מה דעתכם על רב שמעשן?נפטון 8
תהיו מסוגלים לקבל ממנו או שלא יפריע לכם?

בעיניי זה לא רק העניין של האיסור, יותר זה שאם אין לך שליטה עצמית איך אתה יכול להיות רב?
מעשן סיגריה רגילה?חיים של
לא רואה בזה שום בעיה.
לא מסתדר לי עם דמות רבנית..
אבל לא מופקע שזה קיים.
או כמו שאמר אריסטוחיים של
מי שמלמד גיאומטריה, צריך להיות משולש?...
(זאת אגדה, הוא לא אמר את זה)פסידונית
אני יודעתחיים של
סביר להניח שזה אכן רבמושיקו

תלמידי חכמים עישנו בעבר כי העישון מרגיע את המוח.

 

ורב שמעשן - סביר להניח שמוחו עסוק בלימוד

לא ידעו אז שזה לא בריאsimple man
היום זה לעבור על ונשמרתם באופן קבוע.

ראיתי אפילו רב שפסק שאדם שמעשן הוא פסול לעדות.
גדולי ישראל עישנו כחלק מעבודת ה'מושיקו

ובריאות זה ענין יחסי.

 

האם רב שאוכל הרבה סוכר עובר על  ונשמרתם?

תלוי מה עצת הרופא שלומישהו כל שהוא
אבל כנראה שכן ...
נראה לי זה רמבם מפורש לא?


ושוב כפי שכתבו לך כבר הרבה פעמים פעם חשבו שעישון בריא...


אני מבין מההתעקשות שלך שהרבי עישן, אני צודק ?
לא עישן כי חמיו הורה לו כךמושיקו

אבל לא יצא נגד עישון כי חמיו עישן.

בכ"א דיברתי על העיקרון.
אף אחד לא יודע מה באמת בריא ומה באמת לא בריא...

ואעפכ נפסק בכל ספר הלכה שצריך לשמוע לדעת הרופאיםמישהו כל שהוא
ומי שאינו מקשיב עובר על ונשמרתם מאוד לנפשותיכם ועל ואת דמכם לנפשותיכם אדרוש.


ולכן גם הרי"צ עישן עד שהרופאים אסרו עליו ואז העיד על עצמו שהפסיק (ע"פ חבדפדיה)
מה הרופאים אומרים על סוכר?כולסטרול?מושיקו

האם כל רב שלא שומע אליהם בזה הוא פסול?

 

כן או לא?

 

אני לא טוען שצריך לעשן, אני טוען שזה לא המדד ליראת שמים, אלא כל מקרה לגופו

מזיק, הרבה פחות מעישוןק"ש
ומזיק רק לאדם ולא לסובבים!
ואם הוא מעשן רק כשהוא נמצא לבד?מושיקו


אז הוא הורס רק לעצמוק"ש
ומגעיל את האנשים שפוגשים בו אחר כך, אבל לא מזיק לאחרים. עדיין הוא הרבה יותר פוגע בעצמו, ממי שרק לא אוכל בריא.
כןמישהו כל שהוא
אם הרופא אמר לרב שהוא צריך לשמור על הכולסטרול שלו והרב בריש גלי עובר על איסור תורה של ונשמרתם זה בהחלט פגם ביראת שמים כמו כל איסור תורה אחר.
ק"ו המדובר בפרהסיה
ורב אמיתי שדבוק בתורה ובה'מושיקו

הוא בעל  הבית על עצמו ועל המלצות הרופא.

 

הדבר היחיד שמחייב אותו זה פס"ד של רב מורה הוראה

הפסוק של ונשמרתם מחייב אותוsimple man
הדעה של הרופא אומרת לו מה זה ונשמרתם.

מה הקשר בעל הבית על המלצות הרופא?
הרופא פוסק על פי הטבעמושיקו

תלמיד  חכם קשור למעלה מן הטבע.

 

מי ששם באמת, הרופא הוא רק המלצה, לא דבר שמחייב

נשאל את זה אחרת:הָיוֹ הָיָה

מי (חוץ מהרבי זצללה"ה, כמובן) אתה חושב ש"שם באמת" ויכול לצפצף על הוראות הרופא?

יש לך דוגמאות של אנשים שאתה חושב שהם למעלה מן הטבע ויכולים לצפצף על הוראה ישירה של רופא?

 

 

אגב, אני שם לב שלא ענית למה שכתבו לך כאן: ואעפכ נפסק בכל ספר הלכה שצריך לשמוע לדעת הרופאים - צעירים מעל עשרים האם עלינו להבין מכך שהריי"צ לא היה "שם באמת" והיה "מתחת לטבע" ולכן הוא כן היה צריך לשמוע לרופאים?

כל תלמיד חכם אמיתימושיקו

שדבוק בה' באמת ולא מכניס את עצמו תחת מגבלות הטבע.

לא האדם מחליט אם להיות תחת חוקי הטבע.מבקש אמונה

אתה הולך מהסוף להתחלה

כמו שכתבת בהתחלה -  סביר להניח שזה אכן רב

בעצם אתה אומר "תחליט שעישון לא מזיק לך, ואז הוא לא יזיק כי תהיה צדיק גדול"

 

מחר כל אחד ירגיש שהוא ת"ח אמיתי ויתחיל לעשן ולעשות מה שבא לו? 

שהת"ח ישאל אתת רבומושיקו

אצל תלמידי חכמים קדושים וטהורים זה היה מעין העבודה של העלאת קטורת.
 

אם תלמידיהם הולכים בעקבותיהם אסור לדבר נגד זה..

לפי התשובה לא הבנת מה אמרתי.מבקש אמונה

הפותח שאל מה אנחנו אומרים על רב שמעשן:

אתה ענית "מי שמעשן הוא אכן תלמיד חכם"  כאילו העישון גורם והוא יכול להחליט שחוקי הטבע לא בשבילו

והרי יש כאלה שסתם מעשנים הם והראש כולל שלהם. אז מי ישאל את מי?

 

אתה אמור להגיד הפוך - "שיכול להיות מישהו ממש צדיק והוא יכול לעשן"  

 

עישון/השמנה היא לא פרמטר ליר"ש או לקב"עמושיקו

זה הנקודה.

 

זה ענין אישי שלא סותר שום ציווי של התורה.
 

אם למישהו לא מתאים לו באופן אישי - לבריאות.
ההפסד או הרווח כולו שלו.

תלוי במי מה ואיפה

אני חולק. אבל הרגע סתרת את עצמך לגמרימבקש אמונה

כי לפי מה שכתבת עכשיו אין קשר לחוקי טבע ולא לת"ח

יתכן שהוא סתם מכור לסיגריות.

זה בדיוק הנקודה שהדגשתימושיקו

שאנשים היום חיים בעולם של התמכרויות
ולא בעולם של עובדי ה'

אז יכול להיות שגם אותו רב מעשן כי הוא מכור.מבקש אמונה

וחוקי הטבע חלים עליו והוא לא עכשיו בבא סאלי.

 

אז נסכים שיכול להיות שרב שמעשן הוא צדיק ענק (וזה כמובן מצריך בדיקה)

ויכול להיות שהוא סתם מכור? 

תלמיד חכם שמעשן לא בהכרח שהוא מכורמושיקו

כי השליטה עצמית שלו בדרך  כלל מאוד גבוהה.

ואם קשה לו להפסיק והוא לא מרגיש צורך, לבריאות..

 

מכיר כמה וכמה רבנים שעישנו וחיו שנים ארוכות וטובות.

 

שמונחים בעולם התורה ה הכל  אחרת מכללי העולם הרגילים

אז זהו שזה כן סותר ציווי של התורה...מישהו כל שהוא
כפי שכבר כתבנו פה מלא פעמים.יש איסור לפגוע בבריאות של האדם.
נפסק ברמב"ם ובשו"ע.
מה זה בריאות?מושיקו

כך היא דרכה של תורה, פת במלח תאכל ומים במשורה תשתה ועל הארץ תישן וחיי צער תחיה ובתורה אתה עמל, אם אתה עושה כן, (תהלים קכח ב): "אשריך וטוב לך"

 

ואם הרופאים אומרים שזה פגיעה בבריאות?

 

ענין של פורפורציות  

אין שום קשרמישהו כל שהוא
גם אדם שאינו יכול להיות בריא חיב ללמוד תורה .
אבל אדם חייב לא להזיק לבריאותו
ראית מה מפרש ר' עובדיה ברטנורא?מבקש אמונה

"לא על העשיר הוא אומר שיעמוד בחיי צער כדי ללמוד תורה,

אלא הכי קאמר אפילו אין לאדם אלא פת במלח וכו' ואין לו כר וכסת לישן, אלא על הארץ, אל ימנע מלעסוק בה, דסופו ללמוד אותה מעושר:

יפה מאודארץ השוקולד
והדברים פשוטים ויפים.
ועדיין יגיעה אמיתית בתורה היא לשבור את הגוףמושיקו


יש ספר בשם "פאר תחת אפר" שפשוט מפרטארץ השוקולד
את האוסרים לעשן.

ככה שלטעון שזה לא סותר שום ציווי מהתורה זה תימה ושקול לכך שיאמרו שאין שום ציווי האוסר אכילת בשר בקר שבושל עם גבינה.
אז תלמיד חכם אמיתי לא אמור לחלל שבת מפאת פיקוח נפשארץ השוקולד
כי הוא לא תחת מגבלות הטבע וממילא אין סכנה בדברים הגשמיים?

להחמיר בפיקוח נפש זה לא רק לדחות שבת או צומות בשבילם, זה גם להקפיד על דבר שרופאים טוענים שהוא מסוכן בלי שזה דורש ויתור על מצוות
זו התחמקות.... ביקשתי שם!הָיוֹ הָיָה

תן לי שם! יש?

 

 

ולמה אתה ממשיך להתעלם מהשאלה על הריי"צ?

כל רב שאתה לוקח על עצמך ב100%מושיקו

ואתה הולך לפי הדרכתו עד הסוף.

 

יש לו סייעתא דשמיא וגם אם הוא פוסק בניגוד לדעת  הרופאים , הכח בידיו..

 

 ואני לא מדבר רק על רבנים  שמכירים את עולם רפואה  על מעלותיו ומגרעותיו..

אלא גם על רב שלא מונח בהבלי העלם

 

שהמילה שלו והאמונה שלך נפגשים  - זה גבוה יותר מהכל

די נו.. זה שטויות במיץ.מבקש אמונה


מה?????הָיוֹ הָיָה

הרב נהיה מעל הטבע בגלל שאני החלטתי לקחת אותו???

תשמע ידידי, אני מכיר אנשים שהרב שלהם חשוד על העריות.... אז בגלל שיש לו תלמידים הוא מעל הטבע?

אתה רציני???

 

ולמה אתה לא מסוגל לתת שם - אתה ממש מתחמק!!

 

תגיד, למה לקחו את הרבי אחרי הסטרוק לבית החולים?

למה מחללים שבת גם על גדול הדור?

למה?

 

ולמה אתה עדיין מתחמק מלענות על הריי"צ??.

 

 

חוסר אחריות מזעזע שעולה במחיר נפשות.

בטוחני שאם היה סנהדרין היו מכים מכת מרדות מיש היה מטיף לאנשים דברים כאלו!

זה לא שם ספציפימושיקו

זה יכול להיות הרב אליהו הרב בורשטיין

רב בעדה החרדית

ורב ליטאי.

 

הנקודה שהוא *רב* שלך שאתה מתמסר אילו ומקבל ממנו

אז אתה אומר שהרב בורשטיין פטור מחוקי הטבע?הָיוֹ הָיָה

חבל שהוא לא יודע את זה בעצמו.....

 

ועדיין לא הבנתי למה זה תלוי בכך שאני מחשיב אותו לרב שלי, אז ברלנד מעל הטבע כי קיבלו אותו כמה חבר'ה לרב?

 

ומה עם השאלה על הסטרוק של הרבי?

וחילול שבת על פיקו"נ?

והעישון של הריי"צ?

מי שמאמין שרב הוא ממשיך שפע אלוקימושיקו

והולך לפי הוראתיו.
ברגע שהוא עושה את עצמו לכלי הוא מקבל  את הברכה ויכול להנצל מצער מיותר

אתה קבוע מתחמק מלענות ישירות למה שנשאלת, וחוזר על המנטרה שלךהָיוֹ הָיָה

כל פעם במילים אחרות.

אין שום שם ספציפי, יש גישה שאתה קובעמושיקו

ללכת תחת ממשלת הטבע או מעליה.

 

איך שאתה מתייחס כך  זה מתייחס אליך

אוקיי, קבעתי שאני בגישה של ללכת מעל.הָיוֹ הָיָה

עכשיו אם יש לי התקף לב בשבת לא יחללו עלי שבת?

אם ירוצו מיד לרב לבקש ברכה יתכן שלא יצטרכומושיקו


ירחם המרחם.. מקווה שלא מתים אצלכם יותר מידי מזה....הָיוֹ הָיָה

למה לעזאזל השו"ע לא כתב את זה?

ולכה"פ השועה"ר? 

לא חבל על החילול שבת המיותר?

בדיוק ככה ניצלומושיקו

שרצו לרב לפני הרופא

למה לא ענית על השאלה שלי? שוב!הָיוֹ הָיָה

למה זה לא מוזכר בשום ספר הלכה?

 

או שצריך להסיק מכאן שאדמוה"ז היה קאלטער ולא הפריע לו שיחללו שבת לחינם?

זה לא סותרמושיקו

אם הייתה עיירה שריפה בבית אדמו"ר הזקן בשבת  והלכו לכבות אותה.
זה לא סתר את  זה שאדמו"ר הזקן הסתכל על האש והיא עצרה וכבתה.

היה מי שרץ לכבות והיה מי שרץ להודיע לאדמו"ר הזקן..

מוזר כי נפסק בדיוק להפךמישהו כל שהוא
"הנשאל מגונה והשואל הרי זה שופך דמים"

כך לשון הגמרא והב"י
אם יש לך מקור הלכתי לשיטתך אנא תביא
אם לא תספיק לבלבל את המוח
זה לא סותרמושיקו

למה לחלות ולחלל שבת שאפשר מלכתחילה לא לחלות?

 

זה הנקודה, היא לא הלכתית היא רעיונית.

 

זה ברור כשצריך מחללים שבת (מסופר על אדמו"ר הזקן שהלך לבשל מרק ליולדת ביוםו כיפור, לא שלח אף אחד אלא התעסק בעצמו).

 

אך יש מקרים שאפשר ללכת לרב ולדאוג לישועה כך שזה חוסך כאב ראש מ יותר.

 

תלוי באיזה עולם ערכים חיים

הנה לאט לאט אתה זז מעמדתךמישהו כל שהוא
תסתכל למעלה כתבת בשבת במקום ללכת לבית חולים ללכת קודם לרב.
עכשיו זה רק רפואה מונעת...
ועדיין קשה עליך שהריצ הפסיק לעשן בהנחיית הרופא....
הרפואה מונעת היא הבית רפואהמושיקואחרונה

מקור הרפואה היא הברכה.

 

לגבי הרבי הריי"צ.
הרופא המליץ הוא החליט.

כמו כל הפעמים שהוא החליט למרות המלצת הרופא

הוא בעל הבית על עצמו?ארץ השוקולד
כמדומה לי שה' נתן לכולנו וגם לרבנים גוף כפיקדון והגוף שייך לקב"ה עם ציווי שעלינו לשמור עליו.
אם רופאים טוענים שדרך מסוימת תשמור על הגוף אז אנו מחויבים בו.

בדיוקמושיקו

כי הוא יודע מה רצון ה' 

יש אפשרות ללכת לרופא לקבל עצהמושיקו

ויש ללכת לצדיק או להתפלל לה' ולבקש ברכה שמייתרת את הצורך ברופא.
ומכיון שכך גם בפיקוח נפש.

 

נ.ב.וגם שמביאים רופא כי המצב הוא פיקוח נפש, עדיין אפשר לקחת את דבריו לאור הנ"ל ולפעול בהתאם.

 

יש כאן נקודה שלא מובנת, שיש סוג של  עבודת ה' לא מוכרת מכיון שמונחים כל כך בעולם הזה, למרות שאפשר אחרת וא המסקנות אחרות

אם היא מייתרת אז למה בכלל יהיה היתר של פיקוח נפשארץ השוקולד
לתלמידי חכמים?

והרי חילול שבת בשביל פיקוח נפש מתבצע באמצעות תלמידי חכמים לדעת מרן.
יש את הענין של פיקוח נפשמושיקו

ויש את האפשרות  כמעט  ולא להצטרך אילו.

 

לדוגמא, חולה מסוכן שאפשר ללכת לרב ולבקש ברכה שיתרפא ואז ממילא לא יצטרכו לחלל עליו שבת.

זה עדיין לא סותר שבאם יחליטו שלא ללכת אכן יצטרכו ללכת על פי דרכי הטבע

עשו זאת כשלא ידעו עד כמה זה מזיקק"ש
היום כשיודעים עד כמה זה מזיק ומסכן את האדם וכל סובביו - פשוט שאסור.
למה להיות תלוי בחומרים כדי להרגע, ועוד ממכרים.מבקש אמונה

למה לא פשוט לשבת ולהשיח את הדעת בשיחת חולין קטנה או משהו אחר?

זה מה שעשה ר' זירא בגמרא כשלא היה לו כוח ללמוד. 

לי מפריע...אינו דומה למלאך...מישהו כל שהוא
טוב מאודימ''ל

לעשות משהו רק לשם הנאה ועוד כזה שמזיק לבריאות זה כמובן חיסרון, אבל אי שם בתחתית רשימת החסרונות אחרי חוסר בידע, שיקול דעת לקוי, התנשאות כלפי אחרים, חוסר כבוד לתלמידים, חוסר סבלנות וכו'.

 

אם מה שיפריע לי בו זה שיש לו כאלו נפילות - כנראה שזה אדם שיש הרבה מה לקבל ממנו.

 

 

לסיכום: פרופורציות.

לעשות משהו רק לשם הנאה זה חיסרון?חיים של
עקרונית כןימ''ל

לא שאני חי ככה, אבל זה המצופה. "וְכָל מַעֲשֶׂיךָ יִהְיוּ לְשֵׁם שָׁמָיִם".

אוקי..חיים של
לא ידעתי
צריך לסייג שאם אדם רואה את ההנאה כטוב שה' נתן לונוגע, לא נוגע
כדי שיתענג, אז כבר יש פה כוונה טובה שמחברת אותו לה' (כל עוד זה מורגש גם בלב).

ובלי קשר לסיגריות כמובן
צריך לסייג:הָיוֹ הָיָה

שלפעמים ההנאה עצמה היא לשם שמיים..

וכבר ישבו על מדוכה זו רבים וטובים.

המס"י מאריך לבאר את הסתירה בין "עתיד אדם ליתן את הדין על כל מה שראו עיניו ולא נהנה ממנו" ובין "קדש עצמך במותר לך"

מוזמנת לעיין כאן: מסילת ישרים יג – ויקיטקסט

 

והוא לא היחיד  בכלל.. זה נושא מורכב ועמוק ורחב.

אני לא אשכחאוי טאטע!
איזה משבר היה לי
כשחבר שלי סיפר לי על רשימת רבנים שאני מאוד מעריך שמעשנים

אני אהיה מסוגל לקבל ממנו
אבל כשאראה אותו מעשן זה יפריע לי

וקצת כמו שימ"ל אמר
ומה עם רב שמן? מכיר רב שמן שעוסק בשאלות הלכה ורפואה.חסדי הים
אתה משווה ברצינות?נפטון 8
יש אנשיםהפי
שהם בריאים ומנהלים אורח חיים בריא גם אם הם רזים או שמנים.
ויש אנשים שהם שמניםחיים של
בגלל תורשה /בעיה בחילוף חומרים/ תרופות
בסדרהפי
יש גם אנשים ממוצעים עם זה
אני התכוונתי בצורה מוגזמת שפוגעת בבריאות.חסדי הים
היה צדיק אחדנופת צוף
שהיה משמין מכך שאמר 'אמן יהא שמיא רבא'
ר' נחום מצ'רנובילמושיקו

מרוב התענוג שהיה לו מזה זה היה משפיע פיזית  על הגוף

אין לך מושג למה הוא שמןק"ש
אם הוא שמן, כי הוא זולל - זה חסרון גדול, עדיין הרבה פחות מעישון. בכל זאת - הוא מזיק רק לעצמו ולא לסובבים.

אבל יתכן שהוא אוכל במידה, מתאמץ לשמור על אורח חיים בריא, אבל בין שלל המשימות, לא מספיק מצליח. זה לא שלימות, אבל ממש לא חסרון.

ובכלל - יתכן שהוא עושה כל אשר בידו לשמור על אורח חיים בריא ובגלל נסיבות רפואיות אלו או אחרות (שהוא ממש לא אמור לדווח לך עליהן) - הוא בכל זאת שמן.
שמע סיפור נאה: ר' ברוך בער (ה"ברכת שמואל") ראה פעם כומר שמן-הָיוֹ הָיָה

פנה לתלמידיו בתמיהה "מנין הוא השמין? הרי הוא מעולם לא הבין רשב"א מוקשה..."

איך קוראים לכומר שמן? צלב כרס!חסדי הים
אגבשום וחניכה
ההגייה הנכונה של כרס בעברית תיקנית היא 'כָּרֵס' - בקמץ ובמלרע.
אכן לא ידעתיחסדי הים
הפוך מיעקב שום וחניכה
וישמן ויבעט?שום וחניכה

א. יכול להיות שיש לו 'עבודת ה'' באכילה. זכורני כד הוינא טליא קראתי על מפגש של שני אדמו"רים, שאחר הייתה עבודתו בתעניות וסיגופים והשני היתה עבודתו ותיקונו באכילה, והיה בעל בשר. ולא מזמן קראתי בדומה לכך על רב אחד שחי בתקופתו של הרב קוק, שהרב קוק אמר עליו כך, שהיה עניינו בתיקונים על ידי אכילה.

 

ב. יתכן שהוא עסוק בשבירת תאוות אחרות, ובינתיים נותן לגוף מרגוע ומנוחה בעניין תאוות האכילה, כדי שלא לבזבז כוחות בחזיתות אחרות. וראה כיוצא בזה מה שסיפר תלמידו של ר' נחמן על רבו בשבחי הר"ן (ח"א אות טז): "כן היה נוהג מתחלה שכל מגמתו וכל יגיעתו היו רק לשבר בראשונה התאווה הכללית הזאת. ולא היה משגיח כלל בתחילה לשבר תאוות אכילה, רק אדרבא, בתחילה היה אוכל הרבה מאד מאד, הרבה יותר משאר בני אדם, ואמר, שאז היה ממשיך כל התאוות לתוך תאוות אכילה, ואחר כך שבר גם זאת התאווה של אכילה".

וזאת הבנה נפלאה ודקה בנפש אדם ותהלוכותיה, שכ"כ אופיינית לר' נחמן.

ועל אותו משקל, יכול להיות שלפעמים מכיוון שהאדם רוצה לכוון את כל אונו ומרצו רק לעמל ויגיעה בתורה, אין לו את המאגר הנפשי לעמול על שבירת תאווה זו או אחרת, והוא מניח לה לנפשה ולא מתעמת איתה. 

 

וכמו שאמרו פה, לפעמים זה גם גנים.

 

אמנם כבר בגמרא גינו את ריבוי האכילה כמ"ש בברכות (לב.) מלי כריסיה זיני בישי, וכן בספרי (פרשת עקב) דרשו שאין אדם בועט אלא מתוך אכילה מרובה. וידועים דברי התד"א שהובאו בתוס' כתובות (קד.) שאכילת מעדנים סגולתה שמונעת את דברי התורה להיטמע בו. וכן ידועים דברי האר"י ז"ל שכל אכילה בימי החול, שהיא מעבר לנצרך לקיום גופו, הכל הולך לס"א, ונותן לה כח. וכן בספר מגיד מישרים הזהיר המגיד כמה וכמה פעמים את מרן על דקדוקי אכילה עד רמות שלא יתוארו. וכן כתב ר' צדוק שתחילת דרכו של אדם הבא לעבוד את ה', לתקן את תאוות האכילה שהיא היתה גם הגורם לחטא הראשון. וכהנה רבות. למרות זאת, העליתי כיוונים אחרים.

מושיקו

וזה עוד דוגמא לרב אמיתי, שיושב ולומד כמה שיותר במקום להשקיע בחיטוב הגוף (או כמו שקוראים לזה ספורט התעמלות וכו').
רב שמשקיע בראש יותר מהגוף

מדוייק רק למחצה....הָיוֹ הָיָה

חשוב לטפל גם בגוף. אמנם בראש יותר חשוב, אבל לא להזניח את הגוף....

"ההתעמלות, שצעירי ישראל עוסקים בה בארץ ישראל לחזק את גופם בשביל להיות בנים אמיצי כח לאומה, היא משכללת את הכח הרוחני של הצדיקים העליונים, העוסקים ביחודים של שמות הקדושים, להרבות הבלטת האור האלהי בעולם, ואין גילוי אור אחד עומד בלא חבירו כלל. (שמואל ב ח יג): "ויעש דוד שם", ו(שמואל ב ח טו): "דוד עשה משפט וצדקה לכל עמו", (שמואל ב ח טז): "ויואב בן צרויה על הצבא".

ידעתי שישר יגיבו על התעמלותמושיקו

ועדיין, התרבות של השקעה בגוף זו תרבות  של רומי..
לא משנה איך קוראים להם.

ביהדות ההשקעה היא בראש, גם ע"ח הגוף עד  גבול  מסוים

חכם גיבור ועשיר.שום וחניכה

ופירוש הרמב"ם לגיבור, צ"ע מהוכחת הגמרא בנדרים. וכבר עמדו בזה.

וראהשום וחניכה

בפירש"י בתענית (טז.) אדם של צורה - בעל קומה, שישמעו ויקבלו דבריו להמריך את הלב. וראה עוד בפירושו במו"ק (ט. ד"ה של צורה). וראה בשבת (צב.) ובעל קומה. ובבכורות (מה: ) מנין שהקב"ה משתבח בבעלי קומה וכו'.

לא הבנתי מה ה"ועדיין"...הָיוֹ הָיָה

תרבות של השקעה בגוף היא תרבות של גוים, אכן. (יוון, אגב, ולא רומי)

 

ההשקעה עצמה היא יהודית,

 

ובנתיים מרן הרב שקול אצלי יותר ממושיקו, ככה שאההמ... 

ה'יואב איש מלחמה' היה אחרי שהיה גאון בתורהמושיקו

שזה רק על ידי ישיבה.

ההתעמלות והגבורה היא בדרך ממילא מהחיים, לא בצורה מכוונת.

חוצמזה שיש חילוק אדירחמדת66

בין סוגי ה,שמנים". יש כאלו בגלל אורח חיים וחילוף חומרים נורמלי של אדם מבוגר, ויש ממדים שמעידים ממש על הליכה אחר הנאות, וזה בהחלט מרחיק.

ויהיו כאלו שיאמרו שבשביל חילוף חומרים בריא צריך ללכת ולאמושיקו

לשבת ללמוד.

ואין לדבר סוף.

 

כרגע יושבים ולומדים ודואגים שיהיה חילוף חומרים סביר בשביל לחיות חיים טובים.

 

גם שלפי דעת הרופאים זה לא נחשב בריא

 

אני לא יודע מה קראת בהודעה שליחמדת66

אבל הסברתי שיש חילוק בין סוגי השמנים. בין שמן 'נורמלי', לבין כזה שאין שום סיכוי שהוא לא כרוך אחר תאוות האכילה - וזה בהחלט מרתיע.

כך או כך זה לא אינדקציה ליראת שמים וידעמושיקו


זה לא בדיוק היה הנושא כאןחמדת66

ברור שהיו כאלו ,אלא מה נעשה שרוב ככול גדולי ישראל אינם כאלה. (על עישון אני לא מדבר גלל שזה פרמטר מאוד שונה) ואלו שכן הם בד"כ אדמורי"ם וד"ל.

פרמטר שונה בעיני המתבונןמושיקו
עבר עריכה על ידי מושיקו בתאריך כ"ח באלול תש"פ 14:11

בשטח זה "בריאות או לא בריאות לפי מה שהרופא מחליט"

 

הגישה היהודית היא שכמה שיותר קשורים לה' הטבע לא תופס מקום

כבודו יודע,חמדת66

אם כותבים הודעה לגמרי לא קשורה, אין סיבה לשרשר אותה עלי, תודה.

נו ו...? מה בזה סותר אותי?הָיוֹ הָיָה

הוא היה גאון בתורה, והוא היה גיבור גדול. 

זה רק מוכיח את דעתי, במחילת כבודך, לא את דעתך.

 

 

ואגב, באופן כללי, לא הגבת בכלל למה שכתבתי, סתם כתבת שוב מנטרה, אם אתה מגיב לאדם - הואל נא להגיב לדבריו.

הדרך שהוא הגיע לאן שהגיע, לפי הרופאים היא לא בריאהמושיקו


מהיכי תיתי?הָיוֹ הָיָה

הוא היה גיבור מרוב שהוא למד שיחות של הרבי?

מאיפה הוא נהיה גיבור?

 

ואני לא אוותר לך על השאלה על הריי"צ....

 

 

 

ונ.ב. אני עוד ממתין שתענה למה שכתבתי שם  (לא הבנתי מה ה"ועדיין"... - צעירים מעל עשרים) ולא רק שתשרשר על הודעה שנתקעת איתה דברים לא קשורים. אנחנו עכשיו דנים בדבר שסתם תקעת שם, ולעצם מה שכתבתי טרם הגבת....

הוא היה גיבור לא כי הוא התאמן, אלא מכורח תפקידומושיקו

לעומת זה שהוא היה תלמיד חכם כי הוא השקיע בזה את זמנו וכוחו הרב שהוא נולד איתו.

 

לגבי הרבי והרבי הריי"צ - היו כמה וכמה מקרים שהם התעלמו במפורש מהוראות הרופאים הן לגבי עצמם והן לגבי מי שהגיע לבקש מהם ברכה

תפקידו יצר לו כח יש מאין? בלי להתאמן?הָיוֹ הָיָה

"לא כי הוא התאמן, אלא מכח תפקידו" - מה כתוב כאן? שהוא לא התאמן? תפקידו יצר לו גבורה?

 

אז למה הריי"צ הפסיק לעשן?

למה הרבי נלקח לביה"ח אחרי הסטרוק?

ולמה הרבי לא הלך לבית הרפואה אחרי הסטרוק?מושיקו

בתשל"ח?

 

אתה מתרץ קושיה בקושיה?הָיוֹ הָיָה


הקושיא היא אכן למה לקחו אותומושיקו

הרבי אחרי אירועים רפואיים מעולם לא התפנה לבית הרפואה למרות המלצת הרופאים.

אז זה היה בניגוד לדעתו?הָיוֹ הָיָה

בחייאת דינא'ק, הוא מעל הטבע ולכן המחלה לא יכולה עליו, אבל המשמשים כן יכולים עליו? פה לא עוזר ה"מעל הטבע"?

 

והעישון של הריי"צ מה?

נכוןהפי
יש פה עניין של נשמרתם...
למרות שבכל זאת כל רב הוא בן אדם.. אבל מבינה אותך.
אם הוא ירא שמיים אמיתי בטח שאקבל ממנורויטל.


תלוי מאיזה מגזר הוא ומה מקובל אצלו.הָיוֹ הָיָה

לא בכל מקום זה מעיד על חוסר שליטה עצמית.

יש מספיק מקומות שזה פשוט בסדר גמור אצלם.

הרב נתן קופשיץ, פוסק חרדי חשוב. מקטר בסיטונאות... אז מה? זה אומר שאין לו שליטה עצמית? לא, זה רק אומר שהוא צ'אלמער כבד.. שככה הוא גדל וזה שיא הלגיטימי אצלם.

לא מבין מה זה משנה מה מקובל?מישהו כל שהוא
וכי איסור מקובל נעשה היתר?!?!
האם לא ראוי להזהר באיסור זה כמו כל איסור אחר?
משל לחנות המוחזקת כשרה ואכלו ממנה כל גדולי הדור ויום אחד נמצא שמוכרים בה טרף האם לא יפרשו ממנה כי אכלו ממנה הרבנים עד היום?!

יו"ד קטז ה'
הגה וכן יזהר מכל דברים המביאים לידי סכנה כי סכנתא חמירא מאיסורא ויש לחוש יותר לספק סכנה מלספק איסור (ב"י בשם הש"ס) ולכן אסרו לילך בכל מקום סכנה כמו תחת קיר נטוי או יחידי בלילה (שם) וכן אסרו לשתות מים מן הנהרות בלילה או להניח פיו על קלוח המים לשתות כי דברים אלו יש בהן חשש סכנה (רמב"ם) ומנהג פשוט שלא לשתות מים בשעת התקופה וכן כתבו הקדמונים ואין לשנות (אבודרהם ומרדכי ס"פ כל שעה רוקח סימן ער"ה ומהרי"ל ומנהגים) עוד כתבו שיש לברוח מן העיר כשדבר בעיר ויש לצאת מן העיר בתחילת הדבר ולא בסופו (תשובת מהרי"ל סי' ל"ה) וכל אלו הדברים הם משום סכנה ושומר נפשו ירחק מהם ואסור לסמוך אנס או לסכן נפשו בכל כיוצא בזה ועיין בחושן משפט סימן תכ"ז:
באמת שלא הבנתי את כוונתך.הָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך כ"ז באלול תש"פ 20:01

החלטת שהם סבורים שזה אסור אבל לא שולטים בעצמם?

תשמע חידוש, יש כאלה שחושבים שזה מותר. הגרנ"ק ביניהם.

את זה שזה מקובל הבאתי כי איפה שזה לא מקובל אז גם בלי קשר לאיסור סביר להניח שזה חוסר שליטה עצמית.

כוונתי שרב לא יכול לפסוק שזה מותרמישהו כל שהוא
כמו שאי אפשר לפסוק שמותר לאכול חזיר
ברגע שיש ספק האם זה מזיק לבריאות זה מספיק כדי שזה יהיה אסור.
ק"ו כאן שאין אפילו רופא אחד שיגיד שעישון אינו מזיק.

כך דעתך. שוין.הָיוֹ הָיָה

איך נאמר, זכותו של הרב קופשיץ לחלוק עליך....

 

חזיר?

בא נלך טיפה לאט יותר... במחילה....

אפשר גם איסור תורה אחר לבחירתךמישהו כל שהוא
כלאים ? גם בסדר....
ים מעורב? תופס
לשון הרע ? מסכים



אני לא אוהב את השיטה הזו של להגיד "אבל הרב פלוני אומר אחרת איך אתה חולק עליו"
זו לא דרכה של תורה
יש סברה תגיד. יש מקורות תביא
להגיד הרב פלוני פוסק ככה זה לא מספיק
לא מצחיק.הָיוֹ הָיָה

אני יודע שלא פוסקים הלכה בציטוט שמות של רבנים.

ואני לא אעשן "בגלל שהרב קופשיץ מתיר"

אבל מה כן? אני לא אדבר בחוצפה כלפיו, כמו שהוד מעלתך עשה.

כי כן, גם אם אין לי את המקורות שלו, זה לא מתיר לי לדבר גבוהה גבוהה כאילו אני מוישה גרויס.

 

אם אתה ממשיך להגיד, על רב מוכר, תלמיד חכם, מורה הוראות לרבים, הידוע כירא שמים וכאחד מחשובי הפוסקים, שהוא עובר איסורים כמו חזיר וכלאיים ולשה"ר, ולמרות שהוא יודע שזה איסור הוא לא שולט על עצמו להתגבר, ומחליט להתיר איסורי תורה. רק בגלל שזו דעתך, אין לי אלא לסכם בתפילה שלא יהא חלקי מחלקך, אכי"ר.

 

ומצחיק שהבאת דוגמה מלשון הרע. עיין מה שכתב הרב בעל מחבר ספר חפץ חיים ושאר חיבורים, על החובה לדון ת"ח לכף זכות.

 

 

 

 

אגב, הגר"נ כתב תשובה בה ביסס את דעותיו, טרחת לקרוא אותה?

תן לי לנחש שלא.

אז מי התיר לך לדבר?

מי?

ועוד להגיד "צריך מקורות"...

המקורות מוכנים, ערוכים. רק ממתינים לך שתואיל לקרוא אותם.

 

 

 

ולמקרה שזה לא בהיר מספיק:

אני לא פוסק כמותו.

אני מחזיק שעישון הוא אכן איסור תורה.

לא עישנתי מעודי ובע"ה לא אעשן.

ואף לא אסייע לאחר לעשן.

 

כי זו דעת רבותי, וזה מה שאני רואה בסוגיה.

אבל מכאן ועד לחוצפה הזו כלפי מי שחולק?

איפה אנחנו???

אם דברי הובנו כמו שאתה כתבתמישהו כל שהוא
אני מבקש מחילה.
כפי שכתבת אני חושב שזה איסור תורה ואני
(הקטן ) לא מבין את דעת המתירים (אמנם דבריו לא קראתי אך קראתי של רבנים אחרים)
ממש לא התכוונתי לזלזל בו או להגיד שאין לו שליטה עצמית חלילה.

קראתי שוב את מה שכתבתי ובהחלט הייתי צריך להתנסח אחרת
הָיוֹ הָיָה

שמח שהבהרת.

 

אז אנחנו מסכימים בעצם.

שנינו חושבים שזה איסור תורה.

שנינו לא מסכימים עם המתירים.

ושנינו חושבים שאי אפשר לומר על ת"ח שמשום מה מתיר שזה חוסר שליטה עצמית.

בעייתי. אבל תלוי בעוד כמה דברים.מבקש אמונה

תלוי בדרגה שלו - האם זה רב גדול או רב צעיר שרק מנסה לחזק אחרים

האם הוא מטיף לאחרים כאילו הוא מושלם או שהוא מודע לכך שגם לו יש חיסרון

אולי הוא התחיל לעשן מזמן ועכשיו קשה לו להפסיק.

 

בקיצור, אני לא ישר אשפוט אותו על זה,

אבל אני אדע לעצמי שיש פה חיסרון ואראה לפי התנאים איך להתייחס לזה.

 

יהיה קשה. קצת תלוי בעוד תנאיםק"ש
בעיקר בן כמה הוא וכמה בסביבה שהוא גדל היו מודעים לנזק.
בלת'ק: דעתי שלכל אדם יש חולשות וחסרונותrivki
אם זאת החולשה הכי גדולה שלו - מקבלת בשתי ידיים
(ד.א. אני לא מעשנת, אף אחד סביבי לא מעשן, ואני לא סובלת ריח של סיגריות)
טעותrivki
ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

קצת דיוקיםגירגירמיאחרונה

כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.

כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.

 

ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.

לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני). 

כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.

כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.

כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.

יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.

כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.

 

אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח,  זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאראחרונה
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוג

תלוי איזה סגנון אוהבים

מה עם הישנים והטובים?אוריןאחרונה

סבלנות, מונופול, דמקה, רמי קוביות, המשחק עם הרכבת מילים - שכחתי את שמו ועוד

אולי יעניין אותך