שרשור חדש
סקר - קרוטונים או שקדי מרקבננה על קרנף

https://forms.gle/GqgWqydrtoF2nAuW7

הסוגיה החשובה ביותר בתולדות האנושות

תלוי בחילוק חפצא וגבראחוני המעגל פינותאחרונה
ודאי שאם מרק הוא חובת גברא ששקדי מרק כדי להיבטל מעול דרך ארץ עול מלכות ועול ברכת המזון.
דבר תורה לפרשת יתרוהיא שיחתי

ברוך ה'מיכל318


תודה
למה הפורום הזה כזה רדום? תעלו נושא מעניין..אנונימי (פותח)

לדוג' האם עבד גוי ליהודי נחשב כיהודי? אם כן, המן היה יהודי?

או האם חוני המעגל פינות ראוי לנהל פורום?

הפורום נועד לבדיחות עם הומור.חוני המעגל פינות
המן מעולם לא ניטבל או נמהל וממילא אין בו שום צד של יהודי.

אבל מה שכן מצחיק זה העובדה שאני מנהל ואני יכול לדעת מה הניק והip שלך
חח.. טוב נו בסדר..תן חיוך!!!!


יש בעיה רצינית - הכותבים המשובחים כבר לא כ''כ פעילים פה...asd100


חבל..תן חיוך!!!!אחרונה


בואו נכתוב שטויות/דברים מצחיקים שעשינו בבית הספר אמחכה לגאולה
או שמישהו אחר עשה.
 
בכיתה ד' קשרתי למורה את הכיסא לשולחן באזיקון. היא ניסתה להוציא את הכיסא ואז היא התכופפה לראות.
 היא אמרה:מי קשר את הכיסא,ועברה בין כולם.
השפלתי מבט והתפוצצתי מצחוק.וא זהיא שלאה אותי זה אתה? אמרתי כן כי זה היה ברור מהצחוק.
בכיתה ואנונימי 444

היה לנו שיעור ספורט ואז תושב"ע ואז סוף היום, אז תמיד היה לנו מאוד חם, ולא היינו ממושמעות.

 

פעם אחת משהי התחילה לנפנף עם מחברת תושב"ע כמו מניפה, ובלי תיאום, כולן נפנפו במחברות שלהן גם כן.

זה נמשך בערך 10 דקות כשכולן מנפנפות עם המחברות, והמורה מסתכל עלינו בלי לעשות כלום.

 

(בסוף הוא נתן לנו הכתבה של איזה משנה בארמית)

תמה אני על כל מי שקרא הארי פוטר איך לא הקשה כך:הבעטליר החמישי

איתא בספר הארי פוטר, כרף מוסדות עוף החול, בפרק "עין הנחש" דף תס"ב ובדברי הרמיוני שם:" היחידים שמסוגלים לראות ת'סטראלים הם אנשים שהיו עדים למוות."

וקשה לי, מדוע הארי פוטר ראה אותם רק בשנתו החמישית בהוגוורטס, הרי כבר ראינו מפורש שאמו מתה מול עיניו בעודו בן שנה! עוד הרבה לפני שסדריק מת, אז למה הוא לא ראה אותם בשנתו הראשונה? 
 

פשיטאהגיגים בע"מ

הן בספר א' נאמר שהוא זוכר הבזק אור ירוק, ולא דבר מלבד זאת.  והזוכר ושוכח הרינו כאילו לא זכר.

למישהו יש מושג אם מותר להניח תפילין עם פוני ארוך ?הולך בטל


פוני פטור מהנות תפילין.אניוהוא
שכן הוא מין סוס ולא מין אדם.
לא התכוונתי לסוס התכוונתי באמתי שאני מניח תפיליןהולך בטל

אני מגדל שער אז מה אני עושה בהנחת תפילין האם השער הוא חציצה ???????????מתפלפל

אבל אתה יודע באמת מה לעשות?הולך בטל


יש סוברים שזה חוצץ. ויש מקלים...נחשון מהרחברון
טוב תודההולך בטל

 

 

ראה שו"ת יחווה דעת ח"א סימן א'אנו_נימי (G+)


או סימן ב'אנו_נימי (G+)


מותר,מותרהולך בטל


חחח מ"מ עדיף שלא..אנו_נימי (G+)


מה זה מ"מ?הולך בטל


למה עדיף שלא?הולך בטל


באמת מותר שאלתי את הרב של הבית כנסת שליהולך בטלאחרונה

תשאל את @לילה כיום יאיר~ מה הוא אמר

שאלות רציניות לפורום בית מדרש.אניוהוא
יש כזה פורום?הולך בטל
ואימא פוני ארוך מין מאדם הוא!חוני המעגל פינות
וחייב בז מצוות בני נוח.

נמכר לעבד וטבל ליהדות במקום לעבדות הרי קיבל עליו תריג.
ומתוך כך חייב בתפילין. והא כתיב אשר הוצאתי אתכם מארץ מצרים ונמצא מניח שקר אליבא דנרטיבו!
אבל אם הוא עבד הוא פטור ממצוות עשה שהזמן גרמאארץ השוקולד
ותפילין היא מצוות עשה שהזמן גרמא.
יש לומר שכשטבל לשם עבדות כיוון לשם יהדותחוני המעגל פינות
והרי הוא כגר לכל דבריו.
בלורית בלע"ז גבגבר


ב.ג.ל.אורות מאופל
זה לא נכון. הבלורית בחז"ל היא מה שלו אנחנו קוראים צמה, עיין במחצית השקל שאליו מפנה המשנ"ב בסימן שבו זה מדובר (כמדומני כ"ג), בד"ה שאליו הוא מפנה ובשלפניו, וכן כך מוכח מהסוגייה במנחות על חציצה בבגדי כהן.
ולנידון, עיין בערוך השולחן שפסק שאין בכלל מציאות כזאת של חציצה ע"י שיער במקום גידולו בתפילין, וכן פסק הגר"ע יוסף.
תסתכל ברמבםלילה כיום יאיר~
משפט שנון לכתוב על חולצות לכל המשפחה ביום הולדת 90 של סבאשירלוס
מה הרעיון שאותו רוצים לבטא?היא שיחתיאחרונה
והאם אפשר גם ציניות
נעלה משהו שכתבתי פעם?אור שחור

ארבעה אבות נזקים הם, שיעור א', שיעור ב', שיעור ג', שיעור ד'.

לא ראי זה כראי זה,  ולא ראי זה כראי זה.

הצד השווה שהם, שדרכם לנזק ואין שמירתם על אף  אחד.

ומשניזקו, חב הניזק לפצות את עצמו, כי אף אחד אחר לא יעשה את זה

יש לעיין, שיעור ה' להיכא אזיל?אניוהוא
ועוד קשה, ממה נפשך, אי בהסדר קאי שיעור ג' מאן דכר שמיה?
ואי בגבוהה עסקינן כיצד יהיה ראי לזה או לזה, וכי לית הם ידעי שאסור לאיש להסתכל במראה?

וצע'ג.
נכתב בישיבה קטנהאור שחור


ודוחק.אניוהוא
מציאות.אור שחור

נ.ב.גם הם לא הסתכלו במראה

אלא קאי על מי שרואה אותם

האי שהוא דוחק, משום ששיעור א' שישיבה קטנה איננו שיעור א'אניוהוא
אלא הוא חמשוש שחש מעצמיה, וקרי לנפשיה שיעור א' כי היכי שיוכל לסליקאת אפיה מעל תלמידי מתיבתא תיכונא.
לאו הכיאור שחור

משום דשיעורא דאלפא דשלומבא-שיעור א' שפיר איקרי

תנינא להאאניוהוא
דאיכא תרי מינימתיבתא דאית בניהו מאבקא אתוארא דמתיבתא דאפיה סליק עד שמי-שמיא.
חדא מיניהו אתקרי 'מעלה חבר', ואיקרי כך משום דאחשביה לנפשיהו למעלה מאידך חבריא
ואידך מתיבתא איתקרי 'שלום בניך' דמתקרי שלומבא, והוא משום שסלקא דעתיהו שהם אבא לכולא וכולא אתקרי בנוהי.

ולפום ריהטא ,
חמשוש נשאר חמשוש בבחינת 'אבל עני נשאר עני'. ודו'ק.
אלאאור שחור

דשלומבונאי לא קרו לשיעורא דאלפא דילהו חמשושים כלל ועיקר

והא אמת ושריר

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נ.ב. אתה מכיר את שלומבא?

והוא חלק מהרמת אפם..אניוהוא
מכיר באופן כללי... כמה בוגרים, כמה רמ'ים בקטנה, אבל לא הייתי שם מעולם.
זו לא הרמת אףאור שחור

זו שפה של חרדים

את מי?

זה בבחינת 'פושט טלפיו ואומר טהור אני'אניוהוא
לאלאאור שחור

הם באמת חרדים

אלא, שהם ציונים

הרהמור, בעברית

לך לחרדים תגיד להם ששלום בנייך ישיבה חרדית.אניוהוא
הצחקת את סבתא שלו...
מבחינת הצבא זה ככהאור שחור


כלומר?אניוהוא
מבחינת הצבא מי שהגיעאור שחור

משלומבא למד בישיבה חרדית

נפק"מ למעמד בן ישיבה

כל ישיבה קטנה זה ככה.אניוהוא
טובאור שחור

לויודע

עיקר העניין הוא חשבון ישן שלי שהרהמור חרדים

כי הם נעים לכיוון החרדי,ארץ השוקולד
בעוד בעולם החרדי נראה שיש את התנועה ההפוכה
זה לא כל הענייןאור שחור

אבל גם זה נכון

שועשעתי.לעבדך באמת!
ודברי פי חכם חןארץ השוקולד
ענותך תרבניאניוהוא
יש לך משהו נגד חמשושים?תן חיוך!!!!


להיות חמשוש זה הדבר הכי כיפי שקיים!!!!!!!!!תן חיוך!!!!

זה ליהנות מכל רגע, לצחוק על כל מי שצוחק עליך, ולהתגאות בזה שאתה חמשוש קטנטן... לכייף כל היום, ולהביט בסלחנות על השמיניסטים שחושבים שאנחנו באמת מפחדים מהם..

שתגדל תבין..אניוהוא
כשאני אגדל אני אתגעגעתן חיוך!!!!אחרונה


ויש ליישב, דשיעור ה' קמתעסק בההוא מיבחנאאניוהוא
דמתקרי פעסיכומאטר"י בלע''ז.

ודו'ק
ואי אפשר לומר כך,אור שחור

דהא בשלומבונים מיירי

להמשיך?אור שחור

יש לי בעיקרון גם גמרא על זה

גמ'.אור שחור

והאיכא שבו"שים? אלא אפיק שיעור ד' דלאו ניזקי אינהו, ואעיל שבו"שים. ושיעור ד' לאו ניזקא אינהו? הניחא בשיעור ד' דתשע"ה ודתשע"ח, שיעור ד' דתשע"ו ודתשע"ז ודתשע"ט מאי? אלא, שבו"שים בכללא דשיעור ד' נינהו, דאף אינהו שבו"שים איקרו. ואמאי הוו שבו"שים בכללא דשיעור ד'? הא לא דמו האי שבו"שים להאי שבו"שים! אלא, לא תני להו לשבו"שים, דהא לא חשיבי. ולא חשיבי? והא קא חזינן דחפרי ומעצבני! אלא, שבו"שים בכלל שיעור א'. והא לא דמו לשיעור א'! אלא, שבוש"ים דמאי? אי שבו"שים דבעו למיקפיץ בהאי שתא-מכללא דההוא שיעורא דבעו למיקפץ ליה, ואי דכיתה ח'-כיון דלא הוו אלא שיתא יומי בשתא לא חשיב להו.

(מבוסס על רעיונות מלפני כמה שנים, הניסוח מעכשיו...)

מחיית עמלק בזמן הזהאניוהוא
שמוע שמעתי מנהג ישראל לרסס לפני פסח
ומה תמהתי במקור מנהג זה, ואף שיש התולים זה במציאותא דהני מזיקי בחודשי דקייטא, וע'כ הם מקדימים רפואה ל(מקק)[מכה].
אולם ישראל אם אינם נביאים הם, בני נביאים הם, ומנהגם ודאי מקורו בהררי קודש. וע'כ ננסה לעמוד במקור המנהג והשתלשלותו.

ונראה לומר שהוא חלק מצוות מחיית עמלק, דעמלק בגימטריא מקק. וע'כ היו מביאים ריסוס באזור חג הפורים, אלא דהיו דטעו ותלו טעמא במציאות ולא במחיית עמלק.
לטעם זה יש נ'מ לדינא. דהרי ידוע דמצווה בו יותר מבשלוחו, וא'כ יש להדר ולרסס בעצמו, ומי שאינו יודע לרסס, יוכל למנות למרסס כשליח ולומר לו, הרי אתה שליחי למחיית עמלק.
אלא שהיו כאלו המזמינים להמרסס בעידנא דאינם בבית מחששות שונים, וע'כ לא מינהו לשליח כדינא נשכח עיקר הטעם הנ'ל.
עוד משמע מהנ'ל דיש להזמין הריסוסא קודם חג הפורים ודווקא ע'מ לסמוך מצות מחיית עמלק למחייתו של המן.
ומצאתי כתוב סגולה שלא יהיו מקקים כלל לרסס בתענית אסתר. ונראה שהוא משום דבו היתה המלחמה נגד עמלק, וכמו שזכינו להחלישו אז, כן נזכה להחלישו בימים האלו. אלא דיש דכתבו שאם מפאת הריסוס יתקשה בצום ויאכל וישתה, טוב שלא ירסס ביום התענית. ומאידך יש לעיין האם יש חובה בצום זה ואולי עדיף לקיים מצות מחיית עמלק בהידור וצ'ע.
עוד יש לחדש דמכיוון שהוא בבחינת מחיית עמלק, לאחר הריסוס אין לזורקם סתם כך אלא יש לדורכם היטב ולכוון למחיית עמלק בהידור.
ואילמלא דין הריגת כינה בפני חברו ודיני כבוד ביה'כ, הו'א דיש להביא כמה פגרים לקריאת המגילה למחותם היטב בהידור כנ'ל.
ואמר לי הר'ר יוחאי הי'ו דלפ'ז יש לתקן להביא מצעצועי הילדים בצורת בעה'ח הנ''ל כעין הא דמצינו דבר על הנעל 'עמלק' במקום להביא עמלקי ממש. ודפח'ח.
ויש להוסיף על דבריו, דאין לחוש לחוכא ואיטלולא, דבימי הפורים כל מה דמוסיף חוכא מוסיפים לו מן השמים.
אחרי כותבי זאת, נתחדש לי דהני גובריא בשחורא הוי שלוחי דרבנן למלחמה בעמלק. ואכמ'ל.
יפה מאודארץ השוקולד
"ומי יבוא אחרי המלך את אשר כבר עשוהו"

אין לי הערות להוסיף, אבל דרשה יפה
שימחתניאניוהוא
קושייתי היאתמיד בבטחה

האם אין מן הראוי למחות זכר עמלק דווקא בשבת הנקראת בפי העם "שבת זכור"?

ואם תגיד שאין מוחים עמלק בפועל אלא רק הזכירה היא שחשוב,

האם לא כדאי למחות עמלק לאחר חג הפורים הבעל"ט בכדי שלא יסרח הבית ויקיא ולא יקיים מצוות היום שהיא בין השאר לשמוח, לאכול וכו'.

והדברים פשוטיםאניוהואאחרונה
כעין דברי בשפת אמת בשבת שקלים, מדוע מזכירים להביא מחצית השקל בשבת, והכי אין על אך אחד כסף, מה זה עוזר שהזכרת בשבת?.
אלא דהנקודה הפנימית של הרצון - היא גבוהה יותר מהמעשה. לכן אנחנו רוצים לעורר את הרצון - בזמן שאי אפשר לעשות כדי שהרצון יהיה שלם.

אותו דבר בעמלק, לכן זכור זה דווקא בשבת שאי אפשר להרוג מקקים.
ולכן שבת זכור זה לפני פורים וכמו שזכר למחצית השקל נותנים לפני מקרא מגילה, כל גם מחיית בעמלק.
בגדר פילפולי סרק בפוריםאניוהוא
מנהג ישראל קדושים הוא לפלפל בפורים 'פילפולי סרק', וכו'ע מסכימים דהוא בגדר 'פילפולים-בילבולים'.
אלא דיש לחקור בגדר מנהג זה.
האם זה חיוב על הגברא או שזה (חחח)חפצא של מצווה.
ונראה דהרי נפסק בשו'ע ש-ל' יום קודם החג דורשים מענייני החג, וא'כ פורים שעניינו שמחה, יש לדרוש מעניינו ולשמח את הלב בפילפולים הנ''ל. וידוע דדין זה מוטל על הרבנים לדרוש ברבים מענייני החג - וא'כ גם הכא י'ל בפשטות שהוא חובת הרבנים לפלפל ולהרבות בשמחה. (א'ה - נראה דמכאן למדו המנהג למנות 'רב-פורים' והוא משום דהרבנים דכולא שתא לא מצליחים לפלפל בלי דברים רציניים, ועי' שו'ת מן האגדות וד'ל).
ואכתי איכא למידק, האם חובת רבנים זו היא חובת גברא לרבנן או חובת (חחח)חפצא בפוריא. ואין לומר דמהא דממנין רב לפורים הוא ראיה שזו חובת (חחח)חפצא דפורים, דהא איכא למימר דשליחותיהו קעבדינן.
אך נראה לענ'ד להוכיח מהא דמצינו באולפנות דהן ממנות 'רבנית פורים' ואם הוא חובת גברא אין הוא חובת נשיא, א'כ פשוט דהוא חובת (חחח)חפצא.
אלא דאכתי לא ברירא לן האי מילתא, דיש לחקור עוד האם זה בגדר 'מנהג ישראל דין' או כעין הא דאמרי אינשי 'מנהג אותיות גהנם'.
ונראה דע'מ לפשוט ספק זה יש לברר מהו גהנם או אז נדע האם מנהג זה מתאים לשם או לא.
וזכורני ששמעתי בימי חורפי שאין בין גן עדן לגהנם אלא השעון שעל הקיר, דבתרוויהו קא מתעסקי באורייתא, אלא שבגהנם לית להו מורה שעות על הקיר, דכך היא המידה, דמי שכל ימיו בעוה'ז קא בדק זימנא דסיום הסדר או התפילה, כשיגיע לעולם האמת ייסרהו בכך דלא יוכל לדעת השעה.
ועפ'ז נ'ל בפשיטות דאין ספק דמנהג ישראל זה אינו 'גהנם' דאף אלו שבשיעור דעלמא קא בדקי שעתא כל רגע, בשיעורי דפילפולי הבל אינם שמים ליביהו לשעונא וממילא פשיטא שזה אינו בגדר 'גהנם'. וק'ללל.
שאלה שקיבלתי - שו'ת מן האגדות ד'.אניוהוא
לכבוד שר התורה והאגדה... כמוהר'ר... שליט'א
קיבלתי מדודי מר בילבו באגינס הי'ו טבעת שכל העונדה הופך לרואה ואינו נראה (כאן המקום להודות שוב על התשובה הנפלאה במעלת השקופים שכתב כבודו לחברי דני תפוחי).
שאלתי היא, האם אפשר לקדש בטבעת זו את זו שחשקתי להיות אשתי, שכן העדים יראו את ההתחלה של נתינת הטבעת אך את הנתינה עצמה לא יוכלו לראות שכן ברגע שאענוד על אצבעה את הטבעת היא תעלם. האם זו עדות ראיה או ידיעה? האם אפשר לעשות חלות קידושין בטבעת כזו?
תודה!
פרודו
יישר כח על תגובתך וכעת אשיבארץ השוקולד
ביחס לטיעון הראשון:
1. יתכן שחומרת האיסור תשנה.
2. צודק, היה ראוי לכתוב אחרת "אוחזין מנהג אבותיהן בידיהם"

ביחס לטיעון השני:
בשביל זה צריך לדון בגדרי כפיה
בעניין שליש גן עדן לשדכןאניוהוא
כידוע ומפורסם הא דאמרינן דשדכן מקבל שליש גן עדן

כשהפורום הוא המשדך, מי מקבל את השליש?
מילתא בלא טעמא?אניוהוא
אדמיין ופורום חד הואנחשון מהרחברון
בטעמא.אור שחור

דבדיליה לחודיה איכא להוא פורום, דאיהו הוא דאקימיה להוא אתרא, וכל מה דיהוי ביה בדיליה הוא

אם כל הכבוד לאדמיןהיא שיחתיאחרונה
אף על פי שהפורום מקומו, אינני חושב כי הוא מקומו של הפורום.
והרי אין פה כלל עילה ועלול דבטל אדמין- לא בטל הפורום. ולכן אינני מבין מדוע שיקבל השליש
זכיתי לחדש תרוץ לקושי המפורסמת בעניין המחליף פרה בחמור וילדהאניוהוא
ידועה הקושיא, כיצד אדם מחליף ילדה עם בע'ח, הרי זה לכאו' אינו מוסרי. וכיצד יחליף הלה פרה - בחמור וילדה?!

והיא קושיא עלימתא משנות דור ודור, ועתיקי קשיין מחדתי.
אך ב'ה זכיתי לאחרונה לכוון לאמיתה של תורה.

בהקדם מה שבאר הראב'ד את ברכת משנה הבריות על פיל, קוף וקיפוף (ינשוף) -
ובאר הראב'ד שמיירי בבני אדם שמנים כפילים, מכוערים כקופים וחכמים כינשופים.
ונראה לענ'ד דה'ה הכא דכולה מיירי בבני אדם, חדא שמנתא כפרה, אחד חמור ורק הילדה ארצי מתקרי 'ילדה' כי עדיין לא יודעים מה תהיה לכשתגדל...
אין מתיגיין אלא למתוייגיןאניוהוא
לא הבנתי את הפאנצ'נחשון מהרחברון
כלומר?אניוהוא
מי החליף פרה החמור וילדה?נחשון מהרחברון
מי זאת הארצי הזאת?
בגמ' כתוב המחליף פרה בחמור וילדהאניוהוא
השאלה איך אפשר להחליף ילדה עם בע'ח?

המילה ארצי זה תיקון (קילקול) אוטומטי ... תמחק את המילה הזו
חשבתי ככה אבל הארצי בלבל ..נחשון מהרחברון
טוב. כשיהיה פניות נתעמק בכך
אין משיבין בפני גדול. ואע''פ כן...היא שיחתי
מדוע שאיש הישר בעיניו ירצה להחליף אדם שהוא חמור וילדה תמורת אישה פרה?

זה 2 תמורת אחד.
כי המשקל של הפרה הוא כמו החמור והילדהאניוהוא
...אנונימי (2)
ויש לדייק עוד בגדר המוסר.חוני המעגל פינותאחרונה
הרי מוסר דינו במוות מדרבנן

גונב איש ומכרו דינו מוות דאורייתא


ומכל מקום נופלת ארמלתו לייבום
ויש חשש דאתי לאיחלופי בין חמור לפרה וילדה ואתי בועל אשת אחיו שלא במקום מצווה ובחטאת קיימא.


והא וחטאת לא מן הפרה דהיא קשישא מתרי שנין ולא חמור שאין בו סנפיר וקסקסת נמצא אתה מצריכו לשפוך דמים מרובים-והתורה אמרה דרכיה דרכי נועם!


ונמצא כל העולם כולו חרב על אותן פרה חמור וילדה
ועל זה שנינו לקמן על מה חרבה ירושלים? על מה לא!


בבירכת המושל במשל והמרדים יקצים
חוני שומר ישראל ותנומה לא ישים.
משנכנס אדר...לילה כיום יאיר~
"חייב איניש לבסומי בפוריא עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי"
עד ועד בכלל או עד ולא עד בכלל?
מחלוקת רצינית.אור שחור


מה הופך מחלוקת למחלוקת רציניתקוד אבל פתוח
יש מחלוקת בכאילו?
שהיא אמיתיתאור שחור

ולא כמו מה שאמור להיות בפורום הזה....

אההה הבנתיקוד אבל פתוח
ששוטים הרבה כבר לא שמים לבמושיקו


לענד- לא צריך להגזיםניצוץ ההוויה
לא מבין איך אנשים מרשים לעצמם להיות שיכורים כלוט- אתם מדמיינים את הגר''א שיכור כלוט?
עדאלעזר נאור123
שלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי
יש כאן כמה אנשים שלא הבינו את הקונספט. זה פורום הומוריסטי.חוני המעגל פינותאחרונה
ולי נראה דתלוי במחלוקת אם עד אחד נאמן משום מילתא דאתי לאיגלויי אזי גם בפסולי עדות ככאלו שלא 'לא עשאום כרצונו' יש עדות

כיוון שביסומי ודאי דבר דאתי לאיגלויי

אליבא דדווקא עד אזי עד ועד בכלל
אליבא דלאו דווקא אזי ולאו עד בכלל

אליבא דאמת ודאי שלהוציא ממון או שבועה אין כוחם יפה
ויש לברר אם ארור המן ברוך מורדכי הוא בגדר שבועה או בגדר גילוי דעת ודוק.

המושל במשל והחונן מדעים
חוני, מעגל המשולשים.
מה הפורום הזה????????צועדת בשביל


אור שחור

נו באמת...

שכחתי לתייג את בעל השאלהאניוהואאחרונה
פורום זה - על שום מה?תמיד בבטחה

על שום שמקדמא דנן עם ישראל אוהב לצחוק על עצמו.

ל' יום קודם פורים (קטן) ויש לי שאלה עצומהאניוהוא
בגמ' הפסחים דף מו ע'א כתוב
'לגבל ולתפילה ולנטילת ידיים ארבעה מילין'
והוא מילתא דפשיטא!
וכי בשופטני עסקינן שלא ידעי לספור מילים?
ומה באשר הגמ' לחדש ש'לגבל ולתפילה ונטילת ידיים' זה ארבע מילים?

@נחשון מהצפון
@ארץ השוקולד
@ימ''ל
@11111
@אור שחור
קיבלתי ממורי ורבי שמי שלא יודע דקדוק הוא עם הארץנחשון מהרחברון
עבר עריכה על ידי נחשון מהצפון בתאריך ט"ו בשבט תשע"ט 06:12
שהרי אפי' רשי פשוט אינו מבין.
ועניינו לכאן הוא שיש תרי אופנים דספירה חד הוא אחד שניים שלושה ארבעה חמישה וכו' שהוא לשון זכר
וחד הוא אחת שתיים שלוש ארבע חמש וכו' שהוא בלשון נקבה והוא שיש בהנקבה חסרון אות לעומת הזכר שהוא חשוב ומעולה יותר.
מלבד בתחילתו אחת ושתיים שבו יש להנקבה מעלה ע''ג הזכר כיוון דהנקבה במיעוטא שפיר כמא שאמר סבא בבית פחא בבית סבתא בבית וכו'. דהרי סבא כשבבית הינו לבד וממורמר ולא טוב היות האדם לבדו וכו'
אך הנקבה כשהיא לבדה או עם חברתה אחת ונשארת בבית לבד עד דהזכר חוזר מעיסוקיו הבית נקי ולא תבשילין ומטעמים אך כשמתקבצות ובאות כמה וכמה מהן הבית רק מתמלא רעש ודאגה

והארכתי בזה לבאר לך דארבעה מילין אינו מילין דמתדברות דבר בעי למיכתב ארבע מילין דהרי מילה היא בלשון נקבה דהרי עשרה קבין של דיבור וכו' ודוק.
אלא הא מילין הוא מטבע דמתקרי מיל שהוא עשירית הדרוש ועליו אמר שלמה (בן ה6 מגן דינה) בחכמתו 'עץ או פלי' דמאידך גיסא נמצא כתוב 'פלשתינא' ומאידך גיסא צוייר אילן רב פארות. וממנו נגזר הגזירה שווה לכל המטבעות שצד אחד הינו עץ וצידו השני הינו פלי.

ותנן בוויקיפדעיה דהמיל עם צאת האנגלי את הארץ התהפך ונהיה לפרוטה והוא פירוש בגמ' הנז' הנ''ל.
דלגבל הינו בבחינת גביל לתורי דיש להאכיל לתורי קודם האכילה שבעל הבית ואף לאחר שנטל ובירך המוציא לחם מן הארץ ועוד לא בא הלחם לפיו יש לו לעצור ולהגיד גביל לתורי שהוא אינו יכול לאכול עד שיאכלו הם וזוהי בחינת צדקה שנותנים לבע''ח וע''כ דינה כפרוטה לצדקה. התפילה בבחינת ואני בצדק אחזה פניך שיש ליתן פרוטה (דמתקרי מיל) לצדקה קודם התפילה והוא כבר איכא תרי מילין.
ונטילת ידיים הוא דרכו של הגנב שנוטל בידיו כל מה שמוצא ועל כן נטל את שני המילין-הפרוטות אלו מידנו ועל כן יש ליתן מחדש עוד 2 מילין חד לתורי וחד לתפילה. וצריכא דאילו לא כתיב לגבל ולתפילה ונטילת ידיים ארבעה מילין איכא מאן דאמר דהנחה בקופה עושה מצווה ואף לאחר נטילת ידיים נתן אין זקוק לה... ויש מה להאריך בזה ותן לחכם ויחכם עוד.
עיינתי היטב בדבריו הנעימיםאניוהוא
ובין השיטין ראיתי תוכחה מגולה שרמז שאינני בקיא ב'שמא דמספריא'.
אך אחר המחילה, עניין היטב בדברי למעלה ויראה שודאי דייקתי בדברי וסיימתי 'ארבע מילים'
אך מה דאיתא בגמ' 'ארבעה מילין' הוא באמת תימה.
ודבריו על המיל האנגלי הינן דברי נביאות
דבכולא ש'ס לא מזכרינן מטבע הנקרא מיל. והוא פשוט.
אלא דקשיא ליה למר מדוע נכתב פה ארבעה ולא ארבע,
והוא פשוט כדברי ראב'ע (והובאו דבריו בתוס' יו'ט כמה מקומות) ש'כל דומם זוכרהו ונוקבהו'.
והדרא קושיין לדוכתא.
אחדהש''טנחשון מהרחברון
ההוא שפתחת בארבעה וסיימת בארבע הינו כדכתיב פתח בכד וסיים בחבית. רק מעיד על חוסר בקיאותו במילים דלשונא ויש לחוש שמא למד מרנא בישיבה קטנה דאין למדים שם לשון הבעה תחביר ודקדוק ואף אם למד במקום דמתהדר בשם לא לו 'ישיבה' תיכונא שהישיבה התם היא על קפה וציגרטה ששם עוסקין הדקדוק יש ללמד זכות שמיים רבים חלפו בירקון מאז ושכח תלמודו כיוון שלא חזר.
כי מאן דתירץ שכל דומם זוכרהו ונוקבהו דבר אדם מתקרי מדבר דהוא 3 דרגות יתר על הדומם. וכוח דיבורו הוא המפרישו מדרגת החי לדרגת מדבר והיאך המילים דהן עיקר מדרגתו של האדם כדכתיב וייפח באפיו נשמת חיים ומתרגמינן רוח ממללא יהיו בדרגת הדומם דדוכרהו ונוקבהו?

ומה שהקשת מדברי דדברי נביות הן אין להקשות דהפוך בה והפוך בה דכולא בה וכפי התוספתא בשבת הכותבת שאסור ליתן בקשר בין האפרוחין משום דרכי האמורי ואם מפני הברק מותר דהא רבי בנימין הפרנקליני עוד לא המציא את עפיפונו כולא הבקרים והיאך אותה תוספתא יכלה לכתוב זאת? ומה פירשו רבותינו מאות בשנים הלומדים דמפני הברק מותר שהוא בדרך הטבע דבר הטבע והשכל הכחיש זאת. אלא שהשאירה לנו תורה מקום להתגדר בו ולחידושים המתחדשים לבוא במציאות כבר נראה שנכתב עליהם מכבר. וזו בני הוכחה גדולה כי תורתינו נתנה מבואר עולם שאין הזמן שולט בו אלא הוא שולט בזמן ואין מוקדם ומאוחר מפני כסא כבודו ועל כן הכל ברור שריר ואמת ויציב ונכון וקיים.
דרישת שלומי התקבלה, (אנא העזר בסבלנות ונחזור בהקדם תודה.)אניוהוא
עבר עריכה על ידי אניוהוא בתאריך ט"ז בשבט תשע"ט 11:12
קראתי דבריו ואשתומם כשעה חדא.
וכי יש לך הו'א דלמדתי בישיבה קטנה? על כגון דא נאמר 'נפגש בערב יו'כ'....
ועוד דחשדני אציגרטא, והוא מילתא דלא שכיחא בישבתא תיכוני דילפתי ביה.
ומה שכתב קפה, לא קפה הווה אלא אייסא דקפה הווה. ואכמ'ל.
ולגבי המיא דעברו בירקונא, מבין השיטין נראה דזימנא סגייא לא הוות מטיילא בירקונא....


ולסוגיין, מה שכתב כבו' דפתחתי 'בכד וסיים בחבית' הוא מילתא דלא שייכא. דכד וחבית הן תרי מיני - ונ'מ למקח וממכר, אך ארבעה וארבע הוא חד מספרא בתרי גווני.

ומה שרצה לומר שמכיוון דמילין הן שורש הרוח ממללא לא שייכא בהו גדר דומם
אחר ה(חפירה)[מחילה] גם זה הבל הבלים (הכל הבל).
דאיברא, הדיבור הוא המבדיל בין האדם לבין הבהמה, אך אין זה אומר שהמילים הם בגדר חי.
ועוד דיעויין האיש קידושין, ושם מבואר דמעשה חלות קידושין הוא גם ניתן להגיב בשני דרכים, וברור שחלות קידושין היא חלק יותר גבוה מדיבור דהרי בן-נח לא יכול ליצור חלות קידושין, וזה דבר שקיים במדרגת 'ישראל' בלבד.
ואף שכך הוא ניתן להגדיר בשני המינים.


אך יעויין שם עוד, דבדבר שהוא דרכו דאיש אמרינן לשון זכר, ובדבר דהוא דרכא דאישה אמרינן לשון נקבה. וידוע דט' קשר של שיחה נטלו הנשים (והעשירי יודעות הן אצל מי הוא נמצא ואכמ'ל), וממילא מילין הן דרכא דנשים ולכן הווה ליה למכתב בהו לשון נקבה, ואם כן קשיא לדידי.
אך נראה לענ'ד בפשטות ליישב דאימתא דפמינסטיא עילויה וע'כ כתב בלשון זו ע'מ להסתיר דבריו אך לגלותם ברמיזא. וק'ל


בברכת ולמצנתקים אל תהי תשובה.
ואולי יש לומר שכוונת הגמרא היאאור שחור

אינה שהם ארבעה מילים, אלא שיש בשבילן ארבעה מילים

באר פרט הסבר והדגםאניוהוא
שפירוש מה שכתבה הגמראאור שחור

"ל"גבל הכוונה היא בשביל הגבל, וכן בכולם. אמנם צריך עיון לי מה הם אותם ארבעה מילים

אחר בקשת המחילה מרבנן, הנכם טועים.היא שיחתי
והנני דן אתכם לכף זכות, כדאמרן, 'משום חורפא- שבשתא' (אע''פ שאותו שפירש שהכוונה למייל אנגלי, הנה לא שם לב כי בגמרא אין שני יודיין אלא אחת. וכנראה שאינו חכם ממקומנו ואינו דובר שפתינו).
וודאי לי שהנכם יודעים בעומק ידיעתכם את התשובה, אך אין זה מגיע אליכם לתודעה, כמאמר חכמינו 'מלתא דלא רמיא איניש לאו אדעתא'.
ומשום מעלתכן, אנסה אני הדל להראות נכוחה כאספקלריא מאירה את ביאור הגמ'.

דהרי מצינו באותו גן דינה שהוזכר אצל כבודם, דהוריהם ואחיהן לימדום דאין סופרין את האנשים, משום אותו סיפור על דוד המלך שספר את עמ''י ונענש, ואכמ''ל.
ואם כן, כידוע לכבודם שאותיות התורה השוו למניין עמישראל, וא''כ אותיות העבריות הם כאנשים, ואין למנותן! לכן, באה אלינו הגמ' הקדושה ואמרה לנו מניינם, כדי שלא נצטרך למנותן.
והדבר ברור לחכמים.
ק''ג דהרי 304 אלפים אותיות התורה וואו שישים ריבואנחשון מהרחברון
לא הבנתי דברי מעלתוהיא שיחתי
ודבריו יצאו משובשים. אין זה כי אם כבודו לא מצוי במקומנו.
אודה לרבנו באם יועיל ויואיל לבאר דבריו.
יש רק 304 אלף אותיות. ולא שישים ריבואנחשון מהרחברון
ככה 'זה כנגד עמ''י קצת קשה
דברי אמורים מתוך ספר הזוהר הקדושהיא שיחתי
ואם תרצה תשובה לשאלתך, מצאתי בשם רב אחד. בשם בספר המקרא והמסורה (סימן י"ב), ושם האריך בענין זה מאד, והביא כמה וכמה תירוצים מגדולי האחרונים, כלהוסיף הרווחים בין המילים ועוד. וסיים, שאמנם יהיה יותר מששים ריבוא, אך יש לחשב גם את שבט לוי שנכללים במנין, וגם להם יש אחיזה בתורה. ע"ש. והנה שבט לוי היו כעשרים ושנים אלף מגיל חודש ומעלה, ואילו ישראל נמנו מגיל כ' עד ס', יתכן א"כ שבני הגילאים האלו משבט לוי, ישלימו המנין בדיוק. ויש להוסיף עוד ששישים רבוא אינו בדיוק אלא הם 603,550
בדרך הפשט כבר כתב על זה בפני יהושעאניוהוא
אל נראה לי להוסיף, כי כדרכם של היהודים,
כל דבר יתווכחו וכל אחד יבין אחרת מהשני,
וכדאמרי אינשי, ע'מ למיעבר מבחני דרבנותא (דמתקרי היכלא דשלמה) יש לומר פלוגתא בכל תיובתא...
וא'כ אתי שפיר, שכל אות בתורה יש תרי פירושי וא'כ ש אלפי אותיות הן ס' ריבוא דעות וק'ל.
עדיין קצת קשההיא שיחתי
דהרי אומרין דכל ב' יהודין הוו להו ג' דעות. וא''כ יש מעל ומעל לאותיות התורה
אך לא עסקינן בדעות היהודים, אלא בהסבר האותיותאניוהואאחרונה
כולם מישראל רק הכלה מאיסטנבוליונתןפ
לא הבנת את הקטע של הפורום פרוש לניסיונות פעילים...דוד665אחרונה


כולם עננים רק עידן טליונתןפ
כולם יום חול רק שלומי שבתיונתןפ
כולם תוייזרס רק אלירן בגיונתןפ
כולם רעמים רק אהוד ברקיונתןפ