זה 3 מישורים: שמחה, השתדלות ואמונה.
לעמוד בניסיון זה לעבור אותו בלי תחושה של ייאוש או עצבות או תחושה של ירידה רוחנית, ואם אפשר להדר ולהיות בשמחה יותר טוב. בהסתכלות שלי הניסיון בא לרומם אותי באיזשהי דרך, ואם לא אפעל בצורה הטובה ביותר, אני עלולה גם להתרסק ממנו חלילה. ( כמובן שהכל לפי העניין)
בלי קשר לסוג הניסיון או הקושי, מה שהכרחי זה להכיר את היצר הרע, באיזה אופי הוא פועל עליי עכשיו בתוך הניסיון והקושי, באיזה מישורים, וזו העבודה הכי חשובה בעיניי בשיח שלי מול העניין. והיא מובילה אותי למחשבה של איזו השתדלות עליי לעשות בעניין.
כי זו לא רק תחושה של כעס שנכנסה לי בלב, או מאכל שאכלתי בכשרות לא משו, זה גם התחושה אחרכך או תוך כדי ש- איך לא הצלחת להתאפק? או איך יכולת להתאפק יותר טוב או להימנע?? שמביאה לייאוש ועצבות ומורידה את המוטיבציה להיות שמחים ומרידה אותנו בעבודת השם.
ואם מדברים על קשיים אחרים כמו ניסיון של קושי בגידול ילדים או חולי מסויים לא על אף אחד מישראל, שזה לא רק קושי נקודתי כביכול כמו התפרצות זעם, אני חושבת שזה מכוון לאותו מקום. אצלי לפחות. לראות נקודות אור גם בתוך הקושי. כי הוא קיים הרי, ואנחנו ברוך השם עושים השתדלות, והמצב הוא מצב קיים על אף ההשתדלות, אז אנחנו מקווים לטוב ושמחים במה שיש לנו עכשיו ומתפללים להשם שאם זה רצונו - אז שישתפר כפי רצוננו.
כתוב ׳תחת לא עבדת את השם אלוקיך בשמחה׳. לא כתוב - ׳בבריאות׳ או ׳בעושר׳ או ב׳כך וכך ילדים שיש לך׳. כתוב רק על השמחה, ואני מאמינה שזה מה שסופו של דבר מתבקש מאיתנו. השמחה בהווה, במצב הקיים, בקושי שיש לנו עתה, היא היא רצון השם מאיתנו. כי ככה אנחנו מראים להשם יתברך שאנחנו יודעים שמה שהוא נותן לנו ומה שקורה איתנו זה הכי טוב בעבורנו.