שרשור חדש
הלבנת הוןדגיגת זהב

ראש יהודי

 

יהודי ביקר בכפר נידח בין גויים ומצא שם איכר יהודי,

 ראה היהודי את האיכר משקה את פרתו

חלב ואח"כ חולב את הפרה,

שואל היהודי את האיכר כמה ליטר חלב אתה מוציא ממנה ביום?

האיכר עונה לו 20 : ליטר,

שואל היהודי: וכמה ליטר היא שותה ביום ?

עונה לו האיכר 20  ליטר !

שואל היהודי, אז מה הרווחת?

האיכר מחייך ועונה, אני משקה אותה חלב עכו"ם

ומוציא ממנה חלב ישראל…....

לזה קוראים הלבנת הון...

 
חחחחח אדיר!!ארי צלוב
חחח... גדווול.... אביב
חמוד! (:ה!2ה 2!2ה
אבודה!אחרונה
זה משו היהודים האלה....חשבשבת

נמצא עמלקי- עכשיו אפשר לקיים....

פרק א'
במזכירות של 'החברה למצוות נדירות' הטלפון לא הפסיק לצלצל מאז הבוקר, ר' לייבוש המזכיר היה עונה לכולם אותה תשובה "מבררים, נודיע כשנדע". האמת היא שגם הוא התרגש, מצווה כזו נדירה לא זוכים לקיים בכל יום. בסביבות השעה אחת עשרה הגיעה התשובה "יש, הזיהוי ודאי, זכינו!", הקריאה הדהדה בחלל וכולם פרצו בניגון שמח של "ליהודים היתה אורה ושמחה". מיד לאחר מכן נשלחה משלחת רבנים לשוודיה כדי לדבר עם אותו הפרופסור, ולשכנע אותו לשתף פעולה, הכל כבר היה מוכן.
לפני מספר חודשים, פרסם עיתון שוודי קטן ידיעה, ובה טען פרופסור מאחת האוניברסיטאות הנחשבות בשוודיה, שמצא איגרת יוחסין המייחסת אותו עד לימי התנ"ך. הידיעה לא היתה מרגשת איש, אלמלא הייחוס היה עד לפרמשתא, בנו של המן המפורסם, צורר היהודים. השמועות פשטו במהירות, "נוכל לקיים מצוות מחיית עמלק בהידור עוד השנה", הובטח במודעות של החברה, והם החלו בנסיונות לבירור השמועה.

פרק ב'
מסע השכנוע היה מפרך, אך כשהבין הפרופסור, רוברט שמו, שהדבר כה חשוב לעם היהודי, הוא הסכים למסור את נפשו לצורך העניין. הוא הגיע בטיסה ישירה לארץ, היישר לטיש מיוחד שנערך לכבודו על ידי הרבי מגור, שהתרגש ללחוץ את ידו של תשמיש המצווה.
הפשקווילים כבר נתלו בכל רחבי ירושלים, ובאיצטדיון טדי כבר נמכרו כל הכרטיסים, הכל היו נרגשים. רק דבר אחד העיב על השמחה, על שולחנו של הגרי"ש אלישיב הונחה שאלה רבת משקל, באיזו מיתה יש לו למות.
על כולם היה מוסכם שיש להדר במצווה, אך מה הוא ההידור? היו שטענו כי צריך להרוג אותו במיתה הכי חמורה שיש לישראל, אך הם כמובן נחלקו במחלוקת ר' שמעון וחכמים, סקילה מול שריפה. החולקים עליהם טענו כי יש לנהוג בו על פי הכלל 'ברור לו מיתה יפה', ולהרוג אותו בירייה, שהיא המהירה ביותר. כמובן שהאחרים טענו כי כלל זה נובע מ'ואהבת לרעך כמוך' ולכן הוא רק על 'רעך', אך אלו סברו שזה כלל מדיני ההריגה ולא מדיני בין אדם לחבירו.
רוברט ישב בחדרו במלון המפואר שנשכר לו ולא הבין מה מעכב, בכל מקרה, הוא קיווה לחגוג את יום הולדתו השישים לפני ביצוע גזר הדין. הדיונים נמשכו בלהט במשך קרוב לשנה, ההכרעה נפלה לבסוף על ידי הגריא"ל, שהביא הוכחה נחרצת מפסוק, "ויחלוש יהושע את עמלק ואת עמלק לפי חרב". החולקים, נבוכים מכך ששכחו פסוק מפורש, נאלצו להודות לדעתו.
בעקבות פסק זה נוצרה בעיה חדשה, חלות המצווה היא רק בחרב המפורשת בתורה, וכי איך נדע איזו חרב שימשה בימי יהושע? הרבנים יצאו לברר, והטקס נידחה לתאריך בלתי ידוע.

פרק ג'
בגיל שישים ושתיים, חגג רוברט את יציאת ספרו החדש, יחד עם חבריו החדשים בבית המלון. ההוצאה להורג לא נראתה באופק, הוא התחיל להבין למה התכוון פרעה כשטען שהיהודים לא עושים שום דבר.
בסיוע מכון המקדש (מזרוחניקיעס ל"ע), הוכנה החרב המיוחדת, על פי כל כללי ההלכה. החרב נראתה כמו שילוב של מגריפה, סכין גילוח ומקל מטאטא, אך ללא ספק היא היתה זו שבה השתמש יהושע בן נון. אדם מיוחד, חוזר בתשובה ששירת בצבא, התחיל להתאמן בשימוש בכלי הסייף, והמודעות הודפסו שוב. השאלה הגדולה נשאלה לאחר האימון השלישי בחרב, "באיזה איבר צריכה החרב להיתקע?", השאלה הדהדה בבית המדרש של ישיבת פוניבז'. הטענות היו לכאן ולכאן, היו שטענו כי מסיפור שמואל ואגג מוכח שיש להרגו בסייף בגרון, אך דעת הרוב היתה שזו היתה הוראה שעה ויש ללכת אחר לשון בפסוק "חרבם תבוא בלבם". המחלוקת החריפה והגיעה עד לרמה של חרמות הדדים, אך הפתרון שהוצע לבסוף היה פשוט, החרב תתקע בלב על תנאי, ולאחר מכן תשסף את הגרון, כך בוודאי יצאו ידי חובת לכולי עלמא.

פרק ד'
בגיל שישים וחמש כבר ידע רוברט עברית על בוריה, הוא התחיל להרצות באוניברסיטה העברית, עד שיוכרע מה יהיה איתו. בדיוק באמצע אחת ההרצאות נכנסו אנשי נטורי קרתא והודיעו לו כי ההכרעה נפלה והתאריך הוא עוד שבועיים, רוברט הזיל דמעה, התרגשות...
אך הבעיות עוד לא נגמרו, המחלוקת כרגע נסובה סביב שאלת הגופה. חברי כולל 'מנחה טהורה' היו נחרצים, יש לשרוף אותה כדין איסורי הנאה, אחרת יבואו להשתמש בו. בישיבת 'אש התורה' העביר הרב שיעור כללי והודיע כי יש איסור חמור של ביזוי מצוות בשריפת הגופה, ויש חובה לקבור אותו בתוך שתי עטיפות. המחלוקת נבעה מחילוק עקרוני, אלה טענו שהמצווה היא בנטילת הנשמה, והגוף נשאר כאיסור הנאה, ואילו האחרים טענו כי המצווה היא הפרדת הגוף והנשמה ועל כן הוא תשמיש מצווה. מחלוקת זו העסיקה את עולם התורה בשנתיים הקרובות, בכל הישיבות עסקו השיעורים בנושא נטילת נשמה בהקשרים שונים. אפילו מועצת גדולי התורה לעניין מחיית עמלק נדרשה לסוגיה, ועסקה בשאלה זו מספר חודשים. לבסוף, בעסקה מיוחדת נמכר גופו של רוברט לגוי, וכך היה ניתן לקבור את איסור ההנאה לדעת כולם. הטקס שוב יצא לפועל.

פרק ה'
חסידי הגר"ח קנייבסקי עצרו את רוברט בן השבעים בכניסה לאיצטדיון. "הרב רוצה לקיים את המצווה בעצמו". הרב היה מקבל את מבוקשו לולא ביקשו זאת תלמידי הגריא"ל שטיינמן לפניו. המחנות החלו מתווכחים וסטנדרים התעופפו מצד לצד, עד שקם תלמיד ותיק והציע "נשתתף בפרוטה בחרב". ההצעה היתה גאונית, הם החליטו לשתף את כל עם ישראל יחד בחרב מדין 'זכין', וכך כולם יזכו בקיום המצווה הנדירה. במחנה הגר"ח נשמעו קולות שטענו כי שמא לא כל ישראל מעוניינים לזכות במצווה, וממילא לא ניתן לזכות להם חלק בחרב, הם קראו להקנות בתנאי לכל מי שירצה. הדיונים בסוגיא עלו לשולחנו של הגרי"ש אלישיב, ששיתף בהם את האדמו"ר מסאטמר, והטקס נדחה שוב.
סברא מעניינת הועלתה על ידי האדמו"ר, הוא טען כי אין חלות של המצווה על החרב, אלא רק על ההורג, ולכן כלל לא יועיל להשתתף בחרב. האפשרות המתבקשת היתה למנות את המוציא להורג כשליח של כל ישראל, אלא שזה לא הסכים. "גם אני מעוניין לקיים את המצווה" הוא טען בתוקף, וכולם נאלצו להודות לו. האפשרות שנותרה היא למנות שליח גוי, אך כיוון שלא ניתן למנות שליח שאינו מחויב במצווה, החליטו לקנות עבד כנעני ואז לזכותו לכלל ישראל. החיפושים ארכו מספר שבועות, אך לבסוף נמצא אדם, גוי לפי כל כללי ההלכה, שהסכים להימכר לעבד. עכשיו התלבטו הרבנים כיצד לקנות אותו, אפשרות הכסף נפלה מיד, כיון שאין בידינו מכספה של הגמרא. גם אפשרות השטר נפסלה, מחוסר ידיעת הנוסח, נשארה החזקה. העבד חלץ את נעליו של הגר"ח קנייבסקי ובכך נהיה עבדו, הגר"ח הקנה אותו לכלל ישראל על תנאי, וההדורים יושרו.

פרק ו'
רוברט, שבמשך ארבע עשרה שנותיו בארץ כבר הספיק ללמוד קצת על יהדות, העלה שאלה מעניינת, הברכה. כולם הסכימו כי זו מצוות עשה ויש לברך עליה, נותרו שתי שאלות לברר, מה נוסח הברכה ועל מי לברך אותה. נוסחים רבים הוצעו, החל מ"על המֵּחִיָה" וכלה ב"הגומל לחייבים". לאחר מספר חודשים של ויכוח נבחר נוסח מדוקדק על פי כל השיטות "וצוונו על מצוות למחות מחיית איש מזרעו של עמלק, כן יזכנו להכרית כל זרעו שמחים בבנין עירך וששים בעבודתך, ברוך אתה מקדש ישראל ומחלל העמים", לפני נוסח זה, תבוא כמובן ברכת 'בורא פרי הגפן'. הנוסח הובא לאישורו של רוברט, אך שמיעתו כבר לא היתה טובה והוא אמר שזה מזכיר לו את ההמנון השוודי. היו שהקשו כיצד בירך זאת שאול לפני כל עמלקי שהרג, אך הם הוצאו מבית המדרש על שאלה טיפשית.
בעיית המברך היתה סבוכה בהרבה, העבד הכנעני כמובן לא יכול לברך, כיוון שהוא אינו מצווה, אך בעליו הם כל ישראל, מי איפוא יברך? לאחר מאבקים רבים הוחלט שכולם ימנו שליח אחד שיברך על המצווה, אך בזאת לא תמו הבעיות. חסידי הגר"ח קנייבסקי טענו בתוקף כי הוא היה בעליו של העבד ועליו לברך, אך גם חסידי שאר הרבנים טענו כך על רבם. הסכסוך ארך כשנתיים וכלל עירוב של המשטרה, לבסוף הוצג ההסכם הסופי: הרב קנייבסקי יברך, הרב אלישיב יברך שהחיינו והרב שטיינמן יהיה קווטאר.
בשלב זה פרצה בהלה קטנה בציבור, כיוון שרוברט הובהל לבית החולים, אדם בן שמונים ואחת שחולה בשפעת זה עסק מסוכן. רופאים מיוחדים מטעם מועצת גדולי התורה נשלחו לבדוק שרוברט איננו טריפה, וניתן לקיים בו את המצווה, כולם נרגעו כשהרופאים אישרו זאת.

פרק ז'
כעת הכל באמת היה מוכן, התאריך נקבע לר"ח אדר, תאריך רב משמעות לגבי עמלק. בכל בתי הכנסת עסקו בדיני מחיית עמלק, וכל שיחה ברחוב, סופה שתגיע לעסוק בנושא זה. ילדי מאה שערים יצאו לרחובות בתהלוכות שמחה על הזכות שנפלה בחלקם לחיות בדור כזה, חסידי ברסלב זרקו עליהם סוכריות. בכל החסידויות נערכו טישים מיוחדים, אפילו הרבי מסאטמר הגיע מחו"ל במיוחד. תחושת חג נישאה ברחובות, חג של פעם באלפיים שנה. רבים מהיראים קנו משקפיים מיוחדים לצפייה בהוצאה להורג, כדי לא לעבור חס ושלום על לאו ד'לא תשכח', הכל ממש היה מוכן.

פרק ח'
מסע ההלוויה של רוברט היה עצוב, אלפים ליוו אותו למנוחות, ילדי הת"תים הלכו בבגדי שק ומיררו בבכי, בעוד רבותיהם של ישראל נושאים את המטה. מסע ההלוויה הגיע להר הזיתים ורוברט נקבר מחוץ לגדר, ככל גוי אחר. הספדים רבים ביכו את מותו ותמהו על מה עשה ה' ככה, מדוע לא נתן לבניו לקיים את בניו מצווה חשובה שכזו. על מצבתו נכתב:

פ"נ
זרעו של עמלק
צדיק טהור וישר
נפטר בשיבה טובה

כל חייו היו לשם שמים


תם ולא נשלם השבח לבורא עולם

עצוב ביותר.דוסית גאה!
שווה לקרוא עד הסוףעוד חוזר הניגון

אפילו שהסוף עצוב...

חמור ועצוב..א.א.ק

קטע דומה יש על בית המקדש שירד, ואז החלו ויכוחים מי יהיה כהן גדול, ספרדי, או אשכנזי, או תימני, או.....

וכו'.

מתי כבר יגמרו כל הויכוחים האלה???

חמוד++ ומעביר מסר חד ונוקב ארי צלוב
חזק!ב.ש.
מה ששוכחיםאנונימי (פותח)
מה ששוכחיםאנונימי (פותח)

שהיום עיקר מחיית עמלק הוא העמלק שבלב...

כמו ששאל חסיד את רבו מה לכוון במקוה, אמר לו "מקוה" אותיות "קומה" ה' ויפוצו אויביך, תכוון לפוצץ את אויבי ה'.

התלהב החסיד שע"י טבילה במקוה הוא מפוצץ את אויבי ה', אמר לו הרב: שוטה, אויבי ה' זה אתה בעצמך.

אהבתי, רחל...ב.ש.
להוסיף על זהחשבשבת

שטבילה אותיות ביטול ע"י שאדם מבטל את הישות של עצמו (העמלק הפנימי שלו) הוא זוכה להיטהר.

צפוי ומטופש.שיראל.
קשה-גיטריסט-אחרונה
כמה חידות לפורים.געש
הפותר נכונה יזכה בפרס יקר ערך (טופי אולי 2)

1. חבר שיוצא משרפה..

2. לצד אחד שאלת הבנה
לצד שני שאלת הכרות 
אך בתנאי שמתחילים מהאמצע...

3. אור התהפך לפני החדר הקטן..

פתרוןשונמית

ממש חמוד!

1. רעשן

יפה...געש
נשארו 2 ו 3
מי שיפתור יקבל חמש טופיםגעש

|מנסה לשכנע אותכם לפתור|

3.ויזתא....הסטלן הקטן
וואי.. יפה!מישי' מאפושו'

נראלי אני אוותר על הטופים... (כאב! זה כ"כ יחסר לי!!)

אני פשוט לא מצליחה....

ואם תפתרו גם את האחרונה...געש
אני יעלה עוד כמה:p
רמז ל'המן' בתורה?אבא שמואל
המן מהתורהדגיגת זהב

בראשית/ג יא וַיֹּאמֶר מִי הִגִּיד לְךָ כִּי עֵירֹם אָתָּה הֲמִן-הָעֵץ אֲשֶׁר צִוִּיתִיךָ לְבִלְתִּי אֲכָל-מִמֶּנּוּ אָכָלְתָּ

בראשית/ו טו וְזֶה אֲשֶׁר תַּעֲשֶׂה אֹתָהּ  שְׁלֹשׁ מֵאוֹת אַמָּה אֹרֶךְ הַתֵּבָה חֲמִשִּׁים אַמָּה רָחְבָּהּ וּשְׁלֹשִׁים אַמָּה קוֹמָתָהּ

יממה?אחותו
המן?אחותו
הפתרון זה...געש
המן..
אז כמו שהבטחתי הנה עוד חידות...

הגיע כעס מבילבול..

הממלכות הציגו את בגדי הרישמיים..

חלון משימות..


בפקודה: אותו תכבוש!


אדון סיבה בלע רביעית.. 

אוליעדיין בדרך

הממלכות הציגו את בגדי הרישמיים..- מדי

אדון סיבה בלע רביעית.. -מרדכי

 



 

ככה>געש

אדון סיבה בלע רביעית - מרדכי

הממלכות הציגו את בגדי הרישמיים> פרס ומדי

הממלכות-  הציגו-פרסו  את בגדי הרישמיים-מדיי

ניראלי...אנונימי (פותח)

בפקודה: אותו תכבוש!- חרבונא

 

טעות...געש

אין לכם פיתרון??געש

פורים כבר עבר...געש
ועדיין לא פתרתם, אז הנה הפתרונות

הגיע כעס מבילבול! - הגיע- בא, כעס- חרון, מבלבול- תבלבלו ת׳אותיות = חרבונא.

חלון משימות- אותם אותיות של משלוח מנות!

בפקודה! אותו תכבוש- אותו- זה, תכבוש- רש = זרש
אתה יכול להסביר את כל התשובות גם של הראשונות?ה!2ה 2!2ה
הסברגעשאחרונה

1. חבר שיוצא משרפה-

חבר- רֵע  יוצא משרפה- עשן

2. לצד אחד שאלת הבנה
לצד שני שאלת הכרות 
אך בתנאי שמתחילים מהאמצע...

                                      >מן

המן- אם מתחילים מהאמצע- המן
                                  מה<  
3. אור התהפך לפני החדר הקטן..

אור-זיו, התהפך-ויז, חדר קטן- תא

תרומות ומעשרותשירשור

אם אני מחזיקה את ביתי בידיים ומעשרת על ירק ביד השניה.

האם כשאני אומרת: "אחד ממאה שיש בידי יישאר טבל"

זה אומר שאני מעשרת את הבת שלי???

מה השאלה?! ברור שכןטליה
אני לא מבין מה הפחד..ארי צלוב

הרי כ"א ירצה לברך את הבת שלו שתתעשר אבל זה החלטה שלך..

בכל מקרה זה רק אומר שחלק מהאוזן שלה מתערת (הרי זה חלק 1 מתוך 100)

מה שאומר שאולי יהיה לה איזה עגיל יקר מאוד

העיקר הכוונהעוד חוזר הניגוןאחרונה

אחרי הכל את גם מחזיקה ביד עור עצמות שרירים וכו'

השאלה אם כיוונת לעשר אותם.........,....................................................................................................

חידה:חשבון

מה פיענוח הראשי תיבות הללו:

 

אאאאא"א

אין אומרים איכס אפילו אם אוכל!!ארי צלוב
אני מכיר עם א' אחת פחות: אין אומרים אל ארך אפיםאריאל יוסף

אבל יש יותר חזק: אאאאאאאא"ל
תפענחו!

אין אומרים אל ארך אפיים אם אין אומרים למנצח!!ארי צלוב
איש אל אחיו אבל אשמים אנחנובאג2000
באג 2000!!!חשבון

מנפנף

קראת לי? באג2000
אני אוהבת אותי אותך אותו אותה -Rעות-

בס"ד

 

 

אהבת ישראל בנשמה

^^^ אהבתימלאכי
מגנייב!!!)ה!2ה 2!2ה
אם אותך אשמיד אותך אין אי"האנונימי (פותח)
אם א אחת פחותעוד מישהו

"אמר אויב ארדוף אשיג אחקל."..

אורלי אהובתי אני אוהב אותך אמנוןמתו"ש

בס"ד

 

(אפשר להחליף את השמות...ואת הכינוי..ועוד כל מיני)

חחחחח ענק!~א.ל
איש אל אחיו אבל אשמים אנחנואלישע בן אבויה
חידהאלישע בן אבויה

בס"ד

 

שתים עשרה מילים רצופות (בתנ"ך) שמתחילות באות כ'

..להבת-כוח

כעם ככהן כעבד כאדוניו כשפחה כגבירתה כקונה כמוכר כמלוה כלוה כנשה כאשר

איפה זה?חשבון
ועוד חידה:*מותק*

15 מילים רצופות ביהדות (באחד הספרים...לא יודעת איך להגדיר..) שמתחילות באות ו' 

יששש אני יודעתתת----טלiר הפ33ה

ויציב ונכון וקיים וישר ונאמן ואהוב וחביב ונחמד ונעים ונורא ואדיר ומתוקן ומקובל וטוב ויפה.....

 (נראה לי שזה ככה??!?!)

יפה לי אהה??

שכוייח!!!!*מותק*
ועוד - מצאו 24 מילים רצופות בתפילה שנגמרות ב-ך'.אלעזר300
נכון קראת את זה בספר ראשי תיבות??????חיים מנחם
יש מלא כאלה.פלספנית

בעזהי"ת

 

יש משו עם מספר מילים שנגמרים ב'ים', אבל אנ'לא זוכרת בדיוק כמה-

 

 

והכי מגניב: איפה בתורה יש שלוש פעלים רצופים, אחד בעבר, אחד בהווה, ואחד בעתיד?

תשובה לפלספנית- בפרשת בישבאנונימי (פותח)

כתוב "כי שמעתי אומרים נלכה  דותינה וילך יוסף אחר..."

 

(חחח פרשת בר מצווה שלי...)

שני פסוקים בתורהֿעין הקורא

8 מילים כ"א, כולם מסתיימות ב ם'.

עוד חידהyosef13

איפה בתנ"ך כתוב 6 פעמים רצוף שם ה'

סוף ספר יהושעטוביה2

(מזבח עבר הירדן)  "קל אלוקים ה' קל אלוקים ה' הוא יודע וישראל אינו יודע" (דרך אגב זה הפסוק שמופיע בו שם ה' יותר מכול פסוק בתנ"ך

כותבים אל!!!!!!!!!!!דוסית גאה!
דוסית גאהאנונימי (פותח)אחרונה

יש הנוהגים לכתוב קל משום חשש שזה נחשב שם ה' ואסור לכתוב א-ל...

שאלה-אנונימי (פותח)

למה קוראים לאוזני המן בשמם???? לומר את האמת -שם זה לא כל כך עוזר לתאבון

אני לא מביןעין הקורא

רגל של תרנגולת עושה לך יותר תאבון?

טחח.. אשכרה.. D:אביב
ומה לגבי "רגל קרושה"?.. P:אביב
חחחחחח...נושי104
למה אופים דוקא אוזני המן ולא אף המן?דוסית גאה!

כי אי אפשר להכניס את זה לתנור...(הגודל...)

לא כי נזלת היא ירוקה ובאוזן יכולשיהיה שחור בתאבוןעוד מישהואחרונה
חידות מהמגילה - כל חידה תת שירשורדגיגת זהב

לקוח מפשפ"שתי ומצאתי

שלושה מלכים המוזכרים במגילהדגיגת זהב

 

אחשורושעין הקורא

יכניה מלך יהודה

נבוכדנצר מלך בבל.

שני מעשים המשותפים לאחשוורוש ולפרעהדגיגת זהב
1. משתה, 2. תלייה של אחד המשרתים.אלעזר300

אם מדובר על הפרעה הזה

נתינת טבעת.עין הקורא
פקידים וטבעתדגיגת זהב

אסתר ב/ג            וְיַפְקֵד הַמֶּלֶךְ פְּקִידִים בְּכָל-מְדִינוֹת מַלְכוּתוֹ
בראשיתמא/לד      יַעֲשֶׂה פַרְעֹה וְיַפְקֵד פְּקִדִים עַל-הָאָרֶץ וְחִמֵּשׁ אֶת-אֶרֶץ מִצְרַיִם בְּשֶׁבַע שְׁנֵי הַשָּׂבָע


אסתר ג/י             וַיָּסַר הַמֶּלֶךְ אֶת-טַבַּעְתּוֹ מֵעַל יָדוֹ וַיִּתְּנָהּ לְהָמָן בֶּן-הַמְּדָתָא הָאֲגָגִי צֹרֵר הַיְּהוּדִים
בראשיתמא/מב      וַיָּסַר פַּרְעֹה אֶת-טַבַּעְתּוֹ מֵעַל יָדוֹ וַיִּתֵּן אֹתָהּ עַל-יַד יוֹסֵף

מה משותף למגילה ולשבת?דגיגת זהב
שתיהן מסכתותרחלקה
רעיון יפה אבל התשובה צריכה להיות מבוססת מפסוקיםדגיגת זהב
רמז: מוצ"שדגיגת זהב
ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקרדגיגת זהב
ארבעה בני אדם במגילה שגם בתורה הם בני אדםדגיגת זהב
והתשובה ...דגיגת זהב

אסתר א/יד   וְהַקָּרֹב אֵלָיו כַּרְשְׁנָא שֵׁתָר אַדְמָתָא תַרְשִׁישׁ מֶרֶס מַרְסְנָא מְמוּכָן שִׁבְעַת שָׂרֵי פָּרַס וּמָדַי רֹאֵי פְּנֵי הַמֶּלֶךְ הַיֹּשְׁבִים רִאשֹׁנָה בַּמַּלְכוּת
בראשית י/ד   וּבְנֵי יָוָן אֱלִישָׁה וְתַרְשִׁישׁ כִּתִּים וְדֹדָנִים


אסתר ב/ה        אִישׁ יְהוּדִי הָיָה בְּשׁוּשַׁן הַבִּירָה וּשְׁמוֹ מָרְדֳּכַי בֶּן יָאִיר בֶּן-שִׁמְעִי בֶּן-קִישׁ אִישׁ יְמִינִי
במדבר לב/מא   וְיָאִיר בֶּן-מְנַשֶּׁה הָלַךְ וַיִּלְכֹּד אֶת-חַוֹּתֵיהֶם וַיִּקְרָא אֶתְהֶן חַוֹּת יָאִיר

במדבר ג/יח         וְאֵלֶּה שְׁמוֹת בְּנֵי-גֵרְשׁוֹן לְמִשְׁפְּחֹתָם לִבְנִי וְשִׁמְעִי


אסתר ב/טו         וּבְהַגִּיעַ תֹּר-אֶסְתֵּר בַּת-אֲבִיחַיִל דֹּד מָרְדֳּכַי אֲשֶׁר לָקַח-לוֹ לְבַת לָבוֹא אֶל-הַמֶּלֶךְ לֹא בִקְשָׁה דָּבָר כִּי אִם אֶת-אֲשֶׁר יֹאמַר הֵגַי סְרִיס-הַמֶּלֶךְ שֹׁמֵר הַנָּשִׁים וַתְּהִי אֶסְתֵּר נֹשֵׂאת חֵן בְּעֵינֵי כָּל-רֹאֶיהָ

במדבר ג/לה    וּנְשִׂיא בֵית-אָב לְמִשְׁפְּחֹת מְרָרִי צוּרִיאֵל בֶּן-אֲבִיחָיִל עַל יֶרֶךְ הַמִּשְׁכָּן יַחֲנוּ צָפֹנָה

ארבע מילים במגילה שבתורה הם בני אדםדגיגת זהב
3. כוש. 4. מדיאלעזר300


מדי לא מופיעה בתורהדגיגת זהב

הכוונה ליהודה

המילה בעלת הגמטריה הקטנה ביותר במגילהדגיגת זהב
רמז: הגימטריה היא 9דגיגת זהב
סליחה?! "והמן *בא* לחצר בית המלך החיצונה"אלעזר300

למה זאת לא נחשבת?

סליחה, הכוונה הייתה לשם עם הגימטריה הקטנה ביותרדגיגת זהב
והכוונה להגאדגיגת זהבאחרונה

 

יש גם 8 ו 7..עין הקורא
מה המילה בעלת הגימטריה הגבוהה ביותר במגילה?דגיגת זהב
אולי שעשגז?עין הקורא
לא; אבל זאת מילה שכולה "מכותרת".אלעזר300

והאחשדרפנים?שיראל.

או שזו סתם ארוכה..

 

אולי תרשיש?

ממש לאדגיגת זהב

רמז: הגימטריה היא 1210

אהא! תרשיש.עין הקורא
וכמובן, עכשיו אני רואה ששיראל כבר כתב...עין הקורא
*כתבה שיראל.

ודגיגת זהב - אז למה "ממש לא"? לא פתחת את התגובה?

שאלה שעלתה לי..אנונימי (פותח)

אם יש לי אינסוף תפוחים ביד ואני זורקת אחד-האם זה בעל תשחית ?!?!

נראה לי שכן.דוסית גאה!
ודאי.11111

אם את זורקת 1 זה אומר שאת זורקת אחד חלקי משהו מאינסוף,

ואחד חלקי משהו מאינסוף בדר"כ הוא שווה לאינסוף,

לזרוק אינסוף תפוחים - ודאי שזה בל תשחית!

אחד חלקי אינסוף שואף לאפסקשת

אבל אולי לא הבנתי למה התכוונת...

בפרופורציות,רחלקה

בעזהי"ת.

 

אחד לאינסוף זה זניח לחלוטין, ומכיוון שכך הגבול של המנה שואף לאפס.

ומכיוון שהמנה שואפת לאפס, היא לא ראוייה למאכל אדם, ולכן אין זה בל תשחית.

 

כל שכן בעל תשחית, שהרי בנים צורכים פי כמה וכמה

ודאי שכןדגיגת זהב

אחרת, אם יש לי אינסוף שקלים ואני נותן אחד לצדקה זה לא יחשב צדקה?

דגיגת זהב לא מחוייבת בצדקה כלל וכלל!רחלקה
אפילו לא קשקש אחד מוזהב?דגיגת זהב
זה תלוי...עין הקורא

אם תפוח אחד מאינסוף זה בל תשחית,

אז דגיגת זהב חייבת בקשקש אחד מוזהב...

בעצם אני חוזר בי.עין הקוראאחרונה

אפילו עני ומתפרנס מן הצדקה חייב בצדקה.

עמובן שזה תלוי בחקירה הידועהאלעזר300

באם "בל תשחית" הוא מצד המאכל שנשחת, ואז כן שייך כאן שהרי הוא תפוח, או מצד החסרון במשאבים של המשחית, ואז אין כאן חיסרון.

 

ברכות לשואל/ת על ההצלחה באיזון אינסוף תפוחים! השלב הבא הוא ג'אגלינג...

לא ניראה לי שזה כמו שקשת אמרהדינדין

יש לך כאן אסימפטוטה. התפוח שואף לאפס

במקרה שלנו שואף לבעל תשחית אבל לא נוגע בנק' הבעל תשחית

אי לכך נדמה לי שיש לך כאן מקרה של אבק בעל תשחית

עשיתם כאב ראש.דוסית גאה!

ודינדין,

ברוך שהכי גרוע זה מרבה רגליים עם שפשפת!

אאה... לכתחילה..למען שמו!

ברור שזה בעל תשחית!!!! (:

מקווה שהבנתי נכון תשאלה.. מסתומרת "יש לי המון תפוחים"??????????..

שתהיו בריאים!!!!!!!!!! ופורים שמח לכוווווווווווווולם

אינסוף פחות אחד שוה אינסוף-משמע שאחרי שזרקת הכמותאבגדה

הושלמה מחדש-עכשיו השאלה היא האם עץ שמוציא רק פרי אחד זה "בל תשחית"?

זה כמו לשפוך טיפת מים על המדרכה..יושב בדד
כןאנונימי (פותח)

עכשיו יש לך אינסוף פחות אחד תפוחים ואת אותו אחד היית יכולה לאכל...

 

דגיגת זהב- זה לא אותו דברכי מהשקל העני נהנה ומהתפוח לא בטוח שמישהו היה נהנה...

תלוי למה התכוונת אם התכוונת למושג אינסוף,פשוטואבגדה

כמשמעו -זה לא בל תשחית,כי התפוח לא  חסר,אבל אם הכוונה היא להמון תפוחים אפילו זה כמה מילייארדים,עכשיו חסר תפוח.

שאלה חשובה בבקשה תענוווואנונימי (פותח)

תגידו אמרו שאסור להגיד תהילים בלילה   ואני לא יודע עד איזה שעה?? מישו יכול לענותתת

חצות. פעם שמעתי 12 וחצי. אבל זה תלויהבעטליר החמישי

נראלי אם זה קיץ או חורף.

 

(אגב, זה לא לפורום הזה) 

זה רק למקובלים.דוסית גאה!

יהודים פשוטים יכולים להגיד תהילים מתי שרק מתחשק להם.

וואלה צודקת...הבעטליר החמישי

אבל אם אני לא טועה ספרדים יותר מקפידים על העניין...

זה לא רק מקובלים. כולם צריכים לנהוג ככה.איה מקום כבודך

וד.א- זה עד שקיעה.. אשריך!!

לא כולם!הבעטליר החמישיאחרונה

שאלתי אני באופן אישי את רב אחד גדול וצדיק (תלמיד של ה"חזון איש") שאמר לי שהאחרונים פסקו שמותר.

פורים -תורהtvrui

אפשר לעשות

(מי שיודע)

שרשור של פורים תורה

 

לדוגמא:

איך יודעים שמרדכי היה שחקן כדורגל?

כי כתוב '' ומרדכי יושב בשער המלך''...

 

תמשיכו עוד בבקשה !!!     !צוחק

---אלעזר300

איך יודעים שמרדכי היה שוטר תנועה?

כי אסתר אומרת לו "לך כ(/ק)נוס את כל היהודים".

 

לא, צריך לשמוע את זה.

בדיחות של אשכנזים.. חחח...מישי' מאפושו'

(ולא. אין לי בעיה עם אשכנזים! זאת פשוט עובדה שאנחנו לא יודעים להגות נכון..)

-אין יודעים שאחשוורוש היה רזה?

-ככתוב: "נר לי דקיק"

 

אין צורך להבין...

איך יודעים שבשושן היה קר?פזוש

ליהודים היתה אורה ושמחה וששון ויקר...

והנה מגוון דיקטים להנאתכם:+mp8

איך יודעים שאחשוורוש השתמש בהרבה סבון? ויקצוף המלך.

כיצד נשרפה השוויגער של אחשוורוש?- וחמתו בערה בו....

מהו המשקה האהוב ביותר בשושן? בירה.

איך יודעים שהמן אהב מוצרי חלב? ויימלא המן חמה.....

איך יודעים שלא היה שם שרותים? ויתאפק המן..

 

 

יש מגוון קרשים כאלה, אין לי סבלנות להוסיף....

תוסיף!אני צריך לסעודה!!tvrui

תודה רבה אם אתה יכול!

מצידי תשים פה לינק

 

תודה ופורים שמח!

איך יודעים שהמן היה רזה?"איש צר ואויב המן הרע הזה"כפרעלייך!!=)
סתם באותו עניין..חשבשבת

איזה פרשה חסרה אצל הפרסים בתורה??

 

תרומה

אלה תמשיכו לשים עוד! תודה מראש!tvrui
מאיפה יודעים ש"וושתי" היתה-גיטרה

אתיופית??

כי כתוב "להראות לעם את יופיה-אתיופיה..."

חחחח

אני אוהבת שירשורים כאלה

שאלה--- מה הנס הראשון שאנחנו קוראים במגילה?!?!בנחת..

תשובה-

שפרסי עושה משתה...

 

תודו טוב..

מה היה אכפת למרדכי שבגתן ותרש יהרגו את אחשוורוש?אנונימי (פותח)

וכי למרדכי היה אכפת שעוד רשע ימות?

אלא, שמרדכי ידע שאם ילשין עליהם, שתי רשעים ימותו... עדיף שניים מאחד..

תמשיכו עוד בבקשה !!! איזה כיף!tvrui
טוב יש לי בדיחה אבל לא קשורה לפוריםידיד

איש אחד בא לרופה קביעות ואומר לו שנישרף לו הלחי  אז הרופא שואל אותו איך זה קרא "אתמול גיהצתיחולצה ואז פתאום צילצל הטלפון בבית אז בטעות  הרמתי את המגהץ ואז נישרפתי אז חיגתי למגן דוד אדום"עצובקורץצוחק

*כוויותחרותיק
חחחחחחחחחחחמוד!חרותיק
-'ערבות הדדית'

בע"ה יתברך 

 

אצל הבדואים איך יודעים מה יהיה הילד כשיגדל? 

 

-זורקים באויר נידבק טיח נופל רצף..

 

זה אצל הקורדים....מדבר

איך נותנים שם ליפני?

זורקים סיר ברזל במדרגות.... (גינג צונג זניצ....)

עוד!!!!!!!!!!!!!!tvrui
ונוח בחמישה עשר - איך נח הגיע למגילה?דגיגת זהב

המן היה צריך קרש באורך 50 אמה בשביל העץ.

הוא שמע שלנח הנגר יש שאריות מהתיבה שרוחבה היה 50 אמה כך שבטוח שיהיה לו קרש מתאים.

נח, כששמע למה העץ, לא הסכים לתת אותו להמן.

אז המן ניסה לקחת בכוח ומשך בעץ, ונח משך מהצד הני.

אבל המן היה צעיר וחזק יותר ומשך את נח כל הדרך לתוך המגילה

 

נ.ב. לידיעת פותח השירשור, אהרן כותבים בלי "ו"

וואוו זה טוב^^^דוסית גאה!
תמשיכו עוד בבקשה!tvrui
מה הנס בפורים?שפרסי עשה משתהשימחוושאחרונה
להמן הרשע שלום!דגיגת זהב
תסלח לי על הכינוי, אבל אני לא סגור על שם המשפחה שלך, וככה אתה מוכר יותר.
אתה יודע שאת המגילה סיימת רע, רע מאוד אפילו, ואני לא רוצה לזרות לך עוד מלח על הפצעים, אולי רק עוד קצת פרג על האוזניים.
תשמע, העניין הוא שאם היה לך קצת מזל, והיית חי היום במדינת ישראל, לא היית גומר על העץ.
קח למשל את הבית שלך, שהועבר לאסתר ולמרדכי על ידי אחשוורוש.
בימינו, היועץ המשפטי לממשלה בחיים לא היה נותן לדבר כזה לקרות.

פה לא הורסים אפילו את ביתו של המחבל שרצח שמונה בחורי ישיבה, לא מפרקים אפילו סוכה, אז לקחת בית ממי שבסך הכל תכנן, רק תכנן, להשמיד להרוג ולאבד איזה עם? לא אצל מני מזוז.
גם העץ שבנית בשביל מרדכי, ושעליו מצאת את מותך, לא היה שורד אצלנו.
תרשה לי להניח שלא היו לך היתרי בנייה כשהרמת עץ לגובה חמישים אמה.
בפרקליטות כמו שלנו, לא היו מאשרים לאחשוורוש לתלות אותך ואת בניך על מבנה בלתי חוקי, ועד שהם היו משלימים את כל ההיתרים כחוק, כבר היית מת בשיבה טובה במיטתך.
חוץ מזה, אתה יכול להיות בטוח שבמדינת ישראל של היום, היו מעניקים לך ולבניך חנינה.
אחרי הכל היית שר בממשלת אחשוורוש, ולשרים מתייחסים אצלנו יפה.
אצלנו שר שהורשע בביצוע מעשה מגונה חזר לכהן בתפקיד בכיר יותר, ויש לנו שר ששתק בחקירת משטרה.
עם הנשיא שלנו לשעבר, פרסי אגב, סגרו עסקת טיעון יפה.
ואם אתה דואג לפרשנדתא ולילדים, אז יש לנו עמרי, בן של, שהורשע בבית משפט וחיכו לו שנה וחצי עד שיהיה לו נוח להיכנס, ועכשיו הוא כנראה יקבל חנינה בקרוב.
בכלל, המן, אני רוצה לומר לך שעם כל השנאה שלך ליהודים, במדינת ישראל של היום היית מוצא המון יהודים שיזדהו אתך.
טלי פחימה היתה לוקחת אותך לסיבוב בעיר עם סוס ובגדי מלכות, גדעון לוי מ'הארץ' היה כותב שהיהודים אשמים בפור שהפלת עליהם.
ויש פה הרבה יהודים אחרים שהיו מפרגנים לך וטוענים שנעשה לך עוול, ושבכל אשם המרדכי הזה ממאחז שער המלך, שהתעקש לא לעשות לך כבוד.
אם הם לא היו כובשים את שער המלך, מתנחלים שם ומתגרים במקומיים, אף אחד לא היה רוצה להרוג אותם.
אין ספק, היתה אומרת זהבה גלאון, שאנחנו הבאנו על עצמנו את שנאת מרדכי ואת גזירות המן.
אתה יכול גם להיות בטוח שבתקופתנו שום מגילה לא הייתה מסתיימת בשלטון היהודים בשונאיהם.
זה לא היה עובר בבג"ץ !!!
השופטים שלנו, שעליהם גאוותנו, לעולם לא היו מאפשרים 'ונהפוך הוא'.
אצלם רק שופט ממנה שופט ורק חבר מביא חבר.
ואם לבית של יהודי היה נכנס איזה אגגי באמצע הלילה, ומקבל חרב בראש, היו עוצרים את היהודי ומעמידים אותו לדין.
תשאל את שי דרומי.....
בקיצור המן, לא נולדת במקום הנכון.
עם קצת יותר מזל, היית זוכה בסוללה של פרקליטים שיצילו אותך ואת כל בניך מפרשנדתא ועד ויזתא.
אולי חוץ מדלפון.
פרקליטים משום מה לא אוהבים דלפונים.....
האמת, לא היית צריך אפילו להיוולד בישראל.
יכולת לעשות חיים גם בשושן, תסתכל על חבר שלך, אחמדינג'אד

 

שיהיה לך פורים שמח!!!

טו-אוב!שיראל.

ועצוב..

חזק !!!!גבריאל97
LIKE!!טליה
עצוב...דוסית גאה!

מי חיבר?

באמת מסכן..~בממוצע~

מה אשם שנולד בדור הלא נכון?

ככה לעשות לשר בממשלה? מזל שבימינו יש שלטון דמוקרטי שיודע מה שהוא עושה ועונע עוול שכזה!

אהבתי..געש

גם היה מקבל ספר מעמוס עוז.אחותואחרונה
חידות לשבת זכור- כל חידה תת שירשורדגיגת זהב

לקוח מפשפ"שתי ומצאתי

1. מי היה עייף, מי יגע ומי עייף וייגע ?דגיגת זהב

 

---אלעזר300

עייף ויגע - עמ"י כמובן.

עייף - עשיו כשבא מן השדה.

יגע - [אני לא זוכר כרגע, אולי אשוב הנה כשאזכר.]

אהא!עין הקורא

יגע - דוד, בבריחתו מאבשלום...

 

'והוא יגע ורפה ידיים'

2. אונומטופיאה בהפטרה.דגיגת זהב
עד שהבנתי מה זה אונומטופיאה!עין הקורא

ומה קול הצאן הזה אשר אנוכי שומע....

3. מחתרת בהפטרה.דגיגת זהב
.עין הקורא

ניל"י - נצח ישראל לא ישקר

ולא ינחם כי לא אדם הוא להנחם...

4. איזה פסוק בהפטרה ...דגיגת זהב

איזה פסוק בהפטרה כתב הנשיא יצחק בן-צבי על בקשת החנינה של אדולף אייכמן ?

 

איפה הבקיאות בתנ"ך? לא יודעים את התשובות?דגיגת זהב
כאשר שכלה נשים חרבך כן תשכל מנשים אימךמשה משה

אהה הבגרויות

נכון - קבל חחדגיגת זהב
זה באמת מה שהוא אמר?(יצחק בן צבי) גדווול!~מישי~
יפהדגיגת זהבאחרונה
יש לי שאלה ממש חשובה..טעטע..!!!!מרים*

אני בזמן האחרון הרבה תוהה לעצמי אם באמת כותבים טעטע ,או טאטא.....לדעתי זה עם ע' מה דעתכם??????

לפני שאני אשאל את סבתא שלי...

לא ברור שטעטע?הבעטליר החמישי
לי ברור.....מרים*

אבל לדאבונינו..הרבה מבנ"י טועים וכותבים עם א'...

טאטעחכחעחילםכ

כי ביידיש א עושה צליל ָ וע צליל ֶ

אבל בשניהם זה אותו צליל...נדנדה כתומה.

 

צודק טאטעחאכ סוכן שב"כ
זה אמור להשמע tate, ולכן צדקו הכותבים טאטע..א.א.ק

ומי שלא סגור על זה, שישמע שוב את השיר של שוואקי:

"טאטע טאטע...

טאטע, טאטע...

םוהכ7ארג6הד6ד6קדה"

אין לדבר בלשון שאינה עברית, לכן יש מחמיריםסיזר22

ולא עונים על שאלות כגון אלו.

ואף על פי כן, ולמרות הכל,רחלקהאחרונה

בעזהי"ת.

 

יש לקרב את אחינו הטועים שמדברים בלשון שהיא חיקוי-לא-ראוי ללשון הקודש, ולהסביר להם את הדיקדוק, שמתוך כך ייתקרבו לאבינו שבשמיים.

מעישה רויבalezish

מעשה ביהודי אחד שהגיע לרבי שליט"א ויש שאומרים זיע"א(תלוי באיזה רבי מדובר מחלוקת) ושאלו מה המהות של חג הפורים והיין?

עונה לו הרבי שאלה חכמה שאלת משל לי אליך

מעשה(אפשר לוותר על זה אבל בשביל שזה יהיה משל זה צריך להתחיל ב"מעשה") באדירכל שבנה לו ארמון מלכות למלך ב2 ידיו ואף איבד בזה יד(ויש שאומרים רגל ולא נראה לי) כלום לא יבקר פעם בשנה בארמונו,

כך גם כאן ה' ברא מהאדם אשה כלום לא צריך האדם להרגיש פעם בשנה אישה?

ובשביל זה יש את יום הכיפורים שעיקר עניינו זה תפילה בציבור שזה לגברים-כפיורים כפורים זה החג שמרגישים בו אישה האלכוהול גורם לנו להרגיש כמו נשים-לנהוג כמו נשים ולדבר שטויות כמו נשים, ולכן נשים לא שותות בפורים כי אז זה יהיה יותר מדי נשי

ווהווואאאב.ש.

אהבתי...

לחיים לחיים ולברכה!

בטחח..דוסית גאה!

הייתם מתים להיות בנות!!!!!!

עכשיו מובן לי למה 'הם' כ"כ מחכים לפורים....טליה

איך אומרת הפירסומת  של השקדי מרק.?

לפעמים היין רק תירוץ!

חחח אווצ'..הסנה-בוער
חח עתלי הקרעת אותי!מעפר אני באהאחרונה
תיקון חשוב לאחד משירי פורים!'ערבות הדדית'

שמסוגל לישבור הקליפה לגמרי- 

 

"הציונים הציונים קליפת המן עמלק"!

יש סוברים...מישי' מאפושו'
..מרב.אחרונה

אחד השירים המתוקים שיש!!!

שו"ת -שטו"ת הכי מצחיק שראיתם - כשר אבל מסריח:אנונימי (פותח)

שו"ת:

הרב, קפה שהופק מצואה של נמיות, זה כשר?

יותר חזק מבוץ. חברה חדשה לקפה מייצרת מעתה קפה מפולים שנמצאים בצואה של נמיות. יודעי דבר אומרים שהטעם הוא שופרא דשופרא, והמחיר כמובן בהתאם. השאלה היא האם מותר הלכתית לשתות קפה שכזה? הרב ברוך אפרתי נשאל ומשיב, שהקפה אמנם כשר, אבל מסריח...

הדפסה
20.02.11 12:34
 

 שאלה:

שלום לכבוד הרב

חברה חדשה לקפה מייצרת מעתה קפה מצואה של חיה (נמיה). שאלתי היא הלכתית בלבד, האם מותר לשתות את הקפה, אומרים שהוא שופרא דשופרא…

שו"ת: הרב, קפה שהופק מצואה של נמיות, זה כשר?
  על טעם ועל ריח (אילוסטרציה פלאש90)

אם תוכל לכתוב את המקורות בגמרא לזה.

בתודה,

 

תשובה:

שלום וברכה

אכתוב לך מקורות הדברים, אך הכשר ממש יש סמכות רק לרבנות הראשית לתת.

המקור הוא בגמרות סותרות בחולין ובבכורות, שבעקבותן ישנה מחלוקת ראשונים אם מי רגלים של חיה טמאה מותרים לשתיה, ושתי הדעות הובאו בשו"ע יו"ד פא בהתחלה.

אמנם הש"ך ורוב האחרונים הכריעו כדעה שאסור, אך בפתחי תשובה הביא אחרונים שהקלו לחולה שאין בו סכנה (הב"ח סובר שכל סוגי הצואה מותרים לחולה, ותמה עליו הש"ך שלא כך כתוב במרדכי אלא רק שתן צלול).

שורש המחלוקת היא ביסוד הדין של 'היוצא מן הטמא, טמא' כמבואר בבכורות דף ז ובעוד מקומות, האם הדין הזה קיים גם בדבר המגיע ממקור חיצוני לבהמה וממילא אינו חלק ממנה, או שבכל זאת אומרים שהוא חלק ממנה ואסור.

הדבר קשור בין היתר לסוגיא מדוע הותר הדבש, הרמב"ם הבין שלא הותר מגזירת הכתוב אלא משום שהוא מגיע ממקור חיצוני ולכן יתיר גם מי רגלים, ורוב הראשונים הבינו שדבש הוא יוצא דופן שמחדשת התורה להתירו (זו עצמה מחלוקת עוד בגמרא).

ובגמ' בבכורות יש שני הסברים מדוע לאסור שתן של חמור ולהתיר שתן חיות אחרות- או מצד שהוא לא צלול והוא דומה לחלב, דהיינו שעבר תהליך ביולוגי משמעותי בבהמה הטמאה, או משום שאנשים מחשיבים את השתן העכור ולכן הוא נחשב אוכל ולא פירשא. אך בשתן צלול של חיות אחרות אין בעיה לדעה זו, וכן פסק המרדכי.

ודעת רב ששת לאסור גם צלול ולהחמיר באיסור תורה, וכך פסק הרא"ש. ודעת הרמב"ם להתיר כל שתן, וביאור סברתו הוא שהוא סובר שהגמ' הזו לא נפסקה להלכה אלא שיש לדמות הכל לדבש ולהתיר.

סרטון פלאש

צואה היא לא צלולה כמי רגלים ולכן זו סיבה לאסור גם לשיטת המרדכי, וודאי לשיטת הרא"ש. ומה עוד שבהגהות הגר"א מדגיש כהבנה השניה בגמ', שסברת החילוק הוא מה אכלי אינשי ולא צלילות השתן, וכאן בפולי הקפה של הנמיה ברור שאכלי אינשי ולאו פירשא הוא, גם לשיטת המרדכי.

וכן בצואה יש לומר שיש עוד סיבה למה יש להמנע משום שזה משוקץ ולא נורמאלי לאכול גללים, וכפי שהובא בש"ך לגבי שתית שתן אדם להמנע מכך אע"ג שמותר מדינא.

ומצד שני ניתן לומר סיבות לקולא ממה שפסק בשו"ע כרב הונא ששליא של חמור וזרעו הנקרש מותר לאוכלן דפירשא בעלמא הוא (גם למי שאוסר מי רגליים), וזה דומה לפולים בתוך גללים, שהגללים פירשא לפחות כמו זרע קרוש.

ובמיוחד לאור העובדה שאין הגללים חלק מהנמיה בניגוד לשתן הנוצר בגוף מתהליך ביולוגי יותר משמעותי, ולכן הם בגדר 'פירשא' להבנה הראשונה בגמ' שהגדרת פירשא תלויה בצלילות השתן ובקישורו לבהמה.

ולגבי הגר"א שפוסק שהסיבה היא דלא אכלי אינשי, וכאן לכאורה אכלי אינשי את הפולים, עיין בב"י ב פא ד"ה עור במה שהסביר דעת הרמב"ן, שמשמע שם שההגדרה ל 'אכלי אינשי' היא אם נהוג שרבים אוכלים ושותים את הצואה עצמה, שבכך מחשיבים אותה.

אך בפולי קפה זו לא ממש אכילת צואה אלא לוקחים את פולי הקפה מהצואה, ואפילו אותם לא אוכלים אלא שמוציאים מהם מי תמצית, והצואה עצמה היא פירשא בעלמא ולא אחשביה. וזה דומה למה שמבאר בפרישה ס"ק ח, בביאורו למילים 'יאלי דיחמורתא' שהתירה הגמ', שמשמע שכל דברים המצויים בצואה מותר לאוכלם, שהצואה היא פירשא, והשו"ע פסק כך בעצמו.

ואע"ג שניתן לאסור מצד אחר, שהרי יש כאן נ"ט לשבח מגוף הבהמה הטמאה, אין לומר כך בפירשא שהרי זה החידוש להתיר אותה, שהטעם לשבח אינו ממנה אלא מהצואה שהיא לא נחשבת חלק מהבהמה הטמאה וגם י"ל שיצאה מכלל אוכל בתהליך העיכול ונ"ט לפגם וחזר לשבח לאחר שיצא מכלל אוכל.

וגם מצד בשר בחלב בקפה אין כאן שהרי לא אמרינן נ"ט בכהאי גוונא ובכלל אין בב"ח בבהמות טמאות.

לכן בשורה התחתונה, נראה שמותר לשתות את הקפה הזה שהרי לא אוכל את הגללים אלא את הפולים, ואף אותם לא אוכל אלא רק את התמצית. וגם באכילת הגללים עצמם ניתן לומר שמותר שכן מיעוט הפוסקים סוברים שמי רגלים כולם מותרים (רמב"ם, הובא בשו"ע כדעה שניה), וגם לשיטת רוב הפוסקים האוסרים מי רגליים, בניגוד למי רגליים שעוברים תהליך ביולוגי משמעותי בגוף הבהמה, כאן בצואה נראה שזה פירשא בעלמא גם לשיטתם.

אולם ודאי יש בזה טעם לפגם לשתות מיץ גללי בהמה, ויש להתרחק מהכיעור והדומה לו.

ולכן תאורטית נראה שמותר, ולא ראוי כלל.

אך כאמור, בשל מרכיבי מזון נוספים שיכולים להיות בקפה ובשל סדרי הכשרות המסודרים, רק הרבנות הראשית היא המוסמכת להתיר מאכל בצורה ציבורית ולהגדירו ככשר.

כל טוב

==

הרב ברוך אפרתי הוא רב קהילה בשכונת הזית באפרת. התשובה נלקחה מאתר "מורשת". 

 

אם כבר ראיתי אז אני יכול להוסיף..ארי צלוב

שזה לא נמיה אלא סיבט שזה סוג של חתול זבד והוא אוכל את פירות הקפה ערביקה
ופולט את הגלעינים (שזה בעצם הפולי קפה)  ומכינים מהם את הקפה היקר בעולם 350$ (כן כן דולר) לקילו!!
תמונה של החתול והקפה

 

זה ממש לא מצחיק!עופר האיילים

פה צוחקים על שו"תים לא אמיתיים

אבל אסור לצחוק על רבנים!
 

השאלה מצחיקה לא התשובהlinuxאחרונה


 

מישו יודע מזה.............אנונימי (פותח)

על מה מדבר תהילים????????

תפילות שדוד המלך תיקןהבעטליר החמישיאחרונה

ויש אומרים שגם אנשי כנסת הגדולה.

אבל השאלות האלה לא קשורות לכאן. השאלות האלה מתאימים לפורום 'בראש יהודי' ודומיו.

שאלה חשובהאנונימי (פותח)

האם קיים איסור נגיעה בתמונה של חבר שלי באייפון????

צוחקדוס

מסך מגע הווי נגיעה+mp8
בוודאי שמותר,אביב

ולא כאן המקום לפרט.

 

קורעת...

וודאי ווודאי שאסור ואף נכתב על כך..ארי צלוב

"כל הנוגע מתחייב בנפשו" (שם,שם)

והרי אין שום משמעות בין אם הנגיעה היא במציאות או רק על תמונה הרי כל מתרת מסך המגע הוא להעביר את חווית הנגיעה ולכן בהוראה מפורשת נאמר שאסור באיסור חמור לגעת

(עיין שו"ת "ותשלח את אמתה" לגביי הדין בפיקוח נפש..)

ארי אתה מביא ראיות משם שם אבל זהו מקור לא ידועטליה

ולמקלים כתוב "ובנוגעו בו יטמא עד הערב"

אז רק תזכרי ללכת אחר כך למקווה או משהו כזה,

אני אישית מעדיפה פשוט ליטול ידיים ולרוחצן בתחליב רחצה בנינוח מלפפון מלון.

אין זו נגיעה שדיברה עליה התורהב.ש.

אולם כאשר נגיעה זו גורמת למחשבות אסורות חל איסור לגעת.

ויש מקלים המתירים נגיע מעין זו,מישי' מאפושו'אחרונה

שהרי ברור שאין זו נגיעה של חיבה, כי אם להפך. שהרי בעצם הנגיעה בתמונה והגלשת האצבע מס' מילימטרים לכאן או לכאן נוצרת פעולתה של גלישת התמונה אל מיחוץ למסך והופעת התמונה הבאה. וזאת הוכחה שאין מדובר בנגיעה של חיבה, כי אם היתה מחבבת התמונה- לא היתה מעלימתה.

והופיעה שאלה דומה בשו"ת "חברים וחברות- נגועים ונגיעות" וכן היה כתוב:

ש. האם קיים איסור נגיעה בתמונה של חברה שלי באייפוד????

ת. אסור. משום התפתחות הטכנולוגיה. ואין לו לאדם הידע עד כמה מפותחת ומשוכללת טכנולוגית המגע, ואינו יכול להיות בטוח אם המצולם מרגיש או לא את עצם הנגיעה. ויש חשש שהמצולם בתמונה מרגיש כי הוא "נגוע" ואולי אף ירגיש זאת האדם במציאות. ולכן יש להימנע מנגיעה בתמונות מסויימות.

(עד כאן)

ובמקה שלנו יש מקלים בכל זאת, כי הרי נשים פטורות ממצוות שהזמן גרמן, ולכן פטורות ממצוות והלכות הקשורות להתפתחותה של הטכנולוגיה. וכי מדובר באייפון, שהוא מכשיר הכולל בתוכו טלפון, והשימוש בו תדיר יותר מהשימוש באייפוד.

מי מעוניינת לעשות מצווה קטנה אבל גדולה?!אנונימי (פותח)

שלום לכולם,
אנו, בנות השירות לאומי מכפר הנוער הדתי בכפר חסידים יוצאות במבצע "הכיפה שלי".
במבצע זה אנו רוצות לחבב את חבישת הכיפה על החניכים בכפר שבאים מבתים עם רקע קשה ולעיתים הכיפה מהווה בעיניהם נטל המאפיין את כל הדת.
בעקבות כך אנו רוצות שכל חניך בכפר יקבל כיפה עם רקע צבעוני שעליו כתוב השם שלו בשחור ושורה שחורה חותמת את הכיפה.
אני פונה לבנות פה בפורום שיכולות לעזור לנו במבצע, בעיקר במציאת בנות לסריגה.
אפשר ליצור איתי קשר באימל אנו, בנות השירות לאומי מכפר הנוער הדתי בכפר חסידים יוצאות במבצע "הכיפה שלי".
במבצע זה אנו רוצות לחבב את חבישת הכיפה על החניכים בכפר שבאים מבתים עם רקע קשה ולעיתים הכיפה מהווה בעיניהם נטל המאפיין את כל הדת.
בעקבות כך אנו רוצות שכל חניך בכפר יקבל כיפה עם רקע צבעוני שעליו כתוב השם שלו בשחור ושורה שחורה חותמת את הכיפה.
talia1992@gmail.com
תודה,
חודש טוב ובשורות טובות!

 

שאלה דחופה-המעשה-העיקר

כאשר המשפט הבא הוא אמת 

 

והמשפט הקודם הוא שקר

 

מה מכריע???

דבר ידוע הוא,אלעזר300

שכאשר שני כתובים מכחישים זה את זה,

יבוא הכתוב השלישי ויכריע ביניהם.

לפיכך "מה מכריע???" מכריע.

וד"ל ודו"ק

ח...חזק!דוסית גאה!
יש מחלוקת בין הרבנית דוסית גאה והרב הגאוןסיזר22

אלעזר300.

האחד אומר- להסתמך על השלישי

השני אומרת- המשפט החזק ביותר.

אני הרבנית הגאונה והענווה מצטרפת לדעתו של רבי אלעזר300.

ידוע לנו הדין..ארי צלוב

שאין טוען וחוזר וטוען אא"כ ברור לנו שכוונתו הייתה לכך ופשוט לדוג' הוא גמגם וזה יצא שונה..
(כמו הסיפור בגמרא על להביא עד להוכיח נאמנות עיין שם..)

ולכן פה אין יכול לחזור ולטעון לפיכך המשפט הראשון תמיד יצדק

ואם תרצה לומר שהרי היאך אפשר להגיד את זה והרי זה עדות שא"א להזימה

כי אם כן זה יסתור את המשפט.. לא חששו חכמים עד כדי כך..

אך אי אפשר לומר כן,אלעזר300אחרונה

שהרי המשפט הראשון מתייחס לשני, לכן אין כל הו"א לומר שמתחילה הוא היה עדות בפני עצמה...

שאלה הלכתיתמרים*

האם מותר לתת לבן נשיקה ווירטואלית???נשיקה

כן, אך בתנאי שברור שהבן המנושק אינו דומה הבכהו-זהמישי' מאפושו'

לעיגול הצהוב המצוייר בסמליל (אייקעון בלע"ז...)

שהרי עם המנשק או המנושק נראים כמו הפרצופים המעוכים עם החיוכיים המייבשים ונקודות שחורות במקום שפעם, אולי, היו עיניים, יש חשש שאולי, עייניו של זר יפזלו לכיוון אחד מן המחשבים/אייפונים/ מסך מסוג אחר.. שמקבל את הנשיקה, או לחילופין שולח אותה, ויחשוש שמדובר בתמונה. ועם מדובר בזר מעולם הקסמים- שהרי יאמין בכל ליבו שגילה ברגע זה צאצא לקוסם כלשהו שמחזיק על מחשבו תמונה נעה, מציאות שכידוע קיימת רק בעולמה של הגב' ג'יי. קיי רולינג וחבר המעריצים..

לכן, יש לחשוש בשליחת נשיקות, אפילו וירטואליות. ומומלץ להימנע מכך...

 

 

 

 

 

אם זה לא ברור- זה לא רציני... הפורום הזה הוא פרוייקט השטו"ת לא השו"ת... אם השאלה נשאלה ברצינות- זה לא המקום...

לא נראה לי....עדידפ
בעצם אם אתם אחרי/קרוב לאירוסין אולי יש מקום להקלעדידפ

סתם, זה מקום של קלות ראש, תכל'ס.

לא שיש לי ראש כ"כ כבד

תגידו, לא נמאס לכם לענות ברצינות בפורום הזה?מישי' מאפושו'אחרונה