אז לא רציתם להפריט את התחבורה הציבורית ולאפשר לחברות פרטיותספק
עבר עריכה על ידי ספק בתאריך כ"ח בחשון תש"פ 11:16
עבר עריכה על ידי ספק בתאריך כ"ח בחשון תש"פ 11:16

לפעול בשבת לפי השיקולים שלהן. 

 

אז מה קרה עכשיו?

העיריות החלו לספק הסעות\אוטובוסים בחינם על חשבון כספי משלמי המסים במקום על חשבון הנוסעים. 

(החוק אוסר לספק הסעות בתשלום בשבת - אין שום איסור לספק הסעות בחינם...).

 

במקום שמי שמחלל שבת ישלם בעצמו על חילול השבת שלו, עכשיו כספי המסים שלי מממנים חילול שבת המוני. 

 

תודה רבה לכם.  

לפחות זה לא על דעתנומיכאלצ


סיבה ותוצאה. זה היה ידוע מראש.ספק

ועכשיו, המסים שלך מממנים חילול שבת. 

וחמור מזה, המסים שלי. (אתם הבאתם את זה על עצמכם, בניגוד אליי).  

מה שאני מבין ממך זה שאתה חושב שאנחנו כמוךסגסו

מאמינים בכסף יותר יותר מאשר בתורה. כאילו זה בכלל לא נורא אם כל אחד יפעיל קוים בשבת אבל זה ממש נורא אם זה על חשבון משלם הציבור.

 

בפסיכולוגיה קוראים לזה השלכה. האמת היא שליהודי נורמלי כלל לא אכפת אם האיחוד האירופי משלם או חברה פרטית או מהכיס שלנו, רק אכפת שהשבת לא תתחלל בפרהסיא!
 

אני מבין שאתם חיים בסרט שתוכלו לכפות את אורח החיים שלכם עלספק

אחרים ושהם פשוט יקבלו את זה וימשיכו הלאה בחייהם ללא השלכות. 

 

אוטובוסים בשבת יהיו. כך או אחרת, זה יקרה. 

זה קורה עכשיו בגוש דן וחיפה וזה יתרחב עוד ועוד. 

זה מצב נתון. 

השאלה היחידה היא מי ישלם על חילול השבת הזה - מי שמחלל שבת או המסים של כולנו. 

 

זו הבחירה הקיימת. 

הודות לכם, המסים שלנו משלמים על זה נכון להיום. 

עכשיו זה שהמסים שלכם מממנים חילול שבת - זו סיבה ותוצאה של הניסיון שלכם לכפות על אחרים את תפיסת עולמכם. 

זה שהמסים שלי מממנים חילול שבת - זה גם באשמתכם. 

 

אז תודה רבה לכם שבזכותכם לוקחים ממני מסים כדי לממן חילול שבת. 

 

ליהודי נורמלי חשוב לא לממן בעצמו חילול שבת. 

זה שיש יהודים שמחללים שבת, זה נורא ואיום - אבל אין מה לעשות לגבי זה. 

למה בגלל אנשים כמוכם אני גם צריך לממן את זה? 

אנחנו מקבלים אחריות כי יש לנו תורה, אמונה ודעהסגסו

בניגוד למבולבלים שאת שכלם שיבש הליברליזם הקיצוני, אנחנו יודעים בדיוק מהי אחריות. יש לנו אחריות לשמר תרבות של 4000 שנה - ויותר חשוב - אמת חיה של אל חי.

ואף אחד לא קונה את הפרדיגמה ההזויה שלך של "חבל שלא הסכמת שיוציאו אותך להורג בתליה, עכשיו נצטרך לבתר אותך עם מסור חשמלי". חילול שבת לא מוסכם על יהודים מאמינים, נקודה. בשום צורה ובשום דרך. גם אם 99.9% מעם ישראל יחללו את השבת, לא נסכים לעולם אפילו לחילול שבת אחד בתרי דרבנן.

אם נגזר משמים שתהיה תחבורה ציבורית (כך אומר נביאה שטיא דמתקרי ספק), היא תהיה - אבל לא בהסכמתינו ולא לרצונינו, אפילו לא ברמז! מי מממן את זה באמת לא מעניין אותנו, איננו סוגדים לשטרות ירוקים כמוך.

אתם לא מקבלים שום אחריות. אתם הורסים הכל.ספק

אתם מחריבים במו ידיכם את המדינה היהודית. 

 

אתה באמת חושב שתוכל להכריח אנשים לשמור שבת? 

הם יחללו שבת - וככל שתנסה לכפות עליהם יותר, הם יעשו לך דווקא ויתערבו בתכנים שמלמדים את הילדים שלך בבית הספר. 

 

"אם נגזר משמים"... אולי תעמוד באמצע נתיבי איילון ואם נגזר עליך למות אז תמות ואם לא אז לא? 

ממתי התורה מורה לאדם להפסיק לחשוב? 

 

פשוט חיים בסרט. 

צאו מהישיבה לחמש דקות - יש מציאות בחוץ. 

 

מי שסוגד לכסף הם דווקא אתם. 

אתם דורשים עוד ועוד תקציבים לישיבות על חשבון אנשים שלא מעוניינים לממן אותן. 

אז מי כאן סוגד לכסף? 

חצוף!

אנחנו נשמח להרוס לכם עוד יותרסגסו

המדינה שלך לא יהודית ומעולם לא היתה יהודית, והמעט שהצלחנו לשמר בה לא עשינו לטובתינו אלא לכבוד הבורא ולטובת העם

רוצים ללכת ראש בראש? זה נפלא...תמיד שנאתי את הסטטוס קוו. או שהמדינה תשתנה ותהיה יהודית יותר או שהיא לא תיהיה בכלל. אין זכות קיום למדינה "יהודית" בלי שמירה על השבת בפרהסיא

אם המדינה רצתה יכלה לכפות הרבה יותר משמירת שבת בפרהסיא שזה דבר מועט וקטן, הבעיה היא שהיא לא רוצה

המדינה כופה עלינו ספר חוקים עם 3000 סעיפים ותתי סעיפים, שבת זה דבר קטן ומועט שאפשר לכפות בנקל, הבעיה היא לא עם הכפיה הבעיה היא שהמדינה אינה יהודית והשולטים בה הם אנשים כמוך שזהותם היהודית מבולבלת ובטחונם מרוסק

אז תגיד שאתה רוצה להרוס את המדינהספק

עכשיו הכל ברור - מי שמחזיק בדעות שלך, רוצה להרוס את המדינה. 

 

יש לי חדשות בשבילך: רוב העם לא שומר שבת. 

המדינה לא יכולה לכפות על מליון אנשים לא לעשון קנביס או לנהוג במהירות המותרת - אז אתה חושב שהיא יכולה לכפות על כל אזרחי המדינה לשמור שבת? 

וואו, לא הבנתי עם איזה הזוי אני מדבר כאן. 

 

חבל על הזמן שלי. 

פתאום הליברטרי הופך לאוהד המדינה ומוסדותיהסגסו

כשצריך מורידים את הגנב מחבל התליה, הא?

 

בלי הציונות והחילוניות הכפרנית עליה מחנכת המדינה מליוני ילדים, היהודים הללו היו שומרי שבת בבגרותם. זה כמו זה  שהרג את אמא שלו וביקש הקלה בעונש כי הוא יתום. הרוב פה חילונים כי מישהו עשה אותם חילונים, יהודים לא יכולים להיות חילונים לאורך זמן מבלי להפוך לגויים דוברי עברית, וזה מה שקרה בדיוק עם התח"צ שאליה התנגדו כל "גדולי" הציונות כמו בן גוריון, ביאליק, אחד העם, אוסישקין ראש העיר הראשון של תל אביב...אבל עכשיו אין להם אלא הנהנתנות שלהם ואפילו אידיאלוגיא ציונית אין באמתחתם הריקה.

אני ממליץ על טיפול נפשי רציני. בהצלחה.ספק


אתה עושה השלכה קלאסית פעם שניה באשכול אחדסגסו

ועוד טוען שאני הוא הזקוק לטיפול?

ואני מוסיף המלצה גם על שיעור היסטוריהעוד סתם אחד
וגם על התבוננות בסטטיסטיקות לגבי יהדות אירופה וארה"ב, כמה מהם הופכים בבגרותם לשומרי תו"מ מלאים.

לרוב לאנשים עם 'אידיאולוגיה' אין קשר למציאות, יש בעיקר פנטזיות על המציאות. רואה את זה באופן יומיומי אצל השמאלנים שאני מוקף בהם באוניברסיטה.
^^^ ועוד פעם ^^מיכאלצ


מדהים - גם הימין איבד את השלטון וגם קיבלתם תחב"צ בשבת...ספק

ועדיין, אף אחד מכם לא ינסה לעשות חשבון נפש. 

מעניין מה צריך להתרחש כדי שזה יקרה... 

מדויקדי"מ


התחבורה הציבורית מופרטת מזמןאינליאז


לא בישראל.ספק


המדינה יותר חכמה זה המזל של כולנואינליאז

כי המדינה יודעת שהקווים הריווחיים ביותר הם בין תל אביב לנתניה

כי המדינה יודעת שלא תהיה לעולם הצדקה כלכלית לאטובוסים לישובים קטנים בשטחים

כי המדינה יודעת שהתחבורה הציבורית משרתת בדיוק את האוכלוסיה החלשה יותר, את הזקנים, את התלמידים , את החיילים ואת תושבי הישובים הנידחים.

כח המדינה יודעת שתחבורה ציבורית נדרשת בשעות שהן לאו דווקא שעות העומס.

 

ולכן המדינה ברוב חוכמתה יצרה מערכת שמאפשרת תחבורה ציבורית , שמשרתת את מי שזקטק לה , ברמה סבירה פחות או יותר.

 

בכל מקרה, קיימים פתרונות שלעולם ולעולם לא היו קיימים, אילו באמת היה שוק חופשי.

 

ד"א , זו הסיבה שקוראים לתחבורה ציבורית "ציבורית"

מאוד חכמה...ספק

בגלל זה התחבורה הציבורית בישראל נראית כמו שהיא נראית - כלומר, כמו כל דבר אחד שמנוהל ע"י המדינה. 

 

למי שיש כסף, יש רכב או שניים - מי שנדפקים, הם העניים שסובלים. 

כרגיל, אנשים מנסים לגרום לעצמם להרגיש טוב ע"י זה שהם פוגעים בחלשים ביותר בחברה בזמן שהם מעמידים פנים שהם עוזרים להם... 

 

אתה יודע שיש לא יישובים שיהיה יותר זול לסבסד להם מוניות ספיישל לכל דורש מאשר לקיים את קווי האוטובוס שמגיעים אליהם? 

כן, אין ספק שתכנון מרכזי הוא גאוני... אבל היי, לפחות יש לנו חמאה בסופרים... 

פחחמיכאלצ

מילא הקפיטלסיטים הרציניים, שטוענים שאין למדינה זכות לעזור לעניים על חשבונם, אבל להעמיד פנים שקפיטליזם מוחלט עוזר לעניים?

אין שום שיטה כלכלית שחילצה יותר אנשים מעוני מאשר קפיטליזםספק

במדינות קפיטליסיות יש יותר פערים, בד"כ - מה שמפריע לצרי עין וקנאים שחומדים את רכושם של אחרים - אבל העניים במדינות קפיטליסטיות חיים טוב בהרבה מאשר במדינות סוציאליסטיות. 

תמיד. 

 

זו פשוט עובדה. 

אתה יכול לבדוק אותה בכל בסיס נתונים שתבחר. (הבנק העולמי, ארגון המדינות המפותחות ועוד). 

 

 

קרא שוב, פספסת כמה מיליםמיכאלצ


לא פספסתי שום דבר.ספק


"תכנון מרכזי" , "תכנון מקומי" אלו בסך הכל סיסמאותאינליאז

ישראל שהיא מדינה קטנה צריכה תכנון מרכזי, כי יש מעט שטח וריכוזי אוכלוסיה ועיר בירה, והאפשרויות מטבען מוגבלות.

 

בקנדה, על כל מדינותיה הענקיות, אולי היה ראוי פיתרון אחר.

אבל פייגלין, כמו שהוא אומר כל הזמן, כתב מצע שהיה ל"רב מכר היסטרי" , אז בסדר, כמו כל מחברי הספרות, הוא כותב דברים שאנשים ירצו לקרוא. בדרך כלל, הוא מנסה ליצור את האשליה ש"משהו לא בסדר" כאשר הרבה דברים הם בסדר גמור.

לא צריכים תכנון בכלל. השוק יעשה את שלו.ספק

בשום מקום תכנון מרכזי או תכנון מקומי הוא לא טוב. 

 

אם אתה אומר שמצב התחבורה הציבורית בישראל הוא בסדר גמור, אז זה מסביר למה אתה נגד לגליזציה... כנראה שאתה על חומרים טובים בהרבה... 

הבעיות , כשקיימות, נמצאות במקום אחראינליאז

הן נובעות לא מתכנון אלא מחוסר תכנון, כשהממשלה נגררת אחרי מציאות שקיימת בשוק, במקום לקבוע מדיניות ולפעול להגשים אותה בכל המישורים, לא רק בתחבורה הציבורית, אלא גם בתחבורה וגם בתשתיות וגם בשיכון ובבינוי וגם בתכנון מקומות עבודה ותעשיה.

 

ההזנחה בתכנון גרמה למשבר הדיור, כי היא יצרה שיא מקומי של מקומות תעסוקה באזורים מאוד מוגבלים, שלא מתאימים להרחבת תשתיות ולא מתאימים להגדלה בצפיפות הדיור ואז נוצר צוואר בקבוק שהוא לגמרי לא נחוץ.

 

האשם האמיתי הוא "השוק החופשי" שהוא לא חופשי בכלל , אלא נשלט על ידי בעלי הון וגנגסטרים שטובת האזרחים היא הדבר האחרון שמעניין אותם.

הן קיימות בדיוק במקום הזה של התכנון המרכזיספק
עבר עריכה על ידי ספק בתאריך ג' בכסלו תש"פ 15:42

אין ולו גוף אחד שמנוהל בידי המדינה שהוא לא מודל ומופת לכישלון ניהולי וחוסר יעילות. 

 

מי שולט ב-93% מהקרקעות? המדינה. 

בעיית הדיור. 

מי שולט בתחבורה הציבורית? המדינה. 

קטסטרופה.

מי שולט בתשתיות? המדינה. מעניין שדווקא כביש 6 מתוחזק להפליא... זה כמובן לא קשור לעובדה שמדובר בכביש אגרה בבעלות פרטית... 

 

מה שגרם למשבר הדיור היה החלטה ממשלתית של שר השיכון מאיר שטרית שרצה להנדס את האוכלוסיה ולהפנות אותה לפריפריה ולכן עצר את כל הבניה במרכז. 

שוב, פקיד טיפש שחושב שהוא יכול להנדס בני אדם. 

שטרית: "הפסקת הבנייה במרכז הייתה נכונה, ישראל זה לא רק ת"א - הייתי מקים פארק בצריפין במקום 17 אלף דירות"

והכי מדהים, הוא בטוח שהוא היה בסדר ושהעובדה שהציבור לא עשה מה שהוא חשב שהוא צריך לעשות, זו אשמתו של הציבור. 

העם טעה... 

 

מדהים שדווקא איפה שיש שוק חופשי, הכל פורח ומצליח. (קנדה, סינגפור, הונג-קונג, דנמרק, שבדיה, אירלנד, אוסטרליה ועוד ועוד... מדינות בהן יש תכנון ריכוזי נראות הרבה פחות טוב - כמו למשל, ונצואלה וקובה...).

מדינות בהן יש שוק חופשי, הן המדינות העשירות ביותר בעולם. 

שוק ההיטק בישראל - שהוא השוק החופשי ביותר בישראל - הוא השוק הפורח ביותר במדינת ישראל. 

 

אלה העובדות: שוק חופשי מוביל לעושר ושגשוג. 

תכנון מרכזי, מוביל לעוני ודיכוי. 

לרוע מזלך, אני מומחה לכבישים ואתה כרגיל מדבר שטויותאינליאז

כביש שש , אותו מופת מהולל לשוק הפרטי, הוא פרוייקט בזבזני ונמצא במצב עלוב למאוד.

 

סתם אנקדוטה, מי שדחף לבניה הוא אותו פקיד, מאיר שטרית, שאתה כל כך לא אוהב.

 

בזמן שבנו אותו, חלק מהקטעים בכלל לא היו מתוכננים, הפיקוח וקבלני המשנה, נאלצו לאלתר בשטח , כי היה חסר להם תכנון.

 

היום מצבו די עלוב ועבודות תיקון פשוטות נמשכות בו חודשים על גבי חודשים.

 

בהשוואה אליו, כבישים שבנתה מע"צ באותם השנים, כמו 431, 471 ו571 , או הפרוייקטים הצפוניים של נתיבי איילון , נמצאים במצב מעולה.

 

הבניה המופרזת והמטורפת באזור המרכז שמתרחשת היום, רק מעלה את מחירי הדיור, כיוון שהעיור הבומבסטי, גורם להקפצת מחירי המגרשים, וגם גורם לרשויות המקומיות לפתח תיאבון לאגרת פיתוח שכבר מגיעה לעשרות אחוזים.

 

כידוע לכולנו, במדינות סקנדינביה הסוציאליסטיות הנוקשות שהן "מדינות שוק חופשי" רק לטענתם השקרית של הפייגלינים ודומיהם, כל נושא התשתיות נמצא בידי המדינה.

 

אבל זה ברור לכל מי שהוא לא שוטה ולא שקרן.

 

הדבר המעניין הוא, שאפילו בשוויץ , בירת הבנקאות הפרטית, רוב הדירות למגורים, הן למעשה דיור ציבורי. 

אני בטוח שאתה מומחה. אתה גם מומחה סייבר וכירוגיה, לא?ספק
עבר עריכה על ידי ספק בתאריך ד' בכסלו תש"פ 15:40
עבר עריכה על ידי ספק בתאריך ד' בכסלו תש"פ 15:39
עבר עריכה על ידי ספק בתאריך ד' בכסלו תש"פ 15:38

כביש 6 הוא הכביש הכי מתוחזק בישראל ויעיד על כך כל מי שנוסע עליו. 

אי אפשר לעבוד על מליוני הלקוחות שלו שבוחרים לשלם כדי לעשות בו שימוש. 

הנה, מר "מומחה לכבישים":

https://rotter.net/forum/scoops1/450993.shtml

כן, ממש מצב עלוב... איום ונורא... 

 

מה אומר ומה אספר? 

אני מקווה שכל מי שקורא את התכתובת הזאת מקבל את הרושם הנכון לגבי "תחומי המומחיות" שלך... 

 

 

תגיד, אתה מודע למה שאתה כותב? 

"בניה מופרזת" גורמת לעליית מחירים??? 

אתה אמיתי? 

אני מניח שאתה גם מומחה לתכנון עירוני, נכון? 

אם יש יותר היצע, מר מומחה, אז המחירים יורדים.

אז בא תסביר לי איך "בניה מופרזת" יכולה לגרום לעליית מחירי הדיור. 

אני פשוט מת לשמוע את ההסבר שלך לענין. 

 

מדינות סקנדינביה הן מדינות שוק חופשי ברוב מוחלט של אספקטים. 

ראש ממשלת דנמרק התעצבן על ברני סנדרס ותומכיו שהם מכנים את דנמרק מדינה סוציאליסטית ואמר להם שדנמרק היא מדינת שוק חופשי. 

אני מניח שאתה גם מומחה לכלכלה וראש ממשלת הצללים הדנית. 

 

לגבי הכבישים, למשל, במדינות סקנדינביה: רוב הכבישים שם הם במודל חצי פרטי חצי ציבורי - שזה הרבה יותר שוק חופשי מרוב מדינות העולם. הרבה יותר מאשר בארה"ב למשל:
Why the U.S. Should Adopt the Nordic Approach to Private Roads

 

גם החשמל במדינות סקנדינביה מיוצר בחלקו הגדול ע"י חברות פרטיות. 

התשתיות במדינות סקנדינביה מנוהלות בצורה של כמעט שוק חופשי לגמרי. 

אני מניח שאתה גם מומחה לאנרגיה... 

 

אתה פשוט כותב כאן שטויות הזויות אחת אחרי השניה בלי טיפת ידע או הבנה ועושה צחוק מעצמך. 

כביש שש חומס משאבים מהציבור , בגלל זה הוא מרוויחאינליאז

בגלל שהארץ היא קטנה ולא יכולים להיות בה הרבה כבישים, האנשים נאלצים להשתמש בשירותיו של כביש שש ולשלם על שירותיו הגרועים.

 

בשפה הכלכלית זה נקרא "מנופול"

 

"מונופול, כמו שטען בצדק קארל מרקס, הוא גילגולו הסופי של "השוק החופשי".

כאשר אחד הגורמים הפרטיים, מצליח להכניע את כל האחרים ומשתלט השוק והופך את האזרחים לעבדים למען הרווחים שלו.

 

בנוגע ליתר השטויות שאמרת, זה שמישהו אמר למישהו משהו איזה פעם, לא יכול להפריך את את המדיניות של הממשלה הדנית במשך שישים שנה.

 

גם אותו אתר עלוב ושקרי שאתה מצטט פעם אחרי פעם, לא יהפוך את מדינות סקנדינביה לסוציאליסטיות פחות.

 

סוציאליזם כאמור, הוא חלוקת משאבים על פי מדיניות ממשלתית, הוא מתבצע בכל מדינות אירופה העשירות, שווויץ, גרמניה, נורווגיה, לוקסמבורג וכמובן פינלנד ושבדיה.

 

זה למעשה ההבדל בין סוציאליזם לקומוניזם, כי קומוניזם פירושו הלאמה של אמצעי היצור, שזה בסך הכל רעיון טוב במקרים מסויימים, אבל אינו מחוייב המציאות בשום מערכת סוציאליסטית.

 

אוי שכחתי, דבר אחרון, מי שמדבר על ביקוש והיצע , מעיד לעצמו שאין שום מושג בכלכלה, מה שנכון כמובן לגביך.

 

אולי אילו היו צצות לפתע פתאום מיליון דירות חדשות בגוש דן, ולא היה להן ביקוש משמעותי, ואילו בעלי הדירות היו חייבים להפטר מהן ולמכור בכל מחיר, אזי זה היה גורם לירידה במחירים.

 

אבל הביקוש של דירות מגורים בגוש דן, עולה ועולה והוא עולה בגלל מדיניות ממשלתית, שהיא לגמרי שגויה, שמאפשרת עוד בניה של מקומות עבודה ומרכזי עסקים, באזורים שבהם , הם ממילא קיימים בכמויות גדולות.

 

זו טיפשות.

זה מה שגורם לעליית מחירי הדיור, המדיניות הממשלתית, שאינה נוגעת במיוחד להיצע של דירות, אלא לריכוז מקומות תעסוקה.

 

אילו הממשלה הייתה מונעת את המצב הזה, באמצעות התערבות, אזי באמת היה הביקוש יורד וגם המחירים.

 

אותו דבר בכל מקום.

המחירים הם תוצאה של מנגנון כלכלי , והמנגנון הזה מורכב מהרבה גורמים.

אבל בגוש דן, אם מגדילים את אחוזי הבניה, מה שקורה הוא, שמחירי הנכנסים הקיימים עולים, כי בגלל שהביקוש נותר תמיד יותר גבוה ממה שיש, ואת זה לא ניתן לשנות באמצעות בניית יותר דירות, אז מה שקורה שלכל נכס קיים יש יותר פוטנציאל כלכלי.

 

 

 

 

אם המדינה הייתה בונה את כביש 6 הוא לא היה נראה כמו שהואאריך וייס
ואם הוא היה חינם הוא היה נראה כמו כביש 90.
אז מה אתה רוצה גם חינם וגם טוב?
כסף לא גדל על העצים
על סמך מה אתה אומר את זה?ה-מיוחד

יש מספיק כבישים מהירים בארץ באיכות לא פחות טובה.

ברור שהיתרון הגדול ביותר בכביש 6 הוא האורך שלו והעובדה שאין בו רמזורים (אבל הרבה פעמים יש בו פקקים)

 

איזה כבישים? 431?אריך וייס
גם. כבר הזכירו כאן את כביש 471 ו 531ה-מיוחד

גם כביש 7

גם כביש איילון עם כל היותו פקוק הוא כביש באיכות טובה כנ"ל כביש 5

גם כבישים 2-4 לא רעים בכלל בחלקם. כביש 4 גם עובר שיפוצים

אל תשכח שכביש 6 תוכנן מ-0 בתקנים אירופאים בעוד שאר הכבישים עברו "אבולוציה" וחלקם נבנו משנות ה-50 בתקנים ובאיכות שהתאימה לזמנם

לא חייב להשחיר את הכל כדי להראות נקודה שרוצים להוכיח

יפה, מדובר בכבישי גישה לכביש 6 ומי שסלל אותם זה כביש 6אריך וייס
לא המדינה. הכבישים היותר טובים בארץ לא המדינה עשתה.
מאיפה הבאת את זה?ה-מיוחד


ווקפדיה.אריך וייס
אתה טועהה-מיוחד

חלק מהצלחתו של כביש 6 תלויה בכבישי הרוחב שמזינים אותו. הכבישים 7, 431, 471, 531, 551 ו-61 נסללו או הוארכו ככבישי רוחב לכביש 6. בעתיד מתוכננים להסלל לכביש 6 כבישי רוחב חדשים שיתחברו אל הכביש במחלפים חדשים. כמו כן מתוכננות הארכות ושדרוגים של כבישי רוחב קיימים. ביצוע כבישים אלה והאחריות עליהם מוטלת על חברת נתיבי ישראל (מלבד כביש 431). 

(לכביש 431  מפעיל אחר שאני לא זוכר מה השם שלו)

 

 

אני מכיר מקרוב את 471ספק
לפני כמה חודשים הפסקתי לעשות בו שימוש בגלל עבודות שפשוט לא נגמרו.
אני אפילו לא יודע אם הם נגמרו עכשיו - פשוט הפסקתי להשתמש בו.

כביש מספר 1, היה בשיפוצים (חוץ מחצית המנהרה) במשך שנים.
כנ"ל לגבי כביש 4.
איכשהו, העבודות בכביש 6 נגמרות בתוך ימים ספורים.

כביש 6, הוא גם לא ברירת מחדל - זה כביש שאנשים בוחרים לשלם עבור השימוש בו ולא מעט.
למרות זאת, הוא אחד הכבישים עם הכי הרבה נוסעים בישראל.

אי אפשר להתעלם מהעובדה שמדובר באחד הכבישים הטובים בארץ אם לא הטוב שבהם.
מה שמוכיח, שהסטנדרט של השוק הפרטי, גבוה בהרבה מהטוב ביותר של המגזר הממשלתי.
אתה שוב פעם מקצין כדי להראות שהכל על הפניםה-מיוחד

שוב פעם. היתרון הגדול של כביש 6 הוא האורך שלו. כל שאר הכבישים באיכות לא פחות טובה ממנו.

גם בכביש 6 יש עומסי תנועה ופקקים לעיתים לא נדירות. ולא, אני לא מדבר על האיזורים שביציאה מהכבישים שגם בכביש 6 יש עומסים.

הבעיה בכבישים האלו הם שהם לא פרטיים וזה סותר את התיאוריה שלך אז אתה מקצין בכוונה

נ.ב. יש בארץ 4 כבישי אגרה, כביש 6, כביש 6 צפון, הנתיב המהיר לת"א והכביש שבחיפה. אם איתרע מזלך ואתה צריך לנהוג בארבעת הכבישים האלו אתה צריך 4 מנויים שונים. השוק הפרטי לא יכול לארגן איזה משהו?

אני לא מקצין בכללספק
אני הפסקתי לעשות שימוש ב-471 בגלל עבודות שלא נגמרות באחת היציאות.
בכביש 6 זה היה נגמר בתוך יומיים

שאר הכבישים סובלים מחודשים על גבי חודשים של קרצוף כבישים או איכות ירודה.
אפילו כביש 4, דרומה ממחלף אשדוד, זה כביש של מדינת עולם שלישי. (וזה כביש ארוך מאוד).

שוב, אני לא מקצין.
אני רוצה לפגוש את הבנאדם שלא נתקע בפקק בכביש 1 בגלל עבודות בעשר השנים האחרונות.
הכביש כל הזמן בשיפוצים.
למה?
כדי שלעובדי מע"צ יהיו שיות נוספות.

הכבישים במרכז הם יחסית סבירים.
בדרום ובצפון, הם איומים.

ולהרים ארבע טלפונים זה לא עד כדי כך נורא, אבל תרגיש חופשי להצי להם.
שקרים ישנים מולידים חדשיםאינליאז

שנתיים מתקנים את הכביש הזה

שקר וכזב. עבדתי ב431אינליאז

נסלל על ידי מע"צ, לא אף אחד אחר.

לא. נסלל במיקור חוץמשהאחרונה


הבלים, המדינה בנתה על חשבונה הרבה כבישים מצוייניםאינליאז


זה לא מה שכתבת. את קשקשת על המצב העלוב של כביש ששספק
את יתר הקשקשת שלך שבאה אחרי זה, אפילו לא טרחתי לקרוא.
מיקור חוץ זו לא הפרטהדי"מ

בעיקר כשהוא עם כל כך הרבה רגולציות

בלי להעליב, נראה שלעיריית ת"א יש לא מעט מיסים משלהסודית
עצוב מאד שזה מה שבחרו לעשות איתם.

ספק, המיסים שלך ישמשו למימון בחירות מועד 3, 4, 5.. כמו שרצית.
למיטב ידיעתי, גם עיריית תל אביב מקבלת כסף מתקציב המדינהספק
ובזכות העובדה שיש בחירות שוב ושוב, נחסכים מליארדים כיוון שכחלון לא יכול לפרוץ שוב את יעד הגירעון.
רווח נקי.
אני יכולה להגידסודית
יהי רצון שכספי המיסים שלי ילכו ללומדי תורה ולא לעיריית ת"א..
את יכולה להגיד, אבל זה לא יקרה.ספק
למעשה, סביר להניח שהמגזר שמקבל הכי הרבה מכספי המסים שלך הם הבדואים...
מאמינה בכוחה של תפילהסודית
נכון לעכשיו, זה יותר לסמוך על הנס...ספק


מי זה רציתם? האם הייתה הצעת חוק והחרדים\דתיים התנגדו?ה-מיוחד

גם אם הקב"ה היה לא עושה ניסים והיתה לנו מדינה אז גם כספי המיסים שלנו לא היו הולכים לחילול שבת.

דרך אגב מתי השתמשת לאחרונה בשירותי התחבורה הציבורית?

אתם, רוב יושבי הפורום שמנסים לכפות תפיסת עולם על כאלהספק

שאינם מעוניינים בה.

 

השתמשתי מספיק בתחבורה הציבורית בעבר. 

מספיק כדי לרכב על קטנוע שמונה שנים כדי להזדקק לה כמה שפחות.

העדפתי לחזור אספוג מים ביום חורפי ולהסתכן בפציעות חמורות, ובלבד שלא אצטרך להשתמש בתחבורה הציבורית.

 

היום, ב"ה יש כבר אוטו. 

גם לאישתי יש.

 

אם היתה תחבורה ציבורית נורמלית, סביר להניח שהיינו מוותרים על רכב אחד - כמו רוב תושבי גוש דן.

יש גם ציבור לא דתי שנגד הפרטהה-מיוחד

ותהיה בטוח שלא בגלל תחב"צ בשבת או לא.

מצחיק קצת שאתה כותב את המשפט האחרון כי תמיד אומרים את זה בהקשר של תחב"צ בשבת אבל למה אתה צריך בבית 2 רכבים ואתה לא נוסע בשבת?

לא מפליא שדווקא ראש עיריית ת"א עושה את זה כי הוא בכלל מתנגד למדינה יהודית ובעד מדינת כל אזרחיה. מההתרשמות המעטה שלי ולפי מה שראיתי עד עכשיו רוב המשתמשים במוניות שירות בשבת הם עובדים זרים אז הוא דואג להם.

אני מתייחס ליושבי הפורום שהכפיה בראש מעייניהם.ספק

כמובן שיש אנשים לא דתיים שמתנגדים להפרטה - לא רק בארץ, אלא גם במדינות אחרות. במיוחד במדינות כמו ונצואלה שם הם היו רוב מוחלט עד ממש לא מזמן... עכשיו יורים בהם ברחובות כי הם עושות מהומות לאחר הסופרים התרוקנו...  

 

למה?

קודם כל, אף אחד לא צריך שני רכבים כדי לחלל שבת. מספיק אחד.מעולם לא שמעתי מישהו שמחזיק שני רכבים כדי לחלל שבת ברוטציה. 

ולעצם הענין, התחבורה הציבורית - בלי קשר לכפיה הדתית אלא מעצם היותה ציבורית - היא פח אשפה שאי אפשר לסמוך עליו. 

זו הסיבה שגם אני צריך רכב וגם אשתי צריכה רכב. 

שנינו עובדים ושנינו צריכים להגיע לעבודה והביתה. 

האבסורד הוא, שלהגיע לעבודה, אנחנו יכולים יחד - אנחנו עובדים במרחק של 5 דקות הליכה אחד מהשניה הבעיה היא רק בחזור כיוון ששעות העבודה שלנו לא קבועות וכל יום מישהו אחר יוצא מוקדם. 

למעשה, אנחנו מחזיקים רכב שני אך ורק עבור הנסיעה חזור של אחד מאיתנו. 

עד כדי כך התחבורה הציבורית בישראל היא סיוט. 

 

מאוד פשוט. 

 

הדתיים שמעוניינים בכפיה, רוצים שהיא תישאר ממשלתית כיוון שכך ניתן לשלוט בה ע"י הסכמים קואליציוניים. 

במקרה הזה גישתם מסתדרת עם הגישה הסוציאליסטית שהורסת כל חלקה טובה במדינת ישראל - כלומר, גישה שרוצה כפיה מסוג שונה ולאו דווקא דתית. 

 

 

 

דווקא אתה מנסה לכפות את דעתך שהיא דעת מיעוט שבמיעוטאינליאז

יש הרבה אנשים כולל הח"מ שדווקא נהנים מאוד מהתחבורה הציבורית.

 

הייתה שהייתי נוסע קבוע בין בני ברק לירושלים והיה מוצלח מאוד, גם זול, גם נעים וגם מהיר.

 

היום אני עובד במקום, שלא רק שאין אליו תח"צ , ולמעשה במשך זמן רב אפילו לא ממש היה כביש.

 

אבל המצב משתפר.

אני חושש שאתה לא מבין את משמעות המילה "כפיה"ספק

זה שאני לא רוצה לממן לך משהו, לא אומר שמדובר בכפיה. 

אני גם לא כופה עליך שום דבר בזה שאני לא מוכן לקנות לך מקרר. 

 

יש קו אוטובוס, 464. נוסע 10 פעמים ביום. 

בשנה האחרונה נסעו בו 9 נוסעים. במצטבר!!!

 

ובין בני ברק לירושלים יש מיליון קווים ביום. החרדים דאגו לקמבן את עצמם עם קו 400 ו-402 

כל שאר האנשים במדינה, נדפקים. 

אבל כבר הבהרת היטב שלא ממש אכפת לך מכל האנשים במדינה אלא רק מעצמך. 

 

חבל שאתה לא טורח לקרוא את הדברים שאתה כותבאינליאז

אלא רק מצטט מאיזה דף מסרים חסר משמעות.

 

כי הקווים בין בני ברק לירושלים הם קווים מאוד פעילים וריווחיים, אז למה לטעון שהם "קומבינה"? רק כדי לבסס את הטענה השיקרית שהתחבורה הציבורית לא טובה.

 

במקומות מסויימים היא סבירה ובמקומות אחרים היא מצויינת.

 

ואם כבר בחרדים עסקינן, הרי החרדים במשך שנים התנגדו לרכבת הקלה המאוד מוצלחת בירושלים.

 

פרסמו מודעות והפגנות וכנסים

 

והנה היום הרכבת נוסעת והחרדים משתמשים בה כל הזמן.

 

ויש להם אלטרנטיבות, אף על פי כן, הם משתמשים .

 

מה שאני אומר, הוא אותו הדבר כמו שאמרתי בהתחלה, המדינה יותר חכמה מדף המסרים של פייגלין. זו המציאות.

 

 

חבל שאין לך מושג איך דברים מתנהלים במדינת ישראלספק

אתה יודע שבגלל האופן שבו המדינה שולטת בתחבורה הציבורית, מבחינת חברת האוטובסים, אין שום משמעות למספר הנוסעים בכל קו? 

המדינה משלמת לחברות לפי מספר הק"מ שהן נוסעות. 

כלומר, מבחינת חברות שמפעילות את התחב:צ, דווקא להסיע יותר נוסעים, זה פחות ריווחי. קו ריק שווה להן יותר. 

 

לכן, מה שעומד מאחורי הקווים הרבים בין ירושלים לבני ברק, זה בסה"כ קומבינה של עסקנים. 

 

במקרה הזה, הקומבינטורים עשו משהו שבאמת הולם בצורה מסוימת את צרכי השוק, אבל לרוב, זה לא המצב - ועל כך יעיד כל מי שלא נוסע מירושלים לבני ברק... 

 

9 נוסעים במצטבר בקו אוטובוס שנוסע 10 פעמים ביום!! אין ספק שהמדינה מנהלת הכל נפלא... 

 

בסופו של דבר, כל מי שיכול להרשות לעצמו היום, מחזיק שני רכבים. 

אין כמעט עוררין על כך שמצב התחבורה הציבורית בישראל הוא מזעזע. אתה אולי האדם היחיד במדינת ישראל שלא חושב כך. 

אולי תסביר לבורים וקטני הדעת שבינינומיכאלצ

מדוע חברות התחבורה הציבורית רבים כל כך על הקווים העמוסים (בעיקר עירוניים), ודי מזניחות את הקווים הבין-עירוניים הריקים?

בכיף: הן לא. שמח לעזור.ספק


יש לך הוכחה לזה?ה-מיוחד

השאלה מופנת גם ל @מיכאלצ

הוכחה למה? שהחברות לא רבות?ספק


כאן יש הסבר מקיף...ספק

תחבורה ציבורית בישראל – ויקיפדיה

 

"התשלומים של הנוסעים בעת הנסיעה באוטובוס מועברים על ידי חברות האוטובוסים למשרד התחבורה, ובמקביל משרד התחבורה מתקצב את חברות אוטובוסים ללא קשר למספר הנוסעים[4].

המרכיב העיקרי בקביעת גובה התשלום שמשרד התחבורה מעביר לחברות האוטובוסים הוא מספר הקילומטרים. כתוצאה מכך לחברות האוטובוס יש אינטרס כלכלי להפעיל אוטובוסים שגומעים קילומטרים רבים עם מינימום עצירות[4]."

 

 

כ"כ גאוני... מה כבר יכול לא לעבוד כמו שצריך?... אולי שישתלם לחברות השונות להפעיל 130 קוים שונים עם פחות מנוסע אחד בממוצע?

אולי שבמרכז, פחות משתלם לחברות האוטובוסים לתגבר קוים? 

 

אין ספק ש"המדינה יותר חכמה מכולנו" כפי שכתבו פה קודם... כן, בואו ניתן לה לנהל עוד דברים... שום דבר לא יכול להשתבש בצורה מחרידה... 

אני מתכווןמיכאלצ

שכשיש מכרזים, חברות האוטובוסים הגדולות רבות על הקווים המרכזיים והעמוסים, ורק קווים בין-עירוניים וזניחים נשארים לחברות הקטנות (מעודי לא ראיתי אוטובוס דו-ספרתי שאינו שייך לדן, אגד, קווים או אפיקים).

בגלל שעד עכשיו הן לא יכלו לגשת למכרזספק

יש תנאים למכרז - יש צורך במספר גדול של אוטובוסים כדי לגשת אליו. 

אבל זה צפוי להשתנות בשנים הקרובות. 

בגלל שהוא כרגיל מנותק מהמציאותאינליאז

כי אילו השטויות שהוא אומר היו נכונות, כל החברות היו פותחות עוד ועוד קווים למטולה ולאילת, כי מה אכפת להן שיהיו ריקים?

וואו, איזו הזיה... אי אפשר "לפתוח קווים"!! מה אתה לא מבין?ספק

יש תכנון מרכזי. 

אף חברה לא יכולה פשוט לתפעל קו אוטובוס כי בא לה - היא צריכה לזכות במכרז. 

מספר הקווים והמסלולים שלהם נקבעים בידי משרד התחבורה.

 

אפילו לגבות תשלום על נסיעה ברכב הפרטי שלך אסור לך ללא רישיון - אז אתה חושב שכל חברה יכולה פשוט להפעיל קווי אוטובוס נוספים להנאתה? 

 

אתה לחלוטין ההוכחה שסוציאליזם יכול לנבוע אך ורק משילוב של בורות ויכולת שכלית דלה במיוחד. 

 

(למעט המשפט האחרון שקצת מוגזם)משה


מאיפה הנתון ההזוי הזה על 464?נחשון מהרחברון

20191206020631.xlsx
או שאתה מדבר על קו של חברה אחרת? בכ''מ אשמח למקור לוענה כזו
היתה על זה כתבה בטלויזיה - לא זוכר של מיספק
לדעתי, מדובר בקו של אגד.

אחפש את זה מאוחר יותר.

למה זה מפתיע אותך?
יש 130 קוים עם פחות מנוסע אחד בממוצע.
כי גם בממוצע חצי נוסע פעם בשבוענחשון מהרחברון
מוביל אותנו ליותר מ20 שנתי. היה נשמע לי מוגזם ממש.
(לא שהמצב הקיים תקין, אבל בוא נצמד לעובדות)
זה נתון אמיתי.ספק
משה כתב את המקור.
תודה לך משה. 🙂
לא. משה כתב נתון ל130 קווים עם פחותנחשון מהרחברון
מנוסע בכל נסיעה.לא עם 9 נסיעות שנתיות
סליחה, זה קו 10 באזור חשמונאים שעשה 464 נסיעות במהלך השנהספק

(מכאן הבלבול... זכרתי 464 וחשבתי שזה מספר הקו) - וכן, 9 נוסעים בכל השנה. 

464 נסיעות, 9 נוסעים. 

 

בסרטון, אחרי חמש דקות בערך. 

 

‫מדוע המדינה מוציאה מאות מיליונים בשנה על אוטובוסים ריקים? | חדשות 13

 

הנתון אמיתי, התבלבלתי בקו. 

סילחה. 

לא באתי להגיד שהמצב לא קטסטרופהנחשון מהרחברון
אני פשוט אוהב עובדות
כן, התבלבתי במספר הקו... ספק


הקטע הוא לא מה אמרת אלאנחשון מהרחברון
היכולת שלי למצוא את הנתון בפועל..
מצאת לי - הכל טוב

(עוד לא ראיתי, אבל יש לי איפה לראות וחשוב יותר, להראות)
זה מאמר ב"השילוח" של יהודה פואה שעובד לכתבת טלוויזיהמשה
אני מעניק לכם תקציב בלתי מוגבל לקמפיין פוליטיזיויק
אבל בתנאי אחד: אתם מקימים מפלגה ומריצים את עצמכם עם נבחרת. מה המצע של המפלגה שלכם? בונוס: מי האנשים שאתכם ברשימה?
כסף אף פעם לא מהווה בעיה מעכבת בפוליטיקהפ.א.
הבעיה היתה ונשארה איוש המועמדים - ליצור נבחרת שתהיה מקובלת ואטרקטיבית על פלח משמעותי מציבור הבוחרים, שתוכל לזכות במספיק מנדטים כדי להגיע לייצוג הולם בכנסת.  
מה פתאוםזיויק
לוגית, אם לכל אחד היה תקציב, הרבה יותר היו רצים והיה לך היצע גדול יותר. בלי לקבוע אם זה מצב טוב יותר או להפך.
אז לא מבין את הלוגיקה שלך בהקשר הפוליטיפ.א.אחרונה
עבר עריכה על ידי פ.א. בתאריך כ"ו בכסלו תשפ"ו 7:27

באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.  

 

 בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים.  איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?

מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?

אני לצערי לא מכיר. 

עוד הוכחה לאפסיות של ביבירועישםטוב

פשוט לא נתפס

 

 

 

 

ביבירועישםטוב

ביבי מתנהל *בדיוק* לפי התפיסה השמאלנית שאומרת - 

יש בעזה מיליון-2 חפים מפשע, אנשים ממש טובים.

למרבה הצער קבוצה טרוריסטית איכשהו השתלטה עליהם.

בגלל 7.10 ישראל נאלצה בלית ברירה לצאת למלחמה וחבל על כל הרוג ופצוע "לא מעורב".

עכשיו שחמאס כמעט נעקר אז ישראל כמובן תעזור לעזתים, האנשים הטובים והאיכותיים, להשתקם חזרה.

 

אתה קורא את מה שאתה מעלה כאן?!הסטורי
אין כאן שום דבר על ראש הממשלה. ארה"ב דורשת, נו שוויין. היו גם כותרות כאלו, רק לפני קצת יותר מחודש, על המחבלים ברפיח ש"ארה"ב דורשת שניתן להם לצאת" וכל שונאי נתניהו חגגו כאן. היא דרשה, הוא סירב. היום המחבלים הללו מתים או בכלא.
אתה קורא את מה ששלחת?ארץ השוקולדאחרונה

כי נראה שלא.

מדובר פה על דרישה אמריקאית, לא על מה שישראל עושה או מבצעת, אז אין פה הוכחה לכלום על נתניהו.


אפשר לנסות ללחוץ שלא יקרה אם באמת אכפת לך.

חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
…על תאונות הדרכים הקטלניות. 
דביל.ימח שם עראפת

הרתעה היא דבר דינמי, ואפשר להחזיר אותה בקלות.

עונש מוות למחבלים זו הרתעה מצויינת למשל.


לא כל הערבים הם אוייבים, נכון. כל אלה שנמצאים בישראל- הם אוייב נקודה. לא כולם פגעו בנו, נכון. אבל כלל האוכלוסייה הפלסטינית מחפה על הפשע, ולא מוקיעה מתוכה את המחבלים. להיפך, הם מרוממים אותם ומגדלים אותם ומחנכים את ילדיהם על ערכיהם.


הוי שוטה, ערבי אחד באוסטרליה הציל מטבח גדול יותר. חסיד אומות העולם. מליוני ערבים אחרים רצחו אותנו שוב ושוב בשנים האחרונות, תקפו אותנו באין ספור מלחמות, והערבי הבודד ההוא ישנה את המאזן?!?!

תיפח רוחך רשע אדיוט ושקרן!

עכשיו אפשר להיות בטוחבינייש פתוח

חוק הגיוס לא יעבור בשום מתכונת. אלא אם כן יחליפו ממשלה (לא חייב בחירות, אבל זה תלוי במרכז הפוליטי שיפסיק להחרים את נתניהו) ויביאו לחוק שבאמת יגייס חרדים.

אני מקווה שכולם הבינו מזמן שלעולם לא נשיג שינוי בהידברות, שיתוף פעולה ובאופן הדרגתי.

במיוחד שהחוסר בחיילים די גדול וקריטי, אבל הוא קטן מאוד ביחס למיצוי המקסימלי של החרדים הבריאים בגיל גיוס.

אף אחד לא רוצה ולא צרייך לגייס את כל פונוביץ וכל מיר וכל ישיבת חברון ואת כל חסידות סאטמר ותולדות אהרון.

שוויון בנטל אמרו לך, ולא אמרו גיוס לכולםאיתן גיל

פירוש רש"י: מי שלא יכול לתרום לחברה במסגרת צבאית, יתכבד ויתרום את חלקו בחקלאות למשל.

אשר לצבא, אם היתה מצוקת כח אדם על באמת, אייזנקוט וחבריו לא היו מפרקים אוגדות ומוכרים טנקים.

מתי תבין שבקפלן עושים עליך סיבוב.


שאלות שכל אדם חושב צריך לשאול את עצמו על כיפת ברזלסביר11

💡שאלות שכל אדם סביר צריך לשאול את עצמו לגבי כיפת ברזל וטיל החץ:

1. האם ראיתם אי פעם בעיניים שלכם- כשנאלצתם להיות בחוץ בזמן אזעקה -יירוט אמיתי של רקטה או טיל שעף בצורה אופיינית, וכיפת ברזל שמזנקת אליו ואכן פוגעת בו באמת? לא ראיתם.


ואם ראיתם סרטון כזה- כל איש מולטימדיה שעוסק בעיבוד סרטים ובפוטושופ יכול להראות שהסרט הוא מפוברק, אולי ברמה מקצועית יותר מהסרט המפוברק של שדה תימן, אך נוצר במסך המחשב ולא במציאות.

( יש ברשת כמה סרטים מפוברקים של פגיעה ,עם הסברים משכנעים של איש מקצוע שמראים שהם מפוברקים והפגיעה לא קרתה)


2. טילי תמוז ,גיל ,וכל טיל מכובד,  מראה צלב שהטיל מצלם בעצמו כיצד הוא מתקרב למטרה,

שהולכת וגדלה, עד שהמסך שחור כשהוא מפוצץ אותה.

האם ראיתם אי פעם סרטון כזה מכיפת ברזל?

אני בטוח שלא ראיתם.

ואם כן, איש מקצוע כנ"ל -יוכל להראות לכם שזה סרט מפוברק.


וכן לגבי יירוט של טיל על ידי טיל חץ.


האם לדעתכם קיימים סרטים של יירוט, אלא שמסתירים אותם מהציבור?

לא הגיוני לחשוב כך, כי סרטים כאלה יכולים רק להועיל ולהגביר את אמון הציבור במערכות.


3. 📢מדוע ,כשמתפרסם שהגיע טיל=רקטה לאיזור מסוים, ושהוא יורט בהצלחה, נשמעים באזור כמה פיצוצים .למה יותר מפיצוץ אחד,

כמה פעמים יכולה רקטה של האויב להתפוצץ?

הרי לאחר הפיצוץ הראשון הרקטה כבר לא קיימת יותר. אולי זה חתול בעל תשע נשמות?


4. ידוע שארהב השתתפה ומשתתפת בפיתוח  כיפת ברזל והחץ . האם אין לה אינטרס להגן על עצמה? הרי היא נמצאת בסכנת ירי טילים מכל ספינה רוסית שמתקרבת לחופי ארה"ב גם ממרחק גדול, כגון אלף/ אלפיים קילומטר.

אם כן ,למה ארה"ב לא רוכשת טילי כיפת ברזל או חץ מישראל?

ולהיפך, היא ביטלה עסקאות רכישה של הכיפה מישראל. למשל חפשו בגוגל : "ארה"ב לא תרכוש את מערכת כיפת".

מה שאומר שאין לארה"ב אמון 🤏 בטילים שהיא מייצרת על ידי ישראל.

🐣אבל לקידום מכירות- למה לא? כלומר ארה"ב, שמושקעת בכיפת ברזל וב- חץ,  יש לה אינטרס שמדינות שונות ירכשו מישראל את המערכות הללו, והיא תגזור קופון ברווח , מה שיכול להסביר מדוע גרמניה רכשה לאחרונה חץ3,

ומי יכול לשלול את הטענה שזהו תרגיל של איש העסקים טראמפ , שנתן לגרמניה את הכסף לרכישה?

אגב, גם סינגפור, שסיכמה שתרכוש מערכת כיפת ברזל מישראל- חזרה בה ולא ולא רכשה. חפשו בגוגל "סינגפור לא תרכוש כיפת".



כן ראיתי. פיזית.נקדימון
ולא אכפת לי איך קוראים לזה - זה פוגע ומציל חיים.
ראיתי מלאזוזיק העכבראחרונה

גם אתה היית רואה אם היית גר באיזורים מסויימים בארץ.

ראיתי כיפת ברזל רודף אחרי טיל ופוגע בו לפחות שלושים פעמים. ראיתי שיגורים של כיפת ברזל יוצאים מהקנים. ראיתי והחזקתי בידיים המון רסיסים - גם של מיירטים.

אולי מישהו השתיל לי שבב עם דמיונות לתוך הראש, כשנכנסים לעולם הקונספירציות אפשר להיות מאד פוריים ואין גבול לאפשרויות. 

ענין טכני פשוט -למה כדאי ליועמשיט והחבר'ה למרוחסביר11


לעיל בדקה 24:00 בימים אלה של  תחילת ואמצע דצמבר  מתבצע מהלך רוחבי של מחיקת כל השיחות וההתכתבויות

ביניהם ,כנראה כולל נשיא העליון והיועמשית,

פרט לכך שבווטסאפ הרבה התכתבויות מוגדרות למחיקה אוטומטית אחרי חודש עד שלושה , ולזה בדיוק הם מחכים ,שיעברו חודש עד שלושה חודשים מאוקטובר

ממילא לא ימצא שופט חוקר להחליף את היועמשיתכמו🐌תמס

שעומד בדרישות של השר לוין ושל בגץ גם יחד

כך או כך הפרשה ירדה מסדר היום הציבורי

מקווה שהפצר החדש יעשה ניקיון בפצריה

או לפחות תשתנה שם רוח המפקד

אבל תודה שהחזרת את הנושא החשוב הזה לדיון

ספוילרזיויק
לא יקרה
כבר קורה הם מגלגלים כולם אחריות על הפצריתכמו🐌תמסאחרונה

ומתנערים מזה.

עכשיו יש להם מפקד חדש

שימו לב: התרמות לישיבת פוניבז'שלג דאשתקד

חברים, אני מבקש לתאר כאן תופעה שנרמזה בכל מיני כתבות מוזרות שגוגל מעלה לי, אך על מימדיה לא פיללתי. אלמלא ראיתיה בבית כנסת אצלינו - לא האמנתי:

כידוע, לפני תקופה קצרה התקבלה הכרעה סופית - לכאורה - בנוגע למריבת רבת השנים בישיבת פוניבז'. המריבה הייתה, כזכור, בין הרבנים הוותיקים והיורשים הישירים של הישיבה, ובין הרב שמואל מרקוביץ' שראה בעצמו יורש אולטימטיבי לחלק גדול מהסמכויות בישיבה. הפסק של השופט חעשין, הדהד סברות של הרבה אנשים, ודרש מהרב מרקוביץ לסגת מכל הנכסים והסמכויות שהוחזקו על ידו, ולהסתלק עם תלמידיו מהישיבה לקראת סוף שנה"ל הנוכחית.

בפניבז', כצפוי, מריבה לא מסתיימת מהר כל כך. כבר יש דיבורים על ערעור (בפעם המי יודע כמה), וכן על דינר להקמת ישיבה חדשה, ועוד. ההפתעה שחיכתה לי מחוץ לבית הכנסת השכונתי, הייתה שני תלמידי ישיבה חינניים, שסיפרו שהם מישיבת פוניבז' ו"כידוע" רוצים לזרוק את הישיבה שלהם לרחוב,  ולכן הם מבקשים את עזרת הציבור. כמובן שהם לא סיפרו מי זה פוניבז', ואת מי רוצים לזרוק ולאן (הרי אם נער רוצה ללמוד תורה, לא תחסרנה ישיבות שתכלנה אותו ולא יחסרו רבנים שילמדו אותו בבחינת "ספי ליה כתורא"). ובכלל, ממתי בחורים צריכים לאסוף כסף לישיבה שלהם, הרי כל מטרת הישיבה היא כדי שיוכלו ללמוד תורה ללא טרדות (למעט זריקת סטנדרים/ לבנים/ ג'ורה, כתיבת גרפיטי, גניבת פראק או למצער, חסימות כבישים ברחבי הארץ).

כך או כך, ובאמת לא מתוך נקודת מבט של צד מסוים. דומני שרוב הציבור לא רואה בעין יפה את ההיאחזות של הרב מרקוביץ בקרנות המזבח, ודווקא הוא שבכל כך הרבה הזדמנויות היה יכול לסגת ולכבד את עצמו ואת התורה, ותמורת זאת הותיר את המריבה המסריחה הזו באוויר. כך, שגם אם הוא צודק ובאמת מגיע לו הכבוד המפוקפק הזה של "יורש ראשות ישיבת פוניבז' על פי פסק בית משפט", הרי שמרב ומרביץ תורה הציפייה היא אחרת.

לכן, אני מבקש ליידע את הציבור, שהתרומות הללו אינן לישיבת פוניבז' (אם מישהו כ"כ משתוקק לתרום לה), אלא לרב מרקוביץ, שעדיין מנסה לשוות אווירה של מלחמה, וגם אם יילך - רבים היו מצפים ממנו לעמוד בכוחות עצמו, כמו כל ראש ישיבה אחר (ואולי זו הבעיה התמידית, שבמקום לקבל דברים בזכות, מנסים לקבל דברים בכוח הירושה), ולא לשלוח את תלמידיו לקבץ נדבות.

מפליא אותי שאתה בכלל מביא את הסיפור/ידיעה הזו כאןזמירות
כי מה לציבור שלנו, דתי לאומי - ולחרדים של פוניבז'?
ביטלתי את הוראת הקבע לצדקה למוסד חרדיסודית
ונותנת לדתי לאומי שלומד בישיבה ועשה למעלה מ250 ימים בצבא 
הבאתי את הידיעהשלג דאשתקד

כי פגשתי אותם בבית כנסת באזור שלי, שהוא כללי, לאו דווקא חרדי.

הם אוספים כסף במקומות שאנשים תורמים, וזה לא בהכרח מקומות של חרדים. אז מחר אתה יכול לפגוש אותם מתחת לבית שלך.

הם הסכימו לקבל את הבורר הזהנקדימון

ועכשיו כשפסק נגדם, פתאום זה לא מתאים.

הם עושים חילול השם של הרמה השפלה ביותר.

בפעם הבאהברגוע
תגיד להם שלפי הפסק אסור להם לקרוא לעצמם פוניבז'.


ד"א זה לא כ"כ חריג שבחורי ישיבה מתרימים לישיבה שלהם

אולישלג דאשתקד

באמת לא מעניין אותי מי צודק ולמי מותר לקרוא לעצמו פוניבז'. בעיקרון מהמעט שאני מבין, רק מתחילת שנהל תשפ"ז יחול עליהם האיסור הזה, אבל זה באמת לא משנה.

ממה שאני מכיר בעולם החרדי, בחורים שאוספים כסף לישיבה, זה או לת"ת (תומכי תורה - עזרה של הישיבה לתלמידים וחתנים מעוטי יכולת) או אסיפת כספים נקודתית לבניית ספרייה וכדו' (כשהייתי בישיבה קטנה חרדית, היו אוספים לפני פורים לספרייה של הישיבה. אבל היה סתם בכמה רחובות ליד הישיבה, בעיקר כדי להעסיק את הילדים). וגם זה, בדרך כלל באזור מסוים או לפי כתובות של בוגרים. ככלל, תלמידים לא עומדים כמו בבית כנסת קבצנים ומתרימים בשביל האחזקה השוטפת של הישיבה שלהם.

לא הבנתיאוהב כל יהודי

נראה שאתה מזדהה כנראה עם צד אחד, ומעמיד פני תם כאילו אין לך דעה בעניין,

אני יושב בבית כנסת שאליו מגיעים המון בחורים לא פעם ולא פעמיים, לא בהכרח אוהב את זה,

אבל לא רואה בזה דבר כזה הזוי,

מה שאתה כותב זו דמגוגיה זולה במיטבה,

כמובן שיש הרבה ישיבות, אבל יש משפחות רבות שמבחינתם זו הישיבה שמייצגת את תפיסת עולמם, כמובן שזכותך המלאה כפי שנראה עשית לא לתרום, אבל כזו צרות עין, שאכפת לך שחלילה מישהו יתרום להם כמה פרוטות,

עוד לא ראיתי

אסביר לךשלג דאשתקד

אבל אני חייב לפתוח בזה שאתה משתמש בהרבה מילים שיפוטיות (מעמיד פני תם, דמגוגיה זולה במיטבה, כזו צרות עין). זה לא תמיד נעים לקרוא את זה. אבל זו הערת אגב.

לגופו של עניין:

אין לי דעה לגבי מי צודק בדיון עצמו. אין לי מושג על סמך מה הרב מרקוביץ חושב שמגיע לו והרב פלוני חןשב שלא מגיע לו. באמת אין לי מושג.

ברמה האישית, מבחינתי יש אנשים טובים בכל צד ובימים שהייתי בחרדי היו לי חברים משני הפלגים והערכתי מאוד את הנחמדעם והחכמים שביניהם, ללא הבדל. מבחינת קשר לצד מסוים בפוניבז' - צר לי ידידי, אין לי חיבה לישיבה הזו ולא למגזר שהיא מייצגת, משום כיוון.

מבחינת התנהלות, כתבתי בצורה ברורה בהודעה הראשונה, שלטעמי הרב מרקוביץ לא נהג בהגיון ובאחריות בכך שהוא לא עזב את פוניבז' מזמן והקים לו ישיבה משלו. הוא אדם אחד ועד כמה שהוא ראוי, הוא יוכל לבסס טת מעמדו בעצמו. בצד השני יושבים הרבה אנשים שנמצאים שם הרבה שנים וחלקם אינטגרליים בישיבה (כמו המנהל ואוספי הכספים וכו'), אז טבעי שהציפייה תהיה ממנו, לקום וללכת, לא מתוך צדק אלא דווקא מתוך אחריות לכבוד התורה (אתה לא תאמין, אבל ממש לאחרונה אמר לי את זה בדיוק, אדם שמאוד מחובר ושותף בהגיונות הפלג הירושלמי וכו).

עד כאן דברים שלא מאוד רלוונטיים לפתיחת השרשור, אבל הוצהרו בפירוש בפתיחת הדברים.


אני מדבר על תופעה שרב מבוגר רוצה לפתוח ישיבה, אז שיילך ויפתח ישיבה. למה הוא שולח בחורים לקבץ נדבות בבתי כנסת? קורה שישיבה עושה אירוע התרמה גדול והיא פונה לציבור, אבל זו תמיד ישיבה קיימת שפונה בדרכים יחסית מכובדות, לבוגרים, שכנים ומקסימום בפרסומות באינטרנט, ובוודאי לא שולחת תלמידים לשוטט ולקבץ נדבות. מה גם, שתמיד סרטון הישיבה וההיסטוריה שלה חשוף לציבור כפרסומת.

כאן מדובר בפנייה לציבור שמבזה את התלמידים, במצג שווא לציבור התורמים ובכלל בהקמת מוסד שלא ברור למה הוא מוקם. הרי אם מדובר בישיבה שנפתחת, למה שלא יסדרו את ההיבט הכלכלי בדיוק כמו כל ישיבה שמוקמת. הרי לא מדובר באנשים טיפשים או חסרי ניסיון.


זה מה שאני מבהיר, וכמובן מי שבא לו - שיתרום לאן שבא לו.

עוד מילה, אם זה חשוב ככשלג דאשתקד

אני לא בא להצדיק שום צד מבעלי המחלוקת. למעשה, כמעט מאז שהתחיחו המחלוקות היו אנשים טובים שניסו לשבת על הגדר או אפילו לפשר. המציאות היא ששני הצדדים דחו והפריעו לכל גורם כזה, וזה ממש לא כבוד גדול לאף אחד.

כן אציין שהתופעה הזו חוזרת על עצמה הרבה. גם במחלוקת היעב"ץ והרב אייבשיץ, היו רבנים שניסו לפשר וכמדומני הרב חיים רפפורט כתב אז בכאב שחבל שאף צד לא מוכן להקשיב ולהגיע להבנות.

ההסבר יותר פשוטארץ השוקולד

כשלא עובדים, כסף הופך לאישיו ובסוף פועלים באופן לא ראוי להשיג כסף.

כך כבר פירשו רבותינו על המשנה במסכת אבות:

"רַבָּן גַּמְלִיאֵל בְּנוֹ שֶׁל רַבִּי יְהוּדָה הַנָּשִׂיא אוֹמֵר:


 

יָפֶה תַּלְמוּד תּוֹרָה עִם דֶּרֶךְ אֶרֶץ,

שֶׁיְּגִיעַת שְׁנֵיהֶם מְשַׁכַּחַת עָוֹן.

וְכָל תּוֹרָה שֶׁאֵין עִמָּהּ מְלָאכָה,

סוֹפָהּ בְּטֵלָה וְגוֹרֶרֶת עָוֹן.

וְכָל הָעֲמֵלִים עִם הַצִּבּוּר,

יִהְיוּ עֲמֵלִים עִמָּהֶם לְשֵׁם שָׁמַיִם;

שֶׁזְּכוּת אֲבוֹתָם מְסַיַּעְתָּן,

וְצִדְקָתָם עוֹמֶדֶת לָעַד.

וְאַתֶּם,

מַעֲלֶה אֲנִי עֲלֵיכֶם שָׂכָר הַרְבֵּה כְּאִלּוּ עֲשִׂיתֶם:" (מסכת אבות פרק ב משנה ב)

 

רש"י שם:

"שיגיעת שניהם משכחת עון. שמתוך שהוא לומד ועוסק בתורה ובסחורה להתפרנס אינו חומד וגוזל ממון אחרים:"
 

הרמב"ם שם:

"רוצה לומר בדרך ארץ הנה - העוסק בפרנסה.


 

ואמרו וגוררת עון - כמו שבארנו במקום אחר, אמרו "סופו, שהוא מלסטם את הבריות"."


 

הרב עובדיה מברטנורא שם:

"דרך ארץ - מלאכה או סחורה:


 

שיגיעת שניהם משכחת עון - שהתורה מתשת כחו של אדם, והמלאכה מפרכת ומשברת את הגוף, ומתוך כך יצר הרע בטל ממנו:


 

וכל תורה שאין עמה מלאכה - ואם תאמר יהא עמל בתורה תמיד ויגיעתה תהא משכחת עון, ומה צורך למלאכה, לכך הוזקק לומר וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה, לפי שאי אפשר לו בלא מזונות, ומלסטם את הבריות ומשכח תלמודו:"

 

הטור:

"ואחר כך ילך לעסקיו, דכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עון, שאם אין לו מה יאכל העוני יעבירנו על דעת קונו.

ומ"מ לא יעשה מלאכתו עיקר אלא עראי ותורתו קבע, כמו שמצינו בחסידים הראשונים שהיו עושין מלאכתן עראי ותורתן קבע וזה וזה נתקיים בידן, כי אין מעצור לה' להושיע ברב או במעט.

וישא ויתן באמונה, ויזהר מלהזכיר שם שמים לבטלה, שבכל מקום שהזכרת השם מצויה מיתה מצויה.

ומאד מאד יזהר אדם בענין השבועה, שהרבה הפליגו רבותינו בענין שבועת שקר, ואפילו לישבע באמת, כמו שאמרו אלף עיירות היו לו לינאי המלך וכולם נחרבו מחמת שבועת אמת.

ויזהר מלהשתתף עם העו"ג, דשמא יתחייב לו שבועה וישבע בשם יראתו ועובר משום לא ישמע על פיך. מיהו אם נשתתף ונתחייב לו שבועה, יכול לקבלה. ומיהו אין כל אדם יכול לעמוד בזו, וגם רש"י התירם שאין עכשיו עו"ג." (טור אורח חיים סימן קנו)

 


הבית יוסף:

"ואח"כ ילך לעסקיו וכו' כלומר ולא תימא למה אתה אומר ילך לעסקיו יותר טוב היה לו שילמוד לעולם בתורה לכך אמר מדה טובה הוא שילך לעסקיו כדתנן (פ"ב דאבות) כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה כלומר שיכלה ממונו ואח"כ יצטרך לחזור אחר פרנסתו ולא יוכל אפי' לקבוע עתים לתורה וגם יגרום לו עון כי העוני יעבירנו על דעת קונו." (על הטור באורח חיים סימן קנו וכך הוא פסק בשולחן ערוך)

 

"ואחר כך ילך לעסקיו דכל תורה שאין עמה מלאכה מה שהביא רבינו הסיפא ולא הביא הרישא יפה ת"ת עם ד"א וכו' הוא לפי דנראה דהתנא מדבר בשתי כתות מישראל הא' הם התגרים דפורשין בספינות הים והולכים בסחורות בדרך רחוקה וארז"ל ולא מעבר לים היא לא תמצא תורה בתגרין ועליהם אמר יפה תורה עם ד"א דאצל כת זו ד"א עיקר והתורה טפלה ולכן אמר יפה הוא דיהיה יודע מה שכתוב בתורה שיגיעת שניהם משכחת עון וכת אחרת הם לומדי תורה ויושבים בביתם שהתורה אצלם הוא עיקר אמר עליהם וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עון דבכת זו צריך שיתפרנס במלאכה והוא יושב בביתו ועוסק בתורה כי בזה יש לתורה קיום אצל כת זו. ורבינו מדבר כאן בכת זו שיושבי' בביתם ומתפרנסים במלאכה או בשאר עסקים כגון רבית וכיוצא כדי שיוכל לישב בביתו וללמוד תורה על כן הביא על זה הסיפא נ"ל אמת וצדק:" (על הטור באורח חיים סימן קנו)

 

רבותינו היו חכמים, מי שמשנה ופועל נגדם בסוף משלם מחיר.

מי אמר שהוא לא עובד? ראשות ישיבה זה עבודהקעלעברימבאר

בפני עצמה, ניהול חינוכי של המוסד.

 

אחרת גם הטענה שלך צריכה להיות מופנת לראשי ישיבה/רבני עיר/ר"מים בציונות הדתית שמקבלים על זה משכורת.

 

חוץ מזה שכל ישיבה זקוקה לתקציב, כמו שתיאטרון הבימה זקוק לתקציב או כל מוסד

מי אמר שדיברתי עליו?ארץ השוקולד

לגבי ראשות ישיבה והיתר להתפרנס מלימוד תורה - זה אכן נושא השרוי במחלוקת בין הפוסקים.

(בכלל, זה קצת עצוב שכל כך הרבה לומדים תורה בישיבות ובודדים מהם למדו הלכות תלמוד תורה מהתחלה ועד סוף ברמב"ם או בטור או בשולחן ערוך...

זה כמו שאנשים לא ילמדו הלכות חגים לקראת החגים.)


 

זה שהטענה נכונה על רבים בציונות הדתית זה לא סותר את נכונותה.


 

לא הבנתי איך הטענה שלך בסוף רלוונטית להלכה או לדברי רבותינו.

(ואגב, אפשר לוותר על התקציבים לשניהם)

לא מצדיק רק מסבירדרור אל
לגמרי מחוץ לעניין, אני דתי לאומי, ולא הייתי תורם לאף צד שם.


אבל ממה שאני מבין, זה הרבה יותר מסכסוך פרטי בין גיסים. זה הפך לוויכוח מגזרי בין פלגים אידיאולוגים ליטאים.


הנקודה היא לא למצוא מקום ללמוד. באמת שיש הרבה מקומות. הויכוח הוא מיהו הפלג האידיאולוגי שממשיך את המותג "פוניבז', אם הישיבות". לכן זה לא סתם לפרוש ולהקים במקום אחר.


כמובן שמבחינתי זו בדיוק הסיבה לא לתרום, רק מסביר למה זה לגיטימי מבחינתם.

זה בערךדרור אל
כמו שאם בישיבת מרכז נגיד, היה קם פלג אידיאולוגי שמתנגד להנפת דגלי ישראל וגיוס לצבא. ומצליח משפטית לקבל את הזכויות על הישיבה.


ברור שלא הינו בקלות מוותרים.

אני נתקלתי גם, אבל בעיקר בעולם החרדימשה

שאני קצת עובד בו.

אני לא חושב שאתה מציג את הרב מרקוביץ בצורה נאמנה.ימח שם עראפת
ניכר שיש לך דעה אישית אודותיו ואתה דוחף אותה. אני מזכיר שמי שהתחילו את האלימות לא היו תלמידי הרב מרקוביץ.
צר לישלג דאשתקד

אין לי שום דעה אישית עליו. כעיקרון למדתי בבני ברק בשנים קשות וחוויתי את האלימות שהייתה בעת הפילוג עצמו (לפני כ21 שנה, לאחר פטירת הרב ברמן זצ"ל). היו לי חברים משני הצדדים, כולל בנו של הרב מקרוביץ עצמו.

עדיין אני חושב, שאם אדם אחד חושב שמגיע לו משהו ובכדי להשיג את זה הוא יצטרך לבלגן סדרי בראשית, הייתי מאוד מעריך אם הוא היה מוותר - וכל עוד מדובר בתלמיד חכם ובבלגן כל כך עוצמתי, בפירוש הייתי מצפה שהוא יעשה את הצעד הזה - זה לא אומר שהוא טועה או שהוא לא בסדר, הבהרתי את זה קודם ואני חוזר ומבהיר את זה שוב.

אני לא בטוח שאת האלימות הפעיל צד פלוני או אלמוני, המריבות הראשוניות בפוניבז' התחילו עוד לפני הרב מרקוביץ (כמדומני שגם אז צד "המחבלים" היה אלים ומחלל שם שמים גדול בהרבה מ"השונאים", ואכן השונאים הבינו את משמעות המחלוקת ולקחו צעד אחורה כפי שראוי לנהוג). לכן כלל לא הזכרתי את האלימות בדבריי (רק לגלגתי שיש לזה לגיטימציה בישיבת פוניבז', אבל לא התכוונתי בהכרח לצד מסוים).

כדי להבין איך כן אמורים להתנהג במצב כזה, אני מציע לך להסתכל על מריבות דומות שאירעו בישיבות שונות: במרכז הרב, הרצי"ה לא הסתדר עם הרב אריאלי, אז הרב אריאלי עזב והמשיך את הרבצת התורה שלו באופן שכולם היו מרוצים; הרב שפירא לא הסתדר עם הרב טאו, אז הרב טאו עזב והקים לעצמו ישיבה משלו, היה קצת מריבות הם לא הפכו את הישיבה לזירת קרב ואת התלמידים ללוחמים/קבצנים; בישיבת חברון היו לא מעט מריבות - עם הרב חיים סרנא (ובכלל זה עם הרב פרבשטיין), הרב אזרחי, הרב זקס ועוד ועוד - איכשהו הישיבה הצליחה להישאר שפויה, ומקסימום הלך תלמיד חכם ומימן בעצמו ישיבה למי שאוהב אותו ורוצה לשתות את דבריו בצמא (ולא תמיד זה קל, תבדוק כמה היה קשה לתחזק כלכלית את ישיבת עטרת ישראל, וכמה כסף וזמן ודיני תורה היו עד שישיבת כנסת הגדולה עמדה על הרגליים). גם אם היו מריבות קטנות, הן הסתיימו מהר, ובוודאי שלא ציפו שהתלמידים יסתובבו ברחובות כדי לגייס כסף. בישיבת גרודנא, איך שהתחילו מריבות, הרבנים המבוזים הודיעו שכל התלמידים הולכים הביתה עד להודעה חדשה, ואכן קבוצת התומכים שלהם פתרה את הבעיה תוך שבוע-שבועיים.

נתתי לך רשימה די ארוכה של אנשים לא פחות יפים, חכמים וצודקים מהרב מרקוביץ, ואתה רואה ארסנל של פרקטיקות שמשאירות את המריבות במקום מכובד ופותרת את הבעיה בלי להפוך את התלמידים ל"מוציאים לפועל" של הרב שלהם. על זה אני מדבר, ופירוש לא על צדק ויושר ולמי מגיע.

תמונה AI של סופת ביירון. מה דעתכם על זה?נ א

אהבתיסודיתאחרונה

אולי יעניין אותך