למה כותבים על קוטג'ים וכאלה כשר לפסח תשע"א?
כאילו מיעשהו ינסה לאוכל קוטג' משנה שעברה?
למה כותבים על קוטג'ים וכאלה כשר לפסח תשע"א?
כאילו מיעשהו ינסה לאוכל קוטג' משנה שעברה?
אז אם נכנס חמץ לגביע..
שנה הבאה זה כבר יהיה קטניות!
תשע"א - תשתו שוקו עם א'גבינה 
הנה מצינו בדברי המחָקְרים (במלעיל) האחרונים חידוש מופלג.
דכל חלקיק (קוואנ"ט בלע"ז) שיכול לעשות שתי פעולות יעשה את שתיהן כל עוד שלא נסתכל עליו.
והנה הקשה מחקר בשם שרעדינגע"ר אם נכניס חתול לתיבה שבה יש מכשיר שבודק אם חלקיק מסוים ביצע פעולה או לא.
אם הפעולה תתרחש, המכשיר ישבור בקבוק רעל שיהרוג את החתול. ואם הפעולה לא תתרחש החתול ימשיך לחיות.
והקשה המחקר הנ"ל (דהיינו שרעדינגע"ר) האם כל עוד שלא פתחנו את התיבה החתול גם חי וגם מת.
כל אלה ועוד האריכו המחקרים ואכ"מ.
אך הנה נשאלתי אם נכניס את חתולו של שרעדינגע"ר עם המכשיר הנ"ל לתוך כלי חרס מוקף צמיד פתיל ונסתום בעזרת הכלי את החלון בין שני חדרים שבאחד מוטל ל"ע מת ובשני מונחת תרומה, אם כלי החרס טהור הרי הוא מציל מטומאה ויש מצווה לאכול את התרומה, ואם הכלי טמא אינו מציל מטומאה ("דהא כל דבר טומאה אינו חוצץ בפני הטומאה" רש"י ד"ה "מי לא עסקינן" שבת פ"ד
ונצטרך לשרוף את התרומה.
תורף שאלתנו- האם חתול שחי ומת כאחד מטמא?
סליחה על החפירות- הייתי מוכרח.
אבל כפתרון פשוט ניתן להכניס את התרומה עם מכשיר כנ"ל, כך שתהיה גם שרופה וגם אכולה.
ואם תאמר, שהרי בעינן שיהיה כהן אוכל אותה, והרי אם יהיה שם כהן הוי כצופה וגורם לגל שיקרוס ואם כן מה הועלנו? ויש לומר שיכניס את בהמתו של כהן, ואף אם התרומה מאכל אדם משום תיקוני תרומה שרי להאכילה לבהמה.
ואם תאמר, שמא אי ודאות של תרומה אינה מכוונת כנגד אי ודאות של טומאה, לאו קושיה היא, שהרי קיימא לן דיש בילה בלח וכ"ש בצדדי טומאה וטהרה ובשתהיה התרומה כצד שרופה או כצד אכולה שאין בהם ממש וודאי יש בהם בילה ומכוונים זה נגד זה ע"כ.
חַד גַּדְיָא, חַד גַּדְיָא:
דְּזַבִּין אַבָּא בִּתְרֵי זוּזֵי.
חַד גַּדְיָא, חַד גַּדְיָא:
וְאָתָא שׁוּנְרָא, וְאָכְלָה לְגַּדְיָא, דְּזַבִּין אַבָּא בִּתְרֵי זוּזֵי.
חַד גַּדְיָא, חַד גַּדְיָא:
וְאָתָא כַלְבָּא, וְנָשַׁךְ לְשׁוּנְרָא, דְּאָכְלָה לְגַּדְיָא, דְּזַבִּין אַבָּא בִּתְרֵי זוּזֵי.
חַד גַּדְיָא, חַד גַּדְיָא:
וְאָתָא חוּטְרָא, וְהִכָּה לְכַלְבָּא, דְּנָשַׁךְ לְשׁוּנְרָא, דְּאָכְלָה לְגַּדְיָא, דְּזַבִּין אַבָּא בִּתְרֵי זוּזֵי.
חַד גַּדְיָא, חַד גַּדְיָא:
וְאָתָא נוּרָא, וְשָׂרַף לְחוּטְרָא, דְּהִכָּה לְכַלְבָּא, דְּנָשַׁךְ לְשׁוּנְרָא, דְּאָכְלָה לְגַּדְיָא, דְּזַבִּין אַבָּא בִּתְרֵי זוּזֵי.
חַד גַּדְיָא, חַד גַּדְיָא:
וְאָתָא מַיָּא, וְכָבָה לְנוּרָא, דְּשָׂרַף לְחוּטְרָא, דְּהִכָּה לְכַלְבָּא, דְּנָשַׁךְ לְשׁוּנְרָא, דְּאָכְלָה לְגַּדְיָא, דְּזַבִּין אַבָּא בִּתְרֵי זוּזֵי.
חַד גַּדְיָא, חַד גַּדְיָא:
וְאָתָא תוֹרָא, וְשָׁתָה לְמַיָּא, דְּכָבָה לְנוּרָא, דְּשָׂרַף לְחוּטְרָא, דְּהִכָּה לְכַלְבָּא, דְּנָשַׁךְ לְשׁוּנְרָא, דְּאָכְלָה לְגַּדְיָא, דְּזַבִּין אַבָּא בִּתְרֵי זוּזֵי.
חַד גַּדְיָא, חַד גַּדְיָא:
וְאָתָא הַשּׁוֹחֵט, וְשָׁחַט לְתוֹרָא, דְּשָׁתָה לְמַיָּא, דְּכָבָה לְנוּרָא, דְּשָׂרַף לְחוּטְרָא, דְּהִכָּה לְכַלְבָּא, דְּנָשַׁךְ לְשׁוּנְרָא, דְּאָכְלָה לְגַּדְיָא, דְּזַבִּין אַבָּא בִּתְרֵי זוּזֵי.
חַד גַּדְיָא, חַד גַּדְיָא:
וְאָתָא מַלְאַךְ הַמָּוֶת, וְשָׁחַט לְשׁוֹחֵט, דְּשָׁחַט לְתוֹרָא, דְּשָׁתָה לְמַיָּא, דְּכָבָה לְנוּרָא, דְּשָׂרַף לְחוּטְרָא, דְּהִכָּה לְכַלְבָּא, דְּנָשַׁךְ לְשׁוּנְרָא, דְּאָכְלָה לְגַּדְיָא, דְּזַבִּין אַבָּא בִּתְרֵי זוּזֵי.
חַד גַּדְיָא, חַד גַּדְיָא:
וְאָתָא הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, וְשָׁחַט לְמַלְאַךְ הַמָּוֶת, דְּשָׁחַט לְשׁוֹחֵט, דְּשָׁחַט לְתוֹרָא, דְּשָׁתָה לְמַיָּא, דְּכָבָה לְנוּרָא, דְּשָׂרַף לְחוּטְרָא, דְּהִכָּה לְכַלְבָּא, דְּנָשַׁךְ לְשׁוּנְרָא, דְּאָכְלָה לְגַּדְיָא, דְּזַבִּין אַבָּא בִּתְרֵי זוּזֵי.
חַד גַּדְיָא, חַד גַּדְיָא:
כבר שנים שאני מספרת לאחיניים שלי את מעשה בחמישה בלונים וכל פעם שאני קוראת זה מציק לי שוב... ובעצם תחשבו על זה... למה לכל הילדים הבלון מנופח ורק את של רון צריך לנפח... ולא רק זה אלא שיש בהתחלה ציור של 5 בלובים מנופחים! זה משגע.. אז שיורידו בלון אחד ויקראו לזה מעשה בארבעה בלונים...(אפילו שזה לא נישמע טוב,(אבל לפחות הגיוני)...
בעיה אינה בספר, העניין הוא בך. את לא מבינה את המשמעות העמוקה שיש לספר הזה, את מחזיקה ממנו "ספר ילדים". הרי ידוע ומוכר פירושו של הרב הגאון ר' חיים על מעשה בחמישה בלונים. שם הוא מסביר שאין מדובר בבלון ממש, כי אם במשל לנשמה, והמעשים בחמשת הבלונים הם משלים למצבים שונים של הנשמה. ובעניין בלונו הצהוב של רון, יש להבין כי מצב הנשמה הוא הפכפך, לא קבוע. חיצונית הוא נראה מנופח ומלא ככול שאר הבלונים. אבל בהמשך הסיפור מתגלה כי אין בבלונו ממש, ויש צורך לנפחו גדול-גדול, כמו-כמו השמש!
ולכן נראה בלונו מנופח ומלא. אך בעצם, ריק הוא ויש צורך ב"אבא" שיבוא וימלא אותו.
ולא הבנתי את משמעות חתימך,
התואילי להסביר לקשת הבנה שכמותי??.
אלעזר300דוסית גאה - בימינו מחמירים כל כך עם הקטניות סתם, וכל שנהנ נוספים סוגים חדשים שונים ומשונים של קטניות... אי אפשר להיות בטוח שמה שכשר לפסח השנה לא יהיה קטניות בשנה הבאה.
אבל כבר שכחתי מה היתה חתימתה הקודמת..
כי שנה הבאה זה כבר יהיה קטניות"
(ותודה תר' אלעזר שהזכיר לי...
)
לדוג', שנה שעברה התפרסם כי יש משו' במפיות.. קטניות (כי מעורבב בהם עמילן או מש'ו כזה...)
כמו שכבר אמרו גדולים וחכמים ממני בעניין קטניות "כל דבר שזז חוץ מתפוחי אדמה"
יחי האשכנזים!!
**ה"ר' חיים" שהזכרתי הוא לא המצאה... העניין על הנשמות זה לא רעיון שלי. שבת "זכור" התשס"ט..
אבל אני שמעתי שזה ממש חמץ!! ויש בזה עמילן חיטה...
ובגלל זה שנה שעברה(אם אני זוכרת נכון...)נדפקנו כי שמענו את זה רק בשבת הגדול...
(והמבין יבין..)!@#$%^&*)
חח.. המשל שלו היה משו!!!
מישהי.... חחח.......
אין אין! זה היה אחד הדברים!
כשר לאשכנזים
ושמח לספרדים...
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח...........
ו...
לא. ר' חיים אחר.... חחחחחח.....
כנ"ל לגבי פרות ותרנגולים.
שמא נאכל פרורי לחם שהתרגול אכל!
ממה נפשך:
אם נאמר שהם תינוקות שנשבו - כמו שרואים שגם אינם מקפידים על נטילת ידיים לפני אכילה וכו'
או אם נאמר שהם ערב רב - כמו שרואים שהם מפרנסים את ערבי ישראל ורועים בשדות יו"ש וכו'
לכן ממה נפשך מותרים הם באכילה בכל מקרה ולמאן דאמר שהם ערב רב שמא מצווה לאוכלם. תיק"ו
שהרי אף אם התרנגול עצמו כשר, הרי האוכל את התרנגול אף שהחמץ נתעכל בבטנו שמא הוי כמי שאכל את אוכלו של התרנגול, ונמצא אם כן אוכל חמץ גמור! ושמא זהו עומקה של שרשת המזון, ועומקו של מעבר השרביטים בסיפור שקורין "האר"י פאטע"ר" ושמא זהו אף עומקו של פיוט המיוסד חד גדיא חד גדיא, וצריך לעיין בדבר הדק היטב.
ואם תאמר חמץ בפסח לא בטיל?
נתעכל שאני דהא חזינו דטומאה דנתעכלה אינה מטמאת.
אך נהגו האשכנזים לטחון היטב את הדג מחשש שמא יש באחד מאיבריו רוב חמץ ובריה לא בטילה.
ועוד החמירו הבריסקרים ללבנו היטב שמא נשאר בשיניו או בסנפיריו משהו חמץ.
ואחינו הספרדים נהגו לשים פלפלתא חריפתא לפגום את טעמו של הדג.
ואין נכון להחמיר שכבר אמרו חז"לינו "מרוב חומרות לא רואים את הדג", ואדרבה יש להחמיר בעונג שבת ויו"ט.
ולשומעים ינעם ויוטעם,
צוות חפירות בע"מ.
(ות'אמת אני גם לא אוכלת כל השנה חחחחח)
שמקורם בארצות המערב לאכול קטניות שנתבשלו במהלך הפסח. שהרי אין איסור "בל ימצא" ברשות אחרת.. ולכן לדגי המערב (גפילטע, גהקטע כוכו'...) יש לדאוג לאוכל דגים מקטניות . כשמדובר בדגים מזרחיים, הרי אין בעיה. ניתן להאכילם אף חמץ גמור. שכן בין כך ובין כך באנשים שאוכלים אותם מותאים סליחות חודש שלם.
האם מותר בפסח עצמו?
האם מותר אחרי הפסח?
האם הוא תינוק שנשבה?
שהתולעים ששמים כפתיון לדגים לא יאכלו חמץ שעבר עליו הפסח, שנאמר: "כל משבריך וגליך עלי עברו" וכן "ואנוכי תולעת ולא איש". (שם, שם)
30 יום קודם החג , נהגו החבדניקים לפרוס נייר כסף באוקיינוסים ובימים, ולסנן את המלח מהם, שמא באו במגע עם מחמצת, שמא יראום הדגים ויבואו, חלילה, לידי "בל יראה"..
והגפילטע פיש, שצורת דג לא ניכרת בו , לא בטעם ולא בצורה- נהגו להקל במימיו, ולנקותם מחמץ רק בשבוע שחל בו.
ולגבי החריימה- מחלוקת בין חכמים, אם חריפותו מרובה עד שלא יכול להבדיל בין ארור המן לברוך מרדכי- ואינו מסוגל לחוש בטעם החמץ.
והרי ידוע לנו סיפורו של יוסף מוקיר שבת (כע"ח ח"ג שם,שם) שמצא מרגניתא טבא בביטנו של הדג
והרי הדג שם בסיפור נשבה ברשת של הדייגים אבל לא היה תינוק שנשבה כי הוא אץ למלא רצון בוראו
לכן בפשטות ניתן להבין כי יש דגים הנשבים ברשת של הדייגים אך אינם בגדר תינוק שנשבה בכלל
ויש דגים טראעפיים בלע"ז שגופם מכוסה בצבעי קעקע ובכל מיני קוצים משונים שהם בגדר תינוק שנשבה..
ועיין באגדות רבה בר בר חנה במס' בבא בתרא בחזיון הדג היבשתי המתהפך שהמשילוהו רבותינו לפלשתינאים המתהפכים על ישראל בארצם לפני בוא משיח (פירושו של הגאון ר' יעקב מליסא בעל נתיבות יעקב כמתנבא מלפני כ200 שנה)
1. אני מכיר משפחה שמקלפת ירקות רק לתוך שקית שמא בחול שעל הקליפה יש חמץ, בעוד שאת החמץ שהם לא מצאו הם מבטלים שיהיהו כמו החול...
- אנחנו לא אוכלים שום דבר שהוכן מחוץ לבית..[גם אם הוא כשר לפסח-קטשופ וכאלה..]
הרעיון של זה הוא דיי דפוק, שאם זה מיוצר במפעל-יש בזה מלא חומרים שמכניסים, ואי אפשר לבדוק את כולם..מזו כזה..
- מוכר- אנחנו לא אוכלים עגבניות, כי פעם מיחזרו את השקים, אז חששו שאולי השק של העגבניות היה פעק שק של חיטה\קמח, ונשארו מזה דברים..וגם לזה אין קטע, כי זה היה רק פעם..
פסח שמח וכשר! 
חומוס אורז ושומשום לא אוכלים כי זהנ מנהג מרוקאים כל שאר הקיטניות אוכלים....
לאכול מצות מתוך שקית מחשש שרויה...
חומץ ,חומוס, כי זה מזכיר את המילה חמץ.
וכן סבא וסבתא שלי שיבדו לחיים טובים וארוכים לא אוכלים מאכלי חלב כל הפסח...
~~סוף פריקה
~~
מילא היתה סיבה טובה, אז סבבה, אבל זה דברים דפוקים!..
וחורבן הבתים היה והפעם.. וכמעט הכל היה פעם.. זה מה שמיוחד בעם שלנו.. שאנחנו יודעים לשמור על ה'פעם'..
לי אין זכות לדבר כי לנו אין חומרות בכלל אבל אל תתבאסו מהחומרות.. באמת..צוחקיפ על זה בסוף!!
וחומרה שאני שמעתי- של חב"ד-
לא לאכול בצלחות שיש עליהן פסים חלולים שמא נכנס לשם חמץ..
לכל מצוות ה"זכר" שבתורה יש מטרה ממש כאן ועכשיו. (שאמנם היא לזכור מה שהיה "פעם" אבל זה לא משנה.) לעומת זאת גזרות דרבנן שבטל טעמן זה באמת דבר שיש איזה שהוא מקום להתעצבן עליו - אם כי בסופו של דבר גזרה שנקבעה לא מתבטלת גם אם הטעם מתבטל.
[שמתם לב לניסוח הזהיר, נכון?]
אצלנו לא אוכלים שום דבר מעובד
הכל מכינים בבית גם יין וקמח תפו"א
ירקות: שום ירק חוצ מ צפו"א, גזר, בצל סלק וגזר
תפוזים תפוחים בננות אבוקדו לימון ואגוזים
כמובן עופות,בשר ,דג קרפיון טחון וביצים
סוכר מבושל ומלח ברור
וברור שאין שרויה- (אוכלים תמצות בתוך שקיות)
לא אוכלים חלבי ותבלינים בכלל.
ועם כל זה- זה החג הכי שווה אצלנו
ולמי ששואלת למה? אז כי ככה נוהגים אצל הרבי, וזה מה שמכניסים לישיבה ב770
בעזרתו יתברך
אצלינו מצפים את כל המטבח בנייר כסף את כלל השיישים והכל בנייר כסף עבה!!
ואת הקרמיקות שמעלל לשייש עם ניילון
את כל השולחנות בבית עם נייר כסף...
אסור לשיים אצלנו שוווםם דבר שהוא של פסח על הריצפה
גם בבית כאילו אימלה לפני שניה שטפנו תבית.... אסור!!! ![]()
חחח
אל תישאלו אותי למה?!
יציאות של אבא....
![]()
ועושים הכל בבית.
אטריות למרק-מביצים.
גלידת בננה
פשטידות למינהם
חצילים ממולא
שקשוקה
עוגת אגוזים
צ'יפס
צ'יפס
צ'יפס עד שנמאס
ואז ממשיכם למצוא דברים מענינים טעימים - והרבה יותר בריאים ללא כל החומרים שדוחפים להם במפעל.
וכמובן יש את החומרה לא להשתמש בשמן אלא רק בשומן עופות
יוצא מכלל שימוש ![]()
ולא מכניסים כלים לכיור- מחשש שמא מתחת נשארו איזה שהם שאריות וכו'...
חשבשבתמקלפים תפו"א, מגרדים במעבד מזון, סוחטים את התפו"א ואת כל המים שנשארים מהם שמים בכלי.
מחכים כמה זמן ולאט לאט כל העמילן שוקע למטה.
שופכים תמים ונשאר קמח 
מהתפו"א מכינים- פשטידות, קציצות, מרק ירקות, מרק עוף, לביבות ועוד.
תנסו את זה בבית-מומלץ בחום 
אבל חוצמזה אוכלים הכל...שרויה, קטניות...בכ"ז ספרדים.
כלי שנפל על הרצפה אסור לשימוש עד לשנה הבאה - יש לזה מקור בהלכה
בסעודה מקדשים > המוציא- אוכלים מצה > מחליפים מפה > ממשיכים בסעודה בלי מצה
שום סוג של עלים לא אוכלים במהלך הפסח - יוצא מן הכלל החסה שאותו אוכלים רק בליל הסדר עצמו - מכיוון שהוא המרור
שמאלץ- השומן של העוף מתפקד במקום השמן וכך יוצא שכל המאכלים בשריים..
לא מניחים פירות/ירקות לא קלופים בכלי של פסח אלא אם כן יש מפית המפרידה בין הכלי לפרי/ירק
ועוד היד נטויה ....
לא סתם יש את עניין חילוף האותיות (*במקלדת)
היום אנו בספירת גבורה שבגבורה ובחילוף אותיות = דבורה שבדבורה !
בוא נשמע מעוקצכם ומדובשכם....
בעזהי"ת
למה אוזני המן הם בצורת משולש?
ע"מ שלא נבוא לידי חיוב ארבע כנפות.
ואם כך, מדוע המצה הינה מרובעת?
מפני שאין נוהגים ארבע כנפות בלילה..
כתב הר"י מיגאש בשם רבינו גרשום שלמד אצל רבי שלמה יצחקי בבית מדרשו שבלובלין, חברותא עם הבן של האדמו"ר מסאטלין, שהיה תלמיד של...
שאם הנחת תפילין של חב"ד- אכלת אותה מעתה ועד עולם תהיה חבדניק לדור ודור ולנצח נצחים,
על כן אנו מתחייבים, בלי נדר ובלי נדבה שנגנבה או שאבדה, לא לקבל הלכות מאת הרבי שליטאזצ"ל מכיוון שע"י זה לא נוכל ח"ו לישון בסוכה הק', לאכול מצה בפסח, להשתכר בפורים, להתפלל בראש השנה, לצום ביוה"כ, לא לישון בשבועות וכו'...
ומכאן הביא הר"י מיגאש בשם רבינו וכו'... לא לקבל את תורת חב"ד וכו'...
הכל בצחוק וברוח שטות כמובן.....!
יש חוששים על פי צוואת ר' יהודה החסיד שהעיר עליו בעל התוי"ט שא"ת וי"ל וכו' וע"י זישרב"הע וכו'...
הרב האדמו"ר הרי"ל מחי"ל זקולל"ה אמר שהב"י סג"ד לצח"כ מכלל המוצי ארבע כנפות ומביא ראיה בספר הדורות שהגאון דול"ל בר"ח התיר ספקא זו.
את זה לא ראיתי... תוכלי לתת לי מקור מדוייק ?
כי אני יודע שבמבואות שלמה סי' ק"ל הביא בשם הגרי"ז שלמד חבורעס עם המהר"ם מרוטנבורג בנושא מחלוקת מלחמות ה' והרמב"ם. ושם כתב להיפיך!!!
הוא כותב שעא"פ שיש היתר לאכול שרוייה בפסח נהגנו שלא משום מראית עין כמ"ש האדמור הכ"ק צמח צדק זצוקללה"ה וכו'. עיי"ש
קודם כל מה זה השנאה התהומית לחמץ, והשריפה המרכזית בי"ד לקול צהלות ההמון, לא עושה לי טוב, וזה עם כל הטענות שיש לך על החמץ.
דבר שני מה זה שגונבים את האפיקומן זה ממש לגנוב מאנשים את פת לחמם האחרונה (הרי האפיקומן זה פת הלחם האחרונה בליל הסדר).
ובכלל כל העסק עם המצה, לא שמתם לב שבמצה הזו יש הרבה חורים.
השנאה התהומית נובעת מזה שאני צריך לחפש אחריו בנרות המון זמן וכבר כואב לי הידיים הגב והעניים מה הוא לא יכול להעלם פשוט או להצטבר במקום אחד?
עכשיו כיא לאחד שמתעלל בנו סדרתית כבר כמה אלפי שנים עד שסופסוף תופסים אותו תעשה לי טובה לא נזרוק אותו סתם לפח צריך משהו יותר מזה כדי ללמד אותו לקח.. אז שורפים אותו לקול צהלות ההמון
עכשיו לגבי הגניבה של האפיקומן זה פשוט בגלל שילדי ישראל צדיקים הם והם רק עושים טובה לאנשים בכך שהם גונבים ת'אפיקומן ואז לא צריך לאכול את הדברים הקשים האלה..
והחורים במצה זה גם לטובתך כדי שהמצה תתאוורר כי תאר לך שהיא לא הייתה מתאווררת אלא נשארת סגורה ומנופחת היית צריך לאכול עוד יותד במוציא מצה אז כדי לעשות לך טובה חיררו את זה..
נכון, עכשיו לא הזמן אבל שלחתי את זה לפסיפס והם לא קיבלו- לפי דעתי זה סיפור נחמד, אבל אשמח לקבל ביקורת בונה
תודה רבה!
אני אחרי המשפט הראשון לא יכלתי כמעט להמשיך לקרוא, נקרעתי מצחוק..
[או שזה בגלל שאני נקרעת מצחוק מכל דבר, או בגלל שציפיתי למשו אחר..]
שוב, ממבטו של השעיר. אבל ככה:
הוא רואה איך שוחטים את אחיו, והוא מת מפחד, ואז לוקחים אותו משם, ולאט לאט הוא נרגע, אפילו הריח של הדם נעלם, והוא מתרגש, כי כולם נותנים לו כזה כבוד, ולוקחים אותו ממקום גבוה, ויש לו כזה נוף נחמד והכל, והוא ממש מחזיק מעצמו, עד שהוא מקבל בעיטה מאחוריים.
בכל מקרה הוא לא אמור לקבל כבוד- הוא רק מכפר על החטאים של בנ"י
לפחות ככה אני רואה את זה, מדבריך אני מבין שזה המסר שעבר בסיפור ...
אבל למה הציעו לכהן אוכל?
יומכיפורים כאילו???
זה ידוע(לי לפחות).
מציעים לו אוכל כדי שלא יתעלף/ימות בדרך
זה כתוב במס' יומא
וגם אומרים שהוא לא היה לוקח אף פעם אבל בכל זאת היו מציעים לו.
יש עוד כמה דברים שנועדו להקל עליו ביום הזה (יש לו המון עבודה) אפילו דברים קטנים כמו מחתה עם ידית ארוכה.
הכהן הגדול מתעסק עם השעיר ל-ה', ומישהו אחר (אפילו לאו דווקא כהן) מתעסק עם השעיר לעזאזל.
והיו מציעים למי שהיה לוקח את השעיר לעזאזל אוכל ושתיה בדך אם הוא רוצה (כי יש לו עבודה קצת קשה).
הדברים שנועדו להקל- זה לכהן גדול (כמו מחתה עם ידית ארוכה וכו'...)
שיראל.
טליהכשאני אתרצן אני אגיב בביקורתיות
הכל טוב?
כאילו אם אתה שואל מישו אם יש לו שעון, והוא אומר לך- כן למה?- אז מה היציאה? למה שסתם תשאל אותו אם יש לו שעון? מינסתם שאתה רוצה לדעת מה השעה..
קיצר, היא תגיב לך אח"כ בביקורת..
סיפור ממש יפה. באמת.
אבל הוא משאיר אותך עם כזה- אוו'ץ.. מסכנה החיה.. איזה תורה אכזרית..
לא היה לי כוח לפרט. מקווה שהבנת.
אני לא יכול להמציא פרטים כדי שהסיפור יהיה יפה ונחמד........
נילך שורה שורה אוקי, כי אני קוראת ומה שיולה לי אני אכתוב, ככה שתיקח כל מילה שכתובה בעירבון מוגבל.
ישבתי לי בפינתי הקטנה וכוססתי (יש כאן שגיאת הקלדה כססתי)את פרסותיי בלחץ שרק גבר מרגע לרגע.
באמת שאני לא יודע למה אני פה, ואני גם לא רוצה לדעת. בתוך הדיר הנקי להפליא שאני נוכח בו כעת (פסיק) נמצאו עוד כ-100 עיזים ,כבשים ושעירים.
חלקם הגדול כרסם (אולי לעס? הרי בהמות הן לא מכרסמות) עשב, וחלקם נחו על הערמות חציר שהיו בצד. הגעתי לכאן אתמול, אני ותום, ביחד. שנינו אחים תאומים, בני שנה אחת בדיוק, אנו דומים כשני טיפות מים, ואת שנינו קנו באותו סכום בדיוק, שלושים ושישה מטבעות כסף, מחיר קצת גבוה, אבל הכהן שרצה אותנו לא התפשר וקנה אותנו בכסף מלא.
אני יודע שתום מסתיר ממני משהו, ואני יודע שהמשהו הזה לא בהכרח טוב. אבל אין לי מושג מה זה! (תמוה בעיניי מאיפה תום ידע מה שידע, מה גם שהקורא בסופו של סיפור לא יודע מה תום ידע)
הדלת נפתחה וכהן לבוש לבן (רק הכהן גדול לבוש בגדי לבן? אולי אני טועה) הוביל אותנו לכיוון היציאה, העזתי לשאול את תום בלחש: "מה עושים איתנו?" אך הוא לא ענה לי ונעץ את מבטו בקרקע.
המשכנו ללכת דוממים, עד שהגענו לכהן הגדול. ישר ידעתי שזה הוא (פסיק) לפי ההדרת פנים שלו ועוד כל מיני סימנים.
הגענו. (זה תקוע קצת כי כבר אמרת לעיל 'עד שהגענו' חזרה מיותר אולי תחליף למשו אחר שמבטא את העצירה את ההתקרבות לכ"ג בחיל ורעד)
הכהן שאחז בי עד עתה העביר אותי לכהן אחר, משמאל לכהן הגדול, הכהן המונה, לפי דעתי.
הכול מסביב היה אפוף בחרדת קודש, אף אחד לא פצה פה, אף תינוק לא בכה ואף כבש לא געה. הכהן הגדול פשפש ב"קלפי" -מן תיבת עץ שבה היו שני פתקאות.- והרים פתק אחד, מיד שמעתי את הכהן שאחז בתום, ככל הנראה סגנו של הכהן הגדול, אומר: "אדוני (אדוני? אולי רבי או מורי, אחרי הכל הוא לא אדונו) כהן גדול! הגבה ימינך!"
הכהן הגדול הרים את יד ימינו , וכול העם פרץ התשועות רמות. מיד לקחו מין סרטים אדומים וקשרו לי על הקרניים ולתום על הצוואר, הספקתי לראות את תום כשהכהן הגדול סמך עליו את ידיו, ואז חצץ בינינו ההמון הנרגש.
הכהן שנשא אותי הוציא אותי אל מחוץ לבית המקדש, ולקח אותי ברגל, במדבר, מרחק של 12 מייל (כ-20 קמ').
בדרך עברנו בכל מיני סוכות שבהם הציעו לכהן שנשא אותי לאכול או לשתות, אך הוא סרב. רק לי הוא הסכים ללחך מעט חציר ולשתות מעט מים. אך הוא, כפי שהזכרנו, לא נגע אפילו באוכל. (קטע חזק!!)
לאחר מרחק של 12 מייל הגענו לצוק גבוה. הכהן הוריד לי את החבל האדום וקרע אותו לשניים חלק אחד השאיר על קרניי ואת החלק השני קשר על סלע קטן בצד.
הספקתי לראות איך החבל ("לשון", כך הוא קרא לה) הופך ללבן, לפני שהרגשתי שהוא דוחף אותי לכיוון המצוק, ניסיתי להתנגד, אך הוא היה חזק ממני.
ובעוד אני נופל לאחורי, שמעתי אותו ממלמל לו משהו, והרגשתי את אברי עוזבים את גופי. בעוד אני חושב 'למה אני שעיר? לעזאזל!'.
קטע מדהים קורע ומקורי!! אתה חיברת אותו?
ישבתי לי בפינתי הקטנה וכוססתי (יש כאן שגיאת הקלדה כססתי)(נכון...)את פרסותיי בלחץ שרק גבר מרגע לרגע.
באמת שאני לא יודע למה אני פה, ואני גם לא רוצה לדעת. בתוך הדיר הנקי להפליא שאני נוכח בו כעת (פסיק) נמצאו עוד כ-100 עיזים ,כבשים ושעירים.
חלקם הגדול כרסם (אולי לעס? הרי בהמות הן לא מכרסמות) עשב, וחלקם נחו על הערמות חציר שהיו בצד. הגעתי לכאן אתמול, אני ותום, ביחד. שנינו אחים תאומים, בני שנה אחת בדיוק, אנו דומים כשני טיפות מים, ואת שנינו קנו באותו סכום בדיוק, שלושים ושישה מטבעות כסף, מחיר קצת גבוה, אבל הכהן שרצה אותנו לא התפשר וקנה אותנו בכסף מלא.
אני יודע שתום מסתיר ממני משהו, ואני יודע שהמשהו הזה לא בהכרח טוב. אבל אין לי מושג מה זה! (תמוה בעיניי מאיפה תום ידע מה שידע, מה גם שהקורא בסופו של סיפור לא יודע מה תום ידע) (תום פשוט ידע שאחד מהם הולך למות...)
הדלת נפתחה וכהן לבוש לבן (רק הכהן גדול לבוש בגדי לבן? אולי אני טועה)(לא, אבל מי אמר שזה הכהן גדול?) הוביל אותנו לכיוון היציאה, העזתי לשאול את תום בלחש: "מה עושים איתנו?" אך הוא לא ענה לי ונעץ את מבטו בקרקע.
המשכנו ללכת דוממים, עד שהגענו לכהן הגדול. ישר ידעתי שזה הוא (פסיק) לפי ההדרת פנים שלו ועוד כל מיני סימנים.
הגענו. (זה תקוע קצת כי כבר אמרת לעיל 'עד שהגענו' חזרה מיותר אולי תחליף למשו אחר שמבטא את העצירה את ההתקרבות לכ"ג בחיל ורעד) (צודקת...)
הכהן שאחז בי עד עתה העביר אותי לכהן אחר, משמאל לכהן הגדול, הכהן המונה, לפי דעתי.
הכול מסביב היה אפוף בחרדת קודש, אף אחד לא פצה פה, אף תינוק לא בכה ואף כבש לא געה. הכהן הגדול פשפש ב"קלפי" -מן תיבת עץ שבה היו שני פתקאות.- והרים פתק אחד, מיד שמעתי את הכהן שאחז בתום, ככל הנראה סגנו של הכהן הגדול, אומר: "אדוני (אדוני? אולי רבי או מורי, אחרי הכל הוא לא אדונו) (ככה כתוב במשנה...) כהן גדול! הגבה ימינך!"
הכהן הגדול הרים את יד ימינו , וכול העם פרץ התשועות רמות. מיד לקחו מין סרטים אדומים וקשרו לי על הקרניים ולתום על הצוואר, הספקתי לראות את תום כשהכהן הגדול סמך עליו את ידיו, ואז חצץ בינינו ההמון הנרגש.
הכהן שנשא אותי הוציא אותי אל מחוץ לבית המקדש, ולקח אותי ברגל, במדבר, מרחק של 12 מייל (כ-20 קמ').
בדרך עברנו בכל מיני סוכות שבהם הציעו לכהן שנשא אותי לאכול או לשתות, אך הוא סרב. רק לי הוא הסכים ללחך מעט חציר ולשתות מעט מים. אך הוא, כפי שהזכרנו, לא נגע אפילו באוכל. (קטע חזק!!)
לאחר מרחק של 12 מייל הגענו לצוק גבוה. הכהן הוריד לי את החבל האדום וקרע אותו לשניים חלק אחד השאיר על קרניי ואת החלק השני קשר על סלע קטן בצד.
הספקתי לראות איך החבל ("לשון", כך הוא קרא לה) הופך ללבן, לפני שהרגשתי שהוא דוחף אותי לכיוון המצוק, ניסיתי להתנגד, אך הוא היה חזק ממני.
ובעוד אני נופל לאחורי, שמעתי אותו ממלמל לו משהו, והרגשתי את אברי עוזבים את גופי. בעוד אני חושב 'למה אני שעיר? לעזאזל!'. ק
קטע מדהים קורע ומקורי!! אתה חיברת אותו? (עליו בניתי את הסיפור......)
יומא לט עמוד א
במקום לכתוב "למה אני שעיר? לעזאזל". אני מניח שהוא די מתלהב מהעובדה שהוא נבחר להיות זה שמכפר על כולנו, כמו איזה צדיק שלוקחים אותו כדי לכפר עלינו. נראה לך שהוא מתבעס מזה?
אבל המשפט האחרון הוא "למה אני שעיר? לעזאזל!!!"
שזה משחק מילים של "למה אני 'שעיר לעזאזל?' "....
הוא יענתו מתבאס על זה שהוא מת בצורה כ"כ מוזרה... ואם הוא לא היה שעיר אז הוא אולי היה נשחט בצורה רגילה....
דברי ר' שמייקל בתחילת ספרו הנודע "פסח כהקלתו", שם הוא אומר בזה"ל:
"ונהגו ה'מחמירים לשווא' לא לאכול חמץ בימי הפסח... אך לאחר נבירה גדולה בפוסקים לא מצאתי שום מקור למנהג חסר המקור הזה... מכל מקום, כאשר התוועדתי למנהג הנ"ל, שאלתי את מורי ורבי, שר הקולא, אביר הדתיים לייט, הרב נח זכר -מקל בכל דבר אפשרי- לברכה בנוגע למנהג הנ"ל, והוא ענה לי שאין לנהוג כך, ואף יש המחמירים לא לאכול מצה עם שוקולד בכל ימי הפסח... רק פרוסה עם שוקולד! וכך נהג הרב נח וכך אף אני נוהג... וכל המחמיר תבוא עליו כאפה, כי אסור להחמיר..."
(פסח כהקלתו, סימן א', סעיף א')
מאידך, החברותא הגדול של ר' שמייקל, ר' מהבאלי, שגם הוא אחד מהתלמידים המובהקים של הרב נח, כתב בקונטרסו המוכר "מצוות מצה עם שוקולד בזמן ביעור חמץ", בזה"ל:
"ויש 'קיצוניים' שנהגו לאכול חמץ רק עד שעה רביעית, ואין מנהגם נראה... כיוון שיש את מצוות מצה עם שוקולד בעת ביעור חמץ, ואיך יאכלו מצה וחמץ ביחד?! אלא יש לומר, שהכל מותר וזהו, בלי שטויות... לפי הכלל הידוע - "כל דבר להקל" של מו"ר הרב נח... ומכל מקום, בימי הפסח אין לאכול חמץ בלבד, אלא בשיתוף עם קטניות לאשכנזים ולחלק מהספרדים. אם האדם ספרדי שאוכל קטניות, אין לו שום מצווה לאכול קטניות, אך רשאי לעשות כן אם מתחשק לו... לפי הכלל הידוע - "מה שבא לך תעשה, על תשים קולא על אף אחד..." של מו"ר הרב נח..."
(קונטרס "מצוות מצה עם שוקולד בזמן ביעור חמץ", סימן א', סעיף ב')
אני הולך לפי פסיקותיו של הרב נח, אך איני יודע כיצד לנהוג במקרה כזה של מחלוקת בין שני תלמידיו המובהקים והדתיים-לייט!
האם אפשר להסיק מהכלל הידוע של הרב נח "כל מחלוקת בין דתיים לייט - לקולא. כל מחלוקת בין לא-דתיים לייט - גם לקולא" שבעצם נוהגים לקולא, ועושים מה בראש?!
מקווה שזה המקום הנכון..
אייין אחחד שיש לו משקפיים ולא הוציא אותם כדאי לראוות את ההבדליים בייין הראיה הרגיילה לביין הראייה של המשקפייייייייייייים ( - ;
יופי טוב מושך את העין , אבל אופי טוב מושך את הלב... ( :
גבר : ג -גאון , ב -בלהישאר , ר -רווק
בכיתי, כי נעלבתי.. צעקתי, כי התעצבנתי ...כעסתי, כי ניפגעתי... סלחתי , כי אהבתי ..XD
בשביל לכבות שריפה צריך כבאים בשביל לכבות אהבה צריך קנאים...
לא מנשה באזיה סדר תתכוב את האויתות, הקיער שאהות הרשאונה והארחונה יהיו בקמום הכנון. כל האשר יכול להוית מבוגלן רצח ועדיין תלציח לרקוא בלי ביעה ... \ חחח
יש 5 אצבעות : זרת - בשביל להשלים עם מישהו D= קמיצה - כדי לשים טבעת נישואין ♥ אמה - בשביל מי שמעצבן אותנו ~ אצבע - כדי להצביע בשיעורים XD ...אגודל- כדי לעשות לייק [;
רק שבזרת כותבים לבדוק שכל החפצים במקום... ![]()
![]()
ב-"למה משמשת האמה"
אבל כל השאר דווקא נחמד וכו'
אבל חלק מוכרים
...רנה בנהאם לקחו מאיתנו באופן ממשלי שעת שינה בשבוע שעבר- מי אחראי להחזרתו?
ואם זה אכן גזל- הרי שאמורים להחזיר לנו אותו בעת שעון החורף עם תוספת של חומש, נכון?
ואולי בכלל לא גזלו לנו שעת שינה, אלא רק לקחו מה שמגיע להם בדין לאחר שנתנו לנו את השעה הזו בתחילת החורף? או שמא נתנו אותו כמתנה ואז אין לוקחים חזרה?
ש"שמים פס" על שעון הקיץ ומתחילים שעה יותר מאוחר.
א. לא לקחו אותה בתחילת החורף-שעון החורף הוא השעון הרגיל עד שהמציאו את שעון הקיץ!
ב. קחו אותה מדין מלכות ו'מלך פורץ גדר' וכו'
וממילא אין חיוב חומש.
ג. מ"מ ודאי שעל הממשלה להרים קרן וחומש ישראל ולהשיב לעמ"י את חומש ולחומש את עמ"י.
בספרו שו"ת סופר שראה בשם רבינו יונה על מסכת ברכות דף ו: שאין להשיב גזל שינה דציבורא מה גם שצריך להביא על כל הנ"ל פר העלם דבר מפני שנעלם מעיניהם העצומות (זה ליליה, לא?) של גדולי הדור וכו'
והעיר עליו הראש בספרו וכו' שע"י זה ישפע שפע רב וכו' וגם יזכה לישון במשך וכו'...
אבל לעומתו חולק עליו בעל המאור שמ"ש ומגן אברהם בספרו וכו' וכותב שאין להביא ראיה מממלכתיייים וכו'
וכל שכן ממזרוווחניקים וכו'
מקווה שהובהרתי מספיק.
ואם קבעה מלכות ישראל המפוארת ליטול מעמ"י את כבשת הרש ואת שעת השינה שלו-
הרי דאין זה גזל, גם לדעת המחמירים.
(ובשו"ת ממלכתי שמעתי, דאפילו מהווי מצוה להיגזל בידי המלכות: ביתו, רכושו וכל אשר לא, ועאכו"כ - זמנו ושנתו!!)
(וגזל דציבורא- אינו מהווי גזל, ובפרט דמלכותא רגילה בכגון דא: גזילת ממונם של ישראל, כבודם וחירותם, וכיוון שעבר ושנה- נעשה לו כהיתר, ואכמ"ל)
קראתי , והחלטתי שמתאים לפורום שלכם... תהנו...
הלכות פסח:
א. היוצא בימי ניסן ורואה אילנות שלבלבו יברך "ברוך שזיכני להסתובב בחוץ במקום לנקות לפסח". וטוב שימציא לבני ביתו סיפור כיסוי הולם שמא ייתפס בקלקלתו .
ב. מתחילין את ניקיון הפסח במדפי הספרים המאובקים, ומסיימין במיקרוגל שבמטבח בדקה התשעים. יאבק את ספרי הילדים תחילה ואת ש"ס החתנים באחרונה, שתדיר וממש אינו תדיר – תדיר קודם.
ג. מייד לאחר שיסיים לנקות התריסים מבחוץ בסנפלינג ללא חבל, יברך ברכת "הגומל" ולאחריה ברכת "משיב הרוח ומוריד הגשם" שכן מובטח הוא שיירד גשם מאובק על התריסים הנקיים בתוך שלוש שעות זמניות. ויש אומרים שזהו מקורו של מנהג ריקוד הגשם בקהילת האינדיענים, שסיימו לנקות את האוהל בערב הפסח, ורקדו משמחה, ונתרטבו מייד בגשמי ברכה. וטוב היה עושה חוני המעגל לו היה מנקה תריסיו תחת לצייר עיגולים בחול.
ד. בקומו משולחן האוכל יקפץ על רגליו בפראות כאילו היה הוא דורך על גחלים לוחשות, וינער זרועותיו בפאניקה כמי שכפאו שד, למען יתפטר מן הפירורים שאולי נתפסו בבגדיו, שאם לא כן תישמע זעקת "קרישקעס" (פירוריםבלע"ז) עולה ויורדת.
ה. טוב שיחלק אדם את ביתו כמתכונת בית המקדש שבירושלים: בעזרה, שטרם נוקתה לפסח, נכנסים כל ישראל ואפילו פיתותיהם בידיהם. בהיכל, שנוקה חלקית, נכנסים רק אלה שקיימו מצוות ניעור הפירורים (ראה הלכה ט'). ובקודש הקודשים, שכבר נתמרק כולו לפסח, תיכנס רק כוהנת גדולה של הניקיון, לאחר שהתעטפה בלבן. וטוב לגדר את קודשי הקודשים בסרט משטרתי ועליו חקוקות אותיות "והזר הקרב יומת", והפורץ גדר – תשכנו אשתו.
ו. בשבת האחרונה שלפני הפסח, כשרובו של הבית כבר קודש קודשים, נוהגים לאכול את ארוחת השבת מתחת לשולחן שבמרתף, ובמקום חלות בוצעים פיתות יבשות וטובלין אותן במעט מלח, בבחינת ועיניתם את נפשותיכם מאוד. ונקראה שבת זו "שבת הגדול" על שם "האח הגדול", שמי שמעז בשבת זו להזיז פירור חמץ ממקומו– מודח מן הבית לאלתר.
ז. אין עושין קניות לפסח לא מתוך שחוק ולא מתוך קלות דעת, ועל כן יפנה כמחצית היום, יכבוש עצביו, ויביא עמו זכוכית מגדלת לקריאת כל ההכשרים והכיתובים על כל מוצר ותחת כל מדף רענן, ומי שלא עושה כן לפתית לופתתורחמנא ליצלן. ובמיוחד ייזהר הציבור ברכישת המצות, וירכוש מצות מכונה בלבד, ולא מצות "עבודת יד", שבשאר מוצרים "עבודת יד" מעלה היא, אך בפסח פחיתות גדולה היא, שטעמה של מצה "עבודת יד" כטעם דיקט שעבר עליו הפסח.
ח. מצווה מן המובחר להוסיף לפירורי בדיקת החמץ כהנה וכהנה מוצרים דליקים, ולבזבז כשתיים או שלוש שעות בבהייה בחמץ הנשרף, עד וידוא הריגה. מי שאין עיתותיו בידו יעביר האחריות על התבערה לבא אחריו, וחוזר חלילה,עד כניסת החג. אותם סוציומטים המשליכים חמצם למדורה ומסתלקים מייד, אין שורה עליהם ברכה (ואף אין שורה בבגדיהם ריח ל"ג בעומר).
ט. בכל השנה מתקפחות עדות המזרח, ובימי הפסח מתקפחות עדות אשכנז. ושמעתי שרבים מבני אשכנז מתמזרחים בנפול פחד הקטניות עליהם, ונאחזים בדודה רחוקה מ"דרום צרפת" כדי לזכות ולאכול פנכת אורז בפסח. ושמעתי כי יש הדורשים שיתכנסו פוסקי אשכנז כדי לבטל דין קטניות, אלא שעסוקים גדולי הדור בדין אקונומיקה כשרה לפסח, אך עשויה להכיל שאריות לפתית (לאלרגנים), ואין פנאי בידם להתעסק בזוטות. ומכל מקום – המחמיר תבוא עליו ברכה, כאותו אחד שנמנע מאכילת מצה שרויה, קטניות, לפתית, וביצים עם חותמת, וזכה שמת בשביעי של פסח מרעב.
שיראל.סתם. אני מניח שזה עניין של הרקע שממנו את/ה בא/ה שקובע מה יצחיק אותך.
בחיי לא ראיתי האח הגדולאבל שומעים,וההקבלה הצחיקה.
ובאמת גם ה' מצויין..
לא התכוונתי לזה שאת באה מרקע של "האח הגדול"!
התכוונתי לזה ש*אני* בא מרקע של ישיבה וקרעו אותי ה"קודש" ו"קדש הקדשים" ו"הזר הקרב יומת" ו"כל הפורץ גדר תשכנו אשתו" (במקום "ישכנו נחש")!
יש לנו *קצת* רקע מהבית ויודעים מה הכוונה "קודש","היכל","קודש הקודשים","הזר הקרב יומת" ו"כל הפורץ גדר..."..לעג לאינטלגנציתינו היהדותית..
יותר. אוף, נו, לא באתי בשום צורה של זלזול, תאמיני לי. מחילה אם זה נשמע ככה.
זה פשוט שהקבלות אליו מצחיקות אותי פחות...
כותב בעל ה"הגהות אושרי" שהביא בשם המהר"ם מרוטענבורעג, שכתב בספרו חידושי אנשי שם בדף קעו: פיסקה ג' שלוש שורות מלמעטה שתי מילות אחרונות- וכתב בעל הבית חדש שראה בספר הגהות הגר"א על הרי"ף שהעיר עליו רבי משה בן מימון בספרו מלחמות ה'- דף כו. שורה שניה מלמעטה וכו'...
שאסור לראות האח הגדול ומשמע מדבריך שח"ו שמעת שמץ של אבק"ס של צל של ספק וכו' של האח הגדול- ז"ע ביע"ג ברוזע"ר בלע"ז וכו'....
שיראל.אחרונההתכוננו לאסון הבא:
לפי ההוראות החדשות של משרד בטחון הפנים, על כל אזרח להצטייד בקבנוס ולהחזיקו במקפיא של המקרר.
במקרה של רעידת אדמה, יש להוציא אותו ולהחזיקו ביד. הדבר עשוי לעזור מאד לכלבי הגישוש.
עשרת הדברות לבעלים המסורים בימי ערב הפסח!
1. לא ישאל הבעל בימי השיטפונות הביתיים, יום אחרי יום, האם אפשר לעבור עם נעליים ברצפה.
2. לא יחסוך הבעל קריאות התפעלות וקולות המומים כאשר אשתו מספרת לו את הספקה הפסחי ביום זה וכל שכן אם מראה לו את הדברים בפועל.
3. לא יחשוב הבעל על שגיאות הכתיב שלו בימים אלו , ויתלה כל יום בחדר אחר פתקי תודה, הלל ושבח לאשת החייל.
4. לא ישלח הבעל את אשתו לצרכניה ללא רשימת הכשרים ברורה, שאם לא כן, עדיף שהוא ילך לקניות, מאשר להסתכן בנזקי קרינה ודאיים מהסלולארי בשאלות בענייני הכשרים.
5. לא חייב הבעל לרדת לגינה עם ילדיו. אם אינו מסוגל, יוכל לנקות את ארונות המטבח או להתנדב בעמידה של 3 שעות בתור לחנות הפלאפל.
6. לא ייעלב הבעל אם אשתו חוזרת ומנקה אחר ניקיונו המייגע. רוב הנשים עושות זאת אם ע"י הערות בפה, אם ע"י הערות בסמרטוט רטוב.
7. לא יספר הבעל למכריו, למשפחתו ולאשתו (!) שביתו שלו כבר מוכן לפסח. האישה תילחץ, נשות המכרים תקנאנה ומשפחת הבעל תרצה להתארח אצל הבן והכלה בשבת הגדול...
8. ישתדל הבעל שלא לשאת נאומי מוסר ערוכים אודות אי חשיבות הניקיון בערב פסח ומאידך על חשיבות הבריאות.
9. לא יחשוב כל בעל שהוא, כי יש כאן מן המוסר או מן הגערות כלפיו. הכול לשם שמחת החג ושלום הבית ועל אחת כמה וכמה שלא יהיה כאן איש בגדר קרבן פסח..
10. כל הבעלים צדיקים וקונים מתנות חג לנשותיהם, אך יזהר הבעל לא לקנות שואב אבק או קיטור לניקוי כמתנת חג...
אני רוצה לספר לכם על מה בדיוק מגיע לי "בין הזמנים".
או במילים אחרות, מה אני עושה בישיבה. אבל, רק בתנאי אחד.
זה נשאר בנינו, בשקט, למה אם החברותא שלי ידע,
האממ...

"יאלה, נתחיל. דף ב' עמוד א', למעלה. במשנה"...
זהו. צוללים פנימה לתוך התורה.
אנחנו חבורתא ל - 'בקיאות', כלומר, לומדים 'פשט גמרא'.
בלי כל מיני הסברים עמוקים וכדו', אלא רק ההסבר הרגיל.
פתאום, אחרי דקותיים של לימוד, שכולה רק קראנו את המילים -
הבחור מפציץ שאלה. זהו, כ-ו-ל-ם לעמוד 'דום', יש למשה (שם בדוי) קושייה..
וואו - חשבתי לעצמי - וואחד חברותא קבלתי. או ש...
- תקשיב, כנראה הגמרא מדברת במקרה ש ---
לא סיימתי להגיד ת'תירוץ, אהההההה! אבאל'ה, עד שחטפתי -
לא! אין מצב! לא נכון! שכח מזה! סתירה! קשה!
ככה, כמה ימים שלמים של לימוד. הבחור מקשה, ו...
אני, בסופו של דבר נשאר בלי תשובה.
יענו - מן הסתם יש תשובה איפשהו בראשונים - רמב"ם, רשב"א, רי"ף,
אבל לפתוח 'ראשונים' עכשיו בסדר ב-ק-י-א-ו-ת...?!
שישכח מזה. יאלה, בוא נמשיך עם פשט ה...
לא! מה פתאום! קשה! אין תשובה! לא אמרת כלום!
א-י-מ-א-ל-'-ה-!
זהו. הבנתם ממה מגיע לי "בין הזמנים"...?!
ק-שה. ק-שה. אבל עם הזמן, קבלו מה למדתי לעשות איתו.
מכאן - ששש גמור. שלא ישמע, למה אם כן, אני אחטוף 'סתירה',
לא בגמרא, אלא מהגמרא...
הפתרון? קבלו.
איכשהו עליתי על זה, ש-ה-ו-א עונה תירוץ, אפילו שהתירוץ הכי דחוק בעולם -
התירוץ פשוט מושלם. אל תשאלו אותי למה, זו ה-מ-צ-י-א-ו-ת..!
כאילו, לפחות לפי איך שהוא רואה אותה...
ארררר! אבל אני אתמול אמרתי תירוץ דומה או אפילו תירוץ יותר טוב,
והוא 'ניפנף' את התשובה שלי, וכשהוא עונה זה בסדר...?! ממש מעליב.
אבל עזבו להעלב, פתרתי פה את שאלת 'מליון הדולר'.
פשוט, לתת לו לענות. אם הגמרא קצת לא מובנת, אז לפני שהוא שואל -
א-נ-י מקשה את הקושייה - הוא צריך לענות, ואז ממילא -
סעיף ד' בתשובה פועל = "כל התשובות נכונות"...
===
מאז - העולם אלי מחייך כל יום מחדש.
כל יום, עוד לפני שאנחנו פותחים את הגמרא, אני מקשה -
מה?! למה כתוב על הגמרא "שבת", הרי היום בכלל יום ג'...?!
הבחור עונה - לאאאאאאא! לא הכוונה שהיום שבת, אלא זו 'מסכת שבת'.
- "האא וואי, איזו תשובה תותחית, כמוך י'תותח".
ככה אנחנו ממשיכים 'עד דלא ידע'. בעצם...
מי לא ידע? הבחור יודע ה-כ-ל.
אז "עד דלא שתק", ו - אני לא שותק, לא אשתוק, לעולם.
---
זהו. עכשיו אתם יכולים להבין על מה בדיוק מגיע לי 'בין הזמנים',
כלומר, מה בדיוק אני עושה ב - 'זמן'. בתקופה שאני בישיבה,
ככה שממילא, אני חייב מנוחה..
====
רגע, בעצם...
כולנו - כשאנחנו רוצים משהו - 'לא רואים בעיניים'.
הבחור ההוא - קיים בעצם בכל אחד מאיתנו.
פתאום הכל אמיתי, הכל מותר, הכל נוצץ, הכל מושלם.
אבל מה עם...
עזוב! אין שום 'עם'! הכל 'מאושר'! הקב"ה מסכים,
ו-כ-ל מ-י-ל-ה נ-ו-ס-פ-ת מ-י-ו-ת-ר-ת-!
הנה עולה לה המלאכית הטובה לראשך:
"תגידי אחותי", היא אומרת. "החצאית הזו שלך,
יותר מידי קצרה. שאת יושבת, היא לא לפי"...
- בחייאת מלכה, עזבי אותי. ה' אמר 'מעבר לברך',
האא! הנה, רואה? היא עוברת. חלאס פטפטת..
הנה עולה לו המלאך הטוב לראשך:
"אחינו, חברה שלך, בהחלט נראית טוב",
- 'תודה נשמה', אתה אומר למלאך, 'לא לחינם היא נראית
ככה, הרי היא חברה שלי, you know, שפוך מילים'...
- רק רציתי להגיד לך שהקב"ה אוסר חברה בגיל הזה,
זה גורם למחשבות והרהורים אסורים ש...
- יאלה יאלה, טוס מפה, י'דרדס. לך אולי 'דרדה סבא'
יקבל ת'שטויות שלך. מותר! אנחנו לא פאנטים...
---
פתאום, שזה מגיע אלינו - ב-ר-ו-ר שאנחנו צודקים.
רכילות, צניעות, ביטול תורה, כעס, או בקיצור -
"יצר הרע", שהוא מדבר מתוכינו, אנחנו לא אמיצים לקום,
להגיד חד משמעית - "שתוק, אתה משקר",
אלא דווקא - "וואלה אחי, צודק. זה מותר, בטח מותר"...
בשתי מילים, זה נקרא 'הוראת היתר'.
כשאנחנו עושים - מותר. אנחנו צודקים, אנחנו צודקים, אנחנו צודקים.
לא משנה מה, לא משנה מי, אם אנחנו עושים -
אקסיומה מס' 1 בעולם אומרת = אנחנו צודקים.
ומשם, נזרע כל ההרס, במיוחד בתוכינו.
אבדנו כבר את חוש הביקורת - על עצמינו.
>>>>
חופש, 'בין הזמנים'.
הרבה דיבורים, הרבה חבר'ה, הרבה זמן פנוי יש בעולם.
סרטים, צניעות, לשון הרע, 'בנים בנות', חסד,
בואו נקפיד יותר. בואו נפתח יותר ונחיה את 'חוש הביקורת',
שיעבוד בתקופה הזו 'שעות נוספות', על עצמינו, בשבילנו.
כי עבירה - זו עבירה, ולא משנה מה דמיינת או חשבת.
ממחשבות דמיונייות, לא גדלים להיות בני תורה,
אי אפשר להקים בית של תורה אמיתי, אלא -
רק ע"י ביקורת עצמית וחשבון נפש אמיתי, על עצמינו.
את המסר הזה - למדתי לקראת 'בין הזמנים' הזה,
לא לחינם, אלא "ללמוד על מנת לעשות".
מישהי, מישהו, מצטרף? (:
פשוט יש לי את הצד שאומר עזוב אותך מלהתחזק
הכול מותר...
זרום.. ![]()
ויש עוד משו אבל אני לא רוצה שאנשים יתירו לעצמם דברים על חשבוני ![]()
אין לי איך לתאר את מה שכתבת כאן! באמת!
רציתי לכתוב-"מילים כדרובנות", אבל זה פשוט יותר מזה!
יישר כח!!!
ממש כל הכבוד לך,
מה קונים?
צ'אקו!
או בעצם....
שורש!
עזבו, אל תישאלו אותי!
דברי ר' שמייקל בתחילת ספרו הנודע "פסח כהקלתו", שם הוא אומר בזה"ל:
"ונהגו החרד"לניקים לא לאכול חמץ בימי הפסח... אך לאחר נבירה גדולה בפוסקים לא מצאתי שום מקור למנהג חסר המקור הזה... מכל מקום, כאשר התוועדתי למנהג הנ"ל, שאלתי את מורי ורבי, שר הקולא, אביר הדתיים לייט, הרב נח זכר -מקל בכל דבר אפשרי- לברכה בנוגע למנהג הנ"ל, והוא ענה לי שאין לנהוג כך, ואף יש המחמירים לא לאכול מצה עם שוקולד בכל ימי הפסח... רק פרוסה עם שוקולד! וכך נהג הרב נח וכך אף אני נוהג... וכל המחמיר תבוא עליו כאפה, כי אסור להחמיר..."
(פסח כהקלתו, סימן א', סעיף א')
מאידך, החברותא הגדול של ר' שמייקל, ר' מהבאלי, שגם הוא אחד מהתלמידים המובהקים של הרב נח, כתב בקונטרסו המוכר "מצוות מצה עם שוקולד בזמן ביעור חמץ", בזה"ל:
"ויש 'קיצוניים' שנהגו לאכול חמץ רק עד שעה רביעית, ואין מנהגם נראה... כיוון שיש את מצוות מצה עם שוקולד בעת ביעור חמץ, ואיך יאכלו מצה וחמץ ביחד?! אלא יש לומר, שהכל מותר וזהו, בלי שטויות... לפי הכלל הידוע - "כל דבר להקל" של מו"ר הרב נח... ומכל מקום, בימי הפסח אין לאכול חמץ בלבד, אלא בשיתוף עם קטניות לאשכנזים ולחלק מהספרדים. אם האדם ספרדי שאוכל קטניות, אין לו שום מצווה לאכול קטניות, אך רשאי לעשות כן אם מתחשק לו... לפי הכלל הידוע - "מה שבא לך תעשה, על תשים קולא על אף אחד..." של מו"ר הרב נח..."
(קונטרס "מצוות מצה עם שוקולד בזמן ביעור חמץ", סימן א', סעיף ב')
האם יש כאן מחלוקת בין שני ת"ח דתיים-לייט נודעים?! והרי "כל מחלוקת בין דתיים לייט - לקולא. כל מחלוקת בין לא-דתיים לייט - גם לקולא" של הרב נח, אז בעצם יש לסבור כר' שמייקל שסובר שמותר לאכול חמץ גם ללא תוספת קטניות לאשכנזים ולחק מהספרדים!
קשיא לר' שמייקל, קשיא...
אגדת עם פלשתינית
יושב איכר לסעוד עם בנו הקטן, והאיכר אומר לבנו: "תסתכל סביב, יא איבני ,
ותראה את האדמה השחורה והטובה, - כל זה שלנו. פעם גרו כאן יהודים 'ציונים ', והם
בנו כפרים וחרשו את השדות ואהבו את עבודת האדמה והפריחו את השממה .
והבן מסתכל על אביו האיכר בעיניים שחורות וגדולות ושואל אותו: "ומה אנחנו עשינו ?"
"אנחנו, יא איבני - עונה האיכר - נלחמנו ביהודים כי חשבנו שהם באו לגזול את
אדמתנו. מאה שנים נלחמנו בהם. אבל הם חרשו את האדמה והיו מוכנים להילחם ולמות
בשבילה. הם הקימו כפרים בכל הארץ, וגם מדינה יפה, יא איבני, מדינה ' ציונית ',
ואותנו הם גרשו, ובכפרים שלנו הם שמו "ציונים" ולא הצלחנו לנצח אותם ".
"לאן הלכו כל היהודים, אם הם היו חזקים כל כך ?"
"הרוח לקחה אותם, יא איבני. הם נעלמו כמו טיפות הטל על העלים. פתאום נמאס להם
מהמלחמה, נמאס להם מהאדמה, והם רצו שלום. ולא רצו יותר להילחם בשביל האדמה ,
ושלא ימותו יותר החיילים שלהם במלחמה ".
"בחייאת אבויי! רק שלום בלי אדמה? מה יעשו היהודים רק עם שלום בלי אדמה ?"
"נעשו מג'נונים היהודים ורק שלום עניין אותם. והאמהות של החיילים הגיבורים
יצאו לרחובות ועשו הפגנות. ואנחנו, יא איבני, נתנו להם את מה שביקשו, נתנו להם שלום".
"אז לאן הלכו, יא אבויי, אם נתתם להם שלום ?"
"נתנו להם שלום, יא איבני, והם נתנו לנו אדמה. כל פעם קצת. והיום כל האדמה
שלנו וכל השלום שלהם. יש להם עוד קצת אדמה בחוף הים, אבל למי זה איכפת ? בעוד
כמה שנים גם את זה הם יתנו. הם כבר לא אוהבים אדמה, הם אפילו שכחו מי היו
הציונים שפעם בנו כפרים והפריחו את השממה. הם הפסיקו לקרוא לאדמה מולדת והם
קוראים לה נדל"ן, וכמה שהנדל"ן יותר קרוב לים הם אוהבים אותו יותר, כי הוא נותן
להם יותר כסף ".
"ומתי תיקח אותי לראות את היהודים שגרים בנדל"ן על החוף, אבויי ?"
"פעם אקח אותך, יא איבני, לראות את הבתים הגבוהים של היהודים על החוף ליד
הים. ועכשיו תסתכל סביב ותראה את החרמון והכינרת והתבור ותדע שכל זה שלנו .
ותזכור שאדמה זה הדבר הכי חשוב והכי יקר שיש לבן אדם, יותר יקר מאשה שלו , יותר
יקר מבן שלו, יותר יקר מחיים שלו, יותר יקר משלום ".
והאיכר קם לאיטו, אוחז בידו את מחרשתו והמשיך לפתוח תלם ארוך באדמה השחורה!
ראיתי "סלים וארזה" ואני כזה, מה הוא עושה כאן שוב??? אימלא... חחח...