הבה נחסוך בה....
ולסיום:
"מי שלא חופר לא מגיע לעומק"...
נ.ב.
זה היה משפט עמוק
נ.ב.ב
וחופר...
שירשור אחסון להומור שלא קשור לפרייקט השטו"ת11111
לעיון של מה כן קשור עיינו בשירשור הנעוץ: "שלום חברים!",
אם ברצונכם לפרסם עוד קטעי הומור (נקיים!) מאתרים אחרים שלא ממש קשורים לפרוייקט השטו"ת בבקשה עשו זאת בשירשור זה ולא ע"י פתיחת שירשורים נוספים.
(אין בכך כדי להביע הסכמה לפרסום הדברים בפורום זה, אלא רק על מנת לעשות מעט סדר)
חעחעחעחעחעחעעעמרב.
הרג אותי מצחוק 

כיפותאנונימי (פותח)
בס"ד
מה אתם אומרים יש משמעות לכיפה שבן אדם לובש או שרק לובשים מה שנירה יפה?
כיפה שחורה= חרדי ליט (אחרת היה לו כובע)
כיפה סרוגה עם חוטים עבים= נוער הגבעות
כיפה חלקה עם פס בסוף= דתי רגיל
כיפה חלקה עם דוגמה רק בקצה= מרכזניק
כיפה עם דוגנ=מוגמעות על כולה= ?
מוזמנים להוסיף\לחלוק על הכתוב
כיפה קטנה-שנופלת הצידה -דתי לייט
פוסעת בחול...
כיפה שמתקפלת למעלה עם 2 סיכות=הסדרניקדניאל!!
כיפה עם כיתוב בזהב=חבדניקהתנדבות נוג"ה!
כיפה אדומה ילדה קטנה ותמימה ביערמאחורי הקו
סתם.. כיפה בגול מטבע שנייקל=קמצן
כיפה מקרטון בצורת שפיץ (כיפת כותל)=דניאל!!
חילוני שמכבד דתיים
^^^^או סתם תייר..סעבשבשי
חחח..ת'כלסדניאל!!
כתבת מהתנדבות נוג"ה.חחחחפיתה פיתה
עודoris
כיפת עור שחורה/כיפה צבעונית - חוצניק
כיפת נחמן- ברסלבר/ בחור ספרדי מתחזק שאומר כל שתי שניות "ישתבח שמו".
כיפה בוכרית-ילד בגן שאימא שלו מכריחה אותו לשים כיפה בוכרית כי אם לא היא תצטרך לקנות לו כל יום כיפה חדשה.
כיפה ענקיתתתת-ילד בן 5 !!שיבת ציון
כיפה עם ציורשל בובספוג-מרב.אחרונה
ילד קטן או נער מתלהב.
אע"פ שהם רועבים בפסח, לחם העוני שלהם אינו אלאבת-ישראל-וציון
חתיכת דיקט, בימי התשובה של אלול הם מתעצלים לתפילה, האוכל שלהם חסר צבע וחסר טעם, והם אינם מאריכים ימים ושנים ל"ע כיון שאינם מסוגלים לאכול סחוג,
בכול זאת ניתן למצוא עימם נקודות חיוביות כפי שמתאר לנו המאמר הבא:
"אמר רבי אלעזר אמר רבי חנינא: אשכנזים מרבים שלום בעולם, שנאמר: "אשכנזים תמורת שלום!" "
ותודה לסניף טבריה (לא הזה של ד', השני...) שגילה מאמר חוכמה זה בתולדותנו....
התפילות שלהם נשמעות כמו קוראן, עצבנייםפלש
קוראים זוהר בלי להבין כלום, קוראים כל דבר בלי להבין כלום, נהנים להכאיב לעצמם עם סחו, מתעקשים לקרוא למלואח מפוצץ בדבש מופלאטה, מעקשים לקרוא לאורז שחתכו אותו לחתיכות קטנות מטעמי קמצנות קוסקוס, תוקעים כל מני משפטים לא קשורים בשמונה עשרה, הם רובם "מחוברי למסורת ום האשמים העיקריים שקיימים בעולם שיירים מזרחיים
"אמר רבי פישל לא היה כדאי שיבואו ספרדים לעולם אלא בשביל בנעיון"
בצחוק כן (ספרדים לוקחים כל דבר ברצינות טפו טפו כפרה עליהם)
חחח...אהבתי!!סעבשבשי
אני מוחה על כך ביתר שאת!אנונימי (פותח)
אני אשכנזי משני ההורים, אבל אוכל בתיאבון סחוג, מחסל פלפלים חריפים כשמסביבי כמעט כל הספרדין משתפנים מלאכל, וסתם לידע כללי - קוסקוס מכינים בכלל מסולת - שזה חיטה! אחרת למה גם מברכים עליה ברכה מעין שלוש? ואם תשאל אותי - כל המזרחיים שלכם הרבה יותר דומים לשירים של האסלם!
סתם לידע כללי - בגלל שאתם חוטאים ואוכלים קטניות אתם אומרים כל כך הרבה סליחות!
בכל אופן - אני מתפלל בשני המניינים, ויש לי חברים משני הנוסחים! כל הקטנוניים שעוד לא התבגרו - שיעזבו את הפורום מהר!!!
(רוצים הוכחה שאשכנז זה הנוסח הנכון? כשיבוא המשיח - הוא יגיד בקדיש "ויצמח פורקנה ויקרב משיחי"?!?!?!)
אני בעד שימחקו נושאים גזעניים.
שמתם לב למשו??באגי=]
כל פעם שיש בדיחה על תימנים, פרסים אתיופים וכו' כולם צוחקים!!!
אבל פעם אחת כותבים בדיחה על אשכנזים פתאום כולם קמים!!
ואחר כך עוד אומרים שהספרדים גזענים...
כי על האשכנזים זה נכון!
talr123אחרונה
|אשכנזיה גאה|
אני כל כך אוהבת בדיחות גזעניות! על כל העדות! כי זה תמיד נראה לי כמו בדיחות פנימיות של הישראלים..
אף אחד בעולם לא יבין מה זה אמא פולניה, סבתא מרוקאית, תימני של שבת...
אחח. איזה נחת..
כריסטפור- כולנו יהודים אבל שונים....בת-ישראל-וציון
ואל תדאג, זוהי לא גזענות לצחוק על עצמך....
(כלומר, בנושא העדתי מותר לי לצחוק גם על ספרדים, גם על תימנים (ומתי לעזלזאל תבינו שספרדים ותימנים זה לא אותו דבר???), וגם על אשכנזים! ברוך מקבץ נדחי עמו ישראל! ![]()
גם אני צוחק גם על העדה שלי!נחמד להכיר
ואני יקי!
הנה למשל:
איש אחד נכנס לבית כנסת יקי ושואל: "יש עכשיו מנחה?"
עונה לו אחד היקים: "לא, לא עכשיו."
שואל האיש: "אז מתי יש?"
עונה היקי:"עכשיו"
