הזובור של ביבי לאיילוש שקדברוניש

לא ועדה למינוי שופטים ולא ועדה למינוי דיינים. בשופטים לא היה לה שום סיכוי ממילא כי שני הנציגים מהקואליציה, בדיינים היא קיוותה שהחרדים יצילו אותה, למרות שהיא תמכה ברפורמים ונלחמה בחרדים בועדה זו בדיוק ע"מ למנות דיינים מקילים ופשרנים כצלמה ודמותה החילונית.

מארק שנבחרה לעגה לשקד שמינתה שופטים "שמרנים" שהפכו בין לילה לאולטרא-שמאל אקטיביסטי.

 

לא יום נחמד לשקדיה. אפילו הטוויטים המנג'סים של סמוטריץ' לא יצילו את הבושה שלה.

הוא מונתה לראשות הועדה לבחירת שופטים ודייניםספק
בקבינט האזרחי של בנט...
הבושה היא לך ולחבריך, חרדים צדקנים וטהורים,הָיוֹ הָיָה

שנתתם למיכאלי שר"י את השליטה..

ועיין עוד כאן:יש דין ויש דיין ו"הכל יביא במשפט על כל נעלם"... - אקטואליה וחדשות

"מיכאלי שר"י"? אהבת ישראל במיטבהברוניש

מרוב הצדיקים המרכזניקים, הראי"ה כבר לא מתהפך בקברו. כי הוא הגיע לאוסטרליה.

כן, מיכאלי שר"י.הָיוֹ הָיָה

מעניין, פתאום החרדונים הפכו להיות מגיני הרשעים.

ועוד מפילים את זה על הרב זצ"ל...

ברוניש יקירינו - כלך לך אל בית החיים של נציבי פוניבז', מעניין מה היה הרב שך אומר עליך...

בסה"כ מציבים מראה מול הצביעות שלךברוניש

אין לי בעיה עם אדם נורמטיבי שאומר את זה, אבל מרכזניק מזרם חובבי כל הבריות? כזה ששולף אקדח טעון על מי שיאמר הרצל שר"י או רבין שר"י? זה כבר מקרה שמזקיק לכל הפחות התסכלות פסיכיאטרית...

אתה רק מוכיח את בורותך בתורת הרב.הָיוֹ הָיָה

ובבחירה בין הרב לבינך - אתה הוא זה שצריך הסתכלות פסיכיאטרית.

למרות שאתה חושב שהוא....

חדל אישים.

תמצא לי יהודי אחד שהרב זצ"ל אמר עליו "שר"י"ברוניש

אפילו על מקס נורדאו הוא לא אמר את זה. אי לכך, אתה תלמידו של בלעם הרשע ותו לא...

הוא אמר על נרודאו...הָיוֹ הָיָה

ואתה הלא גיחכתך על מי שלא יסכים לומר כך על הרצל, לא כך? שקרן יקר שלנו?

אתה שקרןברוניש

והרצי"ה אפילו אמר על נורדאו שהוא היה "בעל תשובה גמור" אף על פי שנשא גויה.

מי שסותר את עצמו מתגובה לתגובה תוך דקה, שלא יטיף לי על שקר.הָיוֹ הָיָה

למרות שהוא חרדי מרומם ונעלה שליט"א, ואני, מה לעשות קוקניק עלוב ושפל.

שוב, אתה שקרןברוניש

ושוב: הראי"ה מעולם לא אמר על נורדאו שר"י, ולא על שום יהודי אחר.

ושוב: הרצי"ה אמר שהיה בעל תשובה גמור.

 

אתה מנסה להמציא לך היתרים לומר על מירב מיכאלי - שר"י, רק בגלל שהאלילה החילונית שלך שקד לא נבחרה במקומה.

עלוב, נמוך ופאתטי.

שוב: מי שנתפס, יסתום פיוהָיוֹ הָיָה

ושוב הרב אמר עליו.

 

ושוב, אני אומר עליה את זה כבר  חמש שנים.

אבל בעיני החרדי הצדקן שלנו אין סיכוי שיש איזה קוקניק שאכפת לו מיידישקייט, לכן בטח זה בגלל האלילה שלו.

נו שוין.

עברנו את המן, נעבור גם אותכם.

לא מדוייקק"ש
הוא כתב שהוא 'שונאו'. הרב צבי יהודה הסביר שזה היה ספציפית על זה שהיה נשוי לגויה.
גם זה בתקופה מאוד מוקדמת, נראה שאחרי העליה לארץ, הרב לא היה חוזר גם על הביטוי שהשתמש שם. כמו ההבדל בצורות הביטוי בין המאמרים ב'הפלס', לבין עקבי הצאן וכל מה שאחר כך.
את הדיון הזה כבר עצרנו אתמול, אין טעם להמשיכו. תודה מרדכי


לא שייך לדבר על רשעים וממילא הביטוי לא במקוםק"ש
(אם כי אני שותף לזעזוע מכך שאנשים המציגים את עצמם כיר"ש, נתנו לאחת שמתנגדת לכל ערכי קדושת הבית היהודי לבחור דיינים)
יש דין ויש דיין ו"הכל יביא במשפט על כל נעלם"...הָיוֹ הָיָה

לא אזכיר את הועדה למינוי שופטים והגב' מארק, כי אינלי כח לריב על זה עם הביביסטים.

אבל איך, איך למען ה', מפלגות "חרדיות" מסוגלות למנות את מירב מיכאלי שר"י לועדה למינוי דיינים????

ואח"כ יצעקו "אנטישמיות" כשאיילת צועעקת על חוטובלי שמכרה לחרדים את הדיינות...

איזה אנטישמיות? תתביישו, הנה קיבלתם שליטה ומה עשיתם? שמתם שם את מיכאלי, עוקרת הדת ושונאת ההלכה, שכבר התחילה עם ההצהרות המטונפות שלה, שניה לא חיכתה.  העיקר לדפוק את המזרוחניקים.....

אוי, 

א-ל נקמות ה'.

ו"עכשיו כשנשרפנו וספר תורה עמנו, מי שיתבע עלבונה של תורה הוא יתבע עלבונינו"

 

 

 

 

(ורק שלא ישכחו כל הצדקנים החרדים והיראים אח"כ לנאום לנו על זה שכל הדיינים ברבנות הם פסולים, וילדי גרושות הרבנות הם ממזרים... בטח, תמנו רפורמית אנטישמית לכזה תפקיד, ועוד תעיזו לפתוח את הפה, למה לא....) 

זה בכלל לא כזה ברורמיכאלצ

שקד הפסידה למיכאל 66:65.

זה אומר שחלק מהקואליציה הצביעה לשקד. לא מופרך שאלה החרדים.

מה? משהו אצלך לא מחושבן. לא הבנתי. תבדוק שוב.הָיוֹ הָיָה


כך על פי עמית סגלמיכאלצ

אלא אם אתה מדבר על הוועדה למינוי שופטים. אבל היה נדמה לי שדיברנו על הוועדה למינוי דיינים

איך 65-66? יש 130 ח"כים?הָיוֹ הָיָה


כל ח"כ יכול להצביע לשני מועמדיםמרדכי


לפי דירוג כאילו?הָיוֹ הָיָה


לא, פשוט לבחור שני אנשים מתוך רשימת המועמדיםמרדכי


אהה, ועדיין זה יוצא רק חלק מהחרדים.הָיוֹ הָיָה

ובהתחשב בכך שש"ס הצהירה שתתמוך בשקד, וגפני-ליצמן "התלבטו" אז...

איך הגעת למסקנה הזו?אדם כל שהוא

כדי להוכיח שהיו חרדים שתמכו במיכאלי, צריך להוכיח שאין 66 ח"כים שסביר שיתמכו במיכאלי בלעדי החרדים.

כדי להוכיח שהיו ח"כים חרדים שלא תמכו בשקד, צריך להוכיח שיש לשקד יותר מ49 מצביעים בטוחים בלעדי החרדים.

כי יש את החלוקה הבסיסית בין קואליציה ואופוזיציההָיוֹ הָיָה

וכי יש את ההצהרות הנחמדות מלפני זה.

כלומר, אתה בטוח שכל יש עתיד ומרצ תמכו בשקד?אדם כל שהוא


ואתה בטוח שכל הליכוד תמך בה?הָיוֹ הָיָה

דברים התנהלו פה הפוך על הפוך.

נכון.

עצוב.

א. כשלא בטוחים, אז צריך לא לתקוף אישית ח"כים על..אדם כל שהוא

מה שהם לא בטוח עשו.

ב. לאייכלר היו 84 תומכים, ולשקד 65.

זה אומר, שיש חפיפה של לפחות 29 ח"כים שהצביעו לשניהם.

מי הם ה29 [או יותר] האלה לדעתך?

א. אם הם טרחו כל הזמן לרמוז שיעשו את זה - אז....הָיוֹ הָיָה

ב. אינני יודע למה על ידי אייכלר נשתנה המדד שדיון על מי הצביע לאיילת.

לא יודע מי הצביע לאייכלר, לא יודע למה, ולא מטריד אותי. 

אותי מטריד אנשים "יראי שמיים" ששמו את מיכאלי בועדה כדי "לדפוק את המזרוחניקים"

ההגדרה "לדפוק את המירוחניקים" לא מדוייקת בעיניימרדכי

בס"ד

 

אם היה מדובר בסמוטריץ' שהיה מתמודד, לחרדים לא היייתה איתו שום בעיה למרות שסביר להניח שהוא היה פועל למנות דיינים עם כיפה סרוגה לראשם. אלא המטרה של הח"כים החרדים היא "לדפוק" גוף מאוד מסויים בציונות הדתית, שאני חושב שגם אצל חלק גדול מהמגזר מדובר בקו אדום מבחינתם (לא רוב, אבל חלק גדול).

 

בוא נגיד שהיח"צ על פסק ההלכה החדש של העומד בראש הארגון ובנו על שימוש במכשרי כושר בשבת, לא בדיוק תרם לכך.

אני מחזיק בדעה שוה לשלך בנוגע לארגון המסויים ההוא.הָיוֹ הָיָה

או עכ"פ דומה.

אבל כשהנידון זה איילת או מיכאלי - שלא יגידו לי שבחרו במיכאלי בגלל הגוף ההוא.... נו ברצינות..

זה ההסבר של אנשים שנוגעים בדבר מתוך המגזר החרדימרדכי


אני מכיר חרדים היטב היטב...הָיוֹ הָיָה

והתירוצים האלו שוים לכפרות.

 

מה שכן, @אדם כל שהוא הצליח קצת להרגיע אותי.

זה לא קשור לכמה אתה מכיר חרדים או לאמרדכי

בס"ד

 

בסופו של דבר זה קשור להתנהלות הפנימית של יהדות התורה, ואני מסתמך על מספר גורמים שקשורים אליהם. אומנם זה לא אומר שהם בהכרח צודקים, אבל אני די סומך על מה שהם אומרים.

לא הבינותי,הָיוֹ הָיָה

התכוונתי שאני מכיר את האמירות האלו, מכלי שני או שלישי, ואני מאמין שהם הגיעו מכלי ראשון, לא יעזור שתאשש את זה, כי אני ממילא מאמין.

הבעיה שלי היא בלהאמין לאדון כלי ראשון בעצמו, כי כשגפני יגיד לי שהוא (*אם*, אני מסייג בזכות אדם כלשהוא) מינה את מיכאלי כדי שאיילת לא תקדם צוהר, אני אתן לו את הכתובת של סבתי תליט"א.

מסתבר שגם בימינה חושבים שזאת הסיבהמרדכי
בס"ד

מצד שני הם גם בטוחים (לא ברור איך) שנתניהו הצביע נגד שקד.

(כתבה של הכתבת לענייני משפט של מקור ראשון, איילת כהנא, מהבוקר)
מה שאני רואה בכתבה הזו:הָיוֹ הָיָה

עובדה א': יהדוה"ת לא הכחישה.

עובדה ב': פרשנות שההעדפה של ג' היא בשביל לסכל דייני צוהר.

לעובדה ב' ישנם שני אפשרויות לפרשנות:

א' זו תוספת שהוסיפה הכתבת.

ב' זו אמירה שנשמעה מימינה עצמה.

לא' אין משמעות כמובן

ולב' גם יש שלל הסברים.... לדוג', שמי שאמר את זה זה איילת עצמה, שאכן מעדיפה צוהר, או שזה נאמר מתוך חשבון של מי הם קוראי מקור ראשון, ועוד.

מה שלא יהיה זה לא משנה את ההגיון הפשוט מאוד, שאין סיכוי שלמיכאלי יש פחות אינטרס בדייני צוהר מאשר לאיילת, ואידך זיל גמור..

החיסרון של מיכאלי זה שהיא תמיד תישאר בדעת מיעוטמרדכי
בס"ד

בניגוד לשקד, היא לעולם לא תצליח לקדם דברים כי היא תישאר סדין אדום. לכן החיסרון של מיכאלי הוא היתרון של החרדים.

המקורות של כהנא, אני מנחש מהכרותי איתה, היא באמת קודם כל תדרוכים מימינה. אבל די ברור לי מרוח הדברים שהיא ניסתה לאושש את הטענות האלו אצל ג' (מלבד ההכחשה כמובן).
אני צריך להזכיר את השנים האחרונות?הָיוֹ הָיָה

איילת רצתה צוהר.

נו,  הלך לה?

יופי.

 

התירוץ של תהיה דעת מיעוט הוא מגוחך מתוכו, בעיני מי? בעיני הרב יצחק לדוג'? הם לא סומכים עליו שיתנגד לאיילת כשתרצה צוהר? אולי על אייכלר לא סומכים? נוב'מת, חברי הועדה אינם ילדים קטנים, והם יידעו להדוף בעיות גם אם איילת תביא אותם.... לא צריך להביא מישהי עם סטיגמה.....

 

מספר שנים יפה הייתה איילת, הכל היה טוב בהם, אין שום טעם לשנות מלבד להדוף את המזרוחניקים.

עכשיו אני מבין את כוונותיךמרדכיאחרונה
בס"ד

נכון שהיא לא הצליחה, אבל יש לה יותר סיכוי מאשר למיכאלי. מיכאלי תעשה פרובוקציות, לעומת שקד שכן יש לה אפשרות להשפיע.
שקד הצליחה לקדם דברים, בגלל שהיא הצליחה להגיע..אדם כל שהוא

להבנות עם החרדים.

סביר שזה היה ממשיך גם אם היא הייתה נבחרת שוב.

בין העובדה לפרשנות מסתתרת עוד פרשנות משמעותית..אדם כל שהוא

שהעמימות שג' בחרו בה, היא בגלל שהם בחרו במיכאלי.

אפשר להציע כמה פרשנויות אלטרנטיביות.

כבר כתבתיהָיוֹ הָיָה

כמה פעמים אני מסייג.

אם כי לא אכחיש שכל העמימות שלהם לפני ואחרי ובאמצע, לא מוסיפה אימון. 

אתה מניח הנחות שגויות, ומגיע למסקנות שגויות...אדם כל שהוא

הנחת שמה שקובע הוא החלוקה הבסיסית בין קואליציה לאופוזיציה, ולכן, כל האופוזיציה תמכה בשקד ולכן רק מעטים מהקואליציה, וחלק מהחרדים תמכו במיכאלי.

אלא, ש-

1. לפחות שליש מחברי הכנסת, הצביעו לצירוף אייכלר + שקד, או לצירוף מיכאלי + שקד. כלומר, נגד החלוקה הבסיסית שדיברת עליה. 

2. . יש מעט מאוד באופוזיציה שחשודים לתמוך בצירוף אייכלר + שקד. [אולי ימינה, וגם שם ייתכן שלפחות חלק הצביעו רק לשקד, ולא למועמד נוסף, ואולי היה במקרה עוד מישהו באופוזיציה שהיו לו במקרה חשבונות משלו, לתמוך בצירוף הזה]. א"כ, מסתבר מאוד, שלפחות עשרים וכמה מהקואליציה הצביעו לצירוף אייכלר + שקד, כך שבניגוד לחשבון שעשית, זה יכול להיות כל החרדים+ ח"כים מהליכוד.

 

ולגבי ההתבטאויות, לא עקבתי אחריהן, אבל אתה הגדרת אותם בשלב קודם "ש"ס הצהירה שתתמוך בשקד, וגפני-ליצמן "התלבטו"." אני לא חושב שהגון במיוחד להסיק מזה שהם תמכו במיכאלי.

האמת-הָיוֹ הָיָה

שעכשיו יותר שכנעת אותי, אם כי לא הסתדרתי לגמרי עם כל החשבון, ועדיין יש לי פקפוקים, אבל ב"ה זה כבר נראה יותר סביר שהם אכן הצביעו לשקד.

לגבי ההתלבטו - לא לחינם שמתי את זה במרכאות.... אני כן קצת עקבתי, והיה די ניכר מדבריהם שהם מתכננים לדפוק את איילת..

אלה התוצאות..אדם כל שהוא

ייתכן שחלק מהח"כים זייפו, אבל זה פחות סביר.

האפשרות הסבירה יותר בעיני, שכל אחד יכול להצביע לשני מועמדים, [כי יש שני נציגים שנבחרים בסוף].

באייכלר תמכו, אגב, 84 ח"כים.

 

גם אם אני לא מסכים עם התשובה, היא די פשוטהמרדכי
בס"ד

מיכאלי נמצאת במיעוט, היא לא תצליח לקדם שום מהלך באג'נדה שלה.ל שקד, לעומת זאת, יש יותר סיכוי להצליח להביא אנשים ברוח הימין החדש (=צהר, כפי שהם הצהירו במועדי א' ו-ב').

לכן, מכיוון שהחרדים לא רוצים דיינים מהסוג של רבני צהר (וזה לא המקום לפתוח בדיון על רבנים אלו) אז זאת מחשבה אסטרטגית בהחלט נכונה מדוע הם יעדיפו את מיכאלי לעומת שקד.
כי יש 0 הבדל פרקטי בין איילת שקד האולטרה-חילונית למיכאליברוניש

איילת שקד שרק לפני שבועיים התבכיינה ש"הפקירו" את הועדה בידי חרדים, ולאורך שנים רבות תמכה ברפורמה ולייטיזציה של בתי הדין, בגיורים מזויפים ובכל זבל שפמיניסטית קיצונית מצויה כמו מיכאלי עלולה לתמוך.

 

הגיע הזמן למעט ענוה ולמעט פחות מגיע לי.

בער.הָיוֹ הָיָה

מי שחסר לו ענווה זה אתם.

שדואגים רק ל"עוילם התיירה"

ולאפס יידישקייט מעבר לזה.

ועוד מעיזים להגיד לנו מוסר.

מצח אשה זונה.

לא פלא שהלכתם עם הנבלה.

קשה, קשה להתמודד עם העובדותברוניש

ועוד יותר קשה להתמודד עם השפלתם הצודקת של נציגיך שונאי התורה.

 

אבל אתה תתגבר, קרא מעט באורות הראי"ה ואולי תמתן את השנאה והנקמה שאתה רוצה להשית על כל העולם ואחותו (ובעיקר על הקב"ה עצמו שלא זיכה את בנט ושקד ביקר מלכותי)

השנאה שלכם לתלמידי הראי"ה, שגורמת לכם לרומם את כל התועבותהָיוֹ הָיָה

היא מחרידה

חצופוצ'יק טיפשונצ'יק וגאוותנצ'יק

 

 

 

(נ.ב. "אורות הראי"ה" חחחח.... כמה שאתה בור, לפחות אל תוכיח את זה ברבים....)

אוהבים את הראי"ה ואת תלמידיוברוניש

אבל מגחכים ולועגים לאפסים שמתחזים לתלמידי הראי"ה אבל נוהגים כתלמידיו של בלעם הרשע

לגמרי....הָיוֹ הָיָה

אתה אמין לחלוטין....

זה ממש ניכר מכל הודעה והודעה שלך, כמה אתה מחבב את הרב ותורתו....

מעניין אם מידה כנגד מידה ה' יזכה אותך שאשתך תאהב אותך ככה גם כן (דעתי: הלוואי)

 

 

מישהו פה אמר קודם שמי שחושב על הרצל מה שהרב אמר ביפו הוא "לא נורמטיבי" וצריך "הסתכלות פסיכיאטרית" או שרק נדמה לי?

אני בערך פי 9000 יותר קרוב ממך לראי"ה. בכל דרך ואופןברוניש

ואחד מה-9000 הוא שאני לא שקרן ולא צבוע. וגם הראי"ה לא היה שקרן וצבוע. בניגוד למרכזניק מסוים שכל תגובה שלו בלי גוזמא היא הפצת שנאה ותיעוב כלפי יהודים (ר"ע השתתפותך המבזה באשכול נגד הר המור).

שתזכה, אמן.... ( בעצם, האומר אחטא ואשוב.... אין לך סיכוי)הָיוֹ הָיָה


שניכם תחת אזהרה אחרונה לפני חסימה. די!מרדכי
בס"ד

אפשר לנסות לנהל דיון מבלי לרדת לפסים אישיים
^^^^^המלך 1

מישהו לאחרונה ניסה לעשות שירשור על זה 

 

מאמין שאם הראי"ה היה רואה איך שניכם מדברים.....

ההצבעה למיכאלי היתה טקטיתאיתן גיל
וצלצול השכמה לשקד שאינה רצויה בקואליציה ואין לה חברים באופוזיציה. ההשתלחות שלה בחרדים מלפני כמה ימים עלתה לה ביוקר. מי אמר שחרדים לא יודעים לעשות פוליטיקה.
הצבעה חשאית. אין שום בטחון שחרדים הצביעו בעד מיכאלי!קנר על רר

אבל תכלס לא מבין מה ההבדל האידיאולוגי בין מיכאלי לשקד בנושא של בחירת דיינים.

שתיהן נשים חילוניות פמיניסטיות שמתנגדות להלכה הפסוקה ומתנגחות נגד "הממסד הרבני".

נכון ולא נכוןאיתן גיל
נכון כי שתיהן מתנגדות להלכה הפסוקה.
לא נכון, כי שקד רוצה למצוא חן בעיני החרדלניקים.
אני מעניק לכם תקציב בלתי מוגבל לקמפיין פוליטיזיויק
אבל בתנאי אחד: אתם מקימים מפלגה ומריצים את עצמכם עם נבחרת. מה המצע של המפלגה שלכם? בונוס: מי האנשים שאתכם ברשימה?
כסף אף פעם לא מהווה בעיה מעכבת בפוליטיקהפ.א.
הבעיה היתה ונשארה איוש המועמדים - ליצור נבחרת שתהיה מקובלת ואטרקטיבית על פלח משמעותי מציבור הבוחרים, שתוכל לזכות במספיק מנדטים כדי להגיע לייצוג הולם בכנסת.  
מה פתאוםזיויק
לוגית, אם לכל אחד היה תקציב, הרבה יותר היו רצים והיה לך היצע גדול יותר. בלי לקבוע אם זה מצב טוב יותר או להפך.
אז לא מבין את הלוגיקה שלך בהקשר הפוליטיפ.א.אחרונה
עבר עריכה על ידי פ.א. בתאריך כ"ו בכסלו תשפ"ו 7:27

באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.  

 

 בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים.  איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?

מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?

אני לצערי לא מכיר. 

אני מקציב לכם עד 5 מילים לענות על השאלה:זיויק
מה ה-בעיה המרכזית של עם ישראל שצריך לפתור?
יש בהם נקודת אמתקעלעברימבאר
ה' לא מתגלה באופן מלא כדי לתת אוטונמיה לאדם
חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
…על תאונות הדרכים הקטלניות. 
סורי בודד שברח מסוריה המושפלת הוא ראיה?נקדימון

אדם שבחר לא להיות קשור לאף צד במדינה שלו, ואז הגלה את עצמו למקום הכי רחוק שמצא על הגלובוס הוא הראיה שלך וממנו אתה רוצה ללמוד על מיליארד ערבים שיש בעולם?! מיליארד ערבים שחגגו את הטבח, ששומעים דרשות אנטישמיות שיוצאות מסעודיה, שלומדים על הג'יאהד הגדול ועל הג'יאהד הקטן, שמהללים שאהידים מטונפים, ושגדלים על חלוקת דאר-אל-חרב ודאר-אל-אסלאם.

זה כאילו שאתה טיפש מלידה.


ההרתעה הישראלית גדלה בשנתיים האלה, גירוש הוא פנטזיה שאפשר לממש, וכל דפריש - מרובא פריש. 

עוד הוכחה לאפסיות של ביבירועישםטוב

פשוט לא נתפס

 

 

 

 

ביבירועישםטוב

ביבי מתנהל *בדיוק* לפי התפיסה השמאלנית שאומרת - 

יש בעזה מיליון-2 חפים מפשע, אנשים ממש טובים.

למרבה הצער קבוצה טרוריסטית איכשהו השתלטה עליהם.

בגלל 7.10 ישראל נאלצה בלית ברירה לצאת למלחמה וחבל על כל הרוג ופצוע "לא מעורב".

עכשיו שחמאס כמעט נעקר אז ישראל כמובן תעזור לעזתים, האנשים הטובים והאיכותיים, להשתקם חזרה.

 

אתה קורא את מה שאתה מעלה כאן?!הסטורי
אין כאן שום דבר על ראש הממשלה. ארה"ב דורשת, נו שוויין. היו גם כותרות כאלו, רק לפני קצת יותר מחודש, על המחבלים ברפיח ש"ארה"ב דורשת שניתן להם לצאת" וכל שונאי נתניהו חגגו כאן. היא דרשה, הוא סירב. היום המחבלים הללו מתים או בכלא.
אתה קורא את מה ששלחת?ארץ השוקולדאחרונה

כי נראה שלא.

מדובר פה על דרישה אמריקאית, לא על מה שישראל עושה או מבצעת, אז אין פה הוכחה לכלום על נתניהו.


אפשר לנסות ללחוץ שלא יקרה אם באמת אכפת לך.

עכשיו אפשר להיות בטוחבינייש פתוח

חוק הגיוס לא יעבור בשום מתכונת. אלא אם כן יחליפו ממשלה (לא חייב בחירות, אבל זה תלוי במרכז הפוליטי שיפסיק להחרים את נתניהו) ויביאו לחוק שבאמת יגייס חרדים.

אני מקווה שכולם הבינו מזמן שלעולם לא נשיג שינוי בהידברות, שיתוף פעולה ובאופן הדרגתי.

במיוחד שהחוסר בחיילים די גדול וקריטי, אבל הוא קטן מאוד ביחס למיצוי המקסימלי של החרדים הבריאים בגיל גיוס.

אף אחד לא רוצה ולא צרייך לגייס את כל פונוביץ וכל מיר וכל ישיבת חברון ואת כל חסידות סאטמר ותולדות אהרון.

הסברתי את דבריך לנקדימון, לא כתבתי מה דעתיהסטורי

לגופם של דברים:


א.אני לא מדבר על 'שוויון בנטל' והמושג שוויון כשלעצמו לא מעניין אותי.

אין שוויון ולא היה שוויון. אי אפשר שיהיה שוויון - לא בין לוחמים ביחידות קרביות לג'ובניקים, לא בין אנשים עם מסוגלויות שונות ותפקידים שונים. הכי מביך זה לשמוע עיתונאים בוגרי גלי צה"ל, שהשירות הצבאי שלהם היה חסר כל סיכון, חסר כל מאמץ אמיתי והתרומה של השירות שלהם לבטחון ישראל היתה 0 עגול במקרה הטוב ובעיקר מקפצה לג'ובים הבאים בתקשורת, כזאת שאין לבוגרי שירות צבאי אמיתי - מדברים על הנטל והשוויון בו.


ב. צה"ל צריך להבנות מחדש, ליישר את המטרות, לחזור להיות צבא שמשימתו הראשית היא בטחון ישראל, שהקוד האתי שלו הוא כזה שעמינו וחיילנו קודמים לאוייב וקודמים לכל מיני ניסויים חברתיים של שוויון מדומה וקדמה עקומה. כחלק מזה, הצבא גם יתעדף את הצרכים של הלוחמים בקדושת המחנה, על פני דחיפת נשים לכל מיני מקומות, תוך הורדת הרף והעמדת שרפרף בבוחן מסלול.


ג. חלק מהבניין מחדש הזה, הוא צורך בהרבה יותר חיילים אמיתיים. הצורך הזה מצדיק גם גיוס חובה. צריך לוחמים בשדה הקרב, צריך בשביל שהם יוכלו להלחם תומכי לחימה בהתאם וצריך אנשי 'חזית שבעורף' כמו אנשי מודיעין וכד'.


ד. שאר משימות שאינן צורך ביטחוני ממשי, בין אם עושים אותן על מדים (גלי צהל, מורים חיילים, בדיקות קורונה, סיוד מעונית של מסתננים וכד') ובין אם לא (מה שמוגדר היום שירות לאומי/אזרחי לסוגיו) - אינן  אמורות להיות באחריות הצבא (למעט אולי מצבי חירום ממשיים) ואין שום סיבה להתייחס אליהן כשירות צבאי משום בחינה.


ה. זה נכון גם הלכתית - למחלמת מצווה הכל יוצאין, למשימות אחרות גם אם הן חשובות - מי שנדבו ליבו.


ו. ממילא איני רואה שום מקום להשוואה בין אחי החרדים, לאויבים הערבים.

את הערבים (למעט יחידים מהם שחפצים להיות בצד שלנו על מלא לשמוח בשמחתינו ולהצטער בצרתינו) צריך לגרש מהארץ. גם אם לא בשלו התנאים לכך - חובה להרחיק אותם מכל הקשר ביטחוני לא לאמן אותם בנשק, לא לתת להם להתקרב לנשק, לא לשפץ בסיסים של צה"ל (השתגענו לגמרי?!).

שירות לאומי למי שנשאר כאן? לא יודע, אולי זה יכול להיות סוג מודרני של ה'יהיו לך למס ועבדוך' של התורה. אין לזה קשר לחובה ההלכתית והלאומית של יציאה למלחמת מצווה.

שאלות שכל אדם חושב צריך לשאול את עצמו על כיפת ברזלסביר11

💡שאלות שכל אדם סביר צריך לשאול את עצמו לגבי כיפת ברזל וטיל החץ:

1. האם ראיתם אי פעם בעיניים שלכם- כשנאלצתם להיות בחוץ בזמן אזעקה -יירוט אמיתי של רקטה או טיל שעף בצורה אופיינית, וכיפת ברזל שמזנקת אליו ואכן פוגעת בו באמת? לא ראיתם.


ואם ראיתם סרטון כזה- כל איש מולטימדיה שעוסק בעיבוד סרטים ובפוטושופ יכול להראות שהסרט הוא מפוברק, אולי ברמה מקצועית יותר מהסרט המפוברק של שדה תימן, אך נוצר במסך המחשב ולא במציאות.

( יש ברשת כמה סרטים מפוברקים של פגיעה ,עם הסברים משכנעים של איש מקצוע שמראים שהם מפוברקים והפגיעה לא קרתה)


2. טילי תמוז ,גיל ,וכל טיל מכובד,  מראה צלב שהטיל מצלם בעצמו כיצד הוא מתקרב למטרה,

שהולכת וגדלה, עד שהמסך שחור כשהוא מפוצץ אותה.

האם ראיתם אי פעם סרטון כזה מכיפת ברזל?

אני בטוח שלא ראיתם.

ואם כן, איש מקצוע כנ"ל -יוכל להראות לכם שזה סרט מפוברק.


וכן לגבי יירוט של טיל על ידי טיל חץ.


האם לדעתכם קיימים סרטים של יירוט, אלא שמסתירים אותם מהציבור?

לא הגיוני לחשוב כך, כי סרטים כאלה יכולים רק להועיל ולהגביר את אמון הציבור במערכות.


3. 📢מדוע ,כשמתפרסם שהגיע טיל=רקטה לאיזור מסוים, ושהוא יורט בהצלחה, נשמעים באזור כמה פיצוצים .למה יותר מפיצוץ אחד,

כמה פעמים יכולה רקטה של האויב להתפוצץ?

הרי לאחר הפיצוץ הראשון הרקטה כבר לא קיימת יותר. אולי זה חתול בעל תשע נשמות?


4. ידוע שארהב השתתפה ומשתתפת בפיתוח  כיפת ברזל והחץ . האם אין לה אינטרס להגן על עצמה? הרי היא נמצאת בסכנת ירי טילים מכל ספינה רוסית שמתקרבת לחופי ארה"ב גם ממרחק גדול, כגון אלף/ אלפיים קילומטר.

אם כן ,למה ארה"ב לא רוכשת טילי כיפת ברזל או חץ מישראל?

ולהיפך, היא ביטלה עסקאות רכישה של הכיפה מישראל. למשל חפשו בגוגל : "ארה"ב לא תרכוש את מערכת כיפת".

מה שאומר שאין לארה"ב אמון 🤏 בטילים שהיא מייצרת על ידי ישראל.

🐣אבל לקידום מכירות- למה לא? כלומר ארה"ב, שמושקעת בכיפת ברזל וב- חץ,  יש לה אינטרס שמדינות שונות ירכשו מישראל את המערכות הללו, והיא תגזור קופון ברווח , מה שיכול להסביר מדוע גרמניה רכשה לאחרונה חץ3,

ומי יכול לשלול את הטענה שזהו תרגיל של איש העסקים טראמפ , שנתן לגרמניה את הכסף לרכישה?

אגב, גם סינגפור, שסיכמה שתרכוש מערכת כיפת ברזל מישראל- חזרה בה ולא ולא רכשה. חפשו בגוגל "סינגפור לא תרכוש כיפת".



כן ראיתי. פיזית.נקדימון
ולא אכפת לי איך קוראים לזה - זה פוגע ומציל חיים.
ראיתי מלאזוזיק העכבראחרונה

גם אתה היית רואה אם היית גר באיזורים מסויימים בארץ.

ראיתי כיפת ברזל רודף אחרי טיל ופוגע בו לפחות שלושים פעמים. ראיתי שיגורים של כיפת ברזל יוצאים מהקנים. ראיתי והחזקתי בידיים המון רסיסים - גם של מיירטים.

אולי מישהו השתיל לי שבב עם דמיונות לתוך הראש, כשנכנסים לעולם הקונספירציות אפשר להיות מאד פוריים ואין גבול לאפשרויות. 

שימו לב: התרמות לישיבת פוניבז'שלג דאשתקד

חברים, אני מבקש לתאר כאן תופעה שנרמזה בכל מיני כתבות מוזרות שגוגל מעלה לי, אך על מימדיה לא פיללתי. אלמלא ראיתיה בבית כנסת אצלינו - לא האמנתי:

כידוע, לפני תקופה קצרה התקבלה הכרעה סופית - לכאורה - בנוגע למריבת רבת השנים בישיבת פוניבז'. המריבה הייתה, כזכור, בין הרבנים הוותיקים והיורשים הישירים של הישיבה, ובין הרב שמואל מרקוביץ' שראה בעצמו יורש אולטימטיבי לחלק גדול מהסמכויות בישיבה. הפסק של השופט חעשין, הדהד סברות של הרבה אנשים, ודרש מהרב מרקוביץ לסגת מכל הנכסים והסמכויות שהוחזקו על ידו, ולהסתלק עם תלמידיו מהישיבה לקראת סוף שנה"ל הנוכחית.

בפניבז', כצפוי, מריבה לא מסתיימת מהר כל כך. כבר יש דיבורים על ערעור (בפעם המי יודע כמה), וכן על דינר להקמת ישיבה חדשה, ועוד. ההפתעה שחיכתה לי מחוץ לבית הכנסת השכונתי, הייתה שני תלמידי ישיבה חינניים, שסיפרו שהם מישיבת פוניבז' ו"כידוע" רוצים לזרוק את הישיבה שלהם לרחוב,  ולכן הם מבקשים את עזרת הציבור. כמובן שהם לא סיפרו מי זה פוניבז', ואת מי רוצים לזרוק ולאן (הרי אם נער רוצה ללמוד תורה, לא תחסרנה ישיבות שתכלנה אותו ולא יחסרו רבנים שילמדו אותו בבחינת "ספי ליה כתורא"). ובכלל, ממתי בחורים צריכים לאסוף כסף לישיבה שלהם, הרי כל מטרת הישיבה היא כדי שיוכלו ללמוד תורה ללא טרדות (למעט זריקת סטנדרים/ לבנים/ ג'ורה, כתיבת גרפיטי, גניבת פראק או למצער, חסימות כבישים ברחבי הארץ).

כך או כך, ובאמת לא מתוך נקודת מבט של צד מסוים. דומני שרוב הציבור לא רואה בעין יפה את ההיאחזות של הרב מרקוביץ בקרנות המזבח, ודווקא הוא שבכל כך הרבה הזדמנויות היה יכול לסגת ולכבד את עצמו ואת התורה, ותמורת זאת הותיר את המריבה המסריחה הזו באוויר. כך, שגם אם הוא צודק ובאמת מגיע לו הכבוד המפוקפק הזה של "יורש ראשות ישיבת פוניבז' על פי פסק בית משפט", הרי שמרב ומרביץ תורה הציפייה היא אחרת.

לכן, אני מבקש ליידע את הציבור, שהתרומות הללו אינן לישיבת פוניבז' (אם מישהו כ"כ משתוקק לתרום לה), אלא לרב מרקוביץ, שעדיין מנסה לשוות אווירה של מלחמה, וגם אם יילך - רבים היו מצפים ממנו לעמוד בכוחות עצמו, כמו כל ראש ישיבה אחר (ואולי זו הבעיה התמידית, שבמקום לקבל דברים בזכות, מנסים לקבל דברים בכוח הירושה), ולא לשלוח את תלמידיו לקבץ נדבות.

מפליא אותי שאתה בכלל מביא את הסיפור/ידיעה הזו כאןזמירות
כי מה לציבור שלנו, דתי לאומי - ולחרדים של פוניבז'?
ביטלתי את הוראת הקבע לצדקה למוסד חרדיסודית
ונותנת לדתי לאומי שלומד בישיבה ועשה למעלה מ250 ימים בצבא 
הבאתי את הידיעהשלג דאשתקד

כי פגשתי אותם בבית כנסת באזור שלי, שהוא כללי, לאו דווקא חרדי.

הם אוספים כסף במקומות שאנשים תורמים, וזה לא בהכרח מקומות של חרדים. אז מחר אתה יכול לפגוש אותם מתחת לבית שלך.

הם הסכימו לקבל את הבורר הזהנקדימון

ועכשיו כשפסק נגדם, פתאום זה לא מתאים.

הם עושים חילול השם של הרמה השפלה ביותר.

בפעם הבאהברגוע
תגיד להם שלפי הפסק אסור להם לקרוא לעצמם פוניבז'.


ד"א זה לא כ"כ חריג שבחורי ישיבה מתרימים לישיבה שלהם

אולישלג דאשתקד

באמת לא מעניין אותי מי צודק ולמי מותר לקרוא לעצמו פוניבז'. בעיקרון מהמעט שאני מבין, רק מתחילת שנהל תשפ"ז יחול עליהם האיסור הזה, אבל זה באמת לא משנה.

ממה שאני מכיר בעולם החרדי, בחורים שאוספים כסף לישיבה, זה או לת"ת (תומכי תורה - עזרה של הישיבה לתלמידים וחתנים מעוטי יכולת) או אסיפת כספים נקודתית לבניית ספרייה וכדו' (כשהייתי בישיבה קטנה חרדית, היו אוספים לפני פורים לספרייה של הישיבה. אבל היה סתם בכמה רחובות ליד הישיבה, בעיקר כדי להעסיק את הילדים). וגם זה, בדרך כלל באזור מסוים או לפי כתובות של בוגרים. ככלל, תלמידים לא עומדים כמו בבית כנסת קבצנים ומתרימים בשביל האחזקה השוטפת של הישיבה שלהם.

לא הבנתיאוהב כל יהודי

נראה שאתה מזדהה כנראה עם צד אחד, ומעמיד פני תם כאילו אין לך דעה בעניין,

אני יושב בבית כנסת שאליו מגיעים המון בחורים לא פעם ולא פעמיים, לא בהכרח אוהב את זה,

אבל לא רואה בזה דבר כזה הזוי,

מה שאתה כותב זו דמגוגיה זולה במיטבה,

כמובן שיש הרבה ישיבות, אבל יש משפחות רבות שמבחינתם זו הישיבה שמייצגת את תפיסת עולמם, כמובן שזכותך המלאה כפי שנראה עשית לא לתרום, אבל כזו צרות עין, שאכפת לך שחלילה מישהו יתרום להם כמה פרוטות,

עוד לא ראיתי

אסביר לךשלג דאשתקד

אבל אני חייב לפתוח בזה שאתה משתמש בהרבה מילים שיפוטיות (מעמיד פני תם, דמגוגיה זולה במיטבה, כזו צרות עין). זה לא תמיד נעים לקרוא את זה. אבל זו הערת אגב.

לגופו של עניין:

אין לי דעה לגבי מי צודק בדיון עצמו. אין לי מושג על סמך מה הרב מרקוביץ חושב שמגיע לו והרב פלוני חןשב שלא מגיע לו. באמת אין לי מושג.

ברמה האישית, מבחינתי יש אנשים טובים בכל צד ובימים שהייתי בחרדי היו לי חברים משני הפלגים והערכתי מאוד את הנחמדעם והחכמים שביניהם, ללא הבדל. מבחינת קשר לצד מסוים בפוניבז' - צר לי ידידי, אין לי חיבה לישיבה הזו ולא למגזר שהיא מייצגת, משום כיוון.

מבחינת התנהלות, כתבתי בצורה ברורה בהודעה הראשונה, שלטעמי הרב מרקוביץ לא נהג בהגיון ובאחריות בכך שהוא לא עזב את פוניבז' מזמן והקים לו ישיבה משלו. הוא אדם אחד ועד כמה שהוא ראוי, הוא יוכל לבסס טת מעמדו בעצמו. בצד השני יושבים הרבה אנשים שנמצאים שם הרבה שנים וחלקם אינטגרליים בישיבה (כמו המנהל ואוספי הכספים וכו'), אז טבעי שהציפייה תהיה ממנו, לקום וללכת, לא מתוך צדק אלא דווקא מתוך אחריות לכבוד התורה (אתה לא תאמין, אבל ממש לאחרונה אמר לי את זה בדיוק, אדם שמאוד מחובר ושותף בהגיונות הפלג הירושלמי וכו).

עד כאן דברים שלא מאוד רלוונטיים לפתיחת השרשור, אבל הוצהרו בפירוש בפתיחת הדברים.


אני מדבר על תופעה שרב מבוגר רוצה לפתוח ישיבה, אז שיילך ויפתח ישיבה. למה הוא שולח בחורים לקבץ נדבות בבתי כנסת? קורה שישיבה עושה אירוע התרמה גדול והיא פונה לציבור, אבל זו תמיד ישיבה קיימת שפונה בדרכים יחסית מכובדות, לבוגרים, שכנים ומקסימום בפרסומות באינטרנט, ובוודאי לא שולחת תלמידים לשוטט ולקבץ נדבות. מה גם, שתמיד סרטון הישיבה וההיסטוריה שלה חשוף לציבור כפרסומת.

כאן מדובר בפנייה לציבור שמבזה את התלמידים, במצג שווא לציבור התורמים ובכלל בהקמת מוסד שלא ברור למה הוא מוקם. הרי אם מדובר בישיבה שנפתחת, למה שלא יסדרו את ההיבט הכלכלי בדיוק כמו כל ישיבה שמוקמת. הרי לא מדובר באנשים טיפשים או חסרי ניסיון.


זה מה שאני מבהיר, וכמובן מי שבא לו - שיתרום לאן שבא לו.

עוד מילה, אם זה חשוב ככשלג דאשתקד

אני לא בא להצדיק שום צד מבעלי המחלוקת. למעשה, כמעט מאז שהתחיחו המחלוקות היו אנשים טובים שניסו לשבת על הגדר או אפילו לפשר. המציאות היא ששני הצדדים דחו והפריעו לכל גורם כזה, וזה ממש לא כבוד גדול לאף אחד.

כן אציין שהתופעה הזו חוזרת על עצמה הרבה. גם במחלוקת היעב"ץ והרב אייבשיץ, היו רבנים שניסו לפשר וכמדומני הרב חיים רפפורט כתב אז בכאב שחבל שאף צד לא מוכן להקשיב ולהגיע להבנות.

ההסבר יותר פשוטארץ השוקולד

כשלא עובדים, כסף הופך לאישיו ובסוף פועלים באופן לא ראוי להשיג כסף.

כך כבר פירשו רבותינו על המשנה במסכת אבות:

"רַבָּן גַּמְלִיאֵל בְּנוֹ שֶׁל רַבִּי יְהוּדָה הַנָּשִׂיא אוֹמֵר:


 

יָפֶה תַּלְמוּד תּוֹרָה עִם דֶּרֶךְ אֶרֶץ,

שֶׁיְּגִיעַת שְׁנֵיהֶם מְשַׁכַּחַת עָוֹן.

וְכָל תּוֹרָה שֶׁאֵין עִמָּהּ מְלָאכָה,

סוֹפָהּ בְּטֵלָה וְגוֹרֶרֶת עָוֹן.

וְכָל הָעֲמֵלִים עִם הַצִּבּוּר,

יִהְיוּ עֲמֵלִים עִמָּהֶם לְשֵׁם שָׁמַיִם;

שֶׁזְּכוּת אֲבוֹתָם מְסַיַּעְתָּן,

וְצִדְקָתָם עוֹמֶדֶת לָעַד.

וְאַתֶּם,

מַעֲלֶה אֲנִי עֲלֵיכֶם שָׂכָר הַרְבֵּה כְּאִלּוּ עֲשִׂיתֶם:" (מסכת אבות פרק ב משנה ב)

 

רש"י שם:

"שיגיעת שניהם משכחת עון. שמתוך שהוא לומד ועוסק בתורה ובסחורה להתפרנס אינו חומד וגוזל ממון אחרים:"
 

הרמב"ם שם:

"רוצה לומר בדרך ארץ הנה - העוסק בפרנסה.


 

ואמרו וגוררת עון - כמו שבארנו במקום אחר, אמרו "סופו, שהוא מלסטם את הבריות"."


 

הרב עובדיה מברטנורא שם:

"דרך ארץ - מלאכה או סחורה:


 

שיגיעת שניהם משכחת עון - שהתורה מתשת כחו של אדם, והמלאכה מפרכת ומשברת את הגוף, ומתוך כך יצר הרע בטל ממנו:


 

וכל תורה שאין עמה מלאכה - ואם תאמר יהא עמל בתורה תמיד ויגיעתה תהא משכחת עון, ומה צורך למלאכה, לכך הוזקק לומר וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה, לפי שאי אפשר לו בלא מזונות, ומלסטם את הבריות ומשכח תלמודו:"

 

הטור:

"ואחר כך ילך לעסקיו, דכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עון, שאם אין לו מה יאכל העוני יעבירנו על דעת קונו.

ומ"מ לא יעשה מלאכתו עיקר אלא עראי ותורתו קבע, כמו שמצינו בחסידים הראשונים שהיו עושין מלאכתן עראי ותורתן קבע וזה וזה נתקיים בידן, כי אין מעצור לה' להושיע ברב או במעט.

וישא ויתן באמונה, ויזהר מלהזכיר שם שמים לבטלה, שבכל מקום שהזכרת השם מצויה מיתה מצויה.

ומאד מאד יזהר אדם בענין השבועה, שהרבה הפליגו רבותינו בענין שבועת שקר, ואפילו לישבע באמת, כמו שאמרו אלף עיירות היו לו לינאי המלך וכולם נחרבו מחמת שבועת אמת.

ויזהר מלהשתתף עם העו"ג, דשמא יתחייב לו שבועה וישבע בשם יראתו ועובר משום לא ישמע על פיך. מיהו אם נשתתף ונתחייב לו שבועה, יכול לקבלה. ומיהו אין כל אדם יכול לעמוד בזו, וגם רש"י התירם שאין עכשיו עו"ג." (טור אורח חיים סימן קנו)

 


הבית יוסף:

"ואח"כ ילך לעסקיו וכו' כלומר ולא תימא למה אתה אומר ילך לעסקיו יותר טוב היה לו שילמוד לעולם בתורה לכך אמר מדה טובה הוא שילך לעסקיו כדתנן (פ"ב דאבות) כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה כלומר שיכלה ממונו ואח"כ יצטרך לחזור אחר פרנסתו ולא יוכל אפי' לקבוע עתים לתורה וגם יגרום לו עון כי העוני יעבירנו על דעת קונו." (על הטור באורח חיים סימן קנו וכך הוא פסק בשולחן ערוך)

 

"ואחר כך ילך לעסקיו דכל תורה שאין עמה מלאכה מה שהביא רבינו הסיפא ולא הביא הרישא יפה ת"ת עם ד"א וכו' הוא לפי דנראה דהתנא מדבר בשתי כתות מישראל הא' הם התגרים דפורשין בספינות הים והולכים בסחורות בדרך רחוקה וארז"ל ולא מעבר לים היא לא תמצא תורה בתגרין ועליהם אמר יפה תורה עם ד"א דאצל כת זו ד"א עיקר והתורה טפלה ולכן אמר יפה הוא דיהיה יודע מה שכתוב בתורה שיגיעת שניהם משכחת עון וכת אחרת הם לומדי תורה ויושבים בביתם שהתורה אצלם הוא עיקר אמר עליהם וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עון דבכת זו צריך שיתפרנס במלאכה והוא יושב בביתו ועוסק בתורה כי בזה יש לתורה קיום אצל כת זו. ורבינו מדבר כאן בכת זו שיושבי' בביתם ומתפרנסים במלאכה או בשאר עסקים כגון רבית וכיוצא כדי שיוכל לישב בביתו וללמוד תורה על כן הביא על זה הסיפא נ"ל אמת וצדק:" (על הטור באורח חיים סימן קנו)

 

רבותינו היו חכמים, מי שמשנה ופועל נגדם בסוף משלם מחיר.

מי אמר שהוא לא עובד? ראשות ישיבה זה עבודהקעלעברימבאר

בפני עצמה, ניהול חינוכי של המוסד.

 

אחרת גם הטענה שלך צריכה להיות מופנת לראשי ישיבה/רבני עיר/ר"מים בציונות הדתית שמקבלים על זה משכורת.

 

חוץ מזה שכל ישיבה זקוקה לתקציב, כמו שתיאטרון הבימה זקוק לתקציב או כל מוסד

מי אמר שדיברתי עליו?ארץ השוקולד

לגבי ראשות ישיבה והיתר להתפרנס מלימוד תורה - זה אכן נושא השרוי במחלוקת בין הפוסקים.

(בכלל, זה קצת עצוב שכל כך הרבה לומדים תורה בישיבות ובודדים מהם למדו הלכות תלמוד תורה מהתחלה ועד סוף ברמב"ם או בטור או בשולחן ערוך...

זה כמו שאנשים לא ילמדו הלכות חגים לקראת החגים.)


 

זה שהטענה נכונה על רבים בציונות הדתית זה לא סותר את נכונותה.


 

לא הבנתי איך הטענה שלך בסוף רלוונטית להלכה או לדברי רבותינו.

(ואגב, אפשר לוותר על התקציבים לשניהם)

לא מצדיק רק מסבירדרור אל
לגמרי מחוץ לעניין, אני דתי לאומי, ולא הייתי תורם לאף צד שם.


אבל ממה שאני מבין, זה הרבה יותר מסכסוך פרטי בין גיסים. זה הפך לוויכוח מגזרי בין פלגים אידיאולוגים ליטאים.


הנקודה היא לא למצוא מקום ללמוד. באמת שיש הרבה מקומות. הויכוח הוא מיהו הפלג האידיאולוגי שממשיך את המותג "פוניבז', אם הישיבות". לכן זה לא סתם לפרוש ולהקים במקום אחר.


כמובן שמבחינתי זו בדיוק הסיבה לא לתרום, רק מסביר למה זה לגיטימי מבחינתם.

זה בערךדרור אל
כמו שאם בישיבת מרכז נגיד, היה קם פלג אידיאולוגי שמתנגד להנפת דגלי ישראל וגיוס לצבא. ומצליח משפטית לקבל את הזכויות על הישיבה.


ברור שלא הינו בקלות מוותרים.

אני נתקלתי גם, אבל בעיקר בעולם החרדימשה

שאני קצת עובד בו.

אני לא חושב שאתה מציג את הרב מרקוביץ בצורה נאמנה.ימח שם עראפת
ניכר שיש לך דעה אישית אודותיו ואתה דוחף אותה. אני מזכיר שמי שהתחילו את האלימות לא היו תלמידי הרב מרקוביץ.
צר לישלג דאשתקד

אין לי שום דעה אישית עליו. כעיקרון למדתי בבני ברק בשנים קשות וחוויתי את האלימות שהייתה בעת הפילוג עצמו (לפני כ21 שנה, לאחר פטירת הרב ברמן זצ"ל). היו לי חברים משני הצדדים, כולל בנו של הרב מקרוביץ עצמו.

עדיין אני חושב, שאם אדם אחד חושב שמגיע לו משהו ובכדי להשיג את זה הוא יצטרך לבלגן סדרי בראשית, הייתי מאוד מעריך אם הוא היה מוותר - וכל עוד מדובר בתלמיד חכם ובבלגן כל כך עוצמתי, בפירוש הייתי מצפה שהוא יעשה את הצעד הזה - זה לא אומר שהוא טועה או שהוא לא בסדר, הבהרתי את זה קודם ואני חוזר ומבהיר את זה שוב.

אני לא בטוח שאת האלימות הפעיל צד פלוני או אלמוני, המריבות הראשוניות בפוניבז' התחילו עוד לפני הרב מרקוביץ (כמדומני שגם אז צד "המחבלים" היה אלים ומחלל שם שמים גדול בהרבה מ"השונאים", ואכן השונאים הבינו את משמעות המחלוקת ולקחו צעד אחורה כפי שראוי לנהוג). לכן כלל לא הזכרתי את האלימות בדבריי (רק לגלגתי שיש לזה לגיטימציה בישיבת פוניבז', אבל לא התכוונתי בהכרח לצד מסוים).

כדי להבין איך כן אמורים להתנהג במצב כזה, אני מציע לך להסתכל על מריבות דומות שאירעו בישיבות שונות: במרכז הרב, הרצי"ה לא הסתדר עם הרב אריאלי, אז הרב אריאלי עזב והמשיך את הרבצת התורה שלו באופן שכולם היו מרוצים; הרב שפירא לא הסתדר עם הרב טאו, אז הרב טאו עזב והקים לעצמו ישיבה משלו, היה קצת מריבות הם לא הפכו את הישיבה לזירת קרב ואת התלמידים ללוחמים/קבצנים; בישיבת חברון היו לא מעט מריבות - עם הרב חיים סרנא (ובכלל זה עם הרב פרבשטיין), הרב אזרחי, הרב זקס ועוד ועוד - איכשהו הישיבה הצליחה להישאר שפויה, ומקסימום הלך תלמיד חכם ומימן בעצמו ישיבה למי שאוהב אותו ורוצה לשתות את דבריו בצמא (ולא תמיד זה קל, תבדוק כמה היה קשה לתחזק כלכלית את ישיבת עטרת ישראל, וכמה כסף וזמן ודיני תורה היו עד שישיבת כנסת הגדולה עמדה על הרגליים). גם אם היו מריבות קטנות, הן הסתיימו מהר, ובוודאי שלא ציפו שהתלמידים יסתובבו ברחובות כדי לגייס כסף. בישיבת גרודנא, איך שהתחילו מריבות, הרבנים המבוזים הודיעו שכל התלמידים הולכים הביתה עד להודעה חדשה, ואכן קבוצת התומכים שלהם פתרה את הבעיה תוך שבוע-שבועיים.

נתתי לך רשימה די ארוכה של אנשים לא פחות יפים, חכמים וצודקים מהרב מרקוביץ, ואתה רואה ארסנל של פרקטיקות שמשאירות את המריבות במקום מכובד ופותרת את הבעיה בלי להפוך את התלמידים ל"מוציאים לפועל" של הרב שלהם. על זה אני מדבר, ופירוש לא על צדק ויושר ולמי מגיע.

משהאחרונה
ענין טכני פשוט -למה כדאי ליועמשיט והחבר'ה למרוחסביר11


לעיל בדקה 24:00 בימים אלה של  תחילת ואמצע דצמבר  מתבצע מהלך רוחבי של מחיקת כל השיחות וההתכתבויות

ביניהם ,כנראה כולל נשיא העליון והיועמשית,

פרט לכך שבווטסאפ הרבה התכתבויות מוגדרות למחיקה אוטומטית אחרי חודש עד שלושה , ולזה בדיוק הם מחכים ,שיעברו חודש עד שלושה חודשים מאוקטובר

ממילא לא ימצא שופט חוקר להחליף את היועמשיתכמו🐌תמס

שעומד בדרישות של השר לוין ושל בגץ גם יחד

כך או כך הפרשה ירדה מסדר היום הציבורי

מקווה שהפצר החדש יעשה ניקיון בפצריה

או לפחות תשתנה שם רוח המפקד

אבל תודה שהחזרת את הנושא החשוב הזה לדיון

ספוילרזיויק
לא יקרה
כבר קורה הם מגלגלים כולם אחריות על הפצריתכמו🐌תמסאחרונה

ומתנערים מזה.

עכשיו יש להם מפקד חדש

אולי יעניין אותך