בעקבות הכתבה על הרב טלאוריה,
אני לא מבין.
הוא חוזר שוב ושוב "עשיתי טעות" "זו היתה טעות" "טעיתי"
מה היתה הטעות??
הוא גרם לאישה להתגרש מבעלה בשבילו?

והאם מה שהרב שמואל אליהו אמר לגביו הוא נכון?

ואם כן, אז איך הוא יכול לחזור לתפקיד כזה תובעני שהוא בעצמו לא עומד בכללים שהוא מתווה לתלמידיו??
ואיך אפשר לרקוד ולשמוח על זיכוי בדין כשהזיכוי לא מזכה אותו מקשר רומנטי עם אישה נשואה??

מי התבלבל שם??


מה שנקרא פשיטת דרך מוסריתיואב גל
אנשים איבדו את יכולת השיפוט העצמית ונוהרים בעיניים עצומות אחרי רבנים שסרחו רק בגלל שהם עדיין עם טייטל של "רב".
מציעה לקרוא את תחקיר ״מקור ראשון״, פורסם לפני שבועיים.קרן-הפוך
ממליץ לא לקרואסביון
יש בו הרבה מאוד שקרים, מהיכרות אישית מעטה שלי והיכרות נרחבת יותר של חברים שלי
תודה על ההמלצהאוריה,
אכן, לא כדאי לקבל כל דבר כמקור מהימן.

ולאור היכרותך, תוכל להסביר מה קרה שם?
יש בתחקיר שני חלקים מרכזייםסביון
הראשון - מה קרה בסיפור שבו התחיל כל הבלגן, קשר עם אישה נשואה. אין לי שמץ של מושג מה האמת ואני לא חושב שלמישהו יש, אבל פסק הדין וגם הרב טל עצמו מאשרים שהקשר הזה אכן התקיים. עד כמה הפירוט שם מדויק וכמה סילופים יש בו? אין לי מושג.
השני - אוסף אירועים ופרשנויות שמסבירים שהישיבה בעצם מתנהלת ככת וכדאי להתרחק ממנה. כאן אני יכול להגיד ממה שאני מכיר ומחברים שלי שלומדים שם, שלפחות חלק מהתיאורים שם מעוותים ומציגים אוירה כללית של רב שמשליט את דעתו על תלמידיו כשזה לגמרי לא המצב שם.
תוכל להסביר מה לא נכון ב ״רב שמשליט את דעתו על תלמידיו״?קרן-הפוך
האם זו לא המציאות הנורמלית - שמי שהולך אחרי רב מסויים, נוהג לפי אורח חייו של הרב, ועושה מה שהרב אומרה ובכלל הכל נושק לפי דברי הרב?

החסידויות לא נוהגות כך, הכל מתיישרים לפי נוהגי האדמו״ר?



אין כל כך מחשבה אישית וקבלת החלטות עצמאית אצל מי שחי בחצרות כאלו.

לא מגיבים כאן השכם והערב - תשאלו את הרב שלכם?
כתוב "עשה לך רב"סביון
אבל לא כתוב עשה לך תלמידים, וד"ל
נצא רגע מהמקרה הפרטי של הרב טל. מה שונה ההתנהלותקרן-הפוך
המגדרית החרדית הרגילה?

ציבור הרבנים לא קובעים את אורח החיים של קהל מאמיניהם?
כל אדם ואדם בציבור החרדי חופשי לבחור את אורח חייו והנהגותיו בחופשיות? יש בחירה חופשית ועצמאות כמו בציבור הלא חרדי?
או שיש הרגשה של הכתבה, כפיה ואילוץ?
יש אילוץ חברתיסביון
שזה על גבול הבעייתי, אבל לא זו הנקודה.
העניין הוא שאין רב שהוא גורו רוחני שמכריח את כולם לציית לו. התלמידים הם אלה שבאים אליו בשאלות והולכים לפי פסקיו.
לגבי הנורמות החברתיות שציינת, זה דבר אחר שקיים בכל מקום ובחברה החרדית הוא קיים ברמה מוקצנת מאוד.
חחח..זה ממש לא מה שיש בתורת החיים...מחייכת =)

בתורת החיים כל אחד רשאי לנהוג עפ"י דעתו.. יש להם שכל ישר. אם הם לא מסכימים עם הרב בעניינים מסויימים-הם יכולים לנהוג כרצונם והרב רוצה שיקשו עליו ולא יעשו כדעתו אם היא לא מתיישבת על ליבם

 

יש בחירה חופשית והחלטה עצמאית כיצד לנהוג..

 

לא רוצה להיכנס לעומק הדיון,מקום בעולם
אבל הלוואי שהכל היה כמו שאת מציגה
אמן
נשמה, אני מכירה היטב.מחייכת =)


לא סתרתי את זה לרגעמקום בעולם
אז ההלוואי שלך מתקייםשִׁירָה

אם לא על הכל אז על הרוב המוחלט

ושוב אכתוב. כתבתי *הכל*..מקום בעולם
הרוב זה לא הכל.
וכן, גם אני מדברת מהכרות קרובה
פסדר, בכל מקום יש את הדפקות שלומחייכת =)

לא צריך להסתכל עליהם בעין שלילית כי יש חסרונות.

 

חסידיות כן, ציבור דת"ל פחותתפוחית 1
הרב שלי למשל מאוד מעודד לחשיבה עצמית.
בדברים כאלו המשפיעים על ציבור גדול - יש לחצים, מניפולציות,קרן-הפוך
דיס אינפורמציה, אינטרסים, הסתרה, דברים שבין השורות.

ככה זה בעיתונות.

בעתונות - עיוות האמת הוא אומנות ....

לא סתם העיתון הרוסי המפורסם נקרא ״פראבדה״.

"פְּרַאבְדָּה" (ברוסית: Правда, "אמת" או "האמת").
על פניומשה
עבר עריכה על ידי Admin בתאריך ה' בתמוז תשע"ט 12:05

נראה מבין השיטין שהוא ניהל קשר חצי מקצועי עם אישה שגלש.

אם לא היה "הרב טל" עם דרישות הצניעות היחסית מחמירות שלו זה לא היה מעניין אף אחד.

תוסיפו את זה שלגישה התורנית שלו יש אוייבים מסיבות אידיאולוגיות.

 

 

הבעיה האמיתית שלי איתו ועם אנשים כמונו זה העובדה שיש להם קהל מאמינים שרץ אחריהם באופן עיוור, וזה דבר שאני לא אוהב גם אם זה אנשים צדיקים קדושי עליון בלי אף מעידה, ולא רק בגלל שאין באמת כאלה.

 

אני לא אוהב רובוטים. זה לא מקום טוב בנפש.

עד כמה שאני מכיר...אדם כל שהוא

הרב טל לא עודד אנשים ללכת אחריו באופן עיוור, להיפך, הוא מעודד חשיבה [כפי שהוא נוהג בעצמו ביחס למה שלמד מרבותיו].

בפועל, לפעמים דמות דומיננטית של רב גורמת לחלק מהאנשים לביטול מוגזם של החשיבה העצמית, גם אם הרב בעצמו לא מעוניין בכך.

שמעתי את זה מעוד מקומות. נשמע סביר לגמרי.משה


די עם הלשון הרע!!!מחייכת =)

בבקשה בואו נהיה קצת בענווה! נבין שאנחנו לא יודעים כלום ויש שמועות לכאן ולכאן!

ולכן אם בית הדין הכריע כך, אז בואו נהיה בענווה ונקשיב לדבריו!! ונפסיק להגיד שמועות שווא שהופרכו!!!

 

אני מוחה על ביזוי כבוד חכמים. אנשים מדברים כאילו הם היו שם,.. אז לא, לא הייתם שם! בית הדין שמע הכל ובירר לעומק- תפסיקו להתחכם ותבינו שהוא לא סתם פסק כפי שפסק. כנראה זו האמת..

מדברייך ניכר שאת מבינה מה נפסק ומה קרהאוריה,
תוכלי להסביר לי?
מה שכתבתי נאמר ע"י הרב אליהו. זה לא נקרא שמועות
כן אבל הרב אליהו אמר שהוא כפוף לבית דיןמחייכת =)

והבית דין אמר את דברו. אז כל מי שאומר "הרב אליהו אמר" , אז גם פה-   לכו עם הבית דין כמו שהרב אליהו הולך עם הבית דין.

תקראי את פסק הדין.יהלומ
למרות הנסיון להפוך אותו לזיכוי מלא

הוא ממש לא כזה.

ממליץ לכולם לקרוא אותו ולהבין את הדברים מהמקור.
זה ממש לא לשון הרע!תתן אחרית לעמך
זה בירור חשוב!
יש פה אדם שהתנהל בצורה לא נכונה כתוצאה מרוח שטות! אסור לו להיות בשום תפקיד ציבורי! הוא ניהל קשר פסול עם אשת איש!

כל אלה אמת לאמיתה ומצוטטים מפסק הדין!
הם עצמם כתבו שאין להם יכולת להחזיק את מוסדות תורת החיים. אז מונעים ממנו כל תפקיד ציבורי כי אסור לו לנהל ונותנים לו רק להיות ראש ישיבה כדי שהמוסד לא יתפרק. ואע''פ שהוא נשאר במעמד יש נושאים שאסור לו לדבר איתם!

נכון. לפי הפסק הוא לא שכב איתה ולא נגע בה אבל אסור לנו להעלים עין מקשר פסול עם אשת איש! להניא אישה להתגרש זה 'לא תחמוד' - אחת מעשרת הדיברות של התורה!

אז אולי יש כאלה שקשורים אליו רגשית. אבל אסור לנו לטעות. יש שת''ח יכול להסתדר עם הפגם שלו אבל התלמיד הדבק בו - עלול להידבק מאותו הפגם ואילו זה יחולל רעות!

אל תהיו חסידים שוטים, אל תעלימו עיניים. אנחנו לא מקדשים אנשים - אנחנו הולכים אחר התורה. והתורה אמרה לא לחמוד!

אנחנו לא יודעים איפה הרוח שטות הזו תצא שוב פעם. אף אחד לא ערב לנו (וכך כתוב גם בפסק הדין!) ועיינו ערך שאול מלך ישראל שלא שלט ברוח הרעה שהייתה בו וניסה להרוג את דוד! פעמיים!

ה' יצילנו.. מי שיכול שישמור נפשו ויתרחק
גם אם הנתונים אותם אתה כותב נכוניםאלעד

המסקנות שלך, כתוצאה מהנימה הביקורתית, לא באו לידי ביטוי באותו פסק דין שאתה מסתמך עליו

הנתונים זה המסקנות..תתן אחרית לעמך
אתה מבין מה אמרת?
אז אם אני אגיד בכעס שאחד ועוד אחד שווה שתיים זה גם לא יהיה נכון?

תעשו טובה. תקראו את הפסק. תצחקו את השם 'הרב טל' ותגידו לי מה המסקנה.

הנתונים:
1. אדם שידל אישה לגירושין
2. עבר על לא תחמוד' - אחד מעשרת הדיברות
3. טען שיש לו רוח הקודש בעוד שאין היום (גר''א).
4. הסכים שזו לא הייתה רוח הקדוש אלא רוח שטות
5. הדיונים מסכימים שאין להם אפשרות לדעת אם זה יחזור לו והם לא לוקחים על זה אחריות
6. אסור לו לכהן בתפקיד ציבורי

מספיק 1 כדי להיזהר מלהיפגש עם האיש הנ''ל.
אתה רוצה להשיג תשובות מהאינטרנט?!מחייכת =)

בזמן שאתה לא יודע מי זה שמגיב לך ואתה מאמין לו? מאיפה הוא יודע?!?!

תפנה לדיינים. תשאל אותם הכל. 

אבל לא דרך האינטרנט. האינטרנט יכול רק לבלבל אותנו.. כי מאיפה אני יודעת מי זה הבנאדם הזה ואיזה מניע יש לו להגיד לי את מה שהוא חושב?

את צודקת במובן מסוייםאוריה,
לא כדאי לקבל מכל אחד.
אבל אם מישהו יפנה למקור אמין שיאמר שלא היו דברים מעולם, זה יהיה משמח.

כרגע התמונה שעולה מכלל הכתבות היא שהיו דברים. לא ברור מה.
וזה מטריד מאד לדעת שכ"כ קל להשפיע על חייהם של רבבות מבלי לקחת אחריות.
אני כותבת לך בפרטי את מי אתה יכול לשאולמחייכת =)

 

אבל באמת, זה לא כזה פשוט להאמין לתקשורת! כל אחד יכול לבוא ולכתוב את אשר על רוחו. תשאל אנשים שביררו את העניין לעומק.. מצידי את הדיינים

תודהאוריה,
לא מעוניין לדבר עם רבנים משם.
קראתי את פסק הדין כעת.
ההיגיון אומר שאם הפסק לא זיכה מהטענה שהיה בקשר עם אישה נשואה, הרי שזה נכון.
לא פורט שם טיב הקשר.
וגם בעל הדין עצמו אומר "טעיתי".

אותי מעניין דבר אחד.
כאדם מהמניין הכפוף לרבנים, ואשר השפעת הרבנים חלה עליו בכל המישורים. החל מהפוליטי וכלה בהלכתי,
האם בעלי ההחלטות, קרי- הרבנים, לא כפופים לאותם חוקים שחלים עלינו?
אפילו חשבתי שהם מדקדקים יותר מאיתנו.
וכעת שהתבדיתי, אז מה שם אותו להיות מעלינו כרב?
ואם הוא טעה, שיקח אחריות.
איך הוא יכול לקחת אחריות על עמ"י כשאין לו אחריות אישית?
מעבר לזה שזה מוריד את האמון של העם ברבנות.
אני יכולה להגיד מקור אמין-מחייכת =)

אבא שלי שאל רב אצלנו בישוב לגבי הפרשה וכו',

והרב הזה הוא דיין, והוא מכיר את אחד הדיינים שדנו בפרשה ,ושאל אותו לגבי העניין- והדיין אמר לו "עשו מזבוב פיל".

 

גם מפסק הדין עולה שבהחלט היו דברים מעולםהסטורי
לא כל השמועות, אבל בהחלט כתוב שם שהרב ניהל קשר פסול (בלי מגע) עם אישה נשואה, בגלל שחשב שכך ראוי ע"פ רוח הקודש - שבאמת לא היתה רוח הקדש.
רק מזכיר להתבטא בכבוד כלפי רבנים ימ''ל
נאמרו דברים קשים נגד רבנים משני הצדדים, אפשר לבקר ולשאול שאלות בענייניות - אבל לביזוי והטלת רפש לא יהיה מקום כאן.

לגופו של עניין אגיב בלנ''ד בהמשך כשיהיה לי זמן.

בינתיים אני עוקב - בבקשה אל תגרמו לי לחסום ניקים או לנעול את השרשור.
האמת שאני לא רואה טעם בשרשורים כאלהמחייכת =)

הגורמים לרוב ללשון הרע והוצאת שם רע על אנשים אחרים ובמיוחד על רבנים באופן פומבי שכל אחד יכול לכתוב את דעתו כאילו היא האמת ואין בלתה. וזה יכול ממש לגרום עוול.

ולרוב אנשים לא ישנו את דעתם על סמך דיון כזה או אחר.

כנ"ל!!!!!שמואל5
אם אנשים לא ישנו את דעתם בעקבות הדיוןעוד סתם אחדאחרונה
אז זה לא יגרום לשום עוול...
למה זה משנה לך? כי מה?צ'ופצ'יקה

זה משפיע על חייך האישיים? על העבודת השם שלך? זה קשור אלייך באופן אישי? 

באופן ציבורי זה פשוט גנון עם מלא תינוקות שמתווכחים. אם זה לא קשור אלייך באופן אישי אז פשוט תשחרר מזה... חבל על הלב היהודי שלך שיכנס סתם למחלוקת כשלא צריך..

מבין את הכאב שלךאוריה,
אבל עדיין, זה איש ציבור עם משרה ציבורית שקיבל תואר מרבנות הציבור.
וקראתי גם שנהנה מכספי הציבור.
איך שלא נסתכל על זה, לאדם הזה יש השפעה גדולה על הציבור בין אם בצורה ישירה או עקיפה.
חייבות להיות תגובות למעשיו.
אין לך שום הוכחה למה שאתה אומר. אז מה אם קראת?מחייכת =)

לא מאמינים ללשון הרע שלך.

הכוונה שקיבל כספים מהמדינהאוריה,
למוסדות.
המדינה זה כספי הציבור.
בתגובה לזאת ששאלה למה זה מפריע.
כי זו לא כת פרטית עם גורו.
זה רב ציבורי ומוסדות ציבור עם השפעה על הציבור
אין פה לשון הרע
וואו.. כמה הוצאת שם הרע על עמ''י.תתן אחרית לעמך
פשוט תקראי ותפסיקי לחשוב שכל עמ''י דובר לשון הרע..





קראתי וקראתי וקראתיצ'ופצ'יקה

אני אספר לך שלא כל מה שכותבים באינטרנט זה נכון, ושאם תאמין ככה ללשון הרע על תלמידי חכמים ועוד *באינטרנט* (וזה אמא של לשון הרע כשכל אתר שני בלי שום סמכות כותב מה שבא לו) אז זה לא יגמר ובטח שלא טוב... 

הפסק דין קבע שלמרות שהרב טל ניהל קשר "לא ראוי" עם אישה נשואה (קשר לא ראוי זה יכול להיות המון דברים, קשר פיזי לא היה.) וגם שהשתמש ברוח הקודש בצורה לא ראויה (את הדיון על אם יש או אין לו רוח הקודש אתה יודע עם מי אתה מוזמן לעשות).. הוא יכול להמשיך לנהל את המסודות. זה דעת תורה ואמורים להתבטל אליה. זה לא אומר שהרב טל לא טעה..הוא גם מודה בפה מלא שטעה..והוא גם אומר שהוא עשה על זה תשובה ושזה לא ישוב על עצמו.. הבית דין בחר לקבל את זה..זה כל מה שאמור לעניין אותך.. אלו התגובות למעשיו, או שלא היו והומצאו כמו הטענה שהיו תמונות לא ראויות על המחשב שהופרכה, או שהרב טל הודה שטעה בהן אמר שעשה תשובה ושב מדרכו. ואם זה עדיין מאד מסקרן אותך פשוט גש לדבר עם הרב טל, הוא לא מתנער משום דבר ולא מסרב להגיד שטעה ובמה טעה.. 

זה רק חלק ממה שכתוב שם!הסטורי
כתוב שעליו להתרכז בהרבצת תורה ולהמנע לחלוטין מיעוץ והדרכה אישית או זוגית בכל נושא. (חלק גדול מאוד ממה שעשה במשך שנים וסביבו קמה הקהילה!)
נו כי זה מה שכתוב בפסק דיןצ'ופצ'יקה

הוא לא יכל לדעת את זה לפני... מעכשיו יפסיק לייעץ מן הסתם, הוא מקבל על עצמו דעת תורה לא מתעלם ממנה. 

'להתרכז בהרבצת תורה ולא בהנהגה ציבורית'יהלומ
זה לא להתרחק מרוב הדברים שמשמש ראש ישיבה ונשיא מוסדות?
נשיא מוסדות - בוודאי, ראש ישיבה - תלויק"ש
יש כל מיני הגדרות לתפקיד ראש ישיבה. בהרבה מהישיבות החרדיות, ראש הישיבה אחראי רק על הלימוד גמרא נטו וההדרכה בשאר העניינים מסורה לאחרים.
ביד בנימין הרב תמיד היה הדמות המנהיגהיהלומ
כמעט מא' עד ת'
אז מעכשיו הוא אמור להפסיקהסטורי
ובזה תיבחן הנאמנות (שלו ושל תלמידיו) לפסק הדין שכל כך מנפנפים בחלק ממנו.
הוא כבר כמה שנים לא ראש הישיבה בפועל וכבר כמה שניםכתר הרימון
שהוא אומר שאין רוח הקודש.
השלמתי מפסק הדין, את מה שאת החסרת...הסטורי
@דוד המלךחסדי הים
צריך לתייג בגוף ההודעהסתם 1...
תייגת את דוד המלך מהתנ"ך חסדי הים
אין לאנשים פה שום אמת המידה! דנים אותו כאילו הוא J. Epsteinחסדי הים
|רץ לגוגל|סתם 1...
וטוב שכךתתן אחרית לעמך
צריך לדון אותו כחוט השערה..
תגובה מעניינתאוריה,
הגמרא אומרת שכל האומר דוד חטא אינו אלא טועה
רואים בפסוקים במלכים, בדה"י ותהלים בפירוש שהוא חטא.חסדי הים
הכוונה שם של הגמרא שחטאו לא היה חמור כמו שמשמע מהפסוק, כי בגלל שאוריה גירש אותה, היא לא הייתה אשת איש ממש.
לא מה שהגמרא אומרתאלעד


טועה בחטא שייחסו לותתן אחרית לעמך
התבלבלת מאוד. אף אחד לא מינה אותו לשום תפקידאגמון החולה

הוא הקים מוסדות מוצלחים ופורחים בעשר אצבעותיו, ומי שחושב שהוא לא ראוי, פשוט מוזמן לא ללכת ללמוד אצלו.

 

מעבר לזה? הוא לא חייב לך ולשכמותך חצי אגורה שחוקה.

בלי קשר למקרה, יש אחריות ציבורית למוסד חינוכי.סתם 1...
אם ישנה פגיעה צריך להזהיר. (בלי קשר למקרה)
נכון הוא לא חייב לנו כלוםתתן אחרית לעמך
אבל אנחנו חייבים להוקיע אותו
למען עמ''י.
הוא חייב, כי במשך השנים היו לו הרבה אמירות כלפי הציבורהסטורי
גם בראיונות בבשבע ובמאמרים בעלוני השבת. גם בעיתונות החרדית, עשו ממנו דגל, של הגאון הדתי לאומי שהתפכח. בהחלט לאמירות ולהתנהלות שלו היו הרבה השלכות ציבוריות.

גם בתי הספר לקולנוע ולתורת הנפש, קמו כדי ליצור שינוי ציבורי. מי שיש לו שייכות לפעולה ציבורית, אחראי כלפי הציבור.
אז פה קבור הכלב, כועסים עליו כי אינו סוגד לעגל הציוניאגמון החולה

ובגלל שהקים מוסדות שאינם כפופים לשילוש הקדוש של מרכז, הקו ושני אליהו. וכבר כמעט חשבתי שאשכרה אכפת לכם מהמעשה עצמו.

זו לא הנקודה.הסטורי
אדם שיש לו אמירה ציבורית - צריך לעמוד בסטנדט גבוה.
אתה לא חייב להקשיב לאמירה הציבורית שלו, וגם מעולם לא הקשבתאגמון החולה

אין לזה שום קשר לדרישה המחוצפת להתפטר ממוסדות יד בנימין שהוא הקים, כאילו שזו משרת רב שכונה או רב עיר. אתם יכולים לעשות (ואני מניח שכבר עושים) את מה שהמליץ האיש האובססיבי מצפת: לא להרשם ללימודים ביד בנימין ולא לשלוח את הילדים שלכם להרשם ביד בנימין.

כל דרישה יתרה על כן היא חוצפה שנובעת לא מהמעשה עצמו אלא משנאה כבושה קודמת למעשה.

אני לא מדבר בסגנון שלך כלפי תלמיד חכם, איזה שיהיההסטורי
בודאי לא כלפי רב עיר חשוב, בנן של קדושי עליון מדורות.

מעולם לא הייתי תלמיד שלו, אבל בהחלט כשהתפרסמו דברים בשמו, עיינתי בהם ברצינות כראוי לדברים של גדול בתורה. הילדים שלי עדיין לא בגיל, אבל בהחלט מכיר ומחברי כאלו שהלכו ללמוד אצלו, או שהושפעו מדעותיו. חשוב שידעו, שבית דין חשוב הורה שעליו רק ללמד תורה ולא לייעץ ולהדריך בכלל!
הבנש"ק הנ"ל מקיים "את מה שאסרת התרתי ואת מה שהתרת אסרתי"אגמון_החולה

אביו זצוק"ל היה בידידות נפלאה עם הרב טל. ואביו זצוק"ל פעל רבות הקים בית דין בעניינו של האיש מבית אל, עם פסיקה חמורה מאוד.

לעומת זאת, הבנש"ק עוסק באובססיביות הזויה, יומם ולילה ממש, נגד פסיקת בי"ד מפורשת, בהפצת שטנה נגד הרב טל, ואילו עם האיש שאביו נלחם בו הוא בידידות ושלום.

 

הנה לכם, כבוד ת"ח וכבוד אביו וכבוד רבו במקום אחד.

אני דוקא ראיתי כאן ביזוי ת"ח וביזוי בנו של ת"ח במקום אחדוהוא ישמיענו


נכון, יש ביזוי ת"ח מצד הרב שמואל אליהואגמון_החולה
עבר עריכה על ידי נפשי תערוג בתאריך ח' בתמוז תשע"ט 16:49

ויש ביזוי כבוד אביו מצד הרב שמואל אליהו.

ויש ביזוי ת"ח בעצם קיום האשכול הזה.

 

אבל, תמשיכו. זה בסדר. יש עולם אמת ויש דין אמת, ב"ה. ואינו דומה לעולם השקר שלך.


העלית לי את העצבים אבל אני מחכה שמישהו אחר יגיב לזהוהוא ישמיענו

כי קשה לי להשתמש במילים לא עדינות.

 

בכל מקרה, הביטוי 'גיהנם כלה ואתה אינך כלה' שהשתמשת בו לגבי מה שימ''ל עשה (שלפי דבריך בסך הכל נזכר בהלכה בשו"ע בהקשר אליך... כאילו אפשר לחשוב קצת דיבר אליך לא יפה.. קצת פגע בך. חבל שאינך מן הנעלבים ואינם עולבים, וחבל שאתה נעלב מכל דבר)- לעניות דעתי הוא לגמרי לא מתאים, אבל אם כבר- אז הוא מתאים הרבה יותר לביזוי כבוד תלמידי חכמים כמו שאתה עושה.

כתוב על ביזוי תלמידי חכמים- 'המבזה תלמידי חכמים אין רפואה למכתו'...

 

אתה חצוף מחוצף - צעירים מעל עשרים

 

 

נ.ב. ואני כמובן מתכוון לשני הרבנים הגדולים שזלזלת בהם

הגזמת, אין לך אפילו טענה עניינית אחת.סתם 1...
שמע, זה ממש לא לעניין לדבר כך על תלמיד חכם גדול בישראלתפוחית 1
כמו שאתה לא רוצה שידברו ככה על הרב שלך,מחייכת =)

או על רב שאתה מעריך, אל תזלזל בשום מצב ברב אחר בפרט ברב גדול!

גם אם אתה לא מסכים עם מה שהוציאו לתקשורת בשם הרב אליהו -  לזלזל בו ולדבר עליו ככה זה ביזוי תלמיד חכם. וגם ככה אף אחד לא ישמע לך, גם אם הטענות שלך צודקות.

 

כמו שלא נכון בעיניך (ובעיני) לזלזל ברב טל, כך לא נכון ואסור לזלזל ברב אליהו. לא משנה באיזה דעה אתה נמצא.

אנחנו עובדי ה'. בואו נכבד את עצמנו ואת התורה הקדושה.

 

 

אביו זצוק"ל גם תמך ברב מהצפוןסתם 1...
ולא נחשף למה שבנו נחשף וחשף. מה אתה אומר?
אישית לא שמעתי מהרב אליהו מאז פסיקת בית הדין דבר. אני חושב שהגזמת. אינני חושב שאפילו הרב טל היה סומך על דבריך.
לא הבנתי. אתה משווה את הרב טל לשיינברג?אגמון_החולה

הרב טל טעה. בי"ד פסק מה שפסק. הוא קיבל את הפסק. ועדיין משמיצים אותו בוקר ערב וצהרים.

אתה חושב שהגר"מ היה ממשיך להשמיץ אותו כדרכו של האיש מצפת?

ונגד האיש מבית אל יש פס"ד מבית דינו של הגר"מ עצמו, ובנו הצעיר והסכל לא קיבל אותו ופועל נגד הפסק של אביו! אם אתה לא מבין את ההבדלים, תחזור לשיעור א. ואז אולי תבין שאולי בסיפור הזה אין צדיקים גמורים, אבל רשע יש רק אחד.

ממש לא, לא מבין איך גלגלי השיניים שלך פועלים.סתם 1...
אמרתי בפירוש שהרב אליהו נחשף למה שאביו לא נחשף ולכן פעל איך שפעל. בני אדם אינם יצורים סטטיים. התמיכה של הרב אליהו האב לא אומרת דבר כיום.

הגזמת לחלוטין. אתה כרגע משחיר את כל תומכי הרב טל שלא מסכימים עם דבריך כלל.
תשמע אתה עברת כל גבול.תתן אחרית לעמך
היזהרו בת''ח!
אתה חצוף!אניוהוא
פסק הדין שאתה מדבר עליו, היה הרבה יותר מצומצםק"ש
והתייחס להוראה בתחום ספציפי בלבד. הפסק הנוכחי, הרבה יותר רחב.
לא מדויק, אם הבנתי אותך. אבל לא רוצה להיכנס לסיפור הזה כאןסתם 1...
רק אומר שבית דין נמנע לדון במה שדנו לפניו. מאחר והעניין כבר "נידון" לא נכנסו למקרים קודמים. התחום הספציפי היה הוספה מאוחרת ונוספת לטענות קודמות, רחבות יותר.
אתה אדם חסר דרך ארץ ובלי מעצוריםאוריה,
לא מבין מדוע דנים איתך פה לגופו של עניין.
אין לך לא דרך ארץ ולא ייראת שמיים.
ואוי לו לרב שאתה תלמידו...
מוחה על ביזוי ת'ח!אניוהוא
הזהרתי להתבטא בכבוד כלפי רבניםימ''ל
אם אתה לא מתכוון לעמוד בכללי הפורום אין לך מה לחפש כאן.

נ''ב
חרפות וגידופים לא הופכים את הטענות שלך לצודקות יותר, להפך - הן יוצרות אנטגונזם ומצביעות על חולשה (''טענה חלשה - להרים אם הקול'').
אתה חצוף מחוצףאגמון_החולה

אשכול שלם שעוסק בהשמצת רב (ולא הראשון) ופתאום נזכרת שיש הלכה כזו בשו"ע. גיהנום כלה ואתה לא כלה. השם הצבעוני שלך לא הופך אותך לבעל דעת או לבעל סמכות כלשהי.

שמע חביביימ''ל
אפשר להעביר ביקורת על כל אחד מהצדדים, אפילו ביקורת נוקבת. אבל כינויי גנאי וזלזול לא יהיו פה.
השרשור עוסק בדברים מפורסמים שגם פרסם בית הדין עצמו, מעבר לזה אף אחד לא כינה את הרב טל בשמות כמו ''האיש האובססיבי מיד בנימין'' או ''שמוליק טל'' או כל כינוי מזלזל אחר. רק אתה.

(אישית אני הרבה יותר קרוב לרב טל מאשר לרב אליהו, כך שלא תפסתי כאן צד. אבל כן יש לי כאן סמכות ואני לא אאפשר זלזול וכינוי שמות כלפי אף רב)

ולתשומת ליבך - בטרמינולוגיה הזו אתה עושה שירות רע מאוד למי שאתה בא להגן עליו.
כמעט והסכמתי איתך עד שקראתי את ההודעה הזאת...והוא ישמיענו

ביזוי תלמיד חכם זה אחד הדברים החמורים שלא ייעשו בשום מצב...

אני מבין שכואב לך מה שקורה סביב הקהילה בזמן האחרון, לכולנו זה כואב.

אבל אין שום היתר לזלזל בתלמיד חכם מאיזה סוג שיהיה, בוודאי לא בגאון הרב שמואל אליהו שליט"א

 

ח"ו שתהיה שנאת חינם כלפי קבוצה/ מגזר בעמ"י!! חס ושלום! זה ממש לשון הרע על עמ"י.

ואת זה אני לחלוטין לא מקבל

כדאי לקרוא את פסק הדין ולא להסתמך על כתבות.אניוהוא
ואני הקטן רק חושבאלעד

שאי שם בכל הדין ודברים הזה
נשכחה אישה אחת.

קטנה.
הרבנית טל.

מה לכל הרוחות עובר עליה, המסכנה, בתוך כל זה?

ידיעה מרעישה!תתן אחרית לעמך
יאיר שרקי

רק אותי זה מזעזע?!
מסכנההשאלה.
האישה ואשתו
אין לזה סוף. ברגע שהתקבל פורום מסוים לבירור על הסכמתסתם 1...
הצדדים אי אפשר לערער אחריו, לא יהיה לזה סוף. שלל רבנים מכל הצדדים קיבלו על עצמם את ההכרעה לכשתהיה כזו. גם לאשה היה צד להסכים או לא.
לא אמנה כאן שמות אבל רק ארמוז שכבר היו מקרים הרבה יותר בעייתיים בעבר שלא נפתחו מחדש בגלל שהם כבר "נידונו" בפורום כלשהו או בית דין.

לעיתים ישנו שקר וישנה תמימות לגבי הציפיות מבית הדין. כאן דברי הרב אשר וייס נתונים לפרשנות. גם הוא טען שניתן לשכנע אותו ושהדיינים עצמאיים. בפועל ראיתי פסק דין לא מחמיא, אז אני לא רואה את זה כמוך.
יש לזה סוףתתן אחרית לעמך
בית דין שלא דובר אמת צריך לעוף ממשרתו ומהר.
דברי הרב לא נתונים לשום פרשנות. הוא אומר שהם יקשיבו למה שהוא יגיד - בקיצור הוא עובר על דברי תורה.

והתורה כבר הזהירה אותנו ממקרים כאלה, אז לא, אני לא אקטין ראש. מי שצריך לעוף יעוף, ואדרבה אם הם צדיקים בעיניך צריך לדקדק איתך יותר.
סתם 1...
עבר עריכה על ידי סתם 1... בתאריך ז' בתמוז תשע"ט 12:07
מוזמן לדקדק...

לעצם העניין- בראש אומר שאכן היה לי מוזר שבית הדין הוא של הרב אשר וייס. מאחר והוא התקבל על שני הצדדים ועל רבנים שונים כמו הרב אליהו. אני כאדם מן השורה מושך את ידי וסומך עליהם. מעשה אחר של ערעור כמו שלך הוא זלזול ו הרס של כל סמכות, לא רק תורנית.
הרב אשר אומר בפירוש דברים לא נעימים לאוזן, מסכים. אתה רוצה להיות אובייקטיבי? אז אתה תדקדק!
דקדק ותקשיב כשהוא אומר שהוא הסמיך אותם, הם עצמאיים ולכן הוא משתכנע מדבריהם, לא ההפך בלבד.
האם הפסק מושפע ממנו בלבד וכו', לא.
בכל בית דין ובכל גוף אנושי מטבעו ישנן נטיות, מודעות ובלתי מודעות.

אינני רואה את הדברים כמוך כי מראש היה ברור שלא היו טענות על מגע ברצון או בכפייה (גם הרב אליהו כך טען) בית הדין לא הסתיר את מורת רוחו וייחס לרב טל דברים חריפים, משפילים וקשים. הוא חזר בתשובה מהם בפומבי וכו'.

לראות בזה ככלום אומר דרשני עליך דווקא...
טרמינולוגיה כמו שלך כלפי רבנים ודיינים גם היא מטרידה.
מבחינה משפטיתאוריה,
מה שעולה מהסרטון של שרקי נקרא ניגוד עניינים מובהק והיו ממנים שופט אחר.

לא יודע איך זה עובד בבתי דין אבל מניח שגם שם יש אמת.

אומר הרב וייס: "הם לא יחליטו בניגוד לרצוני" "הם עצמאיים לשכנע אותי רק ב15% לכאן ולכאן".
מסכים, והערתי שכשנקבע הבית דין אצלוסתם 1...
תמהתי. מאחר והתקבל, התקבל.
הסרטון לא מעלה תמונה שלימה אלא חלקית.
התמונה השלמה היא כזו-
- התקבל בית דין אצל הרב אשר וייס אבל הוא לא משמש בו כדיין.
- בית הדין התקבל על כל הצדדים ועל כל הרבנים השונים ביניהם הרב אליהו, הרב ליאור, הרב נבנצל ועוד.
- ישנה טענת הסרטון שאין לרב וייס כל נגיעה ודייניו עצמאיים
- ישנה טענה מסרטון שונה שישנה השפעה לרב וייס להשתכנע ולשכנע. אכן מטריד אך אם נאמנותו התקבלה אז אין חשש להשפעה לא ישרה אלא להשפעה. (אינני מצדיק השפעה אך מאדם נאמן היא כבר פחות מטרידה, לאן ישפיע אם הוא לא מושחת אלא נאמן? לכיוון האמת).
- התקבל פסק דין לא מחמיא, בלשון המעטה. פסק הדין מודה במיוחס מראש ולכן אינני רואה כאן בעיה מצד הרב וייס.
- נעשו צעדי תשובה בידי הרב טל כמו שהוטל עליו על ידי בית הדין.
לא הבנתאוריה,
הרב וייס אומר שאין מצב שיפסקו בניגוד לדעתו.
ולשאלה במה מתבטאת עצמאיותם של הדיינים הוא עונה; רק ב15% ורק אם ישכנעו אותו.

זאת אומרת שהדין כפוף לו ישירות גם אם הוא לא שם.
הבנתי, ועניתי מתוך ראית המכלול.סתם 1...
אבל אסור שתהיה השפעה בכללסביון
גם אם היא השפעה "בסדר"
אולי הדברים שלו על ה15 אחוז לא פורשנו נכון.
מסכים, אבל כמו שציינת קשה לדעת. אני רואה את זה ככה:סתם 1...
בא אדם לבדוק שבית הדין יפעל כשורה. הרב אשר הרגיע אותו ואמר לו שאין דאגה, בית הדין מתייעץ איתו כדיין עם ניסיון. הם תלמידיו והם לא יטעו או יטו מדרך הישר הראויה. ולראיה הם עשויים לשכנע אותו והוא בעל השפעה עליהם.
הרבה פעמים בתי דין ודיינים מתייעצים עם דיינים שונים וחוות דעתם ולכן 'מושפעים ומשפיעים'.

מה שכן מעלה תהיה זה הקשר של הרב וייס עם הרב טל וחברותם ולכן הוא מעצמו היה צריך להיזהר מהשפעה. לפעמים ישנה הטיה לא מודעת.
אגב לשני הכיוונים עשויה ההטיה להטות.
הרב וייס יכול להשפיע לכיוון הרב הרב טל וטובתו אך הוא גם יכול להשפיע נגדו בכדי להראות את האובייקטיביות שלו.

כאמור מתוך המכלול וקריאת פסק הדין אינני מוצא בעיה בהקלטה הנ''ל.
ימים יגידו והרבנים יכריעו.
אולי אין בעיה בתוצאה אבל נראה שיש בעיה בדרךסביון
מותר לקבל שוחד גם אם הוא לא משפיע עליך? לא. כי זה לא קשור. הרב וייס לא אמור "להראות את האובייקטיביות שלו". הוא אמור למשוך את ידיו מהדיון הזה לגמרי, וכך נראה במבט ראשון שעשה. לגבי ה15 אחוז אולי באמת דבריו לא הובנו כראוי.
(מותר להם בכלל להתייעץ איתו כשיש לו נגיעה אישית בדיון? נשמע לי מוזר. שיתייעצו עם גדולים אחרים)
יכול להיות, לי כרגע חסרים נתונים בכדי לדעתסתם 1...
מה בדיוק היה הקשר ההקלטה.
לא ראיתי את הסרטונים/הקלטה/אחר,אלעד

אבל מה שברור הוא שעל בית הדין הזה סמכו לא רק שני הצדדים אלא גם הרב אליהו ות"ח רבים מאוד.
כך שאם הטענה היא על זהות היושבים בו, וללא ספק כולם ידעו על הקשר של הרב טל לר' וייס, זו לא חכמה לטעון טענות כאלו לאחר מתן פס"ד.

כן, אבל כל הטענה היא על ההקלטהסביון
אם הדיינים היו עצמאיים לחלוטין כמו שפורסם, אז אין בעיה. אבל מההקלטה אפשר להבין שלא ולכן חשוב לברר את ההקשר שבו נאמרה
אגב, הערתי גם על המילים החריפות של "להעיף"סתם 1...
וכו' על רבנים ודיינים כמו הפתיחה ה"מרעישה!" והטענה שהאמת וקנה המידה לאמת פעם אחר פעם הוא אותו ניק @תתן אחרית לעמך זה אכן מטריד. כשהשאיפה והחתירה לאמת היא ללא הקבלה והבנה למוגבלות שלנו כבני אדם זוהי טעות גסה ונטילת מקומו של הקב"ה והשגחתו מהעולם.
נשמע בהמשך מה יחס הרבנים להקלטה הזו ואם יהיו לה השלכות.
כבר היו דברים מעולם שהקלטות שונות הוצאו מהקשרן.
עם חיבור מסקנות בית הדין, כאמור, אני לא מוצא בעיה.
נכוןתתן אחרית לעמך
ספר ישעיהו - פרק א׳ :
{י} שִׁמְע֥וּ דְבַר־יְהוָ֖ה קְצִינֵ֣י סְדֹ֑ם הַאֲזִ֛ינוּ תּוֹרַ֥ת אֱלֹהֵ֖ינוּ עַ֥ם עֲמֹרָֽה׃

{יא} לָמָּה־לִּ֤י רֹב־זִבְחֵיכֶם֙ יֹאמַ֣ר יְהוָ֔ה שָׂבַ֛עְתִּי עֹל֥וֹת אֵילִ֖ים וְחֵ֣לֶב מְרִיאִ֑ים וְדַ֨ם פָּרִ֧ים וּכְבָשִׂ֛ים וְעַתּוּדִ֖ים לֹ֥א חָפָֽצְתִּי׃

האמת היא שבחרתי להשתמש בתיאורים פחות קשים על עוברי תורה אבל כעת אני מבין שחייבים להסתמך על המקורות.. תראו איך ישעיה מתייחס למי שלא מקשיב לדבר ה'..

האמת היא שאני כל כך שמח מהדברים שלך @סתם 1... !!
ואני אצטט: "כשהשאיפה והחתירה לאמת היא ללא הקבלה והבנה למוגבלות שלנו כבני אדם זוהי טעות גסה ונטילת מקומו של הקב"ה והשגחתו מהעולם"

אני שמח שהגענו לעמק השווה. להבנה שיש גם לבני אדם מוגבלות, חכמים וצדיקים ככל שיהיו. אני שמח שהבנו שגם רבנים עלולים לחטוא. אני שמח שהבנו שאם לא נתייחס כראוי לחוטאים.. נאבד את דבר ה'.
אנחנו צריכים לצעוק את הצעקה של ישעיה..

ואני שואל אתכם חברי הפורום:
האם אתם לא חותרים לאמת? האם באמירת הדעה שלכם אתם לא רוצים להגיע לאמת המבוררת ודנים עד הסוף?
כנראה שיש פה אנשים שלא. אבל אני מעדיף לומר אמת ולנסות לכוון לשם. מעולם לא אמרתי שהאמת אצלי. אדרבה, אם האמת הייתה אצלי לא הייתי דן ועונה על כל שאלה. כשאני בא לדיון אני מצפה לצאת עם האמת, גם אם היא שונה משלי.

כפי שכבר כתבתי.. עצם הפסק כבר מעיד בפני עצמו ובהקשר להקלטה, אכן נחכה ונראה. הדיון בהקלטה היה על סמך זה שהיא תתברר כלא נכונה. כנראה מישהו פה לא הבין את זה..

הקב''ה רוצה שנחתור לאמת
הקב''ה הזהיר מפני עיוות הדין.

אני שמח שאתה מבין את הדברים. ואם לא תבין.. אז תחזור שוב לסוקרטס.. ודו'ק והבן היטב..

ולא צדיק, אל תחשוב שאתה תעליב אותי ברבים ולא תקבל על זה מוסר.
אתה באמת מצטט את הפסוקים המפורסמים בתנך על סמך חצי הקלטה?סתם 1...
לא הגענו לעמק השווה כלל. אתה עדיין קנה המידה לאמת ולכל דבר ומסרב להכיר במגבלותיך שלך.
על סוקרטס כבר עניתי לך מיד גם בשרשור וגם בפרטי...
העלבה? אשמח לקישור
מתנצל מראש
חחחתתן אחרית לעמך
אתה קורא לזה תשובה?
לחפש על פילוסופיה בגוגל ולשלוח לי זה לא תשובה .. אבל כבר הבנתי שחיפשת הכלה
..תתן אחרית לעמך
טעות במקלדת.
צריך לדקדק איתם* יותר.

האמת היא שיש כמה דברים שטענת לגביי וטעית בהם -
אני קיבלתי את סמכות בית הדין ודווקא מתוך הפסק יצאתי כנגד הרב טל. הבן אדם חטא.
פשוט עכשיו מתגלה לנו שגם בית הדין הזה לא היה שווה כלום כי כנראה הם היו מוטים מראש ע''י הרב אשר וייס (עפ''י פרסום הקלטות).

דברים לא נעימים באוזן? תגיד לי מה התורה אומרת על אי משפט צדק? על עיוות הדין?
אם זה נכון הרב אשר וויס והדיינים שהיו עברו על דברי תורה! איך נוח לך עם זה?
הוא עצמו אמר שהם לא יעשו משהו אחרת ממה שהוא יגיד להם. קיצור אין זה בית דין.. פשוט שקר.
ומדבר שקר תרחק.


ומעבר לזה, יש בעיה בזה שאתם הולכים כמו עדר כבשים אחר אדם עם רוח שטות.. לא יודעים מתי זה יבוא לו שוב.

אני פועל לפי דברי התורה.
אם דומה עליך כ מלאך ה' - תלמד תורה
ואם לא.. ואם הוא משקר, ואם הוא מקיים קשר פסול עם אשת איש ועובר על לא תחמוד.. לפחות אל תלמד ממנו..
אם טעות קטנה בהקלדת מילה הובילה למסקנותסתם 1...
הייתי מצפה לקצת זהירות ובגרות כלפי הקלטה חלקית ולא ברורה ממקור עיתונאי.
קיבלת את פסק הדין? מעולה.
יצאת כנגד הרב טל בגלל מסקנותיו? זכותך.
עכשיו בית הדין לא שווה כלום? תמוה בעיני הדיכוטומיה הכל כך ברורה שלך בין כלום לבין הכל על סמך חצי הקלטה לא ברורה. שגם אם נקבל את מסקנותיך שלך ממנה עדיין פסק הדין לא מחמיא בלשון המעטה כאמור וכו'.

על עיוות הדין אכן נאמרו מילים קשות וזה חמור מאוד. לא ברור לי כלל שזה מה שקרה כאן. הרב טל הקל על בית הדין והודה בכל המיוחס. מקומו של הרב וייס לא ברור לי והשפעתו, אולי, כלל לא נצרכה.

מה שנטען מראש, הוכח כנכון ונגמר בצעדים ברורים כנגד הרב טל.

מכאן אינני יודע כנגד מי דיברת. הליכה כעדר? אתם? הליכה אחר אדם ככבשים?
הליכה על פי דברי תורה אכן מחייבת ללמוד ממי שדומה עליך כמלאך. לא דומה עליך אל תלמד ממנו.
ואם הוא משקר? כאמור אין לדבר סוף.
צריך יותר אמון בבמי אדם במיוחד באנשים שנתפסים בעינינו כתורניים, דיינים, רבנים וכו'.
מה שטוב בזה שכן הודה בטעות שלוl666
וטוב שבציבור שלנו לא מטאטאים את הדברים האלו. יש למי לפנות ויש טיפול. מצד שני ברור שרב לא צריך להתנהג ככה.
מעניין, עוד פעם נזכרתי בסרט מבית ספר לקולנוע שלו על מתבגר מכור לפורנו. פתרון בסרט הוא ללכת לישיבה כמו ביד בנימין. בישיבה ברגע שבחור נכנס ישר נגש אליו אברך מחייך שלא ברור באיזה תפקיד הוא וישר קורא לו בן מלך ומציע ללמוד דווקא מה שבחור רוצה. אחרי זה אברך מתבודד דווקא ליד הבחור ובכאילו לא שם לב אליו. אבל באמת זה לא עובד כי ברגע שבחור פוגש מחשב בביקור אצל חבר שלו הוא מתנפל עליו בצפיה בלתי נשלטת. בקיצור בחור חייב להימצא בישיבה בלי הפסקה כמעט , אחרת הוא יהיה במחשב. בעצם נוצרת תלות לא בריאה. וכל הסביבה הרגילה של בחור מוצגת כלייטית ,לא מבינה ולא דתית מספיק. ולא מכילה כמובן... סתם חומר למחשבה...
ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.אחרונה
נשמע די מבאס לאבד חחח
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי הים

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

כלל נחמדזיויק
נראה לי רחוק מאד ממה שהולך שם
דווקא פנים מול פניםהפיאחרונה
יותר קל לי
חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לב

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

אם זה נקיהרמוניה

גם מבחינה רעיונית אז כן

אבל הרבה פעמים סרטים אפילו בלי קשר לחוסר צניעות לא תואמים את הלך הרוח של יהודי.

 

נ.ב

המטרה של סרטים היא לא לשרוף את הזמן או להוות ריגוש אלא ללמד דרך חוויה

כי זה גם ככה מחנך מהדלת האחורית... אז צריך לראות שזה עונה גם על זה 

וזה מסובך, לכן הפיתרון הוא כמו שכתב @פ.א. 

הייתי קוראת לזה נקודות למחשבה/ מסר, אבל לימוד?נפש חיה.
חינוך בעיניי הוא לא דרך סרטים ודומיהם
למה?הרמוניה

סרט זו חוויה חזקה ולכן זה כלי שאפשר לרתום אותו לקדושה את לא חושבת?

אנשים הולכים לסרטים, להצגות, כדי להתענג, להתנתקפ.א.

לשעתיים מטרדות היום יום, מלחצים ודאגות.

הולכים לקולנוע או צופים בבית בסרט, יוצאים להצגה,  כדי להכנס לזמן קצר לעולם אחר.  ההפוגה הזו מעניקה למוח "מנוחה" מרעשי הרקע של המציאות.

לפעמים אנחנו נהנים אפילו מסרטים שגורמים לנו לפחד או לבכות. זה קורה כי המוח שלנו יודע שזה "רק סרט" 🙃


 

מי מחפש לקבל שעת חינוך בצפייה בסרט?

לשם כך יש שיעורים ולימודים.

 

אני חשבתי על סיבה אחרתנפש חיה.

סרט הרבה מחצין דברים ומציג אותם בדו מימד ולפעמים תלת מימד חזותי

יש נושאים יפים וחשובים שמעבירים אותם בסרט,

עדיין הדיבור ןהעומק שבשיח או לימוד אמיתי מתוך ספר, נותן מימד אחר שא"א להעביר בצורה שטחית וצבעונית

נראלי שמסר או תוכן אמיתי או רעיון זה דבר שצריך עיבוד או שיח עמוק, לא דרך רדודה

שתעביר אותו

או תתיימר לחנך איתו  

..הרמוניה

בסרט יש יתרון שאין בלימוד מספר וכן להיפך.

זה כמו סיפור רק בצורה משודרגת וחיה יותר. בעיניי אין רע בלשלב... כל עוד הסרט חיובי.

ולאו דווקא בתור שעת לימוד, גם בשביל העשרה.

..הרמוניה

בין אם תרצה ובין אם לא הסרט מעביר מסרים, ובצורה הכי חזקה שיש... שאגב המטרה שאתה מתאר לענ"ד לא אידאלית בכלל. זה לברוח מהמציאות. אבל אם כבר, אז לפחות שיהיה משהו יחסית מועיל ולא מזיק. (מסייגת שאין בעיה בעיניי שיציאה לסרט תהיה שעת בילוי מדי פעם, אבל שוב שזה יהיה סרט חיובי)

מנסה להבין אותך - למה את מתכוונת לברוח מהמציאות?פ.א.

בניגוד למדיום ויזואלי שבו הכל מוגש לנו "מוכן", הקריאה דורשת מאיתנו להיות שותפים ליצירה. כששוקעים בספר טוב ומעניין, אנחנו בונים בדמיון שלנו את הדמויות, את תיאור המקומות, המוח שלנו הוא זה שמפיק את הסרט מהמילים הכתובות. וממש נכנסים למציאות המתרחשת בספר, ומתנתקים זמנית מהמציאות סביבי בזמן שאני שקוע בספר.  

וכשעוצרים באמצע קריאת ספר וחוזרים אליו כעבור יום/יומיים, שוב צריך להכנס למציאות המדומיינת של העלילה. 

התכוונתי לגבי המטרה של הצפיה.הרמוניה

סרט יכול למלא בהשראה, להעשיר וללמד כמו ספר, אבל אם המטרה היא להסיח את הדעת מהמציאות אז משהו במציאות לא תקין. אלו שתי מטרות שונות. לא קוראים או צופים רק בשביל להפעיל את הרגש ולכבות את השכל... מסכים?

המטרה היא הנאה נטו, בילוי חברתי נעיםפ.א.
הולכים לסרט, להצגה בתיאטרון , להופעה של אומן מוכשר, כדי להינות. כדי לגוון את השגרה של עבודה, בית, נסיעות. אנחנו מחפשים רגש. בין אם זה לצחוק מכל הלב, להתרגש עד דמעות, או פשוט להתפעל מיצירה טובה.


וככה גם מספר טוב.


נראה לי מרחיק לכת להגדיר יציאה לסרט שנהנים ממנו, ובעקבות כך התנתקות לשעה/שעתיים, כבריחה מן המציאות. 

אין בעיה עם בילוי מדי פעםהרמוניה

כי המטרה מוגדרת, כמו שמכניסים מנוחה בלו"ז אבל זה לא מה שהיה נשמע שאמרת. חוץ מזה גם בילויים צריכים להיות כשרים, ותאמין לי שאין בזה אמצע בד"כ... או שזה חיובי וממלא, או שזה מוריד.

חזרתי לקרוא עכשיו את התגובה מאתמולפ.א.

אכן אפשר היה להבין ממני משהו אחר ממה שהתכוונתי

 

אז אני בא להדגיש שאני מדבר על יציאה לבילוי מידי פעם כדי להינות מהפנאי ולא כדי לברוח ממציאות חיים, מצרות ובעיות. 

אוקייהרמוניהאחרונה
לא ברור לי איך זה יעבודברגוע
אתה תוריד את הסרט בצורה לא חוקית ואז תצנזר אותו בעזרת התוכנה שלך? אתה הרי לא יכול לצנזר את הסרטים/סדרות כשהם באתר המקורי שלהם (רימון אולי כן יכולים).
המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויק
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

לגמרי הבנתי את השאלה. עונה:די שרוט

בסוף, זה תלוי במינון של כמה אתה צורך. כי אם תגזים אתה בסוף תמצא את עצמך בחמש לפנות בוקר מתעורר ליד פח זבל עם גרביים שהם לא שלך.

 

ככה זה בחיים. צריך לקבל אותם כמו שהם. כל ניסיון להתכחש להם נועד לכישלון. כי מה הם החיים אם לא צבר אירועים שמפריעים לנו לישון?

מתברר עם הזמן-יש כיוון אבל רק ה' יודעהרשפון הנודד
אם רק ה' יודעזיויק
אז איך אתה גם יודע?
אני יודע את הכיוון לפי מה שאני מבין ומרגישהרשפון הנודדאחרונה

אבל בסוף מה יקרה איתי בפועל זה רק ה' יודע ומוביל

אולי יעניין אותך