מועדים לשמחה !
אחרי השרשור הארוך (פה) והתגובות בפרטי,ואחרי שראיתי את השרשור של אנונימי_אנונימי,
רציתי לבקש סליחה רבתי מכל מי שאולי נפגע מהדברים שאמרתי ובעיקר מאיך שאמרתי,
למילים יש כח.ואני מבינה זאת.
בתגובות אני הרגשתי כאילו אני נמצאת במלחמה או בחברותא וזה לא טוב בכלל ועזרו לי לראות זאת.
יש לי הרבה מה לחשוב עליו במהלך השבת וחול המועד לגבי הנושא של מה אני מחפשת ואיך להתייחס לבחור שבעברו היה לו קשה ושהוא מתמודד (גם בהווה)
תודה רבה לכולם,שבת שלום.![]()
בקשת מחילהבאנונימיות
כל הכבודצהרים
כל הכבוד, בתוכנו כולנו מנסים לחזור בתשובה...משתדל להשתפר
אלופה !!מדרשיסטית20
רציתי להעיר שם על נקודה מסוימתארץ השוקולד
ואעלה אותו פה כי פה זה מתאים ואולי אפילו יותר.
ראשית, יצר עריות הוא יצר חשוב וטוב שיש אותו כי אם לא, אזי לא היו נולדים ילדים. (כבר הגמרא מספרת שרצו לבטל את היצר וגילו שהעולם לא יכול להתקיים בלי זה. [גילו זאת עם מחסור בביצים, רק אומר])
שנית, העלית שאלה כיצד את אמורה להתייחס ועל כך אני רוצה להתייחס באריכות.
אבל לפני כן אתנצל ואעיר שאף אם הדברים יישמעו תקיפים ואולי יעליבו, אינני מנסה להעליב ומחילה אם זה נשמע כך.
אשא תפילה שמכיוון שהדברים פה רגישים, יהי רצון שדבריי יתקבלו על לב שומעיהם ויכוונו לאמת.
הובאו פה דברים חמורים הן בשם רבי אליעזר בגמרא והן מדברי הזוהר.
בתור התחלה, הדברים הללו לא נכתבו מתוך הנחה שאישה תקרא אותם ולכן הם לא באו לומר כיצד את או כל בחורה אחרת אמורה להסתכל על בחור שעשה מעשה מסוים.
רבי אליעזר הרי אמר "ישרפו דברי תורה ואל ימסרו לנשים." (תלמוד ירושלמי פרק ג הלכה ד), ככה שברור כשהוא שנה משהו בבית המדרש הוא יצא מנקודת הנחה שהדברים לא יועברו לנשים.
אם נתייחס לזוהר, בהנחה שרשב"י כתב את הזוהר, הוא למד מרבי עקיבא שהיה תלמיד של רבי אליעזר שהובאה שיטתו לעיל ושל רבי יהושע שאמר במשנה "רבי יהושע אומר רוצה אשה בקב ותפלות מתשעת קבין ופרישות" (מסכת קידושין פרק ג, משנה ד) כלומר, אמנם לדעת רבי יהושע אין איסור, אבל מן הסתם אף אישה לא תרצה ללמוד.
לכן, פשוט שהאמירות הללו לא נועדו לאוזן הנשים, אלא היא נועדה כדי לגרום לגברים לא לנהוג באופן בעייתי. מה עוד שלכאורה חז"ל לא חשבו שכל בחור יכיר ישירות את הנאמר בגמרא, אלא מתוך מה שהרב ילמד את הבחור, ברוך ה' זכינו לדור שמסוגל ללמוד את דברי חז"ל ישירות, אבל חשוב לדעת כיצד לקבל את הדברים באופן הראוי.
כעת, אתייחס יותר לתוכן הדברים:
1. לעתים יש בחז"ל ובפוסקים לשון חריפה על איסורים והתנהלויות בעייתיות, עולה השאלה מדוע הדברים נאמרים באופן כה חריף?
הפניתי למאמר יפה (כתב העת "צהר" כרך טז של הרב יצחק רונס) בו הוא מציע ומראה שהדברים החריפים נאמרים על דברים שחומרתם פחות ברורה על מנת להרחיק. שלא יובן מדבריי שזה מותר, אלא אני מנסה לומר שהאיסור איננו כה חמור.
2. ביחס לחומרת האיסור, ראוי להבין שרבים מהפוסקים סברו שזה לא איסור דאורייתא אפילו, ולכן אינני חושב שראוי להיות תקיפה כלפי אדם שמתמודד מול זה מבחינה תורנית באופן חריף לעומת בחור שקם מאוחר לעתים קרובות ומפספס את זמן קריאת שמע בבוקר.
3. עוד יש לשאול האם הבעיה היא שבוודאות ידוע כי הבחור נכשל כאן במשהו, או שאת מניחה שכולם מתקשים ולכן אף הוא. וממילא תשובתו בצידו, אם כולם מתמודדים ורבים מאוד נכשלים לדעתך אזי האם זה דבר שראוי לפסול בעטיו?
4. עולה השאלה הרגשית כיצד מתייחסים לנושא הזה, כאן ישנה בעייתיות מסוימת נוספת שמבדילה בין איסורים אחרים לעומת דברים כאלה, כי זה נותן לך תחושות בעייתיות ממספר סיבות וזה מובן לגמרי. אבל אני חושב שעדיין ראוי לקחת בחשבון מספר נקודות:
א. הקב"ה ברא אותנו שאנחנו מתישהו מתבגרים ומגיעים לגיל ומצב בו אנחנו מסוגלים לפעול ולהביא ילדים נוספים בעולם, חלק מזה מתבטא בשינויים גופניים וחלק מתבטא בבחינה הנפשית ובמשיכה. ככה שעצם המשיכה שיש לבחור מסוים כלפי נשים או דברים בעייתיים היא לא פסולה כשלעצמה, לא חלק נצרך בבריאה המדהימה שה' יצר. עצם ההתמודדות עצמה היא לא פסולה, אם עושים טעויות זה בעייתי, אבל זה לא חייב להיות סוף העולם. (דן במצב שמדובר בבין אדם למקום ולא בבין אדם לחברו)
ב. אני חושב ומאמין שברגע שאדם נשוי ובקשר טוב עם אשתו הוא ייתן לה מקום של כבוד ואחרות לא יתפסו בקלות את מקומה אף אם הן יפות יותר, ככה שאינני חושב שהחשש צריך להיות חשש קיומי. (וכן אני חשתי בעבר כשהייתי בקשר מתקדם.)
ג. בחתונה של זוג יש אמון הדדי הקיים בעצם ההסכמה לחיות יחד, זה מתבטא בכך שאנו מוכנים לשתף דברים רגישים עם הצד השני מתוך הנחה שהם ישתמשו בזה רק לטובתנו ולא כדי לפגוע בנו, מתבטא בהחלטות כלכליות ובכלל בעצם ההסכמה לחיות יחד. אף כאן, צריכה להיות רמה מסוימת של אמון, שהבחור שאיתו תתחתני ירצה להיות איתך ולא יחפש אחרות. אני מציע שתחשבי כמה היית רוצה שהוא יסמוך עלייך ובהתאם תסמכי עליו.
מקווה שעזרתי, אם צריך הרחבה אז בשמחה
מועדים לשמחה
הערה על 2ברגוע
גם אם נאמר ששז"ל הוא מדרבנן, הרהור עבירה הוא איסור דאו'.
והוא יותר חמור מזמן ק"ש, כי לעבור את זמן ק"ש זה "רק" ביטול מצוות עשה.
אממ התלבטתי אם להגיב ..י.על
אני חושבת שאת הדיון של מה רמת החומרה של זה וכו' ובכלל כל הנושא הזה עדיף לעשות בפורום נפרד- שם אפשר לחזק זה את זה או זו את זו, זאת תהיה מצווה גדולה
אבל לא פה,בפורום מעורב,כי זה נושא מעצבן,כואב ומעציב.
לא חושבת שזה יתרום למישהו.
יש הרבה אמת בדברייךארץ השוקולד
ולכן התלבטתי רבות אם להגיב.
אבל מכיוון שבחורים רבים נפגעים מעצם ההתייחסות הזו, חשתי צורך להגיב ולאזן מעט את הדברים.
כמו כן, הייתה פה בחורה שפתחה את הדיון ביחס להתייחסות כלפי האדם והיה נראה שהיא צריכה התייחסות ולכן התייחסתי וכתבתי למרות שמדובר בפורום מעורב וניסיתי להיזהר בלשוני במידת האפשר.
ולבסוף, מסכים איתך שזה נושא רגיש ואילו הייתי בחורה לא הייתי פותח פשוט את השרשור, כשם שאני לא פותח שרשורים רבים שלדעתי לא ראויים ואם הייתי חש שנושא השרשור נשי. אין צורך לעיין בכל שרשור. (ומחילה אם זה היה תקיף)
מבינה.י.על
הדברים שכתבת לדעתי יכולים להתקבל רק על לב הבנים,
בנושאים האלה כדאי שבנים ידברו עם בנים ובנות עם בנות כי הראש באמת אחר..לא רוצה להרחיב מדי כאן.
הבחורה לא מבינה איך בנים חווים את כל העניין הזה, היא כתבה לדעתי לגמרי מתמימות טובה, גם אני הייתי יכולה לכתוב משהו דומה לא פני הרבה זמן . היום זה לא שמשהו יסודי השתנה אבל מבינים יותר שיש מורכבות שלא מספיק מבינים, שיש התמודדות שלא אבין.
בנים לבנים, בנות לבנות הכי טוב.
שכוייח על ההערהארץ השוקולד
אמנם יש דעות כאלה כפי שהבאת, ודברים נכוחים וראויים, אבל:
1. במקרים שמדובר בלאו ואף לדעות האלה, האדם יצטרך לעשות יותר תשובה, אבל עדיין לא ראוי להתייחס כלפיו באופן כה נוקשה.
2. איסור ה"הרהור" שעוסק דווקא בעריות הוא לא פשוט, כי הרמב"ם והחינוך לדוגמא סוברים שעריות הוא פשוט דוגמא של תאוות גשמיות.
3. גדר האיסור דאורייתא הוא במחלוקת רחבה ואצטט את החלק הרלוונטי ממיקרופדיה תלמודית:
"ההרהור בזנות
מחשבת זנות - שנאסרה בלא תתורו אחרי לבבכם, לסוברים כן (ראה לעיל) - נחלקו בה הדעות:
- יש סוברים שעָנשׁה חמור, והקדוש ברוך מצרפה למעשה, כשם שאמרו במחשבת עבודה-זרה (ראה ערכו) שהקדוש ברוך הוא מצרפה למעשה לענוש עליה (ראה קדושין לט ב, ושם מ א, וחולין קמב א. כן משמע מפירוש ראב"ן הירחי לכלה רבתי א; לב מבין (נאבארו) עבודה זרה ב ג, בשם חקרי לב; פתח הדביר או"ח ג טז), שאף מחשבת זנות חמורה כמחשבת עבודה זרה (כן משמע מראב"ן הירחי שם ולב מבין שם, ופתח הדביר שם); ועוד, שהרי שתיהן נאסרו באותו הלאו "ולא תתורו" (ראה לעיל: אחרי הלב. פתח הדביר שם).
- יש מחלקים בין המחשבות, שאף על פי שאת שתיהן הקדוש ברוך הוא מצרף למעשה, מכל מקום בעבודה זרה היינו אפילו במחשבה אחת, ואילו בזנות אינו אלא כשהאריך במחשבתו והרבה להרהר (לב מבין שם; מדרש תלפיות ג, גלוי עריות).
- ויש סוברים שאף על פי שאסרה תורה מחשבת עריות בלא תתורו, אין הקדוש ברוך הוא מצרפה למעשה לענוש עליה כעושה מעשה, שאינה חמורה כמחשבת עבודה זרה (לב מבין שם; מהרש"ם ב קכז; אגרות משה אה"ע א סט).
וחשוב המהרהר בה רק שתר אחר לבו, ואינו עובר אלא כשייחד את מחשבתו לחשוב אותם, ואם נכנסה המחשבה בלבו מעצמה, אינו חשוב שתר אחר לבו (פוקד עקרים ד; ארח מישרים יב א), אלא שהוא צריך לדחותה מלבו, ולא לתור אחריה, ואם לא דחאה - עבר (כן מצדד בארח מישרים שם).
ובמהות המחשבה נחלקו אחרונים:
- יש סוברים, שהיינו כשהוא מהרהר לעשות עבירת זנות (פועל צדק על תרי"ג מצוות, ליום חמישי; אגרות משה שם), אבל שאר הרהור רע שאינו עברה, כגון הסתכלות בבעלי חיים בשעה שהם מזדקקים זה לזה - שאסורה משום שהיא מביאה לידי הרהור רע (ראה ערך הרהור עברה: דברים האסורים משום הרהור) - אינו אסור אלא משום וְנִשְׁמַרְתָּ מִכֹּל דָּבָר רָע (דברים כג י), שדרשו ממנו חכמים שלא יהרהר אדם ביום, ויבא לידי טומאה בלילה (ראה ערך הנ"ל: ונשמרת מכל דבר רע. אגרת משה שם).
- יש סוברים שכל הרהורים רעים הם בכלל ולא תתורו, ומלבד שעבר בהם על ונשמרת מכל דבר רע, עבר אף על ולא תתורו (חכמת אדם, בית הנשים קכז ב).
- ויש סוברים שהדבר תלוי במחלוקת ראשונים, שלסוברים שאיסור הרהור שנאמר בכתוב "ונשמרת", אינו נמנה במנין המצוות (ראה ערך הנ"ל: ולא תתורו), כל הרהור רע הוא בכלל "ולא תתורו"; ולסוברים שאיסור הרהור שנאמר בכתוב ונשמרת נמנה במנין המצוות, לא נאסר בלא תתורו אלא הרהור עבירת זנות, ומטעם זה הוא ש"ונשמרת" נמנה במנין המצוות, מפני שריבה לאסור אף הרהור שאינו מהרהר כדי לעשות (פתח הדביר או"ח ג טז)."
שכוייח על התגובות המושקעותברגוע
די מסכים עם 1
לגבי ההמשך- לא הבנתי למה זמן סותר מה שכתבתי,
אבל כנראה עדיף שלא נמשיך את הדיון כאן כי זה מפריע לאחרים.
את הדיוןברוקולי
צודקמבשר שלום
תודהארץ השוקולד
רק עכשיו ראיתי את תגובתך אלי שםארץ השוקולד
האמת ששועשעתי ולא נעלבתי, אבל בימי חלדי למדתי שיש דברים רבים שאינני יודע, אבל גם שאחרים לא יודעים הכל ולכן ראוי לדון לגופו של עניין ולא להניח שאף צד כבר יודע הכל. אז רק בגלל שלמדתי יותר שנים בישיבה ממך אז ברור שאני יודע את כל מה שאת יודעת?! ברור שלא, אז גם להיפך
לא באתי לזלזל בך, אלא יתכן שפספסת משהו ולכן רציתי להפנות את תשומת ליבך.
"ברור שאני אפסיד
" וכי אני נכנס לויכוח כדי לנצח?!
אז לא, אני מעיר דברים כי חשוב לכוון אל האמת ואם לא אעיר את מה שאני מכיר וחושב שנכון לומר כיצד נוכל לדון בדברים ולהגיע אל האמת? מעבר לכך, נאמרו דברים שעוסקים בדיני נפשות וחשוב לשים לב לכך.
@קוד אבל פתוח ו@פוטפוט תודה על הדאגה והאכפתיות, מעריך
וכעת, ברשותך אגיב לך כאן על הדברים:
אל תתווכח איתי - לקראת נישואין וזוגיות
1. ביחס לפירושים, את צודקת שיש שפירשו ש"לא תתורו" מוסב אף על עריות, אבל הרמב"ם מבין מהספרי שהאיסור רלוונטי לעבודה זרה ולתאוות באופן כללי וצניעות היא סעיף בהתייחס לתאוות ולא שצניעות היא האיסור היחיד שם ואביא את לשונו בספר המצוות:
"הזהירנו שלא לתור אחר לבבנו עד שנאמין דעות הפך הדעות שחייבתנו התורה, אבל נקצר מחשבותינו ונשים להן גבול נעמוד אצלו והוא מצות התורה ואזהרותיה.
והוא אמרו "וְלֹא תָתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם" (במדבר טו, לט).
ולשון ספרי: ""אַחֲרֵי לְבַבְכֶם" זו מינות, כענין שנאמר "וּמוֹצֶא אֲנִי מַר מִמָּוֶת אֶת הָאִשָּׁה וְגוֹ'" (קהלת ז, כו). "וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם" זו זנות, כענין שנאמר "וַיֹּאמֶר שִׁמְשׁוֹן לְאָבִיו אֹתָהּ קַח לִי כִּי הִיא יָשְׁרָה בְּעֵינָי" (שופטים יד, ג)" (ספרי במדבר, פרק ט"ו, פסוק ל"ט) רוצה לומר, המשך אחר התאוות הגשמיות והתעסק המחשבה בהן." (ספר המצוות לרמב"ם, לאוין מז) ואין על כך השגה של הרמב"ן.
וכן בספר החינוך כתב:
"לא לתור אחר מחשבת הלב וראיית העיניים:
שלא נתור אחר מחשבת הלב וראית העינים, שנאמר (במדבר טו, לט): "וְלֹא תָתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם אֲשֶׁר אַתֶּם זֹנִים אַחֲרֵיהֶם".
ענין לאו זה שנמנענו שלא ניחד מחשבותינו לחשוב בדעות שהם היפך הדעת שהתורה בנויה עליו לפי שאפשר לבוא מתוך כך למינות, אלא אם יעלה על לבו רוח לחשוב באותן דעות הרעים יקצר מחשבתו בהם וישנה לחשוב בדרכי התורה האמתיים והטובים. וכמו כן שלא ירדוף האדם אחר מראה עיניו, ובכלל זה שלא לרדוף אחר תאוות העולם הזה כי אחריתם רעה וכדי בזיון וקצף, וזה שאמרו זכרונם לברכה (ספרי שלח), "וְלֹא תָתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם", זו מינות, "וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם", זו זנות, שנאמר (שופטים יד, ג): "וַיֹּאמֶר שִׁמְשׁוֹן אֶל אָבִיו אוֹתָהּ קַח לִי כִּי הִיא יָשְׁרָה בְּעֵינֵי".
שורש מצוה זו נגלה, כי בזה ישמר האדם מחטוא לה' כל ימיו. והמצוה הזאת באמת יסוד גדול בדת, כי המחשבות הרעות אבות הטומאות, והמעשים ילדיהן, ואם ימות האדם טרם יוליד אין זכר לבנים, נמצאת זאת המניעה שורש שכל הטובות יוצאות ממנה. ודע בני ותהא מרגלא בפומך מה שאמרו זכרונם לברכה (משנה אבות ד, ה), עברה גוררת עברה ומצוה גוררת מצוה, שאם תשית דעתך למלאות תאותך הרעה פעם אחת תמשך אחריה כמה פעמים, ואם תזכה להיות גבור בארץ לכבוש יצרך ולעצום עיניך מראות ברע פעם אחת יקל בעיניך לעשות כן כמה פעמים. כי התאוה תמשוך הבשר כמשוך היין אל שותיו, כי הסובאים לא תשבע נפשם לעולם ביין אבל יתאוו אליו תאוה גדולה, ולפי הרגילם נפשם בו תחזק עליהם תאותם, ולו ישתו שם כוס מים יפוג יקוד אש תאות היין ויערב להם. כן הדבר הזה, כל איש בהרגילו בתאוות ובהתמידו בהן יחזק עליו יצרו הרע יום יום, ובהמנעו מהם ישמח בחלקו תמיד כל היום, ויראה כי האלהים עשה את האדם ישר והמה בקשו חשבונות רבים ללא תועלת של כלום.
דיני המצוה זו קצרים, הרי ביארנו בזה רוב עיקרן.
ונוהגת מצוה זו בכל מקום ובכל זמן, בזכרים ונקבות.
ועובר על זה ויחד מחשבתו בענינים אלו שזכרנו שמביאין האדם לצאת מדרך דעת תורתנו השלמה והנקיה ולהכנס בדעת המהבילים הכופרים, רע ומר. וכן מי שהוא תר אחר עיניו, כלומר שהוא רודף אחר תאוות העולם כגון שהוא משים לבו תמיד להרבות תענוגים גדולים לנפשו מבלי שיכון בהן כלל לכוונה טובה, כלומר שלא יעשה כדי שיעמוד בריא ויוכל להשתדל בעבודת בוראו, רק להשלים נפשו בתענוגים, כל מי שהוא הולך בדרך זה עובר על לאו זה תמיד בכל עת עסקו במה שאמרנו.
ואין לוקין על לאו זה, לפי שאין זה דבר מסוים שנוכל להתרות בו העובר עליו, כי מהיות האדם בנוי בענין שאי אפשר לו שלא יראה בעיניו לפעמים יותר ממה שראוי, וכמו כן אי אפשר לו שלא תתפשט המחשבה לפעמים יותר מן הראוי, על כן אי אפשר להגביל האדם בזה בגבול ידוע. גם כי פעמים אפשר לעבור על לאו זה מבלי שום מעשה, וכבר כתבתי למעלה שכל לאו שאפשר לעבור עליו מבלי מעשה אף על פי שעשה בו מעשה אין לוקין עליו לפי הדומה." (ספר החינוך מצווה שפז)
החינוך הולך בדרך הרמב"ם שהתורה באה לאסור הימשכות אחר תענוגות העולם הזה.
אמנם, הסמ"ג סבר שמצווה זו עוסקת בצניעות ומצינו שיש בכך מחלוקת, אבל זה לא כה פשוט שיש איסור תורה ספציפית על עצם מחשבות כאלה ומה שבטוח שאין מצווה בספר המצוות לרמב"ם שאסור להוציא שז"ל ולא מצאתי לא בחינוך ולא בסמ"ג. מצרף פה הפניה לסיכום קצר של מיקרופדיה תלמודית (שלכאורה הרב זלמן נחמיה גולדברג עבר על כולו)
2. ביחס לדברים שהבאת ממדרש תהלים, דברים יפים, אך לא ברור שעצם ראיה רגעית היא אסורה. (וכן רבים מהפוסקים סוברים שהאיסור הוא בהבטה ולא רק ראיה כדברי המשנה ברורה בסימן עה סימן קטן ז: "וראיה בעלמא לפי תומו בלא נהנה שרי אם לא מצד המוסר")
3. ביחס לציטוט מהגמרא בסנהדרין הראית שיש תאווה לעריות, דבר שאין לעבודה זרה, מקבל שיש הבדל בתאווה, אבל מהיכן זה מוכיח שהחומרה הייתה בעריות ולא בעבודה זרה?
4. טעיתי בעמוד ולכן לא מצאת, מחילה. "ופרומה משני צדדיה" (גיטין צ עמוד ב)
5. למה אני לא יכול להשוות להיום?
אם מודפס בעמוד פתיחה לספרי קודש בעבר תמונות פרוצות שאפילו אתרי חדשות חילונים לא היו מוכנים לשים בלי אזהרת צפיה, אז כנראה שאז המצב היה חמור יותר באותו הזמן.
אם תעייני בדברים שהובאו פה במנהג אצל בעלי התוספות ואצל הרמ"א
עובדת זרה עבור אדם מבוגר הזקוק סיעודי
נראה כי היו זמנים ומקומות (בהם חיו בעלי התוספות והרמ"א) שבהם היה מקובל דברים שלנו מבחינה צניעותית נשמע הזוי...
6. למה שלא יחששו?!
לרבי יוחנן לא כאב שהוא איבד עשרה ילדים?
את חושבת שצדיקים רבים שחיו בשואה לא היו מעדיפים לוותר על לחיות בתקופה הזו ולחיות בזמן אחר?
אז כן, גם צדיקים חוששים מלחיות בתקופות קשות וזה בסדר.
למה להניח שזה רק רוחני?
7. מלאכים מחיי מתים? כמה מתוך חז"ל היו כאלה?
תשובהבאנונימיות
@ארץ השוקולד
קודם כל סליחה שאני לא מפרטת אין לי כח לרשום כל כך הרבה ולא מבינה איך לך יש ...
לענייננו :
1. לגמרי איבדתי אותך.מה הנקודה שאתה מנסה להעביר ?
2.מ"ג בסי' ע"ה משב"ז סק"א להסתכל בלא נהנה שרי וכן משמע באבן העזר וכן הבין מדביר הב"ח דבלא נהנה מותר ראיה מעלמא מותרת אבל אם נהנה אפילו ראיה בעלמה אסורה.
3.הבאתי את זה כי גם אם נלך לפי "ולא תתורו"-עבודה זרה שהבאת,בסוף הבאמת זה העריות.
4. יפה אך אדומיות שבצרפת זה לא כל העולם וגם לא כתוב כמה גילו בצידיהן אבל זה נכון שהגויים היו תמיד פחות צנועים מעם ישראל ולכך מכוון איסור התורה "ובחוקותיהם לא תלכו" (ויקרא יח, ג), שעיקרו הוא שלא לחקות את הגויים במלבושים שאינם צנועים ובמנהגים שקשורים לאמונות טפלות (על פי מהרי"ק שורש פח).
5. לא יודעת על מה אתה מדבר,זה נראה לי מאד פשוט שפעם גם גויים שמרו על צניעות,לפחות יותר מעכשיו.
אולי אפשר להגיד שבגלל שחז"ל אמרו שטפח באישה ערווה משמע שלא היה גרוע יותר מזה שהיו צריכים להתייחס אליו..
במסכת כתובות (עב, ב) מבואר שאשה חייבת לכסות את זרועותיה, ואם היא מגלה אותן בציבור, הרי היא נחשבת לעוברת על דת יהודית. ואת שאר היד שאינה הזרוע אין צריך לכסות. לדעת רבי שמואל בר נחמן (ברא"ר פ, ד), כל המעשה עם דינה התחיל מכך שזרועה נתגלתה ברבים לפני שכם בן חמור, ומתוך כך נתאווה לה וחטא עימה, ומגילוי הזרוע נמשכה כל הפרשיה המסופרת בתורה (בראשית פרק לד) - מכאן יוצא שהיו רגישים למראות הללו - מכאן שלא היו רגילים ללכת פחות בצניעות של זרוע מגולה.
אבל בלי קשר לזה,היום ה' ישמור יש כל כך הרבה מעשים אסורים שאין בושה מהם או לדבר עליהם שפעם לא חלמו בכלל...(אם בגלל הבושה או אם בגלל הכבוד של המשפחה וכד')
[הייתי מביאה דוגמאות אך בגלל שאתה גבר אני עלולה להכשיל אותך בהרהורים]
6. כל הסבל והיסורין - מכפרים לאדם על עוונותיו,ואם אין לו - מעלים אותו דרגות. כל המהות שלנו בעולם (פרוזדור) הוא להגיע לעולם הבא (טרקלין) ועם כמה שיותר מצוות וכמה שפחות עבירות. לבוא להגיד שגדולי עולם באומרם דברים אלו - התכוונו לסבל
פה בעולם הזה - קשה לי לקבל.. אני יכולה אם עדיין לא השתכנעת לחפש מקורות.
7. כל התנאים והאמוראים - עבודה זרה י' "קטן שבכם מחיה מתים".
וסליחה על ההתבטאות של ה"אל תתווכח איתי"..
נתבקשתי לא להאריך בדיון הזה מכיוון שהפורום מעורבארץ השוקולד
באופן בסיסי הרבה יותר יש פה נקודה שמפריעה לי:
האם מטרת השרשור פה הייתה לשאול כיצד את אמורה להתייחס לבחור שנכשל או שאת חוששת שנכשל או שאת מנסה להטיף מוסר?
הרי שאלת פה על דרך התייחסות, עניתי על כך די באריכות ולא התייחסת כלל, דבר שמעלה תהיות על מטרתך... (ומפאת החשש הזה וכדי לאזן כי אמירות כאלה יכולות לפגוע בהרבה אנשים חשתי צורך לענות בארוכה.)
1. הרמב"ם והחינוך שהבאתי סברו שאיסור "ולא תתורו" מוסב על עבודה זרה, "אחרי עיניכם" מוסב על עריות כדודמא לתאווה גשמית, אבל באותה מידה תאווה של מאכלים או של כסף באופו פשוט נכנסת לאיסור.
2. עייני בהליכות עולם של הרב עובדיה בפרשת בא שנה א אות ט (+-, יתכן שאני קצת טועה במראה מקומות, אין לי את הספר איתי) אבל באופן פשוט טענת הב"ח היא מחודשת ויש לה הרבה קשיים מחז"ל. (אחד התנאים בירך על ראיית אישה יפה אז פשוט שהוא נהנה, מה עוד שאיך הקב"ה יכול לאסור על דבר שלא נעשה בו שום דבר, אפשר לאסור על המשך מצב אבל לא על דבר שאדם ראה והביט את עיניו מיד.)
3. לא, האיסור החמור הוא העבודה זרה משם.
4. לא אמרתי שכל העולם ולא בכל הזמנים, אלא שהיו תקופות וזמנים בעייתיים יותר ופחות.
5. נראה לך מאוד פשוט, אבל זה כי את לא פתחת מהדורות של ספרים שיצאו לפני 400 שנים..
וכן תקופת חז"ל היא תקופה נוספת, ציינתי שהיו תקופות בעייתיות יותר, והיו תקופות בעייתיות פחות.
[המצווה הזו שייכת באותה חומרת איסור לגברים ולנשים כדברי החינוך "ונוהגת בזכרים ובנקבות", ככה שאם לי אסור אז לך אסור גם באותה מידה לפי הרמב"ם, החינוך והסמ"ג שלא חילקו בין גברים לנשים באיסור הרהור.]
6. עייני בסוגיה של "ייסורים של אהבה" בברכות דף ה (עמודים א-ב) ותגלי שאמוראים מספר העדיפו לוותר על סבל בעולם הזה.
"חביבים עליך ייסורין?
לא הן ולא שכרן"
ובהמשך הסוגיא בדברי רבי יוחנן על בנים. ותנסי לדמיין את הסיטואציה.
וכן בדברי רבי זירא שהוא עלה לארץ רק אחרי שהוא ראה בחלום שיהיה שלום לו. (ברכות דף נו עמוד א)
וכן בדיון של רבי טרפון עם חכמים על כך שהוא הסתכן כדי להחמיר בקריאת שמע כדעת בית שמאי. אילו סכנה לא היה עניין אצלם, לא היה דיון על כך.
וכן בכל ענייני התפילות והתרופות למצבים פיזיים (בברכות דף ח עמוד א, בכתובות פרק "מי שאחזו" ובעוד מקומות רבים בש"ס) שמראה שמצב פיזי היה חשוב לחז"ל.
7. אילו רבי יוחנן היה מסוגל להחיות מתים הוא לא היה מחייה את בניו? (ברכות דף ה עמוד ב)
אילו רבא היה מסוגל להחיות מתים הוא לא היה מחיה את אשתו? (בסיפורי החלומות בברכות דף נו עמוד א)
אילו אלישע בן אבויה רבו של רבי מאיר היה יכול להחיות מתים (לפני שזנח את התורה) הוא לא היה מחיה את הילד שנפטר בטיפוס על עץ הדקל? (בחולין דף קמב)
אלא על כרחך שאמירה זו איננה כפשוטה כדרך הרמב"ם (בהקדמתו לפרק חלק) והמהר"ל (בדרשות רבה בר בר חנה) הדורשים מדרשים שלא כפשוטם ומנסים לדרוש מכאן.
לגבי ההתבטאות באמת שלא נפגעתי, זו פשוט הייתה הערה משעשעת.
מעדיפה לא להמשיךבאנונימיות
אפשר לפרשן את זה כניצחון שלך.
אני רוצה לנצל את הבמה הזאת בכדי להעביר מסר:
בכלל זה לא בטוח שמותר לי או לנשים בכללי ללמוד תורה בכלל..
אפשר לעיין פה: מי שרוצה מקורות>>> - צעירים מעל עשרים
ובעוד מלא מקומות
ובכלל על לימוד תורה - גדול המצווה ועושה, אי לכך אם נלמד אותו מספר שנים ואותם מסכתות לך יהיה הרבה יותר שכר ממני וגם בכלל "כל המלמד את ביתו תורה כאילו מלמדה טפלות", "ישרפו ספרי תורה ואל ימסרו לנשים" ועוד..(ואני יודעת שיש פרשנויות מקצה אחד לקצה שני)
אני בהתחלה הייתי ממש נגד והרגשתי אני לא שווה פחות ושאפתי ללמוד כמה שיותר, היום אני מצטערת על זה בהרבה מובנים וכל אחת שתרצה לעשות מסלול דומה לשלי אגיד לה שחד משמעית זה לא שווה את זה..
זה לא שווה את זה בגלל הזמן שלוקח ללמוד כל כך הרבה (בזמן שיכלה ללמוד מקצוע ולעבוד ובכך לפרנס בעל אברך, שזה הרבה יותר חשוב)
זה לא שווה את זה בגלל שזה בקלות יכול לגרור לחטאי גאווה (לא צריכה להאריך בזה, שמתם לב לבד...)
זה לא שווה את זה בגלל שכל מי שאת יוצאת איתו - או שאת חושבת שהוא בור ועם הארץ (כי את מסתכלת עליו ביחסיות) או שהוא נרתע מהידע וחושש שיאפיל עליו או שהוא יראה קטן ויפחד לטעות (זה לא רק בחורים עם ביטחון עצמי נמוך, יש בזה משהו בריא שהבעל ידע הרבה יותר מהאשה בתורה ובהלכה)
זה לא שווה את זה בגלל המעמד החברתי שאת מוותרת עליו ועל החברות שלא כיף להן (ובצדק) לבלות עם רבנית.
זה לא שווה את זה בגלל הדחף להיות המשגיחה של כולם או שאחרים חוששים שתהיי המשגיחה שלהם.
וזה לא שווה את זה שאין לך עם מי ללמוד ואת צריכה להתחנן לאביך או לאחיך..
נהרות של דמעות נשפכו כבר.. וכמה שיש רצון, קשה להתנתק כמעין "מים גנובים ימתקו" או דווקא בגלל שאני לא מצווה על לימוד תורה - זה עושה חשק כן ללמוד (למרות שאולי זה המקום, מעדיפה לא להאריך ומי שרוצה שיסתכל בדרשות של למה גדול המצווה ועושה משאינו מצווה ועושה)
לא שווה את זה בגלל ההרגשה להיות מוזרה וחריגה מכולם..
בקיצור עשיתי את טעות חיי ואני ממררת בבכי ומקווה שלא יהיו נשים שיחזרו על הטעות שלי..
ועוד יותר - שלא ילכו אחרי רוחות הפמיניזם שמקורן בארצות ובתרבות המערב הקלוקלות.
הכי חשוב - לא לחשוב שחז"ל לא ידעו על מה הם דיברו או שהיום זה שונה, תכבדו את חז"ל. קדושיי עליון שכל כך הרבה מרגליות הפיקו ובראייתם ראו רחוק..
אני הייתי צריכה להבין זאת בדרך הקשה, מקווה שתוכלו ללמוד ממני ולפחות אעשה תשובה בכך ואזכה את הרבים
לגיטימי לחלוטיןארץ השוקולד
בכל מקרה, יש הרבה מקום לנשים ללמוד תורה והרחבתי על כך במאמר שכתבתי כאן לפני מספר שנים. (ואמר לי רב כשדנתי איתו על המאמר שחשוב מאוד לעודד נשים ללמוד תורה בימינו.)
פשוט עניינים אלה כפי שציינה יעל לא נועדו לפורום מעורב.
ונקודה נוספת שחשוב לזכור ולהבין שצריך גם לחוש את דברי חז"ל ולהבינם מההקשר שלהם ולא לקחת כל ציטוט במנותק.
לא בכמות כזו ובעיון כזה ..לא משנה. פסח שמח !באנונימיות
אשריך וזה. כתבת שאבא שלך רב, למה שלא תשאלי אותו?אורות הכתובה
וואו חשבתי על זה גםחצילוש
אחשוב על זה, תודה!!!באנונימיות
תודהבאנונימיות

אני לא רוצה להגיב כדי לא לפתח שיחות ולהיקשר לאנשים, אל תבינו אותי לא נכון, יש פה אנשים מדהימים!! אבל אני לא מרגישה שייכת..(בכללי לפורום פה) מבקשת גם לא לשלוח לי פרטי.
@ברוקולי @צהרים
@מדרשיסטית20 @משתדל להשתפר @ארץ השוקולד @י.על
בשמחהארץ השוקולדאחרונה
אם אתם לא מכירים את הניק, אל תפתחו נושאים רגישים איתם.
וגם כאשר מכירים את הניק ראוי להיזהר.
שומרת נפשה (ושומר נפשו) תישמר ולא תיצור שיח בנושאים כאלה אף לדמות שנראית נשית באופן וירטואלי.
פסח כשר ושמח
זה נהיה טרנד?הפי
לדבר עם בחורה ולברוח?
2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.
אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש
ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.
ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה
לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .
איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?
ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום
שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו
ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .
מדוע?
אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )
ובסוף הלכו בלי הסבר בבום
אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..
ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..
אבל לא כולן לוקחות את זה ככה
יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..
באמת קחו אחריות.
גוסטינג זה גועל נפש
אתם גועל נפש
השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.
אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..
נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??
(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?
אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל
דרך ארץ
כנל הפוך!! כלפי גברים
מעצבן ממשארץ השוקולד
פעם אחת קרה ליאביעד מילוא
התחיל איזה קשר והבחורה נעלמה כאילו בלעה אותה האדמה
קרה גם הפוךבחור עצוב
אחרי חודש פתאום שלחה הודעה משום מקום. הגבתי לה ביובש שתבין שלא מעוניין.
תגיד לה ברחל ביתך הקטנההפי
לא בא לחנך אותהבחור עצוב
הלוואי עליadvfb
אם אחרי כל הבירורים זה מה שהתגלהintuscrepidamאחרונה
אזי צריך להודות לה' יתברך ששמר את נפשך.
היה כנראה צריך את הבירור בשביל שני הצדדים, אך ברוב חסדיו ה' חסך לך את כל הפגישות והסבל מהבחור.
ואני לא אומר את זה רק מהצד של הכל לטובה וכו', אלא פה באמת רואים את ההצלה עצמה ישר.
לדעתי החלק שקשה זה שבסיטואציה כזו אפשר לומר לעצמך למה אני שוב פעם בסרט של להתבאס מקשר שהיה רלוונטי והתברר שלא…
עד כאןכְּקֶדֶם
מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה
וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד. ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.
ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.
אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.
ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.
אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.
הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.
התוהו קדם לעולם.
נוגע, לא נוגע
עצוב וכואב לשמוע
קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.
שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך
נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
כואב ממשארץ השוקולד
חבר יקרכל היופי
עוד לא הגיע זמנך להיעלם.
הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.
הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.
האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?
אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.
כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.
אבל יש ויהיו רגעי אור.
אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.
אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.
מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.
חולה עליךךךadvfb
אחלה כתיבה
הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.
לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.
יש שני צדדים יראה ואהבה.
היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב.
על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.
אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!
בהצלחהברוקוליאחרונה
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי
אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...
לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.
עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).
הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.
זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".
מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."
וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?
זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...
ביטחון עצמי כן חובהזיויק
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים
אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.
"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".
תודהנוגע, לא נוגע
שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon
האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם?
אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
אשמח גם
ראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה
אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור 
פניתי
ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
JLICתמיד בבטחה
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות
יש להם גם קהילה פיזית?
בוודאיארץ השוקולד
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?
כמה שדכנים ומיזמים.
כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.
בהצלחה
הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי
הבחורה כמעט מתעלפת מקור
והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..
הבנת מה אני אומר?
אחי , היא בעולמות עליונים
ביטקוייןמשה
זה באמת מקום לרחף בו.
כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.
מה שבטוח.
ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.
תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.
בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.
הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.
ברור שהיא צריכה להגידהפי
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד
אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.
ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.
חחחח לא נראליהפי
אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר
פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן
מה לא ניקח????
והיא כולה עלק קר לך
הורידה לי את החשק לא לקחתי .
סתם פשוט היה יש ים אנשים
קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר
אבל בדייטים לי ספציפית קפוא
ואני חופרת לבחור שקר לי!
הוא לא יכול לפספס את זה
אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי
שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.
שזה קטע זה יחסי כי עם גברים קפוא לי רצח
ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק
אז אפשר לעבורבחור עצוב
זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.
בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).
אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר.
ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב
יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות.
אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
מסכיםארץ השוקולד
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה
והיא עדיין התפדחה להגיד
אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה
מזכיר לך משהו?אריק מהדרום
את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.
המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.
וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.
זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.
אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.
וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.
אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה
השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.
אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד
רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?
מה דעתך על זה?
המצב הנפוץאריק מהדרום
בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.
אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה
תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.
אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.
ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
אוחזיויק
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.
ולמה
1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.
(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)
מסכים ומחזקאביעד מילוא
אבל זו התבוננות חיצונית צריך לשבור את הסטיגמות
אתה מה זה צודקadvfb
גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.
אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.
לא הבנתיהרמוניה
למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?
לראשון יש יותר סיכויadvfb
הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.
בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי.
תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה
לבין כמה שהוא באמת
