הייתי חייבת לשים את זה פהנעה ונדה
זה נאמר על מלחמה בצבא הבריטי. לא מלחמתקעלעברימבאר
מלחמת ישראל מיד צר לו זה מלחמת מצווה, כךקעלעברימבאר
כתוב שם במפורשנעה ונדה
"ראינו את גדולת האיסור לעשות אנגריא בתלמידי חכמים לכופם על יציאת מלחמה, אפילו על מלחמת מצווה גדולה מאוד"
הרב קוק מתהפך בקברואיתן גיל
הוא כתב על איסור לעשות אנגריא בתלמידי חכמים, וכו'.
אפילו על מלחמת מצווה גדולה מאוד
אפילו- בא להרחיב ולא לצמצם. נקודה.
עפר אני לרגליהם של ממשיכי דרכו, כביכול, אבל אחר בקשת מחילה, אני הקטן תמיד אעדיף דברים כלשונם ולא דברי פרשנות.
אתה זה שמתהפך, הבאתי כאן דברים כלשונםהסטורי
מספר "שבת הארץ" של אותו מרן הרב קוק זצ"ל.
"ונראה שעא"פ שאין שבט לוי עורכים מלחמה, היינו לעשות מלחמה פרטית כמו שיזדמן ששבט אחד עושה מלחמה בשביל ההתנחלות שלו שימצא לו בזה.
אבל, כשכל ישראל יוצאין למלחמה, מחוייבין גם הם לצאת. ומלחמה של כלל ישראל זאת היא גם כן עבודת ד', שכל מי שהוא מיוחד לעבודת ד' הוא שייך לה יותר משאר העם."
השאלה עליך, למה אתה מעדיף את מה שנכתב לגויים, כדי להציל יהודים מסכנת נפשות שלא קשורה אלינו ולא את מה שנכתב כהלכה למעשה בספר הלכה מובהק?
(אולי כי זה מתאים לפוזיציה הפוליטית שלך?)
זה כדי להציל ממוות בחפירות שלקעלעברימבאר
אז אי אפשר להסיק מדברי הרב קוק אז להיום. מה גם שהוא כותב במפורש במה שהיסטורי הביא, שמלחמה כלל ישראלית גם שבט לוי יוצא, והרמבם הוא זה שהשווה את שבט לוי לת"ח.
בניהו בן יהוידע נראה לי היה כהן אבל לא בטוח , והיה שר צבא שלמה
לחזק את דבריךשלג דאשתקד
המלחמות בחפירות לא רק שלא היו הצלה ליהודים, אלא היו חשש שייהרגו היהודים מצבא האויב, וזה יצר תסבוכת הלכתית אמיתית.
עיין שו"ת רבי עקעבה יוסף, יורה דעה סימן דקל
הסוגיא ידועה ודברי הרב היו לפטור תלמידי חכמיםהסטורי
ממלחמות גויים עם גויים, שאין בהם לא מצוות כיבוש הארץ ולא עזרת ישראל מייד צר.
מרן הרב צבי יהודה במאמר 'למצוות הארץ', הוכיח שכל חמש הסוגיות מהן הרב הביא במכתב לבריטים, אינן במציאות של 'מלחמת מצווה' כגדרה ההלכתי. אמת הדבר, שהיו מתלמידיו ומהקרובים לדרכו, שאחזו שדבריו כן שייכים במלחמת מצווה (מי שביאר את הסוגיא באריכות ובפירוט, זה הגאון בעל 'ציץ אליעזר', בספרו 'הלכות מדינה' כרך ב' כמדומני). ויש מקום לצדד בביאור האיגרת לכאן ולכאן.
אמנם בשנים האחרונות יצא כרך נוסף של שבת הארץ מכת"י, שלא היה מוכר ובו על ההלכה ששבט לוי פטורים ממלחמה (שהרמב"ם ממשיך ממנה לכל איש מבאי עולם) כותב הרב:
"ונראה שעא"פ שאין שבט לוי עורכים מלחמה, היינו לעשות מלחמה פרטית כמו שיזדמן ששבט אחד עושה מלחמה בשביל ההתנחלות שלו שימצא לו בזה.
אבל, כשכל ישראל יוצאין למלחמה, מחוייבין גם הם לצאת. ומלחמה של כלל ישראל זאת היא גם כן עבודת ד', שכל מי שהוא מיוחד לעבודת ד' הוא שייך לה יותר משאר העם."
ככל הנראה הרב צבי יהודה הכיר את כתה"י ולכן היה כל כך נחרץ שלא מדובר במלחמות שלנו.
כנ"ל, תראה את תגובתינעה ונדה
הרמב"ם ממשיך שם משבט לוי לתלמידי חכמיםהסטורי
למרות שנשאלת השאלה, האםקעלעברימבאר
מלחמה בצבא הבריטי שיש סיכוי שבזכותה הבריטים ייתנו לנו מדינה. האם היא לא הכשר מצווה לירושת הארץ? והרי מלחמת ירושת הארץ היא גם מלחמת מצווה. אבל בצבא הבריטי אולי זה רק הכשר מצווה רחוק מאוד, כמו לקנות סכך לסוכה
אולי, זה בוודאי לא אותו דברהסטורי
מעניין שממלחמת אסא מול בעשא נראה שמלחמהקעלעברימבאר
זו מלחמת אחיםהסטורי
ישראל רצו לכבוש שטחיםקעלעברימבאר
מיהודה, לכאורה המלחמה מוצדקת, אבל אביה חטא שביזה את אחיה במובלע בדבריו.
ומה לגבי מלחמה שבה ישראל רוצים להשמיד את בית דוד? כמו מלחמת פקח באחז? נעלה ביהודה ונקיצנה ונמליך מלך בתוכה את בן טבאל
מלחמה מוצדקת ו'מלחמת מצווה' אינן הגדרות חופפותהסטורי
העובדה שמאשימים אותו ב'אין נקי', משמע שאם היה נקי לא היו מאשימים אותו.
אגב, אפשר גם להבין שחז"ל בכלל לא מאשימים אותו על המלחמה, אלא על עבודות התחזוקה 'אנגריה' שאחריה. גם יותר מסתדר בפשט הכתוב שלזה מתייחס 'אין נקי'.
אבל אם זה היה אויב גוי, אזקעלעברימבאר
אבל אצל אסא מלכות בית דוד לא היתה בסכנה , רק שטח מסוים היה בסכנה למעבר לממלכת ישראל. השאלה אם מלכות דוד בסכנת השמדה כמו בימי פקח מלך ישראל האם זו נחשבת מלחמת מצווה?
יתכןהסטורי
וודאי שמלחמה נגדקעלעברימבאר
אבל נראה שמלחמת מצווה היאקעלעברימבאר
ומעניין, האם מלחמה להגנתקעלעברימבאר
חקרתי אתמול יותר על הנושאנעה ונדה
אמרו לי שיש חילוק בין המושג "מלחמת מצווה" לבין מלחמה שמצווה להילחם בה בשל פיקוח נפש.
כשהרב קוק כותב "מלחמה מצווה גדולה מאוד" הוא לא מתכוון למלחמה גדולה אלא למצווה גדולה,
כלומר הוא התכוון למלחמה שמצווה להילחם בה ולא למושג "מלחמת מצווה".
בנוסף אמרו לי שהרב צבי יהודה יצא חוצץ נגד המשליכים מאגרת זו למלחמות ישראל בימינו,
כי הרב זצ"ל לא התכוון למלחמת מצווה כמו שאמרנו, והרצי"ה פסק שמלחמות ישראל בימינו הם מלחמת מצווה
עם זאת, יש לשים לב שהרב קוק עצמו לא עסק בסוגיה הזו ולא פסק האם מלחמות ישראל בימינו הם מלחמת מצווה
מה גם שהרב נבנצל דווקא פוסק שמלחמות ישראל בימינו אינן מלחמת מצווה אלא מלחמה שמצווה להילחם בה
(וע"פ זה גם לדעת הרב קוק אין לכוף תלמידי חכמים לצאת למלחמה)
מה גם שכל רבני החרדים פוסקים שהן לא בכלל זה ולא בכלל זה
ועד שתתחיל להגיד לי שרבני החרדים לא יודעים כלום חוץ מגמרא ולכן אין להם יכולת לפסוק (מחילה על החריפות),
אז תן לי לחדש לך שהרב קנייבסקי זצ"ל שלט בע"פ בכל התנ"ך ומפרשיו, משנה, תוספתא ומכילתא, ספרא וספרי, תלמוד בבלי, תלמוד ירושלמי, מדרשים, גאונים, ראשונים, אחרונים, מחשבת ישראל (הכוזרי, המהר"ל, הרמח"ל וכו') ועוד ועוד
הרב אברהם שפירא,קעלעברימבאר
אין שום בעיה, אני מכבדת אותם מאודנעה ונדה
אני פשוט שמה את הדברים בפרופורציה לעומת רבנים שפוסקים אחרת
^^כְּקֶדֶם
הרב נבנצל לא תלמיד מובהק של הרב קוקקעלעברימבאר
עשית כאן מהלך מאוד לא הגוןהסטורי
כעת את 'גילית את אמריקה', שדברי הרב קוק לא נאמרו על מלחמות ישראל אבל (כל מיני טענות), בדיוק לזה מרן הרצ"י התייחס, כשציטט לגבי זה את דברי חז"ל "אין למדין מפי המעשה". כל מה ש'גילית' כש'עשית מחקר', הוא מה שהגבנו לך אתמול. כל בחור בשיעור ב', בכל ישיבה שלומדים בה דברי הרב, יודע שהרב כתב כך ושתלמידיו הסבירו את דבריו. כישל"צניק הכרתי את הסוגיא גם בכיתה ט'.
אם היית פותחת שרשור בפורום 'בית המדרש', היית יכולה לפתוח דיון ראוי, אמנם דברי הרב נאמרו במלחמות אחרות - אבל יש מקום לדון בסברא א' ובראיה ב' וכו' מה מהן שייך בזמננו ומה לא.
אבל כשפתחת בפורום 'אקטואליה וחדשות', לא סתם פתחת, 'היית חייבת' אז באת להוכיח עיין פוליטי אקטואלי, שכביכול היות שאנו הולכים בדרכו של הרב אנחנו חייבים לקבל את הדברים. במקום להתנצל שהוטעית והטעית, את מתחפרת בדברים.
היא כתבה דברי טעם, ואתה תוקף.איתן גיל
במקום לומר ביושר שהרב קוק יחס משקל מכריע ללומדי תורה בניגוד לדעת בעלי בתים... מי יתן לי תלמיד חכם ואנשכנו כנחש...
כן, המזרוחניקים בדרך כלל לא טועים, אבל יש יוצאים מן הכלל, וזה אחד מהם.
היתה מוסכמה חרדית שמי שלא לומד חייב להתגייס עד שבאו האדלשטיינים בתמיכת הסמוטריצ'ים תלמידי הבנטים, ופסקו קטגורית שכולם חייבים בגיוס. על קריאת התגר הזו השיבו החרדים טקטית, שאף אחד לא יתגייס, כולל גדולי הבטלנים, ויושבי הקרנות.
זה לא קשור. למלחמת מצווה גם חתן מחדרו יוצאקעלעברימבאר
כל ערימת הקלישאות שהעמסת כאןהסטורי
הרב התנגד לגיוס תלמידי ישיבות כמו לעליה להר הביתאיתן גיל
והוא מעולם לא חזר בו, ואילו היה איתנו היום היה אומר לך לא מעוקצך ולא מדובשך.
פירושי רש"י ותוספות שאתה נותן לדבריו בעניין גיוס, שנאה נפשו.
כמה אתה יכול לסלףהסטורי
הרב לא התנגד 'כל ימיו', הפעם היחידה שאנחנו יודעים שהתנגד, זה במלחמה של גויים נגד גויים.
לגבי מלחמות ישראל, יש התייחסות מפורשת של הרב שמחייבת את שבט לוי, בסוף שבת הארץ:
ונראה שעא"פ שאין שבט לוי עורכים מלחמה, היינו לעשות מלחמה פרטית כמו שיזדמן ששבט אחד עושה מלחמה בשביל ההתנחלות שלו שימצא לו בזה.
אבל, כשכל ישראל יוצאין למלחמה, מחוייבין גם הם לצאת. ומלחמה של כלל ישראל זאת היא גם כן עבודת ד', שכל מי שהוא מיוחד לעבודת ד' הוא שייך לה יותר משאר העם."
לגבי הפרשנות שאתה טוען שהמצאתי, אתה נותן לי יותר מידי קרדיט, איני בנו יחידו שכתב עליו "כמעט האחד המבין לדעתי ומקשיב לשיח נשמתי":
אתה המסלףאיתן גיל
בתש"ח הוקם גדוד טוביה בהסכמת ובתמיכת כל היהדות החרדית כולל נטורי קרתא.
אלא שלמפא"י בדחיפת הבורגרים והורהפטיגים, ואחרים, זה לא בא טוב, והעלילו עליהם שבכוונתם להקים מחתרת חרדית, ושורת הסיכום שהגדוד פורק.
אם לא די בכך, בן גוריון ה"הכל יכול" הטריח עצמו לבני ברק כדי לשכנע את החזון איש שמוטב ש"ישבו וילמדו תורה".
אלה שרצו לעבוד קצת למחייתם נתקלו בדלתות נעולות שתכליתן להשמיד כלכלית את הקהילה החרדית.
אגב, ההבהרה של הרב צבי יהודה לא באה בחלל ריק. היו לחצים פוליטיים, ואידך זיל גמור.
ערוץ 7 עסק בזה בעבר, אבל אני לא מוצא את הידיעה. מבוקשת עזרתך.
אם תעייןקעלעברימבאר
אז עכשיו אתה גם מעליל עלילות על מרן הרצי"ה?!הסטורי
כל הצ'יזבטים שלך לא קשורים לעניין בכלל. הערבוב שאתה עושה, בין הסוגיא ההלכתית לבין שאלת התנהלות מעשית - זה ממש ערבוב מן בשאינו מינו.
אביו הגדול כתב: *זה אסור בכל עת*איתן גיל
ומי אתה שתבטל או תסייג את דבריו, כאילו מכוונים לזמן האנגלים, או אשכנזים או קפלניסטים...
די!
נעה ונדה שהביאה לכאן את המקור ושפכה צוננין על הדמגוגיה שלך, ראויה להערכה רבה, וצריכה להדליק משואה בערב יום העצמאות הקרוב.
הוא כתב את זה להציל ממוות במלחמת העולם!קעלעברימבאר
לא היה שום דמגוגיה בדבריו של היסטורי,קעלעברימבאר
אם אתה לא מסוגלקעלעברימבאר
היא לא הביאה מקור, היא הביאה פאשקעווילהסטורי
עם ציטוטים חלקיים, שהודפס כשלוש עשרה שנה אחרי הסתלקותו, תוך הוצאת דבריו מהקשרם.
היא לא גילתה שום דבר שלא הכרנו, את המקור שמופיע באגרות ראי"ה (פתחת אי פעם, שאתה מחרטט כל כך בבטחון?) אגרת תת"י, למדתי פעמים רבות, כנראה בפעם הראשונה עוד לפני שהיא נולדה...
לעומת זאת אני הבאתי מדבריו המפורשים בספר 'שבת הארץ', ספר הלכה מובהק ולא אגרת שנכתבה לגויים להציל יהודים ממוות במלחמה לא לנו.
סליחה שהכעסתי אותךנעה ונדה
לא פתחתי את השרשור בפורום בית המדרש בדיוק בגלל שאני לא בחור ישיבה.
ההתנשאות של בחורי ישיבות לפעמים פוגעת, ולרוב הם גם מוטים, דרך אגב.
ראיתי פשקוויל מפתיע של הרב קוק ומיד חיפשתי עליו בגוגל.
כל המקומות שמצאתי התעלמו מהמילים המפורשות בתחילת הפשקוויל:
"אפילו על מלחמת מצווה גדולה מאוד".
משהו לא הסתדר לי, איך גם הרצי"ה בעצמו מתעלם מהמילים האלו?
לכן העליתי את זה פה, ובכל זאת בסופו של דבר קיבלתי את התשובה בכלל מבעלי
(שלא היה זמין כי הוא בטירונות, דרך אגב).
אבל יחד עם התשובה הוא העלה משהו חדש:
אם יש חילוק בין מלחמת מצווה למלחמה שמצווה להילחם בה,
זה רק מוסיף מחלוקת על המחלוקת הידועה האם המלחמות בימינו הן מלחמות מצווה
זה נאמר להציל ממוות במלחמתקעלעברימבאר
שוב, לא הבנת מה תפס אותינעה ונדה
אין בעיה שמדובר על מלחמת העולם הראשונה,
אבל מה עם המילים "אפילו על מלחמת מצווה גדולה מאוד"?
מלחמת העולם הראשונה היא מלחמת מצווה?
אז התשובה היא פה: חקרתי אתמול יותר על הנושא - אקטואליה וחדשות
בהקשר הזה, כןקעלעברימבאר
מחילה, אבל זה לא קשור לבקיאות בתורהתות"ח!
עזבי את העובדה שהרב קוק היה גדול בצורה לא תיאמן וכל הרבנים החרדיים העריכו את גדלותו יוצאת הדופן, הרב קוק, הרב ישראלי, הרב צבי יהודה ושאר הרבנים של הציונות הדתית הם אלו שהכי הרבה עסקו בסוגיות האלו של המלחמה. בעל אם הבנים שמחה הרב יששכר טייכטאל שהיה גאון בצורה יוצאת דופן וכתב את ספרי עם מלא ציטוטים מספרים שאנחנו לא מכירים את שמם אפילו בעל-פה (לא הייתה לו גישה לספרים כיוון שכתב את ספרו במהלך השואה) כותב בעצמו שעד השואה סמך בסוגיית "הציונות" על "גדולי הדור" ולא עיין בעצמו בסוגייה. יש לדעת מקורות ויש לעיין בסוגייה מסויימת אליבא דאותו נושא ולדעת לפסוק בו.
הרב קוק לא פסק בשאלה הזאתנעה ונדה
אבל אני בטוחה שהחזון אי"ש שהיה גאון עסק בסוגיה הזאת לעומק, כי היא הייתה רלוונטית מאוד בימיו
לחרדים יש על מי לסמוך, אבלקעלעברימבאר
שוב, הרב קוק לא פסק בשאלה הזאתנעה ונדה
הוא כלל לא עסק בסוגיה שלא הייתה קיימת בימיו, האם מלחמות ישראל בימינו הן מלחמת מצווה
עובדה שהוא לא כתב על זה ספרים (החזו"א)תות"ח!
ושוב, זה לא קשור לגאונות, כמו שאמרתי.
הרב ישראלי כן פסק בנושאים אלו. וגם אם הרב קוק טכנית לא פסק לא אומר שלא היה בקיא בזה.....
תירוצים כמו חולנקדימון
אפילו נניח ואכן לא צריך לגייס תלמידי חכמים.
מה עם כל אלה שאינם כאלה? נושרים? עובדים? סתם טיפשים שיושבים בטלים בישיבות?
בכל פעם החרדי ימצא תירוץ עלוב אחר. ומילא שאינו מתגייס, לא נפגעת פרנסתו, לא מקבל פוסט טראומה, ולא מתפרקת לו המשפחה - לפחות שלא יהיו כפויי טובה ויורקים על אחרים.
תורת חסד על לשונה? דרכיה דרכי נועם? נושא בעול עם חבירו? ואהבת לרעך כמוך? לא ולא יקירתי. לא בבית ספרם.
"נאצים" הם צועקים בהפגנות שלהם. אלימות הם מפגינים כלפי חיילים דתיים וחרדים. מדפיקים מדבקות על המדרכה בכניסה לבסיסים כדי שהנכנסים והיוצאים ידרכו על חיילי צהל. שקרים הם מפיצים בכל מקום ולכל עבר.
ורבניהם? ממלאים פיות במים. עוצמים עיניים מול שפל וחילול ה'. נותנים לפוליטיקאים שלהם לדבר ברשעות ובביזיון.
"להתחזק בלימוד"? זה עלה תאנה שלא מסתיר כלום. כשגדולי רבניהם היו על ערש דווי, הציבור החרדי לא רק "התחזק" בלייןד אלא עשה עמרות וניסה לקרוע שערי שמיים. אבל כשאחיהם יוצאים להילחם, הם מפנים את הגב.
אבל כשחלילה טבח ורצח ופיגועים מגיעים אליהם, אז הם באים בדרישות שהמדינה תציל אולם כי גם להם מגיעה הגנה.
עצוב לומר, אך חלק מכינויי הגנאי שהחילונים מטיחים בהם כבר שנים הם דברים עם קורטוב של אמת.
הטענה הראשונה לא קשורה לשאר התוכן שכתבתנעה ונדה
ואני בוחרת להתייחס לשאר מה שכתבת:
שנאה, שנאה, שנאה. עיוורת.
אנחנו הדת"ל הנאורים נוהגים בדרכי נועם עם כולם, עד שזה מגיע לחרדים.
החרדים הם ממש לא אלימים, אתה כנראה לא מכיר אותם, אלא רק את הקיצוניים מהתקשורת.
על הזלזול ברבנים שלהם עוד תשלמו מהשמיים, לא כאיחול - כעובדה.
מבקש סליחה אם השתמע מדבריי תוקפנותקעלעברימבאר
הכל בסדר
נעה ונדה
רק נקדימון בחר בכיוון הרדוד
חייב לציין שזה אצילי מאד לראות מישהו משלנו מגבהכְּקֶדֶם
את החרדים.
תמיד הפריע לי שהרבה מאיתנו מגלים יותר אהדה ואמפתיה אל החילונים מאשר אל החרדים. משהו כאן לא מסתדר לי, אני מתעב השוואות כאלה. אבל תכלס, המכנה המשותף שלנו עם החרדים גדול יותר מאשר עם החילונים, החרדים הם אחים למצוות.
וחז"ל נותנים תוקף גדול מאד לרעך במצוות.
אני גם מגבהקעלעברימבאר
מצד שני אני חושב שיהיה לחרדים עצמם הרבה יותר טוב אם הם יגייסו את אלו שלא לומדים, החברה החרדית היום חיה בשקר וצריכה הרבה תיקונים
חיה בשקר? כן יש המון תסבוכים אצלהםכְּקֶדֶם
אבל להגיד שהם חיים בשקר זו הרחקת לכת והשמצה לא ראויה. הם נסמכים על תלמידי חכמים רבים, ועם כל הכבוד לציבור המהמם שלנו אין לנו כל כך הרבה תלמידי חכמים כמותם. אגב, מאיפה הידיעה הברורה שהרב צודק והאחרים טועים? אלו ואלו דברי אלוהים חיים. אם כבר מי שחיי בשקר אלו החילונים. אבל כאמור אני כמעט ולא רואה תרעומת מצדנו כלפיהם משום מה..
תבדוקקעלעברימבאר
כמות הסוטים זהה בכל המגזריםנעה ונדה
לא בטוח. ההווי החרדי המחנךקעלעברימבאר
זה נכון, כנראה, לגבי קבוצות ספציפיות, שהן מיעוטחרדיתאחת
מיעוט קטן ביחס לחברה החרדית ככלל.
רוב החברה החרדית - יש דברים לשפר, אבל רחוק מחולניות
ויש חלקים גדולים שהצניעות יושבת אצלם במקום הנכון, עם חינוך טוב לזוגיות, ושמירה על צניעות ברמה גבוהה יחסית.
וממילא גם פחות סטיות, ופחות פגיעות. וחיי משפחה שלמים יותר.
דבר שכן צריך כחברה לתקן בתחום הזה, זה את היחס לפוגעים, שהוא לא מספיק חד משמעי, כמו בסיפור של חיים ולדר.
למרות שאני לא בטוחה שזה יושב על טעות כללית, כמו על אי ידיעה של מה שקרה, בגלל חוסר חשיפה
וגם קושי של אנשים לעשות סוויץ' על אדם שהאמינו בו, שזו נטיה כלל אנושית.
אז מה, זה לא אומר שזה קיים אצלם יותרנעה ונדה
והחילונים כל הזמן חיים על הקצה בין המותר לאסור (לדידם) וכמישהו מתוכם באופן לא מפתיע חוצה את הגבול פתאום כולם מזדעקים. זה קורה המון
הרב קוק צודק כיקעלעברימבאר
אהבת התורה האדירה , שהלוואי שהיה לי מליונית ממה שיש להם, של גדולי הדור החרדים, מסמאת את עיניהם מלראות את האמת הפשוטה של הרב קוק.
כמובן שיש צד של היגיון בדבריהם, אלו ואלו דברי אלוקים, והלכה כרב קוק. ויש גם ייתרון לקיום המגזר החרדי כמאזן את החליוניות. השאלה אם כבר לא הגיע הזמן לשינוי, והאם הייתרון לא הופך לחסרון, כדבר המשניא את התורה על החילונים
תרתי דסתריכְּקֶדֶם
איך אתה יכול לייחל למליונית מאהבת התורה של גדולי הדור החרדים ובאותה נשימה לטעון שהם עיוורים ואתה לא.
לא חושב שזה קצת תמוה?
האמת של הרב קוק היא פשוטה ולא פשוטה וזה הכל עניין של שורשי נשמות מי מתחבר ומי לא. האמת קיימת בשני הצדדים. זה אחד התכונות של הדור "האמת תהיה נעדרת" במובן של עדרים.
תכלס תכלס הציבור שלנו הוא הציבור החצוף שהעפיל. ותכלס החרדים הם הצודקים ושב ואל תעשה כביכול עדיף.
אבל החוצפה בדור שלנו היא לא רק קללה אלא גם ברכה. "היא לא תצלח" היא לא, אבל אחרת כן. כדברי ר' חיים מוולוז'ין וזו החוצפה של הציונות שאנו תומכים בה כיום ובצדק.
כמו שהשמש מסנוורת ולאקעלעברימבאר
מאפשרת לראות את הכוכבים, ודווקא מי שחי בחושך רואה אותם. כך בני הציונות הדתית הפשוטים רואים דברים שגדולי הדור החרדים לא רואים.
כמובן הרב קוק ראה את זה כי יכל להקיף את כל האמת , לא בגלל חסרון אהבת התורה.
אהבת התורה האדירה של גדולי הדור החרדים מסמאת את עיניהם מלראות את הקדושה הפשוטה והברורה מאליה לכל מי שלומד תנך, בכל תנועה לאומית יהודית. אלא שהם מתמקדים בתורה וצערם האדיר והמוצדק על חילוניותה של הציונות מסמא את עיניהם מלראות עין בעין בשוב ה ציון.
זה חא משנה מי העפיל או לא. ייתכן שהציונות בתחילת דרכה היא בבחינת חטא בני אפרים, אבל כיום אחרי שכבר התרחשה הגאולה ויצאנו מהמצרים של ימינו, מי שמכחיש את הגאולה הוא בבחינת דתן ואבירם או חטא המרגלים, בשוגג כמובן
אולי די עם השטויותנשוי שמח
מי אתה שתקבע מי צודק ומי לא בגדולי הדור..
זה חוצפה וביזוי תלמדי חכמים.
יש מחלוקת ואין לנו להכניס את הראש בין ההרים.
למה תמיד הרבנים של הציבור הדתי לאומי רואים את המכלול והרבנים של החרדים לא?!
זה פשוט התנשאות שלא מתאימה!
כי זו האמת. לא התנשאתי, הסברתיקעלעברימבאר
שדווקא אני הקטן יחד עם פשוטים בעם רואים עין בעין בשוב ה ציון, דווקא בגלל שאין לנו אהבת תורה כזו גדולה כמו שיש לגדולי הרבנים החרדים, שאצלם הצער המוצדק על החילונות מסמא את עיניהם מלראות את הגאולה. הלוואי עלי מליונית מאהבת התורה של הרבנים החרדים. וחוץ מזה אנו ננסים הרוכבים על גבי ענק הדורות כרב קוק זצל שראה את התמונה הרחבה, כי היה לו רחבות דעת שלא היה לשום רב במאה שנה האחרונות.
האמת בהקשר לאתחלתא דגאולה היא מאוד פשוטה ולא צריך להיו. גדול כדי לדעת שהיא נכונה ומי צודק
היא לא כזו פשוטהכְּקֶדֶם
מובטח בנביא שהמשיח הוא מי שיקבץ אותנו לארץ והוא שילחם מלחמות ה' והוא שיבנה הבית.
שום דבר מזה לא התגשם למעט נבואת הקץ המגולה
מובטח גם שנירש את הארץ ושיקובצוקעלעברימבאר
גלויותינו. ואכן ירשנו את הארץ וחצי מגליותינו קובצו. " ושב וקיבצץ מכל הגוים...והביאך ה אלוקיך אל הארץ אשר ירשו אבותיך *וירישתה*"
זה לא וודאי, אבל סביר ב95 אחוז שהקמת המדינה עוררה את עם ישראל מתרדמת הגלות בת 2000 שנה לצמיתות ויותר לא נשקע בתרדמה כזאת. גם אם נגלה בעתיד תיאורטית, סביר שתוך 30 שנה נחזור לכאן עוד, כי הטבע יתמיד ומקרה לא, עיין מהרל פרקים ראשונים של נצח ישראל.
לכן הקמת המדינה ב95 אחוז תביא מתישהוא את מלכות בית דוד. מתי זה יקרה ומה יהיה בין לבין, אף אחד לא יודע.
אבל בטוח לא תרדמת גלות נוספת
ההוכחה שהמציאות היא לא כמו שאתם מדמים לחשובכְּקֶדֶם
היא הריקודגלים.
יצא לך לתהות למה יש שם רק דתיים לאומיים? איפה העמך ישראל? איפה החרדים?
היי.כן שרק לכם ניתנה היכולת לראות את הגאולה ול90% מהעם לא?
צא מהסרט.
כשהגאולה האמיתית תגיע לא יהיו מחלוקות לגבי הזיהוי שלה זה יהיה ברור לכולם גם גוים יבינו את זה.
כרגע הגאולה בישראל היא כדלקמן:
1.ארגון מסריח של כמה עשרות אלפי מחבלים מחזיק את מדינת ישראל מהביצים סליחה על הביטוי
2. 70% מעם ישראל לא מבינים ולא מקיימים מצוות.
3. מערכת המשפט מושתת על חוקי גוים, ומוסר נוצרי וכן צה"ל.
4. אויבנו מתנהגים כבעלי הבית על האדמה שלנו.
5. הממשלה שלנו כפופה לארה"ב כאילו אנחנו עוד כוכב בדגל שלה, עאלק עצמאות.
למעט החזרה שלנו לארץ(שאני ממש לא מזלזל בזה) וזה מאורע בקנה מידה תנ"כי אין בעצם שום דבר שמזכיר גאולה.
אין שכינה, אין בית, אין משיח.
לא נכון. גם עם ישראל במצריםקעלעברימבאר
אמר,שירה רק 7 ימים אחרי היציאה. הגאולה כבר התחיחה, אהל לא הגאולה השלימה. כשהגאולה השלימה תהיה אז כולם יראו את האמת.
אתה צודק,שמבחינת התודעה אנו עדיין בגלות חלקית. אבל גם תינוק שנולד מבחינצ התודעה הוא עדיין קצת כמו בהמה ועדיין אנו טומרים שנולד פה אדם. כך זה שעם ישראל עוד,שרוי במחשבתו בגלות לא משנה את האמת הפשוטה שכבר נגאלנו בתשח ויצאנו מהגלות. וכעת מצפים לגאולה שלימה. לכן זה נכון שיש ניצוץ אמת אצל החרדים, אלו ואלו דברי אלוקים, אבל הלכה כרב קוק.
גם בתקולת השופטים היו מחא בעיות, זה לא סותר שיצאנו ממצרים.
עצם החזרה לארץ ויציאה משעבוד מלכויות זה שווה ערך למושג גאולה. כי היהדות היא אומה ולא דת, ולכן מצב של גלות/גאולה נמדד בקנה מידה לאומי, ולא בכמה מצוות אנו מקיימים.
אתה צודק,שללא מקדש ונבואה אנו עדיין בגלות השכינה, ועדיין תהליך הגאולה לא הושלם. להזכירך אני זה שתמיד טרחתי להזכיר שאנו עדיין לא במצב שאנו ראויים לבית מקדש ולעלייה להר הבית. (שאל את יש"ע 🙂)
אבל כבר יצאנו מהגלות. ובזה החרדים טועים שהם אומרים שאנו עדיין בגלות, ולמרות שיש בזה ניצוץ אמת, זו עדיין טעות גמורה נגד המציאות.
המדינה לא כפופה לארהב מכמה סיבות:
א. אנחנו אלה שבוחרים להקשיב לארהב ואנו לא חייבים. עצמאות אינה אאוטרקיה, גם שלמה היה צריך יחסים בינלאומים.
ב. גם ממלכה שכפופה למלכות אחרת נחשבת עצמאית לפי התורה, כדוגמת חזקיהו או צדקיהו שהיו מלכי יהודה והעלו מס. או רב תקופת השופטים.
ג. ארהב אומרת לנו מה לעשות רק מחוץ לקו הירוק. כי מבחינתה זה מחוץ לגבולות המדינה. בתוך הקו הירוק מעולם ארהב לא אמרה לנו מה לעשות. אז גם לשיטתך אנו עצמאים על גבולות 48
אם אני כבר כאן, אולי אני צריכה למחות עלחרדיתאחת
הצורה שבה אתה מדבר על גדולי תורה,
אבל ממש אין לי כוונה להשאב לדיון. רק אומרת את זה.
ברמה האישית, אני יכולה להבין המון וגם לקבל כעס ואפילו עוינות כלפי ציבור שלא מתגייס, בגלל המצב הכללי הנורא והמחירים הבלתי נתפסים של המילואמניקים, שלא לדבר על האובדן, השכול, הפציעות והפגיעות בנפש.
אבל ביחד עם זה ההבדל החד בין ההתיחסות לאחים לנשק, לבין ההתיחסות לחרדים שלא מתגיסים, למדה אותי הרבה על ערכים של ציבור שהערכתי תמיד מאד, ואני עדיין מעריכה, אבל בהרבה הסתייגות.
בחצי מילה - יש קולות שמושמעים מנציגי ציבור שלנו - והם בושה וחרפה. (ולא בהכרח מייצגים, כמובן)
ומכיוון אחר - הידיעה שאם הציבור הדת"ל היה פחות מאמין בקדושת ההנהגה, ויותר שם גבולות איפה שצריך - כמו שיהונתן לובר הי"ד אמר - הכל היה אחרת לגמרי, והרבה דם לא היה נשפך. הוא אמר אי אז, שברגע שהוציאו את סמוטריץ' ובן גביר מהקבינט, כל המגויסים הדתיים היו צריכים לסרב להמשיך לשרת כך.
זה צעד קיצוני ומפחיד, אבל האלטרנטיבה - של להאכיל את האויב ולשמור על ילדיו ולשלוח חיילים לסבבים שמטרתם כיבוש שטח שכבר נכבש, שוב ושוב ושוב, היא מפחידה לא פחות.
והאבסורד של ההתנהלות, גורם לעוד סוג של מחשבות על הגיוס. ועל מה שבעצם קורה בפועל, ומה המטרה של זה (פלוס מאות לוחמים מיומנים שמושבתים ממילואים בגלל הפצ"רית שעומדת לצד האויב - בטוח שאין שום דרך שבה חד משמעיות מצד הציבור שמשרת בכזו מסירות, הייתה עושה משהו? ברור שהמצב זוועה, באשמת השמאלנים ששולטים במערכת, אבל יש פה גם גישה. פגישת פיוס שיזם הצד הדתי עם אחים לנשק, ועוד. )
מתנצלת מראש אין לי כוונה להגיב פה יותר, למרות שהדיון חשוב.
יודעת גם שאולי אני טועה בחלק מהדברים. יש מצב שחסר לי מידע על מה שקורה בשטח, ובכל זאת, מניחה פה כנקודה למחשבה למי שמענין אותו.
דיברתי שבח על גדולי התורה החרדים.קעלעברימבאר
האם לומר שמעלתו של משה היתה חסרונו ולכן לא נכנס,לארץ זה ביזוי ת"ח?
כןנשוי שמח
א. זה לא הסיבה שהוא לא נכנס לארץ.
ב. אין לנו להיכנס על חסורנות של משה רבינו... ופשוט לא היה לו חסרונות.
אזקעלעברימבאר
ב. זה לא חסרון של משה, זה שליחותו בעולם ובמילא זה בא על חשבון דברים אחרים. כשם שיצחק זה מידת הדין ובמילא זה לא מידת החסד,של אברהם. לכן צריך את על הצדיקים ולא אחד
איפה זה כתוב?נשוי שמח
הגזמתי בביטוי חיה בשקר, אבל זוקעלעברימבאר
בהחלט יש בעיותנעה ונדה
אבל בכל מגזר יש את הבעיות שלו..
וגם את היתרונות שלו
נכון. אבל אצל החרדיםקעלעברימבאר
יש הרגשה כאילו הכל מושלם מבחוץ, בעוד שיש הרבה רקבון בסתר.
אני לא אומר זאת כדי לגנות את החרדים, אלא כקריאה להם לתקן את החברה שלהם, ולחשב מסלול מחדש בקשר ליחס שלהם למודרנה
נראה לי שאתה לא מספיק מכירחרדיתאחת
בערך של מה שהחרדיות כן נותנת.
בצורה נקיה ושלמה.
ברור שיש בעיות כרימון. לאיזה ציבור אין.
מסכיםזיויק
המון ערךזיויק
אין יותר מידי ריקבון בפנים, אתה יכול להיות רגוענעה ונדה
יש המון דברים טובים, לדוג' הערצת תלמידי חכמים שקצת חסרה לנו..
אבל בהחלט קיימות בעיות שמטואטאות מתחת לשטיח
אם כי ככל שעובר הזמן הן צצות ועולות: פגיעות מיניות, גזענות ממסדית וכו'
דווקא לגבי פגיעות מיניותנשוי שמח
אני מכיר כמה וכמה סיפורים ממקור ראשון שטייחו פגיעות מיניות בציבור הדתי לאומי כי זה לא יסתדר עם היישוב או עם המראה...
בכל מגזר יש טייחוים לצערי
אצל החרדים זה בהרבה הרבהקעלעברימבאר
סתם הוצאת שם רע על מגזר שלםנשוי שמח
לא אמרתי שכל חרדי הוא כזה. אלאקעלעברימבאר
לא יודע מאיפה אתה מביא את זהנשוי שמח
לדעתי יש לזה סיבה שקשורה לחינוך הדת"לנעה ונדה
מה ערכי העל שלנו?
יש לנו ערך על אחד ויחיד - התורה
והערך הזה הוא משותף עם החרדים,
כלומר - יש לנו את אותה נקודת המוצא.
מתוך התורה אנחנו שואבים את כל שאר הערכים:
* הערך והחובה להילחם למען עמנו וארצנו
* הערך לאהוב כל אחד ולקרב אותו
* הערך לממש את האידיאלים בחיים המעשיים
וכו'
עם החילונים, איזה מכנה משותף יש לנו איתם?
גם להם יש ערך להילחם למען העם והארץ, אבל מתוך מה הוא נובע??
גם להם יש ערכי אהבה והכלה, אבל מתוך מה הם נובעים?
יותר מידי הדגשנו את הערכים האלו, עד שאיבדנו את המקור!
אם התורה היא הערך העליון, אז כן כמו שאמרת עדיף רע למצוות!
האם השבת, הכשרות, הצניעות וכו' פחות חשובים מהערכים הנ"ל?
מקורם מהתורה בדיוק באותו אופן! למה בהם אנחנו פתאום פחות מחמירים גדולים?
תגובה אלייךהסטורי
ישר כוח!נפשי תערוג
ראיתי את זה
נעה ונדה
והגבתי על זה פה: חקרתי אתמול יותר על הנושא - אקטואליה וחדשות
חוץ מזה הרב קוק כותב שם כדוגמה את המלחמה של אברהם אבינו שנערכה בארץ ישראל, כך שאין חילוק לגבי המקום.
וכנ"ל מה שאמרתי לגבי המילים "אפילו על מלחמת מצווה גדולה מאוד".
העניין הוא שכולם יוצאים מנקודת הנחה שבוודאותכְּקֶדֶם
המלחמה של היום ומלחמות מדינת ישיראל מקום המדינה הן בגדר מלחמת מצווה, אבל לא כל כך פשוט שזה המצב...
נושא סבוך ביותר
עזרת ישראל מיד צר לו, רמבם מפורש. איזה ספק יש בזהקעלעברימבאר
שהיים זה עזרת ישראל מיד צר לו?!
ולפי הרמבן מצוות ירושת הארץ שלא נעזבנה בידי זולתי מהאומות. וגם לפי הרמבם נראה שמלחמה לכיבוש הארץ היא מלחמת מצווה, כי מלחמת רשות זה רק לשלול שלל ולבוז בז
תדייק שם בלשונוכְּקֶדֶם
ותבין שכל זה בתנאי שיש מלך.
וכך הוא גם מסביר בסוף הקדמה לספר המצוות
ניסיון דיוק לא קשור. מלחמת גדעוןקעלעברימבאר
למה ישבת בין המשפתייםנקדימון
לשופטים יש בחינה של דין מלךכְּקֶדֶם
תקרא בסוף ההקדמה את לשון הרמב"ם
המציאות היום חסרה מאד בכל כך הרבה מישורים וזה משליך על המון דברים
אז גם למדינת ישראל יש דין מלכותקעלעברימבאר
זה לא כזה פשוטכְּקֶדֶם
ההנהגה של מדינת ישראל (דמוקרטית) שונה בתכלית מההנהגה של ימי השופטים (מלוכני-דיקטטורי)
מה גם שמציאות מלך זה לא התנאי היחיד שהרמב"ם מעמיד שם.. גם בית. ואין לנו.
זה לא משנה. אין סיבה שיהיה הבדלקעלעברימבאר
זה מאד משנה. שופט יכול לדרוש מה שהוא רוצהכְּקֶדֶם
עיין ערך יהושע ורשי שם בפרק א כמדומני שמסביר שיש לו דין מלך ולכן יכל להוציא להורג יהודים.
ראש ממשלה לא יכול לעשות את זה, אין לו יכולת לעשות כלום ללא הסכמת הממשל /עם מבלי להתייחס לבגצ אפילו..
אם היה לנו משטר דיקטטורי כמו של פוטין, או מוסוליני בזמנו הייתי נוטה להסכים. אבל המצב הוא שמים וארץ ראש הממשלה כיום וכן הנשיא, הם רק סמל ובובה על חוטים.
והתעלמת מהעובדה שאין לנו בית מקדש
אחרי שהממשל החליט, גםקעלעברימבאר
ראש ממשלה יכול לכפות על העם דברים. גם בין שופט לשופט סנהדרין של 71 שלטה במקומם, כמו זקני ישראל בפלגש בגבעה שהרכו את אנשי יבש גלעד מדין מורדים במלכות. גם כיום יש דין כלא במשפט במדינה במקרה של "המרדה" , וניתן לחוקק תיאורטית עונש מוות, כמו שיש עונש מוות לנאצים ועוזריהם בחוק.
בגץ עם כל הצער שבדבר הם חלק ממערכת המלכות, כשם שאחשוורוש לא יכל לבטל את מה שהוא חוקק בטבעת המלך. אחרי שבגץ הורה משהו ראש הממשלה לא יכול להורות את פיהם כך שגם הם חלק מבחינת מלך, כלומר מלכות.
גם שופט שנבחר ל4 שנים הוא שופט.
ואין קשר לבית מקדש
אל תגיד שאין קשר לבית מקדש. זה מובא שם במפורשכְּקֶדֶם
פלגש בגבעה? באמת? בחרת דוגמא שבה עם ישראל יצאו למלחמה בדבר ה' בעזרת אורים ותומים. בהצלחה בלהשוות את זה למציאות העכשווית.
אתה מנסה בכוח לטחון מים ולהוכיח שמערכת הממשל הדמוקרטית יש לה דין מלך, צא מהסרט שנינו יודעים שזה לא נכון. עיין מלבי"ם על מיכה ד י כמדומני שם הוא מסביר את ההבדל בין הממשלה הראשונה שזה כביכול אנחנו לעומת משטר המלך.
המלבי"ם הזה הוא בדיוק ההוכחה, שלמרות שעדייןהסטורי
או שזה מוכיח את ההבדל בין הממשלה למלוכהכְּקֶדֶם
אתה מערבב בין "מלך" ל"מלכות", מפורשקעלעברימבאר
לצערנו הלכתית ביבי לא מלךנשוי שמח
אין לו יכולת להחליט על חיי אדם ולהחליט זה יהרג וזה לא...
יש דיון על נשיא בגלל שיכול לתת חנינה אם הלכתית צריך לברך עליו
לא מלך, אבל מלכות כןקעלעברימבאר
לא נכוןנשוי שמח
גם למלחמת מצווה צריך סנהדרין...
ובכל אופן כתוב מפורש שאין כופין תלמדי חכמים להצטרף למלחמה
תוכיח שלמלחמת מצווה צריך סנהדאיןקעלעברימבאר
הוכחנו לך כבר פעמים רבות אתהפשוט מסרב להסתכל במקורכְּקֶדֶם
מה שהרמבם כתב זה לא הלכה, אלא אגדה. הואקעלעברימבאר
וואלה? ספר המצוות זה לא הלכה אלא אגדה?כְּקֶדֶם
חידוש עצום שלך
הרמבם לא כותב שאסור לכבוש ערים ללא סנהדרין,קעלעברימבאר
ודעת הרמבן שכל כיבוש הארץ גם לדורות הוא מצווה, ולא חילק בין הזמן הזה לפעם
אממ כן הוא כן. תבדוק שוב תצילום מסך.כְּקֶדֶם
ומה הבאת את דעת הרמב"ן כשאנחנו מדברים על הרמב"ם?
אני יכולתי לומר שלפי הרמב"ן מלכות חשמונאי אינה מלכות כי היא לא מזרע בית דוד. אבל זה לא רלוונטי לנושא נכון?
לפי הרמבן מלכות חשמונאיקעלעברימבאר
בכל מקרה לא צריך מלך בשביל מלחמת מצווה, מספיק כל שלטון מדיני בעם ישראל
הרמבם לא אומר "אסור לכבוש ערים" אלאקעלעברימבאר
חוץ מזה מה בכללההקשר המלא שלו? לא הבאת אותו
זה לא קשור לרמבם או רמבןשלג דאשתקד
פשוט שאפשר לעשות מלחמה גם אם אין סנהדרין, כל טיפש מבין את זה. אם קמים עליך אויבים אתה לא תחכה שיבואו סנהדרין, נכון?
וכיבוש הארץ זו מצוה שתקפה ללא קשר למלחמה ולסנהדרין, חזל תיקנו תקנות למען כיבוש הארץ, כמו שכותבים אונו ואפילו בשבת (המקור הוא בבבא קמא, ובגיטין דף ח רשי מסביר "משום ישוב ארץ ישראל - לגרש גוים וליישב בישראל". זו הלכה שכתובה בגמרא ונכונה גם הרגע ואין אף ראשון שחולק עליה (יש מחלוקת בין הריבש לתשבץ אם כיבוש יותר חשוב מיישוב, אבל זה לא רלוונטי לכאן).
בלי לחפש, לא מצאתי מקור שיוצאים סתם למלחמת מצוה ללא סנהדרין אבל ההגיון אומר לי שכן, בדיוק כמו שעושים כל מאמץ כדי להשיג מצוות. בכל מקרה אם תפרק את השאלה לגורמים כל חלק מותר בפני עצמו
הרמב"ם בהלכות חנוכה כתב שחזרה מלכות לישראלהסטורי
יותר על מאתיים שנה, כשהוא בעצמו מציין, שהעמידו מלך מן הכהנים, כלומר לא מבית דוד.
מה שהוא לא מציין בפירוש, אבל בוודאי ידע, שרק כמאה שנה המלכים היו כהנים, בהמשך הם היו עבדים אדומיים שפסולים לבוא בקהל - עדיין עצם זה שיש מי שמרכז את העם ונושא שם 'מלך יהודה', מספיק בשביל להגיד שמונה ימים הלל על זה ש"חזרה מלכות לישראל יתר על מאתיים שנה".
זה סותר את דבריו בהלכות מלכיםכְּקֶדֶם
שאסור למנות גוי לכל תפקיד בר סמכות בטח שלא למלך. אין סיכוי שהרמב"ם היה מחשיב את זה.
אגב יש הבדל בין מלכות בסתם ל"המלכות"
לא יודע אם יש או אין סכוי - יש מציאותהסטורי
התשובה הפשוטה היא קודם כל גוי הוא לא, הוא עבד שחייב במצוות כאישה. אבל הנקודה שאתה ושכמותך מסרבים לקבל, הוא שיש את הלכתחילא ויש את המציאות. האם זו מלכות אידיאלית - לא. אבל כשהיא קיימת היא מלכות ישראל.
אסור למנות מלך גוי, אבלקעלעברימבאר
אכן כךשלג דאשתקד
מי אמר בכלל שצריך מלכות בשביל מלחמת מצווה? האםקעלעברימבאר
צריך מלך וסנהדרין כדי להכריז על מלחמת מצווהנעה ונדה
הרצי"ה וממשיכי דרכו חידשו שלא חייב
לא נכון. נאמר במפורש בגמרא שזה על מלחמת רשות,קעלעברימבאר
זה פשוט מסולףנשוי שמח
כתוב מפורש שרק סנהדרין מכריזים על מלחמת מצווה.
ובכל אופן כתוב שגם אם תלמדי חכמים מחויבים להשתתף במלחמה, אין כופין אותם לזה...
כדאי ללמוד היטב את הנושא
הרב צבי יהודה ידע פרשת לך לך...הסטורי
וגם במלחמת העולם הראשונה, נלחמו גם בארץ ישראל. זה לא קשור, זאת לא היתה מלחמה של כלל ישראל לירושת הארץ ועזרת ישראל מייד צר.
אברהם אבינו לא נלחם כמלחמתקעלעברימבאר
דווקא המלחמה של אברהם משוותקעלעברימבאר
נהדר למלחמת העולם הראשונה. אברהם נלחם כדי להציל את לוט הפוטנציאל של מלכות דוד, וגם כדי לבסס את מעמדו בארץ ישראל. והיהודים נלחמו בצבא הבריטי כדי לבסס את הבית היהודי בארץ ישראל.
אבל זה ממש עדיין לא מלחמה של כלל ישראל
זה היה על המלחמות של אנגליהבינייש פתוח
קצת צורם ליניגון של הלב
שהויכוח גלש לפסים חרדיים מול דתיים לאומיים, כשגם היום, לפחות במרכז הרב ומניחה שגם בעוד ישיבות שהולכות בדרך הרב קוק, לא ממהרים כ"כ להכריח בחורים שרוצים להמשיך לשבת וללמוד להתגייס... שימו לב שהרב קוק מדבר רק על תלמידי חכמים, ורק על להכריח אותם בכוח להתגייס, שזה משהו שגם הציבור הדתי לאומי לא מסכים במאה אחוז שחייבים לגייס בכפיה בחורים שרוצים לשבת וללמוד ברצינות.
בדיוקאיתן גיל
במקום להתמקד בגיוס הנושרים, והם לא מעטים, מתעקשים הסמוטריצ'ים לגייס את כולם, ואך טבעי שהתגובה החרדית ל"גיוס לכולם" תהיה שלילה גורפת של גיוס לצה"ל.
במקום להתלכד תחת שלחן ערוך אחד, נחמד להם יותר להשחיז סכינים.
זה פשוט.
מבחינה פרקטית, צריךקעלעברימבאר
מבחינה מהותית, דווקא הת"ח הגדולים הם אלה שצריכים להתגייס למלחמת מצווה ראשונים. אבל כמובן רק ברצון ולא בשום לחץ או כפיה. ופרקטית זה לא עובד אז זה רק תיאורטי
והיה מחניך קדושכְּקֶדֶם
הרבה מהלכות הטהרה בהר הבית נלמדות
מפרשת הבסיס הצה"לי הקדוש.
אתה יכול לומר שצה"ל נוהג בקדושה וטהרה?
אני שירתתי 3 שנים, לא הסדר, עם "העמך" הפנים האמיתיות והעיקריות של צה"ל. ראיתי דברים. והמון. ולצערי הייתי גם שותף בחלק מהם..
כשצה"ל יהיה קדוש תגייס אותם. בינתיים זה רחוק שנות אור משם ולכן אנחנו מפסידים במלחמות
אפשר לעשות חטיבות על טהרת החרדיותקעלעברימבאר
זה לא יקרהנשוי שמח
דווקא סמוטריץ' היחיד שלא לוחץ בחרדיםנעה ונדה
ותומך בחוק הגיוס, למרות שרוב המצביעים שלו נגד החוק
כל הקטע עם הגיוס זה מזימה של השמאלקעלעברימבאר
אבל למעשה החרדים לגמרי לבד במערכה הזאתנעה ונדה
כולם נגדם. ימין ושמאל משלבים ידיים ללחום בהם
החרדים משיבים בהתכנסות פנימה ואטימת אוזניים
כולנו אוטמים אוזניים, ובינתיים הקרע בעם לקראת פיצוץ
'רוב המצביעים' לא ברורמשה
כן, אבל זה לא הבייסנעה ונדה
לא מדייקתזיויקאחרונה
רגע, דברי הרב צבי יהודה לאורך השנים הכילו מורכבותהסטורי
ולא בזה עסק השרשור.
אכן הרב צבי יהודה זצ"ל, מחה בתוקף וחזר על מחאתו לאורך השנים - על הטענה כביכול תלמידי חכמים פטורים ממלחמת מצויה.
יחד עם זאת, בשונה מהמצב בזמן מלחמת השחרור - אז יצא הפשקעוויל שבתחילת השרשור ואז הורה לכולם להתגייס, בהמשך היה שותף מלא לדרישת ראשי הישיבות לתת דחיה שאינה פטור, לבחורים צעירים העסוקים בבניין התורה. כשברור שבשלב בו בנו את עיקר בניינם - רובם ככמעט כולם מתגייסים, חוץ מיחידי יחידים שעולם התורה בנוי כולו עליהם. וברור ללא כל צל שספק, שכל מי שאינו שוקד על תלמודו יומם ולילה - מתגייס.
מסכימה עם כל מילהנעה ונדה
נכוןניגון של הלב
באתי לשים דגש על שהרב קוק בחוות דעת בתחילת השרשור מדבר על גיוס תלמידי חכמים שיושבים ולומדים בכפייה, ולציין שגם ממשיכי דרכו לא תמכו בזה, בלי קשר לשאלה אם מתגייסים בשלב מסוים, מתי, כמה ואיך מסתכלים על צה"ל ועל המלחמות שלו
בעלי התגייס בגיל 21, החברים שלו כמעט קברו אותונעה ונדה
משוגע, קודם תלמד קצת תורה..
הרבנים מאוד שקולים לגבי הגיל, משך השירות ואפילו האם לשרת
היה לו גיבוי מהסביבה או שזה היה נגדם?משה
ברמה האישית, סקרנות.
חייבת לעלות משהו מרתק שהובא לידינעה ונדה
בני קורח לא מתובחור עצוב
שנים שאנשים חצופים מסלפים את הכרוז הזה.
זה נכתב על מלחמת העולם הראשונה כדי שבריטניה לא תגייס יהודים. זה הכל.
כל השאר זה שקר של אנשים חצופים שביום יום זורקים את הספרים של הרב זצ"ל מבית המדרש שלהם.
מה זה משנה על איזה מלחמה מדוברנעה ונדה
כתוב במפורש: "אפילו על מלחמת מצווה גדולה מאוד".
חוץ מזה למה אתה מתחיל עם האשמות אישיות? אני מאוד מעריכה את הרב קוק ולמדתי הרבה מכתביו
כי זה כרוז שנכתב למטרה ספציפיתבחור עצוב
זה נכתב במיוחד כדי למנוע מהצבא הבריטי לגייס יהודים.
במקביל הרב זצ"ל היה נותן מכתבי סמיכה לרבנות לכל המבקש כדי לפטור אותו משירות צבאי.
הוא דאג לכתוב את המכתבים בצורה שבה כל יהודי שיקרא יבין שזו לא סמיכה אמיתית אבל כן תספיק לשלטונות.
אז כן - זה כרוז שמיועד להצלת יהודים ולא לפסיקה על דין מלחמת מצווה \רשות.
לגבי בני קורח - אני משער שלא את מצאת את הכרוז הזה אלא מישהו פרסם, כפי שקרה שוב בפעם ה100 לפני כמה שבועות.
על זה אני מתרעם - שמפרסמים ביודעין שקר שהופרך כבר לפני לפחות 77 שנה.
שוב משקריםshindov
אפילו אם נאמר שהרב קוק נגד גיוס תלמידי חכמים בכל מקרה ובכל מצב. לא על זה הוויכוח. ישנם אלפים!!!!!!! שאינם לומדים. הרב קוק בוודאי לא התכוון אליהם. אז מספיק לשקר. מה גם שהרב צבי יהודה זצ"ל שלל מכל וכל השוואה בין עמדת הרב קוק אז, (אדר תרע"ז) לבין מלחמות מדינת ישראל. הרב צבי יהודה במלחמת השחרור הורה על סגירת ישיבת מרכז הרב. אז שוב, מספיק לשקר ולערב מין שבאינו מינו.
מי דיבר על מי שלא לומד?נעה ונדה
במלחמת השחרור הרב חרל"פ הורה לבחורי הישיבה שלא להתגייס, אבל מטאטאים את זה מאחורי השטיח.
https://www.yeshiva.org.il/midrash/20656
חוזר על הידועותדג כחול
1. צריך להודות ביושר, שזה אכן אגרת מורכבת , בפרט המילים שציטטת, ולכאורה היא מהווה ראיה טובה לא לגייס תלמידי חכמים, וקדושי עליון כמו הרב חרלפ זצל אכן חשבו שזו עמדתו של מרן הרב זצל.
2. ידוע שהרציה שלל את ההבנה הזאת וקרא לה סילוף.
3. מאז התברר שיש מקור נוסף סותר לדברים הללו.
שבו הרב קוק כותב במפורש ששבט לוי יוצאים למלחמת מצווה (ובפשטות מקובל לפטור תלמייש חכמים מדין שבט לוי וממילא אם שבט לוי יוצאים גם ת"ח) ולכן נראה שצדקו דברי הרציה זצל שדברי הרב קוק שם נאמרו רק ביחס לגיוס לצבא הבריטי.. (ועד שמקשים שהרב כתב שם מלחמת מצווה , קשה עליהם דברי הרב על הלכות שמיטה ויובל שלשבט לוי אין פטור ממלחמת נצווה.. אדרבה הוא "הראשון"לצאת..)
4. לסיום, ואני כמובן לא מדבר על נעה ונדה...
אני אישית שמתי לב שיש סילוף נורא ואיום שרבנים חרדים מצטטים בפומבי, לאלפי המאזינים שלהם ושומעי לקחם, בלי סוף את המקור הזה(הראשון) בלי להזכיר את המקור החולק שבו כאמור הרב קוק אומר שלשבט לוי אין פטור ...
ה' יסלח להם על העיוות, והלואי שאני טוע ושהם באמת לא יודעים שהרציה פירש אחרת, ושיש מקור מפורש שמוכח כהבנת הרציה..
תודה רבה על התשובה העניינית🙏נעה ונדה
כתבת יפה, אבלשלג דאשתקד
לכאורה הציטוט של אגרת הראיה הוא בעייתי מאוד, וצריך להיות טיפש, שקרן או תמים כדי לצטט אותו (וגם את הרמבם) כמקור סופי ומכריע לנושא הזה (וזה ממש בלי קשר לדבריו בשבת הארץ).
הרי כולם יודעים שהראיה לא חי בתקופה שהייתה מדינה והיה צהל, ולחשוב שאין בכלל סיבה לדון מחדש ולחלק בין שתי הסיטואציות זה נאיביות.
ובכלל לקחת איגרת מתחנפת של רב בהיותו בגולה, ובפרט רב שיש חלוקה מקובלת בין "תורת חו"ל" ל"תורת א"י" שלו, דווקא בגלל הצנזורות הרבות, זה פשע.
ולגבי הרמבם, בינינו, דברי הרמבם עצמם תמוהים ולא מובנים, ומאוד קשה לדעת מה המקור ומהי המשמעות של אי השתתפות שבט לוי במלחמה (אפשר לראות בספרי הרב קנייבסקי על הרמבם, את ההתחבטויות והמקורות המסויגים). וגם המשמעות האופרטיבית של "ולא שבט לוי בלבד", לא ברורה וממש לא יכולה להיות סיסמת קסם.
אתה מתמיה עוד יותרנעה ונדה
"איגרת מתחנפת"
א. זה כינוי שלא מכבד את הרב זצ"ל.
ב. בעמדתו התקיפה ובמסירות הנפש של הרב בחתימה על עשרות ומאות "הסמכות" אין שום חנופה.
"ובפרט רב שיש חלוקה מקובלת בין "תורת חו"ל" ל"תורת א"י" שלו"
בכמה יהירות אתה מסוגל למחוק חלק נכבד מתורתו של הרב בהינף מקלדת?
"דברי הרמב"ם עצמם תמוהים ולא מובנים"
הרמב"ם ביקש את ההסכמה שלך לספרו? קצת ענווה...
תודה על ההערותשלג דאשתקד
כתבתי את התוכן, לא ראיתי עניין למצוא חן בעיני מי שרוצה לחשוב אחרת, לכן כתכתבי את הדברים בפשטות וישירות ואין לי אלא להתנצל אם מישהו נעלב.
לגופן של שאלות:
1. הרב קוק הוא לא הראשון ולא האחרון שצנזר ונזהר והתחנף למלכות שבה הוא חי, ואין לי מושג איזה פגם יש בזה.
2. את אות ב לא הבנתי, אולי יש טעות הקלדה. אם הכוונה שאני מזלזל בכל תורת חול של הרב קוק, אז ברור שלא. גם כשכותבים אגרת מתחנפת למלכות, זה מלמד שצריך להתחנף למלכות. גם שיחת חולין מצונזרת של תלמידי חכמים צריכה תלמוד, אבל עדיין צריך לדעת על כל דבר, מהו המעמד שלו מבחינת המסר.
3. ההבדל בין תורת אי לתורת חול של הרב קוק, ידוע, והרציה כתב שזו בדיוק הסיבה, שהייתה צנזורה עצמית או צנזורה של המפרסם. הראיה פרסם לא מעט בעיתון שנקרא הפלס, זה עיתון אנטי ציוני מובהק שהעורך היה קרוב משפחה של הרב קוק ולכן הוא פרסם שם את דבריו, אבל טבעי שמהרבה סיבות הדברים לא הביעו את כל כוונותיו ועמדותיו של הרב קוק. שוב, אין לי מושג מה הבעיה בזה (ואגלה לך סוד, גם אני מפרסם דברים בכתבי עת וזה כמעט תמיד ככה...).
4. הרמבם לא צריך הסכמה שלי, אבל כשאני רואה משהו תמוה ברמבם אני לא מיד אקבע שהוא עמדה ברורה ומוסכמת. אני אעדיף להניח שיש קושיות ויתכן שמדובר בסיטואציות מסוימות (שימי לב שהרמבם לא כותב מפורשות שאסור לשבט לוי ללחום, הוא אומר משהו בסגנון "אינם לוחמים כשאר ישראל", ולא ברור אם זה אומר שהם בהכרח לא לוחמים בכלל...). ובפרט, כשאני מוצא חידוש, אני לא אניח מיד שכל הפוסקים מסכימים איתו. הרי אם זה היה כזה פשוט, זה היה מופיע בלא מעט ספרי הלכה לפני ואחרי הרמבם, נכון?!
אמנעה ונדה
כתבת אותם דברים, אבל הפעם בצורה עדינה יותר
לגבי האות ב', הרב חירף את נפשו לכתוב "הסמכות" ליהודים כדי להציל אותם מגיוס לצבא הגויי, ולא נרתע גם כאשר איימו עליו בגזר דין מוות. חנופה לא הייתה שם.
זה בדיוק ההוכחה שאי אפדר ללמוד מהמודעהקעלעברימבאר
למה? זה הולך לגמרי יד בידנעה ונדה
הרב עקבי מאוד בדעותיו - אין לכוף תלמידי חכמים לצאת למלחמה ולכן הוא יתן "הסמכות" כדי להציל אותם, גם במחיר אישי
בשביל להציל ממוות הוא יכתוב בלשון גוזמהקעלעברימבאר
עוד הוכחה לאפסיות של ביבירועישםטוב
פשוט לא נתפס

ביבירועישםטוב
ביבי מתנהל *בדיוק* לפי התפיסה השמאלנית שאומרת -
יש בעזה מיליון-2 חפים מפשע, אנשים ממש טובים.
למרבה הצער קבוצה טרוריסטית איכשהו השתלטה עליהם.
בגלל 7.10 ישראל נאלצה בלית ברירה לצאת למלחמה וחבל על כל הרוג ופצוע "לא מעורב".
עכשיו שחמאס כמעט נעקר אז ישראל כמובן תעזור לעזתים, האנשים הטובים והאיכותיים, להשתקם חזרה.
אתה קורא את מה שאתה מעלה כאן?!הסטוריאחרונה
שאלות שכל אדם חושב צריך לשאול את עצמו על כיפת ברזלסביר11
💡שאלות שכל אדם סביר צריך לשאול את עצמו לגבי כיפת ברזל וטיל החץ:
1. האם ראיתם אי פעם בעיניים שלכם- כשנאלצתם להיות בחוץ בזמן אזעקה -יירוט אמיתי של רקטה או טיל שעף בצורה אופיינית, וכיפת ברזל שמזנקת אליו ואכן פוגעת בו באמת? לא ראיתם.
ואם ראיתם סרטון כזה- כל איש מולטימדיה שעוסק בעיבוד סרטים ובפוטושופ יכול להראות שהסרט הוא מפוברק, אולי ברמה מקצועית יותר מהסרט המפוברק של שדה תימן, אך נוצר במסך המחשב ולא במציאות.
( יש ברשת כמה סרטים מפוברקים של פגיעה ,עם הסברים משכנעים של איש מקצוע שמראים שהם מפוברקים והפגיעה לא קרתה)
2. טילי תמוז ,גיל ,וכל טיל מכובד, מראה צלב שהטיל מצלם בעצמו כיצד הוא מתקרב למטרה,
שהולכת וגדלה, עד שהמסך שחור כשהוא מפוצץ אותה.
האם ראיתם אי פעם סרטון כזה מכיפת ברזל?
אני בטוח שלא ראיתם.
ואם כן, איש מקצוע כנ"ל -יוכל להראות לכם שזה סרט מפוברק.
וכן לגבי יירוט של טיל על ידי טיל חץ.
האם לדעתכם קיימים סרטים של יירוט, אלא שמסתירים אותם מהציבור?
לא הגיוני לחשוב כך, כי סרטים כאלה יכולים רק להועיל ולהגביר את אמון הציבור במערכות.
3. 📢מדוע ,כשמתפרסם שהגיע טיל=רקטה לאיזור מסוים, ושהוא יורט בהצלחה, נשמעים באזור כמה פיצוצים .למה יותר מפיצוץ אחד,
כמה פעמים יכולה רקטה של האויב להתפוצץ?
הרי לאחר הפיצוץ הראשון הרקטה כבר לא קיימת יותר. אולי זה חתול בעל תשע נשמות?
4. ידוע שארהב השתתפה ומשתתפת בפיתוח כיפת ברזל והחץ . האם אין לה אינטרס להגן על עצמה? הרי היא נמצאת בסכנת ירי טילים מכל ספינה רוסית שמתקרבת לחופי ארה"ב גם ממרחק גדול, כגון אלף/ אלפיים קילומטר.
אם כן ,למה ארה"ב לא רוכשת טילי כיפת ברזל או חץ מישראל?
ולהיפך, היא ביטלה עסקאות רכישה של הכיפה מישראל. למשל חפשו בגוגל : "ארה"ב לא תרכוש את מערכת כיפת".
מה שאומר שאין לארה"ב אמון 🤏 בטילים שהיא מייצרת על ידי ישראל.
🐣אבל לקידום מכירות- למה לא? כלומר ארה"ב, שמושקעת בכיפת ברזל וב- חץ, יש לה אינטרס שמדינות שונות ירכשו מישראל את המערכות הללו, והיא תגזור קופון ברווח , מה שיכול להסביר מדוע גרמניה רכשה לאחרונה חץ3,
ומי יכול לשלול את הטענה שזהו תרגיל של איש העסקים טראמפ , שנתן לגרמניה את הכסף לרכישה?
אגב, גם סינגפור, שסיכמה שתרכוש מערכת כיפת ברזל מישראל- חזרה בה ולא ולא רכשה. חפשו בגוגל "סינגפור לא תרכוש כיפת".
כן ראיתי. פיזית.נקדימון
ראיתי מלאזוזיק העכבראחרונה
גם אתה היית רואה אם היית גר באיזורים מסויימים בארץ.
ראיתי כיפת ברזל רודף אחרי טיל ופוגע בו לפחות שלושים פעמים. ראיתי שיגורים של כיפת ברזל יוצאים מהקנים. ראיתי והחזקתי בידיים המון רסיסים - גם של מיירטים.
אולי מישהו השתיל לי שבב עם דמיונות לתוך הראש, כשנכנסים לעולם הקונספירציות אפשר להיות מאד פוריים ואין גבול לאפשרויות.
עכשיו אפשר להיות בטוחבינייש פתוח
חוק הגיוס לא יעבור בשום מתכונת. אלא אם כן יחליפו ממשלה (לא חייב בחירות, אבל זה תלוי במרכז הפוליטי שיפסיק להחרים את נתניהו) ויביאו לחוק שבאמת יגייס חרדים.
אני מקווה שכולם הבינו מזמן שלעולם לא נשיג שינוי בהידברות, שיתוף פעולה ובאופן הדרגתי.
במיוחד שהחוסר בחיילים די גדול וקריטי, אבל הוא קטן מאוד ביחס למיצוי המקסימלי של החרדים הבריאים בגיל גיוס.
אף אחד לא רוצה ולא צרייך לגייס את כל פונוביץ וכל מיר וכל ישיבת חברון ואת כל חסידות סאטמר ותולדות אהרון.
אני פשוט לא חושב שממשלה שמרגישה בנח עם החרבתארץ השוקולד
ענין טכני פשוט -למה כדאי ליועמשיט והחבר'ה למרוחסביר11
לעיל בדקה 24:00 בימים אלה של תחילת ואמצע דצמבר מתבצע מהלך רוחבי של מחיקת כל השיחות וההתכתבויות
ביניהם ,כנראה כולל נשיא העליון והיועמשית,
פרט לכך שבווטסאפ הרבה התכתבויות מוגדרות למחיקה אוטומטית אחרי חודש עד שלושה , ולזה בדיוק הם מחכים ,שיעברו חודש עד שלושה חודשים מאוקטובר
ממילא לא ימצא שופט חוקר להחליף את היועמשיתכמו🐌תמס
שעומד בדרישות של השר לוין ושל בגץ גם יחד
כך או כך הפרשה ירדה מסדר היום הציבורי
מקווה שהפצר החדש יעשה ניקיון בפצריה
או לפחות תשתנה שם רוח המפקד
אבל תודה שהחזרת את הנושא החשוב הזה לדיון
ספוילרזיויק
כבר קורה הם מגלגלים כולם אחריות על הפצריתכמו🐌תמסאחרונה
ומתנערים מזה.
עכשיו יש להם מפקד חדש
חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
בהחלט הגיע הזמן לדוןשדמות בחולות
גם בזה.
השאלה היא כמה יש עוד לחדש?
מיותר. נתחיל ישר מזריקות בוץנקדימון
אין מה לדון בזה.
צריך עובדות הן ביחס לישראל והן ביחס לעולם, צריך אכיפה (ועובדות לגביה הן ביחס לישראל והן ביחס לעולם), וצריך שכל אחד יחנך בבית את עצמו ואת ילדיו.
נגמר. הלאה לפוליטיקה הזולה הבאה.
נוראזיויק
מה אכפת לנו מה קורה באוסטרליה?איתן גיל
חבל שלא מכבדים וכותבים בפורום כשכאן שבת...הסטורי
וואי לא שמתי לבזיויק
הוא כותבקעלעברימבאר
לא עדיין, אלא כבר יצאה שם שבת. וזה לא מכבדהסטורי
מנהלי ערוץ 7 לא יכולים לסגור את האתר והפורום בשבת?קעלעברימבאר
לא יודע וזה לא משנההסטורי
אהזיויק
מה יהודי עושה בחוץ לארץ?? 🤨
האמת שגם מי שבחלל מעל ארץ ישראל אז השמש אצלו יכולהקעלעברימבאר
אגב, מי שגר סמוך לקו התאריך יכול בגלל לדלג על שבת.ספקאחרונה
לפי חלק מהדעות, לפחות... נדמה לי שבתקופת מלחמת העולם השניה, יהודים שברחו ליפן לא ידעו באיזה יום לשמור שבת...
זה לא הנושא אבל אנחנו עדין בגלות…סיעתא דשמייא1
… אנחנו מתפללים שלש פעמים ביום באופן הזה.
עוד לא החליטו לשנות את הנוסח.
זה ממש לא תירוץ להשאר בחו"ל. האם בגללקעלעברימבאר
שאנחנו מתפללים השיבה שופטינו אז זה מתיר לעוות צדק ומשפט?
גם אין קשר בין שינוי הנוסח לשאלה אם אנחנו בגלות. כן נפסק לא לקרוע על ערי יהודה וירושלים כי הם בשלטון ישראל, ונפסק לומר הלל בברכה ביום העצמאות כי יצאנו בו מעבדות לחירות (כלומר סיום שעבוד מלכויות סיום הגלות)
לא רוצה לפתח את הנושא כאן אבל על כל…סיעתא דשמייא1
גם אם אנחנו תיאורטית בגלות, עדיין יהודיקעלעברימבאר
צריך לגור בארץ.
גם סטמר לא נמנעים מלגור בארץ
מוכן לשים כסף שהוא לא דתיארץ השוקולד
הוא דתי מאוסטרליה, אתה יכול לבקש ממנוקעלעברימבאר
בא נתערב על כרטיס טיסה.סיעתא דשמייא1
כרטיס חד כיווני לארץ ישראל🙂קעלעברימבאר
זה היה בטעות מן הסתםקעלעברימבאר
זו לא פעם ראשונה וכבר העירו לו על זההסטורי
פשוט פתח צי את הטלפון….סיעתא דשמייא1
… עם יציאת השבת וקראתי חדשות נוראות על מוות בתאונת דרכים של איש יקר שזכיתי להכיר אותו ואת משפחתו בביקורי בארץ ובאופן ספונטני כתבתי את מה שכתבתי מתוך סערת רגשות. מצטער אם גרמתי למישהו עגמת נפש.
לגופו של עניין תרבות הנהיגה בארץ היא זוועתית, האכיפה רשלנית וקורבנות תאונות הדרכים בארץ זה לא גזרה מהשמיים.
כשליחנו (או שליח השטן) לאוסטרליהאיתן גיל
מצופה ממך לעדכן אותנו, איך נאכפים חוקי התנועה בארץ הקנגורו.
יש הרבה יותר אכיפה…סיעתא דשמייא1
…ניידות ממושבות נמצאות בכל פינה לזהות נהגים שנוסעים ללא רשיון , ללא משמעת נתיבים, ללא נתינת זכות קדימה וכדומה. . מצלמות מהירות ונסיעה באור אדום יש בכל פינה .
הכל עניין של הפניית תקציבים למקומות הנכונים.
אני שומע כל הזמן פרסומות חסרות תכלית של הרלב"ג ושואל את עצמי למה להוציא תקציבי פרסום יקרים במקום לתקצב יותר ניידות, מצלמות ועוד אמצעים יעילים לפתרון הבעיה.
אני מקציב לכם עד 5 מילים לענות על השאלה:זיויק
תודה
ארץ השוקולד
כמה טמטום - בישראל מעריכים שכ-75% מתושבי עזה כבר לרועישםטוב
ממש כמו המשפט של איינשטין שאי שפיות זה לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאה שונה
בשביל מה היה כל המלחמה הזאת???
התוכנית הטורקית-קטארית שישראל מנסה לסכל, והנתון: "75% בעזה לא רוצים חמאס"

טורקיה וקטאר הן מדינות עויינות בהגדרהאיתן גילאחרונה
ולכן כל מתווה שמזוהה עם אחת משתי מדינות אלה פסול מעיקרו




