חיבוק גדול של הזדהות מיש אהובה
❤
אני בזמנו עשיתי שינויים בחיים בדיוק בגלל זה וב"ה נוצר איזון, אבל מנסה לכתוב עוד כיוונים שאולי יכולים לעזור גם במציאות הנוכחית:
* קודם כל אפשר לחשוב עם עצמך מה יש שם באותם הרגעים שאת חוזרת הביתה,
מה בעצם את צריכה שם,
מה גורם לך להיות בחוסר פניות -
ואז לנסות לתת מענה לדברים הללו, אחד אחד.
למשל,
אם את עייפה ומותשת וסחוטה כמו שכתבת,
לבדוק אפשרות לנוח חצי שעה בין לבין - או אם יש אפשרות לחזור הביתה חצי שעה לפניהן ולנוח קצת,
או להביא אותן הביתה, להביא פרי ולהניח מראש עמדה של יצירה/ספרים/מסכים/אחר שיהיו בזמן רגיעה קצר ואת על הספה נחה / שותה תה / נושמת עמוק / שומעת שיר אהוב / עושה אמבטיה נעימה / כל דבר אחר שאפשרי
או למצוא לחצי שעה הזו זוג ידיים נוספות שיהיו איתך - בעלך, בייביסיטר, שכנה, חברה וכו'
ואז גם תזכי לקצת הירגעות והתרעננות לפני "משמרת ב'" 
* עוד כיוון שלי אישית מאוד עזר: לקבוע לעצמך שלפחות 10 דקות ביום את כל כולך בפניות לכל ילדה.
נכון 10 דקות זה לא הרבה, אבל זה מאוד הרבה אם מכניסים לתוכן פניות שלמה ואיכות שלמה.
גם עבורך זה יהיה משמעותי, וגם עבור הילדות כמובן.
אז לא ישר כשאת חוזרת סחוטה,
אבל למשל ב18:00-18:10 - קחי ילדה אחת ושבי איתה.
תעשו כל מה שבא לכן יחד.
תדברו, תשתקו, תצחקו, דגדוג, משחק, ריקוד, אפייה, שיר, לשמוע אותה, לחבק אותה, לומר לה כמה היא מדהימה וכמה את אוהבת אותה, כל דבר...
ואז הילדה הבאה
והבאה
ולפחות מ18:00-18:30 את *יודעת* שבחצי שעה הזו זה זמן קדוש שאף אחד לא נוגע לך בו - מכבה טלפונים ופשוט בזמינות ופניות שלמה עבורן.
ככה עוד יום
ועוד יום
ועוד
וזה מאוד משמעותי!
ואם את רואה שיש ימים שאת עם יותר כוחות את כמובן יכולה להאריך את הזמן הזה,
גם בשתות וחופשים כמובן
* עוד כיוון - זה לנסות לשלב אותן בעשייה היומיומית של הבית שאת גם ככה צריכה לעשות - למשל שיעזרו בשטיםת כלים, עריכת השולחן, לחתוך סלט, להביא כביסה, לטאטא, לקפל כביסה,
ברקע את יכולה או לדבר איתן על איך היה היום וכו',
או לשמוע יחד שירים ולשיר,
או כל דבר שאתן אוהבות
ואז את מכניסה עוד תוכן לזמן שממילא "שרוף" מראש וזה עושה עוד קצת טוב על הלב 
* להתמלא ולמצוא לעצמך בתוך כל הטירוף והעומס - רגעים של נחת לעצמך.
של פיתוח תחביבים, של רגיעה לגוף ולנפש,
להוריד מעלייך כל מה שלא דחוף ופחות חשוב,
להוריד סטנדרטים לבית מושלם ומצוחצח כל יום כל היום,
וכל מה שיעשה *לך* טוב וימלא אותך
* להכין טבלה או רשימה של דברים יחד עם הבנות של דברים שהיינו רוצות לעשות עם אמא ובכלל,
וכל שבוע או שבועיים להתמקד רק בסעיף אחד מהרשימה ויום בשבועיים לעשות אותו,
כך לאט לאט יש עוד וי ועוד וי על הרשימה...
(גם אם זה"רק" "טיול בגינה" זה עדיין נחשב!
וכך תחושת ההצלחה והעשייה גוברת כי את סופרת דווקא את ההצלחות
* להשתדל ב3 זמנים הכי יקרים וחשובים ביום להביא ולהוציא מן הכוח אל הפועל את האהבה וההערכה למתוקות גם באופן מילולי ושלם:
לפני שהן הולכות למסגרות,
אחרי שהם חוזרות מהמסגרות,
ולפני שהן הולכות לישון
ומספיק שאת אומרת להן לפני השינה: "כמה את מדהימה מתוקה שלי
וכמה אמא אוהבת אותך
וגאה בך
וכמה את מיוחדת ב____
וכמה אני גאה בך על ____
ואיזו תכונה _____ מיוחדת ומאירה בך"
וכך כל ערב,
עם חיבוק ונשיקה,
וחיבוק ואיחול הצלחה בבוקר,
ולשאול איך היה היום כשחוזרות עם חיבוק -
כבר התחנות הללו ביום, שהן בקביעות ובצורה כנה ואוהבת כמו שאני בטוחה בטוחה שיש בך - זה עולם ומלואו עבור הבנות המתוקות הללו! זה הכל!
* לחמול ולהבין גם את עצמך.
זה *באמת* מתיש
ושוחק
ומעייף
לגמור את הכוחות, המוגבלים שלנו, כולנו, מעצם היותנו בני אדם בשר ודם עם אנרגיות מוגבלות... על ילדים אחרים,
ילדים זה באמת מאתגר ואינטנסיבי ודורש מאוד מאוד דורש...
ואת כל יום, שעות רבות, עסוקה בלעשות כמה שיותר טוב עבור כל כך הרבה נשמות וילדים! את עושה את הכי טוב שאת יכולה!
ואת עושה עבודת קודש של ממש!
כל שנייה שאת שם!
ובטח שהכוחות ילכו ויאזלו...
את רק בנאדם!
לא אמא רעה חלילה - אלא רק בן אדם!!!
שמנסה
שרוצה
הו הו כמה רוצה...
ואת גם תצליחי!
ואת יודעת מה?
את כבר מצליחה!
ואת תצליחי עוד יותר ועוד יותר
לאט לאט
והמצפן המהמם הזה שיש לך בפנים - שאומר לך מתי "סטופ"
ומתי "חשב מסלול מחדש"
ומתי זה לא שלם עד הסוף
ומתי זה כן -
הוא מדהים!
והוא ימשיך להאיר לך את הדרך כל הזמן
ואם צריך שינויים או שיפצורים - מעולה!
אבל לאט לאט
ובאהבה ענקית לעצמך!!!
* תפילות.
אין על הקב"ה אין.
הכל להתפלל אליו. לפרטי פרטים.
לספר לו
לשפוןך בפניו,
לדייק, לבקש, להתפלל.
נותן כוחות אדירים!
* והכיוון אולי הכי חשוב - לזכור דווקא את החוזקות שלך ואת הנקודות הרבות רבות רבות בהן את היית ועודך אמא מ-ד-ה-י-מ-ה!
ממש להעביר את כל האור הזה שבך ושבאימהות שלך לקדמת הבמה,
לזכור ולהזכיר,
כמה חיבוקים חיבקת
כמה סיפוןרים סיפרת
כמה הרגעות הרגעת
כמה חום ואהבה נתת
כמה בישולים בישלת
כמה כביסות כיבסת
כמה משחקים קנית ושיחקת
כמה שירים שרת
כמה צחוקים איתן צחקת (חח לא מנסה שיצאו לי חרוזים, בפוקס יצאו כמה... שלא תגידי לעצמך: שיאו איזה שיר גרוע
)
כמה ליטופים ליטפת
כמה עזרת ותמכת
ועודדת
והסברת
ותיווכת
ופישרת
וכמה אהבת!!!
וזה המון המון
ועוד המון המון!
ואת יכולה גם לחשוב עם עצחמך מה מיוחד במשפחה שלכם, באמא שאת, מה דווקא את מעניקה להן - ודווקא בנקודות החזקות הללו להתמקד ולהמשיך להעצים אותן עוד ועוד.
לא רק ברע, ברע זה קל, כולנו עם חסרונותצ וכולנו נופלות למקום הזה של להתמקד רק במה שאין, בחסר, בחסרון.
אבל האמת היא שאם נתמקד ביש זה יעשה טוב כפליים.
ואפשר גם לפנק את עצמך על כל 3 דברים טובים וחוזקות שאת עושה - להעניק לעצמך תעודת אם השנה בצורת פםינוק שאת אוהבת, וזה יכול להיות כל דבר שעושה לך טוב! 
ב"הצלחה רבה יקרה, לעוד אינסוף שעות ורגעים של אושר ונחת משפחתית שלמה
❤