שרשור חדש
איך להשרות קצת יותר אחווה בבית?כבת שבעים

5 ילדים מתוקים, שמחים ואוהבים בני 10 ומטה.

ומרוב שהם אוהבים אחד את השני, לא מפסיקים לריב...

מרביצים, מקניטים, מאשימים, מקנאים.... בקיצור כמו חברי כנסת 😵‍💫 רק שאין ימין ושמאל קבועים, כל פעם מישהו אחר רב עם מישהו אחר.

זה פשוט נהיה בלתי נסבל, כל היום רק מריבות.

הם יכולים לשחק 5 דקות ביחד בכיף, ואז פיצוץ... מישהו מתעצבן על מישהו ומפוצץ את המשחק. בערך כמו הסרטונים של נדב נווה, שלא משנה מה הוא יציע, הם תמיד יריבו. אז כזה. רק לא מצחיק... 😒


אני משתדלת לא להתערב, ולהגיד, לגדולים במיוחד, לנסות לפתור את הבעיה לבד, הבעיה שרוב הפעמים הם רק מחמירים אותה....


אני כבר ממש מיואשת! זה ממש נהיה בלתי נסבל כל היום לשמוע מריבות!!


תודה

שבת שלום ושלווה ❣️

אפשר להתחיל עם הבנהoo

ש5 ילדים בני 10 ומטה

זה טריגר כמעט וודאי למריבות אינסופיות

אין מה להלחם בזה

אלא לקבל את זה כעובדה


זה מאד מובן שזה נמאס

(לי קשה לשמוע את מעט המריבות שיש פה)

אבל זה חלק בלתי נפרד מעסקת החבילה של ילדים צפופים 

לא לגמרי מסכימה איתך...מתואמת

נכון שהרבה פעמים זה בלתי נמנע, אבל לא צריך לקבל את זה כגזרת גורל. גם אחווה טובה היא חלק בלתי נמנע מבית שבו ילדים צפופים...

(וכמו שכתבתי בהודעה שלי - לפעמים מדובר בתקופות. למשל אצלנו בתקופת הקורונה הייתה לנו פריחה משפחתית ב"ה, והיה ממש כיף להיות כולנו ביחד בסגרים שהיו. אבל אחר כך כנראה יחסי הכוחות והגילים השתנו, ואז הייתה תקופה מאתגרת יותר... עכשיו אנחנו בתקופה שלפעמים ככה ולפעמים ככה, ובהחלט עוזר כל החיזוקים שכתבתי בהודעה שלי. ולפעמים גם לא, וזה בסדר, לא צריך להיבהל מזה כמו שאת אומרת, אבל גם לא לקבל את זה כגזרה בלתי נמנעת...)

מתואמת

עשיתי כמה פעמים מבצע אהבה - טבלה שבה אני מסמנת לב בכל פעם שאני רואה הבעת חיבה בין אחים. בסיום הטבלה קונים משהו לכל הילדים (משחק שווה או משהו כזה).

עוד דבר אפשרי: דואר מחמאות - תיבת דואר שבה מכניסים פתקים עם מחמאות בין בני המשפחה (הקטנים יכולים לבקש את עזרת הגדולים בכתיבה), ובליל שבת פותחים את התיבה ומקריאים את המחמאות.

גם לגרום להם לעשות דברים ביחד יכול להועיל - אצלנו למשל לאחרונה בכל ערב שני ילדים אחרים מכינים ארוחת ערב (בתורנות קבועה), ואז הם כבר ממתגים את עצמם כמסעדה, ומתכננים ביחד בחשאיות כיפית מה הם מכינים, וכבר נוצרת אחדות בין שניהם לאותו ערב...

ובאופן כללי - להעצים את אווירת האחווה בבית, לדבר על כך שאנחנו בני משפחה ואוהבים זה את זה, גם אם לפעמים רבים...


עצם זה שאת אומרת שבכל פעם הקואליציות מתחלפות זה כבר טוב, כי זה אומר שאין התנגדות מהותית בין שני אחים מסוימים (שאז זה משהו שקשה יותר לפתור).

וחוץ מזה - תזכרי שלפעמים יש תקופות כאלו במשפחה, ושהכול יכול להשתנות כשתגיע תקופה טובה יותר ומשהו בע"ה ישתנה...❤️

אהבתי את הרעיון של המכתביםכבת שבעים
למרות שאני לא מצליחה להימנע מלחשוב על מריבות שזה יגרור... אבל ננסה. תודה! ❤️ 
את צודקת, באמת צריך לנהל את זה מאוד בחוכמה...מתואמת
ליבי איתך. לפעמים בא לי לברוח מהבית😅יעל מהדרום

לק"י

 

אומנם לא רבים כל היום.

אבל לפעמים זה יותר מידי בשבילי...

אני באמת בורחת לפעמים לחדר 🙈כבת שבעים
זה הרבה פעמים עוזר. כשאני בשטח הם מצפים ממני להיות בית המשפט, כשאני לא בשטח הם איכשהו מסתדרים הרבה פעמים... 
מזדהה, זה באמת מאתגר...אוהבת את השבת

שני דברים שאני רואה שמשמעותיים..


1. אם אנחנו בכוחות ואנרגיות שמחות הם הרבה פחות רבים..

התגובות שלנו רגועות ויציבות וזה מפחית ..

אז לדאוג לעצמנו נצליח להיות עם טעינה..


2. אם הם מרגישים שרואים אותם ויש להם מקום לפרוק, זאת אומרת, זמנים אישיים ומענה לצרכים שלהם אז גם משפיע על פיחות מריבות


שני הדברים האלה זה בשאיפה ולא מצליחים לעמוד בהם תמיד. זה עבודה תמידית אבל נראלי משפיע...


עוד דברים

לקנות משחקים חדשים

לנסןת לקנות דברים שמפתחים תחומי עניין ואז הם יוצר עסוקים


וחיבוק הזדהות!! זה באמת חלק מאחאות.. 

תודה ❣️כבת שבעים
"אחים ללא יריבות"אפונהאחרונה
ספר קליל ומעולה להתחיל בו.
מה עושים אם צריך לחזור לעבודה ואין, פשוט אין מסגרתאנונימית בהו"ל

אין מקום במעון

אין מטפלת פרטית.

יש רשימת המתנה של 22 ילדים באזור!!!!

מוכנה לשלם כפול אבל גם בזה יש תור ארוך

ואין למי.

לשים מדי רחוק לא רלוונטי כי יש ימים שאוספים בלי רכב (כי הרכב אצל בעלי וחוזר מאוחר) והתחבצ פה על הפנים.

מה עושים??

להציע לבוא איתה, זה אופציה?

עבודה משרדית ניהולית

נשמע שהפתרון הוא לשים רחוק יותררק שואלת שאלה

ושבעתך ימצא פתרון לרכב באותם ימים או שאת תמצאי רכב משכנה או משהו כדי להחזיר

מבינה שמורכב אבל לא נשמע שיש ברירה אחרת


להביא איתך זה תלוי בבוס ובסוג העבודה ובכל מקרה מוגבל לזמן קצוב ומה אחר כך


בהצלחה רבה!שיפור

אני מכירה נשים שעבדו עם תינוק בעבודה משרדית בתיאום עם האחראיים. תלוי מאוד בסגנון של המשרד.


חוץ מזה, אפשר לחפש בקבוצות וואטסאפ באיזור שלך אם יש אמא בחל"ד שתרצה לשמור על התינוק שלך בתשלום.

לחפש מסגרת קרובה לעבודה שלך.

למצוא פיתרון איך להביא ולהחזיר ממסגרת רחוקה.

אני אסביר קצתאנונימית בהו"ל

אני מנהלת עובדים בכמה סניפים.

ככה שאין לי מקום אחד שעובדת בו. ולא לוז קבוע.

לפעמים נוסעת 3 שעות.. לא הכי סביר לעשות את זה עם תינוקת.

ויש ימים שאני בפגישות עם גורמים מבחוץ שאז באמת לא לענין להביא אותה- אולי ליום פה ושם נמצא סידור או שבעלי ישאר אז, כי זה לא רב הימים.

אין אמא בחלד, כאמור, יש כבר יותר מ20 אמהות במצבי

אז הרעיונות די מוצו.

זה מתסכל

גם לשנה הבאה אינלי מסגרת..

למה אין פה מספיק מטפלות??

הייתי במצבך לפני כמה שניםכורסא ירוקה

כמה עשרות נשים (יותר מכפול מאצלכם) באזור שלנו התפטרו מהעבודה כי לא היתה מסגרת, אני הייתי ביניהן. זה לא היה קל ואין לי איך לעודד, רק להציע אחת מ2 אפשרויות שלא יושמו אצלנו בזמנו:

1. כמה מתוך 22 הנשים אצלכן תפתחנה משפחתונים עבור כל השאר. החיסרון הוא שזה ממש לא מתאים לכל אחת, ורוב הנשים רוצות לחזור לעבודה המקורית שלהן ולא להיתקע מאחור בשביל שאחרות תחזורנה לעבודה

2. לעשות "קייטנת אמהות" - מארגנים מתוך 20 המשפחות קבוצה של 5 או 10 אמהות שבכל יום אמא אחת או שתיים (בהתאם לכמות הילדים) נשארות עם כולם וכלל האמהות פנויות לעבוד 4 ימים בשבוע. היתרון פה הוא שכולן יכולות לכאורה לחזור לעבוד, אבל החסרונות גם לא קטנים כי את צריכה לסמוך על האחרות, זה קשוח לוגיסטית לארגן, יש כאלה שלא יכולות לחזור רק ל4 ימים וזה 5 או כלום וכו. אגב, היתרון של להרכיב קבוצה של 10 תינוקות ולא 5 הוא שלשתי אמהות יהיה קל ונעים יותר להתמודד עם קבוצה מאשר לאחת, ובעיניי גם יותר קל לסמוך על 2 מאשר על מטפלת אחת.


אם יש לך אופציה לעבוד בחלק מהימים ואת רוצה פתרון פרטני רק לך ברוח האופציות האלה אז לעשות כמו אופציה 2 אבל עם 2-3 אמהות שאת מכירה וסומכת. הקושי בכל האפשרויות הוא כמובן שגם את תצטרכי להיות יום שלם לפחות עם כמה תינוקות בבית... 

אחותי גרה בבית שמש ועשו את הרעיון השנישושנושי

התארגנו כמה נשים

וכל יום הגן עבר לבית אחר.

בשלב מסוים אחרי מספר שבועות אחותי הסכימה שהגן יהיה אצלה בבית, לא יודעת מה היה השיקול אבל זה התאים לה (בעיקר היה את העניין של העברת המשחקים, משטח פעילות בקבוקים וכו ממקום למקום.

בכל יום הגיעה אמא אחרת להיות עם הילדים.

היה מדובר בסהכ ב 4 תינוקות, אף אחת לא שילמה על זה, ככה שאיכשהו כולן הרוויחו וכולן גם הפסידו יום עבודה.

משחקים כל אמא דאגה להביא, אוכל כנל.

אני דווקא אהבתי את הרעיון.

 

היה להן גם מאין הסכם כזה שאפשר לעבוד במקביל (לאלה שיכולות להעלות עמדה מהבית), היו גם שיתופי פעולה ביניהן, אם לאחת יש שבוע עמוס אז תביא יומיים בשבוע שלאחר מכן.

זה פשוט הסתדר להן איכשהו.

 

אני רק אגיד שאם יש לך ותק אז החוק מגן עליךמקרמה

מפיטורין עד שנה

אבל זה לא יעזור לך אם זה יהיה באווירה לא טובה מול הבוסים...

מנצלשת- אם רוצים להאריך מעבר לחצי שנהיעל מהדרום
לק"י


מי אמור לאשר?

תסתכלי בכל זכותמקרמה

בעיקרון מותר לצאת לחלת לאחר חופשת לידה עד רבע מהזמן של תקופת העסקה

ולא יותר משנה

וחייבים לקבל אותך לעבודה בחזרה אחכ


 

בכל מקרה בעיני זה לא משנה אם זה חייב להיות באישור המעסיק או לא

כי החוק לא מגן על השם הטוב שלך....

ואם זה נכפה על המעסיק - בסוף זה יתגלגל אליך בחזרה...

 

חופשה ללא תשלום לאחר חופשת לידה

תודה!יעל מהדרום
לק"י


הלוואי ויהיה לי אומץ לבקש את זה בכלל (אני אמורה לחזור לחודשיים וחצי בערך עד סוף השנה. ולא בטוחה שאמצא סידור לקטן).

אני פשוט עידכנתי את ביה"ס שלא חוזרת עדייןהשקט הזה
אבל לא ככ אכפת לי מה הם חושבים כי לא חושבת להשאר שם
אז אני כן מתכוונת להמשיך שםיעל מהדרום

לק"י


ואני לא מהמעיזים לבקש כל דבר🙊


(למרות שבפועל הכי הגיוני להעלות את זה, ולראות אם זה מסתדר. כי יש לי מחליפה, מה שלא מובן מאליו, אבל יש עוד מורות שצריכות ללדת, והגיוני שבונים עליה שתחליף מישהי אחרת....

הייתי רוצה לפחות להוריד חלק מהמשרה עד לשנה הבאה).


(וגם כלכלית זה יהיה קצת כבד, אבל כנראה שנסתדר).


וסליחה פותחת שניצלשתי קצת לפריקה משלי.

אני ממש מבינה אותך❤️

אם תבחרי להוריד במשרהלפניו ברננה!
הם לא יהיו מחויבים להעלות לך את האחוזים שנה הבאה
חח...אין סיכוי שלא יעלו לי. זה לא שיש עודף מוריםיעל מהדרום
לק"י


אם אני ארצה להוסיף מעל למשרה, בטוח יתנו לי גם את זה בשמחה.


אבל חשוב לדעת. תודה!!

את לא אמורה לבקשיערת דבש

אלא להודיע על כך שאת לא חוזרת מיד

ומאריכה חופשת לידה

זה סופר מובן ומקובל ומתבקש אפילו

גם אם להם זה לא נוח

אני מדברת על להאריך מעבר לחצי שנהיעל מהדרום
לק"י


התכוונת לזה?

זה מה שעשיתי באמתהתלבטות טובה

מאריכה סה"כ 7 חודשים, חוזרת לחודש ומורידה משרה.

ככה אסתדר עם סידור לתינוקי.

אין מסגרות בגיל הזה.

המנהל לא כ"כ שמח מהרעיון אבל הבין לגמרי את עניין המסגרות וכמו שאמרת - אין מורים חח אז לא דואגת משנה הבאה

אז לא עדיף לך להתפטר?רוני 1234

כדי לקבל דמי אבטלה? ככה תהיה לך משכורת עד אוגוסט ואז תמצאי עבודה חדשה…

מעדיפה לשמור לי את האופציה לחזורהשקט הזה

אפ בכל זאת יהיה שינוי.

וגם לא חושבת שאקבל אבטלה כי אני עובדת בעוד מקום ואליו כן חזרתי

אם יש לך את הזכות את לא מבקשת את מעדכנתכורסא ירוקה
את צודקת, אבל אני לא אעשה את זה...יעל מהדרום
זה כבר החלטה שלך כורסא ירוקה
אינלי וותקאנונימית בהו"ל

נורא לא נעים

כי גם ככה קבלו אותי בהריון

והיו סופר נחמדים איתי.

גם כלכלית מורכב לי להאריך...

כמה מתסכל.ממתקית

אם תאריכי לחצי שנה? ואז אולי בזמן הזה תבוא הישועה?
אני בשלב כמוך עזבתי את העבודה והייתי עם הילד בבית. לא היה שום ברירה אחרת.
הם היו השנים היפות בחיי אגב כי אחר כך שוב ילדתי ושוב הייתי עם הקטן החדש, פתר לי הרבה בעיות טכניות להיות איתם בבית.

לא נראה שיש לך אופציה אחרת

בלת''קשוקולד פרה
אולי שווה להשקיע במונית חזור בימים הבעייתיים? או לשכור רכב ממישהו לזמן קצר
נכון. אני נעזרת הרבה במוניות (אין לנו רכב)יעל מהדרום
לא יודעת אם רלוונטימתיכון ועד מעון

אבל שלי לא הייתה מטפלת בישוב לקחתי את הקטנה לעיר בה אני עובדת ושמתי אצל מטפלת שם

זה היה לא אידאלי בכלל, אבל זה היה הפתרון היחיד שמצאתי.

המטפלת הייתה מדהימה, פשוט הדרך הייתה סיוט

כאמור זה כל יום בעיר אחרתאנונימית בהו"ל

ולא בימים קבועים.

אבל נניח שאתאמץ מאד לקבוע ימי עבודה לפי ערים, אני לא אשים את הבת שלי כל יום במקום אחר. לא סביר בעיני..

 

אגב בדקתי בנתיים בשכונה הסמוכה וגם שם אין מטפלות.

זה אמצע שנה, איך כולן מסתדרות בדרך כלל??

משריינות מראש..רק שואלת שאלה

אני חיפשתי מההריון כשהיתי צריכה

ולפעמים נשים משלמות למסגרת גם חלק מהשנה לפני שהתינוק שם

אם זה האופציה היחידה אז זה משתלם בסוף 

אפשרoo

שהאבא ישים במטפלת (קבוע או חלק מהימים)


לקנות רכב נוסף ואז אפשר לשים יותר רחוק


ובעיקר לצאת מנקודת הנחה שהאופציה להישאר בבית בגלל בעיה עם מסגרת לא רלוונטית

לתת לנושא תעדוף גבוה 

לקנות עוד רכב…רוני 1234
הייתי שוקלת קנייה של רכב נוסף או לשלםהמקורית

מוניות למסגרת רחוקה יותר

אם העבודה טובה לך ומכניסה, לדעתי כדאי לספוג

מצב המסגרות לגיל הרך על הפנים והמחירים בשמיים. לדעתי שווה את ההוצאה כדי לשמור על מקום העבודה

אופציה להביא מטפלת אלייך הביתה?ערגלית

זה מה שאנחנו בע"ה מתכננים (מסיימת חופשת לידה במאי)

יש נשים שאין להן בעיה להיות מטפלות אבל בבית שלהן זה לא אופציה.

תתגבשו 3-4 נשים (אפשר גם רק את אבל אז זה יקר יותר) ותעשו את זה בבית אחד. 

הצענו לשלם שכירות של מקוםאנונימית בהו"ל

לא עזר...

בנתיים הרפיתי יש לי עוד קצת זמן ואולי יקרה נס. או תגיע מטפלת חדשה לשכונה

זה גומר לי את החלד להתעסק בזה

אם הבעיה היא רק איסוף בחלק מהימיםאמאשוני

אז אפשר לחפש מקום נחמד לשהות בו בסמוך למטפלת עד שבעלך יחזור ויאסוף אתכם.

נניח אם יש שילב יש שם חדר הנקה/ החתלה

ויש גם בהרבה קניונים או מרכז מסחרי

את יכולה לשבת על כוס קפה,

לפרוס לתינוקת מקום להיות בו ולהעביר את הזמן איזה שעתיים.

אפילו אם תשבי שעתיים בבית קפה ותזמיני ארוחה בכמה עשרות שקלים.

לפעמים לחזור במונית

לפעמים בעלך יסע לעבודה בתחבצ

עוד מעט ישתפר מזג האוויר ותוכלי לשבת גם בחוץ ולא רק במקומות סגורים.

להשכיר רכב לחודשים הקרובים ולשים במקום מרוחקאני וגם אני
ולקוות שבספטמבר יהיה כבר מקום במעון
אני חזרתי לעבודה עם תינוקתאפונה

אני מורה, בהיקף משרה נמוך.

הארכתי חודש ואז חזרתי,

רוב הזמן הקטנה היתה עלי במנשא

הינקתי בהפסקות (הרבה יותר קצר ופשוט מלשאוב)

היה ממש אחלה!!


במקביל אני עובדת במעבדה של רשות מקומית

כל התינוקות שלי עבדו איתי שם עד גיל 5-6 חודשים,

אבל הקטנה ואני עבדנו ביחד עד גיל שנה כמעט.


כן הנסיעות היו קאדר ואצלך נשמע שזה קשוח יותר

אבל לעצם הרעיון לא נשמע לי מופרך.

אולי את יכולה לרכז את הנסיעות יום-יומיים בשבוע ולהם לחפש סידור (חברה עם תינוק בגיל דומה, בעל)

ובשאר הימים לו"ז רגוע יחסית.

להאריך את החופשת לידה?בתאל1אחרונה
זאת אופציה? לא רואה אופציה אחרת... 
התלבטות - לנשים בלבדאנונימית בהו"ל

אני מורה מקצועית. בעוד שבוע וחצי יש טיול שנתי בבית הספר שלי, וביקשו ממני להצטרף.

בעיקרון אין לי בעיה עם זה. המחנכת של הכיתה שרוצים שאלווה היא חברה טובה שלי, ואני אוהבת את התלמידות וחושבת שזו הזדמנות טובה לחזק את הקשר איתן.

אבל, אנחנו מנסים להיכנס להריון כבר כמה חודשים וזה נראה שהביוץ יהיה סביב הימים האלה של הטיול. ואין לי מושג מה לעשות. להגיד את זה למנהלת? זה סיבה מספיקה בכלל? קרה לי כמה פעמים שהביוץ נדחה בגלל לחץ נפשי גדול (נגיד כשהייתי צריכה להגיש איזשהו פרוייקט או כשהיה לנו תור קריטי מאוד), אבל אי אפשר לחזות את זה מראש. במיוחד שבבית הספר רוצים כבר לסגור את הפינה הזאת ולדעת שבוודאות יש להם מורות לטיול.

בקיצור, לא יודעת מה לעשות. למישהי יש רעיון?

פשוט תאמרי שאת לא יכולה להצטרף ושתשמחי לעזור בטיואורי8
ממש לא נראה לי שאת צריכה לפרט למנהלת ענינים כל כך אישיים. פשוט לומר שבתאריכים האלה את לא יכולה , תצטרפי בשמחה לטיול בפעם אחרת .  אם ממש ילחצו מקסימום זה לומר שיש סיבות אישיות. אפשר גם לומר שיש לך אירוע משפחתי, זה לא שקר בעיני. ליל טבילה הוא אירוע משפחתי( אמנם מצומצם ופרטי אבל בהחלט משפחתי, גם אם זה לא ליל טבילה ואת מנסה להכנס להריון זה נכנס בהגדרת אירוע משפחתי)
כמה לילות הטיול?זברה ירוקה
אם 1 אז אין בעיה, להיות ביחד לילה לפני ולילה אחרי...
בדיוקאפונה

בשביל להכנס להיון לא צריך להיות ביחד דוקא ברגע הביוץ, גם לא ביממה שלפניו.

לילה אחד של היעדרות סביב הביוץ ישאיר לכם סיכויי יפים מאד להיקלט

שיהיה בהצלחה ובשעה טובה!

אולי ללוות רק ביום, ולחזור לישון בבית?יעל מהדרום
אני בעד לא לצאתגלויה

גם אם הטיול רק לילה אחד... יש התרגשות לפני ועייפות אחרי.

מותר לסרב 

זה סיבה מאוד מאוד חשובה. 

תגידי שיש לך משהו חשוב 

וזהו. 

 

כמה זמן הטיול?שלומית.

אם הוא לא יותר מ2 לילות אין סיבה שזה יפגע בכניסה להריון.

זרע מחזיק בגוף 3 ימים ויותר...

אני מניחה שכל מורה בבית הספר מתבקשת ללוות טיולמתיכון ועד מעון

ואם לא תצאי עכשיו, יכול להיות שזה יצא בזמן אחר שיהיה לא נוח.

אם זה טיול יומי אז נשמע לי סביר לצאת, אם זה דורש שינה אולי לבקש להגיע בבוקר ולחזור בערב?

מה את מרגישה? מה בעלך מרגיש?אוהבת את השבתאחרונה

השאלה איפה זה פוגש אתכם...

אם באחך לצאת ויהיה לך כיף וחוויתי, לצאת ללילה אחד נשמע שלא דרמטי , וימלא אותך

אבל אם זה מבאס קצת את בעלך או שילחיץ אותך אז עלול לרוקן ולהשאיר טעם רע...

סיפורי ivfאנונימית בהו"ל

אתמול עברתי שאיבת ביציות פעם ראשונה בחיי (זה היה בלי הרדמה וכואב אבל קצר וב"ה שעבר).

שאבו 3

היום הודיעו שהייתה הפריה אחת


אני קצת מבואסת למרות שאני יודעת שגם זה לא מובן מאליו...

אנחנו עושים את זה בשביל שימור פוריות כי יש לי רזרבה שחלתית נמוכה... למרות שאני צעירה

ויש לנו ילד מדהים בן שנה וחצי ב"ה, ויש לי בעל

ואני באמת מודה לה' אבל קשה לי

ואין לי כוח

ללהשיג הפניות והתחייבויות ותורים וזריקות ולנסוע לפנות בוקר למעקב

וגם אני לא יודעת מה לעשות

אם לעשות עוד סבב של שימור כמו זה (יש 4 סבבים במימון הציבורי)

או לעשות טיפולים יותר בקטנה רק זריקות בשביל להיכנס להריון כמו שעשיתי לפני ההריון הראשון

כי מצד אחד חשוב לעשות את השימור מצד שני זה בכל מקרה עבד רק חלקית אבל מי יודע מה יהיה בהמשך אוף אין לי כוח לזה ואני גם לא יודעת עם מי להתייעץ

אני רוצה ניסים

אכן מתסכלאן אליוט

אני גם בוגרת IVF וראיתי אצלי, וגם סיפרו לי שהרבה פעמים הסבב הראשון פחות מוצלח. עכשיו הרופא אולי יוכל לדייק יותר טוב את המינונים, או אולי להחליף את ההורמונים.

עד כמה שזה קשה ומתיש, כדאי שתעשי

העיכוב של כמה חודשים עד שתוכלי לנסות להיכנס להריון הוא לא כזה גדול, וזו השקעה טובה לעתיד.

בהצלחה!!

תודה!!אנונימית בהו"ל
מעודד...
זה באמת מאד מאד קשה!!Sheela

ושימור פוריות אפילו יותר קשה כי לא מחכים לתוצאה מיידית אלא זה למשהו בעתיד.. יותר קשה להתמסר כשזה ככ מעורפל.


בדרך כלל סבב ראשון הוא ניסיוני, ולומדים ממנו להמשך.

אבל גם צריך לדעת שרזרבה נמוכה זה באמת ככה.. ולא תמיד יש הרבה מה לעשות.


מה שמשמח זה שאת צעירה ולכן גם עובר אחד זה הרבה ויכול להפוך לילד. אז כל עוד יש לך כוח- מחזקת אותך להמשיך

לקנות לעצמך הרבה פינוקים תוך כדי

לקחת חופשים ולנוח כי מגיע לך. את במסע אחד הקשים!! והוא ייגמר בסוף.

לי מאד עזר גם להסתכל על הילד שכבר יש ולהיזכר מה המטרה של כל זה.. 

קודם כל טיפולי פוריות זה קשה!קופצת רגע

ממש אבל.

וגם העובדה שזה כאילו 'רק' לשימור אולי גם מכבידה כי אין לך את המטרה מול העיניים של השגת היריון כרגע.


מצד שני, זה גם יכול להיות יתרון כי גם לבזבז אנרגיות על תהליך של החזרה והציפיה ולפעמים אכזבה... זה גם קשה. אז אולי יותר קל במובן מסוים 'להתמסר' כרגע לתהליך השאיבות ולדעת שמה שלא יהיה כרגע זה מוגבל לארבעה סבבים, וזהו. אני גם הרגשתי שכשהייתי ב'שוונג' כזה של טיפולים היה לי יותר קל, מאשר להפסיק ולחזור. זה כאילו יותר זרם...


מצטרפת למי שכתבה שיש בטיפולים ניסוי וטעייה ויש סיכוי בע"ה לסבבים קרובים מוצלחים יותר.


שורה תחתונה, זה באמת באמת קשה! תפרגני לעצמך, ואם את יכולה בעיני תמשיכי את הסבבים שמציעים לך כרגע, ואחרי זה תעבדי על ההריון.


שתהיה לך דרך מוצלחת וקלה כמה שאפשר עם הרבה ילדים בריאים ומתוקים 🙏

נשמע מאוד קשה! אבל לאדיאט ספרייט

הייתי מוותרת.

זו תעודת הביטוח שלך לעתיד.

בסוף זו השתדלות שברוך ה' שהיא כרגע ממומנת על ידי המדינה.

והקב"ה רואה גם את ההשתדלות שלך וגם את הצער שלך.

בשנים עברו לא היה לנשים כאלו פיתרון בסל וממש שווה לנצל את זה על פי דעתי. 

בשורות טובות!

חיבוק יקרה!!!פרח חדש

אבל דווקא בגלל שראית כמה קצת יצא זה מחזק את הצורך להזדרז עם השימור פוריות

ואחכ בעז"ה תוכלו להביא עוד כמה ילדים.

ואיזה נס שעליתם על זה כשעוד אפשרי לשמר

יש לי חברה שלצערה פספסה את הרכבת וזה קצת בגלל רשלנות של הרופאים.


חיבוק ענק והרבה כוחות

תודה!אנונימית בהו"ל
באמת נס לפחות שעלו על זה אבל עדיין קשה...
ממליצה מאדאפונה

לנסות שיטת אביבה

בין אם את מתכננת לנסות להקלט

אבל גם אם את רוצה להמשיך לסבב של שימור פוריות.

תקבעי מפגש אחד עם מדריכה שתלמד אותך תרגילי ביוץ לתרגל בשבועיים הראשונים של המחזור,

זה יכול לעשות שיפור ממש משמעותי.

(תרגול מסודר יכול גם להשפיע על הירידה ברזרבה השחלתית).

תודה!אנונימית בהו"ל

אני מתרגלת קצת לפי סרטונים שראיתי אבל בטח תרגול ממוקד יהיה יותר יעיל


יש לך המלצה למישהי מהדרום/ שפלה?

אם עדיף אפנה בפרטי מהניק הרגיל שלי

טירת יהודה זה שפלה?אפונה
אם כן ממליצה על אורה קושיצקי
טירת יהודה זה יותר קרוב למרכז (סמוך לאלעד)נפש חיה.

ממליצה עליה בהחלט.


 

@אנונימית בהו"ל

באתר שיטת אביבה יש מדריכות לפי איזורים בארץ. 

 

אל תתייאשי.

 

הקב"ה מכין  לך הפתעות

ואין לו מעצור להושיע כלל!

די רחוק.. תודהאנונימית בהו"ל
חגית דיקשטייןשקדי מרקאחרונה
תודה לכולן ואיזה כיף שיש מקום לפרוקאנונימית בהו"ל

התגובות שלכן מחזקות אותי❤️

 

בנתיים החלטתי להמשיך לעוד סבב, בהצלחה לי בלהשיג את ההתחייבויות וכמובן בעיקר בטיפול עצמו אמן

סתם פריקהאפרסקה

אני חולה כבר 3 ימים, יותר נכון 4, אבל ביום שני עוד לקחתי אקמולים והלכתי לעבודה.

מאז יום שלישי אני בבית, חצי מתה, לא אוכלת כלום, לא עושה כלום, הבית נראה כמו פוגרום ובעלי עוד שניה מת בעצמו מהעומס.

וכל יום מאז יום שלישי, הבוס שלי שולח עדכונים על איזה פגישת התעדכנות שבועית, ומה צריך לעשות להראות בה. שזה אחלה לגמרי, אבל מדבריו זה נשמע שהוא מצפה כל רגע שאני אחזור למחרת לעבודה. נגיד ברביעי הוא מתזכר שהפגישה בחמישי. וכשאני אומרת שבחמישי לא אגיע, הוא דוחה אותה לראשון (אנחנו סהכ 2 עובדות אז אין מה לעשות פגישה בלעדיי). ואם גם בראשון לא אגיע? מותר לי 😅

וכאילו, מה כבר אני אעדכן אותך בפגישה? העדכון- שום דבר לא התעדכן השבוע...

הוא לא אומר את זה בפירוש, אבל כל יום הוא שולח הודעות יותר ויותר מתעצבנות על דברים. כמו רשימה ענקית על שינויים שהוא רוצה שנעשה לקבצים שנציג, שלא נאחר לפגישות, שנגיש לו רשימת ימי חופש לחצי שנה הקרובה והוא הדגיש שהוא כמובן לא יוכל לאשר את כל החופשים שנבחר.

עכשיו כל זה מותר לו להגיד כמובן ואין לי בעיה עם זה, אבל עצם זה שכל פעם שאני מודיעה שאני לא מגיעה הוא ישר שולח אחרי זה הודעה מתעצבנת כזאת, מראה שהוא מתעצבן יותר ויותר.

עכשיו חבר. יש לי 83 ימי מחלה צבורים אם תסלח לי. כשאני פעם אחת בחיים חולה ככה מתה זה התגובות שאני מקבלת?

אני יודעת שככה זה בוסים ותמיד מבחינתם זה קודם כל העבודה ואז העובד. אבל וואלה זו לא הרגשה כיפית. למה כל הזמן שאני חולה אני רק צריכה לחשוב עם עצמי אם אני מרגישה מספיק טוב ללכת לעבודה? למה אי אפשר לנוח? התעלפתי יום אחד השבוע וממש לא בא לי לחזור לפני שכוחי במותניי אבל זה פשוט סוחט.

זהו, סתם פרקתי תודה שהייתן איתי

תרגישי בנחהמקורית

גם אצלנו זה ככה וגמני חולה כבר כמה ימים ולא מגיעה.

העבודה תחכה. גם המנהל.

אם גם בראשון תרגישי שאת לא מסוגלת אז אל. בשביל זה יש ימי מחלה בדיוק

תודה על ההזדהותאפרסקה
ב"ה כבר מרגישה הרבה יותר טוב אבל עדיין לא מספיק כדי לחזור, באמת אשאר גם מחר וזהו
ואי את נשמעת עובדת סופר מסורהSeven

במיוחד אם הגעת לצבירה כזו

אולי תנסחי לו משו בסיגנון שאת לא במיטבך וכל השיפורים שהוא רוצה בע"ה תדברו שתחזרי

תודה!אפרסקה
בעבודה שלי אם אני מפספסת יום בצורה לא מתוכננת, עבודה של בערך שבועיים יורדת לטימיון כי אין אצלנו שום דרך "לשמור" עבודה. ככה שאם אני לא ממש מתה, אני פשוט לוקחת אקמול וסוחבת
אולי תכניסי אותו לארכיון?טארקו

איזה מעיק רבנןןן

ולא, ממש לא כל הבוסים ככה..

אבל כן כנראה אחוז משמעותי.

וזה מבאס

כי הם רק מפסידים מזה.

חחח הלוואיאפרסקה

הוא חייב שנגיב על כל ציוץ שלו לפחות באימוג'י של אגודל למעלה שלא יהיה חלילה מצב שהוא אמר משהו ופיספסנו.

והם ממש מפסידים מזה.. אפס מוטיבציה לעבוד

ואם לא תגיבי כשאת חולה?טארקו

או בסוף יום עם הילדים וכו?

תעשי לך תזכורת פעמיים ביום להיכנס ולהגיב לו מרוכז


נשמע שהוא לא יודע לשים גבול ואת צריכה לשים אותו..


איך את מרגישה?

תודה מותקאפרסקה

אין לו בעיה שנגיב באיחור או משהו, ככה שאני יכולה תיאורטית להיכנס פעם פעמיים ביום ולהגיב לו. אבל לא יכולה כמובן לא להגיב שבוע כשאני חולה.. מניחה שלא לזה התכוונת

וכן לגמרי אין לו גבול 😅


עכשיו אני ב"ה הרבה יותר טוב, הצלחתי אפילו לאכול משהו קטן. תודה על ההתעניינות 🙏

לא התכוונתי לא להגיב שבועטארקואחרונה

אבל כן לסנן יותר, ולהיות בזמינות נמוכה ולהגיב מה שמתאים לך ובעיקר מתי שמתאים לך...

ובמיוחד כשאת חולה!

איזה מעיק🤦‍♀️🤦‍♀️יעל מהדרום
לק"י

אולי כדאי לכתוב לו שאת ממש חולה, ושתעדכני כשתוכלי לחזור....


תרגישי טוב!!

כן חשבתי על זה בשבתאפרסקה
ממש צודקת. אבל האמת אני מתחילה להאמין שאצליח להגיע בשני בעז"ה
אבל כן תוהה מה לכתוב לואפרסקה
שבוע טוב, יש שיפור אבל עדיין לא אגיע מחר?
לדעתי תכתבי לו משהו כמורק רגע קט

אני עדיין לא מרגישה טוב. ברגע שאהיה מסוגלת אחזור.

את לא צריכה לעדכן אותו בשיפור קטן, כי הוא יכול להשתמש בזה נגדך. מאחלת לך רפואה שלמה ומהירה, אבל יכול להיות שיום אחרי השיפור תרגישי קצת פחות טוב, וחבל לתת לו את הקלף הזה שאמרת שהמצב משתפר.

מסכימה מאוד.טארקו
תודה!אפרסקה
בסוף הלכתי על הכי קצר, שבוע טוב אני עדיין חולה 😅 בלי פרטים ובלי כלום
אחד הילדים מאושפז וקשה לי ממשאנונימית בהו"ל

זה שלא יודעים ב100% מה יש לו

עשו דיקור מתני אבל לא הצליחו אז סתם דקרו אותו מלא לחינם

נביא אנטיביוטיקה בשביל כיסוי שאם זה חיידקי אז זה יתפתח או לחכות בלי ואם יהיה צורך אז לתת?

מחר שבת מי ישאר בבית עם הילדים ומי יהיה איתו בבית?

מנסה לשחרר

לזרום עם המצב

לקבל הכל מלמעלה

אין עוד מלבדו

אני עייפה ברמות

וקשה לי

בריאות שלמה. 🫂🫂מוריה
אישפוז זה קשוח מאדoo
עברנו פעמיים אשפוז עם ילדמתואמת

שלושה ימים בלבד כל פעם, אבל זה הרגיש כמו נצח...

באחת הפעמים זה היה גם בשבת (התאשפזנו בשבת), והכי קשה היה שלא התארגנו על זה מראש... אתם לפחות יודעים עכשיו מראש שהוא יהיה שם בשבת, אז תנסו לחשוב מי הכי מתאים שיהיה איתו, ותדאגו לכל הדרכים להקל על השהות בשבת... (בגדים להחלפה, חומר קריאה, אוכל ונשנושים...)

מתפללת בשבילכם שבקרוב מאוד יגלו מה יש לו והוא ישוחרר בבריאות שלמה!

ובינתיים תנסו להקל על עצמכם כמה שאפשר - להתחלף ביניכם במשמרות על הילד, אולי גם לגייס בני משפחה נוספים, ולפנק את עצמכם (ואת הילד וגם את אחיו) במה שאפשר...❤️

גם אנחנו היינו מאושפזים עם אחד הילדיםניק חדש2

כמה ימים בגלל הקאות וחשדו בזעזוע מוח כי הוא קיבל מכה בראש.

זה היה סיוט סיוט סיוט.

הקושי שלך הכי מובן.

תנסי להקל על עצמך איפה שניתן.

בית חולים זה מתיש ממש1112

רפואה שלמה!!!

(ותקשיבי לתחושות בטן שלך)

זה קשההההה חיבוק גדול ורפואה שלמה ומהירהאורוש3
קשה מאוד לראות ילד שלךבאתי מפעם

במצב חסר אונים שכזה,

רוצה לעזור ואין כ''כ איך...

ממש קשוח. חיבוק גדול!

רפואה שלמה ❤️

מה שעוזר לי במצבים כאלה לעשות לעצמי בראש זום אאוט של זמן ולדמיין אותך

במעמד של עוד 10 שנים מספרת על הסיטואציה הזאת, היא תהפוך לסיפור שהיה מזמן. 

חיבוק❤️ אשפוז זה קשוח, במיוחד בשבתבארץ אהבתי

גם לנו יש גם ניסיון עם כמה שבתות כאלו.

אצלנו אני נשארתי בביה"ח (המאושפז הוא תינוק יונק, לא באמת היתה אופציה אחרת), ובעלי נסע עם הילדים להורים שלו.

ממליצה לדאוג מראש למיץ ענבים וכוסות לקידוש (בשע"צ הגיע מישהו שעשה קידוש, אבל לא תמיד היה לי נוח לצאת ידי חובה איתו. עזר לי שלא הייתי תלויה בזה), וגם כמה לחמניות/פיתות שיהיה לחם משנה מסודר לכל הסעודות. וכדאי שיהיה גם סידור עם תפילות שבת, אפשר ספר תהילים, ספרי קריאה.


וחיבוק על הדיקור מותני שלא הלך. איזה מתסכל זה... וגם על האנטיביוטיקה שרוצים לתת ולא ברור אם באמת צריך. גם אצלנו היתה פעם כזאת (אני כן נתתי, אבל מזדהה עם השאלה).❤️


ממליצה לשתף את הסביבה הקרובה. אנשים רוצים ושמחים לעזור, וזה נותן הרגשה טובה להרגיש את העזרה והשותפות של אחרים (ככה לפחות היה אצלי).

נשמע ממש מתיש. רפואה שלמה במהרה🫂יעל מהדרום
חיבוק קשה ממשמתיכון ועד מעון

אולי מי שנשאר שיסע לשבת עם הילדים למקום שיהיה בו נעים יותר?

ולהבא בעז"ה שלא תצטרכו אבל אני לא הסכמתי לניקור מותני בלי הרדמה.

התעקשו איתי, אבל אני התעקשתי יותר

ואני לא יודעת איפה אתם אבל בהרבה בתי חולים מחלקים אוכל למלווים לשבת, וממליצה לדאוג שיהיו גם פינוקים אם אפשר להנעים את השבת.

באחד האישפוזים שלנו, שהגעתי בשישי בצהריים דאגתי להביא בגדי שבת, להחליף וזה השפיע מאוד על ההרגשה.

שיהיה בבריאות במהירות 

אשפוז זה קשה מאודמולהבולה

עברתי הרבה כאלה עם הילדים ומבינה אותך מאוד, במיוחד האי ודאות

ממליצה לברר בבית החולים האם יש סעודות שבת ואם לא אז להתארגן

מראש גם עם פינוקים לשבת ומשהו לקריאה כי זה הכי קשה -שבת בבית חולים

אבל נס שזה שבתות קצרות עכשיו

ותזכירי שברוך ה' הוא מטופל ובהשגחה וזה הכי הכי חשוב כרגע

רפואה שלמה🫂

רפואה שלמה!!!! כל כך קשה!!!שיפור
שבוע טוב, מה שלומכם?מתיכון ועד מעוןאחרונה

איך הייתה שבת?

גלולות ופצעוניםאנייי חדשה

סיפור חיי....🙃

בכל פעם שאני מפסיקה גלולות, הפרצוף שלי משתגע ואני מתמלאת פצעים

עם גלולות הפנים שלי חלקות לגמרייי

אני כבר ללא גלולות כמה חודשים... הריון עד שבוע 13 ואחר כך גרידה

ועכשיו אני מנסה שוב להיכנס להריון

וממש מבאס אותי להראות ככה

יש לנו אירוע עוד חודש בערך ואני ממש לא רוצה להגיע ככה לאירוע.

יש פתרון להעלים את הפצעים או לשלוט בהורמונים המשתוללים?

אני תוהה אם לקחת גלולות אולי עד לאירוע?

אבל אני קודם צריכה לשלול הריון לא? (אמורה לקבל עוד שבוע)

עצות מחכימות אחרות יתקבלו בברכההההה

קוסמטיקאית מוסמכת טובה או רופא עורDoughnut
יכולים להתאים לך סבון וקרם או משחה שיטפלו בפצעים.
ולגבי האירוערק רגע קטאחרונה
תחפשי מאפרת שיש לה ניסיון בהסתרה של פצעים.
ילד בן 5 שלא רוצה להתחפשאובדת חצות

אין מה לשכנע אותו,

לא מעוניין להתחפש ולמרות שבתוכי מאוכזבת, מבינה שזה רצונו.

יש משהו מגניב שאפשר לעשות איתו בכ"ז? נניח שלט-התחפשתי לעצמי? יש לכן רעיונות כלשהם?

הייתי פשוט נותנת לו ככהכורסא ירוקה

שיחווה איך זה בלי כלום, שיענה לשאלות בגן למה לא התחפש, ושירגיש מה זה בשבילו.

אם יהיה לו טוב, מעולה, אם לא יהיה לו טוב שנה הבאה הוא יתחפש.

האמת שלפי התיאורים שלך בשרשורים אחרים זה נשמע כמו להכנס לפינה של "רוצה אבל רוצה שתשכנעו אותי" אל תכנסי לשם בכלל... את רוצה שהם יהיו בוגרים ועצמאיים, נכון? בשביל זה צריך לאפשר להם עצמאות איפה שאפשר, לחוות את ההשלכות של הבחירות שלנו,,ללמוד מה נכון לנו. נשמע לי שזאת הזדמנות מעולה עבורך כאמא לשחרר ועבורו כילד לחוות בחירה עצמאית

תדאגי שתהיה לו תחפושת שיש מצב שיאהבהשקט הזה

וביום של התחפושות תציעי לו ללבוש. ירצה- ירצה

לא ירצה- שימי בתיק למקרה שיתחרט כשיראה את כל הילדים בגן. 

אני הייתי אומרת לקנות משהושושנושי

שזה ישכב בבית, שיוכל למדוד לנסות

לפעמים המילה ''תחפושת'' גדולה ומלחיצה, הם לא באמת מצליחים להבין במה מדובר

אולי אם זה יישב בבית הוא יוכל להתרגל לעניין.

הייתי שמה לו משהו בשקיתאורוש3
ושולחת לגן ואומרת לו ולצוות שאם ירצה שילבישו לו, אבל בנחת. 
מצטרפת לכולן. לאפשר לו, לעזוב את הנושא כרגעקופצת רגע
לארגן שתהיה תחפושת שהגיוני שכן יאהב, להציע בבוקר התחפושות פעם אחת, אם לא ירצה לשים לו בתיק לגן.

זהו, חוץ מזה לעזוב לגמרי את הנושא... 

שבכל מקרה יהיה לך תחפושת של חייל/שוטר ורובהרקלתשוהנ

יש מצב שגם ביום של התחפושות לא ירצה, ואז שייקח רק רובה, או תחפושת בתיק, או שלא יתחפש בכלל.

 

אם הוא לא רוצה ולא חסר לו אני לא חושבת שיש סיבה לעשות לו תחפושת

אני מכירה שהרבה ילדים לא אוהבים להתחפשאולי בקרוב

ובעיקר בנים, יש לי אחים שכמעט אף פעם לא התחפשו, וגם כשכן זה היה דברים פשוטים עם בגדים נוחים שחקן כדורסל למשל.

מצטרפת להמלצות להציע פעם-פעמיים ואם עדיין לא רוצה לשקף לו מה יכול להיות ההשלכות של זה (אולי תהיה שונה מכל הילדים) ולשחרר, זה באסה לך בתור אמא אבל זה שלו אז לשחרר באמת. מצטרפת גם להמלצה שכן יהיה לך תחפושת בשבילו שאם ירצה ברגע האחרון ובאמת לשלוח לגן שאם ירצה שם כשיראה את כל הילדים אבל ממליצה שזאת תהיה תחפושת פשוטה, עם חולצה ומכנסיים שנוח ללבוש אולי גם כובע אבל לא אוברול או עם כל מיני בדים במרקמים שונים, כמה שיותר דומה לבגדים של היומיום.

הוא נרתע מאד דברים שקשורים למגע? הוא נמנע מסוגי בדים מסויימים? כי אולי זה וויסות חושי..

האמת? שלא יתחפששלומית.

מה אכפת לך אם הוא מתחפש או לא? תסבירי לו למה את חושבת שכדאי לו וזהו. כן, כן. לא, לא.

מכירה את האכזבה הזאת,שיפור

באמת כיף לראות את הילדים מחופשים. שכל המשפחה מסתובבת ביחד מחופשת. גם לי היו שנים שקצת התבאסתי שילדים לא רצו להתחפש.

אבל האכזבה היא שלי, וההחלטה אם להתחפש היא של הילד. אז קצת עודדתי, ואם הילד לא רצה אז זרמתי איתו.

אולי צבעי פנים של קבוצת כדורגל או משהי בסגנון...צוצקהלה
או סוכן/ שוטר סמוי...צוצקהלה
גם הבן שלי לא רצה להתחפש בגיל הזההמקוריתאחרונה

למרות שקניתי לו תחפושת שהוא ביקש ואביזרים

הוא שיחק איתם בבית וזהו

חוצמיזה התלבש כרגיל והכל בסדר

האמת לא הבנתי למה זה מאכזב. זכותו.

נקודה אדומה בניגוב לאחר יחסים בהריוןגולדסטאר

בנות, יצאה בניגוב שלאחר יחסים נקודת אדומה פיצקית מעורבבת עם הפרשות

שבוע 16+2

בבוקר היינו בסקירה והכל תקין היה


האם לגשת להבדק?

זה יחסים אחרי המון זמן מחשש שלי בשליש ראשון וזה גם טיפה'לה כאב לי


מה הייתן עושות?

לא הייתי עושה כלוםאמאשוני

סביר להניח שנפצעת

וגם אם זה מהרחם לא יעשו כלום

ורוב הסיכויים שגם לא יראו כלום בבדיקה.

רק אם ממשיך כדאי להיבדק.

תודה! בעלי גם בדעה הזאתגולדסטאר

שזה כנראה מהיחסים

זה קרה לי גם עם מוליך של אגיסטן בשבוע 5 אותו סיפור נקודת דם בשאריות אגיסטן

כנראה האיזור רגיש

נחשב תקין לפי התיאור והמצב שלךנייקיי

בשבוע 16, צוואר הרחם הרבה יותר רגיש וגדוש בכלי דם בגלל ההורמונים והעלייה בנפח הדם.

סביר להניח שהיה חיכוך שיצר פציעה קטנטנה בנימי הדם של צוואר הרחם.

תני לגוף להירגע. בלי מאמץ פיזי ובלי יחסים נוספים ביומיים הקרובים כדי לאפשר למקום להחלים.

העובדה שהיית בסקירה והכל היה תקין, גם מוסיפה להרגשה שסה"כ הכל בסדר. 

כן יש רק כאבים קלים בבטן כמו במהלך כל ההריוןגולדסטאר
כן נראה שאין משהו חריג בע"ה
אמנם בשבוע 35אנונימית בהו"ל

הלכתי למיון פעם על נקודה קטנה בניגוב, האחיות בקופה הפנו.

די צחקו עלי שבאתי בערב חג בגלל זה.

הרופאה באמת ראתה פצע.

עדיין מרגישה בסדר?

ברוך השם לא היה עוד הכתמות בניגוב מאזגולדסטאר
יש לי קצת כאבים יותר מהרגיל לא כואבים אלא יותר ממושכים

במקביל הבטן גם ממש גדלה לה אז ייתכן שגם קשור להתרחבות

ב"האנונימית בהו"ל

כן...זה שבועות שהבטן נמתחת.

ותהיי קשובה לעצמך...

כבר שכחתי הכלללל מההריון הקודםגולדסטאר
לא רוצה לבאס אבל אני חוששת שצריך בירור הלכתי.תהילה 4
אני כרגיל אמליץ על יועצות ההלכה של נשמת. 
למה? אם זה פחות מגריס אז מה יש לברר?כתבתנו
בבדיקה פנימית דיני כתמים לא עובדיםיעל מהדרום

לק"י

 

ניגוב הרבה פעמים נחשב כמו בדיקה פנימית.

ממה שלמדתימתיכון ועד מעון

ניגוב לא נחשה בדיקה פנימית ולכן לא אוסר, אבל בהחלט כדאי לבדוק

יש בזה דיעותיעל מהדרום
הסיפור הוא לא הניגוב אלא היחסים עצמם.תהילה 4

בדם שרואים מיד אחרי יחסים יש חשש שהייתה הרגשה ולכן זה לא דיני כתמים ואין משמעות לגריס. 

הפותחת כתבה שהרגישה כאב ולכן סביר להניח שתוכל לתלות בפצע כלשהוא. אבל כדאי להתייעת וגם לקבל הנחיות למניעת הישנות של מקרים כאלה 

הבנתי (אז זה גם וגם)יעל מהדרום
אני חושבת שאין חשש להרגשה בהיריוןשיפור
כי החשש שהייתה הרגשה זה שהתחיל מחזור
אין כזה דבר. דימום בהריון אוסר כמו כל דימום מהרחםתהילה 4אחרונה
עבר עריכה על ידי תהילה 4 בתאריך כ"ו בשבט תשפ"ו 13:38

את צודקת שאין חשש לוסת. גם מהבחינה שאין פה שטף אלא כתם קטנטן. 

 

אבל בדיוק לזה מתייחסת תקנת רבי זירא- שכל דם שרואה יושבת עליו. 

 

בכתמים אין הרגשה ולכן יש את כללי הכתמים. 

אבל יש 2.5 מצבים.  בהם חוששים להרגשה למרות שלא הייתה: 

בדיקה פנימית

דם אחרי תשמיש 

ודם במי רגליים- רק לאשכנזיות ובתנאים מסויימים. 

 

כמובן שלא באתי על גבי הפורום להכריע  בשאלה אלא לעורר מודעות למורכבות של ראיית דם במצב כזה. 

מהתגובות אני רואה שזה אכן נצרך ואין מספיק מודעות. 

 

מזמינה אתכן לחזור ולשנן הלכות טהרת המשפחה. בעיני חשוב מאד. 

 

שבת שלום

 

 

 

 

 

זה דם אחרי יחסים - לא שייך לדיני כתמיםתהילה 4
לא חושבת שהיא שאלה על הצד ההלכתירוח הרים
אין באמת מה לעשות עם זהנופנופ

פשוט צריך מנוחה

מקווה שפתוח בשישי בצהרייםאנונימית בהו"ל

בעיר שאני גרה בה מקווה נשים פתוח בשישי בצהריים למי שלא יכולה להתארגן בבית.


מישהי יודעת אם יש מקווה כזה באיזור שערי צדק?

שפתוח בשישי צהריים. תודה מראש 

וואוו איזה בלניות מסורות יש לכן!פה לקצת
כל הכבוד להן!

ולא מכירה, אז רק מקפיצה לך

מצאתי מקווה כזה בבית וגן, תודה.אנונימית בהו"לאחרונה
ילדים מפונקים-גיל 5אובדת חצות

נניח שאני קולטת,

שהילדים שלי המקסימים גם מפונקים ותובעניים (התרגלו שאמא חותכת פירות, שאני נותנת 2 ממתקים או משהו טעים ביום, שיש טלויזיה ולא הורגלו לאסוף או לעזור בבית)-איך אפשר לשנות את זה?

בכללי הם גם בכיינים ודרמטיים ומשגעים אותנו וגם חסרי סבלנות.

 

הם מלאים בדרישות: לממתקים, לגלידה, לטלוויזיה, לפה ולשם אבל שמתי לב שלא הרגלנו אותם לעזור בבית כ"כ, בטח לא כמו שנשים אחרות מספרות כאן. הבעיות המרכזיות שלי שטלוויזיה לפעמים עוזרת לי איתם ולפעמים אני נגד אז אני לא קוהרנטית בזה ומשתמשת בזה לפי הצורך, ואז כשאני מונעת מהם הם מנדנדים.

 

הרגלתי אותם שאני איתם אחה"צ ולא עושה שומדבר במקביל בעבודות הבית או בבישול,  לא לבד ולא איתם אני רק שלהם שזה דפוק אבל ממילא הם שובבים וצריך לרדוף אחריהם ולראות מה הם עושים (לא למדו להעסיק את עצמם כשאמא נחה\עובדת\עושה משהו אחר).

 

מדי פעם הם עוזרים לי בהכנת עוגות (סקרנים ונלהבים) ובלשים כלים במדיח בשישי בערב אבל לא מעניין אותם לקפל או למיין גרביים כמו שהאמהות כותבות כאן.

 

האם לא כל הילדים חוזרים הביתה ומחפשים להתפרק? לנוח? לעשות משהו כיף? לרצות דברים טעימים? ואתם רק נתונים לגחמותיהם?

 

מתי ואיזה תפקידים נותנים לגיל 5?

מודה שאנחנו מפנקים יחסית והאשם בנו.

 

כן נתנו להם להתלבש לבד, לאחרונה אחד מהם שהיה מפונק ורצה שאנגב לו-התחלתי להגיד שזהו שאם הוא לא מנגב לעעצמו שישאר ככה כי הגיע הזמן שאמא כבר לא יכולה לנגב לו-ובאמת הוא התחיל לנגב לבד.....

 

אבל עדיין הם באים אלינו למיטה (מצפצפים על הכלל) ועושים מה שהם רוצים, יש גבולות בבית אבל הם מאד מובילים אותנו.

מה שעשית עם הניגוב יכול לעזור לך בעוד מקריםשיפור

ברגע שאת מחליטה שמשהו הוא גבול- וצריך באמת לחשוב מה גבול גמור מבחינתך, אי אפשר הכל.

אבל לדוג' אם את מחליטה שממתק אחד ביום וזהו, או רק בשבת, או כל כלל שנראה לך שמספיק חשוב לך כדי לעמוד עליו בכל הכוח. אז זה הגבול, וכמה שהם לא בוכים וצועקים את לא מתרגשת וממשיכה להציב את הגבול בנחת. ואפילו תצפי לזה שהם יבכו וינסו לעקוף את הכלל- כי זאת ההתנהגות הכי הגיונית של ילד שנפגש עם גבול. אבל את תמשיכי לעמוד על שלך ברוגע בלי להתעצבן על זה שלא מקבלים את הגבול. אפשר אפילו להיות אמפטיים כלפי הקושי "זה באמת מבאס שאי אפשר עוד ממתק"- אחרי כמה זמן הם יקלטו שזה הגבול ויקבלו אותו. יכול להיות שבימים הראשונים ינסו כל פעם מחדש, אבל אם תהיי עקבית אחרי כמה ימים הם יבינו שזה הכלל החדש.

אבל באמת אי אפשר הכל. נגיד מבחינתי הציפייה לעזרה בבית די מצומצמת בגיל הזה- בעיקר לאסוף את המשחקים ששיחקו איתם.

נגיד גם טלוויזיה, ברגע שתגדירי להם גבולות ברורים ועקביים- נגיד חצי שעה קבועה ביום, או רק אחרי שיסדרו את המשחקים, או כל כלל אחר שמתאים לך- למרות שהוא לא יתאים לך 100 אחוז מהזמן, בעיניי שווה להחליא על כלל ולהיות עקביים. ותעמדי על זה ברוגע גם כשהם בוכים, הם ילמדו לקבל את הגבול.


בהצלחה!!!

כמה שאלות של כמה ימים אחרי לידהאנונימית בהו"ל

1. ילדתי בלי אפידורל ויש מקום שממש כואב לי בשריר למטה (יש תפרים ליד), זה מרגיש כמו שריר תפוס, יכול להיות קשור לסריקת הרדמה? מה יכול להקל על הכאב?

2. הקטנה קצת צהובה, יכול להיות שבגלל זה היא ישנונית? מה עוזר להוריד את הצהבת?

3. כמה זמן לוקח לגודש של ההנקה להרגע? ולזרמים של ההתחלה?

4. מה עושים עם זה שכל הנקה היא עושה קקי והכל דולף?

5. זה הגיוני שהדימום ממש חלש? ברמה שאני חושבת לשים תחתונית וזה יספיק...

6. נהיו לי גושים קטנים בבית שחי, זה יכול להיות קשור להנקה?

מזל טובהשם שלי

את עדיין מאושפזת, או שהשתחררתם?

אם את עדיין באשפוז, תשאלי את הצוות.


להוריד את הצהבת עוזר להניק כמה שיותר, ושיהיה לה הרבה יציאות, שיש לה.

אם היא נרדמת תוך כדי הנקה, צריך לנסות להכיר אותה.

לי עוזר ללחוץ על השד, שהחלב ישפריץ להם לפה.

אם נראה לך שהיא עם צהבת, כדאי לעקוב ולבדוק.


לגבי הדליפות מהטיטול, אפשר לנסות להחליף מידה או חברה.

כשהיא תגדל, היציאות שלה אמורות להתמעט.


לגבי הדימום, הגיוני שמהר הוא נחלש. זה משתנה בין נשים ובין לידות.

רק שימי לב שהוא גם יכול להתגבר פתאום.


גושים בבית השחי בהחלט יכולים להיות מההנקה.

אנחנו כבר בביתאנונימית בהו"ל

אז באמת אשתדל להעיר כל שלוש שעות.

ננסה את השאר.

תודה!

מזל טוביעל...
לגבי הצהבת- חשיפה לאור יום, אפילו דרך זכוכית החלון, הרבה הרבה הנקה וגם הרבה החלפת טיטולים, אז מעולה שהיא עושה הרבה. אם הכל דולף שימי טיטול על גבי טיטול, שבשני את שמה הפוך מהכיוון של הראשון
זה לא מסוכן לחשוף לשמש?אנונימית בהו"ל
זה רעיון, תודה!
כן בהחלט מסוכןאוזן הפיל
הכוונה להיות באור של שמש, לא תחת קרניים ישירות
מזל טוב יקרה!! מרגשש !! בשעה טובה!!אוהבת את השבת

עונה מה שיודעת..

לגבי הנקה

לוקח יומיים בערך לגודש לרדת.. חשוב כל הזמן להניק וגם לעסות עם האצבעות איפה שמתקשה שלא יהיה יתקשה עוד יותר ואז ממש כואב..


לגבי הישנוניות כן!!!! צהבת גורם לישנוניות ומצד שני ככל שיונקים יותר אז יורדת הצהבת.. אז כדאי להעיר על ידי החלפת טיטול וכזה ולהתעקש שתינק כמה שיותר ! מאוד עוזר גם עור לעור, וחשיפה לאור שמש גם דרך החלון, בפורום כתבו בעבר גם על ויטמין e אני חושבת אבל לא בטוחה...


דולף הרבה פעמים בגיל הזה.. אפשר לעטוף אותה בחיתול בד מעל אם את לא רוצה שתלכלך אותך.. וזה מדהים שהיא עוד הרבה קקי ככה הצהבת עוברת יוצר מהר, כי הבילירובין שגורם לצהבת יוצא בקקי..


דימום חלש- שימי תחבושת ולא תחתונית למקרה שיתחזק פתאום..


הכאב למטה אולי תשימי דברים שעוזרים לתפרים ואולי יעזור כם לזה? דבש ולבנדר , אלופירסט


בהצלחהההההה

תודה!אנונימית בהו"ל
וואי, אני מעסה קצת ולא מרגישה שזה עוזר, מקווה שישתפר תכף.

ולפחות כולכן כותבות לי שזה טוב שהיא עושה הרבה, ככה אני פחות מתבאסת על זה שהיא מלכלכת כל פעם מחדש.


אני מסתובבת עם תחתוני מחזור עם ספיגה גבוהה, מתלבטת אם במהלך היום לעבור לאחד עם ספיגה נמוכה יותר ובעיקר מקווה פשוט שהדימום ימשיך להיחלש ויגמר כבר, שונאת את זה שאסורים ועוד עם תינוקת שאי אפשר להעביר, זה פשוט באג🤦‍♀️


ניסיתי את הדברים האלה על כל האזור, באמת הכאב של התפרים כבר לא מורגש בכלל, ב"ה, אבל זה לא עזר בכלל לכאב של השריר.

לגבי 4מקרמה

את פותחת את הכנפיים והכיס בגב של הטיטול?

זה עושה את כל ההבדל

אני כןאנונימית בהו"ל

ביקשתי מבעלי שגם ישים לב לזה, תודה!

מזל טוב!!לפניו ברננה!

2. בהחלט יש קשר. להניק מלא מלא ולחשוף לאור שמש.

3. אצלי זה השתנה בין לידות.. בין שבועיים לחודשיים..

4.כדאי לוודא שאת שמה את הטיטול נכון.

לדוגמה בהאגיס יש מין כיס כזה שאמור ללכוד את הצואה שיוצאת מאחורה. צריך לוודא שהוא פתוח. ויש חלקים שמעבר לגומי שאמורים להיות מחוץ לטיטול. זה גם יכול להיות סימן שהמידה קטנה, או שהגזרה לא מתאימה וכדאי להחליף חברת טיטולים.


התדירות והכמות נשמעות מעולות שהיא מקבלת כמות טובה של חלב וזה יעזור לה להתגבר על הצהבת בע"ה במהרה!

5. דימום של אחרי לידה בא בגלים.. הגיוני ממש שהוא מאוד חלש ואל תדאגי ותיבהלי אם היא יתחזק שוב.

אישית מעדיפה לא לקחת סיכון וכן להיות עם אמצעי ספיגה משמעותי יותר גכדי שלא יהיו תקלות כשמתחזק..

6. ממה שאני יודעת יכול להיות קשור לגודש. אבל אם לא עובר תוך כמה ימים חשוב להיבדק..

עונה על חלקתוהה לעצמי

2. צהבת ממש גורמת להם להיות ישנוניים. תנסי להניק כמה שיותר, להניק עור לעור ולהעיר תוך כדי הנקה כדי שתינק כמה שיותר. הם נרדמים ההנקה בקלות, אבל צריך שיאכתו כמה שיותר כי הבילירובין מתפנה ביציאות.

4. להחליף סוג טיטול או מידה, כנראה משהו בגודל או בגזרה לא מתאים.

5. כן, זה לא אומר שהוא נגמר. עדיין יכול לחזור. הדימום אחרי לידה הרבה פעמים בא והולך.

6. כן, כנראה שזה קשור לזה. ממליצה בכל זאת ללכת בקרוב למעקב אצל כירורג שד אם הם לא נעלמים.

עונה על 2פה לקצת

זה גורם לישנוניות אבל צריך להעיר כדי שיאכל.

אצלי פעם הוא נרדם ולא הצלחתי להעיר אותו גם לא כשהפשטתי אותו וממש נלחצתי, התקשרתי לאחיות ושם אמרו לי להוריד לו גרביים ולשפשף את כף הרגל עד שמתעורר וזה באמת הדבר היחיד שהעיר אותו, אז אם את לא מצליחה להעיר את יכולה לנסות ככה

עונה על חלקממשיכה לחלום

לגבי 1 - תקבעי תור לפזיותרפיה של רצפת אגן.

2 - כן זה הגיוני, הנקות מרובות עוזרות.

3- אני הרגשתי שההנקה מתאזנת אחרי חודש. הגודש צריך לעבור עד שבוע לדעתי אבל לא בטוחה. בכל מקרה חשוב לטפל בגודש שלא יהפוך לדלקת

4- טוב שהיא עושה קקי כי זה מפנה את הבילירובין מהגוף שגורם לצהבת, שימו מידה גדולה יותר או תעברו לחברת טיטולים אחרת. לכל ילד מתאימה חברה אחרת.

5- קחי בחשבון שיש סיכוי שהדימום יחזור שוב...

מזל טוב!! לא ראיתי שהתייחסו, אז רק מוסיפה שאםקופצת רגעאחרונה

יש צהבת צריך שאיזה גורם רפואי יתייחס ויעקב.


אם ראו שהיא צהובה כבר בבית החולים ואמרו לך מה לעשות אז מעולה, אם לא, הייתי מתייעצת עם רופא ילדים או שואלת אחות. רק לדעת אם זו רמה שמצריכה מעקב צפוף עם מדידות או שמספיק נמוכה.


שאר הדברים שציינת נשמעים נורמליים,

שוב מזל טוב והרבה בריאות ונחת

מחפשת המלצה על רופא/ת מאוחדת שמתקינים התקניםהריון ולידה
מאנונימי כי שאלתי גם בסביבה שלי.


הרופא התותח שהייתי הולכת אליו הפסיק להתקין.


אני מחפשת המלצה מניסיון לרופא/ה מעולים שמתקינים התקן. קופת חולים מאוחדת, איזור ירושלים. גם מרכז ושומרון זה סבבה. 

אני התקנתי אצל דר אדית גולדשטאוב במשגב לדךכבתחילה

יכול להיות שהיא מקבלת בעוד מקומות.

ממליצה ממש! 

 

צריך לקבוע 2 תורים אצלה - 

אחד תור רגיל , חשוב לה להסביר על ההתקן ועל ההתקנה. 

אחד להתקנה עצמה. 

אני קבעתי תור אחד ואז היא שלחה אותי עם מרשם לקנות את ההתקן ולחזור שהיא תתקין לי בין התורים. 

בפועל הייתי צריכה לחכות הרבה שעות עד סוף התור ורק אז היא קיבלה אותי. 

לכן ממליצה - לקבוע 2 תורים מראש, או להערך להמתנה ממושכת. 

הייתי אצל נילי איסרלספצלשהריון

הייתה רגישה מקצועית ומדהימה.

וגם דתיה ומבינה ברגישות את כל הקטע ההלכתי.ממליצה

אני התקנתי אצל פאווז לאפי בלאומיתשושנושי

אני יודעת שהוא עובד גם מאוחדת בגילה, לא יודעת אם מתקין.

הוא הרופא נשים שלי ואני ממש מרוצה ממנו.

היה זריז, מקצועי 

תוך דקה סיימנו.

הייתי אצלשלומית.

ד''ר עניו גורדנה, הרופאה הקבועה שלי, היה אחלה.

חוץ מזה שמעתי המלצות גם על ד''ר סיון ליווסון 

דר אילן ברעם. במודיעיןמיקי מאוס

תתקשרי יקבעו לך תור להתקנה אולי יותר קרוב מאשר באתר (כי התקנה זה בפרטי. מאוחדת משתתפת במשהו)

הרופא הכי מקצועי ואנושי שפגשתי!

גם ממליצה עליו בחום!יערת דבשאחרונה

הוא מקבל גם ב2 מרפאות של מאוחדת

בתל אביב

וגם במרפאה פרטית בהרצליה( חוץ מודיעין)

עיונות איך לחגוג לבעל יום הולדת? קטן... רק אנחנו?פצלשהריון

מחפשת משחק או פעילות לעשות לו. יש עוגה ומתנה. 

טריוויה/ חידוןיעל מהדרום
איך?פצלשהריון

יכולה לפרט?

רגע. זה רק שניכם? או שיש גם ילדים?יעל מהדרום
שנינו. הילדים קטנים. שנה וחצי ו4 חודשים...פצלשהריון

נראלי נעדיף שישנו כדי שהיומולדת יהיה שלו ולא שלהם... 🤦‍♀️

אהה..אז חידון לא יתאיםיעל מהדרום
לק"י

אני לא טובה במשחקים לזוג מבוגרים.


מזל טוב! ותהנו!!

לא מזמן שיתפתי כאן משחקיום שני

שעשיתי ליום נישואים שלנו, אני חושבת שיתאים גם ליום הולדת

מעתיקה לך:


היה לנו יום נישואים ושנינו עמוסים ...


יצאנו למסעדה בערב ומאוד רציתי שקצת נציין את היום.


בנות שיתפו כאן כל מיני משחקים זוגיים אז הכנתי משהו מהרעיונות שקראתי, שתי דקות עבודה והיה נחמד!


הכנתי שתי ערמות של כרטיסים.


אחת - כל מיני משפטים השאלות כמו:


משהו שהיה לי מאתגר


משהו שאני מתגעגע אליו


משהו ששימח אותי


אני רוצה להודות לך על


וכו'


ובערימה השנייה כתבתי כל מיני תחנות שהיו לנו בחיים.


למשל -


בדייטים


בזמן הלימודים


כשגרנו ב...


הלידה של


כל אחד בתורו לקח כרטיס מכל ערימה, והיה צריך לענות.


למשל -


משהו שאני רוצה להודות לך עליו - בלידה של...


משהו שהיה לי מאתגר - בדייטים


היה נחמד ומעורר מחשבה!!

שומרת ליאחת כמוני
תודה!
איזה רעיון יפה!יערת דבשאחרונה

שומרת לי ליום הולדת של הבעלול😉

עוד כמה רעיונות:יום שני

* להכין ארוחה חגיגית, אפשר להכין לו הזמנה רשמית במחשב ולשלוח באותו בוקר

 תערכי שולחן עם מפיות והכל.

תכיני תפריט, ותכתבי הערות שמתאימות לו

למשל -

פסטה ברוטב כמו שאכלו בישיבה

סלט שהיה בחתונה שלנו

פיצה שקנינו לפני הלידה ....

אם יש לך זמן תוסיפי לתפריט תמונות ואיחולים ותשמרו למזכרת.


* לקנות מתנות סמליות לפי אותיות השם שלו


* משחק חידות (כמו חפש את המטמון) בבית, המטמון זה המתנה.


* לבקש מחברים / משפחה שישלחו לך איחולים קצרים בשבילו, להדפיס ולפזר בבית


* לצייר ציור או להכין יצירה ביחד.


* לרקוד (:

אהבתי. תודה!!פצלשהריון
אני חושבת שהכי כיף זה לעשות ביחדאמאשוני

ולא שאת מכינה לו.

כלומר יש כאלה שטוב להם שמכינים אחד לשני (ואז המכין לא באמת משתתף כי הוא יודע את התשובות)

לדעתי הכי כיף שמופתעים וזורמים יחד.

(ואז אם פחות מוצלח צוחקים על זה יחד במקסימום)

אפשר לקנות משהו מוכן ואז את לא יודעת מה הפרטים בשאלות.

אפשר לעשות עבודת אומנות או בישול משותף.

צרבות בהריוןגולדסטאר

בנות קיבלתי גם מרשם.לאומפרדקס וגם טאמס


מה עדיף? בעיקר טעם מררררר בפה

וכמה טאמס מותר?

לי עזר מאוד אומפרדקס,אבלחולמת להצליחאחרונה

באיזה שהוא שלב הרופאה אמרה לי שהוא פחות מומלץ בהריון ועדיף לקחת לנטון.

ממליצה להתייעץ על זה עם רופאה

יש סיכוי שהביוץ עוד לא היה?הריון ולידה

בחודשים האחרונים הביוץ שלי נע בין היום ה12-13 למחזור, לבין היום ה17-18. כלומר או או...

לא כל כך באמצע שבין לבין. אחרי שבחודש שעבר זה היה ביום ה12-13, ציפיתי שגם החודש הביוץ יהיה מוקדם, אבל אני כבר ביום ה25...

ביום שלישי האחרון (היום ה 19) עשיתי בדיקת דם, כי הרגשתי שהביוץ לא בהכרח היה.

תמיד אני מרגישה שהפרוגסטרון עולה ברגישות בחזה ובאיזה חצ'קון ספציפי....


והפעם לא היה. ובאמת בבדיקת דם היה נראה שהביוץ עוד לא הגיע:

אסטרדיול: 206

פרוגסטרון: 1.6

LH: 12.43

FSH: 8.9


הצ'ט אמר על הערכים הללו, שזה אומר שהביוץ יתרחש עוד בין 12 ל48 שעות.

היה נדמה לי ביום חמישי בלילה שיש לי באמת כאבים של ביוץ.


אבל, פתאום היו לי היום הפרשות שנראו לי די פוריות (אבל אני לא מבינה בזה מספיק..  כאלה שנראות רטובות, יחסית רבות, שקופות ומיימיות, ומעט נמתחות).


בנוסף עדיין לא הרגשתי סימנים מובהקים שהביוץ היה מבחינת רגישות בחזה וכו (אבל היו חודשים שזה קרה)

ואני מתלבטת אם יש סיכוי שעוד לא היה הביוץ ולדאוג לקיום יחסים.

כעת כבר מאוחר מדי לבדיקת ביוץ היום.


אשמח לעזרה ממי שמבינה בזה......

לדעתי, בוודאי שיש סיכוי טובנייקיי

לפי התיאור של ההפרשות + תוצאות הממדים של בדיקת הדם, הביוץ מתקרב. 

גם אם יהיה בעוד יומיים - שלושה, זה זמן מצויין לנסות

 

בהצלחה!!!!

תודההריון ולידה
גם כשהבדיקה הייתה לפני כמעט שבוע?
ההפרשות המאוד פוריות הן הסימן המובהקנייקיי
תודה לךהריון ולידה
אני פשוט לא בטוחה במאה אחוז שהן אכן הפרשות מאד פוריות...
שווה לנסותנייקיי
ולזכור שנורמלי וטבעי שהסיכוי להיקלט הוא סביב ה 15%, גם כשמועד הביוץ מזוהה וידוע והכל בסדר 
שאלה על בדיקת הדם, אם אפשרירושלמית במקור
איך את מקבלת הפניה כזו לבדיקת דם לביוץ? כל חודש אפשר?
אני שולחת כל חודשהריון ולידה
שאני רוצה לבדוק בקשה בפניה באפליקציה לרופאת המשפחה שלי, וכותבת בדיוק מה רוצה לבדוק.
תודה! לחודש אחד מספיק בדיקת אחת?ירושלמית במקור
ואיך את יודעת מתי לבוא לעשות אותה?
בגדול אני עושה פעם אחתהריון ולידה
לפעמים כדי לודא שהביוץ באמת היה אם נראה לי שהיה כבר, או כמו החודש להבין איפה אני עומדת, אם לא ברור לי שהיה. בדרך כלל אני מרגישה רגישות בחזה ואז יודעת שהפרוגסטרון עלה והביוץ כבר היה (וכנל- בדרך כלל מרגישה כשהוא יורד ויודעת שהוסת מתקרבת..)
כשממש ברור לי מה היה ומתיהריון ולידה

לא עושה בדיקה.

לרוב עושה כשיש חוסר ודאות או כדי להיות בטוחה שהביוץ כבר היה. 

מעניין ממש... תודהירושלמית במקור
טוב אז הקשבתי לאינטואיציותהריון ולידה

ועשיתי היום בדיקת דם...

ומסתבר שצדקתי, והביוץ עדיין לא היה...

יצאו לי ערכים שבחיים לא ראיתי כאלה גבוהים ולא ידעתי שlh יכול להגיע לגבהים כאלה...


אסטרדיול 822

פרוגסטרון 2.8

Fsh 8.85

Lh 56.56


מה זה??


לא מבינה בזה. בדברים כאלה שואלת את הצ'ט. בהצלחה!ירושלמית במקור
את ממש רגע לפני הביוץ או כבר בביוץנייקיי

תשובת Gemini

 

https://g.co/gemini/share/e4064604400d


ההפרשות הפוריות שתיארת לפני כן, העידו שאת לפני.  

תודה לכולכן על התמיכההריון ולידה
זהו עכשיו הביוץ כנראה מאחורי ואני צריכה לשרוד את השבועיים האלה ולקוות לטוב🙏🏽🙏🏽🙏🏽


מתי הכי מוקדם אפשר לעשות בדיקת הריון ביתית שיש סיכוי שתצא אמינה? נדמה לי שפעם עשיתי כשבוע לאחר הביוץ ויצא... (הריון שלצערי לא צלח...) זה הגיוני? 

שונאת את המתח הזה😵‍💫הריון ולידהאחרונה

בסוף היינו יחד רק יומיים לפני הביוץ ואחר כך בעלי היה חולה


וכל הזמן אני בין כן ולא...

מראש אמרתי לעצמי הסיכוי נמוך במצב כזה (למרות שהצ'ט ניסה לשכנע שזה דווקא טוב שיש  כבר זרע בזמן הביוץ).


אבל כל בחילה/סחרחורת/כאב בטן אני אומרת לעצמי אולי בכל זאת הפעם.... וכל כך כל כך פוחדת להתבדות יש לי עכשיו שוב אירוע, והזמן לא לטובתי.... מקווה מאד שהפעם יחוס וירחם.....

לא מצליחה להתנתק מהמחשבות והחששות על זה ככל שעובר הזמן. ופוחדת להתרסק..... .

גלולות הנקהפרח שמח
אחרי שמפסיקים לקחת גלולות הנקה אז אמורים לקבל ווסת? אני עדיין אמשיך להניק וזה תאומים
יש לך ניסיון מהנקות קודמות?השם שלי

אם ההנקה מונעת לך, אז לא תקבלי גם כשתפסיקי.

אם היא לא מונעת לך, אז את אמורה לקבל.


זה משתנה מאישה לאישה, ויכול להיות תלוי בכמות ההנקה, בזמן מהלידה ובהנקה בלילה.

אין תשובה ודאית.

לאפרח שמח
זאת לידה ראשונה
אז הכל יכול להיותהשם שליאחרונה
מעקב זקיקים - אוף לכולם זה כזה קשה??אנונימית בהו"ל

חייבת לפרוק.

 

אוףףףףף

 

כבר קרוב לשנה שמנסים להיקלט להריון ולא מצליחים.

הלכתי לרופא נשים שאמר שנתחיל לעשות מעקב זקיקים.

הוא באמת היה ממש נחמד ונעים.

נתן לי את הוואטספ שלו ואמר שאעדכן אותו כשאקבל מחזור ויגיד לי באיזה יום להגיע לאן והוא יעשה מעקב.

 

השבוע התחיל לי מחזור ואמר לי להגיע היום בבוקר לבית חולים מסוים שהוא נמצא שם בשעות הבוקר.

 

התלבטנו אם אלך לבד או עם בעלי, בסוף בעלי בא איתי.

יצאנו בשמונה מהבית, 40 דקות נסיעה, רבע שעה חיפשנו חניה ורבע שעה הלכנו מהחניה עד הבית חולים.

סה"כ שעה ורבע מאז שיצאנו מהבית עד שהגענו.

 

הגענו, שאלנו את המזכירה איפה הוא, אמרה שלא ראתה אותו היום.

שאלנו עוד עמדת מזכירות ועוד עמדת מזכירות, לא ראו אותו היום.

שלחתי לו וואטספ, התקשרי פעמיים. לא ענה.

חיכינו 20 דקות ואז התייאשנו וחזרנו לאוטו.

 

בדרך חזרה לכיוון העבודה, הוא התקשר. בכלל לא זכר.

כשהזכרתי לו מאוד מאוד התנצל ואמר שהוא לא נמצא היום בבית חולים (ביום שלישי אמר לי להגיע בחמישי)

ושאבוא היום אחה"צ למרכז רפואי אחר - גם בערך 40 דקות מהבית.

 

אז קודם כל אני לא יכולה אחה"צ- אני עם הילדים.

חוץ מזה לא כ"כ ברורה לי ההתנהלות שלו.

 

זה לא אמור להיות שהוא נותן לי הפניה ואני הולכת לטכנאית שתעשה את המעקב?

למה צריך דווקא רופא?

וגם הוא שולח אותי לכל מיני מרכזים רפואיים כשאני בלי הפניה ואין לי תור רשמי אליו.

אז אני אמורה להגיע ולחכות שהוא יתפנה? או להיכנס על חשבון מטופלות אחרות?

 

אשמח לשמוע מבעלות ניסיון איך זה היה אצלם?

אני בקופת חולים מכבי אם זה רלוונטי.

 

 

 

 

קראתי, מקפיצה לךירושלמית במקור
את לא חייבת אצלונעמי28
אפשר לעשות מעקב אצל טכנאית בקופה

ומבאס על הבוקר.

ההתנהלות שלו בעייתיתחושבת בקופסא

ממה שאני מכירה הוא אמור לתת לך הפנייה ואז את יכולה ללכת למרכז בריאות האישה בקופת חולים לטכנאית.

או שתבקשי ממנו הפניות בצורה מסודרת, או שתעברי לרופא אחר.

איך הגעת אליו? בצורה רשמית דרך הקופה שאו שהוא איזה מכר ממסגרת לא רפואית כלשהי?

רשמית דרך הקופהאנונימית בהו"ל

אין אצלנו כזה הרבה זמינות של רופאי נשים.

נגיד אצלו התור הקרוב הפנוי זה עוד חודשיים.

 

ושאר הרופאים על הפנים! ניסיתי והייתי ממש לא מרוצה.

הוא לפחות בפן האישי ממש נחמד.

אני עשיתי מעקבי זקיקים אצל טכנאית בקופ"חאני וגם אני

היא אלופה ומקצועית ותורים זמינים

את ממש לא צריכה לעשות בבית חןלים

ואת ממש לא צריכה דווקא שרופא יעשה לך

נשמע התנהלות לגמרי מסורבלתSheela
בד"כ הרופא נותן מראש את ההפניות ואת צריכה להגיע לטכנאית. לא אגיד שזה נחמד אבל לא כזה סרבול.. 
מעקב זקיקים זה קשה, נקודה!!! אבל אפשר וצריך לראותאמהלה

במה אפשר להקל.

גם אני הייתי צריכה לנסוע כל פעם שעה+ למרכז הרפואי, ועוד שעה+ בחזור.

לצאת באישון בוקר ולהשאיר את הילדים להתארגן לבד. 

וכמובן על חשבון שעות עבודה, שעקמו לי את הפרצוף בכל יום מחדש.

אבל

לא הגיוני ההתנהלות של הרופא שלך.

את לא צריכה רופא נשים במקום בשביל המעקב

הרופא שהלכת אליו צריך להוציא לך הפניות לאולטרה סאונד ובדיקת דם. הוא מוציא עשרות הפניות בבת אחת.

את עושה במרכז הרפואי שהכי קרוב אלייך, והתשובות- או שאת שולחת אליו, אם הוא רופא של הקופה התשובות אמורות להגיע אליו ישירות.

אני לאורך כל תקופת הטיפולים בכלל לא הייתי בקשר עם הרופא

הכל דרך האחיות פוריות במרכז הרפואי.

הן התקשרו אלי כל פעם אחרי שהגיעו הבדיקות והורו לי מה השלב הבא שעלי לעשות- כמובן שהרופא נתן להן את ההוראות.

זה חייב להיות תיק מסודר ושמישהו ינהל את הכל ולא שיגיד לכם תבואו היום תלכו מחר, חייב פה סדר ודיוק בזמנים

בהצלחה רבה

שתפקדו מהר בזש"ק

תודה לכולן על התגובותאנונימית בהו"ל

עכשיו לא יודעת מה לעשות...

להמשיך איתו בראש שלו?

לנסות לעבור לרופאים אחרים? (לא בא לי.... היו ממש לא נעימים)

 

להמשיך לחכות?

גם ככה חשבתי שאולי רצנו מהר מידי לבירור רפואי.

תבקשי ממנו הפנייהחושבת בקופסא

לא ברור למה הוא נתן לך הפנייה עד עכשיו.

ביקשתי ממנו הפניהאנונימית בהו"ל

בטח היום כבר לא אוכל ללכת.

 

זה קריטי הזמנים?

צריךאורוש3אחרונה
מעקב ראשון ביום 2 או 3 למחזור. אם זה סתם מעקב זקיקים ראשוני, מקסימום חודש הבא...
כמה דברים שעלו ליטרכיאדה

רופא נשים לא מטפל בבעיות פוריות, חבל על הזמן שלכם- לכו לרופא פריון.

ואם פניתם לרופא נשים הוא היה צריך לשלוח אתכם דבר ראשון לסדרה של בדיקות

לא ישר מעקב זקיקים.

פרופיל הורמונלי למשל שזה רק בדיקת דם ועוד- לא זוכרת כרגע, אבל יש פרוטוקול ראשוני של בדיקות, 

מעקב זקיקים עושים לקראת טיפול, אבל קודם צריך לדעת אם יש בעיה, מה הבעיה ואצל מי.

שורה תחתונה- לכו לרופא פוריות.

אם אתם במכבי באזור המרכז יש לי המלצה חמה.

תודהאנונימית בהו"ל

תדעי לך שהייתי פעמיים אצל רופאי נשים ושניהם אמרו לי פרופיל הורמונלי לא רלוונטי

לא יודעת למה, לא מבינה בזה.

 

לי היה נשמע הגיוני מעקב זקיקים, כי המחזורים קצרים וחלק מהחודשים אני לא מזהה  בכלל ביוץ.

 

בדקתי עכשיו באפליקציה על רופאי פיריון באזור שלי (אני לא גרה במרכז), התורים הקרובים הם באפריל, זה סביר?

וחוץ מזה שצריכה לקבל הפניה מהרופא כדי לקבוע אליהם תור.

 

מוזרSheela

נשמע קלאסי להתחיל מפרופיל הורמונלי

לגבי השאלה שלך קודם בעיקרון אפשר להתחיל מעקב זקיקים גם אחרי אבל זה תלוי מה רוצים לבדוק. פרופיל הורמונלי עושים עד יום 5 לווסת. 

בכל מקרה לא עושים שום התערבות טיפוליתטרכיאדה

לפני שעושים את כל הבדיקות. אז את יכולה לקבוע תור לאפריל (זה לא כזה רחוק)

ולבקש מהרופא נשים הפניה לכל הבדיקות שצריך, כדי שתבואי כבר מוכנה לרופא פוריות.

הבדיקות עצמן לוקחות הרבה זמן כי חלקן מבוצעות בכל מיני זמנים של המחזור

ויש בדיקות שהתורים אליהם רחוקים

את יכולה לבדוק על רופאי נשים ספציפיםנעומית

חלק מרופאי הנשים שאפשר לקבוע אליהם תור, הם גם רופאי פריון

את יכולה לראות מה התור הפנוי, ולבדוק בגוגל על הרופא.

וההתנהלות של הרופא ממש מתמיה.

אולי כדאי לבקש הפניות וללכת באופן עצמאי? 

באופן כללי כן זה סיוטפצלושון
אבל ההתנהלות באמת מוזרה
תשאלי אותוטארקו

אם את יכולה לעשות מעקב אצל טכנאית

ולשלוח לו את התוצאות בווצאפ.


הרבה רופאים מאפשרים את זה..

ממש לא צריכה אצלואורוש3

אני לא במכבי. אבל תבקשי הפניה וטופס 17 ולכי לטכנאית. תשלחי לו את התוצאות.

לבי''ח הולכים רק אם זה דרישה שלהם במעקבים לivf. ויש גם בתי חולים שזה סבבה מבחינתם לעשות בקופה גם במקרה הזה. 

אומפרדקס בהריוןגולדסטאר

שבוע 16+3 ברוך השם וסובלת לאחרונה מצרבות קשות שבעיקר משפיעות על הקול שלי מהריפלוקס שעולה ומטעם מר מר מררר בפה


מותר, נכון?

אצל הבכור לא היה לי צורך


מה ההבדל בין הרגיל לבין הZ?

מי שלוקחת- מה את לוקחת וכמה ביום? ומתי?

מותר לא זוכרת מאיזה שבוע אבלהמקורית

אני לקחתי כדור אחד בבוקר

לא צריך יותר מזה

לקחתי בשני ההריונות האחרונים. כשהתחיל צרבתואילו פינו

או אחרי מאכלים שמעודדים צרבת..

לא כל יום למרות שההנחיה לפעמים היא כן כל יום.

אומרים חצי שעה לפני אוכל..

כמה ביום זה תלוי ברמת הצרבת.. 

ממה שאני זוכרת הz הוא ללא מרשםדיאט ספרייט

והרגיל עם מרשם.

בכל מקרה לי רשמו את התרופה הזו בהריון, אז מאמינה שבסדר. 

אני לוקחת בכל ההריונותאחת כמוניאחרונה
בהמלצת רופאת משפחה
איפה אתן מדליקות נרות שבת?מנגואית

מחפשת רעיונות למדף או ארונית קטנה (יש לי רוחב של 60 סמ)

אנחנו רוצים לקנות ספרייה לסלון , אז רגע לפני זה אני חושבת גם על פינת הדלקת נרות ואולי לשלב אותם יחד או בעיצוב תואם.

אם מישהי רוצה להעלות תמונה בלי פרטים מזהים


כרגע אני מדליקה על השיש. זה סבבה אבל פחות יפה

יש היום פתרונות כמו פמוט-תמונה וכד'אמהלה

תסתכלי פה למשל

https://pamotmuna.co.il/

 

ואפשר לבנות מדף מזכוכית או אבן, פינתי ויפה ועליו להדליק. זה זכוכית למשל:

אני באופן אישי מדליקה על בר קטן וגבוה שיש לי.

 

רק אןמרת- הקירות הזוויתיים מקבלים פיח כל שבוע.נפש חיה.
אני מדליקה על מדף אחר, יותר נוח. 
תודהמנגואית

מדף עץ?

אוהבת את המראה , מתלבטת אם בטיחותי מספיק

בדרכ אני לא יוצאת לתפילה אבל לפעמים כן ואז להשאיר את הבית לבד.. או כשהולכים לישון

אצלי זה מדף זוויתי משיש (שכורה) ובתמונה זה זכוכיתנפש חיה.

אני לא בטוחה כמה זה בטוח, אבל מניחה שיש עוד צורות וויטרינות זכוכית לנרות.

וגם אצלי זה היה בטוח כי הנרות בתוך בית נרות קטן.

אבל בגלל הפיח העברתי למדף אחר שהיה שם

לא, זה גם שיש (כאמור, דירה שכורה)

לי יש פינה זוויתית ואין שום פיחתוהה לעצמי
מדליקה בשמן זית
אז כנראה תלוי מיקום/ שמן/לאיודעת מהנפש חיה.
לא בהכרח, להורים שלי יש מדף כזה בדיוקאמא לאוצר❤

ואין פיח בכלל

כנראה תלוי בכל מיני משתנים 

חמוד מאוד! לא הכרתי את הפמוטתמונהמנגואית
זה ממש מוצלח. יש למישהי במשפחה שלנו כבר מעל 20 שנהאמהלה
לי יש124816

מדף כזה,

קודם היה לי מדף עץ שציפיתי בנייר אלומיניום כי פחדתי שדליק.

וכפתרון זמני היה לי שולחן קטן שגם עליו היה נייר אלומיניום (היה לא אסתטי והתאפשר כי לא היו קטנטנים בסביבה).

מנסה להבין את הקונספט של מדף לנרות משולב בספריה, נשמע לי ממש דליק ומפחיד אבל אולי אני מדי היסטרית כי ראיתי את זה בהרבה בתים.

האמת גם לי נשמע מלחיץ ממשתוהה לעצמי
לנו יש מדף עץ ייעודי שעליו אקווריום זכוכית.מתואמת
יש לי בסלוןDoughnut

ארון נעליים של איקאה שמשמש לאחסון (לא של נעליים), אני מדליקה מעליו. כזה:

BISSA ארון נעליים עם 2 תאים, לבן, ‎49x28x93 ס"מ‏ - IKEA

רעיון חמוד!מנגואית
לא מפחיד אותך להדליק על עץ?אמהלה
לא😊Doughnut
הנר בתוך זכוכית על פמוט, לא ישירות על העץ, מרגיש לי יציב ובטוח.
לא מפחיד אותך הגובה?רקאני

זה ממש בהישג יד

 

לאDoughnut
הקטנה לא מגיעה, והשאר יותר גדולים ולא מתקרבים.
לנו יש מדףהשם שלי
ומעליו מגש מתכת
בגדול מספיק מגש זכוכית או אבן או משהו שהוא לא עץמרגול

שמספיק גדול בשביל שאם חלילה נופל נר, אז הוא נופל עליו.

ואז יש לך יד חופשית.

(מניחה את המגש איפה שבא לך להדליק, עליו פמוטים, וזהו)

יש גם "ביתנים" כאלו לנרות. שזה ממש עם קירות זכוכית וכאלה ופתחים צרים מאוד בשביל החמצן לאש (ודלת נפתח בשביל ההדלקה עצמה)

שגם את זה את יכולה לשים אפילו בכוננית מעץ (כי הנרות עצמם כלואים בחומר שלא נשרף)

אצלינו בדיוק בנינו ספריהשומשומונית
ובתוכה עשינו ויטרינה להדלקה (עם פתח אוורור) ואני מדליקה בפנים. הספריה ממש קרובה לפינת האוכל וכיף לאכול ליד נרות השבת
נשמע טובמנגואית
רוצה להמליץ בפרטי? או כאן לכולן
את יכולה לשלוח תמונה?לפניו ברננה!
או שלך או משהו בסגנון שאבין על מה מדובר?

חשבתי לעשות מדף מובנה בנישה של גבס, קשת כזה. למישהי יש? איך זה מבחינת הפיח?

לנו יש נישה בגבסדרקונית ירוקה

אין פיח (מדליקה בנרות שעווה). יש מרצפת בתחתית הנישה

רק אני מדליקה על שולחן האוכל?שומשומ
אני מדליקה על האיאפרסקה
ולפני שעברנו דירה הדלקתי על השולחן מחשב (המכוסה) חחח
אם אני אדליק על שולחן האוכל -מתואמת
במקרה הטוב הבית יעלה באש רק בזמן הקידוש ולא לפני🤭😅🙈
אני מדליקה על השישרקאני
אבל אז אסור להזיז את הפמוטים כשרוצים לפנות שולחןאורי8
את משאירה אותם שם עד מוצש?
אני שמה מפת ניילון עד למגש של הנרותשומשומ
יש דרך להזיזקמה ש.
בס"ד

נראה לי אם המגש של הנרות הופך לכלי שמלאכתו להיתר (תבדקו אותי). מה שעושים זה שמניחים משהו כמו הכוס של הקידוש על המגש (הכוס של הקידוש צריכה להיות מונחת שם במשך בין השמשות). ואז אפשר להזיז את המגש עם הנרות כשהנרות כבר מכובים. בעלי לא לידי כדי להסביר לי אבל פעם לפני הרבה שנים בדירה הראשונה שלנו ככה היינו עושים.

אפשר גם להניח חפץ חשוב אחר ששייך לסעודה (חלה)נפש חיה.
ואז זה כלי שמלאכתו לאסור ולהיתר= מותר להזיז
חושבת שזה נקרא124816
בסיס לדבר האסור והמותר.

זוכרת כילדה קטנה כשהתארחנו את סבתא מניחה לפני שבת סידור על המגש של הנרות שמונח על השולחן ואת הלחץ של אמא שלי מלשמור עלינו שלא נגע בנרות ולא נמשוך את המפה.


הופתעתי לשמוע פה שיש בתים עם ילדים שעושים בהם את זה 

נכוןנכון! בסיס לדבר האסור והמותר. צודקת!נפש חיה.אחרונה
דיני כתמיםאנונימית בהו"ל

קשה לי ממש ממש עם כל הקונספט של להביא לרב כתמים.

אני ב7 נקיים אחרי לידה ויש הרבה מה להביא לו

גרים בישוב, מכירים את הרב טוב ואין פה עוד רבנים בסביבה

בעלי יגיע אליו, אבל אוף אוף אוף. זה פשוט לא נעים.


אני לא מבינה מה כל-כך מסובך שאני אלמד ואפסוק לעצמי.

כדאי לשאול את הרב איזה צבעים שלך שאת מכירהטוענת רבנית
ברור שהם טהורים ורק מה שבאמת את בספק תשלחי לרב.. זה מוריד הרבה מהפכניות לרב..