שאלה בנושא רגיש:מתפשרת
שאלה בנושא רגיש:
1. מה הייתם עושים אם אדם קרוב אליכם היה מחליט לשנות את מינו?
אדם שאתם בקשר איתו ומכירים טוב - או לפחות חשבתם שאתם מכירים טוב - מספר לכם שהוא בכלל לא מרגיש שהוא הוא או היא היא והולך לשנות את זה.
2. מה הדבר הנכון לעשות במצב כזה?
הייתי מציע לו להיפגש עם מטפל מצוין שנגד שינוי המין.חסדי הים
אולי אני חריגהאביגיל.
אבל הייתי שואלת איך יהיה נעים ונוח לה שאפנה אליה, באיזה שם ובאיזו צורת פניה (לרוב נעים יותר לשאול אם לפנות בלשון את או אתה מאשר לשאול אם לפנות בלשון זכר או נקבה).

אחר כך הייתי אומרת שאני רוצה בטובתה. אם זה נכון כמובן.

ואולי הכי חשוב, להסביר שאפילו שאת אוהבת אותה מאוד, תהליך כזה הוא מאוד מבלבל ולא מוכר בשבילך. וכנראה שיהיו לך המון שאלות שלא תמיד תרגישי בנוח לשאול או שהיא לא תמיד תרגיש בנוח שתפני אותן אליה, ולכן את מבקשת ממנה שתפנה אותך לאדם או ארגון שיוכל לענות לך במקומה. זה יכול להיות הרופא שלה, ארגון תמיכה או עמותה רלוונטית.
אאל"ט לארגון איגי יש מענה בוואטסאפ בערבים וגם פורומים אנונימיים, שם אולי תרגישי בנוח לשתף ולשאול. יש גם ארגון בשם תהל"ה שמסייע למשפחות של להט"בים, יש להם קבוצות תמיכה אבל אולי גם אפשר רק להתייעץ עם חלק מהצוות באופן חד פעמי. זכור לי שיש להם כמה וכמה קבוצות לדתיים.
יפה מאוד. כל הכבודבן מערבא
אני הייתי מציע גם לשאול אם הוא או היא או it צריך או צריכה תמיכה כספית במימון ההליך ולעזור מכספי מעשר.
כספי מעשר. לא הלכת רחוק בכלל..הנורמלית האחרונה
נסה רגע לשים את הציניות בצדמתפשרת
תחשוב ותענה באמת - איך היית מתנהג אם זה היה קורה למישהו קרוב אליך?
משתפרת יקרהבן מערבא
הציניות הייתה בבחינת ליצנותא דעבודה זרה וכוונה כלפי מי שהיתה ראויה לה, פשוט שלא הייתי משתמש בה כלפי האדם עצמו שהוא בבחינת נפש פצועה מבולבלת וכואבת, ואין שום הצדקה לזרות לו או לה מלח על הפצעים.

לשאלתך. ראשית על כגון זה אנו מתפללים ״ואל תביאנו לא לידי נסיון ולא לידי בזיון...״, אך לו חלילה הייתי מגיע לידי מצב כזה היה כואב לי והייתי מצטער מאוד. אם זה היה רלוונטי אז הייתי משתדל לכוון לעזרה ולטיפול כמו שהציע חסדי הים. אחרת, הייתי נשאר בכאב על אותה נפש אומללה וחולה אך הייתי נזהר מאוד לבל יתפרש מדברי או מעשי לגיטימציה כלשהי לטירוף הזה או כניעה להלך הרוח הנפוץ היום הרואה בו נורמה.

כללו של דבר צריך להפריד בין האמפתיה לאדם ולכאב שלו מחמת מחלת הנפש הזאת, לבין הרוחות הרעות המנשבות היום (ולצערי הגיעו גם לפורום כזה) המנסות לקבוע לנו בתודעה שהסטייה הזאת היא נורמלית ומי שחושב אחרת הוא חריג.
מדויק ^^דעתן מתחיל


לא רלוונטי להציע טיפולמתפשרת
האדם נחשף והחל תהליך שינוי אחרי חיים שלמים של הסתרה ונסיונות טיפול.

אתה נשאר בכאב, אוקיי.
אבל איך אפשר להתנהל מול אותו אדם בלי לתת לגיטימציה אבל כן לתמוך ולעזור?
אני חושבת שהייתי כנה איתו ואומרת *בעדינות* שאני לא מסכימה עםאמא לנסיך קטן
זה ולא חושבת שזה נכון אבל זו בחיאה שלו ואכבד כל החלטה. כן הייתי פונה אליו בלשון נקבה כי זה רצונו. אבל שידע שאני לא מקבלת ולא נותנת לגיטימציה לזה..
^^^^^^ענבל
בס"ד

(אישית גם הייתי משתדלת שלא להראות שום הסכמה או לגיטימציה אלא רק להבהיר שאני עדיין מכבדת אותה כאדם ואפנה אליה בדרך שתרצה)
איך את כל כך מקבלת ותומכת?מתפשרת
מדובר במישהי שאת מכירה טוב וקרובה אלייך מאוד. מעולם לא רמזה לך שהיא לא היא.
איך את כל כך מקבלת? איך את מאמינה לה שזה לא סתם שיגעון חולף, ועוד תומכת?

1. זו לא הדרך בה חונכתן. (בלשון המעטה)
2. אין לך תחושת בגידה? נטישה? מי שחשבת שהכרת היא עכשיו מישהו אחר.
1. אז מה?אריק מהדרום

2. לא.

 

אז ראשית, זו לא החלטה של יומיים, זהו החלטתי לעשות ניתוח, זה דבר שהתבשל זמן רב.

שנית, ממחקרים רבים שנעשו זה לא פותר שום בעיה אלא להפך, זה לא שלסבית החליטה להפוך לגבר והופ הכל הסתדר, הם רק הולכים ומסתבכים סביב הזהות המינית שלהם עוד יותר, גם התרופות שמתלוות לתהליך לא עושות טוב.

אבל בשורה התחתונה זו בחירה שלה, לא על זה חונכתן? אז אולי יש בעיה בחינוך? לא שצריך לעודד את התופעה אלא שצריך לשים לב שהיא קיימת, לדבר עליה ולעורר אמפתיה לפי בחורות במצוקה.

וכן, לקבל ולתמוך, מה לעשות? קשה לחיות בעולם המסובך הזה, יש ניסיונות קשים ומרים, לא הכל דבש ותותים.

לסביות לא מחליטות להפוך לגבר אביגיל.
הבנת למה התכוונתיאריק מהדרום


האטימות צרמהאביגיל.
אני באמת לא חושב שהם זקוקים ליותר אמפתיה ממה שהם מקבליםאריק מהדרום
עבר עריכה על ידי אריק מהדרום בתאריך כ"ו בשבט תשע"ט 11:00
מתלוננים כל הזמן שלא מקבלים אותם בעוד שהם החזקים בעולם כיום, הם אלה שלא מקבלים אותנו השמרנים והדתיים והם אלה שדורסים אותנו.
צרם לך? טוב מאוד, בשנים האחרונות לעולם נמאס ורואים את זה מיום ליום, גם אני לא אוהב שאטומים כלפי.
אני דתי, קבלו אותי כמו שאני.
אני לא חושב שצריך לקבל אותם יותר מאנשים שבוחרים לחיות עם גויים, אם הם בוחרים לחיות עם גויים אנחנו לא אמורים להכיל את זה ולעורר אמפתיה מעבר למה שיש להם כבר, נכון הם בני אדם, אפילו אחלה בני אדם, חלקם גם מסרו את הנפש שלהם בצבא, אבל זה שהם בחרו לחיות עם גויים למרות שהם בטוחים שבלי הגוי הזה הם לא יהיו מאושרים.
טוב זו בעיה קשה באמת, כל אחד כפרט אם ירצה לדבר איתי בהחלט אשתדל להקשיב לו אבל כתופעה כוללת, לא רק שלא נכיל אותם אלא גם נגנה בכל תוקף וזאת למרות שהם החזקים בעולם כרגע והם הדורסים אותנו וחסרי קשב כלפינו.
🤷‍♀אביגיל.
בעיני זו תפיסת מציאות עצובה... אבל זכותך לחשוב ככה
החיים לא פיקניקאריק מהדרום

יש לי שני חברים שיצאו מהארון, שניהם גם ישנו אצלי לפחות פעם.

אחי עשה עבודת מאסטר על אובדנות של נערים הומואים דתיים.

אני מעורה לחלוטין במה שקורה בעולם הזה, מכיר גם בחורים שנפגעו ממטפלים במכונים דתיים שמטפלים בנושא (אין טיפול עם 100 אחוז הצלחה, המונח 100 אחוז לא מוכר בפסיכולוגיה) ואף על פי כן, זה המצב.

זה חטא.

אולי זה נכון לגבי הומא*ם ולסב*ות. לא לגבי טרנסיות וטרנסים.די"מ


האם יש קבוצה למדברי לשון הרע דתיים?אניוהוא
אם אהי מכירה אותה טובמקום בעולם
כנראה שאדע אם היא אדם של שגעו ות חולפים. ואם כן, אפעל לפי מה שמרגיש לי לנגון אל מול זה.
אבל לעולם לא אסיר אנשים מרשימת החברים שלי כי כם פועלים אחרת ממה שאני חושבת שצריך
תנסי להסתכל עליו כאדםאביגיל.
מן הסתם את דתיה, למה שהוא ירמוז לך שאלו התחושות שלו?
אני מאמינה שהוא מוצף תקופה ארוכה מאוד בפחד, התלבטויות, חרדות. להיוולד בגוף שלא שייך לך, למי שאתה, זו תחושה מזעזעת ואנחנו רק יכולים להודות שלנו אין את המסע הארוך הזה לעבור.
תחשבי עליו, לא רק שהוא נולד לגוף שכולא אותו, לגוף זר לו, הוא גם חונך בצורה שלימדה אותו לשנוא את מי שהוא ואת הדרך בה הוא מרגיש. מן הסתם יש בו פחד גדול מאוד, גם מהדרך הקשה שיש לו ובעיקר מחוסר הקבלה של הסביבה.
אין פה עניין של בגידה, אני מאמינה שהוא השתוקק לספר ולהיות מסוגל להתנהג בצורה הכי אותנתית ואמיתית שלו לידך. אבל הוא פחד.
תנסי להיות מרחב בטוח בשבילו, מרחב כמה שפחות שיפוטי. ולהתייעץ עם אנשים מחוץ למגזר- חובה. דיני נפשות ממש.
תודה לךמתפשרת
כרגע אני עדיין מרגישה אבל על אובדן האדם שהיה וחשבתי שהכרתי.
אבל עזרת. את צודקת. כנראה אם היה יכול, היה מספר לי.
להיוולד בגוף שלא שייך לך...כמו צמח בר
רק אני רואה בזה שמץ של כפירה?

כל מה שקורה בעולם הוא מדויק.. את אמורה להאמין בזה אם את עובדת ה'. אם ה' שם נשמה מסוימת בגוף ממין מסוים יש לזה סיבה.


להכיל, לאהוב ולא משנה מה- זה דבר אחד.
להגיד שמציאות החיים שלו זה טעות זה כמו לומר שהקב"ה התבלבל..
לכל אחד יש את המורכבויות שלו אבל זה לא בטעות ולא בלי מחשבה. יש כוונה מאחורי הדברים וללכת ולהשחית את הגוף זה לא פיתרון..
למה את נותנת צדקה?עוד סתם אחד
הרי העני צריך להיות עני! זה מדויק! למה רופאים מטפלים באנשים? למה עושים בדיקות גנטיות? למה מטפלים בפגים באמצעות אינקובטור? כי המציאות איננה 'מדויקת', וממש לא כל דבר בעולם הוא מחושב ומכוון. עכשיו השאלה היא האם סוגיית המגדר מול המין הביולוגי היא כמו עובר עם ריאות לא מפותחות או כמו זיווג.
זה כ"כ לא אותו דבר שאני בכלל מתלבטת איך להתחיל.כמו צמח בר
נתחיל בזה שהמציאות תמיד מכוונת ומדויקת.
לפעמים היא נראית לא טובה אבל היא בהחלט מדויקת.

אם מישהו הוא עני זה בהחלט ברצון הקב"ה, כנ"ל לגבי פגים או כל דבר אחר.
כל הדוגמאות שהבאת הם דוגמאות למצבים בהם לכולם ישמשהו ורק לאדם הספציפי אין אותם. לכולם יש כסף- לעני אין. לכולם יש ריאות-לפג אין.
יש פה מציאות ברורה מאוד של חוסר. שמזמינה השלמה.
לעומת זאת כשאדם נולד בגוף בריא ממין מסוים ומעוניין לשנות את עצמו אין פה עניין של חוסר, יש פה עניין של עיוות המציאות. כמו שזה- במצבו התקין- לא טוב בשבילי- אז אני אעוות את עצמי. אשנה עת עצמי למשהו שבכלל לא קיים (הרי נשיםלא הופכות לגמרי לגברים וגברים לא הופכים לגמרי לנשים.. ישפה סוגשל הכלאת ביניים)

ואתה יודע איפה עובר הגבול של מה שזה ככה ברצון ה' שנשפר אותו (כסף לעני, ניתוח לתינוק) או מה שזה ככה ברצון ה' וצריך להתמודד עם מה שיש?
לא המוסר האנושי המעוות שלנו, מה שקובע זה דבר ה'.
התורה, ההלכה, איסורים והיתרים.

איכשהו תמיד כשאנשים ניסו להמציא להם חוקים זה יצא מעוות ופוגע..


ושלא יובן- גם לי קשה ואפילו מאוד עם הרבה דברים שכתובים בתורה. אז מה? אף אחד לא אמר שלשמור תורה ומצוות זה צריך להיות כיף.
תגובה נהדרת.תודה.הנורמלית האחרונה
אהמממ.אביגיל.
לא רציתי להעלות את זה כי זה תחום צעיר במחקר, אבל יש מחקרים שהצליחו לזהות פעילות מוחית "נשית" אצל זכרים שהרגישו אי התאמה מגדרית ולהיפך.
לא אוהבת לומר את זה כי המחקרים האלו עדיין לא מבוססים מספיק.
אבל להרגשתי יש בזה כדי לערער על ההנחה בפסקה השניה שלך
כתבתי שם כ"כ הרבה הנחות שאין לי מושג למה את מתכוונת..כמו צמח בר
בכל מקרה לא רואה איך מחקר (גם אם היה מוכח) סותר משהו ממה שאמרתי
במילים אחרות:עוד סתם אחד
מצוקות שאת מזדהה איתן - לגיטימי לנסות לשנות את המציאות. מצוקות שלא - אז הן בכלל לא חוסר 'אמיתי' ושיתמודדו (מה עם, נניח, החוסר בהתאמה בין מגדר למין ביולוגי?).

מלבד זאת - אני פשוט חולק (עמוקות ובאופן מוחלט) על ההנחה שכתבת בתחילת דברייך. אז אולי באמת אין מאיפה להתחיל.
לא.כמו צמח בר
מצוקה שהיא משלימה חוסר שמזמין השלמה- בהחלט לגיטימית.

ומצוקה שבאה לעוות ולשנות את המצב הקיים- לא דומה לזה בכלל.

ומעבר לזה שזה לא קשור בחמלה כזו או אחרת שאני מרגישה אלא במה שנכון או לא נכון עפ"י המוסר האלוקי.


ואשמח שלא תוציא אותי אנטיפטית חסרת רגשות כי כתבתי בפירוש שאוהב ןאתמוך.
זה לא קשור לחוסר ההסכמה עם המעשה
לא אנטיפטית, פטרוניתעוד סתם אחד
תמיכה המגיעה ממקום של 'המצוקה שלך מעוותת' איננה תמיכה. זו התנשאות. עכשיו - זה לגיטימי להתנשא (אני בעצמי בכלל לא בטוח שאתמוך ואוהב), פשוט אל תשכנעי את עצמך שזו תמיכה.
פשוט לא קשור אחד לשני..כמו צמח בר
התמיכה מגיעה מתוך זה שהאדם במצוקה.

אני יכולה לתמוך ולאהוב אדם גם אם אני לא מסכימה באופן גורף עם מה שהוא עושה..
חצי מהחברות שלי עושות דברים שאני לא מסכימה איתן. אז מה? הן עדיין חברות.


בבקשה לא להשליך עליי תפיסת עולם שהיא פשוט לא שלי.
מסכים שזאת שאלה. הקטע הוא שיש לה תשובה.אלעזר300

(מבין מה רצית לומר מול @כמו צמח בר, אבל אני טעון בקצת עצבנות כלפי נטיה פופולרית להשאיר "שאלות" פתוחות.)

יפה מאודמתפשרת
וגם אני בדעה שלך.
אבל זה לא הדיון כרגע.

עזבי כפירה לא כפירה, הקב"ה התבלבל לא התבלבל.
אדם מאוד קרוב אלייך עושה שינוי מין - איך תתנהגי?

תגידי לו אתה כופר? אתה משחית את הגוף שלך? זה יעזור לו? זה יגרום לו לשנות את דעתו? זה יעזור לקשר שלכם?
קראת הכל?כמו צמח בר
אמרתי שאוהב ואכיל תמיד.
אני לא חייבת להסכים עם המעשה של מישהו בכדי לתמוך בו ולאהוב אותו.
ואני תמיד דוגלת בכנות ככה שהוא ידע מה אני חושבת על זה
זה כמו לומר לילד שנולד למשפחה אלימה שזה רצון ה' ואין לשנותאביגיל.
ה' נותן גם נסיונות, הוא יוצר מציאות חסרה ולפעמים גם מקולקלת, ומצפה שנשאף לתיקון
או לפחות מספיק כדי לפתוח כיוון חשיבה חדש, ולהעמיד אתאביגיל.
התפיסה הזו בסימן שאלה
לא דומה ילד למשפחה מכהכמו צמח בר
שזה בוודאי חיסרון שצריך לשנות לאדם שנולד מושלם ורוצה לעוות את עצמו..

הרחבתי על זה כאן:
זה כ"כ לא אותו דבר שאני בכלל מתלבטת איך להתחיל. - צעירים מעל עשרים


בכל מקרה, רק לציין (בהקשר של ילד מוכה) שברור שכל דבר שקורה בעולם הוא מכוון (גם השואה הייתה מכוונת לצורך העניין) אבל יש גם מימד של בחירה חופשית של האדם.
וזה רק מוכיח את מה שאמרתי שהרבה פעמים כשבוחרים במוסר 'אנושי' זה יוצא מעוות.
לא הבנתי משהו,עוד סתם אחד
את טוענת שהשואה והכאת ילדים הם תוצאה של בחירה ב'מוסר אנושי'?!

זאת בלי קשר לכך שאני ממש לא מבין מה זה מוסר שאינו אנושי (זו פשוט המצאה שנועדה לכסות על כך שלפעמים צריך לעשות דברים לא מוסריים בשביל להשיג מטרות אחרות), אבל לא משנה.
בהחלט כןכמו צמח בר
כאשר מישהו מחליט בעצמו מה המוסר שלו וקובע את חוקי המוסר בעצמו זה מהר מאוד מתדרדר לשם.

כי כל מעשה אנושי נפשע אפשר להציג כאיזה מוסריות מעוותת..
הכאת ילדים זה בשם החינוך והשואה זה בשם טיהור העולם ואונס זה בשם החופש לעשות כרצונך
ועוד ועוד..

ואני חייבת להבין מאיזה נקודת מוצא אתה יוצא.
אם אתה לא מאמין- בעניי אי אפשר להתווכח על זה בכלל כי אנחנו בעולם מקביל..
מי שלא מאמין יוצא מנקודת הנחה שהעולם הזה הוא כל מה שיש ולכן תעשה הכל כדי להרוויח הכל בעולם, הכל כדי לשפר את המצב שלך ומכאן ברור שהרגשה, אהבה, זכויות אישיות הן מעל הכל.
נקודת המוצא של אדם מאמין היא שהעולם פה הוא לא לכיף אלא לעבודה ומכאן בהכרח שחוקי ה' מעל הכל ולא ההנאה האישית.
אני מאמין,עוד סתם אחד
לא הבנתי איך הסקת שלא. כי אני חושב שמוסר הוא מרכיב משמעותי ויש להישמע לו? לא חשבתי שזו כפירה. מצטער.

אפרופו אלימות במשפחה ומוסר אנושי - ראי כאן את דברי הרב עובדיה: דין הכאת ילדים הלכתית מותר באופן עקרוני להכות, בדיוק מהסיבה שכתבת - בשביל לחנך. אלא מאי? היום זה לא פרקטי אז לא מומלץ לעשות את זה... במלים אחרות: ה'האשמה' שלך ביחס לאופן שבו ה'מוסר האנושי' מורה להכות - נכונה, אבל דווקא ביחס להלכה... ההתפתחות שהרב וולבה (המובא שם) מדבר עליה - היא לגמרי התפתחות בעולם הכללי, הנובעת מה'מוסר האנושי' המאוס בעינייך.
רק לומר שקראתי וכרגע לא מוצאת זמן לענות.כמו צמח בראחרונה
אתייחס בהמשך
^^^ לגמרי!! והמציאות מוכיחה שאחרי שהם משנים את הגוףאמא לנסיך קטן
הם לא שלמים עם זה ומתאבדים...
יש דברים דומים. בארגונים אחרים שמיועדים לכך.אביגיל.
טוב ששאלת.
אגב. תרגישי בנוח. בימינו להיות חריג זאת הנורמהבן מערבא
מי שנורמלי מרגיש חריג.
אאל"ט את תומכת בתהליכים כאלהסביון
כך שאין כאן את המורכבות שהשואלת חיפשה מענה עליה...
אני חושבת שהם קשים.אביגיל.
אנשים ונשים שעברו הליך כזה סובלים מהתעללות, אפליות, ניתוק מהמשפחה, אלימות מוגברת, קשיים כלכליים מרובים והמון המון בדידות. אני מאמינה בלב שלם שמי שמוכנ/ה להקריב כל כך הרבה כנראה באמת חווה קושי מאוד גדול, וכנראה שהסבל שבחוסר ההתאמה בין הגוף לזהות שלה/ו מספיק גדול כדי להצדיק את כל הסבל שבהליך הזה.
ואני גם מאמינה שהקב"ה מצפה ממני לנהוג בחמלה ואנושיות עם א.נשים במצוקה. ולא לדחוף אותם לדיכאון ואובדנות ע"י הערות אכזריות ושנאת חינם.
היום פגשתי מקרה של סבל נוראיזיויק

 

מישי שרוצה לעשות ניתוח ובלי ספק נדפקו לה החיים והיא בורחת לזה

 

 

רחמים

ע.י.צ'יאל

הקב"ה בוודאי לא רוצה שתתמכי בעוברי עברה.

לדעתך. ב"ה יש מגוון דעותאביגיל.
ע.י.צ'יאל

האם יש איזה פוסק כלשהו שהתיר ניתוח כזה?!

נראה לך שמי מאלו מחפש היתר הלכתי?קרן-הפוך
ע.י.צ'יאל

אז למה אמרת שיש מגוון דעות?

זהו לא אני שכתבתי שיש מגוון דיעות.קרן-הפוך
ע.י.צ'יאל

סליחה.

לשאלתך, אני מדבר על תמיכה ע"י קרובים וחברים.

נתקלתי בדף מקורות לפני כמה חודשיםאביגיל.
לא הצלחתי למצוא :/
על איזה ניתוח את מדברת?די"מ

בדרך כלל (בטח בישראל) FTM לא עושים ניתוח תחתון. בכל מקרה הבעיה ההלכתית היא יותר אצל MTF בניתוח תחתון שגם לא כל כך נפוץ.

ע.י.צ'יאל

לכאורה כל ניתוח אסור משום לא ילבש.

מסתבר שיש פוסקים שסברו אחרת.די"מ

אג, מה הקטע של ה"ע.י."?

ע.י.צ'יאל

מקור?

זכור לי שהציץ אליעזר.די"מ

כשאגיע הביתה אשאל את אשתי. היא המומחית שא.

ע.י.צ'יאל

הציץ אליעזר מתייחס למקרה שהתינוק הוא נקבה, או לכל היותר אנדרוגינוס.

על איזה ניתוח את מדברת?די"מ


ע.י.צ'יאל

*אתה.

המקרה של הציץ אליעזר.

תשובה רגישהבוז
1. ב-ה-צ-ל-ח-ה!!! להיות חולה נפש זה לא קל, צריך לתמוך בו-בה-בזה.

2. זה לא שאני יכולה לשנות את איך שהוא מרגיש. לתת ביקורת סתם יעצבן אותו והוא ירגיש שלא מקבלים אותו וזה ואז הוא עוד יותר ירצה להתאבד.
בקיצור- צריך לתמוך בו. לא בעבירות שהוא עושה, אבל לקבל את זה שהוא חולה וצריך תמיכה ואהבה יותר מהרגיל.

זו דעתי
איך את היית רוצה שיתנהגו אלייךא-לדהיד
אם היית עוברת שינוי פנימי גדול ומאד לא מקובל חברתית?
הטייטל לא משנה; בין אם זו מחלת נפש בעינייך, או גחמה (עם השלכות מרחיקות לכת), אני חושבת שכולנו יכולות להסכים שהאיש.ה שמולך צריכ.ה תמיכה (לא במעשה, כן מול הקושי). אין לי ספק שהוא או היא יודעים טוב מאד שהמעשה שהם עושים מנוגד בצורה כזו או אחרת להלכה ולרוחה, ושזה מעצים את המצוקה שלו.ה.
אישית, הייתי פשוט נמצאת שם בשבילו.ה בקושי הזה, ומכבדת את הבחירה, גם אם מסתייגת ממנה. לא הייתי מעבירה ביקורת, בשביל זה יש את שאר העולם, ואני לא מטילה ספק ביכולתו לעשות את זה
First, do no harm.
דווקא מישהו שיודע להעביר ביקורת זה הדבר שהוא הכי צריךסביון
רוב העולם לא יודע להעביר ביקורת ולכן הביקורת שלו יכולה להיות הרסנית. כדאי שישמע מישהו שבאמת דואג לו מצד אחד (בתור חבר טוב) ומתנגד למעשה, בין השאר מתוך אותה דאגה (מה שאריק כתב מעלי), מצד שני. ביקורת כזאת יכולה באמת להועיל.
מבינה מה שאתה אומרא-לדהיד
מצד שני, האנשים האלה בד"כ מלאים בביקורת עצמית הרסנית, ומודעים כ"כ לעומק הבעיה שהם נמצאים בה (לא סתם לוקח המון זמן עד שהם מוכנים להודות ולהתוודות על הנטיות האלה), הן הלכתית והן חברתית - שקשה לי לראות מה ביקורת שלי תחדש להם. לעומת זאת את מימדי הנזק שלה, אם תגרום כזה (וסביר להניח שתגרום), לא קשה לי לשער.
הם מלאים בשנאה עצמית.סביון
ביקורת שמגיעה מתוך אהבה ועידוד של מה שאתה, זה דבר אחר. כך אני חושב.
בכל מקרה צריך להיות חכם ולחשוב אלף פעם לפני שמדברים...
הוא שאמרתיא-לדהיד
Primum non nocere

על זה אפשר להסכים, נראה לי
אני לא דובר לטינית, אבל נראה לי שהבנתיסביון
בכל אופן, לפעמים אפשר גם להועיל, מלבד חוסר הנזק.
תמיד יש סיכון, לכן צריך להיות חכם ולחשוב אלף פעם כאמור.
לא הבנתימבשר שלום
הקב"ה נגד,וכן כל הרבנים,ואין רב אחד שמתיר.
יש נזק יותר גדול לנשמה מאשר לעבור על איסורי תורה?
אשמח שתסבירי לי מה...

אני לא מבין איך רומסים את כל הערכים והקדושה ואת חושבת שיש הוו"א שלא למחות-כמובן כשם שמצווה להגיד דברים הנשמעים כך מצווה שלא להגיד דברים שאינם נשמעים,וכן עדיף שיהיו שוגגים ולא מזידים-אבל אם יש דרך להעביר ביקורת-צריך להבהיר שהקב"ה והתורה מתנגדים לכאלה דברים.
אנשים רומסים את הקדושה של עם ישראל,מסכים שלפגוע זה לא עוזר,אבל להגיד את דעת התורה בוודאי שצריך.
לי אישית כואב שיהודי על דבר ה',וגם לו כואב רק הוא לא מרגיש.
אני בטוח שאם היית רואה בן אדם עומד על צוק היית אומרת משהו כי זה פיקוח נפש.
גם לעבור על עבירות זה מסוכן לנפש.

הבהרה:אני חלילה לא מאשים אותך,בוודאי שלא אישית
בלת"ק.אמא לנסיך קטן
אולי כדאי להראות לה שאחוזים גבוהים ממי שעושה את הניתוח מתאבד בסוף. הם לא מוצאים את עצמם בגוף החדש ומעורר להם הרבה שאלות סביב הזהות שלהם.. אולי זה יעזור לה
אתה עדיין פה?אריק מהדרום

מה אתה עושה בפורום המתיוון הזה? תחזור לארגז חול שלך, ואם פו הדוב מתחיל להתבלבל תסקול אותו ישר, אל תחכה שהוא ימריד את כל הגנון נגדך.

אין לי מושג איך הייתי מגיבזיויק

 

 

אבל הייתי מכיל ואוהב כמה שיותר כחבר ומכבד מאד את הקשיים

 

למרות שברור לי שחייבים להציל מהשטות הזאת שהעולם נכנס אליה

השאלה ממקרה אמיתי?קרן-הפוך
א. למה שאתד.

תצטרכי "לעשות משהו"..

 

ב. אפשר להרחיב את השאלה: מה עושים אם מגלים שיש לאדם שמכירים בעיה פסיכיאטרית, קל וחומר שהוא הולך לפעול על פיה, קל וחומר אם אינו מכיר בכלל שיש לו בעיה פסיכיאטרית לא קלה..

כי אי אפשר להישאר פסיבייםמתפשרת
מדובר באדם קרוב.
האם נכון להתעלם ולנתק קשרים כי זו לא הדרך בה אני מאמינה. או שצריך לתמוך בו ולפנות אליו בלשון נקבה, כי לפי מה שאומרים כאן, אחוז המתאבדים בקרב טרנסג'נדרים גבוה ואני לא רוצה שיתאבד.
זה מה שהתכונתי,ד.

שקודם כל, צריך לדעת שזה לא ענין של "דרך שאת מאמינה".. ההגדרה הזו עצמה, היא כבר הליכה שולל אחרי המצאה חדשה שעושה מכל מופרעות אופציה סבירה.

 

אדם שאומר כך, זו בעיה פסיכיאטרית. משהו מופרע. לא ענין של "דעות".. אלא שיש כאלה היום, שעושין הון מבעיות כאלה וכיו"ב. במקום להפנות לטיפול - או אפילו עצם המודעות יכולה לגרום שאדם יעיף ממנו כל התחלה של שיגעון כזה - הם מעודדים את "חופש הדעה" כביכול...

 

ברור שאת לא צריכה ללכת שולל אחרי ההבלים האלו, ובוודאי לא לפנות בצורה משונה כזו. את פונה רגיל - רוצה יענה,, לא רוצה לא יענה. ישאל למה תגידי שאת לא מכירה בדבר כזה, זה שטויות בעינייך. מי יודע.. אולי תגובה נורמלית מסביב, תחזיר לתלם כשיעבור השיגעון.

 

ואם יש "אחוז גבוה" כזה, למה זה.. מן הסתם כי זו מציאות משוגעת. אז למה לתמוך בשיגעון..

לקבל את זה.די"מ

מכיר מקרוב שניים כאלה (MTF ןFTM)

הממ...אלעזר300

אני יכול לומר מה אני הייתי עושה, ויכול בעיקר לקוות שזה הדבר הנכון לעשות.

קודם כל מוודא שהוא מודע לכך שזה איסור של "לא ילבש". לצערי אפילו המודעות לאיסור כבר לא ברורה מאליה היום.

אחר כך, מביע עצבות ומאחל הצלחה והחלטות נבונות.

מניח שהקשר שלי איתו יימשך גם אחר כך, אבל בהחלט עם פחות התלהבות.

פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרראחרונה

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויקאחרונה
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אולי יעניין אותך