מישו כתב את זה בנוער וגיל ההתבגרות,אנונימי (פותח)
הבאתי את זה לכאן, בשביל דיון...להשתדל בלי ידיים,רק דיבורים...;)

אני יושב, חושב. הלב פועם בחוזקה. ההתרגשות מתחילה לצוף. שוב.

אני חושב, אך שוב איני מצליח להבין.

לא מצליח להבין - מדוע זכיתי אני, מתוך מאות מיליוני יהודים אחרים לאורך ההיסטוריה, להיות חלק מתהליך הגאולה האחרון, הסופי והמוחלט של עם ישראל?

לא מצליח להבין – מדוע אני, בנוסף לגאולה שאני שותף בה, נולדתי לחיים טובים, חיים שכמותם לא היו לישראל לפחות באלפיים השנים האחרונות, ואולי, (וכך נראה לי) חיים שלא היו לעם ישראל משך כל ימי היותו?

מדוע אני זכיתי לחיות בארץ ישראל – העשיתי משהו כדי להביאני לכך? מה יש בי, שלא טעמתי טעם גלות מימי?

למה דווקא אני נושם את אויר הארץ, מהלך בה, שותה את מימיה, אוכל את תבואתה?

למה אני אזכה להיקבר בעפרה, ועלי יאמר: "כל הקבור בארץ ישראל - כאילו קבור תחת המזבח" (כתובות קיא)?

למה תגיע דווקא לי הזכות (בעז"ה) – לשרת בצבא ההגנה לישראל, ולהילחם על קידוש ה', העם והארץ, בכל לבבי ובכל מאודי ובכל נפשי – אפילו נוטל את נפשי?

 

אני מגיע לחברון ולא מבין. למה דווקא אני זוכה לראות את המקום הזה? למה אני איני צריך לדמיינו כשאבא מספר לי עליו בעיניים נוגות – אלא יכול לראותו? למה אצלי המערה היא אמיתית, גשמית, ולא תמונה?

למה אני מתפלל בקבר רחל כשאני נטוע על אדמתי? למה אני איני נזקק להתפלל בו שנשוב מהר ביציאתנו מהגלות – כי אני כבר כאן?

למה אני יכול להתפלל ליד שרידיו של בית המקדש, למה אני יכול לעמוד ולראות מקום משכנו? למה אצלי הכל כ"כ מוחשי וקיים וישנו – ולא חלום רחוק?

 

אני חי בגאולה! אני הגאולה! אני חלק מעם ישראל ששב לארצו ושולט בה!

"יהדות ארץ ישראל היא הישועה עצמה" (אורות)

 

יש לי הזכות להיות ממחדשי מלכות ישראל בארץ ישראל! מראשוני מחוללי תקומת עם ישראל בארצו! בימים ההם יש מלך בישראל!

מלכות ישראל קמה בארצו בימים אלו ממש! ימים אלו – אלה ימי חיי!

יש לי הזכות להיות חלק מקיבוץ הגלויות שמתרחש – עם ישראל חוזר ומתקבץ בארצו! "פתחו שערים ויבוא גוי צדיק שומר אמונים" (ישעיהו כו).

הקב"ה חידש לנו מלכות בארץ ישראל! אמנם זו עדיין לא מלכות בן דוד, אבל מלך שהוא ישראל! מלך מזרע יהודים! כאן בארץ ישראל!

"איפה חברון שלנו? איפה שכם שלנו? איפה יריחו שלנו?" – בשליטתנו! חזרנו אל ארץ אבותינו! הארץ המובטחת, שהובטחה לנו לפני שלושת אלפים שנה!

ואין זה כימי כורש – שם נזקקנו לאומות העולם לשבת בארצנו. אנו יושבים כאן בזכות עצמנו. כוחנו ועוצם ידינו!

לא היתה תקופה טובה יותר לעם ישראל מבחינה צבאית. לא היתה תקופה שבה צבא ישראל יכל לעשות ככל העולה על רוחו. איננו סמוכים על אף אחד יותר. אין איש שיוכל להשמידנו. אנו כאן בזכות עצמנו!

 

מדוע זכיתי?? אינני מצליח לעכל את הזכות שיש לי.

 

----------------------------------------------------------------ולכן,--------------------------------------------------------------------------------

 

מה מפריע לי העיוורון שאוחז חלק מאיתנו בתקופה זו. עיוורון שגורם לזלזול במלכות ישראל.

 

הרי אפילו אליהו, באומרו לאחאב: "וַיֹּאמֶר לֹא עָכַרְתִּי אֶת יִשְׂרָאֵל כִּי אִם אַתָּה וּבֵית אָבִיךָ" (מלכים א, יח) – רץ לפני מרכבתו לכבודו. "וְיַד ה' הָיְתָה אֶל אֵלִיָּהוּ וַיְשַׁנֵּס מָתְנָיו וַיָּרָץ לִפְנֵי אַחְאָב" (שם). חריפות הביקורת והתוכחה לא הכהתה את כבוד מלכות ישראל.

ולא זו בלבד שמבזים כבוד מלך ישראל, אלא אף מחלישים את כוחה הלאומי של המלכות, ביכולת עמידתה ובשלטונה:

"וְלֹא עָצַר כֹּחַ יָרָבְעָם עוֹד בִּימֵי אֲבִיָּהוּ וַיִּגְּפֵהוּ ה' וַיָּמֹת" (דברי הימים ב, יג) – והרי ירבעם מת רק מאוחר יותר! (רד"ק שם) – אלא מסבירים ש"ויגפהו ה' וימת" פירושו שנתבזה ע"י אביה (רות רבה פרשה ז) – ונגרמה חולשה במעמדו, בעוז המלכות שבו, עד שמאותה שעה ואילך החל להפסיד בכל מלחמותיו. למרות כל עוונותיו הרבים – אי הנהגת הכבוד בו היא שגרמה להחלשה ביכולת הנהגת המלכות שבו, עד שהוא הולך ונחלש, מפסיד במלחמותיו, ולבסוף הוא עצמו נהרג ורבים מישראל עמו.

"ביזוי המלכות אינו חשבון פרטי, אלא יש בזה הטלת ארס, השפלה כוללת, הפוגעת בכל יכולת העמידה והשלטון"

כותב הרב: "השליטה ( - השלטון המלכותי) במהותה, היא עוצמת החיים המתגלה באיזו מרכזיות אישיות מאוצר הכלל, הנקשר בו והנסמך עליו, היא כח חיים עצומים המפעמים בכלליות הקיבוץ". אותה האישיות, המרכזת את החיים הציבוריים – מוקמת היא מהשמים. שהרי "אפילו ריש גרגותא (=הממונה על החופרים) מן השמים מנו ליה" (קידושין עו), על אחת כמה וכמה הממונה על המכלול השלם של החיים הציבוריים על פיתוחם ועל שמירתם – ודאי שמשמיא נבחר הוא לתפקידו. וכיוון שהוא הנבחר הרי ודאי יש בידו לקחת את "כח החיים העצומים המפעמים בכלליות הקיבוץ" ולפעול בו ברכה גדולה. יש בו, באותה אישיות מרכזית, כוחות חיוביים אדירים, כוחות של קודש, עוז וגבורה, למרות שלא תמיד ניתן לראותם ולהכירם במבט חיצוני, שטחי. האמונה בכוחות אלו, הגנוזים פנימה, היא שתביא להוצאתם לפועל לטובה ולברכה. ולהיפך – ביזוי המלכות מדרדר את מצב האומה -  "ואם תראה דור שמנהיגיו רעים, דע לך – לפי שהיה להם מנהיג טוב והיו מבזים אותו" (ספר חסידים, סימן תרצד). כמו כל מידה כנגד מידה שאינה רק עונש חיצוני אלא טבועה היא בחוקיות המציאות – כך גם כאן, דהיינו – ביזוי המלכות גורם להשפלת והעכרת כל האווירה הציבורית, לירידה בכל חוסנו הנפשי של העם, ולפי המעמד הירוד הזה של הציבור – אכן ראויים הם למנהיג רעהביקורת וההתנגדות שיש להביע מדי פעם היא רק כנגד השלילה אך לא נגד עצם האישיות או הממשלה. בהתנגדות ובביזוי למלך עצמו, לממשלה עצמה – את עצמנו אנו מבזים, את כח החיים הלאומי שלנו אנו מחלישים.

(מסוכם מלאמונת עתנו – החל מ"הרי אפילו אליהו")

 

 

מלכות ישראל היא דבר כל כך טהור, כל כך קדוש. איך אפשר לבזות אותה?

 

האינכם רואים את גודל הנס?

אנו בארץ ישראל. כל בניין פה – בניין שיהודים בנו! כל כביש כאן – יהודים סללו! החשמל שמאיר את בתינו – יהודים מפיקים! כאן בארץ ישראל! אינכם מתרגשים בראייתכם את דגל ישראל מתנופף ברוח? אינכם חשים בגאולה?

 

נכון, לא הכל טוב, יש עוד לתקן. יש עוד צרות. אך הן קטנות לעומת הישועה הגדולה שישנה. נכון, איננו יכולים להתיישב בכל גבעה. אבל אנחנו בארץ ישראל! ירושלים אינה ארץ ישראל? חברון אינה ארץ ישראל? בית אל אינה ארץ ישראל? תל אביב אינה ארץ ישראל? -  כמה מאבותינו יכולים לכתוב בקורות חייהם שהם אי פעם נגעו בארץ ישראל?

 - ואנחנו גרים בארץ ישראל. שולטים ולא נשלטים. מטילים אימתנו ולא יראים. והיאך נעיז ונקשה פנינו ולא נודה על הטובה אשר גמלנו ה', אשר הוציאנו מצרה לרוחה, ומאפלה לאורה, ומשעבוד לגאולה, וממוות לחיים? ה' נתן לנו את ארץ ישראל, והקים לנו מדינה, ונתן לנו צבא לשמור עלינו יומם וליל. "אִם ה' לֹא יִבְנֶה בַיִת שָׁוְא עָמְלוּ בוֹנָיו בּוֹ אִם ה' לֹא יִשְׁמָר עִיר שָׁוְא שָׁקַד שׁוֹמֵר (תהילים קכז).

 

 

 

ועוד משהו. מצפים אנו לבניין בית המקדש. אך איך ייבנה ואנשים ששנאת חינם בוערת כאש בעצמותיהם? בוערת במטרה לשרוף כל החושב אחרת, כל הטוען שטובת עם ישראל תצמח ממקום אחר?

נכון, יודעים אנו שנסיגות לא יביאו שלום. שהן רק מדרבנות לעוד מלחמה. אך מה לעשות, ויש אנשים החושבים אחרת, ואינם חושבים זאת מתוך רשעות ח"ו, אלא באמת חושבים בכל ליבם שבזה יבוא טוב לעם ישראל?

אינכם מבינים אותם? אנשים אלו, אנשים מסכנים הם. חיים הם בלי משיח, בלי גאולה, חיים הם בלי תשועה מוחלטת של עם ישראל במהרה. ולכן, לאחר עשרות שנות מלחמות – רוצים הם קצת שקט, קצת שלום, קצת מנוחה. רוצים, ומוכנים לעשות הכל ע"מ להגיע לכך. הם מסונוורים מהמחשבה על רוגע, על חיים שלווים, על חיים בלי פחד ממות הבן שמשרת את עמו.

רחמנים הם – מזרע אברהם. מרחמים על אויבינו, ואינם יודעים כי "כל מי שנעשה רחמן על אכזרים נעשה אכזר על רחמנים" (מדרש זוטא - קהלת פרשה ז). אפילו שאול המלך – שקיבל חינוך יהודי, והיה צדיק גמור -  חטא בדבר, שחמל על אגג ולבסוף טבח את הכהנים בנוב. ואיך הם לא יטעו?

רוצים הם להאדיר שם ישראל בעמים. אינם רוצים שיתחלל שם קודשו. לכן מנסים הם למצוא חן בעיני העמים.

אינם יודעים ש"הן עם לבדד ישכון" – "לא כדרך כל אומה ולשון כשהולכים בגולה ומתערבים עם המגלים אותם משיגים בזה אהבה וחשיבות כל אחד בעיניהם יותר משהיו נפרדים מהם. אבל לא כן עם ישראל כשהוא לבדד. ואינו מתערב עמהם ישכון במנוחה ובכבוד". "ובגוים לא יתחשב" -  (כשהוא מתערבב בגוים) "אינו נחשב בעינם להתחשב כלל לאדם" (העמק דבר פר' בלק, ועי"ש)

האם זו סיבה לשנוא אותם? האם זו סיבה לרצות ברעתם? – הרי אינם מבינים, אינם יודעים!

האם גם אחיכם הקטן, לו היה שובר לכם איזה חפץ שעמלתם קשות לבנותו – האם הייתם חפצים ברעתו?

"אני מעיד עלי שמים וארץ, שחבתי היא גדולה, ממש בכל לבבי ובכל נפשי, לכלל עמנו ולפרטיהם ולכל מפלגותיהם... בכל סיעה ובכל תנועה ישנם בודאי דברים שאיני יכול להסכים עליהם, אבל זה לא יוכל לגרום, שאהבתי מלאת השלהבת היוקדת בי לעמנו הקדוש ולכל פרטיו תהיה נפגמת אפילו כחוט השערה, והיא עומדת בקרבי במדה שוה למכבדי ולבוזי, את כולם אני אוהב בלא מצרים". (מאמרי הראי"ה)

 

אנו כועסים, זו זכותנו. אך איננו שונאים. איננו רוצים שיקרה להם כל דבר רע. להפך – עלינו להתפלל שיגלו את אור ה' ההולך ומתבהר בימינו – אור הגאולה שהולכת ומחזירה עטרה ליושנה.

 

במקום לשנוא – יש להוסיף אהבה. עלינו להוביל את עם ישראל קדימה. איננו עושים זאת מתוך עליונות. אנו זכינו בחסדי ה' לראות את אור הגאולה.

 

"אין שום ישועה שלימה באמת, כי אם שהנושע פעל להופעתה בפועל ידיו" (שמונה קבצים, ז, מב)

 

מוטל עלינו תפקיד גדול. אם קיבלנו כ"כ הרבה – עלינו להשקיע הרבה עוד יותר. עלינו לגלות את ה' לעם ישראל, עלינו לגלות את אור ה' בעמים: "אֲנִי ה' קְרָאתִיךָ בְצֶדֶק וְאַחְזֵק בְּיָדֶךָ וְאֶצָּרְךָ וְאֶתֶּנְךָ לִבְרִית עָם לְאוֹר גּוֹיִם" (ישעיהו מב)

 

(סליחה מראש אם מישהו נפגע - לא באתי לפגוע באף אחד, רק לעורר את הנושא)

הרמורניק...צחקן
 
 
אז...אנונימי (פותח)
(אני חופרת פה! חידוש שכמוני.....)
אז צחקן תייג אותו, ובצדק, כהרמורניק, וזה כנראה מה שהוא.
אם זו היתה קריאת זלזול - באמת שאין לזה מקום.
אולם אם היתה זו היעלבות שאינה במקומה אז בואו נעזוב את זה עכשיו ומיד ולא נשתמש בידיים.....
מה הבעיה בהרמורניקים??ב"השתדלותנו
הם חולים במשו??
בממלכתיות.שירה חדשה
בעזרתו יתברך.
 
לא, לא קראתי את המאמר ואין לי רצון להביע פה עמדה כלשהי.
אני רק מניחה שלזה הוא התכוון...
מה הבעיה בממלכתים??ב"השתדלותנו
אני ממלכתית..אני בעד שבנים ילכו לצבא..
קורעת...אנונימי (פותח)
זה ממש לא אומר שאת ממלכתית...
הנה אני, פנאטית שכמותי, גם חושבת שעל בנים ללכת לצבא אולם לקחת אותו בערבון מוגבל מאוד.
זה אומר שאני ממלכתית? לא נראה לי...
 
חוץ מזה שכל המושגים האלה הם ממש נזילים, אז אין בכלל מה להבין פה...
אז למה הרהמורניקים הם ממלכתים??ב"השתדלותנו
במה הם שונים ממני??
אני אומרת שלא לעמוד על ציר 60..אז אני ממלכתית??
אני לא מנסה לצחוק על אפחד...ב"השתדלותנו
אני שואלת ממש ברצינות!!
אני שואלת כדי לדעת..
הגדרה די קולעת מצאתי ב, כמה מוזר, ויקיפדיה.אנונימי (פותח)
 
מקווה שהקישור לחיץ...
 
ומה הקשר לטרמפים ולעניינינו?
בזאת לא הבנתי אותך...
הקישור לא מדויק.אוסנת
ויש הגדרה להר המור (לא בשם הזה, בשם שונה וסטיגמתי יותר) בויקיפדיה - אבל אני למשל קראתי אותו לשם השעשוע בלבד.
זה לא נכון מה שכתוב שם.
זה שטחי לגמרי, בדיוק כמו הערה "הרהמורניקים"...
הקשר לטרמפים הוא..ב"השתדלותנו
שמי שלא עומד על ציר 60 הוא ממלכתי ופחדן..ככה זה לפי הפנאטים..
נשמות, לאט לאט!אנונימי (פותח)
א. זו הבעיה בפורומים, שאתה לא יורד לסוף דעתו של האחד רק כי לא שמעת את הטון שלו...
מי אמר ש'צחקן' היה ציני?...
ב. אני לא יודעת מאיפה את מביאה את המידע הזה בנוגע לציר 60, אבל מי שהמציא אותו הוא ילד בן 3 לכל היותר...
יש אנשים שמפחדים וזה מותר להם כי זה טבעי והם עוד לא התבגרו...
ג. תקלידו בויקיפדיה "ממלכתיות" וזה יעלה... אני חושבת שמישהו די רציני כתב את כל החומר הזה...
ד. במילים ספורות, למרות שיש על זה אינסוף הגיגים, ממלכתיות זה אמונה כי מדינת ישראל היא בחינת מלכות וצריך להיות כפופים אליה ולחוקיה, אלא אם כן יש לזה התנגשות עם ההלכה (ויש כאלה שהרחיקו אף מעבר לכך...). עד כאן.
יש לזה המון השלכות וכל ממלכתי הוא ממלכתי קצת אחרת, כך שזה לא מוגמר.
כמו שיש פנאטים יותר פנאטים ממני שאומרים לא ללכת לצבא... ואני עדיין נחשבת פנאטית כי אני נגד המדינה. וד"ל.
תיקון טעות!אנונימי (פותח)
בסעיף ב': התכוונתי להתגברו ולא להתבגרו, כי ממש אין קשר בין פחד לבגרות...
יש מיליון אנשים שמחכים בציר 60..ב"השתדלותנו
תכל'ס הגיוני שמי שהמציא את זה בן 3..
אני לא נגד הממשלה...אני פשוט חושבת שצריך "קצת" לשנות אותה..להכניס קצת יותר דתיים..
אבל לא להיות נגד הממשלה במות מטורפות כמו להרוג כל בנאדם שהורג התקווה או יותר גרוע לשרוף את דגל ישראל=שזה ממש נוראי!!!!!!!!!!!!!!!
מה ענין טרמפים לממלכתיות?רחלקה
עניין..ככה זה כל הפנאטים...(כמעט כל..)אומרים שאם אב"השתדלותנואחרונה
ני לא עומדת בצמתים אז אני ממלכתית...אני גאה להיות ממלכתית ולא פאנטית!!!!
כי הדרך של חצי מהפאנטים משובשת...במיוחד של הפנאטים שיש פה בפורום...
הדרך שלנו צריכה להיות אהבה אחד לשני ולא שנאה אם הוא חייל...או משו כזה..("ואהבת לרעך כמוך"-שמעתם על המשפט הזה אי פעם??)(אגב.מצטערת אם אני נשמעת כאילו אני שונאת אתכם או משו..אני פשוט לא!!אני אוהבת כל יהודי באשר הוא!!וגם אם הוא חייל שמפנה יהודים מביתו..כי הדרך שלו משובשת!!הוא לא יודע!! הוא לא מבין!!וככה זה גם עם חיילים שעושים דווקא(בד"כ)גם יש את כל החיילים האלה ששוטפים להם ת'מוח..ואז הם לא מבינים כלום..)
 
יש לך אולי מקור למה לא לעמוד על ציר 60otk100
חיפשתי וחיפשתי ולא מצאתי שום מפה של ארץ ישראל שכביש 60 מחוץ לארץ ישראל אז שום איסור לעמוד בכביש 60 !!!!!!!!!!
 
תחפש טוב....יהודי מרמ"ג
סליחה..אני לא נגד...ב"השתדלותנו
אני פשוט לא עומדת שם..לא שיוצא לי הרבה אפשרויות לעמוד שם...לא ברמ"ג..ולא סתם בצומת הT או בעפרה עלי וכו'.........
אני לא יותר מידי אומרת שזה חשוב...סתם אם לא הבנת...
יצחק.. אז?!tomerittal
מה הבעיהבהרמורניק?? בגלל שהוא קצת יותר ממלכתי ממך?
מה הקשר? הם מרביצים תורה לא פחות מכל יהודי אחר בעולם. דדייי!! נמאס אנשים!
אתם חיים בגישה תינוקית.
צחקן
בעז"ה.
 
א. זה היה הבהרה לכל מי שלא רוצה לקרוא- שלא יקרא. ברור?
 
ב. אני בעד קריאה ביקורתית. אז העברתי ביקורת ענינית על הכתיבה.
לקלל אותך ולומר "אל תקרא"?אוסנת
אומנם זאת לא קללה - אבל נראה שאמרת בשמץ זלזול. וזה לא הכי ענייני...
מובן שאנשים לא יאהבו את זה.
 
אם כי, לי זה לא מפריע. אותי זה דווקא מצחיק.
 
[גם אני עומדת בציר 60. אם לכן אני נקראת "פאנטית" ]
מרגש מאוד! אבל...אנונימי (פותח)
יש הרבה מה לדון על כך, ואינסוף מילים כבר נשפכו על זה...
אז הנה אני מוסיפה מספר הארות...
 
אני מסכימה במיוחד עם הנקודה של אהבת ישראל שבסוף דברי הכותב... אני מסכימה בכל לב שאחינו הלכו לאיבוד על ידי כוחות הס"א ועלינו להצילם לפני שיהיה מאוחר מידי חלילה...
אבל לאן אנו מובילים? מהי האמירה שלנו?...
אם זו אמירה פוליטית - אין לנו מילה וחצי מילה עם אחינו החילונים.
אבל אם זו אמירה של תורה וקירבת ה' - הם צמאים לכך מאוד, ומתוך ההתקרבות בעז"ה - כל אחד יבנה לעצמו את תפיסתו הפוליטית המרוכבת, אבל אמירתנו היא דבר ה'.
נראה אמנם שדבר כרוך בדבר, אולם אפשר לראות שיש כל כך הרבה זרמים שעושים את דבר ה' ובצורה כל כך שונה...
אז אם זה שהחזרתי בתשובה נהייה לעלובער - זו שמחה עצומה בשבילי.
 
 
נקודה אחת חורה לי מאוד - דעת הרב קוק זצ"ל שכביכול הובאה פה.
אני לא קוראת תיגר על הרב טאו, חלילה. הוא גדול ממני פי מיליון וחצי בדעתו הרחבה ובכלל מעצם קירבתו לרצי"ה, אבל אני מביאה דברים שגדולים ממני כתבו.
הרב קוק מעולם לא "אישר" את קיום המדינה בצורה הנוכחית.
לא רק זה, הוא הגדיל לעשות והקים את תנועת "גדל ירושלים" שמהותה היתה:
"... על כן בהיות המטרה האחרונה לציונות הכללית - החוסן הלאומי הגשמי, שאפילו אם נכניס בתוכה זרמים דתיים יהיו נראים כטפלים... ובכל פעם בהיפגשם יחד העניינים העולמיים והדתיים - יהיו האחרונים נדחים מפני הראשונים... אבל דגל-ירושלים מבטא הוא במציאותו שהמטרה הראשית היא יסוד הקדש... ולהגדה ציבורית זו אנו צריכים כעת להסתדרות שלמה שתביע אותה, ורוח זה לא ניתן למזרחי ביסודו... וע"י השבת אור הקדש... נחזק את היסוד הפוליטי באמת והדר. ודבר זה לא יצא אל הפועל ע"י הדרך האיטי (=האיטית) המזרחי, כי אם ע"י ההופעה החדשה של הסתדרות תחייתית לשם כך ביחוד .." ( אגרות ראי"ה, חלק ג', עמוד קע"ג).
 
ז"א שהרב קוק אפילו לא תמך ב"מזרחי" (ורבים הם המזרוחניקים שבטוחים שהם נושאים את דברו...), אלא ידע שצריך פה הובלה של קודש נטו, של רצון ה' נטו, ואת זה הוא לא מצא בשום מקום...
לצערנו תנועה זו לא קיימת היום ברשמיות, אולם אני מאמינה שכל המתקראים "אנשי הגבעות" הם הנושאים את דגלה.
 
זה מה שקשה כל כך עם הרב קוק, כל אחד בטוח שהוא יורד לסוף דעתו, אולם מסתבר שהרב כל כך רחב ועצום בדעתו וברוחו, שאפשר לחשוב שהוא גם ממלכתי וגם פנאט...
 
רקע על תנועת דגל ירושלים (שאינו מדובר בהרבה חוגים מסיבות המובנות להם...) וחומר למחשבה:
 
וצודק צחקן כשאומר שהוא הרמורניק, כי ישיבות הקו דוגלות בנאמר לעיל...
 
אני אישית מאמינה שדבר ה' האמיתי נישא בפינו, בפי מובילי המהפכה התודעתית והרוחנית.
אולם צריך אורך רוח גדול, סבלנות גדולה עד שעמ"י יתעורר מתרדמתו הממלכתית העמוקה וידרוש מהפיכה הנושאת את דבר ה', כפי שדרש הרב זצ"ל.
אנחנו כאן כדי לעורר את עמ"י, ובזאת שימחתי לחלוק עימכם את הרוח משיבת הנפש הזאת.
וצריך להוסיף אהבה בנינו, ובזאת אני מסכימה מאוד עם העלם התמים הנ"ל...
יש אמנם אנשים ודברים שהס"א נגע בעצם קיומם ונראה שאין להם תשובה ועל כן יש להילחם בהם, אולם צריך להשכיל להבחין בין אחד שכזה ובין יהודי שצמא צמא צמא למים מרווים באמת, אלו שיש לנו להציע לו.
ואני חוזרת - זו אינה שאלה של פוליטיקה, כי פוליטיקה היא קליפת נוגה שרובה בצד הלא נכון, אלא זו שאלה של אהבת ה' ותורתו, שהעם משווע לה.
 
אז לסיכום כל הנ"ל:
הרב קוק לא דגל במדינה החילונית המתהווה.
הרב קוק דרש מהפיכה רוחנית כי ידע שהמדינה המתהווה אינה התשובה לעם ה'.
הרב קוק מהלך בינותינו היום, שמח על הדור השלישי שהשכיל מאבותיו לדרוש את דבר ה' על ידי מהפיכה אמיתית, דור של נשמות תוהו שאינן מסתפקות בקיים הבינוני אלא רוצות לתקנו מהיסוד.
 
וברוח דברי העלם הנ"ל:
אשריי וטוב חלקי ונעים גורלי לקחת חלק במהפיכה הזו.
איזו שמחה בכל העולמות... =]
 
מועדים לשמחה!
ועוד דבר או שניים...אנונימי (פותח)
א. עיינתי שוב בנ"ל ואני רוצה לבאר:
יש הבדל בין לשמוח על מה שיש ובין לשבת בחיבוק ידיים, כי כאילו נגמר מה שיש לתקן.
צריך לשמוח לשמוח לשמוח על כל הטוב שה' משפיע עלינו, נקודה.
עם זאת, צריך לדרוש תיקון, תיקון אמיתי.
אנחנו מחפשים שמחה של מציאות מבוררת יותר, קדושה יותר.
 
יש מצב שזה כל ההבדל בינינו לבין הממלכתים, שהם כאילו נחים על זרי דפנה בעניין המדיני ואילו אנו דורשים מציאות אמיתית יותר.
 
ואין, אין, אין פה בכלל מקום להתנשאות, כאילו אנו דורשי ה' היחידם עלי אדמות...
ממש לא.
אולם עלינו להאיר נקודות חשוכות מתוך אהבתנו האבודה קצת לאחינו הישנים.
 
 
ב. "ואנחנו גרים בארץ ישראל. שולטים ולא נשלטים. מטילים אימתנו ולא יראים. "...
(מתוך הנ"ל).
 
אני מסכימה שיש לנו נקודות של שליטה שלא היתה לנו פעם, והן מאוד נוחות, נקודות השליטה הללו...
אולם בינתיים אנו נשלטים בעיקר על ידי תרבות המערב, על ידי ניסיון להידמות לרחוקי משפחתנו האמריקאים, על ידי ממשלה שאינה ממשלת ישראל, אלא ממשלת המדינה, שהיא בעצם נקודת הוויכוח פה.
 
בקיצור, יש הרבה לתקן, ובשביל זה אנחנו פה...
 
אבל לא לשכוח את השמחה הנ"ל, על כל הטוב שיש לנו...
 
ישועות...
ההתחלה באמת מרגשת ואמיתית אבל המסקנות מוטעותאנונימי (פותח)
דייייייייייייייייי כבר לחיות בסרט די!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אני יכול להתחרפן אני ניהיה חולה נפש מהדעות האלה די!!!!!!!!!!!!!!!! אתם לא מבינים שאנחנו פה בגלות הכי גדולה!!!!!!!!!!!!!!
 
תגידו מה? יש פה שלטון ישראל,ולומדים תורה בשקט ולא רודפים אותנו,מה עוד צריך??
 
אה נכון,עוד איזה מקדש,וגאולה ומלכות ה',אבל בסך הכל ממש טוב כאן לא רודפים אותנו
 
ואנחנו חיים במדינה משלנו,ולומדים תורה בשקט,אז זה לא כזה לחוץ המקדש,יש לנו זמן
 
קמעה קמעה, עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה........
 
אנחנו בשיא הגלות!!!!!!!!! יש כאילו מלכות ישראל אבל היא בעצם משועבדת לאמריקה,
 
אז אי אפשר לעשות את רצון ה' באמת, כי עושים את רצון אמריקה. יהודי שמנסה
 
להתיישב בארץ חוטף מכות ועוד ועוד מרעין בישין, ערבים עושים פה כמעט
 
כרצונם והשלטון מגן עליהם, בעצם אנחנו לא שולטים פה באמת!! אנחנו נשלטים ע"י
 
אמריקה,שגורמת לעסק להיראות "כאילו אנחנו שולטים",ומה שקורה שאנשים שוכחיםאת
 
התכלית ומסתפקים במועט! יש פה קיבוץ גלויות נפלא נסים ממש!!! אבל אל תשכחו
 
שהשאיפה שלנו זה מקדש זה מלכות ה', לא להיתקע במדינה המדינה היא כלי היא
 
שליח של ה',וכלי לא מתקדש, גם טיטוס הוא שליח של ה' והוא ממש לא "קדוש", גם
 
היטלר הוא שליח של ה', והוא ממש ממש לא "קדוש" כנ"ל המדינה
שאל בעל המאמר במה זכה?ישמעאל
ואין תשובה
אולי אתה בגלות , אני לא!!!!!otk100
פירוש המילה גלות היא - גולה, הגליה, גירוש, שילוח, עקירה מארץ; פזורה, תפוצות, חוץ לארץ,
אני חי בארץ שלי אז אני לא בגלות! אני מרגיש בבית ולא מפחד מהתושבים הזמנים אז אני לא בגלות ! אני בונה את הבית שלי איפה שאני רוצה חי איפה שאני רוצה ומטייל איפה שאני רוצה אז אני לא בגלות !!
אז נכון שיש פה מלכות רשעה שהורסת ומחריבה עוצרת ואוסרת אתה יכול לקרוא לזה שיעבוד או איך שלא תרצה אבל אין גלות בארץ שלך !!! בתקופת הרומאים עשרות שנים לפני שהחריבו את בית המקדש הם שלטו בא"י והיה להם גזרות לא פחות גרועים מהגזרות של היום אבל עם ישראל חי בארצו אז זה לא היה גלות !!!!!!

[מי שרשם את המאמר מודע לזה שזה פה?]הסנה-בוער
זה כמו שעולה חדש מתלהב שיש כאן שלטים בעברית...נוער-חומש כבוד
וזה יפה מאוד!אנונימי (פותח)
זה אומר שהוא הגיע להתרגשות כזו גדולה כאילו הוא חדש פה!
אמן עלי תמימות שכזו ופרץ שמחה שכזה...
אז אולי נרד מהארץ ונחזור כדי להרגיש עולה חדש?ישמעאל
אוקיי.....(הכותב):ii
המאמר הובא לכאן בלא ידיעתי - בעודי מתלבט האם לפרסמו כאן, אבל אם כבר ראיתם, בקצרה:
 
א. מובן שמדינה חילונית אינה לכתחילה.
 
ב. מקריאה מהירה של האגרת לא הבנתי מה הקשר לכאן (אא"כ סעיף א').
 
ג. איננו יושבים בחיבוק ידים - משום מה זו סטיגמא שקרית שנדבקה לממלכתיים - יש עוד הרבה מה לתקן ואנו משתדלים לעשות ככל יכולתנו, אולם כמובן שיש לעשות הכל בכבוד הראוי למלך ישראל. "אפשר, וצריך לפעמים גם להילחם, אולם יש לדעת מתוך איזו רוח, מתוך איזו דרגת אמונה אנו ניגשים למאבק" (לאמונת עתנו).
 
ד. אנו שולטים על עצמנו, ועושים מה שמתחשק לנו ומה שעולה בראשנו!! לפעמים מה שמתחשק לנו ומה שעולה בראשנו הוא רצון האמריקאים, מסיבות כאלה ואחרות. אך זה שקר(!) (מצטער - אני חייב) לומר שהם שולטים עלינו. אין מדינה בעולם שיכולה להגיד לנו מה לעשות, ולכל אורך ההיסטוריה של מדינת ישראל (כולל בזמן רה"מ הנוכחי..) עשינו ככל העולה על רוחנו.
עלינו להאיר את עיני הממשלה ובעיקר את עיני העומד בראשה - ע"מ שיעשו את רצון ה'. שוב - בכבוד הראוי למלך ישראל.
 
ה. 'עמק המומינים' - אתה, בחזונך, תיארת "ימות המשיח". אני תיארתי את היום. "גאולה(!!)".
"יהודי שמנסה להתיישב בארץ חוטף מכות ועוד ועוד מרעין בישין" - יש לי רעיון בשבילך: נסה את תל אביב, באר שבע, חיפה, ירושלים, וכו'... מה דעתך? לא משהו, אה? - תשאל את סבא רבא שלך מה דעתו.
נכון, עדיין איננו יכולים להתיישב בכל מ"מ, אבל זה בדרך. ביזוי של מלכות ישראל רק ירחיק את הרגע הזה, כמו שנכתב במאמר. עלינו להאבק בדרך הראויה כיאה למלכות ישראל.
 
ו. "ערבים עושים פה כמעט כרצונם והשלטון מגן עליהם" - נתון לויכוח, אני לא בהכרח מסכים, ובמחשבה שניה כלל לא - אבל גם לפי דעתך, אין זה משנה! אנחנו השולטים! ולדעתך החלטנו לתת להם לעשות ככל העולה על רוחם.
כמובן שיש לתקן פגם זה, וכמובן, בכבוד הראוי למלך ישראל.
 
ז. כל אלה, לא מורידים מגודל הגאולה! עם ישראל שולט בארצו! אין איש שיוכל לעשות לנו משהו!
אני באמת אומר את זה בכאב גדול, ולאחר התלבטות, אבל יש לי הרגשה שהשפעת השואה נמוגה מהר מידי. הרבה יותר מדי מהר.
כבר שכחנו מהי גלות. מה זה להיות חסר ישע נגד אויביך. להיות נתון לגזרות שמד שמחדשות מדי פעם בפעם.
כל כך טוב לנו כאן, בארץ שלנו, במדינה שלנו, תחת מלכות ישראל, שכבר הספקנו לשכוח את כל צרותינו. ונראה לי שזה מספיק כדי להראות לך כמה טובה המדינה הזאת לעמ"י.
 
ח. למי ששאל: אכן, מדי פעם ההתרגשות עולה בי, במיוחד כשאני רואה את דגל ישראל, או את חיילי צה"ל, אך גם סתם כשאני הולך ברחוב ורואה את המפעל האדיר שעם ישראל בנה בארצו.
וכשזה קורה - אני מנסה ולא מצליח (וכנראה שגם לא אצליח..) לעכל את הזכות שנפלה בחלקי: להיות ממחדשי מלכות ישראל בארץ ישראל!
 
 
 
 
 
 
לא הבנתי במילים פשוטות אם תסביר מה ענין במלכות?ישמעאל
הרב טאו כתב את דבריו מזמן בחלק א' של אמונת עיתנו לא נראה לי שהוא חושב כך היום
אי אפשר כל הזמן לחיות בתודעת שואה וגלות ולשמוח בסוף צריך להתמודד עם ההתמודדות שה' מעמיד לנו בזמן הזה ולא עם הצרות וההיסטוריה שעברו -ברוך ה'
התחושה הלא נוחה שלי עם הערצת וכיבוד המלכות זה שבמלכות יש הרבה כח ועצמה, זה לא אומר שצריך לחנך להערצה של זה
מה?!ii
אתה אומר שהרב טאו התחרט על מה שאמר? חזר בו?
תקרא את כל המאמר שם - תראה שלא.
כל המאמר שם אומר שצריך להסתכל בנקודת מבט רחבה - היסטורית, ולא של 15 שנה... - אז לא נראה לי שאתה צודק (ותסתכל בחתימה שלי).
 
ד.א. - היינו בעונ"ש אצל הרב מגנס. והוא אמר לנו שבתקופת הגרוש ר' אברום כ"כ בכה והצטער עד שהם חששו לבריאות שלו.
ובשבת שאחרי הגרוש הם שאלו אותו אם לומר תפילה לשלום המדינה, אז הוא ענה "משהו קרה?"(!!!!!)
אחרי כל הבכיות שלו!!!
 
המשך -ii
כתבתי את זה: "אפשר, וצריך לפעמים גם להילחם, אולם יש לדעת מתוך איזו רוח, מתוך איזו דרגת אמונה אנו ניגשים למאבק" (לאמונת עתנו).
 
לא הבנתי מה הבעיה שלך עם המלכות? - אנחנו לא מעריצים אותה בגלל הכוח שבה, אלא בגלל שהיא מלכות ישראל!
"מלכות ישראל"?אנונימי (פותח)
בוא נפרק שניה את ההנחה הזאת (שממשלת ישראל היא מלכות ישראל) לגורמים...
ממשלת ישראל יסודה בדמוקרטיה, מה שאין כן מלכות ישראל של ימי קדם, שבה קיבלו את מרות המלך ללא עוררין. דמוקרטיה פירושה: הכרה בכך שיש בכל קבוצה הרבה דעות והרוב התומך בדעה מסויימת הוא השולט בקבוצה, עד להודעה חדשה...
זאת אומרת שממשלת ישראל במתכונתה הנוכחית ממש דורשת שמישהו יקרא עליה תיגר ושלא יקבל את מרותה כתורה מסיני, כי היא מעוגנת ברעיון הדמוקרטיה.
קל וחומר כל הנ"ל לגבינו, שומרי התורה - אם זו מדינה שפועלת נגד התורה.
נכון, יש דברים "נייטראליים" שלא נוגדים את ההלכה במפורש, אולם יש מספיק חוקים במדינה שנוגדים את ההלכה - אז כמובן שעלינו להתנגד.
חוץ מזה שאף בימי המלכות הקדומים - מלך (אמיתי!) שעשה דברים נגד ההלכה - אסור לעם לשמוע לו, אז אתה מדבר איתי על מדינה שראשיה רחוקים מתורה מצוות כ"מלכות"? ממש לא.
 
צריך להבין שלא הכול זה שחור לבן, ממש ממש לא, ובעצם הרוב לא...
ז"א שאם מישהו רוצה - הוא מוזמן ללכת אחרי מנהיגי המדינה כיוון שיש איזה שהוא מושג של מלכות שנוגע בהם, אולם עליו להיזהר ולשמור צעדיו שלא יתעוור חלילה וילך אחר ראשי המדינה אף כשאלה קוראים תיגר על הלכות התורה, כאילו יש להם דין מלוכה של ממש ועלינו ללכת אחריהם בעיניים עצומות...
 
חוץ מזה - ר' אברום הוביל בראש את קריאת סירוב הפקודה!
ועוד דבר - אז מה אם הוא אמר להמשיך להגיד תפילה לשלום המדינה - זה לא אומר שהוא התנגד לדרך התנהלותה? בטח שכן! ועם זאת הוא האמין כי המדינה היא ראשית צמיחת גאולתנו...
אז זה בכלל לא סותר ואפילו מעט לא קשור...
 
יש כאלה שאומרים לשבר את כל הכלים (המדינה) ויש כאלה שאומרים לשמור על הקיים וממנו להצמיח ישועה...
 לי עצמי אין מושג לאן אני ממש משתייכת, איפהשהו בין לבין..........
 
כל הטוב.
הבנתי שזה מלכות ישראל אבל מה חשיבות יש בה?ישמעאל
במלכות ככלל?? כלומר אתה מעריך את המלכות כמו שחילוני נותן כבוד למלך שלו?
אפשר להגיד גם תפילה לשמירת מי ששומר את לשונו, לא הבנתי למה עשו כ"כ הרבה רעש סביב תפילה קטנה לשלום המדינה, יש הרבה תפילות שמוסיפים
כתבת שאפשר וצריך להילחם... אתה עושה את זה? זה יותר חשוב לי מכל כי להערכתי והעובדות מוכיחות שאנשים שיותר מדיי מדברים ממלכתיות לא יודעים להילחם על עקרונותיהם (אני גם ממלכתי בעיקרון אבל זה לא מפריע לי להילחם על ארץ ישראל)
לא הבנתי מה קשורה החתימה ובכלל למה אסור לחיות את מאבקי ההוה, למה לברוח להיסטוריה?
כל מילה בסלעgolani
 
בתגובה^למאמר שהובא בראש השרשורgolani
חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


שנים שאני חולם להקים מיזם כזה..יו0י

אולי יעניין אותך