התהייה שלך היא בהחלט במקום. על פי הגישה הוקטורית, שיכולה להסתמך או על החוק השני של ניוטון כפי שציינתי בתגובתי הקודמת, או על העובדה שלכל גוף יש תנע מסוים ברגע הפגיעה (וגם תנע זה וקטור, ששווה למהירות כפול המסה), יידרש (מרגע הפגיעה) אותו הכוח (או אותו התנע) כדי להביא את שני הנהגים למהירות אפס.
מכיוון שתנע זה מהירות כפול מסה, לשני הנהגים יש את אותו התנע ברגע הפגיעה, כי לנהג ברכב א' יש מהירות שאומנם גדולה פי שניים מהנהג ברכב ב', אך מנגד המסה שלו קטנה פי שניים, ולכן התנע של שניהם זהה.
ולכן נצטרך להפעיל את אותו הכוח או את אותו התנע (בקירוב גס), רק בכיוון הפוך לתנועה שלהם ברגע הפגיעה, כדי להביא את שניהם למהירות אפס.
זה מבחינת הגישה הוקטורית.
מבחינת הגישה הסקלרית (שהיא גם גישה הוליסטית יותר מהבחינה הזו), לנהג ברכב א' יש יותר אנרגיה קינטית ברגע הפגיעה, מעצם העובדה שהוא נע במהירות פי שניים גבוהה יותר מהנהג ברכב ב', והמסה שלו היא "רק" קטנה פי חצי בלבד מהנהג ברכב ב', כלומר על פי הנוסחה לאנרגיה קינטית הנהג ברכב א' יהיה "טעון" ביותר אנרגיה ברגע הפגיעה.
אפשר לדמות את זה לקפיץ ולחבל. כלומר אם שני הנהגים יהיו קשורים בקפיץ (קפיצים זהים לשניהם), לצורך העניין, שיצטרך לעצור אותם, אז הקפיץ שיצטרך לעצור את נהג א', מייד לאחר הפגיעה, יימתח לאורך רב יותר מהקפיץ שיצטרך לעצור את נהג ב', משום שכדי שכל האנרגיה הקינטית הגדולה יותר שנהג א' "טעון"' בה תומר לאנרגיה אלסטית/קפיצית במלואה (בקרוב גס), הקפיץ "ייאלץ" למתוח עצמו יותר מהקפיץ שיחובר לנהג ב'.
אבל אם, לעומת זאת, שני הנהגים יחוברו לחבל ולא לקפיץ (למשל חגורת בטיחות (נניח)), אז כוח המתיחה שייתפתח בחבל, כדי לעצור אותם, יהיה זהה לשני הנהגים (בממוצע).
ומשום שהחבל לא יכול לאגור אנרגיה אלסטית (בניגוד לקפיץ), אז במקרה של חבל חלק מהאנרגיה הקינטית שהיתה לנהגים ברגע הפגיעה תומר (גם) לאנרגיה של חום וגם לצורות אחרות של אנרגיה (ומכיוון שלנהג א', היתה יותר אנרגיה קינטית כאמור, אז במקרה שלו יווצר יותר חום (וצורות אחרות של אנרגיה) בשל הפגיעה, שיבואו במקום האנרגיה הקינטית הגדולה שהיתה לו ברגע הפגיעה. וזה על פי עקרון חוק שימור האנרגיה).
ולכן אפשר להגיד שהעניין של החום הגדול יותר (ועוד צורות של אנרגיה קינטית ואלסטית (אך זניחות יחסית)), שייווצרו בשל הפגיעה של נהג א', לעומת נהג ב', זה פחות או יותר גם הפער בין הגישה הוקטורית לגישה הסקלרית במקרה הזה.
ואם משליכים את זה לחיים עצמם, אז אפשר להגיד באופן עקרוני שאם שני הנהגים יהיו חגורים בחגורת בטיחות, הם פחות או יותר יחוו את אותה עוצמת פגיעה, כי החגורה בשני המקרים תפעיל עליהם את אותו הכוח כדי לעצור אותם בביטחה (בתוספת יותר חום שיתפתח (ועוד צורות של אנרגיה) כתוצאה מהפגיעה במקרה של נהג א', אבל בגדלים האלו של מסה ומהירות - החום הפיזקלי שייתפתח (ושאר צורות האנרגיה) הם זניחים יחסית).
לעומת זאת, אם שני הנהגים לא יהיו חגורים בחגורת בטיחות, הפגיעה שנהג א' יספוג אמורה להיות גבוהה יותר (באופן עקרוני), כי מכיוון שהוא "טעון" ביותר אנרגיה קינטית, כדי שהוא ייעצר לאחר הפגיעה - בתוספת אנרגית חום שתתפתח בגלל הפגיעה, חלק מהאנרגיה הקינטית הגבוהה יותר של נהג א', לעומת נהג ב', תצטרך להיות ממורת גם לאנרגיה אלסטית וקינטית גבוהה יותר (שבמקרה שהם לא חגורים, הן כבר לא יהיו אנרגיות זניחות), והגוף שלהם (ע"י כך שהוא מתעוות כתוצאה מהפגיעה, כולל האיברים הפנימיים שנעים לכל עבר) הם אלה "שיתרמו" את חלקם ליצירת אותה אנרגיה אלסטית וקינטית, ואנרגיות אלו "יחליפו" את האנרגיה הקינטית שהיתה לכל אחד מהנהגים רגע לפני הפגיעה (על פי העיקרון של חוק שימור האנרגיה).
אם יש שאלות, אשמח להתייחס