האם הטקטיקה של סמוטריץ, לנסות להשפיע על בוחרי עוצמה לא לבחורסודית
או על בן גביר לא לרוץ,
תגרום להם לחשב מסלול מחדש?
או שזה רק מלבה את האש?

יש אפשרות לסגור איתם דיל? נניח רק סמוטריץ והרב פרץ, הבנו שעם בנט ושקד אין מה לדבר.
איזה דיל היה יכול להשלים איתם? יש למישהו רעיון?



התנהגות סמוטריץ והרב פרץ אינה נקיה מספקות.איתן גיל

אילו היו מתפטרים מהכנסת, היום, ומאפשרים לבן גביר להשבע אמונים למשך 40 יום, מפלס הלהבות היה מתכווץ.

 

זה בהקשר של לסגור דיל. 

 

ועוד משהו, אני מתפלא על זקני העדה שלא מזמנים את שני הצדדים, ולא נותנים להם לצאת מהחדר בלי הסכמות ולחיצות ידיים.

התפטרות מהכנסת משמעותה התפטרות מהממשלההסטורי
כפי שגם בן גביר הודה בראיונות וכל הרעש שהוא עשה סביב הדרישה מהם להתפטר כשמונו לשרים, היה ספין מההתחלה ועד הסוף.
טוב, ספין. השאלה -האם הקריאות להם - לא להצביע עוצמה, יעזרו?סודית

זה יצמצם את מספר המצביעים לגרעין הקשה?

 

אם זה יפתח לאנשים את השכל - כן!הסטורי
אני לא מכיר הוראת חוק כזו. ידוע ששר בממשלה לא חייב להיות ח"כאיתן גיל

השר אריאל לא נבחר לכנסת, והוא שר. בממשלת מעבר לא ממנים שרים שאינם חברי כנסת. עם זאת, משמונו ומינויים אושר בכנסת, ניתק חבל הטבור מחברותם בכנסת.

 

הוסכם שיתפטרו כפוף להחלת חוק נורבגי. עם זאת יום הבחירות קרב ולא חרבה ירושלים אלא מפני שלא נהגו לפנים משורת הדין .   

אלא שבאין קואליציה, מינויים של הרב רפי ובצלאל לא אושר בכנסת,אריאל יוסף

אלא בממשלה בלבד. ממילא התפטרותם מהכנסת, משמעה התפטרות מהממשלה.

 

כבר הסברתי והוכחתי זאת במקום אחר:

מסקנות חדשות לאחר בירור העניין - אקטואליה וחדשות

 

גם בצלאל הסביר זאת:

בצלאל סמוטריץ' מסביר: למה הרב רפי והוא לא מתפטרים - אקטואליה וחדשות

שמתי לב שאתה מרבה לשקר עבור אדונך בנטאקאי

שזו שיטתו מאז ומעולם.

שר צריך להתפטר אם הוא מתפטר מהכנסת? שקר.

בן גביר הודה בזה? שקר.

ספין? שקר.

 

אין מלה אחת שאינה שקר בכל התגובה שלך. פשוט בושה.

👆סודית
לא עבור בנט. היסטורי כתב לא מעט נגדו.
הסטורי כבר הוכיח בעבר שהוא ממתנגדי בנט ולא מחסידיו,אריאל יוסף
עבר עריכה על ידי אריאל יוסף בתאריך ז' באב תשע"ט 03:13
 

כך שאתה מאשים אותו במה שאין בו.

 

שר שמינויו לא אושר ע"י הכנסת, צריך להתפטר מהממשלה אם הוא מתפטר מהכנסת.

באין קואליציה כרגע, מינוים של הרב רפי ובצלאל לא אושר בכנסת, אלא בממשלה בלבד.

לכן, אם יתפטרו מהכנסת, ייאלצו להתפטר גם מהממשלה.

 

בן גביר יודע את האמת והוא זה ששיקר והוציא ספינים,

כפי שהסביר בפירוט רב בצלאל סמוטריץ':

בצלאל סמוטריץ

 

איתמר גם הודה ברעיון שיש בעיה משפטית משום שמינוי הרב רפי ובצלאל לשרים לא אושר בכנסת,

ועיקר טענתו היא שהרב רפי לא היה מוכן לשבת ולדון איתו בנושא:

"מילה זו לא מילה - כל ההתחייבויות של הבית היהודי קרסו"

(האזן בין 1:30-2:40)

 

אחרי שהוכחנו שכל דבריו של @הסטורי נכונים ואמתיים,

מתבקש שתודה על האמת ותבקש ממנו מחילה על שהאשמת אותו לשווא בשקר.

מה הקשר בנט?!הסטורי
אני מאוד מתנגד לבנט ומאוד כואב לי, שככה"נ לא תהיה ברירה ראלית אלא להצביע לאיחוד שגם הוא נמצא בו. כפי שכבר כתבתי בעבר, אחת הסיבות שהובילו אותנו למצב המצער הזה, זה ההתעקשות של איתמר לקבל יותר.

הייתי עונה גם על שאר טענותיך, אבל @אריאל יוסף, הספיק לעשות זאת לפני. (מדהים באלו שעות אנשים פעילים כאן...)

הסטורי כבר הוכיח בעבר שהוא ממתנגדי בנט ולא מחסידיו, - אקטואליה וחדשות
הדיל צריך להיות דרך ביבי. סמוטריץ לא יכול לחלק להם תפקידים.עם הארץ
ביבי כן יכול, אבל לא נראה לי שזה יצליח. אני בעד פיוס, במיוחד ב9 הימים!
איחוד מלפגות הימין הוציא את הנשמה לנתניהוסודית
היו עסוקים מדי בניסיון לסחוט את תיק המשפטים.
מיררו לו את החיים
עכשיו הם רוצים שיציל אותם.
שמים בראש את שקד שרק מחפשת את ראשו, ומצפים שיפתור להם את בעיות האגו באגו.
סיפור עוצמה הוא שייך לצינות הדתית גם היא מנסה להתנער
האגו הוא של ביבי. הוא מנסה לחסל כל מועמד אחר בימין מתוך פרנועם הארץ
פרנויה. היה יכול לפטור את הבעיה עם עוצמה בקלות, הוא פשוט בדרך לממשלת שמאל!
סמוטריץ הוא חרד"ל מסכן אחד במפלגה הרפורמית של בנטאקאי

אם היה איתו 2 של עוצמה היתה שם סיעת התנגדות ראויה שאוליה היתה מטה את הכף לצד היהדות, אבל עכשיו לבנט יש שלטון מוחלט והיתר הם מתקרנפים מקצועיים. כעקרון זה ברור שסמוטריץ מזהה סכנה מכיוון החרדלי, כי אם יש חכמה בעוצמה הם יכולים לנצל את זה עד תום, ולכן הוא תוקף. בתכלס בלב שלו הוא יודע שחרדל נורמלי לא יכול להצביע למפלגת בנט הרפורמית.

 

נראה לי שביום הבחירות גם סמוטריץ עצמו יצביע עוצמה. אם הלב שלו אמיתי, כמובן.

מי רפורמי?! הרב פרץ? מוטי יוגב? אורית סטרוק?הסטורי
אופיר סופר?

מסכים שלצערינו בגלל השרירים של עוצמה הם בחוץ ובגלל זה בנט קיבל כח. חבל מאוד. אבל אין שום טעם להצביע עוצמה - ביטול תורה לצאת בשביל זה מהבית ולעמוד בתור בקלפי.
הכוונה לנפתלי בנטאיתן גיל

אורחות חייו אינם מתאימים לעמוד בראש מפלגה דתית, ולכן הוזז לטובת הרבנית איילת שקד.

 

וברצינות, ימין מאוחד הוא שם גנרי להסרת ספק שלא מדובר ברשימה דתית.

 

ולעניין אחוז החסימה, יש לך משהו לומר על ריצת פייגלין לכנסת, שמסתבר שגם הוא הולך לשרוף לא מעט קולות.

אני מתנגד נחרצות לפייגלין, חבל על הקולותהסטורי
אבל יהיה חבל יותר עם הוא יכנס...
נראה שאתה לא תופס שיכולות להיות דעות אחרותסודית
שלא יצביעו לאיחוד הימין בשום דרך, אבל היו יכולים להציל את הימין מלהגרר שמאלה, ובגלל שנאת החינם הזאת, 5 מנדטים ימניים חסרים לנו כדי להקים קואליציה בלי ליברמן!
איחוד הימין שורף 5 מנדטים שלא השכיל לצרף לשורותיו.
ולא, מצביעי זהות לא יצביעו לאיחוד, ומצביעי עוצמה לאסודית
זה לא עובד ככה, שתמחק דעות ואז תבקש קולות בתמורה
אני לא עשיתי כלום....הסטורי
בהחלט הייתי שמח עם איחוד הימין היה רץ במתכונתו הקודמת. אם בנט ופייגלין היו מורידים קצת את האף ורצים יחד בבחירות הקודמות - כנראה לא היינו מגיעים לבחירות נוספות. אני בהחלט חושב שהחיבור שנוצר לא מוצלח, רק כדאי לבוא בטענות למי שאילץ את החיבור הזה.
צודק. לגמרי. מצטערת.סודית
הייתי רוצה לדעת מי עומד מאחורי הקמפיין האגרסיבי שדחף את שקד.

אנחנו הציונות הדתית תחת מתקפה בלתי פוסקת.
ליברמן רצה לסגור מכינה קדצ דתית, התבטא נגד ההסדר
בצה"ל פורשים שטיח אדום לכל חרדי ודוחפים לביינשים זמרות באירועים
המפלגה שלנו ספגה פיצול שהפיל אותה לקרשים וכשקמה מיד התנפלו עליה בנט ושקד.
מאיפה הגיע הכסף?

אגב היום סיפר לי בחור חילוני מהעבודה שאחיו פעיל ליכוד, שהוא יצביע לעוצמה (כי נתניהו בעד 2 מדינות), ושלא ספרו חלק מקולות החיילים, לטענתו בנט ושקד עברו בקלילות את אחוז החסימה.

הכי הופתעתי כשאמר שהצביע לאיחוד מפלגות הימין למרות כל החרדלים בגלל עוצמה יהודית.

והפעם הוא מתכונן להצביע עוצמה גם אם קולו ילך לפח.

לקינוח הוא הודיע לי שהמתלמדת שישבה אצלי 3 חודשים, יש לה בן זוג ערבי. ידעתי שהיא שמאל קיצוני, אבל לא עלה בדעתי שבת אחד המושבים הכי מבוססים בארץ, מלח ההתיישבות החילונית, משפחה שטובעת בכסף, הפנימה את המסרים של מרצ עד כדי כך.

מפלגת נועם עושה עבודת קודש, לא ידעתי שזה הדרדר עד כדי כך.
יש לך שאלות טובותהסטורי
גם אותי מטריד מי דחף כל כך חזק את איילת שקד, גם כאן בערוץ.
עובדה שכןאריאל יוסף

אני מכיר מצביעי עוצמה שלא רוצים לזרוק את קולם לפח.

חלקם יצביעו טב הפעם וחלקם מתלבטים בין מפלגות בגוש הימין

שעוברות את אחוז החסימה (חרדים או ליכוד).

עדותך לא כ"כ נאמנה עלי,סודית
כילאורך כל השרשורים טענת שעוצמה היו רק 15000 מקולות טב.
אז למה סמוט מפחד כל כך, אם הם מצביעים טב.
ובשביל מה כתבת כאן אינספור תגובות על הספינים של עוצמה?
מפלגה כל כך קטנה לא צריכה להדאיג את המפלגה השלישית בגודלה לפי הסקרים.

אגב מה עם הסקר של פילבר? בן גביר שלח לו התראה והוא לא פרסם את הסקר האחרון שלו
מאז שקט גמור בגזרת הסקרים
לא טענתי כאן בשום מקום שעוצמה שווה רק 15 אלף קולות.אריאל יוסף

חפשי כמה שתרצי.

לא תמצאי.

 

עמדתי העקבית למדי כאן,

היא שעוצמה שווה כמנדט-מנדט וחצי.

 

כן טענתי שהיא לא שווה כמו שהסקרים נותנים לה,

וכמו שהיא מנפחת את שוויה.

 

גם טענתי שחלק ממצביעיה לא רצו להצביע לרב רפי

וחלקם עברו לזהות לאחר פסילת מיכאל.

זה לא מוריד מהותית מהשווי שלה.

 

כן, מנדט או שניים (בעודפים וכו') גורליים מאוד לגוש הימין.

..סודית
מקולות טב. דייקתי
גם לא מקולות טב.אריאל יוסף

גם את זה לא טענתי בשום מקום.

חבל על הויכוחסודית
עכשיו ערכם מנדט וחצי? אתה לא חושב שאם מנדט וחצי זה מקום ראלי אחד, אז בחמישיה הראשונה צריכים להיות שקד ובנט, סמוט והרב פרץ, ואיתמר?
בפעם האלף - הוא לא הסכים בזמן!הסטורי
אם היה מסכים בזמן, כנראה שבנט בכלל לא היה שם ושקד אולי במקום 2/3.
אז למה לא יצאו עם זה לתקשורת בזמן?סודית
המצביעים שלו היו מכריחים אותו.
במקום לריב איתו מול הציבור אחרי, היה צריך לפרסם כתבה אחת לפני.
נגיד ב"כיפה".
פרסמו>>>אריאל יוסף

אפילו 2 בשבילך.

כאן בערוץ ובעיתון בשבע.

 

https://www.inn.co.il/News/News.aspx/408163

 

https://www.inn.co.il/News/News.aspx/408287

 

המצביעים שלו גיבו אותו.

אמרו שההצעה מעליבה, ומגיעים לו מקומות 3 ו-6 כמו שהוא דורש כי הוא לבד שווה 2-3 מנדטים.

התחילו לזרוק בוץ על בצלאל בכל פינה אפשרית ברשת.

האכסניא הנכבדה הזו היא שופרו של סמוטריץסודית
סורי. לא קונה.
עוצמה מצליחים לקבל במה בעיקה בכיפה.
זה סימן טוב בשבילם, אגב..
הלוואי. היה נראה שהיא השופר של שקד...הסטורי
חלק מייצירת האוירה, שכפתה עלינו את שקד בראש, נוצרה בערץ 7. במאמרים של העורך הראשי ובקביעת הכותרות בערוץ וזמן ההחזקה שלהם בראשי.
הויכוח מי צדק לא יעזורסודית
צריך לפייס את בן גביר והבוחרים שלו. עדיין אפשר שאם הרב פרץ או סמוטריץ ימונו לשרים, מי שימונה יתפטר ויכנס בן גביר, לא? ובתמורה הוא לא ירוץ. את ההבטחה שהבטיחו לו עדיין אפשר לקיים. צריך תקיעת כף מול כל הציבור...
אין אפשרות להכניס לכנסת נציג של רשימהאריאל יוסף

שלא עברה את אחוז החסימה.

 

אם הם יתפטרו, ייכנסו הבאים ברשימה בה הם חברים.

אז לעוצמה אין ברירה והם ירוצוסודית
אין לי ספק שעוצמה מכלכלת את צעדיה בתבונהאיתן גיל
אם תרוץ עד הסוף , תדע כל אם עבריה כמה קולות אמת יש לעוצמה. זו תהיה שמחת עניים ואולי בסיס להתגוששות נוספת לקראת הכנסת ה- 23.
הגיוני יותר שתשא ותתן על ג'ובים לאנשיה תמורת פרישה מהמירוץ. ספוילר: הימין המאוחד ינפנפו אותם.
זהות יותר קרובים לליכוד, הם היו צריכים לקלוט אותםעם הארץ
יוגב וסטרוק כבר היו שם כשבנט הוביל מדיניות רפורמית מטורללתאקאי

והכניס תכנים רפורמיים למערכת החינוך. הם אסקופה נדרסת, ופרץ יותר מהם. סמוטריץ הוא היחיד פחות או יותר שאשכרה מתנגד אקטיבית, אבל הוא יחיד מול רבים שחלקם שותפים לדרכו של בנט וחלקם מתקרנפים מקצועיים.

 

התעמולה הכמעט פלסטינית שלך לא תשכיח מאיתנו את כל מה שעברנו עם בנט, עם ברית האחים, עם התכנים הרפורמיים וקידום הגיורים המזויפים בשתי הקדנציות האחרונות. לא נשכח ולא נסלח.

תבדוק דיווחים מוועדת חינוךהסטורי
מוטי יוגב בהחלט לא היה איסקופה נדרסת. להפך, ביקרו אותו על חוסר לוייליות לראש המפלגה שלו. גם סטרוק היתה רחוקה מלהיות אסקופה נדרסת.

נכון שסמוטריץ' הוא ליגה אחרת.
לא, כי אתה בטח לומד תורה 24/7מיכאלצ


בלתקחביב אדם

בכלל אפשר עוד להירשם אחרי סגירת הרשימות?

להירשם לא. אבל אולי לתת משהו בתמורה לפרישה וכדומה.אריאל יוסף


אהחביב אדם

תודה

עמנואל שילה הציע במדור שלו בבשבע דיל נחמד...אדם כל שהוא

פרישה של עוצמה מהמירוץ תמורת התחייבות לפעול להורדת אחוז החסימה.

אם מישהו יכול לקדם את זה, זה נראה לי רעיון מבורך.

חבל שאף אחד לא פועל בשביל זה מצד האמתהסטורי
אחוז החסימה הוא אנטי דמוקרטי, מונע מקולות חשובים להשמע בפרלמנט. עקרון בסיסי מאוד בדמוקרטיה ייצוגית, הוא הזכות לייצוג.

כמובן, שהמציאות של מליוני אזרחים, לא מאפשרת 'דמורטיה של כיכר השוק', כמו באתונה העתיקה, שבה כל אזרח מצביע על כל דבר. אבל בכל זאת, היה ראוי, שכל קבוצה שמגיעה לחבר פרלמנט - תקבל את הייצוג לו היא זכאית.

טענת חיזוק ה'משילות', בשמה (רשמית) הסתירו את האינטרסים של מעלי אחוז החסימה פעם אחר פעם, מלבד שהיא בעייתית, כי היא מקטינה את הפער בין דמוקרטיה לדיקטטורה - היא גם לא עובדת. דווקא כשהיו יותר מפלגות, היה מרחב תימרון שאיפשר להחזיק ממשלה, לאורך קדנציה שלמה. כמעט תמיד התיקים הבכירים - ביטחון, חוץ ואוצר, נשארו במפלגה של רה"מ. ולרה"מ היה רוב שרים ממפלגתו. דווקא העלאת האחוז, הובילה למציאות של מפלגות בינוניות, שכל אחת מהן היא לשון מאזניים.
הורדת אחוז החסימה היא טובה מצד עצמה...אדם כל שהוא

ויכולה להיות בנוסף גם פתרון לפלונטר עם עצמה יהודית.

וגם מפלגות קטנות אחרותמשהאחרונה

שאם הן יפרשו, תמיד אפשר להחליף במפלגת שני מנדטים אחרת.

על זה יש לנו שליטהסביר11

🚩אין לך שליטה על מקבלי החלטות ( אא"כ תצטרף לזהות של פייגלין)

📢📢🛑אבל יש ל אנשי המילואים שליטה על ההחלטות של עצמם 🎯 שצריכות להיות:

לא להסכים להיכנס🐕 לרצועה או ללבנון ,

ולבצע רק ירי מרחוק ומצור של שנתיים ,

🤛עד שכל העכברים יצאו מהמנהרות

מי שיצטרף לזהות, לא ישיג שליטה על 'מקבלי ההחלטות'הסטורי
אלא על אלו ששלושים שנה פועלים בפול גז, על ניוטרל. הרבה רוח ופובלציסטיקה - 0 עגול של עשיה.
ל"זהות" אין שום שליטה על מקבלי ההחלטותshaulreznikאחרונה

כי פייגלין לעולם לא יעבור את אחוז החסימה. ואם יקרה נס, והאיש ייכנס לכנסת, הוא:

 

1. לא יקדם שום דבר משמעותי, כפי שזה היה בתקופת היותו ח"כ מהליכוד.

2. חיש מהר יבין שאין לו שליטה על חברי מפלגתו, כי מנהל הוא לא, אלא הוגה דעות בלבד.

 

שאר ההמלצות שכתבת, נשמעות נאיביות להחריד. רוב החיילים (ובני אדם בכלל) הם קונפורמיים ועושים את מה שהמפקדים אומרים להם לעשות.

יש למישהו מהפורום מילה טובה על גדי אינקוט או….סיעתא דשמייא1
…שגם הוא שמאלן, בוגד, קפלניסט, לא ראוי.
יש מורכבות בחיים? יכול להיות שיש מילים טובותהסטורי
ובכל זאת התנגדות להצבתו של האיש במוקדי קבלת ההחלטות?

יש עליו הרבה מילים טובות, בעיקר הערכה על שנים רבות של מסירות נפש קבועה למען עם ישראל כחייל וכקצין זוטר.


יחד עם זאת יש ביקורת רבה על שורת החלטות משמעותיות שקיבל, מאז שנהיה גנרל ועד היום - מאי חיסול נסראלה במלחמת לבנון השניה והשיא כמובן: 'תר"ש גדעון' שבגללו לצה"ל לא היו מספיק כחות מוכשרים ומצויידים בפרוץ המלחמה. החלטות הללו ורבות נוספות, שהוא אישית חתום עליהן, עלו לנו בהרבה מאוד דם ודמעות. ההחלטות הללו לא הגיעו בחלל ריק, אלא בגלל היותו מאמין אדוק בדת הפרוגרסיבית.


אם הוא היה מתכבד ויושב בביתו, היה אפשר להגיד שהוא שילם את המחיר הכבד ביותר במלחמה ולהניח לו - העובדה שהוא עדיין באותן תפיסות הרות אסון, מכריחה להלחם להרחיק אותו מכל עמדה בכירה ובוודאי עמדה של קבלת החלטות.

כן, עופר וינטר זה משהו אחר . נכון?סיעתא דשמייא1
מה הקשר? מה השאלה?הסטורי
הוא בהחלט אחר מאייזנקוט וככל הידוע לי, לא הוא האחראי העיקרי לזה שצה"ל לא היה עם מספיק כחות בפרוץ המלחמה.

(זה לא אומר שהוא מתאים לפוליטיקה)

כשם שלא ממנים רב טוראי לרמטכ"לאיתן גיל

כך לא בוחרים פוליטיקאי מתחיל לראש ממשלה.

ואני הקטן לא מכיר אפילו רמטכ"ל אחד שגיליון הציונים שלו מראה על פוליטיקאי מצליח.

משה דיין כשלון.

יגאל ידין כשלון.

רבין היה כשלון, ואלמלא כדורי האקדח של יגאל עמיר, אף אחד לא היה יודע מיהו.

אהוד ברק כשלון.

בני גנץ כשלון.

גדי אייזנקוט הוא מהזן של כל קודמיו, ותקופתו הקצרה בקבינט המלחמה הוכיחה בבירור שגם הוא כלומניק פוליטי מהלך על שתיים. יאמר לזכותו שבהשוואה לבני גנץ הוא אכן פחות גרוע. 

שום בשורה פוליטית לא צמחה, לא צומחת, ולא תצמח מהם. ההתלהבות של חלק מאיתנו מגנראלים היא פאתטית, וחלק בלתי נפרד מהקונספציה הידועה שהביאה אותנו לעברי פי פחת.

 

 

וכל הפוליטיקאים סיפור הצלחה. נכון?סיעתא דשמייא1
דיברנו על רמטכ"לים.איתן גיל

ואפשר להוסיף: רוב אנשי הצבא הבכירים. לא כולם.

יש מי שיוסיף. אני אהיה בארץ ושוקל להשתתף בבחירות.סיעתא דשמייא1
אני ממליץ להצביע לבנטאיתן גיל

הוא הכי קרוב בעמדותיו לחסל את מדינת ישראל, מה שירגיש לך בנוח לשבת בארץ נוכרית.

אומר את האמת - חוקית זו זכותךהסטורי
אבל מאוד לא הגון, שמי שלא מתכוון לחיות בארץ בארבע השנים שאחרי הבחירות, יצביע וישפיע על מי תהיה הממשלה שהחלטותיה ישפיעו עלינו ולא עליך.
האמן לי השפיע עלי מאוד מאודסיעתא דשמייא1
זו לא שאלה של אמונה, אלא של פרשנותהסטורי
אתה מחזיק בעמדה נפשית אוטו-אנטישמית, שמניחה שהיהודים אשמים בזה ששונאים אותם. ממילא אתה קונה את השקר, שהסיבה לאנטישמיות היא ההתנהלות של מדינת ישראל.

האמת היא הפוכה - האטישמיות ושנאת ישראל שהיתה כל הדורות (לא, מוסלמים לא באמת היו צריכים תירוץ כדי לרצוח/לאנוס/לבתר/להתקיף יהודים - הם עושים זאת ברצף 1400 שנה), רק הלבישה את ההתנהלות הקבועה, בתירוץ שאנטישמים כמוך קונים.

אני מחזיק באמונה שהכל מאיתו השם יתברך….סיעתא דשמייא1

… אני יודע יש השגחה עליונה וכל מה שקורה מבחינה פרטית וגם מבחינה לאומית לטוב ולמוטב נובע ממנו יתברך.

יראת השם היא לנגד עיני כל רגע ולכן אם באים עלי יסורים אני מיד מפשפש וממשש.

בכללי אני מרגיש מבורך ושלם על כל  צעד שאני עושה בחיי בכל אתר ובכל זמן.

אני אוהב כל יהודי בכל מקום.

מתרגש תמיד לקראת נסיעתי לארץ הקודש , לעלות לירושלים , להתפלל בכותל המערבי ולהנות מזיו השכינה.

אז תשאר בארץקעלעברימבאר
זה לא כל פשוט. יש הרבה שנאה…סיעתא דשמייא1
… וחילול השם.

כל השנאה שנמצאת פה היא יבוא לא חוקי מחוץ לארץ.איתן גיל
יש חילול השם בזה שיהודים גרים מחוץ לארץהסטורי
בה ד' אמר להם לגור.
שוב החלפת טיעון!הסטורי
כשלא נח לך להתמודד עם הפרשנות שלך, אתה בורח להשגחה.

בוודאי שהכל מאיתו יתברך, גם חוקי הטבע והפסיכולוגיה האנושית - זה לא אומר שאנחנו אשמים בזה ששונאים אותנו.

אבל זה אפשרות. הרב יוסף…סיעתא דשמייא1

…טוען שטראמפ התהפך עלינו בגלל רדיפת לומדי התורה. זה בידינו. יכול להיות .

על אותו משקל אני טוען שמכוון שלא היה צורך בצה"ל לגייס את לומדי התורה לפני השביעי באוקטובר אז כנראה השם לא אוהב את העובדה שמפלגות דתיות הולכות עם "הימין על מלא".

לכל יהודי  שחש את השם מבשרו כל רגע ורגע יש את הזכות לפשפש ולמשש בכל רגע ורגע כל עוד הוא שואף להשתוות הצורה.

כאשר חיינו כמדינה היו בסגנון "בקש שלום ורודפהו" זכינו הרבה יותר לסיעתה דשמייא מאשר כיום כשאנחנו רודפים אחרי כל סנטימטר מרובע של אדמה באופן אובססיבי.

איך דחפת את זה לכאן?!הסטורי

איני טוען שאין מישור אמוני, במישור האמוני תתחזק בתורה, במצוות, בלימוד זכות על עושי רצון ד' מיישבי ארץ הקודש. אגב, תשאל את הרב יצחק יוסף אם אולי, רק אולי, יש עלינו קפידא כי אלפי שבבניקים בטלנים נמנעים מהרבה מצוות ובינהן ממצוות עזרת ישראל מייד צר.


ההצבעה בבחירות היא הצבעה ארצית. היא חלק מההשתדלות. היא משפיע על חיינו, על ביטחונינו וכן - גם על השאלה כמה נוכל לקיים מצוות.


לך זה לא נוגע, אתה בין כך ובין כל לפי חז"ל מוגדר כ'עובד עבודה זרה בטהרה', כלומר אתה וודאי לא מתכווין לכך, אבל אתה במציאות של עובד לעובדיהם.

לא ראוי שתתערב בהחלטות שנוגעות לחיים שלנו ולא לחיים שלך.

דחפתי כדי להמחיש…סיעתא דשמייא1

… שאפילו הרב יוסף מאשים אותנו בהתהפכות של טראמפ. עכשיו כדאי שתבין שאם בני הבכור יוצא למילואים ללבנון ביולי אז בטח ובטח מה שקורה בארץ הקודש נוגע לי.

לי לא מתחשק להיות אב שכול או ממשפחת נפגעי טרור אתה מבין!!!!

דבר שני אין כאן מישור אמוני ומישור מעשי הכל כלול בכל. לפי מראות בכל העולם כשרואים איך המשטרת ישראל גוררת חרדים על הכביש זה רך מבזה אותי כיהודי. אני לא מצדיק אף צד אני רק מתאר מצב.

תמסור לרב יוסף שליט"אהסטורי
שלפני שהוא מאשים - יברר עם נציגיו דרעי וארבל, למה הם סיכלו את הרפורמה המשפטית באופן כללי, ולא תמכו בחילוט פיטורי היועצת שבגלל הוראותיה נעצרים בחורי ישיבה באופן ספציפי.
כןמשה

הם מתייחסים לרפורמה המשפטית כאילו שזה בעיה של המתנחלים (כמשל) ולא שלהם.

אני יודעהסטורי
אח"כ בחוצפתם הם 'זורקים' על הקואליציה, את הצרות שעושה להם מערכת המשפט.
אגב, סתם לפרוטוקולמשה

קרה משהו גדול במערכת המשפטית בישראל  בשנים האלה שאחרי 7.10 אבל גם קצת קודם. אחד מהם זה שהיא התמלאה באנשים שאפשר להגדיר אותם בערך כ"ימין קפלניסטי". כלומר שהם לקחו את הצד של סמוטריץ' ומנהלת ההתיישבות שלו אבל ממשיכים לרדוף את ביבי/בנגביר/החרדים.

 

היועצת המשפטית לממשלה עצמה לענ"ד גם בקטגוריה הזו. היא אשת ימין כנראה. רואים את זה בהחלטות מסויימות שלה.

כרגיל מאשימים את כל העולם ואשתו. האספסוף אוהב זאת.סיעתא דשמייא1
מראה דחוףהסטוריאחרונה
תבחר ותשאר בארץ אחר כךקעלעברימבאר
הוא שמאל, קפלן, שתקן כטקטיקה, הוא גרבייםנקדימון
רמטכל לא מוצלח שהתוכניות שלו הזיקו לישראל.

עוד גנרל שהוזה שבגלל שהיה לו הכי הרבה טסטוסטרון מבין כל המועמדים במטכל אז הוא פוליטיקאי מתוחכם ומנוסה.


הוא לא ראוי, אבל הוא ה"לפיד" של הבחירות האלה. שותק ולא מתבטא בכלום כדי להיות ברירת מחדל של עדר מפגר. זה יצליח כנראה בפעם הראשונה, ואחר כך יזרקו אותו - השמאל יודע להחליף גרביים מהר מאוד.

טוב . קבלתי....סיעתא דשמייא1

...תמונה כללית מהצוות המייצג את הפורום הנכבד.

הבנתי. תודה

תמיד שמחים...נקדימון

...לעזור למבולבלים.

אולי יום אחד יתקנו דרכיהם הנלוזות.

הוא מצוין!קעלעברימבאר

באופוזיציה

..קעלעברימבאר
עבר עריכה על ידי קעלעברימבאר בתאריך ג' בתמוז תשפ"ו 20:41

..

זה שהוא מזרחי משחק רק לרעתוhamedinai
כלל אצבע: מזרחי או חרדי שמתחנף לשמאל, בדרך כלל בגלל שמכר את נפשו לשטן.

המזרחים מכירים היטב את המנטליות המזרח-תיכונית, והחרדים גם הם מכירים: "עשו שונא ליעקב".


אלו לא טועים נאיביים כמו השמאל האשכנזי החילוני; הם עושים זאת למען טובות הנאה וליטופים מהשמאל הקיצוני, או בגלל שהם אחוזים בגרון.

אולי איש נחמד אבל אין כושל כמותו בכל פרמטרזיויק
הכל ברור ,רק לא קולטים שזה צריך להתבטא בקלפיסביר11
אם ה' לא יבנה בית... אם ה' לא ישמר עיר...hamedinai
"אִם ה' לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ, אִם ה' לֹא יִשְׁמׇר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר." (תהילים קכז, א)

​אי אפשר להתעלם מהקשר הישיר שבין פגיעה בעולם התורה והרוח לבין המשברים הביטחוניים והמדיניים שפוקדים אותנו. המציאות מוכיחה שוב ושוב שכאשר ישנה פגיעה בלומדי התורה או בקודשי ישראל, ההגנה עלינו מתערערת:


​* התפנית בעמדת ארה"ב: השינוי המפתיע והמדאיג במדיניותו של נשיא ארצות הברית כלפינו, החל בדיוק בנקודת הזמן שבה החל מסע רדיפה והסתה קשה נגד אחינו החרדים ולומדי התורה.


​* אסון שבעה באוקטובר: הטבח הנורא בעיצומו של חג שמחת תורה הגיע בדיוק שבועיים לאחר המראות הקשים של רדיפת המתפללים והפרעת התפילות ביום הכיפורים בתל אביב ובערים נוספות.


​* חורבן גוש קטיף (ההתנתקות): התפנית הקיצונית והפתאומית בעמדתו של אריאל שרון, שהובילה לתוכנית ההתנתקות, התרחשה מיד לאחר גזירות רווחה ופגיעה קשה בילדים ובמשפחות מהמגזר החרדי בתקופת ממשלתו.


​ההיסטוריה הקרובה מראה לנו פעם אחר פעם: כשאנו פוגעים ביסודות הרוחניים ובאחדות שבין חלקי העם – השמירה האלוקית עלינו נפגעת.

נכוןבחור עצוב
אבל שכחת את החצי השני של המשפט. 
"שוא שקד שומר" - סימן שצריך שומרחתול זמני

"לא בגבורת הסוס יחפץ" - סימן שצריך סוסים גיבורים

"אל תבטחו בנדיבים" - סימן שצריך אנשים גיבורים

"לא בשוקי האיש ירצה" - סימן שצריך כח בשוקיים

 

............

ההשוואות שלך לא נכונותבחור עצוב
נכון. אתה צודק.חתול זמני

סתם, לפי מה?

אני מכיר את הפירוש הזה אבל:

 

– הוא אינו עולה בקנה אחד עם פשט הפסוק

– בוודאי שלא פשט הפרק

– אינו מסתדר עם כל שאר המסרים בתהילים / נביאים

– נגד הירושלמי במסכת חגיגה של "נטורי קרתא"

– די והותר פירושים נגדיים לכך

 

=> אין צורך לומר את המובן מאליו שיש צורך בהשתדלות האדם כבכל מקום שאין סומכים על הנס זאת אמירה פשוטה עד־כדי מיותרת.

 

=> הפירוש של אם ה' שמר עיר אז יפה שמר השומר אינו מסקנת הפסוק כי לא על זה הפסוק מדבר. זה פשוט הסבר שמיישב את הצורך בהשתדלות עם הפסוק. אין שום דרך להבין בפשט הפסוק הזה שהכוונה היא שיש צורך בשומר מבלי לעוות את הפשט ואת ההקשר שלו.

 

"והחל המשורר להזכיר כי הכל ביד השם ולא כפי מחשבות אדם ולא כפי שיפצר במעשיו יתחזק ככל כחו." [אבן עזרא]

 

"אמ' דרך עצה ומוסר לבני אדם שבעת השתדלותם בקנינם אע"פ שההשתדלות טוב מ"מ לא ישים בטחונו בהשתדלותו ולא יחשוב בהשיגו חפצו כי יד השתדלותו עמדה לו אבל הכל מאת האל ית' והוא העירו בהשתדלות והוא הביאו להשיג חפצו וכבר הזהיר זה בתורה באמרו ואמרת בלבבך כחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה וידעת כי ה' אלקיך הוא הנותן לך כח לעשות חיל (דברים ח יז ויח) ואמ' על זה דרך כלל אם ה' לא יבנה בית ר"ל אם לא יהא ההשתדלות מצדו ומהשגחתו שוא עמלו בוניו בו ואם ה' לא ישמור עיר בעת המלחמה שוא התמיד הצופה להביט הנה והנה אם יבואו בה האויבים כי אין אזהרתו עושה כלום אם מאתו ית' לא תבא השמירה" [מאירי]

 

שיר המעלות לשלמה, השיר הזה ושאחריו נסמכו בכונה, שבראשון יבאר שהשתדלות האדם אין מועיל כל מאומה רק הכל נעשה ונגמר בעצת ההשגחה העליונה, ובסימן שאח"ז יבאר מתי ההשתדלות מועיל, ואופנים אשר יובילוהו אל המטרה הנכונה - אם לא ה' יבנה בית אם לא ילוה אל הבנין עזר אלוה, אך שוא עמלו בוניו בו, ואין ההשתדלות מועיל מאומה, ולא לבד בהוצאת כלל הדבר אל הפועל, שאין האדם לבדו יכול עליה בעמל בלא עזר ממרום, כי בשמירת הדברים שכבר הם עשוים כמו בשמירת העיר הבנויה, גם בזה אם לא ה' ישמר עיר שוא שקד שומר והשתדלות האדם בשמירתה לא יועיל מאומה - ולא לבד בפעולות כלליות כי גם בפרטים: [מלבי"ם]

 

בקיצור לומד התנ"ך הממוצע לא אמור להגיע לפירוש הזה שמשום־מה מחזיקים ממנו פשט מובן מאליו שאין עליו עוררין.

אין לי כח לקרוא הכלבחור עצוב

כל בן אדם שפתח דף גמרא אחד בחייו יודע שמכלל לאו אתה לומד הן.

לא כתוב "אל תשמור בכלל, רק הקב"ה שומר". הפסוק כתוב בצורה מסויימת, ולא בכדי.

הדוגמאות שהבאת בתגובה הקודמת הן לא של לאו והן, ולא רלוונטיות בשום צורה. 

אם אין לך כח לקרוא הכל, איך אתה לומד גמרא?חתול זמני
כשאתה תהיה גמרא, ראשון או אחרוןבחור עצוב
נדבר. לא מוציא כוחות על חתולים. 
אם היית טורח לקרוא היית רואה שהבאתי ראשוניםחתול זמני

ואחרונים...

 

מה אגיד לך, אחלה גישה לחיים. תיהנה בבועה הקטנה שלך.

בכיףבחור עצובאחרונה

רמזתי לפות"ש רמז על דבריו. אם יבין אותו - אחלה. אם לא - גם אחלה.

התשובה הלא קשורה שלך פשוט לא חשובה מספיק בעיני.זה הכל. 

הפוסל, במומוהסטורי
הזחיחות היא שלך. אתה פותח כאן שרשור מבקר, תוך 0 ידע הסטורי והבנה מהותית. האבות המיסדים של ארה"ב באמת ראו בבני ישראל ובעם ישראל את הדגם המבני והמוסרי שלהם. נכון שהפרוגרסבים זנחו את הערכים הללו, אבל רבים בארה"ב (בעיקר בחוגי המפלגה הרפובליקנית), חיים בתודעה כזאת עד היום.

לא שאנחנו חותמים על כל ערך שלהם. הרבה מתפיסת 'בני ישראל' שלהם, עברה דרך התרגום של הנצרות-הפרוטסטנטית על עיוותיה.

אני לא שגריר ארצות הברית בישראל…סיעתא דשמייא1

….  מתי תבינו שאנחנו מתגרים במעצמה שבראשה עומד הפכפך שלא חושב פעמיים לפני שהוא מחליט לעשות מעשה.

אתם עוד תביאו עלינו את החורבן ומרד בר כוכבא ביחד. אתם סכנה לכל יהדות העולם כולל העם בישראל.

ימי בין המיצרים הבאים עלינו לרעה רק מחזקים בליבי את גודל הסכנה .

בעזרת השם אני אהיה בחגים בארץ . רק שלא יבטלו לי את הכרטיס בגלל השטויות שהמנהיגים שלך עושים.

ודרך אגב אני מכיר ההסטוריה שאתה מנסה ללמד.

רוב האמריקאים לא יודעים או לא רוצים לדעת את זה.

אתה קורא את עצמך?!הסטורי
מי שאמר את הדברים, הראויים כשלעצמם, אינו שגריר ישראל בארה"ב, אלא שגריר ארה"ב בישראל. הוא יסתדר עם מי ששלח אותו ואשריו שמוכן להגיד את האמת, גם כשמסתכן בפיטורים.

את החורבן הביאו ברי-קמצא כמוך, שהעדיפו להיות נגד אחייהם ולרקוד מה יפית מול הגויים. אנחנו גמרנו עם הגלותיות.

אני לא מאמין ששגריר אמר דבר כזה בלי אישור מלמעלהמשה

מהקצת הכירות עם טראמפ שיש לנו בעולם אנחנו יודעים שזה איש שמסוגל לשלוח אנשים להגיד דבר והיפוכו. זה בונוס אצלו.

מה אתה רוצהברגוע
מי מתגרה?? שגריר ארה"ב החליט לבד לומר את זה
הוא גם אבגליסט. כשהיה...סיעתא דשמייא1

.... מוסלמי נשיא ארצות הברית עשו מזה מטעמים לגבי נאמנות.

מספיק להתמם ולגלגל עניים.

??ברגוע

כתבת כאן על זחיחות והתגרות באומות, על מי דיברת??

זה התגרות בפירוש.סיעתא דשמייא1
שהאקבי התגרה בטראמפ?ברגוע

זה חדש.. לצאת נגד התגרות של נוצרים בנוצרים..

אבל מה אתה רוצה מחברי הפורום??

כלום. פשוט...סיעתא דשמייא1

... הפורום בו נאמרו הדברים שם אותנו יחד איתו.

זה בדיוק כמו השמועה שביבי דחף את טרמפ לצאת למלחמה וזה גרם לטרמפ להתרחק מביבי בלשון המעטה.

מי יודע איך יגיב לזה טרמפ. כיום הוא שומע לקטרים יותר ויותר.

אתה חייב למצוא לך תחביבברגוע

במקום לחפש כל הזמן איך להוציא את המתיישבים הצדיקים ביו"ש רע

יש מתיישבים ויש מתיישבים.....סיעתא דשמייא1

... באופן כללי התיישבות מנקרת בתוך אוכלוסיה עויינת לא תורמת לעניות דעתי לשלמות ארץ ישראל. זה רק מבעיר אש.

בעבר עשינו את זה יותר בחוכמה.

האוסטרלים מעולם לא עשו זאת בחכמההסטורי

אולי אם כוונתך שעל המתיישבים לפעול נגד הפולשים מערב, כמו שהאירופאים שפלשו לאוסטרליה נהגו בילידים שבאמת חיו שם אלפי שנים - זאת באמת תהיה חכמה.

אבל בחכמה הם יודעים לפייס את הצצאים....סיעתא דשמייא1

1. בכל מוסד כולל בתי ספר נוסף על דגל המדינה גם הדגל של הילידים.

2. בכל טופס ממשלתי יש שאלה ספציפית אם אתה יליד כדי לתת הפליה מתקנת.

3. שבטים שעל אדמתם יש מחצבים מקבלים תמלוגים.

....ועוד הרבה זכויות .

הכל כדי להמעיט להבות.

כמובן שזה לא דומה אבל מה לעשות  השם שם את הישמעלים בארץ ישראל 

כדי להצדיק את הדברים בפרקי דרבי אליעזר:

"ולמה נקרא שמו ישמעאל? שעתיד הקדוש ברוך הוא לשמוע באנקת העם ממה שעתידין בני ישמעאל לעשות בארץ באחרית הימים"

בפרק ל"ב, המדרש מתאר תיאור נבואי (הנמסר על ידי רבי ישמעאל) ובו חמישה עשר דברים שעתידים בני ישמעאל לעשות בארץ ישראל באחרית הימים. אירועים אלו מתארים בעיקר תקופות קשות של שלטון ומלחמות, כגון: [1, 2]

  • מדידת הארץ בחבלים.
  • הפיכת מקומות קדושים לאתרים עבורם.
  • מלחמות שונות, חרפת רעב ואי-שקט בארץ ישראל לפני בוא המשיח

 

בקיצור הערבים בארץ ישראל זה גזרה משמים שהציונות צריכה לחיות אותה בחכמה דבר שהפסקנו לעשות מאז 1977.

אין לך מושג איך לומדים מדרש אגדההסטורי
ואיך מוציאים ממנו מסקנות (בעיקר איך לא).

אגב, אני בהחלט בעד שנחזור לטפל באויב הערבי בשיטות של בן גוריון:


כיבוש-גירוש-התישבות שמוחקת את שרידי הערבים שישבו שם.

בלי אגב כל ישראלי…סיעתא דשמייא1
… היה בעד הפנטזיה הזאת אבל זה ילדותי לחשוב שמהשהיה אפשר לעשות ב48 אפשר לעשות עכשיו. הטרגדיה היא שבממשלה יושבים אנשים מכובדים שמאמינים שאפשר וגורמים לנו לכל היהודים  צרות בהתבטאויות שלהם כשהם יודעים שזה לא ראלי לבצע את הדברים ועושים זאת כדי לשמר קולות בוחרים בלבד.
גם בתש"ח, היו שטענו שילדותי לחשוב שנצליח להקיםהסטורי

מדינה. האמת - זה היה הרבה פחות סביר, שש מאות אלף איש, רגע אחרי שואה, כשכל העולם הערבי מאיים לעלות עלינו וכל המדינות ה"נאורות" מטילות אמברגו.


לפני שנה וחצי קיבלנו לגיטימציה מנשיא המעצה הגדולה בעולם להגירה של הפולשים בעזה. מנהלת ההגירה לא קמה, רק כי הגורמים ה'משפטיים' עאלק, תקעו מקלות בגלגלים.

בעז"ה, ובהשתדלותנו לקיים מצוות ירושת הארץ, זה יגיע ומהר משחושבים.

אגב, גם היה להם הסבר גאוני למה הם לא יכוליםהסטורי
לקלוט פליטים יהודים הנמלטים מהנאצים:

בוועידת איוואן שהיתה אמורה למצוא פתרון לפליטים, לכל מדינה היה תירוץ למה היא לא יכולה לקלוט. כשהגיע תור אוסטרליה, התשובה היתה : "אין באוסטרליה פליטים ולכן גם לא התעוררה בה בעייה של גזענות , אך אם יגיעו פליטים יהודים תתעורר בעיה שכזו , ואין האוסטרלים מעוניינים בזאת."


במילים אחרות - אין אצלינו יהודים, אז אנחנו לא שונאים אותם. שבני הגזע הנחות הזה ימשיכו למות בגרמניה ואנחנו נגלגל עיניים, שאנחנו מאוד הומניים ונגד גזענות.

חחחח מזכיר לי טיעונים של שמאלנים:קעלעברימבאר

" אנחנו יודעים שמדינה פלסטינית תהיה אסלאמיסטית דקטטורית עניה שתדכא את אזרחיה ותגרום להם סבל יותר ממה שהם חווים עכשיו , אבל לפחות אנחנו לא נעשה להם כיבוש"

סיבה מצוינת לכך שתשתוקנקדימון
השגריר צודקאיתן גיל

האבות המייסדים של ארצות הברית שאבו מן היסוד היהודי התנכ"י, ועלה רעיון לאמץ את השפה העברית, שירד מן הפרק בשל דלילותה של השפה העברית באותם הימים. כנגדה עלתה הצעה להפריד את המדינה מהדת, מכל דת, והיא התקבלה בסופו של יום.

כך ואחרת, לארצות הברית של אמריקה אין שפה רישמית, ונכון להיום האנגלית אינה שפה רשמית. העברית נפסלה כאמור, והיא אולי עוד תשוב.

שטרות הכסף בארצות הברית נושאים עד היום שם שמיים, ולא בכדי.

הבעיה בארצות הברית היא נחילי הארבה הפרוגרסיבי שמשתלטים עליה 24/7, ואם לא די בכך הם מקבלים חיזוק מן השרץ הקפלניסטי המקומי שמכסה את עין הארץ, ומתפשט במהירות האור אל מעבר לאוקיינוס.

אם מטרת הגעתך ארצה היא בהשראת המרגלים מפרשת שלח, אז במטותא, השאר במקומך. לא מעוקצך ולא מדובשך.

כן בעל הבית . סליחה שלא בקשתי ראשות.סיעתא דשמייא1
רשות ולא ראשותאיתן גיל

אתה לא מקורי, כל הדר בחו"ל מרשה לעצמו לירוק עלינו, ואין שום סיבה שתנהג בשונה מדף המסרים של קפלן 

תתבייש....סיעתא דשמייא1

....כאחד שעדין חי את הטראומה של בונדי ביץ  ששניים נהרגו חצי מטר משמאלו  ואחד נפצע חצי מטר מימינו

כדאי שתבין שיש שותפות גורל לכולנו!!!!

אחרי כשלון מרד בר כוכבא כל היהודים בעולם סבלו.

כאן בארץ נרצחו יותר אנשיםאיתן גיל
ועדיין זו ארצנו, וכאן נהיה, ולא בארץ נוכרית
היא ארצם של כל היהודים בעולם.סיעתא דשמייא1
Interbeingנקדימון
בלי היסוד היהודי אכן לא היתה אמריקה, כיקעלעברימבאר
אמריקה נוסדה בגלל ההומניזם של עידן האורות. שקיבל השראה מהתנך.

לא יודע מה היה קורה אם האמריקאים לא היו מורדים בבריטים. איזו מדינה היתה כיום שם

זה ממש לא מעניין את רוב האמריקאים ולכן...סיעתא דשמייא1

...להתנצח אתם על זה ממש זה לא מועיל.

את אוהבי ישראל בארהב, כןקעלעברימבאר
וגם את האוונגליסטים.

הם יודעים שלעם ישראל יש בשורה לעולם

ברור. אני פוגש אותם יום יום כאן גם כן…..סיעתא דשמייא1

….זה מחמם את הלב , מעודד ומביא תקווה . אבל לצערינו הם לא הרוב האלקטורלי. בנינו גם בישראל הימין האמיתי אין לו רוב אלקטורלי . זה שהליכוד תאב שלטון וחיבר אותם אליו יחד עם הדתיים ונתן להם להיות דומיננטיים עשה את ההבדל.

אז כמו שהדתיים בגלל הליכתם עם הליכוד קבלו לאחר השביעי באוקטובר את המכה על ידי כך שהם כרגע בפוקוס לגבי הגיוס ימין מקבל בממשלת הליכוד חוסר בטחון בכל הגזרות וצונמי מדיני בכל העולם.

תקציבים ומשרות אמנם יש אבל

השגים אמיתיים אין ממש.

זאת המציאות לצערי.

הכי טוב לחפש בעצמנו מידע, ככה מפילים תעמולהנקדימוןאחרונה

תתחילו בשיחה הזו גוגל שמשכה עבורי מידע מרחבי התקשורת האמריקאית:

https://share.google/aimode/cv99KlHn7Uvo3E155


וגם תבקרו כאן Top Republican decries Trump’s Iran deal: ‘Reagan is rolling over in his grave’

וכאן https://edition.cnn.com/2026/06/18/politics/republicans-trump-iran-agreement-congress

וכאן https://www.washingtonpost.com/politics/2026/06/18/parts-trumps-iran-deal-sharply-criticized-by-some-key-republicans/

 

מה תגלו? שמי שצריך להצדיק את עצמו זה טראמפ והסגן הקתולי שלו. 

למה טראמפ התהפך מול אירןאיתן גיל

הוא טעה?

הטעו אותו?

כולי האי ואולינקדימון
מניסיון רב חודשים למדני שאין סיבה לרוץ רגליים להרע ולפטפט את עצמנו לדעת על ההתנהגויות של המלך שחזל התלבטו עליו אם הוא חכם או טיפש.

אבל, בהנחה ש, כלומר אם, ואני מתכוון להתנות את הדברים שלי באופן ברור, אכן ייחתם הסכם כניעה ללא אף שפן בכובע או טריק בשרוול אזי הייתי אומר שמישהו שם עוד כמה דברים במטוס הקטארי שטראמפ קיבל במתנה.


העובדות לגבי איראן לא השתנו, ההשלכות של כניעה לאיראן הן הרות גורל על המערב כולו, על אמריקה, על ישראל, על המחשבה האילאסמית, על המסקנות של סין ושל רוסיה (וגם של צפון קוריאה), על העולם הערבי - הכל נשאר זהה, אז מה קרה לטראמפ? המישור הרוחני "לב מלך ביד ה'" אבל במישור הארצי זה נראה לי דבר פרסונלי לחלוטין כלומר שתלוי במשהו שקשור בטראמפ עצמו.


אבל כמו שפתחתי ואמרתי: מניסיון רב חודשים למדני שאין סיבה לרוץ רגליים להרע ולפטפט את עצמנו לדעת על ההתנהגויות של המלך שחזל התלבטו עליו אם הוא חכם או טיפש.

הוא לא חשב שיסגרו את מיצרי הורמוזברגוע
איפה כל הגנרלים שלו.איתן גיל

אם היה מפציץ אותם 24/7 עד שיתחייבו לשמור על מיצרים פתוחים, האמינות שלו היתה מרקיעה לשחקים במקום יורדת לטמיון

הוא אוכל עכשו את מה שבישל, וגם אנחנו.

ובעיקר אנחנו.

שאלה טובהברגוע

לא בטוח שהיה עוזר להפציץ אותם בלי הפסקה כי הם עקשניים, אבל כן היה צריך להתכונן יותר טוב לאפשרות שהם ינסו לחסום את הורמוז

אי אפשר היה להפציץ אותם 24/7 כי הם כבר הצליחוכמו🐌תמס

להבעיר את שדה הנפט של אחת המפרציות ואיימו להבעיר את כולם.

הוא היה צריך במכת הפתיחה להשמיד את הגרעין עם הרבה אמהות של כל הפצצות ולא עם כמה בודדות. ואז מההלם הם היו יורדים על ארבע. אבל הוא פחד. הם איימו לפגוע במתקני ההתפלה של המפרציות ושכולם ימותו מצמא. אי אפשר לנהל מלחמה כשאתה מפחד מהאויב ולא מוריד לו את האאש. והראש פה זה הגרעין, לא הנפט.

אפשר היה לייצר שטח סטרילי ברדיוס 500 ק"מ מהמיצריםאיתן גיל

אבל טראמפ ההפכפך התהפך פעם נוספת.

כמו סטייק.

אולי הוא חשב על זהכמו🐌תמס

אבל האמין שמאורע כזה ייצר קואליציה של המערב, דהיינו נאטו תצטרף, והמפרציות יואילו לעזור.

נאטו לא רצתה לשלוח אפילו שולות מוקשים שלא לדבר על לאבטח ספינות.

והמפרציות, עצרו אותו מתלקוף והתחיחו לשלם מליארדים פרוטקשיין לאיראן. זה הרס את הסנקציות והסגר שהוא יצר.

לא נותרו לו הרבה ברירות לפתוח את הורמוז. אם היה מפציץ את האי חארג האיראנים כבר הודיעו שיפציצו את שדות הנפט של המפרציות. והוא נבהל - הוא מצא את עצמו בעמדת הדביל שהרס את כלכלת המערב, ורצה להחלץ מזה בכל מחיר. והאיראנים גבו את כל המחיר.

קודם כל - המילה האחרונה עוד לא נאמרההסטורי
בנתיים, כל הסיפור הוא הארכת הפסקת האש לצורך מו"מ, אמנם בתנאים שפחות מחזיקים את הרגל על הצאוור שלהם וחבל שכך - אבל האפשרות לחזור ללחימה, קיימת. אני מצטרף ל @נקדימון, בזה שטראמפ כבר כמה פעמים היה נראה שהוא הולך למו"מ גרוע, כשבפועל התכונן ללחימה.

אחרי שאמרנו את זה, מסכים שאיך שהדברים נראים נכון לכרגע - טראמפ נשבר וויתר על כל מה שהציג כקווים אדומים בוהקים.


הרושם הוא שהוא עם כל זה שאינו פוליטילקלי-קורקט כמו יריביו במפלגתו ומחוצה לה, הוא עדיין חושב בראש מערבי-חילוני-מודרני, ולא העריך נכונה את כח העמידה של אומה בת שלושת אלפים שנה ועם אמונה דתית פונדמטליסטית. כמי שכבר עשה כמה עסקאות מוצלחות בחיים - היה ברור לו שאחרי שערפנו את רוב ההנהגה ופגענו להם קשה בכלכלה, הם יבינו שהצעד ה'הגיוני', הוא להסכים ל'עיסקה' בתנאים שלו. ממילא, אין צורך והצדקה לגרום שם הרג מיותר והרס שיגרום לאזרחים התמימים לרעוב.


בגלל זה הוא עצר, פעמיים, את המתקפה כשהם היו קרובים לקריסה במחשבה שעכשיו הם יסכימו לעסקה, מה שיותר אלגנטי מבחינתו מלהשמיד מדינה (אגב, בדיוק כמו שעיסקת החטופים הראשונה הגיעה כשחמאס היו על סף קריסה ולוחמים שלהם סירבו להלחם. לולי הלחץ הציבורי המטורף בנושא - הנצחון המוחלט בעזה היה מגיע בסביבות חנוכה תשפ"ד). הוא רק לא לקח בחשבון את כח העמידה שלהם. יותר מזה, המצור על הורמוז היה גאוני - הם כל יום דיממו מאות מליוני דולרים, עוד כמה שבועות היו קורסים כלכלית. רק ששוב מתברר שהמערב השבע פחות מסוגל לעמוד בעליית מחירי הדלק, מאנשי האמונה (המעוותת) כשהם רעבים ללחם.

מתי באמת נדע שהופקרנו לגורלנו?נקדימון

ביום שתרד הפקודה להסיג את הכוחות בחזרה לאמריקה.
 

אבל אם נהיה כנים, אחרי 39 פעמים שהוא איים בחודשיים האחרונות ולא עשה כלום, אני כבר נוטה להאמין שטראמפ הגדול הוא הרבה יותר קטן ממה שיש בחלון הראווה.

 

אבל גמו שאכן כבר אמרתי, קל לפטפט. מניסיון העבר אי אפשר ללמוד כלום, מהכתבלבים השונים אפשר ללמוד פחות ממה שאפשר ללמוד מהניסיון, ולכן נותרנו רק עם תחושות ומשאלות לב. 

זה לא המערב השבעסודית
בשבוע האחרון המפרציות עלו לרגל לאיראן לשלם פרוטקשיין. כל הסגר הכלכלי שלו ירד לטימיון. הוא מצא את עצמו ללא שום מנוף.לחץ מולם. אלא אם היה מתגבר על הפחד להפציץ אץ האי חאג. אבל כל הזמן הם איימו שישרפו את כל המפרץ ו אמין להם
השאלה היאזיויק
איך הוא לא צפה את חסימת מיצרי הורמוז
הורמוז שבר אותוזיויק
כסף (מהקטארים?)סודית

לעניות דעתי

 

 

כי הייתה אפשרות להמשיך עם המצור עוד חודשיים. הכלכלה העולמית הייתה נקלעת למיתון? היה יכול להפציץ גשרים כמו שאיים והכל היה נראה אחרת.

ברור שרק הורמוז מעניין אותו, אבל היה יכול להלחם קצת יותר. בלי מגפיים על הקרקע. 

 

אבל אז היינו מודים לטראמפ המשיח ואמריקה הגדולה שהצילו אותו

 

 

בקיצור, זאת הסיבה:

"אשור לא יושיענו, על סוס לא נרכב, ולא נאמר עוד אלוהינו למעשה ידנו, אשר בך ירוחם יתום". 

כה אמר ה' למשיחו לכורשנקדימון

לא ברור לי למה את מחליטה בשביל עם שלם איך הוא תופס את המהלכים בעולם. תחליטי בשביל עצמך בלבד. את כנראה היית אומרת שאלוקים לא שותף להצלחה ולניצחון.

אל תדברי בשמנו.


את מחליטה בשביל נציגי הציבור הדתיים והחרדיים שיש בממשלה.

את מחליטה בשביל המוני חוזרי בתשובה ומתחזקים במהלך 3 השנים האחרונות.

את מחליטה בשביל אלפי חיילים שמבקשים ציציות לפני שיוצאים לקרבות.

את מחליטה בשביל ציבור דתי וחרדי ענק.


על סמך מה את מחליטה את הקביעות ההבליות האלה?!

מה?סודית

לא הבנת אותי בכלל.

אם טראמפ היה פותר לנו את בעיית איראן ברור שהיינו אומרים שהוא שליח ה'.

אבל הוא בגד בנו.

במה ההתחזקות ולבוש הציצית סותר את מה שכתבתי? ערב הגאולה יש שיבה אל ה'. וכן. אנחנו במצב שאין לנו על מי להישען חוץ מהקב"ה. הוא מזריח מאות מליארדים לאויב הכי חזק חזק שלנו שמקיף אותנו סביב עם הפרוקסי שלו, והם כולם צוהלים ושמחים, רק אנחנו שואלים להיכן נלך ונבוא. 

באמת לא הבנתינקדימון
בתגובה עליה הגבתי כתבת שהיינו אומרים שטראמפ ואמריקה הם אלה שהצילו אותנו. את באת שם לקטרג על עם ישראל.
אני בחיים לא מקטרגת על עם ישראלכמו🐌תמס
תסתכל בעיניים טובות ותראה בעצמך
הוא מתכוון אליסודית
הוא חושב שאם אמרתי שהיינו רואים בטראמפ מושיע זה אומר ששכחנו את הקב"ה. וזה לא מה שאמרתי. אני אמרתי שהקב"ה רצה שנרים עיניים רק אליו. לא דרך שליח. אולי לא כתבתי מספיק ברור
יש פה מהלכים גאונייםש.א.צ

איך זה שכל פעם אנחנו שוב פעם אוכלים את מה שטראמפ וביבי מספרים לנו דרך התקשורת בכזאת תמימות?

כמה פעמים האמנו שהם רבו והם בכאסח ואז פתאום תקיפה מטורפת באיראן עם שיתוף פעולה מדהים בין טראמפ לביבי?

כמה פעמים היינו עוד שנייה בהסכם ואז קרה משהו מפתיע ובלתי צפוי?

עובדים עלינו ומסובבים אותנו דרך התקשורת

כל מה שיש בתקשורת קחו בערבון מוגבל

נחיה ונראהכְּקֶדֶם
גם הגירוש מעזה והבריחה מלבנון היו גאונייםאיתן גילאחרונה
איזו בושהרועישםטוב

 

 

 

איזו בושה, להיות חתום על אותו מסמך עם ארכי רוצח מרושע. 

איפה הימים שלא עושים משא ומתן עם טרורטיסטים.

כל המשים ליבואריק מהדרום
כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה חילל את השם וביזה את התורה וכיבה מאור הדת וגרם רעה לעצמו ונטל חייו מן העולם הבא, לפי שאסור ליהנות מדברי תורה בעולם הזה. אמרו חכמים, 'כל הנהנה מדברי תורה נטל חייו מן העולם'. ועוד ציוו ואמרו, 'אל תעשם עטרה להתגדל בהן ולא קרדום לחפור בהן'. ועוד ציוו ואמרו, 'אהוב את המלאכה ושנא את הרבנות', 'וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עון'. וסוף אדם זה שיהא מלסטם את הבריות.
אם הבעל עשה צבא או קיבל פטור חוקי מקבל גם היוםמשה

אולי יעניין אותך