כשהייתי בתיכון חרדימציאות.
המנהלת אמרה שהמזרוחניקים יותר גרועים מחילונים.
היום אני מבינה כי משפט כל כך כוללני ובלי שהיא נתנה לנו לשאול למה- משפט כזה מוכיח שהדרך החרדית לא טובה- כי אין דבר יותר גרוע מחטא הגאווה.

השאלה שלי היא, האים גם בתיכונים "מזרוחניקים" מביעים את אותה הדעה על חרדים או שהחרדים זה בעצם התלמידים המיצטיינים והם באמת ליגת העל של החברה הדתית?
( בעיני הכיפה סרוגה)

אפשר לומר שבזכות אותה מנהלת
אני מבולבלת תמידית

עזבו, אני לא מבינה בכלל למה הפילוג הזה, למה אי אפשר לתת כבוד לכל דעה וחלאס

אישית, אני לא חרדית וגם לא חילונית, הדרך שלי היא מה שהשכל שלי חושב שהכי טוב כי אני מאמינה שהשם נתן את התורה לפי שיכלו של האדם וכל אחד לוקח את מה שהוא מבין עם השאיפה של פשוט להיות אדם טוב בעולם ולקיים את עשרת הדיברות ואת המצוות וכל הקטע עם המחלוקות זה דפוק

אניעם כל השאלות שלי באמונה לא דוגמא בכלל .... אבל אני חייבת לסגור פינה עם אותה המנהלת המוערצת ולדעת אחת ולתמיד מה הסיבה שהיא אמרה את זה
בתיכונים ואולפנות בכלל לא מדברים על החינוך החרדי ועל אורח-קרן-הפוך
החיים החרדי.

אין דיבורים של המחנכות, ההנהלה.


למה שהחרדים יהיו המצטיינים וליגת העל?
במה הם טובים יותר לעומת שומרי תורה ומצוות מהציונות הדתית לאומית?
זהו, שמגיל 0 החדירו לי שהחרדים הם הצודקים וכל השאר טועים.מציאות.
והדוגמאות היו למכביר: מבחינת אחוז החוזרים בשאלה, מבחינת שלום בית, מבחינת חינוך הילדים וכו וכו וגם צניעות

ככל שאני גודלת אני הופכת למבולבלת
המשפטים שהיא אמרה ומה שהחדירו לךנפש חיה.
נובעים משטחיות, בורות וחוסר הכירות אמיתית עם הציבור הזה שכל כולו אהבת תורת ישראל עם ישראל וארץ ישראל.


פעם כתבתי תשובה בנושא
אם תרצי אוכל לשלוח לך.
תודה, אשמח לקבל את התשובה אם לא קשה לךמציאות.
בעזרת ה אדתדל כמה שיותר מהרנפש חיה.
אנסה לענות עוד מעט בקווים כלליים כדי שיניה לך הסבר מניח דעת לפחות לבינתיים עד שהתשובה תהיה לי ...;)
אשמח גם לקבל את מה שכתבת.קרן-הפוך
זה יהיה רק כשאהיה ליד המחשב.....נפש חיה.
יקח טיפה זמן
זה בסדר.. ממש לא דחוף..קרן-הפוך
גם אני אשמח לקבל, אם אפשר.הָיוֹ הָיָה


בעזרת ה. כשאהינ ליד מחשב.נפש חיה.
תזכורת מנומסת גם ממני ... תודה ושבת שלום.קרן-הפוך
כנראה צריך הרבה מאמצים לשכנע לחיות באורח חיים שאינו מסתדרקרן-הפוך
עם היותינו עם יהודי חופשי בארץ משלנו, ואנו כבר לא חיים בגולה תחת שלטון של גויים.
אם יש לך בעיה עם העולם החרדיחסד123
תשאלי את החרדים .
כאן תמצאי תשובות של דתיים לאומיים ..
כולנו אחים לכולנו יש חוזקות וחסרונות בדברים מסוימים .
אני אישית גדלתי עם חרדים אף אחד לא דיבר רעה על לאומיים .
ואם עשו השוואה בין המגזרים היה כדי לתת תשובות לשאלות כמו אלו ואף אחד לא אמר רעה על מישהו.
כן נתנו שוני בדרכים בהלכות ובהליכות ..רואים את זה הרי גם בחיצוניות ..ניראים שונה אחד מהשני
אבל כל עוד הוא יהודי הוא אח שלי לא משנה מה סוג הכיפה.
נשמע שאת מנסה לבזות את החרדים על מה שהמנהלת שלך גרמה לך לחשוב
פחות מתחברת לזה במיוחד בימים כאלו שחייבים חיזוק בינינו ובתוכנו.
איזה אח...יוסי כץ
אהבתי נראה לי שאתה צודק הם ממש חמודים...
אני חושבת שכל אחד עם השקפת עולמו,רויטל.

רק אנחנו צריכים לכבד את השני,

לעשות רצון בוראנו ולפחד מעברות.

ההבדל בין הזרמים וההשקפות השונות - הוא בדיוק בנקודה הזו.קרן-הפוך
מה זאת אומרת לעשות את רצון הבורא.

אנו חיים בעיקר לפי התורה שבעל פה.
לא ישירות לפי התורה שבכתב.

במהלך הדורות והשתלשלות החכמים פוסקי ההלכה, נוצרו והתקבעו השקפות שונות, מנהגים שונים (וחלק מהמנהגים נתפסים כהלכה למשה מסיני), אורחות חיים שונים ואף מנוגדים בדברים מהותיים בקרב יהודים שומרי תורה ומצוות.
ברור אין ספק העיקר מה שהחכמים וההלכה אומרת.רויטל.


התיכון החרדי היה סמינר ליטאי אשכנזי.מציאות.
בגלל זה ענו לך ככה, עכשיו מובנים הדבריםנפש חיה.
היה לנו שיעור קבוע עם המנהלת בנושא מחשבה יהודיתמציאות.
זאת הייתה מנטרה שחזרה על עצמה בכל פעם שעלה הנושא חרדים - מזוחניקים

שהמזרוחניקים ( ככה הייתה מבטאת את הדתיים לאומיים ) טועים ומטעים
אנונימי (2)
זה טוב מה שכתבת.
ממש .
חחח אני לא מפסיקה לצחוק.
מהסיבה הפשוטה שיש בזה משהו נכון.

אני רגע יוצאת מהאמוציות שלי בנושא ומנסה לענות .

אין פה טוב או לא טוב.
לפי דעתה (עזבי אם היא צודקת או לא) מי שלא הולך בדרך שלה הוא לא בסדר.
והדרך שלה חרדית לגמרי .

סתם מעניין אותי אם היית נותת לה חרדית מודרנית על פני מזרחיסטית חזקה מה היתה דעתה ?
אוהו. חרדיות מודרניות היו מבחינתה יותר גרועות מכולם...מציאות.
או הו כמה שהיא הייתה מייבבת וצועקת על אותן נשים נשואןת שהולכות עם חצאיות מיני ופאות קאסטם ארוכות. ומתקתקות באייפון

הייתה קוראת להן חילוניות צבועות, ומבחינתה זה היה יןתר גרוע מחילוניות עם מכנסיים.
😅 לפחות היא לא משקרת על עצמה בעיניים.אנונימי (2)

😑😑😑😑😑

סתם נושא מעצבן.
מצטערת על שהנושא מעצבן.. אני באמת רציתי תשובותמציאות.
את בהחלט לא ״שוטה״ - עצם העובדה שאת שואלת ומתעניינתקרן-הפוך
ולא מסתפקת לזרום עם העדר ולקבל כהוויתם את מה שמחליטים העסקנים ״והגדוליים״ עבור הציבור.

לשאול שאלות, לברר עובדות, לסנן ולזקק תשובות מבוססות מתוך שלל הצהרות ודימויים -זה ההיפך הגמור מ -״שוטה״.
אין לך מה להצטער.אנונימי (2)
אני אחראית לכעסים שלי .
ואת צודקת אפילו.

מחקתי.
זה לא מה שיהרוס לי את היום 👍
בכלל לא מעצבן זה אשכרא נקודה למחשבהיוסי כץ
אגב הבנתי מאחד השרשורים שיש כאן גם קבוצה של חרדים...
וואלה יפהיוסי כץ
אולי נפתח להם שרשור לשאלות מהסגנון הזה
אני חרדיה...שפרינצא בוזגלו


אפשר שאלה?יוסי כץ
את עדיין חרדיה...
אמממ.... אני קצת פחות מהאוטופיה...שפרינצא בוזגלו


מזה אומר יש לי פשוט כמה שאלות...יוסי כץ
אז ככהיוסי כץ
1 איך בשידוכים מסתכלים על בחור שעשה צבא?
2 חרדי/ה עם סמארטפון זה נורמלי?
3 שמעתי שיש כזה דבר שדורשים כסף מהכלה . האם זה נכון? והאם כולם ככה? זה ממש מוזר שהכלה צריכה לשלם סכום גדול של איזה 500.000 שח
למה? מי קבע? למה זה טוב?
אז ככהשפרינצא בוזגלו

1 כל הענין הציוני תלוי בהשקפה, ישנן בנות שנגד כל דבר המריח שמץ תרומה למדינה, וישנן כאלה שהן דווקא בעד- אלו יהיו לרב בנות דעתניות שלא הסתכלו על ספאסטנישט (לא מתאים) וחיפשו אמת... או כאלו שספגו ביקורת מהמגזר החרדי...

2 זה כבר ממש מראה על רמה רוחנית (לא באה להכליל, פשוט המציאות הוכיחה את עצמה)

3 כן זה נכון- ישנם מגזרים בהם קונים חתן כפשוטו, מי שמעונינת באברך שתשלם על דירה... (אל תצאו עלי... מתחננת...)

 

אני אענה,מגובלת-

1 איך בשידוכים מסתכלים על בחור שעשה צבא?

חרדים לא אוחזים מלעשות צבא, לכן איך הסתכלו,?? תלוי מי..
2 חרדי/ה עם סמארטפון זה נורמלי?

לאלא! נערה כמובן שלא, בהמשך מסונן לצרכי עבודה וכו , כן
3 שמעתי שיש כזה דבר שדורשים כסף מהכלה . האם זה נכון? והאם כולם ככה? זה ממש מוזר שהכלה צריכה לשלם סכום גדול של איזה 500.000 שח
למה? מי קבע? למה זה טוב?

אכן, זה נכון? לדעתי לא, ככה החברה מתנהלת וקשה לשנות את העולם,

למה זה ככה? כי רוצים שהזוג יתחיל עם משהו על מנת שיהיה אפשר לקיים את האברכיות....

אבל זה מוזריוסי כץ
1 יש המון חרדים עם סמארטפונים..
2 מה הקשר שאבא של הבחורה יביא 500.000 את מבינה מה זה? זה פשע כי הרי הוא לא בבית כל היום והיא שומרת מכינה מחתלת וכו זה מוזר איך את מבינה כזה דבר?
יש הרבה דברים מוזרים במגזר שלי לכן אני לא מתחברת אליו...שפרינצא בוזגלו

הרבה דעות שגויות... חוסר הכלה... וצורך בהתקרקעות... 

מה אין סיבהיוסי כץ
אני לא חושב שכולכם תמימים אני לא מאמין שיש לחרדים 500.000 על כל ילדה... זה נשמע.... עדיף לא לכתוב
אני חושבת שלא מלמדים אנשים במגזר החרדישפרינצא בוזגלו

לפתח דעה עצמית ועמוד שדרה יציב...

לא נכוןןן!!היא אנטיי!מגובלת-

הפיטוש הזה ממש ברמת- 'ננה בננה' של גן חובה...שפרינצא בוזגלו


נכוןן!מגובלת-

אבל התייאשתי ממך,

לכי לאולפנא ונגמור ענין...

סתםסתם שלא תעיזייי!

תכתוב תכתוב...מגובלת-

הסברתי מה הגורם לזה... האברכיות.

אם רוצים שהחתן יעני יישב וילמד אחרי החתונה חייבים ל עזור לזוג אחרת זה לא יתאפשר..

צודק,מגובלת-

יש הרבה חרדים עם סמרטפונים,

מי נקרא חרדי?? 

מי שחרד לדבר ה' לכאורה,

ואכן היום יש הרבה חרדים עם סמרטפונים ,

לגבי החתונה והתמיכה הכספית,

 

 

ההורים שלי שומרים כסף בצד לילדים(יעני קונים דירות), אולי בגלל זה פחות חיים על מותרות,

אני ממש לא מסכימה עם זה, זה בהחלט דבר הזוייי, ולא לעניןן אבל לך תשנה את העולם...

 

 

טוב אז לפי מה שהבנתי אז זה לא חרדים רגילים אברך כולל לא יכוליוסי כץ
לקנות דירות... את אבל מבינה צד כזה לשלם כזה סכום ?
אבא שלי אברך...מגובלת-

ואנחנו חרדים רגילים...

אני מבינה, לא!

מה קורה בפועל? זהזה

כי בחורים דורשים, כןן זה נוראי!

אברךיוסי כץ
נשמע יותר עובד בורסה... דירות מהצד...
משה

את מדברת על המשודכת בתור את עצמך?

אני עוד קטנה,בעתיד,מגובלת-

.וזה לא כזה נוראי.....יעני עד שאצטך בעצמי לעזור לילדים...

מטורף ממשמשה

זה נוגד הלכות מפורשות בשולחן ערוך ושות'. אבל זו התרבות אצלכם ויהיה מאוד קשה לשנות אותה.

 

 

(זה בסדר, לכל ציבור יש את המצוות שאין להן מזל ושלא מקפידים עליהן).

נוגד??מגובלת-

לא יודעת...

איזה למשל??

אגב, אני לא מסכימה עם זה, אבל לך תשנה את האנשים...

אדם חייב בפרנסת אשתומשה

(כתוב במפורש בכתובה, גם, ולא רק)

 

החתן והכלה חייבים בכבוד הוריהם (ותיק של חצי מליון שקל זה הפוך מזה).

 

 

אני התחתנתי לפני אי אלו שנים. לא ביקשתי מההורים שלי כלום. מה שהם נתנו קיבלתי בשמחה.

היו דברים שהם רצו לתת ואני סירבתי .

אדם חייב בפרנסת אישתומגובלת-

העול של הפרנסה אצלינו בבית זה על אבא שלי בסופו של דבר...

לא חושבת שזה נכול לנהוג כך,

אבל לא נוגד את הכתובה

וההורים לא דרשתי את זה...

וממש לא בטוח שאקח,

אבא שלך עובד בנוסף ללימודיו?משה

אמא שלך גם עובדת?

 

(אני יודע, העולם המערבי היום שונה).

 

 

את מדברת אבל על תופעה. חברות שלך דרשו/קיבלו?

את כותבת שממש לא בטוח שתיקחיאנונימי (2)
סיכוי קלוש שזה יקרה.
בהנחה שאת עדיין מחפשת בחור בסגנון שגדלת בו. אין מצב שתצליחי להתחתן בלי לשלם עליו כסף.

מצחיק בעיני להגיד אני לא אקח.
לא אומרים לא לכסף. בטח שזו האופציה היחידה שתהיה לך כדי להתחתן .
זה לא הגיוני לכן יש שתי אופציות אם אתה מתכווןשפרינצא בוזגלו

לחתן את הבנות שלך עם אברך:

או להתייאש ולתת לבעל לקיים את הכתובה שלו 

או לתת לו דירה- כי לא תוכל לשבור מוסכמות חברתיות...

אני לא מבין איךיוסי כץ
מאיפה יש לאברך כסף לדירות מהצד....
חי על 2000 שח עם 10 ילדים אשה גננת..... זה מוזר מאוד אולי אתן לא בידיוק חרדיות שמדברים עליהם...
וואי, איפה את חי??מגובלת-


אנחנו בדיוק...מגובלת-

כלומר אני...

אז אתם עשירים!יוסי כץ
ואם חברה שלך אין לאבא שלה 500.000 אז היא רווקה לכל החיים?
פחחי מי שמדבר עלי...שפרינצא בוזגלו


זה לא מובןיוסי כץ
איך עם 10.000 שקל אפשר לשלם שכירות / משכנתה
לימודים בישיבות 1.000 לבחור מקצוע לבנות אוכל גז חשמל מים וכו ועוד לגלגל דירות מהצד
אי אפשר!!!!נועה גבריאל
עדיין לא נפתרה לי התעלומה,מאיפה הכסף?
יש קומבינות בין החרדים שלא ידועות לי?
באמת שהזיה לחלוטיןן
ויאלה עפתי לישון @מגובלת-
אתה אשכרה חושב..מגובלת-

שכל החרדיות הן גננות ומורות???

 

ויש 2000 שקל??

 

רובן ככולן..נועה גבריאל
היום חרדית שתלך ללמוד תואר נורמלי כמו עיתונאית,יסמנו עליה איקס בשידוכים,זה עובדה!
בזמן שבציונות הדתית אפילו זה יעלה לה את רמת החוכמה והיא תחשב לבחורה יותר שווה(כמובן שזה גם תלוי באישיות,זה העיקר אבל זה בונוס לא קטן)
את גם חיה באותו סרט..מגובלת-

דווקא אצלינו במשפחה... דווקא הדתיות לאומיות גננות..

ולמה לא הלכת לישון???

אני לא הולך לישון 1 כי מענין אותי לשמוע על הדעה המוזרה הזאתיוסי כץ
2 כי מהקורונה אני עייף אבל מצליח לישון רק ב 6-7 'בבוקר😥
באמת מוזרה... מסכימה איתך..מגובלת-

אבל זה לא כמו שמציירים את זה...

 

חחחנועה גבריאל
אופ אני צריכה ללכת לישון אבל שניה.
ולמה אני חושבת?כי זו העובדה.
עשו איזה סדרה של כתבות בכאן11 ויש שם עיתונאית חרדית שמדברת על זה שהיא מסומנת מבחינת שידוכים בגלל כל העניין,והיא אשכנזיה קלאסית.
ווואיי אל תאמיני לזה..מגובלת-

בשיחה הבאה שלנו אסביר לך..

לא חושב ככה אבל בחשבון פשוט גם 12.000יוסי כץ
לא יספיק ל8 ילדים...
עם דירות מהצד..יוסי כץ
נראה לי שיש יותר.... להורים שלימגובלת-


מה יותר דירות?יוסי כץ
או ילדים? עם רציתי 17 אחים.... זה נשמע כיף ליום 1...
רוצה לעבור לאישי?מגובלת-

אני אשתדל לענות לך..

נכוןנועה גבריאל
זה אומר שהם חייבים לחיות על לחם ומים כל החים בערך כדי לשיהיה להם איזה 5 מיליון שקל בצד,כי יש להם 10 בנות או אנערף כמה.
זה מטורף,אפילו אם הם יחיו על לחם ומים זה בלתי אפשרי.
אברכים מקבלים כלום משכורת וגם הנשים שלהם לרוב לא עובדות באיזה עבודות שמרוויחות הון,לא מובן מאיפה הכסף,באמת.
יש אלוקיםםם, באמתת שיש ניסיםם ואני רואה את זה..מגובלת-


סבבהנועה גבריאל
אבל אין לסמוך על הנס.
וזה גם גורם להמון בעיות בשידוכים כל הנושא הזה,מגעיל.
למה שיבחרו אותי בגלל הכסף של ההורים שלי?אני לא שווה כמו מי שאני?
ואם לבחורה אין את הכסף,אז היא לא תתחתן עד שהיא תשיג אותו בדרך לא דרך?
זה נשמע לך שיוויוני?עזבי שיוויוני,זה ראלי?
אנחנו אותו ראשיוסי כץ
תסבירו לנו למה
אין ספקיוסי כץ
אבל גם דירות לא נופלות מהעץ...
סתם מעניין.אנונימי (2)
אני באמת לא מבינה למה להסתמך על הנס כשאפשר פשוט בלי.
עם כבוד עצמי. וסיפוק.

בעיני,זה פשוט עצוב המצב של ההורים האלה שמסתמכים על ניסים לפני חתונת הילדים שלהם.

כולנו צריכים חסד . יש באמת הרבה הוצאות.
אבל כמה כיף זה להרגיש שעבדת בשביל הכסף ולא שבדיוק בדיוק סבתא שלך נפטרה ויש ירושה *נס😑*
אוקי אז ככהשפרינצא בוזגלו

אין כלים בציבור החרדי להכיל שונות ואין כלים לעשות אחד ועוד אחד כי לא לומדים מתמטיקה...

לא מבינים שבשביל לחתן אישה עם אברך צריך לתת לה השכלה אקדמאית... להוריד את הקשקוש של ה'דרס קוד' והענין עם ההוראה... יענו שליחות- והבנות מקבלות בבוקר מורה עצבנית על המשכורת, שאין לה ברירה אלא להרגיש תחושת שליחות בדרך שמישהו קבע לה...

קו העוני בישראל הוא קצת פיקציהמשה

העלויות בפועל אחרות לגמרי. אבל זה נושא מורכב שלא קשור רק לעולם החרדי.

.....מציאות.
יוסי אתה שואל מה הקשר שבחורה צריהה להביא מלא כסף הרי זה פשע כי היא זאת שאחר כך גם הופכת למשרתת של בעלה ? אז אני מוסיפה : וגם הנערת ליווי שלו

הרי מה היא הופכת אם לא לאישה שצריכה לספק את המיניות שלו וגם לבשל לו ולנקות לו וגם לעבוד בשבילו להביא כסף הביתה

ומה הוא נותן??? אפס סק*סיות כי הרי יש לו גוף חלש וחוסר ידע במה שאישה אוהבת וגם אפס רומטיקה אמיתית כי הרי היא יודעת שאם לא הייתה מביאה דירה ייחוס או יופי אז הוא לא היה בכלל נפגש איתה

ואולי אני קיצונית מידיי
אבל דתיים אמיתיים צריכים לעבוד ולשלב עם התורה ככה עתוב בתורה בזיעת אפך תאכל לחם , לאישה יש מספיק בעיות , הריונות לידה לא חסר

ולפי התורה הגבר צריך להביא את הדירה , כמו שאליעזר הביא את רבקה לבית של יצחק וגם נתן לה מלא זהב לה ולכל המשפחה שלה, ילא, לא היה לה שום דבר לתת חוץ את עצמה , שהיא מצאה חן בגלל עדיניתה ונתינתה , אהבת החסד שבה, ולא בגלל שהיא השפיץ של הסמינר
וואו. כמה כאב אני קורא בין השורותמשה

(אני חושב שהשיטה של "סידור מלא" היא נוראה ואיומה, על גבול רצח של ההורים של הכלה ממש).

 

לגופו של עניין, בהלכה כתוב שגבר צריך לפרנס את אשתו. אותם אברכים-לעתיד שחותמים על כתובה מבינים (או אמורים להבין) מה כתוב שם ולמעשה חותמים על דבר שקר.

זה לא "גבר צריך להביא את הדירה", אבל כן, בעולם הדתי הקלאסי הבעל היה הולך לעבודה להתפרנס והאישה בכלל לא הייתה יוצאת מהבית.

 

העולם המודרני עיוות את העולם החרדי בכ"כ הרבה כיוונים. אם תרצי אוכל לכתוב גם איך זה קרה, בגדול זה פשוט תגובה לתמריצים. זה לא רוע לב או משהו כזה.

תקשיב, זה לא כאב - זה כעס.מציאות.
גם האברכים מסכנים בגלל זה, כי האישה הופכת למחליטה על הכל - בגלל שהיא זאת שמביאה את הפרנסה , והיא זאת שנמצאת בבית אחרי העבודה- שזה אומר שהיא רוצה לנוח ולישון ויש לה לגיטימציה לזה אז הבעל האברך מחוייב לעשות כל מה שהיא אומרת לו- אם זה לשמור על הילדים ולא לצאת מהבית , אם זה לא לראות סרט ולה כן מותר כשהיא עם הילדים לראות כי זה שירת נשים וכדומה, בקיצור גם לאברך שלא לומד יש הרגשה לא טובה מהבפנוכו כי הגבר יש לו בטבע את הצורך לכבוש ולגונן ולהביא את הטרף הביתה ואם הוא לא עושה את זה , הוא פשוט מסור*ס אין לי מילה אחרת.

וגם הנשים שלהם רואות בעבודה גברים חתיכים , זה המציאות

בקיצור כל הקטע הזה שהבעל ילמד כל היום - יפה מאד, אבל תלוי מה הוא לומד- ועדיף שילמד את החיים עצמם יחד עם התורה, כי דרך ארץ קדמה לתורה ולנשים שלהם קלך מאד חזק נגדם - הן הביאו את הדירה ! הן השולטות!! והן גם מכירות כת העולם!!! ואוו זה כל כך לא הדרך הטבעית לחיי נישואין עצוב ממש ;(
בעל המאה הוא בעל הדעהמשה

אני קורא פה בין השורות פשוט כאב.

 

יש כאלה שיגידו שזה מכות מצרים. שהבעל שומר על הילדים ומבשל לשבת בחמישי בצהריים (תלונה אמיתית של ראש ישיבה בבני ברק) כי אשתו בעבודה.

 

את נשואה?

זה התמודדות שלך או משהו שאת רואה בסביבה שלך (אחיות/חברות וכו')?

 

אני יודע שיש הרבה מאוד גברים חרדים שבאמת התחילו כמו שאת מתארת, אבל לא המשיכו ככה הלאה. 

 

וואו.. תיאור מציאות נוראי..וואלי
מי שבד"כ מדבר על תחלואי החברה החרדית הם אלה שנפלטו לשוליים כמו חוזרים בתשובה או כל מיני שיש להם "דפקט" כלשהו שמונע מהם להשתלב בדרך המלך.. והאמת היא שהם רבים..
המיינסטרים בד"כ מתאר את החברה כנפלאה וטובה
זאת בניגוד לחברה הדתית לאומית שנוטה להלקאה עצמית מוגברת מה שלפעמים יוצר מראית עין שיש חוסר ביטחון בדרך..
כנראה שהאמת נמצאת איפשהו באמצע. כרגיל.
סטופ סטופ סטופ.הָיוֹ הָיָה

הבל הבלים הכל הבל.

 

כל מי שמכיר את התגובות שלי כאן יודע כמה אני "מסמפט" את ההשקפה החרדית...

אבל הדברים האלו הם פשוט שטות.

ו-איכס. זה גם גועל נפש לקרוא.

 

סורי שאני כותב ככה בכזה חוסר רגישות, אבל זה פשוט בהקבלה למה שאת כתבת.

סורי אבלנועה גבריאל
אבל כל הקטע שהכלה צריכה לשלם סכומים כאלה והבחור בא בסבבה שלו כי הוא אברך זה חוצפה.
אני הכי בעד שהבחור יהיה אברך,אני מאחלת לי אפילו אחד כזה,אבל מכאן ועד שאני אצטרך להביא לפחות חצי מיליון שקל אם לא דירה,זה כבר עובר כל גבול.
ראיתי כתבה על הנושא,ואשכרה משפחות שאין להן אפשרות להביא סכומים כאלה(כי לרוב משפחה שהאבא אברך והאמא עקרת בית או מורה, אז הם בקושי מצליחים לסגור את החודש עם כמות כזו גדולה של ילדים, וגם משפחות שיש בהם הרבה בנות אז להביא לכל אחת חצי מיליון שקל זה בלתי אפשרי) הם פשוט מסומנות מבחינת שידוכים,הרבה לא רוצים לצאת איתם ושלא נדבר על להתחתן.
למה שידוך צריך להיות בנוי על כסף?בחור מתחתן עם אישה,עם האישיות שלה ולא עם הכסף שלה. כסף זה בונוס זה לא המהות ולא העיקר.
זה באמת מרגיז כל העניין הזה,ואין מאושרת ממני שזה לא קיים במגזר הדתי לאומי,לא כי אני חוששת שלהורים שלי לא יהיה לשלם לי אלא כי זה באמת חוסר שיוויון מיסודו, והתורה לא דורשת דברים כאלה.
(זה לא נאמר כנגד מה שמגובלת ובוזגלו אמרו,אלא זה פשוט הוזכר והייתי חייבת להגיב).
אני בראש להביןיוסי כץ
מי הגאון הזה שהכין לי 500.000 אני חייב לו תודה
תתחרד.. תקבל!מגובלת-


אני בכיווןיוסי כץ
במשרפה...
יאלההה, אני פה לעזור...מגובלת-


זה שווהיוסי כץ
להיות חרדיה?
כלומר חרדי זה לא שאלה.... זה שווה 500.000 אבל חרדיה?
כן, חרדיהה!!!!!מגובלת-

ברוך ה'!!!!

החרדי והחרדיה מתחתנים. זה לא משנה להם מי מביא את הכסף.קרובה
ההורים סובלים
😅אנונימי (2)
סיפור קלאסי.

אברך (ספרדי)
חיתן את הילדה הפלצנית שלו עם בחור מצויין ממשפחה טובה שלומד בישיבה טובה .
אדון אברך נכנס לחובות ממש.
אין לו לא יום ולא לילה.
והאברכים החברים בכולל עשו לו מגבית .

הזיה .
וזה מקרה של אברך שעוד היה עושה כסף פה ושם מכל מיני מכירות ועבודות מהצד.

הילדה שלו שמחה ומאושרת והחתן הצעיר .הילד בן 20 שלא יודע מימינו ומשמאלו יושב ולומד בכולל .

כמה קדושה.


***פרט חשוב !! מאז שהוא חיתן הוא בקושי מופיע בכולל.
אצל חבר שלינקדימון
יש לו דוד חרדי, וכשהוא חיתו את הבת השנייה או השלישית אז הם נאלצו למכור את הדירה בירושלים ולעבור לריכוז חרדי מעאפן יותר כדי לשלם את המס שגובה החתן על כך שניאות להעיף מבט מלא בתורה וענווה לכיוון הבת ההיא.. חרפה
ולמה הילדה אשמה שאת כותבת עליה בכזו צורה מגעילה?הָיוֹ הָיָה

הגעתי למשפט ההוא, "חיתן את הילדה ה..." ופשוט נגעלתי.

מסכן מי שיולד נקבות... רק בור עמוק נפער לו בכיס..וואלי
ואיזה עשיר מי שמביא זכרים..
טוב זה לא שיקולים פיננסים, זה נטו השקפה ודעות...שפרינצא בוזגלו


וואי תקשיב... אני בכיוון ההפוך...שפרינצא בוזגלו


את לא, כך עוד את חברה שלי מגובלת-


כבר במשרפה או עדיין חושב על זה?שפרינצא בוזגלו


אוי לא....הָיוֹ הָיָה

למה?

חבל לך. תאמין לי.

תכלסיוסי כץ
מוגבלת עשירה🤣
שוםם עשירהה, איפה???מגובלת-

באמת שלא...

נווו דיייימגובלת-


את נותנת נתוניםיוסי כץ
בלי לתת יסוד איך זה ???? שאלת המיליון
למה שאגיד בפורומים??מגובלת-

איך מתנהלים ההורים שלי??

רק דירות מהצדיוסי כץ
את עזריאלי העגול או המרובע?
אני אחכ יבקש מספריםיוסי כץ
של שדכנים לשרופים...
נוו לא ממש דירותת.....מגובלת-


לא הבנת משהו..הָיוֹ הָיָה

זה לא שאבא שלה מחזיק בדירות מהצד...

אלא שהוא חוסך כל שקל לקופה בצד כדי שהוא יוכל איכשהוא להביא חלקי דירות בשעה שיארס את בנותיו שתחיינה...

זה מגעילללל, אחת הסיבות הראשונות שהתחלתי לשאול שאלותשפרינצא בוזגלו

על המיתוס החרדי...

ממש,גועל נפשנועה גבריאל
אז יש בה עוד נקודת אמת...הָיוֹ הָיָה

כי אני מכיר לא מעט אנשים, שנשותיהם הולכות ככה ויותר גרוע, אבל הם עסוקים בלטנף על ה"מזרוחניקיות הפרוצות"....

 

"הלו הלו, אשתך כמו שחקנית מסתובבת, ואתה עסוק בלהשמיץ את האולפניסטיות שלנו?"

 

לפחות המנהלת הזו, בנקודה הזו לא רימת את עצמה.

אוף. איזו גישה מזלזלתמשה

אולי חלק מזה נובע גם מקינאה בהצלחה שלהן בתחומים אחרים.

ככה פותרים את הבעיה ונמנעים מהצורך בתשובות אמיתיות.הָיוֹ הָיָה

תאמיני לי, המטיפים החרדים יודעים את העבודה.

מלא מלא מלא הטפה, מלאאאת מנטרות ו"עובדות".

ומכניסים את זה לתלמידים הצעירים לראש כתורה מסיני...

 

החל מ"למיזרוחניקים אין רבנים בכלל"

המשך ב"במרכז יש כל סדר ערב חברותות בבית מדרש עם בחורות של שירות לאומי"

וכלה ב"(הרב)  צבי יהודה בעצמו לא שמר נגיעה"

 

בעצם זה לא הסוף, אבל מפני כבוד הפורום לא אזכיר את מה שיש הלאה.

וכל זה דוגמאותש אני מכיר אישית.

אם אמנה את כולם יכלה הזמן והם לא יכלו.

 

זה פשוט הנסיון להחלץ מהתמודדות תורנית ואינטלקטואית אמיתית.

בעולם הסרוג יש לרבנים בעיהמשה

הם לא יכולים לשקר.

ולא יכולים לעגל פינות.

 

הם חייבים להיות מדוייקים כמו הם עצמם. כ"כ.

לא כל כך הבנתי...הָיוֹ הָיָה


אי אפשר להגיד דברים לא מבוססיםמשה

כשלתלמידים שלך יש אפשרות לבדוק כל דקה בגוגל.

 

גם לפני גוגל היה מצב כזה.הָיוֹ הָיָה

בשעה שהרצי"ה מסר שיעורים עמוקים, אמיתיים ויסודיים.

היה בבני ברק יהודי בשם משה מ. ש. שבגלל שבנערותו הרצי"ה זרק אותו מהישיבה (בגלל שלמד בתנ"ך נוצרי)היו לו חסכים שאותם הוא פרק בצרחות אימה על כך שהרצי"ה הוא נו*ף וכל המיזרוחניקים הם זבל.

 

ולאף אחד לא היה אז גוגל, וכל אחד בחר מה הדרך בה הוא יעמיד דור.

אין לך מושגנקדימון
כמה צער גרמת לי בגלל הדוגמאות שלך.
פשוט בא לבכות.

לפני שנים, בתקוםת האינתיפאדה, אמא שלי נסעה באוטובוס בירושלים, ופתאום מישהי ניגשה אליה וצעקה ובזה לה שבגללה ובגלל שכמותה יש פיגועים והמשיח לא בא. אמא שלי נעלבה עד עמקי נשמתה (הקטע הוא שבכלל לא ברור איך זיהו שאמא שלי היא ציונית דתית כי היא כל כך מחמירה, שנראית לבושה כמו חרדית רק עם מטפחת במקום פאה) והדבר היחיד שיצא לה בתגובה זה שבגלל השנאת חינם והלבנת פנים שאותה אישה עשתה המשיח לא בא.
אני חושב שכן, כי אני חווה את אותו דבר...הָיוֹ הָיָה

ולגבי הסיפור ההוא, אין מילים.

 

(ו-כן, היא זוהתה כנראה בגלל המטפחת, כנראה הגברת המסואבת ההיא חשבה שבגלל שלא הולכים בפאות ונראים כמו שחקניות לכן לא מגיע המשיח....)

כן. בכל חברה יש אנשים פחות חכמים שמכלילים קבוצות שלמותפה לקצת
בלי לחשוב יותר מידי

לא תמצאי ציבור שבו לא תשמעי הכללות על זרמים אחרים

התפקיד שלנו זה לסנן ולדעת לקחת מכל אחד את הטוב, ואת הרע לא להכניס אלינו בכלל, ואם נכנס אז להוציא מהאוזן השנייה
כשאתה אומר התפקיד שלנו- הכוונה של הדתיים הרגילים?מציאות.
נראה לי שהיא התכוונה לכל אדם באשר הוא אדם בעל תבונהעוד סתם אחד
הדתיים הרגילים? לא מכירה את המושגפה לקצת
הכוונה שזה התפקיד של כל אדם, לא חשוב לאן הוא שייך
לא זה ולא זהעוד סתם אחד
בטח לא אומרים שהחרדים יותר גרועים מחילונים, אבל גם לא שהם העלית של החברה הדתית. פשוט דתיים שחושבים אחרת ממני - וכנראה גם טועים (אני חושב שזה לגיטימי לומר שקבוצה מסוימת טועה, אבל אני יודע שזה משום מה לא פופולרי למרות שכולם חושבים ככה על איזושהי קבוצה... אני חושב שגם מחלוקות זה לגיטימי. אנחנו אנשים שונים, בסופו של דבר).

נראה לי שככל שמישהו יכול פחות לשכנע בצדקת דרכו הוא צריך לתקוף את המתנגדים לו בצורה יותר בוטה ומעליבה - כדי ליצור דיסוננס נגדם. קוראים לזה דמגוגיה, וזה עבד מאז ומעולם.
לא נראה ליאוי טאטע!
שיש מקומות שמחשיבים אותם כליגת העל או לא יודע מה
אבל כן יש הרבה מקומות שמביאים את החרדים כשמדברים על הצורך בהתחזקות דתית בציבור שלנו(כיפות סרוגות)
כמובן בלי לסתור את הלאומיות והאמונה שלנו בגאולה ותורת א"י
ואו. מדהים. זה מוכיח על פתיחותמציאות.
לא מדברים על הציבור החרדינפשי תערוג
לא לטוב ולא לרע

אבל כן "מחזיקים" מהרבנים החרדים

לעומת זאת הפוך זה לא קיים לצערי
לא מסכימהחסד123
למדו המון על הרב קוק .
למדתי בסמינר בבני ברק חרדי דוס.
מבטיחה לכם שאם כל אחד יפתח עין טובה על השני הכל יסתדר גם בדעה וגם בשוני
וחוץ מהרב קוק?נפשי תערוג
ברור שמתמקדים ברבנים ששייכיםחסד123
לזרם אליו את משתייכת.
אבל לא מחייב שיוציאו אותו מהסיפריות כמו ספרי רומן חלילה😋
את הרב קוקנפשי תערוג
מה עם שאר הספרים?
דוקא כן הוציאוsimple man
בגירסא של אוצר החכמה ל"בני תורה" שמותאם לציבור החרדי הוציאו חלק מהספרים.
על שאר הספרים של רבנים דתלים אחרים מאן דכר שמיה בכלל
באף ישיבה חרדית ליטאית חוץ מ"חברון" אין את ספרי הרב.הָיוֹ הָיָה

ולא רק את ספרי ההגות, שעוד יש איכשהוא תירוץ אומלל של להוציא את זה, אלא גם את ספריו בהלכה.

 

ובישיבת חברון יש את ספרי ההלכה, ורק חלק מספרי ההגות, אלו ש"לא ממש גרועים"....

 

ואגב, יש בישיבות יותר רומנים מאשר הרב קוק...

גם ב"קול תורה". בעיני ראיתי.אריאל יוסף


אה"נ, שכחתי לכתוב. בשתיהן יש.הָיוֹ הָיָה

כמדומה שבקו"ת יש רק את ספריו בהלכה, ולא כלום מספריו בהגות, אך איני בטוח.

 

 

תאורטית יכול להיות שמישהו ימצא עוד אחת פה או שם, אני מדבר כמובן על הקלאסיות והידועות (הליטאיות..)

בקו"ת ראיתי רק ספרי הלכה.אריאל יוסף


כפי שהנחתי....הָיוֹ הָיָה


וגם למדו בספרים שלו?ק"ש
לא מדבר על בנות הסמינר, אלא על הרבנים שלהן?
אני מניח כמעט בוודאות שלא..הָיוֹ הָיָה

"למדו עליו" מן הסתם כדמות היסטורית גרידא, כמו שלמדו על נפוליאון...

שום סמינר חרדי ליטאי שמכבד את עצמו ורוצה שישאר לו רישום, לא יעסוק בהגותו של הרב זצ"ל, ךצערינו.

מחלוקות זה לא דפוקרוצה להשתחרר
כאנשי תורה יש לנו ערכים שלמדנו ממנה. ובמאות שנים האחרונות העולם הכללי נפתח לחשיבה הרבה יותר מתקדמת ממה שהיה לפני כן, וגם הסיר את המחיצות שבינו לבין היהודים, וממילא התחילו השאלות איך להגיב לזה. הרבה יהודים נשאבו לתרבות של הגויים ופרקו עול תורה. ואלה שלא נכנעו לזה התחלקו בין אלה שמגיבים לדעות הכלליות בעולם, ומנסים לתת תשובות וחילוקים מה נכון בעינינו ומה לא, לבין אלה שהחליטו שכדי לשמור על היהדות שלנו צריכים לבנות את החומות מחדש, ולנסות להשאר בדיוק כמו שהיינו לפני פרוץ ההשכלה העולמית. בלי להתמודד איתה.
וזה הגורם הבסיסי להבדל בין הציבור החרדי, לבין הציבור הדתי.
כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות ולא צריך להבהל מזה. רק לכבד את כל מי שחולק לשם שמיים, ולא מתוך אינטרסים ומידות רעות.
ההבדלים בין הזרמים הדתיים - חרדים וציונות דתית, הם מעברקרן-הפוך
לבניית חומות הגנה בפני ההשכלה העולמית.

העניין היותר מהותי - ההתייחסות להיותנו כיום עם יהודי עם ארץ ריבונית משלו.

אורח החיים המתאים לחיים כמיעוט תחת שלטון של עם אחר בגלות, לעומת אורח חיים יהודי הכרוך גם בניהול ותפעול מדינה ריבונית של העם היהודי.

נכוןרוצה להשתחרר
לדעתי זה נובע מאותו גורם.
האם מגיבים לשינויים שהעולם עובר, וזה כולל גם את ההשכלה העולמית וגם כמובן את הקיבוץ גלויות והקמת המדינה שזכינו בהם.
ההתנגדות הכללית למדינה אצל החרדים נובע מהכלל 'חדש אסור מה"ת'.
נראה להוסיף שזה בעיקר בתפיסה החרדית הפשוטה והנפוצה. ברור שיש תפיסות חרדיות שמצד אחד מסתגרות כלפי העולם, ומצד שני מבינות שבאופן עקרוני לא רק מחכים למשיח בשביל לשנות את דפוס החיים, אלא במידה ויקרה נס ויתנו להם לנהל את המדינה, הם מוכנים לעשות את זה בדרכם. למרות שזה דבר חדש לחלוטין, ולא היה קיים לפני 200 שנה.
יש וישימ''ל

יש ישיבות שבהן שולחים את הבחורים לטישים/התוועדויות חסידיים כדי 'לשאוב רוחניות' או לישיבות ליטאיות כדי לספוג געשמאק/שטייגן (טעם בלימוד) ולהתחבר ללימוד תורה.

יש ישיבות שבהן מחנכים נגד הגישה החרדית, הן ביחס ללימוד תורה, הן באופן הלימוד, הן ביחס למדינה/גאולה ובעוד תחומים.

ויש מקומות שהם באמצע.

 

לגבי האמירה של המנהלת:

יצא לי לשמוע אמירות דומות בעבר, לדעתי זה נובע משתי סיבות: האחת היא שפשרנות (וכך נתפסת הציונות הדתית בעיניהם) היא מבחינה מסוימת גרועה ממי שטועה אבל הולך עם האמת שלו עד הסוף. והשניה היא שהיא מאיימת יותר כי היא נותנת אלטרנטיבה שהיא כן להיות יהודי מאמין אבל לא חרדי, או איך שאמר לי רב חרדי פעם "אני לא אהיה מודה במקצת כדי שהבן שלי לא יהיה כופר בכל" (אלו מושגים בדיני נזיקין אבל הוא השתמש בהם במשמעותם המילולית, מקווה שזה מובן).

תודה. תשובה יפה, ומה המסקנה בעצם?מציאות.
המסקנה היאימ''ל

לחשוב לבד במקום להתעסק במה שאחרים חושבים.

 

סתם, פשוט לא הבנתי לגבי מה שאלת אז אמרתי מה המסקנה שלי בלי קשר. |מגיב כמו פוליטיקאי|

 

לגבי מה שאלת?

לחשוב לבד.. ולהגיע למסקנות, זה לא עומד בסתירה לחינוך והשקפהקרן-הפוך
של החרדים?
ימ''ל

זה מכליל מאוד, אבל יש בזה משהו.

 

אמנם צייתנות והליכה בתלם עם גדרים והתרחקות מ'סכנות' זו גישה חרדית עקרונית, אבל חרדים הם גם בני אדם והרבה מהם חושבים בפתיחות ובכנות (ומההיכרות שלי אני חושב שלא פחות מאשר במגזרים אחרים).

בכל כלל יש יוצא מן הכלל. בכל מגזר יש את ההולכים בתלםקרן-הפוך
ואת פורצי הדרך.

אני מתכוונת לקו הרשמי ...
זהוימ''ל
עבר עריכה על ידי ימ''ל בתאריך ה' באלול תש"פ 11:10

שאני לא חושב שהקו הרשמי הוא הכלל, יש פער בין הגישה העקרונית ל'שטח' (ואני חושב שזה דבר שחוזר על עצמו הרבה בציבור החרדי שהקו הרבני העקרוני קיצוני בהרבה ממה שהציבור מקבל בפועל. לכמה חרדים אין אינטרנט בבית באחוזים? אני לא חושב שזה שוליים).

 

עריכה: אם לנסות לדייק את מה שכתבתי בסוגריים - הבעיה בגישה החרדית בנושאים מסוימים היא שהיא לא מתכתבת עם המציאות, זה לא רק שהציבור לא ממושמע אלא שמלכתחילה ההדרכה לציבור היא לא דבר שציבור יכול לקבל, לפחות לא באופן מוחלט.

לא ממש..הָיוֹ הָיָה

היא די צודקת בעניין הקו הרשמי. 

אינטרנט זה לא דוגמה.

רוצה דוגמה טובה? - בחירות...

כלומר, רשמית, והצהרתית, כולם נואמים שאסור לחדש ושצריך לשמוע ליענקוש (משום מה הם קוראים לו "ר' חיים". מוזר..) וזה לא סותר שכשהם צריכים משהו הם יעשו אותו.. באלף תירוצים. לפעמים אמיתיים ונכונים. 

אם נחפש הגדרה קצרה די מדוייקת: לחשוב לבד אסור, על כל הנגזרות מכך, לעשות בפועל הפוך מהוראה בגלל צורך (אמיתי או תאוותני) - עושים.

ואינני מתכוון להשמיץ ולהכליל, אלא להעמיד אל נכון את המושג "הקו הרשמי"

 

(ואני מכיר חרדים טוב מאוד מאוד.)

אבל, אם האמת היא שצריך להודות במקצת...ק"ש
כשאני הייתי בחיידר גם אותי לימדו אותו דברדי שרוט

אבל אני הייתי עושה לשרייברים שלי את המוות כדי לה-כעיס.

 

חלק מהמרדנות שלי שהיא מנת חלקי היום נובעת מזה.

אני לא מסוגל לסבול שזרם/תת זרם/השקפה מי שלא יהיה שלוקח בעלות על האמת.

 

מבחינתי, אם היו נותנים לי כפתור שאם הייתי לוחץ עליו היה הופך את כולם לחרדים או לדתיים או לחילוניים, לא הייתי לוחץ עליו.

יש לנו מה ללמוד מכל אוכלוסיה את הטוב שבה ולכל אוכלוסיה יש תפקיד משלה.

 

לכולם יש פיסת אמת מאמת אחת גדולה שלא ידועה לאף אחד מהצדדים.

יש דרכים שונות בעבודת ה'מושיקו
זה שהופכים את זה למגזרי זה הטעות
אם התכוונו לאלו שהולכים לפי העבודת ה' של הרב קוק-הם טעו.
אם התכוונו למי שהולך לפי תכתיבי הרצל ובן גוריון (עם כיפה וציצית)- הם צדקו.
וזה לא קשור לצבע הכיפה והציצית, יש בכל מגזר מכל הסוגים.
ובכל מקרה מוסד חינוך מחנך(או מנסה וחושב כך עכ"פ) לדרך חיים מסוימת.
ולהביא את המורכבות של החיים לחינוך גיל צעיר זה גורם יותר נזק..

כך שאין מה להתלונן.
הם עשו את מלאכתם ואת עושה את מלאכתך כעת לעבד את העולם
לא מדברים לשון הרע*שלי*
רק דברים טובים ומכבדים את הצד השני!!
עוסקים בקירוב לבבות! ולאהוב כל אדם באשר הוא.
השפלת האחר נובעת מחוסר בטחון עצמיadvfb

במקרה הזה - זה חוסר בטחון עצמי בדרך החינוכית - ואידך זיל גמור.

בכל מגזר יהיה אפר לראות אנשים יהירים לעומת אנשים בעלי ענווה. 

בכלל לא מתייחסים באולפנההפי
על חרדים.. אלא על קבלה באופן כללי
לימדו אותנו לקבל את כולם ולא מי יותר טוב ..
לא זכור לי בכלל התייחסות למגזר אלא רק בואו נקרב ונקבל גם שונים ממני
לצערי הרב, העלת רק שני צדדים, ולא את הצד האמיתי..הָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך ה' באלול תש"פ 23:36

האם יש בצה"ד בוז והתנשאות על חרדים? ממש ממש ממש לא. אולי במקומות בודדים וקיצוניים....

האם חושבים שהחרדים הם המצטיינים וליגת העל? גם ממש ממש ממש לא!

 

מכבדים חרדים, מעריכים חרדים, חיים באהבה ואחווה ושלום ורעות.

אבל למה שנחשוב שהם הכי טובים? וכי לחינם בחרנו את דרכנו שלנו? האין אנו יודעים בצדקתה?

ברור שאנו חושבים שדרכנו היא היותר מדוייקת, אך מאידך - חלילה מלבוז לשאר יהודים, ובטח לומר על שותו"מ ות"ח שהם פחות מחילונים.

שואל בעדינות- האם זה שבכלל הצד שיש לך לטובה עלינו הוא רק בהנחה ש"אולי באמת אתם מכירים בזה שהחרדים הם ליגת העל" נובע בעצם בדיוק מהחינוך ההוא ששמעת שם? שלמרות שהיום את מבינה כמה הוא מגוחך, בכל זאת נשארו שרידיו, ובעצם ברור לך שאנחנו צריכים להכיר בזה, וזה יכול להיות היופי בנו, שאנחנו מכירים בזה? את לא מעלה בדעתך בכלל אפשרות שאנחנו חושבים שיש לנו תורה שעומדת לעצמה, ציבור טוב שעומד לעצמו, שאנחנו גאים בדרכנו ובטוחים שהיא רצון ה'? כל כך פשוט בעינייך שבוודאי החבר'ה האמיתיים שאולי יש בנו, זה מתבטא בכך שהם "מודים" שהם פחות מהחרדים?

היה לי מאוד לא נח לקרוא את הדברים. מאוד מאוד. (אבל לא, אל תגיבי בסליחה וכדו', כי אני חלילה לא מקפיד, אני יודע שלא באת לבוז אלא זה מין שאריות אוטומאטיות כאלו..., ולכן אני מבקש להעיר את תשומת ליבך. לא שנפגעתי וכדו', לכן לא סליחה רלוונטית כאן, אלא הכרה בדברים) 

 

ואפ לסגור פינה אם אותה מנהלת ביקשת - אין לך מה לפלפל בזה הרבה, התשובה בשתי מילים: גם היא תינוקת שנשבתה.

לא מסכימה עם כל ההתחלה שכתבתחסד123
אני גם הייתי בתיכון וסמינר חרדי .
המורה שלך התכוונה כאן
ל- חילוני הוא לרוב חילוני בכל דבר.
חרדי-חרדי לרוב חרדי בכל דבר .
מזרחיסטי- הוא לרוב אמצע .
אני לא מדברת על רבנים של העולם המזרחיסטי אלא יותר על הגבולות שלא כ''כ ברורים .
סתם לדוגמא יש הלכה לכסות את הראש
בנשים נשואות -החרדיות יכסו הכל
חילוניות לא יכסו כלל
ומזרחי ישימו סרט או בנדנה או כל דבר אחר שלא מחייב שיכסה הכל.
כמובן, שלדעתי המורה שלך לא התכוונה לגאווה אלא יותר להבין את השוני בין המגזרים- יש כאלו שבוחרים לקחת הכל ויש כאלו כלום לעומת אלו שבוחרים לקחת מה שניתן או שרוצים.
זב ענין של כל אחד ובדרגה שלו מול הקב''ה ולא חושבת שיש ענין להתגאות או להשפיל מגזרים שונים.
יש מקום לשינוי לשיפור אצל כולם.
חשוב לי לציין :
אני לא מכלילה או באה ממקום שיפוטי נטו הצבת עובדות .
אבל זה באמת לא נכון...נועה גבריאל
כל מזרוחניקית שמה סרט????
וואי חרטה אחת גדולה...
אני מכירה מלא עם כיסויים מלאים,זה שזה בסטייל ויפה יותר מסמרטוט על הראש לא הופך את זה לדרך האמצע.
העולם התפתח,צאו מבועות שכאלה.
רשמתי שם ממש ברורחסד123
שאני לא* מכלילה * אבל
הרוב של הנשים המזרחיות שמות סרט או בנדנה ? כן
האם רוב החרדיות שמות כיסוי ראש מלא (פאה או מטפחת)? כן

לא שופטת פשוט מציינת עובדות מהשטח.
זה לא עניין של "לא מכלילה" ו"רוב"..הָיוֹ הָיָה

יש כל כך כל כך המון שאת טועה לגביהן, ככה שהאמירה הזו נהייתה פתטית.

כי אכן, את יכולה להגיד שדיברת על כל מה שנקרא "דתיי הרצף" ואז הדוסים יהיו במיעוט נורא..

אבל בואי ונחשב רק מי שבעליהן/בניהן לומדים בישיבות, בישיבות "כלשהן" בצה"ד. 

תגלי שאחוזי ההולכות בצניעות רבות מאוד מאוד. ושוב מאוד. והרבה יותר מרוב החרדיות..

כולל בעניין שהזכרת - פאה... יש אלפי "בנות תורה" בציונות הדתית, שמכסות את ראשן כיסוןי מלא ואמיתי על פי ההלכה, ולא מחליפות את השערות.. לשים את של רבקה על של שרה ושל שרה על של רבקה ולקרוא לזה כיסוי ראש...

שוב לא הגדרתי כאן דרגה רוחניתחסד123
הגדרתי שוני במגזרים!
אף אחד לא אמר שאין בדתיים לאומיים צדיקים כמו שאף אחד לא אמר שאצל חרדים אין רשעים.
אהי לא עושה השוואה אלא יותר הפרדה בין מגזר למגזר .
ושוב העין רואה את זה וגם בסוגי הלכות רואים את זה.
פשוט שונה
לא אמרתי שחלילה טוב יותר
אני נגד מאזניים כאן
פשוט ציור של תמונה שבה אפשר לדעת איפה הים ואיפה היבשה את שניהם צריך ..
אולי אולי אוליחתולה ג'ינג'ית

לפני עשרים שנה הדברים היו כך.

ואןני אומרת אולי עם אלף הסתייגויות.

כיום,

זה ממש לא המצב.

(ויש היום חלקים גדולים בחברה החרדית שקרובים הרבה יותר לאורח החיים החילוני מלאורח חיים תורני. ואידך זיל גמור)

אין בעיה אבל את שוב מדברת על קצוותחסד123
''יש חרדים שהם כמו חילונים''- זה משפט של אנשים שבאמת ניזונים מהתקשורת נטו ולא מהשטח.
אני לעומת זאת חייתי בשני העולמות ומה שבחרתי לי כנכון הוא מה שכל אחד רשאי לבחור לו .
יש לנו בחירה חופשית ולכל אחד מהזרמים שבחר יש שוני
אני חרדית נשמה.חתולה ג'ינג'ית

ואני לא ניזונה מתקשורת. ולא מדברת על קצוות. (אלא אם כן אני קצה, בעצמי.מטורלל)

אלא פוגשת את זה במציאות היומיומית שלי.

בוודאי שלכל אחד יש בחירה חופשית.

אבל בהחלט לא נכון להכליל מגזר.

טוב נכנסתי לכם באמצע הדיון עכשיו אני רואה את התגובות שלך למעה שכתבת שאת לא מכלילה.

פשוט היה נדמה לי שכך מאחת התגובות שלך.

 

אולי באמת היה נשמע ככהחסד123
ולא חלילה יהיה לשוה''ר אני מתנצלת בשם הציבור הדת'ל
אין יופי כמו עם ישראל על על גווניו.
את מכבסת מילים.הָיוֹ הָיָה

להגיד "הגדרתי שוני" ולא "דרגה רוחנית", כשהשוני הוא ברמת שמירת ההלכה, זה דמגוגיה של כיבוס.

 

זה לא ש"יש דתיים לאומיים צדיקים" (קונוטציה של "אחד מעיר ושנים ממשפחה"...) אלא שיש ציבור ענק ונפלא, שאת פשוט מוציאה עליו שם רע! מטילה בו רפש בדברים שאין בו!

"העין רואה".... אי אי אי.... כנראה עין עצלה.

 

מה זה "לא אמרתי שחלילה טוב יותר" את חושבת שפשרנות הלכתית זה לא דבר רע?

 

 

מותר לך לחזור בך ולומר "טעיתי" אל תתפתלי בכיבוס מילים שאין בהם ממש.

גם הגדרתי שוני במראהחסד123
מכל מה שכתבתי וחזרתי ביתר דיוק בשאר התגובות בחרת להתמקד בזה..
אולי זה חוסר ביטחון במקום שלך..
בכל אופן מבחינתי בלי קשר אליך
אם חלילה היה נשמע שהוצאתי שם רע ל*ציבור שלם* אני חוזרת בי.

כוונתי היתה שונה שיתכן ש@נשמה כללית לא ירדה לסוף דעתה.

לילה טוב
הבלטת הרבה הרבה הרבה יותר את העניין ההלכתי. הרבה יותר.הָיוֹ הָיָה

אז תודה על הפסיכולוגיה בגרוש שלך, אינני נזקק לשרותייך, 

לצערך הרב אני די בטוח בעמדותי, גם אם לצערך אני שייך למגזר הנקלה של החרדלים האומללים שלא זכו לאור החרדיות.

 

 

בכל שאר התגובות שלך, כפי שציינתי בפירוש, את מתפתלת ש"נכון שיש כאלו.. אבל הם בקצה" ו"הרוב לא מקפידים" ו"רוב הדתיות לאומיות בלי כיסוי ראש מלא"... ורק כמס שפתיים את מודה ש"יש כאלו שלא"

 

איך תגיבי אם אומר שרוב החרדים פדופילים, ו"נכון שיש כאלו שלא, אבל הרוב".... הא?

אז אל תאמרי שהתעלמתי ממהש כתבת, כי בדיוק לזה אני מתייחס, להבהרות האומללות שלך, שרק מראות כמה חשיבתך נוראה בנושא.

 

אחזור על האתגר שהצבתי בפנייך בתגובה לאחת מההברהרותש לך שאת טוענת שאני מתעלם מהם, רק שמשום מה בחרת את להתעלם ממנו:

 

אני מצפה שתצהירי "טעיתי, יש חלקים שונים במה שמכונה צה"ד, חלקם פשרנים גדולים בואכה חילונים, וחלקם יראי שמים אמיתיים וצדיקים, וגם בציבור החרדי, יש שחוץ מלהצביע ג' לא עושים שום דבר תורני, ויש ת"ח וירא"ש עצומים. ולכן מורה שאומרת שהמזרוחניקים הם גרועים מחילונים, או שאר פנינים בסגנון הזה, מבלבלת את המח ביהורא ללא בסיס"

 

מסוגלת לומר את זה או לא? תיגשי לעניין, כמו שידעת לעשות יפה בתגובה בהתחלה, ואל תתפתלי סביב סביב.

 

 

 

קדימה לתשובה.... 

ולמקרה שממש ממש לא הבנת למה אני מתכוון:הָיוֹ הָיָה

הנה חשיפה תקשורתית מדהיהמ שכתבה פה איזה נשמה טובה, בכבוד תקראי:

לא מסכימה עם כל ההתחלה שכתבת - צעירים מעל עשרים

 

ואז תגידי לי מה אמרת ומה לא אמרת...

 

ממש מתנצלת זה יצא מפרופורציהחסד123
אני לא מתכוונת לרדת לרמה הזאת יש שיח מכובד ואשמח שתחלוק בו.
אני לא חושבת בכלל את כל הדברים הפוגעניים שכתבת הסר דאגה מליבך .
שיהיה לילה טוב .

מקווה שאכן מתכוונת להתנצל...הָיוֹ הָיָה

אני לא חושב שאני זה שירד רמה, מי שיורד רמה זה מי שמבזה ת"ח וירא"ש. האם ההודעה שלך שקישרתי, עונה לדעתך על התואר "שיח מכובד"? האם מי שמוחה על הבזיון הזה הוא זה שמוריד את השיח?

את אולי חושבת שלהגיב ככה יוציא אותך הבוגרת והחכמה והמאופקת..טכניקה ידועה ושחוקה.. אבל למעשה ניכר שתשובות אין לך.. והציבור לא טיפש.. בטח לא הציבור כאן בפורום...

 

למה את מסרבת להענות לאתגר שהצבתי בפנייך? את אומרת "לא חושבת את הדברים הפוגעניים" - אז מה את כן חושבת?

 

 

אציג בפעם השלישית(!!):

 

אני מצפה שתצהירי "טעיתי, יש חלקים שונים במה שמכונה צה"ד, חלקם פשרנים גדולים בואכה חילונים, וחלקם יראי שמים אמיתיים וצדיקים, וגם בציבור החרדי, יש שחוץ מלהצביע ג' לא עושים שום דבר תורני, ויש ת"ח וירא"ש עצומים. ולכן מורה שאומרת שהמזרוחניקים הם גרועים מחילונים, או שאר פנינים בסגנון הזה, מבלבלת את המח ביהורא ללא בסיס"

 

מסוגלת לומר את זה או לא? תיגשי לעניין, כמו שידעת לעשות יפה בתגובה בהתחלה, ואל תתפתלי סביב סביב.

 

 

 

קדימה לתשובה.... 

 

אם את לא מסוגלת לומר כך, אז תודי על האמת ואל תתחמקי בפלפולים. אני (וכמותי מסתמא שאר המגיבים) מצפים לתשובה על הדבר הזה בדיוק! לא נאומי סביב סביב והתחמקות באמריה שאני מוריד את השיח..

 

 

אבל זה לא נכון להסתכל על זה ככהנועה גבריאל
יש בסקאלה הדתית ככ הרבה קשתות,שזה פשוט טעות.
נכון גם אצל החרדיםחסד123
יש ליטאים חסידים ספרדים ועוד...
לכל אלו יש גם זרם שהוא או חרדי או מזרחי .
זה נותן השתייכות ושוני מהזרם השני
עצוב מאוד....הָיוֹ הָיָה

את היית במקום כזה, ופשוט נשארו לך ההבלים שדיברו שם,

במקום לתפוס את שזה שטויות, את כותבת שאת לא מסכימה, ומצדיקה את מה שאמרו שם.

 

שאלה בכנות: כמה דת"לים את מכירה? כמה?

זה נראה שאפס. לפי הניתוח שלך.

 

יש ב"ה אלפים אלפים של בני תורה, יראיש מים ותלמידי חכמים, שהם שום באמצע ושום בטיח. אלא מתאמצים לעשות את רצון ה' במלואו!

אברכית מרכזניקית ממוצעת נראית צנועה יותר מכל המיינסטרים החרדי, כן, גם לגבי הכיסוי ראש.

 

"בוחרים לקחת מה שניתן או שרוצים"????

וואט?

 

נכון, יש חלקים כאלו, אבל יש כל כך המונים שלא!

מאיפה התעוזה?

 

ואת כותבת "לא מקופ שיפוטי אלא הצבת עובדת",

אז לא, גברתי הנכבדה, פשוט לא.

העובדות שלך אינן עובדות. הן טעויות מוחלטות.

 

אממה, לחצי הראשון אני מאמין, שאת לא באה ממקום שיפוטי, כי אכן, אז לא באה לזלזל, אלא להציג את העובדות, כפי מה שידוע לך שהן, רק מה, שלצערינו ולצערך, את פשוט לא מכירה את העובדות..

 

אז עצתי הכנה מקרב לב: אם באמת אכפת לך ומעניין אותך, חפשי לך נשים מהדת"ל התורני, (לא מ.. ומ... אלא מ... ומ... ודו"ק) הכירי אותן, ואז תעשי חושבים ותסיקי מסקנות, לגבי הציבור הזה, ולגבי הגבירות הנכבדות מנהלות ומחנכות הסמינרים המהוללים.

חחחחח זה ממש מצחיקחסד123
אני נחשבת דתייה לאומית בת להורים כאלה ותנחש מה גם בתוך קהילה כזאת .
וכן גם הייתי לפני כן חרדית.
אני ממש מבקשת שלא תכניס לי לפה מילים כי לא אמרתי שאין בזרם המזרחי תלמידי חכמים!!!

אני כן אמרתי שיש הבדל והוא ניכר בחיצוניות ובהלכות השונות.
יותר מזה אני אציין, שכאשר אמרתי שלוקחים מה שרוצים לא הכוונה מתוך זלזול אלא שכל אחד מתחבר לזרם אחר וזה בסדר עם אותו הזרם שבחר יש גם את הדרך וההליכות שלו.


אז תסלח לי שאני לא בצד השני שצועק איכס על החרדים כמו כל התקשורת בחוץ.
מבחינתי כולם אחים !!

אך אחד לא ביקש שתצעקי איכס על חרידיםנועה גבריאל
אני דתיה לאומית ומאוד מעריכה חרדים.
יש מה ללמוד מהם בכל מיני תחומים ויש גם דברים שאסור ללמוד מהם.
לא קשור ללצעוק 'איכס' או לזרוק עליהם עגבניות,מה הקשר?
גם מבחינתי ומבחינת כולם פה כולם אחים-חילונים,דתיים וחרדים.
רק היה חשוב לציין שבהגדרות האלה את כן מכלילה, וכמו בכל ציבור יש את החזקים ויש את הפחות.
ואם כבר פתחת את עניין הצניעות-
אז לא כל חרדיה שהולכת מבחינת אורך על פי ההלכה צנועה,יש הרבה מעבר,כמו:צבעים נועזים(אדום וכו),צמוד(שלא מעט חרדיות כן הולכות ככה),פאות(שזה כבר דיון בפני עצמו),איפור כמו תוכי, ועוד שלל עניינים.
ומנגד את יכולה לראות דתיות לאומיות שאמנם לא הולכות על פי האורך של ההלכה(חצאית מעל הברך,אבל לא מיני,או שרוול שהוא קצת מעל המרפק וכו,מדברת על דברים שהם יחסית גבוליים ולא משו פרוץ מדי),אבל הן לא הולכות עם צבעים נועזים או צמוד מידי וכו. וכמובן שאני לא מצדיקה את זה,אבל להגיד שהן פחות צנועות מהחרדיות,לגבי זה אני בספק.
לא מצדיקה אף אחד מהצדדים שהצגתי, שניהם לא צודקים ולא נכונים(מה לעשות שזה ניסיון לא פשוט הצניעות).
אבל מכאן ועד להגיד מי יותר טוב ומי יותר צנוע זה כבר בהחלט טעות.
בדיוק מה שאמרתיחסד123
אמרתי שיש לכל אחד את הדרגה שלו מול בורא עולם בלי קשר למגזר אבל אם כבר השתייכות למגזר אז ברור שיש מלא גוונים,דעות שונות ויצר הרע שונה.
נתתי את הצניעות כי זאת דוגמא מושלמת להראות שלכל אחד יש את הניסיון שלו ובד''כ מראה הוא מה שמשייך אותהו למגזר ..חיצוניות ככה טבע העולם ככה לשייך לקטלג ולמסגר לפי מראה ואחרי כן הליכות ועוד..
וזו טעות כל הקיטלוגים האלה,פשוט עוול.נועה גבריאל
סורי, לא באמת השבת לדברים.הָיוֹ הָיָה

לא ממש רלוונטי מי את ואיפה את חיה, רלוונטי הדעות שהצגת.

 

ואיפה הכנסתי לך מילים לפה? אני אמרתי שאמרת שאין ת"ח? 

תגיבי לעצם הטענות... לא לזוטות..

 

את לא אמרת סתם ש"יש הבדל" אלא טרחת לנמק מ-ה-ו ההבדל, וזה לא היה נימוקים מחמיאים במיוחד...

להגיד מה שרוצים זה לא לזלזל? זה "מה שמתחבר"? להזכירך, נתת ד ו ג מ א לזה, והיא לא ממש דוגמה שמוציאה את הצה"ד כמקפידים במצוות.

 

 

ואל תיכנסי לדמגוגיה של "צועק איכס", גם אני לא שם, זה לא רלוונטי, ואל תדביקי לי טיקט כזה, 

זה יפה לומר "כולנו אחים" השאלה איך זה מתבטא.

אז על החרדים לא צעקת, אבל את הציבור הנפלא של הצה"ד האשמת בפשרנות.

אז מה בדיוק את משתבחת שאת "לא צועקת איכס"?

הלכת רחוקקקקקחסד123
אני מביעה את דעתי בנוגע לשוני בין מגזרים .
לא הולכת להתווכח אנחנו פשוט נכנסים לוויכוח סרק
אני מדגישה
*לא אמרתי שאין חרדים אמיתיים בתוך הדתי לאומי*
יש בכל עמ''י ציבור נפלא לא רק במגזר מסוים .
וכל אחד מהעם שלנו בחר להיות במגזר שונה שיתכן שרובו מתאר מצב מסוים שונה מהאחר.


לאיפה רחוק? את אמרת, כמה וכמה פעמים. בפירוש:הָיוֹ הָיָה

שבצה"ד פחות מקפידים על הלכה.

 

וכמה שמנסים להסביר לך שאת טועה (חמשה אנשים, מתוכם שנים חרדים) את מתחפרת בתוך זה ומתפתלת בכן ולא ובערך וכמעט....

 

 

אני מצפה שתצהירי "טעיתי, יש חלקים שונים במה שמכונה צה"ד, חלקם פשרנים גדולים בואכה חילונים, וחלקם יראי שמים אמיתיים וצדיקים, וגם בציבור החרדי, יש שחוץ מלהצביע ג' לא עושים שום דבר תורני, ויש ת"ח וירא"ש עצומים. ולכן מורה שאומרת שהמזרוחניקים הם גרועים מחילונים, או שאר פנינים בסגנון הזה, מבלבלת את המח ביהורא ללא בסיס"

 

מסוגלת לומר את זה או לא? תיגשי לעניין, כמו שידעת לעשות יפה בתגובה בהתחלה, ואל תתפתלי סביב סביב.

אם הייתי כותבת את זה על כולםחסד123
בוודאי שהייתי מתנצלת.
כתבתי את זה כי זאת דעתי ואיך שאני רואה את הדברים לא חייבים להסכים זה בסדר גמור!
אף אחד לא מתפתל או מתחפר אני כאן כי אני רוצה להיות כאן ולא מפחדת לחשוב אחרת.
מדינה דמוקרטית נכון?

ממליצה לך לשתות מים קרים התגובות שלך לא לענין.
עדיין אינני מבין מה את מנסה לומר.הָיוֹ הָיָה

כתבת שהרוב ככה, כתבת שמי שכן מקפיד זה מיעוט זניח....

בשורה התחתונה: הסברת למה החרדים (-ככלל) טובים יותר מהדת"ל (ככלל)

נכון או לא נכון?

מסוגלת לענות בכן ולא?

מסוגלת לומר את השלוש שורות שהצעתי? למה התעלמת מהם??

 

אף אחד לא אמר לך לפחד לחשוב אחרת, אמרו לך רק שלא תשמיצי ציבורים בגלל שאת בורה.

מדינה דמוקרטית, נכון, מוזמנת לבזות ת"ח עד מחר, תזכרי שבגהינם אין וינטלטור.

 

הא, וגם לא כוס מים קרים.

 

 

למה תגובותי לא לעניין? פרטי נמקי והסבירי. בנתיים את מתחפרת העמדתך לבזות ת"ח וירא"ש, וכשמסבירים לך שאת טועה את אומרת "לא לעניין"... אין בושה היום?

נראה לך שהמשפט האוילי הזה מוציא אותך צודקת? פוטר אותך מלהגיב לטיעונים?

וואו אני רק עכשיו רואה את התגובהחסד123
הזאת שלך ואני מיד מבינה למה לכתחילה אסור היה לי בכלל לענות לך .
מה קורה פה????
מי אתה שתדבר אלי ככה?
אני לא נתינה שלך ואם אני ארצה לענות על התגובות שלך אני יענה ואם לא אז לא!!!!
לא יעזור כמה פעמים תוציא עלי דיבה-שאמרתי על גדולים וחכמים מהציבור הדת'ל שהם חלילה פחותים במעלה( כי לא אמרתי את זה בשום תגובה מקווה שהפעם המסר יקלט חד וברור !)

וגם לא יעזור שתפציץ אותי בתגובות פוגעניות עם מילים מגעילות !
ועל איזה גיהנום אתה מדבר ??
לא מדברת כבר על מגזר אלא על כבוד מינימלי לאדם יש לך ?! מי אתה שתקרא לי בורה רק כי דעתי שונה ממך פשוט חוצפה..

לכלל המגיבים יתכן שלא הייתי מדויקת בתגובה הראשונה לכן הדגשתי את התנצלותי שוב ושוב לאלו שחשבו שחלילה הכפשתי מגזר שלם יש עדויות לזה.

לך אני אומרת רד ממני!!!
אני לא נתינה או חברה שלך לא נעים לך לקרוא את התגובות שלי אתה יכול לעבור לשרשור אחר או לענות לאדם אחר.
תתבייש לך ''גיבור'' מאחורי מקלדת.
שוין... אין עם מי לדבר...הָיוֹ הָיָה

אז את חושבת שמי שדורש בדיון תשובות ענייניות זה בעייתי, ו"מי הוא שידבר אלייך"...

תהני גברת.

וכן, גהנום שאני מדבר עליו הוא למי שמבזה ת"ח, גם אם הוא אומר ש"יש יוצאי דופן", 

כבוד מינימאלי לבנאדם? ברצינות?? את מכפישה מגזר שלם (!!!) וכשאני מתרגז עלייך אז אני הבעייתי בכבוד לבני אדם?

את לא נתינה שלי, נכון, אבל אם את טוענת דברים, בטח דברים בוטים על ציבור,  את אכן צריכה להיות מוכנה לדיון עליהם! להשיב לטענות כלפייך! כך ממש! גם את זה פוגע לך באף שלך שנמצא למעלה למעלה, מעל כל המיזרוחניקים הפשרנים. לא קשור ל"נתינה שלי" או למי אני בכלל, קשור לאחריות מינימאלית על המילים שאת משחררת

אין שום עדויות ל"התנצלות, כל ה"התנצלויות" שלך, היו "דיברתי על הרוב ואלא אמרתי שאין יוצאי דופן"... שזה אמירה שעליה בעצמה את צריכה להתנצל. ולעזאזל את אפילו לא מבינה את זה!! את לא קולטת את הבושה שבלהשמיץ מגזר שלם! ועוד מעיזה להתאונן למה אני לא מכבד אותך?? עולם הפוך ראיתי.

 

אני לא חצוף אם אקרא לך בורה, למה מי את שמי שחולק עלייך הוא חצוף? מי את בכלל? את שואלת מי אני? מי את? אני חצוף? למה מה קרה? את אמא שלי? סבתא שלי? רבנית שלי? ממתי אסור לי "להתחצף אלייך"??

וכן, אני אקרא לך בורה ואת באמת בורה, לא כי "דעתי שונה" אלא כי את משמיצה אלפי בני תורה בלי לדפוק חשבון, בגלל שאין לך מושג על מה שאת מדברת, זה נקרא בורות!!

 

אני לא אתבייש, ממש לא, אני גאה בכך שבחרתי לזלזל באדם אחד ולכבד מגזר שלם של ת"ח וירא"ש, ולא לזלזל במגזר הזה בשביל כבוד של אדם אחד! את זו שצריכה להתבייש! את, שהפכת ציבור שלם לפשרנים, למקילים בהלכה, לגרועים מחילונים, את!!! 

 

חוצפה וגאווה כזו לא ראיתי כל ימי חלדי, וכן, את חצופה, כי את חייבת בכבודם של רבנים, בשונה ממני שאיני מחוייב בכבודך.

 

 

ויודעת מה? אמרת קודם שאשתה כוס מים כי אני עצבני? את צודקת! אני אכן עצבני, לא סתם עצבני, אני רותח מזעם!! אני לוהט מעצבים!! ואני גאה בזה, אני גאה בכך שלי חורה כבוד ת"ח וירא"ש, שזה מקפיץ לי את כל הפיוזים, בשונה ממך, שמה שמקפיץ אותך זה רק הכבוד שלך, ומכבודם של ת"ח וירא"ש לא אכפת לך! אשרי שזכיתי להיות מאלו שכבוד שמים חביב עליהם. שכועסים ורותחים על דיברוי הבל כמו שלך!

 

 

 

(ורק איזכור קטן: את אומרת שמתחילה לא היית צריכה לדון איתי, אבל זה אכן מה שעשית, מהתחלה לא ענית לעניין לשום אמירה שלי, רק התחמקת בהתפתלויות ובלומר שאני לא בסדר איך שאני מדבר... שום תשובה לגופו של עניין.... ועדיין מסרבת לומר את השלוש שורות ההן, מה שמראה שכל ה"התנצלויות" שלך הן הבל ורעות רוח, את בזה לת"ח, מצפצפת על אלפי בני תורה יראי שמים, ומרגישה טוב עם עצמך. תתביישי לך.)

אני לא יודעת מה לימדו אותך בציבור החרדי,שפרינצא בוזגלו

אבל אותי לימדו- בציבור החרדי דווקא שלשון הרע על ציבור שלם זו עברה חמורה... אני חושבת שלהאשים ציבור שלם ולקרוא לו מתירני זה בושה, אני חושבת שלכתוב כך על חלק בעמ"י ולקרא לו פשרני זה מחפיר... הצה"ד מתחלקת למגזרים שונים... חלקם פשרנים, אבל להגיד שכל הציבור המשתייך לצה"ד פשרני ומתירן? זאת בושה וחרפה. שאני בתור חרדיה לא מבינה אותה, תמיד ידעתי שיש עובדי ה' ויש כאלו שלא, אך מעולם לא הכללתי ציבור שלם והאשמתי אותו במה שקשור לפרט- כגון החלטה האם לא לכבד כמו שצריך את התורה המצוות וה'... אני חושבת שכדאי שתסתכלי על הנאמר בשמך ותנסי להגיע למסקנה- האם מה שאמרת לא היה בגדר שטויות חסרות בסיס...  לגבי האשמות שהאשמת את  @נשמה כללית בשתלטנות- טעון הסבר: יש פה כאב גדול על מגזר שלם שנרמס על ידיך, נראה שמצדו ישנו תחושת השפלה על המגזר אליו הוא משתייך,  מגזר בעל ת"ח וירא"ש. בעוד מצדך, את שאננה ומוציאה שם רע על ציבור גדול וירא שמים... את מתחמקת מהשאלות שנשאלו אותך באופן ישיר ומחזירה חצאי תשובות וחצאי אמיתויות... לכן לדעתי בגלל כל הנ"ל הוא הגיב בצורה שהגיב...

ממליצה לקרוא את התגובות שלי במלואןחסד123
לשאר האנשים שהגיבו בנושא .
החלטתי לא לענות לנשמה כללית מסיבות אחרות.
תודה על ההבהרה אך לא הכפשתי מגזר שלם וגם לא קרוב .
ושפירנצא יקרה יש לכל אחד מאיתנו דעה כמו שלא תרצי שאקרא לשלך שטויות חסרות בסיס מצפה ליחס דומה .
כבוד לאחר גם אם הוא לא מולך היא אותה הסיבה למה החלטתי לא להגיב לנשמה כללית עם כל האהדה שלך לתגובות מהסוג הזה .
בהצלחה 🙂

אגיב לך כאן-מסקנה
שוב, אי ההסכמה נובעת מזה שהוצאת את כל מי ששומר מצוות בדקדוק וביראת שמיים מהמגזר הדת"ל ולכן אוטומטית יוצא שהמגזר לוקה בחסר (כמשל: אם ניקח קבוצה ונוציא ממנה את כל הספורטאים - ככל הנראה מסת השריר שלה תהיה נמוכה. ולא משנה כמה נשתדל וננסה לפרגן לה)

וזה חוטא לאמת כי כל האנשים שאני מכירה שמשתייכים לציבור הדת"ל-תורני/תורני לאומי/ חרד"לניקי מזהים עצמם כחלק מהציבור הדת"ל.

ולכן א"א לומר שרוב הציבור הדת"ל מתאר "מצב מסויים" כלשהו. כי זה פשוט לא מדוייק.
צודקת אין דיוק כשמדברים על מגזרחסד123
יש המון דעות סוגי אנשים ויצרים שונים.
עדיין יש שוני שהוא די ברור בין המגזרים האלו
כמו להעמיד הודי בתלבושת ליד בריטי עם מדים.

מעריכה את השפה המכובדת שלך🙂
נראה שאנחנו רואות את הדבריםמסקנה
מקצוות שונים של המעגל.
נסכים שלא להסכים? גם זה מותר


תודה

רק לשם דיוק העובדותמסקנה
לא באה חלילה להתנצח. ו"איזה מגזר שווה יותר" יותר בכיוון של להעמיד דברים על דיוקם.
דתי לאומי הוא לא שם נרדף לפשרנות.
אצל האנשים שאני מכירה הבחירה בדרך הדת"ל היא לכתחילה. מתוך מחוייבות מלאה להלכה ושימת דגש על קיום התורה ומצוותיה (שכוללת גם את עניין חשיבות א"י. וכן, יש דגש על א"י )

הדת"ל שאני מכירה:
חלקם לא יסמכו על העירוב בשבת ולא יטלטלו, בנותיהם ילכו עם גרביים, ילכו עם כיסוי ראש מלא (כשזו אפילו לא שאלה מבחינתם), יתפללו 3 תפילות במניין, יקפידו על שניים מקרא ואחד תרגום ויקבעו עיתים לתורה, יהיו עם סינון בפלאפון או עם מקשים,
לא יצאו מהארץ שלא לצורך...
הילדים שלהם שורקים משניות והולכים עם אבא לבחור ארבעת המינים בגיל 4 כי זה מרגש ומחנך לאהבת תו"מ.

אמרת "לרוב" .. נראה שהרוב שאני מכירה שונה מהרוב שאת מכירה (מכירה באמת? משמועות?)
גם בציבור הדת"ל יש רצף ואנשים שונים נמצאים בו במקומות שונים.
(כמו שבחרדי יש פתוח יותר ופחות עד המודרני.. )

כדאי להכיר את הציבור הנפלא הזה לפני שמכלילים.. לענ"ד ההסתייגות לא מספיקה כשנאמרים דברים על ציבור שלם..
ובאופן כללי, ברור שיש טוב בכל מגזר ושיש מה ללמוד מכל אדם אבל הדרך היותר טובה היא למצוא מעלות בכל אחד (ולא למצוא חסרונות באחרים ומתוך כך להימצא שלמים יותר...)
ומדובר על משפחות "רגילות" לחלוטין. לא "בני רבנים"...מסקנה
אני מדגישה גם בפנייךחסד123
שגם אני משתייכת למגזר הזה כרגע
ושהדגשתי שוני בהלכות ובמראה בין המגזרים .
לכן ציינתי בני הפותחת שתשאל את מי שאמר לה אתזה כי יתכן שהתכוון למצב שונה ממה שזה נדמה לה.
כי אני לא גדלתי על דת'ל רופפים אלא פשוט שונים מהדרך .
עובדה שכן עודדו בנות מהסמינר שלא לקחו אברך כבעל להתחתן עם חרד'ל.
פשוט להבין ולהסכים שיש שוני.
וזה בסדר
באיזה סמינר למדת??חתולה ג'ינג'ית

כי אני לא מכירה אף סמינר שיעודד בת לקחת חרד"ל.

(ושואלת מתוך סקרנות אמיתית)

...מסקנה
אולי אני טועה אבל בעיני השתייכות לא משנה את התמונה

עדיין חושבת שלהגדיר את הציבור הדת"ל הכללי כרופף חוטא לאמת.
וכאן זה אפילו קצת "לא פייר" כי נראה שהוצאת את הציבור החרד"ל (התורני לאומ) מהדתי לאומי כשלמעשה הוא נטוע עמוק מאוד בציבור הזה.

למרות שאני לא מכירה אף סמינר שיעודד לכתחילה את בוגרותיו להינשא לחרד"ל מאמינה לך כמובן, פשוט חושבת שסמינר כזה מוציא את הציבור החרד"לי מהגג של הגדרת הדתי לאומי...
ואולי כאן שורש אי ההסכמה.
ברור שלכתחילה זה אברך לומד כל היוםחסד123
אם לא רצית ואת מרגישה שייכות גם למגזר הזה עודדו לקחת חרד'ל .
לא הגדרתי את כל הציבורחסד123
רשמתי רק בהתחלה.
המטרה היתה להבהיר לכותבת שמהצד החרדי יש שוני בזרם המזרחי
יש כאלו שיראו ויכלילו את המגזר כשלילי כמו המורה שלה ויש כאלו שיעודדו לנישואים במידה הבחורה מרגישה התאמה .
לא אומר שהדרך החרדית שגויה או עקומה כמו שכתבה הפותחת
או להדגיש שהזרם המזרחי הוא היחיד שעושה רצון ד' .
אני מגיבה כאן כתגובה אחרונהחסד123
לאי הבנה הגדולה שנוצרה כאן.
לא התכוונתי להכליל מגזר שלם כעושה רצון ד' או לא.
לכן אם חלילה יש מי שחושב שאני רואה את המגזר הדת'ל כחוטא אינו אלא טועה.
מעריכה אוהבת וב''ה מנסה לסנגר בכל אפשרות על כל אחד מישראל .
כן היתה לי טענה על הדרך שבה הפותחת התייחסה למגזר החרדי כאילו כולם השמיצו ומשמיצים את המגזר הדת'ל שזה ממש לא נכון ונתתי כמה דוגמאות לכך.
וגם הסברתי שלעיתים השוני בין המגזרים הוא זה שמכתיב את אופן הראייה שלנו על האחר.
זה הכל תודה רבה .
הזכרת לי את זה >>ימ''ל

יש דבר כזה - לקראת נישואין וזוגיות

 

(אגב, רוב ככל הדת"ליות שאני מכיר מכסות את כל השיער)

שמעתי רבנים אצלנו בישיבהבינייש פתוח

שפעם בבני עקיבא רקדו מעורב, ובחתונה של בחור ישיבה ממרכז הרב עשו מעגל ריקודים גברי ומעגל ריקודים נשי בלי מחיצה מהם, בלי מחאה מצד ראשי הישיבה שאחד מהם היה רב ראשי

כל הדיבורים על ירידת הדורות הם בלבולי מח בלבד!!!

(אגב גם אני רוב הדתליות שאני מכיר מכסות את כל השיער חד משמעית)

קצת תמוה..הָיוֹ הָיָה

כלומר, זה שאכן יש התקדמות ולא הפוך, זה ברור, והדוג' מבנ"ע וחתונות היא נכונה. (ואתה יודע כבר שדעתי בזה ככה.. מאותו שרשור זכור לטוב שלך.....) אבל מאוד תמוה הסיפור על החתונה ממרכז, מהכירותי הקרובה (מאוד) עם דעותיו ודרכיו של אותו "ראש ישיבה שהיה רב ראשי", כולל דרכיו בסוגיות כאלו באופן ספציפי, מופקע לי הסיפור. לחלוטין.

חד משמעית רב אמר לי את זה באופן ישירבינייש פתוח
גם אני הייתי בשוק.
תשאל אדם מבוגר איך נראו חתונות של דתיים בשנות ה80.
אני זוכר שהוא אמר הרב אברום שפירא.
אשתדל לברר...הָיוֹ הָיָה

איך נראו חתונות של דתיים אני יודע...

אממה, אני גם יודע איך מרן ר' אברום היה נוהג להגיב לדברים כאלו....

אני אשתדל לברר...

לכל דבר יש את הזמן המתאים לובינייש פתוח
כנראה הרב ידע מתי יגיע הזמן להגיב איך שצריך להגיב עד שעשה את המהפכה שלו בהדרגה
אצל ההורים שלינקדימון
החתונה הייתה כזו, ולאבא שלי יש במשפחה חרדים, וכולם ששו ושמחו לרקוד. הריקודים לא היו מעורבים אבל לא הייתה מחיצה. דיברנו על זה פעם בבית וההורים שלי אכן אמרו שכולם היו עושים ככה לפני 30-40 שנה.
אני הייתי חוזר הביתה בשלב הריקודיםבינייש פתוח
כשנשים רוקדות, לא רק שאסור לרקוד איתן, אסור גם להסתכל ולראות כך שודאי שחובה מחיצה מכל הכיוונים
נכון, ו..?נקדימון
לא הבנתי מה באת לומר.

אני רק באתי לחזק את דבריך לגבי המציאות שהייתה בעבר הממש לא רחוק..
אני יודעבינייש פתוח
אבל בכל זאת היתה פה נקודה חשובה שרציתי להבהיר
למרותנקדימון
שנראה שריקודי וואלס יהיו בסדר גמור (כמובן כל אחד רק עם אשתו) - זה כל כך מעודן ומאופק ורשמי וקר..

נהה, אבל זה סתם מחשבת כפירה..
מצוה טאנס?אנונימי (2)

רק השם של זה מחניק 😅.
אולי מצוה טראנס נקדימון
מן הראוי שלא להציג בצורה מטעה.הָיוֹ הָיָה

אכן היה אז מצב גרוע מאוד, הן בארצות ערב והן באיזורי גרמניה ושות'.

וגם אשתו של הגר"ע, וגם אמה, הלכו ככה, אך הוא עמו כותב כמה נלחם לעקור המנהג הקלוקל הזה, וכמה השקיע לשרש אותו ולבטלו. עד שהצליח לשכנע את רעייתו וחמותו....

ככה שזה לא ממש ראיה להוגנות של דבר כזה.

צריך להזהר לא להפוך חולשות ישנות לראיה שניתן להחליש.  

איפה הוא כותב את זה ביחס לאשתו?ימ''ל


אני ראיתי על חמותו, מניח שמה שאמר לחמותו אמר גם לאשתו.הָיוֹ הָיָה

גילוי נאות: אני "משפוחה" של אשתו.. וקצת שמעתי על מה שקרה שם באותם ימים...

איפה? כי מה שזכור לי זה על ללא כיסוי ולא על חלקיימ''ל


הוא מדבר על כל אופן שמתגלה יותר משתי אצבעות.הָיוֹ הָיָה

חלקי כזה אכן מותר, יותר מזה אסור, ולשם הוא חתר.

כיסוי ראש לנשיםנקדימון
זה דוגמא ממש גרועה.

החרדים עשו מהדין הזה בדיחה גרועה. וכי שיער האישה הוא פסול מצד עצמו או מצד צניעות שנדרשת? הרי האיסור הוא החלק של האישה ביצירת מרחב "מסוכן" פחות לגברים (שכמובן מצידם אחראיים על איסורים אחרים, כדוגמת לא תתורו, ייחוד, נגיעה, דיבור שלא לצורך וכו׳) ואם כן מה הועילו חכמים בתקנתם אם האישה מכסה את שיערה אך לובשת שיער שעושה אותה יפיפיה ומושכת את העיניים? מה צניעות יש כאן? אין כאן.
אז מאיפה מגיעה העזות פנים לבוז או לקטרג על מי שהולכת ישר ללא כיסוי ראש או עם סרט או כל שטות אחרת?? קשוט עצמך ואח"כ קשוט אחרים.
פשוט.חתולה ג'ינג'ית

כשאין לך יותר מדי מה למכור, הכי קל זה לשלול את כל השאר ולטפח איזו גאוות יחידה שמבוססת על המון אוויר וכלום.

(ואין בדברי כדי לומר שלמגזר החרדי אין מה למכור יש ויש. אבל מכירה את הגישה. גם אני גדלתי כך וזו פשוט הדרך הקלה לחנך לעדריות ושטחיות)

בתור חרדיה שלא מתלהבת על השיטה...שפרינצא בוזגלו

חשוב שתביני שלא כל לוקש שמוכרים לך עליך לקנות... עדיין מוטלת עליך החובה לברר לחקור לאמת ולעמת...

בתור יצור תבוני עלינו לחשוב, ולא רק לשמוע בקול מה שאומרים לנו...

משום מה בציבור החרדי מגדירים חוסר עמוד שדרה כ"ועשית ככויל אשיר יוירוך"... לחלוטין לא ברור לי למה אי אפשר לשלב מחשבה עצמאית עם עבודת ה' (כך הנהגתם)... אני מצווים לקיים מצוות מתוך בחירה- איך יש לנו בחירה? בבחירות אומרים לנו מה לעשות, בסמינר ובישיבות יש את עניין הספאסט - נישט(לא מתאים) איפה אתם רואים פה דרך המאפשרת חשיבה עצמית?

צודקת לגמרי לגמרינועה גבריאל
כשהייתי בתיכון שאלו את כולם מה עדיףבינייש פתוח
חילוני או חרדי. הרוב המכריע אמרו חילוני. בתקופה הזאת (אני מקווה שהיום פחות) ראו באי שירות בצה"ל בגידה. אבל אצל החילונים פתאום יש הכלה ופתאום צריך לכבד כל אחד ופתאום הם יהודים. אני חושב מבינים שאת כל הדברים האלה צריך להכיל גם על החרידים ו99 אחוז מהם לא זורקים אבנים והם גם רואים בחללי צה"ל וקורבנות הפיגועים כהרוגי מלכות והם לא מתגייסים פשוט כי ככה הרבנים שלהם מורים להם
למרבה הצער גם היום זה כך לדעתי. החרדים מושחרים משחור בתשקורתארלט

וזה משפיע גם על הציבור שלנו (הדת"ל). יש יותר הכלה של השונה כשמדובר בחילוניים והרבה פחות כשמדובר בחרדים (שהם הרבה יותר קרובים לדת"ל בהשקפה).

זה ב ג ל ל שהם יותר קרוביםrivki
על מי שקרוב- הרבה יותר כועסים
ממי שרחוק- אין יותר מדי ציפיות
הלואיארלט


זה מאוד לא מדוייק.הָיוֹ הָיָה

כלומר - תלוי באיזה איזורים של הרצף הדת"לי.

אני חושב שבמרבית האזורים שבאמת קרובים יותר לחרדים מאשר לחילונים - אכן מרגישים כך.

אם כיא כן הרבה יותר מעבירים ביקורת, וזה בדיוק בגלל מה ש@rivki אמרה, בגלל ההרגשה של השייכות - מרגישים יותר את הביקורת.

אני יכול להעיד עלי אישית - שאצל חלילוני אני מרגיש "הוא ממילא..." ואצל חרדי אני אתרגז על כל נקודה, דווקא כי אני מפצה ממנו והוא "שייך".

אני חושב שהדרך הייתה הפוכהנקדימון
בציבור שלנו קודם נפסיקו לאהוב את החרדים, ואח"כ זה גם ירד לתקשורת ולשיח המגזרי
^^^^^^rivki
מי שבאמת גדול בתורה, מכל ציבור שהוא הוא 'התלמיד המצטיין'ק"ש
יש עמלי תורה וגדוליה בציבור החרדי ויש בציבור הדתי לאומי. יש גדולי תורה בציבור החרדי ויש בציבור הדתי לאומי. יש צדדים שכדאי לציבור הדתי לאומי ללמוד מהציבור החרדי ויש הרבה צדדים, שכדאי לציבור החרדי, ללמוד מהציבור הדתי לאומי. (לדוגמא: להיות הרבה פחות סטיגמטיים...)

את המחלוקות (יחס למדינה/שירות בצבא/עיסוק בתחומים נוספים לכתחילא ולא רק כי אין ברירה) יהיה אפשר ללבן, אחרי שתהיה הכרה הדדית "במעלות חברינו ולא חסרונם"...
סופסוף מאשרים מה שחוויתי שוב ושוב.וואלי
אז ככה, באולפנא ובכלל באופן כללי אף פעם לא שמעתי דיבורים לא טובים על חרדים, רק אהבת ישראל וזה המשיך לשר''ל, מדרשה..
אחרי המדרשה חטפתי הלם של החיים כי כבר לא הייתי במסגרת שיש בה שיעורי תורה מסודרים אז הלכתי לכל מיני. שם שמעתי שוב ושוב מסרים מאוד מזלזלים בדתיים לאומים ובחלקם גם ברבנים ובחינוך הלא טוב.. אבל ממש, שהם יותר גרועים מחילונים. כל פעם כזאת לא יכולתי לשמוע ולא חזרתי יותר אבל אף פעם לא התייאשתי ורציתי תורה ואת מי זה מעניין מה צבע הכיפה או סגנון הלבוש של מוסר השיעור? לזכותי יאמר שלקח לי המון זמן לעשות בעצמי סוג של הכללה כמוהם אבל ההכללה שלי יותר מעודנת.. התאכזבתי שוב ושוב ושוב.
עכשיו אני מאוד דומה באורח חיים שלי לחרדים אבל לא בראש.. לא ממש אוהבת אותם לצערי, רבים מהם גאוותנים, וגם בלי כיסוי לא אחת.. הלוואי שזה יעבור לי ואחזור לתמימות שהייתה לי לפני שגיליתי את הצד הלא יפה בפרצוף שלהם. עובדת על זה.
..הָיוֹ הָיָה

כל כך כואב ונכון...

לא הבנתי את השורה האחרונה, מה השאיפה לחזור לתמימות ההיא? אם גילית משהו, הוא אמור להיות חלק ממכלול שיקולייך בחיים, את צריכה לזכור אותו ולדעת אותו.. אין עניין להדחיק ולשכוח ולהיות שוב בתמימות...

זה נכון.וואלי
עבר עריכה על ידי וואלי בתאריך י' באלול תש"פ 08:13
הגילוי הזה כואב וגורם לי לא לאהוב אנשים מהמגזר הזה.. או להתעצבן ממש.. או לא להבין איך קבוצה שמתהדרת בתואר נכבד כ"כ ("חרד לדבר ה'"..) יכול להיות בה צד כ"כ לא יפה במיוחד שזה אצל אנשים פרטיים שאתה מכיר (לכאורה אצלם היית מצפה שעצם ההיכרות עם אנשים טובים ואיכותיים מהמגזר הדת"ל תשנה אצלם את הסטיגמות אבל זה מאוד מקובע ובלתי ניתן לשינוי, עד כדי כך שטפו ביסודיות את המח..) ובטח ובטח אצל מי שאתה לא מכיר חוזר שוב ושוב..
והכעס והתסכול והכאב מכניסים ללב רעל שלא היה קודם.. ובא לי להפטר מזה.
אני אשכרה לא אוהבת אותם בגלל זה, קולט?
הבנתי...הָיוֹ הָיָה

לדעתי השאיפה (והעבודה העצמית) צריכה להיות על הפרדה בין הביקורת לרגשי אהבה ושנאה.

אני אדם עם המווון חברים חרדים (באמת, לא מהאלה שאומרים כזה "אני, כל החברים'שלי דוסים/מתנחלים/שמאלנים".... אלא באמת, יש לי המוון אנשי קשר בפל' שהם חברים ממש, והם חרדים) וכולם יודעים שאני אש להבה בביקורת שלי עליהם.... זה לא סותר. נכון שזה במושכל ראשון נראה סתירה, אבל אני מניח שניתן לפותרה, כמו אצלי. וזה עדיף מאשר לחזור לנאיביות ולהאמין שזה פשוט מגזר מושלםםם, (כי אם הוא כזה - למה שלא נהיה כמותם? לצערי החיסרון בגאוות יחידה אמיתית ועמוקה אצלנו עשה כבר הרבה נזקים)

היא אמרה את זה כי הציבור הזה "מתחרה" בציבור החרדיהודעה1

כלומר יש כאן שני מסלולים לעבודת ה'. 

 

ברור שהדת"ל קרוב יותר לה' מחילוני ולכן הוא טוב יותר.

אבל מבחינת זה שבחורות עלולות להתבלבל ממנו להיות מושפעות ממנו בדברים שלא תואמים את ההשקפה החרדית - החשש מהדת"ל גדול יותר.

 

ואגב למדתי באחרת הישיבות התיכוניות הקלאסיות הטובות, ושם דיברו איתנו על ההשקפה החרדית. בכבוד, אך יצאתי עם תחושה שההשקפה החרדית הזויה, שלא רואה את המציאות

אגב היום אני לא בהשקפה דת"ל

 

הכל נובע מגישות שונות🙂Reminder
החרדים יותר טוטאליים, בעיניהם עדיף שתעשה הכל עד הסוף או שלא תעשה בכלל, ותרגיש מצפון על זה.
הדתל בגישה של לשלב, תורה ועבודה וציונות וכו איך שהבנתי.
מאמינה שלזה המנהלת התכוונה.


ובכל מקום יש יתרונות וחסרונות!..
נכון, יש קצת גאוותנות אולי בגישה הזאת של החרדים, אך ממה שלי לפחות יצא לשמוע- הרבה כאלו שמגדירים את עצמם כדתל בטוחים שמדובר בציבור הכי טוב מהרבה בחינות.. שזה די דומה למה שתיארת לגבי החרדים.
אני יתן את הצד שלהם כמו שקראתי אצלםיוסי כץ
אז ככה הגרועים יותר... בגלל שכאילו הם מתקרבים יותר לחילונים וממילא יש הרבה יותר נשירה בציבור הדתי לאומי והחרדים הם כאילו שמרנים וממילא הקשר לחילונים הוא כמעט ולא קיים ואז המציאות מוכחת שיש פחות נשירה .... [זה התאוריה....] אגב אני חושב שמה שכתבת עלייך אישית זה מאוד צודק לקחת את כל הטוב אבל אחרי הכל צריך דרך כמו כולנו....
חייב לציין משהו חשובבינייש פתוח
לפעמים אני מתווכח על כל מיני דברים עם המתפללים הקבועים בבית כנסת (הם לדוגמא לא אוהבים סמארטפון או את הפורום הזה) אם אני אומר להם שהרבנים אצלנו בישיבה מתירים הם מכבדים
אתה חושב שהם מכבדים..וואלי
אתה רק חיזקת אצלם את הדעות הקדומות
לפיהם הרבנים של המגזר הדת"ל לא ראויים לכבוד..
אם כבודם חשוב לך אל תוסיף בגאונות שלך זלזול ושינאה כלפיהם.
תפסיקי לקשקש בדברים שאת לא מבינהבינייש פתוח
לא היית שם ולא שמעת מה נאמר ובטח שאת לא יכולה לדעת מה עבר לאנשים בראש
תייג איזה חרדי שאתה רוצהוואלי
מהפורום ותשאל מה הם חשבו על מה שאמרת להם..
זה כ"כ ברור שמפליאה אותי התמימות שלך.. אתה לא מכיר אותם.
גם הם לא מביניםבינייש פתוח
גם הם לא היו שם. גם לא אמרתי באיזה נושאים אני נותן את הרבנים שלנו בתור דוגמא להיתרים, רק את הדוגמא למה אנחנו מתווכחים, ולא תמיד אני מערב את הרבנים בוויכוחים הללו
תשמע, יכול להיות בהחלט שהחבר'ה אצלך כאלו, אבל...הָיוֹ הָיָה

אני שוחחתי עם קבוצה מישיבה חרדית חשובה מאוד. ובמהלך השיחה עלה שמו של הגאון רבי יעקב שפירא שליט"א, ראש ישיבת מרכז הרב, שהוא ללא עוררין אחד מגדולי התורה המיוחדים ביותר בדור. וכמובן שהם מיד שאלו מה דעתו לגבי אייפון, והואיל והיא לא עולה בקנה אחד עם דעתם הוא הפך להיות מושא לזלזול (היה מתוכם מי שקרא לו "חתיכת נעל", ה' ירחם.)

 

ולצערי, זה מאפיין של המיינסטרים. שום (!!) פסק של אף (!!) פוסק מהצה"ד לא יובא שם, ואני לא מדבר על הרב שרלו או הרב סתיו, אלא על ר' אברום, הרב ישראלי, ומרן הרב. נאדה לגמרי!! אין טיפת משקל לדעתם בשעה שמכריעים הכרעות הלכתיות. אפס גמור!! 

שמעת פעם על רב אחד "משלנו" או אפילו "על הגבול" שהוזמן למסור שיעור/ שנשאל שאלה על ידי חרדים?

 

אשרינו שזכינו, שאנחנו מכבדים את התורה ולומדיה בשל היותם התורה ולומדיה. ולא בשל היותם נושאי דגל ההשקופע הטהוירע במקרה הטוב, והסוסים שלפני המפלגה במקרה הרע.

 

אי אי אי הגרז"נ.... תסתכל על היחס לגביו, והלימוד ממנו, אצלנו, ואצלם....

 

 

 

נכון שבציבור שלנו סומכים על רבנים חרידיםבינייש פתוח
אבל מדובר על בודדים, כמו הרב עובדיה יוסף, הרב אלישיב והרב אויערבך, לא חושב שיש בימינו רב חרידי או דתל, שיסמכו על הפסקים שלו גם בציבור החרידי וגם בציבור הדתלי
לדעתי אתה טועה.הָיוֹ הָיָה

מוזמן לפתוח מקראי קודש של הרב הררי, או פניני הלכה.

ולראות פסקים בשם כל הפוסקים החרדים, כולל הגר"י זילברשטיין, הגר"מ גרוס, הגר"נ קרליץ ועוד.

כל מי שעוסק בתורה וירא שמיים - מתחשבים בדעתו.

 

ומלבד זאת, גם אם האמת כדבריך לא הוכהתה הטענה. נניח ואנו מתחשבים רק בגרי"ש והגרש"ז. למה החרדים מצפצפים על ר' אברום, הרב אליהו והרב ישראלי?

וזה לא רק "לסמוך על הפסקים" לפחות להזכיר, להתייחס, להביא כ"סניף".. נאדה!! אין חרדי שמכבד ת'צמו שיעיז להגיד לשווער, או לחברותא בכוילל, שהוא ראה שהרב ישראלי אמר סברא פלונית....

 

אפילו כשר"מים עצלנים מכינים שיעור מתוך הספרים של הגרי"ד סולובייצ'יק הם חלילה לא יספרו את זה... אסור להזכיר את השמות האלו בבית המדרש!

 

שלא לדבר על מרן הרב....

אם יגידו בשם מי אמרו הם עלולים להביא גאולה לעולםמישהו כל שהוא
ח"ו
וד"ל ודו"ק ואכמ"ל
שנון בהחלט....הָיוֹ הָיָה

ואכן ד"ל ודו"ק ואכמ"ל...

דווקא בבית כנסת הבני ברקי שאני מתפללבינייש פתוח
יש ספרים על גדולתו של הרב מרדכי אליהו
כמה מורכבנקדימון
ראשית, באמת יש מקום (שהיום כבר מתמסמס כמעט לגמרי) להבדיל בין המזרחי לבין תלמידי הרב קוק. אלה שני צדדים של שתי תנועות שייצרו קהילות שונות מאוד. בימינו כווולם נמצאים תחת המטריה של ׳ציונות דתית׳. למיטב ידיעתי תלמידי הרב קוק באורח קבע יצרו קהילות חזקות שמלאות בתורה, בעוד שאצל המזרחי (במלעיל) זה דהה ונהפך להיות עםארצות, כלומר אנשים שמרו על תורה ומצוות בעיקר בפן המעשי בעוד שהלימוד כמעט ולא תפס, וממילא היו גם חולשות וטעויות וכדומה. אמנם יש לציין שמקימי המזרחי לא כיוונו לזה אלא ההיפך, בחזון שלהם היה תורה במובנה הרחב והעמוק של לימוד ומחשבה ושיטתיות (וחרדיות) ויחד עם זה עמל פרנסה ועמל ארץ ישראל ועמל מדינה. כאן יש להזכיר שבקום המדינה החרדים לא היו שונים כל כך מהמזרחי, ולא הייתה תופעת אברכים עד שהחזו"א ייסד את זה. ההבדלים בין תלמידי הרב קוק והמזרחי והחרדים היו בעיקר רעיוניים, ולא כל כך מעשיים. גם לא היה אמור להיות. בכל מגזר היו תלמידי חכמים והיו עמי הארצות, היו שהשקיעו שנים בישיבה והיו שקצת נבנו ויצאו לעולם המעשה.
איך נוצרו ההבדלים בסוף בין תלמידי הרב זצ"ל לבין המזרחי אני לא יודע לומר, זה כבר ניקר היסטורי.

לענייננו, ההכללה היום היא מסובכת, בחלקה נכונה ובחלקה שגויה. הרי אצלנו יש מצד אחד את מרכז והר המור ובנותיהן וישיבות הסדר וגם יש כוללים, הן אשכנזים והן משאר העדות, ויש קהילות מאוד מאוד חזקות שאצלם התורה והחיים באים ביחד בצורה מושלמת, כזו שבכלל אינה ברת השוואה לחרדים עובדים (למשל). ומצד שני יש קהילות לייטיות, ונשירה (שבאבניקים בלעז) והרבה מרד נעורים ידוע (שלא כל מי שעובר אותו בסוף הופך לחילוני..).
ואצל החרדים יש מצד אחד המון עמל לימוד תורה, אבל חסר הרבה מוסר ויש הקפדה על קיום מצוות אבל בניתוק מהמחשבה הרעיונית שלהם (ולימודי השקפה הם בעיקר אג׳נדה, ופחות עמדת התורה מהמקורות בצורה שיטתית), ועל השבאבניקים כמובן לא צריך לדבר, גם לא על החרדים המודרניים, גם לא על החרדים העובדים. והחרדים אכן עשו עצמם טפילים, ולצערינו פעמים רבות מתאימים עצמם לסטיגמה האנטישמית של היהודי שרודף כסף (ואני באמת מיצר על כך).

על זה יש להוסיף שאצלנו המבנה של עולם הערכים הוא מסועף יותר ומורכב יותר, בעוד שאצל החרדים יש ערך אחד שמבטא רק צד אחד של החיים. ולכן שם קל יותר לשמור על התלם, כי מספיקה סיסמא אחת בלבד.
יחד עם זאת גם בטילה שם הבחירה חופשית במידה רבה, ואדם כפוי לגמרי לעשות רצון רבו ואביו ושכניו וחבריו ומחותניו ועסקניו. מצד שני ראו מה עושה הבחירה חופשית במגזר שלנו - וכאן בדיוק נכנסת השאלה מה ערך הבחירה, עד כמה היא יסודית בעבודת ה׳, עד כמה התורה חפיצה בזה.

עוד יש לשאול האם אמת נמדדת לפי התוצאות דווקא? האם כל התוצאות שוות במבחן שמחפש את האמת?
לדעתי הבירור הוא משותף: יש הכרח לבחון את העולם הרעיוני והערכי, וגם צריך להתייחס לתוצאות בשטח. התוצאות הן במשקל קטן יותר, בגלל כמה סיבות - ראשית, יש מקומות בהם יש הצלחה כבירה ויש לתת על זה את הדעת. שנית, לאופי של המחנך יש משמעות רבה, למשל רב קפדן עלול להוציא חינוך גרוע למרות השיטה הנהדרת שהוא בא ממנה [ההיפך הוא פחות נכון לדעתי, כי סוף סוף השיטה כוללת תוכן ומי שלא קיבל את התוכן אז למרות רב מקסים עדיין לא יוכל להיות מלא תורה ולשמור על רמה תורנית גבוהה].


אני מרגיש שלא מיציתי את התשובה ויש עוד נקודות ללטש ולהוסיף, אבל זה כבר ממש ארוך אז זו נקודת עצירה.
אחד הדברים הכי חשובים שלמדתי בשנים האלהמשה

זה שלכל אחד יש את התפקיד שלו. גם לצד הקיצוני סטייל נטורי קרטא (שצודקים בחלק מהעובדות אבל טועים במגמה), וגם לצד החילוני ממש שבלעדיו לא הייתה קמה לנו מדינה, לצערנו.

 

קל מאוד להגיד שאני טועה והוא צודק כמו שלימדו אותך בתיכון בבני ברק, אבל זה לא נכון.

גם אצלכם בתיכון יש מורות טועות, שיקולים זרים, נפוטיזם, זלזול וכל הדברים הרעים שיש בכל מקום פשוט כי אנחנו ... איך לאמר את זה... בני אדם.

 

 

בעולם הסרוג יש זלזול מסויים כלפי העולם החרדי. לא כלפי האידיאולוגיה שלהם אבל כן כלפי היישום הפרקטי שלה. לדעתי חלק מהזלזול הזה מוצדק, חלקו האחר לא.

למה היא אמרה את זה...מבקש אמונה

כמובן לא מדבר על כולם,  אבל מבחינה מסויימת זה נכון.

 

כשחילוני שומע דברי תורה,

הוא יודע שאם הוא יהיה דתי הוא צריך לקיים הכל כמו שכתוב...

 

אבל לרוב זה שגדל בסביבה "דתית" עם טלויזיה והסתובב עם בנות ולא אמרו לו אף פעם שזה בעיה.

יהיה מאד קשה לשנות אותו, הוא בטוח שהתורה לצידו וזה שבא להוכיח אותו הוא סתם מגזים וקיצוני..

 

 

למדתי באולפנהתפוחית 1
ואמרו המון דברים טובים על החרדים.
שונאת את זה שחלק מהציבור החרדי בטוח שהוא יותר טוב מהדתיים לאומיים..
א. מה שהיא אמרה, מזעזע..ד.

וגם עבירה פשוטה בשמירת הלשון. איך אפשר להכליל כך? מה זה "מזרוחניקים"?.. הרי יש בין אנשי תנועת המזרחי תלמידי חכמים וצדיקים עצומים.

 

ב. השאלה שלך לגבי המוסדות הדתיים, נובעת מאותה טעות של מה שהיא אמרה לכם..

בכללי, אינני חושב שבבתי"ס דתיים מכלילים משהו על "החרדים". אבל מדוע שיראו אותם כ"ליגת העל"?.. זו בדיוק אותה שיטת הכללה. מקום שמחנך ליראת שמיים, מידות טובות, דקדוק במצוות - יציג כדגם אידיאלי כל אדם שהוא כזה.

עצם ה"קיטלוג" הזה הוא בעיה. לא נראה לי שבמוסדות דתיים בד"כ מקדישים כ"כ שימת לב ל"השוואות וציונים" מול "חרדים"...  לכל היותר, לגבי היחס אל המדינה ומשמעותה, ששם זה חילוק לא לגבי אנשים - אלא לגבי השקפת עולם עקרונית על התקופה, מסיבות בהחלט "דתיות"..

 

ג. לגבי ש"כל אחד לוקח מה שהוא מבין".. זה לא הכי מדויק. ההבנה בתורה, תלויה גם בעמל בה. לכן יש מקום לברר אצל תלמידי חכמים וספרים, את כוונתה לא פעם. ונכון, שאדם צריך להשתדל להיות טוב, גם במידות, גם במצוות (מבחינה הלכתית, אין עדיפות ל"עשרת הדיברות" על שאר המצוות).

 

וה"מנהלת" ההיא, כנראה חשבה שכך תציל אתכן... יש כאלה שחושבים, בגלל ההכללות הללו, כאילו "מזורחניקים" זה משהו רפורמי כזה.. וממילא, יותר טוב מי שיודע שהוא "לא דתי", ממישהו שחושב שכך זה דתי.... חבל מאד. זיטה של הכללה שקרובה לעיתים להסתה. את דוגמה לתוצאה שיוצאת מ"הסברה" כזו לא פעם..

חובה לקרוא! תגובת החפץ חיים לשרשור הזה. כנסו!!הָיוֹ הָיָהאחרונה

תגובה לכל השרשור הזה כולו בעצם.... מה החפץ חיים חשב על העניין?

 

 

הנה בספר ״אשא דעי למרחוק״ של הרב ב״ז יעקבזון זצ״ל, שמספר על המסעות שלו, ופגישות שהיו לו עם גדולי ישראל, מספר דבר שכל אחד צריך לדעת, שזה יסוד גדול. שהיתה אסיפה של גדולי ישראל בראשות ה״חפץ חיים״ ורבנו חיים עוזר, והח״ח נשא את דבריו ואמר שאחרי מאה ועשרים שנה, כשבן אדם מגיע לשמים, ושמה מסווגים אותו לאיפה הוא שייך, אמר הח״ח ששם לא מכירים בכלל בכל החלוקות שאנחנו מכירים פה בארץ, פה יש חסידים יש ליטאים, יש כל מיני חצרות, כל מיני חוגים, זה הכל כאן בעלמא דשיקרא, אבל בעולם האמת אם, אדם יגיד אני הייתי שייך לחוג זה או לחוג זה, שם לא מכירים בזה בכלל. אלא שם יש חמשה סוגים, ואמר ה״חפץ חיים״ בזה הלשון: ס׳איז דא קאכעדיגע יידן, ס׳איז דא ווארמע יידן, ס׳איז דא לעבלכע יידן, ס׳איז דא קאלטע יידן, ס׳איז דא דערפראדענע יידן. יש יהודים רותחים, ויש יהודים חמים, ויש יהודים פושרים, ויש יהודים צוננים, ויש יהודים קפואים.

 

לשום חוג ולשום עדה אין מונופול על שום דבר, בכל חוג אתה יכול למצוא את כל חמשת הסוגים האלו, והעבודה של יהודי להגיע להיות מהיהודים הרותחים, לא פושרים, שיעשו פשרות כאילו התורה זה נכס שלהם והם יכולים להתפשר ע״ז, אף אחד לא יכול להתפשר על התורה. ה״חפץ חיים״ אמר שפשרות בן אדם יכול לעשות רק בנכס שלו, אבל התורה היא לא נכס שלו שהוא יכול לעשות עליה פשרות. [הרב וולף זצ״ל הביא דוגמא לפשרנים, כמו שנפגשים בשידוך, ויש ויכוח אם לגור בירושלים או בב״ב, החליטו לעשות פשרה לגור ברמאלה..., זה נקרא פשרות]. ומשפט אחד של הח״ח יכול להאיר לבן אדם את כל החיים, מהיום לא צריך לחשוב אם אני מוצא חן בעיני זה או בעיני זה, אלא צריך לחשוב על כל מעשה ומעשה, אם זה משתייך לחום של אידישקייט או לפשרנות או ח״ו לקיפאון, וכל אחד צריך לענוד את זה עטרה לראשו, ולאור זה לכוון את כל המעשים שלו.

 

 
אתם בעד חיים פשוטים? או חיים סוערים?זיויק
ומה יגרום לכם לשנות את ההחלטה וללכת לקצה השני?
בעד חיים מאוזניםadvfb

מה יגרום לי ללכת לקצה השני? שאני אראה צורך לאזן

אני בעד חיים פשוטים כי אין לי כח ליותר מזהחתול זמני

כלום לא ישנה את דעתי.

בבסיסoo

הרצון שלי לחיים פשוטים

אבל עם השנים צצו הזדמנויות ודברים מעניינים

שעשו אותם לפעמים יותר סוערים

וזה נותן הרבה עניין ומשמעות בחיים

כשזה מתאים בקצב 

מדהיםזיויק
אז זה אומר שהחיים במהות זה דבר סוער?
חיים מעניינים ושמחיםLavender

על בסיס רוגע ושלווה.

ואולי כשאזדקן אעדיף את השקט

מדהיםזיויק
פרטי בבקשה כדי שנבין
בסיס קבוע ויציב לחייםLavender

בית שכיף לחזור אליו וטוב להיות בו

אבל לא שגרה אפרורית אלא הרבה יציאות, שמחה וכיף. 

מקווה שזה נקרא מספיק סוער

השאלה היא למשלזיויק

כמה אחריות יש לך על הכתפיים כיום

ואם זה אמור להשתנות בקרוב

כיום יש לי הרבה מאד אחריות על הכתפייםLavender

ככה בתחושה שלי לפחות, וזה ילך ויפחת ככל שאתמקצע ואקבל ביטחון בעז"ה.

זה לגבי העבודה.

לגבי החיים עצמם, אז כן, אני רווקה הוללת כמו שאוהבים לומר ואין לי אחריות על משפחה/ ילדים

מצד שניזיויק
ככל שתתמקצעי ככה תהיי בכירה יותר ומשפיעה יותר והאחריות תגדל, לא?
האחריות אמנם תגדל, אבל הביטחון והניסיון שצברתיLavender

יהפכו את הכל לפשוט יותר.

תחרות קשה לדעתיזיויקאחרונה
ואינסופית 🥵
תלוי מה הכוונה פשוטים ומה הכוונה סוערים?אריק מהדרום
תגיד אתהזיויק
מה זה סערהאריק מהדרום
7.10? שואה? ילד עם צרכים מיוחדים שנולד לך? מחלה ממארת שחוזרת שוב ושוב אחרי שנראה לך שאתה מנצח? גירושין מכוערים? נכות? אובדן של איש יקר? פשיטת רגל? לא מעוקצך ולא מדובשך.

אם אתה מחפש ריגוש אז שיהיה מוצלח וחיובי.


אם אתה מחפש פשטות מה זה אומר? לחיות כמו האמיש או מורמוני? לחיות כמו נזיר בודהיסטי או לחיות כמו פועל סיני במפעל לייצור מקלות אוזניים כדי להתקיים מחופן אורז ביום? לדוג דגים באנטרטיקה ולאבד תחושת זמן כמו אסקימו?


גם זה לא, אם אתה מחפש חיים פשוטים שיהיו מוצלחים.

חייבים דווקא מצבי קיצון?זיויק
אני שואל אותךאריק מהדרום
למה כוונתך.
אז תנסה לחשוב על סערות יותר סבירותזיויק
וככה גם בשלווה, תסתכל על אנשים סביבך, תראה שיש כאלה ויש כאלה בלי מצבי קיצון 
אז תנסה לשאול את עצמךאריק מהדרום
למה כוונתך?
ענו פה יפהזיויק
תסתכל
אני שואל אותךאריק מהדרום
עצות לחיים שהייתם נותנים לצעירים (18-22)ל המשוגע היחידי

במידה והייתם יודעים שהם יקשיבו לכם, ומה שתגידו יכול לשנות להם את החיים.

(@אני)))) , @פשוט אני..  מוזמנים לענות)

שתקשיב לעצמךShandy

תלמד מה שאתה אוהב ורןצה

פרנסה זה משמיים

אבל בעבודה שאתה אוהב ונהנה יש יותר ברכה

תהנה כמה שאתה יכול

אל תדחה חלומות כי אחר כך לא תמיד יהיה לך זמן ואפשרות להגשים...

ואם אתה לא יודע זה הזמן לברר אותם.

ואם אין לך יכולת אז תתחיל להגשים אותם בקטן

כל פעם

נגיד דוגמא אני רוצה להיות אמנית קרמיה

אבל אין לי כרגע זמן או אפשרות לנסוע ללמוד מקצועי

אז אני אתחיל עם סדנה קטנה באזור שלי  ואז בהמשך אלמד מקצועי

אני רוצה לטייל בחול מסביב לעולם

אין לי מספיק כסף

אז אתחיל בטיול אחד

או קודם פה בארץ אם לא טיילתי בה כבר

וכו וכו יש אפשרות לתת מלא דוגמאות.

אה ואל תוותר על עצמך בשביל אחרים

אתה יכןל להתפשר או לעזור

אבל אתה הכי חשוב

כי אנשים מתחלפים לנו בחיים בקצב מהיר הם לא שווים שתוותר על עצמך אם גם ככה הם הולכים.

אה ואם קשה לך מותר לך לקחת הפסקה מהכל אבל בתנאי שאתה ממשיך

מותר לך שיהיה קשה ומותר לך לעצור  והאמת שלפעמים זה ממולץ מדי פעם בטוח השגרה איך אני עכשיו האם אני בסדר? מאושר?

האם זה מקדם אותי לעבר החלומות והעתיד שלי?

 ) לגביי לימודים כן זה סבל אבל שווה כי בסוף 

תעשה מה שאתה אוהב אבל תמצא באמת מקצוע שכם תוך גדי למידה תהנה(
 

 

יפה, אהבתי ממש, תודה.ל המשוגע היחידי
במשפט אחדמשה

הקשבה עצמית

מודעות עצמית

 

ולהיות במקום שלך ולא בריצוי של אחרים.

(וביותר משפטים)?ל המשוגע היחידי

אם אתה מסכים להרחיב קצת איך מגיעים לזה, 
אני אשמח, תודה ממש.

הרבה זמן לבד בלי הסחות דעת. לא אנשים ולא מדיהמשה

מקלדת של מחשב זה אחלה. גם עט ונייר. גם זמן שבו אתה מדבר בחופשיות עם הבורא או עם אדם שלא נמצא לידך אבל אתה מדמיין שהוא שם. זה לא  כל כך משנה מה אתה עושה, העיקר זה להוריד את המחסום של היום יום ולנסות להבין באמת איך  הדברים אצלך עובדים ומה גורם לך להתקדם או מכשיל אותך.

הממ.חתול זמני

– לא לקנות רכב לפני שמתארגנים על עבודה יציבה ומשכורת טובה

– לא להיכנס לשום חובות חוץ ממשכנתא

– ללמוד לבשל כן גם אם זה לוקח זמן

– לא התחתנת עם אף מעסיק אם רע לך תעזוב אלא אם כן אתה מרוויח יותר ממה שאתה מפסיד

– יש עבודות טובות וכיפיות

– עדיף להרוויח פחות וליהנות יותר בגבולות הסביר

– עדיף מקצוע כיפי יותר מאשר משהו שאתה לא אוהב בגבולות הסביר

– לקחת חופשים לעשות כיף שימותו כל השאר

יפה, מעניין, תודה על התגובה.ל המשוגע היחידי

אני זוכר שכבר שדיברתי איתך פה על החיים שאתה חווה כחתול זמני,
אז אני יכול להגיד לך שזה נשמע הרבה עצות בסגנון כזה.

 

זה עצות מאוד חשובות, אבל נשמע לי שהם רק טיפים לחיים,
ובשבילי חסר פה קצת משהו יותר עמוק לחיים מאשר כסף וכיף...

 

כחתול זמני, מה שמעניין אותי זה כסף וכיף.חתול זמני

אלה פשוט מקומות שנפלתי בהם חזק וחבל שלא ייעצו לי (או שלפחות לא הפנמתי את העצות) מראש. אולי חוץ מהקטע של הרכב (אין לי רישיון ולא מתכוון להוציא).

איזה סגנון עצות היית רוצה?

 

העצה הכי טובה שאני חי לפיה היא לחיות את החיים שלי בדיוק כפי שאני רוצה. לבנות עולם משלי בדיוק לפי הסגנון שמוצא חן בעיניי.

העצה שכתבת עכשיו נוגעת בנקודה הכללית שהתכוונתיל המשוגע היחידי

לחיות את החיים בדרך שאני רוצה, זה באמת חשוב מאוד. תודה

קראתי פעם בסבא מסלבודקה כמדומניחתול זמני

שהאדם מצווה להידמות לבוראו,

וכשם שהקב"ה ברא את העולם, כך האדם עצמו צריך לברוא עולם (בעזרת התורה ויכולותיו האישיות)

מה שלא יהיה, לא לשכוח שהחיים נגמריםנחלת

מתי שהוא....לחתור ולהשקיע באיזון הנכון בין הגשמיות לרוחניות,

לזכור תמיד את המטרה, כיהודים.

אהבתי ממש את זה-Lavender

– עדיף להרוויח פחות וליהנות יותר בגבולות הסביר

 

בעבר יצא לי לקרוא כתבה על אנשים שמעדיפים לחיות בדרך חיים הזאת, והאמת שאהבתי ממש.

 

זה ממש לא סותרזיויק
אין קשר הכרחי בין רווח לבין כמות עבודה
הכל עניין יחסיLavender

גם מי שמרוויח הרבה ועובד מעט יחסית- עדיין יכול לעבוד פחות

בדיוקזיויק
לא הכרחי אבל עבור האדם הממוצע כןחתול זמני

ככל שמשקיעים יותר בקריירה בין אם ברמה של יותר שעות נוספות / זמינות אחרי שעות העבודה / כו' (או לחילופין לימודים השתלמויות) ככה לרוב מטפסים בסולם

ודי קל להגיע למצב של יותר מדי עבודה ביחס לרמת ההשתכרות שבאמת נדרשת ככה שה"פינוק" עולה בזמן ובבריאות יותר ממה שהוא שווה

עצותoo

לא באמת משנות חיים

רק שינוי- שיפור עצמי פנימי ויישום שלו


שיפור עצמי משיגים ע"י

ניסוי וטעייה

התבוננות/ הקשבה עצמית וסביבתית

אומץ

לקיחת אחריות 

אולי אפשר לשנות את זה ל:ל המשוגע היחידי

הדרכה שהייתם נותנים.
נראלי שזה גם מה שהתכוונתי,
וענית על זה יפה, תודה

מסכים מאודנקדימון
העצות הטובות ביותר שאפשר לתת אלה תובנות על עצם החיים והאדם. כל היתר זה בדרך כלל משהו שנכון לאחד ולא לאחר וכיוצ"ב.
לפתח את האישיותLavender

את יכולת ניהול הרגשות, דחיית סיפוקים.

לקחת את החיים ברצינות, להשקיע ולהתמיד. אבל לא לשכוח לרגע לכייף ולשמוח בכל הטוב שיש לנו.

ולקבל את מה שה' שולח לנו באהבה(:

תחסוך ותשקיע כמה שאתה יכולאריק מהדרום

במדדים רחבים ותנצל את הריבית דריבית.


תלמד מקצוע שיפרס אותך ולא תחביב יקר שיקטלג אותך כחכם.


בכל מה שנוגע לדייטים, תלך יד ביד עם ה', הוא יכוון אותך.

לרכוש השכלה גבוההshaulreznik

אפילו בתחום זניח כלשהו, כי לניירת יש משמעות אצל הרבה מעסיקים, בדגש על המגזר הציבורי.

 

וגם לשמור על הבריאות - בכל מקרה, החל מגיל 35 פחות או יותר, הגוף מתחיל להישבר, ולקראת גיל 40 מרבית האנשים יסבלו מבעיה כרונית אחת לפחות. אז למה להעמיס?

 

נ. ב. תתחתנו בגיל מוקדם, בגבולות הסביר. לקראת גיל 50 עדיף להיות הורה לבני 20+ ולהשקיע בעצמך (ע"ע מצב הבריאות) מאשר להמשיך ולהתרוצץ עם הילדוד'ס.

בהנחה ופניך למגזר הציבוריאריק מהדרוםאחרונה

שזה מעט מאוד משרות במדינה ששואפת לקפיטליזם.

דווקא את זה הייתי מייעץ לא ללכת כי רוב האקדמיה היא בזבוז זמן וכסף בשוק החופשי למעט תחומים מאוד מסויימים STEM, משפטים וראיית חשבון, זה בגדול.

הוראה ורפואה ופרה רפואה גם כן אבל הם מכוונים למגזר הציבורי.

רוב רובה של האקדמיה מיותרת ואנשים כדי להתפרנס עדיף שילמדו אשכרה מקצוע מעשי.

לא להכניס את הראש לפה של אריהדי שרוט
ולא לאכול שלג צהוב
איזי איזי. תמיד. בכל תחום.נפש חיה.
ליאביש אי שם.
עבר עריכה על ידי יש אי שם. בתאריך ו' בתמוז תשפ"ו 4:01

ליאב כבביה

מה שלומך?

אתה יכול לראות אותי עכשיו?

אולי אתה מידי עסוק שם למעלה

בדיוק מקבלים את פניך במחול ובשיר

אולי אתה בדיוק במעבר ולא מבין מה קורה איתך

אולי אתה מדבר עם הקדוש ברוך הוא

אולי אתה מתפנק לך על קערת תותים שמה בגן עדן

 

ליאב

ראיתי אותך פעם?

נפגשנו?

אולי באוטובוס?

אולי פעם ראיתי אותך ואמרתי, איזה חייל חתיך?

מה אתה חושב עכשיו

פתאום הכל מובן לך?

טוב לך?

אם טוב לך אז למה כולנו חיים כאן בכלל

בוא נעוף לנו לשם ויהיה לנו טוב

 

ליאב

על מה אתה מתבונן עכשיו

מה נראה לך שם מלמעלה

מה אתה מבין פתאום

מה אתה מגלה

 

ליאב

אני מתגעגעת אליך ומקנאה ועצובה 

ואני לא מכירה אותך

ואתה הגנת עלי בחירוף נפש

ואתה לחמת

ואתה חיית פה במשך כל החיים שלך

ואתה היית פה כשנהרגו חיילים נוספים

ואתה שהית פה בשמחת תורה

ואתה יודע מה אנחנו מרגישים עכשיו

ואתה עכשיו אתה

ואתה זה שקרוב

ועל שמך יש אסון. אסון הטנק

 

היית מצחיק, ליאב?

אהבת את השם שלך?

אהבת את הים?

על מה חלמת אתמול?

אתה בכלל אוהב דגים?

אתה רב יותר עם אחותך או אחיך?

 

תודה ליאב. תודה

 

מעניין אם גם את הגבה השניה אתה יודע להרים

 

בהצלחה לך עם הכל שם למעלה

תהנה, תכייף, תבלה

תמסור לנו ד"ש

 

תמסור לאלוקים ד"ש מאיתנו

ממני

 

כואבזיויק
תודה שכתבת לכבודו הי"ד 
חזק וכואבעיניים טובות
עבר עריכה על ידי עיניים טובות בתאריך ו' בתמוז תשפ"ו 23:48

וואו.

😞אינגידאחרונה
מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורותאקונהמטטה

שקשורה לגאולה, צמיחה, חינוך..

אשמח לרעיונות!

תודה

..אריק מהדרום

הקישור מוביל לדיון בפורום של ערוץ 7 שכותרתו **"מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות"**. בפוסט הפותח המשתמשת מבקשת רעיונות למיתוג או סלוגן לטיול צוות מורות, עם חיבור לנושאים של **גאולה, צמיחה וחינוך**. ([ערוץ 7][1])


אם המטרה היא למצוא רעיונות למיתוג כזה, הנה כמה כיוונים אפשריים:


* **מצמיחות גאולה**

* **צועדות אל האור**

* **מחנכות עתיד, בונות תקווה**

* **זרעי חינוך – פריחת גאולה**

* **בדרך לצמיחה משותפת**

* **מאירות את הדרך**

* **מחיבור לצמיחה**

* **משורשים של אמונה לפירות של עשייה**

* **גאולה מתחילה בחינוך**

* **יחד מצמיחות דור של אור**


אם תספר/י:


* גיל התלמידות,

* אופי הצוות (יסודי/תיכון/אולפנה וכו'),

* האם הטיול הוא יום גיבוש, סיכום שנה או פתיחת שנה,

* והאם רוצים סגנון רציני, מרגש או קליל,


אפשר להציע סלוגנים וקונספטים ממוקדים יותר.


[1]: מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות - צעירים מעל עשרים "מחפשת סלוגן/ מיתוג/ קונספט לטיול צוות מורות | ערוץ 7"

אתה מודע לזה שAI זה דבר שיש לכולם? ובחינם?קפיץ
ושאני כבר אחרי הai...אקונהמטטהאחרונה
אולי היה פה משהו מוצלח מניסיון...
אם הייתם פותחים פורום חדש, מה היה הנושא?זיויק
ולמה לא עשיתי את זה עד עכשיו? 🤔
השאלות של זיויקנקדימון
קל.
😂😂😂😂Lavender
101 דברים שימושיים לעשות בגרוויטציה 0די שרוט
אוקיי. משחק דוקים.די שרוט

בהמרת המתח הדרמטי בשעמום קיומי

​בגרוויטציה רגילה, דוקים הוא משחק של עצבים מתוחים, נשימה עצורה ואצבעות רועדות. בגרוויטציה אפס, המשחק הופך רשמית לדבר הקל ביותר ביקום כולו.


​אפס אחוזי פסילה: אתה יכול לגשת לדוק הצהוב, להעיף אותו עם האגודל, לתפוס אותו בשיניים או לעשות איתו ג'אגלינג. מכיוון ששאר הדוקים נמצאים כעת במרחק של שלושה מטרים ממנו ונעים לכיוון המטבח, אין שום דרך פיזית להיפסל.

ניצחון מובטח: המשחק מוגדר כהצלחה מוחלטת ב-100% מהמקרים. אתה תמיד מנצח. הבעיה היא, שברגע שאתה מבין שאתה לא יכול להפסיד, אתה נאלץ להתמודד עם העובדה שאתה פשוט אדם בוגר שרודף אחרי חתיכות פלסטיק צבעוניות שצפות בחלל.

כנראה שצריך להציע ל NASA לאמץ את רעיון הדוקיםפ.א.

לאסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית.. 😃
 

בינתיים יש תיעוד של משחקים אחרים בתנאי חוסר גרוויטציה…

 

Gemini אומר:
 

למרות שלוח הזמנים של האסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית (ISS) עמוס ומחושב בדיוק של דקות, יש להם גם זמן פנוי (בעיקר בסופי שבוע ובערבים). פסיכולוגים של נאס"א מעודדים אותם מאוד לשחק, שכן משחקים קבוצתיים חיוניים לשמירה על בריאותם המנטלית, הפגת השעמום וחיזוק הגיבוש החברתי.

התנאים הייחודיים של חוסר כבידה (מיקרו-כבידה) שינו לחלוטין את הדרך שבה הם משחקים, והובילו לכמה המצאות ומשחקים מרתקים:

## 1. משחקי קופסה (בגרסת החלל)

משחקי קופסה רגילים הם סכנה בחלל – חייל שנופל או קובייה שנזרקת עלולים לרחף לתוך מערכות אוורור או מכשירים רגישים. לכן, המשחקים עברו התאמה מיוחדת:

* **שחמט חלל:** משחק השחמט פופולרי מאוד בתחנה (במיוחד בקרב הקוסמונאוטים הרוסים). לוחות השחמט בחלל אינם מגנטיים (כדי לא להפריע למערכות האלקטרוניות בתחנה), אלא משתמשים ב**ולקרו (צמדן)**. כל כלי וכל משבצת מצוידים בולקרו כדי שהכלים יישארו במקומם. בעבר אף נערכו משחקי שחמט היסטוריים בין אסטרונאוטים בחלל לבין אנשים על כדור הארץ.

* **סקרבל (Scrabble):** האסטרונאוט הקנדי המפורסם כריס הדפילד לקח איתו גרסת נסיעות של סקרבל. גם כאן, כל אות קטנה הוצמדה ללוח באמצעות ולקרו. הדפילד סיפר שאם אות אחת הייתה מתעופפת, לרוב היו מוצאים אותה בסופו של דבר במסנני האוויר של התחנה.

## 2. משחקי וידאו

מכשירים אלקטרוניים קטנים וקלים הם אידיאליים לחלל:

* **טטריס ו-Game Boy:** בשנת 1993, הקוסמונאוט אלכסנדר סרברוב לקח איתו מכשיר גיים בוי ומשחק טטריס לתחנת החלל "מיר" (קדם-תחנת החלל הבינלאומית). בכך הוא הפך לאדם הראשון ששיחק במשחק וידאו בחלל. הגיים בוי הזה נמכר מאוחר יותר במכירה פומבית בלמעלה מ-1,200 דולר.

* **StarCraft:** האסטרונאוט דניאל בארי לקח איתו עותק של משחק האסטרטגיה המפורסם *StarCraft* לתחנה בשנת 1999, וסיפר שזו הייתה דרך נהדרת עבורו להתחבר למשפחתו שנשארה מאחור.

* **מציאות רבודה (AR):** בשנים האחרונות נאס"א שלחה לתחנה משקפי *HoloLens* של מיקרוסופט (לצרכי עבודה). האסטרונאוטים ניצלו אותם גם כדי לשחק במשחקי מציאות רבודה כמו *RoboRaid*, שבו הם "יורים" בלייזרים על חייזרים וירטואליים שפורצים מקירות התחנה האמיתיים.

## 3. ספורט ומשחקים פיזיים מומצאים

החלק המאושר ביותר של הפנאי מוקדש לניצול חוסר הכבידה כדי להמציא משחקים שאי אפשר לשחק בכדור הארץ:

* **"חץ וקשת" ודרטס חלל:** כריס הדפילד המציא גרסת דארטס (חיצים) בטוחה לחלל (שכן חיצים חדים מסוכנים מדי). הוא בנה חץ באמצעות סוללת מצלמה כבדה כראש, אזיקונים כגוף החץ, ונייר כנפיים. החיצים הללו ריחפו באטיות ובאלגנטיות מקצה אחד של הקבינה לקצה השני.

* **אולימפיאדת החלל:** בעת שנערכו משחקים אולימפיים בכדור הארץ, האסטרונאוטים קיימו "אולימפיאדת חלל" משלהם. אחד המשחקים הפופולריים היה **"כדור ללא ידיים"** (No-hand ball) – האסטרונאוטים היו צריכים להעביר כדור פינג-פונג מצד לצד או דרך חישוקים, אך ורק באמצעות נשיפת אוויר מהפה, מבלי לגעת בו בידיים.

* **בייסבול וכדורגל לשחקן בודד:** האסטרונאוט היפני סאטושי פורוקאווה הדגים כיצד בחוסר כבידה אפשר לשחק בייסבול לבד – הוא חבט בכדור עם מחבט, ואז ריחף במהירות עצומה לקצה השני של החדר כדי לתפוס את הכדור שהוא עצמו חבט בו.

> **בונוס היסטורי:** המשחק הפיזי הראשון מחוץ לכדור הארץ לא היה בתחנת החלל, אלא על הירח! ב-1971, האסטרונאוט אלן שפרד (במשימת אפולו 14) הבריח איתו ראש של מחבט גולף ושני כדורים, חבר אותם לכלי איסוף דגימות, וחבט בכדורי גולף על פני הירח. בשל כוח המשיכה החלש, הכדורים עפו למרחק של מאות מטרים.

>

 

באנג'י בלי חבלאריק מהדרום
עליות מתח. ככה תהיה בכושר שיא בלי להתאמץדי שרוט
עצות לחיים שהייתם נותנים לצעירים (18-22)ל המשוגע היחידי

במידה והייתם יודעים שהם יקשיבו לכם, ומה שתגידו יכול לשנות להם את החיים.

אל תקשיבו לאנשיםאני:)))))
זה רק רעיון לשרשורל המשוגע היחידי

אפשר לפתוח כזה ואז תגידי בו את מה שאת חושבת

אני יודעתאני:)))))
תשקיעו כל מה שיש לכם בביטקוין!פשוט אני..
אם הייתי מקשיב לעצה הזאת בגיל 20, אני והילדים והנכדים והנינים שלי, וכנראה גם עוד כמה דורות, לא היינו צריכים לעבוד דקה אחת לפרנסתנו.

(אני לא ממליץ לאף אחד להשקיע בהווה, רק אומר מה היה קורה אם הייתי משקיע בגיל 20... זה כמובן לא אומר שגם היום ההשקעה תשתלם)

בוא נניח שהייתי עושה את זהקפיץ

האם הייתי ממשיכה להחזיק עד אמצע 2024? לא בטוח בכלל

למה דווקא עד אמצע 2024?פשוט אני..
באמצע 2025 הוא היה שווה יותר...

ובכל מקרה, אם היית נכנסת לפני 13 שנה, אז היית ברווח עצום וחסר פרופורציות, לא משנה מתי בשנים האחרונות היית יוצאת... 

מכיר מישהו שעשה את זה?זיויק
כי זה הבור הגדול שםקפיץ

החלק שקשוח וצריך להאמין שזה שווה את זה, לא כזה עולה. זה קל


וכן, לקנות לפני 13 שנה כנראה היה צעד חכם

איפשהו לפני המסיבת סיום של כיתה ו', הייתי צריכה לקנות קצת ביטקוין.

צודק. מה חשבתי לעצמי

לא אשמתי שאת כ''כ צעירה 😬פשוט אני..
וואו מה התשואה שהשגת?זיויק
לא ברור באמת איך משה עוד לא ייחד לך מקום משלךאינגיד
@משה זה ממילא יופיע בראשי. מה אכפת לך.. אולי תיצור לו מקום
יש די והותר פורומים נטושים - פשוט לבקש הרשאהפ.א.

לניהול פורום שכיום נטוש

חח אם לא השאלות של זיויק גם צמ"ע יהיה פורום נטוש😂Lavender
חחח אכן נקודה למחשבהאינגיד
😆😆זיויקאחרונה
איזה מעניין!נחלת
יש אלפי סוגי פסיכוזות, למה דווקא זו מעניינת?פשוט אני..

היו לו שני חלומות בנושא המוות,

לי היו הרבה יותר...

 

 

באמת לא הצלחתי להבין מה מיוחד

אבל אלו היו חלונות שעושה רושם שממשנחלת

מתארים חווית מוות קליני, כפי שכתוב בחז"ל וכפי שאנשים

שעברו חוויה כזו מתארים.

 

מאוד מרגש לדעתי. קצת עוזר (לי לפחות) לזכור שיש

משהו מעבר לכל טרדות היום היום, העולם הזה שמרגיש

כל כך מוחשי ואמיתי....המתיקות הזו שהוא מדבר עליה...

יש משהו טוב לצפות לו. לא?  (כמובן שמעדיפה לא

לחשוב על בית הדין שם למעלה, כי זה די מצמרר,

אבל לפחות אחר כך....)

 

ואם גם לך היו או יש חלומות מסוג זה, נשמח לשמוע!

להפךפשוט אני..
אם הוא חלם משהו שכבר תוּאר בעבר, באמת אין בזה שום דבר מיוחד.

אם לפני 400 שנים מישהו היה חולם על מכשיר קטן שנמצא בכף ידו, עם גישה לאינטרנט ואפשרות לראות נטפליקס - זה היה וואו.


אם מישהו חולם היום על זה שיש לו סמארטפון ביד, אין בזה כלום.


כלומר את מתלהבת מזה שהוא חולם על דברים שכבר תוארו ונכתבו בעבר לטענתך, למרות שאין בזה שום דבר מיוחד או מפעים. 

מסכימהנעמי28

וגם החוויה של מוות קליני תמיד מלווה עם תיאור אנושי וגופני כל כך.

הנשמה "ראתה אור" הנשמה שמעה קול" "עלתה למעלה" "מלאכים לבנים עם זקנים לבנים"

כל מיני תיאורים שכפופים לחושי הגוף שרק מצביעים על כך שזאת חוויה מוחית ולא על טבעית.


 

ומנגד המדע שיודע להסביר שבמצבים של חוסר חמצן במוח ומוות קליני יש פעילות מוחית חריגה ואיבוד של תחושת זמן ומרחב.

עשו ניסוי בבית חולים בארה"ב עוד בשנות ה 70די שרוט
וזה נמשך לדעתי עד היום.

הם החליטו לתלות מדף עם מסר עליו אבל שהכיתוב מופנה כלפי מעלה כך שאם הנשמה תרחף למעלה ורואה כל מה שקורה בחדר היא תהיה מסוגלת לקרוא את המסר שכתוב על המדף.


עד היום לא דווח על אף אחד שהצליח לראות מה כתוב שם עד היום.

במחקר הזהנעמי28

לא הצליחו בכלל לשחזר מוות קליני,

אז הוא לא מפריך כלום ולא מאמת כלום,

הוא פשוט לא רלוונטי.


הרמבן בשער הגילוליםנקדימון
כותב שהנשמה, גם לאחר מוות בלתי הפיך, עדיין חווה את המציאות דרך רשמים מסויימים שנטבעו בה על ידי הגוף. מעגלי השבעה, שלושים ושנה, כך הוא מסביר למיטב זכרוני, הם תהליכי ההתנקות של הנשמה מהרשמים האלה.

לאור זה, בוודאי שמוות קליני יהיה חוויה מעורבת מתיאורים של גוף ושל נשמה.


ובלי קשר אפשר לקרוא גם כאן וכאן:


חוויות סף מוות - האם קיים "הסבר מדעי"?


חוויות סף מוות - עדויות שאומתו

קראתי ואקרא בעיון מאוחר יותרנעמי28

אני לא חוקרת כמוהו ולא בקיאה בנושא אבל כמה נקודות העלו לי סימני שאלה.

 

הראשונה והעיקרית היא שאי אפשר בצורה לוגית טהורה להוכיח קיום של משהו על טבעי ע"י חורים במדע.

וכל חוקר יודע את זה.

זה שהוא הפריך השערות מדעיות לא מוכיח שום דבר, אולי משאיר מקום להשערות אחרות אבל זה לא יכול לשמש כהוכחה לכלום .

במיוחד במקרים שהם לא דיון פילוסופי אלא ככל הנראה רק עניין של זמן ומחקר עד שהם יתגלו.
 

(ואני בטוחה שמדענים יחלקו על הטענות שהוא הביא, כי אז מה אם לא כל היפוקסיה מביאה למוות קליני, האם זה מוכיח שבמצבים מסוימים בשילוב מסוים היא לא גורמת לזה? ואז מה אם לא הצליחו לשחזר מוות מוחי בצורה יזומה עם סמי הזיה, זה מוכיח משהו?)
 

אחת הטענות שלו שהזיכרון של מוות קליני מאוד חד וזה מוזר שהוא מתרחש במצב מוחי כזה?

מי אמר? אולי דווקא במצבים כאלה המוח חד מאוד?

 

יש כל כך מעט מקרים וגם הם מפוקפקים מדי שכל תשובה החלטית לכל כיוון בנושא הזה היא מפוקפקת בעיניי.
 

לכן מוות קליני מעולם לא היתה הוכחה בשבילי לקיום או אי קיום של נשמה או משהו על טבעי בכל מצב אמוני שהייתי בו.

הוא לא בא להוכיח על ידי חורים במדענקדימון

הוא בא לפנות את הדרך לסבירות שהוא רוצה להביא מהעדויות שהוא סוקר במאמר השני.

ויש לו עוד כמה פוסטים בפייסבוק על הנושא. אפשר לחפש בדף שלו את המילים "סף מוות".

 

לגבי הדיון הפילוסופי זה לא ממש מדויק (לפחות אצלו). באופן כללי הוא אנטי-מטריאליסט ויש לו מאמרים גם על זה.

החומר, בהגדרה, לא יכול להיות חזות הכל - וממילא בעולם שלו יש מקום להסברים נוספים. לזה הוא חותר למעשה.

האם המוח קולט את התודעה או יוצר אותה? הוא עצמו בכלל יאמר לך שהוא מחזיק באידאליזם (גם על זה הוא כתב)

והתודעה בכלל היא זו שמייצרת את המוח ואת המציאות באופן כללי. המפגש בין התודעות הוא החוויה הקולקטיבית שלנו.

 

כדתיים, אנחנו בכל מקרה יוצאים מנקודת המוצא של התורה ושל המסורת. זו הקטגוריה השלישית של מקורות הידע: עדות.

 

אגב, בהקשר למה שהזכרתי מהרמבן, בדיוק נזכרתי שהרב שטיינזלץ זצ"ל כתב בספרו "נשמה" שה"אני" של האדם הוא כעין

תופעה לעצמה. נקודת המפגש בין הגוף לנשמה היא שיוצרת את ה"אני" וכשמתרחש מוות אז אותו "אני" נפרד לחלקיו.

אני מניח שהוא מבסס את זה באופן די ברור על משל הפיסח והעיוור שמופיע בגמרא. תובנה מעניינת שעולה מכאן מהדהדת לי

בדמיון מרוחק את תפיסה הבודהיסטית על כך שכל "אני" (או "עצמי") הוא למעשה אשליה (אני'צה ואנאטה).

בוודאי שקיום או אי קיוםנעמי28

של נשמה הוא דיון פילוסופי ענק.


העניין הוא, שהוא ימשיך להתקיים גם אם המדע יביא הסבר מדעי וחותך למוות קליני.


יש כמות מועטת של מידע והשערות שבעיקר מתבססות על סיפורים מפוקפקים וחורים במחקר מדעי (שלא מתאפשר כל כך כי איך אפשר לחקור תופעה שכמעט לא קורית ושאי אפשר לשחזר אותה בצורה יזומה?)

לכן- כל העניין של מוות קליני

כרגע לא רלוונטי לדיון הפילוסופי .

ומי שבוחר להאמין בגללו או לא להאמין בגללו לדעתי טועה מאוד.


אה, כמובןנקדימון
אמונה ביסודות היהדות לא קשורה לאמונה בקיומן של ישויות פיזיות או רוחניות. תגלית של מין יונקים חדש או מין מלאכים חדש אכן לא קשורים.
איך אפשר להסביר משהו שלא כפוף לחושי הגוף?נפשי תערוגאחרונה
האם תוכלי להסביר לעיוור מלידה את ההבדל בין כחול לאדום?

לכן גם אם חוו משהו. אין להם יכולת להסביר לך אותו בלי להשתמש בכלים גשמיים

מסוג הדבריםנעמי28
שמחזקים את המחוזקים ומרחיקים את המורחקים.

סתם לידיעהאריק מהדרום

לא מדובר בסרטון הזה בכלל על חווית סף המוות בכלל.

מדובר על משהו חמור יותר שיתכן ואסור מבחינת היהדות ומיתתו בחנק, צריך עיון.

מרגיש שאין עם מי לדברכתום כואב

ממש כפשוטו, יש פעמים שאני מרגיש חרדות או סוג של דכדוך ולא מוצא אוזן קשבת אז אני כותב לgpt

זה פשוט מצב ח^א

איש מקצוע?זיויק
למה אתה צריך "מישהו" בשביל העצמי שלך?משה

דכדוך וחרדה זה סיבה לעשות עבודה אבל זה לא מוריד את הערך שלך או משהו כזה.

תמיד צריך מישוכתום כואב
למה לצאת מנקודת ההנחה הזאת?חתול זמני

מה עומד ביסוד התחושה הזאת?

 

– אם יש לך מחשבות לא מאורגנות, אז אוקיי, שיחה זאת אחת מיני דרכים רבות לסדר אותן (ובכלל, לא כל המחשבות צריכות סידור, לפעמים עדיף פשוט לתת לעצמך לחיות את ההווה).

 

– אם זה כדי ש"יבינו אותך", מה בעצם נותנת העובדה ש"מבינים אותך"? יש בזה תועלת מטפיזית, מעבר למה שאתה מייחס סובייקטיבית לעובדה הזאת?

 

– אם זאת תחושת בדידות, האין משהו אחר, כיפי, שתוכל לעשות כדי למלא את החלל הריק?

 

קראתי פעם בספר של פסיכיאטר נחשב שחלק גדול מהחוסן שלנו הוא היכולת ליצור מעין "הורה פנימי" או "מדריך פנימי" או איך שלא תרצה לקרוא לזה. בן־זוג פנימי. קבוצת מעודדות פנימית. לא ממש כדמות, אלא כפונקציה שדוחפת אותך, נותנת לך כוחות, אתה יכול לדבר איתה (יענו, לא במובן של חבר דמיוני, אלא פונקציה פנימית בתוכך שמסוגלת לנתח – גם לאו דווקא לנתח, אלא יותר כמו "לסדר" את עולמך הרגשי).

הוא מציע דרך מעשית?אינגיד
או שהוא רק מתאר מה צריך/טוב/כדאי שיהיה? אנא שתף נא.
לא זוכר כבר מה היה שם,חתול זמני

זה נושא שהזכיר אותו בדרך אגב בהקשר של הפרעת אישיות גבולית כמדומני כך שלא היה שם הסבר אבל בגדול אפשר לגשת לזה מכמה כיוונים שונים.

 

במסגרת הכללית, האדם הוא כמו חֶברה בע"מ קטנה. כשהוא נולד, אין לו מושג מכלום וכל הפונקציות שלו הן במיקור חוץ (חום ביטחון מזון היגיינה תשומת לב צרכים רגשיים). בהדרגה ככל שאדם צובר ניסיון בחיים ככה הוא יכול לבצע יותר ויותר פונקציות לבד, עד שהוא מגיע לאיזשהו אקוויליבריום מסוים שבו הדברים "עובדים" (גם אם לא בהכרח באופן אופטימלי).

 

אז נניח אקוויליבריום לא אופטימלי: בן־אדם חי לבד אבל לא יודע לנקות ולא יודע לבשל. זה אומר שאו שהוא חי רעב בזבל, או שהוא מבזבז המון כסף על שירותי משק בית + אוכל בחוץ (=מיקור חוץ). אלא שאוכל בחוץ יכול להיות יקר ולא תמיד זמין. ולפעמים המנקה מבטלת. אז אם בשלב מסוים נמאס לו הוא פותח את ספר ההוראות של המטאטא ומתחיל לטאטא. וגם לומד איך מכינים חביתה בסיסית. כן זה קשה ומטורף אבל אנשים עושים את זה מי היה מאמין. ככה זה גם בהרבה חברות, בתור התחלה קונים כל־מיני שירותים במיקור חוץ עד שזה נהיה יקר ולא משתלם וכבר יותר קל להכניס את הידע הזה לתוך החברה ו"לעשות זאת בעצמך".

 

היות ורבים צרכי האדם, לכל אחד יש איזה עניין שמצריך דגש מיוחד. למשל יש אנשים שמאוד קשה להם לקבל החלטות. אז או שהם יכולים "להתעלק" על מישהו החלטי (אם זה עובד זה עובד אין לי בעיה, אבל אם זה לא עובד אז...) או להתחיל להעסיק בתוך המוח שלהם "יועץ אסטרטגי פנימי". פשוט ללמוד לקבל החלטות.

 

או מישהו אחר שמאוד סובל משעמום. אז אפשר להציק בלי הפסקה לחברה הכי טובה... או להקים מערכת בידור פנימית אצלך בתוך הראש! זה הרעיון. וברגע שיש לך כל הכוחות הנפלאים האלה, ממילא אתה חושש פחות כי אתה יכול לעשות הכל ולהתגבר על הכל.

 

זה נשמע כמו פסיכולוגיה בשקל אבל האמת לא ממש רציני קראתי על זה וגם דיברתי על זה עם אנשי מקצוע בשיחות מטא והתלהבו מזה מאוד.

 

אז ראשית תתחיל מלשאול את עצמך: איזה איש מקצוע פנימי הייתי צריך? או מה הייתי רוצה לדעת לעשות? הזכרת לצורך העניין חרדה, דע לך, יש הרבה מאוד דברים שאפשר לעשות עם חרדה – אם בהקשר של מיינדפולנס/קרקוע/תרגילים פיזיים/קוגנטיבי. נושא שנחקר המון. לא הכל בהכרח עובד מושלם, אבל למה לא לנסות לחקור את הנושא? מה עוזר לחרדה? במקום שתהיה תלוי לחלוטין בחסדי מישהו שיצטרך "להכיל" אותך ולהקשיב לך כו' למה לא תכיל את עצמך? או בנושא של קבלת החלטות: לקפוץ למים, לפתח כל־מיני כלים שעוזרים לקבל החלטות (רשימת בעד ונגד ו־CUTOFF או דברים בסגנון), או בנושא של בדידות: להיות אתה החבר הכי טוב שלך.

 

בקיצור תחשוב לגבי זה אני לא יכול לומר לך בדיוק מה אתה צריך או איך בדיוק תיראה הפונקציה של "החבר הפנימי" אצלך אישית אבל חושבני שזה כיוון פצצה.

אני לא פותח השירשוראינגיד

אבל תודה בכל אופן.

התגובות שלך נוטות להחכים (או לפחות לתת תחושה כזו).

אה לא שמתי לב.חתול זמני

כן ידוע שתגובותיי נכתבות בחכמה חתולית זמנית מופלאה (או לפחות נותנות תחושה כזאת).

אני תוההאינגיד

מה יקרה כשייגמר הזמן. מה אז יעשה החתול? או למה הוא ייהפך...

 

אבל עזוב.. אסור לנצל"ש שירשורים של אחרים.

בדקתי את הנושא,חתול זמני

חתולים אחרי שהם מגיעים לגיל מופלג הזנב שלהם מתפצל לשניים והם הופכים לנֶקוֹמַטַה.

 

Nekomata - Wikipedia

 

....אילת השחר

בלי קשר לפותח השרשור מרגישה שזו זעקה שמבקשת להיזעק, ולי יש עכשיו מילים עבורה אז מניחה אותן פה :


למה צריך מישהו?

בהכי פשוט - כי ככה.


וביותר מילים - כי ככה העולם בנוי.

העולם בכללותו, בטבעו, בנוי על מערכות יחסים (בין אם מערכות גומלין הדדיות, טפיליות או במערכות אחרות).

גם היצורים הכי סוליסטיים בעולם, גם בעולם הצומח וגם בעולם החי, מנהלים מערכת יחסים עם יצורים אחרים בסביבתם.

מייצרים תקשורת מסויימת, בפרט עם בני מינם.

ואם הם כך...

על אחת כמה וכמה בני אדם.

בני אדם בנויים לחיות בסביבה של חברה וקהילה כזו שמאפשרת תמיכה ועזרה הדדית.

ועם כמה שאפשר למצוא מיליון סיבות למה אנחנו לא באמת זקוקים למישהו, ושיש פתרונות אחרים, בפועל בחיים עצמם אנחנו לא בנויים ללבד הזה לאורך זמן.


לא אני אמרתי, התורה מלמדת אותנו.

הרבה מאוד מהמצוות שאנחנו לומדים עליהן בתורה ומבקשים לקיים בחיינו, נוגעות לבין אדם לחברו ולדרך לייצר חיי חברה וקהילה תקינים ובריאים, מחברים ומחוברים לנשמה שלנו, הפרטית והכללית.

הן נוגעות ומלמדות אותנו לגבי ההיבטים הרגישים והעדינים ביותר במרקם החיים המורכב, מתוך תשומת הלב לפרטים השונים שמרכיבים את הכלל. ואת זה לומדים גם מהנהגותיהם של אבותינו ומנהיגינו לאורך הדורות.


הבחינה של לא טוב היות האדם לבדו, היא בסיס ויסוד לא רק בהיבט הזוגי, אלא גם בהיבט החברתי העמוק.

להתהלך בעולם תקופות ארוכות בתחושה של אין עם מי לדבר, אין מי שיקשיב... זה נורא.

קשר עם אדם קרוב שנמצא שם, פשוט נמצא שם גם אם אין לו דברים חכמים מדי לומר, זה צורך בסיסי.

שכשרוצים לשתף במשהו שמח או סתמי, או לפרוק מהלב, יש מי שנמצא שם לשמוע ולאסוף, ולחזק... והוא עושה את זה מהלב (ולא צריך לשלם ולפנות זמן ביומן כדי שזה יקרה).

שכשרוצים לחלוק זמן איכות שנותן כח וממלא, יש עם מי לתכנן ולעשות וליהנות.

וזה הרבה לפני שבכלל מגיעים לניתוחים פסיכולוגיים, טיפולים, בניית חוסן פנימי, תקשורת מיטיבה של ההורה עם הילד הפנימי ודומיהם.

כי זה הרבה לפני ה'תבינו'.

זה עוד ברמת ה'תראו'.

פשוט תראו אותי, במובן הכי פשוט ובמובן הכי עמוק.


אי אפשר לאמוד בכלל את הערך של חברות אמת נוכחת בחיים של האדם וכמה זה בפשטות נותן חיים.


יש לנו כח לתת חיים בהתעניינות פשוטה וכנה,

אז בואו ניתן חיים!

ולא צריך ללמוד רפואה או פסיכולוגיה בשביל זה...

אלא פשוט להיות שם עם הלב בענווה.

ורק להקשיב ללב שזועק שזה כל מה שהוא צריך עכשיו.


נוכחות והקשבה.



(חשוב לי לומר שאין בדברים שלי כדי להפנות אצבע מאשימה כלפי אי מי, במיוחד לא כלפי כותב התגובה. נעזרתי בתגובה הזו כדי להמשיך לעולם את המילים שביקשו לצאת ולעורר על מה שהתבקש).


מהן למעשה האפשרויות?חתול זמניאחרונה

אפשר לתת מקום ללב לזעוק את בדידותו כמה שרוצים גם לקבל את המקום הזה באהבה ובהכלה.

השאלה שלי היא האם זה משהו שמזיז קדימה.

אם חברויות אמת משמעותיות וזמינות אכן יכולות לתת מענה הולם, אז למה לא, אם זה עובד זה עובד.

 

אלא שעל־סמך המצב שמתאר פותח השרשור, מה אפשר לייעץ בכיוון הזה? לפנות לאנשים ברחוב? לעבור על האלפון מבית הספר ולנסות לחדש חברויות נשכחות? לחפש חברים במרשתת? כאילו, אין בעיה, אם זה עובד, זה עובד...

 

כשהמשאבים האלה אינם זמינים אפשר אכן להיות שקוע במשבר קיומי, אבל חושבני שאין זו גזירת גורל כי אפשר לעשות גם מסע אל הנפש פנימה ולמצוא שם באר מים חיים. אם אין לחם נאכל עוגות.

 

במקור קראתי את הרעיון ביחס להפרעת אישיות גבולית שזה מצב שבו הצורך לא יודע שובע לכן בלתי־פתיר באמצעים חיצוניים ברמה הגיונית. מה שמצריך שינוי מערכתי. כלומר אם הדרך הזו חסומה אז מנסים משהו אחר. לא באתי לשלול שום גישה או רעיון אחר אלא רק לתת את הכיוון שלי בתקווה שהוא יכול לעזור כחלק ממגוון רעיונות.

 

///

 

במאמר מוסגר כחתול זמני איני חברתי במיוחד לכן "פשוט תראו אותי" פשוט לא אינטואיטיבי בשבילי ברמה שזה לא ממש אומר לי כלום. כאילו, אני מבין שלאנשים אחרים זה כן מובן מאליו... אבל זאת דווקא ההזדמנות שלי לנצל את מקומי המוזר כנקודת ארכימדס להציע מבט שונה גם אם הוא קצת מתכתי ופרגמטי מהמצופה.

❤️נעמי28

כדאי למצוא מטפל

זה בהחלט מקל שיש את מי לשתף אבל לא פותר בכלל את הבעיה

לא יודע אם שיתוף של אדם זר יעזור לי.כתום כואב
מתי יעשו שטיבלך מוסלמי?קעלעברימבאר

נחנך בית תפילה מוסלמי נוסף בכביש 6

 

נגיד בשביל אחד שלא קם מהמואזין וקם רק ב9.30 שיהי לו מניין.

 

חוץ מזה שצריך להקים שם שני בתי תפילה- אחד שהמוסלמי יתפלל בו, והשני שכף רגלו לא תדרוך שם.

 

חוץ מזה למה הם לא עושים מסגדי חצר כמו בקורונה?

הם לא צריכים שטיבלךנפשי תערוג

כי אין להם צורך במניין.

מזרוחניקיםקעלעברימבאר
קהילת סלוניקינפשי תערוג

מעניין כמה יבינו את הבדיחה...

בקרב הגברים די בטוח שיהיו

מעניין אותי אצל הנשים 

חח אנחנו מסלוניקי באמת, והבדיחה שגורה אצלינו בביתל המשוגע היחידי
אתה קרוב של רקאנטי שנהרג לא מזמן במלחמה?קעלעברימבאר
לא קרוב לרקאנטי...ל המשוגע היחידיאחרונה
קהילת סלוניםקעלעברימבאר
סלוניקי לספרדים. סלונים לאשכנזיםנפשי תערוג

אולי יעניין אותך