זה לא הגיוני שהוא רוצה כל היום ידיים!!אהבה של אימא

נכון?? הוא אומנם רק בן חודש וקצת, אבל אני לא יכולה לעשות כלום חוץ מלהחזיק אותו על הכתף, ולפעמים זה גם לא מספיק וצריך לטייל איתו תוך כדי.... זה כבר ככה באופן קבוע :S אחרת הוא צורחחח.....

הוא לא מוכן לקחת מוצץ, למרות שאני מנסה שוב ושוב ושוב.... ומנשא יהיה לי רק בסוף השבוע אולי...

 

מה עושים בינתיים?? זה נורמאלי?? מה, כל מי שיש לה תינוק מבלה את ימיה בטיולים בבית איתו על הכתף?? אני אפילו לא יכולה להכין לי משהו לאכול.... הוא נרדם מדי פעם אבל מתעורר מיד כשאני מניחה אותו מהידיים אפילו שאני עושה את זה ממש בעדינות, ועוטפת אותו בשמיכה וכו'...

 

אני משתגעת.....

מצטערת על ההשתפכות... :Sאהבה של אימא
קודם כל, זה הגיוני.אור77
אל תשכחי שהוא התרגל לחום ומשהו עטף אותו... הוא שמע גם את פעימות ליבך... והחיבוק הזה גורם לו להרגיש בטוח. לאט לאט את תראי שאפשר להוריד אותו לעריסה/מיטה/עגלה. אגב, עד היום הבת שלי לא נותנת לי להיות חופשיה, היא רודפת אחרי ומתחננת שארים אותה למרות כל המשחקים שיש לה, אבל טוענים שמעל גיל 6 חודשים זה פינוק... לגבי המוצץ, אולי תנסי מוצצים שונים בצורתם. בתי התחילה עם אורתודנטי ואח''כ לא רצתה והעדיפה את הישר. במקרה של חברת 'אוונט'. בהצלחה והרבה שלווה ונחת רוח.
רק כדי שתראי שהיו כמה וכמה בסרט הזה לפניך:אחותו

וגם אולי תמצאי שם כמה תשובות:

 

http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t324460#4038931

 

הכי הגיוני בעולםיפעת1

והכי טבעי,הכי כייף אצל אמא..

אז אפשר לבקש קצת עזרה ומנשא אולי לשכנים יש?

אין לי ממשאהבה של אימא

ממי לבקש עזרה, ומנשא מביאים לי בע"ה בסוף השבוע..

 

אני כבר ממש שבורה.. נגמרו לי הכוחות.. הוא כל היום עלי, וכל היום לא מרוצה.. חוץ מכשהוא אוכל וכשאני מטיילת איתו...

זה כבר באמת לא נורמאלי. אי אפשר לתפקד ככה. הוא ער כבר משתיים עשרה, וישן רק לעשר דקות, פעמיים. זהו.

עכשיו סופסוף המובייל המנגן שלו קצת מעניין אותו. אני תוהה כמה זמן זה יעבוד... לא היה היום אף רגע שהוא היה ער ולא בכה... וזה בכי של "תרימו אותי", כי מיד כשמרימים הוא נרגע...

 

דיי, נראה לי יש פינוק גם בגיל חודש.. אני מתחילה להשתכנע בזה יותר ויותר...

הנה הוא מתחיל שוב לבכות.....

זה באמת קשהפונצ'י

ויש לי כמה הצעות שהקלו עלי- כשאני הורדצי אותה מהידיים, עטפתי יפה בשמיכה, וטפחתי לה במקצב דומה לפעימות הלב שלי על הגב או יותר בעדינות על הבטן (תלוי בתנוחה). תוך כמה ימים (4?) היא התרגלה...

חשוב מאוד שלא תשתגעי- תנסי לנדנד בעגלה, לבקש מהבעל להחזיק אותו... אבל תקפידי להתחשב גם ביכולות ובכוחות שלך.

שום דבר טוב לא יצא לשום תינוק מאמא מתוסכלת ועייפה....

ממש קשה איזה יום שמח

אל תשתכנעי שזה פינוק,

 

פינוק זה מגיל שנה (כך שמעתי)

 

אולי תבקשי מבעלך שיחזיק אותו כשהוא בבית?

 

זה מצב חולף, מנסיון של כמה חודשים יותר

 

בהצלחה ותהיי חזקה

 

נשיקה

פינוק זה מגיל 0aima
מגיל 0?? לא שמעתי על זה איזה יום שמח
יקרה... שולחת כוחות!יוקטנה

אני זוכרת את השוק שקיבלתי כשהבנתי מה זה תינוק!!! אני קוראת לתקופה הזו "התקופה השחורה" (והיתה לי עוד תקופה שחורה, אחרי שהשניה נולדה... רק בשלישי התאפסתי!).

התינוק המתוק הזה, עד לאחרונה, היה כל הזמן על הידיים שלך, וכל הזמן בתנועה, כי הוא היה בבטן

עכשיו הוא צריך פתאום להסתגל להרעה הממשית הפתאומית בתנאים שלו להיות על הידיים ובתנועה - רק לפעמים.

מחקרים מצאו שסריקת מח של תינוק מראה שאחרי שהוא נשאר ללא מגע וללא תנועה למשך כמה דקות, פוסקת תנועת הנוירונים במח. במילים אחרות: המח מפסיק להתפתח. במילים עוד יותר אחרות: מח התינוק זקוק למגע ותנועה על מנת להתפתח כראוי

מה אני אומרת? התינוק שלך ממש לא מפונק, הוא פשוט מרגיש (פיזית) שמשהו לא בסדר, ושהוא צריך. אז הוא מזעיק זו לא קנוניה נגדך, ולא תכנית זדונית של כל התינוקות להטריד את כל האימהות

 

מה שכן, גם אם הצרכים של התינוק מאוד מאוד חשובים (בכל זאת, התפתחות מוחית זה בערך כל מה שהוא יעשה בשנתיים הקרובות. 90% מהמח מסיים להתפתח בשנתיים הראשונות - תחשבי! מכל החיים!), גם לך יש צרכים. אם לא תמצאי דרך לספק את הצרכים שלך, יהיה לך מאוד קשה לספק את הצרכים המרובים של התינוק! ועל כן עלייך לחשוב על הצרכים שלך כעל הצרכים של התינוק. זה למענו! זה צורך חיוני שלך להשיג עזרה! וגם חברה של אנשים בוגרים סביבך. כאלה שאפשר לדבר איתם.

 

תנסי להזמין סבתא-חמות-דודה-אחות-גיסה-חברה בכל יום מישהי אחרת. ואם לא - אז לסוע אליהן! אל תישארי לבד!!!

וכשמישהי באה אל תתביישי! הן יכולות לכבס ולקפל ולשטוף כלים ורצפה ולהכין ארוחה חמה ולחתוך ירקות (אין סיבה שתאכלי זבל, או שלא תאכלי). אנשים רוצים לעזור ושמחים לעזור והכי-הכי הם שמחים כשהם יודעים שהם עושים משהו שאת באמת באמת צריכה!!!

ושוב - אל תישארי לבד!!! נשיקה

תגובה נהדרת (:אור היום

הוצאת לי את רוב המילים מהפה . והנה המעט שנשארו-

תסתכלי על הבן הקטן שלך, המתוק הזה. הוא צריך אותך. נכון, הוא "מצטרך" אותך ממש הרבה, וזה נחווה אצלך כתובעני, עם זאת- הוא צריך את המגע ואת החיבוק שלך. זה נעים לו ונותן לו ביטחון, שלווה, רוגע. ולמרות שזה קשה, ונדמה שהוא מתפנק- הכל מאהבה אלייך ומהרצון להיות קרוב אלייך. זה לא מתוק?

(ויש לי אחת קטנה כזו בבית, שגם לה שיש ימים שהיא- כהגדרתי- "לא מאפשרת", אז אני כותבת לך ושומעת את זה גם בעצמי).

ובנוגע לתובעניות של זה- תדאגי לעצמך. זה כ"כ כ"כ חשוב. לפני שבוע, בדיוק נזכרתי בהקשר הזה בפירמידת הצרכים של מסאלו, אם את מכירה. חשוב שתאכלי כמו שצריך. זה צורך גופני בסיסי ביותר.

 

ואם עברו הרבה שעות מאז שהוא ישן (אולי שלוש שעות, בגיל שלו; אני לא בקיאה בזה)- להתעקש שהוא יילך לישון. מתעורר כשאת שמה במיטה? להרדים ולהניח שוב. אפשר גם לנסות בשיטה שאת מרדימה אותו מלכתחילה במיטה, ואז הוא נשאר לישון שם. אפשר להרדים בידיים, תוך כדי ששששש ששששש, ואז להעביר למיטה ולהמשיך את ה-ששששש ששששש עוד חמש-עשר-חמש-עשרה דקות, עד שהוא ישן. זה מה שאני קוראת "ביסוס שינה"

ולא לוותר. שוב ושוב ושוב ושוב. כמה שצריך. אם החלטת שהוא צריך לישון כי הוא לא רגוע ואין משהו אחר שמפריע לו, אז להשכיב אותו לישון. גם אם הוא מתקשה להירדם או להמשיך לישון- פשוט תעזרי לו בזה, כי זה קשה קצת לקטנטנים האלו

 

בהצלחה, יקרה!

^^^ יוקטנה, כל מילה זהב.אחותו
יוקטנה-את מקסימה כתמיד ויותר מתמיד!דבי חיה

 לגזור ולהדביק על המקרר ובכל פינה בבית בענק!

מצטרפת לחיזוקים^^^^^אור77
את מדהימה!אהבה של אימא

ממש תודה... נשיקה

תינוק לא צריך להיות על הידיים כל הזמןaima

מצטערת.

 

 

תודאי שהוא לא רעב/צמא(צמא לא רלונטי בגיל הזה)

שלא צריך להחליף לו

שהוא לא צריך גרעפס.

ותהני מהעצמה שבקולו.

יכול להיות שהוא בוכה כי הוא רוצה לישון אבל את מחזיקה אותו ומפריעה לו לישון.

כשאת עיפה את רוצה שירימו אותך או שיעזבו אותך במנוחה??

בדקתי את כל מה שאמרתאהבה של אימא

וגם יותר מזה... ואני ממש לא נהנת לשמוע אותו ככה.

 

ואם הייתי מפריעה לו לישון הוא היה בוכה מזה שאני מרימה אותו, ולא נרגע ונרדם מזה.

אהבה יקרה, אין לו גזים?Avrechit

לי זה נשמע כאילו שמשהו מציק לו.

 

מה שיוקטנה אמרה, שתינוקות רוצים תנועה, זה נכון במידה רבה, ובע"ה כשיהיה לך המנשא בסוף השבוע אני מקווה שייקל עלייך.

אבל רוב התינוקות שאני מכירה, לא דורשים שיטיילו איתם על הכתף, כששום דבר לא מציק להם.

כשהם ערים, הם בד"כ רוצים יחס, ומסכימים רק זמן קצר ביותר לשכב ולהסתכל על משחקים עם מוזיקה ברקע.

אבל הם גם ישנים, או יושבים על אמא בלי שהיא תטייל איתם.

 

אז מה עם הקוליק? הוא מוציא גזים?

כשזה גזיםאהבה של אימא

אנחנו בד"כ יודעים. לא כ"כ קשה לנו לזהות את זה, במיוחד כי הוא צורח עד השמים, המסכן :/

מקפל את הרגליים לבטן.. והבטן נהיית ממש קשה.. וזה בא והולך כמו גלים...

 

אתמול במשך היום זה לא היה גזים... אין לי מושג מה זה היה :/ אולי הוא צריך חום וחיבוקים יותר מתינוקות אחרים... אני לא יודעת... ניסיתי להושיב אותו בסלקל, לשחק איתו וכו'... הוא בכה עד שהרמתי אותו...

היום לעומת זאת הוא כל כך עייף שהוא הסכים לכל תנוחה - כל עוד היא עלי... חח לפחות זה היה בלי תנאים =)

ועכשיו הוא ישן.. נראה מה יהיה בהמשך היום בע"ה..

 

תודה על כל התשובות...

בנות, תודה לכולכן על התשובות... אתן מדהימות...אהבה של אימא

נראה לי שאני באפיסת כוחות... אני הולכת לישון, וחייבת לחשוב על פיתרון כמה שיותר מהר.

 

לילה טוב.

שכחתי לומר שמאוד עוזריוקטנה

פשוט לצאת איתם החוצה! הם ממש נרגעים בחוץ. אין לי מושג איך הם מבדילים ומרגישים שהם לא בבית! אבל זה עובד!

כן, צריך להיוולד בקיץ... נחשונית

זה יעודד אותךveredd

אם אני אגיד לך שהבן שלי היה כל היום על הידיים? ושהיום הוא באמת ילד עירני וקשוב וחכם במיוחד?

אני מאמינה שתינוק יודע לבקש מה נחוץ לו, ואם מה שנחוץ לו זה ידיים של אמא תמידיות- אז כנראה שהוא באמת צריך את זה. עובדה שיש תינוקות שלא רוצים, ואין כזה דבר פיתוח הרגלים או פינוק בגיל כזה, כי עד גיל הרבה יותר מאוחר הם בכלל לא מבינים קשרים של סיבה ותוצאה. בגלל זה תינוק יתפלא כל פעם מחדש שתניקי אותו, שתחליפי לו. שום דבר הוא לא מובן מאליו בשבילם בגיל הזה! 

לדעתי מנשא יעשה לך ממש חיים קלים. אני גם תמיד אהבתי את העובדה שהיה כ"כ קל לגרום לו להפסיק לבכות- פשוט להרים אותו וזהו! יש בזה גם יתרונות. יש תינוקות שלא נרגעים מכלום...

אין לך מישהי שאת יכולה להלוות ממנה מנשא עד סוף השבוע? את תראי איך כל החיים ישתנו אחרי שהידיים שלך ישתחררו מצד אחד, והוא יהיה  רגוע על אמא מצד שני...

ובהצלחה! וזה עובר, במיוחד כשהם מתחילים לזחול... 

חח האמת שזה היה מעודד.. =)אהבה של אימא

היום הוא רגוע יחסית.. נראה איך יהיה בהמשך..

 

תודה רבה חיוך

במשפחה של בעלי אמרו לי תמיד שאני אתחרט על ה"פינוק"בדרך

ואני אומרת שזה שטויות-

אני צריכה חום וגם חום פיזי-ותינוק צריך הרבה יותר,

אז אמרו לי שהיא כל הזמן תרצה ידים-

אז אמרו-

ועכשיו מה המטפלת שלה אומרת-

הבת שלך אי אפשר להחזיק אותה- דקה אני מחזיקה אותה היא כבר עם כל הגוף מנסה להגיע לריצפה...

אז ברור שהיא דורשת את ה"ידיים" שלה- אבל מי אמר שזה רע

או כמו שלמדתי בקורס על חרדות-

ילד שמקבל את כל החום שהוא צריך יודע גם לשחרר

ילד שבחסך- כל הזמן ינסה להשלים....

מבחינתי כמו שבשבילי חיבוק זה לא מותרות אלא צורך ככה גם עם המתוקית שלי....

 

מה שכן-אני יודעת שכתינוקת קטנטנה- היא לא הייתה נרדמת בגלל זה- אבל לוקח זמן ותשומת לב, ולומדים איך לדאוג שתישן...קצת בעזרת הלוחשת....קצת בעזרת חברה...

את צודקת ב מאה, אלף, עשרת אלפים אחוז - אם לא יותר!פפריקה--

אז נכון שהגב הולך וגם הכח. אבל ביום שהם לומדים לזחול ואחר כך ללכת נשאר רק הקשר המתוק והטעם הטוב. ההזהרות הופכות להיות כ"כ לא רלוונטיות..

וקראתי כתבה על איזה שבט איפושהו באפריקה שאין אצלם ביכלל מושג של אלימות פיזית ואפילו לא מילולית. חוקרת שבדקה את הנושא הגיע למסכנה שהדבר נובע מכך שמהרגע שהתינוק נולד ועד שהוא מבקש זאת, הוא צמוד לאחד מהוריו על הגב, הבטן הרגליים או כל מקום אחר- בחיבוק ואהבה.

הילדים שם כנראה גדלים בריאים באמת.

ואם מישהי מכירה את המחקר הזה אשמח לקבל הפניה אליו.

את מתכוונת לשבט היקוואנה?Avrechit

זה "עקרון הרצף", של ג'יין לידלוף. ספר מאוד מפורסם.

אבל הוא לא מהווה מחקר מדעי, רק צפיה והתרשמות אישית שלה.

אולי- ממש אין לי מושגפפריקה--

ואני אחפש את הספר הזה- נראה שוה קריאה

גם אנחנו היינו ככה חיפושית אדומה

ובאמת המנשא הציל...

אם זה מנחם אז תדעי שזה עובר להם אחרי זמן מה

אולי זאת הזדמנות לישון?גורנישט

חודש וחצי אחרי לידה בטח לא יזיק לך לישון קצת, אולי זה ירגיע אותו אם תשני לידו, או כשהוא שוכב עליך,

במקום להניח אותו כשהוא נרדם?

אני לא מאמינה שהוא יתפנק מזה, אחרי הכל, הוא היה בבטן שלך 9 חודשים, ובבוא הזמן הוא הסכים לצאת, כך שאנחנו רואים שהוא מוכן לעשות שינויים בחיים שלו כשהוא בשל להם קורץ

לפעמים ממש בא לי לעשות את זה!אהבה של אימא

אבל אני מפחדת לישון איתו.. הוא קטנטן כזה ואני מפחדת שאני אמעך אותו בטעות :S או אתן לו איזו מכה בלי לשים לב... לא יודעת... אתן לא מפחדות לישון איתם?..

אין כל סכנהיוקטנה

אלא אם את משתמשת באלכוהול או סמים, חלילה, או עם עודף משקל קיצוני.

אין כל מניעה או סכנה לישון עם התינוק. תהנו לכם! ישנוני

תקפידי שאין שום רווח בין המיטה לקיר/ למסגרת שלגורנישט

המיטה, שלא יפול חס וחלילה, ותשימי אותו בינך ובין הקיר.

קראתי היום כתבה ב"בתוך המשפחה",Avrechit

שעסקה בטמפרמנט של תינוקות.

 

אולי תנסי להלביש חם יותר \ קר יותר, הדוק יותר \ רפוי יותר?

יש תינוקות שנרגעים בעיטוף הדוק. הכי טוב לדעתי לעשות את זה באמצעות מנשא בד. אני ממליצה לכל הריונית כאן, להצטייד במנשא בד כבר מהיום הראשון. לקחת מחברה ולנסות כמה ימים, עד שמחליטים אם לקנות.

מי שרוצה שאשאיל לה, אפשר בשמחה למסר"ש.

 

אבל גם בלי מנשא, אפשר לעטוף באמצעות שמיכה או חיתול בד, כמו שהיו עושים פעם.

גם עיסויים יכולים לעזור. בכללית נותנים קורס עיסוי בקופ"ח, במחיר סמלי. לדעתי זה שווה.

אוקיי..אהבה של אימא

מעניין לבדוק את זה...

ניסיתי לשים את הטיטול רפוי יותר, כי חשבתי שאולי לוחץ לו, אבל זה לא עזר...

 

תודה על הרעיון =)

ואולי אלרגיה? או לחדה טראומטיתפיגא
סליחה, "נלחץ לי"פיגא

ראשית, אני חותמת בשתי ידיים על מה שיוקטנה כתבה.

שנית-

יש תינוקות שרגישים לדבר מה שאמא אוכלת.  יש רגישים יותר ויש רגישים פחות.  ייתכן וחוסר השקט נובע מרגישות כזאת.  ניתן לבדוק בכמה דרכים לא פולשניות - בי-קום B-COM, קרניו-סקרל CRANIO-SACRAL, אייפק  IPEC

בל השיטות טובות לאבחון, קרניו סקרל ואייפק יכולות גם לטפל על מנת להקטין או להעלים את הרגישות.  גם הבדיקה וגם הטיפול אינם פולשניות.


ישנה גם אפשרות שהלידה היתה לא נעימה לתינוקת, רעש, המולה, צירים למשך שעות על גבי שעות ועוד כהנה וכהנה.  יתכן גם שמהלך ההריון היה לחוץ, מתוח וכד'.  מדהים לדעת שכל הדברים האלה יכולים לגרום לתינוקות לרצות להיות כל היום על הידיים!   הפתרון הוא מספר טיפולים לא גדול באייפק או קרניו סקרל.


וגם אם לא "פותרים את הבעיה", חשוב שלאמא יהיו הכוחות להחזיק את התינוק או לדאוג למישהו אחר שתפקידו\ה יהיה להחזיק את התינוק.


א י ן  ד ב ר  כ ז ה  פינוק בגיל הזה, גם לא בגיל גדול יותר. 


התינוק לא רוצה לבכות.  הוא בוכה כדי להעביר לנו מסר, כך הם מדברים.  זה מאוד לא כיף לבכות. 


לגבי שינה עם התינוק - חובה לאמא במצב כמו שאת מתארת!!!!!!

כך תשרדי בקלות רבה יותר, מנסיון!

וכמו שיוקטנה כתבה, אמא לא שתויה ולא מסוממת ולא סובלת מעודף משקל של 200 ק"ג,

לעולם לא תתגלגל על תינוקה!!!!

הדבר שיש להקפיד עליו הוא שהתינוק נמצא בינך לבין הקיר, ואין רווח בין המזרון לקיר.  אפשר לשים שמיכה\ כרית בינו לבין הקיר. 

ככה תחזיקי אותו וגם תנוחי - פתרון פלא לאמא הקורסת.


אגב, לפני שנים רבות הבכורה שלי היתה בדיוק כפי שאת מתארת את תינוקך.  היא בלתה את כל היום על הידיים וכו'.  כיום היא הילדה הכי עצמאית שיש, פועלת, נמרצת וכו' וכו'. 

מכיוון שהיא קבלה את מה שהיתה זקוקה לה כשהיתה תינוקת, היא כעת עצמאית לחלוטין (וחלילה לא תלותית...  עיין ערך שגוי שמכנים "פינוק".  א' - למה פינוק הוא דבר שלילי?  אני אוהבת כשמפנקים אותי, ונראה לי שכל אחד אוהב את זה.  ב' - אם כתינוק נמלא את כל צרכיו, הוא לא יזדקק למילוי צרכים אלו בגיל מבוגר יותר...)


לסיכום - מצאי עזרה ותמיכה, איכשהו, וחוץ מזה - כנסי למטה עם הקטן והחמוד, ותהנו מהמנוחה ביחד, הכלים והספונג'ה יחכו בסבלנות, הם גם יחכו בשקט....


עצה נוספת שקבלתי כשהיית אמא טריה -

כשהמצב נראה בלתי אפשרי, ולא ניתן (כביכול או שלא) להמשיך, לא לחשוב על כל היום הארוך שעוד מחכה לי, אלא להתמקד בלשרוד את חמשת הדקות הבאות.  בדרך כלל ניתן לשרוד חמש דקות.  בגמר דקות אלה, לתת לעצמנו טפיחה גדולה על השכם, ולהחליט לשרוד רק עוד חמש דקות, וכו' עד גמר היום.

יהיו גם ימים שלשרוד דקה אחת נראה בלתי אפשרי לגמרי.  במצב כזה יש לכוון לשרוד רק עוד 60 שניות.  לטפוח על השכם אחרי ההצלחה - לא לזלזל בהצלחה - ולהמשיך עוד 60 שניות.

אני עדיין זוכרת שהסתכלתי על השעון עם הגדולה שלי, והעובדה ששרדתי באמת נתן לי כח להמשיך לשרוד את אותו יום וגם את הימים הבאים, למרות שטיפוס האברסט היה נראה כפשוט יותר.......


הרבה חיבוקים,

פיגא





איזה כיף =)אהבה של אימא

ממש עשית לי טוב על הלב עם החיזוקים =)

 

ב"ה הלידה הייתה בסדר גמור, לא שעות על גבי שעות וכו'. אבל אם אני אראה שהמצב ממשיך ומשהו נורא מציק לו - אני אקח בחשבון את הדברים שהצעת לבדוק.

 

ב"ה אתמול ובלילה הוא היה כ"כ רגוע ושלו.. נראה אם זה ימשיך ככה, הלוואי בע"ה...

 

תודה רבה רבה!

כולן כאן כל כך נותנות כוח... זה מדהים נשיקה

^^^מסכימה מאוד עם פייגא!!! זה לא הגיוני...אודי-ה

מהניסיון שלי כשהתינוק רגיש למשהו הוא לא רגוע וכדאי מאוד לעשות בדיקה.

אצל הילדים שלי לא היו גזים ולא שום תופעות כאשר הם לא אכלו / או שאני לא אכלתי את המאכלים

שהיו רגישים אליהם.

יכול להיות שאשמע סבתאית אבל זה נכון ...נעמה ושירה

יחד לא סתם בוכה מטבעו הוא אמור לאכול ולישן אבל יש דברים שמפריעים לו:

1) רגישויות לאוכל - גזים אבל יותר מזה חשוב לחזק את הכבד שלהם במח אחד ובביכום זה עוזר פלאים 

2) קר לו

3) טונוס שרירים גבוה

4) רעב? רואים לפי הטיטול שתן לפחות 5 טיטולים  .

 

נשמע טיפת חלב ? אז לא ! אחרי כמה ילדים את מבינה שלא חייבים לחיות ככה .... עם צרחות . ויותר חשוב מזה הילד מפסיק לסבול. 

תאמיני לי אני מחבקת מנשקת את התינוקות שלי ומרימה אותם ב"ה המון . אבל משהו מפריע להם. למה???  

 

בהצלחה

עוד משהו אבל אל תבהלינעמה ושירה

שבר במפסעה הרניה תבדקי אצל רופא לא תמיד רואים מבחוץ....

בשביל כל הקוראים הסמוייםaima

יש פינוק בגיל הזה. תינוק לא צריך להיות כל היום על הידיים.

 

בשביל כל הקוראים הגלויים והסמויים,Avrechit

לכל אמא יש גישה משלה לגידול ילדים.

 

הגישות מתחלקות לשניים:

א) תנו לו ידיים, ידיים וידיים, כמה שיבקש וגם כשלא יבקש, זה מפתח את המוח ואת הכל, ובמקביל לדאוג לצרכי האמא.

ב) כל עוד לא ברור לך שיש משהו פתיר שמציק לתינוק (ואולי גם כשכן?), אין להרים אותו כי זה יפנק אותו ויגרום לו לגדול בכיין ומקולקל.

 

יש גישת אמצע, שאומרת שיש להיענות לבכי של תינוק, ושתינוק שדורש כל היום שדווקא יטיילו איתו בתנוחה מסויימת, מאותת על מאי-נוחות או כאב כלשהו, וכדאי לנסות לבדוק את הדבר כדי למצוא פתרון.

 

כך או כך, כל הילדים יגדלו בע"ה לתפארת עם ישראל, כשאמא שלהם תעשה את מה שהיא סבורה לנכון ולטוב להם.

את שמה לב שזה לא מתחלק כאן בכללaima

אני פשוט לא רוצה להתוכח. אבל כשאנשים רואים כזאת אחידות דעים הם יכולים לחשוב שככה זה. כמו שתינוק זוחל הוא גם מבלה יום שלם על הידיים.

 

וזה ממש לא ככה וכל האימהות המסורות שמחזיקות את התינוק יום שלם.

לא עושות לו טובה!

ואני מתעלמת מההגזמה הצינית שלך.aima
מעניין לבדוק למה אחידות הדעים...Avrechit

לא בשביל להתווכח, אבל בשביל הסקרנות, אולי תספרי לנו על מה מתבססת ההנחה שלך?

 

ואם הגזמתי, הגזמתי לשני הכיוונים... אך אני חושבת שדווקא הצגתי את שתי הגישות בצורה די הוגנת. כמובן שלא התכוונתי שעל פי גישת הלא-להרים לא מרימים את התינוק בכלל, אם זה מה שהשתמע. אלא שלא מרימים אותו לבקשתו כשהוא בוכה, אלא אם כן צריך לתת לו טיפול כלשהו.

וכשאנשים רואים כאלה רגשות אנטי...veredd

הם תוהים למה, אם תוכלי להסביר, את נגד כל שיטת חינוך אחרת משלך?

קשה לי להאמין שתינוק שבקושי יצא לאוויר העולם מנסה לגנוב כמה דקות של פינוק, ומוכן לבכות על זה במשך שעות (כי עובדה שהוא נרגע ר-ק מהידיים, אז משמע שהוא רק רצה פינוק). 

אני הבנתי שלך קשה להבין למה להרים תינוק אם לא מציק לו כלום. סבבה. זכותך. למה את לא מוכנה לגלות סבלנות כלפי דעות של אחרות?

בנות יקרות, אני רק רוצה לעדכן...אהבה של אימא

שב"ה אני הרבה יותר רגועה, וגם הקטנצ'יק...

אני לא ממש יודעת איך הדברים נרגעו, אבל זה משמח מאוד =)

 

אני שמחה שהוא אוהב ורוצה את הקרבה שלנו, אבל ב"ה הוא כבר מוכן לשבת בסלקל ולהסתכל עלינו גם בלי ידיים... בימים האחרונים הוא אפילו מוכן לקחת מוצץ וזה שינה את פני הדברים ממש! זה מרגיע אותו כ"כ... הלוואי שימשיך טוב בע"ה..

 

תודה לכולן, על כל העצות!!!

אין עליכן אוהב

ברוך השם, איזה יופי!Avrechit

תמיד יש ימים שהם קשים במיוחד, וזה עובר, בע"ה.

 

ב"ה זמן לקחת אוויר יוקטנה

תודה שעדכנת

יום אחד זה פשוט קרה... וכל תינוק זה מפתיע מחדש.אחותו

נכון?

ההבדל הוא שבתינוקות נוספים פשוט יודעים שיום אחד זה יקרה...

יש אמונה ותקווה

 

תינוק שבוכה זה לא אומר אמא לא טובהעדידפ

ראשית, יש את הלוחשת לתינוקות, שהיא עוזרת מאד,

חוץ מזה את צריכה לומר לעצמך שוב ושוב שאת אמא טובה גם אם הוא בוכה.

אם האכלת אותו והוא אכן שבע, והחלפת לו טיטול ולא קר/חם לו- אז מותר לך להניח אותו

ללכת לשירותים, לאכול וכל מה שאת צריכה

ואם הוא יבכה? אז מה? לומדים לחיות בשלוות נפש עם בכי אם את לא תולה את טיב ההורות שלך בבכי שלו

זה לא נותן הצדקה להזנחה אבל זה פותר מרגשי אשמה מיותרים.

חוץ מזה, שלהרים ילד כל היום זה פריווילגיה של ילד ראשון ושל ילד שמיני(כי אז יש ילדים קודמים שירימו)

ותחשבי אם היית מעוניינת להרים אותו כל היום גם כשהוא יהיה בן שנה וישקול 11 קילו

אני לא קיצונית לשום כיוון ואני בעד חיבוק ומגע פיזי מרובה אבל בלי חנק

אי אפשר להרים את התינוק כל היום על הידיים ולגדל משפחה בריאה וגדולה ולשמוח בזה ,לענ"ד

ולגבי מנשאעדידפ

לא כל התינוקות אוהבים להיות בו - לי היו 3 שיכלו להיות שם כל הזמן

ו-3 שאפילו להרדם לא יכלו שם, זה הציק להם

ותחשבי על הצעד הזה טוב כי זה אמנם משחרר את הידיים אבל גורם כאבי גב, לא חכם לטווח ארוך, חד פעמי או מחוץ לבית זה טוב אבל לא צריך להגזים לשום כיוון

אני לא אוהבת את הגישות שמכריחות אותך להיות מחבקת כל היום, זה יפה ופסטורלי על הדף אבל כשאת יולדת עייפה, נראה לי לא מומלץ. תלוי כמובן אם זה ילד ראשון או שני או רביעי וכו'

אצלינו אנחנו צוחקים על זה שמילד רביעי והלאה הם הבינו שכנראה לא יעזור להם לבכות אז הם אפילו לא מנסיםצוחק

נו, הוא ילד ראשון אז יש לו את הפריבילגיה D:Avrechit
כן, זו אחת הבעיות...אהבה של אימא

שכשהוא בוכה ככה ואני לא יכולה יותר, והגב שלי שבור והידיים כואבות ואני גמורה - אין לי ברירה אלא להשאיר אותו קצת בלעדיי... לצרוח לו... ואז אני מרגישה אימא נוראית.....

 

אחרי שהמצב השתפר לכמה ימים, המתוק שלי חזר לעצמו והכל חזר להיות כמו שהיה... ואז עזבתי את הבלאגן בבית ואת כל המטלות, וכשהוא נתן לי - התיישבתי במחשב וקראתי מאמרים, וראיתי שיש כאלה תינוקות. שזו תופעה ולא משהו חריג. אלה תינוקות שצריכים יותר חום מאחרים, קשה להם יותר להסתגל לעולם, הם עירניים מאוד ולא מצליחים להתעלם כאשר יש להם גירויים רבים מדי, ועמוס להם מדי... ואז הם בוכים וצורחים.... אלה אותם תינוקות שנבהלים כשמורידים להם את הבגדים בשביל טיטול או אמבטיה (ככה הוא היה, עכשיו נרגע ב"ה!), שנבהלים מכל פיפס קטנטן, שבוכים ובוכים ובד"כ אין שיטה אחת שעובדת אצלם תמיד (לפעמים לוקח מוצץ, לפעמים לא, לפעמים נרגע כששרים לו, לפעמים לא... וכו').

ואז ההורים מתוסכלים, מרגישים גרועים, מרגישים שהם לא יודעים לטפל בילד שלהם, שהם לא מסוגלים להכיל אותו וכו'...

 

ברגע שהבנתי שיש לזה שם, שזה קיים, שזה צורך מיוחד שלו, שהוא צריך את תקופת ההסתגלות הזו לעולם - הרגשתי שקיבלתי יותר כוח. טוב, זה היה רק אתמול... אז אני מקווה שהכוח לא יגמר לי מהר מדי ;)

 

ואז, אתמול בלילה כשהוא היה לא רגוע למשך שעתיים בערך (לא הרבה יחסית ללילות אחרים...) טיילתי איתו ונענעתי אותו, וכשהוא שכב לי בידיים, מתבונן בי בעיניים גדולות ועירניות, הסברתי לעצמי, שכל השנים הללו קיבלתי כל כך הרבה מההורים המסורים שלי, שהיו ערים בשבילי לילות ודאגו לי להכל, למרות שלא הייתי קלה בכלל - והנה עכשיו הגיע הזמן שלי לתת להעניק. אני מגדלת ילד ב"ה, קיבלתי תפקיד ואני אמלא אותו הכי טוב שאפשר.

גם אם זה אומר שלפעמים אצטרך לעזוב אותו לכמה דקות לבכות, כדי שאוכל להירגע ולהיטען מחדש - אני עדיין אימא טובה ומסורה. ואם קיבלתי ילד שזקוק לכל זה - סימן שיש לי את זה בשביל לתת לו.

 

ועוד דבר שהבנתי (בזכות שרשורים שונים בפורום הזה ובהורות) - אין דרך אחת שנכונה לכל ההורים, או לכל הילדים. אבל מה שחשוב הוא - שיהיה להורים ביטחון בעצמם, שהם יודעים מה טוב לילד שלהם, שהם הורים טובים בשבילו, ושהם לא צריכים כל פעם לפחד שהם עושים משהו לא טוב (כמובן שזה לא אומר לא להיות קשובים לשמוע דעות ושיטות אחרות!). ולכן, אחרי שיצאתי מבולבלת מהמגוון העצום של דעות שונות - החלטתי שאני מוכנה להיות שם ולהעניק לבן שלי כמה שאוכל, ועדיף יותר מדי מאשר פחות מדי (כמובן בלי לשכוח את עצמי - אחרת לא יהיה לי את הכוח להעניק לו...)

 

אני שמחה שה' כיוון אותי לפורומים האלה, שאני יכולה לשאול ולהתבכיין - ולקבל עידוד ותמיכה שכל כך עוזרים!!!

 

אתן מדהימות אחת אחת... אוהב

אגב!אהבה של אימא

הבוקר סופסוף קיבלתי את המנשא!!!

 

נראה איך זה יילך בע"ה.... בלון

תתחדשי יוקטנה

גם אני קיבלתי המוןבפורומים שגלשתי בהם. כמה כלים וכמה ידע! והכי חשוב - בחירה! המון המון בחירה! בין המון אפשרויות! ובכל פעם לקחתי משהו שונה, שהתאים לי בדיוק באותו הזמן, עם אותו הילד באמת מתנה מופלאה
 

אהבה של אמא, איזה דברי חוכמה! באמת!Avrechit

החיפוש והתובנות שלך, מעוררים התפעלות.

 

 

ואני ממש שמחה שקיבלת את המנשא! תתחדשו איזה מנשא קנית?

קינסולוגיה בראותיתאנונימי (פותח)

הילד שלך פוחד כנראה מנטישה עקב הטראומה שעבר בלידה.

ממליצה לך לקחת אותו לטיפול בתחום הקינסולוגיה.

מטפלות בתחום תמצאי באתר HK-מיתרים.

בהצלחה.

הגיוני ועוד איך!יעל -NDאחרונה

מה, את חושבת, שתינוק שלך פסיכי, לרצות לעזוב את אמא ולהישאר לבד במיטה???!!!

למה את חושבת עליו ככה?

אני אובדת עיצות עם השינהשירה_11

זה מוציא אותי מדעתי כבר.

ירדתי משינה עצמאית, של הילדה בת 3 כי לא בא לי טוב כל הבכי הזה, אני סוחבת איתה עד 9 בערך  ונותנת לה לישון בסלון.

או בנחת או גם בעצבים כי היא התרגלה לטוב הזה של הסלון.

 

אני לא מסוגלת לשבת לידה בחושך בחדר עד שהיא תירדם זה גדול עליי.

ובנוסף היא ממש מעירה את התינוק בן שנה שיישן איתה בחדר, השינה שלו לא חזקה והוא מתעורר בקלות.

 

בעלי מתעקש שצריך להחזיר אותנו לחדר שלנו בחזרה.

 

לא באלי בכלל, הוא כבר במיטת תינוק והחדר שלנו קטן, וגם מה תחשוב הגדולה? היא תקנא ותרצה לבוא גם.

 

מצדד שני דיי זה בלתי אפשרי כל ערב הסיוט הזה!! זה מביא אותי לרמה אחרת של חוסר סבלנות כבר ואני שונאת אתעצמי ככה.

 

 

 

מה אני מפספסת?

 

לדעתי הציפייה שלך לא ריאליתאמאשוני

ולכן את מתוסכלת.

גידול ילדים זה מאתגר, לא הכל מתנהל לפי התוכניות.

היא ישנה במעון צהריים זה משבש אותה ואת כל סדר היום,

ככל שתילחמי בזה זה רק עלול ליצור בעיות התנהגות בהמשך.

מבינה מאוד את התסכול, אבל הגישה של לפתור את זה בכל מחיר, לדעתי שגויה.

היו לי מצבים של ילדים שהיו מטפסים על מתקנים ב11 בלילה בגלל שנצ.

זה סיוט שהוא לתקופה והוא חולף אחרי שהיא תתרגל לסדר יום ללא שנצ.


אם עובד לך הסידור של לישון בסלון ב21:00 ואפילו 22:00, לגמרי הייתי זורמת עם זה, לא נשאר לך עוד הרבה.

את תראי שאחרי זה יהיה לך פי אלף יותר קל להרגיל אותה לישון בחדר.

תתכנני את סדר היום שלך סביב האילוץ הזה.

זה עדיין יהיה מאתגר אבל לפחות תגלי שאת מקבלת את עצמך בחזרה.

שירי ילדים שאני אוהבת, מוזמנות להוסיףפומלה
ההר הירוק תמידפומלה
אני נשאר אניפומלה
אמא הכי נהדרתפומלה
אני רוקד עם אמאפומלה
שיר על ברושפומלה
אני אוהב שוקולדפומלה
שי מן הפרדספומלה
מתנה לראש השנהפומלה
קום והתהלך בארץפומלה
שיבולת בשדהפומלה
מלאו אסמינו ברפומלה
עבר עריכה על ידי פומלה בתאריך ז' בתמוז תשפ"ו 23:21

טוב, זה בלי הקליפ.

איך יודעים שבא אביבפומלה
פתחו את השערפומלה
משפחה מיוחדת במינהפומלה
תוסיפו🪗פומלהאחרונה
אישה לא עובדתאנונימית בהו"ל

אני כבר כמה שנים בבית מגדלת את הילדים בהסכמה

מלאה שלנו

יש לנו ילדה נכה וכל התיק הרפואי שלה עליי

חוץ מגידול הילדים אני הולכת איתה לבדיקות, לפגישות בגן,ריצות כאלה ואחרות

לא משעמם לי לרגע!!!! ויוצא שמדי פעם אני קופצת פה ושם לקפה אבל ממש לעיתים רחוקות

כמעט לא עושה לעצמי משהו אישי

בעלי לא מפרגן לי בכלום

חייב לעקוץ כל הזמן שאני לא עובדת

לא משנה שהכל הכל עליי והוא מצפה ממני להיות סופר וומן וגם לחטוף ביקורת

על זה שאני לא עובדת ויש לי זמן..

מרגישה כל הזמן בביקורת ועם עין בוחנת עליי

וכשאנחנו בזמן טוב הוא אומר שאני צודקת ובאמת יש עליי מעמסה ואני לא נחה לרגע

אבל אם אני מציעה שמצא לנופש אז ישר הוא עוקץ "את חיה בחופשות, בנופשים, אין לך אחריות של עבודה"

אבל זה כבר הופך להיות כל יום!!!!!

מאתמול פגע בי ברמות קשות

סגרתי את הדלת בחדר שינה והוא עבד בחדר השני ואמר לי  מהחדר השני "אל תיכנסי לחדר עכשיו להניק, יש עוד ילדים שזקוקים לטיפולך"

נפגעתי קשות

מרגישה מושפלת

מרגישה מבוזה

כבר כמה פעמים אמרתי לו שאני יוצאת לעבוד ושלוםםםם והוא יודע שזה לא משתלם לו

כי זה מעונות וצהרונים והוא עצמאי אז יוצא מתי שבא לו וכמובן שאני גם מארגנת את הילדים בבוקר בלי שום טיפת עזרה שלו. הוא יכול לקום ב8 ,לצאת לתפילה בכיף

 

אני כל הזמן מרגישה שחייבת דין וחשבון אם זה על כסף שמוציאה

מגיע לו מייל על כל הוצאה שלי, צריכה להתייעץ לרוב על כל הוצאה

אין מצב לצאת למשהו בלי לקחת אף אחד ופשוט לצאת חבש!!!!

הוא חופשי הולך לבד למקומות כמובן


 

מציינת שהוא עוזר עם הילדים לפעמים כי  עצמאי ויכול לתמרן בעבודה

איך הייתן מגיבות?? מרגישה שהגיעו מים עד נפש 😥

דבר ראשון חיבוק. נשמע שעבר כל גבול כבר.אונמר
אנסה בהמשך להגיב ארוך יותר
ממש עבר כל גבול 😓אנונימית בהו"ל
עצוב לי מאוד
אם יש משהו שלימדה אותי דודה שליניק חדש2

שלצערי התגרשה- זה אל תהיי תלויה באף גבר.

החיים שלך בידיים שלך.

קומי וצאי לעבוד. אפילו חצי משרה.

גם בשביל הנפש שלך.

גם כשעבדתי קצתאנונימית בהו"ל
הוא מצא תמיד לומר שאני לא עובדת כמוהו
והוא לא היה בהיריון ולא עבר לידות.ניק חדש2

תסבירי לו שזו לא תחרות.

הקללה על הפרנסה היא שלו.

אני הייתי מתפוצצת.


ליבי איתך🩷


זה נשמע קשה ממשפה לקצת

יעזור לדבר איתו ולהסביר לו?

אם לא, אז כנראה ששווה לעשות את זה בתיווך של מטפל או מישהו שיוכל לעזור.


אני לא חושבת שהפתרון הוא לצאת לעבוד כי זה לא יפתור את הבעיה אלא רק ישים פלסטר.

אז תצאי לעבוד ולא תהיי תלויה בו בכסף אבל אז כנראה תהיה סיבה אחרת לחיכוכים ולחוסר הערכה כי נשמע שזאת הבעיה ולא הכסף.

מסכימהאנונימית בהו"ל

הוא לא מעוניין בטיפול

לכן אני מעוניינת בעצות

אז כמו שתמיד ממליצים- לכי לבדפה לקצת
גם יחזק אותך וגם יכול להשפיע על הדינמיקה בינכם ואולי לשנות את התגובות שלו
הוא לא כזה רלוונטיאונמר

הוא לא מעוניין בטיפול,

ואת לא מעוניינת לשמוע כאלה דיבורים.

אז תשבו להחליט מה יותר חזק.

קשה ממש.

קחי בחשבון שמה שלאישה אחת נראה קל להציב עובדה ולבוא ולהגיד לו 'אין עוד ילדים או סדר בבית עד שמטפלים' יכול לא להיות רלוונטי בכלל בדינמיקה זוגית אחרת, היה חשוב לי לומר לך את זה.

אבל לגמרי לחשוב איך כן אפשרי אצלכם,

ובעיקר לעבוד עם עצמך על ערך עצמי. כי לא אמור להיות מצב שהוא ככה באפס הערכה אלייך ואת בשקט.

מילה על הנקה ולך תנסה להניק.

חיבוק ענק ממש.

לא קל בכלל בכלל בכלל.

 

מתפללת בשבילך שתגדלו מיזה ותגיעו לאיזון וליחס בהיר וטוב ❤️

נשמע שהוא לא שלם עם הענייןרוני 1234
אם את פתוחה לשינוי בתכנית, שבי איתו ותעשו ביחד חישובים מה יותר משתלם גם מבחינה כלכלית וגם מבחינות אחרות…
ברור שהבעיה היא לא כמה את עובדתחושבת בקופסא

יש זמנים שאתם בטוב? מה בדיוק הוא מצפה ממך?

יש תחומים אחרים שהוא מכבד אותך בהם?

אפשר לשאול שאלה קצת חופרת?פרח חדש

את לא חייבת לענות


 

למה את מסכימה להיות בהריון ולהביא עוד ילדים בשבילו  כשהוא ככה מתנהג ומתייחס כלפיך?


 

את לא חייבת לענות

אבל אני מרגישה שבמקום מסויים במקרים כאלו אנחנו הנשים מאפשרות קרקע פוריה לדברים האלו.

למה לא לעצור את זה ולהגיד

הי! סטופ! רוצה עוד ילדים? בא נלך לטיפול יחד נשפר את היחסים והכבוד והערכה בינינו

תדאג לרווחה הנפשית שלי ואז נתקדם.

 

וזה לא רק לגבי יילודה

כנל לגבי תפקוד בבית, ארוחות וכד. 

תפסיקי לתת לו כל הזמן בלי הערכה.


 

לכן כמו שכתבו לך

את חייבת ללכת לטיפול לעצמך לבד. רק את יכולה לעזור לעצמך.


 

חיבוק

מגיע לך כתר והערכה על כל מה שאת עושה🏅👑

מצטרפתהבוקר יעלה

ממש כאב לי לקרוא אותך

את אמא אלופה ולא מגיע לך החוסר הערכה הזה

בהתחלה רציתי לומר שתצאי לעבוד וירגיש מה זה. אבל בכנות כשחשבתי לעומק זה אינסטינקט שלא בטוח שיעזור.

אני כן חושבת שאשה לא צריכה להיות תלויה בגבר וצריכה לדאוג לעצמה, לעבודה, לרישיון וכו.

מה כן הייתי עושה? מציבה טיפול כאולטימטום להמשך הנישואין. 

מצטרפת. וזה לא רק ילדיםהמקורית

איך אפשר לקיים חיי זוגיות תקינים כשיחס כזה חוזר על עצמו פעם אחר פעם?

זה הזמן לשים סטופ. ולא, לצאת לעבוד לא בהכרח יעזור, זה רק פלסטר לדעתי

מה שיושב מתחת לפני השטח פה זה חוסר הערכה של בעלך כלפייך כפי שאני קוראת אותך. וזה יוצא בארסיות כלפייך. ולזה צריך טיפול שורש.

הוא מתוסכל? יושב לו משו על הלב? שיבוא לדבר. לא להתנהג ככה.

לדעתי, לכי את לטיפול אישי שיחזק אותך בהצבת גבולות והבנת והכרת הערך שלך. מגיע לך יחס אחר יקרה.

גם מייל על כל הוצאה זה לא לגיטימי.


אל תאפשרי את הדינמיקה הזו. ורק עם ליווי.

חיבוק❤️

אם את עם הילדים כל היוםשוקולד פרה.

זה הרבה יותר קשה מלעבוד במשרד... זה בעיניי.

אבל גם לי הייתה שנה שבקושי עבדתי בה, והילדים אפילו היו הצהרון, ועדיין הרגשתי לפעמים על הקצה.

הוא מביע הערכה על דברים אחרים?

זה לא נורמלי שאת צריכה להתייעץ איתו על כל ההוצאהאמאשוני

את אדם מבוגר.

החלטתם שהוא מפרנס יחיד.

עד כאן הגיוני.

זה שהוא המפרנס לא אומר שצריכה להיות לו שליטה על ההוצאות.

במצב נורמחי מגדירים מסגרת ובה את יכולה להתנהל כרצונך בלי לדווח לאף אחד.

חשוב לדעת מה נורמלי ומה לא, כי זה מבלבל.

השליטה שלו על ההוצאות שלך,

יחד עם השליטה שלו על אם את יכולה להניק בחדר או לא, היא נורה אדומה.

יש מצב שאת סובלת מאלימות כלכלית.

עדיף לשלם עם צהרונים ולקבל את החופש שלך חזרה. נשמע שזו לא רק בעיה של תקשורת

מסכימה שזו נורה אדומהזוית חדשה
מסכימה. יש פה כמה וכמה נורות אדומותיערת דבשאחרונה

ומסכימה גם עם @פרח חדש לשים סטופ קודם כל

כך אי אפשר להמשיך

ועדיף בליווי טיפול אישי עבורך כדי להתחזק בתהליך הזה

מצב בוoo

רק אחד מבני הזוג עובד

מצריך מהצד שעובד

לא להשתמש בשתלטנות בכסף

כי קל להיסחף לשם

במיוחד לגברים


לכן בעיניי ההמלצה הכי טובה

היא לצאת לעבוד

להרוויח כסף משלך

להכניס אותו כשותף לטיפול בילדים

זה כשלעצמו ייצור באלנס ראשוני


כמובן שיכול להיות שיש פה דברים מעבר

אבל המצב הבסיסי לא מאד בריא

גם אם יש זוגות שזה עובד להם יותר טוב 

אוי כואב לשמועמחכה להריון

קודם כל בתור אחת שגם עקרת בית

מגיע לך מדליה והערכה!!

זה לא משנה מה את עושה בחיים ואיזה מסלול בחרת לעצמך את צריכה שיעריכו אותך!!

להיות עם הילדים זו עבודה בפני עצמה ואפילו יותר!!

היחס שלו כלפייך הוא טוב בכללי? או שרק בזה את מרגישה שהוא מוריד אותך? 

ממש כואבנעמי28

אני לא חושבת שבמקרים כאלה יש מה לדבר ולבקש הערכה, כי הוא לא מבין את גודל הדבר.
 

בכנות, הייתי נוסעת לכמה ימים או אפילו יוצאת אחרי צהריים בכמה הזדמנויות , כדי לתת לו להתמודד ולהבין בעצמו כמה עבודה זה דורש.


 

ושהכנסות שלו הן לא נטו שלו, הן חצי חצי, כי אם  לא היית, הוא היה צריך לעשות את זה או לשלם למישהו שיעשה את זה.

 

ואם הסידור הזה שאת בבית והוא עובד לא מוסכם על שניכם, תקחו הכל בחשבון כולל ילודה.

למה הוא עושה את זה? מה חסר לו שהוא חושב שהוא משיגרקלתשוהנ

כשהוא משפיל אותך?

לא רואה סיבה לחזור על התנהגות משפילה למי שאתה אוהב, במיוחד שאת אומרת שבראש הוא יודע שאת צודקת

אולי משיג ככה כבוד שאין לו בעיני עצמו, או בעינייך.

אולי יודע בפנים שהוא לא מסוגל לעשות את מה שאת עושה, ושאת המהות של החיים שלכם את נושאת, והדרך (המעוותת) שלו להרגיע את זה היא להקטין אותך

אול העול הכלכלי כבד מנשוא

אולי הוא מרגיש לא מוצלח בעבודה שלו ומוציא את זה על ההוצאות שלך

 

אין לי מושג

ברור ששום סיבה לא לגיטימית להתנהגות הזאת

אבל אולי אם תחשבי על זה לעומק תוכלי להיות יותר חכמה כשאת עומדת על שלך, להגיד לו - כל זה לא אשמתי,

מגיע לי כבוד והערכה על החיים שלנו שאני מתפעלת, לך מגיע כבוד והערכה על המאמץ הכלכלי שלך, וזה לא דורך אחד על השני.

ואם יש לך הצעה טובה יותר ומכבדת את שנינו (למשל, עבודה במשרה חלקית שלך לא יכולה להיות מטרה לעוד לעג מצידו) - מוזמן להגיד, או לשנות מיד את היחס והדיבור.

 

ומצטרפת למי שאמרה שלפעמים מה שלא מובן במילים יהיה מובן במעשים. אל תיקחי על עצמך מה שאת לא יכולה. תתני לו להתמודד עם מה שאת מתמודדת איתו.

אולי לשקול מחדש את החלוקה החד משמעית הזאת. אולי מראש לא נכון שאת תהיי באחריות מלאה על ביתכם הנכה וגם על כל השאר.

זה שהוא עוזר זה מעולה, אבל להיות האחראי זה משקל אחר לגמרי של עומס לעומת לקפוץ לעזור, אפילו אם זה קורה הרבה.

עונה בפניםפומלה

קודם כל חיבוק, זה נשמע כואב ברמה יום יומית..

כל הכבוד לך על כל ההשקעה שלך בילדים,

זה לא מובן מאליו בכלל!!!

בקשר לבעלך,

בעיניי לא תקין בכלל העקיצות,

לא תקין שהוא לא מעוניין לפרגן לך בחופשה,

בעלך אמור לראות אותך הכי בעולם.

זאת נורה אדומה בעיניי.

את כותבת שכשאתם בזמן טוב אז הוא כן מודה שהעומס עלייך-

הקשר הזוגי הוא לא הצבת תנאים,

כשטוב הוא מודה שקשה לך

כשלא טוב - תתמודדי, ממש לא!

לדעתי ממש חייב שתדברו על הדברים לבד/עם איש מקצוע,

אני גם חושבת שאת במקביל צריכה קצת לצאת להתאוורר, לעשות דברים שאת אוהבת ושיחברו אותך לעצמך, הליכה עם חברה, חוג, קריאת ספר, יש לך עולם שלך!!!

זה שהבעל במקרה שלך מביא את הכסף לא מצדיק טיפת זילזול בעיניי. הפוך. 

אתן אוכלות ביום יום חטיפים? או בכלל לא?פומלה
שוקולד כן... חטיפים לא ככ יוצא לילומדת כעת
לפעמים להשתתף עם הבן שלי בבמבה או צ'יטוס אבל ברמה הזו
בגדול לאמיוחדותאינסופית

יש תקופות שיותר יש שפחות

אבל משתדלת כמה שפחות להכניס הביתה 

בכלל לאדיאן ד.
חטיפים לאבוקר אור

גם לא אוהבת את הרוב

אבל בדכ אוכלת משהו כמו עוגיה או שוקולד כשחוזרת הביתה

ולפחות פעם בשבוע פופקורן שמכינה בבית

פעם ב....רק בשבתעם ישראל חי🇮🇱
לא מתחברת לממתקים וחטיפים 
איזה כיף לךךךךךךךך!!!!!!ממתקית

מה את כן אוכלת?
מעניין...
ממה את נהנית? (באוכל)

 

אם הכוונה לחטיפים מלוחים אזריבוזום
לא ממש, אבל אם הכוונה גם לממתקים אז לצערי כן...
כל יום 🤭אן אליוט
כשמי כן אני... לצערי.ממתקית
לא מתבזבזת על חטיפים 😉שומשומ

אם אני רוצה מתוק מחפשת דברים שווים יותר

מדויקשירה_11
נופלת על שוקולד או עוגיות 
חטיפים פחות יוצא לי,שגרה ברוכה

ממתקים גם לא מיודע מה  

המתוק שלי זה העוגיה ליד הקפה וכאלה. עוגה בבוקר  

וכו'

עוגות ביתיות .

פחות יוצא לי לשבת על תפוציםס.

כמובן תמיד יש יוצא מן הכלל אבל לרוב

כן. אוף. לפעמים לאורחת ערבמאוהבת בילדי

אני יכולה לאכול חטיף עם גבינה

לצערי כןזוית חדשה
לרוב לאהשם שלי

לפעמים אם יש בבית משהו שאני אוהבת ומתחשק לי.

או שפתאום בא לי לקנות משהו.


בדרך כלל את החטיפים שהילדים אוכלים אני לא אוהבת.

שוקולד והרבהרקאני

אבל חטיפים מלוחים פחות

אולי בשבת

לא כי לא קונה. רק כשצריך קוניםמנגואית

כמובן שאחרי פורים יש ואוכלים...


מתוק לצערי יש בבית . משתדלת לאכול בלי הילדים

הם מקבלים שלוקים לא כל יום, מסטיקים לפעמים ,עוגה/עוגיה גם לפעמים...


אני לא אוהבת בכללמישהי חדשה:)
וגם לא שוקולד, אוכלת קצת דגני בוקר מתוקים או פירות כשרוצה משהו מתוק. בשבת אוכלת קצת עוגה גם.

(סופסוף משהו פה שרלוונטי שאענה עליו🤭)

לפעמים כןטארקו

לא ברמה יומיומית

אבל כן יש פה תמיד חטיפים למקרה שצריך משהו זמין מיידי לאכול משו בקטנה שיחזיק עוד כמה זמן...


בנוסף לעוגיות ושוקולד שיש תמיד אבל אוכלים במידה. אבל כן כל יום 2-3 עוגיות/פרוסת עוגה/כמה קוביות שוקולד עם הקפה. זה לא בריא לגוף אבל זה חשוב לי לנפש העצירה הזו.

גלידות!יעל...
לא מחזיקה בבית כדי לא להתפתות לזההשקט הזה
אבל בכללי מתוק יותר עושה לי את זה😅
אוכלת שוקולד והרבה, חטיפים מלוחים כמעט ולא יוצא ליסטודנטית אלופהאחרונה
בהמשך לדיון על משרות מקווהשזה בסדר לפתוח שרשור חדשנק-ניק

אני מתלבטת אם לשלוח את הבת שלי ללמוד הנדסת חשמל. אבל הייתי רוצה שיהיה לה אפשרות לעבוד גם במשרה חלקית בתקופות עמוסות יותר. תמיד חשבתי שכדאי ללמוד מקצוע שיש בה אפשרות לפחות למשרה חלקית

מה אתן אומרות?

לא שולחים את הבת ללמוד הנדסת חשמל וגם לא מקצוע אחר124816

בת שמספיק גדולה ללמוד הנדסת חשמל,

את לא אמורה לשלוח אותה,

היא אמורה לבחור ולהחליט,

את יכולה להמליץ ולייעץ (אם היא מוכנה לשמוע).


יודעת שזה לא מה ששאלת, אבל הרגשתי צורך להגיד.

מסכימה עם זה. זה מעניין אותה בכלל?המקורית
מעניין אותה מאוד. גם אם הניסוח לא מושלםנק-ניק
אחרי הרבה גלגולים ונסיונותכורסא ירוקה

למצוא את עצמי בעולם התעסוקה, גם ברמה האישית וגם כאמא, אני חייבת לומר שאני ממש מאמינה בהסללה של כל הילדים אבל במיוחד בנות למקצועות גמישים ועצמאיים.

מקצועות ההנדסה דורשים המון השקעה כשכירה, קשה למצוא משרה חלקית, אין צפי להקלה בעומס במקביל לעליה בשכר.  

מקצועות שבהם אפשר להיות עצמאי בהתאם לרמת העומס שרוצים ולהרוויח סכום לא רע -

רפואה, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, ראיית חשבון, כלכלה, עריכת דין.. 

להיות עצמאי זה אופי שלא לכולם ישכולנה
בעלי ואני שנינו במקצועות שיש בהם אפשרויות לעצמאות די בקלות, אבל עם ההפרעות קשב שאנחנו זה ברור לנו שזה לא בשבילנו
קודם כל זה דבר שאפשר לעבוד עליוכורסא ירוקה
אבל חלק מהמקצועות כאן מאפשרים שכר מצוין גם כשכירים
רק אומרת שבעלי עם הפרעת קשב והוא עצמאיהמקורית

אצלו זה דווקא הפוך - לא מסוגל להיות שכיר

זה עזר לו מאוד האמת למצות את פוטנציאל ההשתכרות והוא מוציא החוצה את היתרונות שלו בעבודה בצורה יוצאת דופן בעיניי. ב"ה

כנ"ל בעליסטודנטית אלופה
העצמאות נותנת לו המון ולדעתי הג'ינגול בחוץ- בעבודה גורמת לו לחזור יותר מרוכז ורגוע הביתה.
לא יודעת, כשבדקתי בעבר הבירוקרטיה שיתקה אותיכולנה
אי אפשר פשוט להתחיל, צריך כל כך הרבה דברים מסביב שזה נראה רחוק ולא מושג..

לבעלי זה אפילו לא אופציה, הוא צריך שמישהו ימסגר אותו אחרת הוא הולך לאיבוד.


יש אנשים שנותנים שירותים בזהכורסא ירוקהאחרונה
ועוזרים למפות את היציאה לעצמאות ולטפל בבירוקרטיה. אם הענין הוא טכני יש לו פתרונות טכניים, אם זה פחד מעצמאות יש פתרונות אחרים
היופי במקצועות ההנדסהאמאשוני

שאפשר לעשות "הסבה" לתחומים אחרים שבהם השכר מזנק ונדרשת רמת מומחיות מסויימת

כמו:

ניהול מוצר

ניהול לקוח

עיצוב

ניהול מכירות

אפילו ניהול HR בהייטק אחרי השלמת לימודים מסויימים.

ושם קוצרים את הפירות.

אני חושבת שכן חשוב לעבוד במעבדה/ פס ייצור/ הבסיס של שרשרת המזון במקצוע

לרכוש ניסיון אמיתי בעולם התעסוקה,

לפעמים גם צריך תואר שני במנהל עסקים וכד' ששם נותנים כלים משלימים,

אפילו לא הייתי מגדירה את זה הסבה, כמו שזה בעצם תחומי תעסוקה שונים במהותם תחת אותה מטריית לימודים.


עבדתי עם לא מעט אמהות בעולמות השיווק והמכירה, מנהלות מוצר, מנהלות פרוייקטים וכד'

שבאות מעולמות ההנדסה, מוכשרות, מרוויחות יפה מאוד, צעירות, אמהות לקטנטנים.

כן נדרשת זמינות ואחריות, ולפעמים יש מגבלת שעות הפוכות מול לקוחות במזרח ובארה"ב, אבל לקוחות באירופה זה אחלה.

בהחלט אפשר לעבוד בצורה שפויה מאוד בשכר מכבד.

יכול להיות שההתקדמות תהיה יותר איטית בשנים מסויימות וזה בסדר גמור להוריד הילוך בהתאם לרצון באותם שנים זה לא תוקע את הקריירה.


אגב אצלנו הנדסת חומרה קלאסית בהחלט יכולה להתאים למי שמחפשת עבודה רגועה.

כן זה הייטק ויש נהלים ותרבות ארגונית של הייטק, והמשרות מוגדרות כמשרה מלאה, אבל יש תפקידים שמצליחים לשלב בין כל העולמות.

אבל היא לא בכיוון של המקצועות שמתגלגלים אליהם מהנדנק-ניק

היא מעוניינת בפיתוח עצמו.

אני חוששת שזה חיים כמעט בלתי אפשריים חוץ מהשכר הנחמד

זו כבר תהיה בחירה שלה כשהיא תגיע לגשראמאשוני

זה לא שלא תהיה לה שום אפשרות אחרת.

אגב יש לא מעט אמהות שבוחרות בעבודה אינטנסיבית במקביל לגידול ילדים.

זו בחירה לגיטימית, תלוי איזה סגנון חיים היא רוצה שיהיה לה.

כסטודנטית להנדסת חשמל כשהיא תצא לדייטים, זה לא שאפשר שלא לדבר על זה.

כאמא, אני חושבת שכדאי דרך שאלות ולא דרך אמירות לוודא שהיא חושבת על העתיד ומודעת לאפשרויות ולהשלכות השונות,

אם היא מדברת על העתיד בראיה מפוקחת, אז מעולה, ושיהיה לה הכי בהצלחה!

אני מגיעה מהתחום הזהכורסא ירוקה

אמנם לא מתחום החומרה אז אולי זה שונה אצלכם, אבל בתחום שלי עבדתי בכמה מקומות עם אופי שונה אחד מהשני, ועדיין יש כמה דברים בסיסיים שמשותפים לכולם.

המעבר ממהנדס למשרות האחרות שתיארת הוא לא קל כל כך ובטח לא בשוק של היום, גם לאנשים עם הרבה נסיון. היציבות היא לא גדולה, לא בקורפורייטס ולא בסטרטאפים. בממשלתי כן, אבל השכר שם נמוך יותר והדרישות מקובעות יותר (קשה לקבל עבודה מהבית למשל, השעות נספרות עם שעון וכו)


אמהות סביבי (גם במקומות העבודה וגם בקבוצות שאני חברה בהן) בעולמות האלה נדרשו להרבה מאד ויתורים בבית, ברמה של כאלה שהיו להן בייביסיטר לפיזור הילדים בבוקר ואחת לאיסוף בצהריים. חלקן לא נצרכו לבייביסטר כי היה מישהו מהמשפחה שיעשה את זה אבל הנקודה היא שהן בקושי ראו את הילדים. לחלקן זה התאים בלי בעיות, חלק אחר סבל מאד מהסידור הזה.


אחת הנקודות העיקריות מבחינתי זה הצפי לשנים שאחרי ההתמקצעות. כל המהנדסים שאני רואה סביבי עובדים המון שעות, גם מי שיש לו ותק משמעותי. נכון שאצל חלק זה מבחירה אבל בהרבה מקומות עבודה אין אופציה אחרת, גם אם יש עבודה מהבית או שבדרגים בכירים יותר הזמן גמיש, עדיין צריך להיות זמין מאד ולהקדיש המון המון שעות.


מקצועות אחרים שאני רואה מסביב, מאלה שפירטתי למעלה, אלה מקצועות מאד מתישים בשנים הראשונות שגם השכר ההתחלתי שלהם לא מנצנץ כמו בהייטק, אבל אחרי כמה שנות התמחות והתמקצעות, אפשר לעבוד בהיקף ובשעות שמתאימות לך, בלי זמינות מחוץ לשעות (גם קביעת תורים יכולה להיעשות בשעות שמתאימות לך) ובשכר גבוה מאד.

בסופו של דבר, מהנדס בן 40 צריך לעבוד משרה מלאה ולהיות זמין אם הוא בדרג בכיר. היציבות שלו במקום העבודה מוטלת בספק והקושי למצוא עבודה בגיל כזה מתחיל לעלות.

רופא (כשם קוד לכל אחד מהמקצועות שפירטתי) בן 40 יכול להרוויח מעולה ממשרה חלקית מאד שאותה הוא עושה מכל מקום שהוא בוחר, הוא בוחר מתי להיות זמין, והיציבות וההערכה לנסיון שלו רק עולים עם הגיל עד גיל די מבוגר.


בעיניי עבור כל אחד ברור שהבחירה העדיפה היא באופציה השניה, אבל בטח בשביל הורים שהרבה פעמים רוצים או צריכים גם גמישות וגם הכנסה טובה ויציבה

האמת שבשלב הזהאיזמרגד1

אני מתלבטת כמה כדאי להתחיל ללמוד כל מקצוע שהוא לא 100% מול אנשים. הבינה המלאכותית מתפתחת במהירות מטורפת ולא בטוח בכלל שעוד 4 שנים כשהיא תסיים את התואר עולם התעסוקה יראה אותו דבר, עוד 10 שנים הוא בטוח ישתנה...

זה לא ממש תשובה על מה ששאלת, סתם תהיה כללית על  כמה כדאי בכללי להשקיע בתואר היום...

משרה חלקית היא לא ערובה לאיזון חיים- עבודהאמאשוני

למשרה חלקית יש חסרונות רבים.

עדיף לשים דגש על גמישות בשעות העבודה, עבודה מהבית וגמישות בנפח התפקיד.

משרה יכולה להיות מוגדרת 7 שעות עם נפח עבודה של יותר ממשרה מלאה,

ומשרה יכולה להיות מוגדרת 9 שעות עם נפח עבודה של 7 שעות שפויות.

משרה יכולה להיות 7 שעות+ נסיעות

ומשרה יכולה להיות מלאה ללא נסיעות כלל.

הדרך לקבל את המשרות השפויות והמתגמלות ממה שראיתי, זה להשקיע כמה שנים במשרות סטנדרטיות, להשקיע בפיתוח קריירה, להיות צעד לפני כולם.

הכוונה לחקור, להסתקרן, ללמוד עוד, להבין מהמומחים מה הם יודעים וממש לשאוב מהם ידע והתמקצעות. ליצור קשרים מקצועיים.

לראות איך קולגות ממחלקות אחרות מתסכלים,

לצבור שם טוב.

לשקף החוצה את העשיה ואת התועלת שמופקת מהעשיה (עוד נקודה שנשים ככלל חלשות בה מאוד)


בהתחלה כולם מתחילים כג'וניורים, אבל בהמשך כל אחד ומה שהוא מצליח להתקדם בו והידע הניסיון והיכולות שהוא מביא.

ואז אפשר לדרוש תנאים שהמעסיקים מסכימים להם כדי לקבל עובד טוב וחיוני.

היום למצוא מועמדים זה קל יחסית.

אבל לגייס עובד טוב, זה כבר קשה ממש ואני מכירה את זה מבפנים.

את הקושי הזה של המעסיקים כדאי לתפוס ולהבין מה מונע ממאות מועמדים להיות העובד המוצלח שהם מחפשים ולסגל את המיומנות הזו.

לדעתי דווקא לאמהות יש את הדרייב להוכיח מה הן שוות, כדי להצליח לקבל את מה שהן רוצות. זה גם עניין של אופי וגישה לחיים באופן כללי, וגם ניהול סדר עדיפויות. לדוגמה בחופשת לידה (במיוחד אם מאריכים) זו הזדמנות נהדרת ללמוד עוד על שוק התעסוקה, השינויים, לבדוק את נקודת המבט של המעסיק, לבדוק איפה זה פוגש את היכולות והדרישות שלי, לרכוש ידע באופן עצמאי ולהשתדרג לקראת התפקיד הבא.

אני חושבת שהרבה פעמים יותר ממה שהמשרה עצמה מגבילה, הגישה היא עצמה המגבילה.


למשל מי שרוצה לעבוד 7 שעות,

יכולה לרשום את זה על גבי הקורות חיים, לציין זאת כדרישת סף בראיון הטלפוני, לבוא בגישה של אני עובדת 7 שעות תתאימו את עצמכם אלי,

או לכוון לוויב של אני עובדת חרוצה ומשקיעה, מביאה ערך מוסף הרבה מעבר לשעון, אמנם אני יוצאת מוקדם אבל תראו שבהתנהלות נכונה של שני הצדדים זה יהיה בסדר, ובכל מקרה אם יש משהו דחוף אני זמינה גם בערב מהבית, ולתת הרגשה שיש על מי לסמוך.

יש מקצועות ותפקידים שהגישה השניה לגמרי יכולה לתפוס ולאפשר להינות משני העולמות.

מאיפה בעיקר אתן קונות מטפחות? ליום יום וגם חגיגיפומלה
ליום יום קונה את המטפחות ב10 שקל בגאולהמאוהבת בילדי

עם החגיגי קצת מסתבכת.

או במכירות או בפינק ליידי

פינק ליידירקאני
אצל המעצבות המוכרותשואלת12
כמו הדרא ואתכסיא. יש עמודי סייל ומבצעים כדאי תמיד לבדוק שם ממש שווה
אתכסיא בעיקרSeven

קצת אשכר וממש קצת הדרא

ולפעמים קמיליון

למה דווקא אתכסיא? זה יותר איכותי?פומלה
מתחברת לסיגנון בעיקרSeven

אשכר והדרא לא נופל ממנה באיכות בעיני

וגם להללו ואורה מטפחות יש דברים יפים במחירים יותר נגישים

תודה!!פומלה
בעיקר בזמן שיש מבצעים (;קנמוןאחרונה

קמיליון

הדרא

ולפעמים כל מיני מציאות

יש מעצבות זולות יותר. כמו למשל הלל, מור ותפארה, בנועם מטפחות

שאלה בקשר לעזיבה ממשרד החינוך ללא חל"תשאלהחלת

הי אשמח לדעת האם מישהי ביררה לגבי עזיבה של משרד החינוך במצב שכבר לא רלוונטי לבקש חלת מבחינת התאריך (ולא יאשרו לי, אין לי סיבה אןבייקטיבית שתצדיק אישור חריג)

מה נשמר ומה מפסידים?

הקביעות מתבטלת נכון?

השעות השתלמות הרבות שצברתי?

הוותק בשנים?

הדרגות?

אני חושבת כן לחזור בהמשך ולכן מנסה להבין את המשמעות.

אני לא מורה, מקצוע פר"א ולכן הקביעות והשמירה על אחוז המשרה, עצמה פחות קריטית לי. כי לרוב חסר. שאר הדברים כן משמעותיים.


(אני ניק קבוע בפורומים אחרים, רווקה כרגע אבל שואלת פה כי זה פורום עם רוב נשי, אעקוב מהניק הרגיל שלי.)

רק את הקביעות מפסידיםיראת גאולה
ותק, דרגה, ושעות השתלמות לא נמחקים. בדיוק כמו שהתואר לא נמחק...
תודה רבה! והכל נשמר במערכת?שאלהחלת

או שצריך להגיש את כל המסמכים מחדש?

(זוכרת שלקח זמן בהתחלה)

שאלה נוספת מעבר ממתיא במשרד החינוך לאופק למוכש"רשאלהחלת

ובחזרה-

יש לי אפשרות לעבוד שליש משרה באופק חדש במוכש"ר תחת עמותה מסוימת, האם שם במידה וחוזרים למשרד החינוך אז הכל אותו דבר? מתייחסים לוותק ולהשתלמויות שנצברו במוכש"ר?

והאם עבודה במוכשר תשמור לי על הקביעןת שנצברה במתיא במשרד החינוך או שזה לא קשור? 

ותק והשתלמויות כןקדם
קביעות לא
ותק נצבר. קביעות לאיראת גאולה
השתלמויות אני לא יודעת, לא מכירה.
תודה זה פרט חשוב.. גם אם העמותה באופק חדש נכןן?שאלהחלת

אז לכאורה פחות שווה לעבור ממשרד החינוך לעמותה?

(בעמותה מבחינת מיקום אולי כן אצליח לשלב שליש משרה שנה הבאה, מה שאין לי סיכוי במתיא בה יש לי קביעות)

אופק חדש זה תנאי השכר מול העמותהיראת גאולה

זה לא קשור לנתונים שלך מול משרד החינוך.

תמיד משרד החינוך יותר שווה מעמותות. בעמותות, המקסימום זה השוואת תנאים למול מה שמגיע לך ממשרד החינוך.

אא"כ הם ממש צריכים אותך, אז אולי תצליחי להגיע לתנאי העסקה טובים יותר, אבל זה לא מה שקורה בשטח.

אבל הרבה אנשים עובדים בעמותה או עוברים ממשרד החינוך לעמותה, כי יש תנאים ספציפיים של נוחות, כמו מרחק למשל.

אני הבנתי שגם ימי המחלה לא נשמרים, לא בטוחהאור עולה בבוקר

זו תשובה שקיבלתי מהAi...גם אני באותה התלבטות בדיוק , ולא ככ מוצאת עם מי להתייעץ אז שאלתי אותו😅

בעקרון הבנתי מפנסיונרית של משרד החינוך שבפרישה קיבלה סכום כסף גבוה על ימי מחלה שלע השתמשה בהם. אז כנראה שזה נמחק אם מתפטרים. חוץ מהקביעות . שוב, לא בטוחה

שיהיה בהצלחה והחלטות טובות

תודה רבה. על זה לא חשבתישאלהחלת
האמת שאני עובדת בהיקף משרה חלקי אז מעניין על כמה כסף זה לוותר בעצם..
לא בטוחה שמימדברה כעדן.
שבתוכניות החדשות, ממירים לה ימי מחלה לכסף בפרישה.... סתם מישהי שעכשיו פורשת אצלינו ומתלוננת על זה
מעניין. תודה!שאלהחלת
גם ממירים בכסף משהו כמו על 8 ימי מחלה.בת מלך =)אחרונה
את מקבלת החזר של כספי של יום אחד.

ויש גם עוד תנאי, אני חושבת שאת צריכה להשתמש בפחות מחצי/שליש מהזכאות שלךבכל השנים.


בקיצור, עדיף כבר להשתמש בזה ביום יום ולא לצבור..

מדיניות מתוקים וחטיפיםשקדי מרק

אשמח להתייעץ לגבי מדיניות בבית לחטיפים וממתקים, לשמוע איך זה מתנהל אצלכם, ואז לראות מה מתאים לנו..


אצלנו אין בבית המון ממתקים, בדרך כלל יש עוגיות כלשהן, שוקולד בארון, חטיפים לשבת. לא המון אבל קיים.

במהלך השבוע אחרי המסגרות חותכת פירות, מאפשרת עוגיות , שלוקים, או נשנוש במידה. מכינה קרטיבים ביתיים..

פעם בחודש הולכים למכולת והם יכולים לבחור מה שרוצים..

גילאי 8 ומטה.

יש כרגע תסכול אצל הילדים סביב הנושא. אשמח לשמוע איך אצלכם

 

יש תסכול כי יש בבית והם מוגבלים?מנגואית

אצלנו זה עושה את התסכול. חטיפים אין ואין תסכול. אם אני קונה לשבת או לטיול או יום הולדת, זה יום יומיים לפני או מחביאה

שלוקים ועוגות יש וסביב זה יש יותר תסכול והם גם מקבלים יותר

לאו דוקא..שקדי מרק

מבקשים משהו טעים/מתוק ולא תמיד אני מאפשרת (לא יודעים בדרך כלל בדיוק מה יש) לצורך העניין קוביות שוקולד מריר תמיד יש בשביל אפיה.

מתוסכלים שאני מרשה רק פעם בחודש ללכת למכולת.

מתבאסים שמגבילה את הכמות (נגיד לא יותר מ3 פרוסות עוגה בכניסת שבת.. )

נשמע לי ממש בטוב טעםיראת גאולה

לדעתי תנסי להבין מה גורם לקושי שלהם.

למשל 3 פרוסות עוגה בכניסת שבת זה בכלל לא קצת. יכול להיות שהם פשוט רעבים? אז לתת לפני זה משהו יותר משביע אולי, או לאפשר במקביל עוגה ופירות חתוכים או פשטידה או צלחת מרק...

מבקשים מתוק ואת לא מאפשרת, אז לומר ברור שאצלנו אפשר נשנוש רק בין 16 ל17. בשאר הזמן מי שרעב מוזמן לקחת פרי או פריכיות למשל.

כלומר, אני לא חושבת שהתסכול הוא באמת בגלל כמות המתוק הכללית, אלא כי באותה הזדמנות הם רעבים למשל.

וגם, כשבאופן כללי יש ממתקים, הם לא מבינים למה עכשיו את לא מרשה. אז עדיף שיהיה כלל ברור מתי כן.

פעם בחודש ממתק במכולת זה ממש לא רק. גם לגבי זה, יכול להיות שאם זה ביום מסוים שהם יודעים מתי יקרה, זה יהיה להם קל יותר. מאשר לחשוב כל יום שאולי היום זה היום הנחשק ולהתאכזב כשהבקשה שלהם לא מתמלאת.

אני חושבת שלא כדאי להגביל בכמה לאכולדיאן ד.

אם להגביל אז בלא לקנות או להכין כמות קטנה.

 

ממה שאני זוכרת בתור ילדה כל דבר שאמרו לנו כמה אפשר לאכול אז זה מה שאכלנו אפילו אם זה היה ממש הרבה.

לצורך העניין יכול להיות ש- 3 פרוסות עוגה זה די הרבה להם אבל אם זה מה שאת מרשה זה מה שהם יאכלו.

ואח"כ עוד ירגישו שרצו עוד ולא הרשו להם.

 

אולי לפתוח פס עוגה בכניסת שבת ולהגיד שאת הפס השני שומרים למחר בבוקר?

או להגיד אפשר לאכול אבל תשימו לב שנשאר לשאר הילדים?

אצלנוכורסא ירוקה

פעם באף פעם אני מכינה עוגיות

ביום יום הממתק שלהם זה לחם עם שוקולד לגן, שמקבלים רק בחלק מהשבוע.

פעם בכמה שבועות נוסעים לסבתות והן כבר מפציצות אותם בממתקים.

בשבת מקבלים ממתק שבת בערב בהדלקת נרות ואוכלים קורנפלקס מיוחד בבוקר שבת (במשך השבוע זה הצהוב הרגיל), ובקידוש בשבת לרוב יש עוגה או חטיף כלשהו.

חוץ מזה הם מקבלים מהגן ממתק בקבלת שבת בשישי.

מעדנים אנחנו לרוב לא קונים, הם אוכלים פעם בכמה חודשים אצל סבתא או שאנחנו קונים פעם בכמה חודשים לקידוש.

שלוקים קטיבים וכאלה גם כן בקידוש בשבת או אם יש אירוע מיוחד, אבל אז זה במקום משהו אחר.

מדי פעם אני מכינה פנקייקים ולפעמים שמה בבלילה שוקולד ציפס. ולימי הולדת יש עוגה בחושה.

ביסקוויטים אני נותנת די בחופשיות בנסיעות וכאלה.


בתחושה שלי הם מקבלים המון מתוק, ממש יותר מדי. תכלס כשכותבת כאן זה נשמע לי סביר, אבל בגלל שהם כאלה מכורים ותמיד מבקשים אז זה מרגיש לי שיש יותר. 

אצלי באופן כללי איןנעמי28

יש עוגיות שאני אופה, ארטיקים וגלידה ביתיים והרבה פירות.
 

אני חושבת שזה כמו כל גבול - כשיש פתח, מנסים לעבור אותו.

אני רואה את זה הרבה עם המסכים - אצלי בכו כל יום שהם רוצים, ברגע שהוצאתי מהבית את המסך הגדול, אין על להתלונן בכלל והרבה פחות בכי בנושא.
 

תשקלי אולי לא להחזיק בבית בכלל ולקנות כשצריך (נגיד רק לשבת אבל לא מגירת חטיפים)

מה שיש לתת במועדים ממש קבועים.

 

ויכול להיות שפשוט יהיה תסכול בנושא, הרף של הרצון למתוק אצל ילדים הוא בלתי נגמר, וככל שאוכלים יותר מתוק רוצים יותר🤷🏼‍♀️

אצלנודפני11

שוקולד- בארון גבוה. רק לשימוש של אפייה (יש לי מריר רגיל)

פופייסים- בימים החמים מרשה די חופשי..

ביסקויטים- די חופשי

עוגות- אך ורק בשבת. או אם יש קצת שאריות אז גם במשך השבוע.

אין לי בכלל חטיפים או עוגיות. ואם כן- אז זה רק כ"ממתק שבת" שמקבלים בערב שבת אחרי הדלקת נרות.

עוגיות קנויות- רק כשאורחים באים. זה ממש לא נגיש לילדים ובעיקר הם לא יודעים שזה קיים (במקפיא/בארון סגור ולא נגיש)

לחם עם שוקולד- רק ביום שישי/ראש חודש/יומולדת/יום טיול. ואז כל הילדים מקבלים..


יש שפע של פירות..... אם ילד רוצה לנשנש הוא מוזמן לקחת מכל הסוגים והמינים. לפעמים כשהם רעבים ואין אוכל זמין מיידי אני אוציא בייגלה/קרקרים.


לא יודעת אם עזרתי לך..

בשבתדפני11
הם יכולים לאכול די חופשי מהעוגות. אין לנו הגבלה (חוץ מ- אחרי האוכל)
עונה מאצלנו ילדים יותר קטנים, הגדול בן 4.5דיאן ד.

עוגיות קנויות/ ביסקוויטים יש בבית חופשי, כל יום לוקחים לגן.

יכולים לאכול גם אחה"צ אבל בתכלס הם לא רוצים.

שלוקים יש כל היום כל היום.

 

יש קורנפלקס עם חלב, לפעמים אוכלים בבוקר לפני שיוצאים לגן, לפעמים אחה"צ.

משתדלת לחתוך להם פירות, לא תמיד זוכרים לקנות.

 

ממתקים אין בבית בכלל בכלל.

לפעמים לפעמים קונים לשבת.

אם הילדים הולכים איתי לקניות אני מרשה להם לבחור ממתק אחד מה שהם רוצים (קורה פעם במיליון...).

בעלי לא מרשה רק אם זה לקראת שבת.

 

יש לנו ליד הבית קיוסק כזה שמוכרים בו ברד שהם מאוד אוהבים,

בהתחלה כל יום ביקשו לקנות ברד ואמרתי להם שברד קונים רק ביום מיוחד, למשל יומולדת או ראש חודש וקיבלו את זה.

 

הרבה פעמים הם חוזרים רעבים מהמסגרות אז או שמצטרפים אלי לארוחת צהריים מבושלת שאני אוכלת בבית בארבע.

או שאני מקדימה להם את הארוחת ערב לשעה חמש.

 

 

אצלנו קטנים יותר, כיתה א ומטהבוקר אור

מה שמקבלים במסגרות כמובן אוכלים,  ביום שישי הם שומרים מה שהם מקבלים לכניסת שבת

בשבת כשנמצאים בבית יש עוגה בסוף הארוחה לפעמים, לא כל ארוחה, ואז אני מרשה שתי חתיכות והם בסדר עם זה

פעם בשבוע בערך כשחוזרים הביתה קרטיב או שלוק (האמצעי קצת יותר מבקש ומתבאס שאני לא מביאה עוד פעמים)

בבוקר לפני שיוצאים אוכלים מאפינס שיבולת שועל,  זה לא ממתק מבחינתי אבל זה מפנק אותם

חוץ מזה אין משהו ברגיל, לפעמים מכינים עוגיות באמצע השבןע לשבת ואז אני נותנת גם עוגיה

יש לנו האמת מלא חטיפים שמצטברים כשהם מביאים מימי הולדת או משלוחי מנות, אבל לא נראה לי שהם בכלל זוכרים את קיומם כי זו ממש לא אופציה אצלנו 

אצלינוהשם שלי

בבוקר אוכלים ופלים/ עוגיות/ ביסקוויטים.


בערב כולם אוכלים עוגה. לפעמים במקום עוגה יש אבטיח/ עוגיות/ גלידה).


במשך היום אני מרשה ממתק אחד. בדרך כלל אוכלים אחרי ארוחת צהריים.

אנחנו קונים שוקולדים, חטיפים קטנים, שלוקים, לפעמים מסטיקים. ולפעמים יש גם דברים שהילדים קיבלו בכל מיני מקומות.


בקיץ מידי פעם קונים ארטיקים שווים (הם לא מסתפקים בארטיק קרח), אבל שומרים לזמנים מיוחדים.


בשבתות הם מקבלים ממתקים בתפילות ילדים, תהילים וכד'.


אצלנו יש חטיפים קטניםניק חדש2

כמו ציטוס במבה וכאלה

לרוב אני מרשה אחד קטן ביום.

לא תמיד עולה דרישה.


כשיש חטיפים גדולים הם לא רגועים ורוצים כל הזמן.

אז אני נמנעת מלקנות.


בגדול אני לא בעד למנוע מהם לחלוטין. גדלתי בבית שמנעו מאיתנו וזה יצר לי אישיו סביב זה שעד עצם היום הזה משפיע עלי מאד.

היו תקופות אחרי שהפכתי עצמאית בקניות שלי שהייתי קונה ממתקים וחטיפים כמו מטורפת.

בכמויות. שיהיה לי.

אז לא רוצה שיגדלו ככה.


לגבי עוגה בשבת לא מגבילה אותם כל עוד זה אחרי אוכל.

עוגיות ובסקוויטים אני מסכימה אבל לא להיסחף. יש לי ילד שלא יודע לעצור ואז הוא מגיע לבחילה אז אני מזכירה לו.


הגדול בן 9 הקטן בן 4.5

אה ולגבי שלוקיםניק חדש2

אם הם קטנים דיי חופשי.

גדולים אני מסכימה אחד גדול ביום.

ארטיקים כנל. אחד ביום.

קרח.

ארטיקים מיוחדים במידה ויש זה בדכ לשבת.

אצלנואיך?איך?

מבחינתי ביסקוויטים, שלוקים, קןרנפלקס וכו זה ממתקים

אז קורנפלקבס יש בבית אבל אוכלים ממנו לעיתים רחוקות. לפעמים אם אין משהו אחר לוקחים בבוקר לגן

באמצע שבוע יש עוגיות ביתיות  (בריאות) די חופשי ואוכלים גם במבה אם רוצים

יש פירות רוב הזמן

בשבת יש הרבה עוגות, מעדנים, קצת ממתקים וכמה סוגי חטיפים (אבל מרשים רק אחד)

וכמובן יש גם את מה שמקבלים במסגרות ובבית כנסת

אצלנו יש ממתקים רק בשבת ואירועים מיוחדיםדרקונית ירוקה

מקבלים ממתק או עוגיה בהדלקת נרות, במנות אחרונות ובקידוש וזהו. יוצא 5 בערך במהלך השבת, כולל פרוסות עוגה.

בראש חודש מקבלים כריך עם שוקולד

אחר הצהריים מקבלים פירות. מידי פעם גם ביסקוויט או חופן בייגלה. בקיץ לפעמים פופייס מיד בחזרה מהגן

הם יודעים מצויין מתי מותר ולכן אין תסכול. ממתקים שמקבלים במהלך השבוע שומרים בקופסה שלהם שממנה הם בוחרים בשבת.

תודה רבה לכל מי שינתה!שקדי מרק

קוראת את הכל ונחשוב מה מתאים לנו..

אני לא הולכת איתם אף פעם למכולתאוהבת את השבתאחרונה

זה תמיד נגמר בעוגמת נפש..

השפע והמבחר ממש מאתגרים ומתישים את הנפש

מבינה אותם


אם הולכים זה רק אחרי שהחלטנו מראש מה קונים

..


משתדלת לדבר איתם על כל זה המון

שהמכולה מבלבלת

המפעלים רוצים שיקנו מהם כמה שיותר אז הם שמים הרבה פרסומות, הרבה צורות, הרבה חומרים מזיקים כדי למכר אותנו...


פעם הבת שלי הכינה דף עם מה הויטמינים של כל פרי וירק נותנים לנו, זה עזר לאיזה תקופה...


משתדלים להסביר הרבה שהחומרים המזיקים מקשים על הגוף ומפריעים לו לעבוד טוב. .


פעם הם שמעו מישהו מסביר על החשיבות לארוחה מאוזנת- שכל ארוחה תכיל פחמימות, חלבונים וויטמינים- ירקות, הוא הסביר טוב וזה עוזר להם להבין את החשיבות של תזונה...


הם גם שומעים הרבה מסע אל גוף האדם שהוא מסביר הרבה על גוף האדם ואיך האוכל משפיע על הגוף...

כמו לנו גם אצלם עוזר להבין את המשמעות וסיבת הדברים

..


והאמת הכי טוב שפשוט אין....

אולי יעניין אותך