שרשור חדש
שלוםאנונימי (פותח)

שלום

הצטרפתי לפורום זה הפעם הראשונה שלי.

גם אני אריאלניק!!!!!!

 

ברוך הבא.... וגם אני אריאלניקית שווה!!!!!ארטיק
ברוכים הבאים.יוכי
ואם כבר, אז המון זמן לא יצא לי לכתוב את ההודעה המקובל:

זה הפורום הלא רשמי של תנועת אריאל, בעיקרון מדברים פה על דברים חשובים.. שקשורים לתנועה או שלא קשורים לתנועה אבל הם בכ"ז חשובים... ז"א... לא לפתוח שרשור על כל שטות.... נושאים נורמלים...
עוד משו חשוב- לא ממש מעניין אותנו לדעת פה מי עומד מאחורי כל "ניק" אלא הדעות שלו, ולכן כל מיני הכרויות וכאלה לא שייך... חוצמזה.. מה שאתה חושב.. רק להשתדל לשמור על הרמה של הפורום...

אני לא ממש חדשה אבל תודה....ארטיק
ברוך הבא****
תהנה לך בפורום....
חחח...מוריונת
יוכי!התגעגענו...
;)

שבוע טוב לכולם וברוך הבא..
בצלב"א.
ברוך הבא.........ה' מלךאחרונה
מ-ז-ע-ז-ע-!-!אנונימי (פותח)

ההרוגים: הרב אבי ושמחה כהן אור

הרב אבי כהן-אור, בן 42, ורעייתו שמחה, בת 38 מתלם נהרגו הבוקר בתאונה בדרום הר חברון, הם הותירו שמונה ילדים. הבת פצועה אנוש.
מערכת ערוץ 7

27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000>

בני הזוג שנהרגו הבוקר בתאונת דרכים בצומת בית אנון, סמוך לקריית ארבע הם: הרב אבי כהן-אור, בן 42, ורעייתו שמחה, בת 38 מתלם שבדרום הר חברון, הם הותירו אחריהם שמונה יתומים כאשר בתם הגדולה, גיתית בת 15, נפגעה בתאונה ומאושפזת במצב אנוש וללא הכרה.

 

מחקירה ראשונית עולה כי רכבם מדגם GMC התנגש באוטובוס מסיבה לא ברורה, בני הזוג נהרגו במקום ובתם נפצעה באורח אנוש. מסוק הוזנק לפנות את הפצועה אנוש לבית חולים בירושלים. בוחני תנועה של משטרת מחוז ש"י בוחנים את נסיבות התאונה.

 

 

תקשיבו- גיתית פצועה אנוש אז צריך להתפלל לרפואתה, זה ממש דחוף- כל מי שיכול- להתפלל לרפואת 'גיתית בת שמחה'...

תודה...

שלום לכולם! -ארץ ישראל ממשיכים ובגאון!!!!!-אנונימי (פותח)
אני צריכה חבר'ה רצינים ואידיאליסטים- משוגעים שיקחו על עצמם פיקוד על מטות מקומיי'ם-כל אחד במקום מגוריו לקראת המהלך החדש של הצבת חזון לאומי חדש-הקמת ישובים ומאחזים!!! זה ממש חשוב ודחוף!! (וכאן אני לא צריכה להרצות לכם..ברוך ה'...) אין זמן! אז יאלל'ה..ארץ ישראל קוראת לנו..צרו קשר בדחיפות..(הסברים וכו' בפל'...) יישר-כח! טוהר-052-4088650.
מתייצבת ובגאון....חעעחעישתבח שמואחרונה
יש למישהו פעולה כיפית ושווה?!!?!?!?!??ה' מלך
דחוף!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אשריך!!!!!! ;מהמד"שאנונימי (פותח)אחרונה
צריך עזרה דחווף1!מיסטר דום

תמד בשבתות שאני יוצא מהסניף וחניכים שנאשרים שם אז אני דואג להם ברמותת מטורפוווות!!!

ונשאר בסוף בסניף..מה עושים איך מתגברים על זה?

פעולה מגניבה ליומשלישי הקרוב- ערב הפרה המשוגעת...יעל...

 

ערב הפרה המשוגעת

השבת היתה שבת "פרה", אז קבלו אחלה ערב מתאים לעניין...

 

ß בתחילת הפעולה יקבל כל חניך כרטיסיות קטנות עם סימני פרה 

במשך כל הפעולה, אסור לומר את המילים: "כן", "לא", "שחור", "לבן". כאשר אחד מן החניכים אומר מילים אלו, הראשון שצועק "פרה" מקבל ממנו כרטיס. כאשר המטרה של כל אחד, היא לצבור מספר רב של כרטיסים.

 

*משחקים את "משחק השוקולד", אך במקום קובייה, מכינים 5 פרות מבריסטול המצוירות מצד אחד בלבד.  כל חניך בתורו "זורק" את הפרות. אם כולן נופלות על הצד המצויר, החניך שזרק צריך ללבוש מספר בגדים ולאכול מן השוקולד בעזרת סכין ומזלג, עד שחניך אחר יתפוס את מקומו באותה הדרך...

 

*פרה עיוורת- קושרים לאחד החניכים את העיניים בעזרת מטפחת, עליו לתפוס אחד מן החניכים. שאר הנוכחים מוחאים כף וכך הוא שומע היכן הם נמצאים.

 

*מכינים לוח ענק של דמקה ומשחקים קבוצה נגד קבוצה (שחור ולבן)

 

*בוחרים 2 חניכים, עליהם למצוא שוקולד בקערת קמח ע"י שנושפים עד שמגיעים אליו (ידיים קשורות)!

 

*"מילקי"- 2 זוגות חניכים מתחרים ביניהם. על כל זוג לגמור את המילקי כמה שיותר מהר, כך שהמאכיל עם עיניים קשורות והאוכל עם ידיים קשורות

 

*מכינים שוקו ומספרים את הסיפור על הפרה האדומה מתוך הספר "כה עשו חכמינו"

 

שיהיה ערב מווווווווושלם!     

 

בהצלחה ממש!!!

 

 

מחלקת הדרכה פתחה אגף חדש, הא?עוזיהאחרונה

יפה לך, יעל. יישר כח.
ותודה על הפעולה הנחמדת...

עוזיה.
שאלה הלכתיתאנונימי (פותח)

זמן ההפרדה בין בשר לחלב כידוע לכולנו הוא 6 שעות (או במנהג אחר 3 שעות), הסיבה לכך היא לא שזהו הזמן שלוקח לבשר להתעכל במעיים, (כי מדין ברכת המזון אנחנו רואים ששיעור העיכול הוא 72 דקות ולכן אפשר לברך עד 72 אחרי האוכל.) אלא מזה שהגמרא כותבת שצריך לאכול אותם בהפרש של סעודה ואחת הדיעות של זמן ההפרש בין 2 סעודות היא 6 שעות.

עכשיו אתם נכנסית לתמונה- שאלתי ובקשתי היא: מדוע צריך לחכות הפרש של סעודה ולא קבעו כמו בברכת המזון הפרש של עיכול?

יעזור אם תאמר איזו גמרא זוהאריאלניקהנאמן
זה בגלל 3 סיבות:אנונימי (פותח)
א. כי יש מצב שנתקע אוכל בשרי בין השיניים והוא נחשב לאכיל עד 6 שעות אח"כ..
ב. כי לפעמים האוכל עולה לגרון ואז הוא יכול להתערבב
ג. כדי שלא נתבלבל ונאכל חלב עם בשר
אם כי גם הסיבה של העיכול עלתה בשיעור שלנו...
בהצלחה!
תודה על התשובה אבלאנונימי (פותח)
א) אז אם מצחצחים שיניים היטב פלוס חוט דנטלי יהיה אפשר לאכול מיד?
ב)אם האוכל עולה לגרון, אז למה צריך הפרש של סעודה? צריך חישוב אחר להפרדה - זמן מקסימלי להעלאת גרה.
ג)זו נשמעת הסברא הכי הגיונית, אם כי זה לא יספק את האנשים שאני אמור להסביר להם את זה
לצערי אני לא יודע באיזו מסכת זה נמצאאנונימי (פותח)
אמרו לי שיש גמרא כזו
בעקרוןיוכי
זה במסכת חולין. לא יודעת איפה בדיוק.
תשובהאנונימי (פותח)
המקור הוא באמת גמרא בחולין:
אמר מר עוקבא: אנא להא מלתא חלא בר חמרא לגבי אבא. דאילו אבא – כי הוה אכיל בשרא האידנא, לא הוה אכל גבינה עד למחר עד השתא. ואילו אנא – בהא סעודתא הוא דלא אכילנא, לסעודתא אחריתא אכילנא
בעיקרון האיסור מהתורה הוא רק לאכול או לבשל את הבשר והחלב ביחד אבל כדי להחמיר(מה לעשות אנחנו יהודים)נהגו לא לאכול חלבי עד הארוחה הבאה
יש דעות שונות מה נחשב זמן ההפסקה בין ארוחה לארוחה הדעה המקובלת היא 6 שעות אחרי זה 5 ומשהוא 3 שעות ואפילו שעה אחת
בגמרא למעלה רואים שאבא של מר עוקבא היה מחכה 24 שעות בין בשר לחלב אבל זו מידת חסידות ואין שום חיוב לנהוג כך

בהצלחה
אריאל מכמש כבוד
מה שאני באמת לא הבנתי זהארטיק
למה צריך כ"כ להחמיר בהפסקות בין בשרי לחלבי אבל ביו חלבי ובשרי צריךרק לשתות כוס מים או לחקות 10 דקות????
צודקאנונימי (פותח)
אם כל זה נועד רק להרחקה וזו חומרה למה רק אחרי בשר צריך להחמיר? עיקרון ההרחקה בין המאכלים נכון באותה מידה בין בשר לחלב ובין חלב לבשר.
שאלה שהיתה ונותרה תמוהה.שומרוני
מהסיבה ש:
מהדין צריך או שעה אחת או שש. שלוש שעות זו הנפצה מאוחרת, שלא ביטלו אותה כי "מנהג אבותיהם בידם".

האיסור הוא בעיקרון רק על בקר, והוא הורחב לעוף.

איסור ההרחקה של בין סעודה לסעודה הוא בכדי שלא יבלבלו ויכאלו יחד.
ובאמת שכדאי לפתוח ספרים עלזה.. אבל לא בשעה כזאת.
ארטיק זאת בת...פילוסופית!!!
אכן אני בת!!!!ארטיק
סתם הערההדרדקאחרונה
אם אוכלים סעודה גדולה אז אפשר לברך גם לאחר 72 דקות (אם עדיין מרגישים מלאים)- דוגמת סעודת שבת, פורים וכו'
מחשבות לאחר שבו"ש...(בתורת החיים)האריאלניקהנאמן

לא.. אני לא אכתוב כאן כמה זמן אנו מבזבזים בישיבה התיכונית(והרבה) ואני לא אכתוב איך זה להיות בחתונה של מישהו מתורת החיים ולא לאכול כלום(חשש לגזל)

אני דווקא אכתוב על מקרה מחונן שקרה לי ביום השני לשבו"ש, וכך היה מעשה: 'בין שיעור שינה לדף היומי ירדתי לפינת הקפה שמתחת לבית המדרש, וליד המדרגות יש לוח שעם ועל הלוח שעם היתה תלויה מודעה, שחציה היה מוסתר ע"י מודעה אחרת, קיצר על המודעה החצי מוסתר היה כתוב בזו הלשון: "תנועת ארי\(פה היה מוסתר) תנועה תורנית לאומ\" כשראיתי זאת ישר הסרתי את  המודעה המסתירה וקראתי את המודעה בשלמותה: "דרושים   תנועת אריאל, תנועת נוער תורנית לאומית מחפשת כותבים לחוברות הדרכה" לאחר שכל חושי החדגומאטיות שלי נרגעו הרהרתי וחשבתי דווקא על המיקום של המודעה, לא הכוונה לא ליד פינת הקפה אלא הישוב ישוב יד בנימין לאחר הגירוש פעל שם סניף אריאל(נוו"ד) שהפך לעזרא

לאחר ששאלתי כמה מחברי תנועתינו למה לא שמרו על סניף ד-בנימין כסניף של אריאל הפתעתי לגלות שהיו אריאלניקים שתמכו ל"ע בצעד המר והנמהר הזה

שאלתי היא: ממתי נעשינו התנועה הכי גדולה, שיש לנו את הזכו לוותר על סניפים?! שמישהו יסביר לי!! במיוחד לאור העובדה שכמה פעמים נגשו אלי חניכים מעזרא יד-בנימין ושאלו אותי מאיפה אני(כמובן שהיתי עם חולצת סניף) ושהשבתי מסניף ראשל"צ תגובתם היתה כמו של כל מי שלא שמע על סניף ראשל"צ: "אין אריאל בראשל"צ" באותו רגע עמדו לי דמעות בעיניים ונשמתי זעקה בתוכי "בראשל"צ אין אריאל?!!? ביד-בנימין אין אריאל!!!" (בלי להזכיר את העובדה שראיתי ילדים מעזרא יד-בנימין הולכים עם חולצות סניף של אריאל

יש בראשל"צ סניף אריאל?!?!אנונימי (פותח)

טוב לדעת
לא כתבתי בצחוקהאריאלניקהנאמן
אתה קורא ל-4 מדריכים ו-3 חניכים סניף?!?!?!אנונימי (פותח)
אתה ממש בדרן...
שפן קטן כדאי שתזדהה ותגיד מאיפה אתה לפני שתעלה ליהאריאלניקהנאמן
על העצבים, רוצה להגיב תגיב אבל לעניין
בסניף יש 5 מדריכים ולמעלה מ15 חניכיםדב
אני לא יודע איך הגעת ל4 מדריכים ו3 חניכים
ובלי להזכיר כלל את העובדא שהיו חניכים שזכרו אותיהאריאלניקהנאמן
מהמחנה
עצומה נגד הרשל"צניקיםאנונימי (פותח)
חלאס לעשות בעיות!
מרדכי? מסתמאהאריאלניקהנאמן
כל שאר המדריכים שלכם לומדים בסוף העולם
ביד בנימין אין אריאל מסיבה אחת ויחידה:אנונימי (פותח)
לתנועת אריאל אין מספיק כסף כדי להחזיק את הסניף בצורה הטובה ביותר. כאשר סניף יד בנימין היה צריך להחליט לאיזו תנועה הוא מצטרף הוא היה חייב לחשוב על הגורמים הכלכליים. אני יודעת שאם היתה להם ברירה אחרת הם היו מעדיפים להיות באריאל. חשוב להבין שהסניף ביד בנימין הוא סניף שמורכב מכמה יישובים בגוש ולא היה קיים לפני הגירוש.
שטויות בכמויות!שלומית16
חבר'ה תעשו טובה ותעצרו את הדיון הזה..
במקום להתחיל להמר כסף לא כסף ורצון לא רצון אתם מוזמנים לפנות ליוסי או מישו מחברי ההנהלה שיסביר לכם את זה..
זה באמת מעצבן שאומרים סתם דברים שידוע שהם לא נכונים..
נק' למחשבה לכל החיים,לא רק לכאן..
אז אולי כדאי שתסביריהאריאלניקהנאמן
כי אני כן דיברתי עם מישהו ולמיטב זכרוני לא זו היתה הסיבה
ואיך היה השבו"ש?צחי קנטור
יש לי חבר שמתעניין מאוד בישיבה הזאת.
השבו"ש היה מצויןהאריאלניקהנאמן
ההלל היה(ר"ח אדר) 3 שעות!!!!
אאוץ'....... מי לא יודע שיש סניף בראשל"צ???ישתבח שמו
זה אחד הסניפים המוכרים!!!!!








מי שלא יודע לא נראה לי מכיר יותר מידי סניפים....!





פורים שמח~~!!!!!!!!!!!!
???אנונימי (פותח)
אתם לא הרבה( שלושה מדריכים, אאל"ט) ועושים רעש שלצחקן
ב"ה
כמה עשרות (דניאל!!!)
חלונה-מה שאלתך?? מה את לא מבינה???ארטיק
זה די נכון...האריאלניקהנאמן
הו, אחרי שאמרו לי את זה נתקפתי ייאוש...אנונימי (פותח)
אני הולכת להדריך בעזרא?!?!?!?!
לא ייקום ולא יהיה! אני רוצה אריאל!!!
מה אפשר לעשות? אני בע"ה עוברת ליד בנימין ו... אני נכנסת שנה הבאה לשבט חדש בע"ה..
רמבשניקית שלי.............................אנונימי (פותח)אחרונה

עכשיו אין לך אפשרות אחרת אלא להמשיך וליסבול אותנו גם בהדרכה..........................



"איזה טוב ה'!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
תלוי איך מסתכלים על זה. (קיבלתי במייל)רות22
אפשר להבין את המאמינים ש- חמש חמש זה בעצם שמח שמח
וש דג
זה בעצם גד
אפשר לראות שכל מה ש בוטל זה
לטוב
אפשר שתרדוף
בצע ואז ידבק בך עצב
אפשר שישאר לך טעם טוב אם תסתפק ולו במעט
אם יש בך דחף לא מובן, סימן שיש בך פחד !
אפשר שתהיה שפן ירא
ואפשר שתהיה נפש ארי
אפשר להבין שאחד ל אלף הוא
פלא
אפשר שאתה כלום ואפשר שאתה מולך
או שאתה מר וחמוץ
או שאתה רם וצומח
אפשר בחיים ללכת מ דחי אל דחי ואפשר ללכת
יחד
אפשר לומר ש איש זה
שיא
ולכן
אישה זה השיא
אפשר ש בוקר ישר ולא הפוך, אחרת יש לך יום רקוב

אפשר ש ערב ישר ולא הפוך, אחרת תרגיש ברע

אם אתה אוהב ב רגש, שגר זאת
אל תהיה שונא
, תהיה אנוש ...
בקיצור, הכל תלוי איך מס תכלים על זה............

מגניבמכאל 2 3
איזה יאפההההההההיעלו'ש
ידועעעעעעעעעאנונימי (פותח)אחרונה
היי כולם!אנונימי (פותח)

מקורה?! חדשה כאן.. אני לא מכירה אפחד כאן.. אז הנה שאלון! מקווה שלא תייבשו...

 

 אני יליד(תאריך, ארץ...):                                                                                                                                 שם:                                                
הדבר הכי רע שעשיתי:
הדבר הכי טוב שעשיתי:
אני גר ב:
המצווה הכי קלה:
המצווה הכי קשה:
ביטוי שלי שמקומם רבים:
ביקור אחרון בבית קברות:
הי"ד:
זצק"ל:
ויקרא שמו בישראל:
אני מחפש:
אני מחכה:
אני מרגיש:
אני ימות לפני ש:
בא לי:
הלוואי ויכולתי:
עמ"י או א"י:
סדרה טובה:
סרט טוב:
פאדיחה:
מסר לאומה:


בצפייה לבניין אריאל!

כאן מאוד ייבשו אותךצעיר ושרוט
אולי בבראש צעיר לא, למרות שכבר די יצא מהחורים כל השאלונים האלה
פה זה לא המקום (והרמה)צחקן
שלום ל~~~שלומית16אחרונה
אני נועלת את השרשור..
כדאי לך להכנס קצת לעומק הפורום כדי להבין את הסגנון..
בהצלחה.
פורים -על שם מה?!ענת=)

בחסדי עליון!

שלום לכולם ופורים שמח

כולנו מרגישים את האווירה השמחה שבתוכינו שרוייה, ולכן בהזדמנות זו(כמנהגי בקודש) אנחית עליכם חידה. (בענין המועד כמובן!)

וכאדי לכם לבוא מראש מוכנים, הקושיה קשה מיתר הפעמים..

לכול ידוע את השמו של המאורע אותו חוגגים אנו כעת. "פורים" וכן יודעים להביא את המקור לכך באיגרת הפורים: "על כן קראו לימים האלה פורים על שם הפור..." (אסתר ט', כ"ו -מוזמנים לבדוק) אך לא נראה לכם מוזר פה משהו?! המן הרשע הגריל פור אחד, איך מזה היחיד נהפך לרבים?!- "פורים" אם הייה צריך לקרוא לחג על שם הפור שמו היה צריך להיות "פור"- שהרי מסופר במגילה על פור אחד.

כמו בפסח ששם החג קראוי על הנס שנעשה עם אבותינו כאשר הקב"ה פסח מעל בתי היהודים- ומשם השם "פ-ס-ח"  אך בפורים אני חיבת לציין הפניכם שהעָבַרה מיחיד לרבים מאוד מבלבלת אותי! נכון נעשה הנס על הפור שהתהפך. אך לא הוגרלו עלינו מס' נסיונות של הגרלות כי אם 1!

-תודה לרב הר נוי שהעיר את עיניי בשאלה זו-

ובתמייה זו אני מכנסת לחגוג את פורים בשמחה! ומשאירה אתכם עם הבילבול...

אך לא כאדי שתשארו איתו גם בשנה הבאה וגם זו שאחריה...וכו'... אלא שתלכו ותחפשו ת'תשובה. אני יכולה לנחם אותכם בכך שגם אני לוידעת אותה, וגם אני אלך לחפש אחרי'ה... אך זה לא פותר מתכם  מהמלאכה.

בברכת ב"הצלחה! ופורים של שמחה אמיתית שתשפיע על כל השנה.

ענת- שמחכה לתשובותיכם.

פורים על שום מה?אנונימי (פותח)
את התשובה אני אתחיל בשאלה: למה בכלל חוגגים את פורים? הרי זה לא נס שכל עמ"י היה בו אלא רק היהודים שהיו בממלכת אחשורוש (היו עוד רבים אחרים בגולה שלא היו נוכחים באותו נס...)
בניגוד לחגים אחרים שמציינים נס או מעמד מסויים שכל עמ"י נכח בו פורים הוא חג שנקבע בגלות וגם לא כל עמ"י נכח באותו הנס...
אז מדוע?
נראה לי שהתשובה גם לשאלה שלך וגם לשאלה שלי נעוצה בספר מסויים: (אני לא זוכרת את שמו ויסלחו לי הקוראים...)
הספר הזה סוקר חגים שונים שחגגו יהודים במקומות שונים בגולה לזכר ניסים שנעשו להם שם. כך לדוג' הוא מתאר חג שחגגו יהודי תוניס לציון ביטול של גזירת שמד שנגזרה עליהם והרבנים ונכבדי הקהילה הצליחו לבטלה.
הספר סוקר עוד חגי "פורים" שכאלה שנקבעו בקהילות יהודיות רבות בגולה לציון ביטול גזירות כאלה ואחרות שנגזרו עליהן.
נמצא אם כן שפורים לא נחגג רק "על שם הפור" הידוע לנו, אלא זה חג המציין את כל ה"פורים" והגזירות השונות שנגזרו עלינו במהלך 2000 שנות הגלות ושבטלו בחסדי ד'.
פורים הוא החג המייצג את הנהגת ד' הנסתרת, הנפתלת, שבמבט שטחי נראית כצירוף מקרים מוצלח ותו לא ורק במבט מעמיק יותר אנחנו רואים את היד המכוונת מלמעלה ומבינים שיש אדון לעולם.
פורים זה החג המזכיר לנו את הגלות, את הסתר הפנים של הקב"ה, וזה גם הטעם (אחד מהם), שלא אומרים בו הלל.
אני מקווה שהתשובה מניחה את דעתך.
חג שמח ושנזכה לראות בשוב ד' ציון!
תשובה...פילוסופית!!!
נראה לי...
קודם, בואי נשאל בכלל למה נקרא החג על שם הפור? מה, הפור הזה כל-כך חשוב עד כדי כך שקוראים לחג על שמו?
אני חושבת שזה בעצם בא ללמד אותנו, שכל החיים הם סוג של גורל, שה' מחליט מה הגורל קובע. אם ככה, ממילא יש לנו המוני "גורלות" (שזה לא ממש גורלות, כי ה' מחליט...), המוני "פורים" בחיים שלנו, ולכן החג נקרא "פורים", ולכן הוא גם נקרא ברבים.
על דרך הפשט :איתמר פז
הפס '"על כן קראו לימים האלה פורים על שם הפור..."נקרא כך בתרגום לארמית- "בגין כן קראו ביומיא האלין פוריא- על שום פיסא"

פיסא = צרה.

מכאן שפרוש הפס הנ"ל הוא שקוראים לימים אלו פורים על שם הפיס והצרה שארעה אותם.

יהי רצון שמאור חג הפורים ימשך לנו לכל ימות השנה.
כולכם ביינישם פלספנים!עוזיה
תחשבו פרקטית - איך המן עשה את הפור?
מיום ליום ומחודש לחודש...

אז הוא לקחת שתים עשרה פתקים שעל כל אחד היה כתוב חודש אחר - ויצא חודש אדר.
ואז הוא לקח 29 פתקים לכל יום בחודש - ויצא י"ג!

אז היו שני פורים ולא אחד! זה הכל. ודרשות - אפשר לעשות הרבה. זה הפשט.
מפשוט מעולה!ענת=)

בחסדיו הגדולים!

אשכרה! לפעמים הפילוסופיה משטלת עלי ביתר על המידה ונותנת לי להראות ולהרגיש(גם כלפי עצמי) כבינישית(אך הייתי מורתרת על התענוג מראש) אך פה, באמת הפילוסופיה מיותרת!

בשיעור הבא שלנו אני יביא את תשובתך בפני הרב. אם יורשה לי(?)

פורים שמח באמת! ותודה לכל המגיבים שהחכימו את דעתי.

שלכם ענת.

יורשה.עוזיה
ואל תגידי אשכרה, זה שם של מחלה מסוכנת שהיתה בתקופת הגמרא.
תודה!ענת=)
בעזרתו!

אשתדל לא לומר מילה זו להבא...
תודה על הכל;)
זה לא הפשטהאריאלניקהנאמן
פור- דרך להטלת גורל ע"י קוביות
המן היה מהמר
הפשטהאריאלניקהנאמן
להמן היו שתי קוביות ולכן מיעוט רבים שתים פור=קוביה פורים=2קוביות
תשובה על דרך הפשט -אך..ענת=)אחרונה
בעזרתו!

מעניינת מאוד!

אשרי שזכיתי להוציא לאור חידושים על סיפור שנראה בקריאה חפוצה כ"כ פשוט אך סיפור אפשר(ואולי גם צריך)לקרוא אותו מכמה זויות וצורות.

שהייה סוף פורים שמח לכל בית ישראל! ושנזכה להגדיל ולהחכים בנסתרות מידי שנה בשנה.

ממני-ענת.
החינוך לאן? עצומה נגד מוסדות החינוך לבנות דתיותאנונימי (פותח)
 

מצורף בזאת עצומה נגד מוסדות החינוך לבנות דתיות

מטרת העצומה היא לאפשר לבנות דתיות לקבל מידע על הצבא דרך הבתי ספר בנוסף למידע על השירות הלאומי.

תשלחו את העצומה לכמה שיותר בנות וביחד נצא נגד הגישה החינוכית בתיכונים ובאולפנות לבנות דתיות!!

 

העצומה

 

- Hide quoted text -

העצומה החלה בעקבות הנתונים האחרונים שהוצגו בכנס בכנסת בתאריך ה14.2.07 כ"ו שבט התשס"ז , ובו נתונים על מספר רב מאוד של בנות דתיות המתגייסות מידי שנה לצה"ל (כ-30%!!) מבוגרות החינוך הממלכתי דתי. נתון נוסף שהועלה הוא הכמות המזערית של  אולפנות ותיכונים דתיים שמעניקים מידע על הצבא לבנות.
אנו פונות לראש המנהל לחינוך דתי, ליושב ראש החינוך הדתי לשר/ת החינוך ולמנהלי אולפנות ותיכונים דתיים לבנות, ודורשות לדעת- האם זה חינוכי?! אנו מאמינות שבכל בית ספר מחנכים ומגדלים את הבנות להיות בנות בוגרות ועצמאיות שמסוגלות   לקבל החלטות ולהשפיע על חייהן. איפה החינוך הזה קיים?

מוסד חינוכי דתי שלא מאפשר לבת לשמוע על הצבא, בעצם אומר שהחינוך שהוא מקנה לבנות הוא חינוך שלא מאפשר לבנות דו שיח בכל אופן ורמה שהיא, ולא מאפשר לה בחירה עצמאית בדרך חיים!
מוסד לימוד איכותי וחינוכי אמור להעניק לתלמידותיו את כל הכלים הדרושים לה לחיים בכלל וגם לשירות משמעותי ותורם הן מבחינה רוחנית ונפשית בפרט.
מוסד חינוכי דתי שלא מאפשר לבת לשמוע על הצבא אומר שהוא יודע מה טוב לבת, ושלבת אין את היכולת להחליט בעצמה מה טוב בשבילה!
מוסד חינוכי דתי לא יכול להגיד שהוא מחנך את הבת להיות עצמאית ולהקים משפחה אם הדבר היחיד שהם מלמדים אותן הוא שאין לבנות יכולת לגבש דעה בעצמן על זהותן האישית ושהן פשוט צריכות לעשות מה שאומרים להן!

הסתרת המידע מעידה על חוסר ביטחון ואמונה בחינוך שהענקתם 12 שנה!
מוסד חינוכי דתי מעודד שירות לאומי אך חייב לתת אינפורמציה הכרחית על מקומות שירות חלופיים ולא לעצום עיניים "ולנטוש" את הבת ברגע שהיא הכי זקוקה לו, ואולי אפילו מפחדת ומתביישת לבקש עזרה.

ברצוננו לפתוח את העיניים למציאות שבנות דתיות אכן מתגייסות לצבא , ויש לתת להן מידע ועצות והסברה בהתאם!!!
ושבנות איכותיות אלו שכבר החליטו להתגייס לצבא, לא "ילכו לאיבוד" ויגיעו לתפקידים שלא רצו להגיע אליהן או שלא מתאימים להן מבחינה דתית רק בגלל שלא הכירו תפקידים אחרים או שלא ידעו איך להגיע אליהם או פספסו מועד קריטי של הצבא ולכן לא נשארו תפקידים איכותיים בשבילן!

לסיכום, אנו מודעות לפסק ההלכה האוסר על בנות לשרת בצה"ל, ואולם כיוון שמידי שנה בוחרות לשרת בצבא ההגנה לישראל מאות רבות של בנות- אנו קוראות למחנכים/רבנים לאפשר נגישות למידע נחוץ ולהכנה מנטאלית לבנות המתגייסות.

 

בת בכיתה י"א י"ב  יכולה לקבל החלטות בעצמה, ועליכם כאנשי חינוך לכבד אותה ואת בחירתה!


אנו קוראות לכל הבנות הדתיות : בנות שמתלבטות בין צבא לשירות לאומי, בנות שירות לאומי, חיילות, בוגרות שירות לאומי וצבא שרוצות לשנות ולהשפיע על הגישה החינוכית של מוסדות החינוך הדתיים!

(בחתימתכן נשמח שתציינו בהערות את בית הספר בו אתן לומדות/למדתן - לסטטיסטיקה בלבד ללא שימוש בשמות- לא חובה)

על החתום
חיילות דתיות שכואב להן וזועקות לשינוי.

לחתימה על העצומה לחצו על הלינק:

http://www.activism.co.il/Dev2Go.web?id=278294&PID=

www.activism.co.il

 

פסק הלכה.123
ציטוט מההודעה הנמצאית לעיל - "לסיכום, אנו מודעות לפסק ההלכה האוסר על בנות לשרת בצה"ל, ואולם כיוון שמידי שנה בוחרות לשרת בצבא ההגנה לישראל מאות רבות של בנות- אנו קוראות למחנכים/רבנים לאפשר נגישות למידע נחוץ ולהכנה מנטאלית לבנות המתגייסות".

לא הבנתי מה הזעקה על מוסדות החינוך הדתיים, על שהם מחנכים את הבנות להתנהג ע"פ מה שההלכה אומרת...

בצ"ל אריאל!
לא קוראת להתגייסאנונימי (פותח)
בתי הספר הולכים על פי ההלכה כשהם לא מעודדים צבא ומביעים התנגדות לצבא. אבל, אין מה לעשות, אנחנו חיים במציאות קצת שונה, ובנות כן בוחרות להתגייס- ואפילו הטובות שבבנות הדתיות. אז, האם מוסד חינוכי דתי צריך לשים להן רגליים ולהתעלם מהעזרה שהן צריכות על מנת לעבור את השנתיים בצורה הטובה ביותר? אני לא אומרת שהם צריכים לקרוא לבנות להתגייס! להפך, שלא יפסיקו להביע את דעתם בעניין, אבל, שכן יציגו להם את עמותת אלומה שיכולה לעזור לבנות דתיות שכן בוחרות להתגייס.
אני באמת לא מבינה...יוכי
עבר עריכה על ידי יוכי בתאריך י' אדר תשס"ז 14:39
אולי שיביאו לנו גם אנשים שיסבירו לנו למה לא להתפלל, או למה לאכול אוכל לא כשר. מסתירים מאיתנו מידע כזה...

אין הבדל בין זה לבין הצבא, יש פסק שאומר שבנות לא אמורות ללכת לצבא, האולפנות אמורות למנוע מהבנות את החשיפה לדבר הזה, ואת האפשרות ללכת לצבא. הרי זה נוגד את כל החינוך הבסיסי שמקבלים מראש באולפנה...
את לא מבינה.אנונימי (פותח)
אם בת מתגייסת לצבא היא לא נהיית בן אדם שעובר על התורה ועל ההלכות. איך את יכולה להשוות עבירה על אוכל לא כשר ותפילה- כשיש בנות שתורמות למדינה ומעורבות חברתית במדינת ישראל?!
אני התגייסתי לצבא, אמנם לא היה לי פשוט והיו לי המון התמודדיות, אבל אני דתיה לא פחות ממך! את אטומה למציאות שבנות כן בוחרות להתגייס ומבחינתך הן בנות שמסומנות באיקס ואין מה לעשות איתן. ואת טועה. אפשר לייעץ להם איך עושים את הדברים בדרך הכי נכונה, אפשר להכווין אותן לתפקידים טובים שמתאימים לבנות דתיות, אפשר לגייס אותן בקבוצות של בנות דתיות- שתהיה להן התחלה רכה.
אבל כדי שכל הדברים האלה יקרו- צריך את הבתי ספר שיאפשרו ל"אלומה" להיכנס לבתי ספר הדתיים שיסבירו לבנות שכן מעוניינות להתגייס איך לעשות את זה בדרך הטובה ביותר- ולא במטרה לעודד גיוס.
בבקשה תפקחי את העיניים למציאות- יש בנות בדיוק כמוך שצריכות עזרה.
שימי לב לטענתך המגוחכת...עוזיה

מצד אחד, את אומרת שאת מודעת לפסק ההלכה שאוסר את השירות בצה"ל, ומצד שני את מבקשת ללמד את הבנות על הגיוס - שהוא לדברייך אסור!
את גם מוסיפה שאת עצמך התגייסת לצבא - למרות האיסור.

איני אומר שאת לא בחורה דתיה, חלילה לי מלומר זאת - אבל מה שאת אומרת הוא אבסורד.
כמו לומר "אסור לחלל שבת", ולדרוש מהאולפנה שתתלה על לוחות המודעות את רשימת הסרטים שמוקרנים בשבת הקרובה בקולנוע. זהו אבסורד מוחלט.

מה שכן את יכולה לומר, ואני מאמין שזו כוונתך - שאת סומכת על אותם רבנים המתירים לבנות לשרת בצבא, כרבני מדרשות השילוב. זו כבר טענה הגיונית ולגיטימית. שנויה במחלוקת, אך לגיטימית.

עד כאן תגובתי לדיון שהתפתח כאן.

ועתה ברצוני להגיב על דברי ההודעה הראשית שלך.
את מבקשת כי באולפנות ידברו על נושא הצבא, מכיוון שאחוז גבוה מאד של בנות מתעתד להגיע לגיוס לצה"ל.
ושוב, הנתון הזה יכול להשתמע לשני פנים, כך שתמוה קצת להשתמש בו כטיעון.
נניתן לרגע נתון אחר.
נניח ש25% מן הבנות בחינוך הדתי מעשנות סיגריות בשבת אחה"צ.
האם בשם הנתון הזה נבקש למכור סיגריות באולפנות מידי יום שישי?
ההיפך! בגלל הנתון הזה נפתח בקמפיין נגד עישון.

אותו דבר לענייננו - מפאת הנתונים שהבאת, כדאי להערך היטב להדרכה באולפנות נגד הגיוס לצה"ל.

הבנת את כוונתי? לא אמרתי שאני תומך או מתנגד לשירות בצה"ל של בנות, אבל הוכחתי לך שאת הנתונים שהבאת אפשר לפרש לכל צד שרוצים.


יכולה את לדבר בשבח גיוס הבנות לצבא. את יכולה לטעון כי זוהי חובתנו הלאומית וזהו צו השעה.
את ל א יכולה להשתמש בנתונים סטטיסטים כטיעון מחץ.

מקווה שכוונת דברי הובהרה.

עוזיה.

נ.ב.
מה שכן, אם הטיעון שמעלים נגדך הוא "זה לא מעניין אף אחד" - או אז תוכלי לשלוף את הנתון שהבאת. אבל למיטב ידיעתי, לראשי האולפנות לא מפריע אם זה מעניין מישהי או לא. מבחינתם זה אסור, וזהו.


מציאותאנונימי (פותח)
יש הבדל בין לחלל שבת ללכת לצבא. נקודה. אמנם, לשניהם ישנו פסק הלכה שאוסר- אבל אם נהייה קצת מציאותיים- מי שיחלל לך שבת בבית, אתה תעדיף לא להזמין אותו לשבת אליך, אבל, מי בת שהלכה לצבא- אתה כן תזמין. כי היא בן אדם בדיוק כמוך. היא פשוט בחרה ללכת לצבא ובחרה להתמודד.
כשאני אומרת שצריכים להסביר על הצבא- אני לא אומרת שצריך לעודד- חו"ח, שבית ספר לא יפסיק להגיד את דעותיו בנושא. אבל, כשאנחנו נמצאים במציאות ש-900 בנות דתיות בכיתה י"ב מכל הארץ רשומות במאגר של אלומה (עמותה שמלווה בנות דתיות לפני ובמהלך הצבא)- והן מעוניינות לשמור על צביון דתי ולהתגייס, לא להסביר על הצבא זו התעלמות מהמציאות. הרב אבינר למשל אומר שהוא נגד גיוס של בנות לצבא- אבל אם הן בוחרות לעשות זאת, אז טוב שיש אלומה שתומכת בהן.
הדבר היחיד שהעצומה הזאת רוצה להשיג היא שבתי ספר דתיים ייתנו לפחות שעה אחת להסביר לבנות מה זה אלומה כדי שאם הן בוחרות בדרך "הלא רצויה"- שכדי שלא נפסיד אותן והן יוכלו לעשות צבא באופן הטוב ביותר (הן מבחינה דתית והן מבחינה משמעותית).
לצאת כל היום בהפגנות איך לשכנע לא להתגייס- זו התנהגות אטומה והתעלמות מהמצוקה של הבנות. יש המון בנות שרוצות להתגייס- גם אחרי שכנוע שלא. אז במקום לטמון את הראש בחול- צריך לפקוח את העיניים ולעזור להן.
הבעיה האמיתית לדעתי במאמר הזה...אנונימי (פותח)
מה שהפריע לי יותר מהכל הוא שבמאמר הזה נכתב שבעצם מוסד דתי לא מאפשר לכאורה בחירה חופשית לבנות.לענ"ד רוב המוסדות הדתיים מאפשרים בחירה ענקית הן במקצועות הנלמדים, והן בהכוונה שלהם את הבנות לבחירת מסלול שמתאים להן אח"כ.
לומר שלא חושפים אותך לדברים זו שטות גמורה כי המידע על הצבא מגיע אלייך עם קבלת הצו הראשון וכל מה שאת צריכה לעשות זה להתעניין...
גם כשאת הולכת להצהיר ברבנות אף אחד לא מסביר לך איך לעשות את זה... אז מה? מסתירים ממך מידע???
אני יכולה לומר בתור אחת שעשתה שירות לאומי (וסבלה מלא מעט קשיים...)שכמה שהאולפנא מכינה אותך זה לא זה עד שאתה חווה את זה על בשרך. וכך גם לגבי הצבא. יש דברים שפשוט נחשפים אליהם ולפעמים הם קשים אבל תכל'ס צריך ללמוד להתמודד אתם ולא להאשים את האולפנא או התיכון בחוסר חשיפה או בהכנה לקויה... הצבא (וכן כן, גם השירות לא פחות מכך...) זה לא לונה פארק ומי שבוחרת במסלול הזה צריכה לדעת שיש לכך מחיר... החשיבה צריכה להיות לא "האם יהיה קשה" אלא "כמה קושי אני מוכנה ויכולה לסחוב על הכתפיים..."
אז לכל המאשימות למיניהם- לדעתי העצומה הזו סתם מוציאה לעז על המוסדות שלנו כי אם לפי ההגדרות של משרד החינוך מוסד צריך לאפשר בחירה לתלמידיו- איך הם מסבירים את העובדה שרוב מוחלט של תלמידים במגזר החילוני הולך לצבא??? אולי שם לא חושפים מספיק את האפשרות של ש"ל?(שהוא אגב, לא נופל, ולפעמים אף עולה, על השירות הצבאי מבחינת התרומה שלו לחברה...) אולי שם לא קיימת באמת "בחירה חופשית"??? אז אולי מספיק להאשים את עצמנו ולהגיד כמה אנחנו דפוקים?!? מי שורצה ללכת לצבא צריכה לדעת שיש לכך מחיר מראש וכשקשה לה- לא להאשים את האולפנא בחוסר הכנה והכוונה. אם לאולפנא יש קו חיונכי מסויים שהצבא נוגד אותו- זכותה המלאה של האולפנא לשלול את האפשרות ללכת לצבא ומי שלא מתאים לה- שתלמד במוסד שתואם את השקפותיה...
מה שאין כן במוסד חילוני שלא הולך ע"פ ההלכה ולכן מחוייב לפתוח את כל האפשרויות בפני התלמידים. אם הוא בוחר להתעלם מאפשרות הש"ל- זו כפייה חילונית שאין דומה לה ועל זה צריך לצעוק...
(בעצם... שילכו לצבא לא צריך אותם אצלנו אחרי מה שעברתי בש"ל...)
לא נכוןאנונימי (פותח)
אני לא מסכימה איתך. דבר ראשון זו חובה לעשות צבא. כל בן או בת שמגיעים לגיל 18 מחויבים להתגייס, אלא אם כן יש להם בעיה רפואית/נפשית או שהם מצהירים על דת/מצפון. אז להזכירך, לחילוניים את האופציה לעשות שירות לאומי בכזאת פריוולגיה שאת עושה (אלא אם כן הם משקרים מול הרבנים).
דבר שני, צריך לתת קצת יותר קרדיט לבתי ספר. אנחנו מבלים שם 12 שנים שהם השנים שהכי מעצבים את הבן אדם. אז כן, הוא צריך לנסות להביא את ההכנה הכי טובה לקראת שרות משמעותי ועם הקשיים שכרוכים בכך.
הנק' הרגישה עם הצבא היא שלמרות שיש הרבה אולפנות ותיכונים שמתנגדים להליכה לצבא, המון בנות עדיין בוחרות להתגייס. לא להציג ולו במעט על הצבא, היא התעלמות מהבנות שחינכתם אותן במשך 12 שנה ומגיעים לנק' שאומרים- בעיה שלך!תסתדרי לבד!
תופתעי לשמוע, אבל עדיין רוב הבנות שמקבלות צו ראשון הביתה- אין להן מושג מה הן צריכות לעשות ומה מחכה להן. תחשבי אם היה מישהו שהיה מסביר לבנות שלפני שהן הולכות לצו ראשון שיידעו שאם יש להן אבחון של ליקויי למידה ויש להן הקלות- אז שיביאו אותם ואז ילך להם יותר טוב במבחנים- ואז יהיה להם סיכוי להגיע לתפקיד טוב בצבא?!
בית ספר לא אמור לעודד לצבא, להפך, להציג את הבעיתיות ואת ההתנגדות- אבל אסור לו בשום אופן להתעלם ממצוקה של בנות שכן צריכות את העזרה.
אני לא מחפשת אשמים- אני רוצה לעזור לכל הבנות שצריכות את העזרה הזאת. כי בכל זאת, הן משלנו.
תגובה על תגובהאנונימי (פותח)
נכון שהחוק מחייב כל מי שמגיע לגיל 18 להתגייס, אבל לידיעתך קיימת אגודה בשם שלומית לחבר'ה חילוניים שמעדיפים ש"ל על פני הצבא. הם יכולים לעשות ש"ש מטעמה במקום צבא.
זה לא שאין פתרונות ולהציג את זה כאילו הברירה היחידה של חילוני היא לשקר מול הרבנים אם הוא לא רוצה לעשות צבא זה לא נכון.
אני לא אומרת שהאולפנות צריכות להפקיר בנות שבוחרות להתגייס אבל מכאן ועד להציג את אלומה בתור דבר לגיטימי הדרך ארוכה...
אם בת רוצה להתגייס יש מקום לסיוע ועזרה מצד הצוות החינוכי אבל זה לא אומר שצריך להביא את הנציגים של הצבא או אלומה ולהציג אותם בתור אופציה ובכך, למעשה, "להתיר את השרץ"...
הן בוחרות להתגייס בדיוק כמו שהן בוחרותהאריאלניקהנאמןאחרונה
לאכול בתענית אסתר לדוג'(חלק מהבנות באולפנא של אחותי) או סתם לשם דוגמא- לעשן
אוקיי עכשיו באמת לא הבנתי אותך...יוכי
קודם אמרת שיש פסק שאומר לא להתגייס לצבא, ואח"כ את אומרת שמי שמתגייסת לצבא לא עוברת על התורה וההלכות?... מצטערת אבל בלבלת אותי...
אני לא אומרת שאת לא דתיה חו"ח! אני רק חושבת שבזה שאולפנה מעלה בכלל את האופציה ללכת לצבא זה כבר לתת לגיטימציה כלשהי לדבר, שמבחינת ההנהלה של האולפנה הוא אסור. אם מישהי תחליט להתגייס, שתבוא לבקש עזרה, אבל למה לפתוח את זה בפני בנות שאם לא היו פותחים את זה בפניהן לא היו חושבות על האופציה הזו?. מי שעושה את זה בעצם חופר לעצמו בור שאח"כ יהיה קשה לצאת ממנו.
בעיהאנונימי (פותח)
הבעיה היחידה היא שגם כשהן רוצות להתגייס הם לא מפנים, ועד שהם מפנים- רוב הפעמים זה מאוחר מדי לעזור לה להגיע למקום טוב.

מה הרווחנו מזה????
הבת נדפקת רק בגלל אטימות של בית ספר.

עדיף להציג את אלומה בתחילת שנה למרות שזה מראה "לגיטמציה"- אם הבית ספר הצליח לחנך את הבנות לגישה שלהם- אז אין להם ממה לפחד.

הייתי באמי"ת רננים, והמנהל עשה שיחה על התנגדותו לצבא ואח"כ אמר שהוא יודע שיש בנות שמתגייסות והוא רוצה שאם הן יעשו את זה- שיעשו את זה בדרך הכי טובה- ואז הייתה הסברה על צו ראשון של אלומה.

זה מנהל חינוכי. כן ירבו.
עם זה אין לי בעיה.עוזיה
אני לא מסכים שצריך לתלות לוח של עמותת אלומה - אבל אני בהחלט תומך בכך שבת שתאמר שהיא מעוניינת להתגייס - תקבל מהמחנכת שלה מידע על העמותה.

רק שזה לא מה שאת ביקשת בתחילת דברייך, ולכן התפתח כאן הדיון המעניין הזה.

עוזיה.
שתדפקהאריאלניקהנאמן
בת שרוצה בכזה רוחב לב לעבור על ההלכה בכבוד
יוכי ממששש צודקת!!!!!בא
העניין הוא כזה...אפוש
בס"ד
אסור לאישה ללכת לצבא משום כבודה!
אסור שבן (חוץ מבעלה ואביה)"לפקד " עליה...
לכן אל תורידו מכבודכן!
אני אומרת לכם!
פשוט מזלזלים בבנות בצבא...
באמת!
אם כל הכבוד לצבא למה זה קשור לאריאל??????????****
ואם זה לא קשור לאריאל, אז מה?!עוזיה
אז זה הפורום של אריאל, לא?פילוסופית!!!
בשביל זה נועד נראה לי "בראש צעיר", "שירות לאומי", לא חסר- רק לא כאן!
אוי ואם זה היה מעניין אותך לא היה מפריע לך כלל וכלארטיק
עובדה שמלא דברים שכותבים לא קשורים לאריאל ועדיין כותבים אותם ואת לא מתלוננת ... אז תתעלמי מזה אם את רוצה...... ( לא לקחת קשה ... זה נאמר דיי בצחוק...)
לא אכפת לי,פילוסופית!!!
שזה יהיה כאן, **** שאלה, ועוזיה לא נראה לי הבין ת'שאלה אז הסברתי את עמדתה של ****. זה הכל, לי אין בעיה שזה יהיה כאן.
הבנתי את השאלה, אני רק לא חושב שזה טיעון.עוזיה
כמה לא חשובבסטר
להסיר את המודעה--כדי שבנות לא יכשלו חלילה!בא
שבנות לא יתגיסו לצבא!!!זה מקום ממש לא טוב בשביל בנות לענ"ד...
מצחיקהאריאלניקהנאמן
יש כמובן את ה"רבנים" של השילוב ששלחו את התלמידות שלהם לגרש יהודים...
ושאר המקומות בצבא לא תודה
בת מצוה...אנונימי (פותח)

שלופ כולם, ופורים שמח!!!

לחניכות שלי יש השנה בת מצוה ואני רוצה לעשות להן מסיבת בת מצות שתהיה גם עם מסר ועם דגש על כל הקטע של קבלת עול מצוות, שמעכשיו כל אחת אחראית למעשים שלה וכו' וכו'

ושמצד שני תהיה ממש שמחה וכייפית ושלא תהיה בה אווירה כבדה...

אם יש לכם רעינות לפעילוות וכדו'- אי ממש אשמח אם תכתב כאן...

תזכו למצוות!!!

גרעין חב"בנים ב"פול גז"מיסטר דום

בס"ד

לכל הבנים הסטלנים שלא הגיעו לישיבת חב"ב שהיית במואצש"ק פרשת תרומה...

א) היפסדתם בענק היה משהו מטורף.

ב) גרעין חב"ב זה דבר לא פחות חשוב מפעולות בסניף וכדומה

בקיצור תאריך הישיבה הבאה יפורסם בקרוב ומי שלא יבוא מפסיד (תרתי משמע: מפסיד את עצמו ומפסיד את מי שאנחנו הולכים לעזור לו)

אוי לו לסטלן שלא יבוא...?!?!...?!?!

בצלב"א

חגי גרינבלט

0508345261

שיר להכתרה!!!אנונימי (פותח)

אני צריכה דחווווווווווף רעיונות לשיר להכתרה!!!!!!!!!

עוד יומיים יש לנו הכתרה ועדיין אין לנו שיר!!!

כל רעיון יתקבל בברכה!!!

תודה רבה רבה ותזכו למצוות...

מה הנושא שלכם תקשרי...****
..אנונימי (פותח)
אני לא חושבת שצריך דווקא שיר שקשור להצגה...

אבל בכל מקרה אנחנו עושות את ההצגה"שלגיה ושבעת הגמדים"
...אנונימי (פותח)
בבקשה תעזרו לי!!!

עוד מעט ההכתרה ועדיין אין לנו שיר...

תכתבו כאן בבקשה כל שיר שעולה לכם בראש ואתם חושבים שאולי הוא

קצת מתאים...
יש לי יש לי יש לי!!אפוש
בס"ד
גם אנחנו עושות את הנושא הנ"ל...
השיר הוא "שלגיה- של תיסלם" (זה המחודש הוא הרבה יותר מגניב מהישן...עם קולות של גמדים וכאלה...)
פשוט לכתוב באימיול "שלגיה" ולמצוא!
מדהיםםםםםםםםםם
מה הולך פה???מוריונת
איזה פורום קמצן!!!
לא מתאים לכם לא לעזור לאנשים במצוקה...תזרקו כל שיר נורמלי עם קצב שעולה לכן בראש...הן כבר יפסלו מה שלא שייך...

אפשר לעשות לדעתי את 'ענין של זמן' או אולי את 'חברים'..
יומטוב!
בצלב"א...
מצטערת... אני פשוט ממש לא מצליחה לחשוב על שום שייךארטיק
יהיה לנו טוב..אנונימי (פותח)
אבל הוא שיא החרוש!!!
טוב אני חושבת שהכתרה שלך עברה אבל בכל זאת****
אנחנו עשינו פתיחה שיר אירי והיה לנו ארסים שנייהים דוסים אז זה היה שיר ארס ואז רבי נחמן קיצר...
מה עשית בסוף???ארטיק
אנחנו עשינו ויצא מדהיםםם!!!! שבות ושבעת הגמדים!!!!אפוש
רחובות כבודדדדדדדדדד
אם את רוצה...ברכוש
אנחנו עשינו את השיר "לעולם בעקבות השמש" בגרסת המיקס והיה ממש נחמד ומקפיץ...
היא אמרה שהיא כבר עשתה ת'הכתרה אז כנראה שהיא כברארטיק
לא צריכה..
אכן כבר עשינו...מוריונתאחרונה
ואפוש מענין למה גם אתם עשיתן..
תשאלי את רוחמה אם יש מצב שהא מכירה אותך.... D:

הן עשו בסוף שירים אירים וגם את השיר של שלגיה וגם עשו 'לחיים' מכנר על הגג..
היתה הכתרה ממש יפה!
שכויח אדיר!!!!!!!!!!!!!!

חיים ארוכים ופורים שמייח למי שעוד חוגג!
בצלב"א
תפתחו דחווווףמיסטר דום
מישו מכיר את השיר Mama rachel???
כן, נו אז?פלפלתי
יש לך אותו?מיסטר דוםאחרונה
תגובה ל"פסק הלכה"אנונימי (פותח)

בס"ד

מחנכים לא צריכים לתת לבנות לגשת למידע שיכין אותם מנטלית, כי אז זה יעודד עוד בנות להתגייס כשהם יראו שמכינים אותם וכו'

אנשים: בגלל בנות בצה"ל אני לא מתגייס הבנות שם פרוצות בלי פרופורציה! היום השתנו המושגים, פעם זה היה הצבא על קיבתו צועד היום זה הצבא על בנותיו צועד!!!

‏‏‏‏אל תתפתו לרשעים האלה!!! אנשים כואב לי עליכים אתם עם ישראל.......

לא נכון אני חושבמכאל 2 3
ב"ה ית'

אני חושב שמחנכים צריכים
לתת לבנות לגשת למידע
ולאסביר למה זה טוב ולמה זה לא טוב

ולכול בת יש בריחה שיאית
בבקשהיוכיאחרונה
להגיב בשרשור המקורי...
פעולה לפורים... על תחפושותמיכל פ

בס"ד

שלום וברכה!

למישהוא יש פעולה לפורים על נושא התחפושות... מסר קליל, אבל חזק.... לשבט נבטים

די דחוף...

תודה רבה רבה!

אוהבת תמיד

מיכל

רעיון בסיתא דישמיאאנונימי (פותח)
בס"ד
רעיון שצריך קצת לפתח אותו.
מביאים לפעולה כל מיני סוגים של תחפושות(כובעים מצחיקים,וכדו')ואז כל אחת בוחרת להתחפש למה שהיא רוצה.
עושים סבב וכל אחת אומרת למה היא התחפשה לזה דווקא.נשארים עם התחפושת וצריך לדבר אחת עם השניה בתור התחפושת לדוג' זקנה מדברת עם תינוק כמו אל ילד קטן בקול של זקנה וכו'.
אח"כ שואלים מה כל אחת תקבל למשלוח מנות בתור משהי בתחפושת,ומה היא תתן.
ואז שואלים את החניכות למה בעצםאנחנו מתחפשים?
יש להם תשובות יפות באמת!!!!
הרב מלמד בספר פניני הלכה כותב שמתחפשים מכמה סיבות:
1. גורם לשמחה
2.ע"י היציאה של האדם משגרת לבושו הוא יכול להשתחרר ולשמוח ולגלות את אהבתו לחבריו.
3.הלבושיים החיצוניים השוןנים גורמים לפירוד וע"י החלפת הלבושים נופלות המחיצות ומתרבה האחדות.
4. ע"י התחפושת אנו מודעים עד כמה אנחנו מושפעים מהחיצוניות ומתוך כך אפשר להתבונן בפנימיות של פורים.
5. גם כשישראל נאים כמו גוים בפנימיותם הם נשארים יהודים כפי שהתברר בפורים.
יש עוד הרבה סיבות, צריך פשוט לחפש,תקחי את הרעיונות שהכי נראה לך מתחברות לחניכותיך.
ב"הצלחה רבה עלי והצלחי!!!שבת שלום ופורים שמח!!
תודה רבה רבה!מיכל פאחרונה
שיר-אריאלפילוסופית!!!
מי יודע מאיפה אני יכולה להוריד את השיר "אריאל, אריאל, קדימה ליותר...."? אני צריכה די דחוף אז אם אפשר...
אין באתר של אריאל?הלל92
אם לא, תשאלי תקומונרית. כל סניף קיבל דיסק, ויש שם את זה. שיר ראשון.
אבל אני צ'כה את זה עכשיו...פילוסופית!!!
ובאתר של אריאל- אולי יש, אבל אני לא מצאתי...
תודה בכלאופן!!!
יש לי אותו.רעות =)
אם עדין צריכה תני לי כתובת לשלוח אליהם את השיר.
לא, תודה.פילוסופית!!!
השגתי אותו כבר...
אני גם צריכה את השיר..שוברת גלים

בבקשהרעות =)
תני לי כתובת לשלוח אליה.
אני שולחת לך למסר אישי,טוב?שוברת גליםאחרונה
אולי זה יעניין אותכם... מאמר שכתבתי בבלוגמשה
בעיות צניעות אמיתיות ומדומות.
/Blogs/Blog.aspx/1#151
 
אתם מוזמנים גם להגיב (וכן, גם תגובות של "מי אישר לו בכלל לפרסם את זה" לגיטימיות בעיניי)
הקמת נוער חבבנים שמוכן לפעול למען עם ישראלאנונימי (פותח)
עבר עריכה על ידי שלומית16 בתאריך י' אדר תשס"ז 18:47

בתאריך ו באדר מוצא"ש האחרון התקיימה בסניף פגישה מצומצמת של חבב בנים ביחד עם שמון הירש ואברהם גירשוני בישיבה הוחלט לפעול בקיץ הקרוב למען עם ישראל כעקבות זאת הוחלט לקיים פגישו אחת ל 3 שבועות\חודש המועד הקרוב מוצא"ש פרשת ויקרא ה' נסין התשס"ז כול מי שהוא חבבניק ומוכן לפעול מוזמן.                              בישיבה הוחלט על כך ש דניאל אדר מסניף ראשלצ יהיה היושב ראש של הארגון.                                             כמו כן  הוחלט שמאיר ביננפלד מסניף רחובות יהיה דובר הארגון .

מי שמוכן להיות המזכיר מתבקש לפנות לדניאל אדרי

מזה "חבבניק"?מכאל 2 3
חבבניקיוכיאחרונה
מישהו מחבריא ב' = מכיתה ט' ומעלה.