שרשור חדש
אתם יכולים בבקשה לעזור לי במשהו?שלומצ=]
יש למישהו מושג אם יש בליקוטי מוהר"ן על צניעות ופשטות?
אם כן, איפה?
וואי פוול זמן לא הייתי כאן...*ים*
שאלה שמופנית לבנות שביננו...
אתן מכירות מדרשות באוירה חסידית עדיף בדגש על ברסלב?
 
אני חייבת המלצות, רעיונות, תגובות, אמירות, כל דבר....
 
 
אה, עוד דבר. אני לא מחפשת מדרשה לבעלות תשובה אלא לבנות מ"בית דתי" מה שנקרא...
 
תזכו למצוות,
כל הישועות
בטח, חומד!אזמרה...
מדרשת "טוהר" שביד בנימין (ממוסדות "תורת החיים")!
 
היא נפלאה!
 
הייתי שם קצת, מכירה את הבנות.. צדיקות מתוקות..
 
הרבנים שלהם העבירו כמה שיעורים גם באולפנה שלי.
 
מלא תורה,חסידות ( גם ברסלב, גם תניא, ועוד ועוד..), (גם תנ"ך!),
 
 קדושה, שמחה, אהבה, דיבוק חברות,
 
לימוד פנימי של עבודת ה',
 
קשר עם הקהילה, שבתות מאירות שם..
 
תפילות עד לב השמיים... מדהים.
 
ויש גם את "צפנת" בצפת.
 
לא ביקרתי, אבל שמעתי שגם שם יש אוירה מקבילה,
 
רוחניות, תורה, חסידות, נשמה...
 
הרבה סייעתא דשמיא, אחותי!
 
ד"א יש גם את מעמקים בי-םyaar
תודה רבה!! עזרתם*ים*
איזה טוב ה'!!אזמרה...
 
לכי למדרשת  טהר,לא תצטערי על זה!;)~בת ציון~
כלומר, תשמחי עד לב השמים...אזמרה...
כמו שהרבי מקוצק מפרש..
 
"וההר בוער באש עד לב השמיים"-
 
עד שהלבבות נעשו שמיים.."
 
איייי......... גן עדן....
אחלה של מקום!אין עליו.. רוחני טילים.. מרחףאניי!!!!
לעומת טוהר שאפשר לרחף אבל עדיין מקורקעים.. כי בצפת מרחפים! !!! איי איי איי צפת אוהבים אותך..
מאוד טוב אני לומדת שם!!!אנונימי (פותח)
אבל באמת אני שואלת..שמחה ואמונה
צריך קצת רגלים על הקרקע..
רוחני מידי אתה יכול לאבד את הראש שלך..
למה אתן הולכות לשם?..
מסכימה לאלללללה!אניי!!!!
מכון אורהאנונימי (פותח)
צופנת - מקום טוב! חברה שלי וגיסתי למדו שםחילא דמשכנא
גם אני ממליצה על טוהר!!רצון הרצונות
(תגידו, זה באמת הרב אבינר בשירשור?.....מה שבטוח שמכון אורה לא ממש עונה על הדרישה)
לא ניראה לי שזה הוא..קראתיך
לא משעמם לו בחיים...או שכן?
יש את "טהר"  יד בנימין - שזה מכילאניי!!!!
הכל וגם מקורקע לרוב הבנות ויש את צפנת בצפת שיש מצצב שזה יותר למרחפים אבל זה תלוי לאיזה שכבה נפלת..קיצר- אחלה של מקום.. אייי איי איי- צפת,צפת- מי יכול עלייך?
באמת מי יכול על צפת....*ים*אחרונה
  תודה לכל החבר'ה שהגיבו.
 
ב"ה מצאתי את מקומי  השקט...
 
 
 
כל הישועות
 
 
 
 
הנהייה ל'חסידות' - צורך הדור או מפלט נח -מה דעתכם?השם הוא המלך!
ורק להבהיר: כוונתי כאן לחסידות בכללה, ולאו דוקא לחסידות ברסלב ספציפית.
 
אשמח לתשובות.
התכוונת נהירה בטח...נ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
לדעתי זהו צורך הדור בגלל שזה כביכול "מפלט נח" ועכשיו אני יסביר...!!
 
מפלט נח זה נשמע כאילו לא עושים כלום בחסידות וכל היום יושבים ומעשנים נרגילה וזה ממש לא נכון אלא גם בחסידות עובדים ואפילו קשה.....אבל בחסידות, העבודה (תהיה איך שתהיה) תמיד היא תהיה מתובלת בשמחה וזה כביכול מה שהופך אותה ל- "נח" לכן צורך הדור הוא שמחה ועידודים וזה כביכול מה שהחסידות נותנת עבודת ה' בשמחה ולהרגיש שה' מאוד מאוד גאה בך ורוצה אותך מאוד קרוב אליו וה' איתך עמך ואצלךתמיד!!!!   מקווה שהבינו אותי ועוד יותר מקווה שדבריי נכונים!!!!! חזקו ואמצו בעבודתכם נ נח נחמ נחמן מאומן!!!!!!
מקסיייים!! יישר כח!!אזמרה...
הפירוש של חסידות- הוא "פנימיות התורה".

וכתוב שהקב"ה- "הסתכל בתורה וברא עלמא".

ועליה הוא אמר: "בה נפשי כתבית יהבית"=

"בה את נפשי- כתבתי ונתתי".

הקוד הגנטי של העולם- זה ה' יתברך והתורה.

וע"י לימוד החסידות, אנחנו מגלים את אור הקדושה הזאת,

בכל דבר\אדם\ מקרה\מצב\ שבבריאה.

כי היא פנימיות ומשמעות הכל.

וכך אנחנו מכוונית אל התכלית,

וכך אנו פועלים בחיות אמיתית.

איייייייייייייי  שנזכההההה.......
*מכוונים.. =)אזמרה...
{ (ל:  " נ- נח זה הכל " ) :
 
יש שתי מילים שונות,
 
בעלות עניינים מקבילים,
 
ואותיות אחרות :
 
גם  "נהיה"
 
( = לשון "נוהה כצאן יוסף"),
 
וגם "נהירה"
 
( = כזרימת נהר..)  }
 
=)=)=)
תיקון טעותנ נח זה הכל
בס"ד בר"ה
 
זה "נוהג כצאן יוסף" ולא "נוהה כצאן יוסף"
בדיוק אחרי ששלחתי-אזמרה...
נזכרתי שככל הנראה
 
זה בעצם "נוהג" באמת..
 
אייי מחילה...
 
זה מה שקורה מדיבורים רבים מידי.. חח..
 
"עשרה קבין של שיחה ירדו לעולם
 
תשעה נטלו הנשים
 
ועל העשירי הן דיברו."
 
 
איייייייי זה מרגששששששש......אזמרה...
באות לי דמעוווווותתת.......
 
תדהר הרשפלד סיפר לנו באולפנה בשבועות... :
 
ר' צבי מזידיטשוב הלך בצעירותו לר' ברוך ממז'יבוז',
 
ואמרו לו שדבר אחד יש לשמור מכל משמר:
 
 לא להיכנס לחדר של ר' ברוך, בזמן שהוא אומר
 
  את שיר השירים בערב שבת קודש.
 
 כיוון ששמע כך נדלק בו החשק דווקא לעשות כן
 
והלהיב את אחד האברכים שיצטרף עמו,
 
ונחבאו שניהם מאחורי מתלה המעילים בפתח חדרו של ר' ברוך.
 
כשר' ברוך הגיע לפס' "סמכוני באשישות רפדוני בתפוחים
 
                            כי חולת אהבה אני"
 
הם ראו אותו נשען לאחוריו, על.... על אש!
 
המשמעות של הפס' היא: 'אני רוצה להסמך על אש!
 
                               היא זו שמחזיקה אותי!'
 
בדר"כ כשמבקשים להרגיע מישהו, נותנים לו מים,
 
וכדי להחיות מישהו, שופכים עליו דלי של מים..
 
אבל מה היהודי אומר?
 
'אני צריך כדי להירגע, כדי לחיות, שישפכו עלי דלי של אש..
 
אש קודש.. "והיה בליבי כאש בוערת עצור בעצמותי"..
 
רק אז אני מרגיש בטוח..
 
מחובק בידיים של אבא המלך הטוב...
 
"כי חולת אהבה אנייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייי "
 
המשך הסיפור....
 
באותם רגעים של הפס' הזה,
 
החסיד שהצטרף לר' צבי,
 
הרגיש שעוד רגע הוא בהתפשטות הגשמיות,
 
והאש הזו של ר' ברוך, הולכת לשרוף אותו ולהעבירו מן העולם.
 
אז הוא אילץ עצמו להתגלות ולצאת מהחדר.
 
אך ר' צבי...
 
הוא כל כך השתוקק להמשיך להיות שם בקדושה העצומה,
 
ולא היה אכפת לו שאפילו תפרח נשמתו.
 
אך ר' ברוך שכבר ראה אותו, חס עליו,
 
ועבר לסוג אור שהוא יוכל להכיל...
 
(תדהר ציין שזה היה אור הנקרא
 
נועם העליון.
 
 
ואם כבר הוזכר חנוכה...אזמרה...
אז מתקשר לעניין "מוסיף והולך" גם הפס':
 
"רועה ישראל האזינה נוהג כצאן יוסף".
 
ר' שמואל בר נחמני מבאר ביטוי זה כך:
 
"יוסף כנס משנות השובע לשנות הרעב,
 
אף אנו כנס לנו מחיי העולם הזה לחיי העוה"ב."
 
אנחנו מבקשים מה' שינהיג אותנו בדומה
 
להנהגת יוסף את "צאן מרעיתו", האנשים..
 
"יוסף"- זה מלשון "הוספה".
 
הוא הוסיף שנים של שובע.
 
הוא מלמד אותנו לכוון עצמנו להנהגת "מוסיף והולך".
 
שגם אנחנו נוסיף עוד ועוד כיסופים ואור והתלהבות,
 
בעבודת ה'. שנכנוס בחיים של:
 
"שובע שמחות את פניך נעימות בימינך נצח"
 
ומתוך כך אנחנו יכולים גם לבקש מה',
 
שיוסיף לנו  (כדרכו של יוסף),
 
"שובע" לחיי העולם הבא,
 
ואפילו..
 
עונג דקדושה, כאן בעולם הזה!
 
 
 
 
 
אזמרה-שמחה ואמונה
לפי התשובות שלך, נשמע שאת חייה באורות כל חייך
חח=]
אמןןןןןןןן ... !אזמרה...אחרונה
תתפללי עלי צדיקה
 
שאחיה את אור ה'
 
באמת
 
תמיד
 
אורות בכלים
 
ושהבלי העולם הזה
 
יהיו בבחינת
 
"כולא קמיה כלא חשיב"
 
כמו שלימד האדמו"ר הזקן..
 
( להרחבה... ניתן לפנות לאחד השירשורים הבאים,
 
הפותח במילים "אחים שלי",
 
בתגובה שמתחילה ב- "יפה לראות סיפורים",
 
על הלימוד המתוק מר' שמואל מונקעס
 
בעניין הנ"ל.)
 
תודה יקרה.
 
את מחזקת אותי להשתדל
 
להיות יותר עם ה'.
 
 
מה דעתכם על המשתכנזים??אנונימי (פותח)
 
למה, זה רע?שמחה ואמונה
למה זה רע?!עין שלישית
זה מאד רע..מאד...
נטישה של כל ההלכות והמנהגים המקובלים מבית אבא ושינוי גמור של סדר החיים המקובל בעדה שלך
  ניראה לך דבר טוב?
 
 
"אל תטוש תורת אימיך"סולי הגינגי"
אז מה נראה לך שיש בברסלב?שמחה ואמונה
כל התפילות?.. מה עושה הרב ארוש..?
 
יש תירוץ לשאלה הנפוצה הזאת אם אתם רוצים  אני אעלה את זה לכאן...
אינני יודע מה עושה הרב ארוש, אבל אני כן יודעגבעוני מצוי
מהי דעת רבנו

דעת רבנו, היא שכל אחד יתפלל בנוסח אבותיו ולא יחליף להתפלל בנוסח ספרד.
עיין בתורה "תהומות יכסיומו" בליקוטי מוהר"ן חלק א שכל אחד צריך להתפלל בנוסח אבותיו, ועיין בשיח שרפי קודש שם מובאים שיחות בנידון:
"אמר רבינו: אפשר להיות חסיד ולהתפלל נוסח אשכנז. אין צורך לשנות מנהג אבותיו"
"אמר רבינו: אינני מתערב בנוסחאות התפילה חוץ מדבר אחד: לסיים ישתבח במילים "מלך יחיד חי העולמים" ולא "אל חי העולמים"
ויש עוד עניינים הקשורים למנהגים כגון "אמר רבינו ז"ל: מי שנהג להחמיר לא לאכול מצה שרוייה - ימשיך במנהגו, ומי שלא נהג - אין צורך להחמיר בכך"
יש בכלל דבר כזה?golani
הכי מעצבן זה אלה שמרגישים נחיתות מאשכנזיותם ומתחילים לשיר פיוטים... אוי זה נורא....|סותם אוזניים ביאוש|
חח.. דווקא זה:אזמרה...
זה אחדות ישראל...  =)=)=)
 
(חייכתי בעונג לזיכרון הסיטואציה המרנינה.. (= המלבבת)...)
לענ"ד זה מצויין!חילא דמשכנא
כל שינויי המנהגים נעשו בגלל הגלות ועכשיו כשאנו בא-י הגיחע הזמן להתאחד. לא עד כדי ערבוב הלכות אבל לכל מיני מנהגים שלא בעייתיים עפ"י ההלכה אפשר לאמץ רעיונות מעדות אחרות.
לדוג' אנחנו אשכנזים מכל כיוון וצד אפשרי (לא מגזענות זה בטעות!!) ואנחנו שרים כל שבת פיוטים ומכירים פיוטים לפעמים יותר טוב מספרדים או תימנים.
הם לא מתחילים לשיר פיוטיםהרועה
הרוב המוחלט מנסים לשיר פיוטים וזה נוראי.
אני חושבgolani
שספק אם יש מסתפרד אחד שיודע לשיר פיוטים כמו שצריך. (למרות שכמו שהאשכנזים לקחו מהכנסיות ניגונים גם הספרדים לקחו מהמואזין ואני דווקא מחכה את המואזין לא רע...)
טמבלgolani
אני בעצמי אשכנזי ואמרתי שהאשכנזים לוקחים חלק ממנגינותיהם ממנזרים, אפילו בשכלך הדל תוכל להבין מזה שאין לי שום כוונה להפיץ שנאה אלא עמדתי פה (כבדרך אגב כדי לספר על תחביב אישי) על תופעה מעניינת לפיה יהודים לקחו לשירתם מוטיבים מהסביבה בה חיו. את זה שאתה חולה שנאה כבר הוכחת מזמן, עכשיו גם הוכחת שאתה לא יודע לקרוא.
אתם פשוט חתול ועכבר, כבר אמרו לכם את זה? חחשמחה ואמונה
ברוכה הבאה למועדוןgolani
של המשתמשים הלוקים ב"תסמונת גולדסטון" המגפה הזאת מתפשטת לאחרונה.
אויי אני מקווה שזה לא מדבק..שמחה ואמונהאחרונה
לענ"דהרועה
אם זה נובע מנסיון להיות כמו כולם זה רע, אם זה בגלל חיבור אמיתי (ולא דברים דבילים) אני לא רואה רע בלהחליף כמה מנהגים.
אחים שלי.....יהודי מרמ"ג
תספרו סיפורים מחזקים.....
נכון, היה כבר שירשור. אבל הוא נמחק.....
כאילו נשלח אחורה.... אני אתחיל:יהודי מרמ"ג
מסופר על רבי שמחה-בונם מפשיסחא (אני כמעט בטוח....)
שפעם אחת כדי לשמוע את דרשותיו נדחקו המון אנשים ורבו,
ע"מ להתקרב לרב.
אמר הרב:
"כל יהודי הוא כמו ספר"
תמהו הנוכחים בליבם:
הרי מותר להניח ספר על ספר?
המשיך הרב:
לעולם יחשוב אדם כאילו הוא עצמו אינו ספר.....
מה קרה? נגמרו לכם הסיפורים?יהודי מרמ"ג
כניראה..קראתיך
הנה: (העתק הדבק ממקום אחר..)אזמרה...
הקדמה:
רב שמואל מונקטש היה חסיד של האדמו"ר הזקן
הוא היה ליצן גדול אבל הסתובבו סביבו הרבה ניסים
 והרבה סיפורים מצחיקים.
 
בארופה חיו זוג יהודים שחיכו לילד.
ברוך ה' הם זכו, אבל היה עיכוב בלידה עצמה.
בעלה שהיה חסיד חב"ד,
הלך לשאול את רבו האדמו"ר הזקן, איך לקדם את העניינים.
כשהגיע לבית הרב פגש את רב שמואל מונקטש
וביקש מימנו שישאל את הרב מה לעשות.
רב שמואל מונקטש שראה שהרב עסוק אמר לחסיד
שהרב אמר להגיד "יזכור" סביב האם.
חסיד זה חסיד, הוא לא שואל שאלות,
הוא מיד הלך לקיים את דברי רבו.
כבר שהתחיל לומר "יזכור", הלידה התחילה
 ונולד ילד בריא ושלם.
מיד לאחריה רץ החסיד אל האדמו"ר הזקן
כדי להודות לו על הנס ועל העצה לומר "יזכור".
האדמו"ר הזקן שבכלל לא שמע על המקרה
 הבין מיד מי מעורב בסיפור
וקרא מהר לרב שמואל מונקטש.
כשרב שמואל מונקטש בא, אמר לו האדמוה"ז:
 "ישר כח, אבל למה יזכור?"
ענה לו רב שמואל מונקטש:
 "תמיד כשאומרים יזכור הילדים יוצאים החוצה"..
(בתפילת שבת בבי"כ..)
זה יוסף בן אברהם רשם את זה נכון?יהודי מרמ"ג
נכון.אזמרה...
חחח  חזק!    אבל מי זה יוסף בן אברהם?כללי
תודה רבה צדיקים!! אשריכם ואשרינו!מאחורי הקו
בע"ה
 
ברשותכם אני מספרת את הסיפורים לחניכים שלי...
מאחורי הקו :אזמרה...
את צדיקה עולמית.
 
אשרי החניכים שלך,
 
שקיבלו כזאת מדריכת- "אור- צחצחות-
 
אווווווווורררר איןןןןןןןן סוווףףףףףףףף..............."
 
(במנגינה של עדי רן..)
 
כמה שאת מפיצה בעם ישראל את כבודו,
 
במסירות, באהבה לכל יהודי.
 
את מוזמנת לספר לנו כאן,
 
נקודות קטנות- גדולות- עצומות,
 
של מתיקות - קדושה - עליונה- אלוקית,
 
שמתגלה דרך החניכים החביבים שלך,
 
מהזמן שאתם מתגדלים יחד.
 
ה' יברך אותך.
תיפתח את הספר של שימחה רז..'ערבות הדדית'
חההההה תודה רבההה......אזמרה...
נשפכתי מצחוק.....
 
איזו חוחא (...) דקדושה....
 
ישתבח שמו לעד...
 
הרבי הזה... מתיקות!!!
* על סיפור המטאטא...אזמרה...אחרונה
והנה ניצנוץ משעשע שקפץ למוחי הקטן:
 
במילה "מטאטא" יש את האותיות
 
המרמזות על "עניינו בעולם"..  :
 
מילי דשטותא טובה ומאירה!
 
בעבודת ה'..! חח..
סיפור על הפצת ספרי המוהרא"שאנונימי (פותח)
בס"ד
 
רוצה סיפור על כתיבת ספרי ברסלב בבקשה:
שמעתי על המוהרא"ש שליט"א הצדיק מיבנאל שהוא רצה מאוד מאוד לכתוב ספר
אבל הוא לא יכל לא ידע למה. הוא בכה מאוד והתפלל לה' שיצליח לכתוב ספר.
והנה בלילה חלם חלום. הוא חולם שהוא הולך בשדה ומדבר עם השי"ת.
והנה הוא רואה לנגד עיניו שני דמויות אנשים הולכים. ומי הם היו? רבינו נחמן ור' נתן.
המוהרא"ש ניגש לרבנו ור' נתן הסתכל עליו כזה בפנים של מה אתה מפריע
המוהרא"ש בחלומו אומר לר' נחמן שהוא כל כך רוצה לכתוב ספר לפירסומו של רבנו נחמן.
רבנו אומר לו תיכתוב תכתוב אני יהיה איתך בכתיבת ה'. אני וכמובן ה' יתברך.
והנה ברוך ה' יש לנו המון ספרי המוהרא"ש שליט"א ברוך ה'.
יש למישהו ניגונים להביא לי?'ערבות הדדית'
בע"ה ית'
 
אני מחפש  ניגוני הבעש"ט הקדוש כול מה שיש,
ושל אדמורים\ניגונים חדשים ויפים..
יש לי את כול  חיליק,חיים לטיש,ברסלב,יצחק שפירא,אליעזר רוזנפלד (אין לי הכול)- מי שיכול שישלח לי מסר"ש ובע"ה אשלח לו את האי'ימל שלי, תודה רבה!!!!!
 
(זה עוזר לנו בישיבה בעבודת ה'.. צריך קצת ניגונים חדשים.)
להפיץ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!אנונימי (פותח)
מאוד עוזר מאוד להפגין מולו!!!!!! זה מפריע לו מאוד!!!!!!!!!!!
א- לא הבנתי מה הוא עושהשמחה ואמונה
ב- הפגנות לא באמת עוזרות..
הם ממש עוזרות!!שיח השדה..
במיוחד לכאלה שגרים ביישוב דתי, ושאפחד לא יודע כמה עוול הם גורמים לאנשים שמוסרים את
נפשם למען ארץ ישראל!
 
 
כל הישועות!!
הפגנות,שמחה ואמונהאחרונה
חוץ מזה שהן מראות שאיכפת לנו הן לא משנות כלום מההחלטות שנקבעו..
חצאיות ארוכות?שלומצ=]
בסייעתא דשמיא =] ה' הוא המלך!
 
יש לי שאלה שמטרידה אותי מלא זמן...האם חייב ללכת עם חצאית ארוכה או גרביים? או שזה רק החמרה? ולפי אלו דעות?
כי אם זה חייב, איך זה שבמדרשות ובאולפנות דתיות מאד לא מחייבים את זה??
ככהשמחה ואמונה
בעניין החצאית היא חייבת לעקוף את הברך בישיבה ועמידה.
וגרביים- אם את ספרדיה, את חייבת נטו אין לך התרים
אבל על אשכנזיות יש מחלוקת יש אומרים שכן יש אומרים שלא..
עצה שלי, אל תקחי דוגמא מהאולפנות.. עד שלא ביררתי את העניין הזה לבד הייתי בטוחה שזה החמרה כל הגרביים.. מסתבר שאף אחד לא באמת יודע..
אהה ודרך אגב- לא חייבים ללבוש חצאיות ארוכות העיקר שיעבור את הברך ושהגרביים יכסו את שארית השוק..=]
בירור המחלוקת, גם לאשכנזיםגבעוני מצוי
הנה בגמ' כתוב במפורש "שוק באישה ערווה"
ורוב ככל הפוסקים כתבו ששוק הוא החלק התחתון של הרגל, בין הברך לקרסול אולם המשנ"ב כתב ששוק הוא החלק העליון - מהברך ועד למותן. 

לכאורה היינו אומרים: אם המשנה ברורה פסק - הוא הפוסק האחרון ולפיו הולכים, אבל אם מסתכלים במקורות שהביא בשער הציון, רואים 2 מקורות:
א. הפרי מגדים
ב. החיי אדם

ומי שיפתח אותם במקורות שהוא הביא יראה שהפרי מגדים כתב בדרך אפשר שהשוק הוא החלק העליון, אך לא הכריע למעשה, ואילו החיי אדם כתב במפורש שהשוק הוא החלק התחתון ויש לכסותו!

ורוב ככל פוסקי זמננו פסקו להחמיר, אבל כמה רבנים דתיים לאומיים פוסקים להתיר כמו המשנ"ב, ובמחילה מכבודם - הם לא עיינו במקורות שהביא המשנ"ב, שאסרו.
וידוע שהרב צביהודה קוק אמר שההלכה בזה לא כדעת המשנ"ב.

יש שאומרים שצריך לכסות טפח..הוד':)
שזה משו כמו  גודל של בוקס..
ותכל'ס..הבנתי שעדיף להחמיר..
וואי...שלומצ=]
ידעתי על המחלוקת עם משנה ברורה אבל לא ידעתי שהיא הביאה עוד מקורות סותרים =\
 
וואי תכלס, זה מזה קשה..כאילו מה? אני יזרוק עכשיו את כל החצאיות שלי??!
ואני בד"כ הולכת עם טבע[בקיץ..]
את יודעתשמחה ואמונה
שכל העניין של האישה בעולם הזה זה הצניעות?..
אף אחד לא חשב שיהיה לך קל.. אם זה באמת חשוב לך תצליחי להתגבר על הנאות.. ובקשר לחצאיות הקצרות.. האופנה מתחלפת, ומתישהו בכל מקרה תצטרכי להיפטר מהם השאלה היא מתי ובאילו נסיבות.. אז תחשבי מה משתלם לך..
 
בהצלוחה=]
אישית התגובה הזאת לא הייתה גורמת לי ללכת על גרבייםחילא דמשכנא
אבל אולי זה עניין של אופי.
לענ"ד העניין הוא לא הקלות של זה או הקושי - אנחנו מקיימים מצוות כי ה' ציווה עלינו אותם ואנחנו אוהבים אותו אז אנחנו עושים מה שהוא מבקש.
שלומצ תחשבי על אדם שאת מאד אוהבת - הכי אוהבת בעולם, אם הוא היה מבקש ממך לעשות כזה דבר בשבילו היית עושה? עם ה' יתברך על אחת כמה וכמה!!
שמחה ואמונה - מקווה שלא פגעתי.
לא פגעת בכללשמחה ואמונה
מה שכן.. לא כולם מבינים מזה אהבת ה' ובכלל לא אוהבים אותו..אני לדוגמא לא התחלתי ללכת עם גרבים כי חשבתי על ה' וכי אני אוהבת  אותו.. הלכתי כי צריך ללכת נקודה.. אם הייתי בונה את זה רק על הרגש שלי לה'.. תוך שבוע הייתי מורידה..
אבל עדיין צריך להיות ברור שזאת השאיפה.חילא דמשכנאאחרונה
נבואת אליהואנונימי (פותח)

בשנת תש"ע

1. יבין עם ישראל שהסכסוך בין מדינות ערב ובין עם ישראל מקורו בסכסוך בין ישמעאל ויצחק.איננו סכסוך טריטוריאלי ולמעשה מבטא את ריב האחים ההסטורי בין היהדות האיסלאם והנצרות.(קין והבל, ישמעאל ויצחק, עשיו ויעקב)

2.  יחל עם ישראל ביחד עם אומות עולם בחיפוש יסודי ומעמיק אחר שרידי יציאת מצרים.מדבר סיני יהפוך לאתר ארכיאולוגי תיירותי ועיני העולם כולו יהיו נשואות אליו.

3. שיבת ציון תחל. בשנת תשע תעלה כמות הישראלים הגדולה ביותר מאז קום המדינה בשנה אחת!

4. ישראל תהפוך למדינה המשפיעה בעולם. כל עיני העולם יהיו נשואות לעבר ישראל, יהיה תור המתנה ארוך של תיירים שרוצים להגיע ארצה.

5. כלכלת המדינה - "מעשר בארץ ישראל"

6. תשרור אחדות מוחלטת בעם ישראל

7. אליהו ימלוך בארץ ויסמן תקופה של תחילת גאולה וצפיה למלך המשיח. אלוקים = אליהו (הנביא) + מ' (משיח)

8. יהלומים שעד היום סימנו את עולם החומר - יפיצו את אור האלוקים

9. גלעד שליט יחזור הבית בשלום - יסמן תחילתה של תקופת רגיעה וחתירה לשלום בין ישמעאל ויעקב (גלעדי שלט)

10. הכנרת תעלה על גדותיה

אוריהלום

בשורות טובות

אליהו רונן פריבר אבוחצירא

www.pronen.co.il

תהיה שנת עצמות - בגילוי הרבי מלך המשיח שליט"אבן ציון גגולה
ב"ה
 
ב"ה
 
יש עלינו להאחד יחד כל האנושות - בתחילה כנראה כל בית ישראל
תחת מלכות שמיים ובהנהגתו של הרבי מליובאוויטש אותו הקדוש ברוך
הוא בחר ומינה להדריך אותנו עם הוראותיו להכנה לגאולה ולגאולה בפועל ממש
שבוע טוב לכולם
אולי אולי נגיד מלך המשיח זצ"ל אבל למה שליט"א?אנונימי (פותח)
הוא לא מלך המשיח!!!
מה הולך פה?.. לא הבנתי..שמחה ואמונהאחרונה
מזה אליהו רונן פריבר אבוחצירה?
תגידו הישוב יצהר הוא ישוב של ברסלבים?אנונימי (פותח)
ישוב של פאנטים חחחחחנ נח זה הכל
אני חושב שהישיבה שם על דרך חב"ד
אם אתה לא יודע אל תענה שטויותשב ממצולות
לא בקטע של כעס חלילה פשוט להגדיר את היישוב פנאטשב ממצולות
זה לא מועיל ולא טוב כי גם ככה מאשימים את תושבי יצהר בכל אירוע במזרח התיכון ואני לא אתפלא אם תושבי יצהר יואשמו באיזה מחתרת הגרעין האטומי שמנסה לירות פצצות אטום לכל העולם ולהשתלט עם העולם
אני חושב שההגדרה הנכונה יותר היא ישוב של אנשים מסורים לתורה לעם ולארץ עד בלי די,והציבור הקדוש חזק בדעותיו וכמו שאמר הרב דודקביץ' יצהר לא תכרע ולא תשתחווה..
חס ושלום אחי לא התכוונתי לרעה בכללנ נח זה הכל
בגלל זה כתבתי שם חחחחחחחחחח כאילו זה בצחוק כי זה הסטיגמה של היישוב אני בדעה שלך אחי (שב ממצולות) יצהר אנשים איכותיים והלוואי וכל העם יהיו כמותם!!!

אשריכם ישראל!!!!
אפילו לא בשמץ של צחוק- רק בכבודדוד נחמן
בכבוד גדול, באימה וביראה ובחיל וברעדה, כשאתם מזכירים שם קדושים עליונים צדיקים מוסרי נפש מהקרובים והיקרים לשכינה ולקב"ה, הזהרו בכבודם, הזהרו בקדושתם, דוקא הם אלו שמלמדים זכות על כל עם ישראל בעת קשה זו, בזכות מעשיהם הקרבתם ומסירות נפשם.
ואפילו רק לכתוב מילים אלו אני מרגיש בוש ונכלם כיצד עלוב כמוני בכלל מעלה שמם הקדוש על שפתי.
אלו מהיותר קדושים שבעם ישראל, הם המעלים כבוד הקב"ה, כבוד השכינה, כבוד התורה, כבוד הארץ הקדושה, כבוד העם הקדוש - למקומם.
אלו הבונים את אבן הפינה והיסודות לבית המקדש.
הזהרו בכבודם הזהרו בקדושתם.
למה פאנטים?אנונימי (פותח)
הישיבה חבדי"ת החבר'ה ברסלברים, ומיתנגדיםמתנחל גאה.
'ישוב של ברסלבים'? - ממש לא.סבא גפטו
אבל יש שם הרבה סוגים. ובכללם ברסלבים, חב"דניקים, כהניסטים וגם כמה טאואיסטים (חסידי הרב טאו...).. ועוד.

משהו אחר - בתפוח יש ביה"כ שנקרא 'קיבוץ גלויות' שם כל מי שרוצה חזן, אין שיטה, עדה או משהו שתוביל... בכל אופן, בתפוח כמו בתפוח לא הסתדרו שם והחליטו להקים עוד 'קיבוץ גלויות'... ואיך הם קוראים לביה"כ הנוסף (כלל לא חדש)? קג"ב...
יצהר זה לא יישוב ברסלב זה פנאט~כל הכבוד להםאנונימי (פותח)
יצהר זה פאנטי רציני~
שכוייח ללהם. הם ממש תותחים.
על כל מה שקורה עם הערבים הם מגיבים ישר בחזרה.
אין, פשוט כל הכבוד!
הנה עוד אחת....שב ממצולות
לא חשבת לקרוא מה כתבו לפנייך
מי ביצהר חסיד של הרב טאו?גבעוני מצוי
לשון הרע --otk100
אתה לא מגיע לקרסוללים של הרב טאוgolani
אז כדאי שתדבר בכבוד.
חחח אייזה שאללה..יקירה
חלק וחלק..לא כולם!ממש לא....הם אנשים צדקים!חבל על הזמן!!
יצהר זה יישוב קהילתי בשומרוןתיקון הכללי
שתושביו הם אנשים רגילים לכל דבר (!).

(מצטער לשבור סטיגמות...)

היישוב מיוחד בזה שאין לו גדר, והוא בין היחידים שבלי גדר (חוץ מאלון מורה ובת עין, ואולי עוד כמה ייישובים)

מעידה על היישוב יצהראנונימי (פותח)
אנחנו שואבים מים מהבאר, קוצרים חיטה וממנה מכינים לחם
מה נראה לכם???????הופכים אותנו ליצורים משונים!
אנחנו בדיוק כמו כולם, נורמאלים לכל דבר, רק פנאטים יותר מכולם!!!
יישוב תותח!!!!!!!!!!!!!!!~~~~~~~~~;
יצהר עיר הקודש..אזמרה...
זה מקום ששווה להסתובב שם
 
בין זירמי הרוח
 
מול אויר ההרים
 
במרחב הפתוח
 
אפילו רק בשביל לראות
 
מלאכים מסתובבים ברחובות.
 
"אווווררררר איןןןן סוףףףףף................
 
אור צחצחוווותתת.............
 
אור אין סוףףףףףףף............"
 
(עדי רן , שם, שם) =)
יש את יבניאלאנונימי (פותח)אחרונה
מקום לא רע בכלל
להעלות חיוך....יהודי מרמ"ג
קבלן רומני בא לבקר קבלן צבר....
בקיצר מגיע אליו הביתה רואה בית ענק!!!
שואל אותו הרומני:
שמע גם אני קבלן ואין לי כל כך הרבה כסף....
מאיפה לך בית כזה ענק?
לוקח אותו הצבר לקומה העשיר ומהחלון מצביע על גשר....
שואל אותו:רואה ת'גשר?
כן...
לקחתי ממנו איזה 60 טון ברזל וככה הבית שלי כל כך גדול....
כעבור שנה הולך הולך הצבר לבקר את הרומני....
רואה בית ענק!!!
פי 10 מהבית שלו....
שואל את הרומני מאיפה לך בית כזה ענק?
לוקח אותו לקומה עשירית מצביע לאנשהו,
רואה ת'גשר?
לא...
עונה הרומני: נו.....
 
"וישמח עצמו בכל מה שיוכל אפילו ע"י מילי דשטותא או ענייני שטות וצחוק או קפיצות וריקודים כדי לבוא לשמחה-שזה דבר גדול מאוד".
חח יפה..שיח השדה..
חביבאנונימי (פותח)
חמווווד=)שמני כחותם
חח..איזה רעון לעשות בפרום בדיחות.. תמשיך תמשיך..חחאניי!!!!
בדיחה על ערבי ויהודיהאנונימי (פותח)אחרונה
פעם אחת יהודיה ניכנסה למפעל של ערבים והיו שם שלושה כפתורים. הערבי אמר לה תחצי על כפתו הזה היא לחצה וזה השפריץ על כולה מים הוא אמר לה עכשיו על הכפתור השני וזה נת לה בעיטה ואז הוא אמר לה עכשיו על הכפתור השלישי וזה העיף אותה
היא אמרה בלב שלה וואלה אני חייבת להחזיר לו מה עשתה? עשתה לו אותו דבר עם הכפתורים והיא אמרה לו תלחץ על הכפתור הראשון ולא קרא כלום הוא צחק עליה היא אמרה לו תלחץ על הכפתור השני ולא קרה כלום הוא ממש ניקרע אמר אתם היהודים לא יודעים לעשות כלום היא אמרה לו הנה כפתור אחרון שלישי תילחץ עליו וא קרה כלום הוא אמר לה את פשוט מצחיקה אותי אי הולך הבייתה אז היא אומרת לו לאן תלך? אין לך בית!
אני רוצה להוריד מתיבת נגינה שירים אפשר?אנונימי (פותח)
בס"ד
 
אני רוצה להוריד את השיר יה ריבון עולם של חסידי פיסטרבורג אולי יש את זה למישהו'י?
אני אוהבת את השיר הזה.
תודה רבה!!!
זאת חנוכת המזבחאנונימי (פותח)

היום השמיני של חנוכה מכונה "זאת חנוכה" ונרמז בפסוק- "זאת חנוכת המזבח". אנו לומדים שכל אחד ואחד מהנשיאים התנדב להביא משלו למשכן, למזבח. שמעתי מהרבי הברכת שלום זצ"ל שאמר: המילה "זאת" מורה על אמונה. "חנוכת", מלשון חינוך,  דהיינו שהחינוך של האדם, צריך להיות חינוך של אמונה. ובשביל מה האדם צריך את האמונה? בכדי שיוכל לזבוח עצמו לה'. למה הדבר דומה? הדבר דומה לאיש מלחמה ותיק, אחד שכבר היה בהרבה מלחמות. אדם רגיל, נורמלי, כששומע שיש מלחמה רוצה מיד לברוח ולא להכנס היכן שיורים וכדומה, אבל אחד שכבר היה בכמה מלחמות, הוא דוקא נהנה מזה, הוא מתגעגע לימים שהיה נמצא בתוך ההפצצות. נמשל: אדם רגיל מן השורה, כשהוא מתקרב למצב שהוא צריך לוותר ולהקריב את עצמו, הוא בורח כמטחווי קשת, אבל אדם שהוא "סוס מלחמה" דוקא מעונין שיכניסו אותו למצב כזה. 

לקריאת המשך המאמר- קבלה-מאמרים
איך אפשר להשיג כסף לטיסה לאומן?אנונימי (פותח)
מישהו יודע על הנחות/ סיבסודים/ עבודה באיזור י-ם או/ו השומרון בערב..?
תודה ושבוע טוב..
רק תפילות אחי מניסיון!אנונימי (פותח)
אתה יודע מה חברה שלי ואני עושות?..שמחה ואמונה
החלטנו שבחופש הגדול אנחנו נוסעות ועד אז כל יום כל אחת תורמת סכום מסויים של כסף אפילו עשר אגורות.. ואז כמה שיחסר לכרטיס נעבוד או משהו..
אההההההההההההההההההotk100
לא חשבתם להשקיע את הכסף במשהו שקצת יותר יקרב את הגאולה ולא יקח אותנו אחורה חזרה אל הגלות ???

(חוץ מהאיסורים שיש לצאת מארץ הקודש....)
בוא לא נכנס לזה בסדר?..שמחה ואמונה
בוואדי שלא הרי כולנו זורקים ת'שכל מתעלמים מהרמב"םotk100
מהשולחן ערוך ומשאר הפוסקים בגלל שזרקנו ת'שכל ולא הבנו נכון את מה שרבינו התכוון ...
בבברכת רפואה שלמה ובבניין הארץ ננוחם.
otk100, אתה היחיד שמבין את רבינו, אה?גבעוני מצוי
תלמד קצת פוסקים ותראה שמותר לצאת מהארץ לצורך השתטחות על קברי צדיקים.
א. רבי חיים חזקיה מדיני, (רבה של חברון לפני כ 100 שנה) מתיר בספרו "שדי חמד" (אסיפת דינים, מערכת ארץ ישראל, ס"ק א)
ב. שערי תשובה (מובא בכל מהדורות משנ"ב) או"ח סימן תקס"ח. מתיר
ג. הרב חיד"א בספר "ברכי יוסף"
ד. שו"ת שדה הארץ (על אבן העזר ח"ג סי' יא)
ה. שו"ת פרי הארץ (ח"ג על יורה דעה, סי' ז)
ו. בשו"ע בהלכות חול המועד כתב למי מותר להתגלח בחול המועד "וכן הבא ממדינת הים בחול המועד או שבא בערב הרגל ולא היה שהות ביום לגלח והוא שלא יצא מארץ ישראל לחוץ לארץ לטייל", והמשנ"ב שם כתב שאם הלך לחו"ל כדי להקביל פני חבירו - זה לא נקרא טיול אלא יש בזה קצת מצוה ולכן מותר לגלח.
תעשה ק"ו לגבי השתטחות על קברי צדיקים שה"שדי חמד" כתב עליה שהיא "מצווה רבה".
ז. הרב קוק בשו"ת דעת כהן פיקפק על דברי ה"שדי חמד" וכתב שלא ייתכן להתיר לצאת מארץ ישראל לחו"ל בשביל כל קברי צדיקים, אבל בשביל קברי אביו או רבו - מותר. יש לך רב יותר גדול מרבי נחמן?
ח. בגמרא סוטה פרק ראשון בסופו בהגהות הב"ח: מפני מה נסתתר קברו של משה? מפני שגלוי וידוע לפני הקב"ה שעתיד בית המקדש ליחרב. שמא יבואו בני ישראל על קברו של משה ויאמרו "משה, עמוד בתפילה בעדנו" ועומד משה ומבטל את הגזירה.
שמת לב מה כתוב כאן? 
מדובר בזמן שבית המקדש קיים, הגמרא מעידה שאילו היו יהודים יוצאים מארץ ישראל לחו"ל (לקברו של משה) ואומרים לו שיעמוד בתפילה - הוא עומד ומבטל את גזירת חורבן בית המקדש.
אבל באים חכמים כמוך ואומרים "עדיף להתפלל בבית המקדש"...

N-US;mso-bidi-language:HE"> 
"רבו - מותר. יש לך רב יותר גדול מרבי נחמן?" &otk100
1. רבו - רבו המובהק שלימודו תורה ואחר כך בפטר אתה פשוט מוציא דברים מהקשרם -
2. אחרי שתעבור על כל הקברי צדיקים בארץ הקודש תשקול יציאה לגלות כדי להשתטח על קברי צדיקים !!
(לדוג' אני מתאר לעצמי שבקבר יהודה בן יעקב עוד לא היית וגם בטח לא יודע איפה זה ..)

נ.ב.
כמה דברים שלא הצלחתי להבין -
1. נסיעה לאומון ל3 רגלים - יהודי שמאמין שהמשיח יבוא כל יום ויבנה בית המקדש איך יכול להרשות לעצמו לטוס לגולה שבוע לפני אחד הרגלים כשהו יודע שיש סיכוי גדול מאוד שיבנה בית המקדש לפני הרגל ואז הוא יפסיד מצווה דאוריתה של "שלוש פעמים בשנה יראה כל זכורך" ???? (השאלה מופנת גם ליהודים תושבי הגלות שלא באים לארץ ל 3 רגלים ולא רק לטסי אומן)
2. נסיעה לאומן לר"ה - אותו יום שכתב רבנו "שכל עניין ר"ה הוא א"י" - ביום שאנחנו מתפללים "שמחה לארצך ששון לעירך וצמיחת קרן לדוד עבדך" (אני בספק כמה א"י שמחה מכך שבנייה שרק חזרו עלייה עכשיו אחרי מאות שנים של גלות חוזרים לגולה כדי להשתטח על קברי צדיקים)
איך אתה מתפלל "ומפני חטאינו גלינו מארצינו"??? (או שאתה מתכן את זה ל "ובזכות הצדיק גלינו מארצינו ונתרחקנו מעל אדמתנו... ואין אנו יכולים לבוא ... ולעשות חובתנו..." ????

סיכום:
יכול להיות שתמצא התרים לטוס לאומן (כמו לכל דבר אחר ביהדיות) אבל ודאי שזה לא רצונו יתברך !!
ולא זה מה שיקרב את הגאולה !!


לדבר לאחרים בצורה כזאתשמחה ואמונה
מראה שאין לך משהו חכם לומר..
 
הרב קוק אמרgolani
שלקברו של "רבו מובהק"(מכירים את המושג?) של אדם מותר לצאת. ואת האמת שעל פניו נראה שנסיעה לאומן היא כמו לימוד תורה. 
שמחה ואמונה איזה רעיון חכם.. נראלי אימצתי אותו גם.אניי!!!!
וגבעוני מצוי.. הפצצת אח שלי.. איך אומרים אצלינו? אשריךךך לגמרי..
איך בדיוק כמו לימוד תורה ??otk100
אגב גם ללימוד תורה אסור לצאת בדיוק כמו לשאת אשה - רק אם לא מצליח בא"י מותר לגלות על מנת שיצליח בגולה
נו....יהודי מרמ"ג
אני לא מצליח ללכת  לקבר רבי בארץ....
איך בדיוק השטתחות על קברי צדיקים מלמדת אותך תורה ?otk100
שמעשמחה ואמונה
כל העניין של אומן מתחיל ומסתיים בשתי מילים:
אמונת חכמים!
רבי נחמן הוא לא הרב שלך אז ברור שלא תשמע לו.. אבל הוא הרב שלנו ואנחנו נשמע לו הוא אמר לבוא אז באים- נקודה..
נ מתכווןgolani
שהתרוממות רוחנית וכו' זה בערך כמו לימוד תורה. אבל כמובן שאת זה רב צריך לפסוק.
גולני- שאלהשמחה ואמונה
אתה בטוח שהגר"א אמר את זה?..(את החתימה שלך?..)
ודבר שני.. שימו לב מה הוא אומר על מחלוקת... חבל שניכנס לזה.. פשוט חבל..
רבי נחמן הרב שלכם ?? -otk100
כידוע לכולם רבי נתן היה התלמיד המובהק של רבי נחמן ואת הספר 'ליקוטי הלכות' הוא כתב מתוכ ספריו וכך הוא כותב - ליקוטי הלכות הלכות חזקת קרקעות הלכה ה' -

יא)וְכָל זֶה הוּא בְּחִינַת רֹאשׁ הַשָּׁנָה, כִּי כָּל עֲבוֹדָתֵנוּ בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה הוּא לְגַלּוֹת וּלְהָאִיר וּלְהַמְשִׁיךְ עָלֵינוּ קְדֻשַּׁת אֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל, שֶׁהוּא נַחֲלָתֵנוּ וּמְקוֹר קְדֻשָּׁתֵנוּ, כְּמוֹ שֶׁמִּתְחַנְּנִים וְצוֹעֲקִים כָּל יִשְׂרָאֵל קֹדֶם תְּקִיעַת שׁוֹפָר יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ וְכוּ' וּכְמוֹ שֶׁמְּבַקְּשִׁים בְּבִרְכַּת שׁוֹפָרוֹת תְּקַע בַּשׁוֹפָר גָּדוֹל לְחֵרוּתֵנוּ וְכוּ' שֶׁיְּקַבֵּץ נִדָּחֵינוּ מֵאַרְבַּע כַּנְפוֹת הָאָרֶץ לְאַרְצֵנוּ, וּכְמוֹ שֶׁכָּתוּב, "וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא יִתָּקַע בְּשׁוֹפָר גָּדוֹל וּבָאוּ הָאֹבְדִים וְכוּ' וְהִשְׁתַּחֲווּ לַה' בְּהַר הַקֹּדֶשׁ בִּירוּשָׁלָיִם". כִּי עִקַּר קְדֻשַּׁת אִישׁ הַיִּשְׂרְאֵלִי הוּא בְּאֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל שֶׁיֵּשׁ לְכָל אֶחָד וְאֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל חֵלֶק שָׁם וּכְפִי מַה שֶּׁמְּקַדֵּשׁ וּמְטַהֵר עַצְמוֹ כֵּן מַמְשִׁיךְ עָלָיו קְדֻשַּׁת אֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל וְכֵן זוֹכֶה לְהַחֲזִיק וְלִכְבֹּשׁ חֵלֶק מֵאֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל וְכֵן לְהֵפֶךְ, חַס וְשָׁלוֹם, כְּפִי חֲטָאָיו וּפְגָמָיו כֵּן פּוֹגֵם בִּקְדֻשַּׁת אֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל וְכֵן נִתְרַחֵק מִשָּׁם, כְּמוֹ שֶׁאוֹמְרִים, "וּמִפְּנֵי חֲטָאֵינוּ גָּלִינוּ מֵאַרְצֵנוּ וְכוּ'". כִּי עִקַּר הִתְגַּלּוּת מַלְכוּתוֹ יִתְבָּרַךְ שֶׁיִּתְגַּלֶּה עַל - יְדֵי מַלְכוּת מָשִׁיחַ שֶׁיָּבוֹא בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ הוּא בְּאֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל וִירוּשָׁלַיִם וּמִשָּׁם הִתְחִיל בְּרִיאַת הָעוֹלָם וּמִשָּׁם כָּל הִתְגַּלּוּת אֱלֹקוּתוֹ בָּעוֹלָם, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב, "כִּי מִצִּיּוֹן מִכְלַל יֹפִי אֱלֹקִים הוֹפִיעַ". וְעַל זֶה מִתְפַּלְּלִין בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה, "שִׂמְחָה לְאַרְצֶךָ וְשָׂשׂוֹן לְעִירֶךָ וּצְמִיחַת קֶרֶן לְדָוִד וְכוּ'"...

יב) וְאַף - עַל - פִּי שֶׁאָנוּ צוֹעֲקִין וּמִתְחַנְּנִים כָּל כָּךְ שָׁנִים לָשׁוּב לְאֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל וַעֲדַיִן אָנוּ רְחוֹקִים מִשָּׁם, אַף - עַל - פִּי - כֵן אֵין שׁוּם תְּפִלָּה וּצְעָקָה נֶאֱבֶדֶת אֲפִלּוּ שֶׁל הַפָּחוּת שֶׁבַּפְּחוּתִים, כִּי בְּכָל צְעָקָה וּתְפִלָּה כּוֹבְשִׁין אֵיזֶה חֵלֶק אוֹ נְקֻדָּה מֵאֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל עַד שֶׁבְּעִתָּהּ יְחִישֶׁנָּה, שֶׁיִּתְקַבְּצוּ כָּל הַנְּקֻדּוֹת שֶׁכָּבַשְׁנוּ בִּתְפִלּוֹתֵינוּ וְנָשׁוּב לְאֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל וּכְעֵין מַה שֶּׁכָּתַב אֲדוֹנֵנוּ מוֹרֵנוּ וְרַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה עַל מַאֲמַר רַבָּה בַּר בַּר חָנָה, כַּד חַם גַּבֵּהּ אִתְהַפִּיךְ וְכוּ' (סִימָן ב' לִקּוּטֵי - א). וַאֲפִלּוּ מִי שֶׁהוּא פָּגוּם מְאֹד וְאֵין לוֹ כֹּחַ בְּצַעֲקָתוֹ וּתְפִלָּתוֹ לִכְבֹּשׁ אֵיזֶה נְקֻדָּה וָחֵלֶק מֵאֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל, אַף - עַל - פִּי - כֵן צַעֲקָתוֹ פּוֹעֵל הַרְבֵּה, כִּי צַעֲקָתוֹ שֶׁצּוֹעֵק וּמִתְפַּלֵּל לָשׁוּב לְאַרְצֵנוּ הִיא בִּבְחִינַת מֶחָאָה הַמְבֹאָר בְּדִין חֶזְקַת קַרְקָעוֹת שֶׁכָּל זְמַן שֶׁהוּא מוֹחֶה אֵין חֶזְקַת הַמַּחֲזִיק מוֹעֶלֶת כְּלוּם. עַל - כֵּן אַף - עַל - פִּי שֶׁהֵם גָּזְלוּ מֵאִתָּנוּ אֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל שֶׁהוּא אַרְצֵנוּ וְנַחֲלָתֵנוּ, וְאֵין בָּנוּ כֹּחַ לְהוֹצִיאָהּ מֵאִתָּם מֵחֲמַת פְּגַם מַעֲשֵׂינוּ הָרָעִים, אַף - עַל - פִּי - כֵן מִתְפַּלְּלִים וְצוֹעֲקִים בְּכָל פַּעַם וּבְיוֹתֵר בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁאֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל הוּא שֶׁלָּנוּ, כִּי הִיא נַחֲלָתֵנוּ וּבָזֶה אָנוּ עוֹשִׂים בְּחִינַת מֶחָאָה לְהַסִּטְרָא אָחֳרָא שֶׁלֹּא יִטְּעוּ שֶׁאֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל תִּשָּׁאֵר כְּבוּשָׁה בְּיָדָם, חַס וְשָׁלוֹם, כִּי אֵין חֶזְקָתָם חֲזָקָה כְּלָל, כִּי אָנוּ מוֹחִים בָּהֶם עַל - יְדֵי שֶׁאָנוּ צוֹעֲקִים וּמְפַרְסְמִין בְּכָל פַּעַם, וּבִפְרָט בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה לְכָל דָּרֵי מַעְלָה וּמַטָּה שֶׁאֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל הוּא שֶׁלָּנוּ מֵאֲבוֹתֵינוּ וְסוֹף כָּל סוֹף נוֹצִיא אוֹתָהּ מִיָּדָם:


יג) וּמִזֶּה יָכוֹל כָּל אָדָם לְהָבִין רְמָזִים לְעַצְמוֹ לְהִתְחַזֵּק בְּכָל פַּעַם בִּתְפִלָּה וְתַחֲנוּנִים וּצְעָקָה לַה' יִתְבָּרַךְ יִהְיֶה אֵיךְ שֶׁיִּהְיֶה אֲפִלּוּ אִם יַעֲבֹר עָלָיו מָה, כִּי אֲפִלּוּ אִם רוֹאֶה שֶׁאֵינוֹ פּוֹעֵל, חַס וְשָׁלוֹם, בִּתְפִלָּתוֹ, אַדְּרַבָּא, הָרַע מִתְגַּבֵּר עָלָיו בְּיוֹתֵר, אַף - עַל - פִּי - כֵן יֵדַע וְיַאֲמִין שֶׁפּוֹעֵל הַרְבֵּה בִּתְפִלָּתוֹ וְצַעֲקָתוֹ, כִּי עַל כָּל פָּנִים תְּפִלָּתוֹ וְצַעֲקָתוֹ הוּא בְּחִינַת מֶחָאָה הַנַּ"ל, כִּי כְּבָר מְבֹאָר שֶׁקְּדֻשַּׁת שֶׁל כָּל אֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל הוּא בְּחִינַת אֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל וּכְשֶׁהָרַע מִתְגַּבֵּר עַל הָאָדָם בְּתַאֲווֹת רָעוֹת וּמִדּוֹת רָעוֹת זֶה בְּחִינַת שֶׁרוֹצֶה לְגָרְשׁוֹ, חַס וְשָׁלוֹם, מֵהִסְתַּפֵּחַ בְּנַחֲלַת ה' שֶׁהוּא אֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל וְכָל מַה שֶּׁחוֹתֵר לָשׁוּב לִקְדֻשָּׁתוֹ אֵין מַנִּיחִין אוֹתוֹ מֵעֹצֶם הַהִתְנַגְּדוּת שֶׁמִּתְגָרִין בּוֹ וְהוּא אֵינוֹ מִתְגַּבֵּר כָּרָאוּי נֶגְדָּם. עַל - כֵּן כְּשֶׁמִּתְגַּבֵּר אַף - עַל - פִּי - כֵן בִּתְפִלָּה וּצְעָקָה לַה' יִתְבָּרַךְ אָז לֹא יוּכְלוּ לְגָרְשׁוֹ וְלִכְבֹּשׁ חֶלְקוֹ בְּאֶרֶץ - יִשְׂרָאֵל חַס וְשָׁלוֹם, בְּשׁוּם אֹפֶן, כִּי תְּפִלָּתוֹ וְצַעֲקָתוֹ הִיא בְּחִינַת מֶחָאָה שֶׁעַל - יְדֵי זֶה אֵין יְכוֹלִין לְהַחֲזִיק בְּנַחֲלָתוֹ בְּשׁוּם אֹפֶן, כִּי אֵין חֲזָקָה מוֹעֶלֶת כְּשֶׁיֵּשׁ מֶחָאָה נֶגְדּוֹ וְכַנַּ"ל:


ועוד רבי נתן מאריך שם על קדושת ארץ ישראל בבחינת ר"ה - ע"ש

זה לא סותר..שמחה ואמונה
רבי נחמן דיבר הרבה על קדושת ארץ שראל ובכל זאת אמר לנסוע..
 
בוואדי שהוא אמר לנסוע כי בתקופתו כמעט ולא היוotk100
יהודים בארץ ישראל -
 אגב גדולי רוב רבני ברסלב (לא החוזרים בתשובה) נגד נסיעה לאומן ! (הרב המוהל למשל שהוא נחשבש כיום לאחד הרבנים הגדולים בברסלב)
יש מחלוקת גם בתוך ברסלב אם לנסוע או לא.ii
אתה מכיר את הרב ברלנד?.והמוהרשא?שמחה ואמונה
הם גדולי ברסלב והם אומרים לנסוע
ורק שתדע שתורת רבי נחמן נכתבה עד לזמן ביאת משיח ואנחנו נכללים בזה.. מדבר גם אלינו.. שנאמר: האש שלי תוקד עד ביאת משיח"
תשמחו תשמחו תשמחו =]
אני לא מספיק מכיר את כל הרבנים שם...ii
אבל אני יודע בוודאות שיש כאלה האומרים כן וכאלה האומרים לא
רבנים זה משהו אחדשמחה ואמונה
וגדולי דור זה משהו אחר..
על המוהרשא לא שמעתי אבל הרב ברלנד הוא חוזר בתשובה.otk100
זה לא משנה.. זה אומר שהוא לא גדול דור..?שמחה ואמונה
כדי לך לשמוע עליהם קצת יותר.. מפחיד כמה שהרב בלרנד לא חי בעולם הזה..
מה קורה איתו בזמן האחרון?golani
אומרים שבקושי נותנים לקהל לגשת אליו וזה לא מרצונו ועוד כל מיני דברים...
באמת?..שמחה ואמונה
אני רק יודעת שממש מנסים לפגוע בו וכו'... אולי בגלל זה..
ברב ברלנד?שיח השדה..
כן.. למה נראה לך שהוא מסתובב עם שומרים..?שמחה ואמונה
אבל למה לפגוע בו?שיח השדה..
אני לא אמרית שהוא לא רב גדול !!otk100
אבל מה לעשות שחוזרים בתשובה רוצים להיכנס לאורות לנסוע לאומון וכו' וכו' וכו'
והרבנים שגדלו מיגיל 0 גדלו על פי תורת ברסלב הולכים על הדברים החשובים ולא על הדברים המלהיבים..
זה לא קשור הרב ברלנד לא מחפש ריגושים..שמחה ואמונהאחרונה
הוא כבר עבר את השלב הזה..
אבא שלי ציטט ליgolani
הוא(הגר"א) גם אמר שהם קרויים עמלק.
אזשמחה ואמונה
א- אתה יודע מי אלה החמישה מיני ערב?..
ב- איך זה אז שהוא התנגד לחסידות?.. כאילו זה ממש גרם מחלוקת?. בלי לפגוע בכבודו כן? פשוט מעניין אותי..
מחלוקת לשם שמים.ii
אתה יודע מה הלך שם?שמחה ואמונה
מה המתנגדים עשו לחסידים (החרמים וכו) וכן להפך?..
זה לשם שמים? זה חילול שם שמים
שאלתי כי אני באמת לא יודעת..שמחה ואמונה
ושוב אין לך משהו חכם לומר- אתה באמת לא חייב לומר..
חול חול ואין מה לאכולgolani
הרבה דמגוגיה - ולא ראייה אחת.
הרב אמר 6 שעות היתבודדות ומובטח לו בע"ה.'ערבות הדדית'
בע"ה ית'
 
חוץ מיזה תעבוד קצת. (ואז יש לך את השכר מצוה, לפני שטסתי עבדתי בבניין ובכול דבר קשה שכמעט נישברתי אמרתי הכול לכבודו יתברך ומניעות בדרך לצדיק אני שובר אותם!!)
שאלהאנונימי (פותח)
אני מאוד מאוד רוצה שאחותי תתחתן ואני יודעת שאחותי מחפשת סגנון מסוים, ישיבות מסוימות: - תורנ,י חסידי כזה...
יצהר
מצפה יריחו
אלון מורה
הר ברכה
 
אומנם אני רק שבעיסטית אבל מאוד רוצה לעזור לה
כל היודע יכול לפנות אלי במסר"ש
(אחותי לא יודעת מזה כלום ורק שלא תכנס לפה בטעות כי היא תקלוט אז ששש...)
חנוכה שמח!
כל הישועות!
לא קשורים אחד לשני בכלל, תחליטי, או, או, או.'ערבות הדדית'
נראה לי שהכי חשוב לה תורני חסידי ארץ ישראל..אנונימי (פותח)אחרונה
מה אין את זה בישיבות שכתבתי?
עזרהת
בס"ד

יש למישהו במקרה את הסיפור על הרבי שלמד תורה ורצה להריח מהטבק שהיה בחדר השני
ואז התלבט בין עצלנות לתאוה ואז הלך לטבק ולא לקח אותו?
אני יודעת את הסיפור אבל רוצה אותו כמו שהוא במקור...

תודה רבה!!
אני עוד שבוע וחצי בעז"ה טסה לאומן,קראתיך
מי שרוצה שיביא שמות לתפילות..
ממש בכיף!
 
שבת-שלום ומבורכת!
כל הישועות!
חתיכת שמנה.. תהני אוהבת אותך!!שיח השדה..
תודה מותק!בקרוב אצלך..בעז"ה!קראתיך
תנצלי כל שניה זה מתנה!אנונימי (פותח)
חח..תגיד לי אתה שפוי?קראתיך
אתה מגזים יותר מידי..
 
מי אתה שתמנע מאחרים לקבת את התיקון שלהם?קראתיך
אתה לא רוצה,אף אחד לא מכריח אותך..זה הבעיה שלך..
אבל לנסות לגרום לאחרים לא לקבל ת'תיקון שלהם זה באמת מוגזם!
 
שה' ישלח לך רפאה שלמה..באמת..
 
 
חחח את פשוט חמודה..צודקת!!שיח השדה..
רק רגע y.s.golani
תרגע דבר ראשון, תשתה כוס מים ופשוט תרגע, כן כן בדיוק ככה, עכשי.. הי הי! תחזיר את הגרזן לארון! מיד!  זהו ככה, בדיוק, מצוין, פשוט תשב על הכיסא ותנשום עמוק, בדיוק ככה. עכשיו תספר לי לאט לאט ברוג.. תרגע! תחזיר את האקדח למקום מיד! כמה פעמים אמרתי לך לא לבקר את יעקב טייטל! זהו זה, נרגעת? יופי  עכשיו אפשר להתחיל בטיפול. מה קרה חמוד? קראתיך לא הסכימה אתך? זה פגע בך? מאוד מאוד אתה אומר? כן כן, תבכה זה משחרר. טוב מספיק להיום, דמי טיפול: לא ללכלך יותר את הפורום, להפעם אני מסתפק בזה. יופי חמוד, לילה טוב.
זה ניראה שקרה לו בעבר משו מאוד קשה עם ברסלב..קראתיך
להיות כך סתם בלי סיבה כ"כ נגד זה בלתי אפשרי...
 
זה היה ל y.s.
או שהוא סתם דיכאוני....יהודי מרמ"ג
וברסלב תמיד שמחים....
נראה לי שלא סתם נמציא.נזרום...אחותי?!
כך זה ניראה..קראתיך
ת'כלס אפ'חד פה לא יודע מה באמת קרה לו..סתם מעלים השערות..
 
חח חפירות בע"מ...
זה כנס פסיכולוגים ידועי שם. נא לא לזלזל...golani
מצטער אם אאלץ להפסיק את השיחה הפוריה כשהמטופל שלי y.s. יחזור. מחילה מראש
באנ'ה חפרתם עליו... שמעתם על לשון הרע?!?!?!?!גורילה
וחוצמיזה גמאני נגד לטוס לאומן!!!!!!!!!
ועוד משהו...גורילה
במקום לחפש תיקונים באומן תתקנו קודם את עצמכם...
אם אתם חושבים שאתם תשבו בשקט תגידו לשון הרע וכ'ו... ורבינו ייתקן לכם ת'נשמה
אתם חיים בסרט!!!!
גורילה, אם אתה רוצה לתת את הלחי השניהgolani
אז אתה מוזמן לעשות את זה אבל אל תצפה מאחרים לעשות את אותו הדבר. y.s.      הוא טרול עלוב שמקלל כל מי שלא חושב כמוהו, הורס דיונים ועוד ועוד. על (במקרה הזה הוא איחל לקראתיך מוות) על כולנו להגיב נגדו כי היום  זה "קראתיך" מחר זה אני ומחרתיים זה אתה!
אתה מוזמן להביא קישוריםgolani
למקומות שבהם תקפתי אנשים רק בגלל דעותיהם.
עזוב,עזוב.תלמד להתעלם מאנשים..קראתיך
יש אנשים שלא שווים שום תגובה שבעולם.
להתעלם.
יווו!!הסנה-בוער
בס"ד
איזו זכות! 
שבע"ה תזכי להתרומם עוד ועוד.. 
תודה!אמן!קראתיך
גורילה מותק,זה ממש לא קשור!קראתיך
 
אנחנו עושים את ההישתדלות הכי גדולה שלנו וכל אחד צריך שיפור.א'פחד לא מושלם.
 
חבל שאת מסיקה מסקנות לא נכונות..
 
|מקנא|עין שלישית
לא...
אני רוצה את אומן...
תפללי על זה...זה לא כזה קל להגיע לשם.קראתיך
יש המון מניעות!
בעז"ה ובישועתו.עין שלישית
נשמה עליונה תהני המון ותפפלי על עמ"י בבקשה.אחותי?!
בעזרת אבא.
 
 
שה' יפנק אותך.
 
לרפואת.
יהודה ראובן בן גאולה.
חיה חדווה בת גאולה.
מרים בת חוה.
אסתר בת חוה.
נעמה בת פנינה.
 
לזיווג הגון.
רחלה שלהבתיה בת סיגלית.
לירן בן חוה.
הודיה בת מיכל.
אפרת בת הלה חוה.
שרון בת חוה.
אלירז בת מרים.
אביטל בת מרים.
רחל בת מרים.
ובעזרת ה' כל מי שמאחל לעצמו זיווג הגון! =]
 
לשלום בית.
אילן בן עליזה.
הלה חוה בת עדנה.
חנן חיים בן יהודית.
שלומית בת סימה.
 
 
 
 
שבת מלאה אורות ושמחה!
תודה תודה!אמן!קראתיך
בע"ה בלי-נדר  אני ישתדל ממש!
 
 
למה להרוס כל שרשור אם הוא נוגד את דעותיך?אחותי?!
עזבי הוא מקרה אבוד.לא צריך להתייחס בכלל.קראתיך
באמת שהוא לא שווה את התגובות..
שמותחמשוש...
בס"ד
 
מורדכי בן חנה לרפואה
ואחיה בן חגית להצלחה
קראתיך- מיסכנה...אוריין
בס"ד
מה השם של אמא שלך?? 
די עם הבדיחות הלא מצחיקות האלהיאירו
לא רוצים אל תטוסו אבל חאלס היא שמעה את הדעות האלה והיא טסה בכל זאת אז תאחלו לה בהצלחה וזהו.
זה באמת לא מצחיק!!!אוריין
בס"ד
אני אמרתי אתזה ברצינות!!!!!!!!!!!!!!!!!
יאללה חבר'ה!א.מ.נאחרונה
הוויכוח הזה הוא וויכוח שלא נגמר וחבל שהוא מגיע למקומות לא נעימים..
 
שבעזרת ה' כל אחד ימצא את המקום המאים לו ואת הדרך הנכונה לו בעבודת ה'.
13 דקות של שעת רצון!!!שואפת למעלה..!
מובא בשם הרמב"ן שהשנה התשיעית ליובל הינה השנה הטובה מכל השנים.
והחודש התשיעי בה מעולה מכל החודשים.
והיום התשיעי מכל הימים.
והשעה התשיעית טובה ומעולה מכל השעות.
שעה זו תחול השבוע ביום חמישי הקרוב ט' בכסלו בין השעה - 1.43 ל - 1.56 בצהריים
שלוש עשרה דקות של שעת רצון מאת בורא עולם.
 
 
 
תפיצו!!!!
יישר כח עצום!!אזמרה...
תודה רבה, צדיקה!!
אווווף הפסדתי..שיח השדה..
לא נורא יש עוד 50 שנה עוד פעם ואני אזכיר לך..ב"נ!אנונימי (פותח)
חח מאוד מעודד..קראתיך
חח..אז כבר נבקש על הנכדים..שיח השדה..
על הניניםאנונימי (פותח)
עדיין לא מאוחר!!!!כללי
"השנה התשיעית ליובל הינה השנה הטובה מכל השנים. והחודש התשיעי בה מעולה מכל החודשים..."
מגניב!אנונימי (פותח)
אפשר להמציא שעת רצון כזאת כל שנה ולתלות פעשקווילים(כתבתי נכון?) בכל הארץ, ואז נראה את כל עמ"י רץ להתפלל בכוונה מיוחדת.................
וחוצמזה,שואפת למעלה..!
שתמיד אפשר להתפלל, ד' תמיד מקבל ת'תפילות שלנו....
ברוור!אבל רק שפה הוא קצת יותר קרוב..קראתיךאחרונה
וקצת יותר שומע
שאלה-~בת ציון~
פעם הייתה חנות ברסלב בתחנה מרכזית ת"א,והיו מוכרים שם את כל סוגי הסטיקרים וספרים..
ראיתי שסגרו את החנות,אתם יודעים איפה יש עוד כאלה חנויות?מאיפה אני יכולה להשיג סטיקרים?
בטחשמחה ואמונה
תלוי איפה את גרה..
כמעט בכל מקום יש..
אני יודעת שיששירו למלך
בפ"ת חנות ממש טובה עם מלא ספרים ומלא סטיקרים!
ליד כפר אברהם..
 
בטח בירושלים יש ים מקומות כאלו, אני לא כ"כ בקיאה אבל
במקומות שם.
באמת תלוי איפה את גרה..
 
בהצלחה!
אני יודעת שיש ב100 שערים חנות שנקראת "אגודת משךאניי!!!!
הנחל" (ליד כולל ברסלב בסוף 100 שערים) ויש.. ויש גם דוכנים וכאלה -לדוגמא- כיכר ציון אחרי 5 בצהריים אבל עדיף ת'חנות.. נראלי יש גם ברובע (היהודי בי"ם) חנות אבל החנות של 100 שערים הכי נראית לי טובהה בשבילך.. אז בהצלחה! 
הייתי בתחנה המרכזית בתל אביבאיה מקום כבודך
לפני יומיים, ויש שם עדיין את הדוכן של ברסלב..
בהצלחה!!!
החנות של משך זה חנות שנמצאת מתחת לשול וזאתyaar
בכלל הוצאה אחרת של ספרים
יש שם ספרים שהאש שלי לא הוציאו ואין חוץ משם
וד"א לא בטוח שיש ספרים מהוצאות אחרות שם
ויש בבני ברק ברחוב חבקוק ששם ההוצאה של יבניאל
לא התכוונתי לדוכן בת.מ ת"א~בת ציון~
היתה שם ממש חנות אבל היא נסגרה..
ובני ברק מעולה לי,תודה רבה לכולם!
בירושלים באזור הקראדו-אם אנוכי לא טועה.אחותי?!
יש בתחנה המרכזית של ירושליםבעזרת ה'!!
יש שם מליון ספרים...
ברובע היהודיbula bulaאחרונה
יש חנות חדשה (מעל הקרדו בדיוק)
המפגש בין יעקב ולעשואנונימי (פותח)

בתחילת פרשת וישלח מסופר על המפגש בין יעקב לעשו, ננסה להתבונן קצת בפנימיות הדברים על פי דרכו של רבנו בעל הסולם זצוק"ל, קודם כל צריכים אנו לזכור, מיהו יעקב ומיהו עשו. יעקב הוא נקודת הקדושה שבאדם, כי בכל איש ישראלי יש נקודה דקדושה, ירושה עוד מהמצב של מעמד הר סיני. אלא ההבדל בין איש אחד למשנהו, שאצל אחד הנקודה דקדושה יותר מגולה, ואצל השני הנקודה דקדושה יותר נסתרת. אבל בכל איש ישראלי יש נקודה דקדושה. והנקודה הזאת של הקדושה, היא למעשה נקודת האמונה, נקודת החסד שבאדם, והנקודה הזאת נקראת בשם יעקב. יעקב מלשון עקב, המילה יעקב מורכבת מי' ועקב, שהם שני הפכים גמורים. י' היא האות הראשונה בשם הויה, ועקב מורה על סוף דבר, על משהו שהוא אחרון, שהוא הנמוך ביותר, השפל ביותר. ויש להבין, מדוע השם יעקב מציין אלו ב' ההפכים?

לקריאת המשך המאמר- פרשת וישלח על פי הקבלה

עוד הצעהאנונימי (פותח)
ב"ה
 
מתארגנת קבוצה למתחילים בלימוד התניא היומי בסקייפ
למעוניינים נא ליצור קשר בכתובת: tanyakadisha@walla.com