שרשור חדש
יבוא ייבאתי דיון מבית המדרש: מכיוון שפותחים את המקרר כ"כasd100

הרבה פעמים - צריך לשים בו מזוזה?

נא להביא אסמכתאות

 

 (מקור)

רק אם אתה כבר גר שם...ר ג

אם תחכה עוד קצת כבר לא תעבור בדלת ולא תגור שם, ולא תצטרך מזוזה

זה לא דין בפתיחה אלא דין במגוריםאני הנני כאינניאחרונה

ע"כ נ"ל דאם יש שם קור כלבים - לדידם יש לשים, ואם יש לו רק חתולים בבית - אינו צריך.

כנגד אוזני המן סופגניות ולביבותאני הנני כאינניאחרונה

מי נראה לך ינצח?

שאלות מהותיות לעצם היותנואנונימי (פותח)

*מה עושים אם תענית אסתר יוצאת בצום גדליה על מי מכוונים?

אסתר היא בת וגדליה הוא לא..

*מה עושים כשחנוכה יוצא בפסח? מה אוכלים? סופגניות עם קמח מצה? או קניידלעך עם ריבה?

 

מה הדין של תשעה באב שיצא בראש חודש?דמעה שקופה


מותר לצום?דמעה שקופה


לא נו, זה לא הגיוני!!!!אנונימי (פותח)


מה, זה באמת לא הגיוני? אוי, חשבתי שכן... (בצחוק, שכל.)דמעה שקופה


אני הזה האנונימי שפתח ת'שירשור..בלחיזםםם

בלח

סליחה??????בלחיזםםם
החתימה שלי היא גם אנטית בלחים.דמעה שקופה


בגלל הטפשת הריוןאנונימי (פותח)

 של שנת2278 לפני הספירה הנוצרית ואחרי היהודית. מאז שנה זו יש פול טעויות בלוח שנה 

יש תשובות????בלחיזםםם


https://forms.gle/kiZyPDm3QsiX1WbH8 סקר תענו ותפיצו

ריבונות סקר תענו ותפיצו

לא צמיםארץ השוקולד
תשעה באב נדחה מחמת דברים מדרבנן, עיין ערך בני סנאה
אם פורים יוצא ברח אומרים הללמתנחלת אמיתית
https://forms.gle/KykkyVH29ukDMQu3A סקר תענו ותיפרסמו1978000

ריבונות  סקר תענו ותיפרסמו

תשובהאנונימי (3)
נראה שצריך לצום רק את הצום גדליה, שהרי הוא חמור יותר, וקים ליה בדרבה מיניה.
בקשר לקושיא השנייה- פשיטא שהשאלה רק לפי מנהגי ספרד, שהרי אשכנזים לא אוכלים כלום בפסח...
אני יודעת!נשמחה בך
פשוט צריך לעבר את השנה!
ואז ידחו את הצום לאדר ב
(מוחאת לעצמי כפיים)
באמת אחלה פתרוןאני הנני כאינניאחרונה


משעמם עכשיוהנשמה יורדת

בואו נפתח קשקשת רלוונטי לשעה הקרובה

קושיות על ספרו של האר"י [פוטר] הקדוש:משתדל

א. אם בן מוגלים שיש לו כוחות קסם הוא קוסם למה בן קוסמים שאין לו הוא סקיב ולא מוגל? 

מקורות לעיון: 

הרמב"ם, משנה תורה, הלכות עבודת כוכבים, א,ג;

                         ומתוך: ריה"ל, ספר הכוזרי, א,קא-קג (עמ' 33-36 בספר)

מצאו את הקשר.

ב. איך עובד דיני קניין גובלינים? בספר השביעי מובא שכאשר הקוסם שקנה את החפץ מת, חוזר החפץ לגולביינים האם נעשה פה קניין גוף? א"כ כיצד פקע האם זה קניין לזמן? עיין קצות החושן", סימן רמא, סעיף קטן ד.

                                                                                                                                                                           אל תקחו אותי קשה מדי יום טוב :d

דניאל רלקיף (השחקן) אלרגי לעדשות (לא עלינו ולא על חמותינו)מתנחלת אמיתית

ולכן אין חייבים אותו

בעניין האם יש חזקה לבחירותasd100

ידוע לכל בר בי רב ששור שנגח שלוש פעמים חזקתו שהוא מועד והמחזיק בקרקע שלוש שנים נעשית בחזקתו.

 

והנה בשנתיים האחרונות ראינו במחוזותינו כי נעשו בחירות שלוש פעמים וכעת נשאלת השאלה - האם הבחירות הוחזקו והפכו לבחירות מועדות ולפי זה באלול יש בחירות או דילמא אין חזקה לבחירות דהא איכא ברי שמונה עשרה שלא זכו להצביע לכנסת הצִיויינית ואז אין חזקה?

ויש לשאול מה קובע לחזקה, הבחירות או הממשלהר ג

נפק"מ לאם יקימו ממשלה  הפעם

לכאורה ראוי להשוות זאת לדיני וסתותארץ השוקולד
יש הרבה מחאות באמצעכי בשמחה תצאו.אחרונה
מה עושים בפורום הזה? (אני חדש פה)אנונימי (פותח)


השאיפה לדון בעניינים לא רציניים מתוך דברי תורהארץ השוקולדאחרונה
שאלה חשובהאנונימי (פותח)

 

למה ה ברא אותנו אם הוא מושלם?

זה לא בקטע של התרסה אני ממש מאמינה פשוט רוצה להבין

יש קבוצה של שאלות באמונה...אנא עבדא דקב"האחרונה


עוד בעניין הקורנהמישהו כל שהוא
לגבי גזירת מאה מטר:

א. בעי רבי ירמיה: אם יש לי רגל אחת במאה מטר ואחת בחוץ זה תופס? יש רגל מצילה?

ב. אם אני עומד בקצה מאה מטר, והשכן מהצד שני במאה מטר דלי, אני יכול להעביר לו חפצים, או שגם כלים קונים שביתה כרגלי הבעלים?

ג. אם אני שם עירוב תחומין בסוף 100 מטר, יש לי עוד 100 מטר?

ד.אדם שהוציאו אותו בכח מחוץ ל100 מטר האם יכול לחזור? האם יש לו 100 מטר במקומו?
מה הדין של מי שבא במטוס ונחת לאחר הגזרה?

ה. האם כל ביתו של אדם כ2 מטר או שסופרים את 100 המטר מהמיטה? עוד יש לדון האם עירוב מועיל להחשיב כל העיר כד"א

ז. האם 100 מטר הם ריבועיים כדי שיהיה נשכר את הזוויות והאם לריבוע העולם או לריבוע הבית?

ח. בדין שמירת 2 מטר מי צריך להרחיק את עצמו מי מי? המדביק או הנדבק?

ט. האם מי שיצא 50 מטר הוא פטור ואסור כחצי שיעור או דלמא כתחומי שבת דמותר ?
בעניין הקורונהאניוהוא
איתא בהנחיותא דמשרד הבריאות למניעת התפשטות הקורונה שאדם שנחשף לאדם שאיתגלי דדבק בו האי נגיפא, בעי למיכנס לבידודא לי'ד יום.
ונראה שלמדו זה מהסגר המצורע דאי לא פחת הנגע, אינו טהור אלא לאחר תרי שבועי בהסגרא.
והכא דאכתי לא מגלי סימנא דמחלתא לית לן למידע אי פשה או כהה ולכן מספקא קא מסגרינן ליה לתרי שבועי.
אלא דיש לברר בגדרי האי חשיפתא לחולה. שאמרו שחובת בידודא היא אכל מאן דהווה במחציתיה שיעור רביעית השעה במרחק ד' אמות.
ראשית יש לעיין האם ד' אמות שאמרו הן ואלכסונן או דילמא בעיגולא. ובשורש העניין יש לחקור האם יש לדמות האי מילתא לדיני עירובין בגדרי מקומו של אדם, דאז אית ליה אלכסונא, או דילמא יש לדמות זה להלכ' הרחקה מהטינוף בהלכ' תפילה.
אך נראה פשוט דאי דינו נלמד מהרחקה בתפילה דהתם בעינן ד'א ממקום שיכלה הריח באית ליה עיקר, וא'כ הכא הווה ליה למימר דבעינן ד'א ממקום שיכלה הוירוס דהא נמי אית ליה עיקר, דהאדם הנושאו הוא עיקרו.
ואם תמצי לומר דמשום דלית ליה ריח כלל אמרו רק ד'א, הווה ליה למימר דאי הויא מחוץ לד'א אכתי צריך שלא יהא רואהו כמו דאמרינן התם.
אלא ודאי הוא מגדרי מקומו של אדם ולכן פשוט דיהבינן להו אלכסונן.
אלא דקשה הרי קיי'ל דכלי שני לא מבשל והאי איניש הויא כלי שני ומדוע גזרו עליהו להכנס לבידודא.
ונראה דמשום הכי בעינן דיהא במחיצתו רביעית השעה בהאי זמנא נהיה יד ארוכה דכלי ראשון וכמה דאמרינן במצקת דשהתה במרק שאין לה דין כלי שני.
אך האי מילתא קשיא לן בקושתא מאי בעי למיעבד להאי דעמד ביותר מד'א מהחולה, אך באמצע היה אדם נוסף שעמד בתוך ד'א לזה וד'א לזה. משום הדבקה בחיבורין ודאי ליכא למיחש אלא היכא דנגעו ההדדי.
אלא דיש לעיין אי האי איניש דממוצע ביניהו הויא בעל בשר בעינן למיחש לפיעפוע דבדבר שמן דבכה'ג אמרינן דהאיסור מפעפע בכולו. ואף דגם איסור מפעפע הוי בנגיעה, דילמא אוירא הויא חיבור לעניין פיעפוע אף דאינו חיבור לעניין מגע. או דילמא נאמר דהויא האי איניש ככלי שלישי, ואף אי נימא דהוי 'יד ארוכה דיד ארוכה דכלי ראשון' אכתי דילמא ליכא למיחש ביה דהוא נ'ט בר נ'ט, ועכ'פ למאן דסבר דבתרי נ'ט ניקלש נגיפו א"כ הכא נמי לית ביה חשש הדבקה כלל.
ויש לדחות דהכא הוא איסורא ולא אמרינן ביה נ'ט בר נ'ט דלא קליש טעמיה. ואף את"ל נגיפא אינו איסורא, הכא דמיירי בסכנתא, דחמירא מאיסורא, כל שכן דאית לן להחמיר ביה. וצריך (חיסון) [עיון] גדול ואכמ'ל.
והנלע"ד כתבתי.

מקורות
רמב"ם הלכ' טומאת צרעת פ"ח ה"ב.
או"ח ס' שצו סעיף א.
או"ח ס' עט סעיף א.
יו"ד ס' קה סעיף ב וכן מבואר באו"ח ס' שיח סעיף ט.
משנ"ב שם ס"ק פז.
כעין דברי הרמב"ם בהלכ' טומאת מת פ"ה ה"ב ועי' בכס"מ שם.
יו"ד ס' קה סעיף ה.
ועי' שם ברמ"א דכתב דאין אנו בקיאין בגדר שמן, וכל דאינו כחוש ודאי חיישינן לפיעפוע.
זוהי דעת השו"ע ביו"ד ס' צה סעיפים א-ב, ועי' ברמ"א שם דמחמיר בתרי נט


עוד תיוגאניוהוא
עבר עריכה על ידי אניוהוא בתאריך ז' באדר תש"פ 09:58
עבר עריכה על ידי אניוהוא בתאריך ז' באדר תש"פ 09:57
@ארץ השוקולד
>@רק בשמחה.


https://www.inn.co.il/Forum/User/158094
ואיך שכחתיאניוהוא
סברות יפות, אך יש להשיבארץ השוקולד
לכאורה ראוי לדמות את שיעור הרבע שעה לשיעור של אדם וכליו הנכנס לבית המנוגע, שם צריך לשהות כדי אכילת פרס. (ויש לומר שמכיוון ומדובר במחלה הקרויה על שם בירה הנעשית משעורה, משום כך השיעור כאן בכדי אכילת פרס שעורין ולא חיטין ואכמ"ל.)
וכן ביחס לד אמות, אף כאן באתי להעיר למעכ"ת שיש לבחון את דיני טומאת ביאה של מצורע, שמדובר ברשותו ולכן בכלל הד אמות יש חשש וממילא אתי שפיר כדברי כבודו שדין ד אמות בא מדין רשותו של אדם
יישר כח!אניוהוא
ברוך תהיהארץ השוקולד
קשיא לי טובא בדברי כת"ר - היכי מדמי דיבוק נגיף לבישול?asd100

והא אין הנגיף מתבשל בגופו של אדם שהרי אין טמפרטורתו מגעת לכדי יד סולדת?? ואף כשמתחמם מחמת חולי רע זה אינו מגיע לכדי יד סולדת.

אלא אי מדמינן ליה להאי קורונה איכא לדמי להא דאמרינן בפרק קי"ט בדיני נגעים בענייני ביינישים וההרחקות המחוייבות מהם,דאמרינן התם שהמדבק בצק טמא לבצק טהור אין נטמאים אלא בשיש כביצה ביניהם. ועל פיד דברים אלו - הנחיותייהו דמשרד הבריאות לא יובנו כלל כלל - נהי דהנוגע יבודד - אך מדוע הנמצא בטווחו של החולה יזדקק לשהות בביתו כאחד הפסילים בבית הבובות המיותם מאז שיש קורונה בעולם??\

 

ונבוכותי בזה מאוד, ואם יוכל כת"ר לסייעני בדבר ולהושיעני מבור מצולות זה - יבורך מפי עליון 

פשוט שהוא כדיני בישולאניוהוא
דהרי בית השחיטה רותח הוא. והחיידק נבדק ע'י משטח גרון שהוא בית השחיטה.
והא אין אדם נעשה ברווז!!asd100

וקיימא לן דחום שהיד שסולדת בו - חום בית שחיטתו דברווז הוא! ואיך יעלה על הדעת לעשות האדם כברווז, וזה לא עלה על לב מאן דהוא מעולם.

אם זה נראה כמו ברווז והולך כמו ברווז עושה קולות של ברווזאניוהוא
כנראה זה ברווז.


וכשהנביא אומר 'ותעשה אדם כדגי הים' זה הגיוני?
מקובלנו מגדול הדור שליט"א ש"אז הוא ברווז"ארץ השוקולד
ולא רק כנראה.

דבריך אינם נהירים לי והם בפני כמעיין חתוםasd100

היכא אשכחינן ליה לאיניש דמיחזי כברווז ואזל כברווז ועביד קָלֵי דברווז דתימא דברווז הוא?

 

וכשהנביא אומר 'ותעשה אדם כדגי הים' זה הגיוני כי הכוונה היא שמכשפתם של עמי(אל) ותמי תעשה אדם כדגי הים וזה פשוט לכל בר דעת שהיא יכולה לעשות אדם כדגי הים כמ"ש "כל המדגג מעלה עליו הכתוב כאילו הצילם לעמיאל ולתמי מבית האיסורים."

אני ראיתי כמה בעלי שפשפות דאזלי הברווזים וצווחי כברווזיאניוהוא
ומה עוד דר' יוחנן אמר שדומות לו בנות ישראל כקאקי חיוורי - דהיינו ברווזים לבנים. עיי'ש.
ולכן ראוי לדמות לדיני מצורע ואז אתי שפירארץ השוקולד
כי אז מדמים לדיני טומאת ביאה במצורע.
וכן מובן מה טעם יש בבידוד
אבל אין רשותו של אדם נחשבת כביתasd100

שאם תאמר כן - נמצאת ארץ ישראל מלאה בתים לא חוקיים, ודבר זה אי אפשר לאמרו שהרי קיימא לן ד"אין הממלכתי בונה בית לא חוקים" וידוע הדבר שממלכתי טובא איתנהו בארעא דישראל ובמיוחד בהר חומה!!

ביאת מצורע לא מחייבת ביתארץ השוקולדאחרונה
תענית אסתרימ''ל

בית הדין בטהראן ביטל אותו השנה בגלל הקורונה - הפה שאסר הוא הפה שהתיר?

 

@אניוהוא

אניוהואאחרונה
שות מן האגדות- ה. שלושת הדבר אחרונים והזאבאניוהוא
לכבוד הרב מן האגדות, הבקיא בשבילי דאגדתא כשבילי בתימא, ועוקר אגדות בסברתו והמעמידן על דיוקן בבקיאותו,
ראשית אקדים ואומר, שידוע לנו שאין ושומעים בדין צד אחד בלבד אלא במעמד שני בעלי דדינא, אך אנו מפחדים להיות באותו חדר עם הזאב כפי שאסביר בהמשך.
אֶחַי ואני דבר-אַחֶרוֹנים קטנים (חזירונים ל'ע) ובנינו לנו בתים יפים ונחמדים. אני בניתי בית מקש ובוץ, אחי השני בנה בית מעץ, והקטן בנה בית מאבנים.
לרוע מזלנו, הזאב שהיה רעב הגיע לכפרנו. ראשון הוא בא לביתי, משראה שהדלת נעולה נשף בכוח והעיף את הבית. ב'ה הצלחתי לנוס על נפשי לבית העץ ביתו של אחי. אך הזאב האכזר דלק בעקבותי משראה שלא יצליח להעיף בנשיפתו את בית העץ, הציתו באש, ואנו נסנו משם בניסי ניסים לביתו של אחינו הצעיר, בית האבן.
הזאב הרע לא חדל מנסיונותיו וניסה להכנס דרך הארובה לבית, אך האש שדלקה למטה הבריחה אותו.
נסינו להזמין את הזאב לדין תורה על הבתים שהרס, אך הוא מסרב לבוא. טענתו שהוא פטור משום שזו דרכו לאכול אותנו ואנו אמורים בכלל להיות בביטנו ואם נפגש הוא יאכל אותנו.
על כן אנו פונים לכבודו לעצה ותושיה לדעת מה יעשה לזאב הנ'ל.
הד'א הבכור.
חופשיה לנפשי
שאלה חשובה ביותר
מה עוזר לי בוחקים? צריך תשובות!אניוהוא
למה שתבקש ממני תשובות? מה אני בייניש?רק בשמחה.


כל העומד להתבייניש כבייניש דמי.אניוהוא
טוב, לא ידעתי...רק בשמחה.


אני פחות בקטע של בדיחות ביינישים..ברגוע

וגם לא מכיר את הסיפור

לאחר שהתכתבנו בוואצאפ מצחיק אותינחשון מהרחברון
שזה גם כאן.. כבר הרגשתי חשוב
סתם.
יש לדון אל זה בא''י ששם אסור לגדל דבר אחרונים וממילא הזאב כדין עשה.
ויש לשאול האם ראוי היה לאכלם כפי שרצה שהרי זה באיסורי הנאה. ובכן שהוא זאב זאב שפטור מן המצוות כשכופים על המצוות כשלוחא דרבנן יש לו לקיים לפחות כל מצוות לא תעשה ומצוות עשה שלא הזמן גרמן שגינו כיבד לכן קדוש על אדמת הקודש שחייב המצוות כאישה ואסור באכילת הדבר אחרונים.

ואם בחו''ל עסקינן הרי שיש להם טענת חזקהדמיגו שאינן רשאים לדור בא''י הינם דרים בחו''ל מעיקר הדין וכל הדר בחו''ל דומה כמי שאין לו אלוה וממילא יכולים להשתמש בלשון אותו על דמתקרי 'ערסין' ולהגיד לההוא זאב 'אין לנו אלהים תזהר ועוף מכאן' ואולי גם להזאב אין היתר לשהות בחו''ל שהרי פרנסתו מצויה בא''י תורה אינו צריך ללמוד ופו''ר אינו חייב דהא מביא מזיקים לעולם שנאמר פרו ורבו ומילאו את הארץ וצאצאיו מחסרים את הארץ.
ממילא כשהוא יוצא לחו''ל אין הוא בבחינת מבקר בה ולא דר בה ואז יש לו אלוה שכל המאמר כל הדר בחו''ל דומה כמי שאין לו א'לוה נאמר על הדר ולא על התייר וממילא כתוב שאסור לאכול ד''א.
וטענת אותם דבר אחרונים אינה טענה חזקה דהרי בנו בתיהם מקש ועץ ורק ביתו של אחיהם העשוי אבן הצילם דהא אמר ר''ע מים שחקו אבנים הא האבן היא הלב וכיוון שדרים בחו''ל אין להן א'לוה וביתם של אבן לרמז על ליבו של אותו האח שהיה גם של אבן שת''ח בבבל נקראים חובלים שקדים כאבן ובזה טעו 2 אחיו האחד שבנה בית עץ ללמד על 'מקל' החובלים שאליו נמשלו כמי שנאמר ומקלו יגיד לו. והשני שבנה ביתו מקש וגבבא סבר דהא מקל נאמר על ת''ח המחמירים אך מנהגו היה בקש שהוא פחות מהוצא ודפנא והכל הולך אחר המנהג אם כן אין הזאב יכול לביתו כלל אל שכח המובא בריש ב''ב ושכתבו התוס שם שגם כשיש מנהג כזה הוא מנהג טעות (בפחות מהוצא ודפנא) וממילא יש לזאב שליטה ברוחו על הקש וגגבה שעשה מהן ביתו ויש עימי עוד להאריך אל הזמן קצר והפועלין עצלים.
שכוייח! תודה על התשובה המפורטת.אניוהוא
אך לענ'ד אין בה כדי להניח את הדעת, כיוון הדבר אחרונים, הם גדלים בעצמם, ונראה פשוט דהאיסור לגדל בא'י ד'א לא חל הד'א שמגדל את עצמו, וק'ל.
ממילא מה דהניח כבודו דמיירי בחו'ל הוא צ'ע
הנה כבודו יודע וודאי את היסוד המוסדנחשון מהרחברון
בהיות כל היצור מחולק לד דרכים המתקרים דצחמ דומם צומח חי ומדבר והוא איברא ששנינו אין לך כל עשב וישב שאין לו מלאך שאומר לו גדל. וממילא במדרגה מעולה יותר דחי וודאי שאיכא מלאך האומר לאותו ד''א גדל וממילא אינו יכול לגדל עצמו ללא מאן דגידלו.
ועוד יש להביא ראיה מפדיון הבן ומילה ות''ת שאם לא מלמדים או פודים או מלים את הבן חייב לעשות בעצמו וצכרן מוכח שדבר אחר העושה דבר בעצמו (ובלשון בן אשר והמדקדקין דעימו בניין התפעל) נחשב שעושה הדבר בעצמו והאיסור נעשה ועדיין עוד למחלוקתם של הט''ז והש'ך בנה''כ גבי מסייע האם כשעושה מעשה בעצמו חייב או שזה דין מיוחד למקיף וניקף. להביא בזה הדיעות גם בהלכות שבת גבי אמירה לגוי לכחול עינו ולגזור ציפורני האישה קודם הטבילה ולעקור שן בפי החולה. מוכח מכל דברי שהעושנ מעשה בעצמו חייהךב האחר העושה בו המעשה.

ולשאלתך השניה נראה שלא דקת אלא קראת בריפרוף שבא בפירוש שנתי האם היה בא''י שאזי אין להם טענה לזאב אלא מדין שרצה לאכלם וכיוון שאין הקב''ה מצרף מחשבה רעה למעשה הזאב זכאי ודינם להתפנות מבית האבן ולעבור לדור בחו''לכנלעד
האם גזרות חכמים חלות על מלאכים?!אניוהוא
אתמהה. במצוות שמים לא שייכים במצוות חכמים כן?

ומה שהוכיח מר ממילה ופדיון הבן, שאני שהוא מצווה שבסופו בקום עשה, והכא מיירי באיסור לגדל ,והוא אינו מגדל אלא גדל ממילא.

ולסוף דבריך לא זכיתי להבין.
וכי הזאב שלוחא דרבנן? מי שמו לשר ושופט?
ואם הדבר מותר כדכתבתי, מדוע יש לו מצווה לאוכלם?
אחר המחילה כבודו לא דק' כללאניוהואאחרונה
שאסור לגדל דבר אחרונים כלל בשום מקום.
לא הבנת כלום.חוני המעגל פינות
הזאב יסמניק. ודוק.

אך לגבי סוגיית חזקת הבתים וכיצד לנהוג

צע.

פשט שאם הקרקע לא בבעלותם ודאי שאין כאן תקנת השבים כי קרקע איננה נגזלת
וממילא פטור

אך אם קנו הקרקע בכסף שטר או חזקה יש לעיין
מחד גיסא בית שאינו עומד ברוח מצויה או באש מצויה דינו כעשוי להישבר ועיין סוגיית הזורק את הכלים ובא אחר ושברם.

ולכן צריך לעיין אם היה זאב מצוי וממילא לא עשה ולא כלום ופטור או שמא אין הדבר כן ולכן יש צד לחייב.

האש ודאי שהיא משום אש ולכן חייב נזק שלם.

הרוח צ'ע ותלוי בחקירה האם הוא ברשות עצמו
אם כן משלם חצי כי ודאי שרוח היא משום שן ובהמתו שהזיקה בשן משלם מחצית הנזק ואין סיבה לחלק בין בהמתו בדווקא לשאר חיות

אי איננו ברשות עצמו ודאי שחייב נזק שלם שהוא מועד לעולם


ופסקו קדושי עליון שעד גיל 18 איננו ברשות עצמו

בברכת המושל במשל עונה אביון ודל חוני.
...אניוהוא
א. תזהר. הזאב פנה לבן גביר להגיש נגדם תביעת דיבה.

ב. מה חזקה שייך להכיר? זוהי קרקע אבותם הבאה להם בירושה והם בנו בעצמם את הבתים.


ג. אך אם קרקע אינה נגזלת - הבית שהרס צריך לשלם, דאף דעביד איניש דיני לנפשיה אין לו רשות להפסיד לבע'ד שכנגדו.

ד. יש לח(פ)[ק]ור האם נשיפת הזאב דינה הרוח מצויה או שאינה מצויה ואלכ'ל
לגבי האש, משנה מפורשת היא בכלב וחררה, ואם יהא חייב היינו במקום גחלת נזק שלם, ועל הבית חצי נזק, וקנסא הוא דהוי צרורות, וקנסא לא מגבינן בזמן הזה
האי סוגיא דכלים שזרקן לא שייכא להכא ע' תוס' דחילקו ביו יורה חץ לזורק, ובביאור האחרונים שם וק'ל.

ה. המשנה בסוף פרק ראשון כתבה שזאב מועד לעולם ולא חילקה בין קודם 18 לאחרי.
...ר ג

גם קרקע הבאה בירושה צריכה חזקת 3 שנים או עדים לצוואה, ובאשר לבניין הבתים שהלכו ובנו להם הרי בית דעף ברוח מפיו של הזאב ודאי יעוף מרוח מצויה שאין הזאב נושף בכח ויש לפטור אותו אפ' יש עדים דנשף בכל כחו, ובאשר לאש ודאי שצריך עדים כדי לשלם על הבית שאינם נוגעים בדבר ולכן אין כאן מקום לתשלומי נזק על סמך אמירה של אותו ד'א אלא אם יבואו שני עדים כשרים דמכירין אותם בבי'ד ומכ'מ אין לדון שלא בפני בעל דין ואף שמפחדים הד'א חובתם לדון בפני בעל דין וחובת בי'ד היא להגן ולשמור על בעה'ד מפני המרע להם, ולא הימנינן ליה לזאב דיטרוף את הד'א שכשיבוא תיפול אימת בי'ד עליו ולא יהרגם לעיני כל בעדים והתראה שרצונו בחיים

כל זה תלוי בשאלה התלויה בהררי קודש התלויים זה בזה כחוט השערהasd100

האם זאב חייב במצוות כמו שנאמר "זאב זאב אל תתקרב" או לא? אם חייב במצוות יש לגזור עליו נידוי או להביאו לערכאות של עקו''מים דבי האמפטי דאמפטי שליט''א (שהרי לא היה מצליח לעמוד על שתי רגליו אם זכרוני אינו מטעני ובהחלט ייתכן שהוא מטעני) וא''כ אסור לו להיכנס כלל לבית סבתות ונמצאת מבטל מספריא קדישין שחיברו '(האלמנה ו)האחים גרעיים' יארך סיפור מוֹתִיתָתַם.

 

ואם לא חייב במצוות - אז יש לדון מה יהא באחריתו:

 

פשוט שיהיה פטור ולא מטעמו, שהרי דרכו הוא פטור שרלוונטי רק לחזירים עצמם ולא לבתים. אבל מכיוון שדרכו לאכול חזירים דרכו לשבר על הדרך בתים אפילו שלא בגופו(!).

 

אך ידוע המובא במדרש גרגמל: "וקרני ראם קרניו" - זה קָרְנִיוּ שבדורו של משיח יבוא מלך צְהוב ויעשה מלחמה במלך אדום, ומה שמו? קָרְנִיוּ שמו. ולמה נקרא קָרְנִיוּ ? שכל הרואהו אומר - קָרְנִיוּ .

 

וסתומים דברי המדרש האלו עד מאוד - שמדוע הרואהו אומר קָרְנִיוּ? מוכח מכאן שגם אם תכתוב דבר שלא קשור  בפרוייקט השטו''ת הוא יהיה נכון, ודו''ק.

סוגיה כבדת משקלארץ השוקולד

אשתדל לעיין בסוגיה ולמצוא את העולה לעניות דעתי

שו"ת האר"י ח"ג סימן לג.ר ג

 

בדין מי שהקדיש לקרבן חיה שהיא אנימאגעס האם נחשב הקדש.

שלום רב לידידי מורי רבי הרב הגאון רבי ה. סלאגהרן הי"ו ויזכהו באורך ימים ושנים בבריאות איתנה ויציבות. קיבלתי מכתבו מיום חמישה עשר לחודש אדר ראשון בו שאל על אותו תלמיד מקורב שבא להביא בהמה לקרבן וזמן מועט לפני ששחטה גילה שאדם היא מה יעשה ומה דין אנימאגעס בכלל. 

ראינו כבר בפרק קמא דמגילה ד"הרי עלי עולה" אם מתה או נגנבה חייב באחריותה, ואם אמר "הרי זו עולה" אינו חייב באחריותה. ופשיטא שאם אמר הרי עלי עולה וזו עולתי תרעה עד שתסתאב ויקדיש אחרת לעולה תחתיה. אבל מי שאמר הרי זו עולה ספק לנו האם אנימאגעס נחשב חיה או אדם, כמו שכתוב דפעטיגרו הריהו סקאברס העכברוש וזהו שמו מימים ימימה ואין לו זכר לדמות אדם. ולעומתו מעקגאנגל הריהי פראפסער היא ואינה חתולה אלא לעיתים ומקובלנו מרבינו הגדול מרלין שאמר "איזהו אנימאגעס שאינו אלא אדם זהו מי שמכירים בו הכל ויודעים שהחיה הזו אדם היא", כשם שהרמאיני יודעת בעיתונאי"ת ריט"ה סקאטער שם רשעים ירקב שאדם היא וכן ידעינן במעקגאנגל דמעקגאנגל היא. אבל פעטיגרו דידע ואמר בעצמו שחיית מחמד (דקורין פאט) הווה ליה לרונאלד אינו אלא חיה. 

ונראה לומר דאנימאגעס שהוא חיה אינו אלא מי שעמד בדמות החיה שלוש שנים כדין חזקה. ומי שהוקדש בלשון "הרי זו עולה" לאחר שלוש שנים הקדש הוא ועל המקדיש לשלם כערכו שקלים כמנהג ישראל שהקדיש אדם, ואם אישה היא הרי תישאר בתולה כמעשה בת יפתח. ואם לאו ואינו אלא פחות משלוש שנים בדמות חיה או שמכירים בו שחיה זו אדם היא אף על פי שהקדש הוא ירעה עד שיסתאב וחייב להביא עולה אחרת תחתיו. וכן מצינו בדברי חברי הרב ניקאלס פלאמעל ששמע מפי תלמידו של גדול הגדולים הרב החסיד הישר הגאון גאדריק גריפינדער זצוקללה"ה במקרה של חיה ששחטה ישראל לאכילה ולאחר שחיטה נתברר שאנימאגעס היה מותר באכילה אם היה חיה יותר משלוש שנים ולא ידעו בו בשעת שחיטתו שהוא אדם (שראינו מעשה שהיו כבר אנימאגים דלא ידעו בהו דאנימאגים הם כמורנו ג'יימס הקרוי קרניים וחבריו רך כף ופעטיגרו). 

וטוב לכל אדם שיש בו קצת יראת שמים להתרחק מן האנימאגים מאד מאד מאד ואף יותר מזה ולא יעלה על דעתו שיהיה אנימאגעס אצלו בבית ק"ו שלא הוא עצמו ולא יהיה קרוב אליהם בכלל.

אפוב"ד בן הרה"ג פרסיבאל עוקר מאגלגים פוחזים וטחנם זה בזה.

עי' בגמ' על ר' יוחנן והמכשפותאניוהוא
דהתם הניפום באויר כדי שלא יהפכו עצמן לחיות, ומינה תדו'ק.

ועוד מהאי דאיתא דיש להרוג גם בהמת עמלק דילמא חד מיניהו שינה עצמו לבהמה (אענימאגוס בלע'ז), ולא מצינו חילוק בין עמדה ג' שנים ללא. ויש לדחות. וקללל.
וקשה למאי אתיאר ג

דלא מצינו ברבי יוחנן מכשפות כלל, ובשמעון בן שטח מצינו נגד כלל כשפים ןפשוט דאין מדובר במכשפות רגילות דהא יכולות לכשף גם באוויר עיין בספר השביעי ברישא דמקללים מעל גב טאטיטא, ומאי דמצינו בעמלק דילמא דינו דין בעמלק בלבד דבהו חיישינן לקוסמים ומכשפים וחרטומים, ומאי דין הריגתם לדין הקדשת בהמה רגילה?

אכן התכוונתי לר' שמעון בן שטח. תודה..אניוהואאחרונה
מה שכתב על עמלק לזה התכוונתי ב'יש לדחות' שלמעלה.
שו"ת האר"י ח"ו סימן ט"ו.ר ג

 

באה לידי שאלה, בדבר מי שהרג אדם שהיה נידון למוות האם מותר ליצור נשמה ללא גוף מזה, דמתקרא "הארקרוקס" או לאו. נראה לומר, דלכאורה אין בהארקרוקס כל הרג ושום דבר שמדמהו למוות, אלא שנותן לאדם אפשרות לשוב ולחיות ולכאורה מרבה חיים בעולם, ואינו עושה בשביל זה שום איסור ברצח כי אם מצווה של להרוג אדם שנתחייב מיתה. אלא, שההורג אדם גם כך עליו להצטער על זאת ולבכות שכזו נפלה בחלקו, דקיי"ל דמגלגלין זכות ע"י זכאי וחובה ע"י חייב וודאי מי שהוצרך להרוג אדם הרי צריך לעשות תשובה על כך, ואע"פ שרשאי אין נכון לו לנצל חובה זו שגלגלוה לידיו לתועלתו בלא תשובה, ועוד שקורע נפשו בזאת והכתוב אומר "ונשמרתם מאוד לנפשתיכם" ואין זאת רק ללשמור מסכנות של ממש כי אם להשאירה שלמה וחיה, אם כי אינו איסור אלא לדרשה בלבד.וכן הוא אומר "וחי בהם"- והרי נשמה שאינה שלמה וכן הורקרוקס אינם חיים, והמחמיר תבוא עליו ברכה ויצלח מאוד במעשה ידיו ויזכהו ה' להאריך חייו ושנותיו בטוב ובנעימים.

 

לשון הק' אלבוס מלמד דרדקי בן הגאון פרסיבל עוקר מאגלגים פוחזים וטוחנם זה בזה.

לא זכיתי להבין דברי קודשואניוהוא
הרי רצח הוא רצח.
ואם הרג בר חיובא לא מעשה רע, עשה אלא מעשה טוב ואין זה יוצר הורקרוקוס.

ופשיטא לי דכמו שאסור לאדם לחסוך בעצמו כן אסור לו לחבול בנשמתו.
רצח ברשות בי'דר ג

אינו כרצח רגיל דמי דהא שלוח בי'ד היו חייבי כריתות וסקילות, וממאי דאסור לאדם לחבול בעצמו?

ואעפ'כ מצינו שהורג עיר הנידחת צריך שה' יתן לו רחמיםאניוהואאחרונה
ועי' באור החיים הקדוש שם. ודו'ק.
שו"ת האר"י ח"ב סימן ט'ר ג

בדין מי שרוצה לעבור ממקום למקום בעזרת אבקת פל"ו בשבת ויו"ט אם יש
בזה דין תחום שבת ומשום הבערה.
שלום רב למורנו הר"ר נתן גולדשטיין הי"ו. קיבלתי מכתבו מיום א' לחודש
השנים עשר הוא חודש אדר ראשון. בדין מי שיש בידו אבקת פל"ו ומשתמש בה
האם מותר לעשות כן משום הבערה שמתגברת האש.
לכאורה נראה לומר שאין להשתמש באבקת פל"ו בשבת מטעם מלאכת הבערה
אלא שאין באבקת פל"ו באמת אש דאם כן היתה האש חמה, וגם לא ירוקה.
וצריך לבאר מהי אש דאין להבעיר. אם אש ממש אז מדוע אין להשתמש
במכשירי חשמל המפיצים חום שאסרו אותם מדין הבערה? (ואם כן אש מאבקת
פל"ו אינה אש לעניין זה מכיוון ואינה חמה.) ואם אש היא כל דבר שנראה כאש,
הרי אש מאבקת פל"ו היא אש. ונראה לעניין זה שמה שנראה כאש לאו אש
הוא, שאחרת היה אסור לסובב נורה חשמלית (שקוראין בלעז "לאמפ") משום
שנראה כאש שהרי מאיר הוא.
ונלע"ד שאש מאבקת פל"ו אסורה בשבת ומותרת ביו"ט ולצורך גדול מותרת גם
בשבת שאינה אש באמת אלא משום מראית עין וחשש שמא יעבור תחום שבת
בשוגג (שהרי יכול האדם בקלות לטעות בדבריו ולצאת באח שאיננה לרצונו כגון
אותו מקרה שקרה להאר"י פאטער בסמטת נאקטורען) ונמצא עובר על דברי
חכמים.
ויו"ט כיוון ואין דין הבערה בריבוי אש מותר לאדם להעביר עצמו ממקום אחד
לאחר באש מאבקת פל"ו משום שאין איסור העברת אש, או הטבת אש ביו"ט
ומכאן שאין גם עניין מראית עין, ולא אסרו ביו"ט יציאה חוץ לתחום שאין
תחום שבת ביו"ט.
אפוב"ד בן הרה"ג פרסיבאל עוקר מאגלגים פוחזים וטחנם זה בזה.

ודאי שאין בזה משום מבעיראניוהוא
אך צ'ע גדול דילמא אית ביה משום צובע.
צובע לית לן בהר ג

דפסיק רישיה דלא איכפת ליה הוא ולאו בר קיימא הוא, ע'כ משום צובע לית בה אלא משום מעין חותה בגחלים הוא דאע'ג דאינו אלא לזמן מועט הרי ריבוי אש אסור גם בפחות מכדי אמירת שע'ר ובפרט דחיישינן בשבת ליציאה חוץ לתחום

בודאי איכפת ליה, כדי שידע שהוא אבקת פלו באמתאניוהואאחרונה
ולא חיקוי.
שות מן האגדות - ו.אניוהוא
לכבוד רבן של כל בני האגדה, ה(מלמד) [משיב] דרד(ס)[ק]י בישיבת בתימא,
אחדש'ט,
שמעתי כי הרה'ג ר' אשר וייס דרש בישיבתכם על המצער חברו דרך שחוק, והבנתי שהעלה לאיסור, והאריך במקורות שבהם עשו כן לתועלת.
ושמעתי ותרעד נפשי ודירדוס אחזני, דא'כ לא מצאתי ידי ורגלי בכפר הדרדסים. דהרי כל מהותי היא להציק לחברי הדרדסים, וכיצד אוכל להמשיך לעשות את יעודי בחיים?
על כן פונה אני לכב' דיורה לי דרך הישר לקנדס בה (בנ'א) [דרדסים].
בברכת התורה.
קונדסון.
אתה שופע ואני לא עומד בקצב...נחשון מהרחברוןאחרונה
בחור שמשחק אותה קשה להשגהחוני המעגל פינות
עובר בלא ילבש?
חחחחחחחחחחחחחחחבינייש פתוח


נו באמת..תן חיוך!!!!


תלוי אם הואאניוהואאחרונה
קשֶה או קשַה
מוחים על ההרס! בונים מחדש! בתי דריינוף/ שכונת 'ארזי בית אל'Netanel Illouz
מישהו זוכר את ההרס בבית אל בשנת 2015? (בתי דריינוף)Netanel Illouzאחרונה

מישהו זוכר את ההרס בבית אל בשנת 2015? (בתי דריינוף)

דיונא רבא עלה במחשבתי ושש אנוכי על אמרתי.וכך הוא סיפור המעשהasd100

מועדים לשמחה. אם ארוך לך מידיי דלג לשורה התחתונה

 

ויהי היום והנה אני עומד בשערי העיר ירושלים כשלפתע הבחנתי בחברי משכבר הימים. אמרתי לו שלום והחזיר לי שלום והילכנו יחדיו כמו שנאמר ''וילכו שניהם יחדיו למה ללכת לבד זה משעמם'',

עוד אנו הולכים ועוברים את בית כנסת החורבה עד אשר מבלי שום הכנה הופיע מולנו במלוא עוזו אחד ממיישבי תבל, בעל גבורות, נשוא פנים והדר זקנה - ר' עדי רן תובבבבבבב''א (ביטוי זה מיסודו של @111111 שתיגתיו רק כדי שיחייה קצת את הפורום שכוח הא-ל הלז) מחבר הפיוט הידוע בכל בית ישראל ''כי אתה קדוש''. [ומניין הוא ידוע בכל בית ישראל, והלא עדי רן לא מן הקונצנזו''ס הוא? וי''ל דמן סרט דשולי רנד ידוע הוא, 'אושפיזין', ואמנם יש לעיין מה עניין שולי לעדי ומדוע נאמרו שניהם בלשון נקבה ואכמ''ל].

 

עודי משתומם על עומדי ואשאל לחברי, במראה ותמונה ולא בפה, שמא יהא הפסק - מה עליי לברך - שהחיינו או משנה הבריות?

(ועודני עומד שם עד שתבוא תשובה בפי אז תענו זריז..)

ואוסיף לתייג אנשי הפורוםasd100

@חוני המעגל פינות

ואוסיף גם חבר'ה מנוג''ה שדיברו על אושפיזין @עםישראל חייי @נריהדוד בינשטוק

ואם מישהו יודע למה אני לא מצליח לתייג נורמלי אשמח שיעזור לי.

פשט שמשנה הבריות.חוני המעגל פינות
ודאי לנו שההוא גברא קדוש יאמר לו שהרי הילל את האל ברבים והכי כתיב על דנן 'וקדושים כל יום יהללוך וכו'' וממילא קדוש.


ואין משונה וברוך יותר מן הקדוש.
סתומים בפני דבריך כאבן שיש לה הופכין אבל הם לא הופכים,asd100

תינח ברוך - משונה הוא דהא אתגניבו מגפיו כדאמרינן בעלמא ''אך מכנסיים ומגפיים וכו' קשה מאוד להשיג אותם כעת'', ואי לאו משונה -היכי שרי להו לעלמא ביתיה כי היכי דאתגניבו מגפיו. ועוד כבר אמר עליו האברך החושב מהר המורדים ''ברוך - תהִייַה מכל העמים''.

אלא קדוש מאי משונה אית ביה, והא קים לן דלאו צול''ר הוא עדי רן!!

Yugycongאחרונה
שאלת תמי-ם.אניוהוא
ידועה המח' האם אילעה גבר או תתאה גבר.

וצ'ע מה סובר מכשיר התמי4 כשלוחצים על המים הפושרים.

זה ניחאעברי אנכי

אבל פה זה מימין ושמאל וצ"ע אם ימינא גבר או שמאלה גבר.

 

אם ימין כי ימין ה' תרעץ אויב

או שמאל שהיא גבורה

שאלה קשה, אין הספר עמי ותמי תחת ידי כרגעארץ השוקולד
ולכן אינני יודע מה תמי סובר

תודה על התיוג
אם אין מתייגים לו מי לואניוהוא
תודה על הכבוד אבלנחשון מהרחברון
פתגם סיני עתיק אומר שכשאין לך מה לאמר תאמר פתגם סיני עתיק...


אמנם נראה שלמד מדודו הגדול המכשיר האוטומטי להכנת קפה. דע''מ להכין קפה 'חם' ניתן תחילה המים הרוצחים ולאחריו החלב הקר. ונראה שסבא תתאה גבר.
אלא שנראה דטעה גבר עליו דהא שם רותחים היו על המים ואתה הם חמים בלבד ועיין לחיי אדם שמחלק בין רותחים לחמים לעניין האם מבשלים או לא דבחמים בכלי שלישי יש להקל שאינן מבשלים אך אם עומדים ברתיחתם אין להקל ותן לחכם ויחכם עוד
פתגם סיני עתיק אומר שכשאין לך מה לאמר תאמר פתגם סיני עתיק...רק בשמחה.
אבל יש פתגם יותר עתיקנחשון מהרחברון
שאומר שכשאמרו פתגם סיני עתיק אין לחזור עליו שנית...
מקובלנו מפי השתיין המהולל שמעוניין בעילום שמואחיתופלאחרונה
ב"ה
שלא כל הנוזלים שווים ויש מהם שאילעה גובר ויש מהם שתתאה גובר
ואם גם בתמי4 עסקינן מקובלנו מפי רבותינו שאין בו דעת שהרי הוא מן המשקים ודרשו בקל וחומר, מה אם מן השותים אין ראיה שכן אין בהם דעת קל וחומר שאין דעת במשקין