הנה עוד הוכחה למה…סיעתא דשמייא1

…הליכוד הוא נכס לחמס בפרט ולערבים בכלל.


חבל שהאופוזיציה לא מעלה את זה בקמפיין שלה

"אבא שלך לא מפגין, תשתחרר ראשון"

אהבתי ממש את הפרשנות היצירתית. יפה!מרדכי
בס"ד


(חוץ מזה שהיא הפוכה לחלוטין)

איך הפוך. נו באמת. הסבר בבקשה.סיעתא דשמייא1
אענה בשתי שאלות -מרדכי

בס"ד


שאלה ראשונה:

מה הסיבה שלא פורסם שום תיעוד (אות חיים) של איתן מור או איבנתן אור מהשבי?


שאלה שניה:

מדוע כל אותות החיים פורסמו בשבת, שעות לפני העצרת המרכזית בכיכר החטופים?


התשובה היא שההפגנות היו הנכס הגדול של החמאס, שרצה בהפלת הממשלה. משפחת מור לא לקחה בזה חלק, אז איתן היה "מיותר" עבורן.

מיותר כל כך שהוא זכה שיסבירו לו למה הוא…סיעתא דשמייא1
… השתחרר ראשון. הרי זה ממש לא משנה מי יהיה ראשון כי כולם השתחררו תוך יומיים. ההערה של חמס נועדה להגחיך את אנשי המחאה וזה רק עוזר לאלה שמנגד. הרי זה פשוט.
ההערה של חמאס לא פורסמה בפומבי,קעלעברימבאר
עבר עריכה על ידי קעלעברימבאר בתאריך כ"ז בתשרי תשפ"ו 15:44

כנראה זה היתה פליטת פה לא חכמה של השובה שלו.

 

לחמאס יש אינטרס להעצים את ההפגנות, כי מה שהוא רוצה זה עסקאות חטופים.


 

החמאס לא חטף את החטופים (ולא מתכנן לחטוף עוד) כדי שיכינו לסינוואר שקשוקה, אחא בתור קלף מיקוח. לחא עיסקה החטופים הם רק נטל על החמאס. לכן ברור שלחמאס יש אינטרס שיהיו הפגנות שיובילו לעסקה.


 

 

אתה באמת לא מבין שזאת ההוכחה שמפגיני קפלן שירתוהסטורי
את החמאס ולעומת זאת אלו שלחצו להילחם איימו על החמאס?!
אני אסביר לך את טענתו ולמה היא מטופשת:קעלעברימבאר

הוא טוען שזה שהחמאס טרח להדגיש לאיתן מור שהוא משתחרר ראשון - זה הוכחה שהאינטרס של החמאס זה שלא יפגינו, אחרת לא היה טורח לומר זאת לאיתן. ואז הוא טוען טענה הזויה שבעצם החמאס תומך באי-המפגינים כי זה עוזר לליכוד.

 

זו טענה מטופשת כי אם לחמאס זה באמת היה חשוב אז הוא היה מפרסם זאת בהקלטה במקום לומר אישית לאיתן. ובטח לא היה מפרסם הקלטות של הרבה חטופים במטרה לעודד הפגנות.  


 

נראה שפשוט זו היתה פליטת פה לא חכמה של ראש הזרוע הצבאית לאיתן. היא לא חכמה כי החמאס בטפשותו גרם שככה יהיה קמפיין נגד הפגנות. כנראה פליטת פה שנוצרה מהאופוריה של חמאס שסוף סוף אחרי שנתיים צהל נסוג ואז אפדר לברבר חפשי

אתה מבין עברית???הסטורי
🎯🎯🎯🎯ימח שם עראפת
באמת חבל שהאופוזיציה לא מעלה את זהאיתן גיל
כראיה לכך שהנסיעה של חליווה לאילת, עם או בלי קרן פלס, בסך הכל הטיבה עם החטופים והנרצחים.
הפוךכל קול קן כן

גוטה, הפוך.

נמק והסברסיעתא דשמייא1
הערביםכל קול קן כן
עבר עריכה על ידי כל קול קן כן בתאריך כ"ג בתשרי תשפ"ו 13:24

העדיפו להשאיר שם את מי שהמשפחות שלהם עושות בלאגן

תורמות לפילוג, קוראות להפלת הממשלה וכו'

לעומת זאת משפחות שלא מפגינות לא תורמות לרצון ולמעשים של הערבים

לכן מעדיפים לשחרר אותם(מי שהמשפחות שלהם לא מפגינות) מאשר מי שלא מהליכוד או מי שמפגין.

מה שהשמאל עשה ועושה זה בדיוק מה שהערבים רוצים

לקרוע את העם מבפנים, זה חוסך מהם את מרבית העבודה

מה שנקרא 2 רבים והשלישי לוקח

 

היא הנותנת….סיעתא דשמייא1

…. הם מעדיפים לחזק את הטיעון הליכודי שאומר הקפלינסקים בוגדים כדי שהליכוד ישאר בשלטון.

זה לא חדש. הם טרפדו את הבחירות של פרס לטובת שמיר בזמנו.

תוכל להרחיב קצת על הטרפוד?שלג דאשתקד

וכמובן להביא סימוכין לדבריך

לכו על זהנקדימון

שימו את זה בכל הקמפיינים של האופוזיציה כדי שכולם יראו איך חמאס אהב את ההפגנות וההתפרעויות של קפלן וצנגאוקר. למה שלמאס יתאמת להשמיד את המדינה כאשר קפלן עושים את זה בעצמם. ועוד בצוספת של טבח נחמד, אונס ופריקת יצרים אכזריים בעוטף? מעולה.

 

שימו את זה בקמפיין. האופוזיציה תישאר במדבר הפוליטי לנצח נצחים. אנא, תציע להם את ההצעה שלך.

מביקורי בארץ הבנתי שהליכוד….סיעתא דשמייא1

…. ישלוט לנצח . הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה. שלום מלחמה. ללכת עם השמאל ללכת עם הימין. העם יסלח לו. זה המציאות. זה כמו אוהדי קבוצת כדורגל.

זוהי המציאות העגומה וזה לאו דווקא טוב למגזר. אל תשכחו שמי שגרש יהודים, מי שפינה ישובים ,מי שעשה שלום ומי שחיזק את הסכמי אוסלו במקום לבטל אותם זה הליכוד. המדינה זה הליכוד.

התגוררתי בעיר ש95 אחוז מתושביה הם ליכודניקים. עיר עם פוטנציאל אדיר. רק מה כלבים מסתובבים ברחוב חופשי, מחרבנים על כל מדרכה, תושבים חונים איך שבא להם, משולטים על שטח משותף בבנין דירות, מחלקים דירות לשלוש יחידות דיור בלי חשבון בקיצור הפקרות. אגב רוב התושבים דתיים. זה הפרצוף של המדינה וזה הפרצוף של בוחרי הליכוד.

לתפארת מדינת ישראל.

מרגל על מלאהסטורי
מה שהבנת מביקור בארץ, זה איך להוציא דיבתה. עשרת המרגלים לא יכלו לעשות זאת יותר בוטה ממך...


(באמת חשבתי שחזרת בתשובה מכמה שרשורים, מסתבר שמהר מאוד חזרת לסורך...)

אתה סתם מעליל…סיעתא דשמייא1

… המציאות היא בדיוק מה שתארתי.

אני אומר את הדברים בעצב רב.

את הציונות הדתית אני נושא על כפיים כרעיון. את המנהיגים שלה לא כל כך אבל הליכוד ובוחריו הם אלה שמוציאים את דיבתה של הארץ.

עוד תראה הרבה אכזבות מההנהגה הזאת

אכזבות שיגמרו את הגירוש מגוש קטיף ופינו סיני.

המרגלים אמרו אמת, הם עדיין "העדה הרעה"הסטורי
ואין להם חלק לעולם הבא ואשמת כל צרות הגלות עליהם.


בכל מקום ובכל הקשר אפשר להסתכל בעין טובה ולראות את כל הטוב (ובאמת יש ב"ה המון טוב) ואפשר להתפס לדברים השוליים שצריכים שיפור, לשים עליהם זכוכית מגדלת ולהוציא דיבה רעה. המרגלים אמרו עובדות נכונות, אבל נתנו פרשנות שיצרה  מאיסה ברצון ליישב את הארץ. זה בדיוק מה שאתה עושה. רשע!

אתה לא מתגעגע לארץ ישראל?קעלעברימבאר
לא מבין איך אפשר לגור בחו"ל 
כל ישראלי שחי בחו"ל רוצה לחזור…סיעתא דשמייא1

… בפרט שהוא ירא שמיים. אפשר להגיד שזה סוג של יסורים. לא קל לחיות ביושר במדינת היהודים.

אתה יודע את זה כמוני.

לא , לא יודע. אם זה ייסורים אזקעלעברימבאר

למה שלא תפטר מהייסורים ותעלה?

אמרתי לך קשה להיות ישר כאן. אני לא איש של קומבינותסיעתא דשמייא1
ארץ ישראל מכפרת. "העם היושב בה נשוא עוון"קעלעברימבאר
ראינו את זה שלוש פעמים בשלוש גלויות….סיעתא דשמייא1
… אגב עכשיו רבתי בתחנת רכבת עם יצור שעישן מתחת לשלט "אסור לעשן".
2000 שנות גלות טיהרו טת כלל ישראלקעלעברימבאר
מעוונות. ולגבי הפרט, כבר ארץ ישראל מכפרת לפרט
איפה זה כתוב???סיעתא דשמייא1
"או אז יכנע לבבם הערל ואז ירצו את עוונם"קעלעברימבאר
"אז תרצה הארץ את שבתותיה כל ימי השמה ואתם בארץ אויביכם אז תשבת הארץ והרצת את שבתותיה".


"נחמו נחמו עמי. דברו אל לב ירושלים כי נרצה עוונה כי מחאה צבאה כי לקחה מיד ה כפליים בכל חטאתיה"


זה מטרת הגלות, לטהר את כלל ישראל מטומאתו על ידי ביטול הממשות הגשמית של האומה

אז לידיעתך הגלות לא הסתיימה. רוב…סיעתא דשמייא1
… היהודים בארץ ישראל לא שומרים שבת.
"הקב"ה שונא שמקטרגים על בניו"הסטורי
ואתה אוהב את מה שהקב"ה שונא.


תגיד אירן משלמת לך ריאל על כל הודעה, או שזה הולך בלירה אוסטרלית?


הגלות הסתיימה לכל מי שלא בוחר לידבק בה. מי שמתעקש לחבוק חיק נוכריה - בעיה שלו.

זה לא עניין קטרוג. זהקעלעברימבאר

פשוט האמת. הגלות הסתיימה וכלל ישראל טהור (סוציולוגית בעומק, לא רק באופן מיסטי-סגולי), יש מלא ראיות אבל זה ארוך (רמז כללי: איך מציירים יהודי כולל ישראלי בקריקטורות בעולם כיום)

 

אני מניח שאתה מכיר את הסיפור על הרצי"ה שאמר בהספד "האומר עד קן הציפור יגיעו רחמיך טועה מפני שעושה מידותיו רחמים ואינן אלא גזרות"? הנסגור על כלל ישראל הוא לא ברדיצ'בי, אלא פשוט מראיה נכוחה של המציאות. למשל אני מקטרג הרגע על כלל ישראל וטוען שהוא לא מוכן מספיק לבית מקדש והר הבית. הנה קיטרגתי

בשבילך זה קטרוג בשבילי זה…סיעתא דשמייא1
… במקרה הטוב להסתכל בשוויון נפש על כל מיני הפקריות בארץ ישראל.
כנראה שלעקומים לא קל לחיות ביושרהסטורי
לישרים אין שום בעיה עם זה
מי שמתכחש למציאות הוא לא ישר!!!!סיעתא דשמייא1
מי שמחפש לראות בכל דבר את הרעהסטורי
הוא עקום. מי שמתאמץ למצוא במה להשמיץ את עם הקדש היושב על אדמת הקדש, אינו ישר.


עין רעה זו אחת משלוש המידות שמציינות את תלמידיו של בלעם הרשע, שדיבר גבוהה גבוהה על "תמות נפשי מות ישרים", אך בפועל אפיל ללכת ישר לא יכל "וילך שפי".

תלך אתה על מדרכות מלאות חרה של כלבים…סיעתא דשמייא1

…ואז נראה איך תדבר.

תראה דגלי ישראל קרועים מתנופפים בכל חלקי העיר ונראה איך תרגיש.

תעבור בכפרים ערבים כמו שאני עברתי ותראה איך שמסירים דגלי מדינה ונראה איך תרגיש.

יש עוד עשרות דוגמאות.

אם אתה מתיחס בשוויון נפש לכל זה אז השם יעזור.

אל תדבר בלשון לא נקיה. חמור מאוד.קעלעברימבאר
סליחה אבל זה מתסכל ללכת לבית הכנסת…סיעתא דשמייא1
… עם הראש למטה שמה  מה תדרוך חלילה על מה שתארתי.
מביןקעלעברימבאר

זה קרה לאחרונה? כי פעם לא היה חוק והיום יש והמדרכות הרבה יותר נקיות מפעם

לא צריך חוק כדי לעשות את הדבר הנכון…סיעתא דשמייא1
… רק כאן יש חוקים מוזרים כמו פטור מתור לאוכלוסיה מסויימת או איסור של דבר המובן מאילו. בכל ביקור שלי אני רואה שזה לא משתפר. אגב אפילו להתפלל בכותל בשקט אי אפשר בגלל קבצנים שמסתובבים ברחבה.
הקבצנים זה חלק מהיופי של הכותלקעלעברימבאר
אף פעם לא איפה שמתפללים בטח לא באמצע תפילה.סיעתא דשמייא1
קום ברח לך אל מקומךנקדימון

סוג התגובות האלה שלך הכי משמחות אותי, כי הן העדות החזקה ביותר לאמת שבדברים שלי. אין לך יכולת לענות אז אתה בורח לדיבה אחרת. יפה מאוד.


מזל שהיה לנו את נתניהו בזמן שקרה הטבח שהשמאל ארגן. אף סמרטוט מהאופוזיציה לא היה מחסל את נסראללה, תוקף את החותים, מבצע ביפרים, ומחזיר את כל החטופים החיים (ואת רוב הנרצחים) לא יציאה מעזה.

ברוך השם שלא נתננו טרף לשיניכם.

הליכוד הוא אולי נכס לחמאסshindov

אבל השמאל הוא אלטרנטיבה מסוכנת. אוסלו אחד כבר ראינו. אין להם שום בעיה להביא עוד אחד. אסור שהשמאל יהיה בשלטון אפילו ליום אחד, ואפילו בצחוק. אף פעם לעולם לא.

או סוף סוף הבנת את המסר.סיעתא דשמייא1
יותר מידי נקודות מתחברות לאותו הקובינייש פתוח
אתה כבר יותר מידי מזכיר את הגרוש מאוסטרליה שפתח פה המון ניקים עם אותו שם ממוספר
זה הוא. זה לא סוד. רק לא ברור למה הניק הזה לא נחסםהסטורי
למה שייחסם?קעלעברימבאר
כי הוא עסוק באובססיביות בהוצאת דיבת הארץ, בהשמצתהסטורי
מוסרי הנפש עליה ויוצר לאורך כל המלחמה דה-מורליזציה ודה-הומניזציה. כשהוא לא עושה את זה כאן בפירוש, הוא פושט טלפיו ודוחף את הרפש בפורום בית המדרש במסווה של שאלות כיצד מעשרין את התבן ואת המלח.


בזמן הביקור שלו בארץ, עשה רושם שהוא קצת חוזר בתשובה והנה השבוע כל הרפש שלו התפרץ מחדש.

אבל זה סך הכל 30 איש קוראים את הפורום הזה. לא?קעלעברימבאר
זה לא שיש פה השפעה ציבורית
מה פירוש "זה לא סוד"?בינייש פתוח

הוא פירסם את זה? גם אם כן מה זה שווה כשאין אישור מאחד הניקים המרכזיים? במיוחד כשהם לא פעילים...

או שהIP שלנו חשוף לכולם ושכחו לספר לי?

אני פשוט חושד מדובר (בעוד) טרול שמנסה לשגע את כולם.

לא, פשוט הוא דיבר כאן הרבה על אוסטרליה ולאקעלעברימבאר

ניסה להסתיר שהוא אותו ניק. לא עקבת אז לא שמת לב.

 

הוא לא טרול. זה דעותיו האוטתנטיות אם תעבור על הפורומים מהחצי שנה הקרובה.

 

אתה יכול גם לשאול אותו והוא יאשר לך את זה שהוא אותו אחד

האמת האמתconet

אני לא בטוח שזה היה מטוב ליבם

אלא להיפך הם רצו לשדר לו שלא אכפת להורים שלו ממנו ולכן הם לא נלחמים עליו


בסוף הוא ענה לכולם ואמר שהוא מודה להורים שלו על החינוך שהוא קיבל

צודק. ויותר מזה-אהבת ה'

כל רשויות המדינה הן נכס לאויב.

מחמשים אותם

מאכילים אותם

מממנים אותם

בונים להם את הנהגת הטבח הבא

 

לתפארת מדינת ישראל!

 

רק אומרconet

אתה לא יודע כמה חיי חיילים נצלו בזכות זה

א זאני אומר לך שהמון....

אני חושב שאתה צודק אבל מה התכלית…?.סיעתא דשמייא1

….עד מתי עלינו לעודד טרור פיזי כדי למנוע

הקמת עוד מדינה בארץ ישראל?

צודק...conet

כרגע זה הרע במיעוטו

אני אומר לך מידיעה זה הציל חיי הרבה חיילים

להקריב אזרחים במקום חיילים…סיעתא דשמייא1
….במכוון זה נשמע דמיוני .
מי דיבר על אזרחיםconet

דיברתי על מחבלים בפוטנציה מסוגים שונים

עליהם הוא כתב שמחמשים אותם וכו

ממש לא!אהבת ה'

צבא ההגנה לישראל לוחם עם ידיים קשורות

שמערכת המשפט לא מאפשרת לו לזוז

יש פה מוסר יותר נעלה מהמוסר הנוצרי ורק בגלל זה חיילים נרצחים לחינם.

יש דרכי לחימה שאפשר להפעיל בלי ששערה אחת של חייל תיפול

אבל מינת ישראל והעומדים בראשה בכלל לא רוצים לנצח!

השמאלכל קול קן כן

לא רוצה לנצח.

וזו הסיבה שחיילים נלחמים עם ידיים קשורות

 

כי אם ננצחconet

לא יישאר להם בסיס לאידאולוגיה
ואז הם יצטרכו להמציא אחת כזו חדשה
או פשוט לומר טעינו וזה ממש קשה

וביבי?אהבת ה'

וסמוטריץ ובנגביר שיושבים שם עדיין ורק מצייצים מחאה על מה שלא מוצא חן בעיניהם?

 

המדינה, כמדינה, על כל זרועותיה

לא מגינה ושומרת על חיי היהודים

מפקירה אותנו למות ובונה את הנהגת הטבח הבא.

מתי תפנימו שמדינת ישראל זו הגלות שהארץ ישראל?

השורהכל קול קן כן

האחרונה לא ברורה.

המדינה כמדינה מפקירה אותך למות ובכל את כותבת כאן

למרות שאיראן ירו עלייך טילים שבאורח פלא נעלמו באוויר בלי שאף מדינה תיירט אותם

והסיבה שהם ירו עלייך טילים בליסטים ולא גרעין זה כי המדינה ישבה רגל על רגל ולא עשתה כלום  

בעיקר ביבי כי הוא היה עסוק מאז ומתמיד לקבל בובות ושמפניות ולא התריע פעם אחת על האיום הגרעיני.

את צודקת, זו מדינה פח שלא שומרת עלייך בזמן שאת מוקפת באויבים שרוצים להשמיד אותך בכל רגע נתון ואת משום מה ב"ה

עדיין כאן וכותבת שמפקירים אותך, המדינה עשתה טעות בשמחת תורה ובכל מה שקשור לזה בזה אף אחד לא יחלוק עלייך

אך יש לך טעות ענקית לומר שלא שומרים עלייך ואם השורה האחרונה שלך היא לומר שהמדינה הזו היא בעצם גלות זה יסביר הכל

מסכיםconet

אני דיברתי על ההודעה שנכתבה כאן למעלה למה ישראל מחמשת ערבים בעזה
אז זה ספציפית הציל המון חיי חיילים

כל השאר אני מסכים
הגישה שלנו לצערי עקומה...

השמאל הוא תאגיד נכסים בשביל חמאסנקדימון

אף סמרטוט מהאופוזיציה לא היה עושה חצי ממה שנתניהו עשה במלחמה הזו. הוא הצליח לקחת את מצב הביש שהאופוזיציה השאירה לו ולהפוך את הקערה. אם הוא ימשיך בכיוון הזה, בעזרת ה', הוא יסיים כמו אחד מגדולי השופטים התנכיים. אהוד בן גרא של דורנו.

בדיחה עצובהאהבת ה'

אהוד בן גרא נלחם באויב ולא חימש אותו והאכיל אותו ונתן לו עוד מנהיגים שיעשו את המלחמה הבאה.

ביבי הוא אלוף ההפקרות ושחרור רוצחים.

ביבי רע ליהודים ויש לו הרבה דם יהודי על הידיים.

 

פחות מכל מנהיג שמאל אחרנקדימון

הוא לא מושלם, ולא טענתי את זה.


אבל הוא השמיד צמרת חותים, חיסל את נסראללה והמחליף שלו, מבצע ביפרים, מבצע מכשירי הקשר, תקף בטיראן, נכנס לרפיח והביא לחיסול סינוואר, תקף בקטאר, הביא לשיחרור כל החטופים החיים, הביא לעיסקאות בלי להביא לסיום המלחמה (וגם כעת אנחנו עדיין בתוך עזה), שינה מדיניות תקיפה בערי הטרור ביו"ש, הצליח לשמר את הכלכלה, והצליח להפוך את הקשר עם טראמפ לברכה אדירה לעם ישראל וכבר הספיק להיות 3-4 פעמים בבית הלבן ב10 חודשים האחרונים.


נתניהו עשה פחות נזק ממה שמקביליו השמאלנים עשו, והיו עושים עוד לו היו במקומו. אני רק מדמיין את המלחמה הזו תחת לפיד, גולן או אייזנקוט - ועוברת בי חלחלה.

ביבי טוב ליהודים ולמדינת ישראל.

הוא עשה מדינאות מדהימה וניהול צבאי משובח למרות הרדיפות המשפטיות, ימי האנרכיה של קפלן, ותקשורת שמפיצה פייק ושנאה. הוא עמד בלחצים האדירים של משפחות החטופים השמאלניים והביא פיצוי גדול וכפרה גדולה לעם ישראל על כך שלא טיפל בזמן בכל הפקידים שהסתירו ממנו מידע ונתנו לו המלצות מודיעין חסרות.


לאיש יש מלאך שומר שאומר לו "גדל". המזרח התיכון השתנה. לטובה. תעקוב אחרי כל מזרחן בישראל ותראה את העדויות, הציטוטים והפרשנויות מרחבי המזרח התיכון. אם נשכיל לשמור על זה ולהביא שנים של שקט. אשרינו.


רק אחרי שכל זה נאמר, אפשר להתחיל להעביר ביקורת על מהלכים כאלה ואחרים שהוא עשה.

יותר מדי מילים כדי להתכחש לעובדות!!!!!סיעתא דשמייא1
די לבלבל את המוחconet

העולם הרבה יותר מורכב מבואו נהרוג את כל הערבים ונגרש אותם


בלי כל ההכנות מסביב לא יכולנו לעשות כלום

וחלילה לנו מלנהל מלחמה כזו בלי תיאום עם המעצמות הגדולות בעולם לבד כי אחרת מי יודע מה היה נשאר מאיתנו

וכמובן שככל שנהיה מאמינים בני מאמינים בניתחון ובאמת אסור לנו לסמוך על הנס אנחנו לא בצבא לש חזקיהו עדין לצערי


ברור שביבי עשה טעויות אבל כל אחד אחר כנראה היה עושה הרבה יותר טעויות ממנו


לא בטוח שאני בוחר בו אישית אבל עדין טוב לי שהוא נמצא בראש


לגבי חימוש אוייב - האוייב של האוייב שלך הוא ידיד ואני יודע שהשיטה הזו הצילה חיי חיילים רבים

אז הכל משחקים ומלחמה זו לא מציאות פשוטה ובעיקר מלחמות של היום זה לא לשלוח 2 גדוד לש לוחמים עם חרבות יש אסטרטגיות מטורפות מאחורי הקלעים שפספוס קטן עלול לסכן את חיי כולנו ולכן הכל מתנהל בצורה הזו וביבי אלוף בזה

שוב הרבה מילים לטהר אדם שפשוט….סיעתא דשמייא1
… כבר 15 שנה מתפקד כדברי שמיר "כמלאך חבלה"
בזמן שאתה לא עסקת באובססיביות בהשמצתוהסטורי
הוא עסק בפירוק ציר הרשע, תוך שמירה על מדינה מאוזנת ומתפקדת.


הוא ממש לא משיח בן דוד, יש הרבה לאן להתקדם, יש דרכים להביע ביקורת עניינית. העובדה שיורד עלוב, נמושה שבק"נ טעמים נאחז באדמה טמאה לא מפסיק להשמיץ את מנהיג ישראל כיפתח בדורו, היא הבושה.

ציטוט מזמןכל קול קן כן

שהייתי בגן בערך.

לך תשאל את שמיר ז"ל מה דעתו על ביבי עכשיו

בטוח שיש לו ידע רחב יותר עכשיו על מלאכים...

המגזר בוחר בביבי רק בגלל….סיעתא דשמייא1

….שהוא (המגזר)תאב שלטון ושהמדינה תלך לעזאזל.

שבת שלום לכולם . די!!!! מרבה המילים מרבה חטא.

שקרן, משמיץ מרגל מתועב, מעורר מחלוקת ובעל עין הרעהסטורי
חטא המרגלים, עדת קרח ותלמידיו של בלעם הרשע בניק אחד.


כמה אפשר להשמיץ את הציבור הכי מוסר נפש על הכלל במדינה?!

בגלל סגנון גס שלך ושל כמותך…סיעתא דשמייא1
… לי אין חשק לחיות בארץ שאני כל כך אוהב. גסות רוח של אנשים כמוך מרחיקים הרבה יהודים יקרים. תתבייש!!!
הוא לא דיבר בסגנון גס.קעלעברימבאר
השמצת ציבור שלם. אנא התנצל בבקשה
אני הסברתי את דברי. מגזר זה…סיעתא דשמייא1
.. זה לא כל הציונות הדתית. לא קוראים ליהודי "מרגל מתועב".
במחילה,אבל אתה התחלת...קעלעברימבאר

לא פגעתי אישית באף אחד. נהפוך הוא…סיעתא דשמייא1
.. בגלל דעותי הפכתי מטרה לתקיפה אישית. לי זה לא משנה זה רק תעודת עניות למי שמנבל את פיו ולא מנסה לענות עניינית. נכון אין לי מונופול על האמת אבל גם לצד השני אין ולכן לא צריך להתקיף אישית בכל מצב אפילו אם הדברים בוטים .
אתה יכול לחלוקעל הציונות הדתית, אבלקעלעברימבאר

אתה לא יכול לטעון שהם תאבי שליטה.

 

איך תרכיש אם אומר עליך שאתה תאב שליטה? (רק מביא דוגמא תיארטית)

אתה עדיין לא מבין למה צריך לחסום את המרגלהסטורי
הזה?!


אין לו בושה להאשים ציבור של מוסרי נפש בתאווה...

איךכל קול קן כן

הבנת שהמגזר צמא לשלטון בדיוק?

המגזר רוצה שהמדינה תלך לעזאזל 

ולכן המגזר נמצא בחוד החנית בכל דבר שקשור למדינה

בטחון, התישבות, חקלאות, הייטק ועוד ועוד ועוד

המגזר מוכרח להיות בשלטון אחרת המדינה תלך לעזאזל

מה האלטרנטיבה שלך? אחד חסר ערכים ולאומיות שצועק 

ציונות ציונות ואין לו שום בעיה לחלק את המדינה למילוני חלקים ובקלות לוותר על ירושלים כולה

או אחד שכל כולו דבק בתורה ובהלכה שאין לו שמץ של מושג מה התורה רוצה

חוץ מלומר נמות ולא נתגייס ושהמדינה תפרנס ותכלכל אותי?

או שבכלל ניתן את השלטון לאותם קדושי עליון שאומרים את דעתם

על מדינת ישראל ואזרחיה כשהם בכלל יושבים בחו"ל עמוק בתוך הקליפה 

זוהמת וצחנת הגויים יוצאת מגרונם והם בכלל לא מודעים לכך?

 

  

אני אסביר….סיעתא דשמייא1

להיות ציוני דתי זה לאו דווקא להיות איש ימין או ליכוד או עוצמה יהודית. יש אנשים שרואים את עצמם ציונים דתיים והם גם יכולים להיות מתונים בדעותיהם הפוליטיות.

"המגזר" שאני מכוון אליו הוא ציונים דתיים שבראש מעייניהם הוא ארץ ישראל השלמה והדרך לזה לדידם הוא הקצנה פוליטית, דרך שלדעתי רק תשיג את ההפך.מכוון שרוב העם לא כזה (לא כל מי שלא ימין הוא בהכרח שמאל) ממגזר מצמיד את עצמו למפלגת שלטון שלא בהכרח תואמת לדרכו.

הציונות הדתית בכלל ידעה ימים הרבה יותר טובים מבחינת אחדות והשגים פוליטיים וכלכליים דווקא בזמן שהיא שיתפה פעולה עם מפלגה סוציאליסטית בימי המפד"ל.

כיום ההצמדות לליכוד נותנת גובים ותקציבים ותו לא וזה דבר זמני.

אין שום הקצנה. בן גביר שמאלני יותר מבן גוריון.קעלעברימבאר
רוב העם עם הציונות הדתית. אל תקנה מה שמוכרים לך ערוצי התבהלה והדיפ סטייט.


רוב העם מצביע ימין

רוב העם מצביע ליכוד בגלל הסתה וחוסר…סיעתא דשמייא1

… אחדות בקרב האופוזיציה. שוב יש הבדל בין ציוני דתי שגם אני מגדיר את עצמי כזה לבין מה שהגדרתי כמגזר.

אברום בורג ועוד הרבה אנשים יקרים שלא שייכים למגזר ולא אנשי ליכוד הם ציונים דתיים לא פחות ממי שחושב שיש לו  את המונופול על אהבת ארץ ישראל ועם ישראל.

ממש,לא.רואים שערוצי התבהלה עשוקעלעברימבאר
עליך עבודה טובה.


אברום בורג לא המוח הגדול בעולם...

רוב העם מבציע ימין כי הוא ימני. כיוםקעלעברימבאר
רוב הציבור ימני בארץ
אם אניכל קול קן כן

לא טועה אברום בורג

כתב לאחרונה שהוא מזדהה עם עודה מסעודה

ומעדיף להכנס לשותפות איתו ולא עם בן גביר

לא יודע מה איתך אבל מי שמעדיף להכנס למיטה עם ערבי שאומר

בריש גלי שמדינת היהודים למעשה שייכת לו והוא עצמו מזדהה עם המחבלים

וקורא להם לוחמי חירות וליד המאכילה אותו קורא כיבוש, מי שנכנס למיטה עם אחד

כזה הוא בחלט לא ציוני ולא דתי ויותר מכך צריך לבדוק אם הוא בקו הבריאות  

אם הוא יהודי ירא שמיים ואהב את ארץ ישראל..סיעתא דשמייא1
.. הוא ציוני דתי. 
אני לא בטוח שהוא שומר שבת כיום,קעלעברימבאר
צריך לבדוק.


ולגבי דעותיו על מחבלים גם.


תבדוק שנחה בויקיפדיה על טברום בורג

לא בודק בציציות שלו. הבאתי אותו כדוגמא.סיעתא דשמייא1
אם הוא לא שומר שבת אז הוא לא דתיקעלעברימבאר
אחדכל קול קן כן

כזה ממש לא ירא שמיים

וברור וגלוי שהוא לא אוהב את הארץ 

אם הוא מחבק ומנשק את מי שרוצה לקחת לך את הארץ

כפי שכתבתי למעלה ואכתוב כאן שוב

מי שנכנס למיטה עם אחד כזה הוא לא ציוני ולא דתי ויותר מכך צריך לבדוק שהוא בקו הבריאות

 

הדוגמא שלך הוא אברום בורג הזה?!הסטורי
היהודים שדורשים להטיל סנקציות על ישראל


"מוסר" לכל דבר ועניין, יותר גרוע אפילו ממך. אתה סתם משמיץ ומטנף מוציא דיבת הארץ ומישביה כאן בפורום, הוא עושה זאת מול גורמים שבאמת יכולים לפגוע בעם ישראל.

הקדמת אותי אחיכל קול קן כן
עברו עברו, אברום בורגקעלעברימבאראחרונה
מיכל קול קן כן

שבראש מעייניו היא ארץ ישראל השלמה הוא פטריוט אוהב הארץ ובעל הבנה בריאה

וזה לא חייב להיות ציוני דתי אם כי הרבה מהציונות הדתית הם כאלו וגם "מהמגזר" כפי שחילקת בין השניים

דעתך היא דעתך אך אל תשכח שגם הקומוניזם דגלו בסוציאליזם.

התורה היא שמכתיבה מהיכן עד היכן המדינה שלך ושם תהיה הפוליטיקה, קיצוני או לא קיצוני את זה תשאיר לבורא עולם

אם לא מתאים לך הרעיון של ארץ ישראל השלמה תבקש מבורא עולם לשרוף את התנ"ך הישן ולכתוב אחד חדש.

כפי שציינתי הדרך להשיג את שלמות הארץ…סיעתא דשמייא1
… היא לא בהכרח דרכו של המגזר.
אז איזה עוד,דרך כן?קעלעברימבאר
להקים מדינה פלסטינית, לחכות ל7 באוקטובר הבא ולכבוש אותה במחיר של עשרות אלפי הרוגים?
שמעת על" והקשה השם את לב פרעה"?…סיעתא דשמייא1

.. למה לקפוץ בראש ולהיות קיצוני כאשר הצד השני ממילא הוא הסרבן? זה לא לסמוך על הנס זהההאות שקיבלנו מרגע שהערבים סרבו לגבולות החלוקה מארבעים ושבע וזה נמשך עד היום.

לא בכדי הדבר קורה. זה השגחה אלוהית.

לא צריך אסטרטגיה של "החמס הוא נכס" כל הערבים הם נכס . הפוליטיקאים יודעים את זה אבל מעדיפים את ההקצנה כי זה מביא מנדטים.

איזו הקצנה? בנתייםקעלעברימבאר

הימין מיישב בחוות והתיישבויות את כח יו"ש בזמן שאבו מאזן מנסה לבנות כמה שיותר ולהשתלט על יו"ש בשקט.

 

מי יעשה את זה במקום הציונות הדתית? מי?

כמו שאמרתי..סיעתא דשמייא1
.. תהליך שהתחיל בריקודים בסבסטיה טרף את הקלפים. אם היינו מתמקדים בתוכנית אלון מעבים יותר את בקעת הירדן ונמנעים מניקור עיניים והתישבות בגו ההר היינו יכולים להחיל ריבונות לאור הגבול המזרחי ובגוש עציון.
נכון לעכשיוכל קול קן כן

רק המגזר עמל להשיג את ארץ ישראל השלמה

השאר רוצים להשיג שיהיה להם טוב

והדגש הוא להם.

טוב אז רק למגזר יש מונופול על ארץ ישראל…סיעתא דשמייא1
.. השבוע נסעתי לישיבת ההסדר טפחות שנמצאת בלב ישובים ערבים בגליל אז איפה צריך לחזק את אחיותינו. בארץ ישראל?
איפה אתהכל קול קן כן

רואה טענה שלמגזר מסויים יש מונופול

תראה לי קבוצה או אדם יחיד שרוצים ופועלים 

להשגת ארץ ישראל השלמה 

מבחינתי הקיבוץ הכי מתון …סיעתא דשמייא1
… שדוגל "בשלום בר קיימה" עם הצד השני ומעבד את האדמות הגליל והנגב ומונע התפשטות והשתלטות של ערבים על אדמות ארץ ישראל הם לא פחות ואפילו יותר תורמים לשלמות הארץ. אפילו הרב קוק זכר צדיק לברכה ראה זאת בחזונו.
מי שחושבכל קול קן כן

שיש דבר כזה שלום

כל זמן שהערבים חיים בארץ

טועה מטעה וחי בחלום

בגלל זה כתבתי את זה במרכאות…סיעתא דשמייא1

… לא מפריע לי שיש יהודים שחושבים ככה כי ממילא הצד השני לא רוצה שלום. נהפוך הוא מפריע לי שיש יהודים שקופצים בראש ומקצינים וגורמים לכל העולם לרחם על הערבים השפלים. הקיצוניות הישראלית תשיג את ההפך משלמות הארץ.

המרד הגדול נגד הרומאים החל מסיכסוכים פנימיים בין יהודים לגויים בארץ ישראל סכסוכים שהחלו עם מות הורדוס ונגמרו עם כשלון מרד בר כוכבא שהוליד את השם המקולל פלסטין.

היהודים האלוכל קול קן כן

"שקופצים בראש" זה העם כלביא

זה עם גאולה, אני לא מדבר עכשיו על מגזר או ציוני דתי

היהודים האלו שנותנים פייט בין אם זה כהתיישבות במקום נידח

בין אם זה אותו חילוני שבא מרחוק ונלחם עם הידיים בשמחת תורה 

כי הוא שמע שערבי תוקף יהודי

בין אם זה כל אחד שקופץ בשביל להראות שהוא כאן בעל הבית ולא אף ערבי

זה היהדות במלוא הדרה, זה הישראלי הגאה וזה מה שאתה צריך להיות

אז העולם מרחם על ערבי חלאה, תהיה גאה בזה שאתה יהודי ותקדם את העם שלך

לפי רצון ה' ורצון העם שלך, לא לפי תכתיבים של העולם.

אתה חלק מעם שתפקידו להוביל את העולם ולא להכנע לו.

נכון. ככה חשבו…סיעתא דשמייא1

שמעון בר גיורא, אלעזר הכהן בר כוכבא ושאר הקנאים והביאו עלינו את החורבן והגלות.

ידידי כאן אני חייב להפסיק סליחה.

בכל מקרה שבוע טוב והרבה בריאות

צודקכל קול קן כן

יהודי צריך לחיות כמו כלב טוב

במדינות גויים ונתון לחסדיהם שלא יהרגו אותו

להיות פודל טוב שעושה רצונם גם בביתו שלו

כי הרי הגויים הם אדוני העולם וההיסטוריה היהודית

לימדה אותנו שאנו לא צריכים לחפש ולדרוש את ה'

ולחיות בארץ שנתן לנו אלא להתכופף לחסדיהם של הגויים

כי אם לא נקשיב להם נביא על עצמינו חורבן וגלות...

תמיד נוח להציג את הקיצוניות מהצד השני…סיעתא דשמייא1
… זה הכי משכנע את ההמונים.
הקנאים של ימינו זה השמאל המשיחי שהוזהקעלעברימבאר
על שלום עם הפלסטינים בשם המשיחיות שלו
הגליל והנגב מסופחים כבר. בעודקעלעברימבאר
שעל יו"ש יש כל הזמן סכנת מסירה.


ללא הציונות הדתית, גוש דן היה הופך להיות עוטף פלסטין

טוב לא נוכל להסכים על סדר עדיפויות…סיעתא דשמייא1
… סיפוח זה לא הענין. לא במקרה אין סיפוח באיו"ש ולא יהיה סיפוח בעתיד הקרוב אז מה הענין. הליכוד נותן לכם חופש פעולה כרגע אבל כמו בעבר זה הוא שעקר ישובים אז בא לא זחוחים ונחשוב שאנחנו בדרך הנכונה.
העניין הוא שהגליל לא בסכנהקעלעברימבאר
להפוך למדינה פלסטינית. יוש כן
הגליל כבר מסופח. מצד שני צריך גם בגליל לחזקקעלעברימבאר
הערבים עושים שם מה שהם רוצים…סיעתא דשמייא1
….עברתי דרך הכפרים שלהם. אני מציע לכל יהודי בארץ ישראל לעבור בכפרים שלהם ולהתרשם. 
נכון. אבל אין סכנת הקמת מדינהקעלעברימבאר
פלסטינית שם
שוב זה הסכנה מבפנים…סיעתא דשמייא1
… והיא לא פחות מסוכנת.
צריך ליישב עוד את הגליל. אבלקעלעברימבאר
עדיין הסכנה גדולה יותר ביוש.


בסוף יש יותר מסירות נפש ביוש, שם יש פיגועים. בגליל כמעט אין

היא הנותנת…סיעתא דשמייא1

… מה הטעם במסירות הנפש כשאפשר לקדם את שלמות ארץ ישראל ללא סכנת חיים בגליל ובנגב.

בכל מקרה אני חייב לסיים.

שמחתי לקיים דיון ללא השמצות למרות חילוקי דיעות

מחילה שבוע טוב והרבה בריאות.

כשמחפשים כעת מי מוכן לחזק את מטולההסטורי
מי מוכן לישב מצפים בגליל, מי מוכן להקים ישובים בחבל לכיש או לחזק את הנגב - פונים לציונות הדתית.


עזוב, אל תתווכח איתו, מרגל על מלא, עושה הכל להשמיץ את מוסרי הנפש על ארץ ישראל.


אין לי מושג למה @מרדכי לא חוסם אותו.

למה טראמפ התהפך מול אירןאיתן גיל

הוא טעה?

הטעו אותו?

כולי האי ואולינקדימון
מניסיון רב חודשים למדני שאין סיבה לרוץ רגליים להרע ולפטפט את עצמנו לדעת על ההתנהגויות של המלך שחזל התלבטו עליו אם הוא חכם או טיפש.

אבל, בהנחה ש, כלומר אם, ואני מתכוון להתנות את הדברים שלי באופן ברור, אכן ייחתם הסכם כניעה ללא אף שפן בכובע או טריק בשרוול אזי הייתי אומר שמישהו שם עוד כמה דברים במטוס הקטארי שטראמפ קיבל במתנה.


העובדות לגבי איראן לא השתנו, ההשלכות של כניעה לאיראן הן הרות גורל על המערב כולו, על אמריקה, על ישראל, על המחשבה האילאסמית, על המסקנות של סין ושל רוסיה (וגם של צפון קוריאה), על העולם הערבי - הכל נשאר זהה, אז מה קרה לטראמפ? המישור הרוחני "לב מלך ביד ה'" אבל במישור הארצי זה נראה לי דבר פרסונלי לחלוטין כלומר שתלוי במשהו שקשור בטראמפ עצמו.


אבל כמו שפתחתי ואמרתי: מניסיון רב חודשים למדני שאין סיבה לרוץ רגליים להרע ולפטפט את עצמנו לדעת על ההתנהגויות של המלך שחזל התלבטו עליו אם הוא חכם או טיפש.

הוא לא חשב שיסגרו את מיצרי הורמוזברגוע
איפה כל הגנרלים שלו.איתן גיל

אם היה מפציץ אותם 24/7 עד שיתחייבו לשמור על מיצרים פתוחים, האמינות שלו היתה מרקיעה לשחקים במקום יורדת לטמיון

הוא אוכל עכשו את מה שבישל, וגם אנחנו.

ובעיקר אנחנו.

שאלה טובהברגוע

לא בטוח שהיה עוזר להפציץ אותם בלי הפסקה כי הם עקשניים, אבל כן היה צריך להתכונן יותר טוב לאפשרות שהם ינסו לחסום את הורמוז

אי אפשר היה להפציץ אותם 24/7 כי הם כבר הצליחוכמו🐌תמס

להבעיר את שדה הנפט של אחת המפרציות ואיימו להבעיר את כולם.

הוא היה צריך במכת הפתיחה להשמיד את הגרעין עם הרבה אמהות של כל הפצצות ולא עם כמה בודדות. ואז מההלם הם היו יורדים על ארבע. אבל הוא פחד. הם איימו לפגוע במתקני ההתפלה של המפרציות ושכולם ימותו מצמא. אי אפשר לנהל מלחמה כשאתה מפחד מהאויב ולא מוריד לו את האאש. והראש פה זה הגרעין, לא הנפט.

אפשר היה לייצר שטח סטרילי ברדיוס 500 ק"מ מהמיצריםאיתן גילאחרונה

אבל טראמפ ההפכפך התהפך פעם נוספת.

כמו סטייק.

אולי הוא חשב על זהכמו🐌תמס

אבל האמין שמאורע כזה ייצר קואליציה של המערב, דהיינו נאטו תצטרף, והמפרציות יואילו לעזור.

נאטו לא רצתה לשלוח אפילו שולות מוקשים שלא לדבר על לאבטח ספינות.

והמפרציות, עצרו אותו מתלקוף והתחיחו לשלם מליארדים פרוטקשיין לאיראן. זה הרס את הסנקציות והסגר שהוא יצר.

לא נותרו לו הרבה ברירות לפתוח את הורמוז. אם היה מפציץ את האי חארג האיראנים כבר הודיעו שיפציצו את שדות הנפט של המפרציות. והוא נבהל - הוא מצא את עצמו בעמדת הדביל שהרס את כלכלת המערב, ורצה להחלץ מזה בכל מחיר. והאיראנים גבו את כל המחיר.

קודם כל - המילה האחרונה עוד לא נאמרההסטורי
בנתיים, כל הסיפור הוא הארכת הפסקת האש לצורך מו"מ, אמנם בתנאים שפחות מחזיקים את הרגל על הצאוור שלהם וחבל שכך - אבל האפשרות לחזור ללחימה, קיימת. אני מצטרף ל @נקדימון, בזה שטראמפ כבר כמה פעמים היה נראה שהוא הולך למו"מ גרוע, כשבפועל התכונן ללחימה.

אחרי שאמרנו את זה, מסכים שאיך שהדברים נראים נכון לכרגע - טראמפ נשבר וויתר על כל מה שהציג כקווים אדומים בוהקים.


הרושם הוא שהוא עם כל זה שאינו פוליטילקלי-קורקט כמו יריביו במפלגתו ומחוצה לה, הוא עדיין חושב בראש מערבי-חילוני-מודרני, ולא העריך נכונה את כח העמידה של אומה בת שלושת אלפים שנה ועם אמונה דתית פונדמטליסטית. כמי שכבר עשה כמה עסקאות מוצלחות בחיים - היה ברור לו שאחרי שערפנו את רוב ההנהגה ופגענו להם קשה בכלכלה, הם יבינו שהצעד ה'הגיוני', הוא להסכים ל'עיסקה' בתנאים שלו. ממילא, אין צורך והצדקה לגרום שם הרג מיותר והרס שיגרום לאזרחים התמימים לרעוב.


בגלל זה הוא עצר, פעמיים, את המתקפה כשהם היו קרובים לקריסה במחשבה שעכשיו הם יסכימו לעסקה, מה שיותר אלגנטי מבחינתו מלהשמיד מדינה (אגב, בדיוק כמו שעיסקת החטופים הראשונה הגיעה כשחמאס היו על סף קריסה ולוחמים שלהם סירבו להלחם. לולי הלחץ הציבורי המטורף בנושא - הנצחון המוחלט בעזה היה מגיע בסביבות חנוכה תשפ"ד). הוא רק לא לקח בחשבון את כח העמידה שלהם. יותר מזה, המצור על הורמוז היה גאוני - הם כל יום דיממו מאות מליוני דולרים, עוד כמה שבועות היו קורסים כלכלית. רק ששוב מתברר שהמערב השבע פחות מסוגל לעמוד בעליית מחירי הדלק, מאנשי האמונה (המעוותת) כשהם רעבים ללחם.

מתי באמת נדע שהופקרנו לגורלנו?נקדימון

ביום שתרד הפקודה להסיג את הכוחות בחזרה לאמריקה.
 

אבל אם נהיה כנים, אחרי 39 פעמים שהוא איים בחודשיים האחרונות ולא עשה כלום, אני כבר נוטה להאמין שטראמפ הגדול הוא הרבה יותר קטן ממה שיש בחלון הראווה.

 

אבל גמו שאכן כבר אמרתי, קל לפטפט. מניסיון העבר אי אפשר ללמוד כלום, מהכתבלבים השונים אפשר ללמוד פחות ממה שאפשר ללמוד מהניסיון, ולכן נותרנו רק עם תחושות ומשאלות לב. 

זה לא המערב השבעסודית
בשבוע האחרון המפרציות עלו לרגל לאיראן לשלם פרוטקשיין. כל הסגר הכלכלי שלו ירד לטימיון. הוא מצא את עצמו ללא שום מנוף.לחץ מולם. אלא אם היה מתגבר על הפחד להפציץ אץ האי חאג. אבל כל הזמן הם איימו שישרפו את כל המפרץ ו אמין להם
השאלה היאזיויק
איך הוא לא צפה את חסימת מיצרי הורמוז
הורמוז שבר אותוזיויק
כסף (מהקטארים?)סודית

לעניות דעתי

 

 

כי הייתה אפשרות להמשיך עם המצור עוד חודשיים. הכלכלה העולמית הייתה נקלעת למיתון? היה יכול להפציץ גשרים כמו שאיים והכל היה נראה אחרת.

ברור שרק הורמוז מעניין אותו, אבל היה יכול להלחם קצת יותר. בלי מגפיים על הקרקע. 

 

אבל אז היינו מודים לטראמפ המשיח ואמריקה הגדולה שהצילו אותו

 

 

בקיצור, זאת הסיבה:

"אשור לא יושיענו, על סוס לא נרכב, ולא נאמר עוד אלוהינו למעשה ידנו, אשר בך ירוחם יתום". 

כה אמר ה' למשיחו לכורשנקדימון

לא ברור לי למה את מחליטה בשביל עם שלם איך הוא תופס את המהלכים בעולם. תחליטי בשביל עצמך בלבד. את כנראה היית אומרת שאלוקים לא שותף להצלחה ולניצחון.

אל תדברי בשמנו.


את מחליטה בשביל נציגי הציבור הדתיים והחרדיים שיש בממשלה.

את מחליטה בשביל המוני חוזרי בתשובה ומתחזקים במהלך 3 השנים האחרונות.

את מחליטה בשביל אלפי חיילים שמבקשים ציציות לפני שיוצאים לקרבות.

את מחליטה בשביל ציבור דתי וחרדי ענק.


על סמך מה את מחליטה את הקביעות ההבליות האלה?!

מה?סודית

לא הבנת אותי בכלל.

אם טראמפ היה פותר לנו את בעיית איראן ברור שהיינו אומרים שהוא שליח ה'.

אבל הוא בגד בנו.

במה ההתחזקות ולבוש הציצית סותר את מה שכתבתי? ערב הגאולה יש שיבה אל ה'. וכן. אנחנו במצב שאין לנו על מי להישען חוץ מהקב"ה. הוא מזריח מאות מליארדים לאויב הכי חזק חזק שלנו שמקיף אותנו סביב עם הפרוקסי שלו, והם כולם צוהלים ושמחים, רק אנחנו שואלים להיכן נלך ונבוא. 

באמת לא הבנתינקדימון
בתגובה עליה הגבתי כתבת שהיינו אומרים שטראמפ ואמריקה הם אלה שהצילו אותנו. את באת שם לקטרג על עם ישראל.
אני בחיים לא מקטרגת על עם ישראלכמו🐌תמס
תסתכל בעיניים טובות ותראה בעצמך
הוא מתכוון אליסודית
הוא חושב שאם אמרתי שהיינו רואים בטראמפ מושיע זה אומר ששכחנו את הקב"ה. וזה לא מה שאמרתי. אני אמרתי שהקב"ה רצה שנרים עיניים רק אליו. לא דרך שליח. אולי לא כתבתי מספיק ברור
נתניהו וטראמפ - שתי אפשרויות, שתיהן לטובתינוהסטורי
העובדות כרגע, טראמפ מדליף לברק רביד שהוא נזף בנתניהו, במקביל שר המלחמה שלו משבח את התגובה הישראלית.

להערכתי, נתניהו וטראמפ מתואמים ביניהם עד הפרומיל האחרון, כולל מה בדיוק טראמפ ידליף לברק רביד. אבל אם כשיטת @איתן גיל שמאמין שהאמת היא מה שמפרסם רביד - עוד יותר טוב, נתניהו והממשלה הבהירו שהם דואגים עצמאית לבטחון ישראל ולא מקבלים הכתבות מהבית הלבן.


בין אם כאפשרות הראשונה - משחקי 'השוטר הטוב והשוטר הרע' מול אירן עובדים. אבל גם אם האפשרות השניה, כרגע התוצאה היא שטראמפ דורש מאירן לא להגיב.


אם לא יגיבו, שברנו את משוואת הדחיאה=תקיפה מאירן, אם כן יגיבו - הפרו את הוראת טראמפ.

יש גם עוד אפשרותברגוע

איראן כן יגיבו וטראמפ יגיד להם סבבה עכשיו תחזרו למו"מ, ובמקביל טראמפ יתקשר לנתניהו וידרוש לא לתקוף בחזרה

ואז נתניהו כן יתקוף בחזרההסטורי
בדיוק כמו שהוא תקף בדחיאה.

בסופו של יום -עם טראמפ, או בלעדיו- האחריות על בטחון ישראל, מוטלת רק על ממשלת ישראל.

לא בטוחברגוע

היו כבר תקיפות שנתניהו ביטל לדרישת טראמפ

הנה, שברנו את המשוואההסטורי
אנחנו תקפנו בדחיאה, אירן לא תקפה אותנו.
הם השיגו בתמורה הפסקת אש מלאה בלבנוןברגוע
בעז"ה ובהשתדלותנו - לא תהיה. ובזאת תבחן ממשלתהסטורי
ישראל.

מודה, בשונה מהערכותי עד לרגע זה - הרושם הוא שטראמפ אכן נשבר ונכנע (עדיין מקווה שזה חלק מתרגיל הונאה מתוחכם וכבר היו תקדימים משמעותיים בשנה וחצי האחרונות, אבל קשה לראות זאת).


אבל בזאת תבחן ממשלת ישראל! בסופו של יום, מי שאחראי לשלום ובטחון ישראל - זו רק ממשלת ישראל, שצריכה לשקול מה נכון לישראל. ייחסי חוץ הם אחד השיקולים, אבל לא השיקול היחיד וממש לא השיקול המכריע.


ההכרזה של שר הביטחון מהבוקר - חשובה ומאוד וכדאי מאוד שגם רה"מ עצמו יגיד בקולו דברים דומים. מדינת ישראל אינה חלק מההסכמות והיא צריכה, עם או בלי נשיא ארה"ב, להלחם על שלומה, בטחונה ושגשוגה.

"אי אפשר ללמד כלב זקן טריקים חדשים"shaulreznik

לממשלת ישראל קוראים בנימין נתניהו. ומה לעשות שהוא די זקן, אבל מאז שהיה לפוליטיקאי, לא הצטיין בכישורי משילות. אז יהיה עוד סבב, עוד שיחה טלפונית לקקנית עם טראמפ, ואז בבחירות השמאל חלילה יגרוף את כל הקופה.

רק עניין של זמן שהחיזבאללונים יתגרו בישראלאיתן גיל

ולו כדי להביך את השלטון "המרכזי" (עלאק) בלבנון.

או אז ישראל תחזור לתקוף מכוח הזכות להגנה עצמית.

וגם, לא פוסל אפשרות שטראמפ החדש יארגן פגישה בין נתניהו לנשיא לבנון, כדי להסיט את דעת הקהל מהזגזגנות המופקרת שלו.

אמןברגוע

כרגע נראה שעצרו את הפעילות, מקווה שלפחות לא ניסוג מהכפרים שצה"ל נמצא בהם

טראמפ היה יכול להיכתב בהסטוריה כמנהיג האמיץנוגע, לא נוגע

ששינה את פני המאבק ברוע העולמי (ונצואלה, איראן וכו'. שנפילתן גם תחליש את סין) והביא לשלום אזורי נרחב, אבל במקום זה הוא בחר בפוליטיקה קטנה ובלבזות את ראש ממשלת השותפה העיקרית של ארה"ב במאבק מול הרוע הזה. כרגע נראה שמה שיזכרו ממנו זה הרבה דיבורים, התקפלות מפוארת, מזרח תיכון ישן והסכם שאפילו עד סוף הקדנציה שלו לא החזיק מעמד.

שיטת איתן גיל חחחה.איתן גיל

העובדות הן שטראמפ החדש נמצא בריצת אמוק להסכם עם אירן בתנאי אירן. אמת, הייתי רוצה שהאמריקאים יכתיבו הסכם כניעה וההנהגה האירנית תחתום עליו ותעזוב את המדינה או תוצא להורג.

האירנים כנגדם מבינים דבר או שניים, ומפעילים את חיזבאללה נגד ישראל, כדי לסכסך בין ישראל לאמריקה שכאמור מתחננת להסכם.

מה צפוי לנו, האירנים יגיבו על התקיפה בדאחיה, וישראל תגיב באירן אחרי חתימת "הסכם" עם טראמפ החדש. או אז אירן תבטל את חתימתה, ומדינת ישראל תהיה הכבש שיעלה לעולה.

לגבי משחקי השוטר הטוב והרע, זה ריאלי בפוליטיקה הפנימית שלנו, אבל לא מול טראמפ החדש והטיפש.

המשך יבוא.

אנחנו לא נעלה לעולה כי יש לנו את הקב"הסודית

אבל מה שכתבת על טראמפ מדויק למרבה הצער.

בגד בנו ומסכן את קיומינו כאן ומזרים לאוייבים שלנו מאות מליארדים, בשעה שאנחנו תלויים בארה"ב לאספקת מיירטים ונשק. מי שלא מבין את עוצמת הבגידה חי בחלום

הזהרתי מפני טראמפ החדש אבל לא הקשיבו.איתן גיל

במובן מסויים דונאלד טראמפ הוא אריאל שרון. אם תרצי, דונאלד שרון ואריק טראמפ. שניהם שווקו כתקוותו הגדולה של הימין הישראלי ושניהם אכזבו כל אחד בדרכו.

השמאל הקפלניסטי רוכב על מבוכת הימין, ורגע השיא שלו יהיה אם יוכרז על חיסול מדינת ישראל. הילת. 

אני סקרן אם איתן גיל הוא אדם אמיתינקדימון

לפעמים הוא ממש מרגיש כמו טרול מיומן.

זה לא דף מסרים, זה כאילו ספר מסרים.

אני יכול לדמיין אותו מכתיב לאחרים את המתקפה היומית ברשתות החברתיות.

חחחחח...הסטורי
האמת שלפני שנים שאלתי אותו למה אף פעם לא רואים אותו בצמ"ע, בלנ"ו/נשו"ט, בביהמ"ד, או בעוד תחום עניין כל שהוא חוץ מאקטואליה...
אם תחפש- תמצאאיתן גיל

אבל בארגז הכלים שלך נמצא רק מוצר אחד- סמוטריץ', וגם אותו תפסיד בחודשים הקרובים

מוזמן לבדוק בכ.א. שלי, כמה הודעות שלי בכלל לאהסטורי
קשורות לאו"ח...
למה תחומי העניין שלך ושלי אמורים לעניין מאן דהואיתן גיל

כתבתי כמה פעמים בפורומים אחרים. האם עובדה חשובה זו מוסיפה לי ניקוד בעיניך.

ספרתי כשלושים פורומים, כן ירבו. אז מה? האם אני חייב להוכיח נוכחות בכולם.

ולמה הריון ולידה, או בישולים ומתכונים, ושאר ירקות, אמורים לעניין אותי, ומה אני יכול להוסיף לשיח שמתנהל שם.

תכל'ס, עשה טובה. הנח לי.

אויש. תנוחאיתן גיל

לך תמכור פיתות עירקיות...

ותמיד, תמיד, תתעסק במה שאתה מבין בו באמת.

וסיג לחכמה שתיקה.

גם אויל מחריש, חכם יחשב.

אם היית מחריש, היית נחשב לחכםנקדימון
זה נכון. 
Wishful thinkingshaulreznik

טראמפ הוא עסקן גס רוח וכסיל שאת אבחנותיו הרפואיות נדע אחרי שיעזוב את הבית הלבן. קרבות כלובים במסיבת יום ההולדת שלו מעידים על האיש יותר מכול. נתניהו הוא סתם ימין חלש המפטפט את עצמו לדעת, מאז 1996. לא צריך לחפש הגיון בשיגעון ובחוסר משילות. יהיה הסכם עם איראן, ביבי יפסיד בבחירות, וטראמפ ישמח לקדם "הסכמי שלום" עם הפלסטינאצים כדי לקושש את פרס נובל לשלום.

אני חושב שכולם משחקים בשטויות כדי להחביא את החשובמשה

והחשוב זה הזרבוב. כלומר ההרס היסודי שמבצעים עכשיו קבלני עבודות עפר. גם בדרום לבנון וגם בעזה. כל יום שעובר והורסים להם כפר, זה עוד מקום שהם לא יכולים לחזור אליו ונזק אמיתי.

 

אנחנו מכירים את הצבא שלנו שיכול ליסוג תחת פקודה פוליטית מממשלה פחדנית. אבל כפר שכבר נדרס ונהרס יהיה יותר קשה לשקם.

שיקום תשתיות זה אחד הדברים המהירים ביותרנקדימון
שמעתי הרצאה של גיא אביעד על עזה (חוקר חמאס וותיק) והוא סיפר שאחרי אחד המבצעים שנעשו בעזה לא רק שבתוך פחות משנה שיקמו את ההריסות אלא גם מה שנבנה היה פי כמה וכמה ממה שנהרס.

אז מה זה כפר בלבנון? בתוך שנה למפלצת שחתכת את ראשה יהיו שני ראשים.

לא כל כך מהר. גם לפנות הריסות לוקח זמןמשה

(וגם להרוס)

אז יקח 3 או 5 או 10 שנים, אז מה?איתן גיל
לקיחת אדמה זה כואב ועם כל השאר אפשר להסתדר
זה לא אותו דבר, אז רק פוצצוהסטורי
כעת, גם בעזה וגם בלבנון, משמידים להם לחלוטין
אז רק הרסו בתים ששימשו באופן ישיר ללחימהמשה

היום פשוט הרסו את כל הכפר. כפרים כפרים. 3/4 מעזה כבר לא קיים היום. וכל כפרי קו המגע בדרום לבנון גם לא.

כמה זמן לוקח להקים גבעה או חווה?נקדימון
אז תחשוב עכשיו בערבית מוסלמית עם ים של כסף ותמיכה וגב פוליטי ומנהלי. 
גבעה זה לא כמו שכונה עירונית צפופה.משה
כנראה שכחת איך נראיתנקדימון
ההשתלטות הערבית בשטחי c
שקופלה יפה יפהמשהאחרונה
אשמנו, בגדנו, קונספרצנו...איתן גיל

הזהרתי מפני הג'ינג'י האמריקאי אבל לא הקשיבו.

אמרו לי שהוא איש עסקים מצליח, ועניתי שהמצליח הזה, בעיני עצמו, פשט רגל 4 פעמים.

נחמה פורתא, שהוא פחות גרוע עשרות מונים מהאנטישמית השחורה קמלה שחולקת את חייה עם יהודי מתבולל.

הוא לא מקורי, וקדם לו שארל דה גול הצרפתי שברח כמו שפן מאלג'יריה אחרי התקוות הגדולות שתלו בו הבוחרים הצרפתיים.

קדם לו גם אהוד ברק, החייל המעוטר ביותר בצ.ה.ל, וחברו הקרוב ושותפו של ג'פרי אפשטיין, שברח מלבנון.

קדם לו גם אריאל שרון שברח מגוש קטיף אחרי שגירש משם עשרת אלפים מתיישבים פטריוטים.

המסקנה הראשונה היא: ארור הגבר אשר יבטח באדם... 

המסקנה השניה שמשתלבת עם הראשונה: ולא תקיא הארץ אתכם... 

ב- 29 בנובמבר קיבלנו מנדט מהאומות המאוחדות להקים מדינה יהודית! בארץ ישראל. מדינה יהודית, ולא דמוקרטית, ולא מדינת כל אזרחיה, ולא מדינת פרוגרס קפלניסטית. 

בשנותיה הראשונות של המדינה נפנפנו כל הזמן בקלף: המדינה היהודית היחידה בעולם, וזה עבד. אבל מאז זרמו מים רבים, וההגדרה יהודית נשארה במסמכים הרישמיים למראית עין בלבד.

זקני צפת מתקשים לזכור מתי פסק בג"ץ שמדינה יהודית היא ערך בפני עצמו, כאשר ערכים אחרים נסוגים ממנו.

אולי הגיע הזמן להכריז איסטרטגית שמערכת הבחירות הקרבה תוקדש לביצור יהדותה של המדינה, ולא לקידום אג'נדות להטביות, ובתי זימה על זחלי טנקים.

ומי שמתעקש לחיות במדינה חילונית דמוקרטית בדווקא, מוזמן להתחפף מכאן, ולתקוע יתד בצרפת או באיטליה, או בכל דמוקרטיה אחרת, וכאלה לא חסרות בעולם. הרחב. 

 

המשךאיתן גילאחרונה

מומחי הבטחון שלנו הסבירו שישראל היא מעצמה אזורית שבמידת הצורך תגן על המפרציות מפני איומיה של אירן.

מסתבר שלא דובים ולא זבובים, תכלית ההתחמשות שלהם היתה ועודנה כדי לתקוף את ישראל מתי שהוא. 

גורמי הבטחון שלנו האמינו ועודם מאמינים שהיריבות בין הסונים לשיעים יכולה לשרת את ישראל, ועתה הוכח שלא כן הדבר. 

האם יופקו אצלנו לקחים? חליווה כבר לא יסע לאילת על חשבון בטחוננו, אבל מחליפיו ימשיכו לנסוע.

וכאשר אבדנו אבדנורועישםטוב

 

 

ישראל הפסידה במלחמה.

לא יאומן.

צבא הרבה יותר חזק בפער מהאחרים.

אלפי הרוגים, מעל מאה אלף פצועים בגוף ובנפש.

שנתיים ו-8 חודשים.

400 מיליארד שקל.

ואחרי כל זה - הפסד בכל הזירות.

הכל בגלל ביבי.

טראמפ נתן לפחות 3 פעמים אישור לביבי גם לעשות הגירה מוחלטת וגם "לפתוח

את שערי הגהנום", ומה ביבי עשה - כלום. אפילו לא שם אתר אינטרנט

שכל עזתי יוכל להרשם כדי להגר משם.

לבנון - היו הרבה הזדמנויות לכבוש הרבה יותר או לפגוע בתשתיות, ומה ביבי עשה - כלום.

הוא גם טען למרבה הטיפשות שצריך קודם חמאס ואז חיזבאללה, במקום לתקוף אותם מההתחלה

ובגלל ההחלטה הטיפשית הדבילית הזאת הוחרב כל כך הרבה מהצפון.

יהודה ושומרון - הטרור פורח ומתעצם ולא השתנה שום דבר אסטרטגית.

סוריה - משטר יותר גרוע.

תימן - הכל עומד על תילו ומתחמש יותר.

ברחבי הארץ - מאות אלפי נשקים בלתי חוקיים.

השם של ישראל ניזוק בצורה קשה מאד ברחבי העולם.

ועוד אינספור נזקים עקיפים אחרים.

והכל בגלל הנרקסיסט ביבי שהדבר היחיד שמניע אותו זה רק להיות בשלטון וחוץ מזה כלום ושום דבר.

עכשיו איראן יחכו טיפה עד שטראמפ יעוף, ואז בשיטת הלאט-לאט שוב פעם יעלו על המסלול לגרעין,

לעשרות אלפי טילים בליסטיים, לחימוש מואץ של כל הפרוקסים הישנים וחדשים ועוד.

 

יש פה גם את הונאת ה-30 שנים האחרונות. ביבי כל הזמן מכר שהוא מי שיטפל בגרעין, והוא נכשל

כשלון חרוץ. איך אמרו בנט ולפיד כשהחליפו אותו - הם פתחו את המגירה כדי לראות מה ביבי עושה

בנושא ומה מצאו במגירה - כלום.

פשוט אפס מוחלט טוטאלי. דיבורים דיבורים, כריזמה כריזמה, אבל מתחת לכל, במבחן התוצאה,

במבחן המעשים - כלום ושום דבר. אויר חם ותו לא.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אתה מגזיםזיויק
ונראה שזה בכוונה ומסיבות פוליטיות 
אין כאן שום הגזמה. נהפוך הוא….סיעתא דשמייא1

… ההתייחסות שלך למהלך העניינים הוא נובעת בכוונה ומסיבות פוליטיות.

ההנהגה המדינית לאורך כל התקופה בזבזה לשווה השגים צבאיים. צה"ל התעשת מהר מאוד ממחדל השביעי באוקטובר בניגוד להנהגה המדינית שהוליכה אותנו מדחי אל דחי.

כנראה שאתה ושכמותך ימשיכו לדבוק בהנהגה הקיימת למרות כשלונותיה. אוי ואבוי לנו אם אתם תיצגו את רוב העם בבחירות הבאות עלינו.

כן כן נפתלי, שמענו אותךהסטורי

ישראל ניצחה בכל החזיתות, ניצחון יותר גדול מששת הימים. אנחנו בקווים יותר קדמיים ממה שהיינו - בכל החזיתות. צה"ל יושב בכתר החרמון, בכל הקו עד היבוק, כותש לקמח את הכפרים השיעיים עד הליטני וגם מצפונו. גם בעזה, רוב הרצועה בידינו ובדרך להפוך לטיילת. הגרעין האירני נסוג עשרות שנים אחורה, צבא סוריה על הטילים ששנים הפחידו אותנו מהם - הושמד. מטוסי חיל האוויר עושים בשמי אירן כבשלהם, גם בלי תיאום אמריקאי.
 

נכון, יש עדיין אויב, גם אחרי ששת הימים היה אויב. חודשים ספורים אחרי ששת הימים, פרצה מלחמת ההתשה. אבל מכאן ועד 'הפסדנו' - נו שויין.

 

שנפתלי בנט, שהקים ממשלה שכדברי ליברמן 'לא תוכל לעסוק בביטחון', שבנט שהתפאר שנגד עמדת גורמי הביטחון הכניס עשרות אלפי מרגלים, סליחה פועלים, מעזה, שמינה את הכושל רונן בר ולא הטיל ווטו על מסירת השטחים ללבנון ועל הפויילישטיק של מינוי הרצי רגע לפני הבחירות - לפחות ישתוק.

ישראל אכלה אותה 5 שנים אחרי מלחמת ששת הימיםshaulreznik

איראן משתקמת כבר עכשיו. זה לא שהמתחרים של ביבי משמאל, כולל בנט הנוכל, טובים ממנו, אבל הוא ימין גרוע, חלש ותבוסתני. 

כן.משה

(לממשלה של בנט הייתה הצלחה אחרת)

ישראל מנצחת במלחמה שעוד לא הסתיימהאיתן גיל

ישראל נלחמת באויב הערבי מיום הקמתה עם הפוגות קצרות מועד פה ושם.

מלחמה זו תמשך קרוב לוודאי גם ב- 80 השנים הקרובות.

כי ראשי מערכות הבטחון בכל הזמנים מבינים את המזרח התיכון כמו שפותח שרשור זה מבין את ביבי.

לצד כל כשלונות ראשי מערכת הבטחון, יש מקום מפואר להתעלמות מהזגזגנות של הג'ינג'י האמריקאי ההפכפך דולנד טראמפ.

וגם לא נגרע חלקה של האופוזיציה המופקרת שלנו שמוציאה דיבתנו רעה בכל אתר ואתר.

 

GameClact1945אחרונה

Join the adventure in Space Wave and test your reflexes. I love this game because it keeps me entertained while improving my reaction speed.

איש ביצוע בעל דיעות,לשם שינויסביר11

הכותרת לא מתאימה למציאות. מצ"ב דוגמה לפוליטיקה מצילת חיים

חסר משוגעים אני?איתן גיל

בחכמת הבדיעבד הוא מספר לנו מה היה צריך לעשות?

הייתי ממנה אותו לחבר בועדת חקירה מטעם יצחק עמית ודפנה ברק ארז.

בעיניו כולם בזויים.

נתניהו בזוי. סמוטריץ' בזוי. בן גביר בזוי...

פחחחח... איש ביצוע חחחחחהסטורי
עבר עריכה על ידי הסטורי בתאריך כ"ט בסיוון תשפ"ו 19:28

מה הוא ביצע בחיים, חוץ מלחסום כבישים לפני שלושים שנה?!

התגובה שלפני העריכה הייתה מדוייקת יותראיתן גיל
פייגלין הוא פובליציסט ותו לאshaulreznikאחרונה

האיש לא מסוגל לנהל מכולת שכונתית, שלא לדבר על מפלגה. אגב, מה היו ההישגים של פייגלין בתקופת היותו חבר כנסת? מה עם תוכניתו הגרנדיוזית להשתלט על הליכוד?

מדבר סקר תרחק (?)מרדכי

בס"ד
 

"סקרים הם כמו בושם - אפשר להריח אותם, אבל לא כדאי לשתות", אמר שמעון פרס במהלך מערכת הבחירות לכנסת ה־14 בשנת 1996 כשהתמודד ראש בראש מול נתניהו. אלא שמאז חלפו שלושה עשורים, והמציאות שבה נאמרו הדברים השתנתה לבלי הכר. אם בעבר התייחסו לסקרים בחשדנות רבה, הרי שכיום מדובר בכלי עבודה מרכזי, משוכלל ומדויק הרבה יותר, שגם אם אינו מסוגל לנבא את העתיד - הוא בהחלט יודע לתאר היטב את ההווה ולשרטט עבורנו את המגמות בפוליטיקה הישראלית.

 

ראשית חשוב להדגיש שהשימוש בסקרים אינו נחלתם הבלעדית של הפוליטיקאים. חברות מסחריות, רשתות ענק וגופים עסקיים מקבלים באמצעותם החלטות הנוגעות לתקציבים של מיליוני שקלים, השקות מוצרים וקמפיינים פרסומיים. שום מנכ"ל לא היה מוכן להסתמך באופן קבוע על כלי שאינו מעניק תמונת מצב אמינה, וגם אם הסקרים אינם מושלמים -  המציאות מלמדת שהם מספקים מדד בעל ערך רב להבנת הלך הרוח הציבורי.

 

אחת הטענות הנפוצות נגד הסקרים היא קיומם של "מצביעים שקרנים", כאלה שאינם חושפים בפני הסוקר את בחירתם האמיתית. הסוקרת מינה צמח סיפרה בעבר כי לאחר בחירות 2015 היא קיבלה שיחות ממצביעי הליכוד שהודו כי הטעו את הסוקרים מתוך חשש לחשוף את עמדתם הפוליטית. אלא שכיום, כך העידו לאחרונה צוריאל שרון מדיירקט פולס ודודי חסיד מקאנטר בריאיון ל'ישראל היום', התופעה הזאת כמעט ואינה קיימת, והנכונות של הציבור לשתף פעולה ולענות בכנות גבוהה בהרבה מזו שהייתה בעבר.

 

יחד עם זאת, חשוב לזכור את מגבלותיהם של הסקרים. השאלה שעליה הם משיבים היא אחת בלבד: "למי היית מצביע אילו הבחירות היו נערכות היום?". הם אינם מתיימרים לנבא מה יקרה בעוד שבועות או חודשים, ובוודאי שלא לחזות אירועים בלתי צפויים. גם בישראל, שבה החוק אוסר לפרסם סקרים בשלושת הימים שלפני הבחירות, יודעים כי אפילו סקרים פנימיים הנערכים בבוקר יום הבחירות עלולים להשתנות עד סגירת הקלפיות. הדוגמה הידועה ביותר לכך היא סרטון "הערבים נוהרים לקלפיות" של בנימין נתניהו בבחירות 2015, שהצליח להשפיע על המערכת הפוליטית בשעות האחרונות ממש ולהביא לבסוף לניצחונו.

 

כדי להבין מדוע הסקרים ממשיכים להיות משמעותיים כל כך, די להסתכל על החודשים האחרונים. נפתלי בנט ויאיר לפיד, כל אחד בנפרד, זיהו מגמת היחלשות והחליטו לחבור יחד ולהקים את מפלגת ביחד. האחד מביא מקומות ריאליים והשני מביא עמו מימון מפלגות יקר ערך. אלא שמאז, מי שעוקב אחר הסקרים השבועיים רואה מגמה הפוכה: כמעט מדי שבוע מאבדת הרשימה המאוחדת של השניים מנדט או שניים, בעוד מפלגת 'ישר' של גדי איזנקוט מתחזקת בהתמדה. בסקר ישראל היום שפורסם בסוף השבוע אייזנקוט אף עוקף את מפלגת ביחד, נתון שמצטרף לסקרים קודמים. בחדשות 12 הם על שוויון עם מגמה מאוד ברורה, וכך גם בסקר השבועי של מעריב.
 

לפתע, שאלת האיחוד בין איזנקוט לבין בנט ולפיד נראית אחרת לגמרי. אם בהתחלה זה היה נראה שאייזנקוט טעה בכך שלא הצטרף לאיחוד משולש, הרי שכעת ההחלטה הזאת נראית הגיונית ונכונה. זו גם הסיבה שבמפלגת הליכוד החליטו בשבוע שעבר להתחיל להפנות את האש לעבר איזנקוט ולהתעלם מבנט. זו עדות נוספת לכך שגם הפוליטיקאים עצמם מתייחסים ברצינות רבה לנתונים.

 

ואם כבר סקרים, תמיד עולה שאלה מי הסוקר שדייק בצורה הקרובה ביותר לתוצאות האמת. מבט על מדגמי יום הבחירות מלמד כי חדשות 12 (מכון מדגם) הציגו את התוצאה הקרובה ביותר למציאות, עם תשע טעויות בלבד. אחריהם הגיעו חדשות 13 (קמיל פוקס ז"ל) עם עשרה טעויות, כאן 11 (קנטאר) עם אחת-עשרה טעויות, ובמקום האחרון ניצב ערוץ 14 (דיירקט פולס) עם 16 טעויות, כפי שניתן לראות בתרשים מצורף.

 

 

המכנה המשותף לכל המדגמים היה ההערכה שמרצ תעבור את אחוז החסימה, בעוד שבפועל היא נותרה מחוץ לכנסת. נוסף על כך ההעריכו כל המדגמים שש"ס תסתפק בעשרה מנדטים, כאשר בסופו של דבר זכתה ב-11 מושבים בכנסת. במדגם שפורסם בערוץ 14 טעו גם בהערכת כוחם של רשימת הציונות הדתית-עוצמה יהודית וכך גם בכוחה של מפלגת העבודה.

 

גם אם מסתכלים לאורך מערכת הבחירות, מרגע סגירת הרשימות, ניתן לראות שסקר מדגם הוא המדויק ביותר מבין ערוצי הטלוויזיה. מדיוק ממנו היה הסקר השבועי של מעריב, וגם במקרה הזה דיירקט פולס נמצאים בתחתית הרשימה. לטובת דיירקט פולס ייאמר שמבחינת הגושים הם היו הכי קרובים לאפשרות שהממשלה הנוכחית היא זו שתרכיב הממשלה, אך את 64 המנדטים שהיא קיבלה - אף אחד לא צפה. גם לא 61.

 

 

יהיה מעניין לראות כיצד תיראה התמונה בבחירות הקרובות. ערוץ נוסף נכנס לזירה, הפערים בין הסקרים גדולים מתמיד, ולעיתים נדמה שכל מכון סקרים מציג מציאות אחרת לחלוטין. דווקא בשל כך יהיה מסקרן לעקוב אחר המדגמים ביום הבחירות ולבחון מי מהם יצליח, פעם נוספת, לספק תוצאות הקרובות כמה שיותר לתוצאות האמת. אבל עד שיגיעו תוצאות האמת, זכרו שהסקרים הם אחד המדדים הכי מדעיים למדוד איפה עומדת דעת הקהל הישראלי, נכון לאותו היום.

 

 

נקודות קודמות:

https://www.inn.co.il/forum/t1437080#1747098

https://www.inn.co.il/forum/t1436540#15739204

 

אז באמת הם יודעים מה קורהמשה

תמיד חשבתי שזה כלי סופר בעייתי.

הכי חשובאיתן גיל

סקרים הם כלי משחק בידי הסוקר להפוך משאלת לב למציאות. הפרדוקס הוא שלפעמים  זה עובד.

את תופעת העדר כולם מכירים, וכשמפלגה מתחזקת באופן שיטתי אז כדאי להצביע עבורה. בדומה למניה שמתחזקת כל הזמן מייצרת דימיון שכדאי לקנות אותה והיא תמשיך לעלות.

שלמה פילבר עזב את דיירקס. בסקרים שלו הליכוד חזקיותר בעשרה מנדטים בהשוואה לכל השאר, וגם לגבי בנט נראה שמשתדלים לגמד אותו.

אתה מחמיר עם ערוץ 14ברגוע

מה שמכריע כאן בחירות זה מצב הגושים, לא תזוזה של מנדטים מהליכוד לש"ס או לסמוטריץ, ובזה הם היו הכי קרובים בסקרים ובמדגמים.

קודם כל - הפרט הזה צוין במפורשמרדכי
בס"ד

עם זאת אני כן חולק על המסקנה שלך, ואני אסביר גם למה.


בבחירות הקודמות הטעות עם מרצ הייתה הקריטית ביותר (וגם במקרה הזה הוא נתן להם 5 בעוד היתר נתנו 4). העבדה שהמפלגה לא עברה את אחוז החסימה היא זאת ששינתה את כל המפה. זה לא רק טעות בין מנדטים בתוך הגוש - אלא השוני בין 60-61 לבין ה-64 שמחנה הימין קיבל לבסוף.


בבחירות האלו המפלגה שמקבלת 4-5 זו הציונות הדתית (שעדיין, צריך לשים לב לעובדה, אין שבוע שבו היא עוברת בכל הסקרים את אחוז החסימה). טעות כזאת בתוך הגוש היא קריטית לשאלה האם הציונות הדתית עוברת את אחוז החסימה או לא. לכן ברור שהשאלה של המנדטים הרבה יותר חשובה מכמה מקבל הגוש.


זה נכון שאני מחמיר עם פילבר (לא עם ערוץ 14), אבל זה אחרי כמה וכמה כשלים שנמצאו בפרשנויות שלו ובהתנהלות שלו. על חלק גם התכבתי והתווכחתי עם המסקנות שלו - לצערי מבלי לקבל תשובות משיבות את הדעת. אז לאור העובדה שהוא הצליח ליצור מצג שווא כאילו הסקרים שלו הכי מדוייקים, אז אני חושב שכן ראוי להראות שזו לא בהכרח המציאות.

אצל פילבר הגוש מונה 63-64 מנדטיםאיתן גיל

מבוסס, אצל פילבר, על 5 מנדטים לסמוטריץ' למרות שבכל הסקרים האחרים הוא מגרד את אחוז החסימה פעם מלמעלה ופעם מלמטה.

בשקלול תוצאות כל הסקרים, אני מריח סיבוב בחירות נוסף, ואולי חזרה על 5 מערכות בחירות בזו אחר זו.

תרחיש נוסף שנראה בעיני ריאלי הוא ממשלת נתניהו אייזנקוט חרדים, אם מגמת ההתחזקות של אייזנקוט לא תבלם מתי שהוא במהלך החודש הקרוב.

נתניהו ילחץ לבלוק בן גביר סמוטריץ', ואם לא יעלה בידיו, הסבירות שיאלץ להפרד מלשכת ראש הממשלה היא הרבה מעל 50 אחוז.

...ברגוע

לגבי מרץ בבחירות הקודמות- כל הסקרים טעו בזה, ככה שלא מדובר בטעות קריטית שלו לעומת אחרים.

ולפי הסקרים שלו עכשיו גם אם סמוטריץ' לא עובר עדיין יש 61 לימין.. ההבדלים הגדולים בסקרים עכשיו הם בכמות המנגטים לגושים, ושם ראינו שהוא הכי מדייק.

גם לשיטתך- 61 מנדטיםאיתן גיל
מבשרים סיבוב נוסף בתוך זמן קצר, ולדעתי נתניהו לא יתמודד בסיבוב הנוסף.
יכול להיותברגוע

אבל לדעתי סמוטריץ' כן יעבור ויהיו לימין מעל 61

זה לא מדויקמרדכיאחרונה
בס"ד

בארבעת הסקרים האחרונים  (מאז ה-14.5) גוש הימין נמצא בסקרים של פילבר על 63 מנדטים. פחות חמישה מנדטים של הציונות הדתית, גם עם חלוקה של בדד-עופר, כבר עלולה להיות גורלית יותר.

מעניין איך ביבי ימכור את זהרועישםטוב

עוד שניה נחתם הסכם עם איראן שבמקרה הטוב יישמר עד סוף כהונת טראמפ ואז חזרה להתחמשות הגרעינית,

עשרות אלפי טילים בליסטיים, ופרוקסים מכל עבר, ישנים וחדשים.

עזה: כפרס על ה-7/10, בונים להם רצועה מודרנית יפהפייה.

מתוך ישראל היום של היום: במועצת השלום מקדמים את התשתיות לקראת הצעדים הבאים, ובין השאר הוכנו בוועדות המומחים השונות תוכניות במגוון תחומים אזרחיים, בהם חינוך, תשתיות ופינוי הריסות, לקראת שלב שיקום הרצועה.

לבנון: חיזבאללה יתעצם מחדש עם כל הלקחים שהיו לו, ופעם הבאה יהיה כפול 10 או יותר יותר קשה. כל סבב איתם זה הרבה יותר קשה.

יהודה ושומרון: הטרור פורח.

סוריה: משטר יותר גרוע מהקודם.

תימן: התחמשות מואצת.

כל הארץ: נשק בלתי חוקי במאות אלפים.

 

אלפי הרוגים

מעל מאה אלף פצועים בגוף ובנפש.

400 מיליארד שקל הוצאה בטחונית.

השם של ישראל ירד בעשרות אחוזים בכל העולם.

 

במלחמה של שנתיים ו-8 חודשים לא הצליח לנצח אף מערכה ולהפך כפי שנמנה למעלה.

 

 

 

 

 

שום דבר לא יקרה בעזה לפני שתוקם ממשלה חדשה בישראלאיתן גיל

מי שירכיב את הממשלה הבאה יתמודד עם האתגרים הלא פשוטים שמנית.

אני מהמר גבוה שלא ליברמן ולא פייגלין ירכיבו את הממשלה הבאה.

פ'סדר, את הממשלה הבאה יקים דגנרל מצויshaulreznik

עם דגנרל מצוי אחר, איזנקוט&גולן. חזרנו ל-1992.

תנשום עמוקהסטורי
בנתיים לא נחתם כלום וגם אם יחתם הוא זמני.

בעזה יש מועצה שמקשקשת על תכניות, בנתיים צה"ל עובד, לאט אבל בטוח וטוחן את הרצועה. בהושענא רבא עמדנו על 51%, לאט לאט והרחק מהזרקורים דוחפים את הקו ונמצאים כבר מעבר ל60%.


גם בלבנון, את כל כפרי המגע השיעיים, צה"ל טוחן לעפר. גם אם חיזבאלה לא יפורק לחלוטין, מצבנו הרבה יותר טוב.


בקרוב לשלוש שנים האחרונות, מדינת ישראל בהנהגת נתניהו שינתה את פני המזרח התיכון. התמנון האירני נגדע מזרועותיו וכולו מדמם. הדיבורים של ראש הממשלה ואחרים על 'פסע מהנצחון המוחלט' אמנם היו מוגזמים, הניצחון המוחלט האחרון היה כנראה של אלכסנדר ינאי וגם הוא לא החזיק הרבה, אבל מה שהשגנו במלחמה הזאת, זה הישגים כבירים ומשמעותיים לבטחונינו לדורות - לא פחות מהנצחונות במלחמת ששת הימים.

הגענו לשורה הזוסודית
...וישראל מתרעשים ומתבהלים ואומר להיכן נבוא ונלך להיכן נבוא ונלך, ואומר להם בני אל תתיראו כל מה שעשיתי לא עשיתי אלא בשבילכם מפני מה אתם מתיראים אל תיראו הגיע זמן גאולתכם".

(עד עכשיו מלך פרס התעסק בלהשמיד את כלכלת העולם, וזה עוד לא נגמר  - כי המיצר מלא מוקשים, ותמיד אפשר למקש מחדש, אחרי ש24 מליארד יהיו אצלם)

הג'ינג'י מתחנן להסכם, ולאירנים יש זמן.איתן גיל
בסבירות 50 אחוז, הנשיא הבא יהיה פרו אירני.


ויתר על הכל, רק שהמיצר יפתחסודית

והם כבר הודיעו שיגבו "אגרת שירותים"

שארה"ב תאסוף את המוקשים

ועדיין הם לא מודיעים שההסכם יחתם מחר אלא "בימים הקרובים".

הוא היה צריך להשמיד את הגרעין על ההתחלה, ולא להסתפק בכמה בומבות אלא הרבה מאד.


הוא פחד מהאיומים שלהם ועכשיו אפילו הסכם כניעה קשה לו לקבל מהם

הזהרתי שוב ושוב מפני האיש המסוכן והזגזגן הזהאיתן גיל

אבל כל חכמי הפורום כאן התעקשו שאני לא מבין והם מבינים.

מאחורי הליטופים שלו אותנו יש רק אינטרסים כלכליים. מכר לנו נשק כדי להוסיף כמה דולרים לכלכלה האמריקאית.

הוא לא נותן לחסל את חמאס ולא את חיזבאללה, ואין לנו על מי להשען אלא על אבינו שבשמיים.

סליחה על ההתערבות בנושא כל כך "גברי"נחלת

 

השורה האחרונה היא החשובה. זה לא רק מילים בעלמא;

 

לא זוכרת אם כתבתי כבר (ואם כן סליחה על החזרה)

אבל בזמנו, לפני שנים רבות שמעתי בשיעור של הרב

טאובר זצ"ל, שהביא מהנביא ישעיהו, פרקים ראשונים

שתבוא תקופה בה עם ישראל יווכח שאי אפשר לסמוך

על אף אחד. גם לא על אמריקה...

 

ואז, "ויצעקו אל השם..."

 

כי מה יצא לקב"ה אם נגיע לנצחון מוחלט ונחסל

את כולם עד ה"טיפה האחרונה"?

 

יהיה מן הסתם כזה כוחי ועוצם ידי שזה פחד.

 

 

גדולה הסרת טבעת...סודית

אחשווראש הסיר עכשיו את הטבעת והעביר להמן בן המדתא צורר היהודים, פלוס 300 מליארד שיזרמו לתעשיית הנשק והגרעין


אבא תרחם🙌

זה לא הפריע לקב"ה במלחמת ששת הימיםנקדימון
אני מציע להפסיק לחשבן חשבונות בשביל ריבונו של עולם.

אולי עם ישראל נוכח שאי אפשר לסמוך כבר בימי השואה? אולי זה יקרנ בכלל רק בעוד 50 שנה? ומאיפה הקביעה המקטרגת ש"מן הסתם יהיה כזה כוחי ועוצם ידי"?


הגיע הזמן להתבגר ולהפסיק עם ההבלים האלה. עדיף להתמקד במה שמוטל על כל אחד לעשות בעצמו, לא? ללמוד, ללמד, לשמור, לעשות ולהתגייס.

אני לא חרדיתסודית
זה היה מדהים בעיני לעקוב שורה שורה אחרי המדרש. לא אהבת? תקרא תגובות אחרות.

לא רוצה שיגיבו לך? אל תכתבי בפורוםנקדימון
נעים להכיר, פורום.
תהיה בריאסודית
אמר רבי שמואל בר נחמני אמר רבי יונתןנקדימון
תיפח עצמן של מחשבי קיצים
תתבייש לךסודית

מי מחשב קיצים?

עוקבת אחרי המדרש ורואה שורה שורה מתגשמת מול העיניים שלנו.

מתי יבוא המשיח? לא יוגעת.

זה שאין לנו אף אחד בעולם חוץ מהקב"ה, זה ברור לחלוטין.

תתעורר מהחלום

ב3 השנים האחרונות היו הרבה דורשי "מדרשים"נקדימון
מדרשים אמיתיים שאנשים עקבו שורה אחרי שורה. הכל הבל. אף אחד לא באמת יודע, ובטח שלא להצביע על מאורע ספציפי.

לא ראיתי את הציבור החרדי מדבר באותו אופן על כל נבואות הגאולה ומדרשי הגאולה. להיפך. התכחשות רבתי ושלילה גורפת. "גלות ישראל" יש המגדילים לומר.


מה שברור זה שכשם שהקב"ה החריב את ביתו והגלה אותנו בדרכים ארציות, כך הוא יגאל אותנו ויבננ את ביתו בדרכים ארציות. מי שבוחר רק צד אחד של הסיפור הוא זה שצריך להתעורר מהחלום והאשליה שהוא אחוז בה.

למה ביבי צריך למכור את זה?סודיתאחרונה

העליהום עליו לא מוצדק.

הוא יצא לדרך עם חבר

בים בם בום

והחבר בגד בו

מה לעשות?

אם לפיד היה יוצא במקומו, זה היה נגמר אחרת? מיצרי הואץרמוז היו נפתחים בגללו? לא. זה כל הסיפור

כל המשים ליבואריק מהדרום
כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה חילל את השם וביזה את התורה וכיבה מאור הדת וגרם רעה לעצמו ונטל חייו מן העולם הבא, לפי שאסור ליהנות מדברי תורה בעולם הזה. אמרו חכמים, 'כל הנהנה מדברי תורה נטל חייו מן העולם'. ועוד ציוו ואמרו, 'אל תעשם עטרה להתגדל בהן ולא קרדום לחפור בהן'. ועוד ציוו ואמרו, 'אהוב את המלאכה ושנא את הרבנות', 'וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עון'. וסוף אדם זה שיהא מלסטם את הבריות.
רק שבמדינת ישראל, במשך עשרות שנים, כדי לקבל פטורפ.א.

מהשירות הצבאי (תורתו אומנותו), הקביעות וההנהגות הללו נשארו בגדר המלצה בלבד …

אבל ביהדות החרדית באירופה, בארה"ב, בדרום אפריקה, באוסטרליה- כיוון ששם לא קיים הצורך להתחמק משירות צבאי, ואין תמיכה ממשלתית ופטורים והנחות וקצבאות נדיבות בזכות העסקנים הפוליטיים, גם לא קיים מוסד ה"אברכות" במתכונת המוכרת בישראל.

שם הגברים הנשואים עובדים ומתפרנסים ואפילו רבים מהם הם בעלי הון רב.  

אולי מספיק להביא ראיה מאירופה וארה"בקול אומר קרא

באמת שם הם לא מצליחים לגדל אברכים ברמה שיש כאן בארץ חוץ ממקומות כמו ליקווד ששם מוסד האברכים הוא בדיוק כמו פה

וכן תפסיקו לזלזל ולשפוך את כל מה שאתם שומעים מהחילונים כל היום אל תנסו אפילו להשוות בין התורה במושגים והשאיפות שלכם למה שהחרדים מצפים מעצמם אל תשווה אותם לחרדי מאמריקה כי כן הם שואפים להיות הרבה יותר מזה

תסתובב במקומות כמו מודיעין עילית תראה אלפי אברכים שמה שמעניין אותם בעולם הוא גדרים במוקצה או בבונה בכלים שלומדים תורה מהבוקר עד הלילה כן בדיוק ככה וברור לך שעם כל המימרות שלך המספר שעות שלך ביום אחרי יום עבודה לא ישוו לזה והם מקריבים מעצמם המון בשביל זה והאשה שלהם עובדת והם מחליטים להסתפק בזה כדי לחיות חיי תורה

אתה מדבר על אנשים טהורים שעולם המושגים שלהם רחוק כרחוק מזרח ממערב מהעולם שלך

ומי מתפרנס מן הצדקה מה זה הקשקוש הזה למה מישהו מהם ביקש ממך משהו אם אתה מדבר על הכמה מאות שקלים שהם מקבלים מלגה מהמדינה מחודש זה זכות קיום למדינה ואף אחד לא שואל אותך כמו שלא שואלים אותם על מימון להבימה.

כתבתי קצת חריף אבל פשוט כואב לי לאיפה חלקים בציונות הדתית נגררים זה לא ישפיע על שום חרדי כהוא זה הם כ"כ בטוחים בצדקת דרכם אבל אתה ממבט לאחור תתבייש בעצמך איך דיברת על לומדי תורה

נו בסדר... אבל לפחות תשים סימני פיסוק פה ושםנקדימון
לפחות הסיסמאות וההבלים ייראו טוב יותר
כמה מאותאריק מהדרום
לפי עולם קטן 9500 בחודש.
אזoo

לא ממש כדאי להסתמך על מה שכתוב שם


טכנית אברך לא מקבל מהמדינה שקל אחד ישירות תמורת אברכותו


גם את המלגה של כמה מאות השקלים

המדינה משלמת לכולל עצמו ולא לאברך באופן ישיר


שאר ה'הטבות' לא נובעות ישירות מהאברכות

אלא מהמצב הכלכלי

ויש אברכים שמצבם הכלכלי טוב (נניח האישה מרוויחה סכום של 2-3 משכורות) ואז אין להם שום הטבה


נכון שהרבה אברכים נמצאים במצב כלכלי שניתן לקבל בו הרבה הטבות

כמו כל אדם אחר שנמצא מסיבותיו שלו במצב כזה


לא שאני מעודדת אברכות

אבל זו לא הסיבה הגרועה ביותר להיות במצב נזקק


אני אישית יותר מוטרדת מאנשים/ תהליכים שמבזבזים הרבה יותר כספי ציבור

(נניח האבטלה הגלויה והחוסר יעילות במשרדי הממשלה)

מאשר אנשים שבוחרים להיות נזקקים ומקבלים כמה גרושים ממדיניות הרווחה של מדינת ישראל 

עזבי איזה סוג נזקקים את מעדיפהנקדימון
האמירה שמדובר ב"גרושים" היא פתטית.

אחרת למה החרדים כל כך מזדעקים על "הגזירות הכלכליות"?


תשובה: כי זה לא גרושים כמו שהם אוהבים להגיד כשהם במצב רוח מתקרבן (במצב רוח אחר הם יטענו שמגיע להם כמו כולם...).

כל אחדoo

וההגדרה שלו לגרושים


בא נעזוב את ההגדרות בצד ונכתוב את ה'הטבות'

הנחה בארנונה

הנחה במעונות

אולי יש עוד ואני לא זוכרת/ יודעת

מוזמן להוסיף


בכל מקרה ההנחות הללו מיועדות לנזקקים

צריך להיות עני כדי לקבל אותם

זה לא 'משתלם' כלכלית להיות עני כדי לקבל אותם


למה הם מזדעקים?

1. כי זה כסף שחסרונו יכול להחסיר אוכל ותנאים בסיסיים ממשפחות שלמות

כי הם גם ככה עניים עם מלא ילדים

2. כי הם מדברים בשפה שכמעט כולם מדברים פה

'אנחנו מסכנים/ צודקים/ מופלים

אחרים רוצים לפגוע/ לקחת לנו'

בשביל זה צריך לבטל את מדינת הרווחהמשה

(ואת המיסים שמוטלים כדי לממן אותה).

 

את מדינת הרווחה לא המציאו החרדים. הם רק אימצו אותה.

האמת הפשוטה היא שלא מדובר בגרושיםנקדימון
עבר עריכה על ידי נקדימון בתאריך כ"ו בסיוון תשפ"ו 12:20

לא צריך להתפתל כל כך אלא פשוט לומר את האמת. מדובר בסכומי כסף בעלי משמעות. נקודה.
 

מי שעני יכול לדאוג לא להיות עני. גם זו עובדה.
 

הנחות בארנונה הן דבר שנשלט בידי הרשות המקומית, ובערים החרדיות אברך מקבל הנחת ארנונה דרמטית ולא משנה כמה כסף אישתו מכניסה.  גם זו עובדה.
 

כש'קול אומר' מדבר על גרושים ואז מתהפך ומדבר על מה שמגיע לכולם, הוא משקר לעצמו ולנו. 

לא באמת אכפת לי איך החרדים מסובבים את זהנקדימון
בפועל, ואני מדבר מידיעה קרובה מאוד, גם כשהאישה מכניסה הון עתק משק הבית עדיין מקבל את ההנחה.
יכול להיותoo

שנחשפת לאיזושהי רמאות

זה לא הופך את הסיטואציה לעובדה קיימת גורפת


העובדה הקיימת היא הפוכה ממה שכתבת 

רמאות אחת? הלוואינקדימון

תרבות השקר בנוגע לכספים אצל החרדים היא מדהימה. וכמובן שיש ספרי "הלכה" שנכתבו להצדיק את זה.
 

לא ארחיב עוד מטעמים של אאוטינג.

אז בעצםoo
עזבנו את ההטבות שהחרדים מקבלים והתחלנו לדבר על הרמאות שלהם?
לא. נשארנו בתחום העובדות.נקדימוןאחרונה
אני מניח שבגלל שאתה כינית את מה שכתבתי אוסף סיסמותקול אומר קרא

אתה בודק את מה שאתה מדבר עליו

ואני מציע לך לא לצטט מאנטישמיות בעולם שום נתון ממה שכתבת לא נכון אפילו בשביל הארנונה הם מקבלים אותה הנחה כמו כל מי שהיה במצב הכלכלי שלהם

מזל שלא קראת לי "נאצי"נקדימון
ואני יודע בדיוק על מה אני מדבר. יודע יותר מידי.
ההנחה הכי גדולה היא במעונותברגוע

למי שיש כמה ילדים קטנים מדובר באלפי שקלים כל חודש (לכן הם רוצים להעביר חוק דווקא על המעונות).

והמטרה שם היא בעיקר לעודד תעסוקה של שני ההורים, סתם עני שבוחר לא לעבוד לא יקבל את ההנחה הזאת, חוץ מאברכים.

 

(אני לא בעד לשלול מכל האברכים את ההנחה, אני כן חושב שמגיל מסויים צריך לתת את זה רק לבודדים שיש להם פוטנציאל להיות ת"ח גדולים)

ההנחה במעונותoo

אצל אברך היא עבור האישה שעובדת

או עבור משפחות שמוגדרות משפחות רווחה


אין קריטריון של עידוד עבודה ל2 בני הזוג


יכול להיות שאתה או אחרים רוצים קריטריון כזה

אבל הוא בהכרח יבוא ע"ח נשים שרוצות לעבוד גם אם הבעל שלהם אברך 

מציע לך לבדוק את העובדותברגוע

במשפחות שרק האשה עובדת והבעל מובטל אין את ההנחה.

עד עכשיו משפחות אברכים קיבלו כי הגדירו אותם כמו סטודנטים.

כיoo

הוא לומד כמו סטודנט

הוא לא מובטל 

לא..ברגוע

מטרת החוק היא לעודד תעסוקה, לא למידה.

טונדט שלומד מקצוע יתחיל כנראה לעבוד בסיום התואר, לכן נותנים לו כבר עכשיו עזרה, בשונה מאברכים שלפעמים נשארים בכולל עד 120.

כן לעודדoo

והוא אכן עודד ומעודד חרדיות לצאת לעבוד ולהפחית את העוני במגזר החרדי


לעודד את 2 ההורים זו פרשנות שלך/ של אחרים

יש קריטריונים בחוק

לא פרשנות ורצונות של אנשים


כשרוצים לשנות אותם

צריך לקחת בחשבון את ההשפעה האמיתית שתהיה

(יש נשים שיפסיקו לעבוד בגלל זה ומשפחות שיהיו יותר נזקקות)

קשה לי להתווכח על עובדותברגוע

החוק נועד לעודד את שני ההורים לעבוד.

אם הבעל לא עובד/לומד מקצוע הם לא יקבלו הנחה, זאת עובדה.

חחח מה?ברגוע

עד עכשיו נתנו לאברכים כי זה עוזר לנשים לצאת לעבוד? את מאמינה לשטות הזאת?

דווקא אם הבעל בבית זה הכי עוזר לאשה לצאת לעבוד, לא? אז למה אם הבעל מובטל הם לא יקבלו את ההנחה? (אם את עדיין לא מאמינה לזה את יכולה לשאול אותו ישירות לגבי בעל מובטל)

לא הבנתי מה מצחיקoo

אברך לא נמצא בבית

הוא בכולל

בלימודים של מכסת שעות כלשהי


בעל מובטל הוא לכאורה בבית


אני לא צריכה AI כדי להבין את ההבדל ביניהם 

אבל הוא לא חייב להיות בכולל, זאת בחירה שלוברגוע

(גם אברך שקיבל פטור מהצבא מקבל את ההטבה)

אם הוא היה מטייל כל היום הוא גם לא היה בבית.

זאת ההוכחה הכי טובה לזה שמדובר בהטבה מיוחדת ללומדי תורה.

why not both?משה

עיקר התקציב של המגזר החרדי הוא באמת בגלל שהם עניים בממוצע ובוחרים להיות כאלה. אבל זה יותר מורכב מזה. בעיקר כי חלק מתקציבי "העוני" הם לעוני רשותי או שכונתי ולא רק לעוני של משפחה בודדת.

 

גרתי בעבר באברכיה של בית אל. קיבלנו כל מיני דברים בגלל שהיישוב נחשב עני עקב כמות אברכים יחסית גדולה. הם אמנם אברכים זמניים שיוצאים לעבוד אחר כך, ובכל זאת.

מדיניות רווחהoo

מיועדת למניעת קטסטרופה

של פשע/ אלימות/ רעב

אני רואה אותה כנכונה

בלי קשר לסיבה של העוני

גם כעוני קבוצתי/ שכונתי


כשמנסים לעשות שינוי ע"י פגיעה במדיניות הרווחה פר סיבה

יש יותר סיכון מאשר סיכוי

עזוב את החרדים

למדינה זה לא משתלם


יש דברים שכן הוכחו כעוזרים

כמו התאמת שוק העבודה/ יחידות בצבא לחרדים

הכשרות מותאמות

מלגות ללימודים ועוד

מדיניות רווחה בגדול היא אסוןמשה

כי היא מעבירה את האחריות מהאדם הבודד, וגרוע מכך - מטילה מיסים כבדים (היי) על מי שעובד ומתגמלת בטלה.

 

לא צריך להיות רעב במדינה שבה אין מיסוי כל כך מטורף על נדל"ן. מחירי הדירות ירדו במקרה הזה בערך בחצי.  וגם מחירי אוכל שמרוגלץ למות.

לפי גימיניoo

תקציב משרד הרווחה 2 אחוזים מכלל התקציב

נניח שיש תקציב רווחה גם בשאר משרדי הממשלה

לכמה אחוזים מגיעים?

אתה בטוח שהמיסים שלך (ושלי) הולכים לשם?

אני בספק גדול


גם תקציב השב"ס וחלק מהמשטרה

לוקח אחריות במקום אחרים

נראה לי רווחה עדיף 

תקציב הרווחה זה לא רק זהמשה

זה גם ביטוח לאומי, שאני משלם כמעט 16% מהמשכורת על זה. וגם הסבסוד הפסיכי של חינוך בארץ (שמוצדק בחלקו אבל לא לגמרי) ועוד מלא.

אפרופו חינוךoo

החינוך החרדי מתוקצב 40% או פחות

מחינוך רגיל


כלומר

אני משלמת פעמיים

גם מיסים

וגם על חינוך הילדים על החסר שהמדינה לא משלמת 

נכון.משה

אבל זה מספיק בשביל מעגל של כמעט 30% מהגברים החרדים שעובדים במערכת החינוך החרדית. כלומר מתוך הגברים שעובדים, חלק מהם הם בעצם נתמכי ממשלה ברמה זו או אחרת.

ועם חינוך גרוע מבחינה כלכלית שלא עומד בדרישות של מסכת אבות, שלא לדבר על עוד דרישות ממערכת חינוכית מודרנית.

דווקאoo

הגברים שעובדים שם הם עם פחות סיכוי להתמך

ואם הם נתמכים זה בגלל כמות הילדים


למערכת החינוך החרדית יש את הבעיות שלה

וגם לדתית

וגם לחילונית


האלטרנטיבות לא בשיא

וחינוך החרדי

בניקוי העניין הכלכלי ופערי הידע המתודולוגים

הוא לא רע


ושיפור שלו לא יכול להעשות ע"י תקצוב דלוח

אלא ע"י עזרה מספקת למי שרוצה לעשות שינוי 

לכן עולם התורה פורח במדינת ישראל ולא שםפתית שלג

גדולי הדור הבא צומחים פה בארץ הקודש. יש הזדמנות שווה לכולם לעמול בתורה ולהיות ת"ח.

זאת נקודת זכות ענקית של מדינת ישראל.

 

יחד עם זה יש גם בעיות שצריך לפתור

תגדירו "גדולי הדור"shaulreznik

הם הגו פתרונות כלשהם כדי להיטיב את חיי המגזר החרדי? אולי חשבו על דרכים יצירתיות כדי להילחם ב"גזירת הגיוס"? התנהגו בצורה יעילה בתקופת הקורונה?

אולי יעניין אותך