איני רוצה לעורר מהומות מיותרותנער גבעות מצוי

אבל זו אחת הבעיות שהעליה להר הבית מביאה - זלזול ברבנים. אין מה להאריך.

בעצם אני רוצה לעורר מהומות, אבל לא מיותרות!נער גבעות מצויאחרונה
עבר עריכה על ידי נער גבעות מצוי בתאריך ט' בניסן תשע"ט 10:53

אני רוצה את דעתכם על זה (נלקט מתגובות למאמרו של "דוד אורן" לרב עמיחי אליאש) :

תמיר

י"ב באדר ב' ה'תשע"ט, 09:44:20

אני עומד ותוהה באמת איך זה מצד אחד 2000 שנה עם ישראל מתפלל וכוסף לבנין המקדש, ומצד שני כל כך מנוכר לענין המקדש, (לצערינו חלק מתנגד בצורה אקטיבית וקיצונית), הטיפול צריך להיות בשורש הבעיה, אם נצליח לזהות את הגן הבעייתי ולהבין אותו, נצליח גם לטפל בו ולרפאות אותו...

גרגר אבק  מגיב לתמיר

י"ב באדר ב' ה'תשע"ט, 10:00:40

צריך פעולה במישורים שונים, בעיקר חינוכיים. אלון כתב לפני כמה ימים בצדק שדרושים כספים רבים כדי לטפל בהצלחה, בדומה ליכולת הכספית העומדת לרשות ה0מול. כל עוד לא יחונך רובו של הציבור מחדש בנושא, לרבות הרבנים שאינם מאפשרים עליה, ההתקדמות לטובת הר הבית תהיה אפילו פחות מבקצב חלזוני. עוד מרגע הופעתה כתגובת-נגד לתנועה הרפורמית בתחילת המאה ה-19, היהדות האורתודוכסית חולה מאד בנושא הר הבית ומצויה בסטיה ענקית אפילו מהיהדות הרבנית ה"ראויה", בין אם נאמניה מוכנים להכיר בכך ובין שלא. זה נגרם בכוונת מכוון ע"י אותם קטני ישראל שקשרו לפני למעלה מ-200 שנה לנתק את היהדות מהר הבית למעשה.

עולה להר

י"ב באדר ב' ה'תשע"ט, 11:56:32

הנה המספר טלפון של לשכת רבנות הראשית של ירושלים, זאת אומרת הלשכה של רב שטרן ורב עמאר. 02-621-4848. אני ממליץ להתקשר ולבקש תגובה למה שקורה בשער הרחמים וכן לשאול אם הם יכולים לשלוח כל המאמרים של רבנים אלו על ענייני המקדש או הר הבית (שלא קיים). תראה איך הלשכה מתייחסת אליך ושרבנים אלו מנותקים מאזרחי ישראל ולא מוכנים אפילו להקדיש דקה אחת למצות בנין המקדש. תגידו מה שאתם רוצים (שהם תלמידי חכמים ואסור לבזות אותם) אבל הפעם אני מבין מה שרבי עקיבא חשב על הרבנים בזמנו . והמבין יבין.

בנפשנו הדבר  מגיב לעולה להר

י"ב באדר ב' ה'תשע"ט, 14:44:05

מה הסיפור שלך, להוכיח שהר הבית זה לא בראש של הרבנים, לצערינו אין חידוש בזה כולנו יודעים שזה המצב, לא נעים לתת **עיצות** אבל השינוי כידוע יתחולל רק מלמטה מהאנשים הפשוטים לא מהרבנים, חובה על כל תנועות הר הבית להתאחד ולנהל קמפיין אגרסיבי משותף להעלאת נושא הר הבית לעם ישראל, נראה שזה הסיכוי היחיד להביא לשינוי המצב,

גרגר אבק  מגיב לבנפשנו הדבר

י"ב באדר ב' ה'תשע"ט, 15:09:17

אלא שבטרם יוחל בניהול מערכה אגרסיבית, יש להכריע את אנשי מטה ארגוני המקדש, שלא רוצים בכך עקב העדפתם את "סיר הבשר" של שיתוף פעולתם עם המשטרה והליטופים ההדדיים ביניהם.

 

הלל  מגיב לשוחר ציון

י"ב באדר ב' ה'תשע"ט, 10:27:03

מנסיון לא עוזר הקירוב ולשון רכה. הגיע הזמן להיות יותר אגרסיבי. גם נחמיה לקח גישה אחרת כלפי עם ישראל בזמן בית שני ; הרבה יותר חריף. לדעתי, הרבנות הראשית סיימו תפקידם מזמן. אין מי שבאמת מכבד אותם או איכפת להם מה הרבנים סוברים. הם הפכו לפקידים של המדינה ועושים מה שהמדינה רוצה ולא יותר. בקשר להר הבית או בנין המקדש ספק גדול אם הרבנים הראשיים עיינו בסוגיה בכלל. אם כך, אפשר להסיק שהם עם הארצים בדיני המקדש. ולפיכך, יש צורך גדול משום החילול השם הכרוך בזה לבייש אותם רבנים שאינם בכלל ראויים להיות רב הראשיים של ארץ ישראל ומקדש ישראל. הם בלף אחד גדול. עד כה לא ראינו שום מאמר הלכתי מהם עם מקורות שמוכיח שהם למדו קדשים. צריכים שנוי בטקטיקות.

פידלר  מגיב להלל

י"ב באדר ב' ה'תשע"ט, 13:52:32

למדו ועוד איך, קח דוגמה את הרב נבנצל רב העיר העתיקה באמת ת"ח גדול משמש עשרות שנים ראש כולל קדשים "בצילו של היכל", ובכ"ז מתנגד חריף לעלית יהודים להר הבית, ללמדך שההתנגדות לעליה להר היא "פוליטית הקשפתית". ולא דתית הלכתית...​​​​​​​

עולה להר  מגיב לפידלר

י"ב באדר ב' ה'תשע"ט, 14:23:02

בקוטרוס קול מהיכל על ידי רב ישראל שליטא, הרב נבנצאל מסביר שהוא לא עושה מה שרבו המובהק לא עושה (רב אלישיב) ואם הוא לא עולה גם רב נבנצל לא עולה. רב ישראל תוקף רב נבנצל והורס כל הטענות של רב נבנצל. כדאי להסתכל שם. לדעתי, זה מחלת הגלות שמזהם אפילו תלמידי חכמים.​​​​​​​

א.ה.  מגיב לשוחר ציון

י"ב באדר ב' ה'תשע"ט, 09:17:59

אני מציע שרב כמו רב ישראל אריאל שליט''א יכתוב מכתב עם שאלות כמו: מתי הרבנות הראשית יבנו המקדש? מה עושים הרבנות הראשית כדי לבנות המקדש? כמה פגישות היו על ענייני המקדש? וכו'. יחתמו על המכתב רבנים ועולי ההר. נפרסם המכתב ונביא המכתב אישית ללשכת הרבנות הראשית. בלי כעס בלי גסות רוח, רק כתלמיד שמבקש תשובה. נפיץ המכתב והתשובה אם יהיה.​​​​​​​

בובקעס  מגיב לא.ה.

י"ב באדר ב' ה'תשע"ט, 11:28:16

הכל שטויות מתנגדי המקדש לא יודו על האמת הפשוטה, ויוכיחו לך מן התורה מן הנביאים ומן הכתובים שהם צודקים, כי בסופו של דבר הם יודעים טוב מאוד שהאמת לא איתם ושזה לא ענין הילכתי אלא ענין פוליטי ...​​​​​​​

שוחר ציון  מגיב לא.ה.

י"ב באדר ב' ה'תשע"ט, 09:36:25

רעיון מצויין.​​​​​​​

אוהב המקדש

י"ב באדר ב' ה'תשע"ט, 09:07:55

אני תוהה אם עמיחי באמת מאמין בדברים המופרכים שכתב או רק משום שהוא תקוע בעולם הר המור הוא חייב לענות ולהגן על עמדתם אפילו אם הוא נגד התורה ואפילו אם הוא חוסר הגיון ומקורות?​​​​​​​

שלמה  מגיב לאוהב המקדש

  •  

י"ב באדר ב' ה'תשע"ט, 09:37:31

חבל שאתה מרחיק את בניין המקדש על ידי שנאת חינם וביזוי ת"ח

​​​​​​​

אוהב המקדש  מגיב לשלמה

י"ב באדר ב' ה'תשע"ט, 09:42:05

?? אני דן את התלמיד טועה לכף זכות ואתה אומר שאני מבזה תלמיד חכם. אני לא שונא אותו אלא מרחם עליו ועל החינוך שקבל.​​​​​​​

גרגר אבק  מגיב לשלמה

י"ב באדר ב' ה'תשע"ט, 09:46:07

אתה נמנה על המרחיקים את בנין ביהמ"ק, ע"י גרימת מדנים בהעלאת האשמות כוזבות. עדיף שתלמד לחשוב לפני שאתה מעלה האשמות.​​​​​​​

יוסי

י"ב באדר ב' ה'תשע"ט, 09:23:58

לדאבון לב הוא בכלל משנאי ה'​​​​​​​

ידידיה  מגיב ליוסי

י"ב באדר ב' ה'תשע"ט, 09:38:37

אתה לא מתבייש לכתוב כך? גם לאוהבי ה' מותר לחשוב אחרת ממך​​​​​​​

אלון  מגיב ליוסי

י"ג באדר ב' ה'תשע"ט, 06:44:55

לא הייתי מרחיק לכת ואומר משנאי ה'. הוא דבוק בגלות. בפרשת הקללות בפרשת כי תבא, אחת הקללות זה "והתמכרתם לאויבכם" ואנחנו רואים את זה שחור על גבי לבן. אז לא הרבנים יובילו אלא העם.

 

 

 

למה הבאתי את הזוועה הזו? 

אומר הרמב"ם בסוף הלכות טומאת צרעת (אותו הרמב"ם שאומר שמותר לטמא מת ליכנס להר הבית) : 

 וזה דרך ישיבת הלצים הרשעים בתחילה מרבין בדברי הבאי כענין שנאמר וקול כסיל ברוב דברים ומתוך כך באין לספר בגנות הצדיקים כענין שנאמר תאלמנה שפתי שקר הדוברות על צדיק עתק ומתוך כך יהיה להן הרגל לדבר בנביאים ולתת דופי בדבריהם כענין שנאמר ויהיו מלעיבים במלאכי האלהים ובוזים דברים ומתעתעים בנביאיו ומתוך כך באין לדבר באלהים וכופרין בעיקר כענין שנאמר ויחפאו בני ישראל דברים אשר לא כן על י"י אלהיהם וכו'.

מחילה, אבל יצא לי להכיר יותר מדי דומים לאלה, בבקשה, חזרו בכם, ראו מה רבה רעת העליה בטומאה, שמובילה לאנשים לחשוב שהם חשובים שיכולים לענות לרבנים ולדבר בהם, ומזה ג"כ חששו מרבותינו.

 

מקוה שיהיה מי שיישם זאת. להלכה ולמעשה.

עלון בית המקדש - עלון בפורמט דיגיטלינ א

עלון בית המקדש הוא עלון דיגיטלי המפרסם בחינם דברים הקשורים לבית המקדש ולהר הבית

לפרטים נוספים, שלחו מייל: alonbethamikdash@gmail.com

 

כל העלונים שיצאו עד עתה:

עלון בית המקדש 1 20251211044335.pdf

עלון בית המקדש 2 20251211044552.pdf

עלון בית המקדש 3 20251211044644.pdf

עלון בית המקדש 4 20251211044720.pdf

עלון בית המקדש 5 20251211044831.pdf

עלון בית המקדש 6 20251211044903.pdf

עלון בית המקדש 7 20251211044941.pdf

עלון בית המקדש 8 20251211045147.pdf

עלון בית המקדש 9 20251211045236.pdf

עלון בית המקדש 10 20251211045324.pdf

מי שמעוניין/ת לקבל את העלונים במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: alonbethamikdash@gmail.com

מיזם נעים למקדש - AI. מה דעתכם על זה?נ א
תמונה 1נ א
תמונה 2נ א
תמונה 3נ א
כמעט תאונהזיויק
מיזם נעים למקדש הוא מיזם להקמת מערכת תחבורה אל הרנ א
עבר עריכה על ידי נ א בתאריך י"ח בכסלו תשפ"ו 22:59

אל הר הבית בשלושת הרגלים 🚍🚆

לא יודעת אם הוא עוד מסתובב כאןקפיץ

אבל 

@צחקן 
לא רצית פעם תמונה בדיוק כזאת?

תכתבו מה דעתכם על התמונות... אהבתם?נ א
תמונה 4נ א

תמונה 5נ א

תמונה 6נ א

התמונות לא עובדות לי בכלל.צחקן
אוכל לשלוח לך את התמונות במיילנ א
כתוב לזה פסוק:קעלעברימבאר
"כי נעים נאווה תהילה"
יפה! 👍נ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונות במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: naimlamikdash@gmail.com

למה אין בימנו משמר המקדש?ירחמיאל

זו הלכה מפורשת שנוהגת גם כשאין בית המקדש בנוי.

 

למה לא עושים?

 

זה לא כל כך קשה, צריך שיהיה מספיק אנשים שבעניין להקדיש בישביל הקב"ה כמה שעות בשבוע בשביל זה ולעשות משמרות

האם היה אפשר לנסך מים בבמות בשעת היתר במות?קעלעברימבאר

איך דוד ניסך מים?

מה המקור שלך שגוד ניסך מים?שלג דאשתקד
הגשש החיוור שם שם🎶קעלעברימבאר
סתם, כתוב במפורש בפסוק שדוד התאווה למים מבור בית לחם, והביאו לו הגיבורים מים והוא ניסך אותם לה'. כמובן אפשר לתרץ שזה היה בסוכות והוא הביא את זה למשכן בגבעון שהכהנים ינסכו, אבל זה דחוק
שתהיה לי בריאשלג דאשתקד
אין הכוונה שם למצוות ניסוך המים, גם לפי הפשט של הפסוק (מי *ישקני* מים מבור בית לחם) והן לפי האגדה המסובכת בבא קמא דף ס
הנה הפסוק:קעלעברימבאר
ויבקעו שלשת הגיבורים במחנה פלשתים וישאבו מים מבאר בית לחם אשר בשער וישאו ויבאו אל דוד ולא אבה לשתותם ויסך אתם לה'


לפי הפשט דוד אמר לעצמו בקול רם שמתחשק לו לשתות מהמים מהבור אבל לא התכוון שמישהו יביא לו. הגיבורים שמעו זאת ולקחו ברצינות את זה והביאו לו. הוא לא אבה לשתותם כי הוא לא ישתה מים שנלקחו תוך כדי סיכון חיים , ולכן הוא ניסך אותם לה'


נכון נשמהשלג דאשתקד

אבל אין סיבה לחשוב שהכוונה למצוות ניסוך המים בחג הסוכות.

הוא הקריב את התשוקות שלו לה', אתה יכול למצוא לזה הרבה הדים, גם ביהדות ואפילו בתקופות שהפולחן היה מאוד מוגדר!

לא בסוכות. אבל משמע שבהיתר במותקעלעברימבאר

אפשר לנסך מים בנדבה בכל ימות השנה בבמות. או שזו הוראת שעה של נביא

עיינתי וראיתי שיש עוד פסוקקעלעברימבאר

על ניסוך מים בבמות:

 

ויקבצו המצפתה וישאבו מים וישפכו לפני ה' ויצומו ביום ההוא ויאמרו שם חטאנו לה' וישפט שמואל את בני ישראל במצפה.

 

למרות ששם אפשר לפרש כמנהג שפיכת מים כסמל לתפילה וצום, ולא לניסוך על מזבח. בניגוד לדוד ששם כתוב ויסך

אם אתה מדבר על תופעהשלג דאשתקד
של ניסוך מים לה', אז כל המקורות שלך אחלה מקורות וזה לא קשור להיתר במות. זה קשור חזה שבא לי לפתוח את הברז בבית לכבוד ה' יתברך.


אם כוונתך למצוות ניסוך המים, אז אצל שמואח זה במצפה, בעוד אין שום מקור או סיבה לחשוב שמזבח ה' היה אי פעם במצפה...

לנסך מים לה' נשמע כמו ניסוך על המזבח. לפחותקעלעברימבאר
אצל דוד.


נסכים מוזכרים רק בקרבנות.


אתה לא יכול לשחוט פרה לשם קרבן סתם כך, ואםילו בכפרות לוקחחם תרנגולים שלא כשרים למזבח שלא יראה כמקדיש קדשים.


צריך לבדוק מה דין המנסך נסכים מחוץ למקדש.


בימי שמואל היו במות מותרות, והיה במה בכל עיר, בספר שמואל מוזכר שמקריבים בגלגל, בית לחם, במזבח שאול במחנה הצבא בפלשת, ברמה, ובעוד הרבה מקומות

יישר כח!שלג דאשתקד

רק לא הבנתי את הסיומת של המאמר.

הרי מפשט הפסוקים, ברור שלא זו הייתה המטרה. דוד מתאווה שישקו אותו מים, ואחר כך לא אווה לשתותם. וכי כולם היו אדיוטים או לא ידעו שצריך מים לניסוך המים? ודברי הרלב"ג שצוטטו, מוכיחים את טענתי דלעיל, שאין מדובר במצוה שגרתית שהייתה נהוגה לפני כן והתקיימה גם אז, אלא להיפך: מכך שדוד (ושמואל) ניסכו מים, הבינו שזו פעולה ראויה.

ועוד תמיהה על הרב שנדורפי היקר, שהוא השמיט את מסקנת הגמ' בתענית שאין מקור לניסוך המים, ואם כן עוד יותר תמוה למה לא הביאו אפילו מקור מהנביאים, ויאמרו שזו הלכה ודוד יישם אותה אותה (כמו שאומרים לגבי הרבה דברים אחרים, ראה כאן: פורטל הדף היומי: יחזקאל הנביא קבע הלכה? (זבחים יח ע"ב) ).

כך שלעניות דעתי, הרבה יותר פדוט לומר שדברי בר קפרא כמשמעם הם אגדה שיוצאת מפשוטו של מקרא, שלא מוכיחים כלום להלכה וגם לא הובאו בבבלי, ואין סיבה לראות בהם פרשנות לתנ"ך.

הרלב"ג לא אומר שלמדו מדוד..אדם כל שהוא

שניסוך המים הוא פעולה ראויה.

אלא שדוד ניסך כי  כפי שהיה ידוע לו מחג הסוכות ששייך סוג כזה של קרבן. ייתכן שהיו עוד הרבה לפניו ואחריו שעשו כך.

עבורנו, זו הוכחה מהכתובים שקיים מושג כזה של ניסוך מים. עבור בני דורו ייתכן שזה היה דבר פשוט.

 

בין אם נפרש כבר קפרא, ובין אם נפרש כרלבג, אין לנו מקור לגבי השאלה מתי ניסוך המים נוהג. ובמילא, דברי בר קפרא לא ישמשו מקור לדיעה שניסוך המים כל שבעה, שאת מקורם מנסה הגמרא בתענית לברר, ובמילא אין ללמוד מכך שהגמרא בתענית לא הביאה אותם.

צודק ולא צודקשלג דאשתקד

לגבי החלק הראשון של דבריך, אכן מבואר ברלבג שהסיפור עם דוד מוכיח שעוד לפני כן ניסכו (וזה לא רלוונטי לדיון שלנו ולשאלתי, כי גם כשמוכיחים מיחזקטל וכדו, זה אומר שזה היה תמיד ויחזקאל רק ניסח/יישם את זה).

החלק השני לא כ"כ נכון, כי הגמ' מחפשת מקור שניסוך המים הוא שבעה ימים של סוכות בדיוק, לא לפני ולא אחרי, והרלבג מסביר בטוטו"ד שאם יש דבר כזה ניסוך המים, הכי מתאים שהוא יהיה בסוכות. כך שזו עדיין ראיה טובה יחסית.

אולי דוד ניסך מים בהוראת שעה של עצמו כנביא, כשםקעלעברימבאר

שאליהו הקריב בהר כרמל בשעת איסור במות. אחרי שהביאו לו את המים נחה עליו רוח הקודש ובנבואה נאמר לו לנסך מים עכשיו.

 

יש היגיון מסוים שזה היה אגב בסוכות, מה פתאום דוד נזכר בטעמם של המים בבור בית לחם אשר בשער דווקא עכשיו?

לא הבנתישלג דאשתקד

הדרך היחידה שמעוררת קושיא על דוד, זה אם מדובר במצוות ניסוך המים. אם סתם היה בא לו לנסך מים לכבוד ה', זה לכאורה גם אתה יכול בברז בבית שלך בכל עת ושעה. כך שלענ"ד אין כאן שאלה (אם לא מקבלים את דברי הירושלמי כפשטם, וככה"נ גם הרלב"ג לא קיבל אותם כפשוטם).

למה לא נראה לי (ולרלב"ג) שדוד מראש רצה לנסך את המים משום מצווה? כי כתוב שהוא התאווה לשתות, והוא ניסך כי הוא לא אווה לשתותם. אם הסיפור היה לניסוך המים, הוא היה מתאווה לנסך והוא היה מנסך בדיוק כי לזה הוא התאווה.

לא בטוח שמותר לנסך מים בברז שלי. האם מותרקעלעברימבאר
לי להקריב צבי לה' על מזבח בחצר הבית שלי?
לכן דחוק שזה קרה בסוכות. אני מסכים שהואקעלעברימבאר
התאווה לשתות ואז ניסך. אז אולי היה אפשר לנסך בנדבה ביחיד בבמה כל השנה, או שהיתה זו הוראת שעה על פי נבואת דוד עצמו
הגמרא אומרת שזה הלכה למשה מסיני כיקעלעברימבאר
דברי נביאים הם רק אסמכתא והרי לא לומדים מדברי נביאים לעולם מה גם זה לא כתוב שם במפורש והאוקימתא של בר קפרא דחוקה שזה קרה דווקא בסוכות.


ניתן להציע שדוד שמר את המים האלו (מים חשובים כי 3 אנשים סיכנו את עצמם עליהם) עד חג הסוכות והקדיש אותם לה' והכהנים ניסכו על המזבח, אבל זה גם קצת דחוק בפשט.


אבל בפשט בפירוש מוזכר ויסך אותם לה' כלומר ניסך את המים כקרבן. נסך לה' זה תמיד לשון קרבן, כמו הקטרה לה'

לגבי הטענה שבכוונה נמנעים מדברי נביאיםשלג דאשתקד
ראיתי במקרה לשון יפה של ה"בן יהוידע", ברכות מח,ב: "אף על גב דילפותא מפסוקי תורה עדיפה, עם כל זה כיון דילפותא הנזכרת אינם מתיישבים בפשט המקראות, לכך אמר אינו צריך למילף בדרשה דחוקה, כי הדבר מפורש להדיה בפסוק של נביאים".
עדיין מה שיש לו מקורקעלעברימבאר
רק בנביאים זה עדיין נקקרא הלכה למשה מסיני
נכון מאודשלג דאשתקד
לצערי לא זכרתי איפה בדיון כאן היה צריך להכניס את הקטע הזה, הרעיון הוא שהגמ' בתענית מחפשת מקור ואין לה מקור טוב, אז היא כותבת בפשטות שזו הלכה למשה מסיני. אם המקור מדוד היה נראה לה טוב, סביר להניח שהיא הייתה מביאה אותו (ועדיין זה היה בגדר הלמ"מ ).


בכל מקרה כיף להקדיש זמן בליל הושענה רבה, לדיונים תורניים, וקצת להניח להתבכיינויות המוצדקות על עסקת החטופים...

אני חושב שלא שייךקעלעברימבאר
לדבר על הצער בעסקה כל חול המועד מפני שמחת החג. אבל גם אני נכשלתי בזה הרבה מפני שעמום
הוא אשר דיברתישלג דאשתקד

שזה היה צריך להתחיל הפוך. מטרת המועדים הם ללמוד תורה, ואז לא משעמם ואז לא מדברים על העסקה

וכמובן אתה (ואני) לא החוטא היחיד, וכבר רבי אבא כאב על כך, בירושלמי מסכת חגיגה...

מטרת המועדים זה לשמוח מצווה דאוריתאקעלעברימבאר
בבשר ויין כשיש מקדש. דבאי רבי אבא הם דרשה בלבד, עובדה שהוא לא התיר מלאכה בסוף. וגם הוא דיבר על פוחזין כלומר חוטאים  . לבזבז את הזמן זה לא פוחזים אלא סתם בזבוז
אני לא בטוחשלג דאשתקד

ששמחת הרגל חוץ מבשר קרבנות, אינה דאורייתא. נדמה לי שיש דיון לגבי "במה משמחן", אם השמחה בבגדי צבעונים וכו מתקיימת בה מצוה דאורייתא.

מה שכן, לא ברור בכלל אם איסור מלאכה בחול המועד הוא מדאורייתא או מדרבנן.

 

ולגבי למה רבי אבא לא באמת ביטל, זו שאלה מאוד גדולה שנידונה בלא מעט ספרים... הלוואי שזה היה כזה פשוט.

כי יש עניין עצמי לשמחה ברגל ללא קשרקעלעברימבאראחרונה
ללימוד תורה. כמו שבשבת יש עניין עצמי
ניקים משועממים בגיזרת ההר והבית-ימח שם עראפת
ברגעים אלה אני מוכר דגלי בית המקדש ביציאה מהר הבית, מוזמנים לבוא לקנות ולפטפט
אפשר להגיע/לקנות מעוד סיבותשלג דאשתקד
לא רק בגלל שמשועממים.
אמת ויציב, ברוך אומר ועושהימח שם עראפתאחרונה
אבל כוונתי למשועממים הייתה למטרת פיטפוט
מה אומרים על הקמת מערכת תחבורה להר הביתנ א

מה אתם חושבים על הקמת מערכת תחבורה מסודרת להר הבית בשלושת הרגלים?

יש לכם רעיונות כיצד כדאי שזה יפעל? אשמח שתעלו כאןנ א
מערכת תחבורה להווה או לעתיד?קעלעברימבאר
לעתיד, כשייבנה בית המקדש בעזרת ה'נ א
בטח יהיו טכנולוגיות מתקדמות יותר מימינו,קעלעברימבאר

אז זה לא יהיה ברכבת או אוטו

וואי, אתה נוגע שאלה שמאוד הטרידה אותישלג דאשתקד

כבר בתור ילד...

כל התיאורים המרגשים בסוף מסכת ביכורים, שהשור הולך לפניהם וקרניו מצופות זהב ועטרה של זית בראשו. האם כל זה יהיה גם כשנוכל לעלות בשיירת לימוזינות?

כילד חשבתי שלעתיד לבוא נעלה עם לימוזינות מקושטות. היום אני חושב שדווקא היופי הנקי והטבעי יותר מרגש, גם היום.

מי יודע מה תהיה הטכנולוגיה שביתקעלעברימבאר
המקדש יבנה? אולי ההנדסה הגנטית תיצור סוסים מעופפים שנטוס עליהם ויהיו חסכוניים יותר ממכונית?
לא זה מה שהטריד את מנוחתישלג דאשתקדאחרונה
יותר הסתפקתי מה יהיה יותר מגניב/מרשים
צריך לקחת בחשבון ענייני טומאה וטהרההסטורי
אולי איזה גלאי טמאים, שלא יתן להם להכנס לקרונות שמיועדים לטהורים🙄😏🫣
או ספסלים פשוטים מעץ, בלי שום בית קיבול.הסטורי
אני חושב שצריך יהיה מתחם של טבולי יוםים התכלת

לפני שייכנסו יטבלו, אחר־כך יעריב שמשם ולמחרת בבוקר ייכנסו

כתבתי על זה ספר שלםrrinaa

בית חדש ישן - רינה אזולאי - נוריתה ביקורות והמלצות על ספרים 

איך מגיעים לאזור ירושלים עם סוג של "פס אלקטרוני". (או עם רחפנים). 

 

הנה ציטוט של קטע מתוך הספר: (לא גרסה אחרונה אולי, אבל נותן טעימה). 

 

"פנחס חיפש את שער היציאה. שם, ליד השער, היה שלט גדול ועליו הכיתוב: לישראל, פנה ימינה.

שתי דרכים יש לך להגיע לירושלים, הסבירה לו רובוטית אדיבה. אחת קצרה שהיא ארוכה, והשנייה ארוכה שהיא קצרה. 

את מתכוונת, דרך הפס או דרך הרחפן? שאל פנחס.

כן, בדיוק. אמרה הרובוטית. 

אני אמור לחזור עם הרחפן, אמר פנחס, מחכים לי בירושלים.

הפס האלקטרוני מגיע אל מתחם שמואל הנביא, הסבירה הרובוטית, משם תוכל לקבל הדרכה איך להיטהר ולהגיע לירושלים.

פנחס הוציא את פנקסו והראה לה שהוא בקיא בהלכות טהרה. הרובוטית הנהנה בראשה ותוך חמש דקות הופיע במקום רחפן שייקח אותו אל ביתו. 

 

תהליך הטהרה הוא מורכב, לכן מוגדר מסלול מיוחד המקל על העולים לישראל לבצע את התהליך כולו, תוך כדי נסיעה בצורה בטוחה, מרווחת, בלי פקקים. הנסיעה היא דרך פס מיוחד, שאליו נכנסים עם יחידות הדיור שלהם, בואכה מרכז הטהרה במתחם שמואל הנביא ומרכזי טהרה נוספים. שם, במרכז הטהרה, מקבלים העולים הדרכה מפורטת, ושם הם עוברים את תהליך ההיטהרות. אבל אנשי ירושלים עצמם, הבקיאים בהלכות הטהרה, יכולים לחזור ישירות לבתיהם ולהקפיד על כללי ההיטהרות שהם בקיאים בהם ומנוסים ביישומם לאורך השנים."

 

 

 

 

איך מערכת התחבורה תראה?נ א

האוטובוסים, הרכבות ועוד...

מה לגבי התחבורה מכל רחבי הארץ - הלוך וחזור? איך זה צריך להראות?

בהנחה שיהיו אוטובוסים ולאקעלעברימבאר
מכוניות מעופפות מבוססות ai
רכבותshindov
לדעתכם, יהיה צריך מערך הסעות כמו למירון בל"ג בעומרנ א

או אפילו יותר מזה?

 

איפה צריך שייבנו את החניונים? מסביב לירושלים?

צריך שאטלים (אוטובוסים הלוך-חזור) שייסעו לעיר העתיקה?

האם הכהן שהניף את 2 הלחם סמוךקעלעברימבאר
למקום המזבח המשוער, חייב כרת, או שטומאה הותרה כשכל הציבור טמאים גם לשתי הלחם?


האם הוא חייב מיתה בידי שמיים על עשיית עבודה ללא בגדים תקינים, כאשר אינינו יודעים בוודאות מהי תולעת השני שבאבנט? 

אני רואה שהשרשור די ישןניב שטרן

אבל רק עכשיו ראיתי אותו...

בלי להכנס לדיון שהיה כאן לגבי ההכשר של העבודה, כרת הוא ודאי לא חייב כי הוא אומר מותר שזה שוגג.

גם קרבן הוא לא חייב כי הוא טועה בדבר מצווה.

שיר וקליפ לירושלים והר הביתElad Mukades

אולי יעניין אותך