אתם תצליחו לא לדבר לשון הרע עם הבני/בנות זוג שלכם?חסדי הים
אנחנו נשדל.. לא בטוח אם נצליח או לאטיפה של אור
התוצאה היא פחות חשובהadvfb
הדרך בשביל להגיע אליה היא הרבה יותר. ככה בזה וככה בכל דבר בחיים. "שונא מתנות יחיה".
ומי שתהיה חשובה לו הדרך וישקיע ויפעל בעבורה, סביר להניח שגם יצליח. ככה מלמדים החיים.
ובלי קשר - לשון הרע הוא אותו יצר לבנאדם רווק ולבנאדם נשוי - מי שמדבר ידבר עם מי שיהיה שם. לא משנה מי זה יהיה.
ולגוף השאלה - לא. אבל אין לי תעודת ביטוח כמו שלאף אחד אין.
^^ נכון.נפש חיה.
אני דווקא די מצליח כרווק לשמור על לשון הרע, כי אני לא מדברחסדי הים
זה שונה כשיש לך אשה שאתה מדבר איתה ממש על מה שקורה בחיים.
ובמיוחד שהאישה מדברת...טיפה של אור
אאוצ'חיות צבעונית
למה אווץ?טיפה של אור
זה לא תכונה שלילית.. כן?
זאת תכונהחיות צבעונית
וגם אם נניח שבכולן יש מידה מסויימת של דברנות זה לא אומר שהיא גם מדברת לשון הרע.
משה לא היה מופתע שמרים דיברה עליו לשון הרעחסדי הים
זאת אומרת יש קשר בין זה שנשים מדברות לדיבור לשון הרע.
בהמשך המדרש (ובעוד כמה מדרשים זה מופיע) שנשים הם מנסות לשמוע ולהקשיב למה שהולך סביבם כדי להיות בעניינים (צוותניות) וגם הם קנאיות, אז זה מתכון ללשון הרע.
אשה גם יכול לא לדבר לשון הרע אבל זה יותר קשה לה.
זה חבל מאוד להסתכל על זה ככהטיפה של אור
כשהגבר לא מדבר, צריך שמישהו יעשה אתזה, לא?
ואישה יודעת לעשות את זה בצורה הכי טובה.
ועוד יש לי הרבה דוגמאות.
כשאמרתיש אישה מדברת הרבה (בהקשר של הלשון הרע), זה כי מכיוון שהיא מדברת הרבה ב״ה אז זה מאוד קשה להשתלט על מה שאומרים, ולשים לב לא להגיד לשן הרע.
גם בגלל שאישה היום יותר חווה דברים ומרגישה צורך לשתף, זה יותר קשה.
לכן אם הגבר יגיד שקל לו לא לדבר לשון הרע, זה לא חוכמה. מחילה מכבןדם.
מעניין. למה את רואה את זה כתכונה ממש חיובית?נוגע, לא נוגע
אוקייטיפה של אור
אם שני אנשים יהיו יחד ולא ידברו, לא יהיה בינהם קשר- זה לא יעבוד.
האישה בכישורי הדיבור שלה יכולה ליצור קשרים, יכולה לחבר בין אנשים.
כן גם לדובב גברים, להוציא ממנו יכולות על ידי הדיבור, לדובב ילדים .
החיסרון שיש בדיבור זה תלוי באישה, אישה שלא יודעת לשלוט על מה יוצא לה מהפה ומה לא, זה באמת פחות טוב.
אני רוא את זה גם בתור יתרון כי לדבר זה תמיד טוב (כמובן בטאקט), מסתדרים עם אנשים, אין שקט מביך, ושוב החיבור בין האנשים.
ומה זתומרת לדבר סתם במקום לעשות דברים? כאילו שבמקום לקפל כביסה האישה מדברת עם חברתה?
נכון. אבל בכישורי הדיבור אפשר גם לעשות הרבה רע ולבזבז זמןנוגע, לא נוגע
התכוונתי בהקשר של לדבר עם חברה במקום לשמוע שיעור נגיד.
ולגבי נשים נשואות הדוגמא שלך ממש טובה. לא הייתי רוצה לחזור הביתה אחרי יום ארוך ולגלות שהוא לא מסודר כי אשתי נסחפה בשיחת טלפון או בווצאפ עם חברה.
לדעתי זו תכונה חיוביתטיפה של אור
חח מזתומרת? אם לאישה בא עכשיו לדבר עם חברה שלה מכל מיני סיבות.. הן לא דיברו הרבה זמן, לאחת מהן היה משהו ממש קשה והיא חייבת אוזן קשבת..
למה לא? ובמילים אחרות מי שם עלייך?! או במחילה.. על הכביסה? היא יכולה לחכות. ותפקיד הבעל זה להבין א הצורך הזה של האישה.
גם לאישה כשהיא מדברת זה כמו ריפוי. אז...
לפני שתעצבן עליה כשתחזור הביתה אחרי יום עבודה, ותראה את אשתך מדברת עם השכנה ובכיור ערימת כלים.. תחייך ותמתין לדבר איתה
הרבה פעמים דיבור של אישה זה לא ריפוי אלא בילוינוגע, לא נוגע
נכון..טיפה של אור
בע״ה שלא תתעצבן, ישר כוח!
זה בדיוק הקושי והמעלה וההתקדשות.. לשמור לא לדבר לה"רנוגע, לא נוגע
אז אולי יהיה קשה יותר ומצריך עבודה, אבל זה יגביה אותנו לגבהים רוחניים חדשים.
אז האתגר שלך בענייני לשון הרעadvfb
הוא לא בתחום של דיבור על החיים עם אישה, אלא דיבור על החיים בכללי. אתה ממעט לעשות כך ואז אתה לא אומר לשון הרע.
מה כל כך גורם בדיבור על החיים להגיד לשון הרע? למה להגיד דברים רעים על אחרים? מה מרוויחים מזה?
אולי בתור אדם שיכלי כדאי לך לברר את הנושא? ממש בצורה אנליטית
"ברב דברים לא יחדל פשע" "וכל המרבה דברים מביא חטא"חסדי הים
אז בא נמות, פתרון פשוט, לא?advfb
"הפחד הנפרז הוא נוטל את זיו החיים של האדם ושל כל החי המרגיש. אין דבר רע ואכזרי בעולם דומה לו. הוא מגדיל את כל הרעות יותר באין ערוך ממה שהם, ומאפיל את זוהר כל הטובות, בחתירתו אשר יחתור מתחת לאשיותיהן להגזים ששם צפונה רעה, תחת הטוב הגלוי." (הפחד, עקבי הצאן)
יש פחד שמזיק ווש פחד שהוא נצרך:חסדי הים
אחרי ציטוטים יפים בוא נחזור לעיקרadvfb
מה גורם לאדם להגיד לשון הרע? אם נענה על השאלה הזה נדע לחקור את היצר הזה ונדע איך להאכיל אותו באופן שלא יזיק, שימנע מאיתנו להגיד לשון הרע..
יש הרבה גורמים. הפסוקים וחז"ל לימדו אותנו שאחדחסדי הים
מניתוח אנליטי פשוט שעשיתי בנושאadvfb
חשיבה שלילית גורמת לדיבור שלילי.
לכל מישהו שיש לו נטייה להכפיש או להקטין משהו אחר הוא חסר בטחון עצמי שכדי להגדיל את עצמו הוא מוכן לדרוס את האחר. אידך זיל גמור.
זה גורם כשבן אדם בא בכוונה להכפיש. רוב הלשוןחסדי הים
בן-אדם רוצה לשתף חוויה שלילית שעבר או שהוא חייב לספר משהו עסיסי שראה, או שסתם משעמם לו והוא מפליג בדברים שהם לשון הרע.
אני יותר דיברתי על המקרים האלו שלא באים מתוך כוונה להכפיש.
לא מסכיםadvfb
אם תעמיק את המבט תבין כשבנאדם נמצא ברע אין לו שום סיבה להסתכל על אף אחד בעין שלילית. תהליך פריקת התסכול על מישהו אחר ע"י דיבור רע עליו לא יעזור לו בכלל? אז למה בנאםד עושה את זה? כי ברגע שאני אומר "הוא אשם, הוא אדם רע הוא ענארף" אני מקטין את האחר. ע"י הקטנת האחר האדם יכול להרגיש טוב יותר כי הוא עכשיו נעשה "גדול" יותר.
מה זה לשון הרע עסיסי?! זה גועל נפש שאדם רוצה להקטין מישהו אחר. זה יצר רכילותי מגעיל. הראיה - על פאדיחות של עצמו הוא לא ישיש לפרסם אבל על אחרים הוא לא חש בכבודם? בושה. ממש.
הדבר הזה יכול לנבוע משעמום (משמעמם לי לכן אני קטן לכן אני צריך להקטין אנשים אחרים כדי שאגדל)
מחוויה שלילית שאדם עבר (עברתי חוויה שלילית ולכן אני קטן בעיני עצמי, בא נשליך את הג'ורא על מישהו כדי שארגיש גדול) אם אדם עבר חוויה שלילית והוא רוצה לפרוק בדרך כשרה הוא יכול להגיד מה שעבר בלי שם של אדם שעשה לו רע.
תנסה את הכלל שאמרתי, בכל מצב המשוואה הזאת עובדת.
כל דבר שאדם עושה הוא צריך להיות כנה עם עצמו לשאול "למה אני עושה את זה בכלל?", אין דברים שאדם עושה סתם
שוב אני לא מדבר על פרסום והכפשה. אשה תרוץחסדי הים
או שאדם יספר לחברים שלו מתוך שעמום איך שהיה לו מקרה שהוא גנב.
כמו ששם המניע לא להכפיש כי הוא מספר על עצמו, אלא זה פשוט שיתוף או שעמום, ככה זה רוב מספרי לשון הרע.
אם מישהי פשוט רוצה לשתףadvfb
והיא לא שמה לב שזה לשון הרע או שאע"פ שהיא שמה לב שזה לשון הרע והיא רוצה לשתף - סימן שאין לה רגישות בכבוד של מי שהיא מספרת עליו, זה פגם מידותי (בלי לשפוט מאן דהו, אלא את המעשה כשלעצמו).
זלזול בכבוד הזולת, חוסר אכפתיות מהזולת.
נדמה לי שהרבה פעמים זה לא פגם מידותיחסדי הים
אני מסכים שאדם צריך לנסות להפנים ולהבין שכל דיבור לשון הרע כל שהוא הוא כן נחשב פגיעה בזולת.
אבל אני ניסיתי לטעון משהו פשוט, שקודם כל אדם צריך ללמוד לסתום את הפה ולא להפליג לכל דבר.
"שומר פיו ולשונו שומר מצרות נפשו".
יש עשרות מקורות בתנ"ך ובחז"ל בשבח המיעוט בדיבור.
תמיד צריך לעשות עבודה יותר פנימית ולשנות את המידות, אבל עם כל זה אדם צריך לעשות קודם כל את הדבר הפשוט וללמוד לסתום את הפה.
ממש הפוך מדבריךadvfb
מדרגת האדם היא מדרגת 'מדבר'. זאת התכונה הכי חשובה שמחברת בין גשמי (יכולות טכניות בפה) לבין רוחני (תוכן הדיבור). דיבור נכון ותקשורת תקינה היא תיקון עולם. ודווקא בגלל שהכוח הזה כל כך חשוב וכל נצרך השימוש בו לרעה ממש הורס עולמות ומחריבן. הדיבור בונה והדיבור הורס. הדיבור הוא היסוד של ההוצאה מהכח אל פועל אל האדם.
מה שכן אני לוקח מדבריך - "אמור מעט ועשה הרבה" האמירה צריכה להיות מועטה ביחס למעשה. העיקר הוא המעשים ולא דיבורים באוויר.
ולגבי לשון הרע - כל אמירת לשון הרע נובעת מפגם מידותי. חד משממעית. אין ספק.
הסבר: לא תמיד בכלל דיבור מזיק על מי שדיברו עליו (לפחות ברובד הנגלה), לפעמים האדם לא יודע מזה וחי על מי מנוחות וזה לא מזיק לו כלל. אך תמיד זה פוגע מוסרית במספר לשון הרע עצמו. מספר לשון הרע הוא מטמיע אצל עצמו יחס שלא רגיש לזולת. הוא מפתח בקרבו חוסר אכפתיות לכובד הזולת. כבוד הזולת לא בהכרח תלוי בנזק שגורם לו. אלא ביחס שלי כלפיו, איך אני תופס בן אדם? זה יציר כפיו של הקב"ה! איך אני מעז להוציא מילה רעה על מי שחביב לפני רבנו של עולם? - זה בניסוח 'דתי'. בניסוח ה'לא דתי' - סיפור לשון הרע הוא ממעיט אצל המספר את ערך 'אהבת האדם'. האדם המספר לשון הרע הוא פחות 'אוהב אדם' בגלל זה. כי על עצמו הוא לא היה מספר. (ואם על עצמו הוא מפסר הוא בעיה יותר קשה, שהוא לא מספיק אוהב את כבוד עצמו).
דווקא בגלל שהדיבור הוא כל כך יקר צריךחסדי הים
זה לא מחוייב שהוא מזלזל בבריה של ה' או פחות אוהב אדם כמו שכתבתי לפני כן אני מדבר במקרה שהוא מתכוון להכפיש.
אם אמא מספרת לחבירה דרך אגב על הבן שלה שהוא הרביץ למישהו זה אומר שהיא לא אוהבת את הבן שלה.
זה אומר שהיא לא חסה על כבודוadvfb
אם הילד שלה בן שנה והוא עשה מעשה נורמיטבי לילד בן שנה זה לא לשון הרע בכלל אבל הילד שלה בוגר, כן אסור לעשות את זה וזה נובע מכך שהיא לא מכבדת את בנה שזה דבר חמור מאוד. תקרא את הניתוח האנליטי שכתבתי ותראה שאין בו קושי לוגי פנימי ולכן אין סיבה לא לקבלו.
דווקא החוסר רגישות וחוסר השימת לב לדבר הוא מעיד על חוסר כבוד. על 'ברייה של הקב"ה' צריך להזהר על 'סתם אדם' אין כל כך מה להזהר
וואו וואוטיפה של אור
קוראים לזה טבע! זו בדיוק הסיבה שיש על זה המון הלכות. בגלל שזה משהו שיהיה הגיוני לעשות אותי, שמו לזה הרבה גדרים על מנת שלא יעשו אותו.
הצגתי באופן ברור ופשוט איך זה פגם מידותיadvfb
בתגובה הזאת - ממש הפוך מדבריך - לקראת נישואין וזוגיות
מה זה מידות? מידות זה טבע. אדם כעסן הוא בטבע שלו רגיל לכעוס וכן הלאה..
זה שזה הגיוני למה לעשות אותו זה לא אומר שאין סיבות טובות למה לא לעשות אותו.
זה שיש הרבה גדרים והרבה מלל על זה - זה כי החפץ חיים פיתח את הנושא וירד להרבה פרטים. עקרונית הנושא הזה הוא מאוד בנוי על כלליים ולא על פרטי פרטיים כפי עשה החפץ חיים. כמה עקרונות ואת כבר לא אומרת לשון הרע. ז
זה ממש לא גזרת הכתוב. זה עוול מוסרי ראשון במעלה. זה שבתרבות שלנו נתפס לגיטימי - זה לא נורמלי! עייני בתגובה הנ"ל שכתבתי בה הסברתי באופן פשוט.
לא אמרתי בשום אופןטיפה של אור
ממש לא, חובה ללמוד את ההלכות, חובה לשים לב לדברים שיוצאים להו מפה.
אבל, אם זה קרה צריך לבדוק למה זה נעשה. ובעת הצורך הוכח תוכיח את עמיתך.
וזה בכלל לא כזה פשוט של״כמה עקרונות ואני לא אומרת לשוה״ זה קשה, יצר הרע מאוד נתפס לזה. במיוחד לנשים.
את לא מתייחסת לתוכן של דבריadvfb
שבו הסבתי למה מדובר בפגם מידותי ולכן אין סיבה שאגיב לך משהו ענייני.
אם את רוצה להגיב בטענות נגד להסבר שנתתי אשמח מאוד. אם לא - אין טעם לדחות את דברי בלי נימוק.
לא חשבתי לרגע שאמרת שזה לגיטימי.
אך מבחינה מוסרית לא דתית את רואה בזה לגיטימי. את רואה את זה כמין ציווי דתי חסר טעם 'גזרת הכתוב'. וזה ממש לא נכון. זה ציווי מאוד הגיוני עם טעם ברור.
זה ששכלית זה מובן ע"פ כמה עקרונות בודדים (או אפילו עקרון-על אחד) זה לא אומר שזה לא קשה. נפשית זה יכול להיות מאוד קשה להפנים את העקרון. בגלל שאנחנו חיים בחברה לא מתוקנת עם נורמות מקולקלות זה עוד יותר קשה.
זה לא לגמרי ויכוחכי בשמחה תצאו.
ריבוי דיבור, בעומק, נובע מתפיסה חיצונית,
מחוסר החשבה של השיח הפנימי שלי,
צריך שמישהו מחוצה לי ישמע אותי
(מדבר על עצמי, שמדבר הרבה יותר מדי).
גם לחשוב רע נובע מאותו מקום חיצוני,
שעוסק ברע השטחי במקום בטוב הפנימי הקיים לעולם,
שלא כאהבת הימים המביאה לראיית הטוב.
והנשים, עם ט' קבי הדיבור?
מן מפורסמות שהן רוצות אישור מבחוץ,
ולכן הניסיונות בצניעות והצורך הגדול כ"כ ביחס מבעלה.
זה כמובן לא גנאי, אלא תכונת נפש עם המון טוב.
וואי, חפרתי. אשריכם..
מזה שאתה אומר "ריבוי בדיבור נובע מ..."advfb
זה מסביר למה הוא יכול להיות ביטוי של משהו יותר עמוק, משהו שורשי.
הויכוח שלנו (למיטב הבנתי) הוא על השורש. מה שהצגתי זה מה שאני חושב שעומד ביסוד לשון הרע. זה השורש של הכל. חוסר רגישות והכרה בכבוד הזולת.
ומאיפה זה נובע?כי בשמחה תצאו.אחרונה
ואין לך אדם שאין לו שעה,
לא ינהג בחוסר ברגישות והכרה בכבוד הזולת.
זה בדיוק תפיסה חיצונית.
בפרשיות שלנו הכל מתעורר שוב, סדר טהרה.
שנזכה לנצור את הלשון,
בחי' נוצר תאנה,
לשתוק ולצפות לדיבורי אמת שייצאו מאיתנו..
אומרים על החפץ חיים שהיה מרבה לדבר.בן חורין
אומרים זה לא עובדה היסטורית. גם אם דיבורנו היהחסדי הים
אנחנו מנסים תמיד. מי אמר שמתחילים להצליח?נפש חיה.
הלוואי! בשאיפה, בע"ה ננסה ככל שאפשר..כי בשמחה תצאו.
..הללויה~
אבל בעזר ה' נעשה השתדלות.
יש לי חברה שהיא ובעלה החליטו שהם לא מדברים לשון הרע וגם לא מרכלים..
שמעתי אותם כמה פעמים אומרים אחד לשני 'היי.. לשון הרע.....'
זה היה מתוק.
בהצלחה לכולנו.
וואווחיים של
זו אחלה קבלה.
צריך למצוא דרך מבלי שזה יפגע בשיתוףיהיה בסדר....
נשמע לי הזוידנוור
גם ככה אין הרבה על מה לדבר אחרי כמה שנים
וגם זה נראלי לא ריאלי, לפחות לשון הרע על המשפחה
זה לא הזוי. זה כן עשוי להיות קצת קשהבן חורין
ויש המון על מה לדבר. על החיים, על חוויות, על איך היום שעבר, אפשר לדבר על עצמנו ועל החיים שלנו, לא צריך לדבר על אחרים.
ובכל מקרה, ברור שעדיף לשתוק מאשר לדבר לה"ר...
לא נעים לי לומר אבל..דנוור
אתה מדבר כרווק. (אלא אם אתה נשוי ואז אני חוזר בי)
בתור נשוי אני חושב שזה כמעט בלתי אפשרי..
קח דוגמא פשוטה, הלכתם שבת להורים והיה שם עוד אח נשוי ופתאום האשה שלו אמרה משהו שאשתך נפגעה.. נכנסתם לחדר והיא בוכה שהיא נפגעה ומתחילה לומר מה היא מרגישה וכמה שההיא כזאת וכזאת.. מה תעשה?
או לדוג אתה רוצה ללכת להורים שלך ואשתך לא מאוד רוצה, ויש לה הסברים.. אבל כל הסבר זה לשוה''ר
אז אני לא יודע, יתכן שלפי הכללים הכל זה לתועלת ואז איכשהוא מותר אבל קשה לי להאמין שזה שייך ואם באמת מותר אז אין שאלה כי בעצם מדברים לשוה''ר אבל מותר.. בגדול חיי משפחה נורמלים מלאים בלשונות הרע כאלו משפחתיים.. וזה לא רק במשפחה זה נכון גם לשכנים וכדו',
לגבי הנושאי שיחה אחרי שנתיים אתה כבר יודע את ההיסטוריה של ההריון של אשתך
ולא ממש יש מה לשחזר וגם אירועי היום באיזשהוא שלב די בנאלים ולא מידי מעניינים ורוב השיח מגיע ממקרים שקורים שזה לרוב איכשהוא גם לשוה''ר, לא שאני אומר שכל היום יושבים ומדברים לשון הרע אבל זה המון מגיע לזה..
זה כמו לומר שלתקן את מדת הכעסבן חורין
זה רעיון של אנשים שאין להם משפחה.
אז ברור שתיקון המידות במציאות דינמית תוססת זה האתגר האמיתי, בעוד תיקון המידות כשחיים בבועה מחוויר לעומתו.
אבל זה לא אומר שאין צורך בתיקון המידות, או שאי אפשר לתקן את המידות.
כמובן צריך ללמוד מה באמת נחשב לשון הרע ומה לא... (ולענ"ד חלקים גדולים מלה"ר לתועלת הם לא "לשון הרע לתועלת", אלא פשוט לא לשון הרע. הותרה ולא דחויה. נראה לי שלשון הרע לתועלת שהוא בגדר דחויה, זה בעיקר כשהמטרה היא באמת לפגוע, וזה צריך להיות מקרה מיוחד מאד.)
זה ממש לא כמו...דנוור
דיברנו על לשוה''ר בבית לא על לשוה''ר בכללי, לכן זה לא דומה.
לא הבנתי את כוונתך.בן חורין
כוונתי היאדנוור
שלומר על כעס אתה לא יודע כי אתה לא נשוי זה לא רציני כי כעס הוא לאוו דווקא נקודה בזוגיות
לעומת תקשורת שהיא הבסיס לזוגיות ולכן כמעט בלתי אפשרי בתוך זוגיות לא לדבר, וזו הייתה השאלה
כתבתי משפחה, לא אשה.בן חורין
כעס הוא כן כלי בחינוך, והוא כן דבר שמצוי כשאדם מנסה להיות בעמדת שליטה.
אז מי שיש לו ילידם חייב לכעוס?
ואני מזדהה מאד עם הדברים שכתב לך 'מבשר שלום'.
זה קשה, נכון.
ואגב, אני חושב שהסיבה שהנביאים מוכיחים את ישראל תמיד על מצוות שבין אדם לחבירו, זה לאו דוקא בגלל שהם חשובות יותר, אלא בגלל שהם נוגעות בנקודות פנימיות יותר. הם דורשות תיקון המידות.
לשמור שבת ולהקריב קורבנות- זה הרבה יותר קל מאשר לנהל חברה של צדק, לדאוג לעניים, לא לנצל עמדות כח, לשלוט בדחפים ובכעסים. גם לשון הרע נוגע בנקודה פנימית מאד, ולכן זה גם קשה, ובית שני חרב בגלל לשון הרע למרות שהיו עוסקים בתורה.
אבל לא צריך להפוך את הקושי הזה ל'מציאות החיים האנושית'. התורה ניתנה לבני אדם, כדי שיתקנו את עצמם, לא כדי שיקיימו 'פעולות דתיות' ויישארו אנשי העולם הזה על כל תככיו והבליו.
רגעמבשר שלום
אני בטוח שאפשר להיות נשוי ולשמור על לשון הרע,אחרת הקב"ה לא היה אוסר לשון הרע בין בני זוג.
חלילה.דנוור
רק אמרתי שזה נוראאאאאאאאא קשההההה זה מתאים יותר למציאות חיים שרובנו לא חיים בה, כמובן שזה אפשרי השאלה מה זה ידרוש ממך וכמה אתה מוכן לשלם את זה.. לדעתי בודדים יצליחו.
עם משפטים כאלהמבשר שלום
כתוב במשנה בנגעים(ב,ה)כל הנגעים אדם רואה חוץ מנגעי עצמו.
אתה קרוב להתיר לעצמך דברים אסורים ע"י משפטים כמו "מתאים למציאות שרובנו חא חיים בה", "בודדים יצליחו".
אתה צריך לעשות את ההשתדלות שלך,לא להיכנע מראש ליצר הרע.
ואווkaparalay
הלוואי.
הלוואי שאצליח לא לדבר לשון הרע, נקודה.
ראיתי את השאלה שלך אתמול, וחשבתי שאולי בין בני זוג יש יותר אתגר, בגלל שיש הרבה יותר שיח, וזה סוג של 'המקום הבטוח', שהגיוני שיהיה בו גם מקום לפורקן וכאלה..
אולי אני אציע לו (כשהוא יגיע) שנלמד את זה קצת ביחד..(:
זה נהיה טרנד?הפי
לדבר עם בחורה ולברוח?
2 נשים שלוותי השבוע היו מפורקות מבכי עד כדי מצב של חולי.
אם אתם לא מתכוונים לצאת לדייט תגידו את זה מראש
ולא ברור לי איך גבר שמגדיר את עצמו דוס עושה שטויות כאלה.
ובעצם דוס או לא לא מתנהגים ככה
לא סתם שולחים הודעות בוואצפ לבחורה שהעבירו לך את המספר בשביל שידוך ..ואז בורחים .
איך זה גורם לשדכן גם להרגיש?
ולא סתם קובעים עם בחורה דייט ומבטלים באותו יום
שלא נתחיל לדבר על שגרירים/ שליש/ וחבריו
ששם בכלל פותחים הודעות מדברים ואז יום אחרי נעלמים .
מדוע?
אני תמיד אומרת אף בחורה לא כועסת שלא רוצים אותה בחורה כועסת כי הראו לה שרצו אותה (בואי נקבע דייט )
ובסוף הלכו בלי הסבר בבום
אני כבר התרגלתי לזה שיש כאלה שדיבורים לחוד ומעשים לחוד ..
ואני אומרת את זה בכאב אם אדם בוחר להתנהג ככה או ניצלתי.. עוברת הלאה ..
אבל לא כולן לוקחות את זה ככה
יש בנות שלא רוצות לשמוע על דייטים בזמן הקרוב בגללכם..
באמת קחו אחריות.
גוסטינג זה גועל נפש
אתם גועל נפש
השרשור מופנה לאדם שבורח/ מבטל דקה 90 בלי לזכור שיש צד שני לסיפור.
אדם אשר לא יודע לבטא את רגשותיו ..
נכון לא תמיד אפשר להביע מה אתה מרגיש אבל אפשר שיהיה לך עמוד שדרה . אל תגיד סתם דברים .. מזה??
(אפילו הודעת נימוס יהיה מתאים .. מצטער על הזמן שלך.. בכל זאת אני חושב שלא מתאים .קשה?
אפשרי גם אם לא מסתדר הכל בסדר .מידות יש פה צד שני לעזאזל
דרך ארץ
כנל הפוך!! כלפי גברים
מעצבן ממשארץ השוקולד
פעם אחת קרה ליאביעד מילוא
התחיל איזה קשר והבחורה נעלמה כאילו בלעה אותה האדמה
קרה גם הפוךבחור עצוב
אחרי חודש פתאום שלחה הודעה משום מקום. הגבתי לה ביובש שתבין שלא מעוניין.
תגיד לה ברחל ביתך הקטנההפי
לא בא לחנך אותהבחור עצוב
הלוואי עליadvfb
אם אחרי כל הבירורים זה מה שהתגלהintuscrepidam
אזי צריך להודות לה' יתברך ששמר את נפשך.
היה כנראה צריך את הבירור בשביל שני הצדדים, אך ברוב חסדיו ה' חסך לך את כל הפגישות והסבל מהבחור.
ואני לא אומר את זה רק מהצד של הכל לטובה וכו', אלא פה באמת רואים את ההצלה עצמה ישר.
לדעתי החלק שקשה זה שבסיטואציה כזו אפשר לומר לעצמך למה אני שוב פעם בסרט של להתבאס מקשר שהיה רלוונטי והתברר שלא…
התופעה שנקראת "גוסטינג"משה
נפוצה הרבה יותר משנדמה לך. ולתחושתי נשים מעיזות להתנהג ככה יותר מאשר גברים. אבל זה בסדר לטעון גם הפוך.
נשים תמיד צודקות, גברים תמיד טיפשיםצדיק יסוד עלום
בעולם המודרני? כןמשה
בעולם הקלאסי זה היה הפוך.
יחי הפמיניזםצדיק יסוד עלוםאחרונה
עד כאןכְּקֶדֶם
מי יודע כבר כמה קשרים הלב הזה חווה
וכמה אמרו לך שאתה זוהר ושאתה משהו אחר ושהעולם צריך אותך באמת. ואיך זה שאתה כזה כל כך? והלוואי שהרגע הזה אתה ואני לבד יהיה לתמיד. ושאם היה אפשרי הייתי נשארת איתך לנצח אבל אנלא יכולה להקים איתך בית. ועוד אינספור פתגמים מאינספור שהלב שלי נתן להן להיכנס בלי מעצורים. והן הביטו ברהב ונגעו בקצהו ונחרדו ונעלמו.
ולהבדיל גם קשרים עם חברים טובים מאד שהחליטו שדיי.
אה וגם הוא, שאמר לעולם דיי. גם איתו רציתי להגיע הכי רחוק שיש יותר מהכל וגם אתה מתי שככ התקרבתי אליך טרקת לי את הדלת בפרצוף. כמו כל האחרים.
ואולי אני באמת תמים ונאיבי אולי לא הרגשתם אליי כמו מה שאני הרגשתי ומרגיש אליכם עד היום. אולי באמת ניצלתם כל רגע אתי רק כדי לחוות עוד קצת , כמה שמתאפשר.
אבל הגיע הזמן שלי. שעכשיו אני איעלם.
הגיע הזמן שאומר לעולם - דיי.
התוהו קדם לעולם.
נוגע, לא נוגע
עצוב וכואב לשמוע
קצת מניסיון, יש אנשים שהעבודה הרוחנית שלהם זה להסתנכרן עם העולם וללמוד להתהלך בו. ואם זה מנחם, אחרי העבודה הזאת אתה מרגיש אחרת, טוב יותר ורגוע ושליו, ושלם עם עצמך.
שתרגיש טוב במהרה בעז"ה, ותמצא את מקומך ואת רעייתך
נעמת לנו… חבל שאתה מחליט לעזובפ.א.
וואלה לא קלטתי שזה שרשור פרידהadvfb
כתיבה יפהאדם פרו+
כואב ממשארץ השוקולד
חבר יקרכל היופי
עוד לא הגיע זמנך להיעלם.
הלב שבע אכזבות אבל יום אחד יהיה טוב יותר ותמצא את מקומך.
הסימן הכי טוב בעיניי לטוב ולכנות - הוא אנחנו עצמנו.
האם אתה מרגיש טוב ואהבה כלפי אחרים?
אם כן, בוודאי שיש עוד כמוך שאינם רק נצלנים.
כל אחד מאיתנו מסתובב בעולם הזה עם שריטות וקשיחם משל עצמו, החיים מורכבים ללא ספק.
אבל יש ויהיו רגעי אור.
אנחנו נוטים להבליט את החושך כי הטוב הוא המובן מאליו, כי אנחנו בנויים להתגונן מהרע.
אבל מה שזה אומר בתכלס, גם אם לא תמיד מרגישים ככה, שהטוב הוא הרוב. מקיף אותנו בלי שנרגיש.
מותר ליפול לתהומות, זה בסדר להרגיש, אבל לזכור שיש אור בקצה, שהנפילה הזו לא תהיה לנצח.
חולה עליךךךadvfb
אחלה כתיבה
הצורך לשים גבולות הוא צרך הכרחי.
לאחרונה באמת עלתה התובה שזה גם נותן קרקע פוריה לדברים שיצמחו ויפרחו.
יש שני צדדים יראה ואהבה.
היראה שמתבטאת בשימת גבולות והיא נותנת בסיס יציב.
על גבי הבסיס היציב אפשר לפתח ולהצמיח כל פעם את האהבה.
אז בהחלט - די! שמים גבולות! מתוך כך בעזרת ה' הרבה שפע ברכה והצלחה!!
בהצלחהברוקוליאחרונה
יש לי בכלל סיכוי?מה כבר ביקשתי
אני יודע שהשאלה בכותרת קצת חריפה מדי אז אסביר...
לא יודע אם זה שייך לפה או לאר"מ אז כותב בשניהם.
עברו כמעט חודשיים מאז שהיא חתכה אותי. (לא יצאתי מאז מסיבה טכנית שקצת מנעה ממני להיפגש, ואני מרגיש שאולי זה קצת הזיק לי שאותה גברת ישבה לי במוח כל הזמן הזה ומצד שני גם עלו לי הרבה תובנות לגביה שלא חשבתי עליהם קודם אז אולי כן היתה מזה גם תועלת...לא משנה, זה לא העיקר. וגם סרו המניעות אז בעז"ה ממשיך.).
הנקודה היא שאני מרגיש שאני אולי קצת רגיש מדי. בכללי בחיים. ובדייטים זה מתפרץ במאתיים אחוז. כבר כתבתי על זה פה פעם אבל אז זה היה בהקשר של פרידות. עכשיו אני מתכוון בהקשר של אישיות.
זה היה הקשר הארוך יחסית הראשון שלי. יצאתי עם כמה בחורות לפניה ועם אף אחת לא התקדמתי באמת וגם תכלס לא היה כל כך שייך. כבר שראיתי את הפרטים שלה בהצעה הרגשתי שזה משהו אחר. וזה באמת היה. הבעיה הגדולה היא שלא הצלחתי באמת לקדם את הקשר. בכל רעיון שעלה לי חששתי שזה ילחיץ אותה, שהיא לא תגיב לזה טוב וכאלה. מפה לשם היא הרגישה שאני לא מוביל מספיק ועל זה (לפחות ככה אמרה) חתכה. היתה לנו שיחה ארוכה מאוד לפני שהיא קיבלה את ההחלטה, והמסר העיקרי שקיבלתי שם הוא "אתה באמת אדם טוב. באמת. לא פגשתי הרבה בחורים כאלה וגם אומרים שזה די נדיר אצל גברים. באמת התנהלת מדהים במהלך כל הקשר. הרגשתי שיש מי שרואה אותי ואכפת לו ממני. גם עוד לא פגשתי מישהו שמבין אותי ככה. יש לך לב כל כך טוב, וזאת אחת ה-תכונות החשובות לי. לכן ממש קשה לי לוותר על זה. באמת רציתי שזה יצליח. אתה מה שאני מחפשת. אבל אני מרגישה שזה לא מה שאני צריכה בחיים. אני צריכה מישהו חזק, יציב, שאני אוכל לסמוך עליו. ומבחינת הרגישות אני מרגישה שאנחנו קצת דומים מדי. וזה לא מה שאני צריכה לפחות בשלב הזה של החיים...".
מה שאני שמעתי זה "היית יכול ממש להצליח בתור בחורה. אתה לא גברי, אתה לא מסוגל לספק לאישה את מה שהיא צריכה בחיים, אתה רגיש מדי, מי שאמור לבכות בבית זה לא אתה זו אני, אין לך ביטחון עצמי, אתה לא החלטי, ובקיצור- בתור חברות היינו יכולות להסתדר יופי, אבל בתור בעל? תשכח מזה."
וכאן אני שואל כבר חודשיים ולא מצליח לקבל תשובה- למה אני אמור לצפות? מאז שאני זוכר את עצמי זה מי שאני. רגיש, מתחשב, אכפתי, דואג, שמח בלשמח מישהו אחר, מתכלב בשביל שמי שאני אוהב יהיה בנוח, וכו. אני לא מחפש מישהי גברית ושנחליף תפקידים. יש בי את הרצון הגברי הבסיסי הזה של לספק משענת, להוביל, להיות הקול השפוי. אבל בפועל זה לא מתבטא. בפועל היא נפגשת מיד עם הלב הטוב שלי, זה משמח אותה שיש גברים כאלה בעולם, ובזה מסתכמת התועלת שלה מהקשר. ואני? אני רק מאבד עוד את מעט הביטחון העצמי שנשאר לי. מי תוכל לראות אותי מעבר? ומי תוכל לאהוב את התכונות האלה באמת? יש מישהי שתשמח בזה שאני לפעמים לוקח דברים ללב והם משפיעים עלי? שאני חווה את העולם בצורה יותר עמוקה? שהלב שלי לא מסוגל לשמוע מישהו ובמיוחד מישהי שמחמיא לי בלי שיעלו לי דמעות?
זה קצת מייאש כל העסק הזה ובמיוחד הכנות שבה היא אמרה שאני אשכרה מה שהיא מחפשת ולמרות זאת החליטה לסיים את זה...
ביטחון עצמי כן חובהזיויק
מכיוון שאינני ראוי להיות הגאון של הדור,חסדי הים
אני חייב להתחתן עם אשה שתהיה מוכנה לגדל את גאון הדור הבא.
"יִבְחַר לָנוּ אֶת נַחֲלָתֵנוּ אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב אֲשֶׁר אָהֵב סֶלָה".
תודהנוגע, לא נוגע
שדכנים לחוצניקים ודומיהםTachyon
האם מישהו מכיר שדכנים לחוצניקים או בכללי אנשים שיכולים מצד אחד להיות מאוד דוסים ומצד שני מאוד פתוחים לעולם?
אתה יכול לפנות אלי במסר (לא בשיחה אישית) ואתן לךחסדי הים
אשמח גם
ראומה1
התחתנתי לתוך קהילה של חוצניקים רווקיםתמיד בבטחה
אז מוזמנים לפנות ואני אנסה לעזור 
פניתי
ראומה1
יש קהילה של חוצניקים רווקים כאן? סקרנת...מתוך סקרנות
JLICתמיד בבטחה
תודה, מכיר קבוצת ווצאפ שלהםמתוך סקרנות
יש להם גם קהילה פיזית?
בוודאיארץ השוקולד
מעניין, טוב לדעתמתוך סקרנותאחרונה
תודה רבה! אם יש עוד איזה שדכנים מאזור בית שמש?Tachyon
יש בתחתית רשימת השדכנים בשרשור הנעוץלגיטימי?
כמה שדכנים ומיזמים.
כדאי להסתכל לדעתי גם על האתר SAYS.
בהצלחה
הייתי מחפש באינטרנט על JLICארץ השוקולד
ראיתי עכשיו זוג בדייטהפי
הבחורה כמעט מתעלפת מקור
והבחור מדבר על מטבע ביטקון או משו כזה..
הבנת מה אני אומר?
אחי , היא בעולמות עליונים
ביטקוייןמשה
זה באמת מקום לרחף בו.
כמה קשה לומר קר לי?בחור עצוב
בנות תמיד צודקות ובנים תמיד טיפשים וחסרי תשומת לבצדיק יסוד עלום
יותר קשה מלאכול סרטים אחר כך שהוא לא שם לב אלייךיוני.ו.
מה שבטוח.
ושאף אחד לא שם לב אלייך, ולכן את חותכת מעוד אחד ועוד אחד למרות שהייתם יכולים להיות מאוד מתאימים.
תאמיני לי תלמדי הרבה יותר על הבחור אם תחליטי להגיד שקר לך ולבחון את התגובה שלו, מאשר להחליט לבחון אם הוא שם לב שקר לך בכלל מלחתכילה.
בכלל הגישה הזאת היא פוטינציאל להיות כדור שלג מתגלגל לחיי זוגיות מתסכלים.
הוא נדרש לעבוד על עצמו לשים לב יותר לדברים שמפריעים לה בדיוק באותה מידה שהיא נדרשת לעבוד על עצמה להרחיב את תחומי הביטוי וההבעה שלה מולו.
ברור שהיא צריכה להגידהפי
הצעתי לכמה בחורות את המעיל שליבחור עצוב
נראה לי שזה בסיסי להיות רגיש למזג האווירadvfb
כדאי שיהיה תשומת לב מצידוארץ השוקולד
אבל אם היא לא יודעת לומר שקר לה זה גם בעיה.
ולגבי עצם המקרה, אולי גם לה היה מעניין ממש שהיא לא שמה לב לקור.
חחחח לא נראליהפי
אני צוחקת כי עכשיו שעה אני אומרת לחברה די קר לי בואי לאוטוו כבר
פתאום דוכן של תכשיטים סייל כל הדוכן
מה לא ניקח????
והיא כולה עלק קר לך
הורידה לי את החשק לא לקחתי .
סתם פשוט היה יש ים אנשים
קיצר יש משהו שמעניין לך פחות קר
אבל בדייטים לי ספציפית קפוא
ואני חופרת לבחור שקר לי!
הוא לא יכול לפספס את זה
אז תקבעו מראש במקום סגורבחור עצוב
ואי אני חושבתהפי
שהתסכול הכי גדול שלי בדייט היה שנכנסו למסעדה ואז גילנו שאנחנו בטעות בחלק החיצוני שלה אומנם מקורה אבל חיצוני היה שם קור בלתי נסבל.
שזה קטע זה יחסי כי עם גברים קפוא לי רצח
ועם חברות שלי חם לי כל הזמן המזגן על חום דולק
אז אפשר לעבורבחור עצוב
זו לא בושה לומר לבחור שקר לך ותשמחי לעבור.
בסוף המטרה שלו שיהיה לך הכי נוח בעולם כדי שתוכלי להביא את כל כולך לפגישה( וגם להיפך כמובן).
אני אישית הייתי שמח אם מישהו תאמר לי מה יגרום לה להרגיש טוב יותר.
ברור שאמרתיהפי
סוף טוב הכל טוב?בחור עצוב
יש כאלו שמתפדחות לומר וסתם סובלות.
אפשר להגיד בטל ומבוטלהפי
לא הבנתיבחור עצוב
מסכיםארץ השוקולד
אולי זה דייט בין הראשוניםמישהי נשואה
והיא עדיין התפדחה להגיד
אני מקווה שבהמשך היא תגיד שקר לה
מזכיר לך משהו?אריק מהדרום
את ההרצאות בנושא כלכלה שהיית נושא בפני😂יעל מהדרום
אשה היא לא יועץ השקעותבחור עצוב
אשה היא אכן לא יועץ השקעותאריק מהדרום
זה נושא מספיק חשוב כדי שלפחות תהיה לכם ראיה משותפת לגבי איך נכון להשקיע.
המצב שבו צד אחד משקיע כראות עיניו בכל מיני השקעות וצד שני כלל לא מעורב זה המצב הנפוץ אבל הוא מאוד לא בריא בעיקר בעיתות משבר שבו צד אחד יקבל תרעומת על ההשקעות הגרועות שלו.
וגם איך בן אדם משקיע אומר הרבה מאוד על הנפש של בן האדם ועל איך הוא רואה את העתיד שלו ושל משפחתו.
זה לא אומר שצריך לאכול לה את הראש על זה בפגישותבחור עצוב
אכן לא כל אחד חייב לדעת לעשות הכלאריק מהדרום
אם מישהו אחד אחראי על שטיפת כלים, זריקת זבל או ספונג'ה זה לא נורא כל כך אם הפרטנר לא יהיה לו מושג בנושא.
אבל בנושאים כמו ניהול ההון המשפחתי וחינוך הילדים זה מאוד קריטי ששני ההורים יהיו אחראים ביחד.
וזאת כי שני בני הזוג מוציאים ומכניסים (בדרך כלל) ואם לשניהם יש מטרה לחסוך להון עצמי לבית או לחתונות ובר מצוות לצורך העניין לא הגיוני שאחד מבני הזוג על דעת עצמו יחליט להוציא יום אחד הכל על ביטקוין כי הוא ראה טיקטוק ששכנע אותו זה הדבר הנכון.
אתה יודע שזה בערך מה שקרה בקיבוציםמשה
השקיעו שם בכל מיני שטויות כל מיני אנשים שעבדו בגזברות. חלק קטן הצליח והתעשר (ואז הקיבוץ לא התלונן...) וחלק גדול פשטו את הרגל.
אני תוהה אם מספיק ששני הצדדיםארץ השוקולד
רואים עין בעין ביחס להוצאות וחסכונות, גם אם אחד הצדדים לא מתעסק באופן ההשקעה?
מה דעתך על זה?
המצב הנפוץאריק מהדרום
בשאלות הגדולות של החיים, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא, איפה לגור, איך לחנך את הילדים, במה לעסוק, צריכה להיות החלטה משותפת או לפחות מעורבות אחראית לדרך, גם בבניית ההון המשפחתי זו החלטה מספיק קריטית בחיים כדי לפנות לזה זמן איכות לדבר על העתיד הפיננסי שלכם.
אם תרצהאריק מהדרוםאחרונה
תוכל להשוות את זה לזוג שצד אחד מעורב בחינוך ילדים עד לשד עצמותיו והצד השני לא יודע איפה הילדים לומדים, לא מה הם לומדים, לא איזה כיתה, לא אם מישהו מציק להם בהית הספר, הוא בקושי יודע כמה ילדים יש לו ואם בכלל ומה השמות שלהם, מתי בר מצווה, לא מעניין אותו כלום בחינוך ילדים.
אז בפיננסים זה המצב הנפוץ.
ברור שמספיקברגוע
חחח גדולהפי
אוחזיויק
הרהורים בעקבות שירשורים: למי לדעתכם יש יותר סיכוי?יוני.ו.
ולמה
1. "לא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "זאת הסיבה שהפכתי להיות פריק/ית ומוזר/ה" >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
2. "אני פריק/ית ומוזר/ה" >> "זאת הסיבה שלא הולך לי בדייטים/מערכות יחסים, לא מתקדם לשום מקום, למרות שאני משקיע/ה ומנסה זמן רב." >> "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה"
נגיד שאלו שני סוגי האנשים. שניהם לא אידיאלים, אבל כנראה יותר נפוצים מהסוג האידיאלי, אז תנסו להתייחס אליהם, ולא לשבור לסוג שלישי. אם תקלטו את הלך הדברים תגלו שיש הרבה פחות מקום לקטנוניות.
(חסכתי את הניסיון לעדן/ פוליטיקלי קורקט למינהם)
מסכים ומחזקאביעד מילוא
אבל זו התבוננות חיצונית צריך לשבור את הסטיגמות
אתה מה זה צודקadvfb
גם בהתחלה זה עלה לי, אבל אולי זה רק עניין של ניסוח.
אם מדברים על שורש העניין אפשר למצוא בדילמה הזו עקרון שהוא אמיתי ולא חיצוני.
לא הבנתיהרמוניה
למה שיהיה הבדל אם לשניהם המסקנה השווה היא- "אני מיואש/ת וכבר בקושי מנסה" ?
לראשון יש יותר סיכויadvfb
הוא מגדיר את עצמו כנורמלי חוץ מהעובדה שהוא לא מצליח במערכות יחסים, לכן הוא יכול לבודד את חוסר ההצלחה בתחום הזוגי ולהבין שזה לא צובע את כל האישיות שלו. ככה הבטחון העצמי עולה וכך גם המסוגלות שלו לפתור את הבעיה עולה.
בסוג השני יש בעיה בהגדרת הזהות האישית והערך העצמי. הטיפול הוא בהכרח שורשי.
תלוי ביחס בין כמה שהוא חושב שהוא פריק ומוזרנוגע, לא נוגעאחרונה
לבין כמה שהוא באמת
