משום מה בבוקר בצום ממש כעשר דקות ברבע שעה מהקימה,יש לי תוצאות סביב ה90-105
בשאר היום סבבה לגמרי
והיום לראשונה יצא לי שעה אחרי אכילה של כמות די גדולה של עוגיות -149. מדאיג?
ולמה בבוקר זה יחסית גבוה ופתאום נורמלי בשאר היום גם אחרי ארוחות גדולות?
משום מה בבוקר בצום ממש כעשר דקות ברבע שעה מהקימה,יש לי תוצאות סביב ה90-105
בשאר היום סבבה לגמרי
והיום לראשונה יצא לי שעה אחרי אכילה של כמות די גדולה של עוגיות -149. מדאיג?
ולמה בבוקר זה יחסית גבוה ופתאום נורמלי בשאר היום גם אחרי ארוחות גדולות?
🌅 הסוכר בצום בבוקר (90–105)
זה טווח תקין לגמרי ברוב המקרים.
רמות סוכר בצום נחשבות תקינות כל עוד הן עד 100 מ"ג/ד"ל,
ובין 100–125 זה נקרא „טרום-סוכרת” — אבל זה לא אומר שיש בעיה, אלא שצריך מעקב בלבד.
למה זה קורה בבוקר?
בבוקר הגוף מפריש הורמונים (קורטיזול, אדרנלין ועוד) שמעוררים את הכבד לשחרר סוכר לדם כדי „להעיר” אותנו.
זו תופעה טבעית שנקראת
📈 Dawn Phenomenon (“תופעת השחר”).
לכן, גם אם לא אכלת, את עלולה לראות ערך קצת גבוה יותר בבוקר מאשר בשאר היום — וזה נורמלי.
⸻
☕ שעה אחרי עוגיות – 149
גם זה נורמלי לגמרי!
לאחר ארוחה, הסוכר עולה — זה תפקידו.
ערכים תקינים שעה–שעתיים אחרי אוכל הם לרוב עד 140–160 מ"ג/ד"ל (תלוי בהנחיות ובבריאות הכללית).
אז אחרי „כמות די גדולה של עוגיות” — 149 זה לגמרי צפוי.
⸻
🍽️ למה בשאר היום זה נורמלי יותר?
כי:
1.אחרי הקימה, הגוף עדיין מגיב להורמוני הבוקר.
2.בהמשך היום רמות ההורמונים מתייצבות, והגוף „מתמודד” טוב יותר עם הסוכר.
3.פעילות קלה (הליכה, תנועה) גם עוזרת להוריד סוכר אחרי הארוחות.
⸻
🩺 לסיכום
•בוקר: 90–105 → תקין מאוד
•אחרי אוכל: 149 → בתחום התקין
•לא נשמע מדאיג כלל.
•אם את רוצה לוודא שאין שום נטייה לטרום-סוכרת, אפשר פעם לבדוק HbA1c (בדיקת ממוצע סוכר של 3 חודשים).
⸻
הצ'אט גם הציע - אם תספרי לי:
🧁 מה גילך בקירוב
🩸 האם יש רקע משפחתי של סוכרת
⚖️ ואיך התזונה שלך בערך
אוכל לעזור לדייק אם שווה לבדוק משהו נוסף או שהכול לגמרי בסדר.
רוצה שאעשה לך טבלה קטנה של ערכים תקינים לפי זמנים (צום, שעה אחרי אוכל, שעתיים וכו’)?
אז תכתבי לו ישירות….
וכן מה שהוא כתב לא רלוונטי לפותחת.
@מולהבולה 105 בבוקר זה גבוה...
וצריך למדוד אחרי שעה מתחילת האוכל ולא כשמסיימים וזה משמעותי.
בכל מקרה 149 זה קצת גבוה.
צריך עד 140 שעה אחרי תחילת אוכל וזה הגבול העליון.
(יש רופאים שאומרים למדוד שעתיים אחרי תחילת הארוחה אבל אז הערכים צריכים להיות פחות מ120).
90 זה הערך הכי עליון שנחשב תקין לפי הזכור לי
יכול להיות שבמהלך היום יוצא לך תקין כי את אוכלת מאוזן וזה לא מקפיץ לך את הסוכר.( לפי מה שהבנתי אפשר לאזן סכרת הריון עם תזונה נכונה ) מתי מדדת אחרי העוגיות ? צריך שעה אחרי ארוחה.
הייתי מתייעצת עם הרופא או אחות ( אפילו טלפונית )
בואי נגיד שיש רופאים שישר יגידו שזה בעיה ויש שיגידו שזה גבולי אבל בסדר, מנסיון..
להוריד את הסוכר בבוקר את יכולה להכניס ארוחת לילה של משהו שומני קטן 8 שעות לפני הקימה. תבדקי אם יעזור.
ולגבי העוגיות, אם זו החריגה היחידה שלך אחרי אוכל אז באמת תלוי רופא
לפעמים הסוכרת מתפרצת בשבועות מאוחרים יותר .
והערכים שיצאו לך גבוהים. תתיעצי עם רופא ..
זה התבטא רק בערכים לא תקינים בצום
אחרי ארוחות תמיד היה תקין
בדרכ לא מספיק איזון של דיאטה אלא צריך גם אינסולין בכדורים או זריקות
לי הרופא אמר שהחל מ92 זה ערך לא תקין (ואחרי יומיים של ערך לא תקין הייתי מעלה ביחידות אינסולין)
יש המון נשים שמספיק להן איזון של דיאטה
וגם לי בעבר היה הסכרת בהריון
ואיזון של דיאטה עשה את העבודה בהחלט
לגבי התזונה - לאורך כל היום או רק בארוחת לילה? ומה אכלת?
והליכות - באיזו שעה ולכמה זמן?
תודה!
הייתי ממש אדוקה בתפריט שהדיאטנית נתנה, ממש מדויק בכמות הפחמימות לאורך כל היום, גם בזמן הארוחה וגם בכמות הארוחות.
בלילה לפני השינה תמיד אכלתי משהו עם שומן, שקדים או קצת טחינה.
הליכה הלכתי כל ערב ממש לפני השינה, לפחות רבע שעה כל לילה גם שהייתי גמורה, כולל לילה לפני הלידה, ממש הקפדתי על זה.
ובזכות זה הצלחתי לא להגיע לטיפול תרופתי
הקטנה כבר בת שלוש.
אבל הם היו לא תקינים בהתחלה והרופאה איימה באינסולין אם לא נצליח להשתלט עליהם.
שיהיה לך הרבה בריאות, ממליצה בחום בעיקר על ההליכות זה ממש מסייע לסוכרת
אולי הרבנית ימימה
אשמח לשיתופים
*שואלת כאן כי שאלתי גם בקבוצות ווצאפ
לאידעת
אישית אני כלכך עייפה שלא רואה ולא שומעת שבקושי הוצאתי מהפה איזה תפילה...
אבל קראתי לא זוכרת בשם רב חסידי
שכל יהודי שצועק " הושענא! "
נענה והשם יושיע אותו.
מסתכלת במראה ובאופן קבוע רואה בפס של השפם
שהעור הוא בצבע ירוק כזה.. לא בצבע הרגיל...
מישהי מבינה תכוונה שלי?
כאילו בולט שהורידו שם שפם...
מה עושים??
יש לי מלא מלא שערות שחורות בסנטר ובלחיים,
בסנטר זה בולט.. אשכרה זקן כמו של גבר😑
אין לי טונות כסף להשקיע בזה אבל הביטחון שלי ממש מתנמך.. וקשה לי..
גם יש לי נקודת חן שחורה בולטת שפתאום הופיעה..
והבנתי שגם אם רוצים להוריד עדיף בחורף
ובצירוף משחה נגד פיגמנטציה ששמים חצי שנה לפני,
אין לי זמן לחכות🥶
מרגישה שזה ממש ממש קשה לי!!!
גם יש לי פיגמנטציה בבית שחי וזה פשוט קשה לי.
השערות בגבות ובשפם צומחות לי בטילללל😢😢
ואני כל חודש אצל קוסמטיקאית...
מפוצצות שערות ודברים ופשוט נמאס לי
ההתעסקות הזאת שיש לי עוד
מיליון דברים על הראש!! 😭
ילדים ובית לתפעל
לי היה בעבר בצידי הלחיים
והלכתי תקופה לאינפרא אדום וזה עזר לגמרי ולא גדל לי שם בכלל כבר 20 שנה
זה כן גרם ל3-5 שערות לגדול בצוואר..אבל מורידה עם פינצטה נקודתית אחת ל...
וסה''כ מממש מרוצה מזה
נקודות חן לא מסיריםפ אצל קוסמטיקאית!!
כתמי עור וכו כן...זה משהו אחר.
גם הרגשתי ממש לא יפה וזה ממש משפיע על המצב רוח וההרגשה הכללית. במיוחד אם זה משהו בפנים שגם קשה להסתיר זה מבאס ממש.
ויש את האימרה "אין דבר כזה אישה לא יפה, יש אישה שאין לה מספיק כסף😏"
ואם ברצינות, אם אין זמן/כסף לטיפולי אפילציה וכו'
הייתי משקיעה במסביב🙂!
בגדים! (אפשר למצוא יפים בזול)
לנסות להבין איזה צבעים/ גזרות מתאימים לך! קצת מבינה בסטיילינג (את יכולה לפנות אליי בפרטי ואנסה לייעץ לך באהבה)
גם ריח טוב של בושם משפיע ממש על ההרגשה הכללית
יאללה ימים אחרונים של חג המצווה העיקרית לשמח תראי איך את משמח את עצמך אהובה!!
אפשר לעשות אפילציה בפנים או טיםולי אינפרא אדום
לגבי השיערות בשפם ממליצה ללמוד לעשות עם חוט לבד. יש גם מכשיר כזה עם חוט מובנה למי שמתקשה. אני אישית רגישה לשערות בשפם יותר מהגבות ומסירה לבד כל פעם שצומח וזה עושה הבדל

יש היום שיטה חדשה של אפילציה עם פינצטה חשמלית, בלי מחט, זה לא כואב.
אני עושה עכשיו וממש מרוצה!
מה האפילציה עושה?
לא לכתמי עור.
זה מוריד שערה שערה אז מתאים לפנים ולא לאזורים שיש המון שיער כמו רגליים.
עדין מאד וללא כאב, זה לא כמו אפילציה רגילה.
יש לי המלצה למישהי מעולה במרכז אם רלוונטי.
לדעתי זה בדרך כלל קמצנות עצמית שלנו
במיוחד אם את הולכת כל חודש לקוסמטיקאית- זה טונות כסף! (ניחא אם היית מורידה לבד)
מצטרפת לממליצות על אפילציה בפנים, תוצאות מעולות!
ואם לא אז כיוון אחר- באמת ללמוד לעשות לבד. ככה לא צריכה לחכות לתור ומתייפה בעצמך וזה גם חסכון גדול.
אני קניתי מכשיר לייזר בייתי, וזה מאד שיפר את תחושת ההשקעה העצמית שלי
שהכל בסדר וניתן להסיר
לגבי השיער לפנות למקום שמורידים לצמיתות.
אצלי יצא שערות שחורות בסנטר וזה היה מאה אחוז הורמונלי! ברגע שטיפלתי בזה אז השיעור הסתדר
אם כי לצד זה היה גם אקנה מאוד קשה וזה לא המצב אצלך.. אבל שווה לבדוק.
בנוסף, חורף זה לגמרי הזמן אבל רק אחרי אבחון מדויק אצל רופאת עור! אני השתמשתי בקרמים לא מתאימים לי ורק רופאת עור טובה הצילה אותי והכווינה ..
מבינה אותך בנוגע לשיעור יתר בפנים
אני גם משתייכת לעדה עם שיער לא דליל 😂😂
ואחרי ההריון הראשון זה נהיה נוראאא
והלייזר בפנים כל השנים לא עזר לי כי הסכין שהייתי צריכה לעשות לפניי תמיד לקח אותי כמה צעדים אחורה
אז עשיתי אצל יפה מקסימוב בראשלצ, אצלה לא מגלחים לפני
כבר אחרי כמה טיפולים היה שינוי רציני
הפסקתי להתסובב עם פינצטה לכל מקום
והסנטר שלי כבר לא היה עם פצעים וצלקות מנסיונות של שעווה סכינים פינצטה ומנסיונות של להוריד את השערה איך שהיא יוצאת ואז לפצוע את עצמי
ובמוגע לכסף
אני אחסוך בכל המקומות האפשריים ואצטמצם וישקיע בפנים שלי
לפני שבועיים חשבתי שהיה ביוץ (אני מזהה לפי כאבים חזקים באחד הצדדים, ככה תמיד), ועכשיו המחזור עוד לא הגיע. במקומו דימום מועט בניגוב ובחילות (ככה התחילו שני ההריונות הקודמים), אממה, בדיקות הריון שליליות, כבר כמה ימים (אני מהבודקות לפני והרבה חח).
מוקדם עדיין? אולי טעיתי בביוץ? (יש לי מחשבה כשהכאב לא מסמן על הביוץ עצמו, אולי לפני כשהגופיץ גדול)
אין לי סבלנות לחוסר וודאות הזאתתת
בדרך כלל יש להם את הסטיקים של אלי אקספרס אבל הפעם לא מכירה את החברה.
עשיתי גם בשתן של הבוקר
אבל בכל אופן, לא חושבת שאפשר לענות לך על סמך בדיקות ביתיות, תעשי בדיקת דם, ואם היא חיובית תעשי עוד אחת כדי לבדוק עליה או ירידה,
אז הבן שלי שחכם מאד אבל חברתית הגננת של שנה שעברה שלחה לאבחון עקב קושי בהקשבה\גבולות אבל בעיקר כי טענה שהוא לבד ופחות מסתדר חברתית (אני לא הייתי מקובלת בילדותי וגם היה לי עולם פנימי משלי)- יצא בסדר גמור באבחון ב"ה אבל הומלץ על קבוצה חברתית במתי"א.
אמרנו בחינם? ניקח ויכול לעזור אבל, הייתי איתו שם וזה ביום חופשי שלי שזה מבאס בכללי, אבל בעיקר התבאסתי כי היו רק עוד שני ילדים חוץ ממנו ונראה שהיו להם בעיות תקשורת לעומת הבן שלי שסופר חכם ונראה מתקשר הרבה יותר מהם, הם גם לא הגו מילים נכון (בעיית תקשורת?) וגם אחד השתולל והפריע כשהבן שלי ישב יפה היה חכם ועדין, שיתף פעולה ועבד ושאל אותי-למה הילד השני דופק על השולחן ומתפרע? (לא בא לי שיהיה עם שני ילדים מופרעים בקבוצה).
אז יכול להיות שלבן שלי יש קשיים בליזום ולהתחבר אבל זה לדעתי היה ממש לא לרמה שלו, אני לא מחויבת לזה כמובן, ויכולה לצאת מזה, השאלה באיזה אופנים אפשר לתרום לו בקטע החברתי אם לא דרך זה? התאכזבתי מאד מהרמה של השני ילדים האחרים. ועם כל הכבוד "ללמידת מיומנויות" מרגישה שזה היה ביזבוז זמן או לא מכבד ולא בקבוצת השווים שלו.
בכללי חושבת שהוא ילד מקסים וחכם מעל לרמה (הוכח באבחון) ואולי אף מחונן, בגן רגיל שפשוט צריך להעצים בקטע חברתי.
אי אפשר לייצר את הקבוצה הכי נכונה לעבודה קבוצתית עם הילד שלך ספציפית... ומצד שני אי אפשר לפתח מיומנויות חברתיות בלי חברים.
אצלינו יש דברים כאלה גם דרך הקופ"ח בעלות נמוכה- אולי ככה תמצאי לילד קבוצה יותר נכונה?
בכללי מיומנויות חברתיות יותר חשוב לחיים משכל... והרבה פעמים דוקא ילדים חכמים מעל הממוצע הם לא מטאורים חברתיים
נשמע לי שזה יותר מתאים לכם, כי מדובר על ילדים נורמטיביים עם קושי חברתי ולא ילדים עם בעיות תקשורת.
אם אין, אולי בכל זאת הם יוכלו להדריך אותך איך לעזור לו
קראתי ברפרוף מה שכתבת לפני כמה ימים אבל לא היה לי זמן לענות.
לא מכירה את הקבוצות של המתיא, כן מכירה קבוצות חברתיות אחרות שמיועדות דווקא לילדי תקשורת ולכן לא יודעת אם יתאימו לילד שלך כי הוא לא מאובחן.
אבל בקבוצה שאני מכירה יש ילדים שמאובחנים על הרצף האוטיסטי והם כולם ילדים מחוננים, חכמים מעל הממוצע ומתוקים, שומרים על כללים וגבולות יותר מרוב הילדים שאני מכירה (דווקא בגלל הקשיים שבאים עם התקשורת הילד שלי חייב כללים וגבולות).
יכול להיות שהקשיים של הילד שלך שונים אבל לא הייתי מסיקה שום דבר על הילדים האחרים מפגישה חד פעמית איתם (ובסוגריים, בעיות בהגיה לא קשורות בכלל בכלל לבעיית תקשורת, זה שני תחומים שונים לחלוטין בלי שום קשר וגם אין קשר בין בעיות בהגיה של מילים ליכולת קוגנטיבית, יכולים להיות ילדים מאוד חכמים שלא הוגים נכון מילים).
אז מודה שקצת נפגעתי לקרוא אותך.
אבל לא בגלל זה חיפשתי שוב את השרשור לענות לך 
רציתי להמליץ לך לעקוב בבית, יש לך תאומים, נכון? איך הוא במשחק משותף עם אח שלו? וגם את יכולה להזמין חבר מהגן הביתה ולתווך להם את המשחק.
כמה נקודות- הדדיות במשחק- הבן שלך בדרך כלל מוביל את המשחק/ נגרר אחרי השני או שיש הדדיות? כלומר, הוא מצליח לקבל רעיונות מהשותפים למשחק? מצליח להעלות רעיונות משלו?
ניצחון והפסד- הוא יודע לשמור על כללי משחק גם כשהוא מפסיד? יודע להפסיד בלי לשבור את הכלים?
הצטרפות ויוזמה- הבן שלך יודע לגשת לילדים שמשחקים ולבקש להצטרף? הוא יודע לזהות מי פנוי ולהציע לו לשחק איתו? הוא מצליח ליזום משחקים?
תנסי לראות אם באמת יש לו קושי, איפה הקושי בא לידי ביטוי ואז את יכולה לכתוב לנו וננסה לעזור איך לעזור לו כי מנסיון יש לתיווך של אמא הרבה יכולת לעזור ולשפר את הקשרים החברתיים של הילד.
לנשים שמתמודדות עם דכאון לפני ואחרי לידה
לא בפייסבוק.
אם מישהי מכירה משהו כזה, עדיפות לקבוצה דתית,
אשמח לשמוע
את יכולה למצוא בגוגל את הקישור (מותר לשים פה?)
בהצלחה!
שלחתי להם בקשת הצטרפות ולא הגיבו (שבועיים)
אז חשבתי שזה כבר לא פעיל
יכול להיות שפשוט לא קבלו אותי?
אני ניסיתי להצטרף לקבוצה אחרת שלהם (של נשים שיולדות בקיסרי) - קיבלתי אישור להצטרפות רק אחרי הלידה...
מחשבה שעולה לי: אולי להקים פורום סגור בשביל זה כאן בערוץ? (גם באופן אישי אני חושבת שדבר כזה נצרך...)
האמת שהפורום פה מקסים
ומקבלת הרבה תמיכה..
אבל מרגישה שאם זה יהיה פורום סגור אוכל לכתוב שם מהכרטיס שלי
ויש בזה משהו יותר נכון שמכירים ברמה מסוימת ויודעים למי עונים
ולא כל היום מאנונימי
(ואולי תגידי שאין לי סיבה, יכול להיות, אבל לפחות פורמלית לא יודעים סביבי על הדיכאון כולל ההורים שלי ואחיות שלי, אז כרגע זה ככה)
למי פונים בענין?
אבל אולי כדאי לבדוק קודם כמה משתתפות יהיו בפורום הזה אם ייפתח.
כדאי לפתוח שרשור חדש כאן ולעשות מעין סקר.
את רוצה לעשות זאת או רוצה שאני?
תודה לך!אנונימית בהו"לויש להן נשות קשר בכל אזור והן יוכלו אולי להפנות אותך
כמובן אינך צריכה להזדהות
יצרתי איתם קשר, עזרו לי בדברים אחרים אבל אין להם דבר כזה
יש ילדים גדולים (עד גיל 18). (רק להם מכל העולם נגלה)
פעם שעברה עשיתי כמו משחק המטמון כשבכתבי החידה היו רמזים לזה שזה בן. (יש לנו שניים כאלה בבית, מתחיל באות ב שתי אותיות וכו') בסיום הם קיבלו ממני שובר לחנות ממתקים ושם המוכר נתן להם ברד בצבע תכלת (היה ורוד ותכלת בלי לתאם איתי)
יש לכם רעיונות למשהו נחמד ואחר?
חושבים לעשות להם בסוכות.
תודה רבה!
וואו נשמע חלומי שיש מסיבה כזאת 🎈
יש מלא שורטים בנושא
צריך רק את הזמן לגלול
מה שאני מכירה זה קונפטי בצבע הרלוונטי
משחק טניס שמםוצצים את הכדור ויוצא הצבע
טרקטור שופך חול הצבע הרלוונטי
עוגה..
משהו חמוד שראיתי, להכין מאין עוגות קטנות או כדורים, כל העוגות מצופות. רק בפנים יש צבע. כולם בצבע אחד ורק אחד בודד בצבע של המין הנכון. כולם אוכלים עד שמגלים למי יש צבע חריג. מתאים כשיש יותר אנשים לטעמי.
לא עולים לי עכשיו עוד רעיונות
חשוב לקחת בחשבון שגם אם את מחתימה את הילדים על זה שלא יספרו, יכול להיות שכן יפלטו וכל העולם יידע.
לשיקולך כמה זה מפריע לך
לק"י
@שושק'ה גם בלי תחבולות, ילדים עלולים להגיד (בדיוק כמו מבוגרים).
אבל בעיני זה לא כזה נורא...
גם אם ידעו קודם (אנחנו סיפרנו בחלק מההריונות ובחלק לא. כך שאני מבינה את הרצון לא לגלות).
משהו עם רמזים או חידות...
לגבי שאלתך @שושנושי, יש לנו ילד בן שנתיים שבהריון שלו כאמור הילדים ידעו וחוץ מגיסה חדשה שהצליחה במניפולציה לדעת, הילדים לא גילו לאף אחד.
הגיסה הלכה לקטן ואמרה לו- נו אתה מתרגש שהולכת להיות לך אחות קטנה? אז הוא ענה לה שזה אח. (בעיניי זה היה לא יפה ואמרתי לו את זה שזה לא אשמתו וכו')
אפשר אולי ליצור משחק מאין חידות שלפי התשובה פותחים את הכרטיס
כל רעיון שיש לכן יתקבל בשמחה.
יש לנו חמישה ילדים. ההריון זה השישי והוא מאזן לנו ל3 בנים ו3 בנות
חושבת לקחת בריסטולים כחולים וורודים על כל משימה לתת להם אחרי כל משימה עיגול כחול או ורוד לפי הסדר שלהם (בן בכור אז אחרי המשימה הראשונה עיגול כחול. בהמשך בת אז עיגול ורוד אחרי הצלחה של משימה 2)
משימה 1- צנצנת הימורים- כל ילד כותב מה הוא חושב שזה וצנצנת משאלות- מה היית רוצה שזה יהיה. (אבדוק הלכתית אם אפשר להמר על כסף - שכל אחד יקבל 20 אג' מאיתנו וישים בצנצנת הימורים וכל מי שיצדק יתחלק בכסף.)
משימה 2- להצטלם מתחת לשלט שכתוב בו "בן או בת ?" מתחת בן- כל הבנים, מתחת בת- הבנות והסימן שאלה על הבטן שלי.
משימה 3- לזהות שירים שיש בהם בן ובת- צריכה את עזרתכן כי יש לי רק 2- יום הולדת חגיגה נחמדת מה נעים ומה נחמד שכל *בן וכל בת*. דרור יקרא לבן עם בת....
משימה 4- לכתוב על לוח "½ או ⅔?" (שזה הצינוק יהפוך אותם לחצי בנים חצי בנות או שני שליש בנים ושליש בנות)
לא יודעת מה המשימה להגיע ל1,2,2,3... (אשמח לעזרה)
משימה 5- אשמח לעזרה
משימה 6- הגילוי- מתלבטת איך לעשות את זה אבל זה צריך להיות אוכל ובגלל שכולם כל הזמן פה ובין הרגליים שלי אז לעשות את זה בלי שיגלו.
תודה לכן!!
אולי פתק בתוך עוגיה? או כמו עוגית אמסטרדם שמסחוץ שוקולד חום ובפנים לבן אז שהבפנים יהיה קצפת עם צבע מאכל
אם את רוצה/יש תקציב אפשר להזמין עוגה שיש קצפת מבחוץ ובפנים יש צבע אחד ואז חותכים ורואים
יש אולי את "בן לוקח בת ובת לוקחת בן, הרבי אמר אפשר להתחתן~" משהו כזה חחח
ונשמע רעיונות ממש חמודים!
למישהי יש ניסיון עם המנשא הזה? אשמח לשמוע המלצות ודיס המלצות
עד איזה גיל הוא היה לכם שימושי?
ואיך התמיכה שלו בגב?
השתמשתי ממש להתחלה אולי עד 3 חודשים עזר לי להרדים בקלות וגם לכאבי בטן.
אני חושבת רק שבמחיר שלו אפשר כן למצוא דבקים יותק משוכללים כי בסוף הוא סהכ 2 רצועות בד
וקניתי אותו במלא כסף, תכלס עד חודשיים אחרי לידה לא הצלחתי להחזיק אותו במנשא כי זה היה לי כבד והרגשתי שאני עושה נזק לרחם (וגם לא הצלחתי להטהר והרגשתי שזה קשור)
ואחרי גיל חודשיים הוא כבר לא הסכים מנשא חח
אז לא השתמשתי בכלל.
ילד הבא אני כן רוצה יותר לנסות
אני קניתי שם מנשא ב559 שח שמתאים מגיל לידה ועד 2.5... מנשא מאי טאי( היום זה קצת יותר יקר שם לא יודעת כמה)
לדעתי הרבה יותר שווה
הלא ר הוא אלסטי מתאים רק לחודשים ראשונים אחכ כבד מידי
המנשאים שלהם ארגונומיים ומתאימים עד גיל הרבה יותר גדולה.
הלאמר נראה כמו מנשא סטייליסטי כזה, אבל מתאים עד גיל ממש קטן
זה יקררר
אפשר לקנות 8 חיקויים במחיר לש מקורי בערך
והחיקוי מעולה ומומלץ מנסיון רב
הוא כן התבלב אחרי כמה ילדים אבל ב140 שח קניתי חדש
תכנסי לעלי אקספרס ותכתבי
מנשא ארגו omni
ושימי לב שזה אומני ולא רק 360
אמור לעלות 140 בערך
ותראי שיש הרבה הזמנות והמלצות מהמוכר
את יכולה לשלוח פה קישור ואגיד לך אם זה הכוונה
באמת ממליצה כי הוא נח מגיל לידה גם לגב וגם לתינוק
מנשא בד לניו בורן גם נח אבל מהר מאוד כבר קטן
אז ממליצה להשיג בזול אם יש לךאיך אבל לא חובה
ואני מתחרטת שקניתי אותו
לא אהבתי את השימוש בו
לא יודעת להסביר מה בדיוק
ומהר מאוד היא גדלה ולא יכולתי להשתמש בו כך או כך
במאוחדת או פרטית
תודה
כמעט שבועיים אחרי ועדיין עם כאבים פסיכיים. לא כל הנקה. העיקר בערבים .
נורמלי? מה עושים עם זה?
כבר לא לוקחת כל הזמן משככי כאבים וכשזה קורה אז כבר לוקח זמן להשפיע.
כל עוד זה במגמת שיפור.
אני הרבה זמן אחרי לידה הייתי מרגישה את הרחם בהנקות.
כמובן זה לא ייעוץ רפואי רק מה שנראה לי.
או תבקשי תור דחוף לרופא נשים בימים הקרובים.
לפי מה שאת מתארת אולי זה כן חריג.
ובכל מקרה, למה הפסקת עם המשככי כאבים?
אם כואב תמשיכי לקחת.
אם לא ירגע עד אחרי החג נבדוק בע"ה.
כרגע נראלי התפתחה לי דלקת בשד הוקטנה עם פטרייה ואני מתלבטת אם אני צריכה אנטיביוטיקה.
בבקשה תמצאי פתרון לילדים ותלכי להיבדק!
בטוחה שאנשים סביבך ישמחו לעזור במצב כזה.
תרגישי טוב!
אז אל תלבו את הכעס שלי עליו.
אני רק פורקת ואשמח להבנה ולתמיכה.
הוא אברך, לא עובד בכלל, וב"ה ה' שלח לנו שפע ויש לנו הרבה כסף.
עכשיו יש לו הזדמנות להרוויח קצת יותר מעשר אלף ש"ח בשבוע בלבד! והוא לא מסכים לעשות את זה כי יש לנו מספיק כסף.
אוף, זה כל כך מרגיז! אז מה אם יש לנו מספיק? זה סכום עצום, ובטרחה רק של שבוע!!!
פשוט מעצבן.
ואני לא יכולה להכריח אותו.
אולי בעלך מרגיש את זה ובמקום להרוויח עוד כסף הוא מעדיף לעשות משהו ערכי יותר. אני חושבת- תשמחי! בין אם זה לימוד תורה או להיות עם המשפחה ביחד זה מבורך בעיני!
מתואמתמה *את* רוצה לעשות בכסף הזה?
אם באמת יש לכם מספיק כסף לכל צורכיכם - למה את מרגישה צורך שיהיה לכם עוד כסף?
תנסי לחפור עמוק בצורך הזה, אולי תגלי שמאחוריו מסתתר בעצם צורך אחר, שיכול אולי לקבל מענה בדרך אחרת...❤️
10,000₪ לא אמורים ככה להטריד
גם בעלי אברך
גם לנו יש מספיק
זה לא היה מעניין אותי אם היו מציעים לו סכום כזה ולא הייתי מביעה דעה בעד/ נגד
כי זה באמת לא מטריד אותי כסף שאני לא צריכה
אמורים לעשות,
אבל נראה לי שיש סיכוי טוב שגם אני הייתי מתרגזת...
אבל מכירה אנשים שיש להם, שכמו בעלך היו אומרים "לא" כי הזמן שלהם שווה יותר או נמצאים בתודעה אחרת.
בכל מקרה אין כמו השלום ואם בכל זאת את רוצה לנסות לשכנע אותו כן להרוויח את הסכום הזה אולי בתנאי שיתרום את הסכום הזה שירוויח, הוא כן יסכים?
@יהלומה.. עודדת אותי, תודה רבה!
@מתואמת אני סתם רוצה שיהיה עוד, שנוכל לחסוך עוד... בכללי יש לי אישיו עם כסף, ותמיד מפחדת שיחסר פתאום, אז שיהיה...
@צוףלבוב זה משהו ישר לחלוטין מאה אחוז.
@00 צריכה לעבוד על להיות כזאת גם...
@קופצת רגע תודה על ההזדהות...
@אם_שמחה_הללויה אם הוא יתרום את הכסף כבר אין לי עניין להתאמץ עליו (זה גם מאמץ בשבילי השבוע הזה, כי הוא לא יהיה כמעט בבית)...
כולנו רוצים וצריכים לחסוך לאינסוף דברים, ולא נשמע שהפותחת מגזימה ברצון לרמת חיים גבוהה מדי או חיה על מיליונים.
לפותחת - מכירה את זה מקרוב.
זה בדיוק הזמנים לנסות להסתכל על מה שאת כן מאוד מעריכה בו...
ותנסי לדייק בעצמך אם את רוצה שיעבוד כי את רוצה שהוא יעבוד בעצמו ולא רק יהיה רק אברך או כי את רוצה את הכסף.
ההגדרה הנכונה אצלך תעזור לך לדבר איתו על זה
שבעלך אדם שלם עם מה שיש לו ולא 'מתחזר' , זו תכונה חשובה, מביאה בריאות הנפש, רוגע נפשי, ובטחון.
תשנני לעצמך-
מה ששלי- שלי
מה שלא שלי- לא שלי.
תנשמי עמוק,
אני לגמרי מבינה את הקושי ותחושת ההחמצה, אבל מצד האמת, לדעתי בעלך צודק.
איזה כיף שהוא אברך ושיש שפע !
תלמדי אותי, איך!?
אז לא חוויה עדיף ילדים בריאים בגוף ובנפש
אבל יש ממש שפע וגם אברכים
לא כל הנוצץ זהב...
עבדתי בהוראה, בשנים ראשונות, בקושי משכורת, ואיכשהו היינו תמיד בשפע כלכלי.
לא שהתפרענו עם מכשירים יקרים וכו', אבל היינו יכולים לצאת למסעדות מידי פעם, בגדים תמיד קניתי בכיף, גם לילדים וגם אוכל מה שצריך פלוס פלוס. .אין לי איך להסביר את זה, אני ממש הרגשתי שהקב"ה אוהב את הלימוד של בעלי ונתן לנו ברכה.
בעלי אברך, אני סטודנטית (שנינו עובדים במקביל). יש ב"ה מה לאכול, לא בשר ופירות יקרים, בגדים קונים כמעט תמיד רק כשצריך ולא כי בא לי בגד חדש, מסעדות לעיתים רחוקות ממש (ימי הולדת שלנו, יום נישואין וזהו).
השפע הכלכלי שכולם מדברים עליו לא פגש אותי. לא רוצה להחליש או לבאס והקב"ה באמת עוזר אבל קצת קשה לי לשמוע את זה. גם לפני החתונה שמעתי סיפורי ניסים כאלו, עלי הם פסחו כנראה.
אני שמחה באברכות שלו, מאוד, היא מתוכננת לעוד כמה שנים וזה לא סותר את האתגר הכלכלי שנוכח.
אברכות זו בחירה שיש לה מחירים כלכליים (מהיכרות עם עוד משפחות אברכים) , זה בסדר, זה חלק מהחיים האלו, אבל המחירים קיימים והרבה מאוד אנשים משלמים אותם. סייעתא דשמיא זה מדהים, זה לא תוכנית כלכלית שחיים לפיה.
אולי הסטנדרטים שלי מלכתחילה גבוהים יחסית ולכן שפע כלכלי בעיניים שלי שונה מאיך שאת רואה את זה.
אבל היה לי חשוב לשים גם את הנק' הזו שהרבה משפחות אברכים לא נהנים משפע כלכלי כנגד כל הסיכויים. פשוט פה ראיתי לא מעט פעמים את הצד השני ולא, זה לא תמיד המצב.
לדיבורים על שפע כנגד הטבע
גם לנו לא היה שפע כשהמשכורת שלי היתה נמוכה
להיפך
היינו ממש עניים
הרבה מהשכונה שלי אברכים
יש פה עוני מאד גדול
אין פה משפחה אחת עם שפע כלכלי
ממש מסכימה.
הרבה פעמים אנשים שמדברים על שפע ועל ניסים מקבלים את השפע מכיוונים כמו הורים שתומכים בהם/נתנו להם הון עצמי לדירה וכך הם לא צריכים לחיות בשכירות
אני כן מרגישה שיש ברכה בכסף שלנו ושיש לנו מה שאנחנו צריכים וגם מעבר - לא חיים בקמצנות וכו' ..
מצד שני עוד לא הצלחנו לקנות דירה מה שכן יכל יותר מהר להתאפשר אם בעלי היה עובד /לקחת יותר עזרה חיצונית בתקופות כמו אחרי לידה או עומס בעבודה
המופלאים, מקווה שה' יזכה אותם הרבה שנים לתמוך בתורה בבריאות ובשמחה...
שזה גורם לך לתחושה שהוא לא מעריך את ההשקעה שלהם בכם. שמבחינתו נוח שהכסף זורם ממישהו אחר ושהוא לא עובד. ואם יש הזדמנות קלה וטובה, והוא לא לוקח אותה זה כאילו ברור לו מאליו שסבא וסבתא שלך תומכים בכם..
אז רק רוצה להגיד
שמבחינתו המוקד שונה בוודאי!
וכדאי לשמוע ממנו מה הסיבה לסירוב ולשתף אותו *מה זה גורם לך להרגיש*
ובסוף תבזבזו את הכסף על טיפול זוגי.....
זכותו להחליט שלט לעשות עבודה מסוימת, זה הוא שאמור לעבוד. ואם הוא לא רוצה, אז הוא לא רוצה.
ואם זו היית את? גם היית רוצה שיכבדו את רצונך.
כסף זה לא הכל ולא צריך כל הזמן לרדוף אחרי כסף במיוחד אם יש לכם כבר סכום מכובד
הכל לטובה, הפרנסה היא מה'
ולכן נשאר לך רק להרפות.
אם זה כסף שלכם, אתם תקבלו אותו.
אם לא, אז לא.
אי אפשר ברגע אחד לשנות גישה של בנאדם לחיים.
בהמשך אפשר לשתף אותו איך את רואה את הדברים.
אם הכסף מגיע מעבודה קשה שלך, את בהחלט יכולה להציב לזה גבול ולומר שאת משקיעה לא על מנת שהוא יפספס הזדמנות עסקית נוחה.
ואם הכסף מגיע מהכנסה פאסיבית שקשורה אליו אז אפשר לשתף שזה מבאס ואיך את רואה את הדברים ולדון בזה ביחד.
החלטתי להרפות, ובעז"ה ה' ישלח לנו בדיוק את כל הכסף שמגיע לנו...
בעבר,
אבל האתר לא נתן לי לשלוח את ההודעה...
ייתכן שהשתנתה?
בכל מקרה, קצת דחוף לי לשאול אז שואלת ככה ומי שמזהה שתדע שזה אישי אז נא לא לקרוא או לפחות לא להגיב כרגע.. כאן או בחיים האמיתיים.
אז ככה- שבוע 6+,מתפללת להריון תקין בע"ה
(אחרי 2 הפלות רצופות לאחרונה+ ילדים בריאים בבית ב"ה)
אני מרגישה רגישות/ כאב בפטמות, לא יודעת אם זוכרת את זה מהריונות הקודמים משלב כזה מוקדם.. בנוסף- בצד אחד ממש מרגישה רטיבות, מה זה יכול להיות?? תקין? משיטוט קצר באינטרנט הקולסטרום ממש לא אמור עדיין להיות...
יש לי איזה חשד קל שנפצעתי איכשהו (מקיום יחסים) ומתלבטת איך להתייחס לסיטואציה.
פציעה עלולה להזיק להריון עכשיו? מנהסתם בכל מקרה אין מה לעשות ורגישות אני יודעת ש יכולה להיות תואמת שלב, אבל הרטיבות מטרידה אותי.
זה הורמונלי, זה עוד לא קשור לחלב
לגבי הרטיבות, לא נשמע שזה כבר חלב.
לא הבנתי איפה הפציעה אבל לא נראה לי שזה עלול להזיק להריון. אם זה באזור הפטמות אז את יכולה למרוח לנסינו אם יש לך או משחה אחרת שמתאימה לפצעים שם
כן היה לי את זה לראשונה בתחילת ההריון הזה
מצד אחד ממש נזילה.. קרה מספר פעמים וכבר כלא היה
של העובר שיישאר במצג ראש?
(זאת אני מהשרשור של ההיפוך, ב"ה הוא התהפך לבד בסוף. ואני לקראת שבוע 38).
סיבובי אגן עוזר?
אני מחפשת דברים קלים שאפשר לעשות לבד בבית.
אפשר בבית
את רק צריכה ללמוד את התרגילים. ומישהו שיעזור לך בחלק מהם..
עשיתי הבוקר בדיקה ביתית של טופמד ויצא שלילי
מבואסת אבל הכל לטובה
האם ייצכן שזה מוקדם מידי ויש עוד סיכוי?
אז יש סיכוי שפספסת את הביוץ.
ממה שאני מבינה את אמורה לקבל ברביעי נכון? אז כן יש מצב שזה עוד מוקדם זה הכי מוקדם שבדיקות ביתיות יכולות לזהות אבל בנוסף לזה שטבלת מאוחר באמת סיכוי קטן. מקווה בשבילך.
זה נדחה כי זה יצא על כיפור
הכל לטובה מה שיהיה יהיה
רק סתם מבואסת
שוב פעם בדיקה שלילית וזהו ,
אני כבר מספידה את החודש.
וואו כמה אני רוצה את זה כבר.
כך שיוכלו לצפות בו במושבים האחוריים?
מתביישת שאני בכלל שואלת את זה...🙈
אבל אחרי שאתמול בנסיעה ארוכה הייתי צריכה לעקם את היד כדי להחזיק את הטלפון כך שהתינוקת תצפה בסרטוני תמונות עם מוזיקה ולא תצרח כל הדרך (היא סובלת נורא בנסיעות) -
אני מבינה שאני צריכה למצוא פתרון כלשהו...
(אני לא רוצה לתת לה להחזיק את הטלפון, כי היא עלולה ללחוץ עליו ולעשות בו כל מיני דברים, או לזרוק אותו לאבדון)
ניסיתי היום להלביש על ה"ראש" של המושב שלי מעין כובע ניילון שקוף שכזה, ולהכניס לתוכו את הטלפון, אבל זה לא עבד.
אם יש רעיונות בסגנון הזה אשמח לשמוע...
תודה!
ולרצועה על כרית המושב שלך את החלק הרך של הסקוטץ'.
אם יש לך מגן ספייר פשוט תדביקי קבוע את המגן על רצועה כלשהי שתתלבש על כרית המושב (בדבק מגע או משהו).
וכל פעם תוציאי את הטלפון מהמגן הרגיל שלך ותכניסי לשם.
(סקוצ'), על בסיס הרעיון של חילזון.
מקווה שבעלי יסכים, כי הרכב די חדש והוא עוד מנסה לשמור עליו🤭
לעשות בניילונית חורים ולהשחיל סרט ואז לתלות איפה שהראש?
מקווה שהובנתי.
אני חושבת שיש משהו מיוחד לזה שאפשר לקנות, אבל סומכת עלייך שאת מספיק יצירתית כדי ליצור משהו...
קחי גרב ישנה שהתרחבה
או כובע ישן
או סתם טבעת של גומי רחב
ותלבישי על הראש של הכיסא
ואני אוהבת את זה😊
נראה לי שבאמת ננסה לאלתר משהו בסגנון הזה...
לעשות בניילונית חורים, ולהשחיל על המוטות של הראש. ואז לחבר בחזרה. (לא יודעת אם בכל הרכבים זה ככה).
או לתלות על חוט, כמו ש@מאוהבת בילדי הציעה.
ואז לשים את הבד בין המגן לטלפון כך שהבד תפוס באמצע והטלפון מוחזק
אם הבנת
לתינוקות שצורחים בנסיעות-
אחרי שחןגאים אותה בסלקל:
לקחת חיתול בד גדול או שמיכת תינוק דקה ולשים מתחת לברכיים שלה. בנוסף לקחת זוג גרביים (לא של התינוק, כי זה קטן מידי) ולתחוב כל גרב מאחורי הכתף שלה. זה משחרר את הלחץ על הבטן או משהו כזה.
אותי זה הציל! לא יכולתי לסוע עם התינוק שלי אפילו לא נסיעה של 10 דק. הוא היה צורך בלי הפסקה. עד שגליתי את זה.
לא צריך לקנות או להכין כלום מראש.
ועוזר מיד באותה נסיעה
בעיקר התנוחה של הסלקל יותר מציקה לתינוקות.
אצלנו המעבר לכיסא בטיחות ובמיוחד עם כיוון הנסיעה, הפחית מאוד את הבכי.
גם אוכל עוזר לחלק מהילדים.
ממליצה גם לשאול את הAI וגם את גוגל. אני הגעתי למה שהצעתי מחיפוש בגוגל. זה תופעה כל כך נפוצה בכי בנסיעות. בטוח יש לזה עוד פתרונות/כיווני מחשבה.
של תינוקות בנסיעה... מתלבטת עדיין מה כן🤷♀️
היא לא אוהבת להיות כבולה, זה דבר אחד. אולי היא גם מרגישה חנוקה כזה באוטו? (אבל גם באוטובוס היא סובלת לפעמים) או שהרעש של הרכב מפריע לה...
בקיצור, לא יודעת... (גם צפייה במסך לא תמיד מרגיעה אותה, אבל לפחות לזמן קצר...)
הבייבי שלי סבל נוראות בנסיעות ואחרי הטיפול שלה המצב הרבה יותר טוב.
גם היום לא כ"כ אוהב אבל נראה שפחות סובל.....
מרגישה כזו טרחנית ומעצבנת עם השאלה הזו
אבל זה כ"כ עזר לנו ונשמע לי שיכול לעזור גם לכם
אז אל תכעסי עלי....
לוקחת רק 200 ש"ח
קוראים לה ד"ר ברודי
שמעצי עליה אינסוף המלצות!
עליה המלצתי למתואמת....אמהלהולתינוקות זה 100 שקל
ויכולה לספר איך שם?
מכל הבחינות.
יחס, גישה )טבעית או פחות)
הילחצות מכל דבר קטנטן או רוגע, מה מאפשרים, האם צריך להלחם על חופש תנועה ובלי אלף מוניטורים או שבנחת
וגם מבחינה דתית- שבת למשל, איך האווירה, כשרות של האוכל,
איך האוכל בכללי
כמות ערבים בצוות ובמטופלים...
תודה רבה!!
מה שתיסכל אותי זה שהם לא התייחסו אליה אחכ..
ילדתי שם כמה פעמים.
פעם אחת פתיחה 2 הייתי ממש כאובה וביקשתי אפידורל בכל זאת והסכימו כי היה חדר לידה פנוי בתנאי שאני מבינה שאם זה נתקע ותוך זמן מסויים לא מתקדם כלום אצטרך לקבל זירוז (לא זוכרת כמה זמן זה היה, אבל נאמר משהו כמו 24 שעות לא שעה שעתיים כמו בית חולים אחר ששמעתי עליו)
פעם אחת פתיחה 3 אבל לא הייתי מאוד כאובה והם שאלו אם אני מרגישה שיכולה למשוך ככה עוד זמן ושיחררו אותי בסוף הביתה (חזרתי וילדתי יום אחכ)
ככה שלתחושתי התייחסו יותר לכאב שלי ולאיך אני מרגישה עם הלידה ופחות לבדיקת פתיחה, ולכן בדיעבד פעם הבאה אנסה לסרב יותר באסרטיביות לבדיקת פתיחה.
לא רוצה להכנס לדיבור או פוליטיקה אם זה נכון או לא!
מרגישה שהחרדה ומחשבות שאחרי ה7.10 וכל התקופה חוזרת כשאני שומעת על זה שישתחררו מחבלים
בתקופה הזאת גרנו חודש במקום אחר, היו לילות שישנתי עם אור דלוק. חרדות פחדים ומחשבות איפה אני מחביאה את הילדים.. לפעמים חשבתי שטוב מותי מחיי מרוב פחד שיקרה דבר כזה! ה' ישמור
מרגישה שכעת אני חייבת עזרה נפשית😰
גרה במקום שנחשב מאוד מסוכן..
וזה כן מעלה בי חשש על ההמשך.. גם על נסיעות..גם על חדירות חו''ש
ולא רוצה לחשוב על מעבר..
עושה ממש עבודה לא לחשוב על זה
אבל זה כן שם ברקע
שולחת הודעות לחברות טובות מהעבר,
עונות לי אחרי מלא זמן,
אנחנו כמעט באותו סטטוס,
זה לא שיש להן עומס שלי אין,
וזה פוגע!!
אולי זה רמז? רמז לשחרר?
אולי הן לא מעוניינות?
מאיפה אני אמורה לדעת אם התגובה
אחרי המתנה ארוכה זה מנימוס ואי נעימות
או שבאמת יש רצון לקשר?
קשה לי🥺
אני ממש לא בעניין להיות חברה שלה בגלל הסטטוס שלה או שלי.. זה לא הנקודה
היה לנו קשר טוב פעם ולכן יש געגוע ורצון לחדש אותו
הרצון להיפגש לא היה דווקא סביב חול המועד אלא בכללי