מי צריך רכבת ממדינות המפרץ לחיפה . ארץ ישראל זה לא סינגפור. רק נהנתנים רודפי בצע רוצים להפוך את מדינת ישראל למרכז כלכלי מלא אויר מזוהם.
יש איסור מהתורה לעשות שלום עם מדינות!!!!אוהב אי והעם 2
מי צריך רכבת ממדינות המפרץ לחיפה . ארץ ישראל זה לא סינגפור. רק נהנתנים רודפי בצע רוצים להפוך את מדינת ישראל למרכז כלכלי מלא אויר מזוהם.
אסור מהתורה להוסיף איסורים!הסטורי
אין איסור לכרות בריתות עם הרחוקים, בוודאי שאינם מוגדרים עובדי ע"ז.
כל ישות שתומכת במדינה פלסטינית היא מוקצה...אוהב אי והעם 2
הא לך תשובה מעניינת של הרב שלמה גורן ז״ל:
תשובות הרב שלמה גורן – פניני הלכה
נו באמת.. מאיפה המצאת את זה.מבקש אמונה
איפה כתוב שצריך להיות מסוכסכים עם חצי עולם?
אפילו על גר כתוב שלא לבזות גוים לידו - כי הוא עדיין קשור אליהם. אז גם גרים הם מוקצה.
ברור שאדם שלא מבין מה הולך פה לא יהיה איתך לגמרי, בשביל זה עושים שלום ומתקרבים.
אז אם הם יבואו הם יראו מקרוב מי הצד הטוב ומי מחפש להילחם.
אגב, תמיד עם ישראל היה עושה עסקים עם מדינות שכנות ומארח אותם, והיו באים גם לבית המקדש.
מישהו בדק את הדעות שלהם לגבי פלישתים?
אתה בטוח שמה שכתבת לא מושפע מיחסך למקבלי ההחלטות?אדם כל שהוא
אם נתניהו, בלחץ הציונות הדתית, לא היה תומך בהסכם הזה, בגלל החלת הריבונות, כי זה ישות שתומכת במדינה פלשתינית, היית מצדיק את ההחלטה? או שהיית מאשים אותו, ואת הציונות הדתית שמעדיפה את שלמות הארץ על שלמות העם?
טוב נחיה ונראה.אוהב אי והעם 2
סדרת התחנן לגולדה לעשות הסכם אי לוחמה והיא סרבה ובגין נכנס למלכודת השלום כל כך מהר.
שכחת את רביןעוזר ישראל
אבל שוב אתה אובססיבי לשנאת ביבי והימין.
רבין גם עשה טעות אבל התקדים נעשה...אוהב אי והעם 2
בכהונתו הראשונה רבין עשה מכסימום הסכם הפרדה ולא בכדי.
אני לא שונא את הימין ואת ביבי.
אני פשוט מתעב את מעשיו , את מעשי משפחתו ואת מעשי חבר מלקקיו.
לגופו של ענין כל הסכם שלום שנעשה או יעשה מרחיק אותנו משלמות הארץ והגאולה.
עכשיו אכפת לך משלימות הארץעוזר ישראל
אחרי שאתה פותח פה שרשור אחר שרשור על כך שהימין מתעסק בשלימות הארץ כל הזמן? אז אידיאולוגיה לא מניעה את הכתיבה שלך, אלא מי עושה מה.ואם זה ביבי, סמוטריץ' או מישהו אחר - זה טריפה.
אתה בעד מסירת שטחים ונגד שלום?אדם כל שהוא
איפה הבנת שאני בעד מסירת שטחים?אוהב אי והעם 2
אתה כל הזמן תוקף את הציונות הדתית על נושא שלמות הארץאדם כל שהוא
נכון. כי אתם שמים דגש רק על זה...אוהב אי והעם 2
מאידך אם הייתם יותר שמים דגש על שלמות העם ממילא שלמות הארץ בא תבוא. היינו שמה עד 1977 ואז החל הכרסום.
היתה תכנית התיישבותית סדורה (תוכנית אלון) שאפילו מפם היתה בעדה וברגע שנעשה מהפך שבעוונותי גם אני תמכתי בו הכל התהפך.
תנסה להסביר בצורה מסודרת..אדם כל שהוא
בלי להתייחס לפוליטיקאי כזה או אחר, או למפלגה כזו או אחרת.
מה צריך לדעתך צריך לעשות -
לבנות בהתנחלויות? לא לבנות שם? להקים ישובים? להרוס ישובים? לחתום הסכמי שלום? לחתום הסכמי אי לוחמה? לשתף פעולה עם מה שרוב העם רוצה, גם כשהוא רוצה דברים בעייתיים? להיאבק נגד יוזמות בעייתיות שרוב העם תומך בהן?
ומה לגבי מדינות רחוקות מאיתנומישהו כל שהוא
כרגע צריך להתמקד בשלמות העם....אוהב אי והעם 2
ומה המקור לאיסור תורה זה?מישהו כל שהוא
תשובהאוהב אי והעם 2
יש עוד מקומות בתורה לאיסור זה.
ברור שיש חכמים שמוצאים פתח לגמישות כמו הברית עם הגבעונים אבל הפסוק מדבר בפני עצמו .
חידוש מענייןעוד סתם אחד
אגב, הפסוק בשמות כג. שמות כד זה טקס קבלת הברית.
אז כל אלה שתומכים במדינה...אוהב אי והעם 2
אתה הרבה דברים, אבל תלמיד חכם אתה לא.הָיוֹ הָיָה
מדינה בא"י אסור לכל גוי.
שלום מותר עם כל מי שאינו מז' עממין או אינו מא"י.
תלמד משהו במקום להשמיץ בפורומים.
תקרה מה הרב גורן ז״ל כתבאוהב אי והעם 2
הרב גורן זכרונו לברכה טוען :
......ובכל יום ויום שאנו לא מצרפים את יהודה שומרון וחבל עזה לארץ ישראל המקודשת תחת ריבונות ישראל, אנו עוברים על מצות עשה מן התורה, בה נצטוינו “לרשת הארץ אשר נתן האל יתעלה לאבותינו לאברהם ליצחק וליעקב, ולא נעזבה ביד זולתנו מן האומות או לשממה, והוא אמרו: וְהוֹרַשְׁתֶּם אֶת הָאָרֶץ וִישַׁבְתֶּם בָּהּ כִּי לָכֶם נָתַתִּי אֶת הָאָרֶץ לָרֶשֶׁת אֹתָהּ”. ועוד כתב שם הרמב”ן: “אבל הארץ לא נניח אותה בידם ולא ביד זולתם מן האומות בדור מן הדורות. וכן אחרי הכריתנו העמים אם רצו שבטינו לעזבה ולכבוש להם ארץ שנער או ארץ אשור וזולתם מן המקומות אינם רשאין, שנצטוינו בכיבושה ובישיבתה”. זוהי שיטת הרמב”ן, לפיה עוברת ממשלת ישראל בכל יום ויום על מצווה זו, בזה שלא סיפחנו את יש”ע למדינת ישראל ולא החלנו עליה את החוק הישראלי.....
ואתה המצאת איסורעוזר ישראל
אחר, שאסור לעשות שלום עם מדינה סתם.
אה ועוד דבר, אם שלימות הארץ היא חשובה בשבילך כדי שהממשלה לא תעבור בכל יום וים על מצווה זו, למה אתה ממשיך להטריל את הפורום במרמורים על הימין שדואג לשלימות הארץ ולא לשלימות העם?
אתה עושה מעצמך בדיחה בכל הודעה והודעה פה בפורום.
בא נעשה סדר בפעם האלף...אוהב אי והעם 2
2. אני לא שמאל ולא ימין.
3. ברגע שמדינת ישראל ומנהיגיה הולכים על שלום תמורת שטחים וזאת כדי להיות מעצמה כלכלית מאז ימי בגין וארידוד העליזים, הבנתי שמדינת ישראל לא בהכרח פועלת לאחדות ארץ ועם ישראל. תוסיף את השינויים לחוק השבות שהכניסו הרבה ערב רב לארץ , העובדים הזרים שמפאת עצלנותם של החברה הציפו את המדינה ואיבוד כוח ההרתעה של צהל בעקבות מלחמות לבנון והאנטיפדות למינהם והרי לך מצב מאוד מתסכל למי שחשוב לו ארץ ישראל ועם ישראל.
אתם מוציאים את התסכול הזה על השמאל ואשתו אני דווקא חושב אחרת.
לפחות אתה מודה שאתה מטרילעוזר ישראל
ולא מדבר לעניין.
הטרלה זה אמצעי להעביר מסראוהב אי והעם 2
אין אף ערבי מוסלמי בכל האיזור שמעוניין בעם ישראל שישב בכל ארץ ישראל. המדינות הערביות הבינו שאין צורך להגשים זאת על ידי פלישה כמו ב1948.
ממש אכפת לנו מה המוסלמים חושבים?עוזר ישראל
אנחנו ריבונים בארצנו, המוסלמים זונחים את הפלסטינים, תמיד יש מה לתקן אבל מצבנו הוא מצוין מרוב מוחלט של הבחינות. אבל אפשר להמשיך להתמרמר באוסטרליה על ביבי. הכי קל זה לחלק הערות מרחוק.
תחזור על זה שוב ״ תמיד יש מה לתקן״...אוהב אי והעם 2
״רק ביבי״.
יש הרבה מה לתקן!!!!
אף פעם לא הצבעתי לביביעוזר ישראל
אלא למפלגה שהתורה, שלימות העם והארץ הם בראש מעייניה.
יש תמיד מה לתקן, אבל אתה ממרום מושבך באוסטרליה חושב שארץ ישראל על סף אבדון.
כן. אני חרד.אוהב אי והעם 2
יש פועלים זרים
יש שנאת אחים
יש אובדן התרעה.
ומה שמעוור את אוהבי השלטון הנוכחי זה השגשוג הכלכלי לכאורה.
בני השני גומר בגרות כרגע וגם הוא רוצה להתגייס אז המושג ממרומי הגלות הוא לא רלוונטי.
מה גם שבשהותי בארץ בין השנים 2013 ל2015 נדהמתי לראות כמה המדינה השתנת.
בעיר ואם בישראל בחודש דצמבר מוכרים עצי אשוח בחלונות הראווה המרכזיים.
דבר עם השמאל ובג"ץ שדאג לקשור לחיילים את הידיים.מבקש אמונה
ובמלחמה האחרונה כבר יכלנו לחסל אותם
אם לא החבר'ה מהשמאל שהתחילו לצעוק שנפסיק.
ומצחיק שאתה פתאום צועק בשם התורה
בזמן שאתה יודע שהממשלה גם ככה לא לפי התורה - כל שכן החבר'ה שאתה בעדם.
ובני גנץ כמעט הקים ממשלה חילונית מוצהרת(!!). וגם עכשיו כשהוא וויתר, הוא בטח לא ילך להתייעץ עם רבנים. אז גם הוא עובר על התורה ונהנתן מסתבר.
סתם יצאת מגוחך בקיצור.
ואני מסכים לזה לגמרי, תזכיר לי איך זה קשור להבלים שכתבת?הָיוֹ הָיָה
בטח קשוראוהב אי והעם 2
ולכן מי שמפתח הסכמי שלום מודע לקושי הזה היטב ובמודע הוא מונע מעצמו לעשות את הצעד המבורך הזה שאני ואתה מסכימים עליו תודה לאל.
אני לא בטוח.הָיוֹ הָיָה
דברים הולכים בשלבים, ובטח זה לא קשור למה שליהגגת כאילו הא בהא תליא שהסכם שלום עם מי שלא עובד ע"ז גם אומר שאנחנו מסכימים להם מדינה.
אם אתה לא בטוח אז זה הישג לגביאוהב אי והעם 2
שוב אתה נוהג בבורות.הָיוֹ הָיָה
המוציא מחבירו עליו הראיה. ואין ספק מוציא מידי ודאי,
דבר שיעיל בטווח המיידי, וספק אם יזיק בטווח ברחוק - עושים אותו.
ובטח לא מבלבלים ת'שכל על מי שכבר כן עשה אותו.
שום השג ושום נעליים.
מה שלא יעו בארץ אתה תהיה נגד.
אם מחר יהיה שלום בעם אתה תתחיל לצרוח שזה לא חשוב והעיקר הארץ.
ואם ביבי ישמור שבת אתה תאמר שצריך לחלל.
העיקר להרגיש טוב בארץ הטמאה שלך, שתוכל לטפוח על הכרס ולהרגיש יותר טוב וצדיק מיושבי הארץ.
ועליך ועל שכמותך אמרו את.... ואת..... ואת......
אם תלמד, תדע מה אמרו.
זה בטח יהיה יותר יעיל מההטרלות המגוחכות שלך כאן.
אתה ממורמר אין לי כוח יותר.אוהב אי והעם 2
אני הממורמר? תפתח עיניים!הָיוֹ הָיָה
אתה הודית אלף פעם שאתה מטריל דווקא כי אתה נגד ביבי.
ואתה קבוע בורח מתשובות, להביא כאן קישורים לכל המקומות שלא ענית?
תראה מה כותבים לך כולם, איך בזים לך ולנטרלות שלך!
אתה ממורמר על ההנהגה בא"י.
אני שמח ומאושר על שזכיתי לחיות כאן, ולא לבגוד בא"י כמוך, ש"אוהב" את א"י....
אין לך תשובות למה שכתבתי אז אתה בורח?
בער.
ומי שפרע הוא יפרע על כבודה של א"י.
'ראויים לקיים שלום אתנו'?עוד סתם אחד
נכון ועם ידידים כמו ארצות הברית או אוסטרליה....אוהב אי והעם 2
ומה צריך לעשות בשביל שלמות העם?אדם כל שהוא
עכשיו 2 בלילה אני אחזור אליך מחר עם תשובהאוהב אי והעם 2
תשובה.אוהב אי והעם 2
יש הרבה עיוותים במשק הישראלי.
2. כוח ההרתעה של צהל ירד פלאים בעשורים האחרונים.
האבסורד הוא שכוחה הכלכלי ופתיחותה של המדינה גורם למקבלי ההחלטות להסס ביציאה לעימות נגד פעולות טרור מחשש לאבד יתרונות אילו.
מי שבעד יציאה לעימות כולל בעזה למשל נתפס באופן שלילי כשש למלחמה מיותרת כביכול.
האלוף במילואים בריק נתפס כנביא זעם שמדבר לא לענין.
נקודה נוספת:
ברגע שאתה בהסכמי שלום עם מדינות שכנות אתה תקוע בסכסוך מתמשך עם קבוצות טרור קיקוניות שמה שיש להם זה טילים ולצערי גם תעוזה ומוטיבציה.
בעיני כל העולם נעשינו גולית עם מטוסים וטנקים והצד השני הוא דוד.
אין יותר איום קיומי פיזי למדינת ישראל כמו לפני 1977 וזה בעוכרינו.
נכנסנו למלכודת השלום עם כינון הסכם השלום עם מצרים ואנחנו ממשיכים בזה עד היום.
1. לגבי הפערים...אדם כל שהוא
הם באמת עלולים להזיק לאחדות העם, וצריך להתמודד עם הבעיה הזו. מצד שני, הגישה שרואה באנשים שמרוויחים יותר ומשלמים יותר מיסים, נהנתנים רודפי בצע, שצריך לקחת הם ככל הניתן, ולא צריך לנסות לקדם דברים שיהיו טובים להם כלכלית, [ולו כדי שהם יוכלו לשלם הרבה מיסים] עלולה להזיק מאוד לאחדות העם.
אפילו כל העברת הדגש הרווחה של העניים לצמצום פערים, עלולה להזיק לאחדות העם.
אם המטרה היא אחדות העם, לצד הדאגה לעניים, צריך לטפל בצרות העין כלפי עושרם של העשירים.
2. אם התכוונת שצריך לשמר איום קיומי על מדינת ישראל, לצורך אחדות העם, אז נראה לי שהאמת ממש הפוכה. מלחמות שנובעות מתוך בחירה, הם גורם שיכול להיות הרסני ממש לאחדות העם. כשאנשים יודעים ששולחים את בני משפחתם לסכנת מוות, בגלל איום לא הכרחי, שהממשלה בחרה שיישאר, זה גורם פילוג בעם.
לפעמים יש מצבים שבאמת יש צורך אמיתי במלחמה, אבל חלק מהעם לא מבין את זה, ואז יש התלבטות קשה האם להיכנס למלחמה. אבל סתם להיכנס למצב מלחמה רק בגלל שמתוך בחירה משמרים איום קיומי, זה הרסני לאחדות העם.
מה זה צרות עין??אוהב אי והעם 2
יש לי בן שלומד כאן כרגע באוניברסיטה. לא משלם אגורה( הוא ישלם כאשר הוא יתחיל לעבוד) מקבל קיצבה דו שבועית מהמדינה ולא צריך שום עזרה ממני.
במדינה מתוקנת מחלקים את העוגה בצורה הרבה יותר הגונה.
אין לי שום בעיה עם איש עסקים מצליח בזכות עצמו.
כן, זה חלק מהעניין...אדם כל שהוא
פנסיה תקציבית היא שכר עבודה. אדם עבד, במקום עבודה ציבורי, וכללי החוק שהיו נהוגים אז, הם החוזה בינו לבין המעסיק. וע"פ החוזה הזה, חלק מהמשכורת שלו הוא קיבל כמשכורת חודשית, וחלק ממנו המדינה התחייבה לשלם לו אחרי עשרות שנים.
בסופו של דבר המדינה ראתה שהחוזה הזה לא משתלם לה, והפסיקה להעסיק עובדים על פיו.
רוב הפנסיונרים התקציביים, אגב, לא מרוויחים סכומים כל כך גדולים, וגם אם נניח שצריך להטיל יותר מיסים על המיעוט הקטן שכן, עדיין עיקר המחשבה צריכה להיות איך מגדילים את העוגה התקציבית, ולא את חלקו של מי ניתן לצמצם, וזה שיש יהודים מבוגרים שיכולים להמשיך את חייהם כאילו אין משבר [לפחות מהבחינה הכלכלית, חלקם מן הסתם זקוקים ליתר זהירות מהבחינה הבריאותית בגלל גילם], צריך לשמח ולא להעציב.
גם פה עברו מפנסיה תקציבית...אוהב אי והעם 2אחרונה
למה שאנשים יפרשו בגיל 55.
אנשי חינוך במיטב אונם משאירים את זירת החינוך למורים צעירים עם משכורת יחסית נמוכה וחסרי מוטיבציה. חלקם עובדים עבודה שניה . זאת המציאות העגומה. ילדי למדו בישיבה תיכונית והכרתי את המורים הצעירים הללו.
אותו דבר בבריאות וברווחה.
אובססיביעוזר ישראל
כבר אמרנו שא"א לנהל איתך דיון.
לא למדת את זה משלמה המלך שעשה שלום עם כל העולם.איתן גיל
וואו אתה מפתיע כל פעם מחדשמישהו כל שהוא
תמיד טענתי שהסכם השלום עם מצרים הוא...אוהב אי והעם 2
נראה לי שמלחמה עם מצריים די פוגעת בשלמות העםמישהו כל שהוא
אתה קצת לא עקבי....
לא נכון.אוהב אי והעם 2
תסתכל על הציונות הדתית אז והיום.
נייר הלקמוס לאחדות העם לדעתי זה מצב הציונות הדתית.
פעם המפדל היתה הבית של כל אלה שראו את עצמם ציונים דתיים והיום התפזרותם לאלף כיוונים.
המלך שלמה נקרא ע"ש ששלום היה בימיומושיקו
והוא הביא דברים מלבנון..
כי תצור אל עיר וקראת אליה לשלום, איך אתה מסביר את זה?
חשבתי שכבר הגעת לשיא ההגחכה העצמית. טעיתי, קורה.הָיוֹ הָיָה
השרשור הזה גרם לי לכזה צחוק...
והתגובות שלך על ציפי חוטובלי....אוהב אי והעם 2
זה לא השרשור על חוטובליעוזר ישראל
וכרגיל אתה לא לעניין.
עניתי לנשמה כללית לא לך ובלי קשר לשרשוראוהב אי והעם 2
הדרשה שבאמת היו צריכים לשאת בכל בית כנסת באוסטרליההסטורי
ובשאר הקהילות שעדיין בוחרות בגלות:
https://www.makorrishon.co.il/opinions/article/222773
@סיעתא דשמייא1 וכל פיצוליו
הדרשה מתחברת בטבעיות להפטרה:
(הציטוט מהכוזרי, מאמר שני)
(כג) אָמַר הַכּוּזָרִי: אִם כֵּן אַתָּה מְקַצֵּר בְּחוֹבַת תּוֹרָתְךָ, שֶׁאֵין אַתָּה מֵשִׂים מְגַמָּתְךָ הַמָּקוֹם הַזֶּה וּתְשִׂימֶנּוּ בֵּית חַיֶּיךָ וּמוֹתֶךָ, וְאַתָּה אוֹמֵר: "רַחֵם עַל צִיּוֹן כִּי הִיא בֵית חַיֵּינוּ", וְתַאֲמִין כִּי הַשְּׁכִינָה שָׁבָה אֵלָיו, וְאִלּוּ לֹא הָיָה לָהּ מַעֲלָה אֶלָּא הַתְמָדַת הַשְּׁכִינָה בָהּ בְּאֹרֶךְ תְּשַׁע מֵאוֹת שָׁנָה הָיָה מִן הַדִּין שֶׁתִּכָּסַפְנָה הַנְּפָשׁוֹת הַיְקָרוֹת לָהּ וְתִזַּכְנָה בָהּ, כַּאֲשֶׁר יִקְרֶה אוֹתָנוּ בִמְקוֹמוֹת הַנְּבִיאִים וְהַחֲסִידִים, כָּל שֶׁכֵּן הִיא שֶׁהִיא שַׁעַר הַשָּׁמַיִם. וּכְבָר הִסְכִּימוּ כָל הָאֻמּוֹת עַל זֶה. הַנּוֹצְרִים אוֹמְרִים, שֶׁהַנְּפָשׁוֹת נִקְבָּצוֹת אֵלֶיהָ וּמִמֶּנָּה מַעֲלִין אוֹתָן אֶל הַשָּׁמַיִם, וְהַיִּשְׁמְעֵאלִים אוֹמְרִים, כִּי הִיא מְקוֹם עֲלִיַּת הַנְּבִיאִים אֶל הַשָּׁמַיִם, וְשֶׁהִיא מְקוֹם מַעֲמַד הַדִּין, וְהוּא לְכָל מָקוֹם כַּוָּנָה וָחָג. אֲנִי רוֹאֶה, שֶׁהִשְׁתַּחֲוָיָתְךָ וּכְרִיָעְתָך נֶגְדָּה חֹנֶף, אוֹ מִנְהָג מִבִּלְתִּי כַוָּנָה, וּכְבָר הָיוּ אֲבוֹתֵיכֶם הָרִאשׁוֹנִים בּוֹחֲרִים לָדוּר בָּהּ יוֹתֵר מִכָּל מְקוֹמוֹת מוֹלַדְתָּם, וּבוֹחֲרִים הַגֵּרוּת בָּהּ יוֹתֵר מִשֶּׁיִּהְיוּ אֶזְרָחִים בִּמְקוֹמוֹתָם. כָּל זֶה עִם שֶׁלֹּא הָיְתָה בָעֵת הַהִיא נִרְאֵית הַשְּׁכִינָה בָהּ, אֲבָל הָיְתָה מְלֵאָה זִמָּה וַעֲבוֹדַת אֱלִילִים, וְעִם כָּל זֶה לֹא הָיְתָה לָהֶם תַּאֲוָה אֶלָּא לַעֲמֹד בָּהּ, וְשֶׁלֹּא לָצֵאת מִמֶּנָּה ְּבִעּתֹות הָרָעָב אֶלָּא בְמִצְוַת הָאֱלֹהִים, וְהָיוּ מְבַקְשִׁים לִנְשֹׂא עַצְמוֹתָם אֵלֶיהָ.
(כד) אָמַר הֶחָבֵר: הוֹבַשְׁתַּנִי מֶלֶךְ כּוּזָר, וְהֶעָוֹן הַזֶּה הוּא אֲשֶׁר מְנָעָנוּ מֵהַשְׁלָמַת מַה שֶּׁיְּעָדָנוּ בוֹ הָאֱלֹהִים בְּבַיִת שֵׁנִי, כְּמָה שֶׁאָמַר: "רָנִּי וְשִׂמְחִי בַּת־צִיּוֹן", כִּי כְבָר הָיָה הָעִנְיָן הָאֱלֹהִי מְזֻמָּן לָחוּל כַּאֲשֶׁר בַּתְּחִלָּה אִלּוּ הָיוּ מַסְכִּימִים כֻּלָּם לָשׁוּב בְּנֶפֶשׁ חֲפֵצָה, אֲבָל שָׁבוּ מִקְצָתָם וְנִשְׁאֲרוּ רֻבָּם וּגְדוֹלֵיהֶם בְּבָבֶל, רוֹצִים בַּגָּלוּת וּבָעֲבוֹדָה – שֶׁלֹּא יִפָּרְדוּ מִמִּשְׁכְּנוֹתֵיהֶם וְעִנְיָנֵיהֶם. וְשֶׁמָּא עַל זֶה אָמַר שְׁלֹמֹה: "אֲנִי יְשֵׁנָה וְלִבִּי עֵר", כִּנָּה הַגָּלוּת בְּשֵׁנָה וְהַלֵּב הָעֵר הַתְמָדַת הַנְּבוּאָה בֵינֵיהֶם. "קוֹל דּוֹדִי דוֹפֵק", קְרִיאַת הָאֱלֹהִים לָשׁוּב. "שֶׁרֹאשִׁי נִמְלָא־טָל" עַל הַשְּׁכִינָה שֶׁיָּצְאָה מִצִּלְלֵי הַמִּקְדָּשׁ, וּמַה שֶּׁאָמַר: "פָּשַׁטְתִּי אֶת כֻּתָּנְתִּי", עַל עַצְלוּתָם לָשׁוּב. "דּוֹדִי שָׁלַח יָדוֹ מִן־הַחוֹר", עַל עֶזְרָא שֶׁהָיָה פוֹצֵר בָּהֶם וּנְחֶמְיָה וְהַנְּבִיאִים, עַד שֶׁהוֹדוּ קְצָתָם לָשׁוּב הוֹדָאָה בִלְתִּי גְמוּרָה, וְנָתַן לָהֶם כְּמַצְפּוּן לִבָּם, וּבָאוּ הָעִנְיָנִים מְקֻצָּרִים מִפְּנֵי קִצּוּרָם, כִּי הָעִנְיָן הָאֱלֹהִי אֵינֶנּוּ חָל עַל הָאִישׁ אֶלָּא כְּפִי הִזְדַּמְּנוּתוֹ לוֹ, אִם מְעַט – מְעָט וְאִם הַרְבֵּה – הַרְבֵּה. וְאִלּוּ הָיִינוּ מִזְדַּמְּנִים לִקְרַאת אֱלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ בְּלֵבָב שָׁלֵם וּבְנֶפֶשׁ חֲפֵצָה, הָיִינוּ פוֹגְעִים מִמֶּנּוּ מַה שֶּׁפָּגְעוּ אֲבוֹתֵינוּ בְּמִצְרָיִם. וְאֵין דִּבּוּרֵנוּ: "הִשְׁתַּחֲווּ לְהַר קָדְשׁוֹ", וְ"הִשְׁתַּחֲווּ לְהֲדוֹם רַגְלָיו", וְ"הַמַּחֲזִיר שְׁכִינָתוֹ לְצִיּוֹן", וְזוּלַת זֶה, אֶלָּא כְצִפְצוּף הַזַּרְזִיר, שֶׁאֵין אֲנַחְנוּ חוֹשְׁבִים עַל מַה שֶּׁנֹאמַר בָּזֶה וְזוּלָתוֹ, כַּאֲשֶׁר אָמַרְתָּ מֶלֶךְ כּוּזָר.
בעברית פשוטה: היעודים שקראנו עליהם הבוקר, לא התקיימו בגדלותם בגלל אלו שנשארו בגלות כשהיתה אפשרות לעלות לארץ וליישב אות.
יפהקעלעברימבאר
כי בארץ יותר בטוח כיום?מתוך סקרנות
כי בארץ זה המקום שלנו ואנחנו עומדים על נפשינוהסטורי
מי יתרום למדינת ישראל אם…סיעתא דשמייא1
אם כל היהודים יעלו לארץ אז הכלכלה תתחזק,קעלעברימבאר
אם כל היהודים ישמרו שבת, מאיפה יהיה כסף?הסטורי
לא יודע איך אדם שבכל הזדמנות מטיף על 'השגחת השם', טוען שאם כל היהודים יעשו רצון הקב"ה ויעלו לארץ, ד' לא ישגיח עליהם.
לגופם של דברים, לא אתה המצאת את הטענה הבזויה הזו. כבר הרב אונטרמן לפני עשרות שנים נפגש עם קבוצת עשירים יהודים מארה"ב ולתדהמתם במקום לבקש תרומות, הוא דיבר איתם על כך שהם צריכים לעלות לארץ.
אחד מהם שאל את הרב, אם כולנו נעלה לארץ, מי יתרום לכם?
ענה לו הרב: כשלאשה יש ילדים, יש לה חלב...
השגחת השם זה שאנחנו בגלות!!!!…סיעתא דשמייא1
מי שמפר את ציווי ד', שלא ינאם לאחרים על השגחת ד'!הסטורי
ומי שמפר את מצוות ישוב ארץ ישראל, שלא יקטרג על האוחזים בה. בוש והכלם
47 אחוז לזכרוני מיוהדי העולםקעלעברימבאר
חיים בארץ. רוב אזרחי ישראל יהודי. גם בימי שלמה כמעט כל תושבי לבנון (שהיא חלק מגבולות המצומצמים של הארץ) היו גוים. אבל נתיני מלכות ישראל היו יהודים.
ובכלל איך אתה מחשיב את "רןב תושבי הארץ"? לפי גבולות עולי בבל? עולי מצרים? פרשת מסעי? גבולות ההבטחה?
מעולם לא שמענו עיסוק ב"האם רוב תושבי הארץ (לא המלכות) יהודים" אלא "האם רוב יהודי העולם נמצאים בארץ" . רוב יושביה עליה - הכוונה לכולי עלמא 51 אחוז מיהודי העולם נמצאים בחלק מהארץ.
אין קשר בין גאולה לשמירת מצוות. "אין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שעבוד מלכויות"
אז עדין אנחנו בשעבוד מלכויות…סיעתא דשמייא1
אתה בחרת להיות שםהסטורי
כן, הרמב"ם מדבר על יותר ממאתיים שנה, למרות שהוא ידע היטב מי היה ינאי ומי היה הורדוס. על זה אנחנו אומרים כעת שמונה ימים הלל.
נכון. ומכאן שאפילו מלכות ישראל המעלהקעלעברימבאר
אנחנו עצמאיים בארצינו, לפחות בתוך הקו הירוקקעלעברימבאר
עצמאיים? ולא חסידי אומות העולם (חסידים של אומותירחמיאל
העולם)?
לכאורה מקבלי ההחלטות כפופים במידה זו או אחרת לגויים ברחבי העולם
אז:קעלעברימבאר
א. אנחנו יכולים לוותר על התקציב מארהב או ללכת לקנות נשק ממעצמה אחרת. זה בחירה שלנו. כמו מסחר. זה שאני בחרתי לעבוד בחברה ולהקשיב לבוס שלי לא אומר שאני עבד שלו אלא אדם חפשי
ב. כל מדינה כפופה להחלטות של מדינה אחרת כי אנחנו חיים באותו עולם במיוחד כשהעולם היום גלובלי. גם ארהב מושפעת מההחלטות של סין. גם שלמה היה תלוי בסוסים ממצרים.
ג. גם מה שארהב מתערבת אצלינו זה רק על דברים מעבר לקו הירוק או הפצצות שלנו בחו"ל. כך שגם אם נטען שאינינו עצמאיים - זה רק מחוץ לקו הירוק. בתוך הקו הירוק אנחנו עצמאיים לגמרי.
ד. לפי התורה גם אם עם ישראל מעלה מס למדינה אחרת אבל יש להם מלכות משלהם, זה נחשב עצמאות. אמנם לא מליאה אבל זה מקבל ציון עובר. עובדה שלא אומרים הלל על מרידת שאול בפלישתים. וגם הרמבם : וחזרה מלכות לישראל יתר 200 שנה עד החורבן, למרות שהורדוס המלך מונה על ידי הרומאים.
לאור כל זה יצאנו משעבוד מלכויות ואנחנו כבר לא בגלות
וזה שגויים קובעים מי יחליט (שיש להם זכות הצבעה)ירחמיאל
("מפני חטאנו גלינו בארצנו")
כל עוד זה לא רב האזרחים גוים זהקעלעברימבאר
מי אמר שרוב האזרחים במדינת ישראל יהודים?ירחמיאל
תבדוק:קעלעברימבאר
לפלסטינים ביו"ש ובעזה ובמזרח ירושלים (עוד כמה מיליונים) אין זכות הצבעה והם לא אזרחים
מי אמר שהם יהודים? זה שהם לא ערבים זה לא אומרירחמיאל
הם נולדו לאמא יהודיה. ישקעלעברימבאר
מי אמר שהם נולדו לאמא יהודיהירחמיאל
זה שהם טענו שהם זכרו בילדותם את סבא שלהם אוכל געפילעפיש זה אומר שאמא שלהם היא יהודיה?
הולכים בהלכה לפי חזקה, אםקעלעברימבאר
יש חזקה שהאמא יהודיה אז היא יהודיה. אין צורך במגילת יוחסין עד מתן תורה.
אני מעריך שגם לך אין מגילת יוחסין עד מתן תורה.
בהקשר למיליון יהודי רוסיה, מי ששני הוריו יהודים זה כמו כל יהודי. מי שרק אימו יהודיה אז בודקים שיביא הוכחות שאמא של אמא של אמא שלו היתה יהודיה. ההתבוללות ברוסיה היתה בעיקר רק ב80 שנה האחרונות, כלומר 60 שנה עד עליית רוב הרוסים, כלומר 2 דורות סך הכל.
בכל מקרה גם ללא עולי רוסיה יש רוב יהודי בארץ
טוב, יכול להיות. אני בעד שהם יהודיםירחמיאל
הם יהודים לפי ההלכה, חוץקעלעברימבאר
כייף לשמוע, אני בעדירחמיאלאחרונה
הימור בחירות: מה תוצאת המנדטים שתהיה להערכתם?זיויק
מקווה שמפלגות חדשות ומקוריות יאתגרו את הקונספציהמתוך סקרנות
אם אחרי אירועים כאלו נמשיך "להפטיר כאשתקד" (מ2 הצדדים!) המצב לא טוב.
אתה חושב שיקום משהו שלא קם עד עכשיו?זיויק
יש הרבה מתחממים על הקוויםמתוך סקרנות
הבעיה היא אחוז החסימה הגבוה, שגודע יצירתיות ויוזמה , בטענה ל"שריפת קולות".
מקוןה שיקרה הנס ויפחיתו אותו
אחוז החסימה באמת פסול דמוקרטיתהסטורי
כמו כל חסם כניסה לשוק.משה
כמו רשיון מונית או מכסת ביצים.
מקווהארץ השוקולד
עובדתיתשלג דאשתקד
אלו הרגעים שאני מזמזם את שיר הסזון.
ככה זה ברוב המקרים, ולתשומת ליבך, גם מחדלי יוהכ לא הפילו את המערך...
למה? מהפך 1977 לא היה השפעה של מלחמת יו"כ?מתוך סקרנות
היה אבל מלמד שיכול לקחת זמןארץ השוקולד
לא ממששלג דאשתקד
לפי ויקיפדיה "תוצאותיהן (של בחירת תשל"ד, מיד לאחר המלחמה) הושפעו במידה רבה מהמלחמה, אם כי מלוא ההשלכות של המשבר ניכרו רק כעבור ארבע שנים בבחירות לכנסת התשיעית."
זו אמירה עדינה ומתחמקת, כי בחירות 1977 הושפעו בעיקר מפרשיות השחיתות שנחשפו אז והתאבדותו של השר אברהם עופר. (וגם זה לא הספיק, כי זה רק חצה את הקולות של המערך. המהפך האמיתי היה בכלל ב1982 כשהימין קיבל את מירב הקולות)
בקיצור, מה שהשפיע זה לא ממש המלחמה.
מסכים לחלוטיןארץ השוקולד
כל הימור כאן, לא יהיה יותר מהימור...הסטורי
אז תהמר 😆זיויקאחרונה
אור של חנוכה שלי...סיעתא דשמייא1
להרבה קשה לעכל את זה אבל לא במקרה השם שלח לשם שינוי איסלמי ערבי לעצור את היורה מלהתקרב למקום הארוע.
חשוב להנהגה לאמר בכל רם במיוחד ליהודים יקרים כאלה שלא צריך להתלהם ולהכליל ולאבד תקווה.
אותי הוא הציל אישית.
גם בת פרעה הצילה את משה, זה לא גרםקעלעברימבאר
לשאר להיות טובים לישראל. תמיד יש חריגים.
גם בגרמניה בשואה היו חסידי אומות העולם.
גם אצל הכנענים היה איוב.
דייקת הפעם קאלימבערנקדימון
את המציל שיצא מהכלל באמת צריך להעלות על נסהסטורי
אסור שהעובדה שהיה אחד כזה, תסמא את עיננו מלראות שכלל הערבים המוסלמים שונאים אותנו, מתחנכים על שנאתנו ומחכים לג'יהאד הגדול שבו ישמידו אותנו.
לא נשכח לרגע על שם מי הם קוראים כיכרות, את הפוסטרים של מי תולים בבתי הספר, את מי הם מעריכים ובדרכו של מי האיממים מאינדונזיה ועד ארה"ב מדריכים ללכת.
ממליץ מאוד לעקוב אחרי צבי יחזקאלי, שמביא מידי פעם 'פנינים' מדרשה בפני אלפי אנשים במסגד במיאמי/פריז/לונדון. את ההמונים שצועקים "ח'ייבר ח'ייבר יא יהוד" - ומכריזים בלי להתבלבל את מה הם רוצים לשחזר.
יופי אז אתם טוענים…סיעתא דשמייא1
… שזה מקרה. השם לא גרם שדווקא מוסלמי ערבי יעשה את את זה ואל לנו ללמוד מזה כלום.
דרך אגב אם רק 50 אחוז מערביי ארץ ישראל יחליטו לנהוג כמו אותם טרוריסטים לא היה עוזר שום שב"כ או מוסד או משמר הגבול או משטרה. הזחיחות שלכם מדאיגה.
מה הקשר מקרה?הסטורי
מה החשבון של הקב"ה, איני יודע.
אני כן יודע שלאדם יש בחירה והדת המוסלמית בחרה להיות דת של חרב "דין מוחמד בסייף". אני יודע שהם מחנכים שהפרמטר למוסר זה מעשיו של הנביא ומלמדים איך הנביא הורה וישב לראות איך חתנו עלי שוחט בידיו שבע מאות יהודים אחד אחרי השני.
אני יודע ששום דבר מהזוועות של שמחת תורה, של מעלה עקרבים, של תרפ"ט, הם לא המציאו בדור הזה - הכל מוחמד ואנשיו כבר עשו.
העובדה שיש אחד שהתעורר אצלו רצון לצדק ויושר - בהחלט מעלה אותו על נס ויהיה לו גם חלק לעולם הבא, יחד עם כל מצילי היהודים בכל הדורות. אבל אסור להתבלבל מהיחיד ולחשוב שזה הכלל כשהכלל מחנך להפך.
לכלל של אנשים אין בחירה, יש בחירהקעלעברימבאר
לפרט אם לזרום עם מה שהכלל עושה, וגם בחירה של כל הפרטים האם למשוך את הכלל לכיוון אחר מהמגמה הטבעית שלו. אבל זה שהאסלאם הוא דת של חרב ושל מידת הדין וזה שהערבים המציאו אותה, ושעמים מסוימים אימצו אותה. זה ברוב המקים קשור לנטיה טבעית סוציולוגית שה' הטביע בעמים בעזרת גורמים טבעיים, וכמובן לפרטים יש יכולת להשפיע על גורל הכלל, במיוחד על אורך התהליך ועל כמה תופעות כואבות יתלוו אליו.
בעם ישראל לפרט בבחירתו החפשית, יש יכולת יותר להשפיע על גורל הכלל , מאשר אצל האומות. אבל גם באומות יש
נכון, אבל כל עוד שהפרט הוא חלק מהאידיאולוגיה הזאתהסטורי
מסכים, לא באתי לחלוק. רקקעלעברימבאר
אתה נביא? כי יש לי עוד כמה שאלותנקדימון
זה לא מקרה, אבל לנסותקעלעברימבאר
אולי ה' סיבב ככה בתור קריאה לערבים ולמוסלמים לדעת שאפשר גם אחרת. מקרה שנועד לעורר אותם לתשובה
יפה, אז אולי…סיעתא דשמייא1
… כדאי לעודד את זה מהצד שלנו?
לא. אני מבין, ברגע שהקיצוניות תדעך יהיה לנו בעיה נצטרך להתפשר. הרי החמס הוא נכס.
מה הקשר?!קעלעברימבאר
בהשוואה לרוצח אבו מאזן, חמאס הוא אכן נכס.איתן גיל
מי אמר את זה? מתי? מה היה ההקשר?נקדימון
אל תשתמש בשקר שאתה לא יכול לגבות.
רק 1 מתוך מיליארד? זה ייאוש, לא תקווה.נקדימון
זה תלוי פרשנות, בדובאיקעלעברימבאר
יש זרם גדול של פרשנים מוסלמים שתומכים במדינת ישראל בשם האסלאם, כי כתוב בקוראן שארץ ישראל היא הארץ אשר *כתב* הבורא לבני ישראל. ובדרך כלל לפי האסלאם כשכתוב "כתב" הכוונה נשבע לנצח.
הרב שרקי נפגש עם אנשים כאלה בדובאי, והוא מקווה שהזרם שתומך בישראל יגדל באסלאם , במגמה עתידית שיצמח זרם באסלאם שייטען שעם ישראל הוא עם האלוקים הנבחר והתורה תקיפה ליהודים, שזה תחילת תיקון האסלאם שבן השפחה יודה שיצחק הוא בן הגבירה והמוביל, כמו שאומרים חזל "ויקברו אותו יצחק וישמעאל בניו" שנתן ישמעאל קדימות ליצחק, ומכאן שישמעאל עשה תשובה בסוף. או כמו שאומר הכוזרי שעיקר בעית האסלאם היא שהם לא מתפללים לכיוון ירושלים.
יחד עם זאת אסור להיות שאננים, ולדעת שאנו במלחמת דת מול רוב האסלאם שרוצים להשמיד את ישראל, ולהלחם נגדם מלחמת חרמה
זה יגיע בסוף, אבל אז הם יפסיקו להיות מוסלמיםהסטורי
ולבני הפילגשים וגו'. ולישמעאל לא אמר הכתוב שנתן לו מתנות ושלחו כי לפי מה שכתבנו (לעיל ט"ז ה') כי ישמעאל משפט קנייה יש בו ליצחק משולח ועומד הוא. ויש יום לאל איום משפט יעשה ויכיר נקנה לקוניו.
בסוף בני השפחה יכירו שהזכות שלהם היא לשרת אותנו, כמו שישמעאל עצמו בפטירת אברהם עשה תשבה. בנתיים אולי אותו אחד שעצר את המחבל, הוא מהיחידים שמקדימים את זמנם.
אין לנו שום צורך שישרתו אותנו, יש כן ענייןקעלעברימבאר
שהמעצמות יתמכו כלכלית בעם ישראל, מכיוון שעם ישראל הוא קטן ואף פעם לא יהיה בעל עצמה כלכלית של המעצמות, וטובה הכלכלית של עם ישראל היא טובת העולם כולו. וזה כמו שהאומן מסייע חמרית לתינוק כי התינוק חלש מדי חמרית. "והיו מלכים אמניך ושרותיהם מניקותיך, אפים ישתחוו לך ועפר רגליך ילחכו".
לא יודע כמה הערבים יכולים לתמוך כלכלית בישראל,מאחר ואין להם כסף חוץ ממדינות הנפט.
כשהתכוונתי שיכרו שהם בן השפחה, הכוונה שיבינו מי מוביל את העולם מבחינה רוחנית - עם ישראל. ושהם מקסימום תפקידם זה להפיץ את המונותאיזם של ישראל בעולם, בחינת "דולה ומשקה מתורת רבו לאחרים".
(ואגב מבחינה משפטית לא נראה שישמעאל הוא העבד של יצחק מאחר שהוא בן האדון אברהם ולא עבד לאברהם. כשם שבני בלהה וזלפה לא עבדים של בני הגבירות)
עיין אור החיים הקדוש בראשית ט"ז ה'הסטורי
השאלה אינה מה הצורך האישי שלך. חלק מתיקון העולם, זה שכל אחד יכיר את מקומו. חלק מהתשובה של בני ישמעאל, זה שיכירו שהם קנויים לבני יצחק.
עיין בראשית כ"ה, ט'איתן גיל
ויקברו אותו יצחק וישמעאל בניו, וכו'.
ובכן, ישמעאל מוגדר בן אברהם. וצע"ג.
אור החיים מתמודד עם זההסטורי
כדאי לשמוע הרצאה של הרב שרקי בנושא…סיעתא דשמייא1
מן הסתם התכוון לפי הסוד, לא בפשטקעלעברימבאר
טוב אנחנו לא חולקים. בסוףקעלעברימבאר
הלכתית הישמעאלים לא עבדים שלנו. כי זה היה לפני מתן תורה, כי הפקעת מלך הפקעה, וכו וכו).
אין לנו צורך בתקציבים של הערבים, אלא אם כן הם עשירים יותר מאיתנו ויכולים לסייע כלכלית לעם הקטן שלנו. אבל נראה לי שארהב וסין יוכלו להיות מניקות יעילות יותר לתינוק ששמו עם ישראל. אבל אם סעודיה תרצה לתקצב אותנו, למה לא?
הכוונה שישמעאל הוא עבד ליצחק, כמו שאליעזר עבד לאברהם. כלומר דולה ומשקה מתורת רבו לאחרים. כפוף אליו מבחינה רוחנית.
ישמעאל צריכים להכיר שעם ישראל הוא עם האלוקים, והתפקיד שלהם הוא להפיץ את המונותאיזם של עם ישראל בעולם, ולא ליצור לעצמם מרכז רוחני אלטרנטיבי. ומתוך "שובי אל גבירתך והתעני תחת ידיה" רק כך יתקיים בהם " הרבה ארבה את זרעך ולא יספר מרוב"
@סיעתא דשמייא1 זה בערך מה שאמר הרב שרקי
חזל חולקים על אור החיים, כי אומריםקעלעברימבאר
וגם גביהא בן פסיסא מעולם לא טען בויכוח אצל אלכסנדר מוקדון שישמעאל אינו בן אברהם.
אור החיים בטח מתכוון מבחינת הסוד, שרק יצחק ממשיך את אברהם בברית של הקב"ה, וישמעאל לא נחשב ב"לזרעך אתן את הארץ הזאת"
הם מיעוט נדיר וחסר השפעהנקדימון
ממש כמו הפליט הסורי מאוסטרליה.
חסר משמעות באופן מוחלט.
מה שהופך את התגובה מרובת המילים שלך למיותרת. כשהמוסלמים האלה יהיו בכמות והשפעה כמו אוונגליסטים, תחזור לדבר איתנו.
כרגע הם מיעוט,גם הפרוטסטנטים בתחילתקעלעברימבאר
דרכם היו מיעוט. וראוי לטפח כאלה. כל תנועה מתחילה מקומץ.
שלא תהיה טעות. למרות שהרב שרקי נפגש עם האלה מדובאי, הוא בעד לכסח את כל אויבי ישראל המוסלמים ומבין שהמלחמה היא דתית. זה לא סותר בד בבד לעשות את זה, שזה לא ניסיון פשרה שמאלני-ליברלי נוסח "שיח בן דתי" של רבנים ליברלים או רפורמים (לעיתים גם רבנים גדולים משתתפים בזה בצדק מפני דרכי שלום, בדיעבד), אלא העלאת המימד הלאומי-אוניברסלי של עם ישראל כעם הנבחר עם האלוקים, שעניינו בין השאר להיות אור לגוים. גם הרב טאו תומך ברב שרקי בתנועתו של בני נוח
מה שהופך את הטקסט שלך למיותרנקדימון
ברור שצריך להכלילזיויק
ולמה הוא עשה את זה? דבר אחד ברור. לא לשם שמיםירחמיאל
הרמבם אומרקעלעברימבאר
וזה לא אומר שהוא עשה את זה לשם שמיםירחמיאל
אז הוא מחכמי האומות, לא מחסידיהםקעלעברימבאראחרונה
זה מה שטיל אחד עשהרועישםטוב
הירא ורך הלבב ישוב לביתו ולא ימס את לבב אחיו כלבבוהסטורי
בחסדי שמים ובהשתדלות של הרבה אנשים בהנהגת ראש הממשלה - רוב הטילים הושמדו על הקרקע וגם אלו שכן נורו- רובם יורטו באוויר.
אגב גם במבצע מדהים של צה"ל בהוראת ראש הממשלה - לפני שנה תוך 72 שעות, הושמד כל הנשק הכבד של סוריה, זה שעשרות שנים הפחידו אותנו איתו. זאת אחרי שבמהלך השנה שלפני צה"ל בהכוונת הממשלה חיסל את ארסנל הטילים שחיזבאללה בנה עשרות שנים.
למה הכותרת השלילית?פ.א.
כי הפותח באופן קבוע וסדור מתאמץ לייאש אותנוהסטורי
אתה מפרסם את ynet כאן?!נקדימון
מעניין אם הוא והטוען לאוסטרליות אותו אדםארץ השוקולד
סתם תוהה,
תוהה גם האם יש שמשלמים להם מצד אויבינו.
נראה לי אתה מפליג בחשדות שווא🙂קעלעברימבאר
הסגנון מאוד שונההסטורי
אתה כנראה צודקארץ השוקולד
אין שני ניקים מתנבאים בסגנון אחד🙂קעלעברימבאראחרונה
מטרת הפוסטרועישםטוב
מטרת הפוסט להראות את הרוע של ביבי שבמקום לחסל את איראן כשהיה את ההזדמנות
של פעם ב-50 שנה במבצע, והיה יכול להמשיך פשוט עוד כמה שבועות והאיום היה מוסר,
עצר באמצע ולפי דיווחים איראן כבר מילאה את המלאי שלה כפי שהיה לפני.
ועכשיו יש לה את כל הלקחים ותובנות איך להשתמש בטילים יותר טוב.
ואם זה מה שטיל אחד עושה (הרס מלא או חלקי של 120 בניינים!!! + ראינו מה טיל אחד עושה בסורוקה, תל אביב, וייצמן, חיפה ועוד), אז דמיינו
מה יקרה פעם הבאה אם יפלו מאות או אלפי טילים.
ציטוט מ: 3,000 טילים בחודש: ישראל עשויה לקבל החלטה דרמטית באיראן
כל חודש עוד 3,000 טילים! עוד שנה מעכשיו - 36,000 טילים!!!
הכל בגלל ביבי הרשע!!!
כשיפלו פה חלילה אלפי טילים לא יעזרו כל ה"יהיה בסדר" הטיפוסי, ויהיה פה אסון אמיתי.

בעז"ה ובהשתדלות רבים וטובים, בהנהגת ראש הממשלההסטורי
לא נפלו 'מאות ואלפי טילים', לא בגלל טוב ליבם של האירנים, הם דווקא ניסו. לא נפלו 'מאות ואלפי טילים' כי צה"ל בהוראת ראש הממשלה השמיד את רובם על הקרקע ואת רוב האחרים, אלו שכן נורו, צה"ל השמיד באויר בזכות פיתוחים שפיתח בעז"ה לאורך השנים, בעיקר בשנות השלטון של נתניהו ובהכוונתו. גם מדינות זרות, עזר לנו ליירט את 'מאות ואלפי הטילים' בזכות קשרי החוץ שראש הממשלה עמל לפתח.
ההתעקשות שלך שכל ההצלחות לא קשורות לראש הממשלה בכלל וכל מה שעדיין לא הסתיים משלל שיקולים מדיניים, ציבוריים, צרכי מילוי המחסנים, צרכי מנוחת החיילים והציבור ועוד ועוד - זה 'הרוע של ביבי', פשוט מביכה.
המשך לפוסט "מטרת הפוסט"רועישםטוב
לפי מקור אחר זה 3000 בשנה ולא בחודש, נקוה שזה המקור הנכון עם ארה"ב - או בלעדיה: האופציות שיציג נתניהו, והמעקף האיראני בגלל הרכיב החסר
חוסר הבנה מציאותיארץ השוקולד
האיראנים בונים ארסנל טילים כי הם שונאים אותנו ולא בגלל ראש ממשלה זה או אחר,
ההתנהלות של ראשי ממשלה ושל כוחותינו תלוי בנו בעיקר, אבל היא משפיעה על אופן ההתמודדות ולא על הסיבה לטילים.
- כדי להתקבלקעלעברימבאר
להפועל צריך להרוג 100 אוהדי ביתר פעילי כך, ואוהד מכבי אחד.
-למה אוהד מכבי?
-התקבלת
בג"ץ נגד המשטרה: מותר ללבוש חולצות מחאה
האמת שגם פעילי כך נגד המשטרה בנושא הזהברגוע
אתה חושב שיש בעיה ללבוש את החולצה?צע
לא מבין בכדורגל, מצידי שסכנין ינצחו במונדיאל, לאקעלעברימבאר
אבל אסור "בגצ חלאות". רקאומרנקדימון
בגצ צודק כאןארץ השוקולד
די הזוי שהמשטרה חושבת שהיא יכולה לאסור על אנשים ללבוש חולצות שמגנות אותם.
האם הם עקביים?
לא יודע, אבל זה לא סיבה למנוע מאזרחים להסתובב עם מה שבא להם על החולצות.
זה לא כזה פשוטהסטוריאחרונה
כמובן, לא אומר שבכל מצב זה מוצדק. אבל יש בעיה קשה אם חולצות כאלו שמבזות את אלו ששומרים על כולנו ומעבר לכך, מחלישות את מוראה של מלכות.
אני מעניק לכם תקציב בלתי מוגבל לקמפיין פוליטיזיויק
כסף אף פעם לא מהווה בעיה מעכבת בפוליטיקהפ.א.
מה פתאוםזיויק
אז לא מבין את הלוגיקה שלך בהקשר הפוליטיפ.א.אחרונה
באקדמיה, בתעשיית ההייטק, בתחומי מו"פ (מחקר ופיתוח) - כאן אכן תקציבים גדולים וכסף רב מהווים פוטנציאל ליותר חוקרים מבריקים, ליותר סטארטאפים ופיתוח המצאות בתחומים שונים שיתורגמו בהמשך לחברות מצליחות - את הפירות נראה בעוד שנים.
בפוליטיקה, אני צריך את ההצלחה עכשיו. לא בעוד 5-10-15 שנים. איך הכסף הגדול יביא לי לבחירות הקרובות את המועמדים המתאימים להובלת המגזר הדתי לאומי על זרמיו וגווניו, מועמדים שיהיו מוכרים ועם ניסיון ועשייה ציבורית מוכחת כדי שהציבור הדתי לאומי יזכה לנבחרת מנצחת בבחירות שיתבטא בכוח פוליטי בכנסת?
מי הם המועמדים הכריזמטיים שלנו, הכוכבים הפוליטיים המקבילים לבנימין נתניהו, אריה דרעי, בני גנץ, יאיר לפיד, יאיר גולן, בציבורים האחרים? מי מהם הגיע לאן שהגיע בגלל כסף גדול ולא בזכות כישוריו האישיים שהביאו אותו לעמדת הנהגה?
אני לצערי לא מכיר.
חבל שלא דנים בפורום הזה…סיעתא דשמייא1
וואי אתה באמת לוקה בהבנת ההשגחה,קעלעברימבאר
במחילה. אני מבין שאתה נסער אחרי הפיגוע ומאחל שלווה ❤️, אבל באמת אין קשר בין מה שכתבת למציאות
