יש הקונה עולמו בשעה אחת.
החמאס חיסל את פייגלין והציל את בנטcintetit
יש הקונה עולמו בשעה אחת.
תנו לבנט את תיק הבטחון ובתוך 48 הוא מחסל את הניה.איתן גיל
תנו לבנט את תיק החינוך ובתוך 48 שעות הוא מחסל את האלימות בבתי הספר.
תנו לבנט את תיק התפוצות ובתוך 48 שעות הוא מעלה את כל יהודי הגולה- ארצה.
תנו לבנט לקשקש עם 5 מנדטים בממוצע הסקרים.
אבל הכי טוב, תנו לבוחרים לנתח את גיליון הציונים של בנט, ולשלוח אותו הביתה, ויפה שעה אחת קודם.
ליברמן עם 5 מנדטים היה שר הביטחון...הסטורי
אבל בנט לא לשון מוזנייםברגוע
וחוץ מזה ששר הבטחון זאת מקפצה טובה לראשות הממשלה, ובנט יותר מאיים על נתניהו מבחינה פוליטית מאשר ליבלמן (חוץ מהשנאה האישית בניהם), ולכן לדעתי גם אם יהיו לבנט 12 מנדטים הוא לא יתן לו את משרד הבטחון.
אין לדעת, אבל סביר שכןהסטורי
סביר מאוד שזה פחות או יותר יהיה המצב גם בממשלה הבאה ואז כל מפלגה היא קריטית.
בניגוד לבנטאיתן גיל
ליברמן האפסנאי הגיע למשרד הבטחון עם "שכל ישר" כדבריו, ולא התערב בשיקולים מקצועיים, כמו למשל, מספר הלוחמים וסוגי תחמושת.
מנגד, בנט זה אופרה אחרת, אמנם שירת בקרבי אבל עדיין לא גנרל מהולל למרות שהוא מחשיב את עצמו לכזה. אם יגיע למשרד הבטחון, בתוך זמן קצר יתעמת עם ראשי הצבא, והם יקומו וילכו, והצבא ישותק.
בנט ומשרד הבטחון זה שילוב מסוכן.
לא חסיד של בנטהסטורי
כל עוד שהמצב הפוך, משהו בגנרלים דפוק.
מי יותר דתי, פייגלין או בנט?איתן גיל
בחיים האישיים - כנראה פייגליןהסטורי
לכן אני לא מצביע לבנט, לפייגלין זו רק אחת הסיבות לא להצביע - יש עוד כמה...
כולם "לשון המאזניים"די"מ
לא מסכים אתך בכלל...conet
אין הרבה אנשים בכנסת הנוכחית שיודעים לעבוד כמוהו...
אתה לא יכול לפתור את הבעיות ברגע אבל יש לו תוצאות הוא יודע גם להציג נתונים...
אולי לא תמיד תסכים עם מה שהוא חושב או עושה אבל הואעושההוא מזיז דברים... הלואי על כולם לנסות להזיז דברים כמוהו מצבינו היה עוד יותר טוב...
רעש הוא חייב לעשות כי בסוף הוא רוצה לשבת כל הכיסא הר"מ והנישא... ובשביל זה צריך לבלוט...
אחרי ביבי אני כרגע לא רואה אף אחד מתאים והיחיד שמתקרב זה בנט... ולדעתי ברגע שהוא ישב שם הדעות שלו יהיו הרבה יותר ברורות והרבה פחות מתחנפות לכל הדעות האחרות שיש בארץ
^ גם אני חתום על הנ"להבעטליר החמישי
ברעש וצלצולים הוא תותחאיתן גיל
במעשים הוא הרבה פחות.
היה במשרד הכלכלה והחריב אותו.
היה במשרד החינוך והחריב אותו
עכשו הוא רוצה להחריב את הבטחון.
בבית היהודי הוא קיבל שמונה מנדטים.
בימין החדש הוא יקבל לפי הסקרים, בין 4 ל-6, כלומר כ- 175 אלף מצביעים בסך הכל.
אם ביבי יתחיל לשתות לו מנדטים הוא יגמור מתחת לאחוז החסימה.
מהימין החדש לא מגיעים לכסא ראש הממשלה, ובאשר לסיכויו לקבל את תיק הבטחון, הם קלושים עד הזויים.
לא כ"כ מבין מה הוא הרסהבעטליר החמישי
אבל אולי אני לא באמת מבין.
בכל מקרה לגבי סיכויו לקבל את תיק הביטחון, גם ליברמן קיבל אותו רק עם 6 מנדטים.
אתה סתם משמיץ. בנט חכם ואכפתי, תן לו הזדמנות. את ביבי כבר רעם הארץ
היה לו מאוד אכפת מהנערים שעינו בפרשת דומא. הוא לגמרי דובוןספק
אכפת לי.
לפחות תתן גילוי נאותה-מיוחד
יש לך עניין אישי לא סגור איתו, בוודאות. מתי הוא התבטא בצורה הזאת שתוך 48 שעות הוא יעשה משהו?
עניין אישי- לא. עניין ציבורי- כןאיתן גיל
הוא ושקד ערקו ממפלגת האם והקימו מסגרת פוליטית חדשה בלי להחזיר את התיקים המיניסטריאליים. זה דבר שלא יעשה.
לאור הסקרים הלא מחמיאים אין ספק שהם מצטערים על העריקה הנבזית, אבל את שנעשה אין להשיב.
ולגבי בנט עצמו, הוא היה מת להתלות באיזשהו הישג במשרדים שהוא החזיק בהם, אבל אין לו. סביר שלכנסת הבאה הוא יכנס, ואולי לא.
דלת הליכוד נעולה בפני שקד ובנטאיתן גיל
בגלל וטו של נתניהו, ולכן האסטרטגיה שלהם מכוונת להוליך את נתניהו הביתה.
שקד מכינה את הקרקע, ואומרת בפירוש שאינה פוסלת ישיבה עם גנץ. נראה על פניו שאחרי הבחירות היא ובנט יציעו את המנדטים שלהם גם לגנץ (בהעדפה) וגם לנתניהו, ויחתך לפי המרבה במחיר.
אין מצב שהוא יתן משהו לגנץconet
כולם מעדיפים בנתיים את הרע המוכר מאשר כל הפתעה אחרת אצל גנץ לפיד בוגי ואשכנזי...
בנתיים הואילך עם ביבי ויחכה להזדמנות לפרוץ...
להערכתי הבחירות זה כלום ביחס למה שיהיה בהרכבת הקואליציה...
והרכבת הקואליציה שבנט עשה הסכם עם לפיד וכופף את ביבי תהיה בדיחה למה שיהיה הפעם.
הערכה שלי בנט יבוא לביבי עם יותר מ 20 מנדטים מאחוריו שזה אומר איחוד מפלגות הימין. והחרדים הוא כבר בונה את זה הרבה זמן. ובשביל זה הוא צריך כח לפחות 6 או 7 מנדטים אחרת לא יספרו אותו...
"הציל את בנט"? הוא נתן אתמול ראיון אצל ברדוגו שגרם לגנץספק
להישמע טוב.
אגב, בניגוד למצביעי מפלגות אוירה שמצביעים למי שנמצא היום בכותרות - מצביעי זהות לא נוטים לשנות את דעתם כ"כ מהר.
זהות היא מפלגת אוירה בריבועהסטורי
אם זו היתה הסיבה, אז עלה ירוק כבר היתה נכנסת לכנסת.ספק
אתה מבין שאמירות כאלה גורמות שאנשים חושבים לא ייקחו אותך ברצינות, נכון?
איזה אנשים הזויים יש בעולם.
מזכיר לי את הסיפור על "מלטה יוק". זה שתתעלם מהמציאות, לא ישנה אותה.
באמת עלה ירוק נתנו לזהות כמעט שני מנדטיםמיכאלצ
ושני המנדטים הנוספים הם אנשים שהצליחו לבלבל אותם.
עם כל כך הרבה שטיפות מח בכל הרשתות החברתיות, זה קשה להחזיק מעמד.
בבחירות האחרונות הם קיבלו פחות ממנדט וחציספק
כרגע, זהות מקבלת בסקרים שישה מנדטים (יש גם כאלה עם שבעה).
אין אף מצביע "מבולבל" שמצביע לזהות - כולם יודעים בדיוק למי הם מצביעים.
מדהים שמצביעי ה"ימין" חסר התועלת וההישגים נוקטים כלפי מצביעים זהות בדיוק באותן שיטות בהן השמאל עושה שימוש נגדם.
תופעה מרתקת.
"אין אף מצביע מבולבל"cintetit
אני מבין שאת תומכת בגנץ ומאמינה שביבי רוצה להרוג אותו...ספק
וזה קשור כי?מיכאלצ
כי היא קונספירטורית הזויה. זה מה שהם עושים.ספק
אתה באמת כתבת הודעה שמתחילה במילים "אני מבין" ?cintetit
בניגוד אלייך, אני מבין דברים ולא סתם מדקלם מה שהרבספק
אמר לי באולפנא...
אתה מתכווןמיכאלצ
שאתה מדקלם מה שכתוב בדף המסרים שקיבלת?
לא. התבלבלת. התכוונת לכתוב את זה לעצמך...ספק
אה. תודה. אני קצת מבולבל היום.מיכאלצ
שמתי לב.ספק
חמודמ. שלום
בעליהום שעושים על פייגלין בתקשורת מבולבלים יברחו מזמן.
נשארים רק כאלה שאי אפשר לבלבל אותם עם פייק ניוז.
והמנדטים, לזוועת התקשורת, רק עולים!
הרשה לי לחלוק עליךcintetit
הם פשוט מפחדים קבל אחריות על החיים של עצמם.ספק
הם בהיסטריה שיום אחד המדינה הגננת לא תקנח להם את האף והם יצטרכו להיות אחראיים לבחירות של עצמם.
הפוך חביבימ. שלום
זהות זה לקיחת אחריות של האזרח על עצמו, בודאי שלא לזרוק את האחריות על המדינה/הגננת.
לזה בדיוק התכוונתי.ספק
אהמ. שלום
עכשיו אני רואה שאתה איתי.
רק את ההודעה האחרונה לא הבנתי
שטויותמיכאלצ
זהות מקבלת ארבעה מנדטים. בסקרים האופטימיים חמישה. עוד מעט תגיד לי שהם מקבלים עשרים מנדטים?
עד עכשיו נראה שכולכם מבולבלים. אתם יודעים מה הוא הולך לעשות אבל לא איך זה ישפיע.
זהות עומדת כרגע של 6 ברוב הסקרים של השבוע האחרון.ספק
אני מבין שהמציאות יכולה לבאס אותך, אבל זה המצב.
היו כבר סקרים שגם חזו לה 7 כולל אחד פנימי של הליכוד - שהוא הכי אמין.
אגב, המגמה היא של עליה מאוד חזקה. מספר דו ספרתי הוא לא מופרך בכלל.
אני יודע מה זהות רוצה לעשות ואיך זה ישפיע.
זה מאוד פשוט.
מופרך מפרךנפתלימאיר
4 מנדטים של ליברלים זה שיפור עצוםמשה
זה לא היה אפשרי אפילו בחלומות לפני קדנציה - קדנציה וחצי.
לא יודע מה הוא יעשה. יותר סביר שהוא ידחוף רעיונות שמישהו אחר יאמץ.
הסקרים מראים יותר. אפילו הלל גרשוני איתנו...
ספק
ראיתי. אני נהנתי לראות את המצע של הימין החדשמשה
חלקים גדולים ממנו הם פשוט copy & paste...
שזה חיובי בעיניי. כי הם מפלגה יותר מיינסטרימית ועם יכולת לקדם דברים של"זהות" יהיה קשה בתור מפלגת קיצון.
אבל לא בטוח שהם יעברו את אחוז החסימה...ספק
נכוןמשה
חחח. באותה מידה גם לא בטוח שזהות יעברו...מיכאלצ
זהות במגמת עליה. הימין החלש במגמת ירידה.ספק
מגמות יכולות להשתנותמשה
נכון, אבל זה המצב הנוכחי.ספק
חייב לשאול אותךנאור97
אתה לא חושש שנהפןך למדינה של שיכורים\שמנים?ספק
האלכוהול חוקי, הג'אנק פוד חוקי.
מי שרוצה לעשן מריחואנה, שיעשן.
אני לא אגיד לאדם בוגר מה להכניס לגוף שלו ואני לא מעונין שאדם אחר יגיד לי מה להכניס לגוף שלי.
מרגרינה הרבה יותר קטלנית ממריחואנה. אלכוהול הרבה יותר בעייתי ממריאחונה. (מתי בפעם האחרונה שמעת על קרב סכינים שבו היו מעורבים מעשני מריחואנה?)
אין שיכורים שהם סיפורי הצלחה.
יש הרבה מאוד מעשני מריחואנה שהקימו חברות ענק (סטיב ג'ובס), זכו בפרס נובל (ריצ'רד פיינמן) או סתם עשו קריירות לא רעות בכלל בתחום הרפואה, ההייטק ולמרבה האירוניה, גם המשפטים.
אז כן, יש אנשים שיכורים ויש אנשים שמנים ויהיו אנשים שיעשנו מריחואנה יותר מדי וידפקו לעצמם את החיים.
אבל יש כאן שני דברים שצריך להבין:
1. העובדה שמשהו חוקי או לא - לא משנה את מספר הצרכנים. היא רק גורמת לאיכות החומר להיות ירודה, מפרנסת משפחות פשע ומקצה משאבי משטרה עבור מטרה מיותרת.
היה כבר מי שהתווכח איתי בנושא והראיתי לו שצריכית האלכוהול בתקופת היובש בארה"ב, לא קטנה.
2. אני לא יכול להיות אחראי לכל העולם כי אין לדבר סוף.
אני לא אמנע מעצמי ומכל יתר אזרחי ישראל פיצה כי יש אנשים שמנים. הם צריכים לקחת אחריות על החיים של עצמם.
והשמנה מהווה את אחד מגורמי התמותה המרכזיים בעולם המערבי כיום.
אני לא אמנע מעצמי או מאחרים יין כי יהיו אנשים חסרי אחריות שיהפכו לשיכורים.
ולא, אני לא אמנע מאף אחד מריחואנה בגלל שיש כמה אנשים חסרי אחריות שיהפכו לעצלנים.
על זה מדבר פייגלין כשהוא מדבר על חירות.
על כך שלגליזציה היא רק קצה הקרחון.
לחירות יש שני צדדים - מצד אחד, החירות של כל אדם לבחור לעצמו.
מצד שני - אחרי שהאדם בוחר, הוא זה שצריך לקחת אחריות על תוצאות הבחירות שהוא עושה.
קודם כלנאור97
באמת עדיף גם לצמצם בהרבה את חופש האלכוהול לדעתי.
ולעצם העניין, קודם כל כמה חששות:
1. כתבת אני לא אגיד ל"אדם בוגר" וכו'.
ברור שזה לא ישאר רק אצל הבוגרים. הסמים יזלגו גם לצעירים וקטינים. שם אני מניח שאתה מסכים ששיקול דעת זה לא הצד החזק.
2. גם אצל הרבה בגירים שיקול דעת הוא לא הצד החזק.
אז נכון שאדם אחראי לעצמו, אבל יש אנשים שלא יכולים או שקשה להם מאוד להיות אחראים לעצמם עד הסוף, נרצה או לא. הם צריכים משהו שיגביל אותם. וככל שהפיתוי חזק יותר זה קשה יותר. והפיתוי לסמים חזק הרבה יותר מלאלכוהול לדוג' כי הכיף שם הרבה יותר גדול וקל להשגה.
פייגלין וחבורתו אולי מאוד שכלתנים, אבל זו בדיוק הבעיה שלהם לדעתי. רוב העולם לא מונע משכל טהור ואי אפשר להתכחש לזה. לכן צריכים להגביל אותם.
ואם תטען- זו בדיוק הנקודה, שאנשים ילמדו להיות אחראים לעצמם! הרבה לא ילמדו. מה לעשות. בדיוק כמו היום שיש מכורים לסיגריות למרות שהם כמעט נחנקים משיעול או קיבלו מחלות בגלל זה.
3. לגבי הפיצה. זה יוצא דופן ולא פרט שממנו לומדים לכלל. למה? כי זה לא ממכר כמו סמים. פה הבחירה קלה יותר. וחוץ מזה, אדם צריך הרבה זמן כדי לחלות מאכילה לא נכונה, לעומת סמים שיכולים בכמות גדולה לעשות נזק בלתי הפיך אפילו בשימוש יחיד.
וחוץ מזה, פיצה לא גורמת לאנשים מיידית להפסיק לתפקד, לעומת סמים.
ומעבר לזה, עקרונית אני חושב שגם באוכל, כמו שהורה דואג לילד שלו שיהיה בריא, ככה כחברה, גם אם אנחנו לעצמנו כן אחראים, אנחנו צריכים לדאוג לבריאות של כולם. לכן צריך לצמצם לדוג' את כמויות המלח, השומן, והחומרים המשמרים באוכל הקנוי. או את אחוז השומן והכמות של הגבנ"צ בפיצה. ושוב, לא בשביל עצמנו אלא בשביל הציבור שהרבה ממנו לא עומד בפיתוי. ואפילו היה שמח שיגבילו אותו.
בקיצור, אני ממש מסכים עם הראש של פייגלין שאנשים צריכים להיות אחראים לעצמם, אבל חושב שבמקום לתת לאנשים ללמוד את זה (אם בכלל) מטעויות שבטוח יהיו, צריך לעשות את זה ע"י חינוך. וכשהרוב הגדול יהיה מחונך יהיה אפשר יותר לשחרר מחסומים. עד אז ברור שהסרת מחסומים רק תזיק.
דרך אגב, דוגמא טובה לנזק שיכול להיווצר זה מה שהפורנוגרפיה שהיא חופשית גורמת.
בסופו של דבר, תיקון העולם באמת יהיה כשנבחר בטוב כי הוא טוב ולא כי הוא נכפה עלינו. רק שבניגוד לפייגלין שאם יצליח יגרום לזה שנבחר בטוב מתוך שראינו וחווינו את הרע, אני מעדיף לגרום לאנשים לבחור בטוב בדרכים אחרות. גם אם בסופו של דבר זה יקח יותר זמן כי אנשים לומדים מהר יותר דרך הרגליים.
ובמילים אחרות- אני רוצה שיבחרו בטוב מבחירה ולא מהכרח.
אז ככה:ספק
אני לא רוצה לצמצם לאנשים את החירות שלהם בגלל שיש קומץ של אידיוטים חסרי אחריות.
אני לא אפסיק למכור אקונומיקה בגלל שיהיה איזה הורה מטומטם שהשאיר את ארון כלי הניקוי פתוח והילד שלו שתה את זה.
1. לצעירים יש הורים. ההורים שלהם צריכים לחנך אותם.
יש גם הרבה צעירים שמפתחים הרגלי אכילה גרועים - אז שוב, שנאסור על מכירת פיצה?
לילד יש הורים. יתכבדו ההורים ויחנכו את הילד שלהם.
מי שחושב שהוא לא מסוגל לחנך ילד - שלא יביא ילדים. זה עד כדי כך פשוט.
2 מי שמטומטם, ישלם את מחיר טימטומו. אולי נאסור על נסיעה ברכבים כי יש מטומטמים שעובר על חוקי התנועה בצורה מסוכנת?
תמיד יהיו טיפשים שימצאו דרך לעשות נזקים באמצעות כל דבר - אז שנאסור על הכל?
אדם שיודע שהוא לא אחראי, זה מאוד חבל. זה לא נותן לו את הזכות לאסור על כל היתר דברים שבא לו.
אדם גם יכול להכניס מזלג לשקע - אז שנאסור על ייצור חשמל?
איפה זה ייגמר?
אני לא יודע למה אתה חושב שהפיתוי למריחואנה כ"כ גדול. לא נראה לי שהפיתוי גדול יותר מאשר הפיתוי ליין.
וגם אם כן, אז מה?
כן, אנשים צריכים לעבוד עם שכל. מי שלא, משלם את המחיר.
כן, אחריות היא לא מילה גסה.
מתי להגיד: "אדם צריך להיות אחראי למעשיו?" הפכה לאמירה אסורה?
3. פיצה ממכרת יותר ממריחואנה. מריחואנה לא ממכרת כלל.
אין תסמיני גמילה ממריחואנה - הגוף לא מפתח תלות או סבילות למריחואנה.
הבחירה היא גם ממש לא קלה יותר - הרבה יותר קל ל ילא לעשן ג'וינט מאשר לא לאכול פיצה. אני חושב שזה נכון לגבי רוב האנשים.
כמו כן, פיצה עושה נזק כבד בהרבה ממריחואנה. השמנה היא אחד מגורמי התמותה הכי משמעותיים בעולם המערבי כיום.
מריחואנה אפילו לא מתקרבת לנזק שעושה פיצה.
מבחינה בריאותית, עדיף לעשן בכל יום ג'וינט מאשר לאכול שני משולשי פיצה ביום.
Fact or fiction – is sugar addictive?
גם מריחואנה לא גורמת לאנשים להפסיק לתפקד. אדם יכול לעשן ג'וינט בערב וללכת בכיף לעבודה בבוקר. שום בעיה.
אתה לא מדבר על לצמצם - אתה מדבר על לאסור!
אל תגיד לי שצריך לצמצם כמויות של מלח - אלא שאתה חושב שצריכים לאסור על אוכל לא בריא.
מי שרוצה שיגבילו אותו, שישכור מאבטחים של חברה פרטית ושיורה להם לתת לו מכות בכל פעם שהוא מתכוון לקנות משולש פיצה.
אני לא אבא של כל המדינה הזאת וזה לא מתפקידי לחנך אותם. זה גם לא עניינם לחנך אותי.
אותו דבר לגבי פורנוגרפיה.
אתה רוצה שהם ילמדו מההכרח. אתה רוצה להכריח אותם.
אני רוצה שיבחרו בטוב מבחירה חופשית - או שיישאו בתוצאות ובהשלכות של הבחירות שלהם.
מריחואנה זה רק ההתחלה...נפתלימאיר
בקלות מדרדרים מזה לדברים הרב יותר מסוכנים , לאדם הריגוש אף פעלם לאיספיר ותמיד ירצה יותר גדול יותר חזק זה לא עובד ככה תחשוב בחשיבה ארוכה
שטויות. רוב מוחלט של מעשנים לא מנסים דברים אחריםספק
ואלה שכן מנסים, היו מנסים את זה גם בלי קשר למריחואנה.
טענת "המדרון החלקלק" היא טענת כשל שעולה ברגע שאין לצד מסוים שום טיעון רציני.
זו בעצם הודאה בטעות.
אתה אומר את זה מנסיון?מיכאלצ
ניסיון אישי הוא לא מחקר סטטיסטי.ספק
אז אתה אומר את זה על סמך מחקר?מיכאלצ
אם כן, אשמח לקישור.
בבקשה:ספק
Marijuana: The Gateway Drug Myth
How Not to Die of an Overdose - VICE
וה-cdc:
Does marijuana use lead to other drug use? | FAQs | Marijuana | CDC
כפי שאפשר לראות, יש גם מחקרים שטוענים שלא רק שזה לא "שער לסמים קשים" אלא להיפך - המריחואנה מונעת מאנשים לפנות לסמים קשים יותר.
..מיכאלצ
השניים הראשונים חסומים לי, והשלישי אומר בפירוש:
More research is needed to understand if marijuana is a “gateway drug” – a drug that is thought to lead to the use of more dangerous drugs (such as cocaine or heroin).
זו בדיוק הבעיה...הבעטליר החמישי
איך הם חסומים לך? יש לך אינטרנט חסום שמגביל אל החירות שלך רחמנא לצלן?
<צ>
חבל שהם חסומים לך.ספק
ודווקא מה שציטטת מחזק את מה שכתבתי - יש צורך במחקר נוסף לגבי הנושא - סם ש"נחשב" לכזה שמוביל לשימוש בסמים קשים יותר.
זו שפה מדעית לכך שאין לזה שום ראיה.
נשמהמ. שלום
זה רק אם קנביס מחוץ לחוק. אז מתעורר היצר של "אם כבר אז כבר". אבל אם הקנביס חוקי אז זה לא קורה. זה כמו שתגיד שמטבק מדרדרים לסמים.
זה לא נשמע לי יהודימופים
מצות מינוי שופטים ושוטרים בכל קהל וקהל מישראל
למנות שופטים ושוטרים שיכריחו לעשות מצות התורה, ויחזרו הנוטים מדרך האמת אליה בעל כרחם, ויצוו בראוי לעשות, וימנעו הדברים המגנים. ויקימו הגדרים על העובר, עד שלא יהיו מצות התורה ומניעותיה צריכות לאמונת כל איש ואיש.
אז נכון שבימינו אי אפשר לעשות את זה על מצוות "רגילות", אבל אם יש משהו שכם החילונים מסכימים שצריך לכפות עליו - הגישה הליברלית הזאת היא פשוט נגד מצוה מפורשת.
אנחנו מצווים לדאוג שכולם יהיו בסדר, וגם להכריח את זה
(הי כולם, מה נשמע?)
אז אתה בעד לאסור על ג'אנק פוד כי "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם"?ספק
שאלה הלכתיתמופים
יש ל"ונשמרתם" כללים.
בזמן הרמב"ם הרפואה אסרה לאכול פטריות, הרמב"ם כותב כרופא שפטריות הן ממש רעל לגוף,
ואף על פי כן לא היה איסור הלכתי לאכול אותם, כי הם אוכל נורמטיבי, ועל כגון זה נאמר שומר פתאים ה'
כך שעד כמה שידוע לי - אין איסור הלכתי לאכול ג'אנק פוד, לא מומלץ, לא נכון, אבל לא "אסור". אי אפשר לכפות על הציבור דבר שאין בו איסור.
האם קאנביס גם כן "נורמטיבי"? אין לי מושג, יש תשובה של הגר"N פינשטיין על סמים באופן כללי, והוא אומר שזה אסור, האם בכלל זה קנאביס - איני יודע
אבל אתה נכנס לפרטים של המצע שלהם, לא לכלל הבסיסי, לא אכפת לי מקנאביס, זה לא ב10 הנושאים החשובים לי - כן יתירו או לא יתירו, לי מפריע הגישה העקרונית. זהות מבטאת גישה עקרונית שהציבור לא אמור לכפות על היחיד שום דבר, הגישה העקרונית הזאת לא נכונה!
על הפרטים אפשר לדון, אבל זה לא הנושא, הנושא הוא הכלל!
תראו מי שבמשה
אתה מדבר ברמת ההלכה ליחיד.
השאלה מה קורה בפועל אצל רבים. האם עדיף שיקנו את החומר הזה בשוק השחור אצל ארגוני החבלה, או שהמצב העדיף הוא שיקנו את זה בבית מרקחת כמו סיגריות, שגם אם זה מזיק יהיה מזיק פחות.
ואז לא ניתקל בבעיה כמו חומרים לא מזוהים וכו' - מה שהם יקנו זה מה שהם יקבלו.
בפועל היום אנחנו מממנים את האוייב (עד רמה של רצח חיילים !) בזה שהקנאביס לא חוקי.
לגבי הגישה של לא לכפות -אני חושב שהיא בחירה של ברירת מחדל. אם אתה תנסה לכפות משהו על החילונים, הם יכפו על הגן של הבת שלך שיחות על משפחות חד מיניות למשל (קורה בפועל). עדיף שזה לא יקרה.
אני מסכים שאין אפשרות לכפותמופים
אנחנו לא בדור שמצוות כפיה מעשית, אתה צודק שזה גורם לכפיה חילונית.
יותר מזה - הרבה יותר חשוב לחנך את הציבור מלכפות אותו, ואם הכפיה משפיעה על החינוך לרעה עדיף להקדים את החינוך, את הקירוב וכו'
אבל זה לא אומר שמצות כפיה בטלה, היא קיימת, רק בדרך כלל היא נדחית בגלל דברים חשובים יותר.
בנושאים שהם לא "דתיים מובהקים" אין שום סיבה לא לקיים מצות כפיה, אנחנו יכולים לכפות לא לגנוב, לא להרוג, לא לגרש יהודים מהבית שלהם, לתת גט אשה עגונה, וכו'
כל הכפיות שלא מייצרות שינאה לא עושות נזק
אתה מכיר כפיה שלא מייצרת שנאה?ספק
כל מה שמניתי לא יוצר שינאהמופים
"לכפות לא לגנוב" זו לא כפיה. הגניבה עצמה היא כפיה.ספק
זו מניעת כפיה.
כנ"ל לגבי הריגה ויתר הדוגמאות שציינת.
כל הדוגמאות הללו הן מניעת אלימות. אלימות כשלעצמה היא כפיה. אתה מונע כפיה - אתה לא כופה.
לאסור לאדם לעשן מריחואנה זו כפיה - כי הוא לא עושה שום פעילות אלימה שפוגעת בך או באחרים בכך שהוא מעשן מריחואנה.
אבל את מי ישנא מי שאוסרים עליו מריחואנה?מופים
כשאתה כופה אנשים לא לעבור עבירות - אתה מייצר שינאה להקב"ה, אבל במריחואנה הוא שונא את מי בדיוק?
אני מבין שהוא עצבני מזה, וזה מקומם אותו, אז שיתקומם, יעבור לו...
היום השמנה היא גורם התמותה מספר 1 או 2 בעולם המערביספק
אם אז הרפואה אסרה לאכול פטריות- אז אין היום אף איש מקצוע שלא מתנגד לאכילת ג'אנק פוד.
ודאי שזה בגדר "ונשמרתם".
קנביס, לעומת זאת - אין שום ענים הלכתי לאסור.
רבי משה פיינשטיין מזכיר את נושא כיבוד אב ואם - אז אם ההורים מעשנים או שלא אכפת להם, זה סבבה?
הגישה העקרונית היא שכל אחד חושב שהוא צודק. כל אחד בטוח שהוא צודק.
אם כל אחד ינסה לכפות את צידקתו על אחרים - יהיה מאוד רע לחיות כאן, כפי שמתחיל לקרות.
הדרך היחידה לחיות בשלום עם כ"כ הרבה אנשים צודקים, היא שכל אחד יבין שכולם "צודקים" וכל אחד רשאי לחיות את חייו כפי שהוא מוצא לנכון ולשאת בתוצאות הבחירות שלו עצמו.
ואני לתומי חשבתי שתלמידי חכמים מרבים שלום בעולם.
הגישה העקרונית שלך מערבית מאדמופים
זה אכן ביסודות החינוך המערבי לומר שכל אחד חושב שהוא צודק, ובשביל שיהיה שלום צריך שכל אחד יוותר על מה שהוא חושב שהיא האמת.
האם היהדות מסכימה עם זה? יש דברים שכן ויש דברים שלא
במחלוקות בתוך ההלכה אדם צריך לדעת שיש דעה אחרת ממנו ולדעת להוריד את הראש בפני סמכות
במחלוקות מחוץ ליהדות אני לא רואה שום סובלנות, אם ידינו תקיפה מצוה לבער עבודה זרה מארצינו, היהדות היא לא "האמת שלי", היא האמת נקודה
כל אחד יכול לומר מה שהוא מרגיש, אין בעיה, אבל אם אנחנו מדברים על מה שהיהדות מחנכת - צריך פשוט לבדוק מה היא אומרת, לא מה אנחנו מרגישים.
בגלל זה התחלתי עם דברי החינוך, כדי להוכיח מה דעת היהדות בנושא, לא ההרגשה האישית שלי.
היא גישה אנושית.ספק
אני לא אומר שכולם צודקים. שים לב.
אני אומר שכל אחד בטוח שהוא צודק.
כמובן שיש כאלה שטועים - אבל הם עדיין בטוחים שהם צודקים.
זה מצב נתון שאין לו קשר לעולם המערבי או להלכה.
הדרך היחידה לחיות בשלום אחד אם השני, היא פשוט לא לכפות אחד על השני. אחרת, בהכרח תעורר שנאה.
אם תנסה לכפות על אנשים את השקפתך הדתית או הלא דתית - הם ישנאו אותך.
אם תסתכל על ההיסטוריה, כל התרחשות מזוויעה ונוראית התחיל בכך שאדם או אנשים ניסו לכפות את השקפת עולמם על כל היתר.
לא אמרתי שאמרתמופים
המצב הנתון הוא עובדה, השאלה היא מה לעשות עם זה
יש נטיה מערבית לחשוב שהדעות שלהם הם "אנושיות" ומי שלא חושב כמוהם הוא ברברי, במובן הזה הם לא ליברלים.
ושוב אני אומר, האם אלוקים מסכים איתך? האם הוא אומר לעשות מה שאתה אומר, או שזה רק דעתך האישית,
בשביל לדעת מה אלוקים אומר צריך לבדוק מה היהדות אומרת על זה, לא מה נראה לנו.
לכן אני מנסה לחפש מקורות לנושא הזה, והמקורות די ברורים - מי שעובד עבודה זרה חייב סקילה, הקב"ה לא מפחד שהוא ישנא אותנו, לא דואג שמא הוא יסקול אותנו חזרה, לא מפחד מהתרחשויות זוועתיות ונוראיות, הוא פשוט מצווה לעשות את זה,
יש לזה המון הגבלות, זה לא מעשי היום, אז מה? אני לומד מזה עיקרון - לא התנהגות מעשית.
העיקרון הליברלי הבסיסי הזה שעל שום דבר לא שווה להילחם כל זמן שזה לא מזיק לאחרים אינו נכון.
מתי סקלת לאחרונה עובד עבודה זרה?ספק
זה אותו עיקרון.
מה שלא סקלתי לא נבע מעיקרוןמופים
זה נבע מכמה סיבות טכניות (אין סמוכים, אין בית מקדש, ברוך ה' אין עובדי ע"ז) אבל אם העיקרון שלך היה נכון בעיני האלוקים הוא לא היה נותן מצוה כזאת, גם בלי מגבלות טכניות.
למה אתה חושב שאלוקים נתן מצוה כזאת? מה הוא מנסה ללמד אותנו בזה?
אין עובדי ע"ז? היית בתאילנד?ספק
הקב"ה גם נתן סט של תנאים (כמעט) בלתי אפשריים כדי להוציא אדם להורג.
מה זה אומר לך?
כמו שאמרתי למטהמופים
זה אומר לי שהקב"ה רוצה שזה היה נדיר מאד, אבל לא שהגישה העקרונית שלך נכונה, כי בגישה שלך זה אמור לא להיות קיים, לא רק נדיר מאד
לי זה אומר שהוא לא באמת רוצה שנעשה את זהספק
אלא שנבין את חומרת הענין.
אתה לא חייב לסקול אותומשה
בית דין חייב לסקול אותו
אני מאמין שמחכה גיהנום למי שיעשה א' ב' ג' ד' בעולם הזה.
זה לא אומר שאני הולך לעשות לו את הגיהנום. יש בורא וזה התפקיד שלו כרגע. כשיהיה בית דין עם סמכות מתאימה יהיה אפשר לדבר.
אני מצווה למנות בית דיןמופים
וכמו שמסיים החינוך שם
ויש לנו ללמד מזה, שאף על פי שאין לנו היום בעונותינו סמוכים, שיש לכל קהל וקהל שבכל מקום למנות ביניהם קצת מן הטובים שבהם שיהיה בהם כח על כולם להכריחם בכל מיני הכרח שיראה בעיניהם, בממון או אפילו בגוף, על עשית מצות התורה, ולמנע מקרבם כל דבר מגנה וכל הדומה לו, ואלו הממנים גם כן ראוי לישר דרכם ולהכשיר מעשיהם, ויסירו חרפת העם מעליהם פן יענו אותם על מוסרם שיטלו קורה מבין עיניהם, וישתדלו תמיד בתועלת חבריהם הסמוכים עליהם ללמדם דרך האמת ולתת שלום בכל כחם ביניהם, ויטשו ויניחו וישכיחו מלבם כל תענוגיהם, ועל זה ישיתו לבם, ובו יהיה רב מחשבותם ועסקיהם, ויתקים בהם מקרא שכתוב (דניאל יב ג) והמשכילים יזהירו כזהר הרקיע ומצדקי הרבים ככוכבים לעולם ועד.
מה הגישה הזאת של הכל או לא כלום? אם אי אפשר לעשות הכל אז לא עושים שום דבר?
"בית דין שהרג אדם בשבעים שנה..."ספק
זה לא שבית דין באמת הרגו אנשים.
מה זאת אומרת?מופים
בודאי שהרגו! זה פסוקים מפורשים בנביא, יש גם סיפורים בגמרא
זה נדיר, זה אמור להיות,
זה עונש שהקב"ה לא רוצה שישתמשו בו בסיטונאות, אלא בצורה נדירה מאד
אבל אם הוא לא היה רוצה שיהרגו בכלל הוא לא היה מצווה את זה
נביאי ם הם נביאים. אנחנו מדברים על בי"ד.ספק
נכון אני מתכוין שמסופר בנביא שבית דין הרגומופים
למשל את נבות הרגו בית דין כי העידו עליו עדים שהוא "בירך" את ה'
שמעון בן שטח הרג 80 מכשפות באשקלון
בנו של שמעון שטח נהרג כי העידו עליו עדות שקר
יהודה בן טבאי הוציא להורג עד זומם
מספיק לך?
שמת לב ששלושה מתוך ארבע מקרים היו מקרים לא טובים?ספק
גם העד זומם היה טעות, ולכן מה?מופים
אתה מנסה להראות שהרעיון של הקב"ה היה רעיון רע?
כי אני לא מנסה להתווכח איתו, רק מנסה להבין מה הוא אומר, ולדעתי ברור שהוא אומר שעונש מוות, וכפיה הם דברים שצריך לפעמים לעשות
יש רשימה של פסוקים בקהלת על עת לעשות כך ועת לעשות אחרת, את מלחמה, את שלום, את לאהוב עת לשנוא וכו'
איך שאני זוכר הפירוש של הפסוקים האלה שלא נכון לחשוב שגישה מסוימת בחיים היא הגישה היחידה ואין בלתה
נכון, אהבה זה חשוב, אבל עת לשנוא
נכון, שלום זה חשוב, אבל עת לעשות מלחמה
עת לקרב ועת לרחק, לכל מציאות יש תגובה נכונה לה
אז נכון, עונש מוות הוא עונש קיצוני מאד, שכמעט תמיד לא נשתמש בו, אבל יש זמנים שהוא הכרחי, ואז זה מה שצריך לעשות
זה מה שאני מנסה להוכיח - נכון שברוב המצבים אין אפשרות לכפות היום, אבל לא לסגור את הדלת הזאת, יש לה מקום, ולפעמי צריך להשתמש בה, עם כל הצער
אני מנסה להראות שהתורה מנסה להראות לנו חומרה של עבירותספק
היא לא באמת רוצה שנהרוג אף אחד בפועל.
בי"ד שהרג אדם בשבעים שנה נקרא בי"ד קטלני - וזה לא לחיוב. זה אומר שהם לא הצליחו שלא להרוג אדם.
בכל מקרה, אין לנו אפילו בי"ד היום, כך שכל נושא הכפיה, הוא כלל לא רלבנטי הלכה למעשה.
אין סמכות קרוב ל-2000 שנהמשה
כל עוד יש סנהדרין אפשר להגיד שיש סמכות אחידה שצריך להוריד את הראש בפניה.
אבל אין.
אין הלכה אחידה. כנראה שבדורנו גם לא אמורה להיות.
אתה סוטהמופים
יש עדיין סמכות, אי אפשר לחלוק על גמרא
וגם אחר כך אמנם אין סמכות מוחלטת, אבל יש סמכות יחסית, ואדם לא יכול לחלוק על ראשונים בלי כתפיים רחבות מאד מאד
יש סמכות בוודאי. השאלה למימשה
לאדם הפרטי - נדמה לי שבוודאי שלא.
לרמה מעליו (בית דין? שלטון כלשהו?)- זה שאלה. אני נוטה לחשוב שצריך לאסור בתחומי העיר חילולי שבת וכו'. האם אפשר לעשות את זה ברמת המדינה? מעשית - לא ממש.
עדיף שלא ינסו לכפות עלינו דברים אחרים כמו מצעדי גאווה או חילולי שבת בתחבורה הציבורית שזה חמור עוד יותר כשזה נעשה מהכסף שלי.
חחחחדי"מ
מכיר תומכים רבים של זהות ממגוון רחב מאוד.
לא מכיר אחד שתומך בהם רק בגלל הקנאביס. מאמין שיש כאלה, אבל ממש לא רוב.
אויש. די עם האמירות האלה.נשואה מאושרת.
אני ועוד רבים כמותי לא מצביעים זהות בגלל קנאביס!! ואגב, אם קצת תבדוק את הנושא תחשוב עד כמה הוא חשוב. אבל לא, לא רק.
זו פשוט האבולוציה של דף המסרים של אנשי האתמולספק
לא בדיוק. יש היום בערך שניים-שניים וחצי מנדטים ליברליםמשה
זה לא מספיק, אבל זה התקדמות יפה לעומת לפני חמש שנים.
הסיכוי היחיד שלה לעבור זה בזכות הסמיםcintetit
הנה, בשבילך...ספק
מה הקשר?מיכאלצ
כל הקונספירטורים ההזויים האלה אותו דבר...ספק
בוודאי שזהות היא מפלגת אווירהסי שארפ
עלייה של 3-4 מנדטים תוך חודש היא סימפטום מובהק של מפלגת אווירה.
וכמו שהמנדטים האלו הגיעו במהירות כך הם עלולים לעבור במהירות.
אני כ"כ מקווה שאתה לא רופא... כאבים? זה סימפטום של סרטן...ספק
כמה מפלגות אוירה פירסמו מצע מפורט?
סתם מתוך סקרנות...
לפיד? הגימלאים? קדימה?
איזו מפלגת אוירה התייחסה בכבוד לאינטליגנציה של הבחורים שלה? אפילו עכשיו, כחול-לבן, מה העמדות שלהם?
בסופו של דבר, האנשים שמתנגדים לזהות בעצם מתנגדים לחירות האישית שלהם.
הם מעדיפים להישאר בכלוב ושיקבעו להם הכל כך שהם לא יצטרכו לקחת אחריות על החיים של עצמם.
משום מה, מאוד כואב להם שיש אנשים שרוצים את החירות שלהם. שרוצים להחליט לבד לאיזה בית ספר לשלוח את הילדים שלהם, לתרום למי שהם רוצים כמה שהם רוצים ולעשות עסקים אחד עם השני על סמך הסכמה הדדית מבלי שהמדינה תתערב.
מפריע למתנגדי זהות שיש אנשים שחושבים שהם יכולים להצליח בעצמם - כי כנראה, שאותם מתנגדי זהות, לא חושבים שהם טובים מספיק ולכן יש להוריד את כולם לרמה שלהם.
זה כל הסיפור.
עפת על האינטיליגנציה של עצמך.. הטיעונים שלך חלשיםרפואה שלמה
משעמם
הטיעונים שלך לעומת זאת... אה, לא כתבת שום טיעון עד עכשיו...ספקאחרונה
פתטית.
זה נראה לי יותר הציל את ביבי...הבעטליר החמישי
נראה שאינך מכיר את תומכי פייגלין: לא על הגראס לבדו...אריסטו
כן, גם על הרואין וLSDמיכאלצ
עוד הוכחה לאפסיות של ביבירועישםטוב
פשוט לא נתפס

ביבירועישםטוב
ביבי מתנהל *בדיוק* לפי התפיסה השמאלנית שאומרת -
יש בעזה מיליון-2 חפים מפשע, אנשים ממש טובים.
למרבה הצער קבוצה טרוריסטית איכשהו השתלטה עליהם.
בגלל 7.10 ישראל נאלצה בלית ברירה לצאת למלחמה וחבל על כל הרוג ופצוע "לא מעורב".
עכשיו שחמאס כמעט נעקר אז ישראל כמובן תעזור לעזתים, האנשים הטובים והאיכותיים, להשתקם חזרה.
אתה קורא את מה שאתה מעלה כאן?!הסטוריאחרונה
שאלות שכל אדם חושב צריך לשאול את עצמו על כיפת ברזלסביר11
💡שאלות שכל אדם סביר צריך לשאול את עצמו לגבי כיפת ברזל וטיל החץ:
1. האם ראיתם אי פעם בעיניים שלכם- כשנאלצתם להיות בחוץ בזמן אזעקה -יירוט אמיתי של רקטה או טיל שעף בצורה אופיינית, וכיפת ברזל שמזנקת אליו ואכן פוגעת בו באמת? לא ראיתם.
ואם ראיתם סרטון כזה- כל איש מולטימדיה שעוסק בעיבוד סרטים ובפוטושופ יכול להראות שהסרט הוא מפוברק, אולי ברמה מקצועית יותר מהסרט המפוברק של שדה תימן, אך נוצר במסך המחשב ולא במציאות.
( יש ברשת כמה סרטים מפוברקים של פגיעה ,עם הסברים משכנעים של איש מקצוע שמראים שהם מפוברקים והפגיעה לא קרתה)
2. טילי תמוז ,גיל ,וכל טיל מכובד, מראה צלב שהטיל מצלם בעצמו כיצד הוא מתקרב למטרה,
שהולכת וגדלה, עד שהמסך שחור כשהוא מפוצץ אותה.
האם ראיתם אי פעם סרטון כזה מכיפת ברזל?
אני בטוח שלא ראיתם.
ואם כן, איש מקצוע כנ"ל -יוכל להראות לכם שזה סרט מפוברק.
וכן לגבי יירוט של טיל על ידי טיל חץ.
האם לדעתכם קיימים סרטים של יירוט, אלא שמסתירים אותם מהציבור?
לא הגיוני לחשוב כך, כי סרטים כאלה יכולים רק להועיל ולהגביר את אמון הציבור במערכות.
3. 📢מדוע ,כשמתפרסם שהגיע טיל=רקטה לאיזור מסוים, ושהוא יורט בהצלחה, נשמעים באזור כמה פיצוצים .למה יותר מפיצוץ אחד,
כמה פעמים יכולה רקטה של האויב להתפוצץ?
הרי לאחר הפיצוץ הראשון הרקטה כבר לא קיימת יותר. אולי זה חתול בעל תשע נשמות?
4. ידוע שארהב השתתפה ומשתתפת בפיתוח כיפת ברזל והחץ . האם אין לה אינטרס להגן על עצמה? הרי היא נמצאת בסכנת ירי טילים מכל ספינה רוסית שמתקרבת לחופי ארה"ב גם ממרחק גדול, כגון אלף/ אלפיים קילומטר.
אם כן ,למה ארה"ב לא רוכשת טילי כיפת ברזל או חץ מישראל?
ולהיפך, היא ביטלה עסקאות רכישה של הכיפה מישראל. למשל חפשו בגוגל : "ארה"ב לא תרכוש את מערכת כיפת".
מה שאומר שאין לארה"ב אמון 🤏 בטילים שהיא מייצרת על ידי ישראל.
🐣אבל לקידום מכירות- למה לא? כלומר ארה"ב, שמושקעת בכיפת ברזל וב- חץ, יש לה אינטרס שמדינות שונות ירכשו מישראל את המערכות הללו, והיא תגזור קופון ברווח , מה שיכול להסביר מדוע גרמניה רכשה לאחרונה חץ3,
ומי יכול לשלול את הטענה שזהו תרגיל של איש העסקים טראמפ , שנתן לגרמניה את הכסף לרכישה?
אגב, גם סינגפור, שסיכמה שתרכוש מערכת כיפת ברזל מישראל- חזרה בה ולא ולא רכשה. חפשו בגוגל "סינגפור לא תרכוש כיפת".
כן ראיתי. פיזית.נקדימון
ראיתי מלאזוזיק העכבראחרונה
גם אתה היית רואה אם היית גר באיזורים מסויימים בארץ.
ראיתי כיפת ברזל רודף אחרי טיל ופוגע בו לפחות שלושים פעמים. ראיתי שיגורים של כיפת ברזל יוצאים מהקנים. ראיתי והחזקתי בידיים המון רסיסים - גם של מיירטים.
אולי מישהו השתיל לי שבב עם דמיונות לתוך הראש, כשנכנסים לעולם הקונספירציות אפשר להיות מאד פוריים ואין גבול לאפשרויות.
עכשיו אפשר להיות בטוחבינייש פתוח
חוק הגיוס לא יעבור בשום מתכונת. אלא אם כן יחליפו ממשלה (לא חייב בחירות, אבל זה תלוי במרכז הפוליטי שיפסיק להחרים את נתניהו) ויביאו לחוק שבאמת יגייס חרדים.
אני מקווה שכולם הבינו מזמן שלעולם לא נשיג שינוי בהידברות, שיתוף פעולה ובאופן הדרגתי.
במיוחד שהחוסר בחיילים די גדול וקריטי, אבל הוא קטן מאוד ביחס למיצוי המקסימלי של החרדים הבריאים בגיל גיוס.
אף אחד לא רוצה ולא צרייך לגייס את כל פונוביץ וכל מיר וכל ישיבת חברון ואת כל חסידות סאטמר ותולדות אהרון.
נקווה שחנוכה יכשיר את הלבבותכמו🐌תמס
ענין טכני פשוט -למה כדאי ליועמשיט והחבר'ה למרוחסביר11
לעיל בדקה 24:00 בימים אלה של תחילת ואמצע דצמבר מתבצע מהלך רוחבי של מחיקת כל השיחות וההתכתבויות
ביניהם ,כנראה כולל נשיא העליון והיועמשית,
פרט לכך שבווטסאפ הרבה התכתבויות מוגדרות למחיקה אוטומטית אחרי חודש עד שלושה , ולזה בדיוק הם מחכים ,שיעברו חודש עד שלושה חודשים מאוקטובר
ממילא לא ימצא שופט חוקר להחליף את היועמשיתכמו🐌תמס
שעומד בדרישות של השר לוין ושל בגץ גם יחד
כך או כך הפרשה ירדה מסדר היום הציבורי
מקווה שהפצר החדש יעשה ניקיון בפצריה
או לפחות תשתנה שם רוח המפקד
אבל תודה שהחזרת את הנושא החשוב הזה לדיון
ספוילרזיויק
כבר קורה הם מגלגלים כולם אחריות על הפצריתכמו🐌תמסאחרונה
ומתנערים מזה.
עכשיו יש להם מפקד חדש
חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
בהחלט הגיע הזמן לדוןשדמות בחולות
גם בזה.
השאלה היא כמה יש עוד לחדש?
מיותר. נתחיל ישר מזריקות בוץנקדימון
אין מה לדון בזה.
צריך עובדות הן ביחס לישראל והן ביחס לעולם, צריך אכיפה (ועובדות לגביה הן ביחס לישראל והן ביחס לעולם), וצריך שכל אחד יחנך בבית את עצמו ואת ילדיו.
נגמר. הלאה לפוליטיקה הזולה הבאה.
נוראזיויק
מה אכפת לנו מה קורה באוסטרליה?איתן גיל
חבל שלא מכבדים וכותבים בפורום כשכאן שבת...הסטורי
וואי לא שמתי לבזיויק
הוא כותבקעלעברימבאר
לא עדיין, אלא כבר יצאה שם שבת. וזה לא מכבדהסטורי
מנהלי ערוץ 7 לא יכולים לסגור את האתר והפורום בשבת?קעלעברימבאר
לא יודע וזה לא משנההסטורי
אהזיויק
מה יהודי עושה בחוץ לארץ?? 🤨
האמת שגם מי שבחלל מעל ארץ ישראל אז השמש אצלו יכולהקעלעברימבאר
אגב, מי שגר סמוך לקו התאריך יכול בגלל לדלג על שבת.ספקאחרונה
לפי חלק מהדעות, לפחות... נדמה לי שבתקופת מלחמת העולם השניה, יהודים שברחו ליפן לא ידעו באיזה יום לשמור שבת...
זה לא הנושא אבל אנחנו עדין בגלות…סיעתא דשמייא1
… אנחנו מתפללים שלש פעמים ביום באופן הזה.
עוד לא החליטו לשנות את הנוסח.
זה ממש לא תירוץ להשאר בחו"ל. האם בגללקעלעברימבאר
שאנחנו מתפללים השיבה שופטינו אז זה מתיר לעוות צדק ומשפט?
גם אין קשר בין שינוי הנוסח לשאלה אם אנחנו בגלות. כן נפסק לא לקרוע על ערי יהודה וירושלים כי הם בשלטון ישראל, ונפסק לומר הלל בברכה ביום העצמאות כי יצאנו בו מעבדות לחירות (כלומר סיום שעבוד מלכויות סיום הגלות)
לא רוצה לפתח את הנושא כאן אבל על כל…סיעתא דשמייא1
גם אם אנחנו תיאורטית בגלות, עדיין יהודיקעלעברימבאר
צריך לגור בארץ.
גם סטמר לא נמנעים מלגור בארץ
מוכן לשים כסף שהוא לא דתיארץ השוקולד
הוא דתי מאוסטרליה, אתה יכול לבקש ממנוקעלעברימבאר
בא נתערב על כרטיס טיסה.סיעתא דשמייא1
כרטיס חד כיווני לארץ ישראל🙂קעלעברימבאר
זה היה בטעות מן הסתםקעלעברימבאר
זו לא פעם ראשונה וכבר העירו לו על זההסטורי
פשוט פתח צי את הטלפון….סיעתא דשמייא1
… עם יציאת השבת וקראתי חדשות נוראות על מוות בתאונת דרכים של איש יקר שזכיתי להכיר אותו ואת משפחתו בביקורי בארץ ובאופן ספונטני כתבתי את מה שכתבתי מתוך סערת רגשות. מצטער אם גרמתי למישהו עגמת נפש.
לגופו של עניין תרבות הנהיגה בארץ היא זוועתית, האכיפה רשלנית וקורבנות תאונות הדרכים בארץ זה לא גזרה מהשמיים.
כשליחנו (או שליח השטן) לאוסטרליהאיתן גיל
מצופה ממך לעדכן אותנו, איך נאכפים חוקי התנועה בארץ הקנגורו.
יש הרבה יותר אכיפה…סיעתא דשמייא1
…ניידות ממושבות נמצאות בכל פינה לזהות נהגים שנוסעים ללא רשיון , ללא משמעת נתיבים, ללא נתינת זכות קדימה וכדומה. . מצלמות מהירות ונסיעה באור אדום יש בכל פינה .
הכל עניין של הפניית תקציבים למקומות הנכונים.
אני שומע כל הזמן פרסומות חסרות תכלית של הרלב"ג ושואל את עצמי למה להוציא תקציבי פרסום יקרים במקום לתקצב יותר ניידות, מצלמות ועוד אמצעים יעילים לפתרון הבעיה.
שימו לב: התרמות לישיבת פוניבז'שלג דאשתקד
חברים, אני מבקש לתאר כאן תופעה שנרמזה בכל מיני כתבות מוזרות שגוגל מעלה לי, אך על מימדיה לא פיללתי. אלמלא ראיתיה בבית כנסת אצלינו - לא האמנתי:
כידוע, לפני תקופה קצרה התקבלה הכרעה סופית - לכאורה - בנוגע למריבת רבת השנים בישיבת פוניבז'. המריבה הייתה, כזכור, בין הרבנים הוותיקים והיורשים הישירים של הישיבה, ובין הרב שמואל מרקוביץ' שראה בעצמו יורש אולטימטיבי לחלק גדול מהסמכויות בישיבה. הפסק של השופט חעשין, הדהד סברות של הרבה אנשים, ודרש מהרב מרקוביץ לסגת מכל הנכסים והסמכויות שהוחזקו על ידו, ולהסתלק עם תלמידיו מהישיבה לקראת סוף שנה"ל הנוכחית.
בפניבז', כצפוי, מריבה לא מסתיימת מהר כל כך. כבר יש דיבורים על ערעור (בפעם המי יודע כמה), וכן על דינר להקמת ישיבה חדשה, ועוד. ההפתעה שחיכתה לי מחוץ לבית הכנסת השכונתי, הייתה שני תלמידי ישיבה חינניים, שסיפרו שהם מישיבת פוניבז' ו"כידוע" רוצים לזרוק את הישיבה שלהם לרחוב, ולכן הם מבקשים את עזרת הציבור. כמובן שהם לא סיפרו מי זה פוניבז', ואת מי רוצים לזרוק ולאן (הרי אם נער רוצה ללמוד תורה, לא תחסרנה ישיבות שתכלנה אותו ולא יחסרו רבנים שילמדו אותו בבחינת "ספי ליה כתורא"). ובכלל, ממתי בחורים צריכים לאסוף כסף לישיבה שלהם, הרי כל מטרת הישיבה היא כדי שיוכלו ללמוד תורה ללא טרדות (למעט זריקת סטנדרים/ לבנים/ ג'ורה, כתיבת גרפיטי, גניבת פראק או למצער, חסימות כבישים ברחבי הארץ).
כך או כך, ובאמת לא מתוך נקודת מבט של צד מסוים. דומני שרוב הציבור לא רואה בעין יפה את ההיאחזות של הרב מרקוביץ בקרנות המזבח, ודווקא הוא שבכל כך הרבה הזדמנויות היה יכול לסגת ולכבד את עצמו ואת התורה, ותמורת זאת הותיר את המריבה המסריחה הזו באוויר. כך, שגם אם הוא צודק ובאמת מגיע לו הכבוד המפוקפק הזה של "יורש ראשות ישיבת פוניבז' על פי פסק בית משפט", הרי שמרב ומרביץ תורה הציפייה היא אחרת.
לכן, אני מבקש ליידע את הציבור, שהתרומות הללו אינן לישיבת פוניבז' (אם מישהו כ"כ משתוקק לתרום לה), אלא לרב מרקוביץ, שעדיין מנסה לשוות אווירה של מלחמה, וגם אם יילך - רבים היו מצפים ממנו לעמוד בכוחות עצמו, כמו כל ראש ישיבה אחר (ואולי זו הבעיה התמידית, שבמקום לקבל דברים בזכות, מנסים לקבל דברים בכוח הירושה), ולא לשלוח את תלמידיו לקבץ נדבות.
מפליא אותי שאתה בכלל מביא את הסיפור/ידיעה הזו כאןזמירות
ביטלתי את הוראת הקבע לצדקה למוסד חרדיסודית
הבאתי את הידיעהשלג דאשתקד
כי פגשתי אותם בבית כנסת באזור שלי, שהוא כללי, לאו דווקא חרדי.
הם אוספים כסף במקומות שאנשים תורמים, וזה לא בהכרח מקומות של חרדים. אז מחר אתה יכול לפגוש אותם מתחת לבית שלך.
הם הסכימו לקבל את הבורר הזהנקדימון
ועכשיו כשפסק נגדם, פתאום זה לא מתאים.
הם עושים חילול השם של הרמה השפלה ביותר.
בפעם הבאהברגוע
ד"א זה לא כ"כ חריג שבחורי ישיבה מתרימים לישיבה שלהם
אולישלג דאשתקד
באמת לא מעניין אותי מי צודק ולמי מותר לקרוא לעצמו פוניבז'. בעיקרון מהמעט שאני מבין, רק מתחילת שנהל תשפ"ז יחול עליהם האיסור הזה, אבל זה באמת לא משנה.
ממה שאני מכיר בעולם החרדי, בחורים שאוספים כסף לישיבה, זה או לת"ת (תומכי תורה - עזרה של הישיבה לתלמידים וחתנים מעוטי יכולת) או אסיפת כספים נקודתית לבניית ספרייה וכדו' (כשהייתי בישיבה קטנה חרדית, היו אוספים לפני פורים לספרייה של הישיבה. אבל היה סתם בכמה רחובות ליד הישיבה, בעיקר כדי להעסיק את הילדים). וגם זה, בדרך כלל באזור מסוים או לפי כתובות של בוגרים. ככלל, תלמידים לא עומדים כמו בבית כנסת קבצנים ומתרימים בשביל האחזקה השוטפת של הישיבה שלהם.
לא הבנתיאוהב כל יהודי
נראה שאתה מזדהה כנראה עם צד אחד, ומעמיד פני תם כאילו אין לך דעה בעניין,
אני יושב בבית כנסת שאליו מגיעים המון בחורים לא פעם ולא פעמיים, לא בהכרח אוהב את זה,
אבל לא רואה בזה דבר כזה הזוי,
מה שאתה כותב זו דמגוגיה זולה במיטבה,
כמובן שיש הרבה ישיבות, אבל יש משפחות רבות שמבחינתם זו הישיבה שמייצגת את תפיסת עולמם, כמובן שזכותך המלאה כפי שנראה עשית לא לתרום, אבל כזו צרות עין, שאכפת לך שחלילה מישהו יתרום להם כמה פרוטות,
עוד לא ראיתי
אסביר לךשלג דאשתקד
אבל אני חייב לפתוח בזה שאתה משתמש בהרבה מילים שיפוטיות (מעמיד פני תם, דמגוגיה זולה במיטבה, כזו צרות עין). זה לא תמיד נעים לקרוא את זה. אבל זו הערת אגב.
לגופו של עניין:
אין לי דעה לגבי מי צודק בדיון עצמו. אין לי מושג על סמך מה הרב מרקוביץ חושב שמגיע לו והרב פלוני חןשב שלא מגיע לו. באמת אין לי מושג.
ברמה האישית, מבחינתי יש אנשים טובים בכל צד ובימים שהייתי בחרדי היו לי חברים משני הפלגים והערכתי מאוד את הנחמדעם והחכמים שביניהם, ללא הבדל. מבחינת קשר לצד מסוים בפוניבז' - צר לי ידידי, אין לי חיבה לישיבה הזו ולא למגזר שהיא מייצגת, משום כיוון.
מבחינת התנהלות, כתבתי בצורה ברורה בהודעה הראשונה, שלטעמי הרב מרקוביץ לא נהג בהגיון ובאחריות בכך שהוא לא עזב את פוניבז' מזמן והקים לו ישיבה משלו. הוא אדם אחד ועד כמה שהוא ראוי, הוא יוכל לבסס טת מעמדו בעצמו. בצד השני יושבים הרבה אנשים שנמצאים שם הרבה שנים וחלקם אינטגרליים בישיבה (כמו המנהל ואוספי הכספים וכו'), אז טבעי שהציפייה תהיה ממנו, לקום וללכת, לא מתוך צדק אלא דווקא מתוך אחריות לכבוד התורה (אתה לא תאמין, אבל ממש לאחרונה אמר לי את זה בדיוק, אדם שמאוד מחובר ושותף בהגיונות הפלג הירושלמי וכו).
עד כאן דברים שלא מאוד רלוונטיים לפתיחת השרשור, אבל הוצהרו בפירוש בפתיחת הדברים.
אני מדבר על תופעה שרב מבוגר רוצה לפתוח ישיבה, אז שיילך ויפתח ישיבה. למה הוא שולח בחורים לקבץ נדבות בבתי כנסת? קורה שישיבה עושה אירוע התרמה גדול והיא פונה לציבור, אבל זו תמיד ישיבה קיימת שפונה בדרכים יחסית מכובדות, לבוגרים, שכנים ומקסימום בפרסומות באינטרנט, ובוודאי לא שולחת תלמידים לשוטט ולקבץ נדבות. מה גם, שתמיד סרטון הישיבה וההיסטוריה שלה חשוף לציבור כפרסומת.
כאן מדובר בפנייה לציבור שמבזה את התלמידים, במצג שווא לציבור התורמים ובכלל בהקמת מוסד שלא ברור למה הוא מוקם. הרי אם מדובר בישיבה שנפתחת, למה שלא יסדרו את ההיבט הכלכלי בדיוק כמו כל ישיבה שמוקמת. הרי לא מדובר באנשים טיפשים או חסרי ניסיון.
זה מה שאני מבהיר, וכמובן מי שבא לו - שיתרום לאן שבא לו.
עוד מילה, אם זה חשוב ככשלג דאשתקד
אני לא בא להצדיק שום צד מבעלי המחלוקת. למעשה, כמעט מאז שהתחיחו המחלוקות היו אנשים טובים שניסו לשבת על הגדר או אפילו לפשר. המציאות היא ששני הצדדים דחו והפריעו לכל גורם כזה, וזה ממש לא כבוד גדול לאף אחד.
כן אציין שהתופעה הזו חוזרת על עצמה הרבה. גם במחלוקת היעב"ץ והרב אייבשיץ, היו רבנים שניסו לפשר וכמדומני הרב חיים רפפורט כתב אז בכאב שחבל שאף צד לא מוכן להקשיב ולהגיע להבנות.
ההסבר יותר פשוטארץ השוקולד
כשלא עובדים, כסף הופך לאישיו ובסוף פועלים באופן לא ראוי להשיג כסף.
כך כבר פירשו רבותינו על המשנה במסכת אבות:
"רַבָּן גַּמְלִיאֵל בְּנוֹ שֶׁל רַבִּי יְהוּדָה הַנָּשִׂיא אוֹמֵר:
יָפֶה תַּלְמוּד תּוֹרָה עִם דֶּרֶךְ אֶרֶץ,
שֶׁיְּגִיעַת שְׁנֵיהֶם מְשַׁכַּחַת עָוֹן.
וְכָל תּוֹרָה שֶׁאֵין עִמָּהּ מְלָאכָה,
סוֹפָהּ בְּטֵלָה וְגוֹרֶרֶת עָוֹן.
וְכָל הָעֲמֵלִים עִם הַצִּבּוּר,
יִהְיוּ עֲמֵלִים עִמָּהֶם לְשֵׁם שָׁמַיִם;
שֶׁזְּכוּת אֲבוֹתָם מְסַיַּעְתָּן,
וְצִדְקָתָם עוֹמֶדֶת לָעַד.
וְאַתֶּם,
מַעֲלֶה אֲנִי עֲלֵיכֶם שָׂכָר הַרְבֵּה כְּאִלּוּ עֲשִׂיתֶם:" (מסכת אבות פרק ב משנה ב)
רש"י שם:
"שיגיעת שניהם משכחת עון. שמתוך שהוא לומד ועוסק בתורה ובסחורה להתפרנס אינו חומד וגוזל ממון אחרים:"
הרמב"ם שם:
"רוצה לומר בדרך ארץ הנה - העוסק בפרנסה.
ואמרו וגוררת עון - כמו שבארנו במקום אחר, אמרו "סופו, שהוא מלסטם את הבריות"."
הרב עובדיה מברטנורא שם:
"דרך ארץ - מלאכה או סחורה:
שיגיעת שניהם משכחת עון - שהתורה מתשת כחו של אדם, והמלאכה מפרכת ומשברת את הגוף, ומתוך כך יצר הרע בטל ממנו:
וכל תורה שאין עמה מלאכה - ואם תאמר יהא עמל בתורה תמיד ויגיעתה תהא משכחת עון, ומה צורך למלאכה, לכך הוזקק לומר וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה, לפי שאי אפשר לו בלא מזונות, ומלסטם את הבריות ומשכח תלמודו:"
הטור:
"ואחר כך ילך לעסקיו, דכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עון, שאם אין לו מה יאכל העוני יעבירנו על דעת קונו.
ומ"מ לא יעשה מלאכתו עיקר אלא עראי ותורתו קבע, כמו שמצינו בחסידים הראשונים שהיו עושין מלאכתן עראי ותורתן קבע וזה וזה נתקיים בידן, כי אין מעצור לה' להושיע ברב או במעט.
וישא ויתן באמונה, ויזהר מלהזכיר שם שמים לבטלה, שבכל מקום שהזכרת השם מצויה מיתה מצויה.
ומאד מאד יזהר אדם בענין השבועה, שהרבה הפליגו רבותינו בענין שבועת שקר, ואפילו לישבע באמת, כמו שאמרו אלף עיירות היו לו לינאי המלך וכולם נחרבו מחמת שבועת אמת.
ויזהר מלהשתתף עם העו"ג, דשמא יתחייב לו שבועה וישבע בשם יראתו ועובר משום לא ישמע על פיך. מיהו אם נשתתף ונתחייב לו שבועה, יכול לקבלה. ומיהו אין כל אדם יכול לעמוד בזו, וגם רש"י התירם שאין עכשיו עו"ג." (טור אורח חיים סימן קנו)
הבית יוסף:
"ואח"כ ילך לעסקיו וכו' כלומר ולא תימא למה אתה אומר ילך לעסקיו יותר טוב היה לו שילמוד לעולם בתורה לכך אמר מדה טובה הוא שילך לעסקיו כדתנן (פ"ב דאבות) כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה כלומר שיכלה ממונו ואח"כ יצטרך לחזור אחר פרנסתו ולא יוכל אפי' לקבוע עתים לתורה וגם יגרום לו עון כי העוני יעבירנו על דעת קונו." (על הטור באורח חיים סימן קנו וכך הוא פסק בשולחן ערוך)
"ואחר כך ילך לעסקיו דכל תורה שאין עמה מלאכה מה שהביא רבינו הסיפא ולא הביא הרישא יפה ת"ת עם ד"א וכו' הוא לפי דנראה דהתנא מדבר בשתי כתות מישראל הא' הם התגרים דפורשין בספינות הים והולכים בסחורות בדרך רחוקה וארז"ל ולא מעבר לים היא לא תמצא תורה בתגרין ועליהם אמר יפה תורה עם ד"א דאצל כת זו ד"א עיקר והתורה טפלה ולכן אמר יפה הוא דיהיה יודע מה שכתוב בתורה שיגיעת שניהם משכחת עון וכת אחרת הם לומדי תורה ויושבים בביתם שהתורה אצלם הוא עיקר אמר עליהם וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עון דבכת זו צריך שיתפרנס במלאכה והוא יושב בביתו ועוסק בתורה כי בזה יש לתורה קיום אצל כת זו. ורבינו מדבר כאן בכת זו שיושבי' בביתם ומתפרנסים במלאכה או בשאר עסקים כגון רבית וכיוצא כדי שיוכל לישב בביתו וללמוד תורה על כן הביא על זה הסיפא נ"ל אמת וצדק:" (על הטור באורח חיים סימן קנו)
רבותינו היו חכמים, מי שמשנה ופועל נגדם בסוף משלם מחיר.
מי אמר שהוא לא עובד? ראשות ישיבה זה עבודהקעלעברימבאר
בפני עצמה, ניהול חינוכי של המוסד.
אחרת גם הטענה שלך צריכה להיות מופנת לראשי ישיבה/רבני עיר/ר"מים בציונות הדתית שמקבלים על זה משכורת.
חוץ מזה שכל ישיבה זקוקה לתקציב, כמו שתיאטרון הבימה זקוק לתקציב או כל מוסד
מי אמר שדיברתי עליו?ארץ השוקולד
לגבי ראשות ישיבה והיתר להתפרנס מלימוד תורה - זה אכן נושא השרוי במחלוקת בין הפוסקים.
(בכלל, זה קצת עצוב שכל כך הרבה לומדים תורה בישיבות ובודדים מהם למדו הלכות תלמוד תורה מהתחלה ועד סוף ברמב"ם או בטור או בשולחן ערוך...
זה כמו שאנשים לא ילמדו הלכות חגים לקראת החגים.)
זה שהטענה נכונה על רבים בציונות הדתית זה לא סותר את נכונותה.
לא הבנתי איך הטענה שלך בסוף רלוונטית להלכה או לדברי רבותינו.
(ואגב, אפשר לוותר על התקציבים לשניהם)
לא מצדיק רק מסבירדרור אל
אבל ממה שאני מבין, זה הרבה יותר מסכסוך פרטי בין גיסים. זה הפך לוויכוח מגזרי בין פלגים אידיאולוגים ליטאים.
הנקודה היא לא למצוא מקום ללמוד. באמת שיש הרבה מקומות. הויכוח הוא מיהו הפלג האידיאולוגי שממשיך את המותג "פוניבז', אם הישיבות". לכן זה לא סתם לפרוש ולהקים במקום אחר.
כמובן שמבחינתי זו בדיוק הסיבה לא לתרום, רק מסביר למה זה לגיטימי מבחינתם.
זה בערךדרור אלאחרונה
ברור שלא הינו בקלות מוותרים.
