היי
מחפשת המלצה לקורס הכנה ללידה בירושלים, מעדיפה פרטי (זוגי)
וגם אשמח להמלצה לדולה.
אז אם יש מישהי שמעבירה קורס והיא גם דולה שאוכל לקחת זה הכי טוב!
חשוב לי מישהי סופר מקצועית רגועה ונעימה, שיודעת לתת את המרחב שצריך.
תודה רבה!
היי
מחפשת המלצה לקורס הכנה ללידה בירושלים, מעדיפה פרטי (זוגי)
וגם אשמח להמלצה לדולה.
אז אם יש מישהי שמעבירה קורס והיא גם דולה שאוכל לקחת זה הכי טוב!
חשוב לי מישהי סופר מקצועית רגועה ונעימה, שיודעת לתת את המרחב שצריך.
תודה רבה!
היא דולה ועושה קורסי הכנה ללידה, הכנה להנקה, עיבוד לידה ועוד. מקצועית רגישה ומיוחדת.
אבל לא עושה זוגי
עשיתי אצלה הכנה ללידה ראשונה עם בעלי והיה מעולה! ממש הרגשתי שהגעתי מוכנה ולא "מופתעת".
אישית לא הייתי מעוניינת בדולה בכלל אבל אני יודעת שהיא גם דולה
יש לך פרטים שלה?
+972526516677
יעל ברמן
מקסימה ממש. האמת שאני לא יודעת אם היא עושה קורס הכנה ללידה אבל ממליצה עליה מאוד.
ממש מקצועית, מאוד זורמת עם מה שטוב לך, מרגיעה ורגועה, מאפשרת מרחב פרטי עם טקט גדול, יש לה ידע נרחב במקביל על רפלקסולוגיה וכדומה.
מקצועית עם המון תחומי ידע
מתחברת בקלות לסגנונות שונים של אנשים (ראיתי עם בעלי שהוא סמך עליה ונהנה מהמפגש איתה שזה לא מובן מאליו...)
ובעיקר היתה לי מאוד מרגיעה, והלחיצו הרבה מבחוץ והיא ממש וויסתה את זה, גם בקול שלה ובגישה אבל גם מהניסיון, הידע המקצועי שהסבירה לי, וטכניקות שעשתה לי כדי להירגע לפני.
עוד נקודה שמעלה שלא תמיד חושבים עליה זה הליווי אחרי, כשהכל משתנה פתאום, היא גם מגיעה ועם המון תובנות.
אני נהנתי ממנה והזמינות הגבוהה שלה לכל התייעצות בהמון סבלנות
הקדמה. בת שלי רבה עם ילדה ממשפחה ענקית. גדולים שם כבר נשואים . אבל כמה בינוניות עוברות גיל ההתבגרות קשה. ואני לא חושבת שזה בגלל גודל המשפחה. העניין הוא שבת שלי כל פעם אומרת - אם לא יודעים לחנך , למה להביא 15 ילדים?
מאוד צורם לי. אין לי 15 ילדים כמובן וכנראה כבר לא יהיה אבל עדיין ממוצע במשפחה דתית זה שבע ולנו יש יותר.
וכל הזמן אני מרגישה סוג של ביקורת סמויה . וגם מתבגרים סוג של מנצלים את הנקודה המספרים שלהם יהיו רק שישה ילדים וכמה הם מסכנים. שאובייקטיבית לא נכון. אני עזרתי בבית לא פחות מהם והיינו רק שניים. אותו דבר בעלי.
גם יחס מהשכנים. עכשיו כבר פחות כי רובם בגיל ההתבגרות. אבל פעם כשהין לי הרבה קטנים, כל פעם שאיזה ילד מהבניין או בניין ליד הרעיש , באו אלי כי ידעו שיש לי הרבה ילדים. גם אם ילד בכלל היה בצבע אחר , חילוני , לא יודעת מה. כאילו הנחת יסוד כזאת שאם ילדים בלי השגחה אז הם באים ממשפחה גדולה ולא שומרים עליהם.
אם 2 ילדים של שכנה חילונית יצאו לבד , אף אחד לא יגיד למה היא ילדה כל כך הרבה ילדים ולא שומרת עליהם. סתם יגידו שהיא לא אחראית .
גם מבחינה כלכלית. אם הורים לקצת ילדים לא נותנים משהו, אז זה נחשב חינוך לפשטות . אם הורים להרבה ילדים , אז זה בגלל שהם עניים ומסכנים הילדים.
ובעיניי לא תקין מה שכתבת. לא עם ילד אחד ולא עם 10
כמו שאמרתי לדעתי יש עניין עם זה מול הדתיים/ חרדים. מול המגזרים הללו יש הרבה פחות סלחנות בעוד שאת המגזר הכללי תמיד דנים לכף זכות
מניקה וחייבת לשתות מלא
כל הבקבוקים שקונה על הפנים
צריכה המלצה לבקבוק איכותי אבל לא יקר אם קיים דבר כזה
עלה 30 שקל. הוא לא מהענקיים אבל ממש נח לשתות ממנו.
אני שותה פי מליון מאז שיש לי אותו.
ומחזיק לי כבר חצי שנה. עבר כמה נפילות וכזה ושרד.
לייף בקבוק טריטן פיה כפולה ורוד 600 מ"ל
יש לו גם קש לשתות וגם פתח רגיל לשתות שמרימים, והקש רחב כזה, זה לא שיוצא טיפה ממנו.
התחברתי אליו ממש חח
אני בשוק אחד שותה אותו😁
ולפעמים נמצאת במקומות שאין לי איפה למלא
הוא התעקם וקניתי אחרים והם נהרסו וחזרתי אליו..
לא מוצאת קישור באתר כנראה כי כבר לא במלאי.
אנחנו גם מאוד אוהבים את הבקבוקים של uzspace (מה ש @ואני שר שלחה קישור)
לא הכי אטומים בעולם אבל מאוד נוחים לשתיה וחזקים
המלצה של יונה המלצות במקור אני חושבת.
ממש אוהבים אותו ויש כמה גדלים אז אפשר לבחור.
יכולה לנסות לחפש את הקישור אם רלוונטי...
זה מה שיש לי
באיכות גבוהה בקבוק מים 500 מ "ל 1000 מ" ל bpa חינם הוכחה ניידת לילדים מבוגרים ספורט חדר כושר לסביבה
וזה עוד המלצה שלה:
כן אגיד שבנפילות הפקק עלול להישבר... אז כדאי להיזהר. אבל בגדול אנחנו מרוצים ממש ואחרי תקופה חידשנו לאותו דבר.
אחרי שחטף איזו מכה לדעתי...
השאר למיטב ידיעתי לא.
נכנס למדיח ואת הפיה מנקה עם מנקה בקבוקים קטן.
גודל מעולה ממש
עלה בסביבות 120 שח. אבל משמש אותי כבר המון המון זמן
בטו-גו (החנות נעליים).
בנפח של 800 מ''ל.
נראה לי עלה בערך 30.
איתי כבר שנה ואני ממש מרוצה.
הייתי קונה נביעות ליטר, עפה עליהם.
לי מי עדן מרגישים הכי חזקים,
בכל אופן רואה שמחזיקים לא פחות זמן מהבקבוקים הרב פעמיים שהילדים שלי (כולל ילדים מעל 18 שכבר פחות הורסים דברים) מתעקשים לקנות לעצמם.
וגם כשהם מתקלקלים, זה יותר שחיקה ונראה לא טוב, ולא שבר שמרטיב את כל הסביבה.
אלא יש לי למשל לא מעט סיטואציות שאני צריכה להשאיר את הדברים שלי ברכב לשעה-שעתיים
וצריכה שאחכ המים יהיו עדיין ראויים לשתייה
אז לזה חייבים בקבוק רב"פ שומר קור..
באוטו ועדיין נשארים קרים?
לפעמים לא ממש קרים
אבל בהחלט אפשריים לשתיה
בזמן האחרון אני נעקצת ממש הרבה וגם הילדים שלי וגם התינוקת. מה אפשר למרוח על העקיצות להרגעה ומה אפשר לשים לפני שנעקצים כדי להבריח את היתושים?
וכמובן לוודא שאין חורים ברשתות בחלונות
להרגעה- קרח, פניסטיל, גם להדביק חתיכת סלוטייפ קצת עוזר
אלתוש
די עוזר אפ זוכרים למרוח
אל תקני את האחד בתרסיס, הוא נכנס לנשימה זה נורא..
יש גם את הדוחי יתושים ששמים בשקעים עם נוזל כזה, ויש את הקוטל חרקים (עושה אור סגול שהרחקים נמשכים אליו ואז מתחשמלים ממנו)
אחרי- אלוורה, פניסטיל ג'ל
מעדיפה דברים טבעיים ,
לא אלתוש וכאלו
ויש לערוגות ספריי שמיועד לזה (יש בו ציטרונלה ועוד כמה שמנים)
בדיוק קניתי, מקווה שיהיה מוצלח
אני שמה כל הזמן וזה עושה פלאות
אני אישית משתמשת בשל מיכל סבון טבעי.
ניסיתי כמה פעמים להחליף ולא עשה את האפקט
פשוט שמים על העקיצה, כדאי כמה שיותר קרוב לזמן שנעקצת. פשוט יש שלב אצלנו שזה מתחיל להיות כמו דלקת ואז כבר לא עוזר
למרוח ערק.
טיפ שקיבלנו מפרמדיק מנוסה
ולמרות שהיה נשמע בהתחלה מוזר
ניסינו ונושענו(:
זה מייבש את העקיצות, מוריד את הגרד ואת הנפיחות.
תרגישו טוב!
יואו חיכינו איתך
איזה מרגש
ירושלמית במקורזוכרת את כל הסיפור של תחילת ההריון
מרגש מאוד !
הרבה נחת להתאוששות קלה
בסוף זה קרה...
כל כך מרגש!
אני עוקבת מההתחלה וכל כך שמחה שהגעת לסיום המרגש הזה!
מחמם את הלב ממש!!!
תינוק בריא ושלם, ומתוק מדבש!
הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו!!!!
אחזור בקרוב עם סיפור לידה בעז"ה, היה מדהים!!!
שתרווי ממנו הרבה מאוד נחת
אולי תמצאי את המייל של הרופא ההוא
ותשלחי לו תמונה של התינוק ותכתבי לו כמה מילים שיבין שצריך יותר להיזהר
פעם היו מוכרים בהרבה חנויות מארז של 2 אוברולים /רגליות/בגדי גוף
יחסית לא יקר
אני כבר לא מוצאת...
וגם באתר שלהם ממש אין מבחר
לא מצליחה להירדם...
נרדמתי לכמה דקות בשעה סבירה והתעוררתי. התהפכתי במיטה שעה עד שנרדמתי שוב וגם זה רק לכמה דקות ותעוררתי שוב ועד עכשיו אני ערה...
מה אכלתי? קורנפלקס (לא חריג) עם משקה קפוצ'ינו, שאמנם אני לא שותה קפה אף פעם, אבל יש בו כמות קפאין מזערית שאפילו בקוביית שוקולד (שאותה אני אוכלת לא מעט 😁) יש יותר קפאין.
וגם מרחתי משחה מאלחשת בפעם ראשונה, אבל אין בה שום תופעות לוואי שקשורות לשינה. רק תופעות לוואי של אלרגיה מקומית, שאין ב"ה.
אז מה נסגר??
טוב, לפחות נקפל כביסה בינתיים...
תודה!
(בסגנון של תעודת רבנות משו, לא מפרטת בכוונה)
שמו בלוז שעה, ושעת התחלה
התחילו בזמן
היו אולי עשרה נואמים
התחילו לחלק תעודות, רק לחלק מסוגי התעודות, לא אמרו איזה, וכל הגברים נעמדו בסמוך לבמה, באמת בחיי חלוקת סידורים במסיבת סידור הילדים יותא מאופקים!
ואז עשו הפסקה כי הראשון לציון צריך לבוא לדבר
אבל חיכו לו אולי ארבעים דק, בינתיים תסיימו לחלק! מה ההגיון??
והמנחה מעצבן אותי חוזר על אותם דברים שמונה מאות פעם
ואמרו כיבוד קל, יש פה עוגות הבית רק
ואני בהריון ורעבה
מהבוקר אכלתי סנדוויץ אחד עם אבוקדו וכוס קפה קר
תכננו ללכת לאכול אחרי וכבר יצא לי החשק
וילד אחד איתנו והגדולה אצל אחי ולא תכננו שזה יהיה עד כאלו שעות!!! אמרו סיום בשבע ואני לא רואה את הסוף ויש עוד נסיעה ןרצינו לאכול
ואני עצבנית
ואני לא רוצה להרוס לבעלי כשייסתיים הטקס אז הייתי צריכה להוציא אתזה איפשהו
לק"י
הייתי בטקס של בעלי עם הילדים, והיה שעמום.
החלק המרגש היה בסוף, כשהם התחלקו לכיתות, וכל אחד קיבל את התעודה שלו.
למדתי לקח להבא, להגיע בסוף.
אז לא היה אפשר להתפצל ככה
מעצבן אותי
למרות שאין לי על מי
אבל אופ
ובאלי להקיא
הסתיים??
בכל מקרה רק רוצה לומר כל הכבוד שאת מוציאה פה כדי להגיע פחות טעונה לבעלך .... מקווה שעזר
אבל לשמחתי גם בעלי כבר גווע😂
ואחי החמוד הסכים לשמור על הילדה ושנאכל בנחת לפני שחוזרים
אז עכשיו אני אכולה ושבעה ובדרך הביתה
ברוך ה'
תודה לכן!❤️❤️
אני למדתי על בשרי לא להגיע בזמן לכלום!!
כתוב שעה- לוקחת 40 דקות אחרי
אף פעם לא פיספסתי כלום
תמיד מגיעה בול בזמן שמתחילים...
לא משנה אופי האירוע
תמיד יש הימרחויות
יותר גרועים בהרבה משל ילדים בגן 🫣
אנשים, קצת איפוק,
קצת שקט כשאדם מדבר,
קצת סבלנות
...
פווו
בלתי.
יאללה מקווה שאכלת משהו, זה הכי חשוב 😅
לבת שלי ב א' היה אמור להיות מסיבת סידור גדולה בערב, ובדיוק אז היה מצב בטחוני לא יציב..הוחמרו ההגבלות, לא ידעו מה יהיה והמסיבה נדחתה ללא נודע.
בקיצור את המסיבה דחו בסוף לאיזה בוקר והודיעו בקבוצה לאימהות שהן יחגגו מול בנות בית הספר בשעות הלימודים, ללא אימהות!!! (כלומר המסיבה הריקודים, הדקלומים וכו יהיה בבוקר מול כל בית הספר עד כיתה ו'. אימהות לא מגיעות, מבחינת שלא כולן יכולות להגיע כי חלק עובדות וכו)
עכשיו אני לתומי קראתי, הבנתי, ולא יודעת למה חשבתי לעצמי, זה יום שאני בבית, אז נסעתי לבית הספר למסיבת הסידור.
כמובן שנכחו כל בית הספר וללא אימהות אחרות.
המנהלת דיברה דברי פתיחה ואז באה אליי וביקשה שאלך
קצת גיששתי, דיברתי לליבה, אבל לא עזר. ברגעים האלו היו דיבורים בבמה, אבל הבנות הביטו ואולי גם שמעו אותנו.
המנהלת אמרה שלא פייר שיש אימהות שלא באו ורק אני מגיעה, אמרתי לה שאבקש את רשותן בקבוצת הוואטסאפ.
אציין שמאוד הבנתי את המנהלת, היא לא רוצה עכשיו בלאגן מאימהות אחרות, ושבנות יקנאו למה רק אמא של.... באה. (אם כי יכול להיות שזה גם לא היה קורה...)
דיברנו כמה דקות כשהיא דורשת שאצא ואני מנסה בנעימות לבקש להישאר בכל זאת, כי אני כבר פה.
כמובן שבסוף יצאתי, מבינה מאוד את המנהלת
אבל מהירהורים שלי, חשבתי לי איזה "הכנסת אורחים" המנהלת העבירה ושידרה לבנות?
קצת הפריע לי ה"גירוש" הזה למרות שיודעת שלא נהגתי כשורה.
אני לא אשת חינוך ובטח לא מנהלת בית ספר, אבל נראה לי היה מקום לשתף את הבנות שאמא של.... הגיעה מרחוק, והמסיבה ללא אימהות, אבל נארח אותה בשמחה כי היא כבר הגיעה ומה זה הכנסת אורחים אם לא זה. ובפעם הבאה אמא של... תזכור שלא מגיעים... או משהו כזה.
ולא יודעת מה התחושות של הבת שלי שפתאום ראתה את אמא , ואז המנהלת מוציאה אותה.
לא דיברתי עם ביתי על זה...
עברו כמה ימים.
שייך לפתוח בפניה?
תודה למי שקראה
שאמא שלהם לא נמצאת...
לדעתי הגיוני המעשה שלה אבל אולי לא הצלילה לעשות אותו בנעימות...
לבת שלך את יכולה להסביר את הנל..
וקורה לכולנו שלא הבנו את הסיטואציה כמו שצריך ועשינו טעות... לומדים מה שאפשר וממשיכים הלאה...
אצלינו השומר מכניס הורים רק כשיש אישור מיוחד.
לא יודעת למה זה קשור להכנסת אורחים, לדעתי לא היה כדאי להגיע מלכתחילה אם אמרו שלא
אבל מצד ביה''ס לא מבינה למה לא יכלו לעשות בערב אחר, ולהזמין את ההורים כמתוכנן. ההורים לא כעסו?
נראה לי הם סתם התעצלו...
אולי חשב שאני מצוות ההפקה...
הכנסת אורחים- זה לא רק להזמין לשבת.. אני רואה את זה כדמות שנכנסת לבית הספר, גם אם בטעות, יש 2 אפשרויות:
לגרש- מה שקרה
או להסביר את הסיטואציה בנעימות, ולהזמין בשמחה ובהסבר, למרות שלא מתאים.
וכן... עצלות, ולדעתי אימהות שמחו שכך כי גם הן התעצלו להגיע.
בית ספר מרוחק מהעיר...כרוך בנסיעה, וזה גם זמן ןערב..
לבנות יש הסעה
תצטרך לתרץ אחכ לבנות או לאמהות שגם רצו להגיע ונמנעו בגלל שזה לא הוגדר לאמהות. זה באמת לא פייר.
אולי מהתחלה היה עדיף שהיתה מודיעה שמי שרוצה מוזמנת להגיע ודי.
אבל אולי גם מצידך יש מקום להראות לילדות שכשיש כללים צריך לעמוד בהם ולא להתעקש לעבור עליהם
אישית הייתי מאוד (מאוד!) כועסת אם הייתי במקומך
וואו ככה לגרש אמא???
הלם
הבת שלי סיימה ו' השנה, מסיבת הסידור שלה נעשתה תחת מגבלות קורונה, וגם זה הצליחו להשחיל בין סגר לסגר.
נראה לי יש יותר שכבות ביסודי שהשתבשה להם מסיבת הסידור, מאשר שכבות שהתנהל כמתוכנן.
מבאס ממש שהילדים מתכוננים לאירוע והוא לא יוצא לפועל בגלל מגבלות.
אצלנו הפתרון במקרים כאלט, שהבית ספר מזמין הסרטה מקצועית של הטקס, ואז נשמר זמין לכל אחד בכל מקום.
אפשר גם לעשות שידור לייב. אפשר להציע הצעת ייעול לפעמים הבאות.
כרגע אפשר להציע לעשות טקס חוזר, הפעם רק לאמהות.. אולי ביום שישי. חלק מהאמהות לא יוכלו להגיע, תמיד יש כאלו. יום שישי הרבה אמהות יכולות. מי שלא יכולה שתזמין סבתא/ דודה/ אחות גדולה במקומה.
לגבי השאלה שלך, את מכירה בטעות שנעשתה, ממש בתום לב, אבל טעות בשיקול הדעת.
מנהלת ביסודי חייבת להיות קשוחה עם הכללים.
תראי איך המרחב הציבורי נראה כשכולם מפחדים משיימינג.
בית ספר זה לא מתנס שאפשר להגמיש כללים
ואם תלמידות היו יוצאות מפוקוס כי "גם אמא שלי בבית ואני רוצה להתקשר שתבוא"
מי שהייתה נאלצת להתמודד עם הבלאגן זו המנהלת.
גישה של הכנסת אורחים לא רלוונטית לדעתי בסיטואציה הזו
זה כמו שתלמידה שקיבלה השעיה תוכל להיכנס לכתה כי היא "כבר הגיעה"
תלמידות כל הזמן מנסות לבדוק גבולות ולכן מנהלת צריכה ללכת ראש בקיר הרבה פעמים.
אגב שיימינג, לפני כמה שנים "התפוצצה" בתקשורת כתבה על מנהל בית ספר שהשעה תלמידה שלא עמדה בכללי מסיבת בת מצווה שנהוגים בתקנון.
המסיבה נערכה כמובן בשעות שאינן של לימודים, באולם פרטי ולא הייתה קשורה למוסד הלימודים.
גם שם הטענה של האמא הייתה שבהסתכלות פרטנית לא היה צריך להשעות את הילדה.
טענת המנהל הייתה שבהסתכלות כוללת היה צריך להשעות כי הכללים ברורים וידועים וההורים חתומים על התקנון.
אני יכולה להבין את שני הצדדים, אבל אני שמחה שבמוסדות הלימוד של ילדי אוכפים את הכללים של בית הספר לטובת הכלל ולטובת הסדר.
זה נותן המון כח למורות ושומר על רמה גבוהה ולא מיליון התערבויות של הורים שמחלישים את המערכת.
אז נכון שבמקרה שלך אולי לא היה קורה כלום אם היית נשארת בהנחה שהאמהות והתלמידות היו זורמות עם זה,
אבל זה כן משדר שדר כללי יותר, שאפשר "להגמיש" כללים, פשוט להגיע ויהיה בסדר.
נכון היה לפנות אליה מראש ולבקש הגמשה, כשזה לא קרה, אני מבינה את הפעולה למרות שהיא "לוחמנית"
גם הגעה ללא תיאום עלולה להתפרש כך (אם כי ברור שזה לא המקרה, את הגעת בתמימות כדי לשמוח עם הבת שלך)
לגבי הבת שלך שראתה שהגעת ואז שהלכת, אפשר לעשות מהלימון לימונדה,
להסביר:
אמא רצתה להשתתף ולשמוח איתך. ניסיתי. המנהלת לא הרשתה אז הקשבתי למנהלת והלכתי.
המסרים:
1. את חשובה לי, עשיתי השתדלות להשתתף.
2. לא כל מה שרוצים ומנסים, בסוף מקבלים.
3. למנהלת יש סמכות עליונה בזמן ובשטח בית הספר.
לגבי פניה למנהלת, אפשר לפנות אבל לדעתי לא כביקורת על ההחלטה, אלא יישוב ההדורים.
אפשר לכתוב את השתלשלות האירועים ואת הרגשות שלך, ולסיים בכך שאת מכבדת את ההחלטה שלה כמנהלת.
לדעתי זה רק יתן לך נקודות מולה בשנים הבאות וזה הרבה יותר חשוב לתועלת הבת שלך, מאשר לצאת צודקת לגבי האירוע הנוכחי.
וחיבוק על האכזבה!
חיבוק 💞איזה חוויה מבאסת.
גם לך וגם לילדה.
ברור לדבר איתה.
אבל בית ספר פעל בצורה ממש מבאסת שעשה את המסיבה בבוקר. אצלנו גם דחו את המסיבה מלפני פסח לאחרי פסח אבל ברור שזה צריך להיות עם ההורים!
אולי אני מפספסת..
אבל ברור שלא הוגן שרק אמא אחת תהיה..
מה זה קשור להכנסת אורחים?
מנקודת המבט של התלמידות
תמיד מדברים ועוסקים בהכנסת אורחים, דווקא כשקשה, כשלא רוצים...
זו לא הזדמנות להעביר מסר חינוכי מתוך מעשה?
לזה התכוונתי.
זה לא אירוח של ראש העיר בבית הספר, שהתארגנו לכבודו.
דווקא האמא הפשוטה, שעשתה טעות אבל טרחה והגיעה, אולי בכל זאת נזמין אותה? נארח אותה במסיבת הסיום למרות שלא הייתה צריכה להיות נוכחת...
נקודת מבט קצת שונה...
אי אפשר לחנך אותן על חשבון משהו שלא פייר כלפיהן.
בנוסף, כשעושים משהו שהוא לא בסדר (כן, זה לא נורא ואיום אבל לא תואם את הכללים), אין כ'' כ סיבה לצפות ליחס לפנים משורת הדין.
וממש ממש מבאס שלא הזמינו את האמהות!
בעייני ברור לאפשר לך להשתתף
באמת בתום לב, היית האמא היחידה
לא איזה קנוניה מאורגנת מאחורי הגב
מה הביג גיל, אםשר להסביר את זה נורא בקלות לילדות (ולאמהות)
אצלנו במוסד זה ברור היה עובר בטוב ובנעימים גם מצד ההורים וגם מצד הצוות החינוכי
חיבוק על החוויה, כן הייתי מגששת עם הבת שלך איך היה לה החוויה, תשתדלי לא להכניס לה מילים ורגשות לפה, יותר שיח לפי תומו
היו כללים ברורים ואת לא הלכת לפיהם אז הם 'עזרו' לך לעמוד בכללים.
לא רואה קשר להכנסת אורחים
ונראה לי שגם אם היו אומרים את זה כמו שהצגת (שבפעם הבאה אמא של.. תזכור לא להגיע) היה יכול מאוד להביך את הבת שלך
אני שונאת שמיישרים קו למינימום בגלל שלא כולם יכולים...
מסיבת בידור זו חוויה חד פעמית
הורה שהגיע והשקיע לחוות את זה עם הילד שלו זה ראוי להערכה ולא לביזוי
מבינה את ההורים שלא יכולים
אבל אם הייתי מתיישרת לפי היכולות של שאר ההורים אז לא הייתי עושה הרבה שברים
מה השלב הבא?
לחייב את כל הילדים להישאר צהרון כי יש הורים שלא יכולים לאסוף באחת?
אני נוטה לא להעביר ביקורת על בית הספר בעניין כי אני משערת שהיו להם שיקולים משלהם
ראוי מאוד לכבד הורים שלא יכולים להגיע למאורע המשמעותי הזה
כן, אם ביקשו לא להגיע ראוי לכבד את הבקשה
אני מעריכה את המנהלת על העמידה בעניין
ואני אומרת את זה בתור האמא הפראיירית שהקשיבה לבקשות מעין אלו ואז גילתה שהיו אמהות שהגיעו והן וילדיהן הרוויחו ואני וילדיי הפסדנו
מאז כמה מקרים כאלו למדתי לקח
וזה לא משתווה בכלל להשארת ילד בצהרון..
אני מבינה שהיו אילוצים להעביר לבוקר (מלחמה וכו...)
ואני עדין חושבת שגם בנסיבות האלו שהעבירו לבוקר וזה אומר לקחת חופש היה צריך לאפשר להורים שיכולים להגיע
אני מכירה הרבה הורים שהיו עושים מאמץ כי זה באמת אירוע חד פעמי וחשוב
ומי שלא יכול- אני מניחה שרובם היו יכולים למצוא פתרונות יצירתיים כמו סבא סבתא
אבל לישר קו לכולם למסיבה ללא הורים - לא פייר בעיני
ההחלטה מראש לאסור היא הבעיתית בעיני
לא גיבשתי עמדה איך היה צריך להתייס למי שלא כיבד את ההחלטה... (שלא מכבדת בעיני את הילד/ההורה/המעמד... אבל ניחא )
איזו חוויה לא נעימהלומדת כעתאבל בעיני עשית טעות שלא שאלת קודם אם אפשר להגיע ופשוט הגעת🤷♀️
היית חוסכת לכולם עוגמת נפש.
אני רק - איזה באסה זה שלא מצאו דרך כך שגם אמהות יוכלו להגיע.
אני חושבת שזה המעט שמגיע לאימהות, להיות במסיבת סידור של הילד. אירוע מרגש ברמות - מה כואב להם לפרגן את זה לאמהות?
שיתאמצו קצת יותר, גם לילדה וגם לאמא
למרות הקשר המאצגר שהיה לי עם אמא שלי, המסיבת סידור זכורה לי ממש ממש לטובה.
אבל לא וויתרו על נוכחות האמהות. ב"ה
והיא התרגשה ככ וחיכתה שאגיע. ממש חבל שחא התאמצו יותר
אני לא מצליחה לקבוע תור לסקירה מוקדמת בכללית
אולי תדעו לעזןר לי
רציתי לקבוע תור לסקירה מוקדמת ואמרו לי שמכיוון שזה לא בסל אז יש רשימה של ספקים שבהסדר עם כללית מושלם, אני קובעת איתם תור.
נתנו לי רשימה של ספקים בפועל בשומקום אין מענה
אז חשבתי חהעזר בכן,
יכולות להגיד אצל מי עשיתן סקירה מוקדמת?
ואצור שם קשר
מאמינה שהרוב עובדים עם הכללית...
האזור גמיש
זה תלוי באיזה אזור את. אני הייתי אצל:
1. דר מנור משה מבן שמן (ליד לוד).
2. דר תדמור בירושלים (פחות ממליצה למרות שהוא היה ממש בסדר בגלל שהוא עושה את כל הבדיקה וגינלי).
3. שערי צדק אבל את קובעת בלי לדעת לאיזה רופא ספציפי.
גם דיברתי עם המרפאה של ד"ר אווה מרצ'ק ממודיעין (בסוף הרופאה נסעה לחול בתור שלי אז קבעתי למשהו אחר אבל הם היו זמינים)
אולי המספר ברשימה לא מעודכן? אז את צריכה לחפש את הרופא הספציפי באינטרנט.
יש להם מלא רופאים
בחרתי לפי התור בזמן שרציתי
ברצוני ללמוד ת.הוראה בחינוך מיוחד כדי להיות מורת שילוב. בעיקר כדי שתהיה לי אפשרות נוספת ללמד בקבוצות קטנות או פרטני ושיהיה לי טיפה פחות קשה ממורה לאנגלית שיש לה מלא עומסססססס, מקווה שתהיה הקלה.
אשמח לדעת איך נראית העבודה ביומיום ?
ראיתי שיוצא לנו בין 3500 ל4300 ש''ח לחודש כולל טיטולים חומרי נקיון.
זה הגיוני סכום כזה למשפחה של 6 נפשות?
הורים ו4 ילדים.
אם מתאים לכן אשמח שתכתוב כמה אתם מוציאות.
(אני מפה בניק אחר)
של עגבניות מלפפונים וגמבה
ל5 אנשים
זה תלוי צריכה וכמות אנשים
למשפחה של 6,7 ויותר כנראה המחירים יעלו אבל גם אז, צריך לדעת איפה לקנות כדי לחסוך ומתי.
אני באופן אישי קונה ביוניברס והמחירים שלהם סבבה ממש
משהו עם נשימות, וחמש נראלי. זוכרת משהו עם פרחים על הווילות אולי?
בלידה הקודמת זה ממש הציל אותי עד לאפידורל, ועכשיו מחפשת להזכר בזה.
אם מישהי יודעת על מה מדובר אשמח לקישור.
היי
הקטנה שלי בת שנתיים וקצת עם חום כבר כמה ימים.
מיום חמישי, זה אומר כבר 5 ימים.
חוץ מחום והרגשה כללית רעה אין לה כלום.
לא מתלוננת על כאבים, לא מנוזלת, לא משתעלת.
ובגלל זה לא לקחתי אותה לרופא.
הייתי בטוחה שזה וירוס שיחלוף אחרי יומים.
אבל עוד יום ועוד יום ולא עובר.
כל הזמן נותנים לה נורופן ואקמול כי מרגישה לא טוב.
נראה לכן מדאיג?
רציתי ללכת איתה היום לרופא ולא היה תורים
ומחר יש רופא קרציה, אני לא סובלת אותו.
תמיד נותן לי תחושה שאני סתם דאגנית ובשביל מה באתי בכלל,
עושה לי טובה שבודק את הילדים.
ברביעי יש את הרופאה הרגילה שהיא ממש סבבה.
השאלה אם זה לא מאוחר מידי לחכות לרביעי?
מה זה כבר יכול להיות?
לבן שלי הייתה דלקת אוזניים והוא בכלל לא התלונן על כאב, רק היה חום, וכשבאנו לרופאה אחרי 5 ימים (כי היו שישי שבת באמצע אז באנו ביום ראשון) היא ממש נזפה בנו כי זה כבר היה חמור והיה צריך אנטיביוטיקה.
אז לא תמיד הם מראים כאב
אצלנו חופשי מכניסים גם בין לבין, ואני יודעת שבהרבה מרפאות זה ככה
ככה זה אנשים מגיעים לרופא ילדים בלחץ לפעמים... זה לא שאת תמיד יודעת יום מראש. ממש מוזר ומבאס שהתעצבנו עלייך
ויש רופא תורן גם
שזה לאלה שלא הספיקו לקבוע תורים לאותו יום.
לגמרי יכול להיות חיידק כלשהו
הרופא לא יגיד לך שאת סתם דאגנית אחרי 5 ימי חום
אצלנו אחרי 3 ימים מבצעים ספירת דם ושתן
אז הייתי מחכה לרופא שאני סומכת עליו.
היה לי אותו סיפור, עם חום מתמשך שלא נגמר, מרוב לחץ הלכתי לרופאה הראשונה שהיה לה תור.
היא נתנה אנטיביוטיקה - סתם שיהיה, כי היא דאגה שהחום מתמשך.
האנטיביוטיקה גמרה על הילדה, בחילות ושלשולים, ממש מסכנה.
הלכתי למחרת לרופא הותיק והמוכר, אמר להפסיק ושזה ויראלי.
וכן, קרה לי אחכ כמה פעמים שהילדים תפסו את הוירוס הזה, וזה באמת ארוווווווווך
אבל מאז אני לא מוותרת על רופא שאני סומכת עליו (זה רק סיפור אחד מתוך רשימה ארוכה)
יש לנו תור לרופא הבוקר.
נראה מה יגיד.
@אוזן הפיל כן, היא ערנית, שותה ואוכלת. עם אקמול נראית 100% בסדר.
בגלל זה אני לא כל כך דואגת.
אבל נלך לרופא בכל זאת.
ותעדכני מעניין מה זה...
לי יש בת שסביב הגיל כמו שאת מתארת, היה לה חום שבוע פלוס ברצף, וכל הבדיקות היו תקינות.
וזה קרה לה כמה פעמים
ופתאום נעלם.
אמרתי לכן שהוא אדיש....
כן אמר שאם מחר גם יהיה חום לבוא לעשות ספירת דם
וגם רצה שנעשה בדיקת שתן.
אני דווקא אוהבת את הרופאים האלה.
שנותנים עוד יום, ואם ממשיך, תעשי בדיקת דם ושתן. יפה נתן מה שצריך, אבל נתן עוד יום
ותראי שתעדכני שמחר יעבור לה... מניסיון...חחח
מה שכן, אם ממשיך, אל תהססי לרגע ותבצעו בדיקת שתן ודם.
מתלבטת לאן לשלוח את הבן שלי בחופש, אולי תאירו לי כיוונים שלא חשבתי עליהם.
1.לקיטנה של הגננת שלו משנה שעברה. (הוא בגן ראשון, הגננת של שנה שעברה זה משפחתון.) זה קיטנה לילדים מגיל 3 חודשים עד 5. הוא בן 4.5. מצד אחד לא יודעת כמה הוא זוכר אותה, מצד שני היא זוכרת אותו וכנראה תדע להתמודד איתו. ויש עם מה - כי הוא בוכה כל בוקר כשנפרד ממני... וגם היא גננת מנוסה...
2.לקיטנה אחרת כלשהיא שילדים אחרים בגן שלו גם ילכו אליה. מצד אחד ככה הוא יהיה עם ילדים שהוא מכיר. מצד שני לא יודעת עם מי שתעשה את הקיטנה תסתדר עם הבכיות שלו. ולא יודעת כמה נסיון יהיה לה.
ראיתי מנסיוני שכשאמא מביאה הם בוכים וכשאבא או מישהו אחר הם נפרדים בקלות יותר.
בהצלחה בהחלטות
ילד זקוק לחברה בת גילו, ועניין, וסקרנות, ועשייה..
מקום שהוא בייביסיטר זה סבבה ליומיים לא לשבועיים. הוא גדול..
לעניות דעתי..
אבל את מכירה את הילד שלך ואנשי הצוות הגי טוב כמובן. הוא בוכה רק בכניסה או גם במשך היום?
אם זה בכי של דקה בפרידה ונרגע נראה לי שעדיף עם חברים
הוא גדול מדי בשביל הקודמת לדעתי וכנראה ישתעמם
החברים מהגן יהוו לו עוגן
ואם זה מנחם גם הבת שלי הייתה בוכה בכניסה לגן הרבה. תכף מסיימת כיתה א וב"ה כבר לא. הפרידה קשה להם וצריך להכיל
♥️
מתי היא הפסיקה לבכות?
ומה עזר לזה?
המקוריתהאמת היא שהגננות נרתמו והקלילו
ולא היה לי הרבה מה לעשות כי בסוף אחרי זה היא שמחה להיות עם החברות בגן
זה שלב כזה אצל חלק מהילדים נראה לי
הבן שלי ממש לא היה ככה נגיד
לפני 7 חודשים הוציאו לי התקן נובה טי
החודשים הראשונים היו בסדר לאט התאזן המחזור עכשיו סדיר אבל כבר 4 מחזורים מהביוץ עד למחזור יש לי פשוט כאבי מחזור! זה ממש לא נעים! דקירות בשחלות! לפעמים בחילות עייפות כאבי בטן , מה שלא היה לי בעבר
זה טבעי?
מחר הולכת לרופאת נשים..
אכן נשמע שיש לך מה שהיה לי
דלקת ברחם כתוצאה מההתקן.
צריך קוקטייל של אנטיביוטיקה כדי לטפל בזה כמו שצריך ולא חפיף כמו שעשו לי..
אני מזהירה אותך מראש שרוב הרופאים לא יתייחסו אליך ברצינות!
זה קרה לי פעמיים לצערי, אצל רופאות שונות
אין ברירה אלא לדרוש אנטיביוטיקה
אבקש מהרופאה מחר אנטביוטיקה מקווה שתתן
זה באמת מרגיש לי לא רגיל אף פעם לא היה לי ככה
ופעם השניה, לאחרונה
הדלקת לא טופלה כמו שצריך אלא מאוד בזלזול מצד הרופאה (היא אמרה לי מה את רוצה? אנטיביוטיקה? איזה? כמה ימים? אמרתי לה את הרופאה וצריכה להגיד ואז היא אומרת אבל את אומרת שיש לך דלקת.. אפילו לא טרחה לבדוק.. ) בקיצור אחרי טיפול חפיף ולא רציני הדלקת חזרה במלוא עוצמתה ואז הלכתי למוקד נשים כי כאב לי ממש ווהביאו לי טיפול רציני ב''ה מקווה שזה מאחורי
אז באמת מקווה בשבילך שתצליחי מהר לטפל בזה.
גם לי בפעם הראשונה והשניה לא היו כאבים נוראיים
אבל הרגשה מאוד לא נעימה ברחם ובשחלות
איזה זלזול עצוב לשמוע שזה מה שעברת
אני מקווה שהיא תיתן לי כי כן יש כאבים ודקירות
אני גם רוצה הריון
לא מצליחה בנתיים להיקלט
אולי זה מה שמפריע 🤷♀️
הבנתי מכמה חברות שכשהוציאו להן נתנו להן אנטביוטיקה ישר..מוזר שלא נתנו לי
רק לקחה משטח ופאפ
שהרופאה לא התייחסה באמת
היא אמרה שהכאבים האלה נורמליים וזה טבעי לא מצביע על דלקת
עשתה לי אולטרסאונד מהיר ואמרה שהכל בסדר ושאם כואב שאקח אדוויל
קבעתי תןר לרופאה אחרת 🤷♀️
עשו לי גם פאפ וגם משטח לדלקת ויצא תקין
ועברו כמה חודשים היא אומרת שהיא לא חושבת שמדובר בדלקת
היא ראתה גם גופיף צהוב אמרה שלפעמים זה עושה דקירות וכאבי מחזור
אין לי מושג באמת
איך בודקים דלקת?
חוץ מזה שזאת לא דלקת רגילה
זאת דלקת באנדומטריום, ברירית הרחם
הרירית מודלקת
ובגלל שלפני המחזור הרירית בשיא העובי שלה אז יותר מורגש והריון לא נקלט בכזאת רירית
או שנקלט אבל לא מתפתח תקין..
ככה זה היה לי
אני מזה מקווה שזה לא התפספס
קבעתי לעוד רופאה מקווה שיתייחסו ברצינות
הזוי לי שהרופאה אמרה אם כואב תקחי אדוויל 🤦♀️
הדלקת לא יושבת בצוואר
אלא בתוך הרחם..
ובאמת כואב ההתייחסות של הרופאה
לצערי אני כבר לא סומכת על רופאים
אולי אם הייתי הולכת לרופא פרטי ומשלמת אלפי שקלים הייתי מקבלת יחס מתאים
מבאס ברמות
מקווה באמת שרופאה הבאה תתיחס יפה
קראתי על זה קצת זה באמת נשמע שאולי יש לי
ואני מוטרדת עכשיו
היה לי התקן
אני יודעת שיש נשים שמפתחות בגלל זה דלקת (דלקת שקטה, זה לא תמיד משהו חריף) ואת רוצה לקבל טיפול אנטיביוטי אפילו בשביל החשש הקטן שיש לך את זה.
יש לזה הגדרה ברפואה לא יודעת איך קוראים לסוג הדלקת הזאת
יראת גאולהלא יודעת איך עושים את זה
אם צריך בשביל זה הרדמה או שזה פעולה פשוטה
אני מרגישה שיש ברפואת נשים חוסר מודעות נוראית על זה
שמים התקנים כאילו מחלקים סוכריות, (יכולות להיות עוד סיבות לזה אבל התקן הוא טריגר רציני)
בעיני זה זלזול חמור בגוף האישה
פשוט לפלוש לתוכו וככה למנוע הריון בלי לחשוב על מה שזה גורם מסביב..
הבטן שלי מלאה על זה אז אעצור כאן כי זה יהיה לא נעים 🤐
לשיטות אחרות למניעת הריון
הבעיה שזה לרוב לא מגיע מהרופאים, אלו שבעצם היו צריכים הכי להיות אכפת להם מהבריאות שלנו.
הם עדיין תקועים בגלולות והתקנים ומבחינתם זה סבבה לגמרי לגעת בהורמונים של האישה ולדחוף נחושת לרחם..
אז איך למנוע?
הרי יש עוד אפשרויות שבחרנו לא להשתמש בהם כיהודים שומרי מצוות.
אני מאד בעד שיתקדמו וימשיכו לפח שיטות נוספות, או גלולות עם פחות השפעות
וכן יש התפתחויות ואפשריות נוספות
אני גם סובלת מאד מההורמונים, אבל אני גם סובלת מאד מההורמונים הטבעיים שלי
מה שאני מנסה לומר זה לא להוריד מהקושי והתסכול של אוזלת היד הרפואית, אבל גם להאיר קצת, שאנחנו אוכלוסיה קטנה יותר מהכלל ולכן חוות מחסור בצרכים הייחודיים שלנו
לנו את הסיכונים וההשלכות? לפחות שנדע לקשר בין הדברים.
רושמים אומרים איך לקחת ושלום...
שלא כולם ככה.
אצלי הרופאה ממש פירטה על הכל, ובגדול יש טופס שאמורים לחתום עליו, עם הפירוט של כל תופעות הלוואי של התקן.
גם לפני שנכנסתי לניתוח קיסרי חתמתי על טפסים
יש ברירה אחרת??
אבל מעולם לא קיבלתי מהרופא פירוט על היתרונות והחסרונות של אמצעי המניעה לסוגיהם
רק איך זה עובד ואיך אני אמורה להשתמש בזה
האפשרויות, כולל דיאפרגמה
אף אחת מהן לא התאימה לי
ודווקא חששתי מאוד מהתקן אבל הוא כרגע הכי מתאים לי
מניעה זו התערבות
ויש לה השלכות
כל אחת בוחרת את ההשלכות שלה
התקנים וגלולות הם אמצעי המניעה הכי נפוצים בעולם המערבי.
קונדום לא מקובל בשום מקום כאמצעי מניעה בזוגיות קבועה לטוול רחוק.
ואם התכוונת לדיאפרגמה, אז יכולה לספר לך שפעם שאלתי את הגינקולוגית מהקופה אם היא יודעת על קולגות שמתאימות, היא אמרה שלא מכירה. אז שאלתי אותה למה הקופה לא נכנסת לנישה הזאת? או במילים אחרות, למה אני צריכה לשלם מאות שקלים על התאמה במקום לקבל את השירות מהקופה?
היא ענתה לי במשפט הבא: "כי דיאפרגמה היא לא אמצעי מניעה".
מטריף ומשגע אותי..
נכון שתכלס זה בא להגן עלי, שלא יתרחש הריון לא רצוי ולא מתוכנן
אבל אם יש פתרונות פחות פולשניים למה לא להנגיש את זה??
זה נחמד שיש כמה בנות בפורום שזה עובד להן פיקס. זה לא סטטיסטיקה מספקת.
הלוואי שזה היה מושלם. נגיד אחרי קיסרי ולמרות שלקח לי כמה שנים להגיע להריון הנוכחי, אני בחיים לא אבנה על זה.
הרופאים צריכים להעביר את המידע ולתת לאישה לבחור..
אני לגמרי חוששת מהשימוש בדיאפרגמה אבל כרגע זאת האופציה היחידה, אבל את האופציה הזאת לא קיבלתי מרופאת הנשים שלי, אלא מהפורום.
מה הייתי עושה אם לא הייתי בפורום כזה או אחר שנותן את המידע הזה?
כמה אופציות
-לא מונעת ונכנסת להריון שפחות מתאים כרגע
- נמנעת מיחסים
- ממשיכה עם מניעה שמזיקה לגוף שלי
....
ולא עקבתי אחרי מהלך הדיון
אבל חשוב בעיני שנשים יידעו שיש עוד אופציות הלכתיות גם אם לא לכתחילאיות. יש דעות שיאפשרו קונדום או לגמור בחוץ כל עוד זה במסגרת יחסים בין בעל לאישה, ובתנאים מסויימים
ושמעתי על כאלה שגם עם גלולות
וודאות במניעה זה דבר שלא קיים, עם כל הסטטיסטיקות שבעולם. זו השתדלות.
אני גם חושבת שעניין המודעות לסוגי המניעה כולם לוקה בחסר, על שלל תופעות הלוואי שלהם/ יתרונותיהם. וזה גם מאוד אינדיבידואלי
וגם דיאפרגמה זה לא קסם, ברור. אבל היא נותנת מענה לדעתי להשתדלות למי שלא מעונינת בגלולות/ התקן. ולבד לדעתי היא לא מספיקה,צריך להשקיע גם בקוטל שישלים ויעלה את האחוזים. לא הייתי משתמשת בלי
לפי תאריך וסת אחרונה אני אמורה להיות היום בשבוע 13+0, אבל בערך בשבוע 8 הורידו לי את גיל ההריון בגלל שהעובר היה קטן מהמצופה, כך שלפי התיארוך המעודכן אני בשבוע 11+1.
לפני חודש היה עובר עם דופק, והיום בבדיקה לצערי לא נמצא דופק. והעובר תואם לשבוע 8+0.
הרופאה נתנה לי לבחור בין ציטוטק לגרידה, בעבר עשיתי עם ציטוטק, והיה לי איתו ניסיון לא כל כך טוב, אז בחרתי בגרידה.
יש לי כמה שאלות:
1. הייתי מרוצה מאד מהבחירה בגרידה, ישנתי וכשקמתי הייתי אחרי הכל בלי חוויות קשות של כאבים וכו'. לא היו לי סיבוכים ברוך השם ו-4 חודשים אחרי נכנסתי להריון תקין.
2. עברתי באסותא ברמת החייל וקבעתי ישר תור לגרידה בלי להגיע קודם. התהליך היה בסדר גמור.
3. אני עשיתי בהרדמה מלאה ואני חושבת שזה כך בכל המקומות בד"כ.
הרופאה אמרה לי לחכות שבוע ולהגיע אליה לעוד אולטרסאונד כשלא ראתה דופק (היה שק ללא עובר), בפועל הגוף התחיל להיפטר עוד קודם מההריון אז הגעתי לבית חולים ב'הפלה פעילה', בעצם לא הגעתי פעמיים ולא יודעת אם זה הנוהל שם. ועשיתי טעות, הלכתי קודם למוקד נשים כבר במצב של דימום אינטנסיבי, זה דחה את הזמן של הקבלה בבית חולים, הם הכניסו אותי לגרידה על הקשקש מצד הפעילות של חדרי הניתוח וגם השאירו אותי ללילה כי רצו להשגיח עלי למרות שמאוד ניסיתי שישחררו אותי באותו ערב. אז להגיע מוקדם לבית חולים, ובצום.
חיבוק אחותי, שיהיו בשורות טובות במהרה 🤍
להגיע להיבדק לוודא שאין דופקים
ואז קובעים תור לגרידה או שישר על המקום מקבלים ציטוטק
קודם כל חיבוק על המצב הלא פשוט הזה.
❣️❣️❣️❣️
1. החוויה של הגרידה הייתה טובה(עד כמה שניתן לומר על מצב כזה)
לא הרגשתי כלום, הפרוצדורה בהרדמה ומהירה מאוד ללא כאבים
ודימום מינימלי ממש.
מה שכן ההמתנה לגרידה ךקחה כמה שעות טובות כי נכנסו בלי סוף דחופים כך שהמתנתי הרבה זמן בצום והייצי ממש מתוסכלת
2. אני הגעתי למיון כדי שאוכל לעבור בדיקת 2 רופאים מומחים שיאשרו שההריון לא מתפתח-מבלי זה אין אישור לבצע גרידה.
3. הרדמה הייתה מלאה(לא מכירה גרידה בהרדמה מקומית)
1. כן, לגמרי
2. ממה שאני מכירה כן מגיעים קודם למיון כי הם רוצים קודם לוודא אצלם את הצורך בגרידה ולא להסתמך רק על קופת החולים
עשיתי בהר הצופים היה אחלה
3. ממה שאני מכירה תמיד הרדמה מלאה
האמת שאישית גם לא הייתי רוצה לעבור את זה בהרדמה מקומית לא נראה לי זה כיף לנכוח יותר מדי
הלכתי בסוף למיון בשערי צדק, וקבעו לי תור לגרידה ביום חמישי.
לפי האולטרסאונד עלה חשד שמדוב בהריון מולארי חלקי, ולכן בכל מקרה צריך לעשות גרידה כדי לבדוק אחר כך את העובר והשיליה, אז יצא טוב 
יש מישהי שהיה לה הריון מולארי חלקי ויכולה לשתף מה התהליך אחר כך?
עשיתי מעקב בטא (עשיתי כל שבוע) כדי לוודא שהיא יורדת, צריך למנוע בזמן הזה
לא קיבלת הנחיות מהרופאים שם? תחזרי לרופא/ת הנשים שלך, אולי זה שונה בחלקי. ואולי בעצם צריך לחכות לפתולוגיה כי זה לא ודאי..? לא יודעת לומר האמת..
שולחת חיבוק♥️
את צודקת, כרגע זה רק חשד בגלל כל מיני ממצאים שראו באולטרסאונד בשיליה, אז מחכים לפטתולוגיה כדי לוודא.
זה בטוח לא מולארי מלא, כי היה עובר עם דופק לפני חודש, החשד הוא לחלקי.
סתם עניין אותי לדעת מה יהיה התהליך אם כן....
וחיבוק!! נשמע חוויה מלחיצה ❤️
אם זה מתברר בפתולוגיה כמולארי חלקי ההמלצה היא קודם כל לראות שהבטא העצומה מתאפסת. זה לוקח המון זמן, כמה שבועות טובים...
אח"כ צריך מעקב של פעם בשבוע אם אני זוכרת נכון לראות שהיא לא עולה בחזרה, נראלי 4 שבועות.
ההמלצה היא למנוע אח"כ הריון נוסף למשך זמן של בין 3 ל6 חודשים (תלוי לפי מי הולכים).
בעצם החשש הוא שיש עוד תאים מההריון המולארי שנשארו בגוף ויכולים להתפתח לסוג של גידול חס וחלילה. ואם בעצם האישה תיכנס להריון אז לא יוכלו לזהות את הגידול הזה לפי הבטא שעולה כי זה יהיה הבטא של ההריון החדש..
ככה לפחות היה אצלי, מקווה שיתברר אצלך כשום דבר בע"ה.
בכל מקרה חיבוק על כל התהליך עכשיו...
הבת שלי בת 3 וחצי
יש לה ילד בגן שלא מדבר וואוו
יום אחד היא באה אליי ואמרה לי שהוא אמר לה "מטומטמת"
מאז היא משתמשת בזה לפעמים
בפעם הראשונה נדהמתיייייי ואמרתי לה שאני ישטוף לה את הפה עם סבון כי הוא מלוכלך היא נבהלה ממש ובכתה חשבתי שזה יעזור
בפעם השניה זה כבר פחות הפחיד אותה
לא מקובל עליי בשום צורה הדיבור הזה
יש לה שטויות של ילדים שהיא אומרת לי "את פיפי" וצוחקת 😂🤦🏻♀️ אז אני אומרת חה שככה לא מדברים אבל לא עושה מזה עניין.
ועוד דבר
היא כל היום רוצה מתוקקק 😫😫😫 אין לה גבולות של מתוק
ולפני שתגידו לי שככה כל ילד אני אענה לכן שממש לא, זה מוגזם וזה אובר
וגם כשאני מביאה לה זה אפפם לא מספיק
היא לא רעבה
אבל מה שקורה בפועל זה שהיא כך היום מבקשת ואני כל היום מגבילה וכל היום מדברים על אוכל ומה אסור ומה מותר
לא רוצה שיהיה אישיו סביב אוכל
מתוסכלת מזה כבר
אצלנו בכל מקרה כמעט אין ממתקים אז זה יותר קל, אבל מאמינה שילדה יכולה להתרגל ולשמוח בזה
כשאני אומרת ממתקים אני מתכוונת לשלוק בייגלה בסקוויט, זה המקסימום שיש אצלינו אני לא מכניסה ממתקים הביתה.
הכי קשה זה בשבת אצל המשפחה, אבל גם אצלינו בבית, עם עוגיות שאנ מכינה וכו
אני מבינה על מה את מדברת, יש ילדים להוטים למתוק.
לדעתי יש שתי אפשרויות, אפשרות אחת להוציא את הממתקים מסל האופציות. פשוט אין בבית / יש רק בשבת / רק בימי הולדת.
אפשרות שניה, אם מבחינתך זה כן לגיטימי לקבל קצת מתוק, להחליט על עיתוי וכמות קבועה, ולהינעל רק על זה. עדיף לא אחרי האוכל. למשל, בשעה 4 מקבלים 2 עוגיות, או כשחוזרים מהגן מקבלים איגלו, או אחרי אמבטיה מקבלים קובית שוקולד או בבוקר אוכלים עוגה... מה שמקובל עליך. עדיף לא אחרי האוכל כדי שתאכל טוב ולא תמהר להכריז שסיימה בשביל הממתק.
שתי האפשרויות האלו מונעות דיונים בנושא, כי זה משפט קצר ברור, עם זמנים ומשמעות שהיא מסוגלת להבין.
לגבי הדיבור, האמת אני שמתי לב שכמה שפחות מתייחסים זה עובר להם וזהו. דווקא אם מתייחסים ועושים עניין, גם אם בחומרה, זה נראה להם מגניב לבדוק שוב את הסיטואציה. כמה שיותר להגיב ביובש, אפשר כמובן לומר 'זו מילה לא נעימה, אנחנו לא רוצים ללכלך את הפה שלנו במילים לא יפות' אבל זהו. לכי תדעי, אולי היא נורא מסתקרנת איך מרגיש פה מלוכלך אז היא צריכה לנסות את זה כדי לבדוק? כמה שפחות עושים מזה עסק, זה יפסיק מעצמו.
אם תכעסי ותעשי סיפור ממילה לא נקיה- היא תמשיך ותנסה כי ככה זכתה ליחס שלך
אם תביאי לה יחס מינימלי להתנהגות שלילית , ובמקביל את תרימי ותעצימי כשהיא מדברת יפה ובנועם או בכללי כל התנהגות טובה- הטוב ימשיך
קל לדבר וקשה ליישם, עבורי לפחות. אני צורחת כשהם מגזימים 🙈
הצחקת אותי
אני בדיוק קוראת אותך וחושבת לעצמי על כמות הפעמים שאני משננת שילד מחפש תשומת לב גם אם היא שלילית
אבל ברגע האמת??? המוח ריק פירהההה
הממתקים אני ממש מבינה אותך, יש לי גם בן כזה. רמה חריגה של התמכרות למתוק.. למדתי שצריך להחליט על מספר הפעמים המדויק והקבוע בשבוע שהוא מקבל, וכל פעם שמבקש להגיד לו אתה מקבל מתוק בx, y, z. כשיהיה x, בשמחה. ככל שנכנסים לדיונים זה מחרפן אותו יותר
אני משתדלת לא לענות שבבית שלו ככה(אולי גם עליו כועסים? מאיפה לי לדעת? אולי הוא סתם חרטטן.. )
בדכ עונה משהו כמו "אני לא אמא שלו אני אמא רק שלך ויש לי אחריות רק עלייך ועל הבית שלנו. מה שאחרים עושים- שההורים שלהם יחליטו מה להגיד" במילים כאלה ואחרות.
ארתי לה "אוי ואבוי לו אני כועסת עליו1ף
ופתאום שאני כותבת את זה אני מבינה שזה ממש לא קשור ולא מאיים
איזה מאתגר זה חינוך ילדים כמה שתלמדי בסוף תצא טעות
יודעת שהרבה מהסביבה שלנו שונה מאיתנו ושהילדים שלי נמשכים לחלק מהדברים שהם רואים בחוץ ולא מתאימים לנו.
אני לא רוצה לתת להם תחושה שיש גבולות אוניברסליים וזה סבבה לפעול מחוץ להם או שאין לי מושג אם יש מישהו שמתנהג אחרת מאיתנו וזו אפשרות רחוקה. ההיפך, אני יודעת שיש אחרים שמתנהגים אחרת, אולי זה קורה הרבה גם, וזה שהם עושים כך וכך לא הופך את זה לטוב. אנחנו אחרים ומתנהגים אחרת.
כמובן לגבי הדבר הספציפי אין לי מושג אם בבית שלהם זה בסדר, אבל לא ממש אכפת לי, אני משתמשת בזה כדי להעביר מסר
אז זה המסר שחשוב לי להעביר לילדים שלי- את הילד הזה ההורים שלו יחנכו, בבית שלנו עושים ככה נקודה. מה קורה בבתים אחרים- לא אכפת לי.
1.מי מכן שהתנסתה וירדה במשקל מעל 4 קילו, הלכתן להתאמה חוזרת?
2.הייתן צריכות באמת התאמה מחודשת?
3.האם לוקחים את אותו הסכום כמו בפגישה הראשונה?
תודה לעונות !!
לא הלכתי להתאמה חוזרת (לא לוקחת אחריות כמובן)
כן אני מוודאת כל פעם שאני מכניסה את הדיאםרגמה שצוואר הרחם מכוסה ושהיא יציבה.
הלכתי לפגישת התאמה אחרי לידה, זה היה זול יותר כי התאמה ראשונה עשיתי אצל מישיהי שעושה ב2 פגישות,
תכלס לעתיד יכול להיות שלא אלך. היא בדקה מה שאני בודקת בעצמי כמעט (כן עברה גם על כל ההיקף ואני לא מצליחה לעבור ממש על הכל) ולא כמו המתאמת הראשונה שלי שממש עשתה התאמה הרבה יותר מקיפה.
1. לא
2. לא יודעת, אבל אחרי לידות תמיד ביקשתי מהרופאה שתבדוק אם זה עדיין מתאים ואף פעם לא השתנתה במידה למרות שעליתי וירדתי הרבה במהלך השנים
3. אף פעם לא הלכתי למתאמת שעלתה כסף, רק רופאה בקופה.
לרצפת האגן ודרך כללית מושלם אפשר לקבל החזר
היא מהרצליה
אם מעניין אותך תכתבי לי באישי
לא הלכתי
לוקחים סכום מופחת
תלכי על מיינקס, זו דיאפרגמה טובה בפער מהאחרות
אמרה לי את זה המתאמת והרגשתי בעצמי
תקשיבי זה נשמע סכום עהק אבל לרוב זו השקעה חד פעמית
ושווה את ההשקעה בגוף כדי להיות בלי הורמונים...
אבל אל תלמדי ממני
1. לא
התאמתי לראשונה לפני 9 שנים ו4 לידות, מאז לא התאמתי שוב. משתמשת באותה דיאפרגמה.
3. בטוח שלא.
אבלאפונהלא בגלל הדיאפרגמה.
מותק של ילדים, אגב.
שאני פה בזכות זה שאמא שלי לא הלכה להתאים😅
אז אם זה לא בתכנון שלך כרגע הייתי ממליצה לך בחום להתאים שוב ליתר בטחון
ותודה להוריי שהביאוני עד הלום😂
זה באמת החסרונות המשמעותיים של דיאפרגמה שאני מרגישה שלא מספיק נותנים עליו את הדעת, כי הרבה מאוד נשים עולות ויורדות בטווח של ארבע קילו לכאן ולכאן.
אני אישית ממש נדנד בהנקה וזה וואחד חיסרון!!
השתנתה לי המידה פעמיים
תלוי במתאמת
לא כמו אבל לא זול בכלל ממש סכום ואז את גם צריכה לקנות דיאפרגמה חדשה!🤦 קיצור סיוט
בגלל המשקל?
היית בודקת כל פעם כשאת מכניסה עד כמה שאת יכולה לבדוק בעצמך?
היא התחילה ללחוץ ושאלתי את המתאמת והיא ענתה שהמידה כנראה השתנתה..
התאמתי ממש אחרי הלידה ואז תשעה חודשים בערך אחרי רצםת האגן התחזקה והמידה השתנתה
אבל מרגיע שהרגשת את השינוי בעצמך ולא השתנתה המידה כשהכל הרגיש כרגיל
שלום חברות, אשמח להתייעץ איתכן
אני מורה, והמנהלת הודיעה לי שכנראה לא יהיו לה שעות בשבילי לשנה הבאה.
אני מורה למקצועות מאוד ספציפיים, שבד"כ צריך מהם מורה אחת בכל מוסד, ואני גם גרה בירושלים ורוצה ללמד רק בתיכון,
אז למרות שאומרים שחסרות מורות וכו - קשה למצוא עבודה בתחום שלי ובאזור שלי.
מישהי שאני מכירה אמרה לי שאיפה שהיא מלמדת יש 4 שעות פנויות במקצוע שלי, ועוד אופציה למילוי מקום של חל"ד באמצע השנה.
4 שעות לא עוזרות לי לוותק, שזה מבאס...
ומה העניין?
שהאישה הזו שאני מכירה משם (שבתפקיד רציני שם, ואמורה להיות בקשר רציף עם המורות כל הזמן) היא מישהי שכל פעם שאני לידה אני מרגישה שהביטחון העצמי שלי נוזל לשלולית.
גם בגלל שהכרנו באיזו תקופה שהיה לי בה ממש לא טוב, ואני לא יודעת איך היא תפסה אותי בה ומה היא חושבת עליי, וגם בגלל האישיות שלה.
אתן מכירות את האנשים האלה שלידן אתן נהיות נמלות?
פשוט אין לי חשק לעבוד איתה.
וגם כשדיברנו השבוע על המשרה היא זרקה לי משפט שפגע באחת הנקודות הכי רגישות אצלי בחיים (היא לא ידעה שזו נקודה רגישה אצלי...)
בקיצור - אתן ממליצות לי לעבוד שם או לא? (בהנחה שבכלל אתקבל חחח)
אגב, אני ממש ממש ממש אוהבת את העבודה שלי בהוראה, אז ממש רוצה להמשיך בה, אבל ב"ה מבחינה כלכלית אני בע"ה לא חייבת אותה...
אשמח לעצותיכן החכמות!
והקושי שלך מולה, ממש כדאי להימנע.
את רוצה להצליח להביא את עצמך במלאות במקום שבו תעבדי, ואם את מכירה אותה ואת עצמך לידה ויודעת שזה יהיה מאוד קשה, למה לך להיכנס למצב כזה?
תתפללי שהקב"ה יכוון אותך למקום הנכון. אני התחתנתי סמוך אחרי סיום הלימודים שלי ועשיתי הפסקה של שנה מהוראה, ותוך כדי ההכנות לחתונה חברה מהלימודים ממש "נזפה בי" שאני לא מחפשת עבודה וזה כבר סוף שנה ואני צריכה לחפש מקום. אבל אני הרגשתי שתוך כדי ההכנות לחתונה זה יותר מדי, וב"ה חודש אחרי החתונה חברה סיפרה לי שאח שלה מחפש מורה שתעבוד איתו והגעתי לבית ספר מצוין.
אנונימית בהו"לאת צודקת.
אני צריכה להתחזק במידת הביטחון, כי אני פשוט חוששת לא למצוא...
אני מתלבטת אם לבטל את הריאיון שקבעתי שם, כי גם ככה עמוס לי עכשיו בטירוף, ולנסוע לשם זה יהיה ממש מאמץ...
מה את אומרת?
מה הסיכויים שאחרי הראיון תרגישי בנוח לעבוד עם האישה הזאת? נמוכים מאוד.
אז תקלי על עצמך עכשיו.
למקום שהייתי יודעת שיהיה לי מורכב בו
ונשמעת ממך שזה יכול ממש להשפיע עליך
אז אני לא הייתי עושה בכלל ראיון. בייחוד שזה גם לא מספיק שעות עבורך.
בדקת בתיכונים אחרים? מציעה לך לחפש במקומות אחרים ולחשוב אולי עדיף להתפשר על לימוד יסודי או חטיבה נניח, אם זה מקום טוב יכול להיות שתראי שזה דווקא בסדר לך
כמעט לא מחפשים מורים למקצועות שלי
מורה שיוצאת לשבתון) ודווקא קרוב לבית שלי, אבל המשכורת נמוכה משמעותית מאשר בתיכון, וגם החומר שונה, אז אצטרך להתחיל להכין חומרים מהתחלה).
ולא הייתי בוחרת לפי משכורת.. אם תהני שם זה שווה את זה גם אם יותר נמוך..
להכין חומרים זה קורה ואת תסתדרי אם את אוהבת את העבודה..
השאלה היא איך האווירה שם, איך הצוות וכזה...
לגבי המקום השני לא נשמע כזה שווה להגיע למקום בשביל 4א שעות .. אבל תלכי לפי הלב שלך
לפעמים בדברים האלה כדאי לפתוח כמה שיותר אופציות..
מקסימום תגידי אחרי הראיון שאת לא רוצה..
אני בדעה שמכל התנסות לומדים משו, אז מקסימום הראיון שם יחדד לך יותר מה את רוצה...
אבל אם מרגיש לך שלא בא לך ללכת לראיון אז לא! לכי עם הלב, תתפללי לה' ובע"ה יישלח אלייך הדברים הכי נכון עבורך. בע"ה!
זה גם לא מספיק שעות, הייתי ממשיכה לחפש אולי מתגמשת, במקצוע/ בגיל וכו...
ומתפללת על זה. ספציפית.
אני נוטה לבטל את הראיון,
אבל בעלי לא מבין למה...
הוא אומר שאני אתחיל לעבוד איתה והכול יסתדר...
גם ב"ה היום יש לי הרבה ביטחון עצמי, והוא לא מצליח להבין למה מישהי מהעבר גורמת לי לכאלה תחושות.
אז ככה אחד הילדים שלי הסכמתי לקרוא ע"ש סבא (אבא של אחד ההורים שלי)
אחריי שהפעיל קצת לחץ-דיי מהר הסכמתי,
לכאורה אם הסבא לא היה נפטר באותה שנה זה לא שם שהייתי קוראת...
שם תנ"כי של דמות מאוד טובה אבל עם אופי מאוד חזק.
וגם הסבא שהוא קרוי על שמו-
שהיה רב צדיק ממש אבל אישיות מאוד חזקה ועקשנית
שהשיגה בהחלט הרבה דברים טובים בזכות העקשנות....
בכל אופן יש לבן שלי
גם שם שני של דמות מאוד רכה...דמות מסיפורי צדיקים
אופי הפוך לגמרי.
אז מה אני שואלת?
מאוד קשה לי עם הבן המתוק הזה..
מאוד עקשן
אם כל האחים שלו סה"כ מקשיבים למה שאני מבקשת
סדר יום וכו...הוא כל הזמן מתעקש איתי...
מתיש מאוד..מתסכל.
השאלה שלי אם זה נכון שהשם משפיע....
זה לא שהוא בעייתי יש מלא עם השם הזה
אבל אולי עליו
מה הייתן עושות?
לקרוא לו קצת בשם השני?
אוף קשה לי איתו...
מקודם אמרתי לו להכנס למקלחת
הייתי בחדר
פתאום נעלם...יצא מהבית..
יש לו קוצים עד שהוא הולך לישון יוצאת הנשמה..
כולה ילד בן כמעט 11
יצא פריקה
אבל לא ברמה הזו של התנהגות יומיומית.
ואם יש לו עוד שם, חשוב לקרוא לו בשני השמות לפחות פעם ביום
וגם אם כן, לדעתי זה לא משנה
בסוף זה הילד
עם האופי העקשן
והאתגר
אין פתרונות קסם בהורות לדעתי
בכל מקרה לדעתי כדאי לקרוא גם בשם השני, כי יש סיבה שקראתם לו כך
אם זה קשור לשם או לא...
יש לך ילד שיותר מורכב הקשר איתו
קשה להשיג שיתוף פעולה ממנו
ההשכבה שלו מאתגרת
הוא נעלם לך פתאום...
אני חושבת שלכל אמא עם שני ילדים ומעלה יש ילד (או כמה) שמאתגר יותר מהשאר.
אישית מאמינה גדולה בהדרכת הורים טובה.
אבל אם יעבוד לך לקרוא בשם השני - מעולה.
מתואמתגם לי הייתה תקופה שבה חשבתי שיש משמעות לשם של אחד מהילדים שלי. (לכל הילדים שלנו יש שני שמות חוץ מלו ולתאומים. אז הרגשתי שאולי מכיוון שיש לן רק שם אחד הוא לא חברותי כזה, כי לתאומים יש זה את זה ולכל השאר יש שם שני...)
לאחרונה גילינו שהוא על הרצף האוטיסטי.
אבל לפני שהוא אובחן, גם הבת הקטנה שלי אובחנה באותה אבחנה - ולה כן יש שני שמות...
אז למדתי מזה שלשם יש משמעות גדולה לאדם, אבל לאו דווקא המשמעות שאנו מייחסים לו.
וברגע שיש לילד קושי - התפקיד שלנו הוא לא להתעסק בשם שלו, אלא לטפל בו לפי הקשיים שלו.
(דרך אגב, הוא הבן הראשון שלך? יכול להיות ש"פשוט" מדובר בהתנגדות שנובעת מגיל ההתבגרות?)
הרבה כוחות! ובהצלחה❤️
(סתם כי צורת החשיבה שלי רציונלית להחריד)
ילד נולד עם מטען גנטי, פוגש אירועים שונים ושוהה בסביבות מסוימות וכו'.
וזה לרוב גורם להתנהגות שלו ותו לא.