
שירשור השגחותואני הקטנה...

השגחה פרטיתמעריצה של אבא
יאללה צדיקים תשתפו פעולהואני הקטנה...אחרונה
איך להתחזק במדת הבטחון ולהתגבר על פחדים?רן22
לרן היקרבת מלך!אחרונה
שיעור של הרב ארוש על מקווה חזק!!!כל הזמן שמח
תפילת רבים לא ימאס!ה' הוא המלך!
אנחנו מכריזים על תפילה משותפת ביום שישי כ"ט סיוון הבא עלינו לטובה בשעה 11.00 בבוקר 11/6/10
בעזרת השם יתברך נאמר יחד תיקון הכללי ולאחר מכן נתבודד ונתפלל יחד חמש דקות של בקשת רחמים ולימוד זכות עבור עם ישראל.
אנא צרפו חברים נוספים לתפילתנו.
"כל הצרות הבאות עלינו שאיננו ניצלים מהן המה מפני שאין אנו צועקים ומרבים בתפילה עליהם, כי לו התפללנו ושפכנו שיח לפני הקדוש ברוך הוא, בוודאי לא ישובו תפילותינו ובקשותינו ריקם. ולא יסתפק האדם במה שמתפלל השמונה עשרה שלש פעמים בכל יום, אלא כמה פעמים ביום צריך לשפוך תפילות ובקשות בינו לבין עצמו כשהוא בביתו מעומק הלב".
(ה"חפץ חיים", "ליקוטי אמרים" פרק י' עמ' מ"ז)
שירים לפורים -חדשים לגמרי לגמריפונפון
להורדה
לכל תושבי ירושלים ובני ברק ודומיהן, אם חשבתם שאנחנו בפורים חושבים רק למכור לכם... הנה עכשיו תקבלו בחינם!
להפיץ
להודיע להודיע להודיע
יפה.... הורדתי כמה.... תודה!smile1
זה נחמדנח נחמן מאומן
שירים לפורים בתיבת נגינהמשהאחרונה
התבודדותא.
אתה מדבר עם ה' כמו חבר טוב15
בהצלחהפשוט לפתוח ת'פה ולהתחיל לדבר..מה שזורם לך,קראתיך
יואיואי צריכים לשמוע את הרב ארוש מדבר על זה יפה..הודיה...=)
חשבון נפש.כל הזמן שמח
קצת הרחבתי אופס...כל הזמן שמח
שלום לכול עם ישראל!
אני חושב שההתבודדות זה דבר ענק כיף משחרר עוזר בקיצר הכול!!!
אני כותב את הכול לפי מה שאני חושב וזה לא מחייב ששום רב אומר אותם (אני מחבר הרבה סגנונות של רבנים וספרים)
יש 3 סוגים לפחות של התבודדות כ"א זה עולם אחר ויש לו את החיזוק שממנו לוקחים:
א.דיבור בסגנון של בקשה-זה מה שהרבה עושים זה הדיבור אם אבא שבשמים על הצרות הפרטיות הכלליות על מה שעובר עליך היום –זה מחזק את הקשר בינך לבין אבא שבשמים זה דבר כיף במיוחד שאתה בצרות ח"ו או שאתה ממש רוצה משהו אתה יכול להגיע לדביקות עצומה וגדולה בריבון העולמים כמובן שזה גם סתם ביום רגיל אפ' שאתה לא צריך כלום מאבא כמובן כביכול אתה יכול לספר לו מה אתה רוצה מה עבר עליך היום-מתי שאני גומר את ההתבודדות אני מרגיש שלם אם עצמי אני מרגיש משוחרר כזה כמו שאדם בוכה לחבר שלו אח"כ מרגישים כזה הא איזה כיף.
ב.להודות לאבא שבשמים-זה סגנון אחר של דביקות למשל זה יכול להגיע המצב הזה מתי שאתה ביער יפה פתאום אתה צועק מתוך אושר ושמחה "מה רבו מעשיך ה'" או שאתה מרגיש שלם אם עצמך וכו' כל אחד לפי הנשמה שלו אבל זה (לפחות אצלי) זה פחות פעמים אבל מתי שיש את זה-זה מעין עולם הבא יש את זה הרבה בשבתות או בהתלהבות של חתונה וכו'
ג.חשבון נפש-זה חלק גם חשוב שאם אתה מתחיל איתו זה מיום ליום נהיה יותר כיף עד שקשה לך לעזוב את זה כן בהתחלה אולי תרגיש קצת דפוק אבל אחרי חודש-כ"א והזמן שלו זה יהיה לך חוויה גדולה אתה תרגיש הרגשה שאתה מכיר את עצמך יהיה לך הרבה פחות בלבולים אתה תהיה אמיתי האמונה שלך יכולה להתחזק מזה ובאמת שנירא לי שגם כאן כל אחד ירגיש את הנקודה שלו בחשבון נפש אני ממליץ לכולם לקחת מחברת ולהתחיל. שוב אני חוזר אולי אני טועה אבל לפחות אצלי בהתחלה זה היה נירא לי דפוק אבל אח"כ [חודש ויותר]זה ממש עוזר לי למשל אני רואה מה עבר עלי לפני חודש וככה אני יודע אני לפני חודש הייתי במצב כזה עכשיו ב"ה אני השתפרתי בזה איך אני עוד משתפר למה זה איך זה קרא וככה אצל כל אחד והנקודה שלו.
גם לזה אני חושב שיש היתרון גדול לעשות את זה בשדה כי אפשר לחבר את הכול ביחד וזה הכי הכי נפלא שיש.וגם יש לך ישוב הדעת שזה הזמן שהכי הרבה צריכים את זה.
ועוד דבר קטן על התבודדות- אני חושב [גם שמעתי את זה מרב ברסלב לא מוכר] שזה לא נכון לאומר שצריך כל יום התבודדות של שעה כי זה יוצא סתם כמו תפילה רגילה שאתה מחויב להתפלל לכן אני חושב שצריך להתפלל לזה שה' יאיר לנו כל יום להתבודד כל יום שעה אבל אם זה קשה [במיוחד בתחילת הדרך]אז אפילו 10 דק' בשבוע זה הרבה כמובן שאם מאיר לך להיתבודד אז אל תתעצל ולך מהר לשדה לפני שזה יברח לך...
כמו שאתה מדבר אם אבא שלך.....''בונייך''
תגידו.. מישהו יודע אם הרב ברלנד מסכיםשמחה ואמונה
כה ברור''בונייך''
הר' ארוש בטוח אומר,מן הסתם גם הר' ברלנד.קראתיך
איפה הוא אומר את זה?..שמחה ואמונה
בגן האמונה!''בונייך''
"בשדי יער"נ נח זה הכל
נירא לי שכמו לאב ולא לחבר....כל הזמן שמחאחרונה
הרב בנימין זאב חשין העיקר...!אנונימי (פותח)
כמה דברים מהרב בנימין זאב חשין זצ"ל !אנונימי (פותח)
סרט על יום ירושלים בשילוב נבואת הרבי על מלחמתבן ציון גגולה
ששת הימים ומה דינם של השטחים ששוחררובן ציון גגולה
דווקא אתה מכינס את זה לפה ימשועממם בא לך ויכוחים?15
רצוני הוא שיתקיים רצון השם בעולם קרי:בן ציון גגולה
המשךבן ציון גגולה
תיקון מילה לפני אחרונה - נוסחא
בן ציון גגולהאחרונה
היה לי יום קשה..שמוליק פיין
לרקוד טנגו לאור ירח15
תאמין..הוד':)
יש לך שתי אפשרויותשמחה ואמונהאחרונה
חבר'ה יש לי משהו לשתף אתכםרן22
האם אתם יכולים לספר לי יותר על הרב עזרא שיינברג? כי הרב של הכולל שבו אני לומד ביחד עם החברותא שלי אמר לי להתקשר אליו על מנת שהוא יעזור לי.
אוו שיר יפה... בכלל מתיסיהו הוא אחד הטובים..שמחה ואמונה
גליון "למען ציון" • ש"ק פרשת שלח לךחלמישניק
בגליון הזה ישנם המדורים: פנינים מדברי חז"ל • מכתב האור שמח • דעת גדולי צדיקי הדורות • דעת החתם סופר זצוק"ל • דעת הגה"צ ר' חיים שמואלביץ זיע"א • מדור סיפורים - מאת מורינו הג"ר יוסף חיים זוננפלד זיע"א
מצורף בזאת גם חידוש נורא מדברי מרן החתם סופר זצוקללה"ה שכותב שחטא המעפילים שעלו לארץ ישראל ביד חזקה [לאחר שנכשלו בחטא המרגלים] אינו "חטא", אלא הפוך, הוא תיקון תשובה לחטא המרגלים. ואע"פ שמשה רבינו ע"ה א"ל שהקב"ה אמר לא לעלות, הם היו צריכים כן לעלות. [ראה בדברות קודשו המצורף בזה]. וצירפנו דבריו בנפרד למען חשיבות הדברים שבזמנינו שלכל דעות הפוסקים מצווה לעלות לארה"ק - כמה תיקון גדול לחטא המרגלים [אשר בגללו אנו עד היום בגלות וכמאמר חז"ל] ניתן לעשות בזה.

חתם סופר [מסכת סוכה דף לו ע"א ד"ה דומה]: "ואספת דגנך" [דברים יא, יד], "בארץ ישראל העבודה בקרקע גופה מצוה, משום יישוב ארץ ישראל, ולהוציא פירותיה הקדושים. וכאילו תאמר לא אניח תפילין מפני שאני עוסק בתורה, ה"נ לא יאמר לא אאסוף דגני מפני שאני עוסק בתורה". עכ"ל, ועי"ש עוד.
--
אגודת חלמי''ש - חרדים למען יהודה ושומרון
www.associationchalamish.022.
צדיקא.
רבינו נחמן בן פיגא הקדושבת מלך!
כן, אבל זה קצת קשה לי להגיד למשל:א.
אנחנו לא מבקשים ישירות מרבינונ נח זה הכל
תודה רבה, עזר לי מאד..א.
בשמחה15אחרונה
דברי תורה בהעלותךאמת מארץ
דברי התורה השבת לרפואת חיה לירון בת שריתה ואילן מנחם בן חנה
דבר תורה נקודתי
השבת אנו קוראים את פרשת "בהעלותך". בתחילת הפרשה ה' מצווה את אהרון להדליק את הנרות במקדש. התורה מספרת לנו על התמדתו הגדולה של אהרון במעשה ההדלקה, ומשתמשת בביטוי: "ויעש כן אהרון". "ויעש כן" – אהרון עשה את אותו מעשה בדיוק פעמיים ביום: בבוקר ואחר הצהרים -יום יום, במשך כל ימי חייו.
אולם, אהרון עשה את אותו המעשה בדיוק - מידת ההתלהבות שהייתה מנת חלקו בפעם הראשונה שהדליק את המנורה דבקה בו למשך כל ימי חייו, בכל יום הוא התלהב מחדש, בכל פעם הוא שמח מחדש, השקיע והודה לה' על כך שזכה במצווה הגדולה הזו.
לא סתם תופעה זו מגיעה דווקא במנורה. את המנורה מדליק אהרון בבוקר – לאחר הלילה, ואחר הצהרים – לקראת ערב. בסמיכות לזמן בו מגיע החושך הדליק אהרון את המנורה. האדם תמיד מחכה לאור, הוא שמח בו כל יום ומחדש, ומבין את הנחיצות שלו.
אם נחשוב על המצוות בצורה כזו, אם נבין שהמצוות נחוצות לנו וחיוניות עבורנו – שהן המהוות את הקשר שלנו עם בורא עולם – או אז נשכיל לשמוח בהם מחדש מידי יום ביומו.
שבת שלום!
דבר תורה מעמיק
קוראים אנו השבת את פרשת "בהעלותך". פרשה זו סוערת ומפותלת, ומתווה בפנינו מסלול של עם העולה ויורד, מתקדם ונסוג.
בתחילת הפרשה אנו קוראים על מצוות הדלקת המנורה. מנורת המקדש – שהדלקתה מעידה על חיבתו הגדולה של בורא עולם לבניו, על כך שהוא – שאינו צריך לכך שנאיר לו, מעניק לנו את הזכות ל"האיר לפניו", בכדי להראות על אהבתו הגדולה אלינו.
לאחר מכן אנו למדים על הכשרת הלווים לעבודת המקדש. הלויים, שביחד עם הכוהנים מהווים את הגורם המחבר בין עם ישראל לבוראו – עוברים תהליך של התקדשות וכפרה לפני כניסתם לעבודת אוהל מועד. בהמשך, מספרת לנו התורה על מספר יהודים שהיו טמאים בי"ד בניסן, ולא יכלו להקריב את קורבן פסח. אנשים אלו באו לפני משה בבכי, ושאלו אותו מדוע נגזר עליהם שלא לקיים את מצוות הפסח, כיצד יוכלו להשלים את העובדה שהיו טמאים ולכן לא הקריבו את הקורבן? יהודים צדיקים אלו מבינים את החיסרון העצום בכך שהם נמענו מלקיים מצווה, ומתעניינים כיצד ניתן לתקן זאת. משה מביא את דבריהם לפני ה', המחדש חידוש נפלא: פסח שני – הזדמנות שנייה להקריב את קורבן פסח.
אחרי דברים אלו מתארת לנו התורה את הצורה בה הנהיג בורא עולם את עמו במדבר: השגחה פרטית נפלאה הייתה מנת חלקם, והם זכו להכוונה מדויקת על כל צעד שעשו: "על פי ה' ייסעו, ועל פי ה' יחנו". עם ישראל זוכה להשגחה ניסית.
לאחר מכן, התורה מספרת לנו על כך שמשה הכין חצוצרות כסף, כדי לשוות הוד והדר לצורת התנהלות מחנה בני ישראל. לפני היציאה לדרך, כמו גם היציאה לקרב – היו הכוהנים תוקעים ומריעים בחצוצרות, וקוראים לכל העם להתאסף ולבוא.
בהמשך התורה מתארת את הצורה הנפלאה בה מחנה עם ישראל היה מסודר, על המלכותיות והטקסיות – כיאה לצבאו של מלך מלכי המלכים, בה נקטו בני ישראל.
לאחר מכן, בפרשייה מיוחדת במינה, המסומנת ע"י 2 אותיות "נ" הפוכות, מספרת לנו התורה על ארון הקודש שהיה עומד באמצע מחנה בני ישראל. על שני לוחות הברית שניתנו בהר סיני שהונחו בתוכו, ועל העדות הנפלאה שהעיד כי בורא עולם בחר בעמו, והוא משרה בו את שכינתו בתמידות.
ברגעי-שיא אלו, בשעות המיוחדות והמפעימות הללו, עומד עם ישראל ומתלונן. עם ישראל בוכה ומתמרמר על כך שהוא זוכר את האוכל הטוב שאכל במצרים, שנמאס לנו מה"מן" שהוא מקבל מידי יום ביומו ושהוא מתאווה לאכילת בשר. באותה שעה מתחילה לבעור אש בקצה המחנה, ורק לאחר תפילותיו של משה האש נרגעת. משה מתפלל אל ה' שיביא בשר כדי שהעם יוכל לאכול ולהירגע. בתגובה, ה' אומר למשה לומר לעם, שהם יקבלו בשר עד שיימאס להם ויצא מאפם, ואכן כך היה.
לאחר מכן, משה מאציל כוחות נבואה על שבעים הזקנים המכובדים שבעם, וממנה אותם לעזור לו להנהיג את העם.
בסיומה של הפרשה אנו קוראים על כך שמרים ואהרון מדברים נגד משה אחיהם, ומרים נענשת בצרעת. הפרשה מסתיימת בכך שעם ישראל כולו חיכה למרים 7 ימים עד שנטהרה מהצרעת, ורק אז הענן התרומם, ועם ישראל המשיך במסעו.
פרשה זו תמוהה היא ביותר. מלאה היא סערות ופיתולים, סיבוכים וקושיות. עם ישראל שעמד בשיא תפארתו, שזכה לארון הברית שעומד בתוכו, שצווה להדליק את מנורת המאור בבית המקדש, ושבמשך ארבעים שנה הלך במדבר ע"פ הנחייתו של בורא עולם – נופל עד כדי כך? עם ישראל המקבל מידי יום את המן, בו אפשר לטעום כל טעם שרוצים, מתגעגע ל"אוכל" שאכל במצרים כעבד?
חיינו שלנו נראים אף הם ככה. הם מלאים תהפוכות: עליות וירידות, נסיקות ונסיגות, חושך ואור. ברגע אחד אתה נמצא למעלה - זוכה אתה להרגיש את הקרבה לשכינה, ובמשנהו אתה עמוק עמוק למטה – חש מנודה ונזוף, רחוק ומאוס.
לקח עצום מאין כמותו לוקחים אנו מפרשת "בהעלותך". פרשה סוערת המלווה את עם ישראל בגודלם ובנפילתם, בהצלחתם ובכישלונותיהם, בירידות ובעליות. אסור לאדם להתייאש מנפילות, ואל לו להתגאות בהצלחה, חובה עלינו לזכור שעבודת האדם בעולמו כוללת מצבים של עליה והתקדמות, כמו גם מצבים של נפילה וירידה. "אם אסק שמיים – שם אתה, ואציעה שאול – הינך" אומר נעים זמירות ישראל בתהילים. גם כשאנו נוסקים לשמיים, וגם כשאנו שוכבים בשאול תחתיות – בורא עולם נמצא איתנו. אסור לנו לפחד מנפילות, ואל לנו להתגאות בהצלחות. שומה עלינו לזכור כי בורא עולם נמצא עימנו בכל המצבים כולם.
שבת שלום אחים ואחיות יקרים!
כמידי שבוע, המקום לכל הדיונים על פרשת השבוע:
http://www.facebook.com/topic.php?topic=13901&uid=160950736023
דף מעוצב ובו דברי התורה:
יש לי עוד מספר שאלות שאשמח אם תוכלו לעזור בהםרן22
2."אין עוד מלבדו", הכוונה היא שלמשל אם מישהו התנהג אלי לא יפה אז הוא רק שליח של הקב"ה? וזה לא הוא באמת?
3.מדוע כשעובר עלי קטע רע של עצבות/ייאוש/דכאון אז כל הנקודות הטובות שהצלחתי לזכור שיש בי נעלמות ממני לגמרי?
אשמח לתשובה.
בתודה רן.
זה נשמע לי כמו תסמיניםgolani
יש לי שאלה בלתי פטורה- תעזרו לי?!דניאלה .ד.
סוג של פילוג,'ערבות הדדית'
אצלנו כל אלו ביחד לפי התאור שלך!דניאלה .ד.
מבחינתי גם אחים!דניאלה .ד.
מה שאמרת ערבותאומן ר''ה
ניראה לי בגלל שלברסלב אין את 'האדמ"ור' החיקראתיך

כמו שבערך אמרו פה..שמחה ואמונה
אנא ערף, ככה מגדירים חברים שלי..'ערבות הדדית'
מזל שיש את הנ נחים..אחרת מי היה עושה הפצות?<קראתיך
אומן ר"ה...שמת לב לחתימה שלך??נ נח זה הכל
תודה לכם!דניאלה .ד.אחרונה
מה ההיתר לטוס לאומןסולי הגינגי"
בשולחן ערוךשירו למלך
איפה בדיוק?אריאל יוסף
שערי תשובהשירו למלך
חוץ מיזה שכבר פתחת שרשור כזה בדיוק!שירו למלך
זו מיצוה!!!!!!!!!אנונימי (פותח)
אין עינין לסוע לאומןרמ"ג
גם לטוס לאומן זו גאולה לשכינה תאמין לי.אנונימי (פותח)
נשמה,אל תיהי בטוחה כ"כ במה שאמרת.קראתיך
זה היה לרמ"גקראתיך
לא,לרמ"גקראתיך
הרב קוק דן בזה בספר מישפט כהן עמ' שנב (ניראה ליחמו
ת'כלס ההיתר הכיטוב הוא<<<<<קראתיך
לא ברור..'ערבות הדדית'
התגובה שלי עקרונית ל"קראתיך".'ערבות הדדית'
רואים שאת זורקת סיסמאות, לא כתוב בכל ספרי רבה"ק'ערבות הדדית'
אין מה לדון על זה.קראתיך
דווקא לענ"ד יש בזה הרבה מן התועלת..אוהבתותך
ברור שאלו שדעתם חזקה ומגובשת- זה לא ממש עוזר..
אבל כאלו שמתעניינים באמת, כאלו שעדיין אין להם דיעה מוצקה- זה יכול מאד לעזור ולהשפיע.
לא בטוח בכלל!קראתיך

אומן זה מעל הכל!ומרב שזה כזה אור יש על זה קיטרוגיםאנונימי (פותח)
תשובה יפה מאוד!!קראתיך
למה לא להעלות את עצמותיו לארץ וזהו?אלעד
א. הוא ישמח מאוד
ב. החסידים לא יצטרכו למצוא היתרים מפולפלים ויסתימו הוויכוחים המרים שגורמים מחלוקת בעם ישראל
ג. הברסלברים העניים לא יאלצו לחסוך את מעט חסכונותיהם ולצרף פרוטה לפרוטה כדי לטוס לאומן
ד. לא תפרנסו את הליטאים הטמאים ואת ארצם הטמאה והמקוללת
ה. זה יקצר לו את הדרך להר הזיתים בתחיית המתים
רבי נחמן רצה בכוונה תחילה להקבר באומןשמחה ואמונה
חוץ מהעניין שהוא לא רצה להקבר בארץ,קראתיך
ניסו, ויצאו משם אם 2 ידיים משותקות, והרב ברלנד'ערבות הדדית'
יש לך מקור לסיפור ההזוי הזה?golani
הרב ברלנד בכלל לא בעד הסיפור הזה..שמחה ואמונה
לא, אני ישאל בהיזדמנות, את הרב עופר. בל"נ'ערבות הדדית'
מיצטער, לא יצא לי עדיין ליראות אותו..'ערבות הדדית'אחרונה
יאללה בנאדם בוא תטוס איתי לאומןשמחה ואמונה
כל פעם שאני שומעת ת'שירים שלו<<קראתיך
יש לו שירים יפים!קראתיך
כן, הוא דתי.. הוא חוזר בתשובה..שמחה ואמונה
לא כזה ברור,'ערבות הדדית'
מה?...אתה רציני?..שמחה ואמונה
ידעתי.משו פה היה מוזר לי..קראתיך
כתבתי לא ברור! זתומרת אין לי מושג כרגע,'ערבות הדדית'
אני לא מבין בזה, אחד שאני סומך עליו אמר לי.'ערבות הדדית'
כל בנאדם בקצב התקדמות שלו תעשי מה שבאלך.יקירהאחרונה
מועדי ישראל-שבועותשירו למלך
שיר חסידי חדש לאריאל זילבררן22
המילים של הרב יצחק גינזבורג שליט"א ראש ישיבת עוד יוסף-חי ביצהר.
איך השיר?
/News/News.aspx/204105
