שרשור חדש
איך מפסיקים עם טלויזיה?אובדת חצות

בבקשה אל תשפטו,

אנחנו מאפשרים טלויזיה בכללי אבל

 

מרגישה שמאז שאני איתם בחופש יותר ואין מסגרת,

הם התרגלו לטלוויזיה-וזה גם פאייר עוזר לי, אבל זה כבר נוכח בהרבה זמנים ואז גם מצטבר, במהלך היום, וזה זמן שטס ועובר ג"כ מהר כאילו בטלויזיה הזמן מאפשר שקט ורוגע, נניח עשיתי כלים אחרי ארוחה, בום, הם ראו שעה שלמה, ארגנתי את הבית-שעה וחצי ישבו וראו, ועדיין זה מאפשר מעט מאד, כי יש ככ הרבה מה לעשות.

 

נמצבים שבהם הם רואים הם רבים ומגוונים:

 

* אם הם קמים מוקדם בבוקר עוזר לנו לנוח\להתארגן\ לגנוב עוד זמן.

*אם הם רבים או משועממים במהלך היום-מאפשר רגיעה.

אם אני רוצה לנוח צהריים מה שאף פעם לא קורה כי תמיד יש מה לעשות בבית (בישול\כלים\כביסות)

*אם אני רוצה לבשל או לשטוף כלים או לעבוד או לדבר בטלפון או צריכה שזה יאפשר לי להתרכז

*בערב אחרי הגינה הם מבקשים

 

בקיצור, זה לא לרוחי אבל איך אפשר להעביר איתם ימים שלמים בלי מסגרת ובבית כשחם בלי להראות מדי פעם? וזה מאפשר הפוגה?

 

ובכללי אם הם התרגלו לזה, איך להפסיק פתאום? מה להציע במקום?

 

אני עושה להם פעילויות יצירתיות בין לבין, ויש גם זמנים של משחק חופשי או עבודה בחוברת אבל אני גם בנאדם.

 

ולגבי פינוק

ואני עוד מפנקת בפירות כשיושבים לראות בספה טלויזיה, ומאפשרת לנשנש קורנפלקס\עוגיות מול הטלויזיה בוקר או ערב.

ואז מרגישה שהם לא עוזרים,

או מתלוננים כשמבקשים מהם עזרה במהלך היום....

 

איך משלבים את העזרה? אומרים ועכשיו מבקשת שתבואו לעזור-מה אתם בוחרים?

 

 

בשרשור אחר כתבו פה שצריך לשים לב שבגיל הזהלפניו ברננה!

לא מצפים לעזרה אלא לשותפות...

אז אם מסדרים - מסדרים ביחד ובונים על זה שייקח יותר זמן..


 

בגדול אפשר להחליט על מסגרת זמנים שבה את נותנת וזהו.

אבל את צריכה להחליט איזה ערך גובר אצלך - האם לא להראות טלוויזיה או האם השפיות שלך.

ולגבי השפיות שלך - אולי יש לך דרך לחפש אלטרנטיבות שיעסיקו אותם בטוב עוד בלי שיראו טלוויזיה.


 

את יכולה גם להתנות את הטלוויזיה בזה שהבית מסודר. (עכשיו אחרי האוכל אנחנו מסדרים ושוטפים כלים ואז תוכלו לראות *פרק אחד*..)

 

 

מבחינתי הזמן הקריטי שאני צריכה שקט זה אם אני צריכה מנוחת צהריים.. וזה הזמן שאני מרשה מסך. חצי שעה או שעה - לפי הצורך שלי...

האמתאורוש3

שצריך לתחום את זה לזמן קבוע. למשל אחרי ארוחת צהריים לצפות שעה וחצי.

וזהו.

זה יהיה קשה להרגיל אותם לזה חזרה. אבל הם צרכים ללמוד לא להיות או מועסקים או במסך. גם להשתעמם גם לריב גם לשחק.

אני לא מבקשת עזרה בגיל הזה. אני אומרת יאללה עכשיו אוספים אוספת איתם. יאללה עכשיו צלחת לכיור.

ועוד הצעה- לקנות מדיח!!! זה החיים. ומייבש כביסה אם אין. ולי אין אבל יש גם רובוטים שואבים שוטפים מעולים.

קחי את הכל טיפה יותר באיזי. 

טלויזיהבשורות משמחות

קשה יותר לתחום בגבולות

אני רואה שעדיף לאפשר מסך בנייד או מחשב שסגור בסיסמא

טלויזיה זה מרחב של כל בני הבית.. איך אפשר להגביל? להחביא כל פעם את השלטים??

אם רוצים בבית טלויזיה צריך לקחת את זה בחשבון את חוסר הגבולות מול המכשיר הזה

לכן אם להגביל זה מצריך מכם למצוא חלופות קבועות ומאורגנות כי הכי נוח גם להם להיות מול הטלויזיה

מה זאת אומרת?אפרסקה
רואים שעה, ומכבים.. אסור להדליק לבד רק ברשות.
באמת??בשורות משמחות
וכשחלק יגדלו גם תגידי להם את זה
מה זה יגדלו?אפרסקה

הגדולה בת 7 וחצי.. לא מדליקה בלי רשות. למה שתדליק?

וגם אם תדליק בלי רשות, אי אפשר לפספס את זה הטלוויזיה בסלון..

בגילאיםבשורות משמחות

גדולים יותר 16-17

כבר זה לא נשלט..

ועם הילדים של היום ילדה בת 10 כבר לא רואה בעיניים

אבל זה לא שבמחשב זה כן נשלט בגיל כזה..טארקו

אישית לא רואה הגיון בלחנך עכשיו לפי מה שנצטרך עוד עשור..


כלומר כן לחנך אותם להיות טובים עוד עשור

אבל לא ברמת הדקויות של ההתנהגות כי זה פשוט לא רלוונטי. 

^^^יעל מהדרום
לק"י


והרבה זה איך שאנחנו נרגיל אותם וכמה נקפיד על זה.


מודה ומתוודה שלי קשה לעמוד על גבולות בעניין המחשב. אבל אם אמרתי לא לגעת במחשב בכלל, לרוב גם הגדול שהוא בן 10.5 לא ייגע (קורה פעם ב... שהוא אומר לי שהוא בדק משהו במחשב בלי לבקש רשות).


ובמחשב לפחות אפשר לעשות גם דברים יצרניים יותר חוץ מלצפות בסרטים.

עניין החינוךבשורות משמחות

לא רלוונטי

גדלתי בבית עם טלויזיה, טלויזיה היא נחמה לנפש

הבעיה שהיא הופכת ממטרד של אדם אחד למטרד של כל בני הבית בסוף זו התמכרות, חינוך להרגלים רעים של בזבוז זמן, צפייה בתוכן רעיל

גם כילדה ידעתי את זה אבל זה הרגל בלתי נשלט וגם כהורה אני מודעת לזה ואין לי טלוויזיה בבית

נכון יש לנו מחשבים בבית ופלא' אבל אני לא נותנת זמן צפייה במסכים

הם יודעים שמחשב זה לעבודה שלנו וגם רואים שאין לי עוד מה לעשות עם המחשב וזה- חינוך

מה אני עושה עם המכשיר ומה המטרה שלו

כילוי זמן מול מסך כי זה עוזר לך להשתיק אותם זה לא חינוך, זה הרגל רע...

ממה שאני רואהoo

טלוויזיה או סרטים במחשב/ אייפד מרתקים ילדים עד בערך גיל 6

ואז אם ילד צמוד למסך בגיל יותר גדול

זה בגלל משחקים או רשתות חברתיות


ככה שאם הורה נתקל בקשיי תקשורת עם הילד בגיל 16 או בגיל 10 זה לא סביב צפייה בטלוויזיה

ולרוב גם לא בגלל מסך אלא בגלל דברים יותר מורכבים


באופן כללי בכל גיל

טלוויזיה או מסך הם לא הבעיה אלא התקשורת הכללית של ההורה מול הילד

והיכולת של ההורה לעבוד עם הילד בשיתוף פעולה והובלה הורית

זה לא נכוןיעל מהדרום

לק"י


יש ילדים שמרותקים גם לסרטים מעל גיל 6.

(מניסיון אישי שלי).

גםoo

אני מרותקת לפעמים לסרט


אני מדברת על התנהגות סדרתית

על אישו של ילד לצפות בטלוויזיה למרות שההורה מבקש שלא


טוב זה גם תלוי בהורה

אם הוא מגביל באופן נוקשה אז יכול להיות שהאישו ימשיך לגילאים יותר גדולים

לא כתבת שזה למרות שההורה מבקש שלא...יעל מהדרום

לק"י


זה משו אחר.

(וגם עם זה אני לא מסכימה ב-100%).

אני אדייקoo

הילדים שלי שאין להם הגבלה על זמן מסך

הפסיקו להיות מרותקים לסרטים באיזור גיל 6

זה פחות עניין אותם


אכן ראיתי ילדים אחרים שמגבילים אותם שכן מרותקים

אוקי. אבל אי אפשר להסיק על סמך ילדים בודדיםיעל מהדרום

 לק"י


וזה נכון לכל דבר.

זהoo

דפוס שחזר באותו אופן

כמו דפוסים אחרים בהתפתחות


וגם ראיתי מחקרים על עניין המסכים

כולם מדברים על רשתות חברתיות וקצת על משחקים

לא על סרטים


לא חושבת שיש ילדים שצמודים שעות למסך באופן יומיומי בשביל לראות סרטים

אין מספיק תוכן מעניין כדי למלא את כל השעות הללו

אני מכירה ילדים שלא מגבילים אותםטארקו

או כמעט שלא

והם עדיין כן מרותקים מאוד לסרטים וסדרות..


זה כנראה בעיקר אופי ולא עניין של גיל.

אני עדיין מרותקת לסדרות טלוויזיהפאף

ולא הגבילו אותי כילדה🤭

אם אני מתחילה מאוד קשה לי לשחרר🤭

ואני חושבת שגם אחותי כזאת, ולא הייתה לנו הגבלה בבית על זמן מסך

אולי אצלכם זה ככה..טארקו

אצלנו ממש לא.


גם לא בבן הפרטי שלי שכבר עבר את גיל 6

וגם לא בסביבתי- לא אחים שלי הצעירים, לא האחיינים..

זה גם לא נכון כי אחרת כל תעשיית הסדרות למבוגרים ונוער הייתה קורסת. והיא לא.

כבר לפני שניםoo

קראתי ששוק הפרסומות שהיה שבוי בידי הטלוויזיה

עבר ברובו לרשתות

ולא סתם

המפרסמים מכירים את נתוני החשיפה


לכן עיקר הטלוויזיה עבר לנטפליקס ודומיו כי זה כבר שוק לא מספיק רווחי

לא ממש הבנתי את הטענה שלךטארקו

נטפליקס זה בדיוק אותו דבר בעיני מבחינת זמן מסך של סרטים

היום רוב הטלוויזיות מגיעות עם סטרימר ומחברים ליס/הוט/נטפליקס/יוטיוב וכד'

זה לא אומר שזה לא צפייה בסרט... 

שאנשים ונוערoo
צורכים בעיקר רשתות חברתיות ופחות טלוויזיה


אכן צורכים גם טלוויזיה אבל פחות זמן ופחות חשיפה ולכן התעשייה סביב הטלוויזיה הוזלה ופחות שווה לפרסם שם בהשוואה לרשתות חברתיות 

נכוןבשורות משמחותאחרונה

וכתבתי את זה בתגובה הקודמת

מסכים זו התמכרות

התמכרות מטרתה לקבל תענוג חזק בלי להתאמץ כמעט עד בכלל לא

עשו מחקר על עכברים כל פעם נתנו להם זץ למוח שגרם להפרשת דופמין ובמקביל נתנו להם אוכל טעים מאוד מאוד

ברור לך מה הם העדיפו לקבל נכון?

ככה זה צפייה במסך גורמת לילד/נער/איש/זקן..... לבהות מול הדבר הזה כי זה תענוג חזק מבלי להתאמץ ואת רואה נערים מול מסך שעות בלי להיות מודעים אפילו לרצונות בסיסיים של הגוף שלהם לאכילה ושינה...

הם מנותקים ההבעה שלהם חלולה

זה בריחה מהחיים כי תענוג מהחיים קשה להשיג, צריך להתאמץ בשביל זה אבל לזה נועדנו זה נותן סיפוק אמיתי עשייה לצורך נתינה זה מעלה כוחות ולתת לילדים להיות מול מסך זה לשאוב מהם כוחות חיים ולעשות אותם חולים פיזית ונפשית (לא הכוונה חולי נפש בהגדרה החולנית, אלא חוסר סיפוק מהחיים)

בעיניי דווקא הפוךפאף

טלפון זמין כל הזמן, טלוויזיה זה רק בבית ורק אני מדליקה....

ולפותחת-בסוף זאת התמכרות והרגלים, צריך להיות עם גבולות ברורים ועקשנות. זמנים מאוד קבועים ומאוד קצובים לזמן מסך, ולא להתרגש מהבכי אחר כך, לשים במקום לא נגיש את השלט ולהציי פעילות חלופית. בסוף זה בעיקר תלוי בך-אם לא תתני לא יהיה, פשוט לא לפחד מהתקפי זעם

המרחב הוא זה שמאפשר חלופותאחרית דבר

אם כל פעם שיש חלון שעמום ץציעי מסך

אז נכון באמת נראה שאי אפשר אחרת


העובדה היא שכשהוא לא אופציה

א זמוצאים חלופות


וכן יש רגעים של שעמום.כן יש יותר מריבות ואקשן ופחות זמן לעשות דברים אחרים בנחת

נכון


אבל זה סדרי עדיפויות

וזכותך לבחור מה חשוב לך יותר


את צריכה להחליט מה הכמות שאת רוצה שהם יראושופטים

ולעמוד בזה, הם יתלוננו בהתחלה כי זה ממכר אבל אם תעמדי בזה זה יעבור אליהם..


כשהמסך הוא אופציה בשבילם הם שוכחים איך להעסיק את עצמם, וגם לא זה יותר נוח, אז קל יותר להפנות למסך. כשיהיה ברור שיש שעות שלי מסך הם ימצאו מה לעשות.

כלים ולסדר את הבית אפשר כשהם מסתובבים בבית, לא חייב להושיב למסך בשביל זה 

למה בעצם את רוצה להפסיק את הטלויזיה?אמאשוני

כתבת איפה זה מסייע לך, לא כתבת מה הצד השני.

ואכילה מול טלוויזיה (ועוד הגדרת פינוק) אפשר להפריד ביניהם ואפילו מומלץ.

מי שאוהב לראות טלוויזיה לא צריך פינוקים בשביל זה,

ופינוקים יכולים לעזור להם להתגבר על הרצון בטלוויזיה.


 

לגבי דברים שאת לא יכולה לעשות כשהם לא בטלויזיה, תנסי לשתף אותם.

לרחוץ ביחד איתם כלים.

את מסבנת ונותנת להם לשטוף במים את כלי הפלסטיק למשל.

כביסה, תשבי על שרפרף ותלמדי אותם בסבלנות איך ממיינים, תבקשי שיכניסו למכונה. כשמוציאים ותולים תתני להם לתלות דברים קטנים, או לבקש שיביאו לך בגד בגד, לא משנה כמה זמן זה לוקח ממילא זה תעסוקה משותפת איתם.

אנו לא מבקשת שיבואו לעזור, אני שואלת מי רוצה לעשות איתי. מי רוצה להכין איתי מרק? מי רוצה לתלות איתי כביסה? מי רוצה לשטוף איתי את הרצפה? מי רוצה להכין איתי ארוחת ערב? מי רוצה לקלף איתי ביצים?


 

אבל זה לא שהם יכולים לראות טלוויזיה אם הם בוחרים שלא לעשות איתי. האלטרנטיבה זה לחפש תעסוקה לעצמם והם הרבה פעמים רוצים שנהיה ביחד וזה מעניין אותם. אני לא מכריחה, אני מעודדת ומדרבנת. 

תתחמי את זההבוקר יעלה

אני לדוגמה מרשה בלוז בשעה 12 שהקטנה ישנה שנצ

סביבות שעתיים של מסכים

אח"כ יש ארוחת צהריים, חוברות עבודה, יצירה ואז בסביבות חמש שש מרשה שוב.

זה יוצא הרבה יותר מהשגרה אבל אנחנו לא בשגרה אז זה בסדר מבחינתי.

לפעמים אם היינו בחוץ אני מרשה ערב סרט. זה מתקזז עם שאר היום..

תחליטי כמה את מרשה ביום ולפי זה תפעלי. אצל כל אחד זה שונה.

ולגבי מה להציע במקום - יצירה, תקני יצירות של שקל שהם לא בהכרח צריכים תיווך, צביעה, חוברות עבודה, ספרים, ניקיון הבית, הכנת ארוחות וכו.

לגבי ניקיון תתני לכל אחד מטלית ותגידי להם לנקות ארונות מטבח, שיש, שידות וכו.

מצאתי פיתרוןלב אוהב

לשיעמום בשגרת המטלות, הכנות לשבת וכו'.

אני שומעת תוך כדי ספרים באודיו 😄

מומלץ בחום.

זה קצת כמו לשמוע פודקאסט האמת 🤔

מגניבתהילנה

באיזה פלטפורמה את שומעת?

אני מכירה רק את עברית והאמת שזה די יקר...

כן, עברית, הכל מסודר כזה אני אוהבתלב אוהב
איזה סגנונות ספרים יש שם?תוהה לעצמי
הלוואי שהיה כזה של סופרות חרדיות
הכל חוץ מסופרות חרדיות 😅 ולא לכל הספרים יש שמעלב אוהב
אני התחלתי לפני כמה זמן להקליט את איסתרק של קינן🤭מתואמת

כדי שיהיה לי (ולילדים) ספר חרדי לשמוע...

לדעתי עוד יהיו בעתיד גם ספרי שמע חרדיים, זה רק עניין של זמן עד שיבינו שגם מבוגרים אוהבים לשמוע סיפורים, ולא רק ילדים🙂

ואיי זה גדוללל!! לשמוע ספר מזכיר לי קצת ילדותלב אוהבאחרונה
אני עושה ככה כבר כמה שניםמתואמת
אם אני מנקה ברחבי הבית בלי צורך להיכנס לשירותים/אמבטיה מדי פעם, אז אני משתדלת לשמוע שיעורים. אבל אם לא יכולה לשמוע שיעורי תורה, שומעת ספרי שמע (אבל כרגע שומעת רק באנגלית, כי זה מה שמצאתי בחינם...)
אני שומעת שיעורים על פרשת השבוע בדרכהמקורית

בשישי

ממליצה כנל!

קצת קשה לי עם שיעורי תודה אבל בגדול נשמע מצוין לב אוהב
התפרצות החצבת- כמה חמור?ראשונית

צריכה ללדת בקרוב בעז''ה ויש בקרב בני משפחתי כמה ילדים ונערים לא מחוסנים אידיאולוגית

אני כן רוצה לחסן, אבל מה אני עושה עד שהתינוק יהיה בגיל האפשרי?

אין לי אופציה למנוע מבני המשפחה להתקרב אליו ואני גם לא רוצה, (וגם נלחצת מהרעיון שיסתכלו עלי בעין שלילית) אני גם לא רוצה לייצר דרמות, רק לשמור על התינוקי שלי.


האם ההתפרצות כרגע כל כך חמורה? כי אני רואה שיש נדבקים בכל מיני מקומות, אם כי בעיר שלי לא שמעתי משהו מיוחד, אבל בני המשפחה גרים בעיר אחרת וגם מסתובבים בכל מיני מקומות כמו כולם בחופש.


יש לכם רעיונות איך להישמר כמה שיותר בלי דרמות?

ובכלל אני ממש מקווה שאצליח להניק, האם ההנקה תגן מספיק?

הערך בוויקיפדיה "מחלה אסימפטומטית" נכתב בשנת 2004פשוט אני..
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך כ"ד באב תשפ"ה 11:15

 

3 שנים אחרי שהמיזם הוקם.

 

בספרות הרפואית המונח קיים בערך דקה אחרי שגילו שחיידקים ווירוסים גורמים למחלות.

 

למשל יודעים כבר עשרות שנים, שנשאי HIV עלולים להדביק אנשים אחרים שנים לפני שהם יהפכו לחולי איידס.

חברה סיפרה לי על דונה באושר עדממוחשבת

מישהי יודעת באיזה סניף יש בוודאות?

לפי מה שראיתי בקבוצותראשונית
יש באשדוד, בית שמש, גבעת שאול, שמגר וחדרה


אולי כדאי להתקשר לסניף ולשאול

כמה עולה?לפניו ברננה!
אגב מדובר בדונה x לפי מה שהבנתיראשונית
הדגם החדש יותר
ראיתי שאתמול רשמו שכמעט נגמר.כדאי להתקשר לברר.רותי7

עולה 2,000 @לפניו ברננה! - לפחות זה מה שרשמו באחת הקבוצות..

תודהלפניו ברננה!אחרונה
יש לי מחר טיסה ואשמח להתייעץפשוט אני..

במטוסי נוסעים מדגמי טווח בינוני (כי אני טס לאירופה), איך משפיעה בחירה בזווית טיפוס גבוהה יותר בזמן טיפוס על יחסי הדחף-גרר, ומה הסיכונים האפשריים מבחינת התנהגות המנועים כאשר ה־angle of attack מתקרב ל־critical AOA בגבהים בינוניים?

כמובן בהנחה שמדובר בטיסה במזג אוויר חם ודחוס (high density altitude) שהרי אוגוסט עכשיו...

זה בכוונה בפורום הזה?יעל מהדרום
בוודאיפשוט אני..
ז סןג של מחאה על ריבוי הנושאים בפורוםרקלתשוהנ

שלא קשורים להריון ולידה?

D-:

חחח קיבלת 50 נקודות מתוך 100 פשוט אני..אחרונה

מחאה כן, אבל לא על הנושא שכתבת.

דמיינו שהטייס היה שואל את זה בפורוםפשוט אני..

שאלתי כאן שאלה מאוד טכנית על תעופה – איך זווית טיפוס של מטוס משפיעה על ביצועי המנועים והסיכונים שיכולים להיווצר. לי בעצמי אין מושג מה התשובה לשאלה הזאת, כי מעולם לא למדתי תעופה ורמת הפיזיקה שלי היא של תלמיד תיכון. בחסדי ה' הטוב אני גם לא צריך לדעת את התשובה, היא לא רלוונטית לחיי בשום צורה.

 

זה לא נושא שיכול לקבל תשובה ממי שלא למד טיסה או אווירונאוטיקה , ולכן כמובן אף אחד לא ענה על השאלה ואפילו לא ניסה.

 

אז איך זה שבנושא מסובך פי כמה, כמו מערכת חיסון, תשובות לא מבוססות ניתנות כלאחר יד? 

רפואה היא מדע, הרבה יותר ממה שהיא אינטואציה או רגשות או מחשבות. רפואה היא לא פחות מדע מאווירונאוטיקה, ובכל זאת לפעמים שאלות רפואיות על כל נושא שבעולם יקבלו כאן בפורום תשובות שחלקן לא מבוססות. כמובן מי שעונה עושה זאת מתוך רצון לעזור ולהיטיב, אבל לפעמים זה לא מספיק.

 

עכשיו תדמיינו שהטייס בעצמו היה שואל שאלה כזו בפורום, יום לפני שהוא אמור לקחת אתכם לחופשה משפחתית באירופה.

מישהו היה מסכים לעלות על המטוס, אם היינו יודעים שהטייס שאל שאלה כזאת בפורום? אני מניח שלא, כי ברור לכולנו שטיסה היא תחום שמחייב ידע מקצועי וניסיון. טייס ששואל כך בפורום לא יהיה מספיק מקצועי בעינינו ולכן לא נסכים לעלות על המטוס שלו, כי עם החיים שלנו ושל המשפחות שלנו אנחנו לא משחקים.

 

אותו דבר ברפואה – זה טבעי מאוד לחפש תשובות ולשתף חוויות, אבל חשוב לזכור שרפואה היא תחום שמבוסס על ידע והכשרה מעמיקים. לפעמים עצה לא נכונה עלולה אפילו להזיק. רופא שלמד 6 שנים ועוד שנה סטאז' ועוד 5 שנים התמחה בגינקולוגיה, לא יעיז לתת חוות דעת האם נקודת חן על הלחי היא סרטנית או לא, פשוט כי הוא לא רופא עור ולכן זאת לא המומחיות שלו. 

אבל לפעמים בפורום, בלי התמחות ובלי סטאז' ובלי לימודים כלל, כולם מומחים לכל דבר ועניין ברפואה.

 

מבחינת הילדים שלנו, אנחנו הטייסים שלהם. אנחנו אלה שאחראים על הבטיחות והבריאות שלהם. 

לכן כשהורה שואל בפורום שאלה בשביל הבריאות של הילד שלו, אז מבחינת הילד - הטייס של המטוס שלו הולך להטיס את המטוס על סמך תשובה שהוא קיבל בפורום.


ולכן, לצד התמיכה והעידוד וניסיון החיים שאפשר לקבל כאן בפורום, כדאי להיעזר באנשי מקצוע מוסמכים לשאלות רפואיות ולא להסתמך על תשובות של ניקים שאין לנו מושג מי עומד מאחוריהם ומה ההכשרה שלהם.

בוקר טוב ושבוע טוב! שימו לב- נהלי הפורוםטארקו
עבר עריכה על ידי יעל מהדרום בתאריך כ"ד באב תשפ"ה 9:06

ניסחנו מחדש ודייקנו את נהלי הפורום.

הם מופיעים גם במכתב הפתיחה וגם בשרשור נהלים הנעוץ.


 

מעתיקות גם לפה

בבקשה לקרוא בעיון!

נשמח להקפצות בימים הקרובים

@יעל מהדרום @בארץ אהבתי ואנכי.

 

1.  הכתיבה בפורום צריכה להיות מכבדת, יש דרך להביע דיעות שונות בצורה נעימה (למשל "אני חושבת אחרת...") ובנוסף , בכתיבה לא תמיד קוראים נכון את האינטונציה, אז כדאי להתנסח בצורה ברורה, ומצד הקוראות, לא לפרש אוטומטית בצורה שלילית.
 

2.  הפורום הוא פורום פתוח. קחו בחשבון שיש פה מגוון גדול מאוד של אנשים שקוראים, גם אם לא מגיבים. מגוון זה כולל בתוכו גם גברים, נערים, נערות, הדודה של השכנה והאחות הרווקה. בחרו בחכמה מה נכון לכתוב, מה שלא הייתן כותבות באף מרחב ציבורי אחר לא בטוח שנכון לכתוב פה.
 

3.  גברים שנכנסים לפורום: הפורום משמש הן להתייעצויות טכניות בנושאי הריון ולידה ותקופות החיים הראשוניות והן כמרחב חברתי-נשי.

 

גברים יקרים- אם יש לכם שאלה חשובה לגבי ההיריון של נשותיכן או התינוקות הקטנים, או תשובה לשאלה טכנית בלבד שנשאלה שלא בנושא אינטימי- מוזמנים בשמחה. במקרים אחרים נשמח שתכבדו את המרחב המשותף והמרקם החברתי של הפורום ותמעטו להגיב.

 

4.  הפורום הוא פורום דתי. יש לנהוג בכבוד כלפי התורה ולהיזהר בכבוד רבנים מכל הקשת הדתית.

 

5.  פניה למנהלות:

במקרה הצורך יש לפנות אלינו על ידי כפתור 'דווח' ולא בתיוג או בסתם הודעה.

אם יש הודעה שלא נראית לכן, בבקשה דווחו לנו, ואל תגיבו ותשפטו על גבי הפורום.

גם אם יש למישהי בקשה שקשורה להודעה/שרשור שלה, היא יכולה לדווח על הודעה אחרת באותו שרשור, ולכתוב שם את הבקשה שלה. ולא לתייג אותנו או לקוות שנראה…

 

6.  זהירות משיחות בפרטי. נא לדווח לנו על דברים חשודים, ולחסום אם משהו לא נעים בשיחה. אל תרגישו לא בנוח "להיעלם" פתאום לבן שיחתכם.
 

7.  ניק אנונימי- כדי לקבל סיסמה לניק האנונימי צריך לפנות למנהלות. ניתן לקבל רק אחרי וותק משמעותי של השתתפות בפורום.

בבקשה להשתמש בו רק כשבאמת צריך.

בשום אופן אין לכתוב ביקורת מהניק האנונימי.

 

אין להשתמש בניק האנונימי להתכתבויות אישיות.

מחיקה/נעילה של הודעות שנכתבו על ידי האנונימי ולא תואמות את הכללים יתבצעו ללא אזהרה נוספת.

 

8.  שרשורי שמות;

שימו לב לא להגיב בזלזול/ בצורה שלילית על שמות, תמיד יכולות להיות פה בנות עם השם הזה או שלילדים שלהן הן קראו ככה, וזה עלול לפגוע

 

9.  פרסומים בפורום:

מותר בתוך שרשור כשזה קשור לנושא, ורק אחרי שיש וותק בפורום. אסור לפתוח שרשור במיוחד לשם הפרסום.

 

10. עזרה כלכלית בתוך הפורום או מחוצה לו:

כל התארגנות או בקשה לעזרה כלכלית חייבת לעבור דרך המנהלות לפני שתפורסם.

אלופות! תודה רבה על הניהול המסור לאורך שנים ❤️קמה ש.
 
יישר כחהשקט הזה
ותודה על ההרחבה לגבי התגובות מגברים🩷
אלופות ❤️אין לי הסבר
מקפיצה
מקפיצה למשמרת ערבטארקו

תודה לכל המקפיצות במהלך היום..


עכשיו רואה שהעתיק לי מעפן ומחק הדגשות ורווחים

אז אפשר לקרוא בשרשור הנעוץ איפה שזה נוח יותר...

אני אעשה את ההדגשותיעל מהדרוםאחרונה
אלופות! תודה על ניהול מסור!ואילו פינו
אתן מהממות! תודה על הניהול המסור של הפורוםדיאן ד.
מקפיצה. חשוב מאודיעל מהדרום
זוגות סטודנטים עם ילדיםאנונימית בהו"ל

איך שורדים כלכלית? אוכלים חסכונות? נכנסים למינוס?

תקופה קשוחה כלכלית בטירוף 

בעלי עושה עכשיו תואר שנישושנושי

עובד במקביל (עוד מימי התואר ראשון)

ככה שיש את ההכנסה שלו.


אני עובדת גם במשרה מלאה, רוצה מאוד להמשיך ללמוד אבל מחכה שהוא יסיים.

עוד שנה שנתיים אני אוכל להמשיך.


הסידור הזה לגמרי מתאים לנו. 

היינו ככה כמה שנים עם כמה ילדים^כיסופים^

באמת תקופה קשוחה

לדעת מה הזכויות שלכם

מלגות, מענקים

לברר בדיוק מה מגיע

כמובן כשלא לומדים אז עובדים


אם זה תואר אינטנסיבי אז להשתמש בחסכונות מתוך מחשבה שמן הסתם כשתתחילו לעבוד תכסו את מה שהוצאתם


רהיטים ובגדים- לתעדף יד 2

קניות לסופר- לבדוק אם יש מכירות שכונתיות לידכם כמו החישוק/ משנת יוסף שמאוד מוזילות מחירים


כמובן שרכב לא היה לנו

להסתפק במועט

בילוי זוגי לא חייב להיות במסעדה, אפשר גם פיקניק לדוגמא

ולתת ערך גדול לעצם הזמן ביחד, להינות מהפשטות באמת בלי להרגיש מסכנים

חיים מההכנסות הקיימותזמינה

אצלינו חילקנו את זמן הלימודים קודם אני ואז בעלי

זה באמת קשוח, מצד שני היינו צריכים שאחד מאיתנו יכניס הכנסה יציבה ואז הסטודנט עובד במשהו שאולי מכניס פחות אבל מאפשר ללמוד

כדאי לתת תקציב לכל הוצאה נצרכת (אפשר להשתמש באקסל, יש ברשת כל מיני אפליקציות או אפילו סתם להדפיס דפים לחלוקת תקציב)

אם נאלצים לשבור חסכון כדאי לעשות זאת בצורה חכמה שמחלקת את החסכון לחודשים הנצרכים ושההוצאות יהיו בהתאם

 

זה קשוח וקשה לשלב את זה יחד עם ההשקעה בלימודים

אבל ראיתי שכשהייתי מאורגנת מראש (לדוג' בזמנים רגועים הכנתי יותר אוכל והקפאתי וככה בתקופות לחוצות כמעט ולא הייתי צריכה לקנות אוכל בחוץ או בזמנים שהייתי צריכה עזרה עם הילדים ארגנתי זאת מראש, השתדלתי להיות מאורגנת ככל שניתן ביציאות ובילויים ובכלל) אז זה אפשרי קצת יותר לחסוך, לא תמיד זה אפשרי וזה לא קל, להיות סטודנט נשוי זה קשוח

אבל התקופה הזו יכולה להצמיח וממנה ניתן ללמוד להנות מהדברים הפשוטים של החיים, כל הזדמנות שמישהו מסר משהו או מלגה או נתנו שוברים וכיו' אני לקחתי

כל רגע שהייתה לי הזדמנות לצאת עם בעלי יצאתי (אפילו סתם לחיק הטבע עם עוגיות ופק"ל קפה) ככה גם עם הילדים

 

מה שעמד לנגד עיני זה שאני רוצה לסיים בלי הלוואות מיותרות ככל שניתן (אם חייבים לקחת הלוואה אז לעשות את זה חכם, העיקר לסיים את הלימודים)

 

אני יכולה לומר לך שאני רואה חברות שלי שמרוויחות יפה ואני שומעת שהן במינוס ואני מבינה כמה התקופה הזו יכולה ללמד התנהלות כלכלית לחיים

 

בהצלחה!

חייבת לצייןאנונימית בהו"ל

שמדובר על זוג סטודנטים במקצועות שלא כזה מאפשרים לעבוד מהצד כמו מדעי המחשב וכו באוניברסיטאות קשות(לא מכללות) ולא הוראה(לא כותבת במדויק מחשש לאאוטינג), ממש באלי לשמוע על כאלה שהיה להם תקופות קשות שהשתמשו בחסכונות וכו ואחר כך הצליחו לעבוד,להרוויח יפה ולהחזיר הכל.

יש לי כל הזמן את הפחד שלא נמצא עבודה כי השוק עכשיו מאוד קשה ושחלילה הזמן הזה ימשיך יותר ממה שתוכנן...

עוד אין ילדיםסטודנטיתאמא

אבל אני סטודנטית לתואר קשוח מאוד, 5 ימים בשבוע, באוניברסיטה ובעלי גם כרגע לומד ואין הרבה זמן לעבוד.

למרות זאת שנינו משלבים עבודה בערבים, מאמינה שכשיגיעו ילדים (אני ממש בתחילת הריון) אני אעבוד פחות ובעלי ימשיך לעבוד. יש לנו קצת תמיכה מהמשפחה אבל לא מספיק בשביל לכלכל את עצמנו ובטח לא ילד. יש לי עוד זמן עד שאני אתחיל להכניס כסף בצורה מסודרת וגם לבעלי. חוץ מזה אני עובדת בעבודה באוניברסיטה שזה עבודה שיותר קל לשלב ונותנת ערך מוסף גם ללימודים עצמם ומקדמת מבחינה תעסוקתית בעתיד.

אני מאמינה שעל השכלה גבוהה צריך להסתכל כמו על השקעה בבורסה, היית שמה את החסכונות שלך בשוק ההון? אני כן, ולכן גם על זה בעיני שווה להשקיע חסכונות בשביל תשואה עתידית של עבודה מכניסה ובטוחה.

אניתקומה
עבר עריכה על ידי תקומה בתאריך כ"ג באב תשפ"ה 20:26

בניתי על זה שאמצא עבודה אחרי התואר ואז יהיה קל יותר. וזה לא קרה.

היינו צריכים לעשות חישוב מסלול מחדש.


 

סליחה אם זו תגובה מבאסת

אבל כן, יש קצת הימור בתחום של הייטק לבנות על עבודה בדיוק כשמסתיימים הלימודים.

זה שוק שמרוויחים בו יפה, אבל חלק מהמחיר זה חוסר יציבות.

ולכן אם בונים על לחיות על חסכונות, צריך לקחת גם מרווח ביטחון של תקופת חיפוש עבודה, וגם לקחת בחשבון שאולי דברים ישתנו ותצטרכו לחשב מסלול מחדש מבחינת תעסוקה.


 

אני חושבת שזה עניין של סדרי עדיפויות ואיך מתאים לכם להתנהל.

אני למשל לא הייתי מסוגלת לחיות במינוס, וגם מתנגדת לזה עקרונית. אז בעיניי זו לא אופציה, גם אם אחד מבני הזוג צריך לדחות את הלימודים שלו / לפרוש אותם / לשנות תחום עיסוק.

לחיות על חסכונות תקופה זה בסדר, אבל אם זה גומר את כולם זה עלול להיות מאתגר בהמשך.

ההסתכלות צריכה להיות גם לטווח של שנים קדימה, ולא רק איך שורדים עכשיו.


 

מה שאני באה להגיד, שכרגע האקסיומה שלכם היא "שנינו לומדים"

אבל המחיר של זה יכול להיות גבוה

ולמרות שיש נטייה לחשוב שבסוף נסתדר, אז לא תמיד מסתדרים.

או שהמחיר של להסתדר הוא גבוה.


 

אז אולי שווה לשקול לפרוס את הלימודים ולשלב משרת סטודנט (או עבודה אחרת)

להחליט שאחד מכם נותן פול גז כדי לסיים ולעבוד והשני מוריד הילוך

אין לי כאן המלצה חד משמעית.

רק כיוונים.


 

ואולי בגלל שלי תמיד נראה היה שהכל אפשרי, ואז גיליתי שזה לא כזה פשוט, חשוב לי להציג תמונה אחרת. ואולי היא קצת פסימית מידי.

הלוואי שלכם זה יסתדר, תמצאו עבודה בקלות ושיהיה שפע מהשמיים.


 

 

מקווה שזה בסדר לשאולאנונימית בהו"ל

מה הכוונה חישוב מסלול מחדש?התחלת ללמוד תואר אחר?

בסופו של דבר ללמוד תואר במדעי המחשב זה לא קל ומוציא הרבה כוחות, אז קשה לי לחשוב שההשקעה שלי תיזרק לפח...

אני אכתוב באופן כלליתקומה

שהתחלתי לעבוד בעבודה שלא בתחום שלי בכלל, ובשכר נמוך

במקביל המשכתי לחפש בתחום שלי תקופה מאוד ארוכה.

כשהבנתי שהסיכוי למצוא עבודה מאוד נמוך, התחלתי להתרחב לתחומים נוספים.

בסוף ה' גילגל לי הזדמנות לכיוון שלא חשבתי שיהיה.

אבל זה דורש עוד מאמץ והשקעה מצידי, גם אחרי התואר שכבר למדתי ואחרי ההשקעה בחיפוש עבודה ממושך.


אני לא אומרת לא ללמוד מדעי המחשב

זה תואר טוב

אבל כן צריך להכיר את השוק

להבין שהוא לא יציב

ושלא בטוח שאפשר להגיד "נשרוד שלוש שנים על חסכונות, ואז נחזיר הכל בעבודה", כי זה לא בטוח יהיה שלוש שנים.

לעומת זאת אם כן מצליחים באיזשהו אופן לעבוד תוך כדי הלימודים, ואילו לחסוך, זה יכול לאפשר בהמשך תקופת חיפוש עבודה ממושכת יותר, בלי צורך לקחת כל עבודה מזדמנת, רק כי אין ברירה כלכלית.


בקיצור, אני רק מעלה את הנקודה של החשיבות לתכנון כלכלי לטווח הארוך. כי בסופו של דבר זה גם מה שיכול לאפשר עבודה בתחום, שדורש הרבה סבלנות ואורך רוח בחיפוש עבודה. ואם העניין הכלכלי יהיה מאתגר. הוא יהיה מאתגר לא רק בלימודים, אלא גם בזמן שמחפשים עבודה. 

ממה שאני מכירהooאחרונה

מי שרוצה רק משרות פיתוח מתקשה במציאת עבודה

כי אלה משרות קצובות באופן כללי ובפרט לג'וניורים וגם הai מצמצם אותם


רוב המשרות בהייטק אינן משרות פיתוח וחלקן מיועדות לג'וניורים (הדרכה/ תמיכה במערכות אפליקטיביות/ סיסטם/ אבטחת מידע ועוד)


מי שפתוח להצעות מגוונות ולא מחפש להרוויח עשרות אלפים על ההתחלה

כנראה ימצא עבודה די בקלות

גם בלי תואר

(אני גייסתי 2 אנשי סיסטם בשנה האחרונה בלי תואר)

כשהתחתנתי נשאר לי חוב קטן ללימודים ובעלי עודהמקורית

לא סיים וגם לא מצאתי עבודה איזה שנה

כך שלקח זמן וחיינו על כסף של חסכונות והייתה גם עזרה מההורים שלו כמתנת חתונה


גם בהמשך כשהחלתי לעבוד בעלי לא עבד מסודר, ולקח זמן עד שהרוויח יותר ממני, היום הוא המפרנס העיקרי ועוד הייתה לי תקופה שהייתי בבית עם הילדים. אבל לא הייתה תקופה ארוכה שבה לא עבדנו שנינו בכלל בכלל. סהכ כמעט שנה אחת חופפת לשתינו.


אני חושבת שאם 2 בני הזוג לא מכניסים בכלל, אז הגיוני לחיות על חסכונות, אחרת מה האופציה?

וכן, גם למצוא עבודה טובה לוקח זמן ויותר קל למצוא כשלא עובדים האמת.


אם נורא כבד לכם, אז כדאי לחשוב איך בכל זאת ניתן בהתחשב בנתונים לשלב הכנסה. פריסה של התואר וכד

אנחנוקטנה67

בעלי עשה תואר במדעי המחשב ואני במקביל תואר תובעני מאוד תוך כדי לידות וכו'

הוא התחיל לעבוד בעבודות סטודנט תוך כדי התואר וגם אני עבדתי בקטנה כשהיה אפשרי.

זה היה קשוח מאוד אבל זה שהוא התחיל לעבוד בתור סטודנט זה היה משמעותי מאוד, מעבר למשכורת (שהיתה יפה מאוד לסטודנט) זה נתן לו ניסיון ופתח לו בהמשך דלתות לעוד עבודות טובות אז כמה שזה נראה קשה, ממליצה מאוד מאוד לעשות את זה

לנו הייתה תקופהשיפור
שאני הייתי סטודנטית בתואר תובעני ובעלי אברך. עבדנו בקטנה מה שיכולנו תוך כדי, ובין לבין. אני עבדתי במעון ובקייטנות בחופשות סמסטר, ובעלי עבד בניקיון בניינים שעתיים בשבוע. ועבודות מזדמנות בבין הזמנים. חיינו כמה שיותר בצמצום והשתמשנו ברוב החסכונות שלנו. נולד תינוק בשלב של התואר שיכולתי ללמוד בעיקר מהבית אז לא הייתי צריכה לשלם על מעון. 
חיבוק❤️ואילו פינו

בעלי סטודנט ולא עובד בכלל, אז לא יודעת כמה זה עונה

הלימודים לא מאפשרים עבודה.

עכשיו הוא משלים את כל מה שהפסיד בגלל המילואים ואני לבד עם הילדים בחופש.

בגדול חיים על המשכורת שלי.

ולא ממש חוסכים.

ובונים על זה שירוויח משכורת ממוצעת פלוס וזה יחפה..

כן יש לנו קצת חסכונות בזכות במילואים. אבל בלעדיהם לא היינו סוגרים את החודש.. 

מחפשת שמלה בסגנון הזה(מצרפת תמונה)אביגיל ##


במחיר שפוי יותר,

(היא מהאתר של נקסט)

יש רעיונות?

יש לך אופציה בשייןאפרסקה
לעשות חיפוש לפי תמונה. את יכולה להכניס את התמונה של השמלה ולראות אם יוצא משהו דומה. אני מניחה שהמחיר יהיה נמוך יותר
אנסה תודהאביגיל ##
ניסיתי עכשיו, לא עלה משהו רלוונטי..אשמח לעודאביגיל ##
רעיונות
תסתכלי במקימי ובהודולהשואלת12
👍🏼אביגיל ##אחרונה
העמסת סוכר בזמן צינוןאנונימית בהו"ל

אז קבעתי להבוקר העמסת סוכר.

לא שצריך תור במרפאה, יותר סידור לילדים בזמן הבדיקה לעזרה לכמה שעות אחרי.

קמתי עם כאב ראש, גרון, צינון.. אין חום

אם אדחה לא יודעת מתי אצליח למצוא סידור נוסף.

חושבים שזה ישפיע על התוצאות?

(אנונימי כי התייעצתי עם כמה אנשים שלא ידעו מה להגיד לי...)

אני יודעת שמחלה כן יכולהאישהואימא

לגרום לסוכר להיות יותר גבוה.

לא חושבת שמי שאין לה סוכרת זה יראה ערכים של סוכרת. אבל מי שיש לה סוכרת זה יכול אולי להשפיע שהערכים יהיו יותר גבוהים.

אולי תתיעצי עם אחות?

תודה!אנונימית בהו"לאחרונה

באמת זה מה שעשיתי... הגעתי למרפאה והיא אמרה שזה בסדר.

אז מעדכנת גם להבאות - סתם משהו שטוב לדעת כי זה קורה

בת 3.5 שקיבלה מכהלפניו ברננה!

בפות - נפלה בזווית לא טובה כך שעיקר עוצמת המכה הייתה שם..

היא בכתה הרבה כשקיבלה את המכה,

ואחר כך כשהורדתי את הבגדים שלה ראיתי שהתחתונים טיפה מלוכלכות בדם (ברמה של כמה טיפות בודדות)

גם אחרי המקלחת לפני שהלכה לישון התלוננה שעוד כואב לה ושמתי לה משחה טבעית שמרגיעה ומאחה שריטות ובכללי טובה לעור (צרי, למי שמכירה).

מאז שנדרמה היא ישנה בשלווה..

היה מדאיג אתכן?

הייתן הולכות לבדוק אותה בבוקר?

הייתי הולכת לבדוקכורסא ירוקה
זה אזור רגיש. בדכ הדברים האלה מסתיימים בכלום, אבל חשוב לוודא שאין פגיעה פנימית. במיוחד אם לא ראית פצע חיצוני שדימם
אויש מסכנונת זה כואב נורא. בשביל השקט הנפשי שליאמהלה

הייתי הולכת לבדוק אותה בבוקר. לראות שאכן זה רק פצע חיצוני ולא איזו חבלה פנימית וכד'.

ד"א

חשוב מאד כשהרופא/ה בודק אותה להדגיש שאמא נותנת לרופא רשות להסתכל כי קבלת שם מכה אבל אף אחד לא יכול לגעת בך בגוף סתם כך.

 

זה חד משמעיתלפניו ברננה!

הזדמנות מעולה לדבר על מוגנות..

תודה!

אני רק אומרת, קחי בחשבון גםנועה נועה
שאולי יבדקו לגביכם בצורה זו או אחרת, לוודא שאתם אומרים את האמת ולא היתה פגיעה מינית במשפחה. זה הדבר האחראי לעשות... גם אני כאחות כשהגיעה אלינו למרפאה ילדה עם משהו נורא מוזר באזור הפות, העברתי לטיפול מול הרופאה שמנהלת את תחום הילדים במרפאה. למרות שההורים נראו מאה אחוז נורמטיביים ומודאגים, אנחנו כאנשי מקצוע לא יכולים להסתמך על זה. ילד הוא חסר ישע ויש אחריות כלפיו. אז אם שואלים שאלות בסגנון - לא להיפגע, להבין שבסוף הצוות המקצועי כאן לטובתה ולא נגדכם. אתם יודעים שאתם בסדר, אז לא להתרגש ולהעביר את זה בנחת ובביטחון
תודה שאת מכינה אותי לזה ❤️לפניו ברננה!
האמת שלא הייתי בודקתממוחשבת

זה טבעי שכואב.

הייתי מבקשת משחה בהפניה טלפונית

מה שלום הילדונת הבוקר?אמהלה
ב"ה היא קמה ולא מרה כלום... כששאלתי אמרה שלא כואבלפניו ברננה!

כן ביקשתי ממנה להסתכל שוב והכל נראה תקין.

אז האמת שלא הלכנו להיבדק..

כי אנחנו לא בבית והעדפתי שאם כבר זה יהיה במרפאה שלנו..


עדיין טיפה מתלבטת אם להבדק. אבל אני לא מאוד לחוצה.

ב"ה. רק בריאות ונחתאמהלה
קרה לבת שלי בגיל יותר גדולהבוקר יעלה
שקיבלה שם מכה והיה שטף דם סגול.. עבר ב"ה 
תודה ❤️לפניו ברננה!אחרונה
מחזור מוזרמחכה עד מאוד

כבר כמה חודשים יש לי הפרש ממש קצר,

25 יום.

קודם כל זה ממש מבאס 

דבר שני זה מציק ממש כי הווסת ממש ארוכה........מתחיל הכתמים מתגבר לזרימה חזקה עם גושים!

מה נסגר...

סהכ יותר משבוע עדיין בלי הפסק..

בלי מניעה ובלי הנקה

בת כמה את?קיווי
סביב גיל ארבעים יכולים להתרחש שינויים כמו שאת מתארת..
לפעמים זה קורה בתקופה של מתחEliana aאחרונה
או שחולים
פריקת תסכול טהרה ואתגר פוריותאנונימית בהו"ל

מאותגרת. בתקופה של ציפיה קשוחה ולא נגמרת. יש לי ילדים ב"ה, כמה נשמות מתוקות. אבל משתוקקים לעוד.


מילא קשה לי להיות ליד נשים בהריון, אפילו ליד נשים מניקות, זה סוחט לי את הלב חזק,

אני טובלת ברצף כבר לא מעט שנים, וממש התחיל להיות קשה לי

והשיא- לאחרונה יוצאות לי טבילות רק בליל שבת!! שזה הסיוט שלי בהתגלמותו, זה מצער אותי ברמה שאין לי איך לתאר.

מעולם לא דחיתי טבילה ולא אדחה רק כי זה יוצא בשבת, אבל אני לא יכולה יותר ומרגישה שזה מוציא ממני רק כעס על ה' כל הסיפור הזה.

צריכה חיזוקים לפני שאני משתגעת סופית😭


(בבקשה בלי לכתוב כמה זה מדהים טבילות בשבת... אני יודעת את כל זה ועדיין זה קשה לי מנשוא)

אני רק שולחת חיבוקאחת כמוני

נשמע קשה כל כך כל כך!

הלוואי שה' ימלא חסרונכם במהרה

חיבוק נשמה!!דיאן ד.

מציעה שאם יוצאות לך טבילות קבוע בליל שבת

אז כנראה שהמחזור שלך די מסודר על 28 יום

 

אולי כדאי לך לשקול לקחת פעם אחת פרימולט נור

ולדחות בכמה ימים את המחזור?

 

ואז לפחות יתקבע לך טבילה באמצע השבוע ולא שבת.

 

אני לא מכירה אותך אז ממש מקווה שההצעה הזאת לעניין ומתאים לך לשקול את זה.

חיבוק גיבורה... מתפללת עלייך ♥️מנסה מחדש
תודה על התגובות!אנונימית בהו"ל

קראתי כל מילה. ממש חיממתן לי את הלב! לצערי לא יכולה לקחת פרימולוט נור כי הוא עושה לי בלאגן קשוח , גם משבש לי את המחזורים הבאים לחחוטין, וגם גורם לי לתופעות לוואי נוראיות וכאבי מחזור איומים בדימום שאחרי. ולא תמיד הווסת שלי מדוייקת אז זה לא מבטיח לי פתרון.

אני מתוסכלת כי תמיד אהבתי את המצווה הזאת, אבל בחודשים האחרונים אני מתחילה ממש לשנוא אותה, גם אני בכלל לא רוצה לקבל מחזור כל חודש, וגם כי לטבול בשבת מצער אותי ממש.

נשאר כנראה רק להשלים עם זה ולשרוד עד שבע"ה יגיע ההריון המיוחל...

חיבוק❤️לפניו ברננה!
תתפללי על זה שבזכות מסירות הנפש שלך למצווה תזכו להריון תקין וילד בריא ❤️❤️
אולי יש דברים אחרים שאת יודעת שמזיזים לך קצת?שוקולד פרה

 נתפסתי על הטבילה בליל שבת

כי אני אישית ממש ממש ממש קשה לי עם זה

הייתי מנסה דברים כמו- לימון, כושר או הפוך אם את עושה אז להפסיק לחודש אחד

כל מיני דברים שאומרים שיכולים להשפיע על הסדירות רק שיזוז בכמה ימים....  

אנונימית אחרתאנונימית בהו"ל

חיבוק גדול.

זה באמת קושי ענק!

לקח לנו לא מעט שנים עד שב"ה נולדה הגדולה..

כל חודש מחדש זה קשה.

הציפייה.. הרצון. היה לי גם תקופה שיצא בליל שבת הטבילות.

היו כמה חודשים שמסיבה מסויימת לקחתי וחיברתי גלולות, חוץ מהבלאגן הגדול שעשה לי הורמונלית, זה עוד יותר הגביר את הקושי להבין איך נשים בהריון ובהנקה שמונע להם אין את עניין הטבילה - ויותר מזה, לא אסורים.

בע"ה שבקרוב מאוד תזכו לבשר בשורות טובות!!

קשוח ממש ..דרשתי קרבתךך

גם לי יצא תקופה מאוד ארוכה לטבול ברצף ( חלקה הייתה ציפייה וחלקה בהתחלה היה בגלל מניעה עם התקן כי הורמונים עשו לי ממש רע אז זה גם לא היה יותר מידי מרצון שלי)

מה ששינה לי את החוויה היא לקחת את זה כמעין יום פינוק .. לעשות לק גל לפני הטבילה, קוסמטיקאית .. וזה ממש תרם להתחדשות שלי סביב היום הזה למרות שהיו קשיים והרבה פעמים זה היה לחוץ/ כמעט כל חודש שאלות לרב ולפעמים גם בודקת טהרה

וכמובן זה לא שעשיתי הכל באותו יום או יום לפני אלא לק אפילו יומיים שלושה לפני וגבות קצת יותר גמיש כי אני לא "מקפידה" על כל שערה ושערה אבל זה כבר לפי הפסיקה 

עונה לך ולאנונימית השניהאנונימית בהו"ל

תודה!

הדרך היחידה שלי לשרוד את ההכנות והטבילה היא מינימום הכנות, באמת בתקופות שאני עושה לק גל על בסיס חודשי זה כיף ומחדש אבל עכשיו אני בהפסקה קטנה מזה.

והלואי שיהיו בשורות טובות בקרוב, בעז"ה..

איתך במצב דומהאורוש3

והייתה לי תקופה כזו של טבילות שבת. באמת מאתגר. בסוף זה זז לאיטו. חיבוק!!

לא יודעת איפה את בדיוק בפוריות אבל בסוף גם התמיכה וגם כדורים אחרים מזיזים ומרווחים קצת את האירוע...

דבר ראשון חיבוק הגדול אישה יקרה!מתיכון ועד מעוןאחרונה

מעבר לזה, האם תוכלי לדייק מה הקושי בטבילה בע''ש.

אולי נוכל לסייע לך לחשוב על פתרונות להקל על החוויה?

כאבים בהנקה בגיל גדולאני מאמין!

המתוק שלי בן 1.2, עם הרבה הרבה שיניים מגיל מאוד צעיר.

בימים האחרונים סובלת ממש מכאבים בהנקה, ממש תחושה שהוא חותך אותי. אני אציין שצמחו לי שיניים טוחנות בתקופה האחרונה.... מה אפשר לעשות??

בנוסף, הוא עדיין מתעורר הרבה פעמים בלילה לינוק (4-5 פעמים לפחות). מנסה ממש לתגבר לו ארוחת ערב אבל זה לא ככ מצליח. יש לכן רעיון מה לתת לאכול או איך להוריד הנקות?


אשמח לטיפים!!

אף פעם לא הנקתי עד הגיל הזה פשוט🙈

4-5 הנקות בלילה בגיל הזה זה כנראה לא רעבשיפור

כנראה התרגל להירדם בהנקה, ואז מבקש לינוק כל פעם שהוא מתעורר בלילה.


ולגבי הכאב, אם הוא אוחז נכון זה לא אמור לכאוב גם אם יש את כל השיניים. אולי יש פטרייה?

גם לי קורה לפעמיםאוויר לנשימה

מניקה פעוט מעל שנה עם מלא שיניים מגיל קטן (וזו הנקה כזו מתוקה)

עזר לי שביום היה לי מרווח זמן שלא ינק ובזמן הזה זה נרפא (נראה לי שלקח נגיד יומיים אבל לא סגורה על זה).

אצלי כשהוא מרגיש טוב הוא קם פחות בלילה וכשמשהו מציק לו הוא קם יותר

אז יש תקופות ארוכות שקם יותר בשביל לינוק ואני לא נלחמת בזה כרגע (האמת שאין לי כח להילחם).

בהצלחה ורפואה שלמה!!

לפעמיםמוריה

צריך לעצור באמצע,שיתחבר מחדש ולהזכיר לפתוח פה גדול וכו'.


לגבי הלילה- לשים לב כך כמה זמן הוא יונק. אם זה 3 שעות, סביר בעיניי.

אם זה פחות, הייתי מנסה לרווח ליותר זמן. (לנסות מומץ, מים)

תבדקי פטריה!יראת גאולה

אם יש קצת סימנים של התחלת קילופים, או אדמימות סביב הפטמה.

אפשר להתחיל במשחה ללא מרשם, או למרוח סודה לשתיה, ולראות אם יש שיפור.

ממליצה לבדוק פטריהחרותאחרונה

השיניים לא אמורות להכאיב אם הוא לא נושך... במיוחד שאת מתארת שזה רק מהימים האחרונים.

קרה לי כמה פעמים, לא ראו שום דבר, אבל משחה לפטריות עזרה ממש מהר

רעיונות לפנק את אחותימאוהבת בילדי

אחרי תקופה (את האמת שאולי היא עדיין במהלכה, היא לא מאד משתפת) מורכבת.

 

סתם ככה לא נעים לי להביא לה מתנה, אבל עכשיו יש הזדמנות לכבוד שיפוץ הבית שלה...

לא אוכל ולא משהו לבית, אלא לה עצמה.

 

בעיקרון היא די מפנקת את עצמה, אבל תמיד כיף לקבל משהו מבחוץ נראה לי...

יש רעיונות?

כמה רעיונותממשיכה לחלום

שובר לפדיקור/ מניקור/טיפול פנים/ מסאז'

פיג'מה מפנקת מדלתא

נעלי בית

שובר לחנות בגדים שהוא אוהבת

ממש מחזקת אותך לתת לה מתנהדיאן ד.אחרונה

כמה רעיונות:

עציץ יפה - אני מאוד אוהבת סחלבים, לדעתי פרח נורא מיוחד (אם כי תמיד נובל לי בסוף)

מתנה מללין/ סבון וכדו' - אני ממש ממש אוהבת את קרמים וסבונים

פיג'מה יפה ונוחה או נעלי בית

הבת הבכורה שליאוויר לנשימה

קיבלה מחזור פעם ראשונה.

זה התחיל תוך כדי טיול אבל הסתדרנו ועכשיו כבר נגמר.

אבל מהיום האחרון בערך וגם היום, היא אומרת מדי פעם שכואבת לה הבטן והולכת לשכב במיטה.

אני מכירה כאבי בטן בהתחלה ולא בסוף....

מה זה יכול להיות?

יכול להיות לא קשור למחזורזוית חדשה
וירוס או משהו כזה 
כיוון שלא חשבתי עליו כי היאאוויר לנשימהאחרונה

בכל מקרה חולה...

תודה

שקלתי לכתוב את זה בתגובה לשרשור אחרקופצת רגע

אבל אז החלטתי שלא פייר להפיל את זה על אף שרשור אז סתם פורקת כאן:

( מי שלא עקבה עד כה, יש לי שני ילדים, הקטנה בת שמונה, ואנחנו מאוד רוצים עוד, כולל טיפולי פוריות, לא קרה ונראה שגם לא יקרה).


באמצע שבת משפחתית, ואחרי שבילינו השבוע זמן רב עם המשפחה שלי בה לכולן מלבדי יש תינוק, הבת שלי נעצה מבט בבת הדודה החמודה בת העוד מעט שנה, ואמרה: אמא אני ממש רוצה אחות תינוקת, תביאי לי אחות תינוקת.

עד כאן די רגיל, אמנם לאו דווקא בפורום של המשפה המורחבת אבל הנושא עולה די הרבה, בדרך כלל אני מגיבה משהו בסגנון שגם אני אשמח מאוד, בינתיים זה לא קרה, אולי אם נתפלל עוד זה יקרה אבל זה לא תלוי רק בנו, ה' מחליט.


השבת היא עוד המשיכה ואמרה: נו אמא, תשמיני שתהיה לך בטן גדולה ואז יהיה שם מקום לתינוק,

ובסוף הוסיפה: טוב, אז מבחינתי זה בסדר שתתגרשו ותהיה לי אחות תינוקת מאמא חדשה 😬🥴


ממש פתרון פשוט. 🙄מוריה
עבר עריכה על ידי מנהל בתאריך כ"ג באב תשפ"ה 21:19

שתהיה בריאה.

טוב זה באמת פתרון שמוצג בצורה מסוימת בתורהקופצת רגע
אולי נחפש שפחה 😬
אז משם היא הביאה את הרעיון?מוריה

לפעמים יש להם יציאות באין כניסה.

🤐🤐

האמת לא בטוחה, יצא לנו לשוחח על גירושיןקופצת רגע
ומשפחות עם חצאי אחים 
אז אולי היא עשתה את ההקשר בעצמה ...נפש חיה.
יצירתית הבחורה
כן, באמת יצירתית 😍קופצת רגע
יצירתית במיוחד.מוריה

חמודה.

וואי וואי😳יעל מהדרום

לק"י


כנראה הרצון לאחות גובר על הכל.

היא נשמעת חמודה.


איך הגבתם לזה? 

הודעתי לה שלצערה אין לנו תוכניות להתגרש 😅קופצת רגע
היא אכן יצירתית ולפעמים נהנית גם להיות 'שחקנית' כזו, נראה לי שזה היה הכיוון. חוץ מזה שהיא באמת מאוד רוצה אחות קטנה ואני לגמרי מבינה אותה, גם אני רוצה את זה בשבילה
יואוווווו!! כפרעליהמנסה מחדש
איזה כוכבת


חיבוק אחות. אמן תראו ניסים ♥️

אמן 🙏 תודהקופצת רגע
חיבוק גדול ושבע"ה תזכו בקרוב ממש בבריאות ושמחה!!!❤קמה ש.
עבר עריכה על ידי קמה ש. בתאריך כ"ג באב תשפ"ה 20:27

בס"ד

 

כשהבת שלי הייתה בגיל הזה וגם רצינו אבל לא קרה, והיא, כמו הבת שלך, רצתה בכל מאודה וביקשה וביקשה ולפעמים גם בדרכים שהכאיבו 😔…

מצאתי את עצמי מלמדת אותה מה נעים להגיד ומה פחות. והיא באמת למדה לבטא את הכמיהה שלה בצורה מתאימה... 

 

הלוואי ובקרוב זה יהיה לך לזיכרון לא רלוונטי, בבחינת "היינו כחולמים", כמו שאומרים על הגלות, שברגע שנזכה לגאולה, כל צרות הגלות ידמו לנו כחלום רחוק. בהצלחה בטיפולים ובהכל יקרה, ושברנה תקצרו, בקרוב! ❤️

ואווו חיבוק ❤️❤️❤️לפניו ברננה!
וואוושירה_11

איזה כואב לשמוע את זה

ממש עושה לבכות


מזכיר לי ממש את הסיפור של רחל ולאה 😥😥😥

וואי חיבוק!!!!❤️❤️‍🩹 איזו התמודדות! בעזרת ה' בקרושיפור
אם נסתכל על זה בעין טובהיהלומה..אחרונה

היא מאוד חכמה ובעזרת ה' תסתדר יפה בחיים. יש לה פתרונות מאוד יצירתיים לבעיות שלה... לא חושבת שהילדים שלי היו חושבים על האופציה הזאת.

וחיבוק לך! מאחלת לך שתזכי לעוד ילדים בקרוב ממש! 

שאלה למטבחשמ"פ

אני חייבת לרנות קרשי חיתוך חדשים

עד עכשיו היה לנו פלסטיק

שמעתי דעות לפנ או לפנ עץ/במבוק/זכוכית וכו 

מה מומלץ ? מבחינת בריאות מחיר וכו?

הכי סטרילישומשומ

זכוכית. רק שהוא הורס את הכהות של הסכין

הבא אחריו זה עץ (מבחינת בריאות) 

ובאמת צריך לשמן את העץ?שמ"פאחרונה
מחפשת רעיונות לטיולים יומיים לא ארוכים מידיצהוב

אבל יש לנו כל מיני מגבלות

צריך שהם  יכולים להיות נחמדים לגילאי 4-20. ושלא כוללים ים/מעינות. ושמתאימים לאמא בחודש שמיני.

ממש אודה לרעיונות.

עדיפות לאזור ירושלים והמרכז.

תודה רבה רבה מראש 

אולי פארק ענבה במודיעין?שושנושי

יש שם אגם עם סירות פדלים קטנות

יש מתקנים למשחק

דשא

מנסה:מתואמת

טיילת החומות+הכותל

פארק עמק הצבאים (לא ממש מתאים ליום שלם)

ליד נווה אילן יש כמה מסלולים יחסית קלילים

תל גזר

אם מתאים לכם יום שדה - אז אפשר ביער ירושלים

יום באיקאה?ואילו פינואחרונה

יש שם משחקייה לילדים, הצגות

ואפשר לעשות לגדולים משחקים ממש מגניבים בחנות

ועל הדרך להתפנק בדברים לבית

יש שם גם אוכל שאפשר לקנות בטווח מחירים רחב..

קישוטי שולחן לבריתהכול תפוס

היי,

פיצלתי את עצמי בשביל השאלה

אני בהריון עם עובר בן בבטן ומתחילה להתכונן לברית


ממש רוצה שהשולחנות יהיו ערוכים יפה ושהאולם יהיה מעוצב אבל לא להוציא על זה הון


מכירה הרבה בריתות שיש שם בקבוקונים קטנים עם סוכריות,מפיות בצורת בקבוק וכן על זה הדרך

חיפשתי בשיין ולא מצאתי.. איפה קונים את זה?


הבעיה שאני לא יכולה לשאול כי לא רוצה שידעו את המין ואחרי הלידה זה מאוחר מידי..

אתן אולי מכירות? יכולות לשלוח קישורים?

או בכלל אם מישהי רוצה לתת רעיונות ספציפיים לעיצוב אז בכלל

כי אני לא מוצלחת בזה..

תודה רבה!!

יש מקומות שיש להם גמ"חים שאפשר לקחת מהםמוריה

אולי לברר על כאלה באיזור, ואחרי הלידה להחליט.
 

אפשר גם לשים בלוני הליום 2-3 במרכז כל שולחן. קשור למשהו. כמו אגרטל קטן.

 

ובקבוקים קטנים כאלה ראיתי הרבה פעמים בסטוקים. או בחנויות חדפ.

מצאתי באלי אקספרסאיזמרגד1

12/24 יחידות בקבוקי תינוק ורודים וכחולים למסיבת ילדים מיני בקבוקי סוכריות לבנים ובנות מסיבת תינוקות חשיפת מין קישוט - AliExpress 15

בכללי תכתבי בחיפוש מסיבת לידה בן או משהו בסגנון, אמור לקפוץ לך דברים כאלה...

וראיתי בארץ בחנות של השקל בקבוקים בסגנון, וגם בחנויות חד''פ וכאלה

בקבוקים בחנות של השקלמאוהבת בילדי

או החד"פ- זה יוצא שקל בערך ליחידה.

הסוכריות בפנים תקני במשקל ה יוצא הכי זול. (30 לקילו במארז)- יש חנות בגבעת שאול בירושלים.

 

וחוץ מזה תכתבי בשיין גילוי מין העובר - יש שם כל מיני רעיונות...

 

אצל הקטן שלי קניתי כל מיני דברים חמודים וכשחזרו מהברית ראינו ששכחנו לחלק... נשאר על העגלה.... אז גם לזה צריך לשים לב

חנויות של חדפואילו פינואחרונה
והוספתי לזה בלוני הליום בצבעי כחול לבן תכלת, הכי פשוטים והיה מושלם. 
אני רק פריקה.אנונימית בהו"ל

שלום, אני אמא.

ואין לי כוח.


אין לי כוח להקשיב לתלונות שלכם.

אין לי כוח לטפל בבקשות שלכם.

אין לי כוח להכין לכם אוכל.

אין לי כוח לנקות אחריכם.

אין לי כוח לעשות כביסות.

אין לי כוח לשמוע מריבות.

אין לי כוח לאהוב אתכם.

אין לי כוח לאהוב את עצמי.

אין לי כוח לקום בלילות.

אין לי כוח לקום בבקרים.

ואני כל כך רציתי להיות אמא טובה

אבל פתאום לא בא לי להיות אמא בכלל.


אז כולם יגידו שאני צריכה איוורור

ויתנו לי עצות

והדרכות

ותדאגי לעצמך

ובלה בלה בלה

אבל אין לי כוח.

אני רוצה שקט.

רק שקט.

שששש.

💓💓💓רק טוב=)
חיבוק גדולשואלת12
מרגישה גם כמוך לפעמים. החופש כשאנחנו איתם על יום כל רגע זה מועצם
וואו .. אני כל כך מזדהה איתך..הילושש

יש ימים שהם פשוט בלתי!! 

הרבה פעמיםoo

אין לי כוח לאמהות

וכבר אין לי תינוקות

וגם ככה אני דואגת מראש לזמנים לעצמי להפסקות ולמלא משאבים

ועדיין מרגישה ככה הרבה


אמהות זה דבר שוחק ומעייף מאד

וזה הכי הגיוני להרגיש ככה

אני פשוט אומרת להם שהתעייפתי ואני צריכה מנוחה (הם מספיק גדולים להסתדר לבד עד שאני מתאוששת)

מותק.... חיבוק ♥️♥️♥️♥️מנסה מחדש
לנסות להינות מהם כמה שיותרשוקולד פרה.

להזכיר לעצמך שאת כל כך תתגעגעי למתיקות הזאת.

נכון שזה מאתגר, אבל אי אפשר לברוח מהם, נכון? אז מה שנותר זה להינות כמה שיותר  ממה שיש

חיבוק על התחושות איזמרגד1
זה משהו זמני, או שזה תחושה שחוזרת על עצמה כל הזמן?  כי אני הרגשתי ככה תקופה ארוכה, ובסוף התברר לי שזה פשוט דיכאון... 
יש תקופות כאלומתואמת

ולרוב הן מגיעות בחופש הגדול🥴😵‍💫

כתבת יפה את התחושות... (מזכיר לי קצת קטע שכתבתי פעם)

מתפללת עלייך ועליי ועל כל אימהות ישראל שנמצא את עצמנו ואת הנחת שלנו בתוך האימהות שלנו!

המקורית

זה בדיוק האיוורור שאת צריכה

שקט

רגע להקשיב לעצמך ולמה שאת רוצה

קשה להיות במצב של נתינה 24/7 בלי שהכלי מלא


אל תרגישי אשמה מותק, זה ממש נורמלי. לא צריך להוסיף על הקושי גם רגשות אשמה. כולנו אמהות טובות, ולכולנו קשה עם הילדים. זה מכלול של גם וגם. וזה מה שנותן את הכח להבין שגם אנחנו חשובות פה. התחושה של הקושי.  כי אם היה לנו טוב רק לתת ולא להתמלא, בבת אחת הסוללה הייתה מתרוקנת. מה שחשוב זה להיות קשובה להתראות הקושי על זה שאת צריכה טעינה. 

יואוו מזדההבוקר אור
איפה מתפטרים?? לפחות ליום יומיים 
חיבוק הזדהות!! גם לי יש כל כך הרבה רגעים כאלו!!!!שיפוראחרונה
למה כל כך קשה להזיז דברים במדינה הזאתנפש חיה.
קשה במדינה הזאת 🫣שירה_11אחרונה